Vir: eNavtika

ponedeljek, 25. marec

RumenoeNavtikapred 55 dnevi
Medtem ko so pripravljali podstavek, je žerjavist barko spustil s kobilico na tla, medtem ko je barka še vedno ostala obešena na pasovih. Lahko sem se posvetil popravilu krmila. Najprej sem s kotno brusilko odžagal vse nalomljene dele krmila, da je ostal le nepoškodovan del krmila, potem smo s pomočjo bagra in velikega francoskega ključa poravnali skrivljeno jekleno ojačitev v krmilu. Na trdo poliuretansko ploščo smo narisali obliko krmila in to ploščo sta potem Gregor in Miloš na grobo oblikovala in prilagodila jekleni konstrukciji krmila, jaz pa sem z brusilko z zdravega dela krmila odbrusil epoksi laminat, s katerim smo lansko leto okrepili krmilo. Strokovnjaki so mi namreč povedali, da poliestra ne smem laminirati na epoksi, ker se slabo sprime. V obratni smeri je to mogoče in epoksi dobro prime na poliester, a epoksi smole mi na Grenlandiji na žalost ni uspelo dobiti. Ko sem krmilo dovolj dobro zbrusil, smo na spodnji del nalepili poliuretansko ploščo, jo okoli jeklene konstrukcije utrdili s purpenom, potem pa sem se lotil rezanja, oblikovanja in finega brušenja sredice, dokler nisem dobil oblike, ki je po dolžini, širini in debelini vsaj približno spominjala na prejšnje krmilo, ko je bilo še celo. Medtem ko smo mi pripravili sredico in osnovo za laminiranje, so delavci ladjedelnice za silo pripravili zadnji del stojala, na katerega je sedla Skokica. Namesto sprednjega dela stojala, so pod premec do trupa visoko naložili kup palet in jih pod trupom založili z zagozdami. Podvomil sem, da je to dovolj močno, da bo barka stabilna, tudi če bo pihal veter, pa so mi rekli, da bo avtodvigalo čez noč ostalo v ladjedelnici in barka pod njim obešena na pasove, tako kot je že zdaj. Zaskrbelo me je glede cene za dvigalo, saj bi stroški čez noč pri ceni petsto evrov na uro zlahka zrastli v nebo, pa me je Joergen pomiril, da dvigala čez noč ne potrebujejo in da mi ur, ko bo dvigalo stalo, ne bodo zaračunali. Poskrbeti moram le, da bom z delom končal do enajste ure dopoldne, ko bodo Skokico postavili v vodo in dvigalo odpeljali na gradbišče, kjer imajo dogovorjen naslednji posel. Ura je bila že pet popoldne, žerjavist in delavci so odšli domov, Karla in Maja sta se z barke preselili v hotel, mi pa smo se lotili priprav na laminiranje in rezanja mat iz steklenih vlaken. Dogovorili smo se, da bo Gregor rezal steklena vlakna, Miloš mešal smolo, jaz pa laminiral. Ko je bila sredica novega dela krmila dovolj trdno prilepljena na zgornji del krmila, smo v poliestrsko smolo zamešali trdilec in začeli z delom. Po nasvetu prijateljev, ki se ukvarjajo z laminiranjem, sem se odločil, da bomo na krmilo nanašali po dva do tri sloje laminata naenkrat, ga povaljčkali in iz laminata iztisnili zrak, potem počakali uro ali dve, da se smola strdi, nato nanesli nove tri sloje, povaljčkali, spet počakali in vse skupaj štirikrat ponovili. Na ta način bo laminat na koncu debel približno en centimeter in to bi moralo biti dovolj močno. Na odlomljenem delu krmila je bil laminat doslej debel le pol centimetra in tudi od tega je bila polovica debeline zasluga ojačitve z epoksijem, ki sta jo jeseni v Punatu naredila Zlata in Jani. Pol ure po prvem laminiranju sem šel preverit, kako se smola strjuje, a je bil laminat še popolnoma mehak. Podobno je bilo čez eno uro in začelo me je skrbeti. Bilo je prehladno in smola se kljub bogatejšemu odmerku trdilca ni hotela strjevati. Plastičarja v Aasiaatu sem prejšnji teden vprašal, kako tukaj pri takšnem mrazu, pri štirih stopinjah Celzija, uspejo laminirati in mi je rekel, da v smolo zamešajo dvojno količino trdilca. Žal ta način tukaj ni deloval in poskrbeti bo treba, da bomo krmilo ogrevali. Iz skladiščnih prostorov na barki sem izbrskal pokrivalo čolna in cerado, iz tega in s pomočjo desk in vrvi smo okrog krmila naredili indijanski šotor. Potem sem iz skladiščnega prostora pod posteljo izbrskal še kalorifer in alkoholno pečko, oboje smo postavili pod krmilo v šotor in prižgali ogrevanje. V šotoru je hitro postalo toplo in ko sem čez dvajset minut preveril krmilo, sem z olajšanjem ugotovil, da je laminat trd in suh. Ponoči smo nanesli druge tri sloje laminata, a je šlo bolj počasi, ker se laminat zdaj ni hotel tako lepo prijemati na podlago, kot se je pri prvih slojih na sredico. Nagajati nam je začel dež, ki je curljal in kapljal po trupu pod barko in nam je navlažil nekaj že narezanih pol steklenih vlaken, ki so zaradi vlage postala neuporabna in smo jih morali zavreči. Na srečo je šel Miloš popoldne kupit dodatno količino mase za rezervo in ta rezerva je ostala zapakirana v vrečki in zato suha. Nekako mi je potem uspelo dovolj dobro povaljati tudi drugi sloj laminatov, da smo si spet lahko vzeli nekaj premora, da se je laminat strdil pred tretjo rundo. Tretji sloj laminatov smo nanesli ob treh zjutraj, četrti pa bi moral biti gotov do petih, če sem hotel vse skupaj pobrusiti, pokitati, poravnati in z antifoulingom pobarvati do osmih in potem upati, da se bo vse dovolj posušilo do enajstih, ko gre barka nazaj v vodo. < Odrešitev 2. del Nadaljevanje: 3.4.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

