Vir: eNavtika

četrtek, 25. julij

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 16 urami in 23 minutami
Krški sejem ali Lovrečeva vsako leto tradicionalno poteka od 8. do 10. avgusta. Letos sejem praznuje edinstveni jubilej – kar 500 let obstoja. Z gotovostjo lahko trdimo, da gre za najstarejšo prireditev slikovitega mesta Krk, ki predstavlja njegovo tradicijo in bogato zgodovino. Letošnji glasbeni program bodo zaznamovali legendarni Gipsy Kings, Parni valjak in Petar Grašo. Krški sejem je najverjetneje že srednjeveškega izvora. Ponovno so ga organizirali leta 1.524 ob prazniku sv. Lovre, ko je bil Krk pod oblastjo Beneške republike. Zahvaljujoč sejmu so skozi pet stoletij njegovega obstoja v mesto prihajali ljudje s celega otoka in tudi iz drugih delov države. Trgovali so z živili, živino, volno, tkaninami, delovnim orodjem, bakreno posodo, sodi, ročno izdelanimi predmeti itd. Tridnevni sejem se je z leti vse bolj razvijal in prerasel v enega osrednjih družabnih dogodkov, ki vsako leto na Krk privabi na tisoče domačih in tujih obiskovalcev vseh generacij. Lovrečeva danes predstavlja razburljiv časovni stroj, ki obuja duh časa krških knezov Frankopanov. Temeljno bistvo sejma se skozi stoletja ni bistveno spremenilo. Danes, tako kot nekoč, predstavlja živahno mesto srečevanja in trgovanja z lokalnimi tradicionalnimi izdelki, predstavitve različnih obrti in bogastva krške kulturne dediščine. Poleg sejma avtohtonih izdelkov in predstavitve tradicionalnih obrti, je organiziranih še veliko raznovrstnih delavnic, obiskovalcem bodo prikazali tudi čisto prave srednjeveške boje. Odmevni koncerti Jubilej bodo na Krku zaznamovali z najbogatejšim glasbenim programom doslej. Na velikem odru na krški rivi bodo nastopili sami odlični glasbeniki. V sklopu aktualne svetovne turneje El Origen bodo v soboto, 10. avgusta 2024, največja atrakcija z grammy-ji nagrajeni Gipsy Kings, ki jih vodi legendarni André Reyes. To bo večer, ki si ga bodo obiskovalci še posebej zapomnili. Poln melodij flamenka in rumbe in brezčasnih uspešnic, kot so Bamboleo, Volare in Djobi Djoba, ki so oblikovale glasbeno sceno in osvojile srca poslušalcev po vsem svetu. Za vzdušje pred in po koncertu bodo skrbeli mojstri zabave Infinity Band Croatia. Podobno vzdušje lahko pričakujemo tudi pred soboto, saj se bodo na odru na rivi izmenjevala velika glasbena imena. V četrtek, 8. avgusta 2024, Petar Grašo in najboljša evropska Coldplay tribute zasedba – Liveplay, v petek, 9. avgusta 2024, pa Parni valjak in priljubljeni DJ Luca Montecchi, ki bo poskrbel za veliko disko zabavo. Vsi dogodki, ki potekajo v sklopi Krškega sejma, so brezplačni. Foto: Borut Brozović
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 16 urami in 46 minutami
Zjutraj je veter začel slabeti in na Thindri so kmalu zagnali motor, midva z Dušanom pa sva še nekaj ur lovila sapice v jadra in vztrajala pri hitrosti med štirimi in petimi vozli, zato nama je norveško-švedska posadka dopoldne počasi pobegnila naprej. Vremenska napoved za naslednje dni je bila kar ugodna z vetrom iz severnih kvadrantov, nobenih zelo močnih vetrov ni bilo v napovedi, trenutne sapice severozahodnika pa naj bi že popoldne zamenjalo dvajset vozlov severnika in severovzhodnika. Ni se nama mudilo, a ko je hitrost Skokice v šibkem vetru padla pod tri vozle, sem vseeno zagnal motor. Plovba je bila takoj hitrejša in motor je hkrati napolnil tudi akumulatorje, saj sončne celice v zadnjih oblačnih in meglenih dneh niso naredile kaj dosti elektrike. Lenobno plovbo skozi meglice po mirnem morju sva izmenično izkoristila za počitek in spanje. Veter naju je popoldne od zadaj spet dohitel in se postopoma okrepil nad dvajset vozlov. Razvila sva jadra, genovo razpela na tangun in vse hitreje metuljčkala proti jugozahodu. Thindro sva po nekaj urah dohitela in jo prehitela. Preko radijske postaje smo se pogovorili o načrtih za prihodnje dni in o formalnostih v Nomeju ob vstopu v ZDA. Za Norvežane bo vstop v Ameriko bolj enostaven, saj imajo vsi na krovu ameriške vize, midva z Dušanom pa viz v preteklih mesecih na ameriškem veleposlaništvu v Ljubljani nisva uspela dobiti. Za ZDA sva oba pridobila elektronsko vizo, vendar je za prihod v Ameriko z lastnim plovilom potrebna še dodatna viza. Ko sem se spomladi prijavil za vizo, sem izpolnil vse zahtevane formularje, vendar je poleg plačila zajetnega zneska za pridobitev vize potreben tudi pogovor na veleposlaništvu in potem tam za nekaj tednov pustiti še potni list, da vanj nalepijo vizo. V zadnjega pol leta mi v dneh, ko sem bil doma, na veleposlaništvu ni uspelo dobiti prostega termina za pogovor, po katerem bi bil lahko še dva tedna brez potnega lista. Izjeme žal niso želeli narediti, zato zdaj v ZDA prihajava brez vize. V poročilih jadralcev iz preteklih let sem videl, da na Aljaski zelo spoštujejo jadralce, ki k njim pridejo preko Arktike skozi Severozahodni prehod in zato so vizo tam lahko izjemoma dobili tudi ob prihodu v ZDA. Na to izjemo sem nekako računal oziroma upal tudi v najinem primeru, če pa ne bo uspelo, nama v skladu z mednarodnim pomorskim pravom ostane tudi še možnost neškodljivega prehoda skozi ameriške teritorialne vode do Kanade. Pred nekaj dnevi sem ob odhodu iz Kanade v skladu s predpisi preko elektronske pošte najavil najin prihod v Ameriko in od CBP (Customs and Border Protection) dobil odgovor z navodili, da se, dokler v Nomeju ne urediva viz in vstopnih formalnosti, v ZDA v kakšnem zalivu lahko ustaviva le v primeru nevarnosti. V Nome bo oficir CBP prišel po štirinajstem septembru, zato bova morala tam nekaj dni počakati, da se oficir vrne iz Anchorage-a in nama uredi začasne vize. Tega odgovora sva bila oba z Dušanom vesela, saj nama je odpiral vrata za čisto legalen vstop v ZDA, kakšen dan počitka v Nomeju pa se nama bo po desetih dneh neprekinjenega jadranja zagotovo prilegel. Popoldne se je zjasnilo in veter se je okrepil nad 25 vozlov, valovi od zadaj pa so se postopoma dvignili nad dva metra. Valovi so zibali barko in jadra so vse bolj opletala, zato sva smer jadranja spremenila za trideset stopinj in veter potem v jadra lovila nekoliko bolj s strani. Jadra so se umirila in barka je pospešila nad devet vozlov. Obrate z vetrom sva potem preko popoldneva, večera in noči delala na vsakih nekaj ur, da se nisva preveč oddaljila od smeri proti Beringovem prelivu. Skokica je v takšnih razmerah kar hitra in Thindra je do večera izginila za obzorjem za nama. Hladno jasno noč nama je popestril polarni sij, ki je svoje zelene zavese in meglice kar nekaj ur premikal preko zvezdnega neba. < Arktični ocean 2. del Nadaljevanje: 20.8.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

