Vir: eNavtika

RumenoeNavtikapred 3 urami in 40 minutami
Jadro Klub Koper konec tega tedna gosti enega najpomembnejših jadralskih dogodkov sezone, regato v jadralskem razredu 29er EuroCup Slovenia, ki se bo odvijala od 27. do 30. marca 2025. Regata EuroCup je del priznane evropske serije 29er EuroCup, ki združuje najboljše mlade jadralce v razredu 29er. Regata je v Koper privabila vrhunske mlade jadralce iz vse Evrope, udeležilo se je bo 64 posadk iz 12 držav. Posadke so zastopane z 31 moškimi, 20 ženskimi in 13 mešanimi ekipami. Največ tekmovalcev prihaja iz Poljske, Nemčije in Avstrije. Slovenijo bosta pod trenerskim vodstvom Janeza Zabukovca ml. zastopali dve posadki v kategoriji U17, v ženski posadki tekmujeta Lana Al-Dilaimi in Sara Ratoša in v mešani posadki Pier Maria Paparella in Ajda Gulič Bandelj. Janez Zabukovec: “Za naše jadralce bo to uvodna regata sezone, na katero smo se dobro pripravili. Ciljamo na čim boljši rezultat.” Regata v organizaciji Jadro Kluba Koper bo trajala štiri dni. Tekmovalci in organizatorji se veselijo napovedi dobrih vetrovnih pogojev. Jutri pričakujejo burjo, ki bi v sunkih lahko pihnila celo do 25 vozlov, v naslednjih dneh pa naj bi ta nekoliko oslabela.
RumenoeNavtikapred 7 urami in 48 minutami
Premierno vam predstavljamo model Grand D600HGLF Black White na Dnevih odprtih vrat Moto-Nautike, ki potekajo v našem salonu v Miklavžu do sobote, 29. marca. Gre za izjemno priložnost, da si novo generacijo priljubljenega gumenjaka Grand ogledate v živo, se o njem pogovorite z navtičnimi strokovnjaki in izkoristite posebno akcijsko ponudbo. Grand D600HGLF Black White je sodoben gumenjak nove generacije, ki navdušuje s svojo vsestranskostjo, udobjem in atraktivnim dizajnom. Z dolžino 6,12 metra in prostornostjo za do 12 oseb je odličen izbor za družinske izlete, sproščanje na soncu ali aktivno preživljanje časa na vodi. Gre za novo plovilo, ki že na prvi pogled prepriča z elegantno črno-belo kombinacijo in kakovostnimi materiali. Zasnovan je na osnovi povratnih informacij uporabnikov in strokovnjakov iz ladjedelnice Grand, zato odraža resnične potrebe ljubiteljev morja. Ena njegovih največjih prednosti je pametno oblikovan trup z izrazitim V izrezom na premcu, ki omogoča mehkejšo in stabilnejšo plovbo tudi v zahtevnejših razmerah . Zahvaljujoč središčno nameščenemu rezervoarju za gorivo je težišče idealno uravnoteženo, kar dodatno pripomore k boljšemu manevriranju in odzivnosti čolna. Notranji del plovila je izjemno funkcionalen in udoben. Spredaj nudi veliko sončno ploščad , idealno za sproščanje in uživanje na soncu, dodatno pa tudi zadnje sedišče skriva pametno rešitev – z nekaj enostavnimi gibi ga lahko preobrazimo v veliko in udobno ležišče. Tako plovilo ponuja dve popolnoma uporabni ležalni površini – eno na premcu in drugo na krmi, kar je redkost v tem razredu in izjemna prednost za vse, ki si želijo maksimalnega udobja med postanki ali sidranjem. VIDEO PREDSTAVITEV Poseben užitek je tudi sama vožnja. Stand-up voznikov sedež omogoča, da plovilo upravljate sede ali polstoje, kar povečuje preglednost in udobje pri plovbi. Varnost je zagotovljena z črnimi, prašno obarvanimi inox ograjicami v sprednjem delu čolna, kar pride še posebej prav, če so na krovu otroci. Plovilo je opremljeno s kakovostnimi materiali in sodobno opremo, vključno z elektro paketom, roll barom z vlečno kljuko za vodne športe, trpežnimi Silvertex blazinami, imitacijo tikovine Seadeck po celotni površini, hidravličnim krmilnim sistemom ter številnimi estetskimi in funkcionalnimi detajli, kot so črne inox ograjice in športni volan. Grand D600HGLF Black White je zato idealna izbira za vsakogar – družine, ki želijo varen in udoben gumenjak za skupne izlete, navdušence nad vodnimi športi, ki potrebujejo zmogljivo in odzivno plovilo, ali pa ponudnike čarterjev in turističnih prevozov, ki iščejo zanesljivost in vsestranskost. Plovilo je novo, na ogled v salonu in dobavljivo takoj. Motor ni vključen v ceno, a pri Moto-Nautika vam uredimo vse – od izbire motorja in montaže, do prikolice, registracije in dostave. Kontakt: • Telefon: 02 629 04 00 (#2), Plovila: +386 31 300 903 • E-mail: info@moto-nautika.com • Spletna stran: www.moto-nautika.com • Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 12 urami in 21 minutami
HARMO 2.0 je najnovejša evolucija Yamahinega revolucionarnega električnega zunajkrmnega motorja. Ta nadgrajeni model prinaša še večjo vsestranskost in izboljšano upravljanje na vodi, zagotavlja gladkejšo, tišjo in bolj trajnostno izkušnjo plovbe. Zasnovan na slovitem dizajnu prvotnega modela HARMO, nova generacija nadaljuje Yamahino zavezanost kakovosti in skrbi za okolje v navtični industriji. Novi HARMO ohranja vse prednosti svojega predhodnika – okolju prijazno zmogljivost, intuitivno upravljanje in Yamahino neprekosljivo zanesljivost – obenem pa postavlja nove meje tehnologije električnega pogona. S številnimi novimi funkcijami, vključno z naprednimi možnostmi upravljanja in izboljšanimi konfiguracijami moči, HARMO 2.0 redefinira električno plovbo in prinaša neprimerljivo raven nadzora in udobja za navtike vseh ravni spretnosti. Popoln za slikovite izlete skozi mirne vode, bodisi med križarjenjem po italijanskih jezerih ali raziskovanjem skandinavskih arhipelagov, HARMO 2.0 omogoča čolnarjem, da se potopijo v lepoto narave z minimalnim vplivom in največjim užitkom. Popoln nadzor HARMO 2.0 uvaja razširjen nadzorni sistem, ki vključuje konfiguracijo samo z igralno palico, ki je na voljo za enojne in dvojne aplikacije. Ta nova nastavitev krmilne palice še olajša upravljanje za navtike na vseh ravneh, saj zagotavlja intuitivno in odzivno upravljanje, še posebej uporabno v tesnih pristaniških območjih in v zahtevnih razmerah. Enostavna integracija s Helm Master EX® HARMO 2.0 se popolnoma integrira z Yamahinim sistemom Helm Master EX®, kar uporabnikom omogoča dostop do naprednih funkcij, kot sta avtopilot in določanje položaja SetPoint. Z avtopilotom lahko navtiki uživajo v avtomatizirani navigaciji, medtem ko SetPoint drži čoln v fiksnem položaju, zaradi česar je ribolov s čolna užitek. Te funkcije nudijo enostavno upravljanje in izboljšajo vašo celotno izkušnjo plovbe. Impresivna moč, tiho delovanje HARMO 2.0 zagotavlja znatno moč v tihem paketu brez emisij. Motor je na voljo v 20-palčni dolžini pogonske noge in je združljiv z različnimi slogi plovil Napredno manevriranje s tehnologijo Rim-Drive HARMO-ov zmogljiv motor v kombinaciji z digitalnim električnim krmiljenjem (DES) zagotavlja hiter in natančen nadzor, idealen za manevriranje okoli pomolov ali tiho krmarjenje po ribolovnih območjih. Zasnova motorja zagotavlja tiho delovanje, kar vam omogoča, da se osredotočite na zvoke narave ali vznemirjenje ulova brez motenj hrupa motorja. Yamahin električni izvenkrmni motor HARMO 2.0 je mejnik v električnem pogonu, ki prinaša prefinjeno mešanico Yamahinega navtičnega inženiringa z najnovejšo trajnostno tehnologijo. Izboljšana zasnova, skupaj z naprednimi možnostmi nadzora in brezhibno integracijo Helm Master EX®, zagotavlja, da lahko plujemo z zaupanjem, udobjem in tiho učinkovitostjo. Kolikšno moč razvije novi motor, Yamaha še ni razkrila. Predhodnik Harmo 1.0 je imel moč 3,7 kW in je bil ekvivalenten motorju na notranje izgorevanje z močjo 9,9 KM.
RumenoeNavtikapred 15 urami in 1 minuto
Od Nove Kaledonije do Vanuatuja, od 12. maja do 7. junija 2025 Prosta so še 4 mesta. Bujni melanezijski tropski koralni in vulkanski otoki zahodnega Pacifika ne poznajo letnih časov. Temperatura dnevno niha med 22 in 30 stopinjami Celzija, med vetrovi prevladujejo zmerni pasati, poletno vročino pa včasih ohladijo kratkotrajne plohe. Zelene tropske otoke obliva toplo morje, pod morsko gladino pa se skrivajo pisane korale in raznobarvne tropske ribe. Med tritedenskim jadralskim križarjenjem, bomo pristne tropske otoke in lepote neokrnjene narave lahko doživljali čisto od blizu, tako na morju, kot na kopnem. V vaseh na odmaknjenih otokih je ponekod videti, kot da se je tam ustavil čas. Domačini živijo v preprostih vaseh v sožitju z bujno naravo. Videli bomo delujoče vulkane, koralne grebene, podzemne morske jame, lepe plaže, se sprehajali po tropskih gozdovih, … Jadrali bomo na 15-metrski jadrnici “Skokica 3“ (Grand Soleil 50), ki je opremljena za oceansko jadranje in nudi osnovno udobje. Na barki so tri kabine s po dvema ležiščema, velik salon, dve kopalnici z WC-jema in kuhinja. Osrednji kokpit je prostoren in klasičen s sedeži ob strani in mizo na sredini ter je s platneno streho zaščiten pred dežjem in valovi. Na palubi je dovolj prostora tako za jadranje, kot za poležavanje v senci, ali pa za sončenje. Glavno pogonsko sredstvo bodo veter in jadra, le ko vetra ne bo dovolj, bomo potovali s pomočjo motorja. Udeleženci križarjenja boste po želji lahko aktivno sodelovali pri jadranju. Popotovanje je zamišljeno kot aktivne počitnice, kjer se bo jadranje prepletalo s postanki na plažah, sprehodi ob obali, z izleti v notranjost otokov, z obiski naselij ali otokov ob poti ter ogledi naravnih in kulturnih znamenitosti. Večinoma bomo sidrali v zalivih in se na obalo odpravili s čolnom, ali pa bomo barko včasih privezali ob pomol v vaškem pristanišču. Noumea, Nova Kaledonija Okvirni plan križarjenja Datum  -  kraj oz.  relacija  -  N. milje 12.5. Noumea – vkrcanje 12.-15.5. potepanje po otokih v laguni + po otoku Grande Terre 30 15.-18.5. Noumea – Loyalty Isl. – Vanuatu, Tanna, Lenakel 250 19.-21.5. izleti po otoku: delujoči vulkan Mont Yasur, Blue Cave, … 21.5. Tanna – Erromango 50 23.5. Erromango – Efate, Port Vila 85 24.-26.5. izleti po otoku: tržnica, vasi, lagune, plaže 27.5. Port Vila – Epi 85 29.5. Epi – Ambrym (+ ? pohod na vulkan) 25 30.5. Ambrym – Pentecost 25 31.5. Pentecost (leseni stolpi in naghol – bungee jumping) 1.6. Pentecost – Malekula 50 2.6. Malekula (vasi, ljudožerstvo, laguna) 3.-6.6. Malekula – Malo – Aore – Espiritu Santu, Luganville 50 7.6. Espiritu Santu (ogled, sprehod, zaključek) (Opombe: Plan poti je okviren in deloma odvisen tudi od vremenskih razmer. Med križarjenjem so, poleg postankov napisanih v zgornjem planu poti, predvideni tudi krajši vmesni postanki v zalivih in ob otokih.) Pomlad in poletje sta vremensko najprijaznejša letna časa za križarjenje med tropskimi otoki južno od ekvatorja. Veter je ustaljen, manj je v tem obdobju dežja in sonce je takrat severno od ekvatorja, zato ne pripeka zelo močno. Vkrcali se boste v marini v Noumei, ki je glavno mesto Nove Kaledonije. Po vkrcanju bomo nabavili nekaj hrane in pijače za na pot, potem pa po laguni med otoki odjadrali najprej proti jugu in nato okoli juga otoka Grande Terre proti vzhodu, proti Vanuatuju. Na nekajdnevni plovbi proti prvemu Vanuatskemu otoku Tanna, bomo jadrali med koralnimi otoki na jugu Nove Kaledonije, ter se vmes nekajkrat ustavili v zalivih in lagunah. Kopali in sončili se bomo lahko na lepih belih plažah, se sprehajali ob obali ali pa šli na izlet v hribe. Med zadnjimi otoki Nove Kaledonije in Vanuatujem bo enoinpoldnevno neprekinjeno jadranje, ostale etape na poti pa bodo krajše in večinoma dnevne. Otok Mare, Nova Kaledonija Udeleženci križarjenja boste po želji aktivno sodelovali pri jadranju in mornarskih opravilih na barki ter si s tem bogatili svoje jadralske izkušnje ter znanje. Sodelovanje pri jadranju je prostovoljno in ni pogoj za udeležbo na križarjenju, v vsakem primeru pa bo potrebno poslušati kapitana in upoštevati njegova navodila. 😊 Tako Novo Kaledonijo kot Vanuatu kulturno in zgodovinsko uvrščamo v Melanezijo, politično pa Nova Kaledonija kot zunanji ozemlje spada pod okrilje Francije, medtem ko je Vanuatu samostojna otoška država. Največji otok Nove Kaledonije, Grande Terre, je geološko zelo star in je odcepljeni del praceline Gondvane. Otok je hribovit, najvišji vrhovi segajo v višine preko tisoč šesto metrov in so na vzhodni, privetrni strani bujno poraščeni s tropskim gozdom. Ob obali so obsežni koralni grebeni po katerih so posejani koralni otočki. Na severnem delu otoka med prebivalci prevladujejo staroselci »Kanaki«, medtem ko je prebivalstvo na južnem delu Grande Terre bolj mešano in je več priseljencev iz Francije, ter ostale Evrope in Azije. Severni del je bolj prvobiten, južni pa turistično bolj razvit. Glavno mesto Noumea na jugu po svojem videzu, bolj kot na Pacifik, spominja na živahno sredozemsko mestece. Vanuatu sestavlja skupina slikovitih melanezijskih vulkanskih in koralnih. Otočje Vanuatu se s svojo bujno prvobitno naravo in umirjenim načinom življenja domačinov zelo razlikuje od živahnega juga Nove Kaledonije. To otočje je odmaknjeno od običajnih turističnih poti in je bolj redko poseljeno, zato tam verjetno ne bo težko najti sidrišča, kjer bi bila Skokica lahko sama v zalivu in bomo lahko uživali v lepoti in samoti narave.. Vulkan Mont Yasur, Tanna, Vanuatu Prvi postanek je predviden na otoku Tanna, ki je poznan predvsem po delujočem vulkanu Mont Yasur, na katerega se je v spremstvu vodiča mogoče povzpeti vse do roba vulkanskega kraterja opazovati brbotanje lave ter majhne izbruhe vulkana, ko sile iz notranjosti zemlje lavo in vulkanski pepel občasno poženejo visoko v zrak. Ta peklenska igra narave je še posebej zanimiva zvečer, ko se stemni. Med jadranjem proti severu se bomo naslednje dni ustavljali na sidriščih po samotnih zalivih in lagunah, ter tudi pri vaseh, kjer bomo za dovoljenje za obisk morali povprašati vaškega poglavarja. Poleg narave so še posebej zanimive pisane vaške tržnice, kamor prebivalci iz okoliških vasi prinesejo svoje pridelke z vrtov, kakor tudi ročno izdelane spominke. Lenakel, Tanna, Vanuatu Severno od glavnega mesta Port Ville se bomo ustavili pri otoku Embrym, kjer se bomo za lep razgled lahko povzpeli na vulkan, na otoku Pentecost si bomo lahko ogledali skoke z lesenega stolpa, kjer so sodobni avanturisti dobili idejo za bungee jumping, na otoku Malekula pa se bomo med drugim lahko seznanili tudi z zgodovino ljudožerstva. Otok Pentecost, Vanuatu Otok Espiritu Santu, ki je največji otok in bo končna destinacija našega križarjenja, pa je skupaj z okoliškimi otoki poznan po lepih belih plažah in po pohodniških poteh skozi tropske gozdove. Cena križarjenja je 1200 eur na osebo. Cena vključuje: uporabo jadrnice z vso jadralno opremo, vodenje križarjenja, stroške goriva za pogon motorja, prenočevanje na jadrnici in posteljnino. Cena ne vključuje: hrane in pijače, stroškov taks, vstopnin v naravne parke, drugih vstopnin in interneta. V ceni tudi niso vključeni zavarovanje in stroški prevozov do ali z jadrnice. Noumea, ki je izhodišče križarjenja, ima letalske povezave z Avstralijo in Azijo, od koder so potem naprej mednarodne letalske povezave z Evropo. Končna destinacija, Luganville ima letalske povezave z Brisbane-om v Avstraliji in naprej z Azijo in Evropo. Za več informacij pišite na miran@tepes.info . < Tečaj Nadaljevanje: 4.4.25 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

