Avto.info
Iskalnik: Model:

Volkswagen touareg R 3.0 V6 TSI e-hybrid

Novodobni nomad

  • Priključnohibridni touareg je luksuzen, hiter in udoben vsestranski potovalnik
  • S 340 kW (462 KM) do stotice potrebuje 5,1 sekunde, poraba goriva pa je daleč nad izmerjeno po ciklu WLTP
  • S ceno nad 100 tisočaki je bistveno dražji od dizelskega in ne predstavlja racionalne izbire
Avtor: Borut Fakin / Foto: Jernej Prelac
Sobota, 20. april 2024

Tuaregi so saharsko berbersko ljudstvo, ki živi v zahodni Afriki, nekoč pa so bili nomadi po vsej Sahari. Tako pravi Wikipedia. No, Volkswagnov touareg je malce drugačen nomad, takšen sofisticiran in tehnično napreden. V izvedbi R, ki jo poganja priključnohibridni sklop, je izjemno udoben potovalnik, a tudi še kaj več kot to.

Pod sprednjim pokrovom skriva trilitrski bencinski šestvaljnik z 250 kilovati (340 KM), ki s 110-kilovatnim (136 KM) elektromotorjem (v ohišju samodejnega menjalnika) zagotavlja sistemsko moč 340 kilovatov (462 KM) in 700 Nm navora. To mu v kombinaciji s prilagodljivim vzmetenjem omogoča zelo lahkotno mletje kilometrov tudi pri višjih hitrostih. Ob tem ima Volkswagnov velikan tudi popolnoma električno plat, saj lahko vozi povsem brez izpustov do hitrosti 135 kilometrov na uro. Ključno vlogo pri tem ima litij-ionska baterija z neto kapaciteto 14,3 kilovatne ure (17,9 kWh bruto), ki pa ne uspe zagotoviti dosega, ki ga v tem razredu zdaj pričakujemo. Ta po meritvenem ciklu znaša 52 kilometrov, pri čemer jih je nam, sicer v zimskih razmerah, v povprečju uspelo prevoziti okoli 35. To pa je bistveno manj, kot zmore denimo priključnohibridni BMW X5, s katerim je mogoče opraviti praktično vse dnevne vožnje.

S takšnim touaregom je voznik deležen tako uživaškega predenja šestvaljnika kot uglajenosti električnega sklopa, a to ima svojo ceno.


Nekaj besed si zaslužijo tudi same zmogljivosti. Bencinski in električni motor skupaj omogočata izstrelitev do stotice v 5,1 sekunde ter doseganje elektronsko omejene končne hitrosti 250 kilometrov na uro. Ob odločnem pritisku na plin se zasliši klasičen in za vsakogar, ki ima količkaj rad avtomobile, navdušujoč zvok šestvaljnika, ki pa je nato ob lažji desni nogi skoraj neslišen in se izklopi takoj, ko zahtevamo manj moči. Ob zmogljivostih na ravni športnika pa touareg ostaja tudi pravi terenec. S štirikolesnim pogonom, s številnimi voznimi načini, med drugim za terensko vožnjo in vožnjo po snegu, ter z zračnim vzmetenjem, ki omogoča dvigovanje in spuščanje karoserije, lahko brez težav tudi kam spleza.

In potem pridemo do porabe goriva, ki je pri priključnih hibridih po meritvenem ciklu WLTP vedno daleč od tega, kar dosegamo v praksi na cesti. Touaregova tako na papirju znaša 2,1 litra na 100 kilometrov, toda skoraj 2,5 tone mase zahteva svoje. Ko poide elektrika, je ob živahnejši vožnji in na avtocesti treba računati na dobrih 11 litrov na 100 kilometrov, medtem ko se ob bolj umirjenem križarjenju na regionalnih cestah spusti pod devet.

Za udobje poleg opisanega skupka tehnike skrbi tudi prostorna in razkošna kabina, ki je odeta v kakovostne materiale, natančno izdelana in zelo dobro zvočno zatesnjena. Ena od njenih lastnosti je tudi izdatna digitalizacija. Na mogočni armaturni plošči imata glavno vlogo 30,5-centimetrski (12-palčni) zaslon namesto klasičnih merilnikov in ogromen, proti vozniku usmerjen 38,1-centimetrski (15-palčni) osrednji zaslon na dotik. Prikazi, ki jih je mogoče izbrati za instrumentni plošči, so pregledni in imajo prijetno grafiko. Pregleden in logičen za uporabo je tudi vmesnik multimedijske naprave, ki omogoča personalizacijo posameznih prikazov s priljubljenimi funkcijami.

35 kilometrov nam je na testu v zimskih razmerah v povprečju uspelo prevoziti izključno na elektriko.


Sprednja sedeža sta udobna in ponujata dober oprijem, v drugi vrsti pa je prostora na pretek v vse smeri. Čisto zadaj najdemo pravilno oblikovan prtljažnik, ki v osnovni postavitvi meri 665 litrov, a žal ne ponuja primernega prostora za shranjevanje kablov, ki jim je zato namenjena posebna torba, ki ne predstavlja ravno najbolj praktične in elegantne rešitve.

Pod črto ugotavljamo, da je priključnohibridni touareg odličen avtomobil. Je namreč izjemno zmogljiv in udoben. Je hiter na asfaltu in ima tudi spoštovanja vredne terenske zmogljivosti. Ob teh vrlinah pa ima tudi dva kar konkretna minusa. Prvi je razmeroma omejen električni doseg, drugi pa je cena. Z osnovno ceno, ki presega 102 tisočaka, je za skoraj 28.000 evrov dražji od dizelskega, ki je sicer precej šibkejši, a s preizkušenim in zgledno varčnim šestvaljnikom še vedno predstavlja odlično in neprimerno racionalnejšo izbiro.
 