nedelja, 24. marec

RumenoeNavtikapred 56 dnevi
Danes se v Los Alcazares na Mar Menor v Španiji zaključuje evropsko prvenstvo za formulo kite, naša Marina Vodišek pa je svoje zadnje plove odjadrala že včeraj. Dekleta srebrne skupine so imela na sporedu štiri regate. Marina je ponovno jadrala dobro ter končala z dvema osmima mestoma, enim devetim in enim 14. mestom. Evropsko prvenstvo zaključuje na 11. mestu v srebrni skupini ter na 36. mestu skupno v konkurenci 51 jadralk. Trener Rajko Vodišek : “Za nami je še en dober dan, trikrat je bila pred Portugalko in enkrat pred Finko, tako da gre vse po planu.” Omenjeni tekmovalki, Portugalka Mafalda Pires De Lima in Finka Noora Ruskola sta namreč Marinini največji tekmici za osvojitev olimpijske norme. Pred Marino je sedaj slab mesec intenzivnih priprav, potem pa nastop na Francoskem olimpijskem tednu v Hyeresu med 20. in 27. aprilom, na tako imenovani "the last chance regati”, "regati zadnje priložnosti", kjer se bo v ženski formuli kite podelilo še preostalih pet olimpijskih norm. Tega evropskega prvenstva se je udeležil tudi Toni Vodišek, sicer ne v vlogi tekmovalca, ampak je prišel analizirat konkurenco, s katero se bo meril na olimpijadi. Kot pravi Rajko Vodišek, “je naredil tudi kratek trening na vodi ter bil poluradni komentator prvenstva.”
RumenoeNavtikapred 56 dnevi
Daljši in toplejši dnevi kar kličejo po kolesarjenju, naša južna soseda pa ponuja široko paleto kolesarskih poti za vse ravni in okuse. Kolesarite lahko po otokih s številnimi pogledi na morje ali raziščete čarobne gorske poti v notranjosti države. Na Hrvaškem za najbolj zagrete kolesarje do konca leta organizirajo tudi nekaj pomembnih kolesarskih dirk. Gran Fondo Istria, 13. 4. 2024 Mednarodni kolesarski maraton, ki je lani združil več kot 700 kolesarjev iz kar 15 držav. Dve trasi za drzne in fizično dobro pripravljene kolesarje. Udeleženci se lahko podajo na 94 kilometrov dolgo progo Istria Medio Fondo ali 119 kilometrov dolgo progo Istria Grand Fondo. Obe dirki se začneta in končata v letovišču Stella Maris, tik ob stadionu Gorana Ivaniševića v Umagu. Kolesarji bodo na dirki prekolesarili severozahodni in osrednji del istrskega polotoka, organizatorji pa bodo nagradili 77 najboljših. Gran Fondo Krk, 27. 4. 2024 Razburljiva kolesarska avantura na največjem hrvaškem otoku. Slikovita proga, dolga 82 kilometrov, bo kolesarje popeljala čez nekatere najbolj očarljive pokrajine na otoku. Iz mesteca Punat se bodo udeleženci najprej odpeljali do Baške, pot nadaljevali proti Vrbniku, Omišalju, Njivicam, Malinski, mestu Krk in jo zaključili, kjer so jo začeli. V Punatu pri hotelu Falkensteiner. Kolesarska dirka, ki traja dobre 3 ure in pol, ponuja razgibano mešanico obalnih odsekov, gorskega terena, bujnih pašnikov in travnikov. Gran Fondo Roonda Stubaki, 12. 5. 2024 Največji in najbolj zabaven gran fondo na celinskem delu Hrvaške je lani združil več 240 vrhunskih kolesarjev iz Hrvaške, Slovenije, Srbije, Črne Gore, Avstralije, Avstrije in Anglije. Kolesarska dirka Roonda Stubaki poteka v Krapinsko-zagorski županiji po rahlo hriboviti progi, dolga je 100 kilometrov, kolesarji pa premagajo 1.100 višinskih metrov vzpona. Start bo v parku Maksimilijana Vrhovca v Stubičkih Toplicah, na trasi pa si bodo udeleženci lahko napolnili bidone s pijačo in se okrepčali z energijskimi ploščicami in sadjem. Še nekaj pomembnih kolesarskih dirk Kolesarski klub Roda 26. 5. 2024 organizira dirko na 100 km, poznano pod imenom Gran Fondo Sisak. 21.9. 2024 bo na sporedu Gran Fondo Zlatni papuk. Cestna kolesarska dirka, ki poteka v občinah Slavonije. Kolesarski navdušenci si morajo v koledarju zabeležiti tudi 19. 10. 2024. Takrat se bodo namreč lahko preizkusili na že 5. Gran Fondu v Zadru.
RumenoeNavtikapred 56 dnevi
Luka Zabukovec evropsko prvenstvo za ILCA U21 končuje na drugem mestu v kategoriji U19 in na šestem mestu v skupni razvrstitvi v konkurenci 137 jadralcev. V Pollençi na španskem otoku Mallorca se je z zadnjimi plovi danes zaključilo evropsko prvenstvo za razred ILCA v kategoriji U21. Na njem so nastopili Alenka Valenčič, Benjamin Aganovič, Ivan Vakhrushev in najmlajši član naše reprezentance, komaj 17-letni Luka Zabukovec. Spremljal jih je trener Matija Čok. Z velikim veseljem poročamo o odlični uvrstitvu Luke Zabukovca, ki je končal kot drugi v kategoriji U19 ter šesti absolutno U21 v konkurenci 137 jadralcev. V ženski konkurenci je odlično jadrala tudi Alenka Valenčič, ki je v konkurenci 65 jadralk prijadrala med deseterico, končala je na 10. mestu. Matija Čok : “Prvenstvo je za nami in imamo medaljo! Spet srebrno, to je peta srebrna medalja za Lukca. Dobro je jadral, razen prvega dne finala, ko je naredil nekoliko več napak, vendar so bili pogoji zelo, zelo zahtevni in tudi konkurenti so delali napake, tako da je ostal v igri do konca. Danes smo poskusili prehiteti še prvega v U19, a ni šlo, dobro je jadral tudi on in čestitke tudi njemu. To je bilo prvo evropsko prvenstvo na standardu (ILCA 7, op.a.), z večjimi fanti, in šesto mesto skupno in drugo v U19 je odličen rezultat. Alenka je začela zelo rezervirano, kar zanjo ni značilno, potem pa se je po slabem začetku cel teden dvigala, zaključuje na desetem mestu in verjamem, da bi lahko bila še boljša, čeprav je tudi deseto mesto dober rezultat. Ivan je jadral v zlati skupini, a se nikakor ni znašel, kot da bi hotel preveč. Benjamin je v srebrni skupini tudi nekoliko popravil rezultat. Z nastopi sem zadovoljen, imamo medaljo, tako da gremo lahko zdaj sproščeno v naslednje regate. Mislim, da je to res dober rezultat v olimpijskem razredu, sicer v mladinski konkurenci U21, a je to vseeno olimpijska barka. Hvala vsem, ki nas podpirajo, predvsem Jadralni zvezi, staršem in ostalim trenerjem.”

