Vir: eNavtika

Včeraj

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 7 urami in 44 minutami
Ladjedelnica Beneteau v posebni akciji omogoča nakup plovil po posebno ugodni ceni. Pri posameznem plovilu lahko prihranite do 100.000 EUR. Drive Blue je posebna ponudba ladjedelnice Beneteau, ki vam omogoča, da plovilo iz serije Grand Turismo kupite po ceni, ki je do 100.000 EUR nižja od redne prodajne cene plovila. Akcija velja le v času največjih navtičnih salonov v Evropi in ZDA v času sejma Boot v Dusseldofu, ki poteka med 18.1. in 26.1.2025 in salonom plovil Miami Boat Show, bo potekal med 12. in 16. februarjem 2025. Katera plovila so na voljo v akciji Drive Blue Grand Turismo 32 (OB ali IB) Grand Turismo 32 je oblikovan na način, ki pametno izkorišča vsak prostor na plovilu in zagotavlja neomejeno svobodo na vodi. Prilagojen je uporabi v vseh sezonah. Naravna svetloba in dobro prezračevanje sta prioriteta. Na voljo v različici z vgrajenimi ali zunajkrmnimi motorji. Grand Turismo 36 (OB ali IB) Oblikovan za enostavno uporabo, izjemno udobje in neomejeno prostornost. Ponuja takojšen dostop do številnih užitkov na vodi. Na voljo v različici z vgrajenimi ali zunajkrmnimi motorji. Gran Turismo 41 Eleganten in privlačen. Prenovljen design zagotavlja udobje na krovu, oprema in pametna razporeditev pa zagotavljata visoko kvaliteto bivanja na krovu. Na voljo z vgrajenimi motorji. Gran Turismo 45 Velike odprtine v salonu zagotavljajo dober pretok zraka. Velika kopalna platforma omogoča enostaven dostop do vode in povezanost z naravo. Krmna sedežna garnitura zagotavlja udobno namestitev za celotno posadko. Gran Turismo 45 je je idealno plovilo za raziskovanje zalivov in enkratne užitke na vodi. Popust lahko izkoristite pri slovenskem zastopniku za motorna plovila Beneteau, As Boats d.o.o., telefon: +386 2 608 41 41, info@as-boats.si , https://www.as-boats.si/ . *Popust v višini 100.000 se obračuna pri nakupu plovila v času akcije in sicer kot popust v višini do 80.000 EUR brez DDV.

sreda, 15. januar

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma in 45 minutami
S svojo črno barvo čoln takoj pade v oči. G850HGLF s svojim sodobnim videzom resnično izstopa. Hypalon tube ORCA, ki ima kar 5-letno garancijo, zagotavlja vzdržljivost in odpornost na sonce, morsko vodo in druge vplive. Eleganco dopolnjujejo črno barvani inox elementi, ki skupaj z gel coatom v modernih barvnih odtenkih predstavljajo čoln, ki je prav tako estetski kot funkcionalen. Popolna oprema za uživanje Če sanjate o popolnem dnevu na vodi, vas bo G850HGLF zagotovo navdušil. Prostorne ležalne ploščadi z udobnimi blazinami spredaj in zadaj so idealne za sproščanje, medtem ko podaljšane platforme z inox ograjicami omogočajo enostaven dostop do vode. Praktična mizica se po potrebi spremeni v ležišče, kar je popolno za tiste, ki želijo uživati v dolgih sončnih popoldnevih. Priročna mizica s vdolbinami za pijačo. Za dodatno udobje so tu še: Hladilnik iz nerjavečega jekla za osvežujoče napitke. Tuš set in umivalnik s 100-litrskim rezervoarjem za vodo. Rezervoar za gorivo s kapaciteto 300 litrov , kar pomeni manj skrbi za postanke in več časa za plovbo. Hladilnik iz nerjavečega jekla. Vrhunska zmogljivost in varnost Športni volan Black Performance in hidravlika volana zagotavljata natančno in enostavno upravljanje. Elektro winch z inox sidrom in zaščitnim karabinom omogoča hitro in varno sidranje, medtem ko varnostni ventili dodajo še dodaten občutek zanesljivosti. SeaDeck podlaga, ki posnema tikovino, poskrbi za udobno in varno hojo – brez pregrevanja v vročih poletnih dneh. Ko mizico pospravite, dobite udobno ležišče. Več o čolnu: Vabimo vas, da nas obiščete in si plovilo ogledate v živo: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž . Za več informacij nas lahko pokličete na: Grand G850HGLF 02 629 04 00 (#2) +386 31 300 903 za plovila ali nam pišete na info@moto-nautika.com . Celotno ponudbo najdete tudi na naših spletnih straneh: www.moto-nautika.com in www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 11 urami in 46 minutami
V Karlovcu se skriva prava oaza podvodnega sveta. Aquatika, edini sladkovodni akvarij na Hrvaškem, obiskovalce navdušuje s svojim bogatim prikazom sladkovodnih ekosistemov in ozaveščanjem o pomembnosti njihovega ohranjanja. Od leta 2016 naprej se razprostira na več kot 3000 kvadratnih metrih v pritličju in podzemlju. Aquatika se nahaja na desnem bregu reke Korane v čudovitem Karlovcu. Mesto je od Zagreba oddaljeno 56 kilometrov, od Reke pa 130 kilometrov. Tudi najbližja slovenska meja je zelo blizu, samo slabih 20 minut stran. Arhitektura akvarija je zasnovana tako, da se harmonično zliva z naravnim okoljem. Stavbo, obdano z zelenimi strešnimi vrtovi, navdihujejo zgodovinskimi nasipi in jarki znamenite karlovške zvezde. Doživetje za vso družino Akvarij obiskovalcem ponuja vpogled v življenje sladkovodnih rib, rakov, školjk in drugih organizmov, ki prebivajo v hrvaških in evropskih rekah in jezerih. Okoli 5000 rib plava v 25 bazenih, ki sledijo toku kraške reke od izvira do izliva. Ta unikatna zasnova obiskovalcem omogoča, da podrobno spoznajo različne rečne biotope in odkrijejo številne zanimivosti o vrstah rib, ki prebivajo v posameznih delih reke. Med največjimi atrakcijami akvarija so ribe iz družine jesetrov, ki izvirajo še iz dobe dinozavrov. Na ogled so raznolike vrste jesetrov, in sicer kečiga, beli, ruski, atlantski in sibirski. V Aquatiki redno potekajo tudi različne delavnice, predavanja in tematske razstave, ki ozaveščajo o pomenu ohranjanja vodnih virov in ekosistemov. Tako lahko rečemo, da je Aquatika več kot le akvarij. Je prostor izobraževanja, navdiha in zabave, kjer lahko obiskovalci vseh starosti na inovativen način odkrivajo lepote sladkovodnega sveta. Za dodatno doživetje akvarij ponuja virtualne oglede in 360-stopinjske interaktivne predstavitve, kar omogoča vpogled v njihovo bogato ponudbo tudi pred obiskom. Poleg razstavnih prostorov akvarij nudi še kongresni, znanstveno-raziskovalni center, notranjo igralnico in zunanje otroško igrišče. V sklopu kongresnega centra so konferenčna dvorana, knjižnica in osrednji trg. Posebnost konferenčne dvorane sta dva integrirana akvarija, zaradi katerih so dogodki, ki jih organizirajo tam, res nekaj posebnega. Foto: Denis Stošić

