Evropski ponudniki polnilne infrastrukture za električna vozila Atlante, Electra, Fastned in IONITY so pred nekaj dnevi v Parizu ustanovili strateško partnerstvo z imenom Spark Alliance.
Cilj pobude je poenostaviti in izboljšati izkušnjo javnega polnjenja električnih vozil. S tem bi uporabnikom omogočili lažji prehod na e-mobilnost po vsej Evropi.
Zveza Spark ponuja enoten dostop do več kot 11.000 polnilnih mest na več kot 1.700 lokacijah v 25 evropskih državah. V zvezo je avtomatsko vključena tudi Slovenija, v kateri ima svojo mrežo hitrih polnilnic že vzpostavljen eden od partnerjev IONITY.

Ena aplikacija za vse polnilnice
Namen partnerstva je odpraviti zapletenost, s katero se srečujejo uporabniki električnih avtov, ko morajo upravljati z več aplikacijami, plačilnimi sistemi in ceniki.
Vsi člani zveze bodo integrirali polnilna mesta svojih partnerjev v svoje obstoječe aplikacije, kar pomeni, da bodo uporabniki lahko z eno samo aplikacijo našli, aktivirali in plačali polnjenje kjer koli znotraj mreže Spark Alliance. S tem odpade potreba po nalaganju dodatnih aplikacij ali registraciji novih načinov plačila. Vsi stroški polnjenja bodo vnaprej znani in transparentni, obljubljajo.
Sistem Spark naj bi za uporabnike vseh štirih ponudnikov uradno zaživel že z junijem letos. Temu bodo ustrezno prilagojene kar štiri že obstoječe aplikacije sodelujočih, dodatne skupne aplikacije ne bodo razvijali, saj zanjo ne vidijo potrebe.
Polnilne postaje bodo zagotavljale ultra hitro polnjenje z močjo do 400 kW, elektrika bo iz 100-odstotno obnovljivih virov energije, obljubljajo v zvezi.
Sistem bo deloval tudi znotraj vgrajenih načrtovalcev poti v aplikacijah posameznih operaterjev. S tem naj bi uporabniki še lažje narčtovali daljše poti in zmanjšali strah pred izpraznjeno baterijo.

Ni izključeno, da bi se zvezi Spark v prihodnje pridružil še kakšen nov velik ponudnik polnilne infrastrukture. Na vseevropskem nivoju se zdi najbolj logičen član Tesla s svojo razvejano mrežo polnilnic Supercharger, a je vprašanje, če bodo Američani v sodelovanju videli dovolj prednosti.
Korak naprej k množični elektrifikaciji
Spark Alliance po mnenju predstavnikov štirih članic zaradi inteoperabilnosti, zanesljivosti in enostavnosti uporabe predstavlja pomemben mejnik v razvoju polnilne infrastrukture v Evropi.
Njihov cilj je poenostaviti sistem polnjenja električnih vozil na ravenn, kot je danes dolivanje goriva v vozila na termični pogon.
Vsekakor pogled na zemljevid nove zveze Spark kaže jasno ločnico med zahodom in vzhodom. Zelo dobro so pokrite predvsem stare članice EU in Združeno kraljestvo. Vzhodno od Madžarske in Hrvaške pa se začne 'terra incognita' oziroma pristojnost novih aplikacij.
kaj bo polnilnica tudi v zgornjih dupljah?