Vir: eNavtika

četrtek, 19. december

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma in 20 minutami
Če ste ljubitelji jadranja, je koledar slovenske jadrnice Karpo najlepši možen način, kako boste 365 dni povezani z morjem in jadranjem. V koledarju je 13 vrhunskih fotografij atraktivne jadrnice Elan 450 Karpo. Nekatere je v objektiv ujel profesionalni fotograf Hrvoje Duvančić, druge pa je z dronom posnel Matic Vrečko. Fotografije so iz najbolj poznanih regat kot so Full Moon, Zlarinska regata, Jabuka in tudi iz Malte iz Rolex Middle Sea Race. Z nakupom koledarja podpirate zgodbo jadrnice Karpo, ki je zelo posebna v slovenskem prostoru in tudi širše. Karpo je z ekipo na znameniti regati Rolex Middle Sea Race leta 2023 v svoji kategoriji dosegla 1. mesto, leta 2024 pa 3. mesto. Ravno sedaj pa 24-letni Matic Vrečko na njej solo jadra preko Atlantika, v februarju se bodo z ekipo udeležili tudi regate Carribean 600. Dimenzije: 470 x 315 mm. NAKUP
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 7 urami in 59 minutami
Ob koncu leta se iskreno zahvaljujemo vsem, ki ste bili del naše zgodbe in nam skozi leto stali ob strani. Z veseljem vas vabimo na praznično druženje, kjer bomo skupaj obudili spomine na letošnje uspehe in nazdravili srečnemu, zdravemu ter uspešnemu letu 2025. Posebna ponudba za vašo zvestobo Le v soboto, 21. decembra 2024, med 9. in 13. uro, boste lahko izkoristili ekskluzivno 20-odstotno ugodnost na celotno ponudbo navtičnih izdelkov. To je naša iskrena zahvala za vašo zvestobo in podpora za vaše prihodnje dogodivščine! Lokacija prazničnega dogodka: Pridružite se nam v našem salonu na Ptujski cesti 63 v Miklavžu , kjer bomo skupaj nazdravili uspešnemu letu in si zaželeli vse dobro v prihajajočem letu. Dobrodelna akcija: Otroci za otroke – podarimo nasmeh Moto-Nautika tudi letos ostaja zvesta dobrodelnosti. Na dogodku bomo zbirali igrače in knjige, ki jih vaši otroci več ne potrebujejo, za otroke iz Centra za sluh in govor, da jim polepšamo praznike. Prispevajte tudi vi in s tem majhnim dejanjem prijaznosti pričarajte nasmeh tistim, ki to najbolj potrebujejo. Kaj vas čaka na prazničnem dogodku? Sobota bo polna čarobnega vzdušja, ekskluzivnih ugodnosti in zanimivih aktivnosti: Ekskluzivne ugodnosti: Izkoristite 20-odstotno popust na celotno ponudbo navtičnih izdelkov – idealna priložnost za vse navtike! Božički na motorjih: Ob 11. uri nas obiščejo Božički na motorjih, ki bodo s svojo energijo in glasnimi motorji poskrbeli za pravo praznično čarovnijo. Topli napitki in prigrizki: Prepustite se prazničnemu razvajanju z vročimi napitki, dišečim čajem in okusnimi božičnimi piškoti. Božična kulisa za fotografiranje: Otroci se bodo lahko fotografirali pred čudovito okrašeno božično kuliso na motornih saneh in ustvarili nepozabne spomine. Pridružite se nam in skupaj nazdravimo! Zaključek leta je odlična priložnost za druženje, nazdravljanje in dobrodelnost. Vabimo vas, da skupaj obeležimo letošnje uspehe in praznični duh v sproščenem vzdušju. Ne pozabite: Posebna ugodnost velja samo v soboto, 21. decembra 2024, med 9. in 13. uro! Veselimo se srečanja z vami in vam želimo čarobne praznike! 🎄 Moto-Nautika, Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž M: +386 51 222 122 E: marketing@moto-nautika.com

torek, 17. december

RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Končno smo dočakali najlepši čas v letu. Vonj cimeta, soj utripajočih se luči in melodije božičnih pesmi kar kličejo po novih doživetjih. Številni adventni sejmi na Hrvaškem so že odprli svoja vrata. S svojo toplino, zabavnimi dogodki, lokalnimi dobrotami in čarobnim prazničnim vzdušjem vsako leto na obisk privabijo več obiskovalcev iz vseh koncev sveta. Boste letos med njimi tudi vi? Za lažjo odločitev v nadaljevanju predstavljamo najlepše in najbolj priljubljene adventne sejme na Hrvaškem, ki ne predstavljajo zgolj priložnosti za uživanje v okusih in vzdušju praznikov, ampak tudi priložnost za raziskovanje kulture in zgodovine mest, ki v tem času res zažarijo v prav posebnem sijaju. Dubrovnik: Advent med starodavnimi zidovi Advent v Dubrovniku že vrsto let združuje tradicijo, zgodovino in praznično vzdušje. Starodavne mestne ulice so se že prelevile v pravo božično pravljico, na okrašenih stojnicah domačini ponujajo lokalne specialitete in darila. Organizatorji napovedujejo pestro dogajanje, obiskovalce pa bo zagotovo še posebej navdušil novoletni koncert Zucchera in Tonija Cetinskega. Rijeka: Advent ob morju Advent v Rijeki vsako leto pričara pravo božično pravljico ob morju, zato ne preseneča dejstvo, da so ga že večkrat označili za najbolj čaroben advent na celotnem Kvarnerju. Obiskovalci lahko uživajo v bogati ponudbi hrane in pijače na Korzu, kjer se odvijajo tudi koncerti in tematski dogodki za otroke. Zvonik Trsatske cerkve in tamkajšnji grad sta med najbolj priljubljenimi točkami za obiskovalce, saj ponujata čudovit razgled na praznično okrašeno mesto. Pula: Mediteranski praznični utrip Advent v Puli si bomo letos zapomnili predvsem po novi lokaciji, ki se je prvič pridružila priljubljenim adventnim lokacijam, kot so Portarata, Giardin, tržnica in Park mesta Gradec. Veličastna Arena, eden najbolj prepoznavnih rimskih amfiteatorv, se je spremenila v čarobno praznično prizorišče z ogromnim drsališčem in kar 111 osvetljenimi božični drevesi. Sicer bo v Puli decembra veliko dogajanja, stojnic in koncertov. Vsi že komaj čakajo novoletnega, ko bo nastopil priljubljeni Petar Grašo. Šibenik: Advent ob dalmatinski obali V Šibeniku že nekaj let pripravljajo zanimiv adventni program. Letošnji poteka pod imenom Čista desetka. Glavno prizorišče dogajanja je čudovit Perivoj Roberta Visianija, na sosednji Poljani pa je postavljeno drsališče, ki je še posebej priljubljeno med najmlajšimi obiskovalci. Od leta 2021 se program širi tudi z Božičnim ŠuŠurjem, ki poteka na še eni čudoviti lokaciji – pred hotelom Jadran, v bližini Katedrale. Vir: HTS; Foto: Julien Duval

