Vir: eNavtika

RumenoeNavtikapred 3 urami in 52 minutami
Konec prejšnjega meseca je bil tragičen za dva jadralca na plovbi skozi Mozambiški preliv. Dva izkušena jadralca, 67 letna Avstralka Deirdre Silbly in Francoz Pascal Mahe so našli mrtva na njuni jadrnici Acteon. Njuna smrt je izjemno misteriozna. Jadralca sta 27.11.2025 med plovbo skozi Mozambiški preliv med otokom Madagaskar in Mozambikom opravila klic na pomoč. Plula sta z otoka Reunion proti mestu Durban v Južni Afriki. Njun klic je prestregla tovorna ladja, ki je klic posredovala francoskim oblastem. Ladja je sicer zaplula proti njuni lokaciji, vendar se niso uspeli vkrcati na plovilo. Na pomoč sta nato pripluli dve drugi plovili. Po vkrcanju na plovilo v petek 28.11.2025 so na krovu našli trupli obeh jadralcev. Kaj se je zgodilo, še ni jasno. Špekulacije nakazujejo, da bi lahko šlo za napad piratov. Kljub temu, da je Mozambiški preliv, sploh njegov južnejši del, področje z majhno možnostjo piratskih napadov, obstaja možnost, da bi ekstermisti hoteli plovilo izkoristiti za tihotapljenje prepovedanih drog.
RumenoeNavtikapred 4 urami in 38 minutami
Litijeve baterije na plovilih so tehnologija, ki močno spreminja način uporabe plovil. Zaradi svoje velike kapacitete, dolge življenjske dobe postajajo nekaj vsakdanjega. Zaradi svoje pa jih je potrebno na plovilo namestit pravilno in upoštevati nekaj nasvetov. Litijeve baterije imajo številne prednosti pred svinčenimi baterijami. Imajo izjemno dolgo življenjsko dobo zaradi česar hitro opravičijo nekoliko višjo ceno od svinčenih. Garancija za kvalitetnejše baterije na trgu, kot so blagovna znamka BlueCell je kar pet let. Že v garancijskem obdobju litijeve baterije, bi verjetno morali zamenjati svinčene baterije kar dvakrat. Ker lahko litijeve baterije globoko praznimo, je kapaciteta ene baterije s 100Ah enaka dvema svinčenim akumulatorjem s kapaciteto 100Ah, zaradi česar lahko trdimo, da so glede na kapaciteto cenejše od svinčenih. Litijeve baterije so pametne. Vse imajo vgrajene BMS (Battery Management System), ki pametno nadzira delovanje baterije in spremlja številne parametre kot so tok praznjenja in polnjenja, temperatura, napetost celotne baterije, napetost posameznih celic… Kljub varnostnemu sistemu litijeve baterije pa moramo pri montaži na plovilu upoštevati nekaj nasvetov, ki bodo zagotovili varno in dolgotrajno uporabo. 10 nasvetov za namestitev litijevih baterij na plovilo Vgrajujte le litijeve baterije, ki imajo vgrajen BMS sistem, ki zagotavlja varnostni izklop baterije, omogoča balansiranje posameznih celic, zaščito pred preveliko ali prenizko napetostjo, nadzorom nad posameznimi celicami baterije, zaščito pred previsokim tokom polnjenja ali praznjenja Izberite pravo kemijo. Baterije s kemijo LiFePO4 (litij-železo-fosfat) so najstabilnejše litij-ionske baterije katerih kemija je stabilna vse do temperature 175 C in omogočajo varno uporabo vse do temperature 65 ali celo 75 stopinj C. Temperatura polnjenja in praznjenja se običajno razlikujeta. Baterijo lahko praznimo pri temperaturah med -20 in 75C ter polnimo pri temperaturah -10 in 65C. Namestite varovalke. Vse varovalke morajo biti miti nameščene čim bliže bateriji in morajo biti pravilnih moči. Sledite navodilom proizvajalca. Baterije namestite na suh, čimbolj hladen prostor z dobrim prezračevanje. Litijeve baterije nimajo emisij plinov vendar dobro prezračevanje pomaga pri zniževanju temperature pri zahtevnejši uporabi baterij. Zagotovite pravilno polnjenje baterij s polnilcem namenjenim litijevim baterijam. Nepravilno polnjenje baterije bo skrajšalo življenjsko dobo baterije in lahko vodi do okvar baterije. Zaščitite alternator. Litijeve baterije imajo izjemno nizek notranji upor. Zaradi tega so izgube pri polnjenju majhne (<5%, pri svinčenih do 30%) lahko pa preobremenijo alternator, ki se lahko pregreje. Obvezno vgradite DC-DC konverter v kolikor proizvajalec motorja ni deklariral, da se alternator lahko priključi direktno na litijevo baterijo. Trenutno je to možno le pri nekaterih modelih zunajkrmnih motorjev Mercury s 100 do 150 A alternatorjem. Izberite primerno debelino kablov in zagotovite dobre kontakte. Slabi kontakti ali pretanki kabli so eden najbolj pogostih vzrokov za izbruh požara. V kolikor je mogoče uporabljajte galvanizirane kable in konektorje primerne za uporabo v navtiki. Debeline kablov so lahko predimenzionirane, nikakor pa ne smejo biti pod dimenzionirane. Vgradite stikalo za izklop, v kolikor bi prišlo do okvare na BMS sitemu baterije, s katerim lahko ročno odklopite baterije iz sistema, ne da bi morali odstranjevati varovalke. Ne polnite baterij pri prenizkih temperaturah. Polnjenje baterij pri temperaturah pod 0C ni priporočljivo. Kvalitetnejše baterije omogočajo polnjenje do -10C.V kolikor bo njihova temperatura nižja, bo BMS preprečil polnjenje, dokler se baterija ne segreje do določene temperature. V kolikor ste na baterije sami namestili BMS, preverite pri proizvajalcu celic temperaturni razpon polnjenja. V kolikor je baterija prehladna jo pred polnjenjem segrejte. Baterije naj na plovilo vgradi pooblaščena oseba. V kolikor boste namestitev opravili sami, natančno preberite navodila proizvajalcev baterij, DC-DC konverterja in motorja. Držite se standardov in ne bojte se vprašati strokovnjaka za nasvet.
RumenoeNavtikapred 7 urami in 21 minutami
Italijanska ladjedelnica Neo Yachts and Composites ej predstavila nov jadrnico Neo 620 Roma. Neo 620 Roma je zasnovana kot mini-maksi dirkaška jadrnica, ki je nastala na podlagi testiranj in izpopolnjevanja manjše sestre Neo 570 c, vključno z optimizacijo kobilice in hendikepa v okviru ORCì in IRC. Načrt palube je zasnovan tako, da omogoča enostavno jadranje s polno posadko ali pa jadranje z dvočlansko posadko ali pa celo solo jadranje. Študija prostornine posadki na krovu omogoča enostavno gibanje kot tudi udobno bivanje ob udobni mizi. Zahvala gre povečanemu  kokpitu, okoli velike mize kot tudi v povečanem krmnem delu v primerjavi s 570 C. Jadrnica v dolžino meri 18,59 m v širino pa 5,3m. Za pogon te 13.500 kg težke jadrnice bo služilo glavno jadro s površino 128 m2 in jib s površino 92m2. Na krmi bosta nameščeni dve krmilni kolesi, na voljo pa je v različici z enim ali dvema krmilnima listoma. Notranjost bo na voljo v štirih različica. Štiri kabinska verzija bo imela tri kabine z dvojnim ležiščem in eno kabino z pogradi. Dve dodatni ležišči bosta na voljo v salonu. Tri kabinska različica bo imela tri dvoje postelja, štiri ležišča pa bodo na voljo v salonu. V vseh različicah bo jadrnica imela 3 kopalnice, Trup jadrnice bo v celoti izdelan iz karbona. Za gradnjo bodo uporabili tehnologijo Preprog podjetja Gurit, ki je eno vodilnih podjetij za razvoj kompozitnih materialov. Jadrnica bo zato izjemno lahka. Kar 52% teže v bo kobilici. Tehnični podatki: Dolžina čez vse: 18,59 m Širina: 5,30 m Največji ugrez: 4,50 (Lifting Keel Eventually) Teža: 13.500 Krmilni listi: 1 ali 2 Pomožno plovilo: 3m Glavno jadro: 128m2 Jib: 92m2 Motor: Yanmar 4JH S-drive 110KM Rezervoar vode: 400l Rezervoar goriva: 400l Homologacija CE: A-12 / B-14 / C-16 Fotogalerija {gallery}neo-620-roma{/gallery}

