Vir: eNavtika

četrtek, 11. april

RumenoeNavtikapred 27 dnevi
V Izoli se v organizaciji JK Burja mladinsko evropsko prvenstvo za ILCA 4, na katerem nastopa preko 400 jadralcev iz 38 držav, preveša v drugo polovico. Še največji izziv organizatorju in mladim jadralcem predstavlja nezanesljiv veter, zaradi katerega v ponedeljek, na drugi dan prvenstva, sploh niso jadrali, včeraj pa je po kar nekaj čakanja in neuspešnih poskusih veljavno regato uspelo izpeljati le dvema skupinama dečkov. Po programu bi se včeraj sicer morale kvalifikacije zaključiti, a ker niso uspeli izpeljati predvidenih plovov, so zadnje kvalifikacijske regate jadrali danes, ko je zapihala burja. V kar 20 vozlih so morali mladi jadralci pokazati precej poguma in spretnosti, da so lahko uspešno odjadrali vse tri predvidene plove. Naša najstarejša in najbolj izkušena jadralca Zala Vidmar in Mark Rodica sta po pričakovanjih, močan veter namreč obema odgovarja, jadrala odlično. Zala je današnje tri plove končala na 5., 12. in 8. mestu, kar jo uvršča na skupno 18. mesto med 164 dekleti. Tudi Mark Rodica je prvi današnji plov končal na 5. mestu, v drugem je bil 10. in v tretjem 6., trenutno je 44. v konkurenci 245 jadralcev. Oba sta se uvrstila v zlato skupino, kjer bosta s finalnimi plovi nadaljevala jutri in v petek, ko se prvenstvo končuje. Trener Matija Čok : “Kvalifikacije so za nami po današnjem dnevu prave burje, ko smo odjadrali še tri kvalifikacijske regate. Prvi dan smo odjadrali dve regati, potem pa sta sledila dva dneva večinoma brez vetra in brez jadranja, le rumena in modra skupina fantov sta uspeli včeraj odjadrati en plov. Zala, naša edina punca, je na odličnem 18. mestu, danes je res pokazala, da ji po vetru gre, to so naši pogoji. Pred nami sta še dva dni finala in verjamem, da lahko še kakšno regato odjadra zelo dobro, sem pa zadovoljen že s tem, kar je pokazala. Med fanti je naš najboljši pričakovano Mark, tudi on bo jadral v zlati skupini in tudi zanj so bili danes odlični pogoji, naredil je tri uvrstitve med deseterico. V veter gre odlično, v krmo kakšno mesto izgubi, če uspemo to v naslednjih dneh popraviti, so rezultati lahko še boljši. Tudi eden od četverice mlajših fantov, Marko Balaban, je danes super jadral, pozna se, da je velik in fizično močan, trenutno je na 103. mestu in bo nastopal v srebrni skupini in tudi z njim sem zelo zadovoljen. Pohvaliti moram tudi ostale tri, tudi zanje je to prvo tako veliko prvenstvo; Matija Slabe je naredil dve uvrstitvi okoli 35. mesta, kar pa žal ni bilo dovolj za uvrstitev v bronasto skupino. Vsi trije - poleg Matije še Gabrijel Humar in Jure Radić Kocjan, bodo jadrali v “emeraldu”. Za Jureta in Gabrijela je bilo danes res nekoliko preveč vetra, sem pa s pokazanim napredkom zelo zadovoljen. Pred nami sta še dva dneva in verjamem, da lahko še kaj pokažemo.” Za jutri je napovedano še nekaj burje, potem pa v petek klasična borba med burjo in maestralom in upamo, da bo vetra dovolj, da bodo uspeli izpeljati še šest predvidenih finalnih plovov.

sreda, 10. april

RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Mega ponudba, da se boste lažje zapeljali v poletje! Model SuperJet M24 je znižan iz 12.490 eur na 9.490 eur. To je priložnost, ki je ne smete zamuditi. V svetu vodnih športov Yamaha postavlja nova merila z modelom SuperJet, ki je zasnovan za vse navdušence nad adrenalinom. Z močnim trivaljnim štiritaktnim motorjem TR-1, SuperJet prinaša neprimerljive pospeške in visoke hitrosti, hkrati pa ohranja izjemno okretnost in nadzor, ki so ključni za vrhunsko izkušnjo na vodi. Začetniki in rekreativni vozniki bodo cenili širši in stabilnejši trup ter poseben način delovanja L, ki omogoča enostavnejše učenje in prilagajanje moči vozila. Dizajn, ki izvira iz športnih skuterjev, vključno z nastavljivim krmilom in edinstvenim sistemom turbine, zagotavlja optimalno držo in dinamično vožnjo. Ob tem je SuperJet opremljen z obsežnim seznamom lastnosti, ki povečujejo udobje, varnost in uporabnost, vključno z lahko prevažanjem, širokim prostorom za noge, in velikim rezervoarjem za gorivo, kar omogoča daljše raziskovanje brez potrebe po pogostem polnjenju. S posebno ponudbo, kjer cena modela MY23 znaša samo 9.490,00€, je zdaj pravi čas, da začnete svojo avanturo na vodi. Vendar ne odlašajte; zaradi omejene količine in akcijske ponudbe, ki traja do 30. aprila 2024, je to ekskluzivna priložnost, da postanete del sveta Yamaha z lastnim SuperJet. Za ponudbo nas kontaktirajte na: +386 (0)2 629 04 00 ali +386(0)31 300 205, elektronska pošta: prodaja@moto-nautika.com Moto-Nautika d.o.o., Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž
RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Odkrivanje neokrnjenih vodnih poti in doživljanje miru, ki ga ponuja narava, je lahko eden izmed najbolj sproščujočih načinov preživljanja prostega časa. Za ljubitelje vodnih športov, ki iščejo idealno opremo za svoje avanture, predstavljamo Jobe Croft 340, napihljivi kajak, ki obljublja nepozabne ure raziskovanja in zabave na vodi. V tem blogu bomo raziskali, zakaj je Croft 340 popolna izbira za vse, od začetnikov do izkušenih kajakašev, ki želijo dodati več razburljivosti in udobja svojim vodnim pustolovščinam. Kompaktna zasnova za maksimalno priročnost Z dimenzijami 340×90 cm **Jobe Croft 340** ni samo prostoren za udobno plovbo, ampak je tudi izjemno kompakten, ko je zložen. To ga naredi idealnega za kajakaše, ki cenijo enostavnost transporta in shranjevanja. Narejen iz trpežne poliestrske prevleke 600D in obdan s robustnimi PVC tubami, Croft 340 zagotavlja dolgotrajno zanesljivost in odpornost proti poškodbam. Njegova stabilna tarpaulin podlaga in proti praskam odporne neoprenske plošče omogočajo gladko drsenje po vodi, ne glede na pogoje. Enostavnost in vsestranskost uporabe Zahvaljujoč trem Boston ventilom, EZ-lock klik plavuti in dvema aluminijastima vesloma, je **Croft 340** pripravljen na pustolovščino takoj, ko je napihnjen. Njegova zasnova je preprosta in intuitivna, kar omogoča enostavno uporabo tako za solo kot za tandemsko plovbo. Ta kajak je zasnovan z mislijo na vsestranskost, kar pomeni, da je primeren za različne vodne pogoje in aktivnosti, od mirnega veslanja po jezerih do raziskovanja obalnih območij. Značilnosti, ki dvigajo standard Jobe Croft 340 prihaja z bogatim naborom funkcij, ki so običajno rezervirane za dražje modele: Bungee vrvi za enostavno shranjevanje opreme. Dve EZ-lock klik plavuti za boljše usmerjanje. Udobna sedeža s sistemom pritrjevanja na ježka, ki omogoča prilagodljivo namestitev. Aluminijasta vesla, ki zagotavljajo vzdržljivost in učinkovitost pri veslanju. Dodatki, kot so ročaji za nošenje, odtočni čep, in transportna torba, ki še dodatno izboljšajo uporabniško izkušnjo. Lahkotnost in varnost Poleg enostavnega transporta in hitrega napihovanja/praznjenja, **Croft 340** zagotavlja tudi varno uporabo. Vključene varnostne vrvice in več shranjevalnih prostorov omogočajo, da imate med veslanjem vse potrebno vedno pri roki. To pomeni, da lahko brez skrbi uživate v svojih avanturah, vedoč, da je vaša oprema varna in zlahka dostopna. Vaša vstopnica za neomejene vodne pustolovščine Napihljivi kajak **Jobe Croft 340** ni samo sredstvo za premikanje po vodi; je vaša vstopnica za svet brezskrbnih kajakaških doživetij. Z njegovo robustno zasnovo, enostavnostjo uporabe in izjemno vsestranskostjo, je Croft 340 idealen za vse, ki iščejo zanesljivega in udobnega sopotnika na svojih vodnih avanturah. Ne glede na to, ali ste začetnik ali izkušen kajakaš, vam Croft 340 obljublja nepozabne ure raziskovanja, sprostitve in zabave na vodi. Zaveslajte v svet kajakaštva z odličnim in trpežnim kajakom **Jobe Croft 340**. Kajak je na voljo tukaj: Jobe Croft Lahko pa si ga ogledate v salonu Moto-Nautike, Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž.
RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Prince 555 Open prinaša sveže in moderne oblikovne poteze in prepričljive plovne lastnosti, ki so značilne za plovila iz družine Prince. Ima vse karakteristike fishermana, ponuja veliko prostora in dovolj udobnih sedežnih površin za družino in prijatelje, saj lahko popelje do 7 oseb. Na široki volanski konzoli so vrata za vstop v kabino, kjer lahko hranite smuči, tube, jopiče in vse druge potrebščine. Kabina, ki jo lahko tudi zaklenete, je v primeru slabega vremena lahko tudi zasilno zatočišče ali prostor, kamor se umaknejo najmlajši člani posadke. Sedežne površine v premcu je moč zapolniti z blazino in tako nastane velika sončna ploščad namenjena uživanju na soncu. Tudi shranjevalnih mest ne zmanjka. Prince 555 Open je možno opremiti z zunajkrmnim motorjem do moči 150 KS. Bogata serijska oprema Prince 555 Open je že v serijski različici bogato opremljen. Vključeni so volan z volanskim mehanizmom, vodilo sidra, prostor za shranjevanje sidra in vrvi s pokrovom na premcu, privezne bitve (4 kom), ograja iz nerjavnega jekla, kopalna lestev, oblazinjenje kokpita in premca, krmarski školjkasti sedež, krmarska konzola z vetrobranskim steklom in drsnimi vrati, nepovratni odtoki za vodo … Tehnični podatki Dolžina preko vsega: 5,55 m Dolžina trupa: 5,35 m Širina: 2,11 Teža brez motorja: 580 kg Nosilnost: 7 oseb Več informacij pri zastopniku, podjetju AS Boats, Turnerjeva ulica 2, 2313 Fram, Slovenija, t: +386 2 608 41 41, e: info@as-boats.si , www.as-boats.si {gallery}prince-555-open{/gallery}

