Vir: eNavtika

sreda, 3. december

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 12 urami in 41 minutami
Moto-Nautika predstavlja naslednjega izmed TOP paketov v nizu osmih: Grand G500 Decor White Hypalon z izvenkrmnim motorjem Mercury F 100. G500 je primeren kot pomožno plovilo večjim jahtam ali kot samostojno plovilo, ki zraven vrhunskega , športnega dizajna nudi tudi veliko udobja. Je odlična izbira za športno plovbo, vleko vodnega smučarja, ribolov, ter za izlete po morju. PREDNOSTI G 500 Grand Golden Line G500 s svojim športnim videzom ponuja odličen kompromis med prostornostjo in dolžino. S skoraj petimi metri dolžine, njegova certificirana dolžina je 495 centimetrov, ponuja dovolj prostora za vso družino, saj sprejme do devet ljudi. Gre za kompakten in varen čoln z dobrimi plovnimi lastnostmi, sodobnim in elegantnim videzom ter kakovostno izdelavo. Tak paket bo prepričal marsikaterega navtika, ki si želi hitre premike, enostavno uporabo in brezskrbne izlete na vodi. Ima patentirano HSH obliko trupa, ki omogoča zelo hitro glisiranje in majhen vodni upor. Takšna zasnova izboljša plovne lastnosti in hkrati zmanjša porabo goriva. V sprednjem delu čolna je snemljiva ležalna ploščad za sončenje. Krmarska klop je udobna in oblikovana tako, da daje dober oprijem med vožnjo. Rezervoar za gorivo je vgrajen centralno pod volansko konzolo, kar ohranja stabilnost in ne zavzame dodatnega prostora. Nalivnik je nameščen zadaj, zunaj plovila, zato gorivo ne more pritekati v notranjost. Hupa je skrita in elegantno vgrajena. Čoln ima pripravljene štiri dvižne bitve, ki olajšajo dvigovanje in rokovanje. Katero opremo ima Grand G500 Decor White Hypalon? Oprema v tej ponudbi je bogata in skrbno izbrana. Čoln je v barvi Decor White in opremljen s Hypalon tubosi Orca, ki imajo petletno garancijo. Podaljšane platforme omogočajo lažji vstop iz vode na plovilo. Inox deli so črno prašno barvani, kar doda čolnu eleganten in moderen videz. Del serijske opreme je tudi roll bar. Plovilo ima varnostni ventil, ki poskrbi za varno razbremenitev tlaka v tubosih. Čoln ima športni volan Black Performance ter ležalne ploščadi z udobnimi blazinami. Vgrajen je 90-litrski rezervoar za gorivo, trup pa ima dodatno zaščito. SeaDeck imitacija tikovine prekriva celotno površino čolna in zagotavlja dober oprijem ter prijeten občutek pod nogami. V kompletu sta tudi vgradna ročica za upravljanje motorja in analogni števec za gorivo. V ceno plovila je vključen motor Mercury 100 in montaža motorja! Redna cena: 39.179 eur + DDV Ugodnejša cena: 31.328 eur + DDV REZERVIRAJTE SI INDIVIDUALNO PREDSTAVITEV! Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da obiščete prodajni salon na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali kontaktirate na: Telefon: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) Plovila: +386 31 300 903 – Rok +386 51 222 122 – Klemen Email: prodaja@moto-nautika.com Oglejte si tudi preostalo ponudbo na: www.moto-nautika.com www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 12 urami in 48 minutami
Da bo december še lepši in prazničen, smo vam v Moto-Nautiki pripravili ugodnosti pri nakupovanju. Naša decembrska akcija je preprosta. Z vsakim dodatnim izdelkom se vaš prihranek poveča. Tako da je to idealen čas, da osvežite svojo navtično opremo in pripravite čoln ter opremo za vodne športe na novo sezono. Več izbereš, več prihraniš Pripravili smo ponudbo, ki vas nagradi za vsak dodan izdelek. Več izberete, več prihranite.1 izdelek nad 100 eur prinese 15 % popusta, 2 izdelka, skupaj nad 200 eur, prineseta 20 % popusta. 3 izdelki, skupaj nad 300 eur, pa sprožijo kar 30 % popusta.  Ugodnosti ne veljajo na darilne bone in pakete ter na navigacijsko in avdio opremo. Vso ostalo navtično opremo in opremo za vodne športe pa smo zajeli v te praznične ugodnosti.  Obiščite nas na Ptujski cesti 63 , kjer vas na več kot 3.000 kvadratnih metrih čaka široka izbira navtične opreme in opreme za vodne športe, ki vas bo spremljala v prihajajoči sezoni. V Moto-Nautiki bo ves december prazničen Ker želimo, da je ves december pravljičen, smo vam v našem salonu pripravili posebne darilne pakete, ki jih lahko ugodneje kupite za vaše najdražje. Prav tako vas vsak dan ob obisku božično okrašenega salona, pričaka penina in prigrizek, kot tudi darilce ob vsakem nakupu. Vabljeni na Tradicionalno božično soboto Moto-Nautike Dobrodelno obarvana Tradicionalna božična sobota, že dvanajsta zapored, bo na Moto-Nautiki potekala 20.12. med 9. in 13. uro. Pripravljamo vam pestro dogajanje in prijetno druženje. Potekala bo tudi vsakoletna dobrodelna akcija Otroci otrokom , kjer otroke povabimo, da prinesejo svoje dobro ohranjene igrače (ki jih več ne uporabljajo) v naš salon, mi pa jih bomo podarili Centru za sluh in govor Maribor. Otroke, ki bodo podarili igrače bomo obdarili in pogostili s toplo pijačo in prigrizkom. Hkrati nas bodo obiskali Božički na motorjih, kar je vedno pravi spektakel za obiskovalce. Na ta dan vabimo tudi vse naše stranke in poslovne partnerje, naj se nam pridružijo na prijetnem druženju ob kozarčku penine. Vabljeni v naš salon Obiščite nas na Ptujski cesti 63 , kjer vas na več kot 3.000 kvadratnih metrih čaka široka izbira navtične opreme in opreme za vodne športe, ki vas bo spremljala v prihajajoči sezoni.  Za vas smo odprti vsak dan med 8. in 18. uro, ter v soboto med 9. in 13. uro. Nakupujte tudi prek spleta Če želite nakup opraviti hitro, lahko izbirate tudi v naši spletni trgovini. Kliknete in naročite, mi pa poskrbimo za ostalo. Spletna trgovina: https://www.motonautika-shop.com/ Za dodatne informacije nas lahko kontaktirate: Telefon: 02 629 04 00 (#3), Oprema: +386 51 222 122 E-pošta: oprema@moto-nautika.com Splet: www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com

torek, 2. december

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 15 urami in 30 minutami
Proti koncu koledarskega leta veliko kvarnerskih destinacij pripravlja zanimive adventne in božične programe, festivale ter vrhunske kulinarične zgodbe. Polepšajte si začetek zime in se nam pridružite na božičnih in novoletnih praznovanjih, kjer vas pričakuje veliko lepih presenečenj. Poleg tega so tu še številna novoletna praznovanja, novoletno kopanje, dnevi bakalaja, mladega oljčnega olja in odličnih vin. Nekaj dogodkov, ki so še posebej zanimivi smo vam podrobneje predstavili spodaj . »ADVENT NA KVARNERJU, 28.11.2025 - 6.1.2026 Na Kvarnerju se pripravljajo izjemno zanimivi adventni programi. Po celi regiji bodo potekali zabavno-glasbeni programi, humanitarni koncerti, za najmlajše pa so pripravljene številne otroške delavnice, igralnice, druženje z dedkom Mrazom in drsališča ob morju.. Božično-novoletni prazniki bodo še posebej veseli v Opatiji, Reki, Bakru, Crikvenici, Novem Vinodolskem,Vinodolu, Malinski, Baški, Krku, otokih Rab, Krk, Cres, Lošinj ter v Gorskem kotarju, Fužinah, Vrbovskem in Delnicah, kjer vas pričakuje Delniška adventna pravljica. SILVESTROVANJA NA KVARNERJU Zakaj ne bi novega leta 2026 pozdravili na Kvarnerju v objemu morja in sonca? Na Silvestrovo se pripravljajo številni odlični hoteli, kot so Hilton Costabella na Reki, hotel Malin v Malinski, hotel Ambasador v Opatiji ali pa Ikador v Iki in Kukuriku v Kastavu. Skoraj vse destinacije organizirajo silvestrovanje na prostem, še posebej zanimivo bo tradicionalno slovo od starega leta 31. decembra 2025 opoldne v Fužinah v Gorskem Kotarju. KVARNER - EVROPSKA REGIJA GASTRONOMIJE 2026 Ali ste vedeli, da je Kvarner prejel naziv Evropske gastronomske regije za leto 2026 s strani World Region of Gastronomy? Turistični delavci iz Kvarnerja se zavedajo, da je samo s sodelovanjem je mogoče krepiti identiteto kvarnerske gastronomije, ohranjati kulturno dediščino regije in jo pripravljati na leto 2026, ki bo krona skupnega delovanja in dolgoletnih prizadevanj, leto, v katerem bo Kvarner zablestel kot evropska regija gastronomije! KVARNERSKA KULINARIKA SREDI ZIME Med božičnimi praznovanji brez polenovke ne gre. Tega se še kako zavedajo vrhunski kvarnerski kuharji, ki v svojih restavracijah pripravljajo tematske večerje, bogate novoletne menije ali pa Dneve bakalaja kot na primer v restavraciji Rivica v Njivicah, Kukuriku v Kastavu ali pa v Marini Novi v Novem Vinodolskem.. Gostom nudijo bogat izbor domiselnih jedi s polenovko – od tradicionalnega namaza in jedi na žlico do gurmanskih jedi, ki sušeno trsko pripeljejo v vrhunsko kuhinjo. NOVOLETNO KOPANJE NA KVARNERJU - MALI LOŠINJ, OPATIJA Zahvaljujoč prijetnemu podnebju in temperaturi lahko na otoku Lošinj plavate skoraj skozi celo leto. Tradicionalno bodo pogumni sodelovali v "Novoletnem plavanju" na otoku vitalnosti, v torek, 30.12. ob 12,00. Tudi v Opatiji je organizirano tradicionalno novoletno kopanje. Če ste dovolj pogumni, pridite 1. januarja 2026 v Opatijo. Vir: TZ Kvarner

