Vir: eNavtika

Včeraj

RumenoeNavtikapred 23 urami in 23 minutami
Francoski skiper Yoann Richomme je danes osvojil svojo drugo zaporedno solo čezatlantsko zmago, ko je s svojim PAPREC ARKÉA kot prvi prečkal ciljno črto na zgodovinski severnoatlantski regati Transat CIC od Lorienta v Bretanji do New Yorka. Richomme je na svojem jadrnici PAPREC ARKÉA, ki jo je zasnovala ekipa Finot Conq-Antoine Koch, v ponedeljek prečkal ciljno črto ob 18:23:32 UTC (14:23:32 po lokalnem času v New Yorku), s čimer je zaključil tesen dvoboj z nemškim skiperjem Borisom Herrmannom (Malizia Seaexplorer), ki je zaostal za manj kot 30 navtičnih milj. Richomme je 2950 navtičnih milj od Lorienta, ki jih je zapustil v nedeljo, 28. aprila, preplul v času 8 dni, 6 ur, 53 minut in 32 sekund. Z zmago na svoji prvi samostojni regati IMOCA Transat, Rétour à La Base, od Karibov do Lorienta decembra, Richomme ponovno dokazuje svoj izjemen talent za samostojne neprekinjene regate okoli sveta, kot je Vendée Globe, ki se začne v začetku novembra. Letošnja regata je bila organizirana prvič po letu 2016. Ta zgodovinska čezatlantska regata je bila ustanovljena leta 1960 v Angliji kot Observer Transatlantic Race. 40-letni Richomme sledi uspehu Armela Le Cléac’ha, ki je po zmagi na regati Transat CIC leta 2016 nato osvojil Vendée Globe 2016-17. Richommejev čas je primerljiv z Le Cléachovimi 12 dnevi in 2 urami, kaže na to, koliko hitrejša je nova generacija jadrnic razreda IMOCA opremljenih s hidrokrili  v primerjavi z Le Cléachovo Banque Populaire VIII, eno prvih IMOCA jadrnic opremljenimi s hidrokrili. Večino dirke je bil na drugem mestu, za svojim dolgoletnim tekmecem Charliejem Dalinom (MACIF Santé et Prévoyance), ki je po vrnitvi k samostojnemu dirkanju veljal za verjetnega zmagovalca, še posebej po tem, ko je zaradi zdravstvenih težav izpustil dva Transata prejšnjo jesen. Richomme prevzel vodstvo, ko so se prebijali skozi severno stran grde atlantske depresije, medtem ko je imel Dalin  tehnične težave, ki so ga prisilile, da se je naslednji dan za nekaj ur ustavil. Francoski jadralec, rojen v Fréjusu, ki je tri leta in pol preživel v zahtevni javni šoli blizu Filadelfije, medtem ko je njegov oče tam delal, je znan kot perfekcionist, ki se osredotoča na podatke, podobno kot Dalin, ki je tudi oblikovalec jaht, izobražen v Southamptonu. Poleg francoskega govori tudi angleški jezik z izrazitim ameriškim naglasom. V preteklosti je izjavil, da je njegov ključ do uspeha v tem, da ostane zvest svojim ciljnim številkam, živi v svojem mehurčku in jadra svojo dirko, kar mu je prineslo dve zmagi na solo Route du Rhum v razredu 40 in dva naslova na La Solitaire du Figaro. Vir: Transat CIC
RumenoeNavtikapred 23 urami in 59 minutami
Testiranje plovil na vodi, modeli za leto 2025! Prvi teden septembra bo na Ptujskem jezeru ponovno potekal Navtični vikend. Podjetje Navigator Group iz Ptuja organizira dogodek že štirinajsto leto zapored. Navtični vikend bo trajal od srede, 28. avgusta 2023, do nedelje, 1. septembra 2024. Med 10.00 in 18.00 uro boste imeli priložnost ogledati in testirati nova plovila za sezono 2025. Testna plovila: AS Marine 28 GLX AS Marine 22 GL Eolo 730 Day Eolo 6.4 EL Marinello 590 Marinello 650 Cabin Marinello 590 Open Prijave in rezervacije termina Zaradi velikega zanimanja za testne vožnje, vas prosimo, da se za termin vožnje že predhodno dogovorite: tel.: 040 440 460 ali info@navigator-ptuj.si Hkrati pa vas vabijo, da se jim pridružite v Portorožu, 16.-19.5.2024 na sejmu Internautica, kjer si bo mogoče plovila za test tudi ogledati.
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 8 urami in 2 minutama
Srečanje vrhunskega dizajna in odprtega morja, kjer vsak detajl preseže običajno športnost. Sebastian Rohner, profesionalni fotograf iz Züricha, svet dojema skozi prizmo estetike, kar mu omogoča drugačen pogled na okolico v primerjavi z večino. Njegova strast do Elan E6 in njene ekstravagantne podobe ni presenetljiva. Fotografiranje življenjskega sloga in mode na Elanu E6, ne pa na katerikoli drugi ladji, je bila zanj izjemna izkušnja. S sodelovanjem Elana z legendarnimi oblikovalci Pininfarina iz Torina je bil videz Elan E6 povzdignjen na višjo raven. Pininfarina ni znan samo po številnih brezčasnih in zdaj že klasičnih modelih Ferrarijevih avtomobilov, ampak tudi po mnogih drugih opaznih projektih v transportu in navtiki, vključno z velikimi jahtami. To je vpogled v fotografiranje na krovu skozi oči fotografa Sebastiana. Kot poudarja, video ni tehnične narave, ne obravnava praktičnih vidikov jadranja ali jadrnice. Namen je prikazati "joie de vivre", veselje do življenja in izjemen življenjski slog na vrhunski jadrnici. Sebastianovo oživljanje tega v svojih slikah je bilo nedvomno pravo veselje! Ima dva izjemna modela za delo: jadrnico Elan E6 in Ivano iz Beograda. Ko so ga vprašali o vplivu dizajna čolna na njegovo delo, je Sebastian priznal, da ima velik pomen: "Lep čoln je enostavnejši za fotografiranje," pravi. Eleganten Elan E6 se odlikuje s svojimi tekočimi linijami in prepoznavnim dizajnom oken trupa in kabine. Skupaj z natančnimi detajli na mnogih področjih je ta jadrnica, podobno kot model, ključna za ustvarjanje močnih fotografij. Medtem ko govorimo o manekenki, je tudi Ivana ta dan doživela neverjetno izkušnjo. Prvič je bila na vodi in prvič na jadrnici. Je bila navdušena? Zdi se, da zelo, saj si zdaj želi preživeti več časa na vodi: "To bo del moje prihodnosti," pravi. Morda bo v prihodnosti ponovno sodelovala s Sebastianom, saj oba delita ljubezen do vode. Sebastian je profesionalni studijski fotograf v Zürichu, v Švici. Odkar je nekaj časa preživel v Cape Townu, je vzljubil morje in jadranje. Jadralne licence je pridobil na nemirnem morju ob Južni Afriki in postal navdušen nad idejo, da bi svoje delo čim bolj povezal z jadranjem, tako zdaj kot v prihodnosti. Kot pravi: "Resnično čaroben trenutek je, ko izklopiš motor in razpreš jadra!" Popolnoma se strinjamo ... Video zakulisja snemanja Fotogalerija {gallery}elan-e6{/gallery}