petek, 22. marec

RumenoeNavtikapred 57 dnevi
Na evropskem prvenstvu za formulo kite v Los Alcazares na Mar Menor v Španiji so danes jadralci, razdeljeni v skupine, odjadrali prve finalne plove. Dekleta srebrne skupine, v kateri jadra tudi Marina Vodišek, so v vetru, ki je v sunkih presegel 20 vozlov, odjadrala štiri regate. Marina je jadrala dobro ter končala z enim DNC ter dvema sedmima mestoma in enim šestim. To je bilo dovolj za dvig na lestvici, sedaj zaseda 12. mesto v srebrni skupini ter 37. skupno. Trener Rajko Vodišek : “Za nami je dober dan. Marina je bila dvakrat pred neposrednimi tekmicami na “last chance regati”, ki nas čaka v Hyeresu. Tudi v plovu, ki ga ni končala, se je vozila spredaj, tako da je motivacija zrasla. Čaka jo delo, delo, delo, in na koncu bomo potegnili črto.” Jutri Marino čakajo še zadnji nastopi, v nedeljo pa najboljših deset regata za medalje.

sreda, 20. marec

RumenoeNavtikapred 59 dnevi
Za jadralci na evropskem prvenstvu za formulo kite v Los Alcazares na Mar Menor v Španiji sta prva dva regatna dneva. Dekleta, med katerimi nastopa tudi naša Marina Vodišek, so včeraj v šibkem vetru odjadrala tri regate, ki jih je Marina končala na 19., 18. in 21. mestu v skupini, skupno je bila po prvem dnevu na 37. mestu. Trener Rajko Vodišek je včerajšnji prvi regatni dan strnil takole: “Sama hitrost je ok. Potrebno pa je zamenjati strategijo, jo prilagoditi njenem nivoju. Za prve tri je po navadi prostor za priti na prvo bojo z levimi uzdami, zanjo, ki je malo zadaj, pa ni več prostora in mora spustit za vlakom, ki prihaja z desne. Glavo gor, naprej gre tisti, ki prej odpravlja napake.” Vremenska napoved za danes se je uresničila in jadralce je pričakalo precej več vetra kot včeraj, do 18 vozlov. Ženska flota je odjadrala pet plovov, ki jih je Marina, žal z nekaj težavami, končala na 21., 23., 20., 19. in še enem 19. mestu v skupini. Skupno je nekaj mest izgubila in je trenutno na 43. mestu v konkurenci 51 jadralk. Rajko Vodišek je današnji drugi regatni dan povzel takole: “Veter je bil danes ok. Na dveh obratih z vetrom je Marina padla in kajt ji je padel v vodo. Imela je tudi dva ponesrečena starta. Rezultat je trenutno 43. mesto. V vožnji v veter je jadrala solidno, pri obratih z vetrom med sotekmovalkami na nož pa ji manjka sigurnosti in zaupanja vase. Borbamo dalje.” Prvenstvo se nadaljuje jutri, ponovno je napovedan močan veter, v sunkih do kar 30 vozlov.
RumenoeNavtikapred 59 dnevi
V svetu navtike, kjer se strast do morja sreča z željo po raziskovanju, prevladujejo čolni, ki ne le presegajo pričakovanja, ampak ustvarjajo popolnoma nove dimenzije užitka na vodi. Med temi izstopa Grand G580, čoln, ki je zdaj na voljo po akcijski ceni, ki je preprosto preveč mamljiva, da bi jo lahko prezrli. Za vse ljubitelje navtike, ki hrepenite po nepozabnih trenutkih na vodi, je Grand G580 več kot le plovilo; je vaša vozovnica za avanture, ki si jih boste za vedno zapomnili. Predstavljamo vam Grand G580 , čoln, ki s svojo ekskluzivno opremo, dinamičnim dizajnom in neprekosljivim udobjem obljublja, da bo vsak trenutek na vodi nepozaben. Zasnovan z mislijo na tiste, ki ne pristajajo na kompromise, Grand G580 združuje vse, kar si lahko želite od čolna: zmogljivost, udobje in prefinjen dizajn. Ob prvem pogledu na Grand G580 boste opazili njegov sijajni gel coat v beli barvi, ki mu daje eleganten in sofisticiran videz. PVC TUBE v črni barvi ne zagotavlja le robustnosti, ampak tudi dolgotrajno uporabo. Dodatek podaljšanih platform s stopničkami omogoča enostaven dostop, medtem ko varnostne ograjice iz črnega nerjavečega jekla zagotavljajo varnost in zaščito na krovu. Ne moremo mimo praktičnih aspektov, kot so dva predala za vrvi zadaj za urejeno shranjevanje, roll bar, ki omogoča vleko za vodne športe, in celoten elektro paket, ki pokriva vse potrebe po navigaciji in zabavi. Za tiste, ki cenite udobje med plovbo, športni volan in ležalne ploščadi z blazinami zagotavljajo, da bo vsaka vožnja po vodi pravi užitek. Dodatek Silvertex oblazinjenja ne le dodaja vzdržljivost, ampak čolnu daje tudi dodaten pečat elegance. {gallery}grand-g580-2{/gallery} Grand G580 ne bi bil popoln brez vgrajenega rezervoarja za gorivo s kapaciteto 90 litrov, ki zagotavlja, da vam ne bo treba skrbeti za pogosta dolivanja goriva. Seadek podloga, ki imitira tikovino, pa ne samo da dodaja občutek luksuza, ampak zagotavlja tudi varnost s svojim nedrsečim učinkom. Ko razmišljamo o investiciji v čoln, je cena vedno pomemben dejavnik. Zato je izjemno dobrodošlo, da je Grand G580 na voljo po posebni akcijski ceni 23.255 € + DDV, kar predstavlja znaten prihranek v primerjavi z redno ceno. To pomeni, da je zdaj idealen čas za nakup, saj takšne priložnosti ne pridejo pogosto. Grand G580 je več kot le plovilo; je odsev želje po raziskovanju, avanturi in uživanju v lepotah, ki jih ponuja morje. Z njim boste doživeli nepozabne trenutke na vodi, ki bodo obogatili vaše življenje in vam ponudili zatočišče od vsakdanjega vrveža. Zagotovite si svoj Grand G580 že danes in se podajte na nepozabne morske avanture, ki čakajo na vas. Ne zamudite te izjemne priložnosti, saj je Grand G580 na voljo za ogled v našem salonu in dobavljiv takoj. Vaša naslednja avantura na morju se začne s Grand G580. Več informacij: Nejc, specialist prodajalec, nejc.kolaric@moto-nautika.com , Telefon: 00386/(0)31/300 903
RumenoeNavtikapred 60 dnevi
Jadralni klub Pirat Portorož bo med 27. in 31. marcem 2024 gostil 30. Sailing Point Easter Regatto. Sailing Point Easter Regatta je v 30. izvedbah od prvega dogodka zrasla v eno izmed največjih srečanj mladih jadralcev v tem delu Evrope in predstavlja izjemno priložnost za promocijo Slovenije, slovenske Istre ter Portoroža in Pirana kot jadranju prijazne destinacije. Vsako leto v Portorož privabi nekatere najboljše mlade evropske jadralce. Tudi letos bo tako. Jubilejnega dogodka se bo udeležilo več kot 600 otrok iz 20 držav.