ponedeljek, 1. december

RumenoeNavtikapred 3 dnevi
Leto 2026 bo za slovensko jadralsko skupnost posebno, saj bo Nautic Club Rogla organiziral prestižno regato Grand Prix 2026 , ki bo potekala na monotipnih jadrnicah First 35 . Dogodek obljublja vrhunsko športno tekmovanje, enakovredne pogoje za vse posadke ter pravo jadralsko spektakularnost, ki bo privabila tako izkušene jadralce kot ljubitelje morja. Format tekmovanja Predvidenih je vsaj 12 plovov. Dnevno se izvede največ 5 plovov. Ob dobrih razmerah za jadranje se lahko izvedejo še dodatni plovi. Vsak dan bo zjutraj na sestanku krmarjev potekal žreb jadrnic, tako da bodo posadke vsak dan tekmovale na drugih jadrnicah. Pravica do prijav: Povabljeni slovenski jadralni klubi. Vsak klub lahko prijavi eno posadko z večjim številom članov posadke (maks. 10 članov), ki so vsi člani kluba, ki prijavlja ekipo, vendar bo lahko tekmovalo samo 6 članov posadke. Tekmovanje z manj kot 6 članov posadke ne bo dovoljeno. Menjave članov posadke bodo dovoljene. V posadki bodo lahko samo slovenski državljani. Program regate: SREDA, 25.03.2026 prevzem plovil v marini Jezera na Murterju trening jadranje proti Vodicam privez ACI Vodice večerja v restavraciji ACI Vodice in predstavitev ekip ČETRTEK, 26.03.2026 zajtrk po želji v restavraciji ACI Vodice sestanek krmarjev štart tehničnih plovov (palice) razglasitev dnevnih zmagovalcev večerja po želji v restavraciji ACI Vodice PETEK, 27.03.2026 zajtrk po želji v restavraciji ACI Vodice sestanek krmarjev in žreb jadrnic štart navigacijskih plovov razglasitev dnevnih zmagovalcev večerja po želji v restavraciji ACI Vodice SOBOTA, 28.03.2026 zajtrk po želji v restavraciji ACI Vodice sestanek krmarjev in žreb jadrnic štart tehničnih plovov (palice) večerja v restavraciji ACI Vodice razglasitev dnevnih zmagovalcev podelitev nagrad in zabava NEDELJA, 28.03.2026 predaja jadrnic v marini Jezera na Murterju Organizator: NC Rogla v sodelovanju s Kon-tiki Events Namen regate: klubsko tekmovanje v monotipu Termin: 25.3. - 29.3.2026 Lokacija: ACI Vodice Plovila: 10x First 35 (nova jadra 2024/nov gennaker 2026) Nagradni sklad: 5.000 EUR

sobota, 29. november

RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Saxdor 460 GTC je najnovejši paradni konj finske ladjedelnice Saxdor Yachts – luksuzno, inovativno in zmogljivo plovilo, ki odpira novo poglavje v segmentu 45–50 čevljev. Nova dimenzija v navtiki Saxdor 460 GTC je 46-čeveljski model , ki predstavlja največji in najbolj ambiciozen projekt podjetja Saxdor doslej. Zasnovan je kot kombinacija hitrosti, udobja in sodobnega dizajna , namenjen zahtevnim lastnikom, ki želijo športno zmogljivost, a hkrati prostornost in luksuz. Inovativne rešitve Najbolj prepoznavna značilnost Saxdor 460 GTC so stranske terase , ki se razprejo ob obeh bokih in podaljšajo bivalni prostor za več kot 4 metre. Steklene površine omogočajo stik z morjem, ko so dvignjene, v spuščenem položaju pa se zlijejo z nivojem salona in ustvarijo občutek odprtega apartmaja na vodi. Poleg tega ima plovilo polno širinsko krmilno hišo z drsnimi vrati, kar povečuje občutek prostornosti in omogoča enostaven prehod med notranjostjo in zunanjostjo. Luksuz in udobje Saxdor 460 GTC ni zgolj hiter športni čoln – zasnovan je kot premium jahta . Prostorne kabine, sodobna kuhinja, elegantna kopalnica in premišljena razporeditev prostorov ustvarjajo udobje primerljivo z večjimi jahtami. Namenjen je daljšim potovanjem in druženju na odprtem morju. Za Saxdor Yachts, ustanovljen leta 2019 v Helsinkih, je 460 GTC prelomnica . Z njim podjetje vstopa v prestižni segment večjih jaht in utrjuje svoj položaj kot inovativna ladjedelnica, ki združuje skandinavski dizajn, pametno izrabo prostora in športno zmogljivost . Saxdor 460 GTC je več kot le nov model – je vizija prihodnosti navtike , ki združuje hitrost, luksuz in inovacije. Namenjen je lastnikom, ki želijo plovilo, sposobno tako adrenalinskih voženj kot sproščenega bivanja na morju. Tehnične značilnosti Dolžina: 14,38 m Širina: 4,11 m Motorji: možnost treh zunajkrmnih motorjev Mercury (3 × 425 KM) Hitrost: do 50 vozlov, križarjenje 28–35 vozlov Kapaciteta: do 14 oseb Kabine: 4 kabine, 8 ležišč Rezervoarji: 1.516 l goriva, 280 l sveže vode, 100 l odpadne vode Model Saxdor 460 GTC bo predstavljen januarja 2026. Več informacij o plovilih Saxdor pri uradnemu predstavniku za slovenijo Newera Yachting v Ljubljani, tel.: +386 41 699 325
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Pelješki most je eden izmed najpomembnejših infrastrukturnih projektov v zgodovini Hrvaške, saj je prvič omogočil neposredno cestno povezavo južne Dalmacije s preostalim delom države, brez prehoda skozi Bosno in Hercegovino Ideja o mostu se je pojavila že v 90. letih prejšnjega stoletja , ko so prebivalci južne Dalmacije opozarjali na težave zaradi ozemeljskega pasu Bosne in Hercegovine pri Neumu, ki je prekinjal cestno povezavo. Projekt je bil večkrat odložen zaradi političnih in finančnih razlogov, a je bil končno uresničen v okviru evropsko sofinanciranega projekta Cestovna povezanost s južno Dalmacijo. Gradnja se je začela 23. aprila 2018 in je trajala do 27. januarja 2022 . Centralni del mostu je bil zgrajen po metodi prostokonzolne gradnje , medtem ko so bili pristopni mostovi izvedeni s postopnim narivanjem. Slavnostno odprtje je potekalo 26. julija 2022 , dogodek pa je bil označen kot največja slovesnost v zgodovini samostojne Hrvaške. Most je strateškega pomena , saj je Hrvaška prvič v zgodovini postala teritorialno povezana celota brez prekinitve pri Neumu. Omogoča hitrejšo in varnejšo povezavo med Splitom in Dubrovnikom , kar je ključno za turizem, gospodarstvo in vsakodnevno življenje prebivalcev. Pelješki most je postal simbol nacionalne enotnosti in tehnološkega napredka Hrvaške. Prečkanje mostu je brez cestnine , kar povečuje njegovo dostopnost za domačine in turiste. Most je eden izmed največjih v Evropi in največji gradbeni projekt v zgodovini Hrvaške. Njegova gradnja je bila izjemno zahtevna zaradi globokega temeljenja v morju in močnih vetrovnih razmer v Malostonskem zalivu. Pelješki most danes ni le prometna povezava, temveč tudi simbol povezovanja, tehnološkega napredka in evropske solidarnosti. Njegova podoba je postala nova ikona Jadranske obale. Tehnični podatki Dolžina mostu: 2404 m Širina: 21–22,5 m Višina nad morjem: 55 m Največji razpon: 285 m Konstrukcija je zasnovana kot večrazponski ekstradozni most s poševnimi zategami , temeljen na jeklenih pilotih premera 2 m in dolžine do 125 m. Projektant: Marjan Pipenbaher , slovenski inženir, znan po več velikih mostovih v Evropi in drugod po svetu. Glavni izvajalec: China Road and Bridge Corporation
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Danes sta na Siciliji na evropskem prvenstvu za iQFOiL svoj nastop zaključila Lina in Val Eržen. Dekleta so odjadrala 11 plovov, fantje, ki so bili razdeljeni v skupine, pa 10. Val Eržen se je uvrstil v zlato skupino, prvenstvo pa končuje na 32. mestu med skoraj 90 tekmovalci ter kot 10. v kategoriji U23. Lina, ki je takoj po prihodu na prizorišče zbolela in ni uspela opraviti predvidenih priprav, je v konkurenci 55 deklet prijadrala na 29. mesto, dvakrat se je uvrstila tudi med najboljših deset Trener Igor Eržen takole povzema njun nastop: “Evropsko prvenstvo na Siciliji zaključujemo z dobrimi občutki. Navdušen sem nad Valovimi nastopi, saj je vseh deset plovov opravil brez napak in na izredno visokem nivoju. To je njegov najboljši rezultat v karieri v članski konkurenci, ki ga je z uvrstitvijo v zlato skupino le še nadgradil. Njegovo 32. mesto je vredno še več, ko pogledamo, katera znana imena so ostala za njim. Večina njegovih konkurentov približno enake starosti je obstala v srebrni skupini. Lina je pokazala svojo notranjo moč in kljub virozi vseeno nastopila in odpeljala več odličnih plovov. Do zadnjega dne je držala dobro pozicijo za preskok, a ji pogoji zadnji dan nastopov niso šli na roke, kajti v šibkem vetru, kjer je potrebne veliko energije in eksplozivnosti, da prideš do željene brzine, zaradi bolezni te ni bilo dovolj. Rezultat zato ne odraža dogajanja in sem vesel, da je tudi Lina uspešno zaključila prvenstvo. Domov se vračamo z dvema rezultatoma, na katera sem ponosen.” Jutri bodo na sporedu le še regate za medalje, ki bodo odločile o naslovih evropskih prvakov.