Volkswagen touareg R 3.0 V6 TSI e-hybrid
 Vozilo in motor športni terenec, 5 vrat, 5 sedežev; Motor z notranjim zgorevanjem: turbobencinski, 6-valjnik zasnove V, 2.995 ccm, 250 kW (340 KM), 450 Nm pri 1.300/min; električni: 100 kW (136 KM); Menjalnik: samodejni, 8-stopenjski; Pogon: na vsa štiri kolesa; EuroNCAP: 5.
  Velikost:  4.902 x 1.984 x 1.693 mm; Medos. razdalja: 2.899 mm; Pnevmatike: 285/40 R21; Masa/nosilnost: 2.481/539 kg; Prtljažnik: 665–1.675 l.
  Največja hitrost:  250 km/h; Pospešek (0–100 km/h): 5,1 s; Baterija (bruto/neto): 17,9/14,3 kWh; Moč polnjenja (AC): 7,2 kW; Poraba goriva (WLTP): 2,1 l/100 km; Povprečje na testu: 11,1 l/100 km; Izpust CO2: 48 g/km. Električni doseg: 517 km.
  Cena:  osnovni model (touareg V6 TDI R-line): 74.631 €, testno vozilo: 116.203 €; Porsche Slovenija, d.o.o., Ljubljana.
zmogljivosti, prostornost, udobje električni doseg, cena brez napak

Oddaj komentar

Tako je videti notranjost motorja, če nalijete preveč olja

Motorji z notranjim zgorevanjem potrebujejo olje - imajo namreč veliko gibljivih de
Novice

Xiaomijeva tovarna lahko model SU7 izdela v samo 76 sekundah!

Proizvajalec pametnih telefonov in po novem tudi avtomobilov, Xiaomi, izdeluje svoj
Novice

Le za bogate izbrance: milijarder 'odrezal' hrib in zgradil zasebno dirkališče na ravni formule 1

Na Japonskem so lani zgradili prvo zasebno dirkališče. Zasnoval jo je Hermans Tilk
Novice

Sedem stvari, ki jih morate vedeti o AdBlue

Sredstvo AdBlue danes potrebuje vsak nov dizelski avtomobil. Če ga še nikoli niste
Novice

Renault v nezavidljivem položaju skuša rešiti posel

Skupina Renault se je znašla v neprijetni situaciji, saj je z Rusijo poslovno močn
Novice

E-mini s kitajskim potnim listom

V resnici se bo trivratni mini razcepil na dve različici, klasično in električno.
Novice

AVTO MEDIJA d.o.o.

Naša spletna stran uporablja piškotke, ki se naložijo na vaš računalnik. Ali se za boljše delovanje strani strinjate z njihovo uporabo?

Več o uporabi piškotkov

Uporaba piškotkov na naši spletni strani

Pravna podlaga

Podlaga za obvestilo je spremenjeni Zakon o elektronskih komunikacijah (Uradni list št. 109/2012; v nadaljevanju ZEKom-1), ki je začel veljati v začetku leta 2013. Prinesel je nova pravila glede uporabe piškotkov in podobnih tehnologij za shranjevanje informacij ali dostop do informacij, shranjenih na računalniku ali mobilni napravi uporabnika.

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, pomembne za delovanje spletnih strani, največkrat z namenom, da je uporabnikova izkušnja boljša.

Piškotek običajno vsebuje zaporedje črk in številk, ki se naloži na uporabnikov računalnik, ko ta obišče določeno spletno stran. Ob vsakem ponovnem obisku bo spletna stran pridobila podatek o naloženem piškotku in uporabnika prepoznala.

Poleg funkcije izboljšanja uporabniške izkušnje je njihov namen različen. Piškotki se lahko uporabljajo tudi za analizo vedenja ali prepoznavanje uporabnikov. Zato ločimo različne vrste piškotkov.

Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo na tej spletni strani

Piškotki, ki jih uporabljamo na tej strani sledijo smernicam:

1. Nujno potrebni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo uporabo nujno potrebnih komponent za pravilno delovanje spletne strani. Brez teh piškotov servisi, ki jih želite uporabljati na tej spletni strani, ne bi delovali pravilno (npr. prijava, nakupni proces, ...).

2. Izkustveni piškotki

Tovrstni piškotki zbirajo podatke, kako se uporabniki vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja izkustvene komponente spletne strani (npr. katere dele spletne strani obiskujejo najpogosteje). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika.

3. Funkcionalni piškotki

Tovrstni piškotki omogočajo spletni strani, da si zapomni nekatere vaše nastavitve in izbire (npr. uporabniško ime, jezik, regijo) in zagotavlja napredne, personalizirane funkcije. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletni strani.

4. Oglasni ali ciljani piškotki

Tovrstne piškotke najpogosteje uporabljajo oglaševalska in družabna omrežja (tretje strani) z namenom, da vam prikažejo bolj ciljane oglase, omejujejo ponavljanje oglasov ali merijo učinkovitost oglaševalskih akcij. Tovrstni piškotki lahko omogočajo sledenje vašim akcijam na spletu. Poleg tega lahko zajemajo in obdelujejo podatke za tržne raziskave mesta contentexchange.me, oglaševanje in izboljšanje uporabniške izkušnje na spletu.

Nadzor piškotkov

Za uporabo piškotkov se odločate sami. Piškotke lahko vedno odstranite in s tem odstranite vašo prepoznavnost na spletu. Prav tako večino brskalnikov lahko nastavite tako, da piškotkov ne shranjujejo.

Za informacije o možnostih posameznih brskalnikov predlagamo, da si ogledate nastavitve.

Upravljalec piškotkov

AVTO MEDIJA d.o.o.