Vir: eNavtika

sobota, 30. marec

RumenoeNavtikapred 38 dnevi
Ta konec tedna je na slovenski obali živahno - kar trije klubi organizirajo velike jadralske dogodke in pod jadri se bodo pomerili tako optimisti kot nekoliko starejši jadralci, nekateri od njih tudi na slovenskih kriterijskih regatah. JK Jadro Koper že od včeraj gosti 29er EuroCup 2024 Slovenija, ki je privabil vrhunske jadralce razreda 29er z vsega sveta. “Na regati sodeluje 70 posadk iz 12 držav, med katerimi se prvič predstavlja tudi posadka iz Indije. Med udeleženci regate prevladujejo ekipe iz Nemčije s 17 posadkami, sledijo Italija, Avstrija in Madžarska. Slovenijo bodo ponosno zastopale tri posadke - Lana Al-Dilaimi in Sara Ratoša, Tarin Pečar in Iztok Kalc ter Liam Al-Dilaimi in Val Mario Colarich,” so sporočili iz JK Jadro Koper. Za slovenske jadralce je to tudi kriterijska regata za 29er. Včeraj so zaradi dežja in brezvetrja žal ostali na obali, upamo pa, da bodo od danes do nedelje lahko izpeljali predviden regatni program. Še ena kriterijska regata se odvija ta konec tedna na slovenski obali - JK Burja iz Izole gosti mednarodni Izola Spring Cup 2024, kriterijski nastop pa bodo imeli naši jadralci razredov ILCA 6, ILCA 7 in 420. V ILCA 7 bodo v konkurenci 30 jadralcev slovenske barve zastopali Luka Zabukovec, Ivan Vakhrušev, Jure Barl, Luca Fajman in Benjamin Aganovič. V ILCA 6 nastopa 80 jadralcev, med njimi tudi Alenka Valenčič, Lana Vidmar, Marko Balaban, Tim Gajzer, Val Povalej in Ivan Trunov. V razredu 420 nastopa 47 posadk, od slovenskih pa Jean Jakob Veznaver in Anton Jerec, Peter Koprivec in Rodian Krantov, Jaka Valjavec in Vid Dobrinja, Ana Planinšič in Teo Gerželj, Roža Sabadin in Riana Arinova ter Rok Kovačič in Lara Božič. Med velikonočnimi prazniki se jadra tudi v Piranskem zalivu, ki je poln jader mladih optimistov. Med 27. in 31. marcem 2024 Jadralni klub Pirat Portorož gosti več kot 600 optimistov na jubilejni, že 30. Velikonočni regati - Sailing Point Easter Regatti, ki velja za najštevilčnejšo v tem delu Evrope. Sailing Point Easter Regatta je v 30 izvedbah zrasla v eno največjih srečanj mladih jadralcev v tem delu Evrope in predstavlja izjemno priložnost za promocijo Slovenije, slovenske Istre ter Portoroža in Pirana kot jadranju prijaznih destinacij. Vsako leto v Portorož privabi nekatere najboljše mlade evropske jadralce in tudi letos je tako. Jubilejnega dogodka se udeležuje več kot 600 otrok iz 20 držav. Mitja Margon , predsednik JK Pirat Portorož: “Organizacija tako številčne in prepoznavne regate je privilegij in obenem velika odgovornost. Izjemno smo hvaležni, da se na regato vsako leto vrača toliko otrok, trenerjev in družin in da mnogi ohranjajo lepe spomine na velikonočne praznike v Portorožu. Naš cilj je, da regata še naprej raste in ostaja na tako visokem nivoju, zato se bomo še naprej trudili za izboljšave in razvoj. Zahvaljujem se ožji organizacijski ekipi, vsem članom kluba, prostovoljcem in podpornikom, ki verjamejo v naše delo in nam pomagajo pri uresničevanju ciljev.”

petek, 29. marec

RumenoeNavtikapred 39 dnevi
Bencinska črpalna na obali v mestu Novalja na Pagu je porušena. Na otoku ni več možnosti za natakanje goriva v plovilo. Bencinsak črpalka v mestu Novalja je bila edina možna lokacija, kjer se je bilo možno oskrbeti z gorivom na otoku Pag. Kljub temu, da je bila globina morja le dober meter, je bilo z motornimi plovili možno pristati in se oskrbeti z gorivom. V poletni sezoni je bila običajno zelo obremenjena in čakalna vrsta je bila vedno dolga. Ta mesec so bencinsko črpalko porušili. V plani ni postavitev nove črpalke. V naslednjem mesecu nameravajo pripraviti razpis za mobilno bencinsko črpalko. V kolikor bo razpis uspešen in se bo nanj prijavil kateri izmed ponudnikov, bo otok imel mesto za oskrbo plovil z gorivom, v nasprotnem na Pagu ne bo več te možnosti. Gorivo bo potrebno natočiti v eni izmed bližnjih črpalk kot so Rab , Nerezine , Lošinj ali Zadar .