petek, 28. november

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Sunseeker International se vrača na največji mednarodni sejem plovil v Düsseldorfu – in to v velikem slogu. Na razkošni razstavi bo predstavljenih pet izjemnih plovil, ki združujejo inovacijo, mojstrsko izdelavo in vrhunsko zmogljivost. Med njimi bo svetovno premiero doživel Manhattan 56 , ob njem pa še Predator 75, 76 Yacht, 82 Ocean Enclosed in 90 Ocean. Obiskovalci lahko pričakujejo sofisticirano predstavitev, ki bo navdušila s svojo eleganco in podrobnostmi. Gostje z vsega sveta bodo povabljeni, da stopijo na krov in sami občutijo natančnost oblikovanja, ki je zaščitni znak vsake Sunseekerjeve jahte. Novo poglavje. Enaka DNK. Manhattan 56. Manhattan 56 je sodobna interpretacija legende iz osemdesetih let. Njegov predhodnik, Manhattan 55, je postal ikona kot najbolj elegantno, prostorno in vsestransko 50-čeveljsko plovilo na trgu. Do danes je Sunseeker izdelal kar 103 primerke tega kultnega modela. Ob premieri bo Sunseeker pripravil tudi VIP večer , kjer bodo lastniki in navdušenci deležni ekskluzivnega ogleda Manhattana 56 ter priložnosti za druženje in praznovanje rojstva nove ikone. Linija Ocean – zvok spokojnosti Linija Sunseeker Ocean je zasnovana kot vstop v svet miru in jasnosti – kjer morje pomirja, družina in prijatelji se zberejo, vsakdanji hrup pa izgine. 82 Ocean Enclosed Stopite na krov Sunseekerja 82 Ocean Enclosed in doživite pravi pomen spokojnega umika na morju. Ta izjemna jahta navdušuje s prostorno notranjostjo, kjer steklene stene od tal do stropa ponujajo 360-stopinjske, neprekinjene razglede na ocean, ki jemljejo dih. Zasnovana je za ravnovesje med družabnim življenjem in zasebnim počitkom, saj ponuja velikodušne prostore za druženje s prijatelji in družino ter intimne kotičke za tiho razmišljanje. Po lanskem lansiranju v Cannesu je 82 Ocean Enclosed hitro postala zvezda, cenjena zaradi visoko prilagodljivih postavitev in unikatnih notranjih možnosti. Vsaka jahta je edinstven izraz svojega lastnika, ki prinaša izkušnjo lastništva superjahte v plovilu, ki ga je mogoče brez težav upravljati. 90 Ocean Odprt Beach Club , neposreden dostop do vode ter razkošen zgornji most s spa-jem in zabavnimi površinami ustvarjajo idealno okolje za nepozabne trenutke, povezovanje z naravo in svobodo življenja na vodi.
RumenoeNavtikapred 6 dnevi
»Upam, da se nikomur ne zgodi, da bi podrl moj rekord,« je dejal Poon Lim, ko so ga rešili po rekordnih 133 dneh na improviziranemu splavu. Leta 1942 je bil Poon Lim stevard na britanski trgovski ladji, ko jo je v južnem Atlantiku torpedirala nemška podmornica. Ladja se je hitro potopila. Lim je zgrabil rešilni jopič in skočil v valove. Našel je majhen lesen splav – komaj dovolj, da ga je držal – in se povzpel nanj. Ko je spoznal, kaj se mu je zgodilo, se je počutil osamljen. Spoznal je, da je edini preživel in da okoli njega ne vidi nobene odrešitve, ki bi bila smiselna. Okoli njega se je v vidnem polju videl samo prostran in neskončen ocean, nad njim pa oblačno nebo, ki ga ni pustilo ravnodušnega. Sedel je na ta leseni splav in se zjokal. Bil je rešen, ni umrl, a bil je brez vode in brez hrane. Rešitev se je spremenila v spoznanje, da je sedel na splavu smrti. Preživel je, a po drugi strani je bil obsojen na počasno umiranje. Vseeno ni obupal. Poiskal je stvari, ki so plavale na vodi in uspelo mu je najti nekaj pribora. Ni obupal. Deževnico je lovil v platneno ponjavo. Ribe je kasneje lovil na žico, ki jo je potegnil iz svetilke. Morske pse je odganjal z improvizirano sulico. Ribje meso je sušil na soncu in vsak obrok omejil. Naučil se je loviti tudi morske ptice, ki jih je jedel, da le ni umrl. Koža se mu je sušila na žgočem soncu, njegov um in telo pa sta bila vsak dan bolj izmučena. A ni mu ostalo drugega, kot da vztraja. Hotel je preživeti! Vsak sončni vzhod je bil njegova nova bitka, njegov droben čudež vztrajnosti. In ta čudež se je rojeval vsako novo jutro. Morje ni vedno mirno in vsak dan ni bilo dežja. Impresivnih 133 dni je že bil neusmiljeno bitko za življenje, ko so ga rešili brazilski ribiči. Bil je na koncu s svojimi močmi, bolehen in izčrpan. Ko so mu pozneje povedali, da je podrl svetovni rekord na oceanu, je bil njegov odziv preprost in globok. Rekel je le: »Upam, da ga nihče ne bo moral podreti.« Britanska mornarica je pozneje proučevala njegovo preizkušnjo, da bi druge naučila, kako prestati nemogoče. Ocean ne odpušča niti najboljšim. A on je preživel in vklesal svoje ime v zgodovino, kot človek, ki je najdlje preživel sam na oceanu. Poon Lim ni osvojil oceana, a je vseeno zmagal. Postal je simbol tihega, trmastega preživetja – dokaz, da se lahko ena sama duša ohrani tudi v največji praznini. To je brezčasna zgodba o nezlomljivi moči, iznajdljivosti in tihi, neverjetni moči človeškega preživetja, v katerega se ni pahnil sam, da bi se dokazoval. Besedilo: JČ
RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Ekipa Karpo Sailing je v letu 2025 dosegla bistveno več, kot marsikateri ekipi uspe doseči v nekaj letih jadranja. Tri 600 NM dolge regate z vrhunskimi rezultati, prečkanje oceana, izobraževanja in drugi jadralni projekti si zaslužijo, da jih zbrano osvetlimo na enem mestu. Začelo se je februarja na Karibih, kjer je Elan 450 Karpo kot prva slovenska jadrnica nastopila na znameniti regati Caribbean 600. Jadranje med Karibskimi otoki je spremljal močan veter, ki je prinesel poškodbe na jadrih za jadranje z vetrom, genakru in Code0. Zgolj s klasičnimi jadri je ekipa pod vodstvom Matica Vrečka regato zaključila na spodobnem petem mestu v skupini IRC2. Na »domačem terenu« je vodja projekta Karpo Maks Vrečko organiziral Navtični abonma, ki je obsegal 7 praktično usmerjenih predavanj za skiperje na Jadranu. Predavanj se je v živo udeležilo več kot 100 znanja željnih skiperjev. Posnetki so na voljo v spletni trgovini eNavtike in so seveda aktualni tudi za sezono 2026. Povezava: https://enavtika.si/sl/eshop/product/104-navticni-abomna-2025-%E2%80%93-7-online-predavanj