torek, 14. januar

RumenoeNavtikapred 3 dnevi
Ta teden smo na spletni strani objavili že 550. videoposnetek Jadrana, posnet iz zraka. Pri eNavtiki se trudimo, da vam čim bolje približamo Jadran in omogočimo varno in samozavestno plovbo po zalivih, marinah in lukah. Videoposnetke objavljamo že devet let. Vsi so na voljo na povezavi Videoposnetki iz zraka in na našem YouTube kanalu , na katerega se lahko tudi naročite brezplačno. Čemu so namenjeni posnetki Videoposnetki iz zraka so namenjeni temu, da dobro spoznate luke marine in sidrišča, preden boste vanje vpluli. Na ta način boste bolj samozavestni in lažje boste poiskali primerno mesto za privez ali za sidranje. Dodatno pa vam bodo videoposnetki omogočili lažje odločitve, katere zalive in mesta nameravate obiskati med dopustom v regiji, kjer boste dopustovali. Vsi videoposnetki so dosegljivi v Vodniku po Jadranu pri posamezni točki, kjer so na voljo tudi fotografije posnete iz zraka. Za posamezne otoke so na voljo posebni seznami, v katerih so zbrani vsi videoposnetki posameznega otoka. Nekaj največjih in najbolj zanimivih seznamov: Otok Krk (41 videoposnetkov) Otoka Ugljan in Pašman (39 videoposnetkov) Otok Korčula (37 videoposnetkov) Otok Cres (31 videoposnetkov) Otok Dugi (26 videoposnetkov) Otočje Kornati (21 videoposnetkov) Otok Brač (21 videoposnetkov) Otok Rab (21 videoposnetkov) Otoki Silba, Premuda in Olib (19 videoposnetkov) Otok Murter (15 videoposnetkov) Otok Molat (11 videoposnetkov) Otok Žut (9 videoposnetkov) Otok Rava (7 videoposnetkov) Otok Unije (5 videoposnetkov) Otok Žirje (4 videoposnetki) Luke na Jadranu (180 videoposnetkov) ...in številni drugi. Tudi letos nameravamo objaviti vsaj 50 novih videoposnetkov. Spremljajte nas ter spoznajte Jadran in njegove najlepše zalive. Kornati iz zraka
RumenoeNavtikapred 3 dnevi
Po dolgi in mrzli zadnji noči, ko se je boril z rahlim vetrom ob obali Bretanje, je Charlie Dalin, francoski skiper jadrnice MACIF Santé Prévoyance, danes zjutraj ob 07.24 UTC prečkal ciljno črto Vendée Globe in zmagal. Dalin je bil najdlje časa v vodstvu te solo regate. V vodstvu je bil skupno 42 dni, vključno z neprekinjeno plovbo na prvem mestu od 30. decembra 2024 dalje. Z zmago v 64 dneh, 19 urah, 22 minutah in 49 sekundah je Dalin popravil prejšnji rekord, ki ga je leta 2016 postavil Armel Le Cléac'h (74 dni in 3 ure). Čas je izboljšal za neverjetnih 9 dni 8 ur 12 minut in 57 sekund. 40-letni jadralec, ki je odraščal v Le Havru na severu Francije, je s tem dosegel največji uspeh svoje kariere. Na regati, ki je potekala v letih 2020–2021, je zasedel drugo mesto. Sedaj se bo lahko sprostil in užival v vrhunskem uspehu. Dalin bo moral počakati na plimo, ki se bo dvignila popoldne, da bo lahko zaplul skozi legendarni kanal Les Sables d'Olonne in po 65 dneh končno stopil na kopno. Charlie Dalin je preplul teoretično razdaljo 23.905 nmi s povprečno hitrostjo 15,37 vozla. Dejanska plovba je bila dolga 27668 nmi, povprečna hitrost plovbe pa je tako znašala 17,79 vozla. Prihod v cilj Foto: Jean-Louis Carli / Alea

ponedeljek, 13. januar

RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Trenutno vodilni na regati Vendée Globe Charlie Dalin (MACIF Santé Prévoyance) bo predvidoma v cilj priplul prej kot v 24 urah. Zmaga, ki mu je pred štirimi leti za las ušla, bo tokrat njegova, če bo do cilja plul brez težav. Danes zjutraj ob 06.00 UTC je njegova prednost pred večnim tekmecem Yoannom Richommeom (PAPREC ARKÉA) približno 180 milj, pri čemer ga do cilja loči le še 150 nmi. Trenutno je že bliže cilju, kot je zasledovalec njemu. Dalin je daleč od idealne linije, ki vodi proti cilju. Dopoldne je priplul do severnega dela Biskajskega zaliva, zadnjih 150 nmi pa bo plul v šibkih vetrovih ob obali vse do cilja pred mestom Les Sables d'Olonne. Njegov glavni cilj je, da poskrbi za varnost jadrnice, da ostane spočit in pozoren na morebitne nevarnosti med plovbo ob obalo. Dalin sicer dobro pozna pot v Les Sables d'Olonne in ve, kakšni so psihični pritiski, ko praktično veš, da je zmaga v tvojih rokah. Dalin mora do cilja prepluti le še 150 nmi. Kljub šibkim vetrovom, ki bodo predvidoma pihali v severnem delu Biskajskega zaliva, ga v cilju pričakujemo v 24 urah. Njegov čas bo po vsej verjetnosti znašal okoli 65 dni (danes ob 13. uri je preteklo 64 dni od začetka regate). Če bo do cilja priplul uspešno, bo dosedanji rekord, ki ga je leta 2016/17 postavil Armel Le Cleac'h in znaša 74 dni 3 ure 35 minut in 46 sekund, izboljšal kar za 9 dni. Foto: VULNERABLE - Thomas Ruyant

