Tema: Karpo Sailing: Izjemna jadralska sezona slovenske ekipe

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Ekipa Karpo Sailing je v letu 2025 dosegla bistveno več, kot marsikateri ekipi uspe doseči v nekaj letih jadranja. Tri 600 NM dolge regate z vrhunskimi rezultati, prečkanje oceana, izobraževanja in drugi jadralni projekti si zaslužijo, da jih zbrano osvetlimo na enem mestu. Začelo se je februarja na Karibih, kjer je Elan 450 Karpo kot prva slovenska jadrnica nastopila na znameniti regati Caribbean 600. Jadranje med Karibskimi otoki je spremljal močan veter, ki je prinesel poškodbe na jadrih za jadranje z vetrom, genakru in Code0. Zgolj s klasičnimi jadri je ekipa pod vodstvom Matica Vrečka regato zaključila na spodobnem petem mestu v skupini IRC2. Na »domačem terenu« je vodja projekta Karpo Maks Vrečko organiziral Navtični abonma, ki je obsegal 7 praktično usmerjenih predavanj za skiperje na Jadranu. Predavanj se je v živo udeležilo več kot 100 znanja željnih skiperjev. Posnetki so na voljo v spletni trgovini eNavtike in so seveda aktualni tudi za sezono 2026. Povezava: https://enavtika.si/sl/eshop/product/104-navticni-abomna-2025-%E2%80%93-7-online-predavanj Istočasno je Karpo s Karibov izplula proti Evropi – več kot 2.500 navtičnih milj dolg prehod čez severni Atlantik. V marcu je to jadranje lahko zelo zahtevno in tako je tudi bilo. Jadranje v veter (orcanje) 4 dni zapored na prvi ali drugi krajšavi, vdor vode in izguba goriva sredi oceana so poskrbeli za izkušnjo, ki je nihče ne bo pozabil. Iznajdljiva in kompetentna posadka je izziv pretrganega neoprena na krmilnem sistemu uspešno rešila, precej je pomagal tudi vetrni obrat. Pri jadranju enostavno moraš na svoji strani imeti tudi srečo, ali pa angele varuhe, kakorkoli kdo obrne. Spomladanski del sezone je bil posvečen Sredozemlju. Karpo je izvedla štiri daljše offshore etape – od Malage, preko Balearov, Korzike, Sardinije in Sicilije, pa vse do Grčije. Serija etap je udeleženim jadralcem prinesla pristno razumevanje odprtega morja, nočnega jadranja, razlik med Jadranskim in Sredozemskim morjem in tudi doživetje najlepših kotičkov Costa Esmeralde in drugih nepozabnih zalivov. Julija je sledila ena izmed najzahtevnejših regat v regiji – Aegean 600. Močan meltemi, ozki prehodi med otoki in izjemna konkurenca so regato postavili med najtežje preizkuse v sezoni. Ekipa Karpo je v zgolj štiričlanski zasedbi odjadrala vrhunsko in osvojila prvo mesto v IRC3, prvo mesto v ORC3 ter drugo mesto generalno v obeh razvrstitvah. Jeseni je ekipa odjadrala do Črne gore, kjer je spremljala Ocean Race Europe in si pobliže ogledala jadrnice razreda Imoca 60 ter se celo »pomerila« z njimi na vodi v dnevu, ki ni bil namenjen regati. Kratki osebni pogovori ali celo pridobitev osebne telefonske številke z zvezdami offshore jadranja, kot so Pip Hare, Cole Brauer in Borisom Hermannom ter na koncu še selfie – nepozabno. Sledil je premik na Malto in nastop na legendarni Rolex Middle Sea Race. Že plovba tja je prinesla resne offshore razmere s 30–35 vozli vetra. Na sami regati pa so ekipe preizkušale skrajnosti – od popolnega brezvetrja do vetra nad 20 vozlov in močnega dežja. Karpo je že tretje leto zapored osvojila stopničke v svoji kategoriji: 3. mesto v IRC5 in 3. mesto v ORC5. Zaključek sezone je prinesla regata Jabuka. Nočni start ob polni luni, hitre odločitve in odlična taktika so ekipi prinesli 1. mesto v ORC A in skupno 10. mesto. Skupno se je različnih jadranj v sezoni udeležilo 69 jadralcev različnih profilov. Trenutno je Karpo v Marini Portorož, kjer potekajo