sreda, 27. marec

RumenoeNavtikapred 41 dnevi
Prihod velikonočnih praznikov naznanja prebujenje pomladi in prinaša novo upanje ter svež začetek. Za ljubitelje morja, jezer in rek je to popoln čas za pripravo na nove avanture na vodi. Letos, v duhu praznovanja in priprav na uživanje, ima naša trgovina posebno velikonočno akcijo, ki bo razveselila tako izkušene navtike kot tiste, ki šele stopajo v svet vodnih športov. Ekskluzivni 15% popust na navtično opremo in vodne športe V času te posebne velikonočne promocije ponujamo ekskluzivni 15% popust na vso opremo za vodne športe blagovne znamke Jobe in na navtično opremo. Naša spletna trgovina Motonautika Shop , je že znana po svoji široki ponudbi kakovostne opreme, ki zdaj postaja še dostopnejša. Ne glede na to, ali iščete nov napihljiv sup, wetsuit, vodne smuči, rešilni jopič ali katerikoli drug kos opreme, je sedaj pravi čas za nakup. Prednosti nakupa pri nas Zakaj izbrati prav našo trgovino? Ne samo, da zagotavljamo širok izbor opreme najvišje kakovosti, ampak vsak izdelek prihaja z zagotovilom zadovoljstva. Naši izdelki so zasnovani za dolgotrajno uporabo in maksimalno varnost, kar potrjujejo številna pozitivna mnenja naših strank. Poleg tega je  naša ekipa strokovnjakov vedno na voljo za svetovanje in pomoč pri izbiri idealne opreme za vaše potrebe. Prava izbira za vas! Izbira prave opreme za vodne športe in navtiko je ključna za zagotovitev varnosti in užitka na vodi. Priporočamo, da pred nakupom razmislite o svojih potrebah, izkušnjah in željah. Vodni športi zahtevajo različno opremo, zato je pomembno, da se odločite za tisto, ki najbolj ustreza vašemu stilu in željam. Da bi v polnosti izkoristili našo velikonočno akcijo, obiščite našo spletno trgovino na Motonautika Shop in raziskujte našo ponudbo. Popust bo samodejno upoštevan pri blagajni, tako da lahko brezskrbno dodajate želene izdelke v košarico. Ne pozabite, da je ponudba časovno omejena (do 4. 4. 2024), zato ne zamudite te izjemne priložnosti za nakup vaše opreme. Velikonočna akcija v Motonautika Shop je popolna priložnost za vse, ki želijo izkoristiti prihajajoče tople mesece na vodi. S 15% popustom na vso opremo za vodne športe in navtično opremo smo prepričani, da boste našli vse, kar potrebujete za nepozabne avanture. Ne odlašajte, obiščite nas danes in si zagotovite opremo, ki bo obogatila vaše izkušnje na vodi!
RumenoeNavtikapred 41 dnevi
Od regate z 90 udeleženci do največje regate v tem delu Evrope. V Piranskem zalivu bo jadralo več kot 600 optimistov. Med 27. in 31. marcem 2024 bo Jadralni klub Pirat Portorož (JK Pirat) gostil več kot 600 nadobudnih optimistov na jubilejni 30. Sailing Point Easter Regatti, ki velja za najštevilčnejšo v tem delu Evrope. Sailing Point Easter Regatta je v 30 izvedbah zrasla v eno največjih srečanj mladih jadralcev v tem delu Evrope in predstavlja izjemno priložnost za promocijo Slovenije, slovenske Istre ter Portoroža in Pirana kot jadranju prijaznih destinacij. Vsako leto v Portorož privabi nekatere najboljše mlade evropske jadralce. Tudi letos bo tako. Jubilejnega dogodka se bo udeležilo več kot 600 otrok iz 20 držav. Mitja Margon , predsednik JK Pirat Portorož: “Organizacija tako številčne in prepoznavne regate je privilegij in obenem velika odgovornost. Izjemno smo hvaležni, da se na regato vsako leto vrača toliko otrok, trenerjev in družin in da mnogi ohranjajo lepe spomine na velikonočne praznike v Portorožu. Naš cilj je, da regata še naprej raste in ostaja na tako visokem nivoju, zato se bomo še naprej trudili za izboljšave in razvoj. Zahvaljujem se ožji organizacijski ekipi, vsem članom kluba, prostovoljcem in podpornikom, ki verjamejo v naše delo in nam pomagajo pri uresničevanju ciljev." O izjemnem pomenu, ki ga ima športni turizem za destinacijo Portorož in Piran, sta se strinjala tudi Christian Poletti , podžupan Občine Piran, in Elena Šverko iz Turističnega združenje Portorož, ki sta organizatorjem čestitala za izjemne uspehe in poudarila prizadevanja Občine ter Združenja pri podpori klubu. Prva Velikonočna regata z 90, letošnja z več kot 600 udeleženci “Prva regata je leta 1993 nastala spontano, na pobudo takratnega predsednika avstrijske zveze optimistov Wernerja Delle Kartha , ki je klubu poslal prošnjo za gostovanje 30 jadralcev razreda Optimist v času velikonočnih praznikov. Takratno vodstvo kluba se je odločilo, da organizira posebno, dvodnevno regato in jo poimenuje Velikonočna regata. Udeležilo se je je okrog 90 jadralcev iz obalnih klubov, posamezniki iz zamejstva in avstrijski jadralci,” se začetkov spominja Vera Maraspin Čarman , častna članica kluba in do nedavnega vodja organizacijskega odbora in gonilna sila regate. Prva štiri leta je bila regata dvodnevna. Število jadralcev je postopoma raslo. Slovencem, Avstrijcem in Italijanom so se v naslednjih letih pridružili še Nemci, Hrvati in Madžari – vsega skupaj jih je bilo približno 130. Leta 1997 so v klubu prvič organizirali tridnevno Velikonočno regato, ki je v Portorož med prazniki pritegnila še več jadralcev že teden dni pred uradnim pričetkom dogodka. Leta 2005 je regata štela skoraj 400 jadralcev iz osmih držav. Takrat je klub kot glavno nagrado v žrebu prvič podaril jadrnico razreda Optimist, kar je postala tradicija. Skozi leta se je število udeležencev in držav postopoma večalo, Velikonočna regata pa je postala ena najpomembnejših za razred Optimist v Evropi. Ob podpori lokalne skupnosti je še dodatno pridobivala na veljavi. Organizacijo regate je v letih 2020 in 2021 preprečila pandemija, zato so jo jadralci še toliko bolj pričakovali leto kasneje. Od leta 2022 je regata postala štiridnevna, kar je dodatno popestrilo dogajanje na morju in spomladanski turistični utrip Portoroža in Pirana. Povezovanje s čezmejnimi klubi V zadnjih letih je Jadralni klub Pirat naredil še korak dlje k povezovanju klubov in promociji jadranja med mladimi. S prijateljskima kluboma Tržaškim pomorskim klubom (Club Nautico Triestino) Sirena in Società Velica di Barcola e Grignano je povezal štiri uveljavljene regate v razredu Optimist v Adriatic Golden Series powered by Sailing Point . Cilj serije je doseči še večjo udeležbo na skupnih regatah in biti zgled medsebojnega sodelovanja in pomoči. Zelena in pisana 30. izvedba regate Piratovci bodo tudi leto poskrbeli, da bo regata trajnostno naravnana, zato so se med drugim povezali z Rižanskim vodovodom Koper in Javnim podjetjem Okolje Piran, s katerima bodo širili sporočilo o pomenu pitne vode in skrbi za okolje. V ta namen bodo z želvico Kareto Carletto organizirali tudi čistilno akcijo obale ob klubu. Regata pa letos ne bo samo zelena. Za pisano podobo jubilejnega dogodka je poskrbela jadralka, olimpijka in dolgoletna članica JK Pirat Veronika Macarol Tadič , ki je v grafiko ujela optimiste na morju, silhueto Pirana in Julijske Alpe v ozadju