torek, 9. april

RumenoeNavtikapred 29 dnevi
Otok Žut spada v skupino Kornatskih otokov in je drugi največji otok v skupini, ni pa del Nacionalnega parka Kornati. Poleg marine so na njem številni zalivi, ki so primerni za sidranje in prenočevanje. Njegova neokrnjena narava vas bo navdušila. Otok je do zadnjega popisa prebivalstva, ki je bilo izvedeno leta 2011, veljal za otok, na katerem ni stalnih prebivalcev. Bil je največji neposeljen otok. Z zadnjim popisom pa so na otoku prijavljene štiri osebe. Otok Žut v dolžino meri slabih 7 nmi, v širino pa ne doseže niti 2 nmi. Najvišji vrh otoka Golubovac se dviga kar 155 m nad morsko gladino. Pobočja se spuščajo strmo proti morju, zaradi česar tudi globine morja v zalivih hitro naraščajo. Kljub temu otok nudi vse vrste priveza, glede na naše želje. Na otoku je marina, ki ponuja privez na muringe. Pred številnimi gostilnami so pontonski pomoli, kjer se prav tako lahko privežemo z muringi, ponekod se lahko privežemo na bojo, v številnih zalivih pa lahko sidramo na lastnem sidru. V skrajnem zahodnem delu zaliva Podražanj je marina Žut . Je v sklopu podjetja ACI in poleg privezov nudi tudi električne priključke in vodo (omejene količine). V marini je tudi ena izmed restavracij. Zaliv se nedvomno lahko pohvali z bogato ponudbo, ki pa ni njuno najcenejša. V južnem delu zaliva sta še gostilni Sandra in Fešta . Predvsem slednja se lahko pohvali z visokim nivojem kulinarike, ki pa ji nedvomno pritiče tudi višja cena. Obe gostilni v zalivu nudita tudi priveze. V poletni sezoni so hitro vsi zasedeni, zato predlagamo, da si mesto rezervirate vnaprej. Če ste ljubitelj sidranja na lastnem sidru, boste morali iz zaliva Podražanj zapluti proti jugovzhodu do zaliva Žečnja Zmorašnja ali Žečnja Južna. Oba zaliva sta dobro zaščitena proti južnim vetrovom, odprta pa sta proti severnim. Globine morskega dna so med 5 in 15 m. V zalivu Žečnja Južna, ki je ožji, bo najbolj primerno, da krmo plovila privežete na obalo. Naslednji izjemno lep zaliv, v katerem lahko sidrate, je Staručica . Zaščiten je pred južnimi in vzhodnimi vetrovi. Globine morja so med 2 in 20 m. Dno je peščeno, v vzhodnem delu pa skalnato. Skalnati del je prekrit s tanko plastjo mivke in sidro ne drži prepričljivo. Drugod sidro drži dobro. Za zaliv ni podeljena koncesija, zato plačilo ni potrebno. V zalivu je majhen kamnit pomol, ob katerem lahko pristanemo s pomožnim plovilom. Iz zaliva vodi pot do sosednjega zaliva Strunac in do zalivov na vzhodni strani otoka, Pristanište in Sabuni . Zaliv Strunac je eden izmed najbolj priljubljenih zalivov na otoku. V njem je gostilna Bain , ki jo slovenski navtiki radi obiščemo. Slovi po osličih. V zalivu Luka Žut jih je namreč veliko. Vse ujamejo sami in jih pripravijo na tradicionalne načine, kot so jih pripravljale njihove mame in none. Pred gostilno se lahko priveže 10 plovil, v zalivu pa je nameščenih še 10 plovk. Enake možnosti ponuja tudi zaliv Hiljača , ki je na nasprotni strani hriba Maslinovica. V njem so kar trije zalivi, Sabun i , Dragešina in Pristanište . V vseh treh so gostilne. V zalivu Sabuni je gostilna Žmara , ki ima osem privezov na pontonskem pomolu ter 10 plovk pred gostilno. V zalivu Pristanište je gostilna Trabakul s petimi privezi na pomolu in 10 plovkami v zalivu pred gostilno. Oba gostilničarja imata koncesijo za zaliv. Prenočevanje na plovki je treba plačati, na razdalji 150 m od sidrišča pa je prepovedano sidrati. Poleg gostilne Trabakul je v poletnih mesecih odprta majhna samopostrežna trgovina, kjer se lahko oskrbite z najnujnejšimi potrebščinami. Za sidranje tako preostane severozahodni zaliv Dragešina , v katerem je gostilna Vison, in preostali del zaliva Hiljača . Za ta del ni podeljena koncesija. Gostilničar je sam namestil 3 boje, ki so namenjene njegovim gostom. Priveza na plovko ne zaračunava. Na preostalem jugozahodnem delu otoka ni primernih sidrišč za prenočevanje. Za dnevno kopanje je priljubljen prehod med otokoma Žut in Žutska Aba, kjer so globine okrog 10 m. Ko obplujemo južni rt otoka imenovan Radovan, zaplujemo v Žutski kanal. Zahodna stran otoka je navtično manj obljudena. Prvi zaliv, v katerega lahko vplujemo pri plovbi proti severozahodu, je Remetin , drugi Platica in tretji Podmurvenjak . Vsi trije so dobro zaščiteni pred burjo in maestralom, so pa odprti na jugo. Če se odločite za sidranje v zalivu Podmurvenjak , izberite mesto, kjer je na dnu mivka. V delih, ki so skalnati, so na morskem dnu balvani, ki se dvigajo do 1 m visoko. Da boste varno sidrali, smo zaliv posneli iz zraka in izpod morske gladine, kjer so balvani dobro videni. Naslednji podoben zaliv je Kovačev stan , kjer bomo morali sidrati na globinah okrog 10 m. Tudi v poletni sezoni bo verjetno prazen. Če se odločite za prenočevanje, boste verjetno sami. Nekoliko drugače pa je v naslednjem zalivu Jagodnja , S treh strani ga objemajo strma pobočja, ki ga ščitijo pred vsemi vetrovi, razen pred južnimi. Globina morja hitro narašča. Za sidranje je najbolj primeren severovzhodni del, kjer lahko sidramo na globinah pod 10 m, v severnem delu pa bo sidro treba spustiti na globinah večjih od 10 m. Dno je peščeno in sidro drži dobro. Večina plovil bo imela krmo privezano na obalo. Na ta način bo v zalivu lahko prenočevalo večje število plovil. Enako priljubljen je tudi zaliv Bodovac , ki leži 3 nmi severozahodno. Tudi ta zaliv je dobro zaščiten pred vsemi vetrovi, razen pred južnimi. Peščeno dno dobro drži sidro. Noben zaliv na zahodni strani otoka ni obljuden. V posameznih je le nekaj hiš, ki med poletjem ponujajo robinzonske počitnice. Izjema je le najbolj severozahodni zaliv Pinizel Donji , v katerem sta gostilna in sidrišče s plovkami. Je edini zaliv na zahodni strani, ki je dobro zaščiten pred južnimi vetrovi. Ker je zaliv odprt proti severozahodu, je ob običajnem poletnem vremenu z maestralom v zalivu morje nekoliko razburkano. Zadnji zaliv na otoku Žut, ki ga še nismo omenili, je Bizikovica na skrajnem severu otoka. Zaliv nudi dobro zaščito pred južnimi in zahodnimi vetrovi. Morsko dno je večinoma peščeno in sidro drži dobro. Tudi globine so primerne za sidranje. V skrajnem južnem delu lahko sidramo na 5 m, nekoliko bolj severno pa na globinah 10–15 m. Tako smo sklenili plovbo okoli otoka. Številni zalivi, neokrnjena narava, različne možnosti za privez, gostilne in v poletnem času celo majhna trgovina, lahko zadovoljijo vsakega navtika. Obisk otoka in postanka na njem ne boste obžalovali. 8 videoposnetkov marin, luk in sidrišč na otoku Žut posnetih iz zraka Več otokov na tej povezavi: Otoki s posnetki iz zraka Vsi videoposnetki iz zraka: Video iz zraka (preko 520)

