Vir: eNavtika

Včeraj

RumenoeNavtikapred 23 urami in 26 minutami
Lina Eržen (iQFOiL) in posadka Tina Mrak in Jakob Božič (470) so danes Sloveniji prijadrali olimpijsko normo, Toniju Vodišku srebro. Za našimi jadralci Regate zadnje priložnosti v francoske Hyeresu je odličen dan, Sloveniji so prijadrali kar dve olimpijski normi! Najprej je svoj finalni nastop odlično opravila Lina Eržen, ki bo v razredu iQFOiL to poletje Slovenijo zastopala na olimpijskih igrah. Popoldne je zadnji dve kvalifikacijski regati odjadrala tudi flota 470, kjer jadrata Tina Mrak in Jakob Božič, ki sta z odličnim jadranjem osvojila normo že dan pred jutrišnjo regato za medalje in bosta prav tako poleti jadrala pred Marseillom. Danes je svoje zadnje regate odjadral tudi Toni Vodišek v že kvalificirani skupini formule kite, ki se je z včerajšnjega drugega mesta kvalifikacij uvrstil neposredno v današnji veliki finale. Danes je prijadral drugo mesto, s tem pa Francoski olimpijski teden končuje s srebrno kolajno. Z danes osvojenimi normami se Lina Eržen, Tina Mrak in Jakob Božič pridružujejo Toniju Vodišku (formula kite) in Žanu Luki Zelku (ILCA 7), ki normo že imata. Lina Eržen se bo v zgodovino zapisala tudi kot prva Slovenka, ki nas bo zastopala v jadranju na deski; Slovenija je imela predstavnika na olimpijskih igrah v windsurfanju le dvakrat doslej - leta 1984 je v Los Angelesu nastopil Dušan Puh (windglider), leta 1992 v Barceloni pa Stojan Vidakovič (lechner A - 390). V današnje finalne regate zadnje priložnosti razredov iQFOiL in formula kite so se po odličnih kvalifikacijskih nastopih uvrstili prav vsi trije naši jadralci - poleg Line Eržen tudi Val Eržen in Marina Vodišek. Tudi Val Eržen in Marina Vodišek sta danes v finalnih regatah jadrala zelo dobro, a sta oba normo zgrešila le za las. Zadnja dva kvalifikacijska plova je danes odjadrala tudi flota 470, kjer jadrajo Tina Mrak in Jakob Božič ter mladinska posadka Martin Fras in Mija Škerlavaj. Tina Mrak in Jakob Božič sta današnji regati končala z zmago in na tretjem mestu, kar je bilo dovolj za osvojitev norme še pred jutrišnjo regato za medalje. Martin Fras in Mija Škerlavaj sta bila v prvem današnjem plovu 23. in v drugem 22., Regato zadnje priložnosti končujeta na 26. mestu. Dekleta v ILCA 6 so danes odjadrala tri plove. Lin Pletikos je prvega zmagala, v cilj drugega prijadrala kot 14. in bila v zadnji regati tretja. V jutrišnjo regato za medalje odhaja s četrtega mesta in tudi zanjo je norma še povsem na dosegu roke. Danes je z rezultati 27., 18. in 23. mesto svoj nastop zaključila mladinka Alenka Valenčič, ki Regato zadnje priložnosti končuje na skupnem 28. mestu. Jadralci že uvrščenih držav v ILCA 7, med katerimi jadrata tudi Žan Luka Zelko in mladinec Luka Zabukovec, so tudi danes odjadrali dva plova. Žan Luka Zelko ju je končal na 34. in 17. mestu, dan končuje na skupnem 28. mestu. Luka Zabukovec je današnja dva plova končal na 56. in 60. mestu, skupno je 62. Floto ILCA 7 jutri čakajo zadnje regate, v soboto pa najboljših deset še regata za medalje. Jutri bodo torej jadrali le še Lin Pletikos v ILCA 6, ki se še poteguje za normo, ter Žan Luka Zelko in Luka Zabukovec v ILCA 7. Lina Eržen: "Javljam se iz Francije, kjer sem danes dosegla svojo prvo olimpijsko vozovnico za Pariz 2024. To so bile sanje že zadnja tri leta in z ekipo smo trdo delali, da smo prišli do tega cilja. Ne morem verjeti, da se to res dogaja in mislim, da bo prišlo za mano šele par dni zatem, ko pridem domov. Hvala vsem za podporo in čestitam celi slovenski ekipi, ki se je tukaj borila ves teden in dosegla najboljše, kar so lahko." Trener Rajko Vodišek je Marinin in Tonijev nastop povzel takole: "Do predzadnjega obrata z vetrom smo imeli vozovnico. Vse je naredila, kar je morala. Žal pa je na zadnjem obratu z vetrom padla. Zelo ponosen sem na timsko delo, na opravljeno pot. Marini priklon, da je prišla do zadnjega dne, do zadnjega plova, do zadnjega obrata z vetrom z vozovnico za olimpijske igre v Parizu v žepu. Življenje nas uči, da je tisti, ki se je sposoben pobrati, zmagovalec. Verjamem, da je njena športna pot v vzponu. Los Angeles, see you. Čestitke tudi Toniju za profesionalen športni odnos, za pomoč in spodbudo timski kolegici Marini. Zelo uspešna regata je za nami. Slovenija ima medaljo tudi na SOF 2024. Za zlato pa prihranimo džokerja za najpomembnejše regate, ki prihajajo." Tina Mrak , za katero bo to že četrti olimpijski nastop: "Za nami je konec rednega dela regat, jutri naju čaka še regata za medalje. Z današnjim jadranjem sva res zelo zadovoljna, naredila sva prvo in tretje mesto in pokazala to, po kar sva prišla. Jutri naju čaka še formalnost v regati za medalje." Jakob Božič: "Nekaj dni sva še držala nasprotnike, danes pa dokazala, da znava tudi boljše jadrati in gremo v Pariz!" Dušan Puh , ki je Slovenijo v jadranju na deski zastopal na olimpijskih igrah leta 1984 v Los Angelesu: "Linin uspeh ni presenečenje, nekako smo ga pričakovali in upali. Žal pa mi je za Vala, ampak je še mlad in ima še veliko možnosti in to bo zanj in za Igorja Eržena sigurno velika spodbuda za naprej. Verjamem, da bodo zagrizli, kot je treba, do olimpijade je še nekaj časa za pripravo. Čestitke tudi Marini Vodišek, a tudi ona je še mlada in čaka jo naslednja olimpijada, znanja in izkušenj imajo v družini dovolj. Sem pa seveda najbolj vesel za iQFOiL, ker se s tem ukvarjam in sem v tem doma. Čestitke vsem trem Erženom! Ni še konec, naprej Slovenija!" Stojan Vidakovič , ki je Slovenijo v jadranju na deski zastopal na olimpijskih igrah leta 1992 v Barceloni: "Lini je uspela res velika stvar. Po letu 1992 bo prva Slovenka/Slovenec na OI v jadranju na deski. In uspelo ji je v tako kratkem času in z ne veliko izkušenj v regatnem jadranju na deski, kar samo potrjuje njen neizmeren talent, fokus in predanost. Isto lahko ponovim za njenega brata Vala. Danes je bil tako blizu in družina Eržen bi lahko imela dva olimpijca. Oba spremljam, odkar sta se priključila olimpijskem iQFOiL razredu, kar nekaj časa smo skupaj preživeli na morju in na regatah. Trdim, da takšnih talentov v jadranju na deski še nisem spoznal. Kakšen napredek sta oba uprizorila v zadnjih treh letih je neverjetno. Ker sta še rosno mlada, sem prepričan, da bosta v naslednjih letih krojila svetovni vrh jadranja na deski. Iskrene čestitke obema, očetu in trenerju pa velik poklon za trud in odrekanje. Lina zdaj potrebuje počitek, potem pa kvalitetne priprave za OI. Slovenski surferji komaj čakamo, da bomo poleti lahko navijali za Lino."
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 3 urami in 24 minutami
Otok Rab je eden najlepših jadranskih otokov, ki  je zanimiv  ne samo v glavni turistični sezoni, ampak tudi skozi celo leto. Ponuja številne možnosti za aktivnosti na prostem ter raziskovanje bogate zgodovine in kulture. Otok Rab intenzivno nadaljuje z aktivnostmi v smeri povezovanja bogate kulture, zgodovine in tradicije s segmentom aktivnosti v naravi, da bi svojim gostom  ponudil pogoje za obisk skozi vse leto. OTOK RAB - RAJ ZA AKTIVNE Na otoku se vam ponujajo možnosti za dolge sprehode ob morju, raziskovanje učnih poti ali kolesarske izzive. Prav tako pa se najde marsikaj tudi za ljubitelje pohodništva na Rabu, saj se lahko povzpnete na najvišji otoški vrh – Kamenjak (408 metrov nadmorske višine). Na njem pa vas bodo zadržali čudoviti razgledi – na Velebit, Kvarner in seveda na starodavno mesto Rab s štirimi zvoniki. PLAŽE S svojimi 30 peščenimi plažami je Rab resnično »otok sreče« s številnimi majhnimi slikovitimi zalivi, kar so turisti iz celega sveta že prepoznali pred skoraj 125 leti. Ta tradicija se nadaljuje vse do današnjih dni, ko je Rab zaradi kristalno čistega, toplega in plitvega morja idealna destinacija za celo družino. Tukaj lahko prav vsak glede na svoje želje najde svojo idealno plažo. RABSKE ARHEOLOŠKE SLEDI Iz ideje o muzeju na prostem je bil razvit projekt rabske arheološke sledi, ki je predstavil približno 30 arheoloških najdišč na otoku Rab. Nekatera mesta so predstavljena in situ (na izvirnih lokacijah), informacije o nekaterih segmentih te dragocene dediščine pa so na voljo v bližini lokacij ali na razglednih točkah. Te točke so označene na natisnjenem zemljevidu, ki ga je mogoče dobiti v pisarnah turistične skupnosti na Rabu in Loparju. JUXTA MARE Rab ima novo učno pot Juxta Mare – Virtualni muzej ribištva, pomorstva in ladjedelništva mesta Rab. Ta projekt v svoji prvi fazi pokriva južni del otoka, naselji Banjol in Barbat, kjer je bila v zadnjih sto letih gradnja malih lesenih ladij najbolj intenzivna. Hkrati je bilo to področje, več stoletij v preteklost, najbolj zastopano v poklicnem ribolovu. KAJ VAS ČAKA NA RABU SPOMLADI? Spomladi vas na Rabu čakajo številni zanimivi dogodki, predvsem za ljubitelje aktivnih počitnic. Bodite aktivni in se sprostite na otoku Rabu ter spoznajte njegove zgodovinske in kulturne znamenitosti. Ob tem pa ne pozabite tudi na odlično lokalno gastronomijo.