Včeraj

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 2 urama in 12 minutami
V Vilamouri na Portugalskem se danes popoldne s prvimi plovi začenjajo World Sailing mladinska svetovna prvenstva za jadralce U19 v razredih ILCA 6, 29er, 420, Nacra 15, formula kite in iQFOiL. Slovenijo v slednjem zastopa Val Eržen, za katerega je to še zadnji nastop v mladinski konkurenci. V Vilamouri se je sicer zbralo preko 400 mladih jadralcev iz 70 držav. Na žalost je Val že pred prvim treningom na prizorišču zbolel, tako da je opravil zgolj najnujnejše testiranje opreme. Za danes je napoved spremenljiva, z dežjem in nestabilnim južnim vetrom, zato so prvi starti napovedani šele za 15. uro popoldne. Trener Igor Eržen: “Moja želja je, da danes ne vozimo in da startamo jutri, ko bo vetra čez glavo in ni potrebno toliko “pumpanja”, kjer porabiš veliko energije, da si konkurenčen. Jasno, da če greš iz postelje na tekmo, da nisi 100%, koliko pa lahko Val naredi, bomo videli na vodi.” Prenos v živo

nedelja, 14. december

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 22 urami in 1 minuto
Nuova Jolly 30 Sport Cabin je vrhunski RIB čoln s kabino, zasnovan za zahtevne navtike, ki iščejo popolno kombinacijo zmogljivosti, udobja in italijanskega dizajna. Gre za enega najbolj dovršenih modelov v razredu kabin RIB čolnov dolžine okoli 9 metrov, ki postavlja nova merila uporabnosti in prostornosti. Kot del priznane italijanske blagovne znamke Nuova Jolly, 30 Sport Cabin temelji na desetletjih izkušenj v razvoju visokokakovostnih Orca hypalon gumenjakov in RIB plovil, znanih po izjemnih plovnih lastnostih in zanesljivosti, ter razvoju kabinskih RIB-ov, ki jih najdemo vse od 7m do 15m. Zakaj izbrati Nuova Jolly? Nuova Jolly je ena vodilnih znamk na področju RIB čolnov v Evropi in svetu. Njena plovila so znana po: vrhunski konstrukciji trupa, odlični stabilnosti in varni plovbi, najdaljši življenjski dobi, prepoznavnem italijanskem dizajnu. Model 30 Sport Cabin združuje vse ključne prednosti znamke in jih nadgrajuje z rešitvami, ki jih v tem segmentu redko najdemo. RIB čoln s pravo kabino in premičnimi vrati Ena največjih prednosti modela Nuova Jolly 30 Sport Cabin je polnovredna kabina, ki omogoča udobno uporabo plovila tudi za večdnevne izlete. Kabina nudi zavetje, zasebnost in funkcionalnost, kar ta RIB postavlja ob bok klasičnim kabinskim čolnom. Posebnost so premična vrata v kabini, ki omogočajo: boljše prezračevanje, zapiranje kopalnice ali spalnega dela, več naravne svetlobe, prilagoditev prostora glede na vreme in uporabo. To je idealna rešitev za tiste, ki iščejo RIB čoln za družinske izlete, križarjenje ali daljše bivanje na morju. {gallery}nuova-jolly-30{/gallery} Izjemno prostoren krov in ergonomija Krov plovila je zasnovan z mislijo na maksimalno uporabnost: velike sončne ploščadi, prostorna sedišča, veliko shranjevalnega prostora, enostavno gibanje po krovu. Zaradi svoje zasnove je 30 Sport Cabin popoln tako za sprostitev kot za aktivno uporabo, zato sodi med najbolj vsestranske RIB čolne s kabino na trgu. Tri možnosti strehe – prilagoditev vašim potrebam Model Nuova Jolly 30 Sport Cabin omogoča izbiro med tremi izvedbami strehe, kar dodatno povečuje fleksibilnost uporabe: T-top – športen videz in zaščita pred soncem Inox bimini – elegantna in lahka rešitev Roll bar iz steklenih vlaken – robusten, sodoben dizajn Možnost zaprtja celotne palube z camper cerado ali zasenčitev krme in/ali premca Vsaka konfiguracija omogoča optimalno zaščito in poudari značaj plovila. Italijanski dizajn in vrhunske plovne lastnosti Kot vsi Nuova Jolly RIB čolni, tudi 30 Sport Cabin navdušuje z: stabilno in mehko plovbo, odličnim nadzorom pri višjih hitrostih, varnim obnašanjem v zahtevnejših razmerah. To je premium RIB čoln, zasnovan za navtike, ki od plovila pričakujejo več. Nuova Jolly 30 Sport Cabin – RIB čoln brez kompromisov Če iščete RIB čoln s kabino, ki združuje športnost, udobje in prestiž, je Nuova Jolly 30 Sport Cabin prava izbira. Tehnični podatki: Dolžina: 8,83 m Širina: 3,40 m Suha teža: 2000 kg50 Št. ljudi na krovu: 10 Kabina: 1 Max motorizacija: 600 hp 81 ali 2 motorja) Rezervoar goriva: 410 L Rezervoar sveže vode: 105L Max hitrost: 55 vozlov Cena: NUOVA JOLLY 30 SPORT CABIN z dvema motorjema Yamaha F250 USB – že od 162.000,00 EUR + DDV ! Vključena oprema: 2 x Yamaha F250 USB Elektro winch s 50m cinkane verige ter konzolo Jedilna miza Komplet oblazinjenje EVA talna obloga Rezervoar sveže vode 105L z zunanjim tušem Popolnoma opremljena kabina z marinskim straniščem in rezervoarjem črne vode Rezervoar goriva 410L Hladilnik 2 x kalužna črpalka Hi – power 24 stopinjski trup Orca hypalon z 20 let garancije Lestev Več informacij pri slovenskemu zastopniku plovila NUOVA JOLLY, Navigator Group Ptuj, https://www.navigator-ptuj.si ali info@navigator-ptuj.si ali tel.:+386 51 238 901 ali +386 40 440 460.