ponedeljek, 16. december

RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Danes ponoči, ob 21.45 uri, se je zlomil jambor na jadrnici Medallia, na kateri jadra jadralka Pip Hare. Pip Hare je včeraj ponoči plula 800 nmi južno od Avstralije. V zmernih vetrovih je plula s hitrostjo 15,7 vozla, valovi pa so dosegali višine okrog 2 m. Nenadoma se je njen jambor zlomil. K sreči se ni poškodovala. Takoj po nesreči je zavarovala jadrnico nato pa se je postavitvi zasilnega jambora. Je zelo razočarana. Plula je na odličnem 15 mestu. Do nesreče je preplula 11.100 nmi, kar je skoraj polovica celotne regate. Trenutno uspeva pluti s hitrostjo 3 vozle v smeri proti Avstraliji. Težave ima tudi Madžar Szabolcs Weöres, ki pluje na jadrnici New Europa in je uvrščen na zadnje mesto. Odločil se je, da pluje proti obali Južne Afrike. Kaj je razlog še ni jasno. Antoine Cornic  na jadrnici Human Immobilier je zaplul do otoka Saint Paul v Indijskem oceanu in se zasidral. Ima okvaro na drsniku glavnega jadra. Vodilna trojica v južnem Tihem oceanu Charlie Dalin na Macif Sante Pevoyance še vedno pluje na prvem mestu. Zasledovalca Yoann Richomme na Paprec Arkea se mu je približal na vsega 25 nmi. Sebasteien Simon, ki je plul tik za Dalini je nekoliko zaostal zaradi izgube desnega hidrokrila. V severnih vetrovih pluje počasneje. Njegov trenutni zaostanek znaša 117 nmi. Z zaostankom preko 800 nmi za vodilnim pluje skupina jadralcev, ki jo vodi četrto uvrščeni Thomas Ruyant. Sledijo mu še Nicholas Lunven, Jeremie Beyou, Yannick Bestaven in Sam Goodchild.
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Eolo 830 Day je popoln čoln za tiste, ki ljubijo morje v vseh njegovih vidikih. Izredna sposobnost EOLO ladjedelnice je mojstrsko izpeljano ročno delo po tradicionalnih postopkih, osredotočenost na estetiko in dovršenost trupov – pri vožnji z 830 DAY boste občutili mehko plovbo, ki se je ne bi sramovali veliko večji predstavniki plovil. Na zadnjem delu boste našli ogromno platformo s skritimi inštalacijami, tako da boste lahko nemoteno vstopali in izstopali s plovila. Največje presenečenje vas čaka na krovu – prostorna krma, ki se s preprostim spustom naslonskega dela spremeni v ogromno ležišče – tudi za 4 osebe. Na desni strani vas bo pričakal udoben naslonjač iz katerega boste lahko opazovali sončni zahod. Razočaran ne bo niti voznik – dva velika in udobna fotelja bosta poskrbela za ure in ure sproščene plovbe. Prav tako boste lahko uživali v prostornem premčnem ležišču z naslonom. Za popoln izgled in udobje pa poskrbi velika paleta udobnega oblazinjenja. V kabini, v katero lahko vstopate tudi tisti, ki ste višje narave, vas bo pričakalo veliko zakonsko ležišče ter kuhinjska niša in ločena kabina s kopalnico – le nekaj od mnogih razlogov za izbiro tega modela. Največja moč motorja je kar 400 konjskih moči, plutje pa je izredno udobno in varno. Izbirate pa lahko tudi med različico efb z notranjim motorjem (Volvo Penta). Nedvomno gre za športen model, vendar z večnim italijanskim elegantnim dizajnom. Ta teden velja za model 830 DAY hbs posebna promocijska cena. Tehnični podatki: Kabina: 2/3 ležišča Dolžina: 8,30 m Širina: 2,55 m Suha teža: 1800 kg Št. ljudi na krovu: 8 Max motorizacija: 400 hp (1 ali 2 motorja) Rezervoar goriva: 270 L Rezervoar vode: 67 L Dodatna oprema, vključena v ponudbo: Elektro winch Hladilnik 31L Simrad GO 5'' 3v1 Roll bar Audio sistem Kuhinjska niša z indukcijsko ploščo in umivalnikom Opremljena kabina z ločeno kopalnico in kemičnim WC Teakovina na zadnji platformi Cena: EOLO 830 DAY hbs - Promocijska cena 91.300,00 EUR z DDV  (z motorjem : SUZUKI DF 250 TX ali drug motor po izbiri/doplačilu). Več informacij pri slovenskemu zastopniku plovila EOLO, Navigator Group Ptuj, navigator-ptuj.si , tel.: +386 51 238 901 ali +386 40 440 460 {gallery}eolo-830-day{/gallery}
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Elan, slovenska ladjedelnica z veseljem sporoča, da je sklenila novo partnerstvo s SailEazyjem, novim distributerjem v Franciji in francosko govoreči Švici. SailEazy s sedežem v živahnem pristaniškem mestu Marseille ponuja prilagodljive najeme jadrnic prek svoje platforme in zdaj prevzema prodajo in podporo strankam Elan Yachts za francoski in francosko govoreči švicarski trg. SailEazy je primer sodobnega, a zanesljivega pristopa k navtiki. Njihova zavezanost k trajnosti in zagotavljanju dostopnosti jadranja vsem se popolnoma ujema z vrednotami Elan Yachts glede inovativnosti, kakovosti in zadovoljstva strank. To sodelovanje pomeni pomemben korak naprej pri uvajanju Elanovih vrhunskih jadrnic na te trge in boljšega partnerja si ne bi mogli želeti. Skupaj se veselijo zagotavljanja nepozabnih jadralskih izkušenj njihovim strankam v Franciji in Švici.