Istočasno je Karpo s Karibov izplula proti Evropi – več kot 2.500 navtičnih milj dolg prehod čez severni Atlantik. V marcu je to jadranje lahko zelo zahtevno in tako je tudi bilo. Jadranje v veter (orcanje) 4 dni zapored na prvi ali drugi krajšavi, vdor vode in izguba goriva sredi oceana so poskrbeli za izkušnjo, ki je nihče ne bo pozabil. Iznajdljiva in kompetentna posadka je izziv pretrganega neoprena na krmilnem sistemu uspešno rešila, precej je pomagal tudi vetrni obrat. Pri jadranju enostavno moraš na svoji strani imeti tudi srečo, ali pa angele varuhe, kakorkoli kdo obrne. Spomladanski del sezone je bil posvečen Sredozemlju. Karpo je izvedla štiri daljše offshore etape – od Malage, preko Balearov, Korzike, Sardinije in Sicilije, pa vse do Grčije. Serija etap je udeleženim jadralcem prinesla pristno razumevanje odprtega morja, nočnega jadranja, razlik med Jadranskim in Sredozemskim morjem in tudi doživetje najlepših kotičkov Costa Esmeralde in drugih nepozabnih zalivov. Julija je sledila ena izmed najzahtevnejših regat v regiji – Aegean 600. Močan meltemi, ozki prehodi med otoki in izjemna konkurenca so regato postavili med najtežje preizkuse v sezoni. Ekipa Karpo je v zgolj štiričlanski zasedbi odjadrala vrhunsko in osvojila prvo mesto v IRC3, prvo mesto v ORC3 ter drugo mesto generalno v obeh razvrstitvah. Jeseni je ekipa odjadrala do Črne gore, kjer je spremljala Ocean Race Europe in si pobliže ogledala jadrnice razreda Imoca 60 ter se celo »pomerila« z njimi na vodi v dnevu, ki ni bil namenjen regati. Kratki osebni pogovori ali celo pridobitev osebne telefonske številke z zvezdami offshore jadranja, kot so Pip Hare, Cole Brauer in Borisom Hermannom ter na koncu še selfie – nepozabno. Sledil je premik na Malto in nastop na legendarni Rolex Middle Sea Race. Že plovba tja je prinesla resne offshore razmere s 30–35 vozli vetra. Na sami regati pa so ekipe preizkušale skrajnosti – od popolnega brezvetrja do vetra nad 20 vozlov in močnega dežja. Karpo je že tretje leto zapored osvojila stopničke v svoji kategoriji: 3. mesto v IRC5 in 3. mesto v ORC5. Zaključek sezone je prinesla regata Jabuka. Nočni start ob polni luni, hitre odločitve in odlična taktika so ekipi prinesli 1. mesto v ORC A in skupno 10. mesto. Skupno se je različnih jadranj v sezoni udeležilo 69 jadralcev različnih profilov. Trenutno je Karpo v Marini Portorož, kjer potekajo nadaljevalni tečaji jadranja, nadgradnja znanja in priprava jadrnice na novo sezono. Ob zaključku leta je ekipa izdala tudi koledar Karpo 2026, posvečen trem velikim offshore regatam – Caribbean 600, Aegean 600 in Rolex Middle Sea Race. Koledar združuje avtentične fotografije z najzahtevnejših trenutkov, ki so zaznamovali preteklo leto. Lahko si ga naročite na povezavi https://www.karpo.si/trgovina/koledar-2026 Pogovor z Maksom Vrečkom, vodjo projekta Karpo eNavtika: Kakšni so vaši občutki po sezoni 2025? Maks: Čutim globoko spoštovanje do jadrnice. Neverjetno je, koliko naporov zdrži, brez pritoževanja. V Elanu so pred leti izdelali robustno jadrnico, ki je povrhu še hitra in takšne kombinacije so redke. Res pa v jadrnico stalno vlagamo čas, denar in energijo. eNavtika: Skozi celo leto je z vami jadralo veliko ljudi. Je v Sloveniji veliko zanimanja za offshore jadranje? Maks: Res je zanimivo, da imamo Slovenci tako radi zahtevnejša offshore jadranja. Pri naših južnih sosedih tega ni opaziti, enako mentaliteto kot mi imajo npr. jadralci iz Avstrije. Biti na odprtem morju, izpostavljen elementom in popolnoma zaupati ekipi ni enostavno. Tudi kuhanje je velikokrat izziv, pa morska bolezen ... Na splošno je offshore jadranje nemogoče opisati, treba ga je doživeti. eNavtika: Kateri trenutek je bil najtežji? Maks: Ob toliko prejadranih miljah, kot smo jih imeli letos mi, so težki trenutki sestavni del vsake zgodbe, brez tega offshore jadranja sploh ni. V bistvu ne govorimo o težkih trenutkih, temveč težkih dneh. Zelo zahtevna je bila celotna regata Aegean 600, psihološko je bilo težko prenesti uničena jadra na regati Carribean 600, vendar zaradi odročnosti po zahtevnosti prednjači izguba goriva in vdor vode pri prečkanju severnega Atlantika. Takrat sem prejel nekaj telefonskih klicev izkušenejših slovenskih jadralcev, ki so se zavedali resnosti situacije in so z nasveti poskušali pomagati po najboljših močeh. S povezavo starlinka je bila takšna pomoč možna in z nasveti s kopnega smo ekipi sredi oceana pomagali, da so lažje sanirali vdor vode. Skupaj smo močnejši. eNavtika: Kakšno lekcijo ste potegnili iz te zgodbe? Maks: Čeprav jadrnico nenehno temeljito servisiramo in imamo vso potrebno opremo za najzahtevnejša jadranja, nepredvidenih dogodkov ne moremo preprečiti. Na primer neopren, ki se je pretrgal sredi Atlantika, je bil pravočasno zamenjan in nov. Razmere na odprtem morju so včasih neizprosne in takrat se resnično vedno znova sprašujem, kaj tukaj počnem. A vsak vihar mine, posije sonce, pridejo delfini in življenje postane lepo. Na takšnih jadranjih začneš ceniti enostavne stvari, npr. posteljo, ki se ne premika in guga. eNavtika: Zagotovo so bili tudi lepi trenutki? Maks: Zame je najlepše videti neizmerno zadovoljstvo na obrazih drugih jadralcev. Karpo je jadrnica, ki omogoča več kot zgolj jadranje in vsak, ki jadra z nami, to začuti. Na Karpo se zares počutiš živega. eNavtika: Kaj lahko pričakujemo v letu 2026? Maks: Še naprej bomo sledili istemu načelu – najboljša priprava, najboljša oprema in najboljši treningi. Nadaljevali bomo z izobraževanji, regatnimi pripravami in daljšimi offshore jadranji. Kmalu bomo objavili koledar za prihodnjo sezono, ki pa bo drugačna, kot je bila letošnja, saj ostajamo v Sredozemskem morju. Tukaj je logistika prihoda in odhoda na jadrnico za vse zainteresirane jadralce precej lažja kot npr. na Karibih. Posadka Karpo na Rolex Middle Sea Race 2025 (z leve proti desni): Matic Vrečko, David Kešelj, Maks Vrečko, Urška Kofol, Julija Maček, Peter Topić, Gaber Begeš, David Jagodic