ponedeljek, 6. maj

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 23 urami in 28 minutami
S37 je največji model iz Ciprske ladjedelnice Karnic. S proizvodnjo tega modela so pričeli v lanskem letu, kar zagotavlja sodobno zasnovo in inovativne rešitve na plovilu. Kako se je obnesel na testu, si lahko pogledate v videu.
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 3 urami in 47 minutami
Našli smo zmagovalca letošnjih podražitev dnevnih privezov v marinah na Jadranu. Letošnji prvak je marina Tribunj , kjer so cene za privez plovil z dolžinami med 9 in 16 m povečali kar za 48%. V lanskem letu je bila zmagovalka marina Borik , ki je svoje cene dnevnih privezov v poletnih mesecih dvignila za 43%. V letošnjem letu jo je prehitela marina Tribunj v kateri so cene dvignili za 48%. Ne pozabimo obe marini sta v lasti podjetja D-Marin. Poglejmo primerjavo cen dnevnega priveza (tranzitni privez) v lanskem in letošnjem letu: Dolžina/Leto <9 m <10 m <11 m <12 m <13 m <14 m <15 m <16 m Povprečje 2024 116 128 146 157 171 179 227 277 175,13 2023 83 92 97 110 120 130 135 179 118,25 V letu 2023 je bila marina Tribunj s povprečno ceno 118, 25 EUR (za dolžino plovil med 9 in 16 m) 12 najdražja marina na Jadranu. Z letošnjim dvigom cen in povprečno ceno 175,13 EUR pa se je povzpela na tretje mesto. Pred njima sta le marini Brijuni in Rovinj . Pri marini Brijuni moramo upoštevati še ceno vstopnice v nacionalni park Brijuni za celotno posadko, ki stane 35 EUR na osebo. Pojasnilo marine V marini so razložili, da se njihove cene spreminjajo glede na dan prihoda, trajanje bivanja in druge dejavnike. Posledično je možno, da je končna cena nižja. Za natančen izračun cene ob vašem obisku lahko obiščete njihovo spletno stran in tam pridobite vse potrebne informacije. V letošnjem letu povprečen dvig cen dnevnih privezov v marinah znaša 8%. Nekaj marin cen ni dvignilo, nekatere so dvignile cene do 20%, nedvomno pa izstopa marina Tribunj , ki je je letos vrtoglavo podražila za kar 48%.

petek, 3. maj

RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Prenovljena platforma za ljubitelje navtike in motociklizma Vabljeni na novo spletno stran https://moto-nautika.com/ , ki smo jo prenovili v sodelovanju s Filipom Peskom, slovenskim strokovnjakom za digitalni marketing. Nova spletna platforma združuje inovativne digitalne rešitve z bogato ponudbo iz sveta navtike in motociklizma. Prednosti nove spletne strani Nova spletna stran je optimizirana za enostavno navigacijo, hitro dostopnost informacij in varno uporabniško izkušnjo. Varnost podatkov in podpora strankam sta na visoki ravni, kar zagotavlja zanesljivo in prijetno izkušnjo nakupovanja. Spletna stran Moto Nautika je skrbno zasnovana tako, da zadovolji potrebe tako rekreativnih uporabnikov kot profesionalcev, ki iščejo robustna in zanesljiva plovila za svoje dejavnosti na vodi. Eden izmed ključnih elementov, ki uporabnikom omogoča, da najdejo popolno plovilo za svoje potrebe, je napredni sistem filtriranja. Ta sistem omogoča filtriranje plovil po kritičnih parametrih, kot so dolžina, širina, teža in kapaciteta oseb , kar je še posebej koristno pri iskanju plovila, ki mora ustrezati specifičnim zahtevam in omejitvam. Na primer, filtriranje po dolžini plovila omogoča iskanje čolnov, ki se prilegajo določenim priveznim mestom ali garažnim prostorom, medtem ko filtriranje po teži pomaga pri izbiri plovil, ki jih lahko varno prevažate z obstoječimi prikolicami. Prav tako je možno iskati glede na maksimalno število oseb, ki jih plovilo lahko sprejme, kar je idealno za tiste, ki načrtujejo družinske izlete ali skupinske vodne aktivnosti. Ta funkcija filtriranja zagotavlja, da boste lahko našli plovilo, ki ne samo da ustreza vašim tehničnim zahtevam, ampak tudi omogoča, da vse aktivnosti na vodi potekajo varno in udobno. Uporaba teh filtrov močno olajša proces iskanja in izbire idealnega plovila, kar uporabnikom omogoča, da hitro in učinkovito zožijo svoje možnosti in izberejo plovilo, ki najbolje ustreza njihovim potrebam. To je še posebej pomembno v svetu navtike, kjer lahko majhne razlike v specifikacijah plovil močno vplivajo na njihovo uporabnost in zmogljivost. Aktualna zaloga plovil na Moto-Nautiki Spletna stran Moto Nautika nudi podroben vpogled v aktualno zalogo plovil, ki so na zalogi v salonu, za nakup. To omogoča kupcem, izberejo med najnovejšimi modeli plovil, ki ustrezajo različnim okusom in potrebam. Ponudba vključuje širok spekter plovil, od manjših čolnov in gumenjakov pa vse do večjih jaht in motornih čolnov, primernih za različne namene uporabe. Na spletni strani lahko obiskovalci pregledajo bogato galerijo fotografij vsakega plovila, kar jim omogoča, da si podrobno ogledajo njegove značilnosti in design. Dodatno so na voljo tudi podrobni opisi, ki vključujejo informacije o specifikacijah, dimenzijah, teži, kapaciteti in vrstah vključene opreme. Ta informacija pomaga kupcem, da se lažje odločijo za plovilo, ki najbolj ustreza njihovim zahtevam za rekreacijo ali profesionalno uporabo. Zagotovo je dostopnost te informacije ključnega pomena za tiste, ki iščejo kakovostno in zanesljivo plovilo, saj lahko tako pred obiskom salona že doma natančno izberejo in se pripravijo na morebitni nakup. Ta segment Moto Nautike je izjemno uporaben za vse, ki želijo plovilo takoj, brez čakanja. Navtika – predstavljamo širok spekter plovil na voljo po naročilu Razdelek Navtika na spletni strani Moto-Nautika predstavlja širok spekter plovil in opreme, ki so ključna za vsakega ljubitelja vodnih športov in navtike. Predstavljamo plovila blagovnih znamk Grand, Ranieri, Sessa Marine, Zar Formenti in Zar mini. Motorna plovila https://moto-nautika.com/navtika/motorna-plovila/ Na spletni strani Moto Nautika so na ogled različni modeli motornih plovil, ki segajo od dinamičnih športnih čolnov do razkošnih večjih jaht. Športni čolni so zasnovani za ljubitelje hitrosti in vznemirjenja, saj omogočajo hitro plovbo in so primerni za dnevne izlete ali športne aktivnosti na vodi. Po drugi strani pa večje jahte ponujajo vse udobje doma, z bogato opremljenimi kabinami, prostornimi dnevnimi prostori in napredno navigacijsko tehnologijo, kar jih naredi idealne za daljša potovanja in luksuzno plovbo. Gumenjaki https://moto-nautika.com/navtika/gumenjaki/ Gumenjaki, ki jih ponuja Moto Nautika, so izjemno prilagodljivi in se lahko uporabljajo za raznovrstne aktivnosti. Zaradi svoje trpežne konstrukcije in lahkega manevrskega značaja so idealni za ribolov, saj omogočajo dostop do plitvih in težje dostopnih vodnih območij, kjer so ribiški pogoji najboljši. Vodni skuterji https://moto-nautika.com/navtika/vodni-skuterji/ Vodni skuterji Yamaha, dostopni preko spletne strani Moto Nautika, so zasnovani za ljubitelje hitrosti in adrenalin polnih dogodivščin. Ti skuterji so znani po svoji izjemni zmogljivosti in agilnosti, kar omogoča uporabnikom, da uživajo v hitrem drsenju po vodni gladini in izvajanju razburljivih manevrov. Izvenkrmni motorji https://moto-nautika.com/navtika/izvenkrmni-motorji/ Izvenkrmni motorji Yamaha, ki jih najdete na spletni strani Moto Nautika, so sinonim za visoko zmogljivost, zanesljivost in moč, kar jih naredi idealne za vse vrste plovil. Ti motorji so znani po svoji napredni tehnologiji in inovacijah, ki nudijo izjemno moč ob hkratnem minimaliziranju porabe goriva in emisij. Prikolice https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/ Prikolice, ki jih ponuja Moto Nautika, so nujni dodatek za kogarkoli, ki želi svoje plovilo varno prevažati do vode in nazaj. Te prikolice so zasnovane tako, da zagotavljajo stabilnost in varnost plovila med transportom na cesti. Oblikovane so z močnimi materiali in imajo prilagodljive sisteme za pritrditev, ki se lahko prilagajajo različnim velikostim in težam plovil, od majhnih čolnov do večjih jaht. Nova spletna stran Moto-Nautika je več kot le prodajna platforma! Je prostor, kjer si navdušenci nad morjem in cestami lahko izberejo vrhunska motorna vozila in plovila ter preberejo uporabne bloge z nasveti. Obiščite spletno stran https://moto-nautika.com/ in odkrijte svet možnosti, ki vas čakajo.
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji. »Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom. Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod. NAKUP