nedelja, 12. januar

RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Izkoristite priložnost in pred začetkom sezone nadgradite svoje navtično znanje. V sklopu 7 predavanj boste spoznali ključne teme, ki vam bodo pomagale pri varni in samozavestni plovbi v prihajajoči navtični sezoni. Zelo uspešnega online navtičnega abonmaja se je v letu 2023 udeležilo več kot 120 znanja željnih skipperjev. Letos smo moči ponovno združili Karpo Sailing, Spinaker.si in eNavtika, da vam ponudimo še boljše online izobraževanje za skipperje in jadralske navdušence. Glavni predavatelj je Maks Vrečko, RYA Yachtmaster Offshore. Investirajte v svoje navtično znanje – za še bolj brezskrbno in užitka polno plovbo na Jadranskem morju. NAVTIČNI ABONMA ZA SKIPPERJE V JADRANSKEM MORJU 7 predavanj z uporabnimi praktičnimi nasveti za skipperje in jadralce, ki želijo izboljšati svojo samozavest in znanje na morju. Kako uživati na jadranju - nasveti za sproščen dopust na morju Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje. Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa. Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu. Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine). Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije. Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru. PRIJAVA NA ABONMA Skipperiranje brez zapletov - ključni manevri za samozavestno plovbo Priprava in izvedba vplutja in izplutja. Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal. Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi. Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza. Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini. Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo. Kako dve jadrnici zvezati skupaj. PRIJAVA NA ABONMA Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja Organizacija posadke in dodeljevanje nalog. Pomen vloge namestnika skipperja. Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo. Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili. Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov. Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike. PRIJAVA NA ABONMA Zgodbe z naukom - kaj nas učijo najbolj boleče napake na morju Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana. Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak. Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom. Osnovna uporaba varnostne opreme. Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe. Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje. PRIJAVA NA ABONMA Nastavitve jader glede na smer in moč vetra Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo. Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo. Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice. Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader. Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere. Problematika nenadnega preleta buma. Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter. Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo. PRIJAVA NA ABONMA Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja. Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra. Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja. Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe). Varne in hitre metode spusta genakerja. Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem. Nasveti za reševanje zapletov. PRIJAVA NA ABONMA Najpogostejša vprašanja skipperjev Vzpostavljanje dobrega odnosa med skipperjem in čarteristom. Kako oceniti svojo pripravljenost za najem jadrnice (samozavest in znanje). Preprečevanje kritičnih situacij in kako se nanje pripraviti. Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah. Vprašanja udeležencev navtičnega abonmaja. PRIJAVA NA ABONMA Termin: Online MS Teams predavanja februar in marec 2025 Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Partnerji: Karpo Spinaker.si eNavtika JK Loka Timing Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Matic Vrečko si je zadal cilj prečkati Atlantik solo. Novembra je že opravil preizkusno solo plovbo od Gibraltarja do Tenerifov, sedaj je opravil na glavni del prečkanja. Matic plovbo opisuje takole: Od Gibraltarja proti Tenerifom sem prvič plul sam na oceanu. Z izjemo začetnega zapleta z gennakerjem je bila izkušnja dobra, dobil sem lepo uverturo v oceansko jadranje. Na Tenerifih sem se spočil in z podporo svojih staršev Maksa in Andreje pripravil barko in nakupil hrano. Večer pred odhodom mi je vremensko situacijo podrobno razložil Jure Jerman, z pridobljenim znanjem sem lahko sestavil načrt plovbe. Čustveno izplutje Na miklavža ob 13.00 sem se poslovil od staršev ter prijateljev Marka in Marije. Maks mi je odvezal špring na premcu in zaplul sem na širni ocean. Pihalo je zdravih 20 vozlov, pred marino sem pospravil bokobrane in se še zadnjič ozrl nazaj. Po dvigu glavnega jadra in genove je Karpo močno pospešila in že v prvih dveh urah sem enkrat presegel 15 vozlov. Očitno je tudi jadrnica komaj čakala, da se podava na pot! Kmalu sem občutil drastično razliko med jadranjem do Tenerifov in nadaljevanjem plovbe. Valovi so bili visoki, veter močan. Po nekaj urah sem se odločil za prvo krajšavo na glavnemu jadru, saj je bilo 25 do 30 vozlov vetra. Barka je plula zelo hitro, jaz sem bil navdušen. En val se je podrl v kokpit in ga celega zalil, nekaj vode je prišlo tudi v notranjost. To je bil opomnik, naj ostanem zbran. Po začetni aklimatizaciji sem hitro padel v rutino spremljanja plovbe, kuhanja, objavljanja dogajanja ter počitka. Tenerifi z višino dobrih 3700m so hitro izginili v meglici, na oceanu sem ostal sam. Dilema severne ali južne rute Preden sem izplul sem imel v mislih ruto plovbe, kjer bi najprej plul jugozahodno proti Zelenortskim otokom in nato zavil proti zahodu. Ta ruta je bolj konservativna, po navadi traja dan ali dva več. Dva dni sem plul v tej smeri, nato pa opazil, da je fronta zahodno od Kanarskih otokov izginila in da imam možnost tudi severne rute. Opravil sem nekaj računalniških preračunov najhitrejše poti (routing) s programoma Dorado in Expedition, ki sta mi priporočala severno ruto. Smer plovbe sem spremenil in zavil proti zahodu. Aktivno jadranje Pričakoval sem stabilno moč vetra, vendar ni bilo tako. Veter je nepričakovano spreminjal smer tudi za več kot 20 stopinj, kar me je presenečalo, saj nisem bil v bližini kopnega, ki bi lahko povzročalo takšne spremembe. Kakšen dan sem lahko počival, ko je barka plula na metuljčka brez potrebe po kakršni koli pozornosti, nekateri dnevi pa so bili začinjeni z gybe-i, dviganjem in spuščanjem genakra, krajšavami, nevihtami in nepričakovanimi zapleti. Genaker za solo jadranje nisem nameraval veliko uporabljati, vendar se je pokazal kot ključen. Atlantik ima v povprečju do 3 metre visoke valove, zato se tudi tako velika jadrnica kot je Elan 450 lahko močno ziblje. Zibanje je do neke mere možno umiriti s pritiskom vetra v jadrih. Če je pihalo 20 in več vozlov, je bilo pritiska dovolj, da sem plul na metuljčka z glavnim jadrom na eni in genovo na drugi strani. V kolikor je veter padel na 12 vozlov, je bila plovba s tako nastavljenimi jadri obupna, saj naju je z jadrnico začelo močno premetavati in je bilo življenje ali spanje enostavno nemogoče. Zato sem moral vsakič, ko je veter padel pod 14 vozlov dvigniti genaker, kar je v solo jadranju naporno, saj vzame približno pol ure in veliko energije. Že tako me je neprestano zibanje jadrnice stalno izčrpavalo. Mišice so morale biti neprestano napete, da sem ostajal na mestu. Hrana ni najbolj teknila S seboj sem imel preprosto in raznovrstno hrano. Nekaj piščančjega in govejega mesa, zelenjavo, sadje, riž, testenine, kruh, salamo, sir, mleko, jajca in nekaj prigrizkov. Jedel sem zelo podobno kot doma: zajtrk, kosilo in večerja. Zaradi valovanja, stresa in neprespanosti je imelo telo odpor do hrane in občutek ob obrokih in po njih ni bil najboljši. Kmalu sem ta občutek postavil v ozadje pozornosti, v drugi polovici pa je že skoraj izginil. Če si sam je s pripravo hrane precej dela in ta segment plovbe me je precej obremenjeval. Vendar sem bil kar strikten, če je kakšen obrok zamujal so se mi zadeve hitro začele podirati, predvsem je to vplivalo na moje razpoloženje. Družba je pomembna Solo plovba sedaj ni več tako osamljena, kot je bila v dobi pred uvedbo Starlinka. Ta satelitski sistem za 300 € na mesec sredi oceana omogoča enako povezljivost kot na kopnem, kar je odlična investicija.  Za moje psihično počutje so bili pogovori s prijatelji, prijateljicami ali starši neprecenljivi. S fanti smo se enkrat tedensko dobili na zoom-u in po dobri debati igrali tarok. Vsaka noč po zaključenem taroku je bila lažja kot ostale. Veliko sem se ukvarjal tudi z objavami na socialnih omrežjih. Želel sem deliti svojo zgodbo in omogočiti zainteresiranim, da na nek način plujejo z mano. Na prejšnji etapi proti Tenerifom sem delal po dve objavi na dan in vmes zmontiral še filmček gyba, posnetega z dronom. Na koncu sem zaradi tega skoraj pregorel. Za glavno prečkanje sem se odločil, da je ena objava na dan dovolj. Objava na pol poti čez Atlantik je postala najbolj uspešna objava naše strani z več kot 1000 like-i in 60.000 predvajanji. Facebook stran Karpo sailing je presegla 1000 sledilcev, kar je poseben mejnik, nisem si mislil, da bo solo jadranje zanimalo toliko ljudi. Trikrat sem letel tudi z dronom in naredil nekaj dobrih posnetkov. Pristanki so bili posebej zahtevni, saj je potrebno upoštevati valovanje in hitro pristati na točno pozicijo ob točnem trenutku. Hvaležen sem bil za 10 let modelarskih izkušenj in letenja z modelčki letal. Zaplet z genakerjem Na plovbi ni manjkalo tudi zahtevnejših situacij. Neprijetno je bilo nočno srečanje s tovorno ladjo brez AIS-a. Srečala sva se na 500 m, in ob vsej velikosti oceana je bilo to zares blizu. Še danes mi ni jasno, ali so me videli na radarju in namerno pluli tako blizu, ali so na poveljniškem mostu spali. Sicer cele dneve nisem videl nikogar niti blizu, niti daleč. Najzahtevnejša situacija je bila v drugi polovici poti, ko sem se že navadil pluti z genakrom tudi ponoči. Kot omenjeno je bilo to nujno, sicer zaradi premetavanja jadrnice sploh nisem mogel spati. Domnevno se je genaker na enem valu podrl in se začel ovijati okoli prednje pripone. Zbudili so me zvoki plapolajočega jadra. Hitro, a premišljeno sem se lotil reševanja situacije. V primerjavi z reševanjem večine takih zapletov sem si vzel čas in naredil celo fotografijo. Podobno situacijo smo ekipno doživeli leta 2022 na regati Jabuka in tam sem se naučil reševanja te na prvi pogled nerešljive situacije, saj jadra ni mogoče sneti. Rešitev je, da se naredi gybe oziroma obrat z vetrom in vozi pod takšnim kotom, da vrtinec vetra za glavnim jadrom sam razplete zadevo. Kot je običajno pri zapletih na morju, izzivi pridejo v paketu in ne posamezno. Namesto, da bi se genaker odvil v kontra stran, se je še dodatno zavil okoli dvižnice tanguna. Ko sem reševal to, pa se je škotina genakra zataknila v smernik in sem za nekaj minut izgubil možnost krmarjenja. Na srečo sem vrv uspel sprostiti iz palube. Ponoči res nisem hotel ponavljati izkušnjo iz Gibraltarja, kjer sem moral nekajkrat v vodo plavat, da sem sprostil vrv. Po povratku možnosti krmarjenja sem barko usmeril v ustrezno smer in prižgal avtopilota. Ta je zaradi zataknjenega gumbka na daljincu začel zavijati močno desno. A res, še to?!? Prvič je bil čisti šok, drugič sem pričakoval in ga takoj ugasnil. Končno sem se lahko posvetil odmotavanju genakra. Ko sem potegnil nogavico dol in s tem zaprl genaker je minila ena ura od začetka zapleta. Nato sem porabil še eno uro, da sem nogavico spustil in približno pospravil vrvi ter nastavil metuljčka. V celotni situaciji sem ohranjal dober pregled in umirjen um, da sem se loteval vsakega koraka pravilno in previdno. Hitenje v solo jadranju te tudi pri zapletih ne pripelje nikamor. Proti koncu sem bil že precej utrujen in se premikal počasi. Vinčal sem z razmišljanjem maratonca in ne sprinterja. Po rešeni situaciji sem bil zelo zadovoljen nad svojim ukrepanjem in zaspal kot top. Dilema zadnje nevihte V zadnjih dneh sem že nestrpno pričakoval konec. Sama plovba je bila zanimiva, vendar izredno težka, naporna in brez ustreznega počitka. Ko si dva tedna na Atlantiku res začneš cenit spanje na mirnem sidrišču ali v marini. Zadnjih nekaj dni sem plul proti jugozahodu in pričakoval več neviht, kot jih je bilo in tudi bolj mile so bile od pričakovanj. Vseeno sem pred vsako nevihto preventivno krajšal jadra. Zadnjo noč sem bil že v bližini Barbadosa in pred seboj opazoval ogromen črn oblak in si mislil: »A sedaj naj grem v ta oblak, ali naj se mu poskušam izogniti!?« Ker sem imel vsega skupaj dovolj sem se odločil za direktno plovbo, naredil gybe in začel pluti proti oblaku. Alarme sem imel na 15 minut, da sem lahko bolje spremljal situacijo. Na mojo radost se je oblak pred mojim nosom razblinil in izginil. Oddahnil sem se in začel z tipičnimi 50 minutnimi počitki. Očitno je Atlantik ocenil, da je bilo preizkušenj zame na tej plovbi dovolj. Zadnji dan je bil radosten. Veselil sem se kopnega, družbe in spanca v miru v enem kosu. Prvotni cilj Martinik sem zamenjal za Carriacou, otoček pri Grenadi, saj so bili tam na katamaranu moji kolegi in bivši sodelavci iz šole kajtanja Kiteskul. Po lepem sončnem zahodu sem v mraku zaplul na sidrišče, spustil jadra in se privezal ob katamaran Mangofloat. Odprl sem penino in skoraj celo steklenico pošprical po barki, zame je ostalo le nekaj požirkov. Pozdravil sem prijatelje in se jim pridružil pri večernem druženju. Povzetek Prečkanje je trajalo 15 dni in 10 ur, preplul pa sem 2890 navtičnih milj s povprečno hitrostjo 7,8 vozla. Na plovbi sem doživel nekaj lepih trenutkov in se učil, kako funkcioniram v tako zahtevnih pogojih. Dobro mi gre reševanje zapletov, priložnosti za izboljšavo pa imam takrat, ko ni veliko akcije. Tukaj bi lahko izkoristil nekaj več časa za skrb zase in za barko. Poglobilo se mi je zavedanje, da je moj uspeh rezultat delovanja veliko ljudi v mojem življenju. Glavna sta moja starša Maks in Andreja, veliko pa so prispevali učitelji in učiteljice v šolah, mentorji pri modelarstvu, Jadralni klub Loka Timing, PGD Begunje, prakse v navtičnih podjetjih ter mnogo več. Za vse prejeto znanje, navdih, spodbudo in podporo sem vam zelo hvaležen, saj se je vse skupaj seštelo na najlepši možen način. Naslednji resnejši projekt je regata Caribbean 600, ki bo potekala konec februarja iz Antigve. Po zaključku regate se Karpo v ekipni zasedbi preko severnega Atlantika začne vračati domov.