četrtek, 25. april

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 14 urami in 47 minutami
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvaške je ob koncu leta 2023 iz registra izbrisalo plovila, ki nimajo poravnanih letnih dajatev za leto 2021 in 2022. Je vaše plovilo med njimi? Imate plovilo registrirano na Hrvaškem? Preverite, ali je vaše plovilo izbrisano in čim prej uredite nov vpis. Za plovila, registrirana na Hrvaškem, je potrebno vsako leto plačati dajatev za uporabo pomorskega dobra ter dajatev za varnost plovbe in zaščito morja pred onesnaženjem. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture RH je decembra 2023 objavilo spisek 2858 plovil , katerih lastniki v letih 2021 in 2022 niso plačali navedenih dajatev. Največ izbrisov je posledica neaktivnosti pooblaščencev, ki niso opravili svojega dela in lastnikom niso dostavili položnic. Dogajalo pa se je tudi, da so lastniki dajatve plačali, a so pri plačilu navedli napačen sklic. V slednjem primeru je plačilo v proračunu ostalo kot neprepoznano in tako ni bilo zavedeno pod plovilo, za katero je bila plačana dajatev. Srečali smo se tudi s primeri, kjer bivši lastnik, ki je plovilo prodal, ni poravnal obveznosti, izbrisano pa je plovila sedanjega lastnika. V vseh navedenih situacijah je potrebno urediti t.i. prvi vpis plovila po postopku kot da se plovilo prvič vpisuje v register plovila na Hrvaškem. Za informacijo, ali je vaše plovilo izbrisano, kontaktirajte podjetje Menta. Ministrstvo opozarja, da bodo prav tako izbrisana plovila, ki nimajo pooblaščenca za sprejem pisemskih pošiljk in zastopanje v komunikaciji s hrvaškimi državnimi organi. V kolikor nimate pooblaščenca ali vaš dosedanji pooblaščenec ne izpolnjuje svojih obveznosti, svetujemo, da izberete novega pooblaščenca. Za pomoč pri urejanju zadev v vpisniku plovil, pooblaščenca na Hrvaškem, vodenje postopka vpisa ali prenosa lastništva, zavarovanje ali katerokoli drugo storitev v zvezi s vašim plovilom, se obrnite na podjetje Menta. Več informacij najdete na spletni strani www.menta.hr , po telefonu na št. 051 334 696 ali pišite na naslov lena@menta.hr .
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 1 uro in 8 minutami
Jadralci Regate zadnje priložnosti ter tisti iz na olimpijado že uvrščenih držav so danes v Hyeresu nadaljevali z nastopi v ponovno nestabilnih vremenskih razmerah. Jadralni teden se preveša v drugo polovico in večino čakajo še zadnji kvalifikacijski plovi, najboljših deset v formuli kite in iQFOiL pa jutri samo še finalni nastopi. Z velikim veseljem poročamo, da so se med najboljše uvrstili prav vsi naši jadralci teh razredov - Toni in Marina Vodišek v formuli kite ter Lina in Val Eržen v iQFOiL! Jutri gre torej zares, leta treningov se bodo za Lino, Vala ter Marino združila v odločilne nastope in padle bodo že prve odločitve o olimpijskih normah. Spomnimo - Na Regati zadnje priložnosti so za naši dekleti v ženskem ILCA 6 na voljo še tri olimpijska mesta, v 470 mix še štiri mesta, v ženski formuli kite pet mest, v moškem iQFOiL se  Val Eržen poteguje za eno od šestih mest, Lina Eržen v ženskem iQFOiL pa za eno od sedmih olimpijskih mest. Fantje v formuli kite so danes odjadali štiri regate. Toni Vodišek je prvo končal na (12.) mestu, potem pa prijadral še tri druga mesta in ostaja na drugem mestu tudi skupno. Jutri bo Toni preskočil polfinalne nastope in jadral direktno v finalu: "Intenziven dan na vodi s super močnimi vetrovi, a kljub temu smo uspeli obvladati velike kajte. Kljub padcu v prvi regati sem si nato zagotovil tri druga mesta. Čestitke Maxu za njegovo izjemno doslednost, vendar sem takoj za njim. Zelo sva blizu. Jutri grem neposredno v finale, saj sem trenutno na drugem mestu v skupnem seštevku. Veselimo se, kdo se nam bo pridružil v polfinalu!" Dekleta razreda formula kite so tudi danes odjadrala tri regate. Marina Vodišek jih je končala na 6., 7. in (11.) mestu in ostaja na skupnem osmem. Tudi njo jutri čakajo polfinalni in upajmo tudi finalni nastopi. Še naprej odlično jadrata tudi Lina in Val Eržen v iQFOiL. Obe floti sta danes odjadrali po tri regate. Val Eržen je prvo današnjo regato končal na (20.) mestu, drugo na tretjem ter zadnjo na devetem, kar je dovolj za uvrstitev med deseterico, na 10. mesto, in jutrišnji nastop v finalnih regatah za najboljših deset. Nastop med najboljšimi si je prislužila tudi Lina Eržen, ki je prvo današnjo regato končala na 7. mestu, drugo na 10. mestu ter zadnjo na 9. mestu, dan zaključuje kot skupno osma. Trener Igor Eržen: “Težak dan je za nami, posebej za Vala, ki je imel zjutraj velike težave s krči in je komaj odpeljal maraton. Med pavzo smo ga s pomočjo fizioterapevta usposobili, da je zdržal še dva večerna plova. Odpeljal jih je pa fenomenalno. Zahvala Samotu za takojšno pomoč Valu, res smo mu hvaležni. Lina je super jadrala cel dan. Kaj naj še dodam, ponosen sem na oba, kapo dol. Jutri pa kar bo, bo, mi bomo dali vse, pa vidimo.” Flota 470 mix je odjadrala dva plova. Tina Mrak in Jakob Božič sta ju končala na 4. in 6. mestu in ostajata skupno četrta. Martin Fras in Mija Škerlavaj bila v prvem plovu 27., v drugem pa odlična deveta. Tudi onadva ostajata na istem, 26. mestu. Zadnji plovi za 470 mix so predvideni za jutri, razen za najboljših deset, ki bodo v regati za medalje jadrali v petek. Jakob Božič: “Za nami so štirje kvalifikacijski dnevi, jutri naju čakata še dve regati in potem regata za medalje. Trenutno gre vse po planu, neke posebne matematike ne delava, poskušava pa kontrolirati najine konkurente. Pogoji so zelo težki, veter ekstremno niha, tako v jakosti kot po smeri, je zelo nestabilno, smo med dvema frontama. So pa za vse pogoji enaki. Poskušava biti čim bolj konstantna, ne narediti kakšne neumnosti in upava, da bo šlo tako dalje in da čez dva dni prineseva domov normo.” Dekleta v ILCA 6 so danes odjadrala dva plova. Še naprej gre dobro Lin Pletikos, ki je danes v cilj prijadrala kot 11. in 3. in ostaja na skupnem četrtem mestu. Alenka Valenčič je oba plova končala na 26. mestu in je skupno na 31. mestu. Žan Luka Zelko v ILCA 7 ja prvi dnašanji plov končal na 6. mestu, Luka Zabukovec pa na 56. mestu. Na uradne rezultate preostalih plovov še čakamo.