ponedeljek, 8. april

RumenoeNavtikapred 30 dnevi
Nekaj tednov sem imel težave na spletni strani in na serverju, kjer gostujem, zdaj kaže, da je Juretu to uspelo urediti in spet lahko objavljam prispevke :). Zdaj, ko je rana na Skokici zaceljena, bo treba pohiteti nazaj proti severu, da bomo še pred bližajočim se odhodom domov lahko videli nekaj najsvetlejših grenlandskih biserov v okolici Ilulissata. To sta mi Karla in Maja jasno povedali, vendar smo bili moški člani posadke po dveh dneh neprestanega dela in po neprespani noči preveč utrujeni za varno jadranje proti severu, zato sem zvečer po 25 miljah jadranja zavil v zaliv Ukivik, kjer smo spustili sidro in v zavetju otoka ujeli nekaj ur spanca. V soboto sem se po nekaj urah trdnega sproščenega spanja počutil kot prerojen, zato sem zgodaj zjutraj dvignil sidro in zagnal motor, saj je veter ponoči oslabel. Dopoldne smo pluli po odprtem morju, stran od obale, kjer je veliko čeri, plitvin in na navtičnih kartah pomanjkljivo označenih globin morja. Počasi so na krov prikapljali preostali člani posadke in kmalu nas je osrečil tudi vse močnejši južni veter, da smo lahko dvignili jadra in ustavili motor. Zajadrali smo med otoke, ki so na tem območju na navtičnih kartah veliko bolje označeni in se zabavali s križarjenjem po mirnem morju v zavetju številnih otokov in po prelivih med njimi. Pred tremi dnevi smo se tukaj na poti proti jugu prebijali skozi gosto meglo, danes pa je čudovito sončno vreme. Še posebej veliko veselja pri krmarjenju Skokice je imel Miloš, ki je večino popoldneva prebil za krmilom barke, da smo lahko izklopili avtopilota in je sonce medtem lahko dodobra napolnilo izpraznjene akumulatorje. Zvečer sem sojadralce vprašal, ali bi se morda kje ustavili in v miru naspali, pa sem v odgovor dobil le začudene poglede v stilu: »Kaj pa tebi ni jasno?« 😊. Saj sem razumel, posadka si še vedno želi ogledati ilulissatske ledenike in ledene gore, zato je treba čim prej prijadrati do tja, ne pa spati na sidrišču. In nadaljevali smo z jadranjem v noč. Kmalu sva na palubi ostala le še midva z Gregorjem. Tudi njemu sem rekel, naj gre spat, da me bo ponoči lahko zamenjal pri dežurstvu, pa mi je rekel: »Ne morem spati, ker sem čisto prečut.« Pot proti Ilulissatu bi nas vodila mimo Aasiaata, vendar sem si že prejšnji teden rekel, da tega mesta in njegove ladjedelnice nočem videti nikoli več v življenju, zato sem pot zastavil po prelivih med otoki južno od Aasiata. Noč je bila svetla in jasna, zato navigacija med otoki ni bila težka, v drugem delu noči pa je zmanjkalo tudi vetra in plovba z motornim pogonom po ožinah je bila še lažja kot z jadri. V drugem delu noči smo izmed otokov zapluli na odprto morje zaliva Disko, kjer je bilo v okolici videti kar nekaj velikih ledenih gora, a so bile daleč narazen in bi bila plovba lahko popolnoma sproščena, če se mi od utrujenosti ne bi začele zapirati oči. Poleg mene je v kokpitu zehal in občasno dremal Gregor in ko sem ga vprašal, zakaj ne gre spat v posteljo, mi je spet odgovoril, da je čisto »prečut«. Vprašal se ga še, koliko časa bo buden, pa mi je rekel, da tega pa ne ve in je zehal še naprej. Najbrž se je v Gregorju kuhalo razočaranje in jeza zaradi najinega pogovora in spremembe načrtov pred nekaj dnevi. Do najbližjih ledenih gora je bilo več kot dve milji, morje pa popolnoma gladko, zato sem ustavil motor in še sam malo zadremal, po dvajsetih minutah »lepotnega spanca« pa spet zagnal motor in nadaljeval s plovbo proti Ilulissatu. Zdržal sem še dve uri, potem pa na mirnem odprtem morju še enkrat ustavil motor ter barko in šel spat, tokrat v svojo toplo posteljo v notranjosti barke. < Odrešitev 4. del Nadaljevanje: 17.4.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 30 dnevi
Od petka do danes se je v organizaciji JK Jadro Koper odvijala regata 2024 FX Open Series Slovenia, na kateri so jadrali z jadrnicami ženskega olimpijskega razreda 49er FX. 2024 Open Series je nova serija regat, namenjena mlajšim jadralcem, ki predvideva 6-8 jadralskih dogodkov letno v celinski Evropi, regata v Kopru pa je bila druga letos in tudi nasploh v tej novi seriji. Omejitve glede spola ne veljajo, kar pomeni, da lahko tekmujejo ženske, mešane in moške ekipe. Na koprski regati se je pomerilo šest posadk, med njimi dve slovenski - Svit Dujmovič Šterpin in Maj Petrič ter Alja Petrič in Katja Filipič. Po treh dneh jadranja se je regata danes zaključila s slovensko posadko Svit Dujmovič Šterpin in Maj Petrič na drugem mestu. Janja Orel: “ Danes je bil zadnji, finalni dan tekmovanja 2024 49er FX Open Series Slovenia. Ponovno je vreme spodbudilo termiko z morja. Veter je pihal od severozahoda do zahoda z močjo od 6 do 11 vozlov. Začetek tekmovalnega dne je poskrbel za preobrat v rezultatih, saj je morala vodilna posadka iz Slovenije odstopiti od prve regate zaradi okvare na jadrnici, kar je s pridom izkoristila madžarska posadka in v tem plovu zmagala. V drugem plovu se je posadka iz Slovenije vrnila v igro s prvim mestom. Vse se je odigralo na koncu v zadnjem plovu, kjer je posadka z Madžarske, Attila Tóth in Levante Borda, povedla in tako prevzela tudi skupno končno zmago. Slovenska posadka Svit Dujmovič Šterpin in Maj Petrič se je morala zadovoljiti s končnim drugim mestom. Na tretjem mestu sta končala jadralca iz Švice, Nadine Böhm in Yanik Wieland. Nova serija regat (Open Series) je nastala na pobudo trenerjev, ki vzgajajo novo generacijo skiff jadralcev. Prvo letošnjo regato (in prvo sploh) je gostil španski El Balis, drugo je organiziral naš JK Jadro Koper, sledi mladinsko evropsko prvenstvo junija na Češkem, potem pa še regate v Kielu, Gdansku, Galiciji (svetovno prvenstvo samo za ženske), na Blatnem jezeru ter zadnja regata oktobra na Gardskem jezeru. Vsaka od teh lokacij se ponaša z dobrimi pogoji in podpira razvoj mladih jadralcev.