Včeraj

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 9 urami in 2 minutama
Umrl je Jože Mušič (1935–2025), jadralec, mojster fotografije, filmar, popotnik in vsestranski športnik. Jože Mušič velja za slovensko jadralsko legendo, saj je bil prvi Slovenec, ki je v letih 1988-1990 objadral svet. Njegova neukrotljiva ljubezen do morja ga je popeljala v raziskovanja in pustolovščine, ki so segale daleč onkraj obzorja. Njegova mladost je bila prežeta s številnimi športnimi dejavnostmi, od planinarjenja, smučanja in letenja z zmaji do spustov s kajaki po divjih vodah. Veslal je v skifu, smučal na vodi, srfal, se ukvarjal s podvodnim ribolovom in potapljanjem v morske globine. Kot jadralec je obiskal najodročnejše kotičke sveta, vasi in otoke, kamor ne pristaja nobena velika ladja ali letalo. Na nekaterih otokih je bil celo prvi tujec, ki je stopil v tamkajšnjo vas. Svoje izkušnje, znanje in strast do jadranja je kot avtor in prevajalec delil v številnih knjigah: Melodije vetra: z jadri okoli sveta, Zlati valovi, Mayday, Z jadrnico okoli sveta, Dolga pot čez oceane in drugih. Poleg pisanja je bil tudi izjemen fotograf in filmar, ki je s svojim objektivom ujel številne trenutke svojih potovanj. Njegove fotografije, filmi in številna predavanja so navduševali ljubitelje morja in pustolovščin ter navdihovali nove generacije jadralcev in raziskovalcev. Njegovo življenje je bilo prežeto z neukrotljivo strastjo do odkrivanja neznanega, svobode na odprtem morju in lepote narave. S svojim pogumom, vztrajnostjo in neomajno voljo je pustil neizbrisno sled v slovenskem jadranju ter v srcih vseh, ki so ga poznali in cenili. Njegovo knjigo Mayday lahko kupite na spodnji povezavi! Jože Mušič: Mayday Pripravi: Uredništvo založbe Didakta