sreda, 24. april

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 16 urami in 49 minutami
Inovacije in eleganca čolnov Grand G680, Ranieri Next 275xl in Sessa C48 Mednarodna razstava navtike, znana pod imenom Internautica, predstavlja enega izmed vrhuncev leta za vse navtične entuziaste in strokovnjake v Sloveniji. Ta prestižni dogodek, ki vsako leto potekav marini Portorož, ne samo da služi kot platforma za predstavitev najnovejših dosežkov v navtični industriji, temveč tudi omogoča podjetjem, da se predstavijo s svojo ponudbo. Moto-Nautika, s svojim dolgoletnim delovanjem v navtični industriji, je sinonim za kakovost in inovativnost. Na letošnji Internautici 2024 bodo premierno predstavili tri izjemne modele čolnov: Grand G680, Next 275lx in Sessa C48. Vsak izmed njih prinaša edinstven nabor inovacij. Odlikujejo jih napredne tehnološke rešitve, vrhunski materiali in brezčasen dizajn, ki združuje funkcionalnost z estetiko. Ti modeli bodo prvič predstavljeni v Sloveniji, kjer bodo lahko obiskovalci iz prve roke doživeli njihove superiorne zmogljivosti in občutili duh sodobne navtike. Grand G680 – Sinonim za moč in eleganco Grand G680 ni le čoln, je izkaz moči in elegance, zasnovan za tiste, ki iščejo razkošje in zmogljivost v enem paketu. Dolg skoraj sedem metrov, Grand G680 omogoča izjemno stabilnost in varnost na odprtem morju. Njegov robustni trup iz steklenih vlaken zagotavlja dolgotrajnost in vzdržljivost, ne glede na vremenske razmere. Dizajn Grand G680 povezuje funkcionalnost z estetskim dojemanjem. Notranjost čolna je opremljena z luksuznimi materiali, vključno z visokokakovostnim usnjem in odpornim lesom, ki ustvarja občutek domačnosti in topline. Ergonomična postavitev krmilnega mesta in prostorni sedeži zagotavljajo, da je vsaka vožnja udobna in sproščujoča. Zunanji del čolna je oblikovan tako, da ima velik prostor za sončenje in druženje, hkrati pa ohranja elegantne in čiste linije, ki so značilne za moderne čolne. Ranieri Next 275lx – Eleganca in praktičnost Next 275lx, je zasnovan z mislijo na eleganco in funkcionalnost. Ta čoln, dolg skoraj 9 metrov, združuje izjemne plovne lastnosti z visoko stopnjo udobja in uporabnosti. Zasnovan za dnevne izlete kot tudi za večdnevna potovanja po vodi, Next 275lx ponuja idealno ravnotežje med velikostjo in zmogljivostmi. Nova zasnova sončne palube, močno usklajena z družinskim občutkom v Ranierijevem razponu NEXT (ki zapolnjuje vrzel med Next 240 in Next 285 LX), nova 275 LX ponuja velike prostore glede na svojo velikost ter bogato opremljeno palubo za vikend izlete. Notranjost Next 275lx odraža moderno razkošje z minimalističnim dizajnom, ki poudarja prostornost in svetlobnost. Interier je obdelan z visokokakovostnimi materiali, vključno z nedrsečimi površinami, ki so tako funkcionalne kot estetsko privlačne. Opremljenost z najnovejšo avdio-video tehnologijo ustvarja prijetno atmosfero za vse na krovu. Sessa C48 – Luksuz na odprtem morju Sessa C48 je zasnovan za tiste, ki iščejo luksuz in zmogljivost brez kompromisov. Ta eleganten čoln, dolg več kot 15 metrov, ponuja neprimerljivo udobje in zmogljivosti. Njegov napreden trup oblikovan za optimalno hidrodinamiko zagotavlja gladko plovbo tudi pri visokih hitrostih. S pomočjo najnovejših tehnologij, je Sessa C48 zmožen zagotavljati izjemno stabilnost in udobje na vodi. Z dvojnimi motorji, ki ponujajo moč in učinkovitost, ta model zlahka doseže in vzdržuje visoke hitrosti, hkrati pa ohranja razmeroma nizko porabo goriva. Notranjost Sessa C48 je vrhunec modernega navtičnega dizajna, kjer vsak element izraža razkošje in sofisticiranost. Uporaba ekskluzivnih materialov, kot so pravo usnje, najfinejši les in polirani krom, dajejo notranjosti občutek topline in elegance. Prostorna kabina ponuja udobje doma, vključno s kuhinjo, luksuznimi spalnicami in sodobno kopalnico. Zunanjost jahte je prav tako impresivna s svojo aerodinamično obliko, velikimi sončnimi terasami in prostornim zadnjim kokpitom, idealnim za druženja in sprostitev. Moto-Nautika na Internautici 2024: Prihodnost navtike je tukaj! Ko na mednarodni razstavi navtike Internautica 2024 predstavljamo modele Grand G680, Ranieri Next 275lx in Sessa C48, ne gre le za prikaz novih čolnov, ampak za demonstracijo napredka in inovacij v celotni navtični industriji. Vsak izmed teh modelov prinaša svoje specifične prednosti, ki jih odlikujejo sodobna tehnologija, izjemna zmogljivost in brezčasen dizajn. Zato vas vljudno vabimo, da obiščete njihov razstavni prostor na Internautici 2024, kjer boste lahko iz prve roke doživeli prednosti vseh treh predstavljenih čolnov. Njihovi strokovnjaki bodo na voljo za predstavitev tehničnih specifikacij in bodo odgovorili na vaša vprašanja. Ne zamudite priložnosti, da v živo spoznate najnovejše trende in inovacije, ki že oblikujejo prihodnost navtike. Moto-Nautika, Ptujska 63, 2204 Miklavž DELOVNI ČAS: PON. - PET. | 8.00 - 18.00 SOBOTA | 9.00 - 13.00 NEDELJE IN PRAZNIKI | ZAPRTO T: +386(0)31 300 205, E: info@moto-nautika.com
RumenoeNavtikapred 3 dnevi
»Zavili jo bomo v aluminijasto folijo in še v majico, tako da je carinski skener ne bo mogel zaznati,« mi zagotavlja moja sestrična Marija iz Bele krajine in mi podari domačo salamo, narejeno iz doma rejenega pujsa. Salamo po predpisih zavijem in jo položim v svoj kovček. Marija mi je podarila tudi liter domačega medu, ki ga je natočila v dve Frupi plastenki. Domačega vina si nisem upal vzeti, ker bi mi ga muslimanski cariniki na letališču na Maldivih zagotovo zaplenili in ga spili doma naskrivaj. Po dvodnevnem potovanju na Maldive ves neprespan stojim pred tekočim trakom za prtljago. Ko končno zagledam svoj kovček, opazim, da je oblepljen z nekimi majhnimi rdečimi nalepkami. CARINSKI PREGLED, me obvestijo nalepke. »No, pa sta mi šla salama in med po gobe,« žalostno ugotavljam. Kovček prikotalikam do carinika in ga odprem. Izvlečem še zavito salamo. »Igrača za seks?« me carinik obtožujoče pogleda izpod oči. »Ne, ne, samo salama,« protestiram in hitro odvijem darilo moje sestrične v dokaz, da govorim čisto resnico. Carinik pokliče svojega šefa in se z njim žolčno nekaj pogovarja. Znova pristopi k meni: »Kaj je v salami?« hoče vedeti. »Govedina. Salama je iz čiste govedine,« mu odgovorim kot iz puške in ga milo pogledam v oči. »Ni nobene svinjine notri?« me sumničavo pogleda. »Ne, ne, nobene svinjine. Samo govedina,« ga še bolj milo pogledam v oči. »Lahko jo odneseš,« mi odgovori, se obrne in se posveti svoji plastenki Fante. Jaz pa jo jadrno popiham na barko in se počutim zmagovalno, saj sem v ultrakonservativno muslimansko državo prešvercal domače mesne in čebelarske izdelke iz Slovenije. < Križarjenje po Maldivih Nadaljevanje plovbe 15.4.24 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