torek, 19. marec

RumenoeNavtikapred 61 dnevi
Danes se na na Mar Menor v Los Alcazares v Španiji s prvimi plovi začenja evropsko prvenstvo za formulo kite, na katerem v konkurenci 51 jadralk nastopa tudi naša Marina Vodišek. Ženski formula kite, tako kot tudi ostali olimpijski razredi, imajo zadnjo kvalifikacijsko regato na Francoskem olimpijskem tednu v Hyeresu med 20. in 27. aprilom, na tako imenovani "the last chance regati". Tam se bo v ženski formuli kite podelilo še preostalih pet mest. Toni Vodišek, ki je Sloveniji že prijadral olimpijski nastop, tokrat ne bo jadral, bo pa Marini v podporo z nasveti. Trener Rajko Vodšek : “Toni gre po zastavljenem planu, po Avstraliji ima tri tedne bazičnih priprav. Tu bo na gumenjaku spremljal in analiziral tekmece v finalnih plovih. Danes se prvenstvo začne, za prvi dan je napoved skromna, z mejnim vetrom. Od jutri dalje so napovedani štirje dnevi z močnim vetrom od 20 do 40 vozlov. Marina bo nastopila po dolgih zimskih pripravah in verjamem, da bo dala vse od sebe. Še dober mesec nas loči od zanjo pomembne “last chance” regate v Hyeresu.” Jadralke in jadralci so prve tri dni šestdnevnega tekmovanja razdeljeni v kvalifikacijske flote, potem pa so na vrsti finalni plovi. Zadnja dva dneva (sobota, 23.3. in nedelja, 24.3.) bo organizator regate v živo prenašal tudi na YouTubu in Facebooku. Mar Menor, jugovzhodno od Murcie na vzhodni španski obali, pokriva površino 170 kvadratnih kilometrov in je največja laguna s slano vodo v Evropi.
RumenoeNavtikapred 61 dnevi
Prihaja nova navtična sezona in baterije na plovilu so verjetno v slabem stanju. S spomladansko akcijo vam omogočamo enostavnejši prehod na sodobno tehnologijo litijevih baterij BlueCell, s katero bodo vaše skrbi o preskrbi z električno energijo na plovilu odveč. Litijeve baterije BlueCell so odlična alternativa svinčenim baterijam. So bistveno lažje, imajo večjo kapaciteto, izjemno dolgo življenjsko dobo. Vse so opremljen s sistemom BMS za nadzor baterije, ki zagotavlja varno delovanje baterije in življenjsko dobo več kot 10 let. Baterije lahko globoko izpraznimo (čez 80 %) več kot 3000-krat. Baterije v akciji V spomladanski akciji 20% kapacitete podarimo so naslednji modeli baterij BlueCell: BlueCell 100Ah 12,8V  (plačaš 80 Ah, dobiš 100Ah) BlueCell 100Ah 12,8V z Bluetooth povezavo (plačaš 80 Ah, dobiš 100Ah) BlueCell 120Ah 12,8V (plačaš 100 Ah, dobiš 120Ah) BlueCell 150Ah 12,8V (plačaš 120 Ah, dobiš 150Ah) BlueCell 200Ah 12,8V (plačaš 160 Ah, dobiš 200Ah) Ne pozabite! Kapaciteta ene baterije BlueCell 120 Ah 12,8 V je ekvivalentna ali večja dvema klasičnima svinčenima baterijama s kapaciteto 100 Ah višjega cenovnega razreda. Akcija traja od 18. 3. 2024 do 31. 3. 2024 oziroma do razprodaje zalog. Na zalogi imamo tudi vse potrebno za prehod s svinčenih akumulatorjev na baterije LiFePO4. Baterije BlueCell v plovila vgrajuje slovenska ladjedelnica ELAN. Kdo uporablja naše baterije Miran Tepeš je z baterijami BlueCell kot prvi Slovenec preplul severozahodni prehod od Grenlandije do Beringovega morja Uroš Kraševac – je z baterijami BlueCell sam preplul Atlantik na 6,5 m dolgi jadrnici in se uvrstil na odlično peto mesto na regati Minitransat Dušan Ušeničnik – se s svojo jadrnico Elaya udeležuje najzahtevnejših regat na Jadranu in že vrsto let dosega vrhunske uvrstitve Baterije BlueCell so vgrajene v številna čarterska plovila na Jadranu