ponedeljek, 24. marec

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 4 urami in 2 minutama
Letošnja že 17. izvedba na tradicionalni lokaciji v MARINI KAŠTELA bo od 3. do 6. aprila v svojem vzhodnem delu gostila preko 70 novih plovil, ki bodo večinoma razstavljena v morju, tako da bodo na voljo kupcem in medijem za poskusne in testne plovbe. Obiskovalci si bodo lahko ogledali 30 motornih čolnov, jaht, dnevnih križark in čolnov ter več kot 40 aluminijastih in gumijastih plovil, katamaranov in jadrnic priznanih domačih in mednarodnih proizvajalcev. Hrvaške premiere plovil: APREAMARE GOZZI 38 CABIN – novi pooblaščeni prodajalec jaht Princess Yacht Adriatic in Alberta KUMBRA 34 – zastopa Hun Yachts Kft. JEANNEAU DB 37 – pooblaščeni zastopnik EUROMARINE d.o.o. ROTO KORKYRA 650, ROTOHYDRA 450 in 3D TENDER Nividic, ki ga zastopa podjetje Bravo d.o.o. AQUABAT LUX 850 zastopnik Apolon brodovi d.o.o. Hrvaška plovila: Hrvaški gumijasti čoln BURA 7.20 STEP bo doživel svetovno premiero. Poleg plovil Bura se bodo predstavili tudi priznani domači proizvajalci: Navtika Fortis, Škver Kuštera, Colnago, Terra Nauta, Phantom Yachts in Sidrotec. Ponudba tujih znamk plovil: Cranchi, Apreamare, Jeanneau, Delphia, Ryck, Sealine, Virtue, Valory, Ranieri, Moonday yachts, Bavaria, Kumbra, Idea, Texas, Whally, Galeon, Fjord, Karnic, Sun Reef, Lagoon, Bali, Hanse, Elan, Sacs, Scanner, Nouva Jolly, Salpa, Highfield, 3d Tender, Zar, Sealwer, Ro to, Tinn Silver in kot poseben poudarek predstavitev demo plovila s sistemom Seakeeper in flapsi podjetja Luka marina Murter NAVtika – oprema in storitve: Letošnjo sejemsko ponudbo bo dopolnila pomorska in navtična oprema, ladijska in izvenkrmna ter elektromotorji, elektronska in druga ladijska oprema ter palubna oprema in navtična oblačila. Slovensko podjetje Alaris, d. o. o., bo predstavilo najnovejše modele litijevih baterij za plovila blagovne znamke BlueCell, ki so najbolje prodajane servisne baterije za plovila in solarne sisteme v Sloveniji. Med razstavljenimi modeli bo tudi nova baterija BlueCell 100Ah 12V, ki ima energijo 1280Wh, omogoča preko 6000 ciklov polnjenj in praznjenj, ima le 9,5 kg in kar petletno garancijo. Baterije bodo v času sejma na volj po posebni akcijski ceni, ki je kar 46% nižja od redne prodajne cene . ( nakup na tej povezavi-samo za naročnike eNavtike ). PROGRAM TURIZEM IN ŽIVLJENJSKI SLOG: V tem delu sejma bo na voljo široka ponudba turističnih produktov in storitev: oprema in storitve za opremljanje namestitvenih in počitniških objektov, turistična hortikultura, turistične agencije, izposoja plažne opreme, zunanjega in plažnega pohištva ter pergol ter izjemno bogata ponudba bazenske in spa opreme. Mobilni kotiček bo predstavil veliko izbiro motornih in električnih vozil ter izjemno pestro ponudbo motociklov. Letošnje dogajanje bo popestril večer razstavljavcev s koncertom Giuliana in diktatorja v petek, 4. aprila 2025 zvečer. s pričetkom ob 20. uri. Za vse obiskovalce je vstop prost, ob sejmišču je zagotovljeno brezplačno parkiranje. CROATIA NAUTIC SHOW je dogodek s 16. letno predsezonsko kontinuiteto, ki napoveduje začetek turistične sezone na Hrvaškem. Zahvaljujoč predvsem zaupanju stalnih razstavljavcev in partnerjev iz Marine Kaštela, mesta Kaštela, Turistične skupnosti Kaštela, Splitsko-dalmatinske županije in njene turistične skupnosti ter pokrovitelja OTP banke, je bila predstavitev razstavljene ponudbe obogatena tako vsebinsko kot način predstavitve. Skozi bogat program, ki vključuje panelne razprave, predstavitve in predstavitve, bodo svoje delo in prihodnje aktivnosti predstavile ekološke iniciative, ki se ukvarjajo z ohranjanjem našega morja, zelene in trajnostne tehnologije, jadralski in ribiški tekmovalni projekti, svoje mesto pa bodo našli izobraževalni programi in praktične »morske« delavnice, namenjene najmlajšim. Posebej velja izpostaviti ekološko konferenco Odprto morje »Modrači varuhi Jadrana« in panelno razpravo »Čarter s posadko – priložnost in izziv« v organizaciji Adria Libra. K naštetemu velja dodati zanimive teme, povezane s humanitarnimi projekti, ki so del bogatega programa sejma »V središču navtike Jadran«.
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 9 urami in 8 minutami
Jadralsko doživetje Tržaški zaliv je 1-dnevno jadranje v Tržaškem zalivu in je namenjeno predvsem nabiranju najrazličnejših praktičnih izkušenj na jadrnici, pri čemer se program povsem prilagaja interesom vseh udeležencev in lahko vključuje: načrtovanje plovbe (navigacija in meteorologija), manevriranje v marinah in ostalih priveznih mestih, sidranje, privezovanje na bojo, jadranje in motoriranje v različnih vremenskih in vetrovnih okoliščinah, plovba v shemah ločene plovbe, kanalih in ozkih plovnih poteh, itd. Na jadralskih doživetjih Tržaški zaliv se udeleženci običajno odločajo za plovbo do ene izmed sledečih zanimivih destinacij v Tržaškem zalivu: Gradež , grad Miramar , Devinski grad , Savudrija , Debeli rtič ali zgolj Koper oziroma Piran s poudarkom na manevriranju v marinah in drugih priveznih mestih. Jadralska doživetja Tržaški zaliv večinoma potekajo po plovnih poteh priporočenih dnevnih izletov iz Izole: Dnevni ali dvodnevni jadralski izlet iz Izole – Gradež , Dnevni ali dvodnevni jadralsko/pohodni izlet iz Izole – Rilkejeva pot (Sesljan) , Dnevni jadralski/kopalni izlet iz Izole – Koprski zaliv , Dnevni jadralski/kopalni izlet iz Izole – Zaliv Ravno (Savudrija) . Udeleženci jadralskega doživetja ob prisotnosti izkušenega inštruktorja z izmenjevanjem vlog med plovbo in med drugimi opravili močno izboljšajo svoje navtično znanje . Na jadralskem doživetju pa se nam lahko pridružijo tudi vsi tisti, ki bi radi samo izkusili čar jadranja in ne bi želeli sodelovati kot aktivna posadka. Na spodnjih fotografijah je nekaj utrinkov iz jadralskih doživetij Tržaški zaliv. Trajanje jadralskega doživetja od 4 do 12 ur glede na vremensko napoved in s tem pogojen predviden potek jadralskega doživetja Ekipa jadralskega doživetja max. 6 udeležencev + inštruktor Program jadralskega doživetja Program se povsem prilagaja interesom celotne ekipe. Cena jadralskega doživetja Cena jadralskega doživetja znaša 20€/h/osebo in vključuje: nabiranje praktičnih izkušenj na potovalni jadrnici pod vodstvom izkušenega inštruktorja, stroške najema plovila ( Dufour 350 GL Spinaker ali primerljiva jadrnica), goriva in zavarovanja plovila. Prijava na jadralsko doživetje