četrtek, 27. november

RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Podjetje MOTO-NAUTIKA predstavlja prvi »TOP KOMPLET« v nizu – 8 in pol metrski orjak, skupaj z izvenkrmnim motorjem YAMAHA F300 s tehnologijo »Drive By Wire«. Obnovimo znanje … Model G850 je paradni konj linije GOLDEN LINE, namenjen zahtevnim uporabnikom, ki iščejo prostornost, udobje in zmogljivost. ​ GLAVNE LASTNOSTI PREMEC Z OGROMNO PROSTORA GRAND G850 ponuja veliko sprednjo sončno ploščad, ki vključuje tri blazine in pa tudi odstranljivo mizico s podstavkom. Sprednja ploščad se lahko tudi razstavi, vse elemente, ki jih ne potrebujete, pa preprosto pospravite v velik prostor, ki se nahaja pod zadnjo klopjo. IMPRESIVNA GLAVNA KONZOLA Konzola ima sodobno, elegantno in futuristično obliko. Posebnost pri tej je ta, da se pod njo skriva ogromen prostor, do katerega dostopate tako, da dvignete sprednji del konzole. Na armaturni plošči je dovolj prostora za različne instrumente PROSTOREN ZADNJI DEL Pod zadnjo klopjo  se nahaja največji hrambni prostor, kamor lahko odložite vso dodatno opremo, ki je v danem trenutku ne potrebujete. Ima dovolj prostora za pospravite mizico, celotno sončno ploščad, pokrivalo čolna, rešilne jopiče, ipd. {gallery}grand-g850-yamaha300{/gallery} Mizica se montira na zadnjem delu okrog klopi, ki je oblikovana kot črka U. Kadarkoli lahko mizico enostavno odstranite in s tem pridobite še več prostora za druženje z vašimi prijatelji ali družinskimi člani. SPECIFIKACIJA PLOVILA: (dodatna oprema vključena v ceno) Black Carbon Hypalon – Orca – 5 LETNA GARANCIJA podaljšane platforme z inox izvlečnimi stopničkami, roll bar z ojačitvijo in kljuko za vleko smučarja, elektro paket (avt. kalužna črpalka, vse navigacijske luči, stikala na konzoli, truba,..), ležalna ploščad z blazinami spredaj od konzole naprej, da je pokrit celotni sprednji del in zadaj od zadnjih sedežev do konzole voznika (ležišče primerno tudi do 4 osebe), mizica, ki se enostavno sname ko jo ne potrebujete, Silvertex nadgradnja blazin ,ki je zelo primerna za vročino ter se enostavno čisti, voda ne prodira v blazine, zaščita trupa, varnostni ventil, hidravlika volana Seadeck imitacija tikovine, športni volan BLACK PERFORMANCE, inox ograjice, – vgradni INOX hladilnik električni winch z inox sidrom in verigo, sivi gel coat, Seadeck imitacija tikovine po celem čolnu, vgradni rezervoar vode in tuš set (100 litrski) vgradni rezervoar goriva (300 litrski) Tehnični podatki: Skupna dolžina: 850 cm Skupna širina: 295 cm Teža plovila: 1200 kg Maksimalna moč: 400 KM Kapaciteta oseb: 12 / 16 REDNA CENA: 121.897€ + ddv AKCIJSKA CENA (velja samo za komplet): 91.008€ + ddv V CENO VKLJUČEN MOTOR YAMAHA F300 UCB (Drive By Wire) IN MONTAŽA MOTORJA! REZERVIRAJTE SI INDIVIDUALNO PREDSTAVITEV Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da obiščete prodajni salon na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali kontaktirate na: Telefon: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) Plovila: +386 31 300 903 – Rok +386 51 222 122 – Klemen Email: prodaja@moto-nautika.com Oglejte si tudi preostalo ponudbo na: www.moto-nautika.com www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Hrvaški pomorski častnik je bil v Avstraliji aretiran zaradi tihotapljenja droge v vrednosti približno 170 milijonov evrov. Primer je pretresel javnost, saj gre za enega izmed največjih zasegov mamil, povezanih s hrvaškimi državljani. Drogo je zasegla avstralska zvezna policija s pomočjo Agencije za nadzor meje. Drogo naj bi vrgli z ladje Al Kuwait v morje na razdalji 30 nmi pred pristaniščem Fremantle. 525 kg kokaina je bilo zapakiranega v velike plavajoče pakete. Pakete so iz morja hoteli pobrati trije avstralski državljani, ki jih je policija ujela pri delu. Po pregledu ladje so ugotovili, da je bila nadzorna kamera, ki snema dogajanje na krovu, prekrita, da so z ladje odstranili zaščitno ograjo in jo nato namestili nazaj brez dovoljenja. Osumljencem grozi dolgoletna zaporna kazen, saj avstralska zakonodaja za tovrstne zločine predvideva najstrožje sankcije . Hrvaške oblasti so potrdile, da sodelujejo z avstralskimi preiskovalci, a poudarile, da gre za individualno odgovornost in ne za sistemski problem v hrvaškem pomorstvu. Primer je sprožil razpravo o varnostnih protokolih v pomorski industriji , saj se ladje pogosto uporabljajo za tihotapljenje zaradi obsežnih tovornih prostorov in težke kontrole. Avstralija je ena od držav, ki se že dolgo spopada z visokim povpraševanjem po kokainu, kar privablja mednarodne kriminalne združbe. Hrvaški pomorski častnik je le eden izmed več Evropejcev, ki so bili v zadnjih letih ujeti v podobnih primerih, kar kaže na globalno naravo trgovine z mamili . Primer je sprožil tudi razpravo o ugledu hrvaških pomorščakov , ki so sicer znani po profesionalnosti, a tovrstni incidenti mečejo senco na celoten sektor. Foto: Avstralska policija