četrtek, 9. januar

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
V tokratni ponudbi tedna vam predstavljamo enega manjših in cenovno dostopnih modelov italijanske ladjedelnice, s katerim Marinello žanje uspehe že vrsto let. Za vse izkušene navtike, pa tudi tiste, ki se prvič sami podajate na morje. Model Eden 18 ima odlično zasnovo, kjer ne manjka prostornosti in odlagalnih površin. Kljub svojim 5,3m dolžine vam ponuja odlične plovne lastnosti, ki se lahko kosajo tudi z večjimi modeli. Izdelan za vsestransko uporabo vam omogoča tudi različne konfiguracije, kjer bo vsak od 7 članov posadke našel svoje mesto na krovu. Pokličite za individualno ponudbo, da skupaj zaplujemo v leto 2025! Navigator Group Ptuj kot generalni zastopnik za plovila Marinello, AS Marine, EOLO in Nuova Jolly vam nudi kompletno storitev – servis in diagnostiko motorjev Yamaha, Suzuki, Honda, Mercury in Tohatsu, popravila poliestra in tubusev, vgradnja dodatne opreme in mnogo več! Prav tako pa so vam na voljo tudi, ko ste na dopustu. Na Jadranu vam nudimo mobilne servisne točke, tako da nikoli ne ostanete sami. Vabljeni! Ta teden velja za model Marinello Eden 18 posebna promocijska cena. Tehnični podatki: Dolžina: 5,30 m Širina: 2,30 m Suha teža: 600 kg Št. ljudi na krovu: 7 Max motorizacija: 115 hp Rezervoar goriva: 90 L Rezervoar vode: 50 L Dodatna oprema, vključena v ponudbo: Opcijsko oblazinjenje Inox tenda Garmin Fishfinder 4'' Sprednje ležalne blazine Kompletna montaža Transport Cena: Marinello Eden 18 s Suzuki DF 100 - Promocijska cena 32.300,00 EUR z DDV  (ali drug motor in/ali oprema po izbiri/doplačilu). Več informacij pri slovenskemu zastopniku plovila EOLO, Navigator Group Ptuj, navigator-ptuj.si , info@navigator-ptuj.si ali tel.: +386 51 238 901 ali +386 40 440 460. {gallery}marinello-eden-18{/gallery}
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Charlie Dalin je pravkar prečkal magično mejo 2000 nmi do cilja regate Vendee Globe 2024/25. Pluje proti zadnji oviri, azorskemu področju visokega pritiska. Najhitrejša jadralca, Charlie Dalin  na jadrnici MACIF Santé Prévoyance in Yoann Rinchome na Paprec Arkea sta že zaplula mimo Zelenortskih otokov. Dalin svojo prednost povečuje od kar je prišel v vodstvo regate v južnem Atlantiku. Trenutno ima 190 nmi prednosti. Oba plujeta v zmernih severovzhodnih vetrovih, ki pihajo s hitrostjo okrog 13 vozlov in omogočajo plovbo med 16 in 18 vozli proti severu. Da zmagovalec še ni odločen, napoveduje sprememba vremenskega vzorca, ki bo Rinchomu omogočila, da se bo približal Dalinu. Sebasteien Somon na jadrnici Groupe Dubreul pluje na tretjem mestu. Njegov trenutni zaostanek znaša 750 nmi za vodilnim Dalinom. Pluje v višini Zelenortskih otokov v nekoliko močnejših severovzhodnih vetrovih, ki mu omogočajo hitro jadranje s hitrostjo preko 25 vozlov proti severu. Vsi ostali jadralci so še globoko v južnem Atlantiku. Sam Goodchild na četrtem mestu pluje mimo brazilske obale in ima že 2400 nmi zaostanka. Je na čelu skupine skupine jadralcev, ki so v igri za četrto mesto. Sam Goodchild je sporočil s svoje jadrnice: »Prešli smo najtežji del fronte Cabo Frio, ki je hladen. Iskali bomo primerno mesto za pomik proti vzhodu v pasate, ki nas bodo ponesli proti področju Doldrums . Proti vetru delamo med 10 in 15 vozli, malo ropota, a manj kot prej, tako da je življenje na krovu veliko lepše! Ne gre zelo hitro, vendar ne moremo imeti vsega, zato se bomo ponoči ali jutri zjutraj odpravili proti severu in opazovali naš prehod čez Doldrumse !« 25 jadralcev je že uspešno zajadralo mimo rta Horn v južni Atlantik. Danes ga bodo obpluli še trije jadralci. Vodilni v majhni skupini, ki za vodilnim Dalinom zaostaja že 5100 nmi, je Arnaud Bossieres na jadrnici La Mie Caline, Le 15 nmi za njim pluje Violette Dorange na jadrnici Devenir dodatnih 10 nmi pa zaostaja Eric Bellion na Stand As One – Altavia. Najpočasneje napredujeta  Frabrice Amedeo na Nexans – WeWise, ki zaostaja 8000 nmi in Denis van Weynbergh, ki zaostaja še 200 nmi več. Oba plujeta v južnem Tirem oceanu proti Točki Nemo .