nedelja, 23. marec

RumenoeNavtikapred 3 dnevi
V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo poizkušali odgovoriti na najbolj pogosta vprašanje skiperjev. Obdelali bomo naslednje vsebine: Izvedba manevra MOB Privez s premcem naprej Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah Jadro Code 0 Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem North U simulator Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) Datum predavanja: 27.3.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
RumenoeNavtikapred 3 dnevi
“Pete se ne da popravit. Morate naročiti novo,” me razočara moj agent Mohamed. Nisem imel druge izbire, kot da pokličem sorodnike v Sloveniji, da mi pošljejo novo peto motorja.  Pri firmi Seaway so naročili peto Yanmar SD60 in mi jo poslali po kurirski pošti DHL Express. Po dveh tednih je pošiljka po ovinkih končno priromala do mene.  Preden je pristala v Portu Sudan, je pošiljka obiskala še Milano,  Abu Dabi in Kampalo. S carino začuda ni bilo težav. Moj agent je samo rekel, da je plovilo, v katerega bo vgrajen nov del motorja, v tranzitu v Sudanu in uradnik mi je pošiljko predal brez besed. Trenutno so razmere v Sudanu precej neugodne. V notranjosti divja državljanska vojna; nastopil je Ramadan; v državo lahko vstopiš samo po morju ali po kopnem, lahko pa jo zapustiš z letalom; cene so primerljive z evropskimi, tako da nimam pojma, kako preživijo domorodci, ki so popolnoma obubožali; bankomata ni niti enega; spletna povezava pa je zelo muhasta. Najhujše pa je to, da se nikjer ne dobi piva; niti toplega ne, kaj šele ohlajenega Heinekena. Sicer pa je  sudansko vreme izredno stabilno. Dežuje nikoli, le sonce neusmiljeno tolče. Neprestano piha suh puščavski veter, ki z najfinešim peskom prekrije vse, kar je pod milim nebom. Redno brišem sončne celice in zdaj tudi vem, zakaj mi škrta pod zobni, ko žvečim lepinje, ki jih pečejo na prostem. Tudi dnevne temperature so izredno stanovitne. Čez dan se dvignejo na 35 stopinj, čez noč pa padejo na 20 stopinj Celzija. Zvečer ležem k počitku prepoten, ponoči pa se zbudim, si nataknem nogavice, se pokrijem z odejo, in poskušam ponovno zatisniti oči. Med dolgim čakanjem na nov del motorja sem imel priložnost spoznati številno družino, ki biva v skromni hišici tik ob moji barki. Od agenta sem izvedel, da gre za družino beguncev iz Darfurja. Zaradi jezikovne prepreke nisem izvedel ali gre za dve družini ali samo za eno. Ženske so bile namreč tri, otrok pa mi ni uspelo prešteti.  Vem le, da ima lahko moški največ štiri žene. Ob barki se je pogosto podila kopica prednajstniških otrok, ki so me neprestano nagovarjali: “Hello, hello. How are you? I'm fine.” To je bila njihova vsakdanja mantra in celotno znanje angleščine. Še zlasti sem bil zanimiv kot oglje črni petletni deklici z imenom Negua. Vsako jutro je stala pred barko in mi s pomenljivimi gestami dala vedet, da je žejna ali lačna. Nikoli ni odšla praznih rok. Nekega popoldneva je Negua prišla pred barko in pokazala na moj gumenjak ter s prstom večkrat zaokrožila po zraku. Pri priči sem razumel kaj hoče. V gumenjak sem naložil kopico otrok in jih odpeljal na glisiranje po zalivu. Ko sem se vrnil, me je čakala že druga kopica razposajencev in tudi dve mamici sta se nam pridružili. V veliko veselje vseh sem to ponovil še dvakrat, tako da so se vsi imeli priložnost peljati se po morju z bledoličnim kapitanom, ki se mu kravžljajo sivi lasje. Potem pa je prišel Ramadan in tudi moški so prišli s fronte, ali vsaj tako sem domneval. Nekega jutra so namreč pred barko čistili svoje kalašnikove in pasove s strelivom. Nekajkrat so me celo povabili na  večerjo, ki so jo po sončnem zahodu priredili na preprogah pred mojo barko. Moški so se posedli okrog skupnih posod z jedmi, ki so jih pripravile ženske. Ženske pa so ostale skrite v kuhinji. “Salam aleikum,” sem jih pozdravil, ko sem se jim pridružil. Usedel sem se na preprogo s prekrižanimi nogami in levo roko diskretno zataknil pod svojo zadnjico. Sem namreč levičar in sem se bal, da bom nehote z levo roko posegel po jedeh v skupnih posodah. Muslimani namreč ne uporabljajo jedilnega pribora. V muslimanskem svetu, pa tudi drugod na vzhodu, je leva roka namenjena nečistim opravilom, ki jih zahteva telo pod pasom; desna roka pa je rezervirana za vse kar telo potrebuje nad pasom, vključno z zajemanjem hrane iz skupne posode. Ženske se niso udeležile ramadanskega obroka. Čez dan sem jih videval na planem, kako so se ukvarjale s svojimi otroki in tipkale na svoje pametne telefone. Precej žena je imelo obraze popolnoma zastrte, vse pa so si pokrivale glave, da las ni bilo videti, saj bi to moške preveč vzburilo. Sedemnajstega marca je po DHL-u končno prispela peta motorja. Dva dni je trajalo, da so mi jo vgradili v barko in jo privijačili na motor. Elisa se je ponovno veselo zavrtela in lahko sem se vrnil na sidrišče. Ko sem pred več kot enim mesecem priplul iz Džibutija, sem bil v zalivu Suakina sam, zdaj pa nas je že osem jadrnic, ki nestrpno čakajo, da se odpre vremensko okno in jo čim prej špricnejo do Sueza. Kulturi in kulinariki zibeljke zahodnega sveta se ne moremo upreti. < Sudanska srhljivka Nadaljevanje plovbe 5.4.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

petek, 21. marec

RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Se ta vikend odpravljate ne eno prvih letošnjih plovb? Potem previdnost ne bo odveč. Zapihal bo namreč močan južni veter. Anticiklonalno  polje nad Jadranom slabi. S severozahoda se približuje ciklon s frontalno motnjo. Zapihal bo močan jugo (JV veter), ki bo dosegel hitrosti med 35 in 40 vozli. Najmočneje bo zapihal na srednjem Jadranu. Danes bo veter pričel počasi naraščati. Stanje morja bo med 1 in 2. Ponoči se bo jugo okrepil in stanje morja se bo povečalo na 2-3, na odprtem morju pa vse do 4. V soboto dopoldne bo na področju Žirij, Kaprij in ostalih otokov v šibeniški regiji dosegal hitrosti do 40 vozlov. V kolikor se odpravljate na jadranje, si poiščite primerno zaščiteno sidrišče pred južnimi vetrovi. Če boste pluli v tem področju, se lahko varno zasidrate v zalivu Mikavica ali pa luki Muna na otoku Žirje, v luki Kaprije na otoku Kaprije, luki Kaprije na otoku Zlarin. Kakšne so temperature morja na Jadranu Najtoplejše morje je trenutno v Dubrovniku, kjer se je morje segrelo na 15,4C. Nekoliko hladnejše je v Splitu, kjer so izmerili 15C. Najhladnejše je v Crikvenici, kjer ima zgolj 11,5C in v Opatiji, kjer ima 12C. Natančni podatki o vremenu na Jadranu ta vikend na tej povezavi.