RumenoeNavtikapred 41 dnevi
Z današnjim dnem je na voljo posodobljena različica aplikacije eNavtika za mobilne naprave na platformah Android in iOS. Danes smo posodobili obe verziji aplikacij za mobilne naprave. Poleg manjših popravkov smo dodali kategorijo NASVETI, v kateri lahko najdete 300 različnih koristnih nasvetov. Nasveti so razdeljeni v kategorije: Splošni nasveti Sidranje Hidrografija Jadrana Navigacija Radijska komunikacija Vreme Manevriranje Vozli Zakonodaja Signali Motorji, pogoni Najem plovila Vzdrževanje plovila Drugi nasveti Mornarske veščine Jadralske rute Legende Otoki Varnost na morju Najlepše plaže V kolikor se aplikacija ne bo posodobila avtomatsko, jo posodobite ročno. Če še nimate aplikacije, si jo še vedno lahko naložite brezplačno ! Naloži aplikacijo eNavtika za Android eNavtika za iOS NALOŽI BREZPLAČNO Po namestitvi aplikacije se morate prijaviti. Za prijavo uporabite iste uporabniške podatke, kot jih imate za prijavo na spletno stran. Ko boste enkrat prijavljeni, vam podatkov ne bo več treba vpisovati. Aplikacija si jih bo zapomnila sama. Če še niste registrirani, lahko registracijo izvedete preko aplikacije. Kaj vse omogoča mobilna aplikacija Ko boste vstopili v aplikacijo, se bo odprla stran z zadnjimi novicami. V spodnjem delu zaslona se bodo prikazale tri ikone: Novice, Vodnik, Vreme in Nasveti. Z njimi prehajate med delom z navtičnimi novicami, vodnikom po Jadranu, uradno vremensko napovedjo hrvaškega DHMZ in Nasveti za varno plovbo. eNavtika za Android eNavtika za iOS Vodnik po Jadranu Z dotikom ikone Vodnih se vključi del aplikacije, ki prikazuje Vodnik po Jadranu. Aplikacija s pomočjo GPS-sprejemnika avtomatsko poišče vašo lokacijo, ki jo prikaže na sredini ekrana. Z uporabo dveh prstov lahko prikaz povečujete ali zmanjšujete. Na ekranu se vam bodo pokazale vse interesne točke v vaši bližini. Bolj kot boste približali prikaz, več točk se bo prikazalo. Z dotikom posamezne ikone interesne točke se odpre okno s podrobnostmi. Na vrhu so prikazane fotografije. Če za interesno točko obstaja tudi videoposnetek, je ta dosegljiv kot zadnja fotografija v galeriji slik. Za boljši pregled fotografij, lahko vključite celozaslonski prikaz fotografij, kjer bodo detajli lokacije bolje vidni. Vsaka lokacija je podrobno opisna. Na voljo so podatki o številu privezov (sidrišča, kjer sidrate na lastnem sidru, imajo prikazano število 0, ker ni nameščenih naprav za privez plovila), globini vode, obratovalnem času, najbližji bencinski črpalki in številne druge informacije. Vsaka lokacija ima tudi: natančen opis posebnosti pri vplutju, tipu morskega dna, kvaliteti sidrišča, zaščiti pred vetrovi ter 3-dnevno vremensko napoved za lokacijo Da boste laže izbrali primeren zaliv glede na vremensko napoved, so pri vsaki točki prikazani tudi bližnji zalivi, marine in luke, pri katerih je označeno, pred katerimi vetrovi so zaščiteni. Komentarji Če ste obiskali interesno točko, lahko svojo izkušnjo vpišete med komentarje in sporočite tudi drugim navtikom, kakšne so vaše izkušnje (samo android). eNavtika za Android eNavtika za iOS
RumenoeNavtikapred 41 dnevi
Ladjedelnica Safehaven, ki je specializirana za gradnjo izjemno hitrih reševalnih plovil, je splovila svoj prvi hitri katamaran T-2000 Voyager. Motorni katamaran T-2000 Voyager so razvili z namenom, da trgu ponudijo izjemno učinkovito plovilo za raziskovanje svetovnih morij. Zaradi svoje oblike je izjemno stabilno, dosega hitrosti plovbe med 30 in 40 vozlov, pri nižjih hitrosti pa lahko prepluje tudi več kot 3000 nmi z enim samim polnjenjem rezervoarjev za gorivo. Njegov doseg pri plovbi s hitrostjo 30 vozlov znaša več kot 1000 nmi, pri hitrosti 16 vozlov več kot 1700 nmi, pri hitrosti 8-9 vozlov pa lahko prepluje več kot 3000 nmi, zaradi česar se lahko z njim podamo čez Atlantik. T-2000 Voyager izpolnjuje vse zahteve jahte tipa Explorer. Lastniku zagotavlja hitro plovbo do oddaljenih in manj gostoljubnih lokacij z vsem udobjem na krovu. V različici z močnejšimi motorji in dodatnimi hidrokrili lahko preseže hitrosti plovbe več kot 50 vozlov. Ker so v ladjedelnici pri zasnovi novega plovila uporabili bogate, več kot 25-letne izkušnje, ki jih imajo z gradnjo reševalnih plovil (SAR – Search And Rescue). Njegova plovba pri hitrosti 30 vozlov je zato zelo udobna tudi pri slabših vremenskih razmerah in razburkanem morju. Notranjost Zelo prostorna, razkošno opremljena glavna kabina je zasnovana za petčlansko posadko. Ima osrednji krmilnik z dvema sedežema in navigacijski sedež, vsi pa so sedeži z zračnim vzmetenjem Grammer za ublažitev udarcev. Navigacijska konzol je dovolj široka, da sprejme štiri Garminove 16-palčne zaslone. Spodnja pregradna konzola med sedežema vsebuje namensko nadzorno ploščo Empire Buss z zaslonom na dotik, ki omogoča spremljanje in upravljanje vseh sistemov plovila. Navigacijski prostor ima stekleno digitalno kartografsko mizo s 40-palčnim zaslonom na dotik, ki omogoča udobno načrtovanje poti. Na levi strani ob krmilnem delu je nameščena ležalna garnitura z mizo za 2 do 3 osebe, kar zagotavlja družabno območje spredaj, kar potnikom omogoča, da prav tako kot krmar uživajo v pogledu naprej. LED-trakovi za razsvetljavo so integrirani v strop in zagotavljajo prilagodljivo vzdušje v glavni kabini. V zadnjem delu je kuhinja z delovno ploščo v obliki črke U, ki vključuje dvojno korito, električno kuhalno ploščo 250 V, konvekcijsko pečico in mikrovalovno pečico. Kuhinja vsebuje velik hladilnik in zamrzovalnik skupaj s kompaktnim pomivalnim strojem in številnimi predali za shranjevanje. Notranja stran delovne plošče vključuje skriti 42-palčni TV, ki se dviguje s pomočjo elektromotorja. Jedilna miza je na električnih podstavkih, ki omogočajo pretvorbo v veliko ležišče. Tehnični podatki Dolžina čez vse 21,4 Dolžina vodne linije: 17,95 Dolžina trupa: 18,4 Teža praznega plovila 29.500 kg Ugrez: 1,25 m Širina plovila: 6,26 m Motorji: MAN 12V 1550 KM Pogon: France Helicas SDS površinski pogon Rezervoar vode: 400 l Rezervoar goriva: 5000 l Rezervoar goriva: 11.500 l (Absolute) Certifikat: RCD kategorija A, MCA kategorija II