nedelja, 15. december

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Proti koncu koledarskega leta veliko kvarnerskih destinacij pripravlja zanimive adventne in božične programe, festivale ter vrhunske kulinarične zgodbe. Polepšajte si začetek zime in se nam pridružite na božičnih in novoletnih praznovanjih, kjer vas pričakuje veliko lepih presenečenj. Poleg tega so tu še številna novoletna praznovanja, novoletno kopanje, dnevi bakalaja, mladega oljčnega olja in odličnih vin. Oglejte si ponudbo in si izberite nekaj po svoji meri. »ADVENT NA KVARNERJU, 1.12.2024 - 6.1.2025 Na Kvarnerju se pripravljajo izjemno zanimivi adventni programi. Po celi regiji bodo potekali zabavno-glasbeni programi, humanitarni koncerti, za najmlajše pa so pripravljene številne otroške delavnice, igralnice, druženje z dedkom Mrazom in drsališča ob morju.. Božično-novoletni prazniki bodo še posebej veseli v Opatiji, Reki, Bakru, Crikvenici, Novem Vinodolskem,Vinodolu, Malinski, Baški, Krku, otokih Rab, Krk, Cres, Lošinj ter v Gorskem kotarju, Fužinah, Vrbovskem in Delnicah, kjer vas pričakuje Delniška adventna pravljica. SILVESTROVANJA NA KVARNERJU Zakaj ne bi novega leta 2025 pozdravili na Kvarnerju v objemu morja in sonca? Na Silvestrovo se pripravljajo številni odlični hoteli, kot so Hilton Costabella na Reki, hotel Malin v Malinski, hotel Ambasador v Opatiji ali pa Ikador v Iki in Kukuriku v Kastavu. Skoraj vse destinacije organizirajo silvestrovanje na prostem, še posebej zanimivo bo tradicionalno slovo od starega leta 31. decembra 2024 opoldne v Fužinah v Gorskem Kotarju. KVARNER - EVROPSKA REGIJA GASTRONOMIJE 2026 Ali ste vedeli, da je Kvarner prejel naziv Evropske gastronomske regije za leto 2026 s strani World Region of Gastronomy? Turistični delavci iz Kvarnerja se zavedajo, da je samo s sodelovanjem je mogoče krepiti identiteto kvarnerske gastronomije, ohranjati kulturno dediščino regije in jo pripravljati na leto 2026, ki bo krona skupnega delovanja in dolgoletnih prizadevanj, leto, v katerem bo Kvarner zablestel kot evropska regija gastronomije! KVARNERSKA KULINARIKA SREDI ZIME Med božičnimi praznovanji brez polenovke ne gre. Tega se še kako zavedajo vrhunski kvarnerski kuharji, ki v svojih restavracijah pripravljajo tematske večerje, bogate novoletne menije ali pa Dneve bakalaja kot na primer v restavraciji Rivica v Njivicah, Kukuriku v Kastavu ali pa v Marini Novi v Novem Vinodolskem.. Gostom nudijo bogat izbor domiselnih jedi s polenovko – od tradicionalnega namaza in jedi na žlico do gurmanskih jedi, ki sušeno trsko pripeljejo v vrhunsko kuhinjo. NOVOLETNO KOPANJE NA KVARNERJU - MALI LOŠINJ, OPATIJA Zahvaljujoč prijetnemu podnebju in temperaturi lahko na otoku Lošinj plavate skoraj skozi celo leto. Tradicionalno bodo pogumni sodelovali v "Novoletnem plavanju" na otoku vitalnosti, v soboto, 30.12. ob 12,00. Tudi v Opatiji je organizirano tradicionalno novoletno kopanje. Če ste dovolj pogumni, pridite 1. januarja 2025 v Opatijo.
RumenoeNavtikapred 6 dnevi
V okviru prireditve Dnevi hrvaškega turizma 2024 je bila v letu, ko slavi svojo 60-letnico, Marina v Puntu imenovana za najboljšo hrvaško marino. V čarobnem opatijskem okolju so slovesno podelili Letne turistične nagrade 2024, ki so združile najuspešnejše posameznike, projekte in destinacije v turizmu. Dogodek, ki so ga organizirali Hrvaška gospodarska zbornica, Ministrstvo za turizem in šport ter Hrvaška turistična skupnost, je poudaril vrhunsko kakovost in inovativnost, ki označuje hrvaški turizem. Priznanja so bila podeljena v številnih prestižnih kategorijah. Zmago v kategoriji »Marina leta« je osvojila Marina Punat, ki letos praznuje 60. obletnico delovanja. Spomnimo se, da je Marina letos septembra, poleg tega izjemnega priznanja, prejela tudi nagrado Zlato jadro za najboljšo marino na Jadranu, ki so jo izbrali bralci ene izmed najbolj branih dnevnih časopisov na Hrvaškem. Obe nagradi sta dokaz predanosti Marine za inovacije, trajnosti in vrhunski storitvi, zaradi česar je marina v Punatu pravi drugi dom za navtične navdušence. S to nagrado prva marina na vzhodni obali Jadrana  dodatno potrjuje zavezanost ohranjanju naravnih lepot Hrvaške in dvigu standardov navtičnega turizma. Letos so v marini praznovali pomemben jubilej – 60 let neprekinjenega in uspešnega delovanja. Ta dosežek je v veliki meri zasluga njihovih strank, zvestih partnerjev. Ko je bila marina leta 1964 ustanovljena kot prezimovališče za tri športne jadrnice nemškega lastnika v okviru ladjedelnice z dolgo tradicijo, je hitro postala pionirka v novem gospodarskem sektorju – navtičnem turizmu. Celih 50 let je bila največja marina na Jadranu, znana po inovacijah na področju varnosti in tehnologije, ter nagrajena za svoje dosežke. Danes je Marina Punat pomembno navtično letovišče na Hrvaškem, ki ponuja širok spekter storitev skozi vse leto in predstavlja drugi dom za skoraj 1400 navtikov.