nedelja, 7. april

RumenoeNavtikapred 31 dnevi
Na Palmi de Mallorci je bilo danes na sporedu še sklepno dejanje tradicionalnega, 53. Pokala princese Sofije - regate za medalje za najvišje uvrščene jadralce posameznih razredov. Mednje se je uvrstil tudi naš Toni Vodišek v formuli kite, ki je bil po včerajšnjem dnevu tretji. A čeprav so bili jadralci željni jadranja, veter žal tudi danes ni bil pretirano razpoložen. Flote olimpijskih razredov so čakale na kopnem do popoldneva, ko se je ta le dovolj okrepil za odločilne nastope. Toni Vodišek je finalno regato končal na 4. mestu, kar pomeni tudi končno 4. mesto. Toni Vodišek: “Dober start današnjega finala, a mala napakica s predolgimi vrvicami in te so na koncu spremenile cel način vožnje kajta. Dobro sem se naučil, kaj se ne sme ponoviti in kako moramo naprej.” Zmagal je Singapurec Maximilian Maeder, na drugo mesto se je uvrstil italijanski jadralec Riccardo Pianosi, tretji je Ciprčan Denis Taradin.

sobota, 6. april

RumenoeNavtikapred 32 dnevi
Peti in za večino jadralcev zadnji dan na Pokalu princese Sofije se je začel s čakanjem na veter, jadralce je regatni odbor poslal na vodo šele okoli druge ure popoldne. Jadralci v formuli kite so odvozili dve regati, ki ju je Toni končal na drugem mestu, s tem pa še utrdil tretje mesto v skupni razvrstitvi. Pred njim so še jutrišnje finalne regate za razdelitev najboljših mest. Marina Vodišek je prvi današnji plov končala na 18. mestu, potem pa prijadrala še dva DNC. Pokal princese Sofije zaključuje na 21. mestu. Regato je hudomušno sklenila takole: "Po koncu regate se počutim zadovoljno. Dala sem vse od sebe. Veliko sem se naučila in dobila veliko motivacije za naprej. Danes je bilo bilo zelo malo vetra, še manj kot včeraj, in sem malo zaplavala z ribicami." V razredu ILCA so tudi danes odjadrali dva plova. Žan Luka Zelko v zlati skupini ILCA 7 je imel veliko smolo, vanj je namreč trčil grški jadralec in ga potisnil na prav zadnje mesto prvega plova (61.). V drugem plovu je bil 29., regato na Mallorci pa končuje na skupnem 31. mestu v konkurenci 193 jadralcev. Žan Luka Zelko: “Regata je končana, ponovno sem pokazal, da sem med dobrimi in da mi manjka še nekaj odločnosti, kar se je pokazalo včeraj in mogoče danes v prvi regati. Na žalost ni bila tako slaba, kot se je končala. Imel sem incident z Grkom, ki je nepravilno izsilil prednost in se dobesedno zaletel vame ter me spravil na čisto zadnje mesto, s čimer se je borba za prvo petnajsterico zame končala. V drugi orci sem izbral levo stran, ki na žalost ni bila boljša, in končal regato na 61. mestu. To ni bila velika napaka in zaradi nje ne morem biti jezen nase, lahko pa rečem, da se je zgodilo v nepravem trenutku. Mogoče bi lahko kaj spremenil, ampak v zlati skupini sem naredil en slab plov, ostale pa vse v trideseterici, kar je v redu in soliden rezultat. Predvsem sem zadovoljen z napredkom, saj dobivam samozavest. V današnji drugi regati sem startal odlično, vozil s skupino na levi strani, a mi je po hitrosti malo zmanjkalo, tako da sem končal na 29. mestu. Moram še delati na hitrosti, še posebej v pogojih med 12 in 18 vozli, in mislim, da bomo to nadoknadili v Marseillu, kjer je tudi krajši val, ki mi dosti bolj odgovarja. Grem z dvignjeno glavo naprej, mislim, da je bil UFD v prvem plovu tisti ključni, ki me je ločil od prve deseterice oziroma petnajsterice, a gledam pozitivno in komaj čakam nastopa v Hyeresu.” Lin Pletikos je dva današnja plova končala na 18. in 48. mestu v zlati skupini, nastope pa končuje na skupnem 55. mestu. Na žalost veter jadralkam razreda iQFOiL spet ni bil najbolj naklonjen, uspele so odjadrati le en plov v slalomu, ki ga je Lina Eržen končala na 33. mestu. Trener Igor Eržen : “Končujemo s še enim odvoženim plovom danes, ki ga je Lina super začela, na prvi boji pa trčila s Kitajko in poškodovala opremo. Sigurno je dobro, da sva bila tukaj in se spet kaj novega naučila.” Lina s Pokala princese Sofije odhaja na 48. mestu. Jutri se bo za najvišja mesta potegoval le Toni Vodišek. Ponovno je napovedan šibek veter, v sunkih do 10 vozlov. Ostalim našim jadralkam in jadralcem, ki se še potegujejo za olimpijsko normo, ostaja še zadnja priložnost čez slabe tri tedne na tako imenovani "regati zadnje priložnosti" ali "the last chance regati" v okviru Francoskega olimpijskega tedna v Hyeresu.

petek, 5. april

RumenoeNavtikapred 33 dnevi
Četrti regatni dan na Pokalu princese Sofije se je začel v megli, ki je močno zmanjšala tudi vidljivost. Ko se je ta razkrojila in je bilo na regatnem polju mogoče začutiti tudi blago sapico, so se jadralci odpravili na vodo. Tudi danes so naši jadrali zelo dobro in še napredovali v skupnih uvrstitvah. Še naprej gre najbolje Toniju Vodišku v formuli kite, ki v zlati skupini nadaljuje z izvrstnimi nastopi - od štirih današnjih regat je dve zmagal, v eni je bil drugi in v zadnji (23.), a se mu ta rezultat ne upošteva. Napredoval je na skupno tretje mesto. Zaplet v zadnji današnji regati Toni Vodišek pojasnjuje takole: “Na žalost me je na začetku regate nekdo zapletel, rekel "pardon" in pustil regato, a sem vesel, da sem tudi to regato vseeno lahko odvozil. Sedaj pa se gremo z visoko glavo naprej borit za čim višje stopničke!" Tudi Marina Vodišek jadra vse bolje. Danes je v prvem plovu sicer prijadrala (DNC), a nadaljevala z 9. in 15. mestom, s tem pa včerajšnjo uvrstitev še nekoliko izboljšala, po današnjem dnevu je 19. Jadralci razreda ILCA so odjadrali dve regati. Žan Luka Zelko je v prvi spet jadral odlično in končal na 4. mestu v zlati skupini, v drugi regati pa v prvi stranici v veter jadral v vodilni skupini, potem pa nekaj izgubil in zaključil na 24. mestu. S tem je močno izboljšal tudi skupno uvrstitev, z včerajšnjega 33. mesta se je povzpel na 16. mesto v močni konkurenci 193 jadralcev. Žan Luka Zelko: “ Zaenkrat gre vse po planu, še posebej sem zadovoljen z jadranjem v finalu, razen v današnjem drugem plovu, ko sem imel res super priložnost ponoviti odličen rezultat. Po startu sem izbral pravo stran in bil na polovici orce v vodilni skupini. Žal sem bil pred prvim obratom preveč neodločen in tam mi je ušlo vodstvo, potem pa sem v krmi ostal na napačni strani, prav tako sem izbral napačno stran v drugi orci in izgubil veliko mest. Končal sem na solidnem 24. mestu. Jutri sta pred mano še zadnja dva plova, sem v borbi med dobrimi in to mi vliva upanje in dodatno motivacijo. Res se je pokazalo, da smo preko zime naredili dober napredek in sedaj je treba zložiti vse puzzle skupaj in verjamem, da je pred mano res uspešna sezona.” Tudi Lin Pletikos nadaljuje nastope v zlati skupini, danes je prijadrala na 54. in 32. mesto v skupini in s tem za eno mesto napredovala v skupni uvrstitvi, trenutno je na 57. mestu. Jadralke v razredu iQFOiL, kjer se meri tudi Lina Eržen, na žalost danes zaradi nezanesljivih vetrovnih razmer ponovno niso jadrale. Igor Eržen: “Čakali smo do 15.30, potem so odpovedali jadranje za danes. Jutri je podobna napoved, upamo, da odvozimo kaj.”