sreda, 8. januar

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Ste pripravljeni na hitro odpluti v novo sezono? Moto-Nautika vam ponuja nova demo plovila, ki so že na voljo za ogled v našem salonu in jih lahko prevzamete takoj – brez čakanja! Ta izjemna plovila so na voljo po ugodnejših cenah, saj gre za demonstracijske modele, ki nudijo enako kakovost in zmogljivost kot nova plovila. Pri nakupu v Moto-Nautiki poskrbimo za vse, kar potrebujete: od registracije, nanašanja antifoulinga, montaže dodatne opreme, do prvovrstnega servisa. Izkoristite priložnost in si zagotovite plovilo, pripravljeno za takojšnjo uporabo, brez skrbi in dodatnega dela! Ranieri International NEXT 285 LX: Razkošje in zmogljivost na višjem nivoju Ranieri International NEXT 285 LX je sinonim za eleganco, udobje in brezkompromisno zmogljivost. Z dolžino 8,85 m in vrhunsko opremo je popoln za vse, ki iščejo plovilo za daljše plovbe ali sproščene vikend avanture na vodi. Motorji : Možnost vgradnje dveh izven krmnih motorjev do skupne moči 600 KM , kar zagotavlja gladko in zanesljivo plovbo tudi na daljših razdaljah. Kabina : Prostorna notranjost z dvojnim ležiščem, ločena kopalnica s tušem in straniščem – vse, kar potrebujete za brezskrbne večdnevne izlete. Paluba : Velika sončna ploščad na premcu, oblazinjeni sedeži v kokpitu in premična miza, ki omogoča sproščeno druženje ali uživanje ob obroku. Posebnosti : Prestižni materiali, inovativna zasnova in napredne rešitve, ki zagotavljajo udobje in varnost na vsakem koraku. 🔗 Poiščite ga tukaj: Ranieri NEXT 285 LX Plovilo je dolgo 8,8 metra in sprejme do 12 oseb. Krasi ga velika sončna ploščad z udobnimi zunanjimi blazinami in imitacijo tikovine. Platforma je podaljšana s stopničkami, hkrati pa ima plovilo tendo. Zunanja kuhalna konzola, da si boste na izletih lahko pripravili tople obroke. Ranieri International NEXT 255 LX: Udobje in zmogljivost v popolni harmoniji Ranieri International NEXT 255 LX je prestižno plovilo, ki združuje italijanski dizajn, vrhunsko zmogljivost in premišljeno funkcionalnost. Z dolžino 7,80 m je idealno za družinske izlete, sproščene plovbe ali raziskovanje obale, obenem pa ponuja udobje tudi za daljše izlete. Motorji : Možnost namestitve izven krmnih motorjev do 400 KM , kar zagotavlja izjemno zmogljivost in gladko plovbo tudi v zahtevnejših pogojih. Kabina : Prostorna in svetla notranjost z ležiščem za dve osebi in kopalnica s straniščem in tušem zagotavljajo popolno udobje na vodi. Paluba : Velika sončna ploščad na premcu in premišljeno zasnovan kokpit z oblazinjenimi sedeži in premično mizo, ki se lahko pretvori v dodatno ležišče. Zunanja kuhinja z umivalnikom in štedilnikom. Posebnosti : Kombinacija razkošja, funkcionalnosti in športne zmogljivosti, značilna za plovila Ranieri International. 🔗 Poiščite ga tukaj: Ranieri NEXT 255 LX Plovilo je dolgo 7,8 metra in sprejme do 10 oseb. Plovilo ima T-top v sivi barvi, ki bo poskrbel za senco na palubi. Sessa Marine Key Largo 24: Športna eleganca za vsako priložnost Sessa Marine Key Largo 24 je vrhunsko športno plovilo, ki združuje prestižen italijanski dizajn, prostornost in zmogljivost. S svojo dolžino 7,1 m in premišljeno zasnovo je popolna izbira za ljubitelje vodnih avantur, dnevne izlete ali uživanje na vodi z družino in prijatelji. Motor: Opremljeno z zanesljivim motorjem Yamaha F225, ki zagotavlja moč, učinkovitost in tiho delovanje. Prostor na krovu: Velika sončna ploščad na premcu, udoben kokpit z oblazinjenimi sedeži in mizo, ter dodatne možnosti za druženje in sprostitev. Kabina: Prostorna notranjost z ležiščem za dve osebi omogoča krajši počitek ali nočitev. Uporaba: Idealno za dnevne izlete, vodne športe ali raziskovanje obalnih biserov. Posebnosti: Eleganten dizajn, praktičnost in vrhunski materiali, značilni za Sessa Marine. 🔗 Več o modelu: Sessa Marine Key Largo 24 – Yamaha F225 Plovilo je dolgo 6,9 metra in sprejme do 9 oseb. Notranjost kabine, z veliko in udobno posteljo Grand G850 Black Inox Carbon: Vrhunec zmogljivosti in prestiža med RIB plovili Grand G850 Black Inox Carbon je luksuzno RIB plovilo, ki združuje sodobno oblikovanje, vrhunske materiale in impresivno zmogljivost. Z dolžino 8,50 m in bogato opremo je idealno za tiste, ki iščejo popolno plovilo za vodne avanture ali sproščene izlete s stilom. Motorji : Možnost vgradnje motorjev do skupne moči 400 KM , kar zagotavlja izjemno zmogljivost in odlično vodljivost v vseh razmerah. Kokpit : Prostoren in ergonomsko zasnovan kokpit z oblazinjenimi sedeži in dovolj prostora za udobno druženje. Sončne ploščadi : Velika sončna ploščad na premcu in zadnjem delu plovila zagotavljata prostor za sprostitev in uživanje v sončnih dneh. Posebnosti : Ekskluziven dizajn Black Inox Carbon , ki združuje prestižne materiale in sodoben videz, zaradi česar je G850 prava paša za oči na vodi. 🔗 Več o plovilu si oglejte tukaj: Grand G850 Black Inox Carbon Plovilo je veliko 8,5 metra in sprejme 12 oseb. Ima podaljšanje platforme in inox ograjice, seadeck pa je iz imitacije tikovine po celem čolnu - gre za mehko in proti drsno peno, ki se ne segreje. Grand G750 Off White II: Kompakten RIB za popolne vodne avanture Grand G750 Off White II je vrhunski RIB čoln, ki združuje elegantno obliko, izjemno zmogljivost in vsestransko uporabnost. Z dolžino 7,50 m je popolna izbira za raziskovanje obale, vodne športe ali sproščene dnevne izlete z družino in prijatelji. Motorji: Možnost vgradnje izven krmnega motorja do 250 KM, kar zagotavlja optimalno zmogljivost in vodljivost. Kokpit: Prostoren in premišljeno zasnovan kokpit z oblazinjenimi sedeži, premično mizo in večnamenskimi shranjevalnimi prostori. Sončne ploščadi: Velika ploščad na premcu in prostoren zadnji del, idealen za sončenje, sprostitev ali pripravo na vodne športe. Posebnosti: Klasičen dizajn Off White II, ki izžareva eleganco in prestiž, skupaj z vrhunsko funkcionalnostjo. 🔗 Več o plovilu si oglejte tukaj: Grand G750 Off White II Plovilo je dolgo 7,5 metra in sprejme do 12 oseb. Seadeck je imitacija tikovine po celem čolnu - gre za mehko in proti drsno peno, ki se ne segreje. Ne zamudite te priložnosti Izkoristite možnost takojšnje dobave in ugodnih cen za vrhunska plovila. Obiščite našo spletno stran Moto-Nautika - Aktualna zaloga plovil (link: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/) za več informacij o modelih, njihovih specifikacijah in dodatnih možnostih. Za vse dodatne informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu: Moto-Nautika, Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž. Lahko nas tudi pokličete na: 02 629 04 00 (#2) ali +386 31 300 903 (plovila) Raziskujte našo celotno ponudbo tudi na naših spletnih straneh: www.moto-nautika.com in www.motonautika-shop.com . Vaše novo plovilo vas čaka – pohitite!
