Vir: eNavtika

nedelja, 10. marec

RumenoeNavtikapred 70 dnevi
Včeraj so se v španskem Cádizu končale iQFOiL igre (iQFOiL games), na katerih je nastopila tudi naša Lina Eržen. Potem, ko je zaradi poškodbe roke morala izpustiti svetovno prvenstvo na Lanzarotu, je v Cadizu odlično odjadrala in zmagala v konkurenci 34 jadralk, prva je bila tudi v konkurenci U23. Trener Igor Eržen: “Včeraj popoldne sva z Lino končala prestižno tekmovanje iQFOiL games v španskem Cádizu. Po dvomesečni rehabilitaciji po poškodbi na svetovnem prvenstvu v Braziliji se je Lina vrnila na tekmovanje z neverjetno predstavo. Z dneva v dan je stopnjevala svojo formo in najboljše prihranila za nastop v borbi za medalje, kjer se pomeri najboljših deset tekmovalk. S tremi zmagami je pokazala, da je tokrat najhitrejša med vsemi. Nastopile so tekmovalke iz 20 držav. Zelo ponosni smo na veliko zmago in hkrati prvo v članski konkurenci. Bravo Lina.”
RumenoeNavtikapred 70 dnevi
Megla se je dopoldne razredčila in lahko sem se sprostil. V kokpit so drug za drugim prišli moji sojadralci in mi delali družbo ter pomagali oprezati po okolici. Potem je na krov prišel tudi Gregor in se postavil pred jambor, da je bolje videl naprej. Stopil sem do njega in mu rekel, da bi se rad pogovoril o naših jadralskih načrtih. Gregor se je strinjal, da je čas za pogovor, saj tudi sam ni bil zadovoljen z najinim sodelovanjem. Povedal sem mu, da pot do sem ni bila enostavna, da pa bo pot naprej še zahtevnejša in bo na njej tudi več tveganja in bo zahtevala več telesnega ter psihičnega napora in da nisem prepričan, da bo vse to zmogel, saj ima zaradi zdravstvenih težav v preteklih mesecih kar nekaj zaostanka. Osebnostno sva si zelo različna in vidim, da nekako »nažirava« drug drugega. Po težavah med jadranjem do Grenlandije sem izgubil zaupanje in se med jadranjem, kadar nisem bil na krovu, nisem več mogel dovolj sprostiti, da bi lahko mirno zaspal, temveč sem se neprestano zbujal in hodil kontrolirat na krov, kaj se dogaja z barko in okoli nas. To je pomenilo, da sem premalo spal in se je poznalo na mojem počutju, zdravju in obnašanju. Vedel sem, da na tak način zagotovo ne bomo varno končali naše poti. Povedal sem mu tudi, da vem, da trpi z menoj na krovu, vendar jaz svojega načina jadranja zato vseeno ne mislim spreminjati, ker drugače ne znam. Gregor je navajen jadrati bolj lahkotno, jaz bolj na meji in športno. Gregor uživa v družbi in neprestano išče tople in tesne stike z ljudmi, jaz znam uživati tudi v samoti in jo včasih tudi nujno potrebujem. Gregor mi je skozi solze povedal, da čuti, da se nisva dobro ujela, da pa je vesel, da sva se o vsem tem končno lahko mirno pogovorila. Zahvalil se je za priložnost, da je v preteklih mesecih lahko jadral čez Atlantik in do Grenlandije, vendar je zdaj tudi sam že spoznal, da bova skupaj težko še nekaj mesecev vztrajala na krovu Skokice. Obljubil mi je, da bo kljub spremembi načrtov držal obljubo, da v Ilulissatu med mojo odsotnostjo konec julija in začetek avgusta še za dva tedna ostane na barki in skrbi zanjo, potem pa se bo izkrcal in ne bo nadaljeval z jadranjem proti severu Grenlandije. Segla sva si v roke, meni je bilo težko pri srcu, Gregorju še težje. Vseeno pa sva verjetno oba ob tem čutila tudi nekaj olajšanja. Sredi dneva je začelo pihati nasproti, a južni veter ni bil zelo močan in ni naredil velikih valov. Lahko bi sicer jadrali in cikcakali proti vetru, a sem ocenil, da bi se z jadranjem proti vetru preveč zamudili in bi prišli v Sisimiut prepozno, zato smo plovbo nadaljevali na motorni pogon. Nekaj milj pred Sisimiutom smo srečali jadrnico Caprivi, s katere lastnikoma Jade in Benom smo se spoznali v St. John’su na Novi Fundlandiji. Ker imata za letos podobne jadralske načrte, smo preko mailov ostali v stiku in si izmenjavali podatke, navtične karte in elektronske vodnike za arktični del Severne Amerike. Pomahali smo si in si obljubili, da se spet srečamo čez nekaj tednov na severu Kanade. Miloš mi je spet posodil svoj mobilni telefon z grenlandsko sim kartico in ko smo prišli v območje telefonskega signala, sem poklical lastnika avtodvigala, da sem mu potrdil naš današnji prihod v Sisimiut, on pa mi je zagotovil, da bo dvigalo jutri dopoldne pripravljeno za nas. Skokico smo v sredo zvečer v ribiški luki privezali ob bok manjše ribiške barke. V četrtek zjutraj sem se v pristanišču dobil z Joergnom iz potjetja BJ Enterprise, katere dvigalo nam bo Skokico dvignilo na suho. Pogovorila sva se o podrobnostih dviga in se odpeljala v ladjedelnico ter se še tam dogovorila za sodelovanje njihovih delavcev pri pripravi stojala za barko. Joergen me je vprašal, ali imam ves material za popravilo krmila in sem mu povedal, da imam skoraj vse, manjka pa mi sredica, okoli katere bo treba na novo narediti in zalaminirati spodnji del krmila. Povedal sem mu, da je sredica po navadi iz trde poliuretanske pene, ki se uporablja tudi v gradbeništvu za izolacijo. Rekel je, da mi bo pomagal in me je z avtom zapeljal v tri trgovine z gradbenim materialom, a mi ustrezne plošče tam ni uspelo dobiti. Ponujali so mi le trde plošče iz kamenih vlaken, ki pa so težke in niso vodotesne. Premišljeval sem že, da bi sredico naredil iz lesa, potem pa sem se spomnil, da takšne poliuretanske plošče uporabljajo tudi za izolacijo ribiških ladij. Joergen me je potem zapeljal v pristanišče do predelovalnice rib, kjer sva v kontejnerju z odpadnim materialom našla ustrezno poliuretansko ploščo. Medtem so v ladjedelnico pripeljali avtodvigalo in začeli pripravljati prostor za dvig in podstavek za Skokico. Zdelo se mi je, da gre spet za veliko improvizacije, Miloš pa me je potolažil in rekel, da vse kaže, da fantje vedo, kaj delajo in da imajo pravo opremo, čeprav je vse videti nekoliko »šlampasto«. Po deseti uri je bila plima že dovolj visoka, da smo lahko zapluli globlje v zaliv k pomolu ladjedelnice in tam čakali, da so pripravili dvigalo in dvižne pasove. Na barki sem tudi že označil, kje okoli trupa barke je dvižne trakove treba namestiti. Priprava žerjava je trajala dlje, kot so računali in višek plime je bil že mimo, ko je bilo dvigalo končno pripravljeno. Skokico sem moral ob pomolu prestaviti v globljo vodo, da ob nastopajoči oseki nismo nasedli, potem pa je žerjavist ob poskusu dviga ugotovil, da smo predaleč in da na takšno razdaljo Skokice ne more dvigniti. Bliže so morali premakniti tovornjak z dvigalom in pretekla je dobra ura, preden jim je to uspelo, voda pa je iz pristanišča odtekala in vse bolj me je skrbelo, da bo zmanjkalo vode pod kobilico. Skokico jim je potem vendarle uspelo še pravočasno dvigniti iz vode, zapletati pa se je začelo s podstavkom, ki je bil tudi tukaj podoben kot v Aasiaatu in ga je bilo treba podložiti in nekoliko dodelati, da je Skokica lahko sedla nanj. < Odrešitev 1. del Nadaljevanje: 20.3.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