četrtek, 12. december

RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Društvo športnih novinarjev Slovenije je tudi za leto 2024 izbralo Športnika leta. Nagrade najboljšim v ženski, moški in ekipni kategoriji so podelili sinoči na slovesnosti v Cankarjevem domu. Med nominiranci je bil tudi naš srebrni olimpijec Toni Vodišek, ki je v zares izjemni konkurenci osvojil tretje mesto, za kolesarjem Tadejem Pogačarjem in košarkašem Luko Dončićem. Toni Vodišek je moral za naslov olimpijskega podprvaka skozi leta treningov uspešno premagati številne izzive, od težav z opremo, s kolenom, s poškodbo prav na prizorišču olimpijskih nastopov, in številne druge. Ko je šlo zares, je bil skozi cel teden, do zadnjega dne olimpijskih nastopov, prav v vrhu lestvice, kljub težkim poškodbam in vsem oviram. Mentaliteta pravega športnika in zato več kot zasluženo tudi to veliko priznanje! Toni Vodišek je po razglasitvi povedal: “Z naslovom in nagrado sem zelo zadovoljen, še posebej, da sem lahko stal ob boku takšnim “kraljem”, kot so Tadej Pogačar, Luka Dončić, Primož Roglič. Vem, da bom v naprej delal še dosti več, da pridem še višje. Pred mano sta zdaj še dve prosti mesti in ne bom se predal, dokler ne bom na vrhu. Tako kot v kajtu - ciljali smo na medaljo, dobili smo medaljo, zdaj gremo ciljat na zlato. Tudi na Športniku leta gremo ciljat na čim boljše mesto!”
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Elegantna linija, dolžina 17,93 metra in hitrost do 32 vozlov – nova pridobitev v floti je Sessa F60, športno-križarska jahta z tremi dvojnimi kabinami, prostorom za 6–8 oseb za prenočevanje in velikimi zunanjimi lounge prostori, kjer lahko uživate na morju ob vsaki priložnosti in v vsakem okolju. Sessa Marine F60 S svojim športnim videzom, velikimi okni, ki razbijajo široki bočni profil, in impresivnim flybridgeom se nova Sessa F60 že na prvi pogled predstavlja kot jahta, ki združuje športni značaj in udobje za križarjenje. Ta zadnja lastnost je jasno prikazana v postavitvi na krovu, ki poleg sproščanja ponuja številne priložnosti za druženje, bodisi na prostem ali v zavetju. Pogon s parom motorjev Volvo Penta IPS zagotavlja odlične zmogljivosti z potovalno hitrostjo 24 vozlov in maksimalno hitrostjo 32 vozlov. Sessa Marine F60 – Zunanjost Razvit v sodelovanju z italijanskim oblikovalskim studiem CentroStile Design, je novi projekt Sessa F60 namenil posebno pozornost zunanjim prostorom ter tako zagotovil več prostora za stik z naravo. Na voljo so štiri neodvisna območja: platforma, zadnji kokpit, premec in flybridge, ki ponujajo različne možnosti za sprostitev in zabavo. Zadnja platforma ima fiksni del in potopni del s hidravličnim dvigalom, kar omogoča enostavno vkrcanje in jo lahko uporabljate kot zasebno plažo, kar zagotavlja večjo varnost pri uživanju v vodi. Iz zadnjega dela je dostop do prostorne garaže, ki ima sistem odpiranja s hidravličnim batom in električnim vitlom. Garaža omogoča shranjevanje vodnega skuterja ali tenderja dolžine do 2,80 metra, hkrati pa nudi dodaten prostor za shranjevanje vodnih igrač in potapljaške opreme. Zadnji kokpit je prostoren in omogoča odličen prehod po plovilu. S kavčem in jedilno mizo povezuje različne prostore, kar ustvarja odlično območje za druženje z družino in prijatelji. Na premcu izstopa območje z veliko ležalno površino, dvignjeno nad nivo palube, ter udobnim kavčem, ki je strateško nameščen ob vetrobranskem steklu. Sessa Marine je znana po poudarku na flybridge pri svojih jahtah, in F60 ni izjema. Prostorno območje vključuje drugi krmilni prostor, obdan z udobnim ležalnikom, gurmansko omarico ter L-oblikovanim kavčem z mizo, kar ustvarja čudovito teraso z razgledom na morje, ki jo lahko uživate v najboljši družbi. Za večje udobje in funkcionalnost je lahko zaščiteno s streho T-top. Sessa Marine F60 – Notranjost V glavni salon veliki okni osvetljujeta prijetno dnevno sobo, ki omogoča dostop do visokotehnološkega krmilnega centra z vso potrebno opremo za upravljanje in nadzor plovila. Na istem krovu se nahaja kuhinja, ki je povezana z zunanjim delom in zadnjim kokpitom, kar ustvarja veliko območje za sprostitev. V zasebnem delu na spodnjem krovu lahko gostje uživajo v zasebnosti in neodvisnosti v prijetnem notranjem prostoru, ki vključuje preddverje in tri suite. Z elegantnim in sodobnim dizajnom se lastniška kabina nahaja na sredini plovila in izkorišča celotno širino plovila. Kabina vključuje lastno kopalnico, kavč in garderobno omaro, kar omogoča veliko prostora in udobja med bivanjem. Prostorna in sofisticirana VIP suita se nahaja na premcu, medtem ko je tretja kabina, ki vključuje prilagodljivo kopalnico, ki jo lahko delijo gostje, na desni strani plovila. SESSA MARINE F60 Lepota, pozornost do detajlov, uporabnost in najsodobnejša tehnologija so značilnosti, ki vodijo zasnovo tega projekta. Ta združuje ameriški slog jadranja, ki poudarja zunanje prostore in zmogljivost, z eleganco in odličnostjo najfinejšega italijanskega navtičnega sloga. Več tehničnih podrobnosti si lahko ogledate na spletni strani generalnega uvoznika, podjetja MOTO-NAUTIKA d.o.o.: Več o plovilu: Sessa Marine F60 Več informacij: T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) PLOVILA: +386 31 300 903 E: info@moto-nautika.com Salon: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju Spleta stran: www.moto-nautika.com
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Moto-Nautika z veseljem napoveduje že četrto tradicionalno božično soboto, ki bo tudi letos obogatena z edinstveno dobrodelno akcijo "Otroci za otroke". Dogodek bo potekal v soboto, 21. decembra 2024, med 9. in 13. uro, v prostorih Moto-Nautike na Ptujski cesti 63, Miklavž na Dravskem polju. Pridružite se prazničnemu vzdušju in pomagajte ustvariti čarobne praznike otrokom iz Centra za sluh in govor Maribor. Dobrodelna akcija Otroci za otroke Moto-Nautika vabi, da se pridružite dobrodelni akciji in prispevate k bolj srečnim praznikom otrok. V akciji Otroci otrokom pozivamo otroke, da podarijo svoje stare igrače in tako doma naredijo prostor za nove ter s starimi polepšajo praznike drugim! Kako sodelovati? Prebrskajte domače police in poiščite rabljene igrače, knjige ali druge uporabne otroške predmete , ki so še dobro ohranjeni. Očiščene predmete prinesite v salon Moto-Nautike na dan dogodka, 21. decembra 2024 . Vse zbrano bo predano Centru za sluh in govor Maribor , ki nudi podporo gluhim, naglušnim in otrokom z govorno-jezikovnimi motnjami. Bogat praznični program za vso družino Tradicionalna božična sobota Moto-Nautike je več kot le dobrodelni dogodek – je pravo doživetje za vso družino. Pridružite se nepozabnemu dogodku, polnemu smeha, toplih trenutkov in zabave za vse generacije. Kaj vas čaka? Božički na motorjih: Ob 11. uri bodo s svojimi glasnimi motorji pričarali praznično vzdušje. Fotografiranje pred božično kuliso: Posebne motorne sani bodo pripravljene za fotografiranje – čudovit spomin na praznične dni! Topli napitki in prigrizki bodo poskrbeli za prijetno vzdušje in dobro voljo. Vabljeni v Miklavž, na Ptujsko cesto 63, v salon Moto-Nautike, v soboto 21. 12. 2024, med 9. in 13. uro!