torek, 26. marec

RumenoeNavtikapred 42 dnevi
Danes ponoči (po lokalnem času) je tovorna ladja trčila v most v mestu Baltimore (zvezna država Maryland, ZDA) in ga porušila. Ponoči, okrog 1.30 ure (po lokalnem času) je v mestu Baltimore v ZDA prišlo do tragične nesreče. 300-metrska kontejnerska ladja je trčila v most Francis Scott Key na reki Patapsco. Kovinski most dolg več 100 m se je v celoti porušil. Koliko vozil in ljudi je bilo na njem v trenutku nesreče, ni znano. Znan je le podatek podjetja, ki je izvajalo vzdrževalna dela na mostu, da je bilo v času nesreče na njem osem njihovih delavcev. Enega so našli, preostalih sedem pogrešajo. Po njegovih informacijah, naj bi bilo v času trka na mostu več tovornih vozil in eno osebno. Po prvih ocenah je 20 oseb pogrešanih. Reševalna akcija poteka. Aktivirali so številna plovila in podvodne potapljače. Baltimore je deveto največje pristanišče v ZDA. Zaradi nesreče je trenutno blokirano. Vanj ni možno ne vpluti ne izpluti. Po neuradnih informacijah je do nesreče prišlo zaradi odpovedi pogona na kontejnerski ladji Dali, ki pluje pod singapursko zastavo. Pred trkom je ladja spustila sidro, kar pa ni preprečilo trka v steber mostu. Ladja je nameravala izpluti iz pristanišča proti Colombu, kamor naj bi priplula 22. 4. 2024. Zgrajena je bila leta 2015. V dolžino meri 300 m in 50 v širino. Trk ladje v most Most danes zjutraj
RumenoeNavtikapred 42 dnevi
Ob 140-letnici ladjedelnice Beneteau bodo v letošnjem letu omogočili testiranje njihove hitre jadrnice First 36. Testiranja bodo potekala po celotni Evropi med 1. aprilom in 31. majem. Testni dnevi jadrnice First 36 so idealna priložnost, da preizkusite novo jadrnico, ki je prejela številne nagrade in zajadrate s plovilom, ki z lahkoto izglisira. Izjemne plovne lastnosti First 36 zagotavlja nepozabno jadralsko izkušnjo za vse, ki si želite hitrega jadranja, se radi udeležujete regat ali pa si želite vznemirljivega družinskega jadranja. Zaradi svoje izjemno lahke zasnove v kombinaciji s potovalno jadrnico je odlična pod jadri in presega vsa merila v svoji kategoriji. Nova merila udobja First 36 je preprosta, udobna in vsestranska jadrnica z izjemno svetlo notranjostjo. Kljub svoji športni naravnanosti se pod krovom skrivajo tri kabine, v katerih lahko udobno prespi šest članov posadke. Testiraj plovilo Jadrnico First 36 je možno preizkusiti v obdobju med 1. aprilom in 31. majem na različnih lokacijah v Evropi. Testni dnevi bodo potekali v Nemčiji, Švici, Franciji, Združenem kraljestvu, Nizozemskem Norveškem, Španiji, Turčiji, Grčiji in seveda na Hrvaške. Sloveniji bo najbližje testiranje na Hrvaškem v Splitu. Svoj termin si lahko rezervirate na tej povezavi: TEST BENETEAU FIRST 36

ponedeljek, 25. marec

RumenoeNavtikapred 43 dnevi
Ladjedelnica Karnic je ena izmed najhitreje rastočih ladjedelnic v svetu. Dolgoletne izkušnje pri izdelavi plovil so sinonim za visoko kvaliteto, inovativne rešitve in odlične plovne lastnosti. Vsa plovila so izdelana v zaprtih kalupih s sistemom vbrizgavanja, kar zagotavlja izjemno trdnost plovil z majhno težo. Karnic SL 600 je namenjen dnevnim izletom v zaliv, s prostorno kabino v podpalubju pa je primeren tudi za krajša križarjenja. Na krov lahko sprejme sedem oseb. Na krovu Visok premec je v celoti namenjen poležavanju na soncu. Na njem je oblazinjeno ležišče, ki ima privzdignjen vzglavni del in omogoča udobno poležavaje na soncu. Na obeh straneh ima poglobljen prehod proti krmi plovila. Robustna in visoka ograja zagotavlja varen prehode tudi med plovbo. Krmarjeva konzola je na desni strani, v levi pa je vhod v podpalubje. Omogoča namestitev centralnega zaslona in vseh drugih instrumentov za nadzor motorja in enostavno navigacijo. Krmarju in sopotniku sta namenjena dva široka sedeža s preklopnim prednjim delom, ki omogoča udobno namestitev med plovbo v sedečem ali stoječem položaju. V hrbtnem delu se skriva priročna kuhinja. V njej je umivalnik, poleg njega pa lahko vgradimo tudi kuhalnik. Pod pultom je prostor namenjen prenosni hladilni torbi ali predalniku za skladiščenje opreme. Krmni del plovila je poln inovacij, ki jih vidimo le pri Karnicu. Sedežna garnitura omogoča namestitev štirih oseb, ki so vse obrnjene v smeri plovbe. Stranske dele lahko preklopimo in spremenimo v dve ležišči ali v sedežno garnituro v obliki črke U. S centralno mizo se krma spremeni v družaben prostor, kjer lahko obeduje celotna posadka. V bokih plovila je veliko prostora za shranjevanje športne opreme, kot so vodne smuči, wake board-i, ribiška oprema in podobno. Pod krovom Vhod v podpalubje je v levem delu centralne konzole in je zaščiteno z vetrobranskim steklom. Dvodelna vrata se odpirajo na široko in omogočajo enostaven dostop do kabine. Zaradi privzdignjenega premca je kabina izjemno visoka za plovilo dolžine 6 m. v Njej je sedežna garnitura v obliki črke U, ki se spremeni v udobno ležišče za dve osebi. Tehnični podatki Dolžina preko vsega: 6.7 m Dolžina trupa: 5.9 m Širina: 2.45 m Teža brez motorja: 1.020 kg Največja moč motorja: 175 KM Gorivo: 135 L Voda: 45 L Kabine: 1 Ležišča: 2 Nosilnost: 7 oseb Plovilo je na voljo v prodajnem salonu As Boats d.o.o., uradnemu zastopniku plovil Karnic v Sloveniji. Več informacij na mailto:info@as-boats.si in tel: +386 (0)2 608 41 42. Na voljo je tudi tesno plovilo na katerem je že nameščen motor Suzuki DF175APX (digitalne komande) in številna dodatna oprema: Blazine za sončno ploščad v kokpitu Miza z možnostjo postavitve v kopitu Kopalne ploščadi - par s kopalno lestvijo Blazine na premcu Bimini top, podaljšani nazaj proti krmi Pokrivalo kokpita SeaDek na kopalnih ploščadih Modre ambientalne luči v kokpitu Igloo coolbox 51lt, weekender namestitev Hidravlični volanski mehanizem GPS Simrad GO7