sreda, 19. marec

RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Odpravite se na epski 6-dnevni izziv na morju, jadranje brez postanka do oddaljenega otoka Palagruža in nazaj. Palagruža, ki leži na odprtem Jadranu, na pol poti med hrvaško in italijansko obalo, ponuja pravo doživetje na morju. Ta zahteven tečaj je zasnovan za izkušene jadralce, ki želijo preizkusiti svoje meje in pridobiti dragocene veščine pri navigaciji na dolge razdalje, jadranju v težkem vremenu in upravljanju sistema straže. Soočili se bomo z elementi, izkoristili moč vetra in se potrudili, da dosežemo izjemen jadralski podvig. To je nepozabna pustolovščina za tiste, ki hrepenijo po ultimativnem izzivu na morju. Na tem edinstvenem tečaju, ki ga organizira Šola jadranja Veruda v sodelovanju z legendarnim hrvaškim jadralcem Sašo Fegićem, boste iz prve roke dobili informacije o njegovi veliki morski pustolovščini – plovbi okoli sveta od zahoda proti vzhodu, skozi izdajalski Južni ocean, okoli treh velikih rtov (Rt dobrega upanja, Leeuwin in Cape Horn) na majhni vsega 10 metrov dolgi in 40 let stari jadrnici Hir 3. S petimi prečkanji oceanov in več kot 38.000 prejadranimi navtičnimi miljami v dveh letih in pol, bo Saša delil skrivnosti plovbe po svetovnih morjih. Poleg te osebne izkušnje bo vsak udeleženec Palagruške odisejade postal ponosen lastnik enega izvoda Sašine knjižne uspešnice "Moja pot okoli sveta". O izzivu: Relacija: Pula - otok Palagruža - Pulj* Dolžina: 400 NM Začetek: 22.3.2025 Konec: 28.3.2025** Cena/osebo: 750 € Mesta skupaj: 4 Rezervacija mesta na tej povezavi . * O podrobnem načrtu potovanja se pogovorimo ob zahtevi za rezervacijo. ** Trajanje je odvisno od vremenskih razmer in ne vpliva na ceno tečaja.
RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Navtična sezona je pred vrati. Med 27. in 29. marcem 2025 vas vabimo v salon Moto-Nautike na Dneve odprtih vrat, kjer vas čaka pester nabor ekskluzivnih ugodnosti in predstavitev. Ob sproščenem druženju vas bomo pogostili s penino in izbranimi prigrizki, vi pa boste lahko v prijetnem ambientu spoznali naše izdelke ter izmenjali mnenja s strokovnjaki za navtiko. Kaj smo za vas pripravili? • Ekskluzivne ugodnosti na izbrano navtično opremo • Posebne popuste za prednaročila večjih plovil priznanih blagovnih znamk: Grand Boats, Ranieri International, ZAR Formenti in Sessa Marine • Paketne cene plovil iz zaloge – na voljo takoj • Predstavitve novosti blagovnih znamk Jobe (oprema za vodne športe) in Business Marine (oprema za plovila) Na letošnjih Dnevih odprtih vrat Moto-Nautike vam predstavljamo: • Tender line by Moto-Nautika – ekskluzivno kolekcijo vrhunskih tenderjev znamk Ranieri International, ZAR Formenti, ZAR Mini in Grand Boats • Linijo Ranieri International Next , kjer se italijanski dizajn sreča z vrhunskimi materiali in zmogljivostjo • Družinska plovila za vikend izlete – popolno ravnovesje udobja, varnosti in funkcionalnosti • Najnovejše modele vodnih skuterjev Yamaha Premierno si boste lahko ogledali Grand D600 Individualno svetovanje Na voljo vam bo tudi individualno svetovanje – naši strokovnjaki vam bodo podrobno predstavili plovila in opremo ter vam pomagali izbrati pravo rešitev glede na vaše želje in potrebe. Termin si lahko rezervirate na: info@moto-nautika.com Rezervirajte si zadnji vikend v marcu za Moto-Nautiko! Obiščite nas na Dnevih odprtih vrat Moto-Nautike med 27. in 29. marcem ter se odlično pripravite na navtično sezono 2025! Podnapis: Ogledali si boste lahko najnovejšo ponudbo blagovne znamke JOBE. Več informacij o dogodku: https://bit.ly/dnevi-odprtih-vrat-mn Kontakt: • Telefon: 02 629 04 00 (#2), Plovila: +386 31 300 903 • E-mail: info@moto-nautika.com • Spletna stran: www.moto-nautika.com • Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Moto-Nautika je postala uradni pooblaščeni prodajalec motorjev in rezervnih delov prestižne blagovne znamke Volvo Penta . Ob tej pomembni pridobitvi vsem navtikom do 14. aprila 2025 ponuja ekskluzivne ugodnosti ob nakupu motorjev in rezervnih delov Volvo Penta ! Volvo Penta je svetovno priznani proizvajalec pogonskih rešitev z več kot 100-letno tradicijo. Njihovi motorji slovijo po inovativnosti, zanesljivosti in učinkovitosti. Posebno pozornost si zasluži njihov napredni Volvo Penta IPS (Inboard Performance System) , ki omogoča: ✅ Izjemno natančno manevriranje ✅ Tišjo in udobnejšo plovbo ✅ Do 30 % manjšo porabo goriva Moto-Nautika svojim strankam sedaj omogoča: 🔹 Nakup originalnih bencinskih in dizelskih motorjev Volvo Penta 🔹 Dobavo vseh originalnih rezervnih delov Volvo Penta 🔹 Strokovno svetovanje in tehnično podporo 🔹 Posebne ugodnosti ob nakupu do 14. aprila 2025! To je idealna priložnost za vse lastnike plovil, ki razmišljajo o nadgradnji svojega pogonskega sistema ali potrebujejo kakovostne rezervne dele z zagotovljeno podporo. Za več informacij o ugodnostih in ponudbi Volvo Penta kontaktirajte Moto-Nautiko: 📞 Telefon: 02 629 04 00 (odzivna št. #1) 📱 Mobilni telefon: +386 31 386 951 📧 E-mail: deli@moto-nautika.com Moto-Nautiko lahko obiščete tudi osebno v salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž , ali raziščete njihovo ponudbo na www.moto-nautika.com in www.motonautika-shop.com . Ne zamudite priložnosti in izkoristite ugodnosti do 14. aprila!
RumenoeNavtikapred 7 dnevi
V aprilu letošnjega leta bo francoska ladjedelnica Beneteau, ki jo v Sloveniji zastopata podjetji As Boats (motorna plovila) in Burin Boats (jadrnice), organizirala testiranja najnovejših modelov plovil na vodi. Plovila, ki jih bo možno testirati: Motorna plovila Antares 12 S svojim elegantnim, modernim dizajnom Antares 12 uteleša 45 let uspeha, ki združuje tradicijo in inovacije. Meri skoraj 13 metrov in je vsaka podrobnost zasnovana za popolno udobje, vključuje pa razkošne materiale, kabine z lastno kopalnico in zelo prostoren flybridge. Swift Trawler 54 Swift Trawler 54 je strokovno zasnovan, da se boste na krovu počutili, kot da je to vaš dom na vodi. Ponuja udobje in slog za dolga križarjenja, zaradi česar je idealen za družine. Neskončno raziskovanje! Grand Trawler 62 Impresivni Grand Trawler 62 je idealen za križarjenje na dolge razdalje s popolno mešanico prostornosti, vsestranskosti in učinkovitosti. Njegov dizajn nakazuje zanesljivost, ogromen flybridge pa vabi, da pobegnete stran od vsega. Gran Turismo 45 Gran Turismo 45 je vabilo, da uživate v vožnji s čolnom v dobri družbi, saj ponuja popolno mešanico udobja in športnosti, z velikimi odprtinami, ogromno plavalno ploščadjo in kokpitom v obliki črke U. Če bi radi zapluli z enim od motornih čolnov Beneteau, pokličite slovenskega zastopnika As Boats, d. o. o., www.as-boats.si , Tel: +386 2 608 41 44 in se dogovorite za termin. Oceanis Yacht 54 S 17 metri prefinjene elegance ta jahta Biscontini & Argento združuje tekoč dizajn, neprimerljivo udobje in vrhunske zaključke. Vsaka podrobnost je bila zasnovana tako, da zagotavlja gladko in razburljivo izkušnjo jadranja. Oceanis Yacht 60 Ta 60-metrska jahta združuje eleganten dizajn s sodobnim profilom in izjemno zmogljivostjo na morju. S trupom, ki meri skoraj 18 metrov, obljublja izjemno jadranje v stilu. FIRST 44 FIRST 44 je utelešenje sodobne jadrnice, ki združuje moč, udobje in zmogljivost. Z velikimi jadri je jadranje hitro in učinkovito ter zagotavlja neprimerljiv užitek v vsakem vremenu. FIRST 53 S 40-letnim strokovnim znanjem je FIRST 53 na novo definira visokozmogljivo križarjenje. Zasnovan za zahtevne jadralce, združuje uravnotežen trup, odprto palubo in elegantno notranjost. Če bi radi zapluli z eno izmed jadrnic Beneteau, pokličite slovenskega zastopnika Burin Boats , tel.: 00 386 40 322 422 in se dogovorite za termin. Termin testiranja: 23.-27. april 2025 Lokacija: Port Ginesta, Barcelona, Španija Rezervacija termina: Obvezna!