nadaljevalni tečaji jadranja, nadgradnja znanja in priprava jadrnice na novo sezono. Ob zaključku leta je ekipa izdala tudi koledar Karpo 2026, posvečen trem velikim offshore regatam – Caribbean 600, Aegean 600 in Rolex Middle Sea Race. Koledar združuje avtentične fotografije z najzahtevnejših trenutkov, ki so zaznamovali preteklo leto. Lahko si ga naročite na povezavi https://www.karpo.si/trgovina/koledar-2026 Pogovor z Maksom Vrečkom, vodjo projekta Karpo eNavtika: Kakšni so vaši občutki po sezoni 2025? Maks: Čutim globoko spoštovanje do jadrnice. Neverjetno je, koliko naporov zdrži, brez pritoževanja. V Elanu so pred leti izdelali robustno jadrnico, ki je povrhu še hitra in takšne kombinacije so redke. Res pa v jadrnico stalno vlagamo čas, denar in energijo. eNavtika: Skozi celo leto je z vami jadralo veliko ljudi. Je v Sloveniji veliko zanimanja za offshore jadranje? Maks: Res je zanimivo, da imamo Slovenci tako radi zahtevnejša offshore jadranja. Pri naših južnih sosedih tega ni opaziti, enako mentaliteto kot mi imajo npr. jadralci iz Avstrije. Biti na odprtem morju, izpostavljen elementom in popolnoma zaupati ekipi ni enostavno. Tudi kuhanje je velikokrat izziv, pa morska bolezen ... Na splošno je offshore jadranje nemogoče opisati, treba ga je doživeti. eNavtika: Kateri trenutek je bil najtežji? Maks: Ob toliko prejadranih miljah, kot smo jih imeli letos mi, so težki trenutki sestavni del vsake zgodbe, brez tega offshore jadranja sploh ni. V bistvu ne govorimo o težkih trenutkih, temveč težkih dneh. Zelo zahtevna je bila celotna regata Aegean 600, psihološko je bilo težko prenesti uničena jadra na regati Carribean 600, vendar zaradi odročnosti po zahtevnosti prednjači izguba goriva in vdor vode pri prečkanju severnega Atlantika. Takrat sem prejel nekaj telefonskih klicev izkušenejših slovenskih jadralcev, ki so se zavedali resnosti situacije in so z nasveti poskušali pomagati po najboljših močeh. S povezavo starlinka je bila takšna pomoč možna in z nasveti s kopnega smo ekipi sredi oceana pomagali, da so lažje sanirali vdor vode. Skupaj smo močnejši. eNavtika: Kakšno lekcijo ste potegnili iz te zgodbe? Maks: Čeprav jadrnico nenehno temeljito servisiramo in imamo vso potrebno opremo za najzahtevnejša jadranja, nepredvidenih dogodkov ne moremo preprečiti. Na primer neopren, ki se je pretrgal sredi Atlantika, je bil pravočasno zamenjan in nov. Razmere na odprtem morju so včasih neizprosne in takrat se resnično vedno znova sprašujem, kaj tukaj počnem. A vsak vihar mine, posije sonce, pridejo delfini in življenje postane lepo. Na takšnih jadranjih začneš ceniti enostavne stvari, npr. posteljo, ki se ne premika in guga. eNavtika: Zagotovo so bili tudi lepi trenutki? Maks: Zame je najlepše videti neizmerno zadovoljstvo na obrazih drugih jadralcev. Karpo je jadrnica, ki omogoča več kot zgolj jadranje in vsak, ki jadra z nami, to začuti. Na Karpo se zares počutiš živega. eNavtika: Kaj lahko pričakujemo v letu 2026? Maks: Še naprej bomo sledili istemu načelu – najboljša priprava, najboljša oprema in najboljši treningi. Nadaljevali bomo z izobraževanji, regatnimi pripravami in daljšimi offshore jadranji. Kmalu bomo objavili koledar za prihodnjo sezono, ki pa bo drugačna, kot je bila letošnja, saj ostajamo v Sredozemskem morju. Tukaj je logistika prihoda in odhoda na jadrnico za vse zainteresirane jadralce precej lažja kot npr. na Karibih. Posadka Karpo na Rolex Middle Sea Race 2025 (z leve proti desni): Matic Vrečko, David Kešelj, Maks Vrečko, Urška Kofol, Julija Maček, Peter Topić, Gaber Begeš, David Jagodic