ponedeljek, 18. marec

RumenoeNavtikapred 62 dnevi
Osrednja tema letošnjega navtičnega salona je navtika po meri človeka. Na letošnji 16. prireditvi se bo na tradicionalni lokaciji v MARINI KAŠTELA od 18. do 21. aprila predstavilo skupaj 80 razstavljavcev s področja navtike in turizma. Navtika – razstava novih plovil 35 podjetij bo predstavilo skupaj 80 plovil, od tega 48 motornih čolnov, jaht, dnevnih križark in čolnov ter 32 aluminijastih in gumijastih plovil, katamaranov in jadrnic priznanih domačih in mednarodnih proizvajalcev. Navtika – oprema in storitve 20 podjetij bo zaključilo navtični del s predstavitvijo in ponudbo na trgu bencinskih in električnih motorjev, navtične, ribiške, elektronske in druge pomorske opreme, navtičnih oblačil in nakita ter storitev izposoje plovil. Program turizem in življenjski slog Več kot 25 razstavljavcev bo ponudilo široko paleto turističnih produktov in storitev: opremo in storitve za opremljanje namestitvenih in počitniških objektov, hortikulturo, avdio in zabavno opremo, avtomobile in električna vozila, opremo za najem plaže, zunanje pohištvo in pergole, masažne kadi in bazeni in SPA-oprema. Poseben poudarek je na izobraževalnih in predstavitvenih poslovnih programih v turizmu. Vstop je prost za vse obiskovalce, z varovanim parkiriščem ob samem sejmišču. Na letošnjem CROATIA NAUTIC SHOW se prvič na sejmu predstavljajo naslednja podjetja: CROATIA YACHTING, d. o. o., bo razstavljal ladje RYCK 28, HANSE 460 in katamarane BALI; AKCIJA JAHTE, d. o. o., predstavlja surf čolne TIGE Z5 in ATX 20 TYPE S; podjetje EMU YACHTING s premierama ODYSSEYA PLATINUM 40 in TRIDENT 630; podjetje PROFESSIONAL TEAM s premiero čolnov VIRTUE V10 OPEN in V10 TOP ter MATRIX 655; podjetje OCEAN SAILING HOUSE se predstavlja s katamarani SUNREEF. HRVAŠKA MALA LADJEGRADNJA se bo letos predstavila z najboljšimi domačimi proizvajalci in blagovnimi znamkami plovil: MONACHUS, AQUAMAX, BURA, DUNKIĆ, škver KUŠTERA, FORTIS NAUTIKA, COLNAGO, ARBA NAUTIKA, MARUŠIĆ BRODOGRADNJA in AEDA DUBROVNIK. Premierno se bosta predstavili tudi družbi TTY Slovenija z novo BAVARIO 38C in MELTL YACHTEN CROATIA z novo BAVARIO 50 C. V segmentu premiernih predstavitev gumijastih čolnov se predstavlja podjetje ORO MARINE ADRIATIC, d. o. o., in PORTLESS TRIMARANS HUNGARY z atraktivnimi gumijastimi katamarani PORTLESS TRIMARANS. Široka ponudba NAVTIKE po meri se začne z znanimi in vedno privlačnimi znamkami in modeli; JEANNEAU MERRY FISHER 795 in 895, CAP CAMARAT 7.50 WA, WELLCRAFT 355, 3D TENDER / PATROL 650, KARNIC SL602, PRINCE 490, ROTO 450, premiere ROTO KORKYRA 650, TEXAS BOATS, WATERSPOOR 717 OB, IDEA MARINE, GALI A BOATS, OCEAN MASTER, FANALE MARINE z modelom ALTORE CABINE 900, TAKACAT, ZAR MINI in drugi. Poseben poudarek je na novi blagovni znamki podjetja Euromarine, d. o. o., ki zastopa novo blagovno znamko DELPHIA v Republiki Hrvaški in zastopa plovilo DELPHIA 10 SEDAN na morju. CROATIA NAUTIC SHOW je manifestacija s 16-letno predsezonsko kontinuiteto, ki napoveduje začetek turistične sezone v Republiki Hrvaški. Predvsem po zaslugi zaupanja stalnih razstavljavcev in partnerjev iz marine Kaštela, mesta Kaštela, TZ Kaštela, Splitsko-dalmatinske županije in njene turistične skupnosti ter našega pokrovitelja OTP banke, je bila zagotovljena predstavitev razstavne ponudbe, tako po vsebini kot po načinu podajanja. Skozi bogat program, ki vključuje panelne razprave, predstavitve in predstavitve, bodo svoje delo in prihodnje aktivnosti predstavili domače tradicionalno ladjedelništvo, ekološke iniciative, ki se ukvarjajo z ohranjanjem našega morja, jadralski in ribiški tekmovalni projekti, izobraževalni programi in praktični »morski« pa bodo našli svoje mesto delavnice namenjene najmlajšim. K naštetemu je treba dodati še zanimive teme, povezane s čarterskimi posli in zavarovanji na morju ter humanitarno dejavnost društev, kot je MIRNO MORE, ki letos praznuje 30-letnico delovanja. Posebna turistična zanimivost, ki se bo predstavila, je delavnica E-Foil B2B Experience Tour v organizaciji podjetja SURFMANIA, kjer bodo zainteresirani spoznali vse podrobnosti poslovnega modela poslovanja z E-Foil tablami; od teorije do praktičnega pouka na morju in spreminjanja novega znanja v donosen posel. Te najenostavnejše oblike deskanja se naučimo v samo 45 minutah vožnje po morju ali vodi in je na voljo vsem od 30 do 60 let. E-folija vsekakor privablja mlade turiste, željne vznemirjenja, je enostavna in hitra za učenje in že v tretji uri lahko učenca posnamete, kako leti nad vodo. V delu učnega procesa se uporablja najsodobnejša tehnologija VR Experience.
RumenoeNavtikapred 62 dnevi
Jutri se v mestu Pollença na severu španskega otoka Mallorca začenja evropsko prvenstvo za razred ILCA v kategoriji U21. Ženske bodo nastopile v ILCA 6, moški pa v ILCA 7. Slovenijo zastopajo reprezentantje Alenka Valenčič, Benjamin Aganovič, Ivan Vakhrushev in Luka Zabukovec. Našo mlado reprezentanco spremlja trener Matija Čok, ki nam je s prizorišča sporočil: “Z ekipo smo prizorišče prvenstva spoznali na dveh treningih po šibkejšem vetru do 10 vozlov. Napoved za prvenstvo je prve dni podobna, proti koncu tedna pa naj bi veter pojačal. To je za ekipo eden od vrhuncev sezone, potem ko so (z izjemo Ivana) v februarju že nastopili na članskem evropskem prvenstvu v Atenah. Pričakujem dobre rezultate, predvsem za Lukca in Alenko vemo, kakšne rezultate sta dosegala v kategoriji U19, zdaj je čas, da to pokažeta še tukaj. Luka sicer kot najmlajši od naših tekmuje tudi v U19, verjamem pa, da se lahko brez težav kosa tudi z starejšimi fanti. Kot vedno bo veliko odvisno od pogojev in ohranjanja zbranosti v vsaki situaciji.” V moški konkurenci bo na startu 136 jadralcev, od katerih jih bo 123 nastopilo v evropski konkurenci, 40 jih bo jadralo v U19. V ženski konkurenci bo nastopilo 65 jadralk, dve ne prihajata iz Evrope. Spomnimo - Luka Zabukovec je decembra na svetovnih mladinskih prvenstvih 2023 Youth Sailing World Championships v brazilskem Búziosu osvojil naslov mladinskega svetovnega podprvaka in srebrno odličje, Alenka Valenčič pa se je na nedavno končanem članskem evropskem prvenstvu v Atenah najprej uvrstila v zlato skupino, potem pa zaključila na 25. mestu v konkurenci 107 deklet. Jutri so na sporedu prvi kvalifikacijski plovi, od četrtka naprej pa finalne regate. Prvenstvo se bo z zadnjimi regatami zaključilo v soboto, 23. marca. Slika 2: Alenka Valenčič, Benjamin Aganovič, Ivan Vakhrushev, Luka Zabukovec in trener Mitja Čok
RumenoeNavtikapred 62 dnevi
AS 28 GLX je nov model plovila iz italijanske ladjedelnice AS Marine. Moderen gliser, ki je primeren za dnevne izlete v bližnje zalive ali družinska križarjenja. AS 28 GLX v dolžino meri 8,6 m. Kljub svoji športni zasnovi pod krovom skriva štiri ležišča in kopalnico, zaradi česar je primeren tudi za družinska križarjenja. Na krovu AS 28 GLX ima razširjen premec, zaradi česar je tam ogromna ležalna površina. Ograja na premcu je odprta in omogoča prehod na obalo v primeru, da smo plovilo privezali s premcem proti obali. Prostorna sončna ploščad na premcu ima dovolj prostora za udobno poležavanje 3 ali 4 oseb. Krmarska konzola je pomaknjena v desni del plovila, zato je v levem delu dovolj prostora za enostavno prehajanje med premcem in krmo. Krmarjeva konzola in vhod v podpalubje, ki je v sredini plovila, sta zaščitena z vetrobranskim steklom. Krmarju in sopotniku sta namenjena dva udobna sedeža, preostala posadka bo lahko uživala na veliki ležalni ploščadi, ki se razteza preko celotne širine plovila. Priročen hladilnik kapacitete 40 l je nameščen pod krmarjev sedež. AS 28 GLX je namenjen vgradnji zunajkrmnih motorjev. Namestimo lahko en ali dva motorja, katerih skupna moč ne sme presegati 500 KM. Pod krovom Čeprav ima plovilo izjemno nizko silhueto in deluje kot športni gliser, ima pod krovom izjemno veliko prostora. Ker je premec razširjen, je v njem široka postelja, ki se lahko po potrebi spremeni v sedežno garnituro z mizo. V kopalnici je umivalnik in kemični WC. V krmnem delu plovila je drugo ležišče, ki se razprostira po celotni širini plovila. Na njem lahko prespita dve osebi Tehnične lastnosti: Dolžina čez vse: 8,60 m Širina: 2,55 m Št. oseb na krovu: 8 Število ležišč: 4 Motor: 1 ali 2 Največja moč motorjev: 500 KM Homologacija: CE Kategorija: C Plovilo z vgrajenim motorjem Honda 350 je že na voljo na ogled pri podjetju Navigator Group Ptuj , tel.: 051 238 901.