torek, 10. december

RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Za mnoge slovenske jadralce je jadranje več kot le hobi; je strast, način življenja in način raziskovanja. Vsako leto se kateri izmed slovenskih jadralcev odloči, da se odpravi na avanturo okrog sveta. Njegova poti vodi skozi različne morja in oceane, od Jadranskega morja do Atlantika in Tihega oceana. Skozi svoje potovanje se srečujejo z raznolikimi kulturami, gastronomijo ter naravnimi lepotami, ki jih dokumentirajo v svojih potopisih. Potopisi slovenskih jadralcev so bogati z informacijami in osebnimi zgodbami. Ti zapisi zajemajo tako lepotne trenutke, kot tudi izzive, s katerimi se soočajo med plovbo. Njihovi dnevniški zapisi pogosto vključujejo opise nepredvidljivih vremenskih razmer, srečanj s prijaznimi domačini in edinstvenih izkušenj, ki jih prinaša življenje na morju. Potopisi ponujajo vpogled v to, kako potujejo, kaj jedo, kje spijo ter kakšne so njihove misli in občutki ob prečkanju novih meja. Potopisi slovenskih morjeplovcev, ki so na voljo v naši spletni trgovini: Miran Tepeš: Miran Tepeš - Proti soncu Miran Tepeš: Z vetrom Miran Tepeš: Veliki trije Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko Jure Šterk: Jure Šterk - Dnevnik zadnje plovbe Jasmin Čauševič Jasmin Čauševič: Sam prek oceana Jasmin Čauševič: Šepet vetra in valov Jasmin Čauševič: OTOKI PEŠČENIH PLAŽ Walter Teršek Walter Teršek: Neglede na vse Walter Teršek: 10 m svobode Barbara Cirman Barbara Cirman: Ples vetra in morja Karlo Kocjančič Karlo Kocjančič : Veter med otoki Andrej Trefalt Andrej Trefalt: Slane zgodbe Andrej Trefalt - Slane zgodbe 2 Vse knjige so na zalogi. Na vaš naslov jih bomo poslali takoj, ko prejmemo plačilo.

ponedeljek, 9. december

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Včeraj popoldne je jadralcu Sebastienu Simonu odtrgalo hidrokrilo z njegove jadrnice Groupe Dubreuil. Simon je včeraj popoldne plul mimo otočja Kurguelen v Južnem oceanu proti Avstraliji. V težkih a obvladujočih pogojih z vetrom, ki je pihal s hitrostjo 25 vozlov in valovi, ki so dosegali 5 m, je njegova jadrnica naenkrat začela poplesavati. Hitro je popustil jadra. Jadrnica se ni več odzivala na krmilo kot doslej. Sebastien Simon je zapisal: »Hitro sem ugotovil, da je problem v hidrokrilu. Pogledal sem na desno stran in ugotovil, da se je polomilo na komolcu, ravno tam, kjer je najbolj zakrivljeno.« Kasneje je izvedel podroben pregled plovila in ugotovil, da ni utrpel drugih poškodb. Jadrnica je še vedno v dobrem stanju in z regato bo nadaljeval. Sebastienu Simon sicer pluje odlično. Trenutno je na drugem mestu. Pred njim je le odlični Charlie Dalin na Macif Sante Prevoyance, ki ima pred njim 180 nmi prednosti. Oba plujeta na robu Antarktične cone prepovedane plovbe in se približujeta rtu Leeuin, zahodnemu rtu Avstralije. Oba plujeta v severozahodnih vetrovih, ki dosegajo hitrosti med 20 in 25 vozli in omogočajo hitro napredovanje proti vzhodu. Ostali jadralci razen zadnjega, Madžara Szabolcsa Weoresa so že vpluli v Indijski ocean. Kitajec Jingkun Xu, ki pluje na predzadnjem mestu ima že 3880 nmi zaostanka. Mađžar na zadnjem mestu zaostaja že 5500 nmi. Škoda tudi na Human Immobilier Včeraj popoldne je Antoine Cornic plul z drugo krajšavo na glavnem jadru, prednje jadro pa je bilo FR0 (Fractional Zero). V konstantnem vetru 30 vozlov ga je presenetil sunek vetra s hitrostjo 70 vozlov in raztrgal prednje jadro. Antoine je bil prisiljen jadro odrezati, da bi zaščitil jambor in jadrnico. K sreči je reagiral pravočasno. Njegovo plovilo je nepoškodovano in lahko nadaljuje z jadranjem. Namesto poškodovanega FR0 je namestil J2.