četrtek, 4. april

RumenoeNavtikapred 34 dnevi
Za jadralkami in jadralci je tretji regatni dan na Pokalu princese Sofije v Palmi na Mallorci. Dan je bil sončen in topel, moč vetra pa med 7 in 10 vozli. Fantje v formuli kite so odvozili štiri regate in Toni Vodišek jih je opravil z odliko. Svoje uvrstitve je dopolnil z eno zmago, dvema drugima mestoma in enim tretjim, kar ga uvršča na trenutno skupno 8. mesto, s tem pa je za pet mest izboljšal tudi svojo včerajšnjo uvrstitev. Jadralci so po točkah sicer zelo skupaj, med tretjeuvrščenim Avstrijcem Valentinom Bontusom (27 točk) in Tonijem na osmem mestu (31 točk) so samo štiri točke razlike. Marina Vodišek je danes nastopila v petih regatah in opravila svoj doslej najboljši nastop. Uvrščala se je med 15. in 20. mestom, s tem pa za eno mesto izboljšala tudi skupno uvrstitev. Trenutno je na 21. mestu. V razredu ILCA so danes že jadrali razdeljeni v skupine in oba naša jadralca, tako Žan Luka Zelko kot Lin Pletikos, sta se uvrstila v zlato. Žan Luka Zelko je v prvem plovu končal na zelo dobrem 7. mestu v skupini, v drugem pa je bil 30. Skupno je trenutno na 33. mestu med 193 tekmovalci. Lin Pletikos v ILCA 6 je svoja današnja plova končala na (56.) in 41. mestu, po današnjem dnevu ostaja na 58. mestu. Lina Eržen v iQFOiL je nastopila v štirih plovih ter v zadnjem dosegla svojo najboljšo uvrstitev na tej regati, 13. mesto v skupini 76 jadralk. Po današnjem dnevu je na skupnem 44 mestu.

sreda, 3. april

RumenoeNavtikapred 35 dnevi
Plovila niso samo sredstvo za premikanje po vodi; so simbol svobode, strasti, ljubezni do morja in poletnih užitkov. Vsako leto, preden nas morje povabi v svoj objem, pa morajo lastniki plovil poskrbeti za njihovo pripravo na novo sezono. Spomladanska priprava: od zimskega spanca do poletne pustolovščine Po dolgem zimskem obdobju je pomembno, da plovilo temeljito pripravimo na prihajajoče mesece. To vključuje: Servis motorja in pogona: Ne glede na to, ali imate izvenkrmni ali vgrajeni motor, je nujen servisni pregled. To vključuje "dekonzervacijo", preverjanje delovanja motorja in pogona, ter ustreznost maziva in goriva. Električni sistem in naprave: Preverite celotno električno napeljavo, akumulatorje in delovanje električnih naprav. Oksidacija, korozija, delovanje luči, navigacijskih in komunikacijskih naprav ter alarmov zahteva vašo pozornost. Celotno navtično opremo si lahko pogledate tukaj: OPREMA Čiščenje in vzdrževanje: Temeljito čiščenje notranjosti in zunanjosti razkrije morebitne poškodbe. To vključuje pregled trupa, plovne opreme, in čiščenje ter poliranje površin. Ne pozabite na pregled in čiščenje rezervoarja za vodo. Čistila lahko kupite tukaj: NEGA Varnostna oprema: Preverite rok uporabe signalnih raket, stanje in vsebino škatle prve pomoči, rešilnih splavov, rešilnih jopičev in druge obvezne opreme. Opremo si lahko dopolnite in posodobite tukaj: VARNOSTNA OPREMA Seti rešilnih jopičev pa so tukaj: JOPIČI Vrvi in ostala oprema: Sonce, voda in sol lahko poškodujejo vrvi, zato jih je potrebno pregledati in po potrebi zamenjati. Prav tako preglejte zastave in ostalo opremo, ki je lahko utrpela škodo. Vrvi in gurtne si oglejte tukaj: https://bit.ly/nm-vrvi-gurtne Podvodni del trupa: Čiščenje, brušenje in nanos antivegetativnega premaza so ključni za zaščito trupa pred organizmi. Preglejte tudi pogon in trim plošče. Negovanje in nega čolnov bo lažja s temi izdelki: VZDRŽEVANJE Zložljivi gumenjaki Pri zložljivih gumenjakih je ključnega pomena, da jih pred sezono razprete, pregledate in ustrezno zaščitite. Guma je občutljiva na pregibe, zato preverite, ali ni prišlo do poškodb. Zastava: Simbol ponosa na morju Ne pozabite na zastavo, ki je več kot le okras; je simbol spoštovanja in ponosa. Preverite njeno stanje in po potrebi zamenjajte. Poiščite, kar potrebujete: ZASTAVE Registracija in zavarovanje Priprava plovila na poletno sezono ni le nuja; je del rituala, ki ljubiteljem morja omogoča, da svojo strast doživljajo varno in brezskrbno. Z nekaj skrbnosti in predanosti lahko zagotovite, da bo vaša naslednja plovba nepozabna avantura. Poskrbite tudi za administrativne zadeve, kot so registracija in zavarovanje plovila. Pravočasno preverite veljavnost in ugodnosti, ki jih ponujamo mi. Registracija plovila. Moto-Nautika d.o.o, Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Dodatna oprema: 02 620 26 01 Registracije in tajništvo: 08 384 95 84
RumenoeNavtikapred 35 dnevi
Ste izpit za voditelja čolna, izpit za upravljanje VHF GMDSS postajo ali preizkus znanja za upravljanje s plovilom pridobili v Sloveniji? Potem morate obvezno zamenjati stara potrdila z novimi. S 1.10.2023 je začel teči 5-letni rok za zamenjavo potrdil o usposobljenosti za upravljanje s čolnom ( UL 94/2022 ). Zamenjava je do 1.10.2028 obvezna za: - potrdila o usposobljenosti za voditelja čolna, - potrdila o opravljenem preizkusu znanja in - potrdila o usposobljenosti za upravljanje z VHF GMDSS postajo. Nova potrdila so polikarbonatna v velikosti osebne izkaznice. Za zamenjavo je potrebno izpolniti vlogo, ki ji morate priložiti potrdila o plačilu 22,50€ (za posamezen dokument) za stroške postopka in obstoječe potrdilo. Torej ob oddaji vloge do prejema novega potrdila ostanete brez obstoječega potrdila in s tem možnosti plovbe. Uprava RS za pomorstvo zato svetuje, da vlogo oddate vsaj 2 meseca pred načrtovano naslednjo plovbo ali jeseni oz. pozimi, ko morajo obdelati manjše število vlog. Postopek zamenjave je zato hitrejši in obdobje v katerem ne boste smeli pluti krajši. Vlogo z navodili za izpolnjevanje si lahko pridobite na naslednji povezavi: Vloga ZA ODDAJO VLOGE POTREBUJETE Original potrdilo za upravljanje s čolnom, ki ga zamenjujete Fotografija v velikosti 35 x 45 mm (Fotografije ni potrebno priložiti pri zamenjavi potrdila o opravljenem preizkusu znanja za upravljanje čolna) Dokazilo o poravnani taksi in Za morebitne dodatne informacije ali vprašanja v zvezi z zamenjavo potrdil kontaktirajte Upravo RS za pomorstvo . Izpolnjeno vlogo pošljete na: Uprava Republike Slovenije za pomorstvo Kopališko nabrežje 9 6000 Koper - Capodistria
RumenoeNavtikapred 35 dnevi
Eolo je še ena izmed priljubljenih Sicilijanskih ladjedelnic, ki je našla svoje mesto tudi na Jadranu. V 47 letih delovanja so ugotovili, da trg zahteva kvalitetna plovila, ki se lahko pohvalijo s formulo 100% Made in Italy. S tem se lahko pohvali tudi model Eolo 730 Day, ki je odličen družinski gliser. Eolo 730 Day je eleganten, moderen in udoben družinski gliser. Ima ogromno premčno ploščad z oknom, ki poskrbi za dnevno svetlobo v kabini in veliko blazino, ki zagotavlja udobno sončenje. Sestop s premca je na levi strani plovila, krmarjeva konzola je pomaknjena skrajno desno, v sredini pa je vhod v podpalubje. Krmarju je namenjena prostorna klop, na katero se lahko namesti še en sopotnik. Krmni del plovila se lahko pohvali z izjemno inovativnostjo. Naslon klopi je nameščen centralno, na obeh straneh pa sta prehoda na krmo. Omogoča naslon dvema osebama, ki sta obrnjena v smeri plovbe, na njegovi hrbtni strani pa je ležišče. Če naslon klopi premaknemo naprej na mesto mize se krma v celoti spremeni v ležalno ploščad. V podpalubju je kabina z ležiščem za dve ali tri osebe ter prostor za namestitev hladilnika. V standardni opremi je bela barva trupa, bež oblazinjenje, krmna lestev za dostop do morja, rezervoar za gorivo, električni sistem s kompasom, navigacijske luči, kalužna črpalka, ograje iz nerjavnega jekla vključno z ograjo okrog vetrobranskega stekla in še bi lahko naštevali. Plovilo tehta 1250 kg, nanj pa lahko namestimo motor z največjo močjo 250 KM. Tehnični podatki: Dolžina: 7,30 m Širina: 2,55 m Teža brez motorja: 1250 kg Moč motorja: 250 KM Kapaciteta: 7+1 Ležišč: 2 Kategorija: C Plovilo je že na voljo pri slovenskem zastopniku Navigator Group Ptuj , kjer si ga lahko tudi ogledate. Za več informacij lahko pokličete +386 51 238 901.