torek, 23. april

RumenoeNavtikapred 3 dnevi
V Hyeresu jadralci na Regati zadnje priložnosti, pa tudi tisti iz že uvrščenih držav, nadaljujejo z nastopi. Ponovno so imeli zelo nestabilen veter, tako po moči kot po smeri. Fantje v formuli kite so odjadali štiri regate. Toni Vodišek je prijadral dve zmagi, eno 12. mesto in en DNC in še naprej ostaja trdno na drugem mestu. Flota 470 mix je odjadrala dva plova. Tina Mrak in Jakob Božič sta ju končala na 6. in 9. mestu in ostajata skupno četrta. Martin Fras in Mija Škerlavaj sta bila v prvem plovu 22., v drugem pa 20. tudi onadva ostajata na istem, 26. mestu. Še naprej odlično jadrata tudi naša mlada jadralca v razredu iQFOiL, ki sta po današnjem dnevu oba uvrščena med deseterico. Obe skupini, moška in ženska, sta odjadrali po pet regat. Val Eržen jih je končal na 9., (17.), 13., (43.) in 3. mestu in je uvrščen na 9. mesto. Lina Eržen je od petih regat tri končala na tretjem mestu in tudi ona je po današnjem dnevu deveta. Igor Eržen: “Imeli smo super pogoje in tekmovanje je potekalo gladko. Vozili smo slalom.” Dekleta razreda formula kite so odjadrala tri regate. Marina Vodišek jih je končala na 5., 8. in 7. mestu, skupno je napredovala na osmo mesto. Žan Luka Zelko v ILCA 7 ja prvi dnašanji plov končal na 56. mestu in drugega na 22. mestu, skupno je na 39. mestu. Luka Zabukovec je današnja dva plova končal na 46. in 61. mestu, skupno je 61. Dekleta v ILCA 6, kjer jadrata naši Lin Pletikos in Alenka Valenčič, danes zaradi preveč nestabilnih razmer niso jadrala. a za jutri je na srečo jutri napovedanega nekoliko več vetra.
RumenoeNavtikapred 3 dnevi
V Upernaviku smo se ustavili le za nekaj ur, da smo dokupili še nekaj hrane, napolnili tank z nafto in se malo sprehodili, potem pa smo v družbi dvojambornice Admiral Bellinghausen odjadrali na dobrih štiristo milj dolgo pot proti severozahodu čez Baffinov zaliv. Čim bolje smo želeli izkoristiti za naslednja dva dni napovedani ugodni južni veter. Ob dvajsetih vozlih vetra so se valovi postopoma dvignili na dva metra, da smo se lepo zibali na njih. Zaradi krmnega vetra smo imeli razvito le genovo, saj bi glavno jadro preveč opletalo, pa tudi že samo s prednjim jadrom smo dosegali lepo hitrost med sedmimi in osmimi vozli. Dan je bil siv, vseskozi je rahlo deževalo, noč pa je prinesla meglo, da smo zaradi varnosti vklopili radar in se pravočasno izogibali ledenim goram pred nami, ki so se kot zelene pege pojavljale na radarskem zaslonu. Naša smer plovbe je bila zastavljena proti točki N74.20 in W64, saj naj bi bil glede na zadnjo karto nekaj nad 74 stopinjami severne geografske širine in med 64 in 65 stopinjami zahodne geografske dolžine severni konec zgoščenega ledu, severno od tam pa je gostota ledu med 10 in 30 odstotki. Iz poročil jadralcev, ki so čez zaliv jadrali prejšnji teden, sem videl, da so tudi oni tam našli prehod med ledenimi ploščami in gorami. Veter je ponoči oslabel in Admiral Bellinghausen nas je prehitel s pomočjo svojih močnejših motorjev in počasi izginil z zaslona radarja. Mi smo še nekaj ur vztrajali z jadranjem, potem pa zjutraj zagnali motor. Admiralova potovalna hitrost z motorjem je osem vozlov, naša pa med pet in pol ter šestimi vozli. Po mailu smo se dogovorili, da nas obvestijo, kje bodo prišli skozi ledeni pas. V petek, 11. avgusta, popoldne se je zjasnilo, vrnil se je veter in prišli smo do jezika neprekinjenega ledu. Z estonske jadrnice, ki je šla tu skozi pred osmimi urami, smo dobili obvestilo, da so prehod našli na 74,18 stopinje severne geografske širine, vendar je bil na tej širini led ob našem prihodu že spet neprehoden. Ledena polja se namreč neprestano počasi premikajo z vetrom in tokovi. Nekaj časa smo ob robu ledu nadaljevali z jadranjem proti severu, dokler se led pred nami ni dovolj razredčil, da smo med ledenimi ploščami našli dovolj široke vrzeli za našo barko. Skrajšali smo jadra, da smo bili dovolj počasni, nekaj manjših kosov ledu smo počasi odrinili in bili smo na drugi strani. Eno uro po prehodu skozi pas ledu na morju pred nami ni bilo več videti nobenih kosov ledu, jugovzhodnik se je okrepil na deset do petnajst vozlov in lahko smo uživali v sproščenem jadranju proti otoku Bylot. Vsak dan preverim karte ledu in današnja je kazala, da je preliv med kanadskima otokoma Bylot in Baffin še vedno zamrznjen, da pa je pot do Pond Inleta že plovna. Pond Inlet je mestece v prelivu na otoku Baffin in eno redkih mest, kjer se lahko oskrbijo jadralci na poti skozi severozahodni prehod. Odločitev o tem, ali bomo jadrali proti Pond Inletu ali pa morda severno od Bylota, sem odložil še za en dan, da bom na podlagi jutrišnjih kart ledu lažje ocenil, kako bo z gostoto ledu v prelivu pri nadaljevanju poti. < Ilulissat 2. del Nadaljevanje: 8.5.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Na Hrvaškem je postavljena nova lateralna oznaka in še ni vrisana v pomorske karte. Posodobite svoje elektronske karte oziroma jo ročno vrišite v vaše klasične karte, da ne bo prišlo do zmede v ključnih trenutkih. Svetlobna oznaka št. 1750 je postavljena na severovzhodni strani otoka Planac v Pašmanskem kanalu. lateralna oznaka leve strani je rdeče barve. Železna konstrukcija se dviguje 6 m nad morsko gladino. Oddaja kratek blisk rdeče svetlobe na vsake 3 s in je vidna z razdalje 3 nmi. V sektorju med 322° do 052° (90°) je svetloba zatemnjena. Karakteristika luči je R BL 3s 6m 3M, zat. 322°–052°. Karakteristika oznake: Naziv: svetleča oznaka otok Planac Številka objekta: 1750 Pozicija (WGS 84): 43° 56,345´ N;  015° 25,680´ E. Pomen: lateralna oznaka leve strani. Karakteristika luči: R Bl 3s 6 m 3M Sektor zatemnitve: 322°-052° (90°). Višina luči nad morsko gladino: ~ 6m. Barva konstrukcije: rdeča. Natančna lokacija oznake Planac 1750 Nove oznake postavljene v letu 2023 Vela Sika Poljana Pločica Hripa Košljun KME Fućin S Fučin N Stubalj 1707 LUMBARDA 1523 Fržital KM Novalja 256,7 Torpedo Broce LG
RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Navtični Abonma. 6 predavanj, ki jih ne smete zamuditi Izkoristite priložnost pred pričetkom sezone in poglobite svoje navtično znanje. Šest predavanj s temami, ki vam bodo pomagala pri varni in samozavestni plovbi v letošnji navtični sezoni. V sodelovanju z največjim slovenskim izobraževalcem Spinaker.si in Maksom Vrečkom (RYA Yachtmaster Offshore) je nastalo šest izobraževanje. Teme predavanj: Sidranje in vezanje na bojo Kaj je bolje: sidranje in vezanje na bojo? Vezanje na bojo (različne tehnike) Izbira sidrišča Izbira mikrolokacije na sidrišču Priprava na sidranje Komunikacija Polaganje sidra Zakopavanje sidra Ali sidro zares drži? Sidranje z vezom na obalo Kako močno povečati uspešnost sidranja? Izplutje in vplutje (domača marina, tuje pristanišče, bencinska črpalka) Priprava na izplutje Prvi del manevra izplutja Drugi del manevra izplutja Priprava na vplutje (bokobrani, pravilno rokovanje s priveznimi vrvmi) Prvi del manevra vplutja Drugi del manevra vplutja Vplutje in izplutje v tujem pristanišču Vplutje in izplutje na bencinski črpalki Primerna hitrost plovila pri manevrih Največje napake pri manevrih Najpogostejše napake pri uporabi jadrnice in rešitve za prijeten dopust Ali znam dovolj za najem jadrnice? Slaba priprava na plovbo Izzivi pri check-in in check-out jadrnice Komunikacija s posadko Definicija dopusta Pomanjkanje elektrike (in vode) Tehnični zapleti na jadrnici Morska bolezen Otroci na jadrnici Pri kateri starosti otroci lahko začnejo jadrati? Vključevanje otrok v navtične aktivnosti Izzivi sodobne kulture (telefoni, odnos staršev do otrok…) Priporočljive igrače oz. oprema Zabavne aktivnosti za otroke Obvladovanje tveganj na jadrnici Analiza tveganj Pomen pregleda plovila pred izplutjem Načrtovanje plovnih poti Upoštevanje vremenskih razmer Upoštevanje drugih okoliščin na morju Nujnost poznavanja pravil na morju Kako se odzvati v kritičnih situacijah Pomen in uporaba VHF postaje Odgovori na najpomembnejša skiperska vprašanja Kako se rešiti, če nasedemo? Kako dve jadrnici zvezati skupaj? Ali je potrebno prihod v marino vnaprej najaviti? Problematika nenadnega preleta buma? Kaj storiti, če se nenadoma pojavi neurje? Vprašanja glede jader in vrvi Kaj storiti, če nas preseneti močnejši veter? Ali krajšamo najprej glavno jadro ali genovo? Najprimernejša smer plovbe na valove? Cena abonmaja: 150,00 EUR Predavanja so posneta. NAKUP ABONMAJA Partnerji: Karpo sailing team - Maks Vrečko spinaker.si enavtika.si Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadrnic in jadranja od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno odpravil na plovbo s čartersko jadrnico in po nekaj letih stresa in nezgod ugotovil, da potrebuje več znanja. V letih 2016-2018 je opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore in postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Oceanske izkušnje je nabiral s plovbo preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo in svoje znanje z ekipo preizkuša na regatah. Leta 2022 se je kot skipper udeležil prestižne regate Rolex Middle Sea Race, ki sodi med najtežje offshore regate na svetu. Ekipa je dosegla odličen rezultat s 5. mestom v ORC skupini in 9. mestom v IRC skupini. Na Karpo v Biogradu Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušijo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Ima moto: »Znanje je ključ do svobode – uči se, dokler živiš.«