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Plovila Karnic so bila z začetkom leta 2025 deležna številnih prenov in sprememb, katere lahko poimenujemo kot “Facelift” celotne linije. Najpomembnejša sprememba so nove oznake modelov, ki po novem označujejo natančnejšo dolžino čolna. Tako se je model SL601 spremenil v SL641, SL602 v SL642, SL652 v SL692 in v enakem zaporedju si sledijo tudi ostali modeli. Na voljo so tudi nove barve oblazinjenja, po novem je možno izbrati tudi oranžno ali vinsko rdeče oblazinjenje, ki je v zadnjih letih pri čolnih zelo moderno. Materiali oblazinjenja so izboljšani in kakovostnejši. Les v notranjost je iz temnega odtenka spremenjen v svetel hrast. Prenovljena so tudi bočna okna, stikala, vetrobranska stekla in več drugih malenkosti. Z omenjenimi spremembami so plovila Karnic med vodilnimi v modernih navtičnih smernicah, kvaliteta pa je postavljena še stopničko višje. Novost za leto 2025 je tudi povsem nov model Karnic CS10-s, v toku leta pa bo predstavljen nov športni model Karnic R8-s. Več o plovilih Karnic pri slovenskem zastopniku As-boats d.o.o. - Karnic Slovenija ; tel. (02) 608 41 41
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Božični in novoletni prazniki so za nami in polni optimizma smo zakorakali v novo leto. Na Kvarnerju se bo kmalu začel tako imenovani peti letni čas, torej čas pustnih zabav. V celotni regiji je bogata tradicija maškar, zanimivo in intenzivno bo, katerokoli destinacijo boste izbrali za razvedrilo sebe in svojih otrok, ne boste zgrešili. Pridite in se prepričajte sami.. Oglejte si ponudbo in si izberite nekaj po svoji meri. Nekaj dogodkov, ki so še posebej zanimivi smo vam podrobneje predstavili spodaj. Vse ostale pa lahko najdete na naši internetni strani www.kvarner.hr/turizam/dogadanja. MAŠKARE V CRIKVENICI, 11.1.-5.3.2025 Crikveniške maškare svojo zgodbo gradijo na tradiciji, ki so jo pilile številne generacije Crikveničanov. Zato z veseljem najavljamo »Maškare 2025« v Crikvenici, ki bodo potekale od 11. januarja do 5. marca. Največje zabave bodo v šotoru na Trgu Stjepana Radića, korak do morja. Vabljeni! OPATIJA KARNEVAL 2025, 17.1.-5.3.2025 Čar opatijskega karnevala lahko doživite skozi številne prireditve, kot sta Otroški karnevalski korzo s maskiranimi otroškimi skupinami in "Balinjerada", kjer se pogumni udeleženci spuščajo po strmi cesti v nenavadnih in kreativnih 'vozičkih'. Ta nora dirka vozil na koleščkih poskrbi za nepozabno zabavo tako za najmlajše kot za starejše. "Taxi balinjera" je zabaven program, ki vsem obiskovalcem in turistom omogoča doživetje te nore vožnje. Zato se našemite in pridite v Opatijo! REŠKI KARNEVAL, 17.1.-5.3.2025 Reka je v marsičem specifično mesto in med vsemi temi posebnostmi je tudi »tisto nekaj«, kar jo razlikuje od preostalega sveta. Medtem ko vsi leto živijo s štirimi, je Reka ustvarila svoj edinstveni peti letni čas. Ime mu je Karneval. In karneval so na Reki vedno pisali z veliko začetnico in ga živeli z vsem srcem. Med 17. januarjem in 5. marcem vas na Reki čaka bogat program karnevalskega dogajanja, katerega vrhunec bo 2. marca v tradicionalni Mednarodni karnevalski povorki skozi mestno jedro, ki je ena največjih karnevalskih prireditev nasploh. 14. "CARNIVAL SNOWBOARD SESSION" NA PLATKU, 8.2.2025 Carnival Snowboard Session bo tudi v svoji 14. izvedbi na Platku zbral najboljše deskarje iz regije. Disciplina, v kateri tekmujejo, je slopestyle, dobra zabava je zagotovljena vsem, ki se boste znašli ob progi.
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvaške je ob koncu leta 2024 iz registra izbrisalo plovila, ki nimajo poravnanih letnih dajatev za leto 2022 in 2023. Je vaše plovilo med njimi? Imate plovilo registrirano na Hrvaškem? Preverite, ali je vaše plovilo izbrisano in čim prej uredite nov vpis. Za plovila, registrirana na Hrvaškem, je potrebno vsako leto plačati dajatev za uporabo pomorskega dobra ter dajatev za varnost plovbe in zaščito morja pred onesnaženjem. Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture RH je decembra 2024 objavilo spisek 1577 plovil , katerih lastniki v letih 2022 in 2023 niso plačali navedenih dajatev. Če je vaše plovilo izbrisano, je potrebno urediti postopek prvega vpisa plovila kot da se plovilo prvič vpisuje v register plovila na Hrvaškem. Za informacijo, ali je vaše plovilo izbrisano, kontaktirajte podjetje Menta. Zakaj imeti plovilo registrirano na Hrvaškem? S hrvaško zastavo plujete kot domačini, zaprosite lahko za komunalni vez in pa tehnične preglede urejate na matični kapitaniji, torej plovila ni potrebno voziti v Slovenijo. Za vpis plovila na Hrvaškem, letno pooblastilo, pogodbe za prenos lastništva, zavarovanje ali katerokoli drugo storitev v zvezi s vašim plovilom, se obrnite na podjetje Menta. Več informacij najdete na spletni strani www.menta.hr , po telefonu na št. 051 334 696 ali pišite na naslov lena@menta.hr .
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Ste izpit za voditelja čolna, izpit za upravljanje VHF GMDSS postajo ali preizkus znanja za upravljanje s plovilom pridobili v Sloveniji? Potem morate obvezno zamenjati stara potrdila z novimi. S 1.10.2023 je začel teči 5-letni rok za zamenjavo potrdil o usposobljenosti za upravljanje s čolnom ( UL 94/2022 ). Zamenjava je do 1.10.2028 obvezna za: - potrdila o usposobljenosti za voditelja čolna, - potrdila o opravljenem preizkusu znanja in - potrdila o usposobljenosti za upravljanje z VHF GMDSS postajo. Nova potrdila so polikarbonatna v velikosti osebne izkaznice. Za zamenjavo je potrebno izpolniti vlogo, ki ji morate priložiti potrdila o plačilu 22,50€ (za posamezen dokument) za stroške postopka in obstoječe potrdilo. Torej ob oddaji vloge do prejema novega potrdila ostanete brez obstoječega potrdila in s tem možnosti plovbe. Uprava RS za pomorstvo zato svetuje, da vlogo oddate vsaj 2 meseca pred načrtovano naslednjo plovbo ali jeseni oz. pozimi, ko morajo obdelati manjše število vlog. Postopek zamenjave je zato hitrejši in obdobje v katerem ne boste smeli pluti krajši. Vlogo z navodili za izpolnjevanje si lahko pridobite na naslednji povezavi: Vloga ZA ODDAJO VLOGE POTREBUJETE Original potrdilo za upravljanje s čolnom, ki ga zamenjujete Fotografija v velikosti 35 x 45 mm (Fotografije ni potrebno priložiti pri zamenjavi potrdila o opravljenem preizkusu znanja za upravljanje čolna) Dokazilo o poravnani taksi in Za morebitne dodatne informacije ali vprašanja v zvezi z zamenjavo potrdil kontaktirajte Upravo RS za pomorstvo . Izpolnjeno vlogo pošljete na: Uprava Republike Slovenije za pomorstvo Kopališko nabrežje 9 6000 Koper - Capodistria Dodatno: Potrdilo o opravljenem izpitu Mornar motorist se ne menjajo!