torek, 2. april

RumenoeNavtikapred 36 dnevi
Za nami je drugi regatni dan na regati svetovnega pokala Pokal princese Sofije v Palmi na španskem otoku Mallorca. Močan včerajšnji veter je bil danes le še spomin, večino predvidenih regat so danes odjadrali v mnogo šibkejšem termičnem vetru. Jadralke in jadralci razreda formula kite so imeli danes na sporedu pet plovov. Toni Vodišek jih je končal na 4., 3. in 7. mestu v skupini, v zadnjih dveh pa je zaradi napake sotekmovalca žal dobil (DNC). Takole povzema dan: “Moram se spet navaditi startati z veliko ljudmi, kar mi je šlo nekoliko iz prakse, ostalo pa ni bilo slabo. Ko v redu startam in odvozim, mi gre dobro, hitrost imam. Glede zadnjih dveh regat danes pa me je v predzadnji sotekmovalec zapletel in potrebovali smo veliko časa, da smo vse odpletli, in potem žal ni bilo časa za vozit zadnjo regato. Ker ni bilo nobene poškodbe opreme, nisem mogel dobiti “redressa”, tako da nisem niti protestiral. Sotekmovalec se je opravičil, in je, kar je. Bil je dober dan in veliko smo se spet naučili, gremo naprej.” Po drugem regatnem dnevu je Toni na skupnem 13. mestu. Marina Vodišek je svoje nastope dvakrat zaključila na 21. mestu, ostale pa na 19., 23. in (24.) mestu. V skupni razvrstitvi je na 22. mestu. Jadralci razreda ILCA so opravili dve regati. V ILCA 7 je naš Žan Luka Zelko dvakrat prijadral med dvajseterico, na 17. in 19. mesto v skupini, kar ga uvršča na trenutno skupno 39. mesto. Lin Pletikos , ki jadra v ženskem olimpijskem ILCA 6, je danes končala na 35. in 23. mestu v skupini in je trenutno na 58. mestu. Danes so prve nastope dočakale tudi jadralke razreda iQFOiL, kjer jadra naša Lina Eržen . Odjadrale so tri regate, ki jih je Lina končala na 43. in 46. mestu, zadnje pa ni končala v predvidenem času (DNF). Po prvem dnevu je na 45. mestu. Trener Igor Eržen : “Danes so za nami tri “course” regate, ki smo jih odvozili v zelo mejnih razmerah, v katerih se običajno vozi slalom. Startalo je vseh 76 tekmovalk naenkrat in težko je bilo ohranjati pozicijo in hitrost. V zadnji vožnji je na zgornji boji zmanjkalo vetra in v času, določenem za plov, je v cilj prišlo samo 26 tekmovalk. Za Lino je bil to najboljši plov (31. mesto), ampak žal je bila malo prepozna v cilju. Jutri pričakujemo podobne razmere in upam, da vozimo slalom!”
RumenoeNavtikapred 36 dnevi
Rešitev z ogrevanim šotorom je bila uspešna, pojavila pa se je dodatna težava, ker nam je dež spet zmočil mate iz steklenih vlaken, se tretji sloj laminata ni hotel strditi in je odstopil, zato sem ga moral s krmila odstraniti ter površino očistiti in osušiti. Tako dobro je že kazalo, zdaj pa se zapleta in izgubljamo dragoceni čas. Na očiščeno krmilo sem nanesel smolo in nov sloj laminatov, ki jih je Gregor pripravil za četrto roko ter vse skupaj nalepil, prevaljal, iz laminata s kovinskim valjčkom iztisnil zrak in odvečno smolo ter upal, da bo delovalo. Zaprl sem šotor okoli krmila, prižgal ogrevanje pod krmilom in čakal. Čez pol ure sem z olajšanjem videl, da se smola normalno strjuje. Nisem imel srca, da bi Gregorja in Miloša proti jutru še enkrat budil, da mi gresta pomagati na dež in mraz pod barko. Že do sedaj sta mi pomagala veliko več, kot sem pričakoval in brez njune pomoči mi vsega zagotovo ne bi uspelo opraviti v 24 urah, ki smo jih edino imeli na razpolago. Pustil sem ju spati v topli notranjosti barke. Skrojil sem dodatne pole mate, zamešal smolo in potem do jutra nanesel še zadnji sloj laminatov. Spet sem zaprl šotor okoli krmila, prižgal ogrevanje in čakal. V pol ure se je smola strdila, čez eno uro sem jo že lahko pobrusil in površino krmila pripravil za kitanje. S trkanjem po krmilu, z rukanjem, obračanjem in z obremenjevanjem s strani sem se prepričal, da je krmilo kompaktno, trdno in da je novi del krmila dobro pritrjen. Pri kitanju se mi je zjutraj pridružil Gregor in mi kazal, kje na krmilu lahko še kaj bolje poravnam, ker moje zaspane oči niso več dobro videle. Kit se je dovolj hitro strdil, da sem kmalu lahko čezenj nanesel še en sloj modre protivegetativne barve. Težava je bila le v tem, da sem kupil premalo kita in mi površine krmila zato ni uspelo lepo poravnati, kar se je zdaj, ko je bilo krmilo pobarvano, še bolj videlo. Zmrdoval sem se nad svojim delom, Gregor, ki je bolj umetniška duša, pa je bil navdušen nad novimi baročnimi »okraski« na krmilu. Krmilo bom lahko polepšal enkrat v prihodnosti, ko bo barka spet na suhem in bom imel za delo na voljo dovolj časa, do takrat pa bo itak v vodi in ga bodo gledale le ribe. Bolj kot izgled je zdaj pomembno, da bo krmilo dobro delovalo. Po dveh tednih agonije sem zdaj končno spet vedel, da bomo avgusta lahko nadaljevali z jadranjem in sem se lahko lotil še spremembe datumov na letalskih kartah za moje poti domov prihodnji teden. Namesto za jutri predvidenega odhoda iz Ilulissata, sem letalske karte uspel spremeniti na torek za lete do Copenhagna in v sredo naprej do Ljubljane. Zjutraj, ko sem končal z barvanjem, je naokoli prišel Joergen, da se je prepričal, da smo z deli končali. Rekel sem mu, da smo naredili vse, kar smo lahko, da pa se s spustom barke v vodo ne mudi, da se bo barva lahko posušila. Nasmehnil se je in rekel, da bo barka do dvanajstih v vodi. Malo so sicer zamujali pri dvigovanju barke, a tudi morje je s plimo do ladjedelnice priteklo nekoliko pozneje, kot so kazale plimske tabele. Ko se je gladina dvignila za tri metre, je Skokica popoldne spet plavala v morju. Sledila so pogajanja za ceno uporabe dvigala. Vedel sem, da je bilo zaradi zapletov dvigalo v delovanju kar nekaj ur več od predvidenih treh do štirih ur, vendar za te zaplete nismo bili mi krivi. Joergen je to sicer vedel, a je sprva vseeno želel zaračunati sedem ur. Jaz sem predlagal tri ure, kot mi je pred dnevi rekel, da bo vse skupaj trajalo. Na zadnje sva se dogovorila za štiri ure in dobrih dva tisoč evrov plačila za vse skupaj, vključno s stojalom in uporabo prostora v ladjedelnici. Želel sem plačati s kartico, pa mi je na moje presenečenje rekel, da mi bodo po mailu poslali račun, ki naj ga plačam v štirinajstih dneh. Ne vem, kje na svetu bi bil lahko deležen toliko zaupanja od nekoga, ki ga vidim prvič in morda zadnjič v življenju. Le zahvalil sem se lahko za vso pomoč in zaupanje. Pred odhodom iz Sisimiuta smo popoldne pred ribjo tovarno z vodnim curkom poskušali čimbolj oprati vrvi in palubo barke, saj so bila tla v ladjedelnici blatna in dosti blata smo v preteklih dveh dneh s čevlji prinesli tudi na barko. V zabojnik za smeti sem odvrgel mokra, umazana in popackana oblačila in čevlje, ki sem jih uničil med popravilom krmila. Še enkrat sem se oddahnil in upam, da je ta žalostna zgodba s krmilom zdaj končana. Čim hitreje do Ilulissata Pohiteti bo potrebno nazaj proti severu, da bomo pred bližajočim se odhodom domov lahko videli še nekaj najsvetlejših grenlandskih biserov v okolici Ilulissata. < Odrešitev 3. del Nadaljevanje: 10.4.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 36 dnevi
Bliža se 8. zadrski festival tune, sušija in vina. Pričel se bo v petek, 5. aprila 2024, in bo trajal celih 6 dni, natančneje do srede, 10. aprila 2024. Obiskovalci si bodo festival zapomnili po kombinaciji ribištva, tradicije, kulinarike in vrhunskih vin zadrske regije. Gre za enega najpomembnejših dogodkov Turistične skupnosti mesta Zadar in ni naključje, da festival poteka ravno v Zadru. Njegovi najpomembnejši dejavnosti sta namreč ribolov in ribje predelovalna industrija. Zadar je ribiško mesto, mesto pelaške ribe, tune, skuše in sardele. Dogodek, kot je festival tune, sušija in vina, pa najbolj paše ravno v morsko okolje. V preteklih letih so organizatorji prejeli že kar nekaj nagrad za dogodek, med drugim tudi priznanje japonskega ministrstva za zunanje zadeve. Dogajanje na vsakem koraku Slavnostna otvoritev festivala z gala večerjo bo v petek, 5. aprila 2024, ob 20. uri v zadrskem Arsenalu. Obetajo se kulinarični presežki v kombinaciji z vrhunsko vinsko spremljavo. Večer bo dodatno popestril in začinil koncert priljubljene hrvaške pevke, ki je na sceni že več kot 30 let. Svoje največje hite bo zapela ena in edina Danijela Martinović. Vstopnice za gala večerjo s koncertom so na prodaj tudi preko spleta. Ostale dni bo program potekal na Trgu Petra Zoranića, kjer bodo hrano pripravljali priznani hrvaški kuharji. Vsak dan od 11. do 22. ure boste lahko preizkusili številne morske specialtitete, tudi najbolj znanega in kakovostnega modroplavutega tuna na svetu. Festival bo minil v znamenju dobre glasbe in pestrega koncertnega dogajanja. Sobotno dopoldne (6. april 2024) bodo popetrili jazzovski ritmi v izvedbi tria Elena Stella & Ante Jeličić, zvečer pa bo na trgu koncert energične skupine Kanella. V nedeljo zvečer, 7. aprila 2024, bo nastopil Urban, reški alter rock velikan in večkratni dobitnik hrvaške glasbene nagrade Porin. Celotno dogajanje pa bo v sredo, 10. aprila 2024, ob 20.30 uri zaključila odlična zadrska pop pevka Natali Dizdar. V sklopu festivala so organizirane tudi različne delavnice, na katerih bodo obiskovalci razvijali svoje znanje in ustvarjalne sposobnosti. Preizkusili se bodo lahko v izdelavi origamijev, spoznavali avtohtone vinske sorte zadrske regije, društvo Re-kreativci pa organizira prav posebno delavnico Paint & Wine. Na Trgu Petra Zoranića bo na ogled tudi zanimiva fotografska razstava Danijela Kolege z naslovom Ravnovesje.