sreda, 24. julij

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 8 urami in 51 minutami
Široka izbira izdelkov za vse ljubitelje vodnih športov https://www.motonautika-shop.com/ je prava destinacija za vse, ki iščete opremo za vodne športe. Njihova ponudba zajema vse od napihljivih SUP desk, wakeboardov, vodnih smuči do kajakov in številnih dodatkov, ki bodo vaše izkušnje na vodi naredili nepozabne. Izbirate lahko med vrhunskimi blagovnimi znamkami, kot je Jobe, ki je znana po svoji inovativnosti in zanesljivosti. Izdelke pa si lahko ogledate tudi v njihovem salonu, v Miklavžu, na Ptujski cesti 63. NAJBOLJ PRILJUBLJENI IZDELKI Vodne tube Vodne tube so eden najbolj zabavnih dodatkov za vse ljubitelje vodnih športov, saj omogočajo vznemirljive vožnje po valovih in adrenalinske trenutke na vodi. Na Motonautika-shop.com je na voljo široka izbira vodnih tub za eno ali več oseb, prilagojenih različnim ravnem izkušenj in željam uporabnikov. Vodne tube Jobe so izdelane iz najkakovostnejših materialov, kar zagotavlja dolgo življenjsko dobo in odpornost proti obrabi. Vsak model je skrbno zasnovan za zagotavljanje maksimalne varnosti in udobja med uporabo, kar omogoča, da se lahko popolnoma prepustite užitkom na vodi. Vodne tube si lahko ogledate tukaj: https://bit.ly/VODNE-TUBE Wakeboardi Wakeboardi so nepogrešljiv del opreme za ljubitelje adrenalinskih športov na vodi. Na Motonautika-shop.com ponujajo širok izbor wakeboardov priznanih blagovnih znamk, kot je Jobe, ki so zasnovani tako za začetnike kot za napredne uporabnike. Wakeboardi so izdelani iz visokokakovostnih materialov, ki zagotavljajo trpežnost in optimalno zmogljivost. Izbirate lahko med različnimi modeli, velikostmi in dizajni, prilagojenimi različnim slogom vožnje in vodnim pogojem. Poleg samih desk ponujajo tudi dodatno opremo, kot so vezi, čelade in zaščitna oblačila, ki zagotavljajo varno in udobno izkušnjo na vodi. Wakeboarde si lahko ogledate tukaj: https://bit.ly/wakeboard-jobe Napihljive SUP deske Napihljive SUP deske so izjemno praktične, saj jih lahko enostavno napihnete in spravite, ko niso v uporabi. So robustne in stabilne na vodi, kar omogoča uživanje v različnih vodnih aktivnostih. Blagovna znamka Jobe ponuja različne modele, prilagojene tako začetnikom kot izkušenim uporabnikom. Supe si lahko ogledate tukaj: https://bit.ly/supi-jobe Kajaki V ponudbi so različni tipi kajakov, vključno s turističnimi, morskimi in tekmovalnimi. Pri izbiri pravega kajaka je pomembno upoštevati, kje in kako pogosto ga boste uporabljali. Motonautika-shop.com poleg kajakov ponuja tudi širok spekter dodatne opreme, kot so rešilni jopiči, čelade, nepremočljive torbe in kvalitetna vesla. Kajake si lahko ogledate tukaj: https://bit.ly/jobe-kajaki Rešilni jopiči Rešilni jopiči so ključni za varnost pri vseh vodnih aktivnostih. V ponudbi so lahki in zračni modeli za tople dni ter robustni jopiči za različne vodne športe. Ponujajo širok izbor rešilnih jopičev za moške, ženske in otroke, vsi pa izpolnjujejo najvišje standarde varnosti. Rešilne jopiče si lahko ogledate tukaj: https://bit.ly/resilni-jopici-jobe Dodatna oprema za udobje in zaščito Obutev za vodne športe Obutev za vodne športe je zasnovana tako, da nudi optimalno zaščito in udobje med različnimi aktivnostmi na vodi. V ponudbi najdete visokokakovostne neoprenske čevlje, ki ščitijo noge pred ostrimi predmeti in zagotavljajo dober oprijem na mokrih površinah. Izbirate lahko med različnimi modeli in velikostmi, primernimi za vse člane družine. Obutev: https://bit.ly/obutev-vodni-sporti UV majice Za zaščito pred škodljivimi sončnimi žarki ponujajo UV majice z zaščito UPF 50+. Te majice so narejene iz lahkih, dihajočih materialov, ki zagotavljajo udobje in učinkovito zaščito pred soncem med dolgimi urami na vodi. Na voljo so modeli z dolgimi in kratkimi rokavi, prilagojeni različnim potrebam in okusom. UV majice: https://bit.ly/kopalke-uvzascita Hitra in zanesljiva dostava Poleg bogate izbire izdelkov se Motonautika-shop.com ponaša tudi s hitro dostavo. Tako lahko svojo opremo prejmete v najkrajšem možnem času, kar vam omogoča, da se čim prej podate na svoje vodne avanture. Uporabniku prijazna spletna trgovina Spletna trgovina je zasnovana tako, da omogoča enostavno iskanje in izbiro izdelkov, kar olajša nakupovanje. Uporabniku prijazni filtri in podrobni opisi izdelkov zagotavljajo, da boste našli vse, kar potrebujete za svoje vodne aktivnosti. Če iščete kakovostno opremo za vodne športe in želite hitro dostavo, je Motonautika-shop.com prava izbira za vas. Njihova široka ponudba in sodelovanje z vodilnimi blagovnimi znamkami vas ne bosta razočarala. Za več informacij in nakup obiščite: https://bit.ly/mn-vodni-sporti Kontakti salona: PRODAJA PLOVIL in opreme za vodne športe T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) M: +386 31 300 903 E: prodaja@moto-nautika.com

torek, 23. julij

RumenoeNavtikapred 3 dnevi
Jutri se v grškem Thessalonikiju s prvimi plovi začenja mladinsko evropsko prvenstvo za 420, na katerem bodo pod trenerskim vodstvom Simona Dekleve v 420 Open nastopile tudi štiri slovenske posadke: Ana Planinšič in Teo Gerželj, Jaka Valjavec in Vid Dobrinja, Rok Kovačič in Lara Božič ter Jean Jakob Veznaver in Anton Rejec. Naši mladi jadralci so na prizorišču opravili nekaj treningov, jutri pa bo šlo zares. Simon Dekleva: “Pripravili smo se solidno, spoznali smo se s pogoji, ki so približno podobni našemu maestralu. Največji “handicap” trenutno je, da naj bi jutri in v naslednjih dneh s prihodom fronte morali imeti dež, a s tem se bomo soočili, ko bomo videli, kaj se bo res dogajalo. Ekipa je motivirana, vse je pripravljeno za jutrišnji start, ki je predviden za ob enih, mogoče bo glede na vreme kaj odloga. Zaenkrat je tudi precej vroče, med 37 in 42 stopinjami, zadnje dni je bilo tudi precej vlage, tako da je kar težko. Nekoliko smo se že privadili, bomo pa videli, če se bo s prihajajočo fronto vsaj nekoliko ohladilo. Pripravljeni smo za boje, pričakovanja so visoka, vsaj za ekipe, ki so letos dosegle visoke rezultate. Nadejamo se, da bomo tudi tukaj dosegli večje odmevne rezultate, ampak pustimo času čas, da ne bomo prehitro napovedovali.” Spomnimo - ekipa Ana Planinšič in Teo Gerželj je na nedavno končanem evropskem prvenstvu za 420 v Portorožu osvojila naslov evropskih podprvakov v kategoriji 420 Mixed. Teo Gerželj: “Cilj je top pet, kajti to je letos poleti že naše tretje prvenstvo in smo že zelo utrujeni, ampak bomo dali vse od sebe, da uresničimo ta cilj in lahko bi prišli nazaj še z eno medaljo. Pogoji so bili na današnjem treningu težki, veter se težko vidi in zelo obrača, tako da bomo videli, če bo na regati kaj lažje.” Ana Planinšič: “O rezultatih ne bi govorila, sem smo prišli odjdrat še naše zadnje letošnje prvenstvo in upam, da bomo kar najboljše končali. Pogoji so drugačni - za nami sta dve prvenstvi, kjer nam je bilo okolje znano, saj smo tam večkrat jadrali, tukaj pa smo bili danes prvič na vodi in smo šele spoznavali razmere. Upam, da bo malo več pihalo.” Najmlajši v ekipi Jean Jakob Veznaver: “Tukaj sem bil že lani na evropskem prvenstvu za optimiste, tako da so mi okolje in pogoji že malo bolj znani. Naredili smo dva treninga, jutri pa začnejo regate. Pričakovanj nimam, saj je to moje drugo prvenstvo, bom pa dal vse od sebe. Njegov flokist Anton Rejec dodaja: “To je naše prvo leto in drugo prvenstvo, ki ga jadrava skupaj, prvo je bilo v Portorožu, ko nama ni šlo ravno po načrtih. Upam, da bomo tukaj uresničili želje in si priborili čim boljše rezultate. Pogoji nam niso zelo poznani, naredili smo nekaj treningov, dali bomo vse od sebe.” Naši mladi jadralci bodo jadrali v konkurenci 116 posadk iz 18 držav. Prvenstvo se bo z zadnjimi plovi oziroma regato za medalje zaključilo v nedeljo, 28. julija.

ponedeljek, 22. julij

RumenoeNavtikapred 4 dnevi
V Galiciji v Španiji se je danes končalo mladinsko svetovno prvenstvo za 49er (za fante) in 49er FX za dekleta, kjer sta v konkurenci 33 posadk nastopili tudi naši Alja Petrič in Tarin Pečar. Cilj nastopa, kot ga je pred začetkom prvenstva povzel trener Sandi Dekleva, je bil “seznaniti se z žensko mladinsko konkurenco razreda 49er FX v svetu ter odjadrati prvenstvo odločno in s čim manj napakami. Pričakujemo rahle vetrove, zato bo poudarek predvsem na taktičnem jadranju. Naš cilj je osvojiti mesto, ki prinaša kategorizacijo OKS.” Dekleti sta se uvrstili na 22. mesto, kar sicer ne prinaša kategorizacije, sta pa nabrali dragocene izkušnje za prihodnje nastope. Sandi Dekleva: “Vsekakor je bil to za slovensko jadranje v razredu 49er FX pomembnem nastop. Dekleti sta prva ženska posadka, ki je kdajkoli nastopila na Junior SP razreda FX. Prijadrali sta si veliko novih izkušenj in se soočili s tekmovalkami, ki utegnejo v bodoče krojiti svetovni vrh. Pomembno je, da vemo, da smo na pravi poti. Da imata dekleti velik potencial in da sta sposobni nanizati kar nekaj dobrih rezultatov. Dokončna analiza prvenstva sledi v naslednjih tednih. Jeseni pa se dogovorimo kako in kaj naprej. Zastavimo nove cilje in gremo s polno paro v novo tekmovalno leto.”

