Vir: eNavtika

četrtek, 16. maj

RumenoeNavtikapred 3 dnevi
Letošnji salon navtike Internavtika je pravkar odprl svoja vrata. Sprehodili smo se in posneli prve fotografije letošnje bogate ponudbe plovil in navtične opreme. {gallery}internautica-2024{/gallery}
RumenoeNavtikapred 3 dnevi
V sodelovanju z organizatorjem navtičnega salona Internautica 2024, ki svoja vrata odpira danes, 16.5.2024 v Marini Portorož , so podelili 50 brezplačnih vstopnic. Vsi nagrajenci, ki ste prejeli vstopnico, jo lahko prevzamete na info točki pri vhodu na sejem. Sporočite, da ste nagrajenec nagradne igre eNavtika in predložite osebni dokument. Vstopnice lahko prevzamete kadarkoli v času sejma do 19.5.2024. Nagrajenci: Družina ali ekipa: Klavdija Blaž Hriberšek ( Gasper Hribersek, Spela Hribersek, Klavdija Hribersek in Blaz Hribersek) Urša Mravljak ( Jelko Kajtna , Gaber Kajtna) Urban Pintarič ( Urška Kikel , Zala Pintarič, Neža Pintarič, Aleksander Lenaršič , Biserka Rihtar, Sara Lenaršič, Tadej Klančnik , Darinka Klančnik , Nika Klančnik , Andraž Klančnik) Nejc Levanič ( Žiga Ternik , Žiga Plazovnik , Jan Kotnik , Denis Dobranić ) Grega Rihtar (Maripaz Pilare Rihtar, Nika Rihtar) Posamezne vstopnice: Jaušovec Marko Jaušovec Tamara Katja Topovšek Andrej Zavrl Miran Petek Edvard Tomšič Sandra Pogačnik Boris Vuga Matjaž Zajšek Polona Poloncy Urban Koštomaj Ksenija Petaros Mojca Zagernik Medven Nuša Marolt Miha Tž Uroš Maleš Igor Ulčar Mojca Južnik Peter Strmčnik Jože Weiss Luka Babič Urban Graj Katja Svenšek Graj

sreda, 15. maj

RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Danes ponoči je v marini Medulin izbruhnil požar. Po dosedanjih informacijah je zgorelo vsaj 20 plovil. Požar, ki je ponoči izbruhnil v marini Medulin, se je hitro razširil na številna plovila. Na lokacijo si prihiteli gasilci iz poklicne gasilske enote Pula in prostovoljnega gasilskega društva. Do sedme ure zjutraj jim je uspelo omejiti širjenje požarna na druga plovila, nato pa so se posvetili gašenju gorečih plovil. Številna plovila so pogorela do vodne linije, nekatera pa so pogorela do te mere, da jih verjetno ne bo več možno usposobiti za plovbo. Več plovil se je potopilo. Gasilske ekipe so postavile vodne pregrade in preprečile širjenje onesnaženja z mesta požara v širši del zaliva. Zakaj je prišlo do požara, še ni jasno. Gasilci predvidevajo da je vzrok iztrošena električna inštalacija na enem izmed plovil. Foto: Mladen Brčić, Medulin

torek, 14. maj

RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Že prvi regatni dan svetovnega prvenstva formule kite v Hyeresu je jadralce izzval z zahtevnimi vremenskimi razmerami. Veter je bil nestanoviten, tako po smeri kot po