sobota, 7. december

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Pretekli teden je proizvajalec prestižnih italijanskih RIB-ov Nuova Jolly predstavil novost prihodnje sezone. Prince 30 Sport Cabin je naslednik izjemno uspešnega modela Prince 28 Sport Cabin, ki pa je malenkost zrastel – sedaj z izjemno širino 3,40m. Vsi modeli Nuova Jolly se ponašajo z visoko zmogljivim HI Power trupom ter globokim 25 stopinjskim kotom ter najkvalitetnejšim ORCA hy>palonom. Novost modelov, ki jih je Nuova Jolly predstavil letos, je vsekakor zelo zanimiv kabinski koncept, pri katerem lahko kabino iz premčne strani na široko odprete in tako uživate pod zvezdami v varnem zavetju kabine. Kabina je zelo svetla in zračna, s kar štirimi okni ter mornarskim straniščem in veliko odlagalnimi površinami. V nakup vas bo prepričala bogata standardna oprema: elektro sidro, karbonska armaturna plošča, dekorativna umetna tikovina, zunanji tuš, popolnoma opremljena kabina z mornarskim straniščem in rezervoarjem odpadne vode, hladilnik, umivalnik, zadnji sedež konvertibilen v veliko ležišče, piknik miza in veliko več. Prav tako pa imate veliko možnosti dodatne opreme, vse od bočnih pramčnih motorjev, T Topa, kuhinjskega otoka, ekskluzivnim avdio sistemom z ojačevalci ter veliko več. Prince 30 Sport Cabin ni samo sinonim za tehnično odličnost, ampak tudi prilagojen slog. Neskončna paleta kombinacij barv oblazinjenja, izbire barve trupa ter barve tubusev bo dodala še piko na i, da bo Nuova Jolly res samo vaš in edinstven. Cena plovila brez motorja – promocijska cena do 31.12.2024 – že od 106.000,00 EUR naprej! Tehnični podatki: Dolžina: 8,80 m Širina: 3,40 m Teža: 2000 Motor: do 600 KM (1 XXl ali 2 XL) Število oseb na krovu: 10 Rezervoar za gorivo: 410 l Rezervoar za vodo: 105L Ležišča: 2 Kategorija: B Plovila Nuova Jolly so na voljo pri slovenskemu zastopniku, podjetju Navigator Group Ptuj , navigator-ptuj.si , tel.: +386 51 238 901 ali +386 40 440 460. {gallery}nouva-jolly-prince-30{/gallery}
RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Jutri se v Mar del Plati v Argentini s prvimi plovi začenja svetovno prvenstvo za optimiste, na katerem nastopa tudi pet mladih slovenskih jadralcev: Lina Sorta, Filip Luka Butinar, Filip Valjavec, Kristjan Petaros in Lan Černac Škofič. Spremljata jih trener Luka Domijan in vodja ekipe Tina Mrak. Danes jih čakajo še zadnje priprave, zvečer otvoritvena slovesnost, jutri pa bo šlo zares. Na prvenstvu se bi pomerilo 227 jadralcev iz 52 držav, večino držav zastopa ekipa petih jadralcev. Za prve dni so predvidene flotne regate, v torek in sredo ekipne, zadnje tri dni prvenstva pa ponovno flotni nastopi. Prvenstvo se zaključuje v soboto, 14. decembra. Vetrna napoved je spremenljiva, tako po moči kot po smeri. Za jutri v sunkih napovedujejo celo preko 25 vozlov, že v nedeljo pa naj bi veter močno oslabel. Trener Luka Domijan: “Za nami so že trije intenzivni treningi v Mar del Plati, kjer smo se dodobra spoznali z lokalnimi pogoji na morju, ki bodo zagotovo predstavljali zanimiv izziv za naše jadralce. Ekipa je opravila tudi vse potrebne meritve opreme. Danes nas čaka uradna otvoritev svetovnega prvenstva, ki je vedno poseben trenutek – priložnost, da ponosno zastopamo Slovenijo med najboljšimi. Vzdušje v ekipi je odlično, jadralci so motivirani in pripravljeni dati vse od sebe. Hvala vsem, ki nas podpirate, in držite pesti za našo ekipo!”

četrtek, 5. december

RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Najhitrejša jadralca, Charlie Dalin na Macif Sante Prevoyance in Sebastien Simon na Groupe Dubreuil plujeta mimo oddaljena otočja Kurguelen v južnem Indijskem oceanu. Vetrovi pihajo s hitrostjo preko 50 vozlov valovi, valovi pa dosegajo višino 5m. Oba vodilna jadralca sta se odločila za plovbo po skrajnem južnem delu oceana blizu meje dovoljene plovbe. Trenutno plujeta severno od otočja Kurguelen v področju nizkega pritiska in dosegata hitrosti plovbe preko 20 vozlov. Večina jadralcev, ki so pred dnevi pluli tik za njima, so se odločili, da se izognejo fronti in plujejo bolj severno. Ker vodilna jadralca kljub izjemno zahtevnim pogojem plujeta zelo dobro, so si vsi zasledovalci pridelali prvi večji zaostanek. Charli Dalin na Macif Sante Prevoyance je do sedaj preplul že 8655 nmi (eno tretjino celotne poti) in ima pred zasledovalcem Sebastienom Simonom na Groupe Dubreuil 94 nmi prednosti. Yoann Richomme na Paprec Arkea, ki pluje na tretjem mestu in je vodilni v skupini, ki se je odločila, da pluje po severni strani področja z nizkim pritiskom, zaostaja že 390 nmi. Skupina pluje v vetrovih, ki pihajo s hitrostjo med 20 in 25 vozli, jim omogoča hitro napredovanje, vendar bo njihova pot bistveno daljša in zaostanek se bo verjetno še povečal. Boris Herrmann na jadrnici Malizia – Seaexplorer, ki pluje na 11. mestu je sporočil z jadrnice: »Danes zjutraj mi je uspelo popraviti pripone jadra J2 na premcu. Upam, da bom sledil tempu vodilnih in prenehal povečevati zaostanek. Trenutno plujem zelo solidno. Hitrost plovbe znaša 20 vozlov. Plujem v smeri vzhodjugovzhod. Sledim smeri po kateri plujejo tudi Justine, Clarisse in Sam. Pripravljamo se na bolj severne vetrove. Fronta nas bo prehitela. Plujemo v zmernih pogojih kakršne pričakujemo v naslednjih petih ali šestih dneh. Sinoči sem se dobro spočil. Danes bom pospravljal jadrnico. Pripravil sem jo za močnejše vetrove. Sedaj, ko se umirja, me čaka veliko zlaganja jader in ostalih opravil. KO bo posijalo sonce se bo malo ogrelo in lahko si bom privoščil tudi malo počitka.« Pip Hare na jadrnici Medallia pluje na trenutnem 16. mestu. Za vodilnim Charliem Dalinom ima že 1740 zaostanka. Danes ponoči je zaplula v Indijski ocean. Za njo je nekaj zelo težkih dni jadranja. Svojo plovbo je komentirala: »Razmere na krovu so se nekoliko spremenile. Zadnjih 14 ur sem popravljala polomljen rele. Iz dveh polomljenih sem sestavila enega delujočega. Do sedaj sploh nisem vedela kaj je rele.«