sobota, 20. julij

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Na Gardskem jezeru v Italiji so se pravkar zaključila 53. mladinska svetovna prvenstva za jadralce, mlajše od 19 let. Slovenijo so zastopali Val Eržen v iQFOiL, Mark Rodica in Zala Vidmar v ILCA 6 ter dve posadki v 420 - Rok Kovačič in Teo Gerželj ter Ana Planinšič in Lara Božič. Z veseljem poročamo, da so kar trije naši jadralci oziroma posadke končale med najboljšo deseterico. Val Eržen v iQFOiL je bil šesti, prav tako na 6. mesto sta v 420 prijadrala Rok Kovačič in Teo Gerželj, Ana Planinšič in Lara Božič končujeta kot osmi. Za Marka Rodico in Zalo Vidmar je bil to prvi tako velik nastop v zanju novem razredu ILCA 6 - Mark Rodica končuje na 49. mestu, Zala Vidmar pa na 33. mestu. Mitja Mikulin , trener ekip 420: “Danes so fantje naredili še tri plove, punce pa enega. Fanta sta prvo regato malo slabše odvozila, potem dve solidno in zaključujeta na skupnem šestem mestu, kar je odličen rezultat. Punci pa sta današnji zadnji plov zmagali. Žal je zadnja dva dneva tako Ano kot Tea lovila bolezen, ampak ne glede na vse sem ponosen na ekipo, ki smo jo zgradili v zadnjih treh letih, saj jih ima od desetih, ki redno prihajajo na treninge, kar sedem medalje z evropskih in svetovnih prvenstev ter še nekaj drugih zelo dobrih uvrstitev, in praktično na vsaki regati, na katero gremo, spadajo med favorite. Moram reči, da smo res naredili dobro delo. Jadralci zdaj potujejo na mladinsko evropsko prvenstvo v Grčijo, jaz pa s Tino (Mrak) in Jakobom (Božičem) v Marseille.” Matija Čo k, trener ILCA 6: “Prvenstvo je za nami, rezultati so približno takšni, kakršne sem pričakoval, saj je bila za oba to prva resna regata v radialu (ILCA 6). Vseeno - prva dva dneva sta bila oba kar zadržana in delala sta precej napak, zadnje dni pa sta se bolj sprostila in odjadrala sta nekaj zelo solidnih regat. Potrebnega bo še veliko treninga, videli smo, kdo so najboljši na svetu v tem razredu in dajmo se boriti, da pridemo čim bližje.” Matija Čok je bil na teh prvenstvih tudi v vlogi vodje slovenske odprave: “Kot vodja slovenske odprave naj povem, da se je cela slovenska ekipa trudila po vseh svojih močeh in čeprav smo ostali brez medalj, smo zelo zadovoljni z rezultati, imamo tri med deset, celo zelo blizu medalje so bili, in absolutno smo s tem nastopom zelo zadovoljni. Verjamemo v te punce in fante, da bodo v prihodnosti še posegali po najvišjih mestih.”

četrtek, 18. julij

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
LAST MINUTE BOAT SALE: Priložnost, ki je ne smete zamuditi! Poletje je čas, ko se mnogi od nas podajajo na morje, iščejo avanture in se sproščajo na valovih. Če ste ljubitelj navtike, je zdaj pravi trenutek, da izkoristite izjemne priložnosti in si zagotovite svojo sanjsko plovilo. Tole je namreč ponudba, ki je ne smete spregledati! G650HGLF OFF WHITE+YAMAHA F150 Redna cena: 68.201 eur + ddv AKCIJSKA CENA: 51.210 eur + ddv Ponudba vključuje nov gumenjak Grandboats model G650HGLF Off White z motorjem Yamaha F150. Dolžina plovila je 6.5 metra in je opremljeno za prevoz do 12 oseb, z močjo motorja 200 KM. Plovilo je opremljeno s številnimi dodatki, kot so Hypalon Orca tube, električni paket, inox ograjice in vgradni rezervoar goriva. VEČ INFORMACIJ: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g650hglf-off-whiteyamaha-f150/ GRAND G580HGLF HYPALON + SUZUKI DF140 Redna cena: 49.548 eur + ddv Akcijska cena: 39.881 eur + ddv Ponudba vključuje nov gumenjak Grand G580HGLF s Hypalon tubami in motorjem Suzuki DF140. Plovilo je dolgo 5.85 m in je zasnovano za prevoz do 11 oseb, z močjo motorja 150 KM. Plovilo je opremljeno z različnimi dodatki, vključno s podaljšanimi platformami, inox ograjicami, električnim paketom in varnostnim ventilom. VEČ INFORMACIJ: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-g580hglf-hypalon-suzuki-df140/ GRAND G750HGLF + YAMAHA F250 Redna cena: 103.755 eur + ddv Akcijska cena:  78.549 eur + ddv Ponudba vključuje nov gumenjak Grand G750HGLF z motorjem Yamaha F250. Plovilo je dolgo 7.5 m in lahko prevaža do 12 oseb. Opremljeno je z različnimi funkcijami, vključno z električnim vitlom, inox hladilnikom, rezervoarjem za vodo in gorivo ter dodatnimi ležalnimi ploščadi. Več informacij: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-g750hglf-yamaha-f250/ GRAND G850HGLF BLACK INOX CARBON Redna cena: 94.016 eur + ddv Akcijska cena: 69.573 eur + ddv Ponudba vključuje gumenjak Grand G850HGLF Black INOX Carbon. Plovilo meri 8.5 metra v dolžino in lahko prevaža do 12 oseb. Dodatna oprema vključuje električni vitel, hladilnik, podaljšane platforme, inox ograjice in Seadeck oblogo po celotnem čolnu. Več informacij: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g850hglf-black-inox-carbon/ RANIERI INTERNATIONAL NEXT 285 LX + 2X YAMAHA F250XCB Redna cena: 177.965 eur +  ddv Akcijska cena: 156.095 eur +  ddv Ranieri International Next 285 LX je motorno plovilo opremljeno z dvema motorjema Yamaha F250XCB. Plovilo meri 8.8 m v dolžino in je namenjeno za prevoz do 12 oseb. Med opremo spadajo električni vitel, inox vgradni hladilnik, luksuzna konzola, in navigacijske luči. Info: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/ranieri-international-next-285-lx-2x-yamaha-f250xcb/ PROFESIONALNA PODPORA IN STORITVE // MOŽNOST NAUPA NA OBROKE Podjetje Moto-Nautika ni le prodajalec plovil, temveč tudi zagotavlja odlično podporo in storitve strankam. Njihova ekipa strokovnjakov je pripravljena deliti znanje, svetovati pri izbiri plovila in zagotoviti kakovostno servisno podporo, da boste lahko brezskrbno uživali v plovbi. Zaključimo: če ste kdaj sanjali o lastnem plovilu, je zdaj pravi trenutek za uresničitev vaših sanj. 𝗭𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗽𝗿𝗮𝘃𝗼 𝗽𝗼𝗻𝘂𝗱𝗯𝗲 𝗸𝗼𝗻𝘁𝗮𝗸𝘁𝗶𝗿𝗮𝗷𝘁𝗲: prodaja @𝗺𝗼𝘁𝗼-𝗻𝗮𝘂𝘁𝗶𝗸𝗮.𝗰𝗼𝗺 𝗮𝗹𝗶 𝗽𝗼𝗸𝗹𝗶𝗰̌𝗶𝘁𝗲 𝗻𝗮 𝘁𝗲𝗹𝗲𝗳𝗼𝗻𝘀𝗸𝗼 𝘀̌𝘁𝗲𝘃𝗶𝗹𝗸𝗼 +𝟯𝟴𝟲 31 300 903 . Ali izpolnite obrazec: https://moto-nautika.com/kontakt/ OSTALA ZALOGA PLOVIL : https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/