sobota, 9. marec

RumenoeNavtikapred 71 dnevi
Sundeck Line Shadow 22  je izjemna izbira za ljubitelje morja, ki imajo radi prestižne čolne, kjer se združita udobje in eleganca!  Ta kompakten čoln, združuje vse, kar potrebujete za nepozabne trenutke na vodi. Z dolžino 6,50 metra in težo le 1200 kg, Shadow 22 ponuja izredno okretnost in enostavnost transporta, ne da bi pri tem žrtvoval prostornost. Z zmožnostjo gostovanja do devetih oseb, in ponudbo dveh ležišč, postavlja nov standard v svojem razredu. Kljub svoji kompaktnosti pa je Shadow 22 tudi zelo udoben. Ponaša se z obsežno standardno opremo, vključno z 200-litrskim rezervoarjem za gorivo, 75-litrskim rezervoarjem za vodo, elektro paketom, ki vključuje navigacijska svetila in kalužno črpalko, ter vsemi potrebnimi blazinami in INOX ograjo. Za tiste, ki cenijo dodatno udobje, pa je na voljo nadgradnja oblazinjenja. Vizualno, Shadow 22 izstopa s svojo elegantno zunanjostjo, ki bo pritegnila poglede s svojimi premišljenimi detajli. Navigacijska konzola je prostorna, omogoča pa vgradnjo različnih dodatkov po želji uporabnika. Zatemnjeno vetrobransko steklo in udobna krmarska klop zagotavljata prijetno vožnjo. Ena od ključnih značilnosti Shadow 22 je napreden H.I.S. sistem, ki zagotavlja izboljšano vodljivost in stabilnost. Ta tehnologija ustvarja zračno blazino pod trupom, zmanjšuje trenje in tako pripomore k manjši porabi goriva. Ta inovacija omogoča Shadow 22, da se elegantno in učinkovito premika po vodi, kar lastnikom prinaša neprekosljivo izkušnjo. Za tiste, ki razmišljajo o nakupu, generalni uvoznik ponuja privlačne ugodnosti, vključno s 10% popustom na vse nadaljnje servisne storitve in brezplačnim prvim servisom izvenkrmnega motorja ob nakupu. Poleg tega so na voljo storitve registracije, izdelave registracijske nalepke, zavarovanja in garancije, kot tudi primerne prikolice. Z Shadow 22, Sundeck Linijo, Ranieri dokazuje, da je možno združiti udobje, eleganco in vrhunsko izkušnjo na vodi v enem izjemno okretnem plovilu. Ne glede na vašo izbiro aktivnosti na vodi – bodisi počitek, druženje, šport, ribolov ali raziskovanje – Shadow 22 je pripravljen obogatiti vaše morske dogodivščine. Razpoložljivost čolna je TAKOJ. Čoln je v prihodu in bo na voljo na ogled v prodajno - servisnem centru podjetja MOTO-NAUTIKA (Ptujska c. 63, Miklavž na Dravskem polju). SHADOW 22 bo navdušil popolne začetnike, kot tudi izkušene navtike, ki želijo predvsem veliko zunanjega in ležalnega prostora ter manjši spalni prostor ali kabino. Njegovo vzdrževanje je nezahtevno in kar je marsikomu najbolj pomembno - primeren je za prevažanje s prikolico in osebnim avtomobilom. Za vse dodatne informacije pa so vam na voljo strokovno usposobljeni svetovalci preko emaila: info@moto-nautika.com, ali preko telefonske številke (02) 629 04 00. Prav tako vabljeni na ogled celotne ponudbe (plovil in izvenkrmnih motorjev) na spletnem naslovu www.moto-nautika.com. MALOPRODAJNA CENA ČOLNA  - NA ZALOGI z dodatno opremo: Stara cena: 33.322€ + DDV Akcijska: 29.990€ + DDV Več plovil na zalogi: https://moto-nautika.com/zaloga-plovil/ {gallery}shadow-22-ranieri{/gallery}

petek, 8. marec

RumenoeNavtikapred 72 dnevi
Pred nami je spomladanska navtična manifestacija CROATIA NAUTIC SHOW, ki bo letos potekala že šestnajstič. V času med 18. in 21. aprilom se bodo predstavile številne svetovne navtične znamke ter najboljše iz hrvaške navtične industrije. Marina Kaštela, kot varen pristan in partner tega edinstvenega navtičnega in turističnega sejma, vabi vse razstavljavce in obiskovalce na brezplačen obisk s prostornim brezplačnim parkiriščem, ki se nahaja v bližini vhoda na sejem. Predstavitve navtičnih novosti, premiere čolnov, testne vožnje, pestra ponudba navtične opreme, dnevne predstavitve in strokovna srečanja so del bogatega programa. Promocije vodnih športov, zelenih in trajnostnih tehnologij, opreme za luksuzni turizem pričakujejo vse, ki se boste odločili za obisk salona. Obiščite idealno mesto za uresničitev svojih navtičnih sanj z bogatim gastronomskim in zabavnim programom na letošnjem CROATIA NAUTIC SHOW. Ne zamudite dogodka. Uživajte v izjemnem vzdušju in preverite, kaj je novega v navtiki. Čaka vas mesto ob ali na rdeči preprogi ob morju. Vsi, ki se še niste, se nam lahko pridružite in svojo predstavitev prijavite na povezavi https://dhmb.org/prijava-izlaganja/ . Se vidimo v marini Kaštela!
RumenoeNavtikapred 72 dnevi
Slovensko podjetje Navigator Group Ptuj je na avstrijskem sejmu plovil Boot v Tullnu premierno predstavilo zunajkrmni motor Honda 350 V8. Pretekli konec tedna je v Tullnu potekal največji avstrijski navtični salon. Med številnimi domačimi in tujimi razstavljavci se je predstavilo tudi slovensko podjetje Navigator Group Ptuj kot uradni zastopnik za plovila Eolo, As Marine in Marinello. Na avstrijskem tržišču so premierno predstavili plovilo AS Marine 28 GLX in nov Hondin motor, ki razvije 350 KM. Kot druga premiera je bil predstavljen tudi gliser Marinello 590 Cabin iz sicilijanske ladjedelnice, tretje plovilo, ki so ga izpostavili, pa je bil novi model Eolo 730 day. Vsa tri plovila so izjemno atraktivna družinska plovila, saj se lahko pohvalijo s kabino, ki omogoča prenočevanje in kratka križarjenja. Najbolj privlačen bo nedvomno AS Marine 28 GLX, ki je moderno oblikovan, prostoren gliser z dvema ločenima prostoroma in kopalnico v podpalubju. Vse modele plovil bomo podrobno predstavili v prihodnjih člankih.