nedelja, 17. marec

RumenoeNavtikapred 63 dnevi
Maldivi so bili nekoč zelo ekskluzivna turistična destinacija. Luksuzne bungalove z bazenom za tisoč evrov na noč so si lahko privoščili samo bogataši. Tudi za morjeplovce so bili Maldivi cenovno skoraj nedostopni. Dovoljenje za križarjenje je bilo izredno drago, obisk na stotine maldivijskih otokov pa je bil omejen le na pol ducata atolov. Poleg tega je morala vsaka barka najeti satelitsko sledilno napravo, da jo je nadzirala obalna straža. Vendar se je to stanje pred kratkim močno spremenilo. Domačini se zdaj lahko ukvarjajo z zasebno gostinsko ponudbo, ki privablja tudi manj premožne turiste. Tudi za morjeplovce, kakršen sem jaz, so se pogoji sprostili. Dovoljenje za križarjenje je brezplačno in tudi obisk atolov je neomejen. Spalax 2 je katamaran Lagoon 400, ki je trenutno privezan v pristanišču Male, glavnem mestu Maldivov. Zato vabim vse navdušence morja in morskih pustolovščin, da se mi letos pridružijo na križarjenju po Maldivih. Cena udeležbe je 20 evrov na osebo na dan. To vključuje nastanitev na barki v dvoposteljni kabini z lastnim tušem in vecejem; hrano in brezalkoholne pijače ter vse tekoče stroške križarjenja. Za vse dodatne informacije obiščite moje spletišče www.spalax2.wordpress.com ali pa mi pišite na marjangolobic@gmail.com . < Trilema Nadaljevanje plovbe 15.4.24 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

petek, 15. marec

RumenoeNavtikapred 65 dnevi
Blagovna znamka litijevih baterij BlueCell je predstavila novost na slovenskem trgu, baterijo s kapaciteto 120 Ah oziroma uporabno energijo  1536 Wh. Litijeve baterije uspešno prodirajo v navtiko. Hiter napredek tehnologije LiFePO4 baterij bo nedvomno povzročil zamenjavo svinčenih akumulatorjev kot porabniških oziroma servisnih baterij na plovilih, avtodomih in hišnih aplikacijah. Blagovna znamka litijevih baterij BlueCell se je v Sloveniji predstavila pred dvema letoma. Dosedanji paleti baterij se je pridružila nova s kapaciteto 120 Ah. Glede na nazivno kapaciteto to sicer ni nič posebnega, ko pa se poglobimo v baterijo, pa vidimo, da gre za velik tehnološki preskok. Izjemna kapaciteta baterije Baterija Blue Cell 120 Ah 12,8 V ima standardno velikost klasične svinčene baterije s kapaciteto 100 Ah. V dolžino meri 328 mm, v širino 172 in v višino 216 mm. Njena teža pa znaša zgolj 15 kg. Če jo primerjamo s klasičnimi svinčenimi akumulatorji, ima baterija enako uporabno kapaciteto kot dva svinčena akumulatorji, katerih teža bi bila okrog 60 kg. Ne smemo pozabiti, da se litijeve baterije lahko izpraznijo do 0 % ali z drugimi besedami uporabna kapaciteta je enaka nazivni kapaciteti. Pred poškodbami pri preglobokem praznjenju jih ščiti BMS (Battery Management System) – sistem za zaščito baterije, ki baterijo izklopi, ko se popolnoma izprazni oziroma, ko se povsem napolni. Povečana izhodna moč Nova generacija baterij omogoča večje izhodne tokove oziroma zagotavljajo večjo moč. Pri litijevih baterijah je običajno tok praznjenja med 0,5 in 1,0 nazivne kapacitete, kar je bistveno manj kot svinčene baterije. Baterijo s kapaciteto 100 Ah lahko praznimo s tokom največ 100 A. Dolga življenjska doba Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 120 Ah baterija omogoča kar 4000 praznjenj baterije več kot 80 %. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. Garancija na kvaliteto Tehnologija baterij LiFePO4 je najzanesljivejša tehnologija litijevih baterij in hkrati tudi najbolj varna za uporabo. Litijeve baterije BlueCell imajo zato kar 3-letno garancijo in življenjsko dobo 10 let. V tem obdobju bi zamenjali vsaj dve, če ne kar tri komplete servisnih baterij na plovilu. Tehnični podatki BlueCell 170Ah 12V: Nazivna napetost: 12,8 v Nazivna kapaciteta: 120 Ah (pri 0,2C) Uporabna kapaciteta: 120 Ah (pri 0,2C) Uporabna energija:  1536 Wh Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno Življenjska doba: > 4000 pri praznjenju preko 80% Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50% Tok polnjenja: 100 A Tok praznjenja: 100 A Tok praznjenja (do 3 s): 200 A Izklop nizka napetost: 10 V Temperaturno območje praznjenja: od -20°C do +75°C Temperaturno območje polnjenja: od -5°C do +60°C Vodoodpornost: IP55 Teža: 15 kg Dimenzije (DxŠxV): 328x172x216 mm Nakup: BlueCell 120Ah 12.8V V spomladanski akciji vam 20 Ah podarimo. Plačate le 100Ah, dobite jih 120! Za več informacij o baterijah BlueCell lahko pišete na alaris(at)alaris.si ali pokličete na (031) 30 30 86.
RumenoeNavtikapred 65 dnevi
Včeraj ob 13.00 uri je pred Lošinjem odjeknila močna eksplozija. Eksplodirala je pomorska mina. Včeraj ob 13.00 uri so pred Lošinjem v nadziranih pogojih detonirali staro pomorsko mino. Mino so našli na vhodu v luko Čikat na otoku Lošinju . Mino so včeraj odvlekli na odprto morje. Vsi prebivalci otoka so bili o dogodku obveščeni. Na področju, kjer so detonirali mino, je bilo prepovedana plovbe. Prepoved je veljala do 22.00 ure včeraj zvečer. Po pisanju portala otoci.net, so mino iz druge svetovne vojne našli v lošinjskem akvatoriju v začetku meseca. Natančne lokacije, kje se nahaja, niso objavili vse do predvčerajšnje novinarske konference. Mina je bila nemške izdelave in je vsebovala 690 kg eksploziva, kar je ekvivalentno 1200 kg TNT. Postavljena naj bi bila leta 1945, pred koncem vojne. Imela je več vžigalnikov, ki so bili občutljivi na pritisk. Zato so mino detonirali pod vodno gladino. Spustili so jo na globino 28 m na lokaciji 4,5 nmi zahodno od otoka Lošinj. Detonacija je povzročila 150 m visok vodni steber. Zamenjajte stare svinčene baterije za litijeve in si zagotovite dovolj elektrike na plovilu Pomladna akcija 20% kapacitete vam podarimo! Ponudba velja za modele baterij za plovila BlueCell 100Ah 12.8V z bluetooth ali brez , BlueCell 120Ah 12,8V . Akcija velja do za nakupe do 31.3.2024 oziroma do odprodaje zalog!