četrtek, 11. december

RumenoeNavtikapred 5 dnevi
V torek zvečer smo prijadrali do otoka Nendo na Salomonovih otokih. V temi si nisem upal iskati poti skozi ozke prelive med otoki in koralnimi grebeni, saj navtične karte tukaj niso zelo natančne. Zaspan sem bil, zato sem se odločil, da bomo do jutra počakali kar na morju v zavetrju otoka, ne da bi sidrali. Zavil sem k otoku in pospravil jadra. Med pospravljanjem jader pa sem se dovolj zbudil, da sem si premislil glede nočnega postanka. Zagnal sem motor in naredili smo še dvourni krog okoli otoka Malo, da smo prišli na sever Nenda, od koder je veliko bolj preprost vstop v zaliv pri Lati. Lata je glavno mestece vzhodnih Salomonovih otokov in eno od petih pomorskih vstopnih točk za vstop v državo z jadrnico. Ponoči smo sidro spustili na vzhodni strani zaliva v mirnem zalivčku nasproti Late. Dopoldne smo v skladu z dogovorom dobili obisk prijaznih uradnikov carine in imigracije. V eni uri smo opravili vstopne formalnosti, le carinskih dokumentov še nisem dobil in mi je carinik obljubil, da mi jih bo poslal po elektronski pošti. Popoldne nas je ravnateljica Hilda povabila na ogled svoje srednje tehniške šole in dijaškega naselja, ki je postavljeno nad zalivčkom, kjer smo sidrali. Preostanek dneva smo namenili sprehodu in teku po z bujnim gozdom poraščeni okolici. Na ta konec zaliva je še pred nekaj leti vodila cesta, potem pa je narasla reka pred leti podrla most, po cesti so se nehali voziti avti in cesto si je spet prisvojila džungla. Po nekdanji cesti zdaj med grmovjem in drevesi vodi le še ozka stezica, po kateri otroci iz okoliških vasi hodijo v šolo. Zvečer smo na barki pogostili ravnateljičino družino, ki je s kanujem prišla na obisk in so nam zaželeli dobrodošlico ter s seboj prinesli cvetje in zelenjavo. V četrtek smo šli z našim gumenjakom na izlet čez zaliv do glavnega naselja Lata in se po peščeni cesti polni velikih luž sprehodili po mestecu s skromnimi hiškami. Spet lahko napišem, da imajo skoraj vse, kar imajo veliki, le da so banka, pošta, trgovine, bolnišnica, policija … v skromnih, majhnih hiškah ali kontejnerjih. Le nogometno igrišče imajo v velikosti, kot smo ga navajeni pri nas. Imajo tudi letališče, smučarske skakalnice pa na otoku nismo videli. Popoldne smo se želeli vrniti čez zaliv proti Skokici, pa nas je v pristanišču pričakal okrepljen veter, ki je dvignil metrske bele valove, čez katere bi postala plovba z malim gumenjakom in štirimi ljudmi na krovu kar huda pustolovščina. Robert, Nina in Zlata so se zato na obali raje dogovorili z enim od domačinov, da jih je 3 milje čez zaliv odpeljal z ribiškim čolnom. Z našim gumenjakom je bila plovba čez valove z le eno osebo na čolnu še vedno živahna, a veliko hitrejša in bolj suha, kot bi bila s kompletno posadko. V zalivčku so se nam na katamaranu pridružili izraelski jadralci, s katerimi smo se srečali na Vanuatuju in si potem preko mailov izmenjevali informacije o formalnostih in sidriščih na poti. Z Zlato sva se odzvala povabilu na pijačo. Pogovarjali smo se sicer večinoma o jadranju, a se nisem mogel premagati in sem jih povprašal po njihovem mnenju o vojnah, ki jih ima Izrael s Palestinci in drugimi državami v okolici. Njihov pogled na problematiko je popolnoma drugačen kot naš in Izraelci zdaj samo osvobajajo ozemlja, ki naj bi bila nekoč že njihova in so jih v preteklih stoletjih zasedli muslimani. Še posebej ostra ali divja je bila žena enega od jadralcev, ki bi pobila kar vse v bližnji in daljni okolici Izraela. Mož jo je miril, a brez uspeha. Jezna je bila, ker so bila zaradi izmenjave raket med Izraelom in Iranom zaprta letališča v Izraelu in je morala zato podaljšati obisk na jadrnici in v nedogled prestaviti vrnitev z letalom domov. Izraelci so s katamaranom na poti okoli sveta, na zadnjem delu pa jih pot med otoki vodi skozi pretežno muslimanske države, zato se na poti proti Izraelu verjetno ne bodo veliko ustavljali. V petek smo skupaj z Izraelci navsezgodaj odjadrali proti zahodu, proti 210 milj oddaljenemu otoku Santa Ana. Vzhodnika smo imeli med 15 in 25 vozli in lepo smo metuljčkali z vetrom in se guncali po dvometrskih valovih. Pričakoval sem, da bodo Izraelci na katamaranu s krmnim vetrom vsaj toliko hitri kot mi, a so jadrali počasneje in smo jih popoldne izgubili za obzorjem. Ponoči smo prijadrali do neviht, ki so vseskozi razsvetljevale nebo okoli nas, a so bile dovolj daleč od nas, da nas niso motile pri jadranju. Le veter so preusmerjale vsaka malo po svoje od severovzhoda do jugovzhoda in temu sem prilagajal tudi našo smer jadranja. Proti jutru pa je vreme začelo divjati in je krepko skočilo iz okvirov, ki so jih obetale vremenske napovedi. Divje plohe in nevihte so se spravile nad nas in okrepile veter nad 30 vozlov. Avtopilot se je vse pogosteje izklapljal. Zamujal sem s krajšanjem jader, a mi je na koncu vendarle nekako uspelo pospraviti glavno jadro z jambora, ne da bi se strgalo na križih. Nastradal je le radarski odbojnik, ki ga je s seboj odnesel viharni veter. Dopoldne se je veter med nevihtami okrepil nad 40 vozlov in jadrali smo le še s petino genove. Vseskozi je hudo lilo z neba, valovi so se dvignili na 4–5 metrov in avtopilot temu ni bil kos. Vse več sem moral krmariti ročno, zunaj na dežju. Krepko je deževalo, da se je videlo le nekaj deset metrov okoli barke, grmelo, bliskalo … Zadnjih 20 milj pred Santa Ano so se nevihte, ki so vseskozi prihajale od zadaj, še okrepile in sunki vetra so presegali 50 vozlov, zato sem do konca zvil genovo in zagnal motor. Itak smo že samo na jambor dosegali več kot 6 vozlov hitrosti, a krmarjenje med valovi je bilo s pomočjo motornega pogona vseeno lažje. Strah me je bilo, da bo viharni veter odtrgal platneno streho biminija nad kokpitom, a je na srečo zdržala. Pred Santa Ano se je izpela še zadnja nevihta, zavil sem v desno in iz velikih valov smo se umaknili v čudovito mirno zavetje otoka in v zalivu med koralnimi grebeni sredi dneva spustili sidro. Zlata, Nina in Robert so bili preveč utrujeni od valovite poti in so popoldne ostali na barki, jaz pa sem se vendarle odpravil na krajši sprehod po otoku in v skladu z običaji pri Johnu, poglavarju vasi, izprosil dovoljenje za pristanek in za obisk otoka. Ponoči so v zaliv prijadrali tudi Izraelci, ki jim vreme v zadnjem delu poti prav tako ni prizanašalo in jim je veter vzel nekaj blazin in opreme iz kokpita. < Vanuatu Nadaljevanje 28.12.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