torek, 18. marec

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Ladjedelnica Quarken ponuja perfektno mešanico vznemirljivih zmogljivosti in udobja za uživanje na vodi. 100-odstotna izdelava na Finskem vam zagotavlja kakovostne in inovativne rešitve, ki so vodilne v navtični industriji. Ena izmed najpomembnejših je zagotovo trup, izdelan z vakuumsko infuzijo, ki zagotavlja trdnost, nižjo težo in brezhiben videz ter funkcionalnost. Model 35 prihaja v treh osnovnih konfiguracijah, ki jih lahko prilagodite glede na vaše potrebe. Danes vam predstavljajo enega izmed najbolj zaželenih modelov, 35 Cabin Tourerja. Model 35 Cabin Tourer je 10,68 m dolgo in kar 3,48 m široko plovilo za 10 ljudi in kabino v podpalubju in na krovu, na katerem lahko v osnovni konfiguraciji prespi do 6 ljudi, ter z nadgradnjo krmnega dela do 8 ljudi. Na plovilo vstopimo po dveh velikih platformah zadaj, ki vam omogočata prost prehod na plovilo, ne da bi morali premagovati stopnice. Krmo si lahko prilagodite vašim željam s kar štirimi različnimi postavitvami: dve zofi, obrnjeni druga proti drugi; zofa z zunanjim »wet barom«; veliko ležišče ali dodatna kabina z ležiščem na vrhu. Dodatna kabina je velika kar 1,98 cm x 1,68 m, kar omogoča udobno spanje dvema osebama. Dodatna posebnost krmnega dela so tudi odprte stranice, kjer pa so se pri Quarkenu odločili za drugačen pristop. Stranici se odpreta samo delno, in sicer na dva sedalna dela, ki imata lahko vsak svojo mizico. S to rešitvijo resnično pridobite na sedalnem prostoru, kjer bo udobno za vse člane posadke. Prehod na premec je urejen po levi ali desni strani. Na levi strani je prehod dvignjen, tako da lahko dostopate tudi do prtljage na strehi ali po širokem prehodu na desni strani. Na premcu je ogromno ležišče, kjer je mogoče sredinski fotelj preklopiti v naslonjalo za roke. Pred fotelji se lahko namesti tudi mizica. Izstop iz plovila je elegantno urejen z veliko pohodno ploščo, ki lahko služi tudi kot sedež. Pri vstopu iz plovila vas ne bo motilo niti električno sidro, ki je nameščeno na levi strani; prav tako pa ga je mogoče integrirati tudi v krmo. Vstop v glavno kabino je mogoč iz krmnega dela ali iz desnega prehoda na premec. Vrata iz krme se odpirajo navznoter, tako da vas ne bodo motila, ko bodo odprta. V kabini najdemo dve klopi z električno pomično in preklopljivo jedilno mizo za 6 oseb. Pod klopjo je odlagalni prostor, prav tako pa ima miza tudi naslonjala za noge. Hkrati pa ob spustu mize in dodatno blazino jedilni kot spremenimo v ležišče za dve osebi. Prav tako so na desni strani vrata, ki se lahko odpirajo proti premcu ali proti krmi – kar pomeni, da lahko ob prijetnem kosilu v kabini le-to skoraj popolnoma odprete – s pomikom vrat naprej, odprtim oknom na premcu in odprtimi vrati na krmi. Dodaten občutek prostornosti vam omogoča panoramsko steklo na strehi, ki je lahko tudi električno pomično ter popoln pregled v vse smeri z velikimi, serijsko zatemnjenimi steklenimi površinami. Za mizo najdemo zofo za voznika in sovoznika ter veliko konzolo, kamor lahko namestimo kar dva Garmina 12''. Levo od voznikove zofe je dodaten sedež z odlagalnim prostorom, ki se lahko preklopi v podaljšek kuhinjskega otoka za njim. Kuhinjski otok je skrit pod pultom, s kuhalno ploščo, umivalnikom ter kuhinjskimi omaricami na mehko zapiranje. Na sredini kabine je vhod v podpalubje, kjer nas pričaka prostorna kabina z ločeno kopalnico z umivalnikom, ogledalom, mornarskim straniščem ter tušem in veliko posteljo. Na desni strani je preklopljivo ležišče z mizico, ki se funkcionalno zloži v sedalni del za 2–3 osebe. Celotna kabina je osvetljena z LED in ambientalnimi lučmi, pod posteljo pa najdemo velik odlagalni prostor za prtljago. Quarken 35 Cabin Tourer je mogoče opremiti z vrsto dodatne opreme, prav tako pa je že serijsko opremljen z bogato opremo: 2 x Yamaha F 300, bow thrusterjem, ZipWake sistemom, prilagodljivim volanom, popolnoma opremljena kopalnica, hladilnik in veliko več! Plovilo si je mogoče ogledati, naročila so odprta za naslednjo sezono. Pokličite jih za individualno ponudbo, da skupaj zaplujete v leto 2025! Kot generalni zastopnik za plovila Marinello, AS Marine, EOLO, Nuova Jolly in Quarken vam nudijo kompletno storitev – servis in diagnostiko motorjev Yamaha, Suzuki, Honda, Mercury in Tohatsu, popravila poliestra in tubusov, vgradnja dodatne opreme, hrambo plovil in še veliko več! Prav tako pa so vam na voljo tudi, ko ste na dopustu. Na Jadranu vam nudijo mobilne servisne točke, tako da nikoli ne ostanete sami. Vabljeni! Tehnični podatki: Dolžina: 10,68 m Širina: 3,48 m Teža z motorji: 5100 kg Št. ljudi na krovu: 10 Kabina: 2 + 2 + 2 (+2) Max motorizacija: 700 hp Rezervoar goriva: 700 L Rezervoar vode z zunanjim tušem: 120 L Cena: QUARKEN 35 CABIN TOURER Z 2 X YAMAHA F 300 z integriranim elektro volanom in hidravliko – že od 300.000,00 EUR z DDV (možno doplačilo za 2 X Yamaha F 350). Več informacij pri slovenskemu zastopniku plovila QUARKEN, Navigator Group Ptuj, https:www.quarken.eu ali https://www.navigator-ptuj.si , info@navigator-ptuj.si ali tel.:+386 51 238 901 ali +386 40 440 460. {gallery}quarken-35-cabin-tourer{/gallery}
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Miran Tepeš, bivši slovenski smučarski skakalec, ki se je prelevil v svetovnega jadralca, bo v letošnjem letu spet plul po svetovnih oceanih. Če bi se radi naučili oceanskega jadranja na oceanu, potem lahko izkoristite možnost in se udeležite enega izmed njegovih tečajev. A - Tečaj oceanskega jadranja Datum: 19.4. do 7.5.2025, Izhodišče: Nova Zelandija Pristanek: Nova Kaledonija Relacija:  Whangarei – Bay of Islands – Grande Terre - Noumea Jadranje bo kombinacija oceanskega in skiperskega tečaja. Največ se bomo na tečaju posvečali naslednjim opravilom: navigacija, delo z jadri, meteorologija, varnost na morju, razdelitev vlog, opravil in dežurstev, samostojno jadranje med dežurstvi, sidranje. Pri oceanskem jadranju ne gre za začetniški jadralski tečaj, zato je pri udeležencih dobrodošlo jadralsko predznanje, ni pa to obvezno. Ne bomo se učili in ponavljali osnov jadranja in pristajanja, temveč se boste na malo daljši poti po oceanu aktivno spoznali z jadranjem v pravih jadralskih razmerah, z dolgotrajnejšim pomorskim življenjem na jadrnici in spotoma tudi z vzdušjem na odprtem morju. Okvirni program tečaja oceanskega jadranja: Prvih pet dni bomo križarili med otoki in zalivi na severu Nove Zelandije in se spotoma spoznavali z jadrnico in njeno opremo. Med postanki v zalivih bomo imeli dovolj časa tudi za sprehode ob obali ali pa po hribih v zaledju zalivov. Osrednji del tečaja bo neprekinjeno sedemdnevno oceansko jadranje po jugozahodnem Tihem oceanu med Novo Zelandijo in Novo Kaledonijo. Zadnjih nekaj dni pa se bomo potepali po zalivih, med otočki in po kopnemu velikega otoka Grande Terre na jugu Nove Kaledonije. Program tečaja in pot bomo zaradi varnosti sproti prilagajali vremenskim razmeram na morju. Jadrali boste na “ Skokici 3 ”, ki je udobna 14,9 m dolga jadrnica Grand Soleil 50. Barka je polno opremljena za oceansko jadranje, na njej pa je 7 ležišč (3 x 2 v kabinah in eno pomožno v salonu). Prehranjevanje na barki si po navadi organiziramo skupaj in si sorazmerno razdelimo opravila in tudi stroške, lahko pa je po želji tudi drugače. Vreme na severu Nove Zelandije je aprila lahko tudi zelo jesensko, a na barki je vgrajeno ogrevanje, nad kokpitom pa je postavljen pregleden platnen »šotor«, ki nas bo ščitil pred hladnim vetrom, valovi in morebitnim dežjem. Z nove Zelandije bomo odjadrali proti severu, proti toplim tropskim krajem, zato bo ozračje in morje na poti iz dneva v dan toplejše in že pred prihodom do Nove Kaledonije se bomo srečali z bolj poletnimi temperaturami. Nova Zelandija leži v pasu zahodnih zračnih tokov, kjer vreme krojijo cikloni, ki prihajajo z Avstralije in Indijskega oceana in ki enkrat ali dvakrat na teden premešajo vreme in veter. Nova Kaledonija pa leži na območju jugovzhodnih pasatnih vetrov, ki so precej bolj stalni in predvidljivi. Teden dni bomo neprestano jadrali dan in noč. Nočno jadranje pod z zvezdami okrašenim nebom je ob primerno toplih oblačilih lahko zelo lepo doživetje. Vseeno pa si lahko udeležbo na jadranju zaradi slikovitih otokov in zalivov na začetku in koncu poti predstavljate tudi kot malo bolj športne jadralske počitnice. Med jadranjem po odprtem morju boste od izkušenega oceanskega jadralca dobili nasvete in navodila, kako je treba pripraviti jadrnico za daljše morske poti, kako na takšno pot pripraviti samega sebe in druge člane posadke, na kaj je treba paziti, ko si na odprtem morju sam na barki in na kaj, ko jadraš v družbi in ne nazadnje kako organizirati dežurstva ter razdeliti naloge in opravila na barki. Spoznali se boste z dnevnim in nočnim jadranjem, s klasično in satelitsko navigacijo, z branjem in uporabo prognostičnih vremenskih kart in modelov, iskanjem primernih sidrišč in privezov, s pripravo jadrnice za jadranje v močnem vetru in po razgibanem morju. Na jadrnici se prvi dan med plovbo seznanimo z delovanjem opreme in z delovanjem jader. V naslednjih dneh pa bomo ponovili osnove navigacije, meteorologije, aerodinamike, in se pogovorili o varnosti na morju. Med jadranjem se bomo ukvarjali z dnevno in nočno navigacijo, s prilagajanjem jadrnice na razmere na morju in z uravnavanjem jader glede na veter in smer plovbe. Uporabljali bomo različna jadra, se spoznali s pripravo jadrnice na neurje, z osnovami jadranja v neurju (da bomo neurje med jadranjem zares doživeli, vam seveda ne moremo zagotoviti). Izmenjevali se bomo pri dežurstvu ob krmilu in pri opravkih med jadranjem, sidranjem in pristajanjem. Pravično si bomo razdelili tudi druga opravila na barki, kot so npr. kuhanje, čiščenje in pospravljanje. Večere na poti bomo občasno popestrili tudi z ogledom fotografij in video filmov z jadralskih potovanj okoli sveta. Poskušali bomo čim več jadrati, le ko vetra ne bo dovolj, bomo včasih pluli s pomočjo motorja. Na cilju, po tednu dni oceanskega jadralskega popotovanja, boste z barke stopili bogatejši za marsikatero izkušnjo in tudi s spoznanjem, da je jadralsko znanje mogoče nadgrajevati predvsem le z jadranjem. Z vajo in novimi izkušnjami dobimo potrebno samozavest ter hkrati občutek za pravo mero previdnosti, ki je potrebna, da na morju ne delamo škode ter ne ogrožamo sebe in drugih. Cena tečaja je 800 eur na osebo. Cena vključuje: uporabo jadrnice z vso jadralno opremo, vodenje tečaja jadranja, stroške goriva, prenočevanje na jadrnici, posteljnino in DDV. Cena ne vključuje: hrane in pijače, stroškov taks, marin, privezov in sidrišč. V ceni tudi niso vključeni zavarovanje, letalske karte in drugi stroški prevozov do ali z jadrnice. Povezava na kontakt za prijave in dodatne informacije je tukaj. Maksimalno število udeležencev je 4. Udeleženci tečaja pred odhodom prejmejo podrobnejša navodila. (Opomba: Auckland je najprimernejše mednarodno letališče za prihod na sever Nove Zelandije. Whangarei oz. Marsden Cove, ki je izhodišče tečaja oceanskega jadranja, ima redno avtobusno povezavo z Aucklandom. V bližini je tudi letališče Whangarei, ki ima večkrat dnevno letalske povezave z letališčem v Aucklandu. Noumea na Novi Kaledoniji ima dobre letalske povezave z Avstralijo in Azijo ter naprej z Evropo.) Za več informacij pišite na miran@tepes.info . < Oceansko jadranje Nadaljevanje: 25.3.25 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