ponedeljek, 22. april

RumenoeNavtikapred 4 dnevi
V Hyeresu, na Regati zadnje priložnosti, na kateri se bodo podelile še zadnje olimpijske norme, jadralci olimpijskih razredov nadaljujejo z nastopi. Zaradi zelo nestabilnih vetrovnih razmer - na regatnih poljih so imeli danes od skorajšnjega brezvetrja do vetra moči 25 vozlov, ki je le nekaj minut kasneje pihnil iz povsem druge smeri - jadralci kvalificiranih držav formule kite, med katerimi jadra Toni Vodišek, niso izpeljali nobene regate, v nekaterih drugih razredih pa le po eno. Danes so prvič zajadrali jadralci kvalificiranih držav ILCA 7 in odjadrali en plov. Olimpijec Žan Luka Zelko ga je končal na 14. mestu in temu ustreza tudi trenutna skupna uvrstitev. Mladinec Luka Zabukovec je v močni konkurenci 67 jadralcev prijadral na 54. mesto. V razredu iQFOiL so po peturnem čakanju na vodi le odjadrali en plov, v katerem je slavil naš komaj 17-letni Val Eržen, s tem pa tudi močno izboljšal skupno uvrstitev, s 14. mesta se je povzpel na peto. Tudi Lina Eržen je danes jadrala odlično in edino današnjo regato končala na tretjem mestu, skupno je sedaj 14. Trener Igor Eržen : “Danes, enako kot včeraj, smo preživeli veliko časa na vodi, a odpeljali malo regat. Regatno polje smo zaradi nestabilnega vetra menjali kar štirikrat. Ja, danes je padla prva zmaga v regati, ki jo je dosegel Val, pa tudi Lina je bila blizu nje. Borbamo naprej z enakim tempom, cilj je še daleč.” Skupina deklet, v kateri nastopa Marina Vodišek, je uspela odjadrati štiri regate. Marina je prva dva današnja plova končala na šestem mestu, zadnja dva pa na 7. in (9.) mestu. Skupno ostaja deveta in kot pravi, “je z današnjim dnem zelo zadovoljna.” Lin Pletikos v ILCA 6 je prvi današnji plov sicer končala na (16.) mestu, a v cilj drugega prijadrala kot tretja in tako na skupni lestvici napredovala za tri mesta, sedaj je četrta. Mladinka Alenka Valenčič je svoj prvi nastop končala na 22. mestu in drugega na 29. mestu, po današnjem dnevu je na 31. mestu. Dobro sta tudi danes jadrala tudi Tina Mrak in Jakob Božič v 470 mix. Prvi plov sta končala kot deveta in drugega na 4. mestu, skupno sta sedaj četrta. Martin Fras in Mija Škerlavaj sta bila v prvem plovu 22., druge regate pa nista zaključila, skupno sta na 26. mestu.
RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta. Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.
RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Uspešno je potekala še ena edicija CROATIA NAUTIC SHOW – 16. Hrvaški dnevi malega ladjedelništva v Marini Kaštela, kjer so se v zadnjih štirih letih trgu predstavili najboljši svetovni navtični in turistični produkti in storitve, prilagojene potrebam ljudi z morja. Tokratna sejemska navtična manifestacija je bila priložnost za prenos bogatih izkušenj in znanja pri organizaciji in predstavitvi navtičnih in turističnih produktov in novosti. Dogodek Croatia Nautic Show, ki promovira Marino Kaštela kot središče navtike Jadrana z množico premiernih plovil in najbogatejšim programom dogodkov doslej, je bil nezgrešljivo mesto za številne obiskovalce, ki so uživali v pestri navtični in turistični ponudbi ter storitve te marine. Skupno je bilo v ponudbi 80 plovil, 48 motornih čolnov, jaht, dnevnih križark in čolnov ter 32 aluminijastih in gumijastih plovil, katamaranov in jadrnic priznanih domačih in mednarodnih proizvajalcev. Med njimi hrvaško malo ladjedelništvo z najboljšimi domačimi proizvajalci, pa tudi svetovno znana plovila, ki so se na sejmu predstavila prvič. Navtični del je zaključilo skupno petdeset podjetij, ki so se trgu predstavila s ponudbo bencinskih in električnih motorjev, navtične, ribiške, elektronske in druge pomorske opreme, navtičnih oblačil in nakita ter storitev izposoje čolnov ter razstavljavcev s ponudbo široke palete turističnih produktov in storitev, kot so ureditev namestitvenih in počitniških kapacitet, hortikultura, avdio in razvedrilna oprema, avtomobili in električna vozila, najem opreme za plažo, zunanje pohištvo in pergole, masažne kadi ter oprema za bazene in SPA. Obenem je bila predstavljena tudi adrenalinska turistična atrakcija e-Foil letenje nad vodo. Številni obiskovalci so s posebnim veseljem preizkusili to nepozabno izkušnjo lebdenja nad vodo z desko. »Tudi z letošnjim sejmom sem izjemno zadovoljen, saj smo znova pokazali, da smo center promocije male hrvaške ladjedelništva in drugih plovil, zanimivih za naš trg. Sodelovanje s turističnimi agencijami je prineslo nove dogovore in poslovne povezave z agencijami za najem plovil, saj vsi vemo, da je na Hrvaškem največja flota plovil namenjenih najemu,« je poudaril Branimir Matijaca, predsednik organizacijskega odbora. »Posebej smo zadovoljni s profesionalnim odnosom naših gostiteljev, Marine Kaštela, in našega sejma do razstavljavcev,« dodaja vodja CNS, Damir Skelin Predsednik Zveze hrvaškega malega ladjedelništva pa dodaja: »Dotaknili so se slehernega človeka, ki je že generacije povezan z morjem, od jadranja, ribolova do turističnih storitev. Na našem sejmu smo povezali vse tiste, ki živijo življenje ob morju in si želijo tistega novega vzleta medgeneracijskega prenosa znanja in dviga celotne kakovosti na višjo raven. Hkrati pa smo poskrbeli tudi za ekološko področje našega sejma, saj so bili naši gostje veterani HRM, ki vztrajno čistijo morsko dno in izobražujejo mlade o varstvu okolja.« In kako vse skupaj deluje v resnici, kako je gostiti tako veliko navtično srečanje, smo izvedeli na drugi predstavitvi domicilne marine – Marine Kaštela! »V okviru naše koncesije bomo razširili privezni del Marine Kaštela za ladje nad 40 metrov ter na novo prenovljene gostinske in multimedijske prostore. Poleg obstoječega 25-metrskega bazena začenjamo graditi tudi hotel, predvsem z namenom, da bi športnike gostili v športnih kampih skozi vse leto,« je povedal kapetan Joško Berket, lastnik Marine Kaštela. Armano Zekan, predsednik Organizacijskega odbora jadralnih regat, je predstavil podrobnosti o njegovem uspešnem delu, pri čemer je izpostavil novo mednarodno regato v olimpijskem razredu ILCA, torej nekdanjem razredu »laser«. S sinergijo našega sejma in poslovnim razmahom Marine Kaštela je zadovoljna tudi direktorica Marine Kaštela Ivona Smoljić. Kristina Šimić je zbranim predstavila delovanje Društva Mirno More – mednarodni socialno-pedagoški jadralski projekt za otroke. In letos septembra bo flota 110 čolnov z otroki iz socialno šibkih skupin, ki prihajajo iz številnih evropskih držav, uživala v sedemdnevnem jadranju, vse pod nadzorom strokovnjakov in zdravnikov. Mate Rajić, trener Veslaškega kluba Marina Kaštela, prvega izmed športnih klubov v portfelju športne družine Marine Kaštela, je razkril nove športne uspehe, pa tudi načrte za prihodnost. Za veslači sta namreč sledila dva odbojkarska kluba za moške in ženske, nato jadralni klub in nazadnje plavalni klub, vsi pod imenom Marina Kaštela. S promocijo gostiteljice Marine Kaštela se je tokratna edicija CROATIA NAUTIC SHOW – 16. hrvaških dnevov malega ladjedelništva – zaključila s pozdravom – se vidimo prihodnje leto. {gallery}croatia-nautic-show-otvoritev{/gallery}
RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Izkoristite znižanje določenih modelov 2023! Yamaha WaveRunnerji so že desetletja sinonim za kakovost in inovacije v svetu vodnih športov. Kot vodilni na trgu, Yamaha neprestano stremi k izboljšanju uporabniške izkušnje s tehnološko dovršenimi izdelki. Letos so se odločili za privlačno znižanje cen nekaterih svojih najbolj priljubljenih modelov iz leta 2023, kar je odlična novica za vse ljubitelje z adrenalinom nabitih vodnih avantur. To znižanje je odlična priložnost za vse, ki razmišljajo o nakupu kvalitetnega vodnega skuterja po dostopnejši ceni. Podroben pregled znižanih modelov VX Cruiser HO-Audio 2023 Model VX Cruiser HO-Audio je zasnovan za ljubitelje kakovostne avdio opreme in udobja med vožnjo. Z močnim motorjem in naprednim zvočnim sistemom, ki omogoča predvajanje glasbe neposredno z vašega pametnega telefona, je ta model idealen za dolge ure zabave na vodi. S prvotno ceno 19.990 EUR je bil že tako privlačen, z novo ceno 17.990 EUR pa postaja še dostopnejši, kar je razveseljivo za širok krog kupcev. VX 2023 WaveRunner VX 2023 predstavlja odlično ravnovesje med zmogljivostjo in vrednostjo. Ta model je znan po svoji vsestranskosti, saj je primeren tako za začetnike kot za izkušene voznike. Z robustnim dizajnom in zanesljivim delovanjem, VX zagotavlja nepozabne trenutke na vodi. S padcem cene s 15.990 EUR na 14.490 EUR, Yamaha še naprej dokazuje svojo zavezanost k temu, da visokokakovostne izdelke ponudi čim širšemu krogu kupcev. Jet Blaster 2023 Jet Blaster 2023 je zasnovan za tiste, ki iščejo bolj športno in dinamično izkušnjo na vodi. S posebej oblikovanim trupom in motorjem, ki je optimiziran za eksplozivne pospeške, ta model omogoča izredne vodne manevre. Originalna cena 14.990 EUR je bila privlačna, a z novim znižanjem na 13.490 EUR je Jet Blaster še bolj dostopen za adrenalinske navdušence. Yamahina odločitev za znižanje cen modelov WaveRunner za leto 2023 predstavlja izjemno priložnost za vse, ki želijo uživati v kakovosti in inovativnosti, ki jih ponuja vodilna znamka na trgu vodnih skuterjev. Ne zamudite te priložnosti, saj znižane cene veljajo le do razprodaje zalog. Za več informacij: +386 (0)2 629 04 00 , +386(0)31 300 205 , prodaja@moto-nautika.com