sreda, 26. november

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Vabljeni v salon v petek, 28. 11., od 8. do 18. ure in v soboto od 9. do 13. uro. Zraven posebnih popustov, tudi do -75%,  vas bodo pričakali tudi naši izkušeni prodajalci, ki vam bodo svetovali, da boste kupili izdelke, ki bodo ustrezali vašim potreb. Ob kavici boste lahko izbrali opremo po najugodnejših cenah v letu. Trodelna neoprenska obleka Mormaii znižana na 80 eur Redna cena: 320 eur AKCIJSKA CENA: 80 EUR Trodelna neoprenska obleka Mormaii, ki je znižana za 75%, je odlična izbira za vodne športe, tudi za vožnjo z vodnim skuterjem. Nudi dobro zaščito pred mrazom, udobje in veliko gibljivosti. Trodelni sistem omogoča, da si toplotno zaščito prilagodite razmeram: zgornji del za prosto gibanje rok, hlačni del za zaščito nog in dodatna plast za hladnejše dni. Nakup rumene trodelne neprenske obleke: TUKAJ Nakup zelene trodelne neoprenske obleke : TUKAJ Podvodni skuter Jeep X Jobe znižan na 650 eur Redna cena: 929,90 eur AKCIJSKA CENA: 650 EUR Podvodni skuter Jeep X Jobe je zmogljiv in zabaven spremljevalec za potapljanje in snorklanje. Doseže hitrost do 5 km/h in omogoča potop do 30 metrov. Tri stopnje hitrosti poskrbijo za prilagoditev tempa, 9 kg potisne moči pa omogoča stabilno premikanje. Ob skuterju dobite dve litij-ionski bateriji, ki zagotovita do 2 x 37,5 minut delovanja. Nakup skuterja Jeep X Jobe: TUKAJ Wakeboard Vanity znižan na 191 eur Redna cena: 319,99 eur AKCIJSKA CENA: 191 EUR Wakeboard Vanity 136 Jobe je odlična izbira za začetnike in rekreativne uporabnike, saj ponuja lahko, trpežno konstrukcijo in stabilno vožnjo, primerno za učenje in napredek. Njegova zasnova omogoča preprosto upravljanje in zanesljivo zmogljivost. Nakup deske: TUKAJ Radio Boss znižan na 207 eur Redna cena: 295,90 eur Gre za navtični radio z AM/FM, Bluetooth povezavo in USB vhodom, zasnovan za zanesljivo delovanje v vseh razmerah na vodi. Ponuja čist zvok, intuitiven vmesnik in kompaktno vgradnjo, zato je odlična izbira za vsako plovilo. Nakup radia Boss: TUKAJ Večpozicijska deska Jobe znižana na 216 eur Redna cena: 309,90 EUR eur AKCIJSKA CENA: 216 EUR Večpozicijska deska Jobe Stimmel je vsestranska izbira, ki ponuja kar šest načinov uporabe in je primerna za vse generacije ter stopnje znanja. Omogoča stabilno, zabavno in prilagodljivo vožnjo, zato je popolna za vsakogar, ki želi več vodnih športov v eni sami deski. Nakup deske: TUKAJ Vodna tuba Swath  znižana na 340 eur Redna cena: 566,99 eur AKCIJSKA CENA: 340 EUR Vodna tuba Swath za štiri osebe je trpežna, udobna in varna izbira za družine in prijatelje, ki želijo adrenalinsko zabavo na vodi. Njena stabilna zasnova, kakovostni materiali in enostavna uporaba poskrbijo za zanesljivo in brezskrbno vožnjo. Nakup vodne tube Swath: TUKAJ Supe Deska Aero Nera znižana na 230 eur Redna cena: 384,99 eur AKCIJSKA CENA: 230 EUR Aero Nera 10.6 je lahka in trpežna sup deska, ki ponuja odlično stabilnost, udobje in praktičnost za vse vrste uporabnikov. Z elegantnim videzom, kakovostno izdelavo in bogato opremo je zanesljiv spremljevalec za vsako vodno avanturo. Nakup supa: TUKAJ Za dodatne informacije nas lahko kontaktirate: Telefon: 02 629 04 00 (#3), Oprema: +386 51 222 122 E-pošta: oprema@moto-nautika.com Splet: www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Vsi popusti so na voljo tudi v našem salonu v Miklavžu, zato vabljeni na Ptujsko 63, kjer vam bodo naši prodajalci specialisti prijazno svetovali, kateri izdelki so najprimernejši za vas.
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Blagovna znamka Highfield Boats potrjuje celotno floto za največji evropski zimski sejem plovil boot Düsseldorf 2026, kjer bo med 17. in 25. januarjem predstavila dinamično floto. V njej bo prvič razkrit njen najnovejši crossover model – prelomni ADV9. Obiskovalci bodo med prvimi na svetu, ki bodo videli najnovejši Highfieldov avanturistični čoln, predstavljen ob skrbno izbranem naboru vrhunskih tenderjev in RIB-ov. Potrjena flota Highfield vključuje: Novi ADV9 ADV9 je drzna reinterpretacija visokozmogljivega kabinskega crossoverja, ki dosega hitrost 50 vozlov in 300 NM. Plovilo ponuja do štiri ležišča, ogrevano kabino, kuhinjo, stranišče ter opcijsko kampersko streho. Namenjeno je družinskim avanturam, čarterju in komercialni uporabi, saj na novo definira vsestranskost na odprtem morju. Nagrajeni ADV7 se je uveljavil kot tržni mejnik v segmentu avanturističnih crossoverjev, prejel pa je priznanja na Boat Builder Awards in Best of Boats. Patrol 660 je robusten aluminijast RIB, zasnovan za zmogljivost v vseh vremenskih razmerah, s sedeži za do 15 oseb. Ima certifikat ISO, zaradi česar je primeren za širok spekter komercialne uporabe. V okviru serije Patrol je Patrol 540 Coaster začetni družinski čoln, zasnovan tako, da ponuja vse potrebno za enostaven in prijazen začetek plovbe. Kot dopolnitev večjim modelom Highfieldova kolekcija tenderjev zadovoljuje raznolike potrebe kupcev – od podpore superjahtam do samostojnih rekreativnih plovil. Paul Blanc , izvršni direktor Highfield Boats, je povedal: »Z veseljem se vračamo na boot Düsseldorf 2026 s floto, ki resnično odraža inovacije, ki poganjajo Highfield naprej. Po izjemnem uspehu našega ADV7 smo navdušeni, da bomo predstavili novi ADV9, plovilo, ki dviguje zmogljivost, sposobnosti in udobje na povsem novo raven. Ta predstavitev je pomemben korak v naši zavezi k stalnemu razvoju in veselimo se, da bomo naslednje poglavje serije ADV delili z našimi strankami in partnerji na sejmu.« Za neposredno izkušnjo inovativne ponudbe Highfield in spoznanje, zakaj blagovna znamka postavlja standarde v proizvodnji RIB-ov, obiščite dvorano 9, razstavni prostor C25. Highfield Boats – globalni vodilni v aluminijastih RIB-ih. V zgolj petnajstih letih je Highfield Boats postal številka ena na svetu med proizvajalci aluminijastih RIB-ov. Ustanovljen leta 2011, z več kot 54.000 prodanimi plovili do danes, se je razvil v globalnega graditelja čolnov s celotno linijo rigidno-napihljivih trupov (RIB). Highfield zdaj ponuja majhne tenderje od 2,2 m pa vse do težkih RIB-ov, ki se odlično znajdejo na vsakem oceanu ali v komercialnem okolju. S prodajalci in distributerji v 48 državah in ozemljih je Highfield Boats postal prva izbira po svetu za prosti čas in komercialno uporabo. Osnovne serije rigidno-napihljivih čolnov (RIB) Highfield vključujejo ekskluzivne prašno lakirane aluminijaste trupe, znane po svoji vzdržljivosti in odličnih plovnih lastnostih. Highfield Boats si je ustvaril ugled kot »go-to« dobavitelj za nekatere največje jadralske dogodke na svetu, med drugim sodeluje z mednarodno priznanim Vendee Globe, Extreme Sailing Series in Route du Rhum. Highfieldova najsodobnejša proizvodna tovarna se nahaja v Weihaiu na Kitajskem. Pod evropskim vodstvom obsega 45.000 m² in uporablja najnovejše tehnologije, ki zagotavljajo izdelavo najboljših RIB-ov, kar jih je mogoče kupiti. Več informacij o plovilih Highfield pri Slovenksem zastopniku Burin Boats , 040 322 422.
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Moto-Nautika je tudi letos pripravila izjemno ponudbo ob Črnem petku, ki bo na voljo do sobote, 29. novembra 2025. V tem času vas čaka odlična priložnost. Ob nakupu novega vodnega skuterja Yamaha vam podarimo prikolico. Da, prav ste prebrali. Kvalitetno prikolico TPV BA 550R dobite GRATIS! To pa še ni vse! Še več prihranka! Zraven brezplačne prikolice vam v našem moto-navtičnem centru, ki je med največjimi v Evropi, zagotovimo tudi brezplačno pripravo vodnega skuterja . Ob prevzemu bo strokovno pripravljen na prvo vožnjo. Tako vaš celoten prihranek znaša več kot tisoč evrov. Katero prikolico dobim? Ob nakupu novega Yamaha skuterja prejmete vrhunsko prikolico TPV BA 550R, v vrednosti 990 €. Gre za robustno prikolico z vroče cinkanim ogrodjem, torzijskim vzmetenjem z vodotesnimi ležaji in izvlekljivim nosilcem luči. Valjčki so nastavljivi po višini, nosilnost je 437 kilogramov, največja dovoljena masa pa 550 kilogramov. Idealna je za varen prevoz plovil. Kateri skuter lahko izberem? Ponudba velja za vse Yamaha modele v aktualni ponudbi. Opremljeni boste za sezono 2026, brez hitenja in skrbi spomladi. To pa še ni vse! Izbrani modeli Yamahinih vodnih skuterjev so do razprodaje zalog na voljo po akcijskih cenah. Tako da lahko izberete vodni skuter iz spodnjega seznama, ga dobite po akcijski ceni, hkrati pa še koristite našo akcijo, v kateri dobite GRATIS prikolico in brezplačno pripravo vodnega skuterja na uporabo. Ceneje ne gre! Potrebujete financiranje? Tudi pri tem vam pomagamo. Sodelujemo z vsemi slovenskimi bankami in leasing hišami, zato vam lahko pripravimo optimalno rešitev glede na model in vrednost skuterja. Možnosti financiranja: • ugoden hitri kredit ali leasing • možnost brez pologa ali z najmanj 10 odstotnim pologom • zaposlitev za nedoločen čas ni pogoj • financiranje do 96 mesecev, uredimo lahko še isti dan • dostopno tudi za zaposlene v tujini, upokojence, kmetovalce in študente DO KONCA MESECA – FIKSNA OM – 4,49% Z nakupom postanete PREMIUM stranka Moto-Nautika je podjetje z več kot dvajset let izkušenj in največji prodajno-distribucijski center v tem delu Evrope. Odlikuje nas certifikat AAA+ platinaste poslovne odličnosti, na zalogi pa imamo več kot sto plovil. Naša ekipa je certificirana, vsa plovila imajo EU certifikate in garancijo. Poskrbimo za servis v centru ali na terenu, uredimo registracijo, zavarovanje in celotno logistiko, vključno s transporti vseh dimenzij. Smo pooblaščeni serviser Yamaha, Suzuki, Mercury, Honda, Tohatsu in Volvo Penta ter uradni distributer ZAR Formenti, GRAND Marine, Ranieri International, ZAR Mini, Sessa Marine in Yamaha. Nudimo hrambo plovil, mobilni servis, zavarovalniška popravila ter fizično in spletno trgovino z več kot deset tisoč artikli. Z nakupom pri nas dobite PREMIUM status z dodatnimi ugodnostmi in prednostno obravnavo. Pokličite, da vam pripravimo ponudbo! Zaloga je omejena in ponudba velja le še nekaj dni! T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) Telefon: +386 51 425 700 ali +386 51 222 122 E: prodaja@moto-nautika.com Splet: www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Lahko pa nas obiščete v našem salonu in si ogledate tudi našo zalogo 100+ plovil: Moto-Nautika, Ptujska cesta 63, Miklavž, blizu izvoza Maribor Center