sreda, 4. december

RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Na Hrvaškem je postavljena nova oznaka osamljene nevarnosti, ki še ni vrisana v pomorske karte. Posodobite svoje elektronske karte oziroma jo ročno vrišite v vaše klasične karte, da ne bo prišlo do zmede v ključnih trenutkih. Oznaka osamljene nevarnosti številka 1731 je postavljena na greben Mali Greben južno od zaliva Bojna Draga v istoimenskem kraju. Črna železna konstrukcija je visoka 6 m. Na vrhu ima dve črni krogli na stebru pa sta dva široka rdeča pasova. Plovba okoli oznake je možna v vseh smereh. Globina morja med Malim Grebenom in kopnim na severu je manj kot 5m. Karakteristika oznake: Naziv: Signalna oznaka greben Mali Greben Številka objekta: 1731 Pozicija (WGS 84): 44° 32,840´ N;  015° 02,660´ E Pomen: osamljena nevarnost Znak na vrhu: dve črni krogli druga nad drugo Sektor zatemnitve: 215° - 319° (104°) Višina luči nad morsko gladino: ~ 7 m. Barva konstrukcije: črna z dvema širokima rdečima pasovom Natančna lokacija oznake Mali Greben - oznaka osamljene nevarnosti Nove oznake postavljene v letu 2024 Poljana Broce LG Vela Sika Školjič 1809 Planac 1750
RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Plovila GRAND Boats - serije Golden Line so sinonim za prestiž in udobje na vodi, zdaj pa so pri Grand Boats poskrbeli za pravo revolucijo! Z novimi dodatki, kot so napredni podaljški sončnih streh in izboljšane trde strehe iz steklenih vlaken, modeli G680, G750 in G850 ponujajo še večjo zaščito, prilagodljivost in luksuzno izkušnjo, ki bo navdušila vse ljubitelje plovbe. Te novosti postavljajo nova merila za udobje in funkcionalnost v svetu RIB plovil. Nova trda streha iz steklenih vlaken Sprva so bila plovila opremljena z osnovno streho iz pleksi stekla, ki je nudila osnovno zaščito pred UV žarki in vremenskimi vplivi. Vendar so se uporabniki pogosto soočali z omejitvami, kot so manjša vzdržljivost in otežena možnost nameščanja dodatne opreme. Zato so pri Grand Boats razvili izboljšano različico trdih streh iz steklenih vlaken. Te strehe ponujajo ne le odlično zaščito pred soncem in vročino, temveč so zasnovane za enostavno prilagoditev z dodatki, kot so LED luči, zvočniki in drugi pripomočki. Poleg tega so izjemno trpežne, kar zagotavlja dolgo življenjsko dobo tudi v zahtevnih pogojih. Podaljški sončnih streh za vrhunsko udobje Z novo streho iz steklenih vlaken so združljivi tudi podaljški sončnih streh, ki zagotavljajo popolno zaščito tako na premcu kot na krmi plovila. Ti podaljški omogočajo več sence in udobja, kar je idealno za dolge poletne dni na morju. Lastniki, ki imajo trenutno strehe iz pleksi stekla, lahko izkoristijo možnost zamenjave za novo različico, kar jim odpre vrata do teh naprednih funkcionalnosti. Podaljški so zasnovani tako, da se popolnoma prilegajo obstoječim trdim streham, kar ohranja eleganten videz plovila. Prilagodljivost in inovacije za zahtevne uporabnike Grand Boats je z novimi možnostmi dokazal svojo zavezanost k inovacijam in poslušanju potreb svojih strank. Ne glede na to, ali iščete dodatno zaščito pred soncem ali več prilagodljivosti za dodatno opremo, te posodobitve zadovoljujejo vse vidike udobja in funkcionalnosti. Z novostmi serije Golden Line so uporabniki lahko prepričani, da dobijo najnovejšo tehnologijo in oblikovanje, ki postavlja nova merila v svetu RIB plovil. Zdaj je pravi čas, da se podate na novo avanturo na vodi s popolnoma opremljenim plovilom! Kontakt: T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) PLOVILA: +386 31 300 903 E: info@moto-nautika.com Salon: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Spleta stran: www.moto-nautika.com , www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 17 dnevi
V soboto proti jutru sva s Sandijem odjadrala iz Port Angelesa. Hladen nočni veter s hribov ob obali je prve ure lepo napenjal jadra Skokice, potem pa dopoldne oslabel. V prelivu Juan de Fuca, ki med otokom Vancouver in ameriško celino vodi na Pacifik, sva jadrom v pomoč dopoldne morala zagnati motor. Po 50 miljah sva se za nekaj ur ustavila v indijanskem Naselju Neah Bay, kjer sva kupila nekaj hrane za prihodnje dni. Pristanišče je polno lesenih ribiških bark, ki so resnično videti bolj “indijansko”.  Mnoge med njimi že dolgo niso videle čopiča, barve, nove opreme ali pa pridne roke, ki bi jih očistila. Popoldne sva zapustila Neah Bay in odjadrala na Pacifik, kjer sva se srečala z močnejšim vetrom in dolgimi oceanskimi valovi. Za rtom sva zavila na jug proti 600 milj oddaljeni Kaliforniji. V nedeljo sva se za 20 milj oddaljila od obale, saj je v obalnem morju veliko ribiških ovir (vrš za rake in mrež), ki so sicer označene z bojami, a med valovi niso zelo dobro vidne in v eno od njih se nama je tudi uspelo ujeti. Z vzvratno vožnjo se nama je uspelo brez težav rešiti. V ponedeljek sva se ustavila v Newportu, pristaniškem mestu v ustju reke na obali države Oregon. Tam ima Garmin razvojni oddelek za avtopilote in z gospodom Jonom, vodjo Garminove prodajne mreže, sem se že lani jeseni dogovoril, da se spomladi spotoma ustavim v Newportu, kjer mi bodo njihovi strokovnjaki avtopilota pregledali in popravili. Že kmalu po pristanku sta na krov Skokice prišla dva razvojnika in pregledovala aparature. Zame je elektronika in hidraulika precej španska vas, Sandi pa je s temi napravami zelo domač, zato se je ponudil za pomočnika pri pregledu in popravilu. John, vodja razvojnega oddelka, je po softwearskem pregledu naprav ugotovil, da je več možnih vzrokov za občasne odpovedi delovanja avtopilota, a za nobeno ni bil prepričan, da je glavni vzrok. Garminovca sta imela s seboj vrsto rezervnih delov za hidravlično črpalko, motor in drugih naprav v sistemu avtopilota, zato je predlagal, da del za delom zamenjamo in preskusimo kako delujejo, hkrati pa bodo nadgradili tudi obstoječo programsko opremo. In potem je Sandi celo popoldne čepel v prtljažnem prostoru, kjer je nameščen avtopilot in z njega odstranjeval različne dele in v sistem nameščal nove, John je namontiral nov kompas in krmilno enoto, njegov asistent pa je poskrbel za nadgradnjo programske opreme. Jaz polovice zadev, o katerih so se pogovarjali, itak nisem razumel in sem Sandiju lahko le pomagal pri podajanju ključev, izvijačev in klešč. Vse več je bilo namontirane nove opreme in vse bolj me je skrbelo, kakšen bo račun za to popravilo. Pred večerom ja bilo vse pravilno nameščeno in skalibrirano, zato smo se odpravili še na testno plovbo po zalivu. Vse je delovalo tako kot mora. In račun? Garminovca sta se mi nasmehnila in rekla, da je to darilo njihovega prodajnega in razvojnega oddelka. Rekla sta, da sta vesela obiska jadralca, pri katerem je avtopilot veliko v uporabi in da na tak način dobijo tudi povratne informacije in izkušnje. Zaželela sta mi srečno jadranje, za darilo pa sem dobil še daljinca za upravljanje avtopilota. Skorajda brez besed sem ostal ob tej lepi gesti Garmina, le zahvalil sem se lahko. Bil je prvi april, darilo pa je bilo vse prej kot prvoaprilsko. V torek 2. aprila sva navsezgodaj zjutraj skozi meglo odjadrala iz Newporta. Malo me je skrbelo, kakšni bodo valovi za valobrani na izlivu reke, a je bilo vse v redu in po desetih minutah sva bila na odprtem morju. Večino torka in noči na sredo sva razmeroma udobno lahko prejadrala, le megla in dež zmanjšujeta vidljivost, da sem dodatno zaradi varnosti vklopil še radar. AIS-a tukajšnji ribiči na žalost ne uporabljajo. V sredo se bova ustavila v Crescent City-ju, potem pa bom moral do konca tedna nekje na poti do San Francisca najti ustrezno marino, kjer bo Skokica lahko počakala na nadaljevanje jadranja v maju. < Proti jugu Nadaljevanje: 14.12.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