nedelja, 21. april

RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Danes se je v francoskem Hyeresu začel Francoski olimpijski teden, tokrat poimenovan tudi “The last chance regatta” ali Regata zadnje priložnosti, saj se bodo na tem dogodku podelile še zadnje olimpijske vozovnice. Slovenijo zastopa 12 jadralcev, danes pa so prve plove odjadrali vsi razen Žana Luka Zelka ter Luke Zabukovca, ki jadrata v ILCA 7, zanju se nastopi začnejo jutri. Z veseljem poročamo o odličnem začetku naših jadralcev, Toni Vodišek prvi dan končuje na 2. mestu med svetovno kajtarsko elito, Tina Mrak in Jakob Božič v 470 mix, ki se še potegujeta za olimpijsko normo, pa sta tretja. Z nastopi so že danes začeli tudi že uvrščeni jadralci razreda formula kite, kjer nastopa naš Toni Vodišek. Odpeljali so pet regat, Toni je eno zmagal, vse ostale pa končal na drugem mestu in tako prvi dan zaključuje kot odličen drugi. Toni Vodišek: “Dobro sem pripravljen in tudi prvi dan olimpijske simulacije je šel kar dobro, zaključil sem na štirih drugih mestih in enem prvem. Konstantnost je tukaj, še naprej moram jadrati na polno in pri tem vztrajati, pa bomo videli, kako bo šlo. Vso srečo želim tudi ostalim!” Odlično sta začela tudi Tina Mrak in Jakob Božič v 470 mix, ki sta danes prijadrala na 3. in 9. mesto ter sta po prvem dnevu tretja. Tina Mrak: “Zelo pozitiven prvi dan je za nami. Imeli smo šibek veter med 6 in 9 vozli. Prvo regato sva odjadrala zelo dobro od samega starta, v drugi pa skozi celotno regato pridobivala mesta. Jutri gremo naprej na polno.” Martin Fras in Mija Škerlavaj sta v istem razredu končala na 25. in 23. mestu, prvi dan končujeta na 27. mestu. Zelo lepo je začela tudi Lin Pletikos in prvi današnji plov končala na 3. mestu, drugega pa na 11. mestu, po prvem dnevu je skupno peta. Mladinka Alenka Valenčič je svoj prvi nastop končala na 29. mestu in drugega na 12. mestu, po današnjem prvem regatnem dnevu je na 21. mestu. Dekleta v formuli kite so danes odjadrala štiri plove; Marina Vodišek je dva končala na 7. mestu in dva na 9. mestu, skupno je deveta. V razredu iQFOiL je Lina Eržen prijadrala dve 25. mesti ter eno 12., skupno je na 20. mestu. Val Eržen je današnje tri regate zaključil na (15.), 7. in 13. mestu, prvi dan končuje na 14. mestu v konkurenci 50 jadralcev. Jutri z nastopi začenjata tudi Žan Luka Zelko, ki je že prijadral olimpijski nastop, ter Luka Zabukovec, ki bo prav tako jadral v ILCA 7.

sobota, 20. april

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Jutri za še nekvalificirane države, v ponedeljek pa za tiste z že osvojenimi olimpijskimi normami, se v francoskem Hyeresu začenja Francoski olimpijski teden. Letos so ga poimenovali tudi “The last chance regatta” oziroma Regata zadnje priložnosti, saj se bodo v prihajajočem tednu prav tukaj podelile še zadnje olimpijske vozovnice. Slovenija ima v tem trenutku dva potrjena olimpijska potnika: v razredu formula kite bo na olimpijadi jadral Toni Vodišek, v razredu ILCA 7 pa Žan Luka Zelko, za katerega bo po Tokiu to že drugi olimpijski nastop. V Hyeresu bo tokrat nastopilo 12 slovenskih jadralk in jadralcev, poleg Žana Luka Zelka in Tonija Vodiška še: ILCA 6: Lin Pletikos in Alenka Valenčič ILCA 7: Luka Zabukovec 470 mix: Tina Mrak in Jakob Božič ter Martin Fras in Mija Škerlavaj Formula kite ženske: Marina Vodišek iQFOiL ženske: Lina Eržen iQFOiL moški: Val Eržen Na Regati zadnje priložnosti bodo za naši dekleti v ženskem ILCA 6 na voljo še tri olimpijska mesta, v 470 mix še štiri mesta, v ženski formuli kite pet mest, v moškem iQFOiL se bo Val Eržen potegoval za eno od šestih mest, Lina Eržen v ženskem iQFOiL pa za eno od sedmih olimpijskih mest. V ločenih skupinah bodo nastopili jadralci že uvrščenih držav in tistih, ki se za normo še potegujejo. Jutri po programu prvi začnejo nekvalificirani, torej tudi vsi naši razen Tonija Vodiška, Žana Luka Zelka ter Luke Zabukovca v ILCA 7, ki nastopa v isti skupini kot Žan Luka Zelko, ki je Sloveniji že prijadral olimpijsko normo - njih prvi nastopi čakajo v ponedeljek. Naša ekipa je pripravljena in motivirana, pred začetkom pa so povedali: Tina Mrak in Jakob Božič, 470 mix: “Odkar smo prispeli na prizorišče smo imeli močan veter in uspeli smo narediti nekaj treningov na morju, danes še zadnjega. Popoldne sva počivala in se pripravljala na jutrišnji prvi tekmovalni dan. Občutki so dobri in že komaj čakava pričetek. Pričakovanja glede regate - borbeno in fokusirano bova startala že s prvim plovom. Pomembna bo vsaka točka in teden bo sigurno dolg in naporen. Po močnem vetru imava zelo dobro hitrost in občutki na jadrnici so dobri, po šibkejšem vetru pa je veliko posadk, ki lahko zelo dobro odjadra. Poskušala bova odjadrati najboljše kar znava, na koncu pa bomo videli, na katero mesto naju bo to pripeljalo.” Martin Fras in Mija Škerlavaj, 470 mix: “Danes sva še pripravljala barko, jutri pa začnemo s prvimi plovi. Trenutno je za dni regate napovedano dokaj malo vetra, ampak se napovedi vsak dan spreminjajo, zato upamo na malo močnejši veter, ki bo ustrezal tudi Tini in Jakobu.” Igor Eržen, trener Line Eržen in Vala Eržena, iQFOiL: “Od nedelje, ko smo prispeli, smo uspeli odvoziti par treningov, več nam jih je preprečil premočan veter, ampak ni kaj, je bilo za vse enako. Napoved za tekmovanje je kar spremenljiva in upamo, da še kaj doda. Ekipa iQFOiL je pripravljena za nedeljski start. Mi smo prišli, da pokažemo najbolje, kar znamo, kaj nam to prinese in če bo to dovolj, pa vidimo.” Lin Pletikos, ILCA 6: “Vse je pripravljeno za začetek regate. Pričakujemo vse pogoje, od manj vetra do močnejšega vetra, tako da bo zanimivo in napeto. Cilj je seveda osvojiti normo, to pa bo najverjetneje pomenilo biti na prvih treh mestih. Dala bom vse od sebe, da cilj dosežem.” Rajko Vodišek, trener Tonija Vodiška in Marine Vodišek, formula kite: “Za Marino bo to zaključno izpitno obdobje. Rezultat bo povedal, kako in kaj. Čez dva tedna jo čaka še svetovno prvenstvo na istem prizorišču, nato pa nastop na olimpijskih igrah ali pa začetek novega olimpijskega ciklusa, fokusiranega proti Los Angelesu.” Marina Vodišek dodaja: “Počutim se pripravljena na tekmo. Upam, da bo veter v moj prid in komaj čakam, da se začne.” Matija Čok, trener naših mladincev Alenke Valenčič in Luke Zabukovca, ILCA: “Regate zadnje priložnosti se bo udeležila tudi Alenka Valenčič v razredu ILCA 6, kjer Slovenija še nikoli ni osvojila norme. Od Alenke pričakujem, da se bo borila od prvega do zadnjega metra vsakega plova, da pokaže vse, kar zna, da ji ne bo potem žal (če parafraziram Rogliča). Kaj to pomeni rezultatsko, bomo šteli na koncu, vsekakor ne sodi v ožji krog favoritinj, a je že velikokrat pokazala, da zmore in zna več. Tako da se v to regato spušča povsem brez obremenitev, dogovorjena sva, da odjadra svojo regato in uživa. Vsekakor imamo Slovenci še super adutinjo v Lin, tako da verjamem, da lahko punci dobro odjadrata. Luka Zabukovec bo tekmoval med kvalificiranimi državami z našim Žan Lukom, predvsem, da se uči od njega in ostalih vrhunskih jadralcev. To je zadnja velika regata za ILCA 7 pred olimpijado in vsi bodo šli na polno, tako da bo fajn videti, kako se bo med njimi znašel. Gotovo tudi sam želi pokazati, da se lahko kakšen plov kosa z najboljšimi in to tudi pričakujem od njega.” Z nekoliko drugačnimi cilji in pričakovanji pa prve ponedeljkove regate pričakujeta Toni Vodišek in Žan Luka Zelko, ki sta olimpijski nastop že prijadrala. Trener Rajko Vodišek, formula kite: “Toni bo to tekmo vzel kot dober trening pred svetovnim prvenstvom, ki bo čez tri tedne. Novo opremo bo “šparal” za svetovno prvenstvo, kjer cilja na najvišja mesta.” Žan Luka Zelko, ILCA 7: “V ponedeljek se začne še zadnja večja regata pred olimpijskimi igrami. Na tem prizorišču bodo prav vsi, pričakujemo isto zasedbo, kot bo na olimpijskih igrah, ter jadralce, ki se bodo ta teden še kvalificirali. Pričakujemo res težko tekmo, in ker je tudi napoved kar raznolika, bo treba voziti pametno in dobro skozi vse dni in ne preveč tvegati, ker jadramo vsi v eni skupini. Vsaka napaka se bo res poznala, treba bo začeti pametno, počasi in postopoma dvigovati formo ter stopnjevati zmanjšanje napak skozi cel teden in na koncu narediti še piko na i. Moj cilj je kvalifikacija v regato za medalje in se boriti za visoka mesta. Mislim, da sem dovolj samozavesten, da lahko o tem razmišljam, to sem pokazal tudi v prejšnjih regatah. Na pripravah pred to tekmo sem s svojo ekipo opravil dober cikel treningov v Sloveniji in Italiji ter prišel v Hyeres v trening ritmu, nekaj dni jadranja tukaj pa mi je še olajšalo dobro počutje na jadrnici. Zdaj me čaka nekaj počitka, potem pa grem v ponedeljek na polno.” Regata zadnje priložnosti se bo z zadnjimi plovi zaključila v soboto, 27. aprila.