četrtek, 7. marec

RumenoeNavtikapred 73 dnevi
Poraščeni muringi so ena izmed nadlog, ki nam otežuje privazovanje, pri čemer se lahko celo poškodujemo. Vendar na srečo obstaja učinkovita rešitev za čiščenje muringov. Na plovilu se soočamo z različnimi izzivi in eden izmed njih je poraščenost in druge nečistoče na muringih. Marine na Jadranu in širše v Sredozemlju so zelo pogosto opremljene z njimi, saj omogočajo učinkovito in kompaktno privezovanje v manjših akvatorijih. Vendar pa so muringi prepogosto poraščeni in posledično nevarni za rokovanje z njimi. Kaj je muring? Muring je vrv, ki povezuje utež na dnu morja in pomol ter služi pri privezu plovila na morski strani (običajno premca) tako, da tega vleče stran od pomola. Debela vrv je fiksirana na utež od koder potuje po morskem dnu do priveznika na pomolu. Če se privezujemo na pomol s krmo, je treba muring pri vplutju prenesti od priveznika na pomolu do priveznika na premcu plovilu. Pri prevzemu muringa s pomola uporabimo mornarski kavelj, nato pa sledi prenos muringa z rokami ali s pripomočkom GHOOK , ki omogoča posredni in čisti ter hitrejši prenos muringa preko vrtljivega koleščka. Če muringa ne čistimo, se v nekaj mesecih zaraste najprej z manjšimi školjkami, kasneje pa še z večjimi školjkami in algami. Tako postaja čedalje težji in njegov prenos je vedno težji, še posebej pri daljših in višjih plovilih. Če nimamo rokavic, se pri prenašanju muringa lahko hitro urežemo po dlaneh. Da se izognemo tem nevšečnostim, je treba muring čistiti od 3- do 4-krat na leto, še posebej v poletnem času, ko je morje bolj toplo in se vrvi hitreje poraščajo. Čiščenje muringa Do sedaj je bilo čiščenje vrvi lahko zamudno in neprijetno opravilo, ker so se vrvi običajno čistile z noži ali s čistilci na vodni tlak ter z raznimi kemičnimi čistili. Na srečo je zdaj na voljo nova in inovativna rešitev – Boatasy Ropecleaner . Boatasy Ropecleaner je ročno strgalo, zasnovano posebej za čiščenje muringov. Njegova revolucionarna oblika omogoča enostavno odstranjevanje školjk, alg in drugih nečistoč, ne da bi pri tem poškodovali vrv. S tem navtikom nudi učinkovito rešitev za težave, povezane s poraščenostjo in drugimi nečistočami na muringih. Kako deluje Boatasy Ropecleaner ? Boatasy Ropeclener v obliki nerjaveče jeklene spirale najprej enostavno zavijete okoli muringa. Nato pa s premikanjem Boatasy Ropecleanerja naprej in nazaj po muringu hitro in učinkovito očistite z njega vse nečistoče. Spirala je kvadratnega preseka in nekoliko nabrušena tako, da enostavno in hitro strga z oboda muringa vse nečistoče. Končni rezultat uporabe Boatasy Ropecleaner-ja je očiščen in nepoškodovan muring. Če se tudi vi spopadate s poraščenostjo in umazanijo na vaših vrveh, je čas, da preizkusite Boatasy Ropecleaner . Z Boatasy Ropecleaner-jem bodo muringi čisti in lažji ter vedno pripravljeni za varno privezovanje. Izdelek je bil leta 2022 na izboru DAME Design Award na sejmu METSTRADE v Amsterdamu priznan s strani strokovne komisije in nominiran za naj izdelek.
RumenoeNavtikapred 73 dnevi
Ta vikend se je v Jadralnem klubu Pirat Portorož zaključila prva regata letošnje sezone – Opti Opening 2024. V Piranskem zalivu je jadralo 234 jadralcev iz desetih držav, kar je odličen uvod v novo regatno sezono. Slavil je domačin Val Grbec. V nedeljo se je zaključila regata Opti Opening, ki velja za uverturo v novo regatno sezono Jadralnega kluba Pirat Portorož. Regate se je udeležilo 234 jadralk in jadralcev. Slovenskim tekmovalkam in tekmovalcem, za katere regata šteje tudi kot kriterijska, so se v Piranskem zalivu pridružili še mladi športniki iz Avstrije, Hrvaške, Estonije, Nemčije, Italije, Poljske, Srbije, Slovaške in Švice. Organizatorjem sta bila naklonjena predvsem prvi in tretji dan regate, ko je veter pihal z močjo do deset vozlov. Skupaj so optimisti izpeljali pet plovov, najbolje pa se je v spremenljivih pogojih na morju odrezal domačin Val Grbec (JK Pirat Portorož). Bojan Gale , predsednik regatnega odbora: »Lahko smo zadovoljni z izkupičkom letošnje prve regate v razredu Optimist. Pogoji so bili spremenljivi, a nam je uspelo izpeljati pet plovov in poskrbeti za lep uvod v novo sezono.« Piratovci ne nameravajo dolgo počivati, saj se konec meseca marca obeta Sailing Point Easter Regatta , ki letos praznuje jubilejno 30. obletnico. Regata, ki velja za največjo v tem delu Evrope, je k udeležbi v rekordno kratkem času privabila več kot 650 jadralk in jadralcev. Piratovci so morali zaradi zagotavljanja kvalitete regate število optimistov tudi letos omejiti, kar priča o prepoznavnosti tega mednarodnega športnega dogodka in priljubljenosti destinacije Portorož in Piran kot jadranju prijazne destinacije. Rezultati Opti Opening 2024 Skupni zmagovalec Opti Openinga 2024 je Val Grbec (JK Pirat Portorož), pred Vittorio di Martino in Guio Legiša (obe SVBG), ki sta bili tudi najboljši med dekleti, na stopničkah pa se jima je pridružila še Nina Marušić (JK Split). Med kadeti je prvo mesto zasedel Albert Lebinac (JK Galeb), drugi je bil Gordii Yazykov (JK Pirat Portorož), tretji pa Furio Corso (Lega Navale Trieste). Med deklicami kadetinjami je zmagala Beatrice Marassi ( (TPK Sirena), pred Rito Lukarić (JD Val Crikvenica) in Alice Quaiat (YC Adriaco). Med jadralci začetniki so bili najboljši Dominik Jurjević (JK Horizont), Francesco Di Bartolomei  (SVBG) in Vel Gantar (JK Jadro Koper), med dekleti pa Maryna Poltavets (JK Olimpic), Nina Margon (JK Pirat Portorož) in Mila Soom (Saaremaa Sailing Academy).
RumenoeNavtikapred 73 dnevi
Zima se končuje in počasi, a zanesljivo se nam bliža pomlad, prebuja se narava in mi z njo. Vse pogosteje nam pride na misel morje. Eno od najbližjih je na Kvarnerju. Vabijo vas Opatija, Crikvenica, Krk, Lošinj, Cres, Rab, Reka, Vinodol, Gorski kotar. Kvarnerski turistični delavci že prenavljajo hotele, kampe in pripravljajo številne zanimive dogodke. "OPATIJA – OAZA ZDRAVJA IN WELLNESSA", 1.3.-1.4.2024 Opatija je mesto, ki ga mnogi obiščejo zaradi sproščujočega vzdušja in številnih wellness centrov, ki zagotavljajo pristno antistresno doživetje. Če se želite spočiti od vsakdanjih skrbi, vam bo Opatija zagotovila preporod za vaš duh in telo. Večstoletna tradicija zdraviliškega turizma v Opatiji je danes obogatena s sodobnimi zdravstvenimi ustanovami in vrhunsko opremljenimi wellness centri, ki nudijo popolno sprostitev in so idealno mesto za reševanje zdravstvenih težav. Pomladite duha in telo s telesno aktivnostjo, pa tudi sprostitvijo z masažami, lepotnimi tretmaji, medicinskimi tretmaji in tradicijo vzhodne medicine, vse to skozi edinstveno promocijsko ponudbo, posebne popuste in promocijske wellness pakete. DNEVI ŠPARGELJ, 1.-30.4.2024 LOVRAN Na pobočju Učke v aprilu uspeva divji špargelj, okoli katerega se je z leti razvila prava gastronomska scena. Gostinci Lovrana v aprilu ponujajo različne specialitete na osnovi te divje rastline, spretnost pa sega tudi do sladic. Glavna atrakcija tega festivala je enodnevna zabava, na kateri se pripravi omleta iz 1000 jajc, 30 kilogramov špargljev in pancete, t.i. fritaja v veliki padeli, ki bo 20.4.2024. Ta gastronomski dogodek spremlja kulturno-umetniški glasbeni program. Vabljeni! "4 ISLANDS MTB Croatia",16.-20.4.2024, KRK,RAB,CRES,LOŠINJ Ena izmed najlepših MTB dirk bo potekala po čudovitih kvarnerskih otokih - Krku, Rabu, Cresu in Lošinju. MITAS 4 islands MTB STAGE RACE je gorsko-kolesarska dirka z štirimi etapami, ki se bo začela v Baški, na otoku Krku, 16.4. in končala v Loparju, 20.4.2024 "WRC CROATIA RALLY", 18.4.-21.4.2024, ČAVLE Eno najbolj priljubljenih avtomobilskih tekmovanj na svetu in največji športni dogodek na Hrvaškem. Tekmovanje je vpisano v koledar Mednarodne avtomobilske zveze (FIA) in koledar Hrvaške avtomobilske in karting zveze (HAKS). Poiščite svojo najljubšo zgodbo v Crikvenici, kjer bodo pomladne barve s »Experience Crikvenica (Health & Outdoor)« še lepše. Ta zanimiv projekt Turistične skupnosti mesta Crikvenica bo povezoval zdravje, aktivnosti in rekreacijo na svežem zraku, gastronomijo in druženje vseh generacij. IXS EUROPEAN DOWNHILL CUP LOŠINJ, 26.4.-28.4.2024, LOŠINJ Ekstremna kolesarska dirka z 1,3 km dolgimi stezami in razglednimi točkami zagotovo zveni zanimivo vsem ljubiteljem kolesarstva in ekstremnega športa.Čeprav gre za enako traso kot za Svetovni pokal, gre za prilagojeno različico za širši krog tekmovalcev. Pridite na Lošinj, saj vas tu pričakujejo kolesarski vikendi, dišeče sredozemske steze otoka vitalnosti z edinstvenim pogledom ter zanimive ovire gozdnih poti.
RumenoeNavtikapred 73 dnevi
Smel projekt slovenskega oblikovalca Dana Lenarda, Vela Code, dobiva grafično podobo. Podjetje Wrede consulting je pripravilo novo grafično podobo jadrnice VOR 70, novega projekta Dana Lenarda. Ena najhitrejših jadrnic na svetu, ki je pod imenom Telefonica Black osvojila številne lovorike in večkrat obplula svet, se podaja na novo misijo. Novi lastnik Dan Lenard je zasnoval projekt Vela Code. Jadrnica bo doživela veliko predelavo in seveda novo grafično podobo. Po novem se bo imenovala Vela in bo plula pod malteško zastavo. Predelali jo bodo v jadrnico namenjeno enočlanski posadki s ciljem, da bo po svetovnih morjih plula samozadostno, brez ogljičnega odtisa. Postala bo energijsko inteligentna jadralna naprava. Jadrnica Telefonica Black je bila namenjena na odpad. Z novo vlogo bo postala ambasador zavedanja vse večjega onesnaževanja oceanov in poizkušala zmanjšati uporabo plastičnih steklenic, vrečk in ostale plastične embalaže.