ponedeljek, 17. marec

RumenoeNavtikapred 9 dnevi
CRANCHI, APREAMARE, JEANNEAU, DELPHIA, RYCK, SEALINE, VIRTUE, VALORY, RANIERI, MATRIX, BAVARIA, KUMBRA, IDEA, TEXAS, HD NAUTIK, WHALLY, GALEON, KARNIC, SUN REEF, LAGOON, BALI, HANSE, ELAN, SACS, SCANNER, NOUVA JOLLY, SALPA, HIGHFIELD, 3D TENDER, ZAR, ROTO in drugi. se bodo zbrali od 3. do 6. aprila 2025 v Marini Kaštela. Letošnja 17. izdaja CROATIA NAUTIC SHOW bo poleg novih in dobro poznanih domačih plovil s ponosom predstavila in trgu ponudila izjemne svetovne znamke tujih jadrnic, katamaranov, motornih jaht in dnevnih križark ter čolnov in gumenjakov. Organizator posebej izpostavlja hrvaške premiere plovil na morju: APREAMARE GOZZI 38 CABIN – novi pooblaščeni prodajalec, Princess Yacht Adriatic KUMBRA 34 – zastopa Hun Yachts Kft. JEANNEAU DB 37 – pooblaščeni zastopnik EUROMARINE, d. o. o. KARNIC R8-S, kot tudi ROTO KORKYRA 650, ki ga zastopa podjetje Bravo, d. o. o. AQUABAT LUX 850 zastopnik Apolon brodovi, d. o. o. Marina Kaštela, kot dolgoletna gostiteljica 17. Hrvaških dni male ladjedelništva in turizma – CROATIA NAUTIC SHOW 2025, bo v svojem vzhodnem delu gostila več kot 80 novih plovil, ki bodo večinoma razstavljena na morju, tako da bodo na voljo kupcem in medijem za poskusne in testne vožnje. Ta navtično-turistična sejemska prireditev bo tudi letos zbrala in predstavila priznane svetovne navtične znamke ter najboljše iz hrvaškega malega ladjedelništva, svetovno premiero pa bo doživela tudi hrvaška gumijasta jadrnica BURA 7.80. Izjemno bogata ponudba vedno zanimivih in iskanih gumijastih čolnov na letošnjem CROATIA NAUTIC SHOW bo zajemala vrhunske blagovne znamke: SACS, SCANNER, NOUVA JOLLY, SALPA, HIGHFIELD, 3D TENDER, ZAR in ZAR mini. Letošnjo bogato ponudbo novih in rabljenih katamaranov SUN REEF, LAGOON, BALI in FOUNTAINE bodo dopolnile jadrnice znamk: HANSE in ELAN. Model HANSE 360 bo hrvaški javnosti prvič predstavilo podjetje Croatia Yachting, znamko jadrnic ELAN pa podjetje Sail Croatia. Največjo hrvaško luksuzno jadrnico za najem, francoskega proizvajalca CNB – model CNB 76, bo predstavilo podjetje Jadransko jedrenje. Obiskovalcem Kaštela se bodo predstavile tuje znamke ribiških in družinskih čolnov priznanih znamk KARVEL, VALORY, TEXAS, HD NAUTIK, WHALLY, GALEON, ROTO, KARNIC, pa tudi priznana imena domačih proizvajalcev: Bura boats, Nautika Fortis, Škver Kuštera, Colnago, Pelagosa 33, hrvaški hit v svetu jadranja – Reacher 780, in premiera na morju aluminijaste motorne jahte PHANTOM 9.0 T TOP, kot tudi aluminijastih čolnov nizozemske proizvodnje Tinn Silver 530. Slovensko podjetje Alaris, d. o. o., bo predstavilo najnovejše modele litijevih baterij za plovila blagovne znamke BlueCell, ki so najbolje prodajane servisne baterije za plovila in solarne sisteme v Sloveniji. Med razstavljenimi modeli bo tudi nova baterija BlueCell 100Ah 12V, ki ima energijo 1280Wh, omogoča preko 6000 ciklov polnjenj in praznjenj, ima le 9,5 kg in kar petletno garancijo. Baterije bodo v času sejma na volj po posebni akcijski ceni, ki je kar 46% nižja od redne prodajne cene . ( nakup na tej povezavi-samo za naročnike eNavtike ). CROATIA NAUTIC SHOW ostaja zvest nadaljevalec lastne tradicije, ki že 16 let promovira domačo malo ladjedelništvo, v zadnjih letih pa tudi svetovno navtiko. Marina Kaštela, kot varen pristan in partner tega edinstvenega navtičnega in turističnega sejma, vabi vse zainteresirane na brezplačen obisk s prostornim brezplačnim parkiriščem, ki se nahaja v bližini vhoda na sejem. Vse obiskovalce in ljubitelje morja in navtike pričakujejo promocije vodnih športov, zelenih in trajnostnih tehnologij ter luksuzne turistične opreme. Predstavitve navtičnih novosti, premiere plovil, testne vožnje, bogata ponudba navtične in pomorske opreme, dnevne predstavitve in strokovna srečanja so del bogatega programa sejma »V središču navtike Jadran«.

nedelja, 16. marec

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Za rekreacijski in športni ribolov v ribiških vodah Republike Hrvaške je potrebno dovoljenje, ne glede na to, ali se izvaja z obale ali s čolna. Izjemoma lahko rekreacijski ribolov brez dovolilnice izvajajo osebe, mlajše od 14 let, z eno vrvico s palico ali brez nje. Pri športnem ribolovu je dovoljena uporaba podvodnih pušk (za osebe, starejše od 16 let), brez uporabe potapljaške opreme. Podvodni ribolov je dovoljen izključno za športni ribolov, pri čemer sta dovoljeni do dve puški za podvodni ribolov na ribiča. Enodnevne in večdnevne dovolilnice za športni ribolov na morju imajo osebe, ki so člani državne športno-ribolovne zveze, letne športne dovolilnice pa izključno člani Hrvaške športno-ribolovne zveze. Vrste dovolilnic letne dovolilnice za rekreacijski ribolov, ki veljajo za koledarsko leto, letne dovolilnice za športni ribolov, ki veljajo za koledarsko leto, enodnevne športno-rekreativne dovolilnice, večdnevne športno-rekreativne dovolilnice. Posebne dovolilnice za ribolov s sulicami, ribiškimi palicami, parangali in uporabo umetne razsvetljave (lampioni), ki jih je mogoče izdati le z letno dovolilnico, za ribolov z ribiškimi orodji za lov na velike ribe, ki se lahko izda le z letno športno dovolilnico, za ribolov v delih morja, ki so zavarovani po predpisih o varstvu narave v kategorijah narodni park, posebni rezervat in naravni park. Vrste in cene dovoljenj za ta območja bodo s posebnimi akti predpisali pristojni javni zavodi. Do uveljavitve teh zakonov je na teh območjih dovoljen športni in rekreacijski ribolov pod pogoji, predpisanimi z Odlokom o športnem in rekreacijskem ribolovu na morju, razen če so omejitve predpisane s posebnimi predpisi, ki so v pristojnosti Ministrstva za varstvo okolja in energetiko ali javnega zavoda, ki upravlja določena območja. Pomembno Letne dovolilnice za leto 2025 je bilo možno kupiti le do 1.3.2025. Če boste dovolilnico kupili po 1.3.2025, potem dovolilnica ni veljavna (legalna).* * uradna informacija Ministrstva za poljedelstvo, gozdarstvo in ribištvo Kje kupiti dovoljenja Dovoljenja za rekreacijski ribolov je možno kupiti na spletni strani Ribiške uprave v uradih Ribiške uprave s predhodnim plačilom ter pri pooblaščenih prodajalcih. Letne dovolilnice za rekreacijski ribolov za HRVI in upokojence, ki še niso napolnili 65 let starosti, je možno kupiti na Ministrstvu – Upravi za pomorstvo, področnih izpostavah in pri pooblaščenih prodajalcih. Nakup preko interneta za te skupine ni možen. Športni ribolov Dovolilnico za športni ribolov lahko kupijo le člani Hrvaške zveze za športni ribolov oziroma člani zveze za ribolov druge države. Letne dovolilnice ni možno kupiti preko spletne strani Uprave za ribarstvo. Nakup je možen le preko zadrug, navedenih na tej povezavi: HSSRM Zadruge . Dodatne informacije za nakup športne dovolilnice dobite na CFOSA@RI.HTNET.HR ali na +385 51 21 21 96, +385 99 2000 644. Če nimate veljavne izkaznice, jo lahko kupite preko interneta in se včlanite v enega izmed društev. Cena letna izkaznice znaša okrog 7 EUR, za osebe do 18 pa le okrog 3 EUR. Cene ribolovnih dovoljenj Vrsta dovolilnice Športni ribolov (v EUR) Rekreacijski ribolov (v EUR) Dnevna dovolilnica 1 dan 7,96 7,96 Dnevna dovolilnica 3 dni 19,91 19,91 Dnevna dovolilnica 7 dni 39,82 39,82 Dovolilnica za lov na veliko ribo 1 dan 15,93 - Dovolilnica za lov na veliko ribo 3 dan 39,82 - Dovolilnica za lov na veliko ribo 7 dan 79,63 - 150 dnevne dovolilnice Osebe do 18 let 1,33 13,27 Osebe med 18 in 65 let 79,63 99,54 Osebe nad 65 let 7,96 13,27 Osebe stare nad 65 let s prebivališčem na otokih ali polotoku Pelješac - 0,00 Letne dovolilnice Letna za osebe do 18 let 1,33 13,27 Letna za osebe med 18 in 65 let 46,45 66,36 Letna za osebe nad 65 let 7,96 13,27 Letna za (polnoletne osebe stare nad 65 let s prebivališčem na otokih ali polotoku Pelješac) - 0 Posebna za stoječi parangal 26,54 26,54 Posebna za lov z vršami 26,54 26,54 Posebna za lov z ostmi 13,27 13,27 Posebna za lov z uporabo umetne svetlobe 13,27 13,27 Posebno dovoljenje za lov na veliko ribo 92,91 - Napotki za nakup preko spleta Pri nakupu preko spleta aplikacija zahteva vnos OIB številke. V kolikor nimate številke lahko pustite prazno okno in nakup boste kljub temu lahko izvršili. 150 dnevne dovolilnice veljajo 150 dni od dneva nakupa oziroma najdlje do zadnjega dneva v letu v katerem so bile kupljene (če ste kupili dovolilnico 15.11. velja le do 31.12. in ne 150 dni). Dovoljene količine ulova V športnem in rekreacijskem ribolovu je dovoljeno uloviti do 5 kg rib in drugih morskih organizmov na posameznega ribiča. Dnevna količina ulova je lahko večja za težo ene ribe oziroma drugega morskega organizma, ki presega 5 kg. Dovoljeno je nabiranje morskih organizmov kot do školjke in polži. Dnevni ulov ne sme presegati 2 kg, razen klapavice, ki jih je dovoljeno nabrati do 5 kg. Najmanjše velikosti rib oziroma morskih organizmov S pravilnikom o ribolovu so predpisane minimalne velikosti posameznih morskih organizmov, ki jih je dovoljeno loviti oziroma nabirati. Znanstveni naziv Hrvaški naziv Slovenski nazi Najmanjša velikost 1. Ribe Dentex dentex zubatac zobatec 30 cm Mustelus asterias pas mekaš navadni morski pes 80 cm Seriola dumerili gof gof 45 cm Sarda sarda palamida palamida 45 cm Sciaena umbra kavala grbe 30 cm Scorpaena scrofa škrpina škarpena 30 cm Spondyliosoma cantharus kantar kantar 18 cm Squalus acanthias kostelj trnež 66 cm 2. Školjke Arca noe kunjka Noetova barčica 5 cm Mytilus galloprovincialis dagnje klapavica 6 cm Ostrea edulis kamenica ostriga 7 cm 3. Glavonožci Octopus vulgaris hobotnica hobotnica 1 kg Označevanje ulova športnega oziroma rekreacijskega ribolova Ves ulov ujet s športnim ali rekreacijskim ribolovom je potrebno označiti na predpisan način. Ulov je potrebno označiti takoj po ujetju ali najkasneje pred zapuščanjem ribolovnega mesta. Ribe se označujejo tako, da se odreže spodnji del repne plavuti, glavonožce pa je potrebno prerezati z globokim rezom glave med očmi. Izjema so lignji, ki so namenjeni za žive vabe, katerih dolžina plašča ne sme presegati 20 cm. Vrste ulovljenih rib, ki jih je potrebno označevati Grafični prikaz načina označevanja ulova Znanstveni naziv Hrvaški naziv Slovenski naziv Dentex dentex zubatac zubatec Dicentrarchus labrax lubin (brancin) brancin Diplodus puntazzo pic pic Diplodus sargus šarag šarg Diplodus vulgaris fratar fratrc Epinephelus spp. kirnje kirnije Lithognathus mormyrus ovčica ovčica Merluccius merluccius oslić oslič Pagellus erythrinus arbun ribom Pagrus pagrus pagar pagar Polyprion americanus kirnja glavulja orjaška kirnja, brodolomčar Sarda sarda palamida palamida Sciaena umbra kavala grbe Seriola dumerili gof gof Scorpaena scrofa škrpina škarpena Sparus aurata komarča (orada, podlanica) orada, zlatobrov Spondyliosoma cantharus kantar kantar Zeus faber kovač kovač Nakup ribolovnega dovoljenja - rekreacijski ribolov Nakup ribolovnega dovoljenja - športni ribolov