ponedeljek, 1. april

RumenoeNavtikapred 37 dnevi
V Palmi na španskem otoku Mallorca se je na 53. Pokalu princese Sofije danes začelo zares. Vetra je bilo, kot po napovedi, veliko, med 20 in 28 vozli, prav tako visokih valov, in jadralcem ni bilo prizanešeno. Zaradi precej divjih razmer na regatnih poljih nekateri razredi niso uspeli odjadrati predvidenih regat, med njimi tudi iQFOiL, v katerem nastopa naša Lina Eržen. Igor Eržen je prvi dan razočaran povzel takole: “Nič nismo naredili, ker je pihal močan veter in organizatorji niso uspeli postaviti boj. Imeli so namreč boje z električnim pogonom, ki jih je odnašal veter. Ni prijeten občutek, ker bi lahko naredili dobre vožnje v pogojih, ki Lini ustrezajo.” Za jutri je sicer napovedanega občutno manj vetra, okoli 7 vozlov, zgodaj popoldne v sunkih morda do 13 vozlov. Dve predvideni regati so odjadrali jadralci razreda ILCA. Naš olimpijec Žan Luka Zelko je začel vzpodbudno, v prvi regati sicer prehitro startal, drugo pa odjadral odlično in končal četrti v svoji skupini. Žan Luka Zelko : “V vetru nad 20 vozlov smo odjadrali dva plova. V prvem plovu sem startal odlično in vrhunsko držal svojo linijo, tako da sem bil takoj po startu v ospredju s prvo grupo, a ko sem po cilju prišel do regatne barke, sem videl, da sem startal prehitro. Ne smem biti jezen, zato smo tukaj, to so cilji, ki smo si jih zadali - predvsem starti in držanje linije po startu. V drugi plov sem vstopil samozavestno, imel super start, držal svojo linijo do obrata z leve strani na desno in takoj po obratu videl, da sem v prvih pet. Odjadral sem do konca skupaj s trojico, ki je končala pred mano, in končal na četrtem mestu. Čeprav sem naredil UFD v prvem plovu, sem zadovoljen s svojim jadranjem in s tem, da sem uspel uresničiti cilje, ki smo si jih zadali za danes.” Žan je za UFD dobil maksimalno število točk v skupini, 66, zato je po prvem dnevu na 102. mestu, a verjamemo, da se mu bo današnja slaba uvrstitev prvega plova kmalu brisala. V ILCA 7 nastopa 184 jadralcev. Lin Pletikos v ILCA 6 je današnja plova končala na 44. in 19. mestu v skupini in prvi dan končuje na 62. mestu v konkurenci 114 jadralk. Jadralci formule kite so odjadrali tri regate, Toni Vodišek jih je končal na 8. in 14. mestu, zadnjo današnjo regato pa z zmago, skupno je po prvem dnevu na 14. mestu. O prvih nastopih je povedal: “Za nami je lep dan z velikimi, velikimi valovi, naporno je bilo, kaj takega pri nas v Kopru niti burja ne pripelje. Na to tekmo svetovnega pokala smo se prišli stestirat, kaj smo se preko zime naučili, čeprav moram povedati, da te razmere niso bile niti malo podobne tistim, v katerih smo trenirali - trenirali smo namreč na podobnih tistim v Marseillu. Z današnjim rezultatom nisem najbolj zadovoljen, sem pa zelo zadovoljen z dnevom, tako velikih valov mislim da še nisem videl v življenju. Cel dan je bil zabaven in na pot mi je prišlo veliko novih izzivov. Prvi dve regati nisem odvozil najbolje, končal sem ju kot 8. in 14.. Pred zadnjo regato pa sem res premislil, spremenil mišljenje, saj mi v teh pogojih v prvih dveh regatah ni šlo in se odločil, da bom spet vozil kot začetnik. V tako velikih valovih sem v prvih dveh regatah veliko padal, v zadnji pa potem nisem padel, delal sem, kar je bilo pomembno, bil skoncentriran, in zmagal. Danes ni bil običajen dan, ko je treba za zmago voziti hitro, danes je bilo treba ne padati. To je zame res dober trening in vesel sem, da ni bilo nobene poškodbe.” Dekleta so imela dva starta - Marina Vodišek je v prvem plovu prijadrala na 18. mesto, v drugem pa ni nastopila. Po prvem dnevu je na 19. mestu. Jutri se regata nadaljuje v, upajmo, dovolj vetrovnih razmerah za uspešne nastope.
RumenoeNavtikapred 37 dnevi
Včeraj, 31. marca 2024, se je v Portorožu zaključila 30. Sailing Point Easter Regatta. Jubilejno edicijo je zaznamovala rekordna udeležba več kot 600 jadralk in jadralcev razreda Optimist iz kar 20 držav. Po treh dnevih nestabilnih vetrovnih razmer so včeraj mladi jadralci v velikem slogu zaključili 30. Sailing Point Easter Regatto. Zadnji dan je jadralsko floto presenetil stabilni jugo z močjo okoli 20 vozlov – sunki vetra so dosegli tudi 29 vozlov – in visok val. To so s pridom izkoristili najboljši optimisti. Tudi na kopnem je bilo vznemirljivo, saj je Jadralni klub Pirat Portorož (JK Pirat) poskrbel za raznolik spremljevalni program z igrami, koncertom in bogatim srečelovom. Velikonočno vzdušje so pričarala tudi čokoladna jajca, ki so skrivala piščali. Samo ena, zlata piščal, je srečnemu nemškemu jadralcu prinesla novega optimista Exoboat. Tudi letošnja edicija regate je bila del Adriatic Golden Series powered by Sailing Point , ki v serijo povezuje regate treh klubov – JK Pirat, Tržaškega pomorskega kluba Sirena in Società Velica di Barcola e Grignano. Na zadnji letošnji regati bo razglašen najboljši klub serije, ki bo prejel tudi denarno nagrado. »Pogoji so bili zahtevni, a smo z izkušnjami, ki jih