sreda, 28. februar

RumenoeNavtikapred 81 dnevi
V svetu navtičnih pustolovščin je Ranieri Shadow 19 najmanjši član prestižne družine Sundeck, in je dober dokaz, da velikost ni vse. Kljub svojim kompaktnim meram, je čoln zelo zmogljiv in udoben. Z dolžino 5,65 metra in težo zgolj 672 kg je Shadow 19 izredno primeren za različne aktivnosti na vodi, od ribolova in potapljanja do smučanja in družinskih piknikov. Njegov prostoren krmarski del in sprednja sončna ploščad zagotavljata, da boste na vodi preživeli nepozabne trenutke. Shadow 19 lahko sprejme do 7 oseb in ponuja dve udobni ležišči, kar ga dela idealnega sopotnika za vse, ki iščejo fleksibilnost in praktičnost. Možnost vgradnje rezervoarjev za gorivo in vodo ter pogon z motorjem do 140 KM pomeni, da je ta čoln tako okreten kot stabilen, ne glede na to, ali ste na odprtem morju ali mirnem jezeru. Zaščitna ograja iz nerjavečega jekla dodaja varnost za mlajše člane posadke in služi kot držalo med plovbo. Ranieri Shadow 19 je oblikovan tako, da zadovolji tako začetnike kot izkušene navtike. Njegova vsestranskost je ključna, saj omogoča enostavno vzdrževanje, veliko zunanjega in ležalnega prostora ter možnost spalnega prostora ali kabine. Zaradi tega je popolna izbira za druženje, ribolov, družinske izlete in vodne športe, kot je vleka smučarja ali tub. Široka volanska konzola omogoča enostavno namestitev dodatnih navigacijskih instrumentov, medtem ko se sončna ploščad lahko preoblikuje v priročno mizico, dodajajoč funkcionalnost že tako impresivnemu čolnu. Kot je značilno za družino Sundeck, tudi Shadow 19 vključuje napredno H.I.S. tehnologijo, ki zagotavlja izboljšano vodljivost in učinkovitost porabe goriva. To pomeni, da lahko uživate v daljšem času na vodi z manj skrbi o porabi. Za tiste, ki si želijo čoln ogledati v živo, je Ranieri Shadow 19 na razpolago v prodajno-servisnem centru Moto-Nautika d.o.o., na Ptujski cesti 63 v Miklavžu pri Mariboru. Za vse dodatne informacije pa so vam na voljo strokovno usposobljeni svetovalci preko emaila: info@moto-nautika.com, ali preko telefonske številke (02) 629 04 00. Prav tako vabljeni na ogled celotne ponudbe (plovil in izvenkrmnih motorjev) na spletnem naslovu www.moto-nautika.com . MALOPRODAJNA CENA ČOLNA  - NA ZALOGI z dodatno opremo: 27.300 EUR +DDV Akcijska cena: 24.570 EUR + DDV Več plovil na zalogi: https://moto-nautika.com/zaloga-plovil/ Ranieri Shadow 19 je torej več kot le čoln. Je vaš zanesljivi partner za nešteto nepozabnih avantur na vodi, kjer majhnost, sreča, moč in značaj ustvarjajo popolno vozilo za vsako navtično priložnost. {gallery}ranieri-shadow-19{/gallery}