sobota, 15. marec

RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Reka Raša je ena izmed pomembnejših rek v Istri, ki teče skozi jugozahodni del Hrvaške, preden se izlije v Jadransko morje. Njena struga in izliv predstavljata edinstven ekosistem, ki ne le da privablja ljubitelje narave, ampak ima tudi velik ekološki pomen za območje. Reka Raša je znana po svoji bogati flori in favni ter zgodovinskem pomenu za lokalne prebivalce. V tem članku bomo raziskali izliv reke Raša, njegov pomen in lepoto, ki jo ponuja. Geografski in naravni značaj reke Raša Reka Raša izvira iz gora na vzhodnem delu Istre in teče skozi ozke kanjone, preden doseže obalo. Skupna dolžina reke je približno 63 kilometrov, njeno povodje pa obsega številne manjše pritoke, ki oskrbujejo to reko z vodo. Reka je imela v preteklosti ključno vlogo v kmetijstvu in industriji tega območja, vendar je danes bolj znana po svoji naravni vrednosti. Izliv reke Raša se nahaja v bližini mesta Raša, kjer reka konča svojo pot in se izliva v Jadransko morje. To območje je prepoznano kot pomemben naravni habitat, kjer reka sreča morje, ustvarja prehodno območje, ki je bogato z živalskimi in rastlinskimi vrstami, povezanimi z obema ekosistemoma. Ekološki pomen izliva Izliv reke Raša je eno od ključnih ekoloških območij v Istri. Zasnovan je kot ekosistem, ki združuje sladkovodne in morske elemente, kar omogoča številnim vrstam, da tu živijo in se hranijo. Ta območja so bogata z mokrišči, šibkimi plitvinami in lagunami, kjer najdemo širok spekter rastlinskih vrst, kot so trstičje, močvirska trava in druge vodne rastline. Te rastline ne zagotavljajo le vitalnih habitatov za številne živalske vrste, ampak tudi pripomorejo k stabilizaciji ekosistema in čiščenju vode. Izliv je tudi pomembno območje za ptice selivke, ki v tem predelu najdejo počitek med svojo migracijo. Številne vrste ptic, kot so čaplje, pelikani in različne vrste rac, se hranijo v tem območju, kjer je voda bogata z ribami in drugimi vodnimi organizmi. Reka Raša in njen izliv sta torej pomembna točka za biotsko raznovrstnost, ki omogoča ohranjanje ekosistemov na tem območju. {gallery}izliv-reke-rasa{/gallery} Zgodovinski in kulturni pomen Izliv reke Raša ima tudi zgodovinski pomen, saj je bil v preteklosti strateško pomemben za lokalne skupnosti. Reka je bila uporabljena kot plovna pot za dostavo blaga, zlasti v času, ko sta v bližini delovala rudarstvo in industrija. Sčasoma je izliv postajal pomemben tudi za ribištvo, ki je predstavljalo vir preživetja za številne družine na tem območju. Poleg tega je območje izliva reke Raša polno kulturne dediščine, saj se tukaj nahajajo številne arheološke najdbe, ki pričajo o zgodovini naselij ob reki. Ta območja so v preteklosti predstavljala trgovske poti, kjer so prebivalci uporabljali reko za prevoz in trgovanje, danes pa nudijo vpogled v pretekle čase in življenje ob vodi. Oskrba in ohranjanje Danes je območje izliva reke Raša zaščiteno zaradi njegove ekološke in kulturne vrednosti. Zlasti mokrišča in območja ob reki so del naravnih rezervatov, ki jih skušajo ohraniti za prihodnje generacije. Ohranjanje teh naravnih virov ni pomembno le za zaščito lokalnih ekosistemov, ampak tudi za ohranjanje biotske raznovrstnosti v širšem smislu. Lokalne oblasti in okoljevarstvene organizacije si prizadevajo za trajnostno ravnanje z rekami in njihovimi izviri. Pomembno je ohranjati čistost vode, preprečevati onesnaževalce in spodbujati trajnostni turizem, ki omogoča obiskovalcem, da uživajo v naravi, ne da bi škodovali okolju. Turizem in obisk izliva reke Raša Izliv reke Raša je priljubljeno območje za ljubitelje narave in turiste, ki želijo raziskovati čudovite kraje na Istri. Območje ob reki je odlično za pohodništvo, kolesarjenje in opazovanje ptic. Tu se lahko obiskovalci sprehajajo po urejenih poteh in uživajo v naravni lepoti, ki jo ponuja reka in njeno okolje. Za tiste, ki si želijo bolj poglobljeno izkušnjo, so na voljo različni vodeni ogledi, kjer lahko obiskovalci spoznajo zgodovino in ekologijo območja. Številni izletniki obiščejo tudi območja za ribolov ali se odločijo za vožnjo s čolnom po reki in obali. Izliv reke Raša je naravni biser Istre, ki združuje bogato biotsko raznovrstnost z zgodovinskim pomenom in kulturno dediščino. To območje je ključnega pomena za ohranjanje ekosistemov in omogoča številnim vrstam rastlin in živali, da uspevajo v tem edinstvenem okolju. Območje izliva reke Raša je pomembno ne le za lokalne skupnosti, ampak tudi za obiskovalce, ki želijo raziskati naravo in uživati v lepoti istrske obale. Ohranitev tega dragocenega območja bo zagotovo pomemben korak za ohranitev naravne in kulturne dediščine tega območja za prihodnje generacije. Natančna lokacija izliva Izliv reke Raša
RumenoeNavtikapred 11 dnevi
V četrtek 20.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi. Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja. Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra. Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja. Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe). Varne in hitre metode spusta genakerja. Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem. Nasveti za reševanje zapletov. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) Datum predavanja: 20.3.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.