sreda, 10. december

RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Top Ponudba Moto-Nautike ZAR 53 v kompletu z Yamahinim izvenkrmnim motorjem F115 LB je naslednji Top paket, ki ga predstavlja Moto-Nautika in je ena izmed najboljših paketnih ponudb za vse, ki cenite kakovost, zanesljivost in udobje na morju. Zar 53 ponuja odličen kompromis med družinskim čolnom, športnim značajem in premišljeno zasnovo. Na zalogi je še zadnji model v tej kombinaciji in ceni , čoln pa je že v našem salonu, zato si ga lahko ogledate v živo in ga prevzamete praktično takoj. Občutek velikega čolna Ko stopite na krov ZARa 53, je prvi vtis jasen: čoln deluje večji, kot kaže številka na papirju. Čeprav je dolg 5,35 m, je prostor na krovu izjemno dobro izkoriščen. Na njem je dovolj prostora za do 10 oseb , za prtljago za izlete in kljub temu ponuja dve ležišči (spredaj in zadaj) za počitek ali sončenje. Trup je zasnovan tako, da poskrbi za mehko plovbo, suho palubo in stabilne zavoje. Zaradi specifične oblike trupa se ZAR 53 odlično znajde tudi v zahtevnih morskih razmerah, kar zagotavlja  varno in sproščeno plovbo. Stabilnost, udobje in suha vožnja Med navtiki so plovila ZAR Formenti znana po izjemni stabilnosti.  Čoln vam ponuja natančne, zanesljive manevre, odlično kontrolo tudi pri višjih hitrostih in suho vožnjo, brez škropljenja. Prav stabilnost, mehka plovba in občutek varnosti so najpomembnejši razlogi, da se lastniki pogosto ponovno odločijo za ZAR, ko menjajo ali nadgrajujejo svoje plovilo. Pametno zasnovan prostor in modularnost ZAR je znan po svojih domiselnih rešitvah. Na relativno kratki dolžini ponuja veliko uporabne površine , številne pametne predale za shranjevanje in modularne postavitve sedežev in ležišč . Krov je možno prilagoditi različnim potrebam: od udobne vožnje, do ležernega sončenja. Sprednji in zadnji shranjevalni prostori nudijo dovolj prostora za vse, kar potniki potrebujejo za prijeten dan na morju. #1 med gumenjaki ZAR Formenti je v navtiki prepoznan kot razred zase. Razlogi za to so kakovostna izdelava, pozornost na podrobnosti, robustnost, odlične plovne lastnosti in ohranjanje prodajne vrednosti. Model ZAR 53 je eden izmed najbolj priljubljenih v svojem razredu, saj združuje idealno velikost za družinske izlete, dovolj moči in dinamike za športne aktivnosti na vodi, zanesljivost in udobje pri vsakodnevni uporabi. Vabljeni na ogled v salon Moto-Nautika Ta ZAR 53 z Yamaho F115 je na voljo takoj in razstavljen v našem salonu, hkrati pa vas moramo še enkrat opozoriti, da je zadnji v tej posebni paketni kombinaciji. Vabimo vas, da nas obiščete, si plovilo ogledate v živo in se prepričate, zakaj je ZAR 53 že leta ena izmed najbolj priljubljenih izbir med zahtevnejšimi ljubitelji morja in družinske plovbe. Redna cena:  53.557 eur + ddv Ugodnejša cena: 43.119 eur + ddv REZERVIRAJTE SI INDIVIDUALNO PREDSTAVITEV! Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da obiščete prodajni salon na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas kontaktirate na: Telefon: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) Plovila: +386 31 300 903 – Rok +386 51 222 122 – Klemen Email: prodaja@moto-nautika.com Oglejte si tudi preostalo ponudbo na: www.moto-nautika.com www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 6 dnevi
V dobrodelni akciji Otroci otorkom zbiramo igrače za otroke Centra za sluh in govor Maribor. V soboto, 20. decembra 2025, bo med 9. in 13. uro v Miklavžu pri Mariboru znova živahno – v salonu Moto-Nautike bo potekala tradicionalna božična sobota z dobrodelno akcijo »Otroci za otroke« . Tokrat bodo zbrane igrače in knjige razveselile otroke Centra za sluh in govor Maribor, organizatorji pa k sodelovanju posebej vabijo tudi navtike in navtične poslovne partnerje. Moto-Nautika, ki je v navtičnih krogih poznana po bogati ponudbi plovil, navtične opreme in izvenkrmnih motorjev, želi s to akcijo povezati motoristično in navtično skupnost ter pokazati, da se lahko ljubezen do morja in plovbe prevede tudi v lepa dejanja za otroke. Otroci podarijo del svoje zgodbe Osrednja ideja akcije »Otroci za otroke« je preprosta, a močna: v skoraj vsakem domu se najdejo igrače ali knjige, ki jih otroci ne uporabljajo več, pa so še vedno lepo ohranjene. Organizatorji želijo, da otroci sami izberejo, kaj bodo podarili – s tem ne oddajo le predmeta, ampak tudi del svojega spomina in zgodbe. Izkušnja, da nekaj svojega podarijo naprej, jim pokaže, kaj pomeni dobrodelnost in kako dejanje dajanja pogosto najbolj obogati prav tistega, ki daje. Zbrane igrače in knjige bodo letos namenjene otrokom Centra za sluh in govor Maribor. Komu so namenjena zbrana darila? Center za sluh in govor Maribor je osrednja ustanova za severovzhodno Slovenijo, ki skrbi za gluhe in naglušne otroke ter otroke z govorno-jezikovnimi motnjami. Deluje v zdravstveni enoti, kjer potekajo diagnostika, terapije, svetovanje in preventiva, ter v osnovni šoli in vrtcu, kjer izvajajo rehabilitacijo poslušanja in govora, vzgojo, varstvo in izobraževanje otrok z različnimi motnjami. Dobrodelna akcija želi tem otrokom polepšati praznični čas – ne le z darili, temveč tudi z doživetjem: obiskom Božičkov na motorjih in praznično atmosfero, ki jo vsako leto sooblikuje lokalna skupnost. Kako lahko sodelujete? Organizatorji v Miklavž pred salon Moto-Nautike, vabijo družine, motoriste, navtike, člane navtičnih klubov, itd. Sodelujete lahko zelo preprosto: doma skupaj z otroki poiščete rabljene, a lepo ohranjene igrače, knjige in druge drobnarije, ki jih ne uporabljajo več, v soboto, 20. decembra 2025, jih med 9. in 13. uro prinesete v salon Moto-Nautike na Ptujski cesti 63 v Miklavžu pri Mariboru, ekipa Moto-Nautike bo poskrbela, da bodo darila prišla v prave roke – k otrokom Centra za sluh in govor Maribor. Vsak otrok, ki bo podaril svojo igračo, bo v zahvalo prejel majhno darilo. Trajnost namesto brezglavega nakupovanja Moto-Nautika želi s prireditvijo poslati jasno sporočilo: božični čas ni le čas nakupov, temveč priložnost za deljenje, ponovno uporabo in trajnostno razmišljanje. Poudarek je na toplini, izkušnji dajanja in zavedanju, da lahko s stvarmi, ki jih sami ne potrebujemo več, nekomu drugemu pričaramo iskreno veselje. Božički na motorjih in Kul Božički: program za vso družino Dobrodelna akcija bo del širšega družinskega dogodka, ki vsako leto privabi številne obiskovalce: Božički na motorjih – iz okoliških vasi se bodo pripeljali Božički na motokros motorjih in štirikolesnikih, okrašeni v božičnem duhu. Gre za eno od najbolj fotografiranih atrakcij dogodka. Topli napitki in prigrizki – obiskovalce bodo pogreli čaj, kava in božični piškoti. Božična kulisa za fotografiranje – družine in otroci se bodo lahko fotografirali v praznični kulisi in domov odnesli lep spomin. Letos se dogodku pridružuje tudi dobrodelna skupina KUL Božički , prostovoljci, ki po Sloveniji z okrašenimi štirikolesniki obiskujejo otroke in jim prinašajo praznično veselje. V Miklavž bodo prispeli ob 12. uri in skupaj z Božički na motorjih poskrbeli za pravo eksplozijo prazničnega vzdušja. Kdaj in kje? Datum: sobota, 20. december 2025 Čas: 9.00–13.00 (Božički na motorjih in KUL Božički se pridružijo ob 12.00) Kraj: salon Moto-Nautika, Ptujska cesta 63, Miklavž pri Mariboru
RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Anahita je prvi 30-metrski potovalni trimaran na svetu. Napoveduje novo dobo v svetu hitrega jadranja. Rojen iz združitve zmogljivosti, inovacij in absolutne svobode, uteleša drzno vizijo: preoblikovanje jadralskega križarjenja na dolge razdalje. Francosko podjetje za navtični inženiring Global Yacht Technology je predstavilo nov 31-metrski trimaran, imenovan Anahita. Podjetje s sedežem v regiji Bretanja je izkoristilo priložnost Metstrade, da je razkrilo zasnovo, hkrati pa je sporočilo, da je bila prva enota iz omejene proizvodne serije že prodana in je trenutno v gradnji. Dobava je predvidena za leto 2027. Novo konstrukcijo sestavljajo predhodno impregnirana in vbrizgana ogljikova vlakna, ki naj bi ponujala »izjemno lahko« plovilo, katerega teža bo le 35 ton – kar naj bi bilo skoraj 60 odstotkov lažje od tradicionalnih jadrnic podobne dolžine. Za ostrimi zunanjimi linijami in pomorsko arhitekturo Anahite stoji studio VPLP Design, za notranjost trimarana, ki spominja na »dom na morju«, pa je odgovoren francoski oblikovalec Christophe Chedal Anglay. {gallery}anahita{/gallery} Anahita ponuja 123 kvadratnih metrov popolnoma prilagojenih bivalnih prostorov, vključno z veliko lastnikovo spalnico s panoramskim razgledom in neposrednim dostopom do palube ter prostorom za posadko za štiri osebe. Vsak bivalni prostor je zasnovan modularno in ga je mogoče konfigurirati glede na želje stranke. Zunaj zasnovo zaznamujejo prostoren kokpit, prostrane zunanje palube in 160 kvadratnih metrov sprednjih trampolinov. Eden izmed večjih izzivov je bilo obvladovanje mase osrednjega trupa in iskanje idealnih razmerij zunanje in notranje površine. Rezultat dolgotrajnih raziskav je hitra skoraj dirkalna jadrnica, ki ponuja vse udobje potovalnega plovila z lastno identiteto. Trimaran Anahita bo lahko plul s hitrostjo 25 vozlov in bo omogočal prečkanje Atlantika v samo šestih dneh. Anahita bo imel ugrez zgolj 2 m in bo omogočal vplutje tudi v plitvejše kotičke. Prvi primerek plovila je bil že prodan. Zaplul naj bi leta 2027. Tehnični podatki: Dolžina: 31m Širina: 21m Ugrez: 2m Višina: 37m Teža: 35t Površina kokpit: 25m2 Prednji trampolini: 160m2 Lastniški apartma: 12m2 Površina solarnih panelov: 36m2