torek, 27. februar

RumenoeNavtikapred 82 dnevi
Katere so najlepše plaže na Jadranu? To je sedaj vprašanje! Večina navtičnega turizma se odvija na najbolj priljubljenih destinacijah, kot so otoki Brač, Hvar, Pakleni otoki in Kornati. A še zdaleč to ni edini del Jadrana. Veliko izjemno lepih kotičkov je tudi v nekoliko zapostavljenem severnem delu. Kaj vse ponuja severnejši del oziroma natančneje Kvarner, smo predstavili v videoposnetku. Med številnimi plažami smo izbrali 15 tistih najbolj privlačnih. Nekatere med njimi so dosegljive z vozilo, nekatere peš, nekatere pa le s plovilom. Kvarner se razprostira vse od zahodnega dela Istre na severozahodu do Paklenice ja jugovzhodu. Obsega področje vse od Moščeničke drage, Opatije, Rijeke, Crikvenice, Senja, Karlobaga in se nadaljuje vse do kraja Tribanj nasproti Paškega mosta. V Kvarner sodijo tudi otoki Susak, Unije, Cres, Krk, Rab, Pag, Lošinj, Goli otok, Prvič, Grgur, Ilovik, Plavnik in nekateri manjši. Prav na teh otokih smo poiskali najlepše plače. 15 najlepših plaž na Kvarnerju Natančne lokacije plaž: 15. San marino otok Rab (dostop: avto, motor, kolo, avtobus, plovilo) 14. Bok - otok Susak (dostop: trajekt + peš, plovilo) 13. Surbova - otok Krk (dostop: avto, motor, kolo, plovilo) 12. Golden Bay - Zlata - Krk (dostop: plovilo) 11. Vela Luka - Krk (dostop: plovilo, peš) 10. Maman - Rab (dostop: plovilo) 09. Meli - Cres (dostop: avto, motor, plovilo) 08. Lisičnjak - Fox Bay - Krk (dostop: plovilo) 07. Portijel - Cres (dostop: plovilo) 06. Trstenik - Trstenik (dostop: plovilo) 05. Planka - Rab (dostop: plovilo) 04. Jamna - Lošinj (dostop: plovilo) 03. Zala Draga - Krk (dostop: avto, motor, kolo, plovilo) 02. Kruščica - Cres (dostop: plovilo) 01. Paržine - Ilovik (dostop: plovilo)
RumenoeNavtikapred 82 dnevi
Na podelitvi prestižnih nagrad MOTORBOAT AWARD 2024 so bila kar tri plovila, ki jih lahko kupimo tudi v Sloveniji, nagrajena kot najboljša plovila leta. S tem so potrdila svoj vrhunski status v navtičnem svetu! Absolutni zmagovalec v kategoriji plovil do 9 m Saxdor 270 GTO - Ta čudovit športni motorni čoln združuje zmogljivost, stil in inovativnost, kar ga uvršča na vrh svoje kategorije. Najboljši dnevni čoln nad 9 m Flipper 900 DC - S svojo izjemno funkcionalnostjo in eleganco je Flipper 900 DC postavil nove standarde v svoji kategoriji. Najboljši Adventure Boat Sargo 45 - Robusten, zanesljiv in pripravljen na vsako avanturo, Sargo 45 je resnično izstopal med konkurenco. Vsa nagrajena plovila so na voljo pri slovenskem zastopniku Vrtinc Navtika d.o.o. , tel: +386 41 699 325 .
RumenoeNavtikapred 82 dnevi
Z Gregorjem sva se z barko premaknila pred ribjo tovarno, kjer sem se dogovoril, da lahko v tanke natočimo vodo. Medtem so do barke prišli Maja, Karla in Miloš ter mi na moje veselje povedali, da ostajajo na barki in gremo skupaj do Sisimiuta. Takoj so dobili dodatno zadolžitev, da gredo v trgovino in nabavijo hrano za prihodnjih nekaj dni, saj se nam bo mudilo in se do Sisimiuta ne bomo kaj dosti ustavljali. Tank za vodo je bil kmalu napolnjen, zapletlo pa se je pri plačilu, saj nam je uslužbenka pomotoma hotela zaračunati trideset kubičnih metrov vode namesto tristo litrov, kolikor smo je natočili. In potem ni znala narediti popravka na računalniku in je Gregor pri njej čakal pol ure, da je lahko plačal tri evre za vodo. Vmes smo v omare na barki pospravili tudi že vso hrano, ki so jo iz trgovine prinesli Karla, Miloš in Maja, potem pa zapluli še do bencinske črpalke in natočili nafto. Sredi popoldneva smo se od Aasiaata končno poslovili in upam, da tega mesta nikoli več ne vidim, sploh pa ne ladjedelnice z vsemi njihovimi nesposobnimi umetniki. Po kakšni uri plovbe smo na morju srečali skupino štirih veslačev na potovalnem bivalnem čolnu, za katero sem že nekaj dni prej na spletu prebral, da so na poti ob grenlandski obali in da imajo letos namen preveslati dolgo pot med arktičnimi otoki Kanade od Grenlandije do Aljaske. Zelo velikega podviga so se lotili in to predvsem samo na ročni pogon. Pomahali smo jim, zaželeli srečno pot in zaklical sem jim, da se bomo v avgustu verjetno spet videli. Seveda le v primeru, da nam bo v ladjedelnici na jugu uspelo dvigniti barko in popraviti krmilo. Proti večeru je začelo deževati, pojavljati se je začela megla in začelo je tudi pihati, da smo razpeli jadra. Ledu na morju je bilo vse več in vse bolj je bilo treba vijugati med ledenimi ploskvami in kosi. Dež se je krepil in megla gostila, a odločil sem se, da bomo pot proti jugu nadaljevali brez postanka, da bi v četrtek še pred dogovorjenim časom prišli do ladjedelnice in da z zamujanjem ne bi ogrozili edinega upanja, ki mi je ostalo za popravilo krmila. Okna v notranjosti šotora v kokpitu so se zaradi vlage in drobnega pršca iz megle neprestano rosila in od znotraj se je slabo videlo, kaj se nahaja pred barko, zato sem raje dežural zunaj ob krmilu, od koder sem imel boljši pregled nad okolico in sem skozi meglo boljše videl kose ledu v vodi. Dokler ni preveč deževalo, sta mi Karla in Maja spredaj pri jamboru pomagali pri opazovanju morske površine pred nami, potem pa sta se preselili v notranjost barke. Družbo na krovu mi je potem delal le še Gregor, ki pa je kmalu začel zehati in kinkati v kokpitu. Rekel sem mu, naj gre spat, da me bo ponoči lahko za kakšno uro zamenjal, pa mi je odgovoril, da je čez dan že dovolj spal in da je čisto »prečut«. Po nekaj urah nočnega dežurstva sem bil že dodobra utrujen in zaspan, zato sem prosil Gregorja, da me zamenja ob krmilu, da bi se malo spočil, pa mi je rekel, da ne vidi smisla, da bi ob zmanjšani vidljivosti nadaljevali pot in da v takšnem vremenu ne more prevzeti odgovornosti za barko. Predlagal je, da se nekje zasidramo in počakamo, da se megla dvigne. »Kaj pa, če se megla ne dvigne?« sem ga vprašal, »kako bomo pa potem pravočasno prišli do Sisimiuta?« Gregor je le skomignil z rameni in mi ni odgovoril. Vsaj malo sem bil spet jezen nanj, a sem stisnil zobe in še nekaj ur nadaljeval plovbo skozi redko meglo. Zdaj sem dokončno vedel, da je skrajni čas za pogovor z Gregorjem. Na predvideni poti med Grenlandijo in Aljasko bomo namreč v neprestani tekmi s časom in bo treba jadrati in pluti tudi v težjih razmerah, tudi v megli, saj se led med avgustom in septembrom umakne le za tri do štiri tedne, potem pa morje konec septembra spet začne zamrzovati. Tam se ne bomo pogosto ustavljali in čakali, če ne želimo, da nas ne ujame led. Veke so proti jutru postale pretežke. Zavil sem k enemu od otokov, spustil sidro, slekel mokro bundo in hlače ter šel za dve uri v posteljo. Ko sem se zbudil, je megla še vedno vztrajala in naprej se je še vedno videlo le nekaj sto metrov, zato je bilo treba tudi med nadaljevanjem poti neprestano oprezati po morju pred barko. Lahko sem bil le vesel, da tukaj na severu poleti noči niso temne, se je pa po dveh tednih že poznalo, da so noči že temnejše in v jasnih dneh sonce ponoči ni bilo več nad obzorjem. Izmed otokov smo zdaj pripluli na odprto morje in mi ni bilo treba vseskozi gledati na navtično karto ter iskati ozkih prelivov med otočki in plitvinami. Veter je bil luknjast, zato sem vmes dostikrat zagnal motor. < Aasiaat Nadaljevanje: 8.3.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 82 dnevi