torek, 7. januar

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Zadnji dnevi lanskega leta so bili usodni za 40-metrsko potniško ladjo v lasti hrvaške družbe. 28. decembra ob 5.30 zjutraj je v luki Jesenice pri Splitu potonila potniška ladja dolžine 40 m. Bila je privezana v luki, ki v zimskem času služi za privez ladij namenjenih krožnim križarjenjem, potovanjem in prevozom po Jadranu. O nesreči je Center za usklajevanje iskanja in reševanja na Reki obvestil lastnik. Po njegovih navedbah naj bi bilo v ladji približno 300 l dizelskega goriva, ki je začelo iztekati iz rezervoarjev in je povzročilo onesnaženje morja in obale v bližini luke. Na lokacijo nesreče so nemudoma poslali člane Prostovoljnega gasilskega društva Gomilica, ki so postavili zaščitne pregrade, da bi omejili onesnaženje. Kaj je razlog, da je ladja potonila, še ni znano. Luška kapitanija Split je lastniku izdala nalog za komercialno dvigovanje plovila.
RumenoeNavtikapred 10 dnevi
ComfortSeat je inovativen sedež, namenjen udobnemu sedenju ali poležavanju na plovilu ali na plaži. S to prilagodljivo sedežno blazino z integriranim okvirjem vam je zagotovljeno udobje prenosnega in premikajočega se sedenja kadarkoli in kjer koli. ComfortSeat združuje kakovost, lepoto in udobje v enem inovativnem dizajnu. Ne glede na to, ali se želite sprostiti na čolnu, na plaži, ob vodi ali na svojem vrtu – ComfortSeat je idealna sedežna blazina za vas. Zaradi majhne teže lahko blazino kljub velikim dimenzijam zlahka vzamete s seboj, kamorkoli greste. Prilagodljive blazine so na voljo v različnih dimenzijah in bogati barvni paleti. Zaradi svoje kompaktne zasnove je idealna za uporabo na mestih, kjer je prostor omejen. Na primer kot blazina za pilotsko kabino. Sedež Comfort je izdelan iz poliestrske pene in je opremljen z okvirjem z edinstvenim integriranim sistemom tečajev, nastavljivim v 40 položajev. Dodatna opora za hrbet ni potrebna! Sedežna blazina je na spodnji strani prevlečena z zaščitno protizdrsno plastjo in je brez ostrih delov. Prevleka je narejena iz barvno obstojnega akrilnega materiala, je vodoodbojna in odporna na plesen, tako da mokri pogoji (tudi nesrečni padec v vodo) niso problem. Več o ComfortSeat sedežih pri slovenskem zastopniku ComfortSeat Adria , info@zgajnar.com , tel.: +386 41 404 403. .