sreda, 17. julij

RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Sessa Marine Key Largo 24 je priljubljeno plovilo, ki ga izdeluje priznano italijansko podjetje Sessa Marine. Je idealno za dnevne izlete na morju, ribolov in druge vodne aktivnosti. S svojo dolžino približno 7.1 metra (24 čevljev) in širino 2.5 metra ponuja dovolj prostora za udobno plovbo in druženje na vodi. Trup plovila je izdelan iz steklenih vlaken, kar zagotavlja trdnost in trajnost, hkrati pa ohranja relativno nizko težo, ki znaša okoli 1,600 kg. Ugrez plovila je približno 0.7 metra, kar omogoča plovbo tudi v plitvejši vodi in sidranje blizu obale. Posebnost plovila Key Largo 24 je svetla, prostorna kabina, saj ima čez stranice velika okna, ki omogočajo obilico naravne svetlobe in lep razgled. Plovilo se ponaša z veliko sončno palubo, prostorno konzolo, oblazinjeni sedeži, in dovolj prostora za shranjevanje opreme. Vključena oprema pri plovilu iz zaloge, ki je dobavljivo takoj in vas že čaka na Moto-Nautiki, vključuje hladilnik, električni marine WC z črnim tankom, mizo iz teaka, blazine za sončno ploščad, dodatni sedež v kokpitu, predpripravo za bow thruster, Exclusive pack - Comfort pack, električno sidro z verigo, radio stereo  - Bluetooth in imitacijo tikovine. Notranjost plovila je premišljeno zasnovana za maksimalno udobje in funkcionalnost. Tam vas pričaka velika postelja, kje se boste udobno naspali. V notranjosti je prav tako stranišče in omarice za shranjevanje stvari. Konzola vključuje sodobne navigacijske naprave in merilnike, kar zagotavlja varno in enostavno upravljanje. Sprednji del plovila je pogosto opremljen s sončno ploščadjo, kjer se lahko potniki sprostijo in uživajo v soncu, medtem ko zadnji del ponuja sedeže za druženje in možnost montaže jedilne mize, ki se lahko odstrani za več prostora. Sessa Marine Key Largo 24 se ponaša z elegantnim italijanskim dizajnom, ki združuje estetiko in funkcionalnost. Plovilo je zasnovano tako, da ponuja vrhunsko izkušnjo na vodi, bodisi za športne aktivnosti, družinske izlete ali sproščanje v naravi. Njegova zanesljivost, zmogljivost in udobje so lastnosti, zaradi katerih je priljubljena izbira med navtičnimi navdušenci. Redna cena plovila z motorjem Yamaha F225 znaša 91.373 € + DDV, akcijska cena plovila z motorjem Yamaha F225 iz zaloge pa je 75.341 € + DDV. Najdete ga tukaj: Key Largo 24 Ostala plovila: www.moto-nautika.com Kontakt: PRODAJA VOZIL IN PLOVIL, T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2), PLOVILA: +386 31 300 903 E: prodaja@moto-nautika.com
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
V akciji VARNA PLOVBA 2024 je bilo opravljenih 427 nadzorov in ugotovljenih 141 kršitev predpisov. Usklajena akcija za povečanje varnosti plovbe je je potekala na območju vseh pristaniških uprav. V času trajanja akcije so policisti luških kapitanij izvajali nujne medicinske prevoze pacientov in iskali pogrešano osebo v dubrovniškem akvatoriju. 16.7. 2022 od 9.00 do 18.00 ure je na območju vseh pristaniških kapitanij potekala usklajena akcija okrepljenega nadzora varnosti plovbe »VARNA PLOVBA 2024«, z namenom preventivnega varovanja. vseh udeležencev v pomorski plovbi zaradi pomorskih nesreč, v času turistične sezone, ko v teritorialnem morju in notranjih morskih vodah Republike Hrvaške pluje znatno število domačih in tujih plovil. Aktivnosti akcije so bile namenjene nadzoru hitrosti plovbe v pasu, kjer je glisiranje prepovedano, nadzoru izposoje plovil, nadzoru neprevidnih plavalcev in potapljačev ter drugih udeležencev v pomorskem prometu, vključno z inšpekcijskimi nadzori potniških ladij v nacionalni plovbi, namenjena enodnevnim izletom in večdnevnim križarjenjem, pri čemer je posebna pozornost namenjena veljavnosti ladijskih dokumentov, številu članov posadke in potrdil o usposobljenosti članov posadke, alkoholiziranosti članov posadke ter prezasedenosti potnikov na krovu. Akcijo je izvajalo 122 uslužbencev pristaniških kapitanij s skupno 24 plovili, ki so skupaj preplula 1152 navtičnih milj. Treba je poudariti, da so v času akcije nekatera plovila sodelovala tudi pri nujnih medicinskih prevozih, in sicer je plovilo luške kapitanije Rab, opravilo en sanitetni prevoz, medtem ko je plovilo za luške kapitanije Šibenik opravilo štiri sanitetne prevoze bolnikov. Prav tako so v akciji poostrenega nadzora iskali kopalca, čigar izginotje je bilo prijavljeno ob 10.34. Usklajena iskalna akcija se je zaključila danes ob 12.14 uri, ko so policisti dubrovniške kapitanije našli truplo iskane osebe. Po predaji trupla policistom je LK Dubrovnik nadaljeval sodelovanje v akciji poostrenega nadzora varnosti plovbe. V akciji je bilo opravljenih skupno 427 inšpekcijskih nadzorov, kjer je bilo ugotovljenih 141 kršitev predpisov. Na podlagi teh kršitev so bile izrečene globe v višini 97.886,57 evrov od katerih so jih 30.595,53 EUR iztirjali na mestu prekrška. Statistika prekrškov: Neupoštevanje pravil varne plovbe (oddaljenost od obale, hitrost plovbe, neupoštevanje navigacijskih oznak itd.): 69 Plovba brez veljavnih ladijskih listin: 7 Navigacija brez veljavnih potrdil o kvalifikacijah članov posadke: 6 Člani posadke pod vplivom alkohola: 0 Vkrcano preveliko število oseb: 2 Drugo: 57 Izrečene globe: 97.886,57 eur Izterjane globe na kraju storitve prekrška: 30.595,53 eur

