Iskanje: cestnina, hrvaška

četrtek, 18. december

Slika članka
Hrvaške avtoceste: elektronsko cestninjenje na vseh avtocestah od 1. marca 2027
Hrvaške avtoceste (HAC) so na avtocesti A3 med Popovačo in Kutino tehnično opremile prvi portal novega sistema cestninjenja Crolibertas, ki bo cestnino pobiral brez klasičnih ramp in hiškic. Sistem bo uporabljal prepoznavo registrskih tablic (ALPR) ter ENC naprave (DSRC), polno pa naj bi na vseh hrvaških avtocestah zaživel 1. marca 2027.

sobota, 29. november

RumenoeNavtikapred 22 dnevi
Pelješki most je eden izmed najpomembnejših infrastrukturnih projektov v zgodovini Hrvaške, saj je prvič omogočil neposredno cestno povezavo južne Dalmacije s preostalim delom države, brez prehoda skozi Bosno in Hercegovino Ideja o mostu se je pojavila že v 90. letih prejšnjega stoletja , ko so prebivalci južne Dalmacije opozarjali na težave zaradi ozemeljskega pasu Bosne in Hercegovine pri Neumu, ki je prekinjal cestno povezavo. Projekt je bil večkrat odložen zaradi političnih in finančnih razlogov, a je bil končno uresničen v okviru evropsko sofinanciranega projekta Cestovna povezanost s južno Dalmacijo. Gradnja se je začela 23. aprila 2018 in je trajala do 27. januarja 2022 . Centralni del mostu je bil zgrajen po metodi prostokonzolne gradnje , medtem ko so bili pristopni mostovi izvedeni s postopnim narivanjem. Slavnostno odprtje je potekalo 26. julija 2022 , dogodek pa je bil označen kot največja slovesnost v zgodovini samostojne Hrvaške. Most je strateškega pomena , saj je Hrvaška prvič v zgodovini postala teritorialno povezana celota brez prekinitve pri Neumu. Omogoča hitrejšo in varnejšo povezavo med Splitom in Dubrovnikom , kar je ključno za turizem, gospodarstvo in vsakodnevno življenje prebivalcev. Pelješki most je postal simbol nacionalne enotnosti in tehnološkega napredka Hrvaške. Prečkanje mostu je brez cestnine , kar povečuje njegovo dostopnost za domačine in turiste. Most je eden izmed največjih v Evropi in največji gradbeni projekt v zgodovini Hrvaške. Njegova gradnja je bila izjemno zahtevna zaradi globokega temeljenja v morju in močnih vetrovnih razmer v Malostonskem zalivu. Pelješki most danes ni le prometna povezava, temveč tudi simbol povezovanja, tehnološkega napredka in evropske solidarnosti. Njegova podoba je postala nova ikona Jadranske obale. Tehnični podatki Dolžina mostu: 2404 m Širina: 21–22,5 m Višina nad morjem: 55 m Največji razpon: 285 m Konstrukcija je zasnovana kot večrazponski ekstradozni most s poševnimi zategami , temeljen na jeklenih pilotih premera 2 m in dolžine do 125 m. Projektant: Marjan Pipenbaher , slovenski inženir, znan po več velikih mostovih v Evropi in drugod po svetu. Glavni izvajalec: China Road and Bridge Corporation Lokacija in fotografije na tej povezavi: Most na Pelješac

torek, 11. november

Slika članka
Konec cestninskih postaj na Hrvaškem: kaj se bo zgodilo s cenami
HAC: 'Povišanj kot posledice uvedbe novega sistema pobiranja cestnine ne bo.'

ponedeljek, 3. november

Hrvaška uvaja digitalni sistem “Crolibertas”, ki bo odpravil klasične naplatne postaje. Plačilo cestnine bo samodejno, brez ustavljanja in gotovine. The post Nov režim na hrvaških avtocestah – zapornice gredo v zgodovino, prihaja popolna digitalizacija – preverite, kako bo potekalo plačevanje first appeared on NaDlani.si .

petek, 26. september

Slika članka
SKOZI UČKO OD DANES SKOZI OBE CEVI: Se bo že tako draga cestnina zdaj še zvišala? (FOTO)
Na Hrvaškem je davi stekel promet skozi obnovljeno staro cev predora Učka, ki so jo zaradi obnove zaprli po odprtju druge cevi predora septembra lani. S 5630 metri dolžine tretji najdaljši predor v državi povezuje Kvarner in Istro...