ponedeljek, 6. januar

RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Vodilni Charlie Dalin (MACIF Santé Prévoyance) je že zaplul globoko v severno poloblo in čez noč prečkal psihološko pomembno mejo, 3000 milj od cilja. Še vedno pa se mu ni uspelo odtrgati od Yoanna Richommeja (PAPREC ARKÉA), ki je zjutraj ob 0600UTC zaostajal le 86 milj in je jadral skoraj pet vozlov hitreje. Dalin mora do cilja prepluti le še 2800 nmi. Ponoči mu je uspelo prepluti Doldrumse in že pluje proti Zelenortskim otokom. Skupaj z zasledovalcem Richommejem plujeta v severovzhodnih vetrovih, ki dosegajo hitrost okrog 15 vozlov in omogočajo napredovanje proti severu s hitrostjo okrog 20 vozlov. Med tekmovalcema je majhna razlika in kdo bo prvi na cilju, še zdaleč ni odločeno. Na tretjem mestu pluje Sebastien Simon. Trenutno pluje mimo brazilske obale in ima že 750 nmi zaostanka z vodilno dvojico. V primeru, da v zaključnem delu regate ne bo prišlo do težjih okvar na plovilih, ima vodilna trojica zagotovljene stopničke. Thomas Ruyant na četrtem mestu namreč zaostaja že 2000 nmi. Foto Eric Bellion: Prečkanje področja Doldrum Sam Goodchild (VULNERABLE) se je čez noč povzpel na peto mesto. Prehitel je moštvenega kolega Thomasa Ruyanta (VULNERABLE), ki ga je upočasnila izguba J2 prednjega jadra v sunkih vetra, ki so dosegali vratolomne hitrosti med 50 in 60 vozli. Kljub temu je Ruyant do 06.00UTC znova pridobil 21 milj prednosti. Konkurenca v tem delu flote je izredno tesna, saj Ruyant vodi skupino sedmih jadralcev, ki jih glede na razdaljo do cilja loči le 150 milj. Goodchild ostaja vodilni v skupini, ki jadra na starejši generaciji jadrnic. Najpočasneje napreduje Denis van Weynberg. Zaplul je mimo Nove Zelandije. Za vodilnim zaostaja že 8000 nmi. Letošnja regata poteka brez večjih zapletov. Do sedaj je odstopilo zgolj pet tekmovalcev: Yannick Bestaven, Pip Hare, Szabolcs Weores, Luis Burton in Maxime Sorel.

petek, 3. januar

RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Ladjedelnica Beneteau bo letos na sejmu Boot v Düsseldorfu predstavila dve novosti. Prva bo nova jadrnica iz serije hitrih potovalnih jadrnic First 30, druga pa motorno plovilo Antares 9. Jadrnica Beneteau First 30 je plod slovenskih inovacij podjetja Seascape. Nastala je v sodelovanju z navtičnim arhitektom Samuelom Manuardom, oblikovalcem Lorenzom Argentom, notranjim oblikovalskim podjetjem Sito in podjetjem Pure Design in Engineering, ki je poskrbelo za strukturno trdnost plovila. V čem je poseben First 30 Le malo občutkov se lahko primerja s trenutkom, ko jadrnica začne glisirati – vznemirljiv »vzlet«, ko se jadrnica osvobodi verig plovbe izpodrivnega plovila. Do sedaj je ta izkušnja zahtevala napredne jadralske sposobnosti. Vendar pa s povsem novim BENETEAU First 30 veselje do glisiranje postane enostavno in dostopno vsem, ne glede na to, ali ste izkušen jadralec ali novinec. Paluba in velikodušna postavitev kokpita sta bila zasnovana z dvema ciljema: zmanjšati nered, da se ustvari prostoren in udoben prostor za sprostitev, hkrati pa zagotoviti izjemno ergonomijo jadranja. Na voljo sta dve postavitvi kokpita: ena za dnevne jadralce in križarke ter druga za tekmovalno jadranje. Pri postavitvi za križarjenje vzvod glavnega jadra in nemški sistem škote omogočata, da so tla v kokpitu popolnoma čista, hkrati pa omogočata enostavno upravljanje glavnega jadra s pomočjo velikodušnih vitlov. Tekmovalna različica ima drsnik glavnega jadra z neposrednim in fino nastavljenim sistemom glavne škote, kar ustvarja znan delovni prostor za tekmovalne jadralce. Antares 9 - Zlati standard med vikend plovili Antares 9 je eleganten sodoben čoln, prenovljen z inovacijami in izboljšavami, ki prihajajo iz večjih modelov te linije. Nova različica, zasnovana za zabavne vikende na vodi, ponuja še več načinov za uživanje v morju. Lažje se je premikati in upravljati, še bolje pa je v dobri družbi, ne glede na to, ali ste zasidrani ali na križarjenju. Novi Antares 9 je primeren za križarjenje z družino ali prijatelji, svojim potnikom pa ponuja izjemno kakovost življenja na krovu. Notranji salon, obdan z velikimi okni, je poln naravne svetlobe. Moderna kuhinja je opremljena z 80-litrskim hladilnikom, dvema električnima kuhalnima ploščama, opcijsko mikrovalovno pečico in z veliko prostora za shranjevanje. Lastniška kabina v premcu zagotavlja prijetne noči na morju. Z zakonsko posteljo, lakiranim pohištvom, ambientalno osvetlitvijo, oblazinjenim posteljnim vzglavjem in prostorno visečo omarico zagotavlja izjemno raven udobja in elegance, ki ju le redko najdemo na čolnih te velikosti. Enako udobna kabina za goste lahko sprejme dva potnika, medtem ko je salon mogoče preurediti v dve dodatni ležišči. Več o jadrnici pri zastopniku za jadrnice Beneteau v Sloveniji, Burin Boats d.o.o. Več o plovilih Beneteau pri slovenskem zastopniku As-boats d.o.o. - Beneteau Slovenija ; tel. (02) 608 41 41

petek, 27. december 2024

RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Ponoči sta se na regati Rolex Sydney Hobart zgodili dve tragični nesreči. Umrla sta dva jadralca. Regata Rolex Sydney Hobart je ena izmed zahtevnejših jadralskih regat na svetu. Poteka med mestom Sydney na jugovzhodu Avstralije in mestom Hobart na jugozahodni obali otoka Tasmanija. Regato običajno spremljajo močni vetrovi in visoki valovi Tasmanskega morja. Danes ponoči sta se zgodili dve tragični nesreči. Prva je bila usodna za 55-letnega Roya Quadena na jadrnici Flying Fish Arctos (NSW). Med plovbo približno 30 nmi jugovzhodno od kraja Ulladulla ga je udarilo deblo glavnega jadra. Posadka ga je nemudoma začela oživljati, vendar jim ni uspelo. Enaka nesreča se je zgodila na jadrnici Bowline (SA). Jadralca Nicka Smitha, starega 65 let, je prav tako med jadranjem udarilo deblo glavnega jadra. Nesreča se je zgodila, ko je z ekipo plul približno 30 nmi jugovzhodno od zaliva Batemans. Kljub hitri pomoči posadke, jim jadralca ni uspelo oživiti. Obe jadrnici sta prekinili regato in odpluli v bližnje pristanišče. Flying Fish Arctos (NSW) je zaplula v pristanišče v zalivu Jervis, jadrnica Bowline pa v pristanišče v zalivu Batemans. Letošnje regate so se udeležile 104 ekipe. Zaradi izjemno težkih pogojev in številnih okvar na plovilih, jih je do sedaj odstopilo že 25. Najhitrejša na letošnji regati je jadrnica LawConnect. Do cilja morajo prepluti še 50 nmi. Sledi ji jadrnica Celestial V70, ki zaostaja 23 nmi, na tretjem mestu pa pluje jadrnica Wild Thing 100, ki zaostaja 90 nmi. Foto:  ROLEX - Carlo Borlenghi