četrtek, 2. maj

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvaške je ob koncu leta 2023 iz registra izbrisalo plovila, ki nimajo poravnanih letnih dajatev za leto 2021 in 2022. Je vaše plovilo med njimi? Imate plovilo registrirano na Hrvaškem? Preverite, ali je vaše plovilo izbrisano in čim prej uredite nov vpis. Za plovila, registrirana na Hrvaškem, je potrebno vsako leto plačati dajatev za uporabo pomorskega dobra ter dajatev za varnost plovbe in zaščito morja pred onesnaženjem. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture RH je decembra 2023 objavilo spisek 2858 plovil , katerih lastniki v letih 2021 in 2022 niso plačali navedenih dajatev. Največ izbrisov je posledica neaktivnosti pooblaščencev, ki niso opravili svojega dela in lastnikom niso dostavili položnic. Dogajalo pa se je tudi, da so lastniki dajatve plačali, a so pri plačilu navedli napačen sklic. V slednjem primeru je plačilo v proračunu ostalo kot neprepoznano in tako ni bilo zavedeno pod plovilo, za katero je bila plačana dajatev. Srečali smo se tudi s primeri, kjer bivši lastnik, ki je plovilo prodal, ni poravnal obveznosti, izbrisano pa je plovila sedanjega lastnika. V vseh navedenih situacijah je potrebno urediti t.i. prvi vpis plovila po postopku kot da se plovilo prvič vpisuje v register plovila na Hrvaškem. Za informacijo, ali je vaše plovilo izbrisano, kontaktirajte podjetje Menta. Ministrstvo opozarja, da bodo prav tako izbrisana plovila, ki nimajo pooblaščenca za sprejem pisemskih pošiljk in zastopanje v komunikaciji s hrvaškimi državnimi organi. V kolikor nimate pooblaščenca ali vaš dosedanji pooblaščenec ne izpolnjuje svojih obveznosti, svetujemo, da izberete novega pooblaščenca. Za pomoč pri urejanju zadev v vpisniku plovil, pooblaščenca na Hrvaškem, vodenje postopka vpisa ali prenosa lastništva, zavarovanje ali katerokoli drugo storitev v zvezi s vašim plovilom, se obrnite na podjetje Menta. Več informacij najdete na spletni strani www.menta.hr , po telefonu na št. 051 334 696 ali pišite na naslov lena@menta.hr .

nedelja, 28. april

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Včeraj popoldne sta zadnji dve regati na Francoskem olimpijskem tednu odjadrala tudi Žan Luka Zelko in Luka Zabukovec, oba v ILCA 7. Zelko in Zabukovec sta jadrala med že uvrščenimi državami in ne v konkurenci jadralcev Regate zadnje priložnosti, saj je Žan Luka Zelko Sloveniji že pred tem prijadral olimpijsko normo v razredu ILCA 7. Žan Luka Zelko Francoski olimpijski teden končuje na 30. mestu, mladinec Luka Zabukovec, ki je šel med najboljše le nabirati izkušnje in brez ambicij po visokem rezultatu, pa na 63. mestu.

sobota, 27. april

RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Izjemen uspeh slovenskih jadralcev v Hyeresu je danes dopolnila še Lin Pletikos v ILCA 6, ki je v regati za medalje prijadrala na tretje mesto, kar je bilo dovolj za osvojitev olimpijske norme. Uspeh Lin Pletikos sta z zmago v regati za medalje za najboljših deset danes dopolnila, s tem pa še potrdila pripravljenost na olimpijski nastop, tudi Tina Mrak in Jakob Božič v 470 mix. Dan se je v Hyeresu začel v dežju in brezvetrju in le upali smo lahko, da se bodo razmere dovolj izboljšale za izpeljavo odločilnega plova. Veter se je kmalu okrepil do 15 vozlov in Lin je uspela izpeljati plov, ki si ga bo zagotovo zapomnila za vse življenje. Lin Pletikos: “Današnji medal race je bil napet. Imela sem priložnost osvojiti normo, vendar sem si že takoj na startu otežila nalogo s kazenskimi obrati. Vseeno sem obdržala fokus, opazovala nasprotnice in uspela že na prvo bojo priti kot tretja, pred vsemi direktnimi tekmicami. Na koncu se je vse izšlo tako, kot se je moralo. Občutki še prihajajo za mano, sem pa izjemno vesela, da mi je uspelo doseči olimpijsko vozovnico.” Trener Klavdij Pletikos: “Ja, teden je bil dolg in naporen, potihem smo upali na normo, vendar je Lin iz dneva v dan vse bolje jadrala tudi po zelo močnem vetru do 30 vozlov, ko je zmagala, in to nam je dalo upanje za naprej. Na medal race smo se pripravili zelo  dobro, naštudirali vse opcije in uspeh je tu!” Slovenija ima sedaj potrjeno končno ekipo petih jadralcev za letošnje olimpijske igre v Parizu (jadralski del se bo sicer odvijal v vodah pred Marseillem). Slovenijo bodo zastopali (po vrsti, kot so osvojili normo): Toni Vodišek, formula kite Žan Luka Zelko, ILCA 7 Lina Eržen, iQFOiL Tina Mrak in Jakob Božič, 470 mix Lin Pletikos, ILCA 6 Samo Lozej, predsednik JZS: “Neverjetnih pet posadk bomo imeli na teh olimpijskih igrah, tako v novih olimpijskih razredih kot tudi klasičnih, pri čemer bo v olimpijskem enosedu v ženski konkurenci tudi prvič naša predstavnica, odkar je ILCA 6. Samo enkrat doslej smo imeli tako številčno zastopanost s petimi posadkami na olimpijskih igrah, to je bilo v Atenah 2004, ko je Slovenija dobila tudi prvo olimpijsko medaljo z Vasilijem Žbogarjem. Morda pa bomo to okroglo 20. obletnico letos praznovali še s kakšnim žlahtnim leskom. Iskrene čestitke Lin Pletikos in Lini Eržen ter Tini Mrak in Jakobu Božiču za osvojene norme na tej regati, čestitam pa tudi Valu Erženu in Marini Vodišek, ki sta bila z eno nogo že notri in za las ostala brez uvrstitve. Iskrene čestitke tudi trenerjem in vsem, ki so doprinesli k temu uspehu. Vsem našim olimpijskim jadralcem želim le še srečno v Marseillu. Sandi Dekleva, glavni trener: “Zelo sem ponosen na naše jadralce kot ekipo, res bi čestital vsem, ki so včeraj in danes osvojili normo, dodatno pa bi pohvalil tudi Vala Eržena in Marino Vodišek, ki sta bila zelo blizu. Spet smo se izkazali kot majhna država, ponovno imamo namreč kar pet posadk na olimpijskih igrah, kar je vrhunski dosežek za tako malo državo. Čestitam tudi trenerjem za njihovo odlično delo, ki je bilo ključno za te uspehe. Zahvalil pa bi se tudi podporni ekipi v JZS pisarni za njihovo delo in pozitivizem, kar je doprineslo k povezovanju in dobremu vzdušju in brez njihove podpore tudi vseh teh uspehov najbrž ne bi bilo.” Nevenka Kržan, predsednica uprave Luke Koper, ki je dolgoletni zvesti generalni sponzor slovenskih jadralnih reprezentanc: "V Luki Koper redno spremljamo uspehe in rezultate naših jadralcev, zato smo ob teh vrhunskih dosežkih izjemno ponosni. Veseli nas, da lahko s svojo podporo omogočamo najboljše pogoje za trening in pripravo na tekmovanja, s tem pa tudi uresničevanje sanj športnikov, kar uvrstitev na olimpijske igre zagotovo so. Slovenija je že večkrat dokazala, da je dežela številnih vrhunskih športnikov, med katerimi je veliko tistih, ki skupaj z nami delijo ljubezen do morja. Luka Koper bo aktivno vpeta tudi v letošnje olimpijske igre, saj bo velik del opreme v Francijo potoval iz koprskega pristanišča.«