torek, 9. december

RumenoeNavtikapred 7 dnevi
V tragični pomorski nesreči je življenje izgubilo kar 18 migrantov. Pomorska nesreča se je zgodila v soboto 26 nmi jugozahodno od grškega otoka Kreta. Gumenjak, ki je prevažal 20 migrantov, se je prevrnil. Nesrečo so opazili mornarji na tovorni ladji, ki pluje pod turško zastavo. Na lokacijo so se nemudoma odpravila plovila luške kapitanije in obalne straže v pomoč pa sta odletela tudi helikopter in letalo. Gumenjak, s katerim so želeli prečkati Sredozemsko morje in pristati na grškem otoku, je bil napol potopljen. Delavci luške kapitanije so pripluli na lokacijo nesreče in iz morja potegnili 18 trupel migrantov, dva sta nesrečo preživela. Oba brodolomca in trupla so prepeljali v luko Ierapetra na otoku Kreta. Zakaj je prišlo do nesreče za zdaj še ni znano. Na podlagi pogovorov s preživelima potnikoma so ugotovili, da je bilo na plovilu skupno 20 oseb. Reševalno akcijo so zato zaključili. Podobne pomorske nesreče na tem področju niso redkost. Zaradi slabih življenjskih razmer na Bližnjem vzhodu in Afriki se število poskusov ilegalnih vstopov v Evropo povečuje. Trenutno je v porastu število ilegalnih prevozov iz Libije. i slabih življenjskih pogojev na bližnjem vzhodu in Afriki se število poizkusov ilegalnih vstopov v Evropo povečuje. Trenutno je v porastu število ilegalnih prevozov iz Libije. Foto: Grška obalna straža

ponedeljek, 8. december

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Jadrnica Sky bo postala najvišja enojamborna jadrnica na svetu, zgrajena v ladjedelnici Royal Huisman, z osupljivim 93-metrskim karbonskim jamborom. Nizozemska ladjedelnica Royal Huisman je predstavila projekt Sky, 81-metrsko superjadrnico, ki bo ob dokončanju leta 2030 postala prava ikona sodobnega jadranja. Sky bo imela najvišji jambor na svetu – karbonski stolp višine 93 metrov, ki ga bo izdelalo podjetje Rondal. Za primerjavo: jambor bo skoraj tako visok kot kip Svobode. Sky ni le tehnični dosežek, temveč simbol osebne svobode in prestiža . Royal Huisman jo opisuje kot »ultimativni izraz osebne svobode«, saj združuje rekordno višino jambora , vrhunsko oblikovanje in zmogljivost za globalna križarjenja . Projekt Sky je tudi dokaz, da jadrnice lahko tekmujejo s superjahtami na motorni pogon – ne le v luksuzu, temveč tudi v tehnološki drznosti. Z rekordnim jamborom bo Sky postala referenčna točka sodobnega jadranja , ki bo spremenila pogled na oblikovanje in zmogljivost superjaht. Jadrnica bo imela integriran sistem jader in dve karbonski krmili, zaradi česar naj bi bilo manevriranje z njo primerljivo manevriranju s hitro potovalno jadrnico manjšo od 50 m. Jadrnica je trenutno v fazi koncepta, ki je pripravljen za izgradnjo. Če se bo našel kupec še v letošnjem letu, bo jadrnica zaplula v letu 2030. Vsestranska zasnova vključuje flybridge in krmno palubo s prostorno plažo, opremljeno z raztegljivo plavalno ploščadjo in dvema bočnima zložljivima platformama, namenjena kopanju in dostopu do morja. V notranjosti bo velik prostor za wellness, športni kotiček, garaža za 12 m dolg pomožni čoln, dva vodna skuterja in dodatno opremo za vodne športe, kot so seabobi, kolesa, SUP deske, kajaki in obsežna potapljaška oprema. Lastniška kabina se bo razprostirala čez celotno širino plovila in bo imela lastno kopalno ploščad z dostopom do morja. Tehnične značilnosti Dolžina : 81 metrov Jambor : 93 metrov, karbonski material Trup : aluminijast, z dvižno kobilico in dvojnimi karbonskimi krmili Manevriranje : kljub velikosti bo Sky obvladljiva kot jadrnica dolžine 50 metrov Navtična arhitektura : Malcolm McKeon Yacht Design (MMYD) Notranja oprema : Winch Design iz Velike Britanije Inženiring jambora : Rondal, specialist za karbonske konstrukcije Foto: Royal Huisman
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Proizvajalec Karnic je predstavil nov model R8-S HT, zasnovan za vse, ki želijo kombinacijo bivalnega udobja in športne zmogljivosti v dolžini pod 9 m. Model vstopa v novo serijo plovil z izredno prilagodljivostjo kokpita in odličnimi plovnimi lastnostmi. Model Karnic R8-S je bil prvič predstavljen spomladi letošnjega leta. Njegova nadgrajena različica RS-8 HT ima dodano trdo streho, ki že tako priljubljen gliser naredi pravo malo družinsko križarko za krajša in tudi daljša križarjenja. Zunanjost Trup plovila ima dvojni stopničast V, ki omogoča hitro in gladko izglisiranje, večjo stabilnost v zavojih ter manjšo porabo goriva pri potovalnih hitrostih. V kombinaciji z zunajkrmnim motorjem do 300 KM dosega R8-S HT odlične hitrosti in varno plovbo tudi v zahtevnejših pogojih. Modularni kokpit omogoča več različnih postavitev: od udobnega sedenja v L ali U obliki do sončne ploščadi in prostega prehoda na kopalno platformo. Notranjost Kabina nudi ležišče za dve osebi, ločeno kopalnico z mornarskim WC-jem, možnost kuhinjske enote in številne prostore za shranjevanje. Na voljo je tudi prostor za namestitev vgradnega hladilnika. {gallery}karnic-r8-s-ht{/gallery} Trda streha Trda streha je nepogrešljiv dodatek na plovilu. Zagotavlja dobro zaščito pred soncem tako med plovbo kot na sidru. Omogoča enostavno namestitev sončnih panelov, ki bodo zagotovili dovolj veliko količino električne energije. V kombinaciji z litijevimi servisnimi baterijami boste lahko brezskrbno na krovu preživeli tudi teden dni ali več. V primeru slabega vremena vam trda streha omogoča enostavno namestitev cerad in zagotavlja suh krmni prostor plovila. Tehnični podatki Dolžina čez vse: 8.40m Dolžina trupa: 7,50m Širina: 2,45m Teža praznega plovila: 1760 Rezervoar goriva: 285l Rezervoar vode: 60l Rezervoar odpadnih voda: 35l Število ležišč: 2 Število oseb: 9 Motor: 300 KM Kategorija: C Ugrez: 0,37 (brez motorja) Več informacij pri slovenskem zastopniku plovil Karnic, As Boats d.o.o., www.as-boats.si/karnic ; info@as-boats.si ;  02 608 41 44.