RumenoeNavtikapred 43 dnevi
Medtem ko so pripravljali podstavek, je žerjavist barko spustil s kobilico na tla, medtem ko je barka še vedno ostala obešena na pasovih. Lahko sem se posvetil popravilu krmila. Najprej sem s kotno brusilko odžagal vse nalomljene dele krmila, da je ostal le nepoškodovan del krmila, potem smo s pomočjo bagra in velikega francoskega ključa poravnali skrivljeno jekleno ojačitev v krmilu. Na trdo poliuretansko ploščo smo narisali obliko krmila in to ploščo sta potem Gregor in Miloš na grobo oblikovala in prilagodila jekleni konstrukciji krmila, jaz pa sem z brusilko z zdravega dela krmila odbrusil epoksi laminat, s katerim smo lansko leto okrepili krmilo. Strokovnjaki so mi namreč povedali, da poliestra ne smem laminirati na epoksi, ker se slabo sprime. V obratni smeri je to mogoče in epoksi dobro prime na poliester, a epoksi smole mi na Grenlandiji na žalost ni uspelo dobiti. Ko sem krmilo dovolj dobro zbrusil, smo na spodnji del nalepili poliuretansko ploščo, jo okoli jeklene konstrukcije utrdili s purpenom, potem pa sem se lotil rezanja, oblikovanja in finega brušenja sredice, dokler nisem dobil oblike, ki je po dolžini, širini in debelini vsaj približno spominjala na prejšnje krmilo, ko je bilo še celo. Medtem ko smo mi pripravili sredico in osnovo za laminiranje, so delavci ladjedelnice za silo pripravili zadnji del stojala, na katerega je sedla Skokica. Namesto sprednjega dela stojala, so pod premec do trupa visoko naložili kup palet in jih pod trupom založili z zagozdami. Podvomil sem, da je to dovolj močno, da bo barka stabilna, tudi če bo pihal veter, pa so mi rekli, da bo avtodvigalo čez noč ostalo v ladjedelnici in barka pod njim obešena na pasove, tako kot je že zdaj. Zaskrbelo me je glede cene za dvigalo, saj bi stroški čez noč pri ceni petsto evrov na uro zlahka zrastli v nebo, pa me je Joergen pomiril, da dvigala čez noč ne potrebujejo in da mi ur, ko bo dvigalo stalo, ne bodo zaračunali. Poskrbeti moram le, da bom z delom končal do enajste ure dopoldne, ko bodo Skokico postavili v vodo in dvigalo odpeljali na gradbišče, kjer imajo dogovorjen naslednji posel. Ura je bila že pet popoldne, žerjavist in delavci so odšli domov, Karla in Maja sta se z barke preselili v hotel, mi pa smo se lotili priprav na laminiranje in rezanja mat iz steklenih vlaken. Dogovorili smo se, da bo Gregor rezal steklena vlakna, Miloš mešal smolo, jaz pa laminiral. Ko je bila sredica novega dela krmila dovolj trdno prilepljena na zgornji del krmila, smo v poliestrsko smolo zamešali trdilec in začeli z delom. Po nasvetu prijateljev, ki se ukvarjajo z laminiranjem, sem se odločil, da bomo na krmilo nanašali po dva do tri sloje laminata naenkrat, ga povaljčkali in iz laminata iztisnili zrak, potem počakali uro ali dve, da se smola strdi, nato nanesli nove tri sloje, povaljčkali, spet počakali in vse skupaj štirikrat ponovili. Na ta način bo laminat na koncu debel približno en centimeter in to bi moralo biti dovolj močno. Na odlomljenem delu krmila je bil laminat doslej debel le pol centimetra in tudi od tega je bila polovica debeline zasluga ojačitve z epoksijem, ki sta jo jeseni v Punatu naredila Zlata in Jani. Pol ure po prvem laminiranju sem šel preverit, kako se smola strjuje, a je bil laminat še popolnoma mehak. Podobno je bilo čez eno uro in začelo me je skrbeti. Bilo je prehladno in smola se kljub bogatejšemu odmerku trdilca ni hotela strjevati. Plastičarja v Aasiaatu sem prejšnji teden vprašal, kako tukaj pri takšnem mrazu, pri štirih stopinjah Celzija, uspejo laminirati in mi je rekel, da v smolo zamešajo dvojno količino trdilca. Žal ta način tukaj ni deloval in poskrbeti bo treba, da bomo krmilo ogrevali. Iz skladiščnih prostorov na barki sem izbrskal pokrivalo čolna in cerado, iz tega in s pomočjo desk in vrvi smo okrog krmila naredili indijanski šotor. Potem sem iz skladiščnega prostora pod posteljo izbrskal še kalorifer in alkoholno pečko, oboje smo postavili pod krmilo v šotor in prižgali ogrevanje. V šotoru je hitro postalo toplo in ko sem čez dvajset minut preveril krmilo, sem z olajšanjem ugotovil, da je laminat trd in suh. Ponoči smo nanesli druge tri sloje laminata, a je šlo bolj počasi, ker se laminat zdaj ni hotel tako lepo prijemati na podlago, kot se je pri prvih slojih na sredico. Nagajati nam je začel dež, ki je curljal in kapljal po trupu pod barko in nam je navlažil nekaj že narezanih pol steklenih vlaken, ki so zaradi vlage postala neuporabna in smo jih morali zavreči. Na srečo je šel Miloš popoldne kupit dodatno količino mase za rezervo in ta rezerva je ostala zapakirana v vrečki in zato suha. Nekako mi je potem uspelo dovolj dobro povaljati tudi drugi sloj laminatov, da smo si spet lahko vzeli nekaj premora, da se je laminat strdil pred tretjo rundo. Tretji sloj laminatov smo nanesli ob treh zjutraj, četrti pa bi moral biti gotov do petih, če sem hotel vse skupaj pobrusiti, pokitati, poravnati in z antifoulingom pobarvati do osmih in potem upati, da se bo vse dovolj posušilo do enajstih, ko gre barka nazaj v vodo. < Odrešitev 2. del Nadaljevanje: 3.4.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