četrtek, 18. april

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Osrednja tema letošnjega navtičnega salona je navtika po meri človeka. Na letošnji 16. prireditvi se na tradicionalni lokaciji v MARINI KAŠTELA od 18. do 21. aprila predstavilja skupaj 80 razstavljavcev s področja navtike in turizma. 35 podjetij predstavlja skupaj 80 plovil, od tega 48 motornih čolnov, jaht, dnevnih križark in čolnov ter 32 aluminijastih in gumijastih plovil, katamaranov in jadrnic priznanih domačih in mednarodnih proizvajalcev. 20 podjetij bo zaključilo navtični del s predstavitvijo in ponudbo na trgu bencinskih in električnih motorjev, navtične, ribiške, elektronske in druge pomorske opreme, navtičnih oblačil in nakita ter storitev izposoje plovil. Prvi vtisi s sejma {gallery}croatia-nautic-show-otvoritev{/gallery}

sreda, 17. april

RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Kot vsa leta doslej ponuja INTERNAUTICA pestre možnosti za slovensko gospodarstvo, turizem in podjetništvo. Predstavlja spodbudo za nove ideje naših najboljših inovatorjev s področja pomorstva. Je navdih za iskanje rešitev, ki hočejo morju, Zemlji in okolju več vrniti in manj vzeti. Ne nazadnje je ta prireditev priložnost za slovenski turizem, ki vselej išče nove poti in načine za povezovanje med človekom in naravo in prav Portorož ponuja najboljše prizorišče za to. V dneh od četrtka, 16. maja do vključno nedelje, 19. maja 2024, bo v prijaznem okolju Marine Portorož ponovno potekala mednarodna navtična razstava INTERNAUTICA. Kot vedno bo to zanimiv in vsebinsko bogat navtični dogodek, s ciljem omogočiti obiskovalcem prireditve podrobno spoznavanje in preizkušanje razstavljenih plovil in navtične opreme in z željo zagotoviti razstavljavcem pogoje za čim več uspešno sklenjenih poslovnih dogovorov. V štirih sejemskih dneh se bo zvrstilo veliko zanimivih predstavitev novih plovil in navtične opreme ter različnih vsebinsko atraktivnih dogodkov povezanih z morjem. Vstopnice so že na voljo v predprodaji preko sistema Entrio, spletne strani Internautica.org in Mercator online. Cene vstopnic za obiskovalce tudi v letu 2024 ostajajo nespremenjene. Podrobne informacije so dostopne na spletni povezavi www.internautica.org. Ponudba opreme za šport in prosti čas bo letos zelo raznolika, gostinstvo bo primerno različnim okusom, veliko bo novosti iz sveta karavaninga. Z bogato več kot četrt stoletno tradicijo in doslednim iskanjem kakovostnih in zanimivih vsebin, je INTERNAUTICA za vse navtične profesionalce in navdušence nedvomno popoln uvod v prihajajočo poletno sezono. V okviru INTERNAUTICE poteka že vrsto let tudi inovativen, trajnostno naravnan koncept predstavitve “zelene” mobilnosti, poimenovan Zelena Avenija. Namen je predstaviti tehnološko napredna in ekološko usmerjena plovila in vozila, in s tem promovirati zeleno mobilnost (Green Mobility). V okviru tega programa so bila doslej predstavljena mnoga zanimiva električna in hibridna plovila in vozila različnih proizvajalcev, celo Pipistrelovo letalo, in ekološko napredne tehnološke  rešitve. Dolgoletni status članstva v Mednarodni zvezi organizatorjev najboljših svetovnih navtičnih sejmov IFBSO in dober odziv razstavljavcev je zagotovo priznanje za dolgoletno delo in dosežene visoke standarde kakovosti. RAZSTAVLJAVCI: booking@internautica.org INFORMACIJE: internautica@internautica.org
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Letos podjetje Moto-Nautika praznuje svojo dvajseto obletnico, kar ne pomeni le pomembnega mejnika v njegovi zgodovini, temveč tudi priložnost za razmislek o njegovem razvoju, rasti in inovacijah, ki so ga pripeljale do sedanjega statusa. Od začetkov leta 2004, ko je bilo podjetje osredotočeno izključno na servisne storitve, do danes, ko ponuja celovite storitve na področjih motociklizma in navtike, je Moto-Nautika dokazala svojo zavezanost k odličnosti, inovativnosti in strankam. Vodenje Moto-Nautike je zaupano dvema vizionarskima voditeljema, Zoranu Resniku in Lei Pučko Resnik, katerih raznolike izkušnje in veščine sinergijsko poganjajo podjetje naprej. Zoran Resnik, z bogatimi mednarodnimi izkušnjami, si je  pridobil strokovno izobrazbo, vključno s tehničnim šolanjem BRP v Torontu, Kanada. Njegovo strokovno znanje ni omejeno le na tehnične veščine; razteza se od specializiranih usposabljanj za programe moto in marine Yamaha, BRP, Sea Doo do ATV, ki so ključni pri izboljšanju tehničnih storitev, ki jih nudi Moto-Nautika. Po drugi strani Lea Pučko Resnik, oborožena z magisterijem iz ekonomije (management in marketing), prinaša strateško vizijo v Moto-Nautiko. Njena sposobnost v promociji prodaje, razvoju poslovanja, raziskovanju novih trgov in širitvi produktnega asortimana je gonilna sila rasti podjetja. Vloga Lee obsega celotno organizacijo poslovnih operacij in upravljanja človeških virov in zagotavlja, da Moto-Nautika ne le izstopa s svojimi ponudbami, ampak deluje tudi z učinkovitostjo in uspehom. Pot Moto-Nautike, od skromnih začetkov do odličnosti v industriji motociklizma in navtike, je pripoved o razvoju strokovnosti in nenehnem iskanju novih poti za razvoj. Pod vodstvom Zorana in Lee, podjetje ni le razširilo svoje fizične prisotnosti, ampak je tudi zgradilo ugled kakovosti, inovativnosti in zadovoljstva pri svojih strankah. Ko Moto-Nautika stoji na pragu svoje dvajsete obletnice, se z zadovoljstvom ozira nazaj na prehojeno pot, ki je bila tako polna izzivov kot nagrad, in priča o viziji in trdem delu ustanoviteljev in posameznikov, ki so bili del njene zgodbe. Od skromnih začetkov do vodilnega distribucijskega centra Moto-Nautika je svoje poslovanje začela leta 2004, sprva kot servis. Zgodba o razvoju podjetja se je začela v majhni garaži velikosti 25 kvadratnih metrov in priča o tem, da so začetki bili skromni, a polni odločnosti in vizije. Pot, ki sta jo zaznamovala razvoj strokovnosti in vodstvene predanosti, kaže, kako velike uspehe lahko dosežemo iz majhnih začetkov. Sledila je širitev dejavnosti leta 2008 z odprtjem novega razstavnega salona in začetkom prodaje. Razstavni salon velikosti 1000 kvadratnih metrov pa je bil več kot le prostor za servisiranje in prodajo; postal je simbol rasti in razvoja. Pomemben korak v razvoju podjetja je bil leta 2011, ko je Moto-Nautika začela zastopati čolne znamke Grand in je postopoma širila svoj vpliv na trgih nekdanje Jugoslavije, od Slovenije do Albanije. Sledilo je partnerstvo z italijanskimi plovili Ranieri International, kar je podjetju omogočilo širitev na slovenski, hrvaški in srbski trg. Vrhunec uspeha je bil leta 2018, ko je podjetje odprlo svoj novi, večji in sodobnejši razstavni salon. S 3000 kvadratnimi metri notranjega prostora, salon zdaj nudi popolno doživetje za vse ljubitelje motociklizma in navtike. Razstavni salon, ki združuje strast in strokovnost V srcu distribucijskega centra, ki se razprostira čez tri nadstropja, leži glavni del v srednjem nadstropju, osredotočen na navtični segment. Obiskovalcem ponuja možnost ogleda več kot 100 plovil skozi celo leto. Kot generalni uvoznik za Ranieri International in GRAND, Moto-Nautika ne deluje samo kot distribucijski center, ampak tudi kot ključni igralec pri distribuciji plovil po nekdanjih jugoslovanskih državah. Obiskovalci razstavnega salona lahko raziskujejo celoten prodajni program Yamahe, od vodnih skuterjev do motociklov, kar je rezultat dolgoletnega partnerstva in zaupanja med podjetji. Razstavni salon, eden prvih v Evropi, ki izpolnjuje najvišje standarde Yamahe, nudi edinstveno izkušnjo za vse obiskovalce. Moto-Nautika se ne osredotoča samo na prodajo in servis, ampak stremi k celostni izkušnji. V zgornjem nadstropju se nahaja prostor za dodatno opremo, registracijo, zavarovanje in najem plovil in opreme. Servisni del v zahodnem delu centra, z ekipo tehnično in strokovno usposobljenega servisnega osebja, zagotavlja, da so vsa plovila in vozila vzdrževana po najvišjih standardih kakovosti. Moto-Nautika se ponaša z aktivno udeležbo na mednarodnih navtičnih sejmih, tako znotraj Slovenije kot v tujini, vključno s Hrvaško, Srbijo in Črno goro. Ta vključenost prikazuje zavezanost ostati v ospredju industrije. Na teh sejmih ne samo da razstavljajo obsežen asortima izdelkov, ampak tudi krepijo odnose s partnerji in strankami, kar poudarja njihovo prisotnost v mednarodni navtični skupnosti. Dvajset let inovacij in zavezanosti strankam Ko Moto-Nautika praznuje svojo dvajseto obletnico, je jasno, da je podjetje zraslo v veliko več kot le trgovino in servisni center. Postalo je središče za ljubitelje motociklizma in navtike, prostor, kjer strast do teh športov združuje strokovnjake in navdušence. Z zavezanostjo h kakovosti, inovativnosti in predvsem k zadovoljstvu strank, Moto-Nautika ostaja vodilna sila na področju motociklizma in navtičnih dejavnosti v Sloveniji in širše. V prihodnjih letih bo podjetje nadaljevalo svoje poslanstvo, ponujalo nove inovacije in širilo svoj vpliv v svetu motociklizma in navtike. Ob tej pomembni obletnici se zahvaljujejo vsem, ki so bili del njihove zgodbe, in vabijo nove in obstoječe stranke, da nadaljujejo to uspešno pot z njimi.