sobota, 6. december

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
V okviru projekta Sv. Nikola se lahko pridružite jadranju na jadrnici Karpo iz Splita nazaj v Portorož. Termin: torek, 9.12. ob 21.30 - petek 12.12.  do 14.00 Skipper : Matic Vrečko Več o programu: V tej decembrski plovbi se bste veliko ukvarjali z nočno navigacijo, saj je noč kar dve tretjini dneva. Obravnavali boste vse od uporabe samo svetilnikov in kart do uporabe sodobnih tehnoloških pripomočkov. Ogledali si boste sistem AIS, s katerim lahko vidite druge večje barke na zaslonu in si pomagate pri izogibanju trkov na morju. Seveda bo poudarek tudi na jadranju, kjer se boste ukvarjali z trimom, osnovnimi manevri in dodatnimi jadri (Genaker, Code 0). Za učenje krmarjenja bodo potrebne tople rokavice. Po poti boste naredili tudi kakšen postanek ali dva, odvisno glede na vreme in preference ekipe. Barka je opremljena z webastom, ki bo omogočil da se boste v primeru mraza pogreli pred nadaljnjimi manevri zimskega jadranje Nekaj časa boste namenili tudi druženju, kjer si boste lahko izmenjali zanimive jadralske zgodbe. Cena : 190€/osebo V ceno ni vključena hrana in prevoz. Gorivo za barko je vključeno. Število mest je omejeno na 5 ljudi. Prijave na karposailing@gmail.com ali 041257455 (Matic)

petek, 5. december

RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Pri NAVIGATOR Ptuj group so uvedli novost ter vam kot prvi in edini v Sloveniji ponujajo možnost 24-urne podpore za vaše plovilo in motor. Na brezplačni telefonski 030/739-430 so vam na voljo 24 ur na dan, vse dni v tednu! Na morju ni prostora za nepredvidljivosti. V trenutku, ko se pojavijo dvomi, vprašanja ali tehnične težave, potrebujete partnerja, ki mu lahko brezpogojno zaupate. Nepredvidene situacije lahko močno vplivajo na vaše načrte in varnost. Sedaj imate na voljo profesionalno podporo, ki ji lahko vedno zaupate – kjer koli in kadar koli. Njihova ekipa treh izkušenih mehanikov bo poskrbela, da bo vaša težava odpravljena kar se da hitro. Potrebujete samo nasvet, usmeritev ali ostanete sami na morju? 24/7 marinski servis je zasnovan za stranke, ki zahtevajo najvišjo stopnjo razpoložljivosti, strokovnosti in odzivnosti. Ne glede na to, ali gre za tehnične težave, okvaro na vodi ali preventivno podporo, vam je ekipa usposobljenih strokovnjakov na voljo neprekinjeno, vse dni v letu. Kadar je mogoče, se težava reši na daljavo, sicer pa se bo njihov mehanik odpravil na teren v najkrajšem možnem času ali po dogovoru. Neprekinjena razpoložljivost 24/7. Strokovna diagnostika na daljavo. Hiter odhod na teren, ko je potrebno. Podpora pri tehničnih težavah, okvarah in preventivi. 24/7 Marinski servis – zanesljiva podpora, ko jo najbolj potrebujete! Kot generalni zastopnik za plovila QUARKEN, YAMARIN, Marinello, AS Marine in Nuova Jolly vam nudijo kompletno storitev – servis in diagnostiko motorjev Yamaha, Suzuki, Honda, Mercury in Tohatsu, popravila poliestra in tubusov, vgradnja dodatne opreme, hrambo plovil in veliko več! Vabljeni! Več informacij pri Navigator Group Ptuj,  https: www.quarken.eu < https://navigator-ptuj.si/ >  ali https://www.navigator-ptuj.si , info@navigator-ptuj.si <mailto: info@navigator-ptuj.si> ali tel.:+386 51 238 901 ali +386 40 440 460.