torek, 3. december

RumenoeNavtikapred 17 dnevi
Pula bo letos med prazniki doživela pravo preobrazbo. Veličastna Arena, eden najbolj prepoznavnih rimskih amfiteatrov, se bo prvič spremenila v čarobno praznično prizorišče. Tako se bo pridružila priljubljenim adventnim lokacijam, kot so Portarata, Giardin, tržnica in Park mesta Gradec. Advent v Areni se uradno začne v petek, 6. decembra 2024, ob 18. uri, organizatorji pa obljubljajo kopico nepozabnih doživetij za vse generacije. Obiskovalci Adventa v Puli bodo lahko letos uživali v doslej nevidenih prizorih in edinstvenih scenografskih elementih, ki so jih ročno izdelali izključno za novo adventno lokacijo – Areno. Avtor idejne zasnove in izvedbenega projekta je podjetje InspiroLab, ki je pri načrtovanju projekta izvedlo raziskavo zgodovinskih elementov, povezanih s samo Areno. Zato bo prostor amfiteatra razdeljen na več tematskih območij, ki jih navdihujejo bogata zgodovina in legende te ikonične lokacije. Edinstvene svetlobne instalacije bodo vključevale legendo o vilah – graditeljicah Arene, pa tudi elemente, ki jih navdihujejo gladiatorji. Veliko drsališče in 111 božičnih dreves V osrčju Arene bo urejeno veliko drsališče s površino 600 m². Drsališče bo odprto vsak dan od 6. decembra 2024 do 6. januarja 2025. Od nedelje do četrtka bo drsališče obratovalo od 10.00 do 22.00, ob petkih in sobotah pa do 23.00. Drsanje bo potekalo v 45-minutnih terminih, ki se bodo začeli vsako polno uro. Na zasneženih kamnitih tribunah bo postavljenih kar 111 osvetljenih božičnih dreves. Da bi ta edinstvena lokacija med adventom zasijala v vsej svoji lepoti, organizatorji načrtujejo dodatno osvetlitev celotnega zasneženega prostora ter uporabo scenografskih naprav za ustvarjanje efekta megle, ki bo prizor naredil še bolj čaroben. Advent v Areni bo bogato dediščino enega največjih rimskih amfiteatrov združil z modernim prazničnim vzdušjem. Ta edinstvena kombinacija zgodovine, umetnosti in zabave letos Pulo postavlja med najbolj atraktivne adventne destinacije v Evropi. Rezervirajte si čas za obisk in postanite del te nepozabne zgodbe, ki bo Pulo za en mesec spremenila v središče prazničnega dogajanja v regiji. Vstop v Areno je za vse brezplačen, plača se samo drsanje, če se zanj odločite. Več informacij o Adventu v Puli in Areni je na voljo na uradni spletni strani organizatorjev in tudi na družbenih omrežjih dogodka.