torek, 16. april

RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Po zajtrku so se mi vsi pridružili na krovu Skokice in skupaj smo lahko uživali v razgledu na ledeno pravljico, ko pa se je pojavil veter, smo razvili jadra in v tišini jadrali med ledenimi lepoticami. Vsakih nekaj minut je tišino presekal glasen pok, ko se je lomila katera od ledenih gora ali pa ko so se v z gora v morje podirali večji ali manjši kosi ledu. Miloša, Karlo, Majo in Gregorja sem vprašal, ali naj do Ilulissata jadramo malo dlje naokoli ali pa si morda poiščemo pot kar med ledenimi gorami na izteku ledenega fjorda. Večinska želja je bila, da jadrajmo med ledenimi gorami, zato sem zavil v desno in iskal proste poti med ledenimi gorami in manjšimi kosi ledu čim bolj naravnost proti Ilulissatu. Posadki sem povedal, da se lahko zgodi, da se bo katera od ledenih gora prelomila ali pa prevrnila blizu nas in da takrat lahko nastane tudi večji val, ki lahko krepko zamaje barko in da morajo biti na to pripravljeni. Upal sem, da se to ne bo zgodilo in se tudi ni. Na poteh med ledenimi gorami smo srečevali domačine, ki so s svojimi čolni in ladjicami na ogled gora vozili številne turiste, ki so svoje fotoaparate usmerjali tudi v jadra Skokice. Popoldne smo pripluli v hudo natrpano ilulissatsko luko, za katero je v vodniku pisalo, da je zelo malo možnosti, da bi v njej dobili prost privez, če pa že, potem pa to morda dovolijo le za nekaj ur, da v mestu opraviš najnujnejše in nabaviš hrano, potem pa se moraš preseliti na sidrišče pred mestom. Z Gregorjem sem bil dogovorjen, da bo med mojo odsotnostjo v prihodnjih dveh tednih v Ilulissatu skrbel za barko in Gregor je vedel, da bi bilo to najbolj udobno v varnem zavetju pristanišča. Toda ko smo prišli v pristanišče, je bilo v njem toliko ribiških bark in čolnov, da sem komaj našel dovolj prostora, da sem obrnil našo barko. Skokico smo začasno privezali ob francosko jadrnico in z Gregorjem sva se odpravila »na misijo nemogoče« k ribiškemu pomolu na drugi strani zaliva, saj je Gregor rekel, da se bo na kakršen koli način poskusil z ribiči dogovoriti, da bi lahko pri njih privezali našo barko. Spraševal je pri enih ribičih, jaz pri drugih in nazadnje mu je uspelo dobiti informacijo, da je barka na robu pomola v popravilu in bo tam ostala še nekaj dni in da če Skokico za ta čas privežemo nanjo, verjetno ne bo motila nikogar. Le lastnika ribiške barke je treba še vprašati za dovoljenje. Skokico smo že čez četrt ure privezali ob ribiško barko na robu ribiškega pomola in Gregorju se je smejalo. Tudi sam sem bil tega varnega priveza zelo vesel, saj smo imeli preko ribiške barke lahek dostop do pomola in do mesta. Dva dni do odhoda domov smo izkoristili za sprehode čez hrib do ledenega fjorda in po razgibanih pohodniških poteh ob ledeniku in po hribih ter med jezeri v okolici Ilulissata. Gregor je naslednja dva tedna ostal na barki in poskrbel, da je v pristanišču varno počakala do moje vrnitve v Ilulissat. S svojo vztrajno prijaznostjo je dosegel, da je nemogoče postalo mogoče. Ribiške in druge barke ob pomolu so odhajale in prihajale za dan dva ali več, Gregorju pa se je vedno znova uspelo dogovoriti za privez ob njihov bok. Nekaj časa sta mu do odhoda domov družbo na krovu delala še Miloš in Karla, potem sta čez nekaj dni na Skokico prišla Dušan in z njim za teden dni tudi Alma, drugi teden avgusta pa sva se za nadaljevanje poti med arktične otoke Kanade vkrcala še z Alešem. Z Gregorjem sva se ob mojem prihodu srečala na letališču, saj je on z istim letalom odletel proti Islandiji in naprej domov. Še enkrat sem se mu zahvalil, da je dobro poskrbel za mojo »ljubico« in tudi za sodelovanje ter družbo na dosedanji poti od Gibraltarja čez Atlantik do Kanade in potem še na sever do Grenlandije. Gregor gre zdaj na jug v tople kraje, mi trije z Dušanom in Alešem pa na sever v hladne. < Ilulissat 1. del Nadaljevanje: 24.4.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš Gregor gre zdaj na jug v tople kraje, mi trije z Dušanom in Alešem pa na sever v hladne.