sreda, 13. marec

RumenoeNavtikapred 67 dnevi
Slovenska jadralka Jasna Tuta bo v četrtek 21.3.2024 ob 17.30 uri predstavila svoje jadranje  po čarobni Polineziji. Predstavitev bo potekala v knjigarni HOOP, Stanetova 11 v Celju. Jasna Tuta, avtorica uspešnic "Vse barve Polinezije" in "Moj svet sredi oceana", vas bo popeljala skozi svoje bogate literarne stvaritve, ki jih odlikujejo globina, toplina in edinstvena pripovedna moč. Njene besede bodo očarale tako mlade kot stare, saj se njene zgodbe dotikajo bistva človeške izkušnje. O Jasni Tuti: Jasna Tuta je priznana avtorica, ki s svojim pisanjem prebuja čustva in domišljijo bralcev. Njena strast do odkrivanja raznolikih kulturnih bogastev Polinezije je vtkana v vsako stran njenih del. Z globokim razumevanjem in spoštovanjem do narave in tradicije nam ponuja vpogled v skrivnostni svet tropskih otokov. O knjigah: "Vse barve Polinezije" nas popelje skozi pisane pokrajine in čarobno kulturo tega čudovitega otoškega raja, medtem ko "Moj svet sredi oceana" raziskuje globine morja in duhovno bogastvo oceana. Z vsako besedo nas Jasna Tuta vabi, da se izgubimo v njenih besedah in doživimo svetove, ki jih morda nismo poznali. Pridružite se nam na tem nepozabnem literarnem potovanju in skupaj vstopimo v pomlad s čarobnimi zgodbami Jasne Tute! Delite veselo novico s prijatelji in družino, povabite jih, da skupaj odkrijemo čarobnost besed in polinezijskih zgodb.
RumenoeNavtikapred 67 dnevi
Vabljeni na našo spletno stran www.motonautika-shop.com , kjer so do 15.3. 2024 vsi rešilni jopiči znižani za 30 odstotkov! Zakaj uporabljati rešilne jopiče? Varnost na vodi je ključnega pomena ne glede na to, ali ste strasten vodni športnik ali pa se le radi prepustite poletnim radostim ob in na vodi. Eden izmed najpomembnejših elementov, ki zagotavljajo varnost na vodi, so nedvomno rešilni jopiči . Med številnimi znamkami, ki ponujajo tovrstno opremo, pa izstopa JOBE s svojo zavezanostjo kakovosti, inovativnosti in dizajnu. Trenutno lahko izkoristite 30% popust na rešilne jopiče JOBE na spletni strani  https://www.motonautika-shop.com, kar predstavlja odlično priložnost za nakup. Pomen varnosti in značilnosti jopičev JOBE JOBE se je uveljavil kot sinonim za kakovost in zanesljivost v svetu vodnih športov. Njihovi rešilni jopiči so plod dolgoletnih izkušenj in inovacij , ki zagotavljajo, da izdelki ne le izpolnjujejo, ampak presegajo mednarodne standarde varnosti. Inovativni pristopi in uporaba naprednih materialov, kot so neopren in lahka pena, zagotavljajo maksimalno varnost in udobje. Jopiči so zasnovani tako, da ponujajo optimalno ravnotežje med vzgonom in gibljivostjo, kar uporabnikom omogoča, da se počutijo varne in svobodne med izvajanjem vodnih aktivnosti. Modeli jopičev JOBE in njihova uporaba JOBE ponuja različne modele, prilagojene potrebam in preferencam posameznikov. Njihova paleta obsega vse od jopičev za otroke , ki zagotavljajo dodatno varnost najmlajšim, do specializiranih modelov za wakeboarding, kajtanje in druge vodne športe. Poseben poudarek je na udobju, varnosti in slogu, zaradi česar je izbira jopiča JOBE odlična za vsakogar. Izbira JOBE rešilnih jopičev prinaša številne prednosti: - Vrhunska varnost : Certifikati, ki presegajo industrijske standarde, zagotavljajo maksimalno varnost. - Izjemno udobje: Ergonomska oblika in lahki materiali nudijo občutek, kot da je jopič vaša druga koža. - Univerzalna uporabnost: Ne glede na vašo vodno aktivnost, JOBE ponuja jopič, ki bo zadovoljil vaše potrebe. - Stilski dizajn: Široka paleta dizajnov in barv omogoča, da ne boste le varni, ampak tudi videti odlično. Nakup in trenutne akcije Za nakup rešilnih jopičev JOBE obiščite spletno trgovino Motonautika , kjer lahko izkoristite trenutno akcijo s 30% popustom na izbrane modele. Ne zamudite te priložnosti za nakup visokokakovostnih rešilnih jopičev po ugodnejših cenah. Izbira pravega rešilnega jopiča je ključna za zagotavljanje varnosti na vodi. JOBE s svojo zavezanostjo kakovosti, inovacijam in stilu postavlja visoke standarde na področju vodne varnosti. Ne glede na vašo izkušnjo ali vrsto vodne aktivnosti, JOBE ponuja rešilni jopič, ki bo zadovoljil vaše potrebe in zagotovil, da boste na vodi vedno varni in v stilu.