nedelja, 24. marec

RumenoeNavtikapred 44 dnevi
Danes se v Los Alcazares na Mar Menor v Španiji zaključuje evropsko prvenstvo za formulo kite, naša Marina Vodišek pa je svoje zadnje plove odjadrala že včeraj. Dekleta srebrne skupine so imela na sporedu štiri regate. Marina je ponovno jadrala dobro ter končala z dvema osmima mestoma, enim devetim in enim 14. mestom. Evropsko prvenstvo zaključuje na 11. mestu v srebrni skupini ter na 36. mestu skupno v konkurenci 51 jadralk. Trener Rajko Vodišek : “Za nami je še en dober dan, trikrat je bila pred Portugalko in enkrat pred Finko, tako da gre vse po planu.” Omenjeni tekmovalki, Portugalka Mafalda Pires De Lima in Finka Noora Ruskola sta namreč Marinini največji tekmici za osvojitev olimpijske norme. Pred Marino je sedaj slab mesec intenzivnih priprav, potem pa nastop na Francoskem olimpijskem tednu v Hyeresu med 20. in 27. aprilom, na tako imenovani "the last chance regati”, "regati zadnje priložnosti", kjer se bo v ženski formuli kite podelilo še preostalih pet olimpijskih norm. Tega evropskega prvenstva se je udeležil tudi Toni Vodišek, sicer ne v vlogi tekmovalca, ampak je prišel analizirat konkurenco, s katero se bo meril na olimpijadi. Kot pravi Rajko Vodišek, “je naredil tudi kratek trening na vodi ter bil poluradni komentator prvenstva.”
RumenoeNavtikapred 44 dnevi
Daljši in toplejši dnevi kar kličejo po kolesarjenju, naša južna soseda pa ponuja široko paleto kolesarskih poti za vse ravni in okuse. Kolesarite lahko po otokih s številnimi pogledi na morje ali raziščete čarobne gorske poti v notranjosti države. Na Hrvaškem za najbolj zagrete kolesarje do konca leta organizirajo tudi nekaj pomembnih kolesarskih dirk. Gran Fondo Istria, 13. 4. 2024 Mednarodni kolesarski maraton, ki je lani združil več kot 700 kolesarjev iz kar 15 držav. Dve trasi za drzne in fizično dobro pripravljene kolesarje. Udeleženci se lahko podajo na 94 kilometrov dolgo progo Istria Medio Fondo ali 119 kilometrov dolgo progo Istria Grand Fondo. Obe dirki se začneta in končata v letovišču Stella Maris, tik ob stadionu Gorana Ivaniševića v Umagu. Kolesarji bodo na dirki prekolesarili severozahodni in osrednji del istrskega polotoka, organizatorji pa bodo nagradili 77 najboljših. Gran Fondo Krk, 27. 4. 2024 Razburljiva kolesarska avantura na največjem hrvaškem otoku. Slikovita proga, dolga 82 kilometrov, bo kolesarje popeljala čez nekatere najbolj očarljive pokrajine na otoku. Iz mesteca Punat se bodo udeleženci najprej odpeljali do Baške, pot nadaljevali proti Vrbniku, Omišalju, Njivicam, Malinski, mestu Krk in jo zaključili, kjer so jo začeli. V Punatu pri hotelu Falkensteiner. Kolesarska dirka, ki traja dobre 3 ure in pol, ponuja razgibano mešanico obalnih odsekov, gorskega terena, bujnih pašnikov in travnikov. Gran Fondo Roonda Stubaki, 12. 5. 2024 Največji in najbolj zabaven gran fondo na celinskem delu Hrvaške je lani združil več 240 vrhunskih kolesarjev iz Hrvaške, Slovenije, Srbije, Črne Gore, Avstralije, Avstrije in Anglije. Kolesarska dirka Roonda Stubaki poteka v Krapinsko-zagorski županiji po rahlo hriboviti progi, dolga je 100 kilometrov, kolesarji pa premagajo 1.100 višinskih metrov vzpona. Start bo v parku Maksimilijana Vrhovca v Stubičkih Toplicah, na trasi pa si bodo udeleženci lahko napolnili bidone s pijačo in se okrepčali z energijskimi ploščicami in sadjem. Še nekaj pomembnih kolesarskih dirk Kolesarski klub Roda 26. 5. 2024 organizira dirko na 100 km, poznano pod imenom Gran Fondo Sisak. 21.9. 2024 bo na sporedu Gran Fondo Zlatni papuk. Cestna kolesarska dirka, ki poteka v občinah Slavonije. Kolesarski navdušenci si morajo v koledarju zabeležiti tudi 19. 10. 2024. Takrat se bodo namreč lahko preizkusili na že 5. Gran Fondu v Zadru.
RumenoeNavtikapred 44 dnevi
Luka Zabukovec evropsko prvenstvo za ILCA U21 končuje na drugem mestu v kategoriji U19 in na šestem mestu v skupni razvrstitvi v konkurenci 137 jadralcev. V Pollençi na španskem otoku Mallorca se je z zadnjimi plovi danes zaključilo evropsko prvenstvo za razred ILCA v kategoriji U21. Na njem so nastopili Alenka Valenčič, Benjamin Aganovič, Ivan Vakhrushev in najmlajši član naše reprezentance, komaj 17-letni Luka Zabukovec. Spremljal jih je trener Matija Čok. Z velikim veseljem poročamo o odlični uvrstitvu Luke Zabukovca, ki je končal kot drugi v kategoriji U19 ter šesti absolutno U21 v konkurenci 137 jadralcev. V ženski konkurenci je odlično jadrala tudi Alenka Valenčič, ki je v konkurenci 65 jadralk prijadrala med deseterico, končala je na 10. mestu. Matija Čok : “Prvenstvo je za nami in imamo medaljo! Spet srebrno, to je peta srebrna medalja za Lukca. Dobro je jadral, razen prvega dne finala, ko je naredil nekoliko več napak, vendar so bili pogoji zelo, zelo zahtevni in tudi konkurenti so delali napake, tako da je ostal v igri do konca. Danes smo poskusili prehiteti še prvega v U19, a ni šlo, dobro je jadral tudi on in čestitke tudi njemu. To je bilo prvo evropsko prvenstvo na standardu (ILCA 7, op.a.), z večjimi fanti, in šesto mesto skupno in drugo v U19 je odličen rezultat. Alenka je začela zelo rezervirano, kar zanjo ni značilno, potem pa se je po slabem začetku cel teden dvigala, zaključuje na desetem mestu in verjamem, da bi lahko bila še boljša, čeprav je tudi deseto mesto dober rezultat. Ivan je jadral v zlati skupini, a se nikakor ni znašel, kot da bi hotel preveč. Benjamin je v srebrni skupini tudi nekoliko popravil rezultat. Z nastopi sem zadovoljen, imamo medaljo, tako da gremo lahko zdaj sproščeno v naslednje regate. Mislim, da je to res dober rezultat v olimpijskem razredu, sicer v mladinski konkurenci U21, a je to vseeno olimpijska barka. Hvala vsem, ki nas podpirajo, predvsem Jadralni zvezi, staršem in ostalim trenerjem.”

petek, 22. marec

RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Na evropskem prvenstvu za formulo kite v Los Alcazares na Mar Menor v Španiji so danes jadralci, razdeljeni v skupine, odjadrali prve finalne plove. Dekleta srebrne skupine, v kateri jadra tudi Marina Vodišek, so v vetru, ki je v sunkih presegel 20 vozlov, odjadrala štiri regate. Marina je jadrala dobro ter končala z enim DNC ter dvema sedmima mestoma in enim šestim. To je bilo dovolj za dvig na lestvici, sedaj zaseda 12. mesto v srebrni skupini ter 37. skupno. Trener Rajko Vodišek : “Za nami je dober dan. Marina je bila dvakrat pred neposrednimi tekmicami na “last chance regati”, ki nas čaka v Hyeresu. Tudi v plovu, ki ga ni končala, se je vozila spredaj, tako da je motivacija zrasla. Čaka jo delo, delo, delo, in na koncu bomo potegnili črto.” Jutri Marino čakajo še zadnji nastopi, v nedeljo pa najboljših deset regata za medalje.