torek, 16. julij

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Jutri se s prvimi plovi v Galiciji na severozahodu Španije začenja mladinsko svetovno prvenstvo za 49er (moški) in 49er FX za dekleta, kjer bosta v konkurenci 33 posadk jadrali tudi naši Alja Petrič in Tarin Pečar. Z njima je trener Sandi Dekleva, ki je pred njunimi prvimi nastopi takole strnil vtise in pričakovanja: “Cilj odprave se je seznaniti z žensko mladinsko konkurenco razreda 49er FX v svetu ter odjadrati prvenstvo odločno in s čim manj napakami. Pričakujemo rahle vetrove, zato bo poudarek predvsem na taktičnem jadranju. Naš cilj je osvojiti mesto, ki prinaša kategorizacijo OKS.” Naša ekipa je na prizorišče prvenstva prispela že na prvi uradni dan. Opravili so meritve ter pripravili vso potrebno opremo, potem pa naredili dva pripravljalna treninga, da so spoznali lokalne pogoje. Sandi Dekleva: “Pričakujemo rahle, a stabilne vetrove, zato je bilo pomembno, da sta dekleti naredili čim več trening startov, da bosta pri njih suvereni. Trenirali smo skupaj s sparingi iz Nemčije in s tem pripravili še zadnje potrebno za nastop.” Kvalifikacije se bodo odvijale do petka, 19. julija, v soboto in nedeljo pa so na sporedu finalni plovi. Nedelja, 21. julij je tudi zadnji dan prvenstva.
RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Veter je obrnil na severnik, a sva se od aljaške obale v preteklih dveh dneh oddaljila že za štirideset milj, zato sem kurz zdaj lahko popravil direktno na zahod, kakšnih dvajset milj severno od rta Barrow. Z vetrom v bok sva hitro napredovala in vse je kazalo da bova mimo rta prijadrala še pred večerom tretjega dne in še pred napovedano hladno fronto, s katero bo prišel tudi neugodni zahodnik. V naši interni regati sva preko noči prehitela Sentijn, Thindra je bila dobrih petnajst milj pred nama, Caprivi pa je nekoliko zaostajal in lovil Sentijn. Medtem ko sem počival v svoji kabini in je na krovu dežural Dušan, me je le ta začel glasno klicati, naj takoj pridem na krov. Hitro sem bil na palubi in videl Dušana na premcu, kako je iz vode vleče genovo. Pomagal sem mu, da sva na krov potegnila še preostanek jadra. Dušan mi je rekel, da se je jadro kar naenkrat odpelo in padlo v vodo. Najprej sem mislil, da se je genova izpulila iz utora v profilu navijalnega mehanizma, potem pa sem v zanki na zgornjem robu jadra videl skrivljeni in izpuljeni škopec, in mi je bilo jasno, da je to vzrok najinih težav. Pogledal sem na vrh jambora in videl, da je zgornji ležaj navijalnega mehanizma genove ostal na vrhu in ga od spodaj nisem mogel spustiti na palubo, da bi genovo lahko dvignila na jambor. Premišljeval sem, kaj bi bilo najboljše storiti. Nadaljevala sva sicer z jadranjem z glavnim jadrom, a nisva bila hitra. V prtljažnem prostoru imam rezervni flok, ki ga s sponkami lahko spredaj namestim na kater pripono, vendar se tega jadra ne da navijati in krajšati v močnem vetru, zato sem se odločil, da poskusim z Dušanovo pomočjo splezati na vrh jambora in popraviti zgornji ležaj genove ter ga po tirnici spustiti na palubo. Valovi se mi niso zdeli preveliki in jambor ni zelo močno opletal levo in desno, saj sta veter in napeto glavno jadro lepo ublažila zibanje barke. Toplo sem se oblekel, pripravil nekaj orodja, na dvižnico spinakerja namestil sedež in se pripasal vanj, potem sem kot varovalno vrv nase navezal še rezervno dvižnico genove in začel plezati na jambor. Do sredine jambora imam nameščene stopalke in do tam je bilo plezanje hitro, Dušan je od spodaj le vlekel obe vrvi in me varoval. Od sredine naprej pa je bilo vse odvisno le od Dušana in njegovih mišic, ko je vrtel vitel in me počasi dvigoval proti vrhu jambora. Visel sem kot hruška in se krepko oprijemal jambora, da me opletanje na valovih ne bi odtrgalo stran od jambora in bi me potem metalo naokoli in butalo ob pletenice in jambor. Za popestritev je začel naletavati sneg iz oblakov prihajajoče hladne fronte. Brez zapletov me je Dušan po nekaj minutah dvignil do vrha, kjer sem videl, da je zgornji ležaj navijalnega mehanizma genove snet s profilne letve in zagozden med jambor in sprednjo pripono. Izpuljen je bil tudi plastični zaključek profilne letve. S tresočimi rokami mi je ležaj uspelo natakniti nazaj na profilno letev in ga potem skupaj z dvižnico spustiti navzdol do palube, zaključka profila pa si na opletajočem jamboru nisem upal popravljati in bo moral počakati na mirnejše morje. Spust z jambora je šel gladko in hitreje kot dvig. Dušan ima dovolj alpinističnih izkušenj, da me je varno spustil na palubo, jaz pa sem se moral le dovolj močno držati jambora, da me zibanje ni odtrgalo. Na jambor sva dvignila genovo, jo napela in lahko sva si oddahnila. Zdelo se mi je, da vse skupaj ni trajalo dolgo, a ko sem pogledal na uro na ploterju, sem videl, da sem na jamboru visel dobro uro in da je avtopilot v tem času po svoje naredil nekaj obratov. Veter se je vmes obrnil na severozahodnik in oslabel, zato sem kurz popravil na jugozahod, nekoliko nad približno trideset milj oddaljeni rt Barrow. Barka je nekoliko pospešila, čas do prihoda fronte in neugodnega zahodnika se je iztekal. Jadrnica Thindra, ki sva se ji pred težavami približala na deset milj, nama je spet pobegnila in se je zdaj že bližala rtu Barrow. < Arktični ocean 1. del Nadaljevanje: 25.7.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Slovenska ekipa Elaya z Dušanom Ušeničnikom iz jadralnega kluba Loka Timing je zasedla odlično uvrstitev na zahtevni odprtomorski regati Aegean 600 po Egejskem morju. Regata Aegean 600 je zopet dokazala, da je odprtomorsko jadranje izjemno zahteven podvig. Na razdalji 600 nmi, ki so jo morali jadralci prepluti med otoki Egejskega morja, so bili deležni zloglasnega vetra Miltemi, ki je zapihal s hitrostmi preko 40 vozlov, do brezvetrja, v katerem so se ekipe komaj premikale. Na regati je nastopilo 64 enotrupnih jadrnic in 5 večtrupnih. Zahtevno regato je zaključilo le 38 posadk, kar 31 pa jih je moralo priznati premoč narave. Regato je najhitreje prejadral katamaran Zoulou, ki je za plovbo preko 605 nmi dolge regate (teoretična razdalja) potreboval zgolj 1 dan 13 ur 18 min in 52 sekund. Med enotrupnimi jadrnicami je ciljno črko prvi prečkal Lucky, jadrnica, ki pluje pod zastavo ZDA. Na regati sta nastopili tudi dve slovenski ekipi. Jadrnica Karpo, ki jo je krmaril Andrej jereb je žal morala odstopiti na polovici regate. Druga ekipa Elaya, ki jo je vodil lastnik in krmar Dušan Ušeničnik iz škofjeloškega jadralnega kluba Loka Timning, pa je regato odjadrala odlično. Kljub težavam in zahtevnim pogojem, ki jim jih je navrgolo Egejsko morje, so regato zaključili na zavidljivem a nehvaležnem četrtem mestu v svoji skupini. Za plovbo so potrebovali  4 dni 18 ur 44 min in 52 s. Do stopničk jih je ločilo zgolj 3 ure. Po prihodu v cilj je kapitan ekipe Elaya , Dušan Ušeničnik povedal: »Končana je regata Aegean 600 2024. Na startu je bilo 69 posadk, ki so izurjene za jadranje na odprtem morju in dobro vedele kakšen je egejski “Meltemi”. Vsi smo svoje jadrnice pripravili na težke razmere na morju. Vedeli smo, da lahko veter hitro naraste na 30 vozlov in tudi čez. Na startu smo imeli elegantnih 20 do 25 vozlov. Prvi del je bila orca do privetrne boje. Odločili smo se, da glavno jadro zmanjšamo na prvo krajšavo. Že po pol minute po startu nam je počila vrv krajšave. Hitro smo se znašli in med samo plovbo premenjali vrv prve krajšave z drugo krajšavo. Ni bilo najbolje, a smo uspeli zdržati do prve boje. Naslednji obrat je bil čez pol milje pri boji, ki jo že tradicionalno sidrajo pod Pozejdonov tempelj. Od tam dalje je bilo noro jadranje z genakerji. Hitrosti na Elayi so presegale 15 vozlov. Obrat okoli Milosa je bil ob sončnem zahodu. Rdeče stene obale so oddajale vročino, ki so jo nabirale preko dneva od sonca. Jadranje preko noči proti Santoriniju je bilo mistično. V jutranjih urah smo objadrali kaldero nekoč gromozanskega vulkana, ki že spi 74 let. Zadnji izbruh beležijo leta 1950. Od tu dalje do Kasosa pa so se začele dogajati resne stvari. Veter je postal nenavadno gost in na momente sunkovit. Val se je dvignil preko 2m. Ekipa je morala biti ves čas fokusirana na trim jader. Po obratu Kasosa in Karpatosa pa se je začela brutalna noč. Veter je pojačal v nekaj sekundah na 45 vozlov, nekateri so poročali jakost vetra tudi 60 vozlov. Do tu (24 ur) smo držali prvo mesto v ORC Three. Zaradi nemogoče situacije smo morali spustiti vsa jadra in preiti v “safe mode”. Bili smo v šoku. Spuščanje jader v takšnih razmerah pobere ogromno energije. Po počitku in čakanju, da se veter malo umiri, smo dvignili viharno prednje jadro in se odpravili proti Rodosu. Imeli smo vse od 0 pa do 30 vozlov v razmaku minute. Kaj takega ne pomnim v moji jadralski karieri. Nekatere ekipe so šle v riziko in dvigala jadra, kar se večini ni obneslo. Trgala so se jadra, padali so jambori. O tragični novici z jadrnice Heaven smo zvedeli prav tisti trenutek, ko smo se z ekipo usedli in odločili, da prvo mestu ni več pomembno in gremo dalje previdno s poudarkom na varnost posadke in Elaye same. Tu še kako velja izrek: če želiš zmagati regato, moraš regato zaključiti. Pri Rodosu smo naleteli na prve bonace, ki so nas spremljale vse do otoka Agathonissi-ja ob turški obali. Tu smo izgubili ogromno časa. Sledilo je prečenje Egejskega morja proti cilju, ki je bil postavljen pod Pozejdonovim templjem, tam, kjer se vse skupaj tudi začelo. V cilj smo prijadrali kot tretji in verjeli smo, da je to končni rezultat. Napaka. Jadrnica Assante, ki je bila 80NM zadaj je imela še vse možnosti, da z dobrim jadranje premaga naš čas po korekciji. To jim je na koncu tudi uspelo, še več, povzpeli so se celo na drugo mesto. Vsa čas njim, tip jadrnice je namreč Bavaria 36. Zelo smo zadovoljni, srečni in ponosni, da smo odjadrali en Everest v jadralskem svetu. Kako težko je vse bilo, pove tudi to, da je od 69 ekip zaključilo le 35. Osvojili smo 4. mesto v ORC Three, 5. mesto v IRC Three, 17. mesto v ORC Overall, 25. mesto v IRC Overall. Elaya je bila peta najpočasnejša prijavljena jadrnica med temi regatniki zato sem še bolj ponosen na našo ljubico Elayo, ki nas je varno pripeljala v cilj. Hvala ekipi za odlično opravljeno delo, vsem navijačem, ki ste nas spremljali podnevi, nekateri tudi ponoči. Z vami je bilo vse lažje. Zahvala gre tudi našim sponzorjem #Elan, #Monterosso, #FuntekTransport, #LMYachting, #Yachtpool, #SnowMonkey. Sedaj pa novim zmagam naproti. Se vidimo na kakšni lažji regati v prelepi naši Dalmaciji.« Jadrnica Elaya (Elan E5) je opremljena z dvema litijevima baterijama BlueCell s kapaciteto 170 Ah (skupaj 340 Ah). Baterije s težo vsega 32 kg nadomeščajo 6 ekvivalentnih svinčenih baterij, katerih teža znaša skoraj 200 kg. Poleg zmanjšanja teže plovila zagotavljajo baterije večdnevno brezskrbno delovanje vseh elektronskih naprav na plovilu v ključno z avtopilotom. Litijeve baterije BlueCell 170Ah 12V