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Desetletje razvoja je pripeljalo do četrte generacije električnih motorjev ePropulsion z novim modelom Sprit 2. Od svojega debija leta 2015 je Spirit postal sinonim za inovacije v električnem pogonu. Z več kot desetletnimi vodilnimi izkušnjami v industriji je Spirit postavil standard za zanesljive in učinkovite rešitve električnega pogona za plovila. Njihova zavezanost inovacijam in trajnosti jih nenehno vodi k izboljševanju tehnologije, s čimer zagotavljajo, da vsak model prinaša izjemno zmogljivost in zanesljivost. ePropulsion razširja linijo Spirit na motorje moči 2 kW z uvedbo novega Spirit 2, zmogljivega zunanjega električnega motorja z integrirano baterijo. Ta nadgrajeni model zagotavlja večjo moč, hkrati pa ohranja podobno kompaktno velikost. Z baterijo kapacitete 1,5 kWh prinaša revolucijo v izkušnjo za pomožne čolne in dnevna križarjenja, saj zagotavlja tiho, okolju prijazno energijo pri le 20,6 kg teže. Teža se razlikuje glede na dolžino gredi – Zelo kratka : 20,6 kg, Kratka : 20,8 kg, Dolga : 21 kg. Njegova funkcija hidrogeneracije omogoča polnjenje baterije med jadranjem, kar povečuje vrednost baterije in optimizira prostor za brezskrbne pustolovščine. Tehnične podrobnosti: moč: 2kW baterija: 1,5 kW (integrirana) hidrogeneracija: Da (med jadranjem) teža: 20–21 kg Več informacij o motorjih ePropulstion in prednaročila za motor Spirit 2 pri Slovenksem zastopniku Burin Boats , 040 322 422.
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Litijeve baterije so postale priljubljena izbira za napajanje porabnikov na plovilih zaradi svoje visoke energetske gostote, dolge življenjske dobe in majhne teže. Vendar pa je njihovo pravilno priključitev ključnega pomena za varno in učinkovito delovanje. Zamenjava svinčene tehnologije baterij za tehnološko napredne litijeve baterije ne pomeni le odstraniti svinčene baterije in priključiti litijeve. Litijeve baterije so drugačne, zato moramo zamenjavo izvesti pravilno. Lastnosti litijevih baterij Že nekaj let so na trgu prisotne litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 (Litij-železo-fosfat), ki so le ena izmed litij-ionskih tehnologij, ki pa so se izkazale za najprimernejše za uporabo kot servisne baterije na plovilih, avtodomih, solarnih elektrarnah in tudi za pogon različnih vozil. Njihove prednosti pred svinčenimi baterijami so: visoka gostota električne energije, nizka upornost, možnosti hitrega polnjenja majhna teža konstantna napetost veliko število globokih praznjenj (tudi več kot 4000 praznjen pod 20 %) dolga življenjska doba več kot 10 let (do 15.000 praznjenje) In še bi lahko naštevali. Seveda pa nove lastnosti povzročijo določene težave pri zamenjavi tehnologij. Pri uporabi na plovilih sta dve bistveni lastnosti baterij, na kateri moramo biti pozorni. Nizka notranja upornost Nizka notranja upornost litijevih baterij omogoča zelo visoke učinkovitosti pri polnjenju baterij. Izgube so manjše od 5 %. Za razliko imajo svinčene baterije visoko notranjo upornost in izgube pri polnjenju lahko dosežejo tudi 30 %. Če bi na plovilu pridobivali elektriko s pomočjo solarnih panelov in bi v enem dnevu proizvedli 100 Ah, bi v litijevo baterijo shranili več kot 95 Ah. Če bi polnili svinčen akumulator, pa bi shranili zgolj 70–75 Ah. Zaradi nizke notranje upornosti litijeve baterije omogočajo hitro polnjenje. Svinčeni akumulatorji se lahko polnijo s tokom, ki je ekvivalenten 12–15 % kapacitete baterije (100 Ah akumulator je priporočljivo polniti s tokom 15 A). Za razliko lahko litijevo baterijo polnimo s tokom, ki dosega 1C (100 Ah baterijo lahko polnimo s tokom 100 A in jo napolnimo v eni uri). Polnilni tok litijevih baterij je omejen z BMS. Baterije s kapacitetami 100–150 Ah imajo vgrajen BMS z močjo 100 A, večje s kapaciteto 150–460 Ah pa 200 A. Tehnični podati se razlikujejo od proizvajalca do proizvajalca. Problem nizke notranje upornosti Nizka notranja upornost pa s seboj prinaša tudi težavo. Če imamo baterijo vgrajeno v plovilo ali vozilo in jo polnimo s pomočjo alternatorja, lahko zaradi nizke notranje upornosti prihaja do pregrevanja alternatorja. Če bi alternator direktno priključili na litijevo baterijo in motor pustili teči na nizkih obratih dlje časa (dovolj je že 1h), se ta ne bi dovolj hladil. Lahko bi prišlo do pregrevanja. Alternator bi se poškodoval ali celo zagorel. Visoka napetost litijevih baterij Litijeve baterije so zgrajene iz litijevih celic, katerih nominalna napetost je 3,2 V. V vsaki bateriji z napetostjo 12,8 V so vgrajene štiri zaporedno vezane celice. Nominalna napetost baterij je tako 12,8 V. Toda, ko je litijeva baterija povsem polna, napetost na celicah naraste na 3,375 V, kar pomeni, da ima polna litijeva baterija napetost 13,45 V–13,5 V. Običajni polnilci, namenjeni polnjenju svinčenih akumulatorjev, bi zato polnili litijevo baterijo le do napetosti 13,20 V, nato pa bi se vključil program vzdrževanja (float) in polnjenje baterije bi se prenehalo. Pri napetosti 13,20 V bi bila litijeva baterija napolnjena le do 60 %. Konstantna napetost baterij Litijeve baterije imajo zelo konstantno napetost. Povsem napolnjene (100 % kapacitete) imajo napetost 13,4–13,5 V. Ko jih izpraznimo (5 % kapacitete), je napetost še vedno več kot 12 V. Če s praznjenjem nadaljujemo proti 0 %, bo napetost padla na 10 V. Takrat bo BMS (Battery Management System) – kontrolni element baterije, baterijo izključil in nadaljnje praznjenje ne bo več možno. Baterijo bo treba najprej napolniti na vsaj 12 V in jo bomo lahko znova praznili. Napetosti litijevih baterij glede na kapaciteto % V % V 100 13,27 45 13,04 95 13,23 40 13,03 90 13,22 35 13,00 85 13,21 30 12,97 80 13,20 25 12,91 75 13,16 20 12,84 70 13,12 15 12,74 65 13,09 10 12,70 60 13,08 5 12,22 55 13,06 0 10,00 50 13,06 * Napetosti so merjene pri toku praznjenja 20 A (Bateriji s kapaciteto 100 Ah – 1280 Wh) ** Podatki se lahko razlikujejo glede na proizvajalca Litijeva baterija se samodejno izključi, ko napetost doseže spodnjo mejo 10 V. Praznjenje se znova vključi, ko baterija doseže napetost 12 V. SLIKA 1: - graf napetosti Kaj to pomeni za porabnike Kar se tiče porabnikov, ki jih uporabljamo na plovilih ali v avtodomih, višja napetost polne litijeve baterije ne predstavlja nobenega problema. Vsi so prilagojeni napetostim do 14,4 V. Ker pa bo baterija vse do svoje izpraznjenosti (5 %) imela napetost 12 V, se hladilniki, avtoradii in podobne naprave, ki imajo zaščito pred prevelikim izpraznjenjem baterije in se izklapljajo pri napetosti 11,5 V, ne bodo več izključili. Izključila se bo baterija in nevarnosti za njeno poškodbo zaradi prevelikega izpraznjenja ne bo Rešitev problema Na plovilo je treba vgraditi DC-DC konverter. To je naprava, ki bo poskrbela, da ne boste preobremenili alternatorja in litijevo baterijo napolnili do 100 %. Na trgu je možno dobiti enostavne DC-DC konverterje, ki delujejo, ko prižgemo motor in pametne konverterje, ki delujejo avtomatsko, kot so TBB, Renogy … Ti konverterji omogočajo polnjenje litijeve baterije, ko prižgemo motor ali pa smo priključeni na zunanji vir napetosti (220 V) in polnimo s pomočjo polnilca baterij. Polnjenje poteka preko startne baterije, ko je ta napolnjena. Nekateri modeli navedenih proizvajalcev imajo vgrajene tudi MPPT regulatorje polnjenja baterij s pomočjo solarnih panelov. Priklop sistema SLIKA 2 – priklop DC-DC konverterja Kaj potrebujemo Kabel debeline 25 mm 2 ali 35 mm 2 (rdeč, črn) Kabelski čevelj za kable debeline 25 oziroma 35 mm 2 Klešče za stiskanje kabelskih čevljev Ohišja za varovalke Varovalke primerne moči (DC-DC 30 A uporabite varovalke 45 A) Debelina kablov Če boste uporabili konverter s polnilnim tokom 30 A, bo zadostoval kabel debeline 25 mm 2 . Če bo dolžina kablov več kot 2 m, raje uporabite kable debeline 35 mm 2 . Če boste namestili DC-DC konverter večje moči (45 A, 50 A ali 60 A), potem uporabite kable debeline 35 mm 2 ali celo 50mm 2 . Vrstni red priklopa Preberite navodila proizvajalca DC-DC konverterja Povežite negativni pol (-) DC-DC konverterja z negativnim polom baterij (črn kabel) Povežite pozitivni pol (+) servisne baterije z izhodom na DC-DC konverterju (rdeč kabel). Povežite pozitivni pol (+) startne baterije z vhodom na DC-DC konverterju (rdeč kabel) Če ima konverter temperaturni senzor, ga priključite na odgovarjajoč kontakt Če DC-DC konverter ni pameten konverter, priključite (IGN) povezavo Pred testom sistema preverite, ali so vse povezave pravilne