sreda, 20. marec

RumenoeNavtikapred 48 dnevi
Za jadralci na evropskem prvenstvu za formulo kite v Los Alcazares na Mar Menor v Španiji sta prva dva regatna dneva. Dekleta, med katerimi nastopa tudi naša Marina Vodišek, so včeraj v šibkem vetru odjadrala tri regate, ki jih je Marina končala na 19., 18. in 21. mestu v skupini, skupno je bila po prvem dnevu na 37. mestu. Trener Rajko Vodišek je včerajšnji prvi regatni dan strnil takole: “Sama hitrost je ok. Potrebno pa je zamenjati strategijo, jo prilagoditi njenem nivoju. Za prve tri je po navadi prostor za priti na prvo bojo z levimi uzdami, zanjo, ki je malo zadaj, pa ni več prostora in mora spustit za vlakom, ki prihaja z desne. Glavo gor, naprej gre tisti, ki prej odpravlja napake.” Vremenska napoved za danes se je uresničila in jadralce je pričakalo precej več vetra kot včeraj, do 18 vozlov. Ženska flota je odjadrala pet plovov, ki jih je Marina, žal z nekaj težavami, končala na 21., 23., 20., 19. in še enem 19. mestu v skupini. Skupno je nekaj mest izgubila in je trenutno na 43. mestu v konkurenci 51 jadralk. Rajko Vodišek je današnji drugi regatni dan povzel takole: “Veter je bil danes ok. Na dveh obratih z vetrom je Marina padla in kajt ji je padel v vodo. Imela je tudi dva ponesrečena starta. Rezultat je trenutno 43. mesto. V vožnji v veter je jadrala solidno, pri obratih z vetrom med sotekmovalkami na nož pa ji manjka sigurnosti in zaupanja vase. Borbamo dalje.” Prvenstvo se nadaljuje jutri, ponovno je napovedan močan veter, v sunkih do kar 30 vozlov.
RumenoeNavtikapred 48 dnevi
V svetu navtike, kjer se strast do morja sreča z željo po raziskovanju, prevladujejo čolni, ki ne le presegajo pričakovanja, ampak ustvarjajo popolnoma nove dimenzije užitka na vodi. Med temi izstopa Grand G580, čoln, ki je zdaj na voljo po akcijski ceni, ki je preprosto preveč mamljiva, da bi jo lahko prezrli. Za vse ljubitelje navtike, ki hrepenite po nepozabnih trenutkih na vodi, je Grand G580 več kot le plovilo; je vaša vozovnica za avanture, ki si jih boste za vedno zapomnili. Predstavljamo vam Grand G580 , čoln, ki s svojo ekskluzivno opremo, dinamičnim dizajnom in neprekosljivim udobjem obljublja, da bo vsak trenutek na vodi nepozaben. Zasnovan z mislijo na tiste, ki ne pristajajo na kompromise, Grand G580 združuje vse, kar si lahko želite od čolna: zmogljivost, udobje in prefinjen dizajn. Ob prvem pogledu na Grand G580 boste opazili njegov sijajni gel coat v beli barvi, ki mu daje eleganten in sofisticiran videz. PVC TUBE v črni barvi ne zagotavlja le robustnosti, ampak tudi dolgotrajno uporabo. Dodatek podaljšanih platform s stopničkami omogoča enostaven dostop, medtem ko varnostne ograjice iz črnega nerjavečega jekla zagotavljajo varnost in zaščito na krovu. Ne moremo mimo praktičnih aspektov, kot so dva predala za vrvi zadaj za urejeno shranjevanje, roll bar, ki omogoča vleko za vodne športe, in celoten elektro paket, ki pokriva vse potrebe po navigaciji in zabavi. Za tiste, ki cenite udobje med plovbo, športni volan in ležalne ploščadi z blazinami zagotavljajo, da bo vsaka vožnja po vodi pravi užitek. Dodatek Silvertex oblazinjenja ne le dodaja vzdržljivost, ampak čolnu daje tudi dodaten pečat elegance. {gallery}grand-g580-2{/gallery} Grand G580 ne bi bil popoln brez vgrajenega rezervoarja za gorivo s kapaciteto 90 litrov, ki zagotavlja, da vam ne bo treba skrbeti za pogosta dolivanja goriva. Seadek podloga, ki imitira tikovino, pa ne samo da dodaja občutek luksuza, ampak zagotavlja tudi varnost s svojim nedrsečim učinkom. Ko razmišljamo o investiciji v čoln, je cena vedno pomemben dejavnik. Zato je izjemno dobrodošlo, da je Grand G580 na voljo po posebni akcijski ceni 23.255 € + DDV, kar predstavlja znaten prihranek v primerjavi z redno ceno. To pomeni, da je zdaj idealen čas za nakup, saj takšne priložnosti ne pridejo pogosto. Grand G580 je več kot le plovilo; je odsev želje po raziskovanju, avanturi in uživanju v lepotah, ki jih ponuja morje. Z njim boste doživeli nepozabne trenutke na vodi, ki bodo obogatili vaše življenje in vam ponudili zatočišče od vsakdanjega vrveža. Zagotovite si svoj Grand G580 že danes in se podajte na nepozabne morske avanture, ki čakajo na vas. Ne zamudite te izjemne priložnosti, saj je Grand G580 na voljo za ogled v našem salonu in dobavljiv takoj. Vaša naslednja avantura na morju se začne s Grand G580. Več informacij: Nejc, specialist prodajalec, nejc.kolaric@moto-nautika.com , Telefon: 00386/(0)31/300 903
RumenoeNavtikapred 48 dnevi
Jadralni klub Pirat Portorož bo med 27. in 31. marcem 2024 gostil 30. Sailing Point Easter Regatto. Sailing Point Easter Regatta je v 30. izvedbah od prvega dogodka zrasla v eno izmed največjih srečanj mladih jadralcev v tem delu Evrope in predstavlja izjemno priložnost za promocijo Slovenije, slovenske Istre ter Portoroža in Pirana kot jadranju prijazne destinacije. Vsako leto v Portorož privabi nekatere najboljše mlade evropske jadralce. Tudi letos bo tako. Jubilejnega dogodka se bo udeležilo več kot 600 otrok iz 20 držav.

torek, 19. marec

RumenoeNavtikapred 49 dnevi
Danes se na na Mar Menor v Los Alcazares v Španiji s prvimi plovi začenja evropsko prvenstvo za formulo kite, na katerem v konkurenci 51 jadralk nastopa tudi naša Marina Vodišek. Ženski formula kite, tako kot tudi ostali olimpijski razredi, imajo zadnjo kvalifikacijsko regato na Francoskem olimpijskem tednu v Hyeresu med 20. in 27. aprilom, na tako imenovani "the last chance regati". Tam se bo v ženski formuli kite podelilo še preostalih pet mest. Toni Vodišek, ki je Sloveniji že prijadral olimpijski nastop, tokrat ne bo jadral, bo pa Marini v podporo z nasveti. Trener Rajko Vodšek : “Toni gre po zastavljenem planu, po Avstraliji ima tri tedne bazičnih priprav. Tu bo na gumenjaku spremljal in analiziral tekmece v finalnih plovih. Danes se prvenstvo začne, za prvi dan je napoved skromna, z mejnim vetrom. Od jutri dalje so napovedani štirje dnevi z močnim vetrom od 20 do 40 vozlov. Marina bo nastopila po dolgih zimskih pripravah in verjamem, da bo dala vse od sebe. Še dober mesec nas loči od zanjo pomembne “last chance” regate v Hyeresu.” Jadralke in jadralci so prve tri dni šestdnevnega tekmovanja razdeljeni v kvalifikacijske flote, potem pa so na vrsti finalni plovi. Zadnja dva dneva (sobota, 23.3. in nedelja, 24.3.) bo organizator regate v živo prenašal tudi na YouTubu in Facebooku. Mar Menor, jugovzhodno od Murcie na vzhodni španski obali, pokriva površino 170 kvadratnih kilometrov in je največja laguna s slano vodo v Evropi.
RumenoeNavtikapred 50 dnevi
Prihaja nova navtična sezona in baterije na plovilu so verjetno v slabem stanju. S spomladansko akcijo vam omogočamo enostavnejši prehod na sodobno tehnologijo litijevih baterij BlueCell, s katero bodo vaše skrbi o preskrbi z električno energijo na plovilu odveč. Litijeve baterije BlueCell so odlična alternativa svinčenim baterijam. So bistveno lažje, imajo večjo kapaciteto, izjemno dolgo življenjsko dobo. Vse so opremljen s sistemom BMS za nadzor baterije, ki zagotavlja varno delovanje baterije in življenjsko dobo več kot 10 let. Baterije lahko globoko izpraznimo (čez 80 %) več kot 3000-krat. Baterije v akciji V spomladanski akciji 20% kapacitete podarimo so naslednji modeli baterij BlueCell: BlueCell 100Ah 12,8V  (plačaš 80 Ah, dobiš 100Ah) BlueCell 100Ah 12,8V z Bluetooth povezavo (plačaš 80 Ah, dobiš 100Ah) BlueCell 120Ah 12,8V (plačaš 100 Ah, dobiš 120Ah) BlueCell 150Ah 12,8V (plačaš 120 Ah, dobiš 150Ah) BlueCell 200Ah 12,8V (plačaš 160 Ah, dobiš 200Ah) Ne pozabite! Kapaciteta ene baterije BlueCell 120 Ah 12,8 V je ekvivalentna ali večja dvema klasičnima svinčenima baterijama s kapaciteto 100 Ah višjega cenovnega razreda. Akcija traja od 18. 3. 2024 do 31. 3. 2024 oziroma do razprodaje zalog. Na zalogi imamo tudi vse potrebno za prehod s svinčenih akumulatorjev na baterije LiFePO4. Baterije BlueCell v plovila vgrajuje slovenska ladjedelnica ELAN. Kdo uporablja naše baterije Miran Tepeš je z baterijami BlueCell kot prvi Slovenec preplul severozahodni prehod od Grenlandije do Beringovega morja Uroš Kraševac – je z baterijami BlueCell sam preplul Atlantik na 6,5 m dolgi jadrnici in se uvrstil na odlično peto mesto na regati Minitransat Dušan Ušeničnik – se s svojo jadrnico Elaya udeležuje najzahtevnejših regat na Jadranu in že vrsto let dosega vrhunske uvrstitve Baterije BlueCell so vgrajene v številna čarterska plovila na Jadranu