nedelja, 14. julij

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Na Gardskem jezeru v Italiji se jutri s prvimi plovi začenjajo 53. mladinska svetovna prvenstva za jadralce, mlajše od 19 let. V šestih jadralnih razredih se jih bo pomerilo preko 400 iz več kot 70 držav. Slovenijo bodo zastopali Val Eržen v iQFOiL, Mark Rodica in Zala Vidmar v ILCA 6 ter dve posadki v 420 - Rok Kovačič in Teo Gerželj ter Ana Planinšič in Lara Božič. Z najvišjimi pričakovanji je na Gardsko jezero prišel Val Eržen, ki ga tokrat spremlja Stojan Vidakovič: “Pred Valom je eden od vrhuncev sezone, svetovno mladinsko prvenstvo. Veselimo se odličnih vetrovnih pogojev, ki jih nudi Gardsko jezero. Pregledali so nam opremo, včeraj in danes pa opravimo še zadnje treninge na vodi. Konkurenca iz 38 držav je izjemna, vendar dobro poznana. Naš fokus bo na pripravi opreme, tehnični izvedbi in hitrem prilagajanju razmeram na regatnem polju. Val je odlično pripravljen, samozavesten in verjamemo, da bo vrhunsko formo potrdil z dobrimi rezultati na prvenstvu.” Matija Čok spremlja ekipo ILCA 6: “Barke smo prevzeli in naredili dva treninga. Danes imamo še poskusno regato, jutri pa začenjamo zares. Mark in Zala sta z opremo zadovoljna, trenirali smo tudi s “sparing partnerji”. Nimamo nekih pričakovanj, v to regato gremo zelo sproščeno in mislim, da bo tako tudi najboljše. Se bomo pa seveda potrudili, Garda nam je poznana, in mislim, da bi lahko lepo jadrali. So pa tukaj v konkurenci radiala (ILCA 6), kamor sta onadva ravno prestopila iz 4.7 (ILCA 4), večji in starejši jadralci, tako da zelo visokih pričakovanj nimamo. Predvsem bi radi videli napredek pri startih in hitrosti v krmo.” Mitja Mikulin spremlja ekipo 420. Spomnimo, v torek se je v Portorožu končalo odprto evropsko prvenstvo za 420, na katerem sta Ana Planinšič and Teo Gerželj kot mešana posadka osvojila naslov evropskih podprvakov. Tokrat jadrata v drugačni zasedbi, Ana v ženski ekipi z Laro Božič, Teo pa v moški z Rokom Kovačičem. Mitja Mikulin: “Odkar smo prišli v klub, smo pripravili barko, ki zgleda dovolj hitra in otroci so z njo zadovoljni. Danes imamo testno regato, jutri pa začnemo s prvimi plovi. O pričakovanjih in rezultatih ne bi govoril, bomo pa dali vse od sebe.”

sobota, 13. julij

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
V turškem Kocaeliju se jutri z zadnjimi regatami, za najboljših deset pa še z regato za medalje, končuje mladinsko svetovno prvenstvo za 470. V kategoriji Mixed je na startni listi 36 posadk iz 14 držav, med njimi tudi mešana slovenska ekipa Martin Fras in Mija Škerlavaj, ki sta si dan pred koncem že zagotovila naslov mladinskih svetovnih prvakov v kategoriji U21. Naša jadralca sta po današnjem dnevu in enajstih odjadranih plovih na 13. mestu, jutri pa ju čaka še zadnja regata. Na žalost se jima je za las izmuznila uvrstitev v regato za medalje, a njun izkupiček točk v kategoriji U21 ju zanesljivo postavlja na prvo mesto. Martin in Mija imata 116 točk, njun prvi zasledovalec, ekipa iz Nemčije, pa že 182. Martin Fras in Mija Škerlavaj: " Regato zaključimo jutri z zadnjim plovom, ki ga bova poskusila odpeljati čim bolje. S prvim mestom v U21 sva zelo zadovoljna, čeprav sva hotela priti v medal race. Zmanjkal nam je zadnji plov, ko sva bila v prvo orco v zelo dobri poziciji, ampak sva ga zaradi napačne odločitve končala na 15. mestu. Na splošno pa sva z najinim jadranjem zelo zadovoljna, saj sva med prvenstvom odpeljala dosti zelo solidnih regat.” Prvenstvo se z zadnjimi plovi končuje jutri, ko bomo imeli tudi uradne končne rezultate, a glede na izkupiček točk je zmaga v U21 njuna, s tem pa tudi naslov svetovnih mladinskih prvakov 470 U21. Na svetovnem prvenstvu ju spremlja trener Gorazd Fras, trenirata pa ju tudi Mitja Mikulin in Tomaž Čopi.

petek, 12. julij

RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Na gorskem francoskem jezeru Embrun se je danes končalo mladinsko evropsko prvenstvo za iQFOiL, na katerem je v konkurenci 120 jadralcev nastopil tudi naš Val Eržen. Val je odlično začel, osvojil tudi svojo prvo zmago v disciplini “kurz” ter v začetku prvenstva držal drugo mesto v skupni razvrstitvi. Sledila sta dva dneva brezvetrja in čakanja na obali, in ko se je veter vrnil, ga je bilo le za vzorec in tako so se težji tekmovalci, med katere spada tudi Val, soočili s še posebej izzivalnimi razmerami. Val, ki se je sicer prepričljivo uvrstil v zlato skupino, je v nadaljevanju naredil nekaj uvrstitev okoli 20. do 30. mesta in prvenstvo končal na 16. mestu. Trener I gor Erže n: “Po dveh dneh čakanja na veter se je zgodil v takšni obliki, da je bila tekma v nadaljevanju neregularna in nepoštena do vseh tekmovalcev. V razmerah 4-8 vozlov pač ne gre, vsaj Valu ne. Lahkokategorniki so se odpeljali naprej, Val pa je štirikrat ostal brez vetra na startu. Točke so se nabrale in zato sva predčasno zaključila, brez boja za medalje. 16. mesto je odlična uvrstitev, ampak vemo, kam trenutno sodi Val in tam je tudi bil, dokler so razmere to dopuščale. Zdaj se seliva na Gardo, kjer bo nova priložnost za dokazovanje. Srečno Valu in Stojanu Vidakoviču, ki bo skrbel za trenersko delo.” Na Gardskem jezeru se v soboto, 13. julija, začenja World Sailing mladinsko svetovno prvenstvo, na katerem bodo slovenski jadralci jadrali v razredih ILCA, 420 in iQFOiL.
RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Hrvaška se ponaša z najbolj osupljivimi naravnimi zalivi na svetu. Po podatkih Evropske komisije (EK) in Evropske agencije za okolje (EEA) je prav Hrvaška tudi dom nekaterih najčistejših kopalnih voda v Evropi. Od Korčule do Hvara ali Mljeta, obiskovalci Hrvaške se pogosto ozrejo izven meja Dubrovnika, da bi uživali v čudovitih vodah Jadranskega morja. Dejstvo je, da številni naravni zalivi v državi ponujajo možnost sproščujočih počitnic daleč od množic, ki se zgrinjajo v najpopularnejša turistična mesta. Na Hrvaškem lepota morja ni njen edini adut. Tudi obalne kopalne vode so po mnenju uradnikov Evropske unije zelo čiste. EEA v sodelovanju z EK vsako leto poglobljeno pregleda kakovost kopalnih voda v EU, da bi ocenila, ali obstajajo tveganja za nastanek bolezni kopalcev zaradi prisotnosti virusov ali bakterij, kot je Escherichia coli. Njihovo delo torej ni osredotočeno le na splošno kakovost voda. Poročilo zajema 22.081 lokacij v EU, Švici ter Albaniji in vključuje na primer Ženevsko jezero in finska jezera, pa tudi vode pristanišča v Kopenhagnu (Danska) in Marseille Calanques (Francija). Rezultati so nekoliko pomirjujoči, saj je bilo le 1,5 % kopalnih voda v Evropi ocenjenih kot slabih. Vendar pa obstaja razlika med celinskimi in obalnimi vodami, pri čemer se je kopalna kakovost obalnih voda na splošno izkazala za boljšo. Leta 2023 je bilo 89 % ocenjevanih obalnih kopališč odlične kakovosti v primerjavi z 79 % celinskih kopalnih voda. Na Hrvaškem je bilo z oceno odlično ocenjenih 99,1 % obalnih voda, ki zajemajo 886 od 894 območij. Počitnikarji, ki se niste odločili za Hrvaško, ste lahko prepričani, da bo kopanje prijetno tudi v Grčiji, na Cipru in v Avstriji, kjer je kakovost vode prav tako ocenjena kot odlična. Foto: Hrvoje Serdar