Beneteau Flyer 8 Sundeck je plovilo, ki s svojo prostornostjo prekaša vse tekmece v segmentu plovil namenjenih dnevnim izletom v bližnje in oddaljene zalive. S prostornostjo preseneča tako na krovu kot pod njim, kjer je na voljo tudi kabina za prenočevanje. Flyer 8 Sundeck v dolžino meri dobrih 8 m. Z značilnim razširjenim premcem nudi povsem novo izkušnjo na morju. Kot že samo ime pove je Sundeck namenjen uživanju na soncu. Na premcu je velika sončna ploščad, ki omogoča udobno poležavanje pod soncem 3 ali štirim osebam. Zaradi širokega premca je prostornejša tudi kabina. V njej je prostor za majhen toaletni prostor, priročno kuhinjo in posteljo, na kateri lahko prespijo do 3 osebe. Krmarska konzola je nameščena sredinsko. Prehod s krme na premec je zato možen na obeh straneh. Ker je plovilo široko 2,5 m, je komandna konzola široka. Na desni je krmarski del, na levi strani pa so vrata v podpalubje. Krmarju je namenjen udoben, po višini nastavljal sedež. Upravljanje s plovilom je zato enostavno in udobno tako v sedečem, kot v stoječem položaju. Poleg krmarja je še en enak sedež za sopotnika. Oba sedeža se lahko zasukata za 180 stopinj in postaneta del sedežne garniture v krmnem delu plovila. Na sredini je prostor za veliko mizo, v bokih plovila pa sta dve dodatni klopi, na katerih se lahko namestita po dve osebi. Obedovanje na krovu, ali uživanje ob hladnem koktajlu na sidru, je udobno za sedem oseb, plovilo pa lahko na krov sprejme skupno 10 oseb. Flyer 8 Sundeck je namenjen vgradnji zunajkrmnega motorja. Največja moč je 350 KM. Ker teža plovila brez motorja znaša le 1685 kg, je temu primerna tudi hitrost plovbe, ki pri najmočnejšem motorju preseže 40 vozlov. K stabilnosti na vodi, majhni porabi in veliki končni hitrosti pripomore tudi patentirana Air Step2 tehnologija gradnje trupa plovila. Test plovila Test plovila je izvedla ekipa The Boat Show. Poglejmo si, kako se je Flyer 8 Sundeck izkazal na testu. Plovilo na testu je bilo opremljeno z najmočnejšim dovoljenim motorjem s Suzukijevim 350 KM zunajkrmnim motorjem, ki ima edini dva nasproti vrteča se propelerja. Test so opravili na gardskem jezeru. Morje je bilo mirno, na krovu je bila ena oseba. Plovilo izglisira pri hitrosti 12 vozlov. Motor se je vrtel s 3100 obrati v minuti. Ko obrate motorja povečamo na 3800 se hitrost poveča na 20 vozlov. Poraba znaša 35 l/h oziroma 1,75 l/nmi. Pri 4200 obratih/min hitrost naraste na primerno potovalno hitrost 25 vozlov. Poraba znaša 48 l/h oziroma 1,92 l/nmi. Pri 4800 obratih motorja v minuti plujemo že s hitrostjo 30 vozlov. Če si nekoliko pomagamo še z nastavitvami motorja, hitrost naraste še za nekaj vozlov. Pri 6000 obratih v minuti je hitrost plovbe že presegla 40 vozlov. Merilec hitrosti se je umiril pri 41,5 vozlih. Tehnični podatki: Dolžina preko vsega (m): 8.10 Dolžina trupa (m): 6.96 Širina (m): 2.50 Teža brez motorja (kg):1685 Največja moč motorja (KM): 350 Gorivo (L): 340 Voda (L): 80 Nosilnost (oseb): 10 Število ležišč: 2 Cena: na tej povezavi. Plovilo je na zalogi pri slovenskemu zastopniku plovil Beneteau Slovenija , As Boats d.o.o., tel.: 02 608 41 41 Foto galerija beneteau Flyer 8 Sundeck: {gallery}beneteau-flyer-8{/gallery}
RumenoeNavtikapred 82 dnevi
Charles Caudrelier , ki je plul na trimaranu Maxi Edmond de Rothschild, je danes ob 7:37:42 (UTC) prečkal ciljno črto pred pristaniščem Brest v Franciji. Za solo plovbo okoli sveta je potreboval zgolj 50 dni. Charles Caudrelier je v ponedeljek praznoval svoj petdeseti rojstni dan in si poklonil eno najlepših daril. Zmagal je na regati Arkea Ultim Challange. Na svoji plovbi je postavil več rekordov, med drugim je najhitreje sam prejadral Indijski ocean. Srečal se je tudi z izjemno nevarnimi razmerami plovbe. Svoj tempo je moral zaradi neugodnih vremenskih razmer upočasniti pred plovbo mimo rta Horn. Zaradi fronte, ki se je z Grenlandije premaknila v Biskajski zaliv, je opravil tehnični postanek na Azorskih otokih. Če ne bi imel tako ekstremnih vremenskih razmer, bi bila njegova plovba krajša še za dan ali dva. Prihod v cilj Dosežek v številkah Štart: 7.1.2024 ob 13:30 Prihod v cilj: 27.2.2024 ob 8ur 37min 42s (lokalni čas) Čas plovbe: 50dni 19ur 7min 42s Teoretična razdalja plovbe: 24.260 NMI Preplute milje: 28 938.03 nmi Povprečna hitrost dejanske plovbe: 23.74 vozlov Povprečna hitrost teoretične razdalje: 19.93 vozlov Ostali jadralci še na Atlantiku Na drugem mestu pluje Thomas Coville na trimaranu Sodebo Ultim 3. Pluje severozahodno od Azorskih otokov. Do cilja v Brestu ga loči še 1200 nmi. Na tretjem mestu pluje Armel Le Cleac'h na trimaranu Maxi Bankue Populaire XI. Njegov zaostanek za drugouvrščenim znaša 830 nmi, do cilja pa mora prepluti še 2100 nmi. Kot četrti pluje Anthony Merchand na trimaranu Actual Ultim 3. Pluje še v južnem Atlantiku, mimo Brazilije. Do cilja ga loči še 4500 nmi. Še 500 nmi več pa bo moral prepluti Eric Peron na trimaranu Adagio, ki pluje na zadnjem mestu.
RumenoeNavtikapred 82 dnevi
Švedski jadralec Magnus Reslow (64), ki je preživel napade piratov, je umrl v brodolomu v Kolumbiji. Švedski jadralec Magnus Reslow je tragično končal na kolumbijski obali. Njegovo jadrnico je naplavilo na obalo 50 nmi zahodno od Santa Marte. Lokalni ribiči so mu hoteli pomagati, vendar so bili prepozni. V plovilu so našli le njegovo truplo. 64-letni Šved je v petek izplul iz pristanišča Santa Maria. Nameraval je pluti do Colona v Panami. V mesecu decembru je na plovbi med Santa Mario in San Blasom doživel več piratskih napadov. Večkrat so ga pretepli in ga oropali. S plovila so mu odstranili tudi elektronsko navigacijo. Poklicati je moral na pomoč. Reševalna ekipa ga je odvlekla nazaj v Santa Mario, kjer je moral na okrevanje v bolnišnico. Ko je okreval, je bil njegov plan, da odpluje do mesta Colon v Panami, nato pa plovilo naloži na kamion in ga po kopnem odpelje do Tihega oceana. Po navedbah policije svojega odhoda iz Santa Marije ni prijavil. V svoji sporočilih na javnih omrežjih je pojasnil, da bo med plovbo uporabljal zvezdno navigacijo. Prav tako je plul brez motorja. Okvaril se je starter, denarja za popravilo naj ne bi imel. Njegov mesečni proračun je bil le 230 USD. Med plovbo je opravljal manjša popravila jader drugim jadralcem in si s tem prislužil dodaten denar. Zadnja fotografija, ki jo je Reslow objavil na socialnih omrežjih po izplutju iz Santa Marte in njegov portret Foto zgoraj: Colombian Maritime Authority