petek, 26. april

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Lina Eržen (iQFOiL) in posadka Tina Mrak in Jakob Božič (470) so danes Sloveniji prijadrali olimpijsko normo, Toniju Vodišku srebro. Za našimi jadralci Regate zadnje priložnosti v francoske Hyeresu je odličen dan, Sloveniji so prijadrali kar dve olimpijski normi! Najprej je svoj finalni nastop odlično opravila Lina Eržen, ki bo v razredu iQFOiL to poletje Slovenijo zastopala na olimpijskih igrah. Popoldne je zadnji dve kvalifikacijski regati odjadrala tudi flota 470, kjer jadrata Tina Mrak in Jakob Božič, ki sta z odličnim jadranjem osvojila normo že dan pred jutrišnjo regato za medalje in bosta prav tako poleti jadrala pred Marseillom. Danes je svoje zadnje regate odjadral tudi Toni Vodišek v že kvalificirani skupini formule kite, ki se je z včerajšnjega drugega mesta kvalifikacij uvrstil neposredno v današnji veliki finale. Danes je prijadral drugo mesto, s tem pa Francoski olimpijski teden končuje s srebrno kolajno. Z danes osvojenimi normami se Lina Eržen, Tina Mrak in Jakob Božič pridružujejo Toniju Vodišku (formula kite) in Žanu Luki Zelku (ILCA 7), ki normo že imata. Lina Eržen se bo v zgodovino zapisala tudi kot prva Slovenka, ki nas bo zastopala v jadranju na deski; Slovenija je imela predstavnika na olimpijskih igrah v windsurfanju le dvakrat doslej - leta 1984 je v Los Angelesu nastopil Dušan Puh (windglider), leta 1992 v Barceloni pa Stojan Vidakovič (lechner A - 390). V današnje finalne regate zadnje priložnosti razredov iQFOiL in formula kite so se po odličnih kvalifikacijskih nastopih uvrstili prav vsi trije naši jadralci - poleg Line Eržen tudi Val Eržen in Marina Vodišek. Tudi Val Eržen in Marina Vodišek sta danes v finalnih regatah jadrala zelo dobro, a sta oba normo zgrešila le za las. Zadnja dva kvalifikacijska plova je danes odjadrala tudi flota 470, kjer jadrajo Tina Mrak in Jakob Božič ter mladinska posadka Martin Fras in Mija Škerlavaj. Tina Mrak in Jakob Božič sta današnji regati končala z zmago in na tretjem mestu, kar je bilo dovolj za osvojitev norme še pred jutrišnjo regato za medalje. Martin Fras in Mija Škerlavaj sta bila v prvem današnjem plovu 23. in v drugem 22., Regato zadnje priložnosti končujeta na 26. mestu. Dekleta v ILCA 6 so danes odjadrala tri plove. Lin Pletikos je prvega zmagala, v cilj drugega prijadrala kot 14. in bila v zadnji regati tretja. V jutrišnjo regato za medalje odhaja s četrtega mesta in tudi zanjo je norma še povsem na dosegu roke. Danes je z rezultati 27., 18. in 23. mesto svoj nastop zaključila mladinka Alenka Valenčič, ki Regato zadnje priložnosti končuje na skupnem 28. mestu. Jadralci že uvrščenih držav v ILCA 7, med katerimi jadrata tudi Žan Luka Zelko in mladinec Luka Zabukovec, so tudi danes odjadrali dva plova. Žan Luka Zelko ju je končal na 34. in 17. mestu, dan končuje na skupnem 28. mestu. Luka Zabukovec je današnja dva plova končal na 56. in 60. mestu, skupno je 62. Floto ILCA 7 jutri čakajo zadnje regate, v soboto pa najboljših deset še regata za medalje. Jutri bodo torej jadrali le še Lin Pletikos v ILCA 6, ki se še poteguje za normo, ter Žan Luka Zelko in Luka Zabukovec v ILCA 7. Lina Eržen: "Javljam se iz Francije, kjer sem danes dosegla svojo prvo olimpijsko vozovnico za Pariz 2024. To so bile sanje že zadnja tri leta in z ekipo smo trdo delali, da smo prišli do tega cilja. Ne morem verjeti, da se to res dogaja in mislim, da bo prišlo za mano šele par dni zatem, ko pridem domov. Hvala vsem za podporo in čestitam celi slovenski ekipi, ki se je tukaj borila ves teden in dosegla najboljše, kar so lahko." Trener Rajko Vodišek je Marinin in Tonijev nastop povzel takole: "Do predzadnjega obrata z vetrom smo imeli vozovnico. Vse je naredila, kar je morala. Žal pa je na zadnjem obratu z vetrom padla. Zelo ponosen sem na timsko delo, na opravljeno pot. Marini priklon, da je prišla do zadnjega dne, do zadnjega plova, do zadnjega obrata z vetrom z vozovnico za olimpijske igre v Parizu v žepu. Življenje nas uči, da je tisti, ki se je sposoben pobrati, zmagovalec. Verjamem, da je njena športna pot v vzponu. Los Angeles, see you. Čestitke tudi Toniju za profesionalen športni odnos, za pomoč in spodbudo timski kolegici Marini. Zelo uspešna regata je za nami. Slovenija ima medaljo tudi na SOF 2024. Za zlato pa prihranimo džokerja za najpomembnejše regate, ki prihajajo." Tina Mrak , za katero bo to že četrti olimpijski nastop: "Za nami je konec rednega dela regat, jutri naju čaka še regata za medalje. Z današnjim jadranjem sva res zelo zadovoljna, naredila sva prvo in tretje mesto in pokazala to, po kar sva prišla. Jutri naju čaka še formalnost v regati za medalje." Jakob Božič: "Nekaj dni sva še držala nasprotnike, danes pa dokazala, da znava tudi boljše jadrati in gremo v Pariz!" Dušan Puh , ki je Slovenijo v jadranju na deski zastopal na olimpijskih igrah leta 1984 v Los Angelesu: "Linin uspeh ni presenečenje, nekako smo ga pričakovali in upali. Žal pa mi je za Vala, ampak je še mlad in ima še veliko možnosti in to bo zanj in za Igorja Eržena sigurno velika spodbuda za naprej. Verjamem, da bodo zagrizli, kot je treba, do olimpijade je še nekaj časa za pripravo. Čestitke tudi Marini Vodišek, a tudi ona je še mlada in čaka jo naslednja olimpijada, znanja in izkušenj imajo v družini dovolj. Sem pa seveda najbolj vesel za iQFOiL, ker se s tem ukvarjam in sem v tem doma. Čestitke vsem trem Erženom! Ni še konec, naprej Slovenija!" Stojan Vidakovič , ki je Slovenijo v jadranju na deski zastopal na olimpijskih igrah leta 1992 v Barceloni: "Lini je uspela res velika stvar. Po letu 1992 bo prva Slovenka/Slovenec na OI v jadranju na deski. In uspelo ji je v tako kratkem času in z ne veliko izkušenj v regatnem jadranju na deski, kar samo potrjuje njen neizmeren talent, fokus in predanost. Isto lahko ponovim za njenega brata Vala. Danes je bil tako blizu in družina Eržen bi lahko imela dva olimpijca. Oba spremljam, odkar sta se priključila olimpijskem iQFOiL razredu, kar nekaj časa smo skupaj preživeli na morju in na regatah. Trdim, da takšnih talentov v jadranju na deski še nisem spoznal. Kakšen napredek sta oba uprizorila v zadnjih treh letih je neverjetno. Ker sta še rosno mlada, sem prepričan, da bosta v naslednjih letih krojila svetovni vrh jadranja na deski. Iskrene čestitke obema, očetu in trenerju pa velik poklon za trud in odrekanje. Lina zdaj potrebuje počitek, potem pa kvalitetne priprave za OI. Slovenski surferji komaj čakamo, da bomo poleti lahko navijali za Lino."
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Otok Rab je eden najlepših jadranskih otokov, ki  je zanimiv  ne samo v glavni turistični sezoni, ampak tudi skozi celo leto. Ponuja številne možnosti za aktivnosti na prostem ter raziskovanje bogate zgodovine in kulture. Otok Rab intenzivno nadaljuje z aktivnostmi v smeri povezovanja bogate kulture, zgodovine in tradicije s segmentom aktivnosti v naravi, da bi svojim gostom  ponudil pogoje za obisk skozi vse leto. OTOK RAB - RAJ ZA AKTIVNE Na otoku se vam ponujajo možnosti za dolge sprehode ob morju, raziskovanje učnih poti ali kolesarske izzive. Prav tako pa se najde marsikaj tudi za ljubitelje pohodništva na Rabu, saj se lahko povzpnete na najvišji otoški vrh – Kamenjak (408 metrov nadmorske višine). Na njem pa vas bodo zadržali čudoviti razgledi – na Velebit, Kvarner in seveda na starodavno mesto Rab s štirimi zvoniki. PLAŽE S svojimi 30 peščenimi plažami je Rab resnično »otok sreče« s številnimi majhnimi slikovitimi zalivi, kar so turisti iz celega sveta že prepoznali pred skoraj 125 leti. Ta tradicija se nadaljuje vse do današnjih dni, ko je Rab zaradi kristalno čistega, toplega in plitvega morja idealna destinacija za celo družino. Tukaj lahko prav vsak glede na svoje želje najde svojo idealno plažo. RABSKE ARHEOLOŠKE SLEDI Iz ideje o muzeju na prostem je bil razvit projekt rabske arheološke sledi, ki je predstavil približno 30 arheoloških najdišč na otoku Rab. Nekatera mesta so predstavljena in situ (na izvirnih lokacijah), informacije o nekaterih segmentih te dragocene dediščine pa so na voljo v bližini lokacij ali na razglednih točkah. Te točke so označene na natisnjenem zemljevidu, ki ga je mogoče dobiti v pisarnah turistične skupnosti na Rabu in Loparju. JUXTA MARE Rab ima novo učno pot Juxta Mare – Virtualni muzej ribištva, pomorstva in ladjedelništva mesta Rab. Ta projekt v svoji prvi fazi pokriva južni del otoka, naselji Banjol in Barbat, kjer je bila v zadnjih sto letih gradnja malih lesenih ladij najbolj intenzivna. Hkrati je bilo to področje, več stoletij v preteklost, najbolj zastopano v poklicnem ribolovu. KAJ VAS ČAKA NA RABU SPOMLADI? Spomladi vas na Rabu čakajo številni zanimivi dogodki, predvsem za ljubitelje aktivnih počitnic. Bodite aktivni in se sprostite na otoku Rabu ter spoznajte njegove zgodovinske in kulturne znamenitosti. Ob tem pa ne pozabite tudi na odlično lokalno gastronomijo.

