Renault rafale PHEV: z večjo baterijo in s četrtim motorjem
4,7 metra dolg Renaultov kupejevski križanec je v Sloveniji prisoten od lanskega poletja, v teh dneh pa je ta dobil okrepitev v ponudbi, in sicer v obliki priključnega hibrida, ki prinaša več moči, štirikolesni pogon ter nenazadnje tudi višjo ceno.
Velikan je na naših cestah prisoten že od lanskega poletja, zdaj pa je ta dobil še zmogljivejši
priključno-hibridni pogonski sklop. Foto: Peter Pirkovič
Rafale je posebna zgodba v Renaultovi ponudbi, ki išče vzporednice z nekoč istoimenskim hitrim letalom (caudron C.460 rafale) iz tridesetih let prejšnjega stoletja, ki ga je poganjal prav Renaultov šestvaljni motor. Sodobni časi seveda prinašajo drugačne inženirske rešitve. Kupejevski križanec v svoji priključno-hibridni izvedbi velja za najzmogljivejšega Renaulta v serijski ponudbi, saj ga poganja 1,2-litrski bencinski motor s 110 kilovati moči, ki ga dopolnjujeta 50-kilovatni elektromotor in visokonapetostni zaganjalnik-generator s 25 kilovati moči.
Novinec v ponudbi ima dodatno vgrajeno še četrto pogonsko enoto - 100-kilovatni elektromotor z reduktorjem na zadnji osi za pogon zadnjega para koles. Skupna sistemska moč vseh štirih motorjev torej znaša 221 kilovatov (300 KM). Za razliko od klasičnega samopolnilnega hibridnega rafala z majhno baterijo (2 kW) ima ta v izvedbi PHEV v zadnjem delu vgrajeno litij-ionsko baterijo z osmimi moduli in z uporabno kapaciteto 21 kWh, ki jo za Renault dobavlja kitajski BYD. Tehta slabih 165 kilogramov, je plinsko hlajena in ima možnost ogrevanja. Polnjenje v idealnih razmerah traja manj kot tri ure, saj je vgrajen 7,4 kilovatni polnilnik, dosega pa je za 105 kilometrov. Tovarniški podatki navajajo, da je rafale PHEV s polno posodo goriva in napolnjenimi baterijami zmožen prevoziti tudi do tisoč kilometrov.
Spremenjen pogon in nekaj novosti
Vsi vozniški procesi se začnejo s pogonom na elektriko. Nekje do hitrosti 20 km/h, potem pa se v delovanje vključi bencinski motor. Jasno, vse je odvisno od izbire voznega načina. Na voljo je hibridni, ki samodejno preklaplja med pogoni, popolnoma električni ali pa e-Save način, ki ohranja najmanj 40-odstotno napolnjenost baterijskega akumulatorja. V kolikor voznik vključi funkcijo električnega načina vožnje, bo sistem dopuščal najvišjo hitrost do 130 km/h. Do 70 km/h bo pogon speljan na sprednja kolesa, od 70 km/h in višje bo glavno vlogo prevzel elektromotor na zadnji osi, ki bo poganjal zadnji par koles.
Dogajanje med vožnjo bo popestrila tudi funkcija multisense, ki omogoča še eno izbiro različnih voznih režimov, pri katerih se spreminja moč in porazdelitev navora med kolesi (ekonomični, komfortni, zimski in športni vozni program). Največja zaloga moči, 221 kilovatov, je vedno v športnem načinu vožnje in ob pogoju, da ima baterija zadostno zalogo energije. V tem primeru bo nad 70 km/h pogon razporejen v razmerju 50 odstotkov spredaj in 50 odstotkov zadaj. V hibridnem načinu in pri izbiri komfortnega načina bo imel voznik na voljo 183 kW moči (250 KM), pri ekonomičnem načinu pa še nekoliko manj, in sicer 130 kilovatov moči.
Da ima rafale PHEV še nekaj več ostrine na cesti, kaže dejstvo, da je ta opremljen s štirikolesnim krmiljenjem (zadnja kolesa se premikajo do največ pet stopinj), s posebej razvitimi Continentalovimi gumami in elektronsko prilagodljivim vzmetenjem, ki deluje s pomočjo prediktivne kamere na sprednji šipi. Ta ocenjuje cesto deset metrov pred vozilom in na podlagi številnih analiz sproža različne procese delovanja blažilnikov.
Udobje na visoki ravni
Rafale seveda zelo dobro poskrbi za udobje potnikov tako na sprednji kot na zadnji klopi, premijski občutek pa prinašajo izbrani materiali, zvočni sistem Harman Kardon ali pa steklena panoramska streha Solarbay (s tekočimi kristali). Zaradi večje baterije je prtljažnik pričakovano volumensko nekoliko manjši in meri 539 litrov (največ 1826 litrov). Voznikovo okolje je znano, saj je tako rekoč preneseno iz australa oziroma espacea, kjer glavno vlogo igra osrednji pokončni 12-palčni zaslon infozabavnega vmesnika Open R Link, ki temelji na uporabnih Googlovih storitvah.
Cena rafala PHEV je kakopak nekoliko višja v primerjavi s šibkejšo e-tech verzijo in po rednem ceniku znaša 55.790 evrov. Velja izpostaviti podatek, da trenutno zanj trgovci ponujajo 2000 evrov promocijskega popusta in 1500 evrov popusta v primeru, da je nakup opravljen preko financiranja.