četrtek, 11. julij

RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Četrti dan regate je slovenska ekipa Elaya odlično na poti. Preko noči so pridobili eno mesto. Trenutno plujejo na četrtem mestu v skupini ORC3. Za tretje uvrščeno ekipo zaostajajo le 3 ure. Po treh dneh in 20 urah plovbe v igri ostaja le še dobra polovica jadralcev. Močan Miltemi, ki je pred dvema dnevoma zapihal s hitrostmi preko 40 vozlov, je močno zdesetkal posadke, za jadrnico Heaven, pa se je  končal tragično z izgubo enega člana posadke. Slovenska jadrnica Elaya, ki jo vodi Dušan Ušeničnik iz škofjeloškega kluba Loka Timing, je ponoči zopet pridobila mesto. Včerajšnje jadranje je bilo za večino flote naporno zaradi šibkih vetrov in počasnega napredovanja v zavetrju otoka Kos. Jadralci so v tem delu napredovali s hitrostmi, ki so le redko presegle 2 vozla. Danes so zapihali nekoliko močnejši vetrovi, ki omogočajo plovbo s hitrostmi okoli 5 vozlov. Ekipa Elaya trenutno pluje v veter po vzhodni strani otoka Agathonisi. Ko bodo zapluli dovolj visoko, se bodo obrnili proti zahodu in z vetrom v desni bok nadaljevali proti cilju, do katerega jih loči še 150 nmi. Dušan Ušeničnik sporoča z jadrnice: »Peklensko vroča sreda. Dan smo startali zjutraj v bonaci. Že prve ure na soncu ob visoki vlagi smo se potili. Težko je nadomestiti vse količine vode in elektrolite v telesu. Povprečna hitrost ta dan je bila 3-4 vozle pod genakerjem. Vetra premalo, da bi nas hladil. Zato pa vedro morja po glavi in telesu naredi čudeže. Polivali smo se vsakih pol ure kar oblečeni, da so nas mokre majice hladile vsaj nekaj časa. Najvišja temperatura v kokpitu je bila izmerjena 44,8 stopinj. Morala ekipe je odlična. Preko današnje noči smo uspeli nadomestiti nekaj mest in že letimo proti cilju. Prognoza je odlična. V cilju bomo v petek proti jutri. Še 15 ur. Lahko bi rekel samo še ena regata Jabuka. Hvala vsem za podporo. Veliko nam pomeni.» Druga slovenska ekipa Karko, ki jo je vodil Andrej Jereb, je morala odstopiti. Po kratkem postanku na otoku Karpatos, so odpluli nazaj proti Atenam, do koder jih loči še 150 nmi. Zmagovalci v skupnem seštevku so znani Kljub temu, da regate še zdaleč ni konec, pa so že znani zmagovalci v skupnem seštevku v razredih IRC, ORC, enotrupne jadrnice, MOCRA in večtrupne jadrnice. V razredu IRC je skupni zmagovalec nemška jadrnica Black Pearl, ki jo krmari Stefan Jentzsch. Z rezultatom je zelo zadovoljen, saj niso pluli z regatnimi jadri. Kontejner z opremo je zamujal in tekmovalna jadra so ostala v Atenah. V razredu ORC je zmagovalec jadrnica Neominder, ki prav tako pluje pod nemško zastavo. Na drugo mesto po korigiranem času se je z zaostankom le 1 min in 16 s uvrstila jadrnica Artie III. Na regati je nastopilo 96 jadrnic. Kar 30 jih je bilo prisiljeno odstopiti. Na regatnem polju je trenutno še 23 ekip. Foto: Mojca Ušeničnik