četrtek, 25. april

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Jadralci Regate zadnje priložnosti ter tisti iz na olimpijado že uvrščenih držav so danes v Hyeresu nadaljevali z nastopi v ponovno nestabilnih vremenskih razmerah. Jadralni teden se preveša v drugo polovico in večino čakajo še zadnji kvalifikacijski plovi, najboljših deset v formuli kite in iQFOiL pa jutri samo še finalni nastopi. Z velikim veseljem poročamo, da so se med najboljše uvrstili prav vsi naši jadralci teh razredov - Toni in Marina Vodišek v formuli kite ter Lina in Val Eržen v iQFOiL! Jutri gre torej zares, leta treningov se bodo za Lino, Vala ter Marino združila v odločilne nastope in padle bodo že prve odločitve o olimpijskih normah. Spomnimo - Na Regati zadnje priložnosti so za naši dekleti v ženskem ILCA 6 na voljo še tri olimpijska mesta, v 470 mix še štiri mesta, v ženski formuli kite pet mest, v moškem iQFOiL se  Val Eržen poteguje za eno od šestih mest, Lina Eržen v ženskem iQFOiL pa za eno od sedmih olimpijskih mest. Fantje v formuli kite so danes odjadali štiri regate. Toni Vodišek je prvo končal na (12.) mestu, potem pa prijadral še tri druga mesta in ostaja na drugem mestu tudi skupno. Jutri bo Toni preskočil polfinalne nastope in jadral direktno v finalu: "Intenziven dan na vodi s super močnimi vetrovi, a kljub temu smo uspeli obvladati velike kajte. Kljub padcu v prvi regati sem si nato zagotovil tri druga mesta. Čestitke Maxu za njegovo izjemno doslednost, vendar sem takoj za njim. Zelo sva blizu. Jutri grem neposredno v finale, saj sem trenutno na drugem mestu v skupnem seštevku. Veselimo se, kdo se nam bo pridružil v polfinalu!" Dekleta razreda formula kite so tudi danes odjadrala tri regate. Marina Vodišek jih je končala na 6., 7. in (11.) mestu in ostaja na skupnem osmem. Tudi njo jutri čakajo polfinalni in upajmo tudi finalni nastopi. Še naprej odlično jadrata tudi Lina in Val Eržen v iQFOiL. Obe floti sta danes odjadrali po tri regate. Val Eržen je prvo današnjo regato končal na (20.) mestu, drugo na tretjem ter zadnjo na devetem, kar je dovolj za uvrstitev med deseterico, na 10. mesto, in jutrišnji nastop v finalnih regatah za najboljših deset. Nastop med najboljšimi si je prislužila tudi Lina Eržen, ki je prvo današnjo regato končala na 7. mestu, drugo na 10. mestu ter zadnjo na 9. mestu, dan zaključuje kot skupno osma. Trener Igor Eržen: “Težak dan je za nami, posebej za Vala, ki je imel zjutraj velike težave s krči in je komaj odpeljal maraton. Med pavzo smo ga s pomočjo fizioterapevta usposobili, da je zdržal še dva večerna plova. Odpeljal jih je pa fenomenalno. Zahvala Samotu za takojšno pomoč Valu, res smo mu hvaležni. Lina je super jadrala cel dan. Kaj naj še dodam, ponosen sem na oba, kapo dol. Jutri pa kar bo, bo, mi bomo dali vse, pa vidimo.” Flota 470 mix je odjadrala dva plova. Tina Mrak in Jakob Božič sta ju končala na 4. in 6. mestu in ostajata skupno četrta. Martin Fras in Mija Škerlavaj bila v prvem plovu 27., v drugem pa odlična deveta. Tudi onadva ostajata na istem, 26. mestu. Zadnji plovi za 470 mix so predvideni za jutri, razen za najboljših deset, ki bodo v regati za medalje jadrali v petek. Jakob Božič: “Za nami so štirje kvalifikacijski dnevi, jutri naju čakata še dve regati in potem regata za medalje. Trenutno gre vse po planu, neke posebne matematike ne delava, poskušava pa kontrolirati najine konkurente. Pogoji so zelo težki, veter ekstremno niha, tako v jakosti kot po smeri, je zelo nestabilno, smo med dvema frontama. So pa za vse pogoji enaki. Poskušava biti čim bolj konstantna, ne narediti kakšne neumnosti in upava, da bo šlo tako dalje in da čez dva dni prineseva domov normo.” Dekleta v ILCA 6 so danes odjadrala dva plova. Še naprej gre dobro Lin Pletikos, ki je danes v cilj prijadrala kot 11. in 3. in ostaja na skupnem četrtem mestu. Alenka Valenčič je oba plova končala na 26. mestu in je skupno na 31. mestu. Žan Luka Zelko v ILCA 7 ja prvi dnašanji plov končal na 6. mestu, Luka Zabukovec pa na 56. mestu. Na uradne rezultate preostalih plovov še čakamo.