sreda, 3. december

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Moto-Nautika predstavlja naslednjega izmed TOP paketov v nizu osmih: Grand G500 Decor White Hypalon z izvenkrmnim motorjem Mercury F 100. G500 je primeren kot pomožno plovilo večjim jahtam ali kot samostojno plovilo, ki zraven vrhunskega , športnega dizajna nudi tudi veliko udobja. Je odlična izbira za športno plovbo, vleko vodnega smučarja, ribolov, ter za izlete po morju. PREDNOSTI G 500 Grand Golden Line G500 s svojim športnim videzom ponuja odličen kompromis med prostornostjo in dolžino. S skoraj petimi metri dolžine, njegova certificirana dolžina je 495 centimetrov, ponuja dovolj prostora za vso družino, saj sprejme do devet ljudi. Gre za kompakten in varen čoln z dobrimi plovnimi lastnostmi, sodobnim in elegantnim videzom ter kakovostno izdelavo. Tak paket bo prepričal marsikaterega navtika, ki si želi hitre premike, enostavno uporabo in brezskrbne izlete na vodi. Ima patentirano HSH obliko trupa, ki omogoča zelo hitro glisiranje in majhen vodni upor. Takšna zasnova izboljša plovne lastnosti in hkrati zmanjša porabo goriva. V sprednjem delu čolna je snemljiva ležalna ploščad za sončenje. Krmarska klop je udobna in oblikovana tako, da daje dober oprijem med vožnjo. Rezervoar za gorivo je vgrajen centralno pod volansko konzolo, kar ohranja stabilnost in ne zavzame dodatnega prostora. Nalivnik je nameščen zadaj, zunaj plovila, zato gorivo ne more pritekati v notranjost. Hupa je skrita in elegantno vgrajena. Čoln ima pripravljene štiri dvižne bitve, ki olajšajo dvigovanje in rokovanje. Katero opremo ima Grand G500 Decor White Hypalon? Oprema v tej ponudbi je bogata in skrbno izbrana. Čoln je v barvi Decor White in opremljen s Hypalon tubosi Orca, ki imajo petletno garancijo. Podaljšane platforme omogočajo lažji vstop iz vode na plovilo. Inox deli so črno prašno barvani, kar doda čolnu eleganten in moderen videz. Del serijske opreme je tudi roll bar. Plovilo ima varnostni ventil, ki poskrbi za varno razbremenitev tlaka v tubosih. Čoln ima športni volan Black Performance ter ležalne ploščadi z udobnimi blazinami. Vgrajen je 90-litrski rezervoar za gorivo, trup pa ima dodatno zaščito. SeaDeck imitacija tikovine prekriva celotno površino čolna in zagotavlja dober oprijem ter prijeten občutek pod nogami. V kompletu sta tudi vgradna ročica za upravljanje motorja in analogni števec za gorivo. V ceno plovila je vključen motor Mercury 100 in montaža motorja! Redna cena: 39.179 eur + DDV Ugodnejša cena: 31.328 eur + DDV REZERVIRAJTE SI INDIVIDUALNO PREDSTAVITEV! Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da obiščete prodajni salon na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali kontaktirate na: Telefon: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) Plovila: +386 31 300 903 – Rok +386 51 222 122 – Klemen Email: prodaja@moto-nautika.com Oglejte si tudi preostalo ponudbo na: www.moto-nautika.com www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Da bo december še lepši in prazničen, smo vam v Moto-Nautiki pripravili ugodnosti pri nakupovanju. Naša decembrska akcija je preprosta. Z vsakim dodatnim izdelkom se vaš prihranek poveča. Tako da je to idealen čas, da osvežite svojo navtično opremo in pripravite čoln ter opremo za vodne športe na novo sezono. Več izbereš, več prihraniš Pripravili smo ponudbo, ki vas nagradi za vsak dodan izdelek. Več izberete, več prihranite.1 izdelek nad 100 eur prinese 15 % popusta, 2 izdelka, skupaj nad 200 eur, prineseta 20 % popusta. 3 izdelki, skupaj nad 300 eur, pa sprožijo kar 30 % popusta.  Ugodnosti ne veljajo na darilne bone in pakete ter na navigacijsko in avdio opremo. Vso ostalo navtično opremo in opremo za vodne športe pa smo zajeli v te praznične ugodnosti.  Obiščite nas na Ptujski cesti 63 , kjer vas na več kot 3.000 kvadratnih metrih čaka široka izbira navtične opreme in opreme za vodne športe, ki vas bo spremljala v prihajajoči sezoni. V Moto-Nautiki bo ves december prazničen Ker želimo, da je ves december pravljičen, smo vam v našem salonu pripravili posebne darilne pakete, ki jih lahko ugodneje kupite za vaše najdražje. Prav tako vas vsak dan ob obisku božično okrašenega salona, pričaka penina in prigrizek, kot tudi darilce ob vsakem nakupu. Vabljeni na Tradicionalno božično soboto Moto-Nautike Dobrodelno obarvana Tradicionalna božična sobota, že dvanajsta zapored, bo na Moto-Nautiki potekala 20.12. med 9. in 13. uro. Pripravljamo vam pestro dogajanje in prijetno druženje. Potekala bo tudi vsakoletna dobrodelna akcija Otroci otrokom , kjer otroke povabimo, da prinesejo svoje dobro ohranjene igrače (ki jih več ne uporabljajo) v naš salon, mi pa jih bomo podarili Centru za sluh in govor Maribor. Otroke, ki bodo podarili igrače bomo obdarili in pogostili s toplo pijačo in prigrizkom. Hkrati nas bodo obiskali Božički na motorjih, kar je vedno pravi spektakel za obiskovalce. Na ta dan vabimo tudi vse naše stranke in poslovne partnerje, naj se nam pridružijo na prijetnem druženju ob kozarčku penine. Vabljeni v naš salon Obiščite nas na Ptujski cesti 63 , kjer vas na več kot 3.000 kvadratnih metrih čaka široka izbira navtične opreme in opreme za vodne športe, ki vas bo spremljala v prihajajoči sezoni.  Za vas smo odprti vsak dan med 8. in 18. uro, ter v soboto med 9. in 13. uro. Nakupujte tudi prek spleta Če želite nakup opraviti hitro, lahko izbirate tudi v naši spletni trgovini. Kliknete in naročite, mi pa poskrbimo za ostalo. Spletna trgovina: https://www.motonautika-shop.com/ Za dodatne informacije nas lahko kontaktirate: Telefon: 02 629 04 00 (#3), Oprema: +386 51 222 122 E-pošta: oprema@moto-nautika.com Splet: www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com

torek, 2. december

RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Proti koncu koledarskega leta veliko kvarnerskih destinacij pripravlja zanimive adventne in božične programe, festivale ter vrhunske kulinarične zgodbe. Polepšajte si začetek zime in se nam pridružite na božičnih in novoletnih praznovanjih, kjer vas pričakuje veliko lepih presenečenj. Poleg tega so tu še številna novoletna praznovanja, novoletno kopanje, dnevi bakalaja, mladega oljčnega olja in odličnih vin. Nekaj dogodkov, ki so še posebej zanimivi smo vam podrobneje predstavili spodaj . »ADVENT NA KVARNERJU, 28.11.2025 - 6.1.2026 Na Kvarnerju se pripravljajo izjemno zanimivi adventni programi. Po celi regiji bodo potekali zabavno-glasbeni programi, humanitarni koncerti, za najmlajše pa so pripravljene številne otroške delavnice, igralnice, druženje z dedkom Mrazom in drsališča ob morju.. Božično-novoletni prazniki bodo še posebej veseli v Opatiji, Reki, Bakru, Crikvenici, Novem Vinodolskem,Vinodolu, Malinski, Baški, Krku, otokih Rab, Krk, Cres, Lošinj ter v Gorskem kotarju, Fužinah, Vrbovskem in Delnicah, kjer vas pričakuje Delniška adventna pravljica. SILVESTROVANJA NA KVARNERJU Zakaj ne bi novega leta 2026 pozdravili na Kvarnerju v objemu morja in sonca? Na Silvestrovo se pripravljajo številni odlični hoteli, kot so Hilton Costabella na Reki, hotel Malin v Malinski, hotel Ambasador v Opatiji ali pa Ikador v Iki in Kukuriku v Kastavu. Skoraj vse destinacije organizirajo silvestrovanje na prostem, še posebej zanimivo bo tradicionalno slovo od starega leta 31. decembra 2025 opoldne v Fužinah v Gorskem Kotarju. KVARNER - EVROPSKA REGIJA GASTRONOMIJE 2026 Ali ste vedeli, da je Kvarner prejel naziv Evropske gastronomske regije za leto 2026 s strani World Region of Gastronomy? Turistični delavci iz Kvarnerja se zavedajo, da je samo s sodelovanjem je mogoče krepiti identiteto kvarnerske gastronomije, ohranjati kulturno dediščino regije in jo pripravljati na leto 2026, ki bo krona skupnega delovanja in dolgoletnih prizadevanj, leto, v katerem bo Kvarner zablestel kot evropska regija gastronomije! KVARNERSKA KULINARIKA SREDI ZIME Med božičnimi praznovanji brez polenovke ne gre. Tega se še kako zavedajo vrhunski kvarnerski kuharji, ki v svojih restavracijah pripravljajo tematske večerje, bogate novoletne menije ali pa Dneve bakalaja kot na primer v restavraciji Rivica v Njivicah, Kukuriku v Kastavu ali pa v Marini Novi v Novem Vinodolskem.. Gostom nudijo bogat izbor domiselnih jedi s polenovko – od tradicionalnega namaza in jedi na žlico do gurmanskih jedi, ki sušeno trsko pripeljejo v vrhunsko kuhinjo. NOVOLETNO KOPANJE NA KVARNERJU - MALI LOŠINJ, OPATIJA Zahvaljujoč prijetnemu podnebju in temperaturi lahko na otoku Lošinj plavate skoraj skozi celo leto. Tradicionalno bodo pogumni sodelovali v "Novoletnem plavanju" na otoku vitalnosti, v torek, 30.12. ob 12,00. Tudi v Opatiji je organizirano tradicionalno novoletno kopanje. Če ste dovolj pogumni, pridite 1. januarja 2026 v Opatijo. Vir: TZ Kvarner