nedelja, 25. februar

RumenoeNavtikapred 84 dnevi
Orkanski jugo je v petek vrgel na skale jadrnico v Puntarski dragi na Krku. V petek je na Jadranu pihal orkanski jugu. Dosegel je hitrosti do 60 vozlov. Med področji, kjer je pihal najmočneje je bil tudi Kvarnerič (morsko področje med otoki Krk, Rab, Cres in Pag). Puntarska Draga, ki je sicer zelo dobro zaščitena pred vetrovi, v tem močnem jugu ni nudila dovolj zaščite za jadrnico, ki naj bi bila privezana na plovko. Jadrnico je odneslo do skrajnega severnega dela zaliva, kjer so jo valovi nasukali na skale. {gallery}jadrnica-nasedla-na-krku{/gallery}
RumenoeNavtikapred 84 dnevi
Za jadralci je zadnji dan evropskega prvenstva za ILCA v Atenah, ki je večji del minilo v čakanju na veter, številnih prekinjenih regatah in zahtevnem jadranju. Naš Žan Luka Zelko se je v ILCA 7 ves teden odlično kosal tako z zahtevnimi vremenskimi in regatnimi pogoji kot z močno konkurenco kar 136 jadralcev ter po zares napetih današnjih nastopih Sloveniji prijadral olimpijsko normo. Čeprav je še včeraj kazalo odlično, bil je uvrščen na drugo mesto med evropskimi državami brez norme, pa mu današnja prva dva plova nista šla po načrtih; v prvem je dobil kazenski obrat, v drugem pa je veter spremenil zmer za 30 stopinj, njemu v škodo. Končal ju je na (43.) in 35. mestu in kazalo je že, da se mu sanje o olimpijski normi tudi v Atenah ne bodo uresničile. A sledil je še zadnji plov tega evropskega prvenstva in vse se je postavilo na svoje mesto. Žan je odjadral odlično in ga zaključil na 8. mestu, kar je bilo dovolj za skupno 11. mesto med evropskimi jadralci. S tem je osvojil tudi drugo mesto med evropskimi državami brez olimpijske norme (pred njim je bil le jadralec iz Izraela) in ker sta se na tem evropskem prvenstvu podelili dve normi, je prav druga šla v roke Sloveniji. Žan Luka Zelko: “Danes se je končalo evropsko prvenstvo, na katerem sem zaključil na 11. mestu. Za las sem zgrešil prvo deseterico, ampak sem zadovoljen s tem, da sem osvojil olimpijsko normo Sloveniji in sebi za olimpijske igre v Parizu. Moram reči, da sem si danes dal kar dosti vetra in si otežil kar lahko delo. Hvala bogu sem se zadnji plov skoncentriral in odjadral vrhunsko. Rezultat je tukaj, norma je v žepu, sedaj se fokusiram naprej na olimpijske igre v Parizu. Sem vesel in ponosen, je pa za mano naporen dan.” Naša mladinca v ILCA 7 Luka Zabukovec in Benjamin Aganovič prvenstvo končujeta na 52. in 102. mestu. Med dekleti v ILCA 6 se je naša mladinka Alenka Valenčič uvrstila na 25. mesto, Lin Pletikos pa to prvenstvo končuje na 43. mestu. Obe sta jadrali v zlati skupini.