sreda, 24. april

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Inovacije in eleganca čolnov Grand G680, Ranieri Next 275xl in Sessa C48 Mednarodna razstava navtike, znana pod imenom Internautica, predstavlja enega izmed vrhuncev leta za vse navtične entuziaste in strokovnjake v Sloveniji. Ta prestižni dogodek, ki vsako leto potekav marini Portorož, ne samo da služi kot platforma za predstavitev najnovejših dosežkov v navtični industriji, temveč tudi omogoča podjetjem, da se predstavijo s svojo ponudbo. Moto-Nautika, s svojim dolgoletnim delovanjem v navtični industriji, je sinonim za kakovost in inovativnost. Na letošnji Internautici 2024 bodo premierno predstavili tri izjemne modele čolnov: Grand G680, Next 275lx in Sessa C48. Vsak izmed njih prinaša edinstven nabor inovacij. Odlikujejo jih napredne tehnološke rešitve, vrhunski materiali in brezčasen dizajn, ki združuje funkcionalnost z estetiko. Ti modeli bodo prvič predstavljeni v Sloveniji, kjer bodo lahko obiskovalci iz prve roke doživeli njihove superiorne zmogljivosti in občutili duh sodobne navtike. Grand G680 – Sinonim za moč in eleganco Grand G680 ni le čoln, je izkaz moči in elegance, zasnovan za tiste, ki iščejo razkošje in zmogljivost v enem paketu. Dolg skoraj sedem metrov, Grand G680 omogoča izjemno stabilnost in varnost na odprtem morju. Njegov robustni trup iz steklenih vlaken zagotavlja dolgotrajnost in vzdržljivost, ne glede na vremenske razmere. Dizajn Grand G680 povezuje funkcionalnost z estetskim dojemanjem. Notranjost čolna je opremljena z luksuznimi materiali, vključno z visokokakovostnim usnjem in odpornim lesom, ki ustvarja občutek domačnosti in topline. Ergonomična postavitev krmilnega mesta in prostorni sedeži zagotavljajo, da je vsaka vožnja udobna in sproščujoča. Zunanji del čolna je oblikovan tako, da ima velik prostor za sončenje in druženje, hkrati pa ohranja elegantne in čiste linije, ki so značilne za moderne čolne. Ranieri Next 275lx – Eleganca in praktičnost Next 275lx, je zasnovan z mislijo na eleganco in funkcionalnost. Ta čoln, dolg skoraj 9 metrov, združuje izjemne plovne lastnosti z visoko stopnjo udobja in uporabnosti. Zasnovan za dnevne izlete kot tudi za večdnevna potovanja po vodi, Next 275lx ponuja idealno ravnotežje med velikostjo in zmogljivostmi. Nova zasnova sončne palube, močno usklajena z družinskim občutkom v Ranierijevem razponu NEXT (ki zapolnjuje vrzel med Next 240 in Next 285 LX), nova 275 LX ponuja velike prostore glede na svojo velikost ter bogato opremljeno palubo za vikend izlete. Notranjost Next 275lx odraža moderno razkošje z minimalističnim dizajnom, ki poudarja prostornost in svetlobnost. Interier je obdelan z visokokakovostnimi materiali, vključno z nedrsečimi površinami, ki so tako funkcionalne kot estetsko privlačne. Opremljenost z najnovejšo avdio-video tehnologijo ustvarja prijetno atmosfero za vse na krovu. Sessa C48 – Luksuz na odprtem morju Sessa C48 je zasnovan za tiste, ki iščejo luksuz in zmogljivost brez kompromisov. Ta eleganten čoln, dolg več kot 15 metrov, ponuja neprimerljivo udobje in zmogljivosti. Njegov napreden trup oblikovan za optimalno hidrodinamiko zagotavlja gladko plovbo tudi pri visokih hitrostih. S pomočjo najnovejših tehnologij, je Sessa C48 zmožen zagotavljati izjemno stabilnost in udobje na vodi. Z dvojnimi motorji, ki ponujajo moč in učinkovitost, ta model zlahka doseže in vzdržuje visoke hitrosti, hkrati pa ohranja razmeroma nizko porabo goriva. Notranjost Sessa C48 je vrhunec modernega navtičnega dizajna, kjer vsak element izraža razkošje in sofisticiranost. Uporaba ekskluzivnih materialov, kot so pravo usnje, najfinejši les in polirani krom, dajejo notranjosti občutek topline in elegance. Prostorna kabina ponuja udobje doma, vključno s kuhinjo, luksuznimi spalnicami in sodobno kopalnico. Zunanjost jahte je prav tako impresivna s svojo aerodinamično obliko, velikimi sončnimi terasami in prostornim zadnjim kokpitom, idealnim za druženja in sprostitev. Moto-Nautika na Internautici 2024: Prihodnost navtike je tukaj! Ko na mednarodni razstavi navtike Internautica 2024 predstavljamo modele Grand G680, Ranieri Next 275lx in Sessa C48, ne gre le za prikaz novih čolnov, ampak za demonstracijo napredka in inovacij v celotni navtični industriji. Vsak izmed teh modelov prinaša svoje specifične prednosti, ki jih odlikujejo sodobna tehnologija, izjemna zmogljivost in brezčasen dizajn. Zato vas vljudno vabimo, da obiščete njihov razstavni prostor na Internautici 2024, kjer boste lahko iz prve roke doživeli prednosti vseh treh predstavljenih čolnov. Njihovi strokovnjaki bodo na voljo za predstavitev tehničnih specifikacij in bodo odgovorili na vaša vprašanja. Ne zamudite priložnosti, da v živo spoznate najnovejše trende in inovacije, ki že oblikujejo prihodnost navtike. Moto-Nautika, Ptujska 63, 2204 Miklavž DELOVNI ČAS: PON. - PET. | 8.00 - 18.00 SOBOTA | 9.00 - 13.00 NEDELJE IN PRAZNIKI | ZAPRTO T: +386(0)31 300 205, E: info@moto-nautika.com
RumenoeNavtikapred 14 dnevi
»Zavili jo bomo v aluminijasto folijo in še v majico, tako da je carinski skener ne bo mogel zaznati,« mi zagotavlja moja sestrična Marija iz Bele krajine in mi podari domačo salamo, narejeno iz doma rejenega pujsa. Salamo po predpisih zavijem in jo položim v svoj kovček. Marija mi je podarila tudi liter domačega medu, ki ga je natočila v dve Frupi plastenki. Domačega vina si nisem upal vzeti, ker bi mi ga muslimanski cariniki na letališču na Maldivih zagotovo zaplenili in ga spili doma naskrivaj. Po dvodnevnem potovanju na Maldive ves neprespan stojim pred tekočim trakom za prtljago. Ko končno zagledam svoj kovček, opazim, da je oblepljen z nekimi majhnimi rdečimi nalepkami. CARINSKI PREGLED, me obvestijo nalepke. »No, pa sta mi šla salama in med po gobe,« žalostno ugotavljam. Kovček prikotalikam do carinika in ga odprem. Izvlečem še zavito salamo. »Igrača za seks?« me carinik obtožujoče pogleda izpod oči. »Ne, ne, samo salama,« protestiram in hitro odvijem darilo moje sestrične v dokaz, da govorim čisto resnico. Carinik pokliče svojega šefa in se z njim žolčno nekaj pogovarja. Znova pristopi k meni: »Kaj je v salami?« hoče vedeti. »Govedina. Salama je iz čiste govedine,« mu odgovorim kot iz puške in ga milo pogledam v oči. »Ni nobene svinjine notri?« me sumničavo pogleda. »Ne, ne, nobene svinjine. Samo govedina,« ga še bolj milo pogledam v oči. »Lahko jo odneseš,« mi odgovori, se obrne in se posveti svoji plastenki Fante. Jaz pa jo jadrno popiham na barko in se počutim zmagovalno, saj sem v ultrakonservativno muslimansko državo prešvercal domače mesne in čebelarske izdelke iz Slovenije. < Križarjenje po Maldivih Nadaljevanje plovbe 15.4.24 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