ponedeljek, 1. december

RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Leto 2026 bo za slovensko jadralsko skupnost posebno, saj bo Nautic Club Rogla organiziral prestižno regato Grand Prix 2026 , ki bo potekala na monotipnih jadrnicah First 35 . Dogodek obljublja vrhunsko športno tekmovanje, enakovredne pogoje za vse posadke ter pravo jadralsko spektakularnost, ki bo privabila tako izkušene jadralce kot ljubitelje morja. Format tekmovanja Predvidenih je vsaj 12 plovov. Dnevno se izvede največ 5 plovov. Ob dobrih razmerah za jadranje se lahko izvedejo še dodatni plovi. Vsak dan bo zjutraj na sestanku krmarjev potekal žreb jadrnic, tako da bodo posadke vsak dan tekmovale na drugih jadrnicah. Pravica do prijav: Povabljeni slovenski jadralni klubi. Vsak klub lahko prijavi eno posadko z večjim številom članov posadke (maks. 10 članov), ki so vsi člani kluba, ki prijavlja ekipo, vendar bo lahko tekmovalo samo 6 članov posadke. Tekmovanje z manj kot 6 članov posadke ne bo dovoljeno. Menjave članov posadke bodo dovoljene. V posadki bodo lahko samo slovenski državljani. Program regate: SREDA, 25.03.2026 prevzem plovil v marini Jezera na Murterju trening jadranje proti Vodicam privez ACI Vodice večerja v restavraciji ACI Vodice in predstavitev ekip ČETRTEK, 26.03.2026 zajtrk po želji v restavraciji ACI Vodice sestanek krmarjev štart tehničnih plovov (palice) razglasitev dnevnih zmagovalcev večerja po želji v restavraciji ACI Vodice PETEK, 27.03.2026 zajtrk po želji v restavraciji ACI Vodice sestanek krmarjev in žreb jadrnic štart navigacijskih plovov razglasitev dnevnih zmagovalcev večerja po želji v restavraciji ACI Vodice SOBOTA, 28.03.2026 zajtrk po želji v restavraciji ACI Vodice sestanek krmarjev in žreb jadrnic štart tehničnih plovov (palice) večerja v restavraciji ACI Vodice razglasitev dnevnih zmagovalcev podelitev nagrad in zabava NEDELJA, 28.03.2026 predaja jadrnic v marini Jezera na Murterju Organizator: NC Rogla v sodelovanju s Kon-tiki Events Namen regate: klubsko tekmovanje v monotipu Termin: 25.3. - 29.3.2026 Lokacija: ACI Vodice Plovila: 10x First 35 (nova jadra 2024/nov gennaker 2026) Nagradni sklad: 5.000 EUR

sobota, 29. november

RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Saxdor 460 GTC je najnovejši paradni konj finske ladjedelnice Saxdor Yachts – luksuzno, inovativno in zmogljivo plovilo, ki odpira novo poglavje v segmentu 45–50 čevljev. Nova dimenzija v navtiki Saxdor 460 GTC je 46-čeveljski model , ki predstavlja največji in najbolj ambiciozen projekt podjetja Saxdor doslej. Zasnovan je kot kombinacija hitrosti, udobja in sodobnega dizajna , namenjen zahtevnim lastnikom, ki želijo športno zmogljivost, a hkrati prostornost in luksuz. Inovativne rešitve Najbolj prepoznavna značilnost Saxdor 460 GTC so stranske terase , ki se razprejo ob obeh bokih in podaljšajo bivalni prostor za več kot 4 metre. Steklene površine omogočajo stik z morjem, ko so dvignjene, v spuščenem položaju pa se zlijejo z nivojem salona in ustvarijo občutek odprtega apartmaja na vodi. Poleg tega ima plovilo polno širinsko krmilno hišo z drsnimi vrati, kar povečuje občutek prostornosti in omogoča enostaven prehod med notranjostjo in zunanjostjo. Luksuz in udobje Saxdor 460 GTC ni zgolj hiter športni čoln – zasnovan je kot premium jahta . Prostorne kabine, sodobna kuhinja, elegantna kopalnica in premišljena razporeditev prostorov ustvarjajo udobje primerljivo z večjimi jahtami. Namenjen je daljšim potovanjem in druženju na odprtem morju. Za Saxdor Yachts, ustanovljen leta 2019 v Helsinkih, je 460 GTC prelomnica . Z njim podjetje vstopa v prestižni segment večjih jaht in utrjuje svoj položaj kot inovativna ladjedelnica, ki združuje skandinavski dizajn, pametno izrabo prostora in športno zmogljivost . Saxdor 460 GTC je več kot le nov model – je vizija prihodnosti navtike , ki združuje hitrost, luksuz in inovacije. Namenjen je lastnikom, ki želijo plovilo, sposobno tako adrenalinskih voženj kot sproščenega bivanja na morju. Tehnične značilnosti Dolžina: 14,38 m Širina: 4,11 m Motorji: možnost treh zunajkrmnih motorjev Mercury (3 × 425 KM) Hitrost: do 50 vozlov, križarjenje 28–35 vozlov Kapaciteta: do 14 oseb Kabine: 4 kabine, 8 ležišč Rezervoarji: 1.516 l goriva, 280 l sveže vode, 100 l odpadne vode Model Saxdor 460 GTC bo predstavljen januarja 2026. Več informacij o plovilih Saxdor pri uradnemu predstavniku za slovenijo Newera Yachting v Ljubljani, tel.: +386 41 699 325
RumenoeNavtikapred 17 dnevi
Pelješki most je eden izmed najpomembnejših infrastrukturnih projektov v zgodovini Hrvaške, saj je prvič omogočil neposredno cestno povezavo južne Dalmacije s preostalim delom države, brez prehoda skozi Bosno in Hercegovino Ideja o mostu se je pojavila že v 90. letih prejšnjega stoletja , ko so prebivalci južne Dalmacije opozarjali na težave zaradi ozemeljskega pasu Bosne in Hercegovine pri Neumu, ki je prekinjal cestno povezavo. Projekt je bil večkrat odložen zaradi političnih in finančnih razlogov, a je bil končno uresničen v okviru evropsko sofinanciranega projekta Cestovna povezanost s južno Dalmacijo. Gradnja se je začela 23. aprila 2018 in je trajala do 27. januarja 2022 . Centralni del mostu je bil zgrajen po metodi prostokonzolne gradnje , medtem ko so bili pristopni mostovi izvedeni s postopnim narivanjem. Slavnostno odprtje je potekalo 26. julija 2022 , dogodek pa je bil označen kot največja slovesnost v zgodovini samostojne Hrvaške. Most je strateškega pomena , saj je Hrvaška prvič v zgodovini postala teritorialno povezana celota brez prekinitve pri Neumu. Omogoča hitrejšo in varnejšo povezavo med Splitom in Dubrovnikom , kar je ključno za turizem, gospodarstvo in vsakodnevno življenje prebivalcev. Pelješki most je postal simbol nacionalne enotnosti in tehnološkega napredka Hrvaške. Prečkanje mostu je brez cestnine , kar povečuje njegovo dostopnost za domačine in turiste. Most je eden izmed največjih v Evropi in največji gradbeni projekt v zgodovini Hrvaške. Njegova gradnja je bila izjemno zahtevna zaradi globokega temeljenja v morju in močnih vetrovnih razmer v Malostonskem zalivu. Pelješki most danes ni le prometna povezava, temveč tudi simbol povezovanja, tehnološkega napredka in evropske solidarnosti. Njegova podoba je postala nova ikona Jadranske obale. Tehnični podatki Dolžina mostu: 2404 m Širina: 21–22,5 m Višina nad morjem: 55 m Največji razpon: 285 m Konstrukcija je zasnovana kot večrazponski ekstradozni most s poševnimi zategami , temeljen na jeklenih pilotih premera 2 m in dolžine do 125 m. Projektant: Marjan Pipenbaher , slovenski inženir, znan po več velikih mostovih v Evropi in drugod po svetu. Glavni izvajalec: China Road and Bridge Corporation Lokacija in fotografije na tej povezavi: Most na Pelješac