torek, 25. november

RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Cilj je bil ustvariti vrhunsko čezoceansko potovalno jahto. Z njo lahko izkušen jadralec s svojo družino ali prijatelji jadra po najlepših območjih na svetu ali pa z njo prečka oceane. Elan SixtyFive je enostavna za jadranje in upravljanje, udobnejša na palubi in v notranjosti ter varnejša od primerljivih jaht. Ponuja več čistega jadralnega užitka in hitrosti kot katera koli tekmica. Zaščitena krmilna konzola na premcu Ta edinstvena funkcija je izposojena in prirejena po vzoru jadrnic razreda IMOCA, ki tekmujejo okoli sveta, nudi popolno zaščito pred vremenskimi vplivi na sprednjem delu kokpita. To omogoča krmiljenje z uporabo krmila, nastavitve jader prek električnih vitlov in popolno vidljivost jader ter morja. Odvisno od potreb, ki jih zahtevajo vaša področja plovbe, je ta prostor enostavno klimatiziran ali ogrevan s toplim zrakom. Prava jadrnica za posadko z manj člani Jadrnico, ki temelji na najnovejših funkcijah, opremi in izkušnjah z jadrnic razreda IMOCA, so ustvarili njihovi zmagovalni oblikovalci in strokovnjaki, z njo pa lahko enostavno jadra en sam član posadke ali posadka z manj člani v vseh pogojih. Jambor, oprema, izbira in organizacija palubne opreme omogočajo enostavno in varno ravnanje ter prečenje, podprto z navijanjem prednjih jader s pomočjo električnih vitlov. Namestitev in udobje Udobje življenja na jahti, bodisi med jadranjem na odprtem morju ali na sidru, je v veliki meri odvisno od zasnove palube in namestitve. Edinstvenost jahte omogoča enonivojska notranjost, minimalno navpično razdaljo od salona do kokpita (100 cm) s širokim stopniščem (45 stopinj), enostavnimi in varnimi sprehajalnimi potmi ter dostopom do premca, skupaj z varnim in enostavnim dostopom do obale, pomožnega čolna ali morja. Uravnotežena notranjost s tremi kabinami z razkošnim apartmajem lastnika omogoča nepozabna daljša križarjenja. Inteligentni električni sistemi Dovolj oskrbe z energijo ter njeno pametno krmiljenje in upravljanje sta eni od najpomembnejših področij za zagotavljanje udobja, potrebnega za dolge plovbe na odprtem morju. Sistem, ki temelji na litijevih baterijah, omogoča optimalno pridobivanje in uporabo energije na krovu. Električna energija, ki jo zagotavljajo dizelski hidro generator ali fotovoltaične celice, se pridobiva in porablja z uporabo centraliziranega digitalnega sistema upravljanja. To omogoča tihe noči brez delovanja generatorja, tudi pri visoki porabi energije, kot je klimatska naprava, in močno zmanjšanje porabe fosilnih goriv, hkrati pa ohranja funkcije udobja, odvisne od potrebne energije. Avtopilot po meri Temelji na strojni opremi B&G in izkušnjah z regat okoli sveta, na katerih ti sistemi praktično ves čas krmilijo čoln v vseh vremenskih in morskih razmerah ter skiperju nudijo optimalno, zanesljivo in varno rešitev krmiljenja za čezoceanska potovanja. Programska oprema je razvita na podlagi študij simulacije Gomboc, izvedenih med določanjem parametrov pomorske arhitekture. Po splovitvi prvega čolna se z njim jadra v različnih pogojih, podatki iz več senzorjev pa se uporabljajo za analizo odzivov krmiljenja. Ta povratna informacija omogoča nenehno izboljševanje in optimizacijo programske opreme avtopilota ter doseganje zmogljivosti krmiljenja, primerljive s tisto, ki jo dosega izkušen krmar na regati. {gallery}elan-sixtyfive{/gallery} Kovana kobilica Izjemno močna kobilica je bila razvita z uporabo kovanega visoko trdnega jekla. Tehnologija, zgrajena iz enega samega monolitnega kosa jekla HRO 774, v nasprotju z lito ali varjeno plavutjo omogoča lažji in strukturno močnejši del. Kobilica je zato tanka, ima nizek upor in je lahka, hkrati pa se poveča odpornost proti udarcem in trkom, ki nastanejo ob vsakem resnem nasedanju – čemur se noben jadralec na odprtem morju ne more izogniti. Tehnični podatki Dolžina čez vse: 21.35 m Dložina trupa: 19.85 m Dolžina vodne linije: 19.41 m Širina: 4.99 m Ugrez: 3.5 m Teža (prazno plovilo): 17.000 kg Teža z osnovnimi opcijami: 18.150 kg Največja teža: 21.000 kg Balast: 6.500 kg Rezervoar vode: 500 l Rezervoar goriva: 1000 l Motor: 110 KM Yanmar Motor (opcija):150 KM Yanmar Električni motor: opcija Glavno jadro: 147 m² Jib 106%: 109 m² Code 0 : 171 m² Oblikovanje: Verdier/J&J
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Hrvaška vsako leto posodobi številne luke. Naslednja v vrsti je luka Vodice, kjer nameravajo zgraditi nove pristaniške objekte. Prihodnji mesec bo v prostorih Občine Vodice javna razgrnitev novega prostorskega načrta za luko Vodice. Po razgrnitvi bo potekala javna razprava. Če do 30. decembra 2025 ne bo bistvenih pripomb, se bodo začele aktivnosti za posodobitev luke. Prva bo nedvomno rešitev financiranja. Po dosedanjih izkušnjah lahko predvidevamo, da bodo za posodobitev luke črpali evropska sredstva, ki bodo zagotovila večino finančnih potreb. Luka bo dobila nov valobran, ki bo služil zaščiti pred južnimi vetrovi. Primarno želijo zaščititi tudi promenado mesta, ki je v primeru močnejših južnih vetrov izpostavljena visokim valovom in poplavljanju. V notranjosti bosta zgrajena dva pomola, ki bosta skupaj z notranjim delom valobrana omogočali privez 200 plovilom. Luka bo odprta za javni promet, zato lahko sklepamo, da bo na voljo tudi nekaj tranzitnih privezov. Lokacija novega valobrana

sobota, 22. november

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Danes se je v Piranskem zalivu v organizaciji JK Olimpic odvilo prvo slovensko državno prvenstvo v wingfoilingu v razredih open wing in formula wing, pri čemer je slednji uradno priznan tekmovalni razred s strani World Sailinga. Na prvem državnem prvenstvu se je zbralo enajst jadralcev - devet jih je jadralo pod slovensko zastavo in se potegovalo za naslove slovenskih državnih prvakov, dva pa sta prišla iz sosednje Italije. V razredu open wing je šel naslov državnega prvaka v roke Branetu Dolencu, podprvak je postal Aljaž Jadek. V razredu formula wing je zmagal Žiga Horvat, državni podprvak je postal Boštjan Slapar, bronast pa je Gregor Pisanec. Prvo slovensko državno prvenstvo v wingfoilingu je minilo v znamenju močne burje, ki je zjutraj pihnila v sunkih tudi do 40 vozlov, zato so start v Seči prestavili na okoli 13. ure popoldne. V še vedno vetrovnih razmerah so izpeljali en plov za vsak jadralni razred. Aljaž Jadek : “Kot koordinator in tekmovalec prvega državnega prvenstva v wingfoilu lahko z zadovoljstvom potrdim, da smo kljub izjemno zahtevnim vremenskim razmeram prvenstvo varno in uspešno pripeljali do konca. Pogoji so bili na trenutke tako skrajni, da smo skoraj dobesedno “razbili led”, vendar je prav odgovoren pristop vseh udeležencev omogočil, da je dogodek potekal brez zapletov. Iskrena zahvala in pohvala gre vsem tekmovalcem ter podporni ekipi za pogum in odhod na vodo v tako zahtevnih razmerah." V JK Olimpic dodajajo, da je "led s tem prebit. Wingfoiling je razred v izjemnem vzponu, in kaj kmalu lahko postane tudi olimpijski razred. Zato želimo zanj navdušiti čim širši krog jadralcev, pa tudi najmlajše, kot eno izmed možnosti po optimistu ali še prej. Z velikim veseljem že zremo v prihodnje izzive!" Wingfoiling je nova, priljubljena in hitro rastoča jadralna zvrst, ki združuje lahkotnost ročnega krila (winga) z učinkovitim hidrofoilom pod desko. Zaradi majhne teže opreme, preprostega transporta in relativno hitrega učenja postaja privlačen tako za rekreativne jadralce kot za vrhunske športnike. Hidrofoil omogoča dvig deske nad gladino, kar močno zmanjša upor in omogoča jadranje tudi v šibkejšem vetru, napredni sistemi kril pa prinašajo visoke hitrosti in natančen nadzor. Wingfoiling predstavlja sodoben pristop k jadranju in pomemben korak k širitvi jadranja s krilci (foilinga) v množično jadranje. Državna prvaka wngfoiling Državni prvaki Open wing Državni prvaki Formula Wing