torek, 23. april

RumenoeNavtikapred 14 dnevi
V Hyeresu jadralci na Regati zadnje priložnosti, pa tudi tisti iz že uvrščenih držav, nadaljujejo z nastopi. Ponovno so imeli zelo nestabilen veter, tako po moči kot po smeri. Fantje v formuli kite so odjadali štiri regate. Toni Vodišek je prijadral dve zmagi, eno 12. mesto in en DNC in še naprej ostaja trdno na drugem mestu. Flota 470 mix je odjadrala dva plova. Tina Mrak in Jakob Božič sta ju končala na 6. in 9. mestu in ostajata skupno četrta. Martin Fras in Mija Škerlavaj sta bila v prvem plovu 22., v drugem pa 20. tudi onadva ostajata na istem, 26. mestu. Še naprej odlično jadrata tudi naša mlada jadralca v razredu iQFOiL, ki sta po današnjem dnevu oba uvrščena med deseterico. Obe skupini, moška in ženska, sta odjadrali po pet regat. Val Eržen jih je končal na 9., (17.), 13., (43.) in 3. mestu in je uvrščen na 9. mesto. Lina Eržen je od petih regat tri končala na tretjem mestu in tudi ona je po današnjem dnevu deveta. Igor Eržen: “Imeli smo super pogoje in tekmovanje je potekalo gladko. Vozili smo slalom.” Dekleta razreda formula kite so odjadrala tri regate. Marina Vodišek jih je končala na 5., 8. in 7. mestu, skupno je napredovala na osmo mesto. Žan Luka Zelko v ILCA 7 ja prvi dnašanji plov končal na 56. mestu in drugega na 22. mestu, skupno je na 39. mestu. Luka Zabukovec je današnja dva plova končal na 46. in 61. mestu, skupno je 61. Dekleta v ILCA 6, kjer jadrata naši Lin Pletikos in Alenka Valenčič, danes zaradi preveč nestabilnih razmer niso jadrala. a za jutri je na srečo jutri napovedanega nekoliko več vetra.
RumenoeNavtikapred 15 dnevi
V Upernaviku smo se ustavili le za nekaj ur, da smo dokupili še nekaj hrane, napolnili tank z nafto in se malo sprehodili, potem pa smo v družbi dvojambornice Admiral Bellinghausen odjadrali na dobrih štiristo milj dolgo pot proti severozahodu čez Baffinov zaliv. Čim bolje smo želeli izkoristiti za naslednja dva dni napovedani ugodni južni veter. Ob dvajsetih vozlih vetra so se valovi postopoma dvignili na dva metra, da smo se lepo zibali na njih. Zaradi krmnega vetra smo imeli razvito le genovo, saj bi glavno jadro preveč opletalo, pa tudi že samo s prednjim jadrom smo dosegali lepo hitrost med sedmimi in osmimi vozli. Dan je bil siv, vseskozi je rahlo deževalo, noč pa je prinesla meglo, da smo zaradi varnosti vklopili radar in se pravočasno izogibali ledenim goram pred nami, ki so se kot zelene pege pojavljale na radarskem zaslonu. Naša smer plovbe je bila zastavljena proti točki N74.20 in W64, saj naj bi bil glede na zadnjo karto nekaj nad 74 stopinjami severne geografske širine in med 64 in 65 stopinjami zahodne geografske dolžine severni konec zgoščenega ledu, severno od tam pa je gostota ledu med 10 in 30 odstotki. Iz poročil jadralcev, ki so čez zaliv jadrali prejšnji teden, sem videl, da so tudi oni tam našli prehod med ledenimi ploščami in gorami. Veter je ponoči oslabel in Admiral Bellinghausen nas je prehitel s pomočjo svojih močnejših motorjev in počasi izginil z zaslona radarja. Mi smo še nekaj ur vztrajali z jadranjem, potem pa zjutraj zagnali motor. Admiralova potovalna hitrost z motorjem je osem vozlov, naša pa med pet in pol ter šestimi vozli. Po mailu smo se dogovorili, da nas obvestijo, kje bodo prišli skozi ledeni pas. V petek, 11. avgusta, popoldne se je zjasnilo, vrnil se je veter in prišli smo do jezika neprekinjenega ledu. Z estonske jadrnice, ki je šla tu skozi pred osmimi urami, smo dobili obvestilo, da so prehod našli na 74,18 stopinje severne geografske širine, vendar je bil na tej širini led ob našem prihodu že spet neprehoden. Ledena polja se namreč neprestano počasi premikajo z vetrom in tokovi. Nekaj časa smo ob robu ledu nadaljevali z jadranjem proti severu, dokler se led pred nami ni dovolj razredčil, da smo med ledenimi ploščami našli dovolj široke vrzeli za našo barko. Skrajšali smo jadra, da smo bili dovolj počasni, nekaj manjših kosov ledu smo počasi odrinili in bili smo na drugi strani. Eno uro po prehodu skozi pas ledu na morju pred nami ni bilo več videti nobenih kosov ledu, jugovzhodnik se je okrepil na deset do petnajst vozlov in lahko smo uživali v sproščenem jadranju proti otoku Bylot. Vsak dan preverim karte ledu in današnja je kazala, da je preliv med kanadskima otokoma Bylot in Baffin še vedno zamrznjen, da pa je pot do Pond Inleta že plovna. Pond Inlet je mestece v prelivu na otoku Baffin in eno redkih mest, kjer se lahko oskrbijo jadralci na poti skozi severozahodni prehod. Odločitev o tem, ali bomo jadrali proti Pond Inletu ali pa morda severno od Bylota, sem odložil še za en dan, da bom na podlagi jutrišnjih kart ledu lažje ocenil, kako bo z gostoto ledu v prelivu pri nadaljevanju poti. < Ilulissat 2. del Nadaljevanje: 8.5.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Na Hrvaškem je postavljena nova lateralna oznaka in še ni vrisana v pomorske karte. Posodobite svoje elektronske karte oziroma jo ročno vrišite v vaše klasične karte, da ne bo prišlo do zmede v ključnih trenutkih. Svetlobna oznaka št. 1750 je postavljena na severovzhodni strani otoka Planac v Pašmanskem kanalu. lateralna oznaka leve strani je rdeče barve. Železna konstrukcija se dviguje 6 m nad morsko gladino. Oddaja kratek blisk rdeče svetlobe na vsake 3 s in je vidna z razdalje 3 nmi. V sektorju med 322° do 052° (90°) je svetloba zatemnjena. Karakteristika luči je R BL 3s 6m 3M, zat. 322°–052°. Karakteristika oznake: Naziv: svetleča oznaka otok Planac Številka objekta: 1750 Pozicija (WGS 84): 43° 56,345´ N;  015° 25,680´ E. Pomen: lateralna oznaka leve strani. Karakteristika luči: R Bl 3s 6 m 3M Sektor zatemnitve: 322°-052° (90°). Višina luči nad morsko gladino: ~ 6m. Barva konstrukcije: rdeča. Natančna lokacija oznake Planac 1750 Nove oznake postavljene v letu 2023 Vela Sika Poljana Pločica Hripa Košljun KME Fućin S Fučin N Stubalj 1707 LUMBARDA 1523 Fržital KM Novalja 256,7 Torpedo Broce LG
RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Navtični Abonma. 6 predavanj, ki jih ne smete zamuditi Izkoristite priložnost pred pričetkom sezone in poglobite svoje navtično znanje. Šest predavanj s temami, ki vam bodo pomagala pri varni in samozavestni plovbi v letošnji navtični sezoni. V sodelovanju z največjim slovenskim izobraževalcem Spinaker.si in Maksom Vrečkom (RYA Yachtmaster Offshore) je nastalo šest izobraževanje. Teme predavanj: Sidranje in vezanje na bojo Kaj je bolje: sidranje in vezanje na bojo? Vezanje na bojo (različne tehnike) Izbira sidrišča Izbira mikrolokacije na sidrišču Priprava na sidranje Komunikacija Polaganje sidra Zakopavanje sidra Ali sidro zares drži? Sidranje z vezom na obalo Kako močno povečati uspešnost sidranja? Izplutje in vplutje (domača marina, tuje pristanišče, bencinska črpalka) Priprava na izplutje Prvi del manevra izplutja Drugi del manevra izplutja Priprava na vplutje (bokobrani, pravilno rokovanje s priveznimi vrvmi) Prvi del manevra vplutja Drugi del manevra vplutja Vplutje in izplutje v tujem pristanišču Vplutje in izplutje na bencinski črpalki Primerna hitrost plovila pri manevrih Največje napake pri manevrih Najpogostejše napake pri uporabi jadrnice in rešitve za prijeten dopust Ali znam dovolj za najem jadrnice? Slaba priprava na plovbo Izzivi pri check-in in check-out jadrnice Komunikacija s posadko Definicija dopusta Pomanjkanje elektrike (in vode) Tehnični zapleti na jadrnici Morska bolezen Otroci na jadrnici Pri kateri starosti otroci lahko začnejo jadrati? Vključevanje otrok v navtične aktivnosti Izzivi sodobne kulture (telefoni, odnos staršev do otrok…) Priporočljive igrače oz. oprema Zabavne aktivnosti za otroke Obvladovanje tveganj na jadrnici Analiza tveganj Pomen pregleda plovila pred izplutjem Načrtovanje plovnih poti Upoštevanje vremenskih razmer Upoštevanje drugih okoliščin na morju Nujnost poznavanja pravil na morju Kako se odzvati v kritičnih situacijah Pomen in uporaba VHF postaje Odgovori na najpomembnejša skiperska vprašanja Kako se rešiti, če nasedemo? Kako dve jadrnici zvezati skupaj? Ali je potrebno prihod v marino vnaprej najaviti? Problematika nenadnega preleta buma? Kaj storiti, če se nenadoma pojavi neurje? Vprašanja glede jader in vrvi Kaj storiti, če nas preseneti močnejši veter? Ali krajšamo najprej glavno jadro ali genovo? Najprimernejša smer plovbe na valove? Cena abonmaja: 150,00 EUR Predavanja so posneta. NAKUP ABONMAJA Partnerji: Karpo sailing team - Maks Vrečko spinaker.si enavtika.si Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadrnic in jadranja od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno odpravil na plovbo s čartersko jadrnico in po nekaj letih stresa in nezgod ugotovil, da potrebuje več znanja. V letih 2016-2018 je opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore in postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Oceanske izkušnje je nabiral s plovbo preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo in svoje znanje z ekipo preizkuša na regatah. Leta 2022 se je kot skipper udeležil prestižne regate Rolex Middle Sea Race, ki sodi med najtežje offshore regate na svetu. Ekipa je dosegla odličen rezultat s 5. mestom v ORC skupini in 9. mestom v IRC skupini. Na Karpo v Biogradu Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušijo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Ima moto: »Znanje je ključ do svobode – uči se, dokler živiš.«