imamo pri organizaciji regat, odlično izpeljali ta izjemni športni dogodek. Dokaz za to so zadovoljni optimisti, trenerji in drugi spremljevalci, ki se iz leta v leto vračajo v Portorož. Za izvedbo regate je skrbelo približno 60 članic in članov kluba, ki so delo opravili brezhibno« je povedal Mitja Margon , predsednik Jadralnega kluba Pirat Portorož. Rezultati Sailing Point Easter Regatte 2024 Zmagovalec Sailing Point Easter Regatta je postal Tržačan Mattia Di Martino (SVBG), druga je bila Nina Marušić iz Jadralnega kluba Split, ki je bila hkrati tudi najboljša med dekleti, tretji pa Ukrajinec Oleksandr Bolsunovskyi iz Optimist Way. Drugo mesto je med dekleti osvojila Ukrajinka Olha Lubianska (Obolon SK), tretje pa avstrijska jadralka Sofia Blassnig , (SC TWV Achensee). Med slovenskimi optimisti sta bila najboljša Lina Sorta (14. mesto) in Filip Valjavec (18. mesto) iz domačega JK Pirat. Prehodni pokal Sailing Point Easter Regatte za najboljši klub je šel v roke švicarskemu DRCS .
RumenoeNavtikapred 37 dnevi
Ta konec tedna je bilo na slovenskem morju moč videti vrsto različnih jader, od najmanjših optimistov do tistih olimpijskih razredov. Kar trije klubi - JK Jadro Koper, JK Burja Izola in JK Pirat Portorož so organizirali velike mednarodne jadralske dogodke. 29er EuroCup 2024 Slovenija, JK Jadro Koper V Koprskem zalivu se je tretje leto zapored v organizaciji JK Jadro Koper od četrtka, 28. marca, do nedelje, 31. marca 2024, odvijal vrhunski jadralski dogodek - 29er EuroCup 2024 Slovenija. Na regati je sodelovalo 70 posadk mladinskega razreda. Mladi jadralci so zastopali barve Italije, Avstrije, Madžarske, Švice, Nemčije, Poljske, Slovaške, Češke, Švedske, Norveške in Indije. Slovenijo so zastopale tri posadke, ki so novinci tega razreda. Mešana v sestavi Tarin Pečar/Iztok Kalc, moška Liam Al-Dilaimi/Val Mario Colarich in ženska Lana Al-Dilaimi/Sara Ratoša. Prvi dan vremenski pogoji jadralcem niso omogočili plovov, zato so si vzeli čas za druženje, sprostitev in trening na kopnem. Drugi dan so tekmovali v štirih plovih v zmernem do umirjenem vetru. Tretji dan so ob nestabilnem vetru in iskanju najboljšega regatnega polja uspeli izpeljati dva plova, kar je skupaj zadostovalo za oblikovanje zlate in srebrne skupine. Finale je tako potekal na Veliko noč. Na praznik vreme ni razočaralo, dopoldne je jugo udaril s 17 vozli in sunki do 25 vozlov ter vztrajnim, močnim in iznajdljivim jadralcem podal moč v jadra, da so v zlati skupini izpeljali štiri plove, v srebrni pa tri. Za slovenske posadke je bila to kriterijska regata in vse tri so se uvrstile v srebrno skupino ter zaključile takole: 14. mesto v srebrni skupini Tarin Pečar in Iztok Kalc, 16. mesto v srebrni skupini Liam Al-Dilaimi in Val Mario Colarich in 20. mesto v srebrni skupini Lana Al-Dilaimi in Sara Ratoša. Foto: JK Jadro Koper Izola Spring Cup 2024, JK Burja, Izola V Izoli se je ta konec tedna v organizaciji JK Burja odvil že 35. Izola Spring Cup 2024, ki je privabil kar 280 jadralk in jadralcev iz 13 držav. Kot je povedal Jure Žbogar, predsednik organizacijskega odbora, “smo z udeležbo zadovoljni, spet smo na številkah iz predkoronskega časa.” Vremenska napoved je bila precej deževna, a “to jadralcev ni omejevalo, saj so navajeni biti mokri. Dokler je veter in so pogoji za jadrati, smo tudi mi kot organizator zelo zadovoljni.” Izola Spring Cup velja tudi kot naša kriterijska regata za razrede ILCA 6, ILCA 7 in 420, nastopil pa so tudi jadralci razreda ILCA 4. Z veseljem poročamo o zelo uspešnem nastopu naših - v ILCA 7 sta si prvi dve mesti razdelila Ivan Vakhrušev in Benjamin Aganovič, Luka Zabukovec, ki v prvih dveh plovih ni nastopil, je bil osmi, Jure Barl pa 29. V ILCA 6 se je najvišje, na 4. mesto v skupni razvrstitvi uvrstila Alenka Valenčič, ki je zmagala v ženski konkurenci. Osmi je bil Ivan Trunov, 21. Marko Balaban, 30. Tim Gajzer, 38. Val Povalej, 50. Lana Vidmar. Nastopilo je 74 jadralcev. V 420 sta odlično drugo mesto prijadrala Jaka Valjavec in Vid Dobrinja, osma sta bila Ana Planinšič in Teo Gerželj, na deseto in enajsto mesto pa sta se uvrstili posadki Rok Kovačič in Lara Božič ter Jean Jakob Veznaver in Anton Rejec. Že konec prihodnjega tedna, od 5. aprila dalje, čaka JK Burja še en velik dogodek, gostili bodo mladinsko evropsko prvenstvo ILCA 4. 30. Sailing Point Easter Regatta 2024, JK Pirat Portorož Danes se je v organizaciji Jadralni klub PIRAT Portorož zaključila tudi tradicionalna 30. Sailing Point Easter Regatta 2024, ki je v Portorož privabila preko 600 mladih jadralcev na optimistu iz kar 20 držav. Mladi jadralci so se pomerili v raznolikih jadralnih pogojih, danes celo v skoraj 30 vozlih juga, in pokazali, da strahu ne poznajo. Sailing Point Easter Regatta je v 30 izvedbah zrasla v eno največjih srečanj mladih jadralcev v tem delu Evrope in predstavlja izjemno priložnost za promocijo Slovenije, slovenske Istre ter Portoroža in Pirana kot jadranju prijaznih destinacij.