sreda, 10. julij

RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Poletje je čas, ko se mnogi od nas podajajo na morje, iščejo avanture in se sproščajo na valovih. Če ste ljubitelj navtike, je zdaj pravi trenutek, da izkoristite izjemne priložnosti in si zagotovite svojo sanjsko plovilo. SEASON LAST MINUTE BOATS SALE je ponudba, ki je ne smete spregledati! Predstavljamo vam prvi del akcijske ponudbe: RANIERI INTERNATIONAL VOYAGER 19S Redna cena: 24.900€ + ddv AKCIJSKA CENA: 19.990€ + ddv Voyager 19S predstavlja odlično razmerje med ceno in kakovostjo. Je ekonomična izbira, ki ne zahteva velikih vlaganj v vzdrževanje, hkrati pa nudi vse potrebno za aktivno in udobno preživljanje časa na vodi. Z njim boste lahko raziskovali obalne kraje, uživali v vodnih športih ali preprosto uživali v miru v vašem najljubšem kotičku na morju. VEČ INFORMACIJ: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/ranieri-international-voyager-19s/ RANIERI INTERNATIONAL NEXT 220SH + YAMAHA F200 DBW Redna cena: 75.773€ + ddv AKCIJSKA CENA: 64.990€ + ddv Next 220SH Sundeck iz Ranieri International je izjemno funkcionalen motorni čoln, ki s svojo dolžino 7,35 metra in širino 2,50 metra nudi obilico prostora. Namenjen za do 7 oseb in s tremi ležišči, je idealen za daljše izlete na morju.  Next 220SH Sundeck je zaradi svoje vsestranskosti in zmogljivosti odlična izbira za tiste, ki iščejo kombinacijo funkcionalnosti, prostornosti in sodobnega dizajna. VEČ INFORMACIJ: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/ranieri-international-next-220sh-yamaha-f200dbw/ SESSA MARINE KEY LARGO 24 + YAMAHA F225 Redna cena: 91.373€ + ddv AKCIJSKA CENA: 75.341€ + ddv KL 24 FB iz linije Sessa Marine je 6,90 metra dolg čoln, zasnovan za do 8 oseb, ki združuje kompaktnost in izjemne zmogljivosti. Ta model je prepoznaven po novih barvnih shemah trupa, ki presegajo klasične navtične klišeje, in je primeren za prevoz na prikolici. VEČ INFORMACIJ: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/sessa-marine-key-largo-24-yamaha-f225/ GRAND GOLDEN LINE G750 HYPALON + YAMAHA F250 Redna cena: 103.755€ + ddv AKCIJSKA CENA: 78.549€ + ddv Zahvaljujoč 7,5 metrskemu dizajnu, ter dobro premišljeni postavitvi na krovu, lahko novi G750 varno in udobno sprejme tudi do 10 potnikov. Kamorkoli vas bo ta čoln ponesel, smo prepričani, da vas bo G750 navdušil s svojo prvovrstno zmogljivostjo in varnostjo. Odlične lastnosti obvladovanja morja, znana izdelava, lep izgled in vrhunsko udobje, pa je tisto, kar vas bo resnično pustilo brez besed. VEČ INFORMACIJ: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-g750hglf-yamaha-f250/ GRAND GOLDEN LINE G500 PVC + YAMAHA F40 Redna cena: 30.309€ + ddv AKCIJSKA CENA: 24.990€ + ddv Ta 5-metrski model opremljen z 70 konjskim izvenkrmnim motorjem je odličen za krotenje valov, hkrati pa nudi vznemirjenje pri doživljanju in uživanju v vodnih športih. G500 je najboljša izbira, kako preprosto uživati v navdušenju nad hitrostjo na vodi. Gre za enega najvarnejših in najbolj udobnih čolnov v svojem razredu. ZAR FORMENTI 85 Redna cena: 124.805€ + ddv AKCIJSKA CENA: 99.244€ + ddv Visoka zmogljivost skupaj s futurističnim in privlačnim dizajnom uvršča ZAR 85 SL med modne čolne in je idealen za ljubitelje stila in, upamo si reči, glamurja. Zaradi svoje športne in ergonomske oblike je lahko ZAR 85 SL namenjen večjim plovilom kot pomožni čoln za prevoz od plovila na obalo ali kot samostojno plovilo. Zar 85 Sport Luxury meri 8,50 metra v dolžino in 3,20 metra v širino, kar omogoča prostor za 14 ljudi na krovu. VEČ INFORMACIJ: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/zar-formenti-85-sl/ PROFESIONALNA PODPORA IN STORITVE // MOŽNOST NAUPA NA OBROKE Podjetje Moto-Nautika ni le prodajalec plovil, temveč tudi zagotavlja odlično podporo in storitve strankam. Njihova ekipa strokovnjakov je pripravljena deliti znanje, svetovati pri izbiri plovila in zagotoviti kakovostno servisno podporo, da boste lahko brezskrbno uživali v plovbi. Zaključimo: če ste kdaj sanjali o lastnem plovilu, je zdaj pravi trenutek za uresničitev teh sanj. 𝗭𝗮 𝗽𝗿𝗶𝗽𝗿𝗮𝘃𝗼 𝗽𝗼𝗻𝘂𝗱𝗯𝗲 𝗸𝗼𝗻𝘁𝗮𝗸𝘁𝗶𝗿𝗮𝗷𝘁𝗲: prodaja @𝗺𝗼𝘁𝗼-𝗻𝗮𝘂𝘁𝗶𝗸𝗮.𝗰𝗼𝗺 𝗮𝗹𝗶 𝗽𝗼𝗸𝗹𝗶𝗰̌𝗶𝘁𝗲 𝗻𝗮 𝘁𝗲𝗹𝗲𝗳𝗼𝗻𝘀𝗸𝗼 𝘀̌𝘁𝗲𝘃𝗶𝗹𝗸𝗼 +𝟯𝟴𝟲 31 300 903 . Ali izpolnite obrazec: https://moto-nautika.com/kontakt/ OSTALA ZALOGA PLOVIL : https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/
RumenoeNavtikapred 16 dnevi
V Portorožu se je danes zaključilo odprto evropsko prvenstvo za razred 420, na katerem je sodelovalo 243 posadk iz 22 držav, med njimi tudi sedem slovenskih. Regatni dogodek, ki se je začel že konec junija z ogrevalno regato “420 Warm-up Regatta”, je v šestih dneh prvenstva ponudil za vsakogar nekaj. Lažje posadke so najbolje izkoristile dneve s šibko termiko, medtem ko so se nekoliko težje razveselile dveh dni južnega vetra, ki je pihal z močjo do 20 vozlov. Zadnji regatni dan se je začel s čakanjem na maestral, ki se je stabiliziral okoli ene ure popoldne. Najprej so zajadrale vse zlate skupine - ženska, U17 in kot zadnja še moška in mešana flota - vsaka od njih je opravila po en plov, potem pa je veter ugasnil in preprečil izvedbo še zadnje regate. Po 11 odjadranih plovih smo tako lahko razglasili najboljše evropske jadralce in z veseljem poročamo, da sta v mešani floti domača, Piratova jadralca Ana Planinšič in Teo Gerželj osvojila drugo mesto, srebrno kolajno ter naslov evropskih podprvakov v mešani kategoriji. Trener Mitja Mikulin : “Prvenstvo je za nami, na koncu sta Ana in Teo zadržala svoje mesto in končala kot 11. skupno, deveta Evropejca ter druga med mešanimi posadkami. S tem rezultatom smo lahko zadovoljni, tudi 9. mesto overall je v med toliko posadkami zelo dobro. Za ostale si pa želimo, da se v zlato skupino uvrstijo zdaj v Grčiji. Čez tri dni startamo na Gardsko jezero, kjer imamo ISAF svetovno prvenstvo, posadke tam ne bodo mešane, ampak bosta Rok in Teo jadrala skupaj in Ana in Lara skupaj v ženski konkurenci, tako da moramo narediti nekaj treningov v nemešani postavi, potem pa se morajo spet nazaj prilagoditi na mešane ekipe, saj jih v Grčiji čaka mladinsko evropsko prvenstvo. Čaka nas še dolgo poletje in dali bomo vse od sebe.” Jaka Valjavec in Vid Dobrinja prvenstvo končujeta na 39. mestu, Rok Kovačič in Lara Božič sta 47., Jean Jakob Veznaver in Anton Rejec 62., Miran Gustin in Toni Rebec sta 99., Peter Koprivec in Rodion Krantov pa 105. Roža Sabadin in Riana Arinova prvenstvo končujeta na 38. mestu. Slovenska posadka v kategoriji U 17 sta Martin Marušič in Neli Gulič sta prijadrala na 70. mestu. V razvrstitvi Open Man/Mix sta naslov prvakov osvojila Američana Freddie Parkin in Estella Morris, druga v skupnem seštevku sta Italijana Lisa Vucetti in Vittorio Bonifacio, tretja je grška ekipa Dimitrios Sourlatzis in Nikolaos Sourlatzis. V moški kategoriji gre evropsko zlato v roke grške ekipe Dimitriosa Sourlatzisa in Nikolaosa Sourlatzisa. Druga sta Švicarja Nino-Livio Lofterod in Samuel Berther, tretja pa Francoza Zou Schemmel in Jean Philippe Boudardberther. V mešani razvrstitvi sta evropska naslova osvojila Italijana Lisa Vucetti in Vittorio Bonifacio, evropska podprvaka sta Slovenca Ana Planinšič in Teo Gerželj, bron pa je šel v roke Britancema Imogen Wade in Hugo Valentine. V ženski floti sta Španki Neus Fernandez Darder in Martina Gomila Darder osvojili naslov evropskih prvakinj pred Grkinjama Iakovino Kerkezou in Danae Giannoul ter drugo špansko ekipo, Nicolo Jane Sadler in Sofio Cavaco Torres z bronom. V kategoriji U17 sta evropska prvaka Grka Ioannis Tournis in Georgios Iraklis Michalopoulos, srebro je pripadlo še eni grški ekipi Sokratis Chamarias in Iason Xypas, bron pa Italijanoma Emanuele Ciavatta in Marco Rolle. Naslov evropskih prvakinj U17 sta osvojili Grkinji Dimitra Peleki in Fevronia Bouzana, srebrni sta bili Španki Jana Rahola Codina in Martina Rahola Codina, bron pa sta osvojili Grkinji Athina Soulioti in Danai Miranta Angelopoulou. V U15 sta zlato osvojila Madžara Bendegúz Kovács in Boldizsár Kovács, srebro Španca Paco Riveras v Celia de la Fuente, bron pa Turkinji Ece Aksoy in Elif Kayacik. Vodja regatnega odbora Bojan Gale : “Zadnji regatni dan evropskega prvenstva 420 je bil najbolj naporen in že po vremenski napovedi smo vedeli, da bo težko izpeljati kakšno regato. Uspelo nam je izpeljati po eno regato na obeh regatnih poljih v šibkem vetru okoli  5,5-7 vozlov. Ko smo želeli začeti z drugim plovom, najprej za zlato floto, kjer je bolj pomembno imeti več regat in izkoristiti ves razpoložljivi čas, je veter obrnil v desno. Preverili smo, kaj se dogaja, in ugotovili, da je bilo na slovenskem Krasu in nad Tržaško okolico nekaj neviht, ki so ošibile veter. Takrat smo imeli do časovne omejitve na voljo še uro in pol, zato je bila pravilna odločitev, da smo počakali do konca, saj so bile vse regate pomembne. Nevihte v notranjosti so se počasi umikale, veter pa se je vrnil šele 15 minut pred “time limitom”. Da bi se ustalil, bi trajalo nadaljnjih 10-15 minut, kar bi nas popeljalo preko časovne omejitve. Mislim, da smo opravili 11 lepih regat za vse flote. Upam, da so jadralci, trenerji, predstavniki razreda in vsi sodelujoči zadovoljni in jim želim takšne ali še boljše pogoje tudi na naslednjih regatah. Vsem jadralcem in trenerjem želim lepo jadralsko sezono in upam, da se vidimo na naslednjem prvenstvu!« Mitja Margon , predsednik JK Pirat Portorož: “Po napornih dveh tednih lahko z zadovoljstvom ugotovim, da smo, tudi po čestitkah in izjavah udeležencev, izpeljali enega najboljših prvenstev v zadnjih desetih letih, kar nam je v posebno čast. Prvenstvo je plod neumornega dela in truda več kot sedemdesetih prostovoljcev, brez katerih se tak dogodek ne bi mogel zgoditi, tako da čestitke in zahvala prav vsem. Hvala tudi sponzorjem in partnerjem, ki pomagajo in verjamejo v to, kar v Piratu delamo, medalja naših jadralcev je pa sploh češnjica na tortici. Težko je opisat čustva, ampak mislim, da je to največji dogodek, ki ga je JK Pirat do danes izpeljal in je tudi odličen test za svetovno prvenstvo optimistov, ki nas čaka že čez leto dni. Mislim, da se je končno tudi okolica zbudila in zavedla, kaj Pirat pomeni za to občino in nenazadnje Slovenijo. S ponosom se lahko ozremo na pretekla dva tedna in še z večjo motivacijo v prihodnost."
RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Včerajšnji regatni dan je bil zahteven za vse jadralce. Od vetrov, ki so presegali 40 vozlov, do zatišja v katerem so se jadrnice komaj premikale. Za eno izmed jadrnic je bil dan tragičen. »Men overboard« na jadrnici Heaven Jadrnica Heaven na kateri pluje mednarodna posadka, je včeraj plula mimo vrat pri otoku Santorini. Imeli so težave s spinakerjem. Dva člana posadke, sta bila na premcu in pomagala pri jadru, sta padla v morje. Ekipa je nemudoma pričela s postopkom Človek v morju (»Men Overboard«). Enega izmed članov so uspeli rešiti in ga potegniti nazaj na krov že 7-8 minut po padcu v morje. Bil je težko poškodovan. Drugega jadralca so uspeli rešiti kmalu za tem. Poklicali so na pomoč, ker so sumili, da ima jadralec hude notranje poškodbe. Na pomoč je odletel reševalni helikopter. Jadrnico so pospremili do otoka Kossos, kjer so pristali. Poškodovani član posadke ni bil odziven. Kljub hitri pomoči poškodovanemu jadralcu niso uspeli pomagati. Skiper ekipe Heaven, Andrii Prokopenko je po pristanku povedal: »Menimo, da je naš jadralec udaril v krmilo plovila. V morju je bil velik krvav madež. Naredili smo vse, da bi jadralcu pomagali . Zelo smo pretreseni zaradi dogodka.« Najhitrejši v cilju Ponoči ob 3:18:52 po lokalnem času je prvi v cilj priplul večtrupec Zoulou, ki pluje pod francosko zastavo. Za plovbo na 605 nmi (teoretična razdalja, dejansko so prepluli 679 nmi), so potrebovali le 1 dan 13 ur 18 min in 52 s in s tem postavili nov rekord regate. Med enotrupci je najhitreje v cilj prijadrala jadrnica Lucky, ki pluje pod ameriško zastavo. Za plovbo so potrebovali 1 dan 23 ur 31 min in 6s. Dve uri kasneje je v cilj priplula ekipa L4, kot tretja pa grška ekipa Aiolos. Slovenske ekipe Jadrnica Elaya (Elan E5), ki jo vodi Dušan Ušeničnik, je od včeraj nekoliko nazadovala. Trenutno plujejo na četrtem mestu v svoji skupini. Do sedaj so prepluli že 405 nmi, do cilja pa jih loči še 238. Za vodilno ekipo v skupini Chestress, ki pluje pod italijansko zastavo, trenutno zaostaja 38 nmi. Plujejo mimo otoka Gaidaros, proti otoku Kandelioussa v smeri zahoda. Otok bodo morali obpluti po jugozahodni strani in obrniti proti severovzhodu. Trenutno na tem področju pihajo izjemno šibki vetrovi in ekipe napredujejo izjemno počasi. Druga slovenska ekipa Karpo je odstopila že včeraj. Na fb strani Navtičnega kluba Idrija so zapisali: »Ekipa Karpo Idrija sporoča, da smo zaradi tehničnih težav odstopili od regate. Varno smo prispeli v pristanišče Karpatos in pripravljamo barko za transfer v Atene. Enaka usoda je do sedaj doletela že 19 posadk.