torek, 12. marec

RumenoeNavtikapred 68 dnevi
V svetu navtike se nenehno srečujemo z inovacijami in tehnološkimi napredki, ki premikajo meje mogočega. Ena izmed ključnih komponent, ki določa zmogljivost, učinkovitost in užitek na vodi, je brez dvoma trup plovila. Z razvojem novih oblik in tehnologij trupov se odpirajo nove dimenzije v hitrosti, varčnosti in stabilnosti plovb. V tem kontekstu predstavljamo primerjalno analizo dveh plovil, ki zastopata vrh ponudbe v svojem razredu: inovativni Saxdor 400 GTO in njegovo konkurenčno plovilo Jeanneau Cap Camarat 12,5 WA, ki prav tako spada med priljubljene izbire ljubiteljev hitrosti in kvalitete na morju. Namen je podrobneje raziskati, kako se novodobni trup Saxdor 400 GTO odziva na izzive morskih razmer v primerjavi s tradicionalnim trupom Jeanneau Cap Camarat 12,5 WA, ter izpostaviti ključne prednosti, ki jih prinaša njegova napredna zasnova. Za to primerjavo bomo analizirali učinkovitost porabe goriva in hitrostne zmogljivosti obeh plovil, ki imata približno enake dimenzije, a se razlikujeta v ključnih tehničnih lastnostih. Saxdor 400 GTO, opremljen z dvema motorjema Mercury 400 V10, se ponaša z izredno ostrim, proti premcu zašiljenim dvostopničastim trupom, ki obljublja izboljšano zmogljivost in učinkovitost. Njegovo konkurenčno plovilo, opremljeno s tremi motorji Yamaha 300 HP, predstavlja primerljivo alternativo s tradicionalnejšim pristopom k oblikovanju trupa. Skozi analizo porabe goriva na navtično miljo pri optimalni in maksimalni hitrosti ter primerjavo maksimalnih hitrosti obeh plovil bomo osvetlili, kako inovacije v oblikovanju trupov vplivajo na učinkovitost in zmogljivosti plovil na odprti vodi. Izračun učinkovitosti Za primerjavo učinkovitosti bomo uporabili naslednje podatke: Saxdor 400 GTO Optimalna hitrost: 33,4 navtične milje na uro (NM/h) Poraba pri optimalni hitrosti: 3,82 litra na NM Maksimalna hitrost: 49,1 vozla (KTS/H) Poraba pri maksimalni hitrosti: 5,67 litra na NM Jeanneau Cap Camarat 12,5WA Optimalna hitrost: 25,1 NM/h Poraba pri optimalni hitrosti: 5,58 litra na NM Maksimalna hitrost: 41,2 KTS/H Poraba pri maksimalni hitrosti: 7,21 litra na NM Rezultat Pri optimalni hitrosti Saxdor 400 GTO porabi 1.76 litra na navtično miljo manj kot konkurenčno plovilo. Pri maksimalni hitrosti Saxdor 400 GTO porabi 1.54 litra na navtično miljo manj kot konkurenčno plovilo. Poleg tega Saxdor 400 GTO doseže maksimalno hitrost, ki je za 7.9 vozlov višja kot pri konkurenčnem plovilu. Več informacij o plovilih Saxdor: Vrtinc Navtika d.o.o. , tel: +386 41 699 325 . Več informacij o plovilih Jeanneau: JP Storitve d.o.o., tel.: +386 51 604 395 . Ta analiza potrjuje učinkovitost novodobnega trupa Saxdor 400 GTO, ki ponuja izboljšano porabo goriva in izjemne hitrostne zmogljivosti, kar ga postavlja na prednostno mesto med ljubitelji hitrosti in učinkovitosti na vodi. Za zagotovitev verodostojnosti in transparentnosti je pomembno poudariti, da so vsi podatki, ki so bili uporabljeni za primerjavo učinkovitosti med Saxdor 400 GTO in konkurenčnim plovilom, javno dostopni in temeljijo na neodvisnih testiranjih. Različne navtične revije so te plovila podrobno preizkusile v različnih pogoji in objavile svoje ugotovitve, ki vključujejo podatke o hitrosti, porabi goriva in splošni učinkovitosti. Te recenzije in testiranja zagotavljajo objektivno osnovo za primerjavo, ki jo predstavljamo. S tem želimo bralcem zagotoviti, da se podatki, na katerih temelji naša analiza, ne izvirajo iz subjektivnih mnenj ali neoverjenih trditev, temveč so rezultat temeljitih in strokovno izvedenih testov, ki so dostopni na več spletnih platformah. To omogoča bralcem, da sami preverijo in primerjajo učinkovitost obeh plovil, kar dodatno prispeva k transparentnosti in verodostojnosti naše analize.

ponedeljek, 11. marec

RumenoeNavtikapred 69 dnevi
Smo meseca marca in to je idealen čas za jadranje od Maldivov do Džibutija ter naprej po Rdečem morju do Sueškega prekopa. Vendar mi jo je Netanjahu hudo zagodil in zdaj sem v težki trilemi: nadaljevati plovbo proti Rdečemu morju; jadrati okrog afriške celine; ostati na Maldivih in počakati na boljše čase. Razmere v Adenskem zalivu in južnem delu Rdečega morja se slabšajo iz dneva v dan. Prizadete države na to območje pošiljajo svoje vojne ladje, da bi zagotovile varnost tovornih ladij in drugih plovil. Tudi Nemčija je v ta namen poslala svojo križarko Hessen , vendar je Nemcem zmanjkalo patronov. Da bi bila blamaža še večja, so pomotoma streljali na ameriški dron in ga dvakrat zgrešili. Ja, tudi Nemec ni več Nemec. Torej nadaljevanje plovbe skozi Sueški prekop to leto odpade. Druga možnost je seveda pot okrog Rta dobre nade, kar pomeni jadranje ob vzhodni afriški obali do Cape Towna, nato pa čez južni Atlantik do Brazilije in naprej do Karibov. Sledi ponovno prečkanje Atlantika preko Bermudov in Azorov do Gibraltarja in končno po Sredozemskem morju do Jadrana. Ta možnost je enostavno predolga. Namesto 4500 navtičnih milj, ki me trenutno ločijo od Slovenije, bi jih moral prepluti 15.000, če bi se odločil za afriško varianto. Tretja opcija pa je seveda križariti po Maldivih do januarja 2025 in jo nato špricniti do Džibutija ter po Rdečem morju do Sredozemlja. Letos to pot z veseljem prepustim raznim Kočjažem, Tepešem in Terškom, da me prehitijo in preverijo, če je varnost zagotovljena. Potem pa bom tudi jaz naslednje leto v miru priplul v Jadran in v Izoli zašpilil svojo svetovno jadralsko klobaso. Pa še to: Med čakanjem na varnejše razmere za vrnitev v domovino bo Spalax 2 križaril po Maldivih. Na barki je prostora še za šest članov posadke. Vabljeni ste vsi, ki si želite pomorskih počitnic na Maldivih, ali pa se mi januarja pridružite na jadranju od Maldivov do Slovenije. < Proti Maldivom Nadaljevanje plovbe 29.3.24 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič