Svež obraz in elektrifikacija pogona
Po več kot treh letih je formentor doživel vmesno prenovo, da bi tako lažje preživel obdobje do nove generacije. Zato smo spet sedli za volan tega križanca, ki nas je tudi v nekoliko bolj osnovni interpretaciji navdušil.
Cupra formentor je po skoraj štirih letih doživel vmesno prenovo
in se lansko jesen ponovno predstavil slovenskim kupcem. Foto: Peter Pirkovič
V zadnjih nekaj letih smo se z njim srečali bolj ali manj na zelo visokih vrtljajih. Znamka Cupra, še preden je zašla na samostojno pot, je bila od nekdaj sinonim za športnost. Tako smo na začetku najprej spoznali izvedbo VZ z dvolitrskim bencinskim turbo motorjem in čez čas šli še stopniško višje, z napol dirkaško štirikolesno gnano verzijo VZ5, z Audijevim 2,5-litrskim petvaljnikom. Čeprav smo po tihem upali, da se bo zgodba VZ5 nadaljevala tudi po prenovi, so Španci najbolj strupenega formentorja umaknili iz ponudbe. Zato zdaj najzmogljivejši pogon ostaja preverjeni dvolitrski turbo bencinski motor.
Formentor VZ5 je na nek način predstavljal mokre sanje petičnežev, ki so na široko odprli denarnico, medtem, ko se je večina prodaje v zadnjih letih nagibala v smeri osnovne verzije z 1,5-litrskim bencinskim motorjem. In s takšnim smo se pred časom na kratko družili. Cuprinega križanca, ki s prenovo ni spreminjal dimenzij, spremlja osvežen obraz, s katerim je ta na cesti še nekoliko bolj prepoznaven. Oblikovalci so izumili nov in drznejši oblikovalski pristop, ki so ga istočasno integrirali na leona, terramarja in na električnega tavascana.
Tehnični podatki
Motor: 1,5-litrski bencinski s 110 kW (150 KM)
Menjalnik: 7-stopenjski, dvosklopčni DSG
Dimenzije: 4450 mm x 1839 mm x 1528 mm
Medosna razdalja: 2680 mm
Odmik od tal: 175 mm
Prtljažnik: 450 litrov
Teža: 1463 kg
Najvišja hitrost: 203 km/h
Rezervoar: 50 litrov
Cena: 36.944 evrov (z dodatno opremo 43.613 evrov)
Na sprednjemu delu je opazen novo oblikovan odbijač z veliko več odprtinami za zajem zraka, daleč najbolj izpostavljeni pa so matrični LED žarometi s svojevrstnim LED dnevnim podpisom v obliki trikotnika. Zadek ostaja bolj ali manj enak, le s to razliko, da so v svetlobni pas zdaj povezali še logotip znamke, ki je kakopak osvetljen. Pomladitev zunanjosti jim je dobro uspela tudi na račun nekaterih novih barv in prevetrene ponudbe platišč.
Prijetno okolje
Notranjost ne prinaša bistvenih sprememb. Klasični elektrificirani sedeži ponujajo visoko mero udobja in bočne opore, volan ohranja klasične fizične gumbe za upravljanje in dodaja tista dva večja, s katerima zaženemo motor ali izbiramo profil vožnje, medtem ko se največja sprememba v potniški kabini nanaša na infozabavni vmesnik. Ta je zdaj korenito posodobljen, s čimer je prehajanje med meniji postalo hitrejše, vsi podatki so prevedeni v slovenski jezik, izboljšane so tudi nekatere funkcije pri uporabi navigacijskega sistema, drsnik (pod 12,9-palčnim zaslonom) za upravljanje klimatske naprave in glasnosti radijskega sprejemnika pa so zdaj osvetlili.
Urejena potniška kabina prinaša dovoljšnjo mero udobja, funkcionalnosti in digitalizacije upravljanja. Foto: Peter Pirkovič
Pika na i dobremu počutju v testnem formentorju je postreglo ozvočenje Sennheiser, ki vključuje 12 zvočnikov s 425 vatov skupne izhodne moči, in steklena panoramska streha. Oba sta del dodatne opreme. Dobro se bodo počutili tudi potniki v drugi vrsti, saj prostora za kolena ne primanjkuje, medtem ko bo 420-litrski prtljažnik nudil dovolj prostora za vsakodnevne potrebe ali daljše družinsko potovanje. Prtljažna vrata se kakopak odpirajo samodejno.
Blaga elektrifikacija pogona
Bencinski 1,5-litrski štirivaljnik s 110 kilovati moči je povezan s sedemstopenjsko DSG avtomatiko, ki se med vožnjo zelo suvereno obnaša, nekoliko več obotavljanja pa je občutiti med manevriranjem na mestu. Skladno z aktualnimi trendi je pogonski sklop delno elektrificiran oziroma ima ta vgrajen zagonski alternator, ki je vezan na majhno 48-voltno baterijo. Elektrifikacija deluje kot nekakšen dopolnilni sistem glavnemu štirivaljniku. Denimo, vsak odmik noge s stopalke za plin pomeni, da se bencinski motor odklopi od pogona sprednjih koles in nastopi faza jadranja, s čimer se posledično znižuje poraba. S 50-litrsko posodo tako brez težav prevozim med 600 in 700 kilometri, ne da bi posebej božal stopalko za plin.
Karakter formentorja je vselej precej dinamičen, četudi gre za vstopno verzijo. Vzmetenje je čvrsto nastavljeno (elektronsko krmiljeno - DCC), natančen volan ponuja zelo koristne povratne informacije, s čimer ima voznik dobro kontrolo med ovinki, skratka nasploh je formentor vozniško zelo zabaven avto. Cupra res spada pod okrilje ljudskega Seata, a je pozicija mlade samostojne avtomobilske znamke svetlobna leta daleč. Zato se vse začenja nekoliko višje. Tisti najbolj osnovni formentor stane slabih 34 tisočakov, cena našega testnega z elektrificiranim štirivaljnikom in DSG menjalnikom pa se jasno povišuje ceno za skoraj štiri tisočake. A na tej točki se seštevanje do končne cene šele dobro začne. Magnetno siva barva stane dodatnih 773 evrov, DCC in matrični LE žarometi so ocenjeni na 1264 evrov, ozvočenje Sennheiser stane 604 evre, panoramska streha 1126 evrov, 19-palčna aluminijasta platišča 1433 evrov, paket Intelligent drive, ki prinaša večino varnostnih sistemov in asistenc ter navigacijski sistem, pa vse skupaj podraži še za dodatnih 754 evrov. In tako naprej. Končna cena tako naraste na krepkih 46 tisočakov.
Ne glede na visoko ceno si formentor zasluži pozornost, saj velja za enega redkih v bazenu segmenta križancev z izpiljeno lastno identiteto. Je drznega videza, z urejeno in funkcionalno potniško kabino, piko na i pa mu zagotavlja suverenost med vožnjo.