petek, 23. februar

RumenoeNavtikapred 86 dnevi
Temperatura na evropskem prvenstvu za ILCA se bliža vrelišču, za jadralci je predzadnji regatni dan in naš Žan Luka Zelko je po današnjih treh regatah uvrščen na skupno 7. mesto in na drugo mesto med evropskimi državami brez norme. Spomnimo - na tem evropskem prvenstvu se bosta podelili še dve normi, za veljavno kvalifikacijo na olimpijske igre pa mora biti odjadranih najmanj šest regat, sedaj jih ima moški ILCA 7 za seboj veljavnih pet. Jutri je pred jadralci še zadnje dejanje, regata za medalje za najboljših deset, za ostale pa po programu še zadnji finalni plov. Dan se je tudi danes začel z nekaj čakanja, potem pa se je veter le nekoliko okrepil in omogočil izpeljavo po treh regat za moški ILCA 7 in ženski ILCA 6. Žan Luka Zelko je prvo današnjo regato končal na 12. mestu, kar je tudi njegov najslabši rezultat na tem prvenstvu in se mu ne upošteva, naslednji dve pa na 8. in 4. mestu. Skupno je 7. v konkurenci 136 jadralcev. Žan Luka Zelko: “Zaenkrat gre vse po planu. Danes smo imeli tri plove, žal prvega in drugega nisem dobro startal, vlekel sem se skozi regato in izgubil dosti energije. A najpomembnejše je, da imam voljo in motivacijo in tudi zelo dobro jadram in da sem potem pridobil toliko mest, je neke vrste nagrada. Še vedno sem v špici evropskega prvenstva in ne borim se samo za normo, ampak tudi za najboljša mesta. Za jutri še ne vemo, kdaj imamo start in koliko plovov imamo predvidenih. Startal bom v zlati skupini, a nekako se začne vse na novo in treba se bo dobro pripraviti.” Naša mladinca Luka Zabukovec in Benjamin Aganovič, ki tudi jadrata v floti ILCA 7, sta po današnjem dnevu na 60. in 120. mestu. V ženski ILCA 6 sta danes lepo jadrali obe naši dekleti. Lin Pletikos je drugi današnji plov končala na drugem mestu v skupini, po današnjem dnevu je na 48. mestu v skupni razvrstitvi. Mladinka Alenka Valenčič je v cilj prvih dveh regat prijadrala kot 8. in 12. v skupini, žal pa je v zadnjem plovu prehitro startala in si prislužila UFD. V skupni razvrstitvi je po današnjem dnevu na 27. mestu. Obe naši dekleti se bosta jutri merili v zlati skupini. Jakob Božič, trener mladinske reprezentance: “Za nami so kvalifikacije, a na žalost tudi finalni plovi, jutri je na sporedu medal race za najboljših deset, za ostale pa samo še en plov in samo še ena priložnost, da Alenka kaj popravi. Poskusili bomo narediti vse, da bi prišli nekje do 22.-23. mesta, to je še realno mogoče. Danes smo odjadrali tri plove, normi sta podeljeni dvema državama, ki sta uvrščeni v regato za medalje. Alenka je danes odjadrala tri solidne plove in prihajala na prvo bojo od 10. do 30. mesta. Eno regato je startala prehitro, drugo je končala na super 8. mestu, čeprav je bila tik pred koncem celo na četrtem, a je zaradi treme nekoliko zakomplicirala in izgubila štiri mesta, ter tretjo na 12. mestu, vmes pa je bila tudi že okoli 5. mesta. Pogoji so bili težki, veter je dvigal in padal, vsakič, ko je padel, je potem potegnil z druge strani. Super vesel sem zanjo, da se je uvrstila v zlato skupino, rezultat je odličen tudi z vidika prihajajočega mladinskega evropskega prvenstva marca na Palmi in svetovnega prvenstva julija na Portugalskem.” Pred Žanom Lukom Zelkom je torej odločilni jutrišnji dan.

sreda, 21. februar

RumenoeNavtikapred 88 dnevi
Charles Caudrelier , ki pluje na trimaranu Maxi Edmond de Rothschild, se je odločil za tehnični postanek pred zaključnim delom regate. Do cilja ga loči manj kot 1200 nmi, pred zasledovalci pa ima več kot 2000 nmi prednosti. Charles Caudrelier, ki je vodilni na regati Arkea Ultim Challenge že več kot mesec dni, se je odločil, da se ustavi na Azorskih otokih. Po posvetu z njegovo tehnično ekipo so se za postanek odločili, ker se z juga Islandije približuje velika depresija. Vetrovi bodo presegali hitrosti 40 vozlov, sunki pa več kot 50 vozlov, zaradi česar bo plovba v Biskajskem zalivu preveč nevarna. Charles Caudrelier ima pred zasledovalcem Thomasom Covillom na trimaranu Sodebo Ultim 3 2100 nmi prednosti. Coville pluje skozi območje Doldrums . Njegova hitrost plovbe znaša le dobrih 5 vozlov in Caudrelierja bo zelo težko ujel. Caudrelier je svoj tehnični postanek začel ob 5.40 uri zjutraj. Na Azorih mora ostati minimalno 24 ur. Z ekipo so se odločili, da bodo postanek opravili na morju. S trimaranom ne bo pristal. Za zavetrje bo izkoristil otoka Faial in Horta. Počasi bo plul v kanalu med otokoma. V skladu z regatnimi pravili mu lahko tehnična ekipa med postankom na krov prinese svežo vodo in opravi manjša popravila. Z jadranjem naj bi nadaljeval po prehodu prve depresije in prihodom druge. Če bo vse po sreči, ga lahko v cilju pričakujemo v soboto ali nedeljo. Do postanka na Azorih je bil Caudrielier edini tekmovalec, ki še ni opravil tehničnega postanka. Vsi drugi tekmovalci so ga opravili že prej, medtem ko je bil Tom Laperche na SVR-Lazartigue prisiljen odstopiti. Njegova plovba okoli sveta se je zaključila v Cape Townu v Južnoafriški republiki. Na tretjem mestu pluje Armel Le Cleac'h na trimaranu Maxi Banque Populaire XI. Pluje mimo brazilske obale. Za vodilnim zaostaja 3060 nmi. Na četrtem mestu pluje Anthony Marchand na trimaranu Actual Ultim 3. Pravkar je zaplul mimo rta Horn in pluje proti Falklandskim otokom. Njegov zaostanek za vodilnim znaša 5700 nmi. Kot zadnji pluje Eric Peron na trimaranu Adagio. Je edini tekmovalec, ki še pluje v Tihem oceanu. S hitrostjo 20 vozlov se približuje rtu Horn, do koder ga loči še 150 nmi. Posodobitev 22.2.2024 ob 9.00 Charles Caudrelier se je odločil da bo pristal v Marini de Horta na otoku Faial in počakal na varnejše vremenske razmere v Biskajskem zalivu. Thomas Coville je preplul ekvator in pluje v severnem Atlantiku. Še vedno se bori s šibkimi severovzhodnimi vetrovi, ki mu ne omogočajo plovbe hitrejše od 15 vozlov. V zadnjih 24 urah je preplul le 230 nmi. Zaradi tehničnega postanka Charles Caudrelier je nadoknadil 400 nmi zaostanka, ki trenutno znaša le še 1900 nmi. Ostali trije tekmovalci plujejo v južnem Atlantiku. Eric Peron na trimaranu Adagio je kot zadnji obplul rt Horn in se poslovil od Tihega oceana. Z zaostankom 200 nmi pluje za četrto uvrščenim Anthoniyem Marchandom na Actual Ultim 3.