ponedeljek, 18. marec

RumenoeNavtikapred 50 dnevi
Osrednja tema letošnjega navtičnega salona je navtika po meri človeka. Na letošnji 16. prireditvi se bo na tradicionalni lokaciji v MARINI KAŠTELA od 18. do 21. aprila predstavilo skupaj 80 razstavljavcev s področja navtike in turizma. Navtika – razstava novih plovil 35 podjetij bo predstavilo skupaj 80 plovil, od tega 48 motornih čolnov, jaht, dnevnih križark in čolnov ter 32 aluminijastih in gumijastih plovil, katamaranov in jadrnic priznanih domačih in mednarodnih proizvajalcev. Navtika – oprema in storitve 20 podjetij bo zaključilo navtični del s predstavitvijo in ponudbo na trgu bencinskih in električnih motorjev, navtične, ribiške, elektronske in druge pomorske opreme, navtičnih oblačil in nakita ter storitev izposoje plovil. Program turizem in življenjski slog Več kot 25 razstavljavcev bo ponudilo široko paleto turističnih produktov in storitev: opremo in storitve za opremljanje namestitvenih in počitniških objektov, hortikulturo, avdio in zabavno opremo, avtomobile in električna vozila, opremo za najem plaže, zunanje pohištvo in pergole, masažne kadi in bazeni in SPA-oprema. Poseben poudarek je na izobraževalnih in predstavitvenih poslovnih programih v turizmu. Vstop je prost za vse obiskovalce, z varovanim parkiriščem ob samem sejmišču. Na letošnjem CROATIA NAUTIC SHOW se prvič na sejmu predstavljajo naslednja podjetja: CROATIA YACHTING, d. o. o., bo razstavljal ladje RYCK 28, HANSE 460 in katamarane BALI; AKCIJA JAHTE, d. o. o., predstavlja surf čolne TIGE Z5 in ATX 20 TYPE S; podjetje EMU YACHTING s premierama ODYSSEYA PLATINUM 40 in TRIDENT 630; podjetje PROFESSIONAL TEAM s premiero čolnov VIRTUE V10 OPEN in V10 TOP ter MATRIX 655; podjetje OCEAN SAILING HOUSE se predstavlja s katamarani SUNREEF. HRVAŠKA MALA LADJEGRADNJA se bo letos predstavila z najboljšimi domačimi proizvajalci in blagovnimi znamkami plovil: MONACHUS, AQUAMAX, BURA, DUNKIĆ, škver KUŠTERA, FORTIS NAUTIKA, COLNAGO, ARBA NAUTIKA, MARUŠIĆ BRODOGRADNJA in AEDA DUBROVNIK. Premierno se bosta predstavili tudi družbi TTY Slovenija z novo BAVARIO 38C in MELTL YACHTEN CROATIA z novo BAVARIO 50 C. V segmentu premiernih predstavitev gumijastih čolnov se predstavlja podjetje ORO MARINE ADRIATIC, d. o. o., in PORTLESS TRIMARANS HUNGARY z atraktivnimi gumijastimi katamarani PORTLESS TRIMARANS. Široka ponudba NAVTIKE po meri se začne z znanimi in vedno privlačnimi znamkami in modeli; JEANNEAU MERRY FISHER 795 in 895, CAP CAMARAT 7.50 WA, WELLCRAFT 355, 3D TENDER / PATROL 650, KARNIC SL602, PRINCE 490, ROTO 450, premiere ROTO KORKYRA 650, TEXAS BOATS, WATERSPOOR 717 OB, IDEA MARINE, GALI A BOATS, OCEAN MASTER, FANALE MARINE z modelom ALTORE CABINE 900, TAKACAT, ZAR MINI in drugi. Poseben poudarek je na novi blagovni znamki podjetja Euromarine, d. o. o., ki zastopa novo blagovno znamko DELPHIA v Republiki Hrvaški in zastopa plovilo DELPHIA 10 SEDAN na morju. CROATIA NAUTIC SHOW je manifestacija s 16-letno predsezonsko kontinuiteto, ki napoveduje začetek turistične sezone v Republiki Hrvaški. Predvsem po zaslugi zaupanja stalnih razstavljavcev in partnerjev iz marine Kaštela, mesta Kaštela, TZ Kaštela, Splitsko-dalmatinske županije in njene turistične skupnosti ter našega pokrovitelja OTP banke, je bila zagotovljena predstavitev razstavne ponudbe, tako po vsebini kot po načinu podajanja. Skozi bogat program, ki vključuje panelne razprave, predstavitve in predstavitve, bodo svoje delo in prihodnje aktivnosti predstavili domače tradicionalno ladjedelništvo, ekološke iniciative, ki se ukvarjajo z ohranjanjem našega morja, jadralski in ribiški tekmovalni projekti, izobraževalni programi in praktični »morski« pa bodo našli svoje mesto delavnice namenjene najmlajšim. K naštetemu je treba dodati še zanimive teme, povezane s čarterskimi posli in zavarovanji na morju ter humanitarno dejavnost društev, kot je MIRNO MORE, ki letos praznuje 30-letnico delovanja. Posebna turistična zanimivost, ki se bo predstavila, je delavnica E-Foil B2B Experience Tour v organizaciji podjetja SURFMANIA, kjer bodo zainteresirani spoznali vse podrobnosti poslovnega modela poslovanja z E-Foil tablami; od teorije do praktičnega pouka na morju in spreminjanja novega znanja v donosen posel. Te najenostavnejše oblike deskanja se naučimo v samo 45 minutah vožnje po morju ali vodi in je na voljo vsem od 30 do 60 let. E-folija vsekakor privablja mlade turiste, željne vznemirjenja, je enostavna in hitra za učenje in že v tretji uri lahko učenca posnamete, kako leti nad vodo. V delu učnega procesa se uporablja najsodobnejša tehnologija VR Experience.