ponedeljek, 22. april

RumenoeNavtikapred 15 dnevi
V Hyeresu, na Regati zadnje priložnosti, na kateri se bodo podelile še zadnje olimpijske norme, jadralci olimpijskih razredov nadaljujejo z nastopi. Zaradi zelo nestabilnih vetrovnih razmer - na regatnih poljih so imeli danes od skorajšnjega brezvetrja do vetra moči 25 vozlov, ki je le nekaj minut kasneje pihnil iz povsem druge smeri - jadralci kvalificiranih držav formule kite, med katerimi jadra Toni Vodišek, niso izpeljali nobene regate, v nekaterih drugih razredih pa le po eno. Danes so prvič zajadrali jadralci kvalificiranih držav ILCA 7 in odjadrali en plov. Olimpijec Žan Luka Zelko ga je končal na 14. mestu in temu ustreza tudi trenutna skupna uvrstitev. Mladinec Luka Zabukovec je v močni konkurenci 67 jadralcev prijadral na 54. mesto. V razredu iQFOiL so po peturnem čakanju na vodi le odjadrali en plov, v katerem je slavil naš komaj 17-letni Val Eržen, s tem pa tudi močno izboljšal skupno uvrstitev, s 14. mesta se je povzpel na peto. Tudi Lina Eržen je danes jadrala odlično in edino današnjo regato končala na tretjem mestu, skupno je sedaj 14. Trener Igor Eržen : “Danes, enako kot včeraj, smo preživeli veliko časa na vodi, a odpeljali malo regat. Regatno polje smo zaradi nestabilnega vetra menjali kar štirikrat. Ja, danes je padla prva zmaga v regati, ki jo je dosegel Val, pa tudi Lina je bila blizu nje. Borbamo naprej z enakim tempom, cilj je še daleč.” Skupina deklet, v kateri nastopa Marina Vodišek, je uspela odjadrati štiri regate. Marina je prva dva današnja plova končala na šestem mestu, zadnja dva pa na 7. in (9.) mestu. Skupno ostaja deveta in kot pravi, “je z današnjim dnem zelo zadovoljna.” Lin Pletikos v ILCA 6 je prvi današnji plov sicer končala na (16.) mestu, a v cilj drugega prijadrala kot tretja in tako na skupni lestvici napredovala za tri mesta, sedaj je četrta. Mladinka Alenka Valenčič je svoj prvi nastop končala na 22. mestu in drugega na 29. mestu, po današnjem dnevu je na 31. mestu. Dobro sta tudi danes jadrala tudi Tina Mrak in Jakob Božič v 470 mix. Prvi plov sta končala kot deveta in drugega na 4. mestu, skupno sta sedaj četrta. Martin Fras in Mija Škerlavaj sta bila v prvem plovu 22., druge regate pa nista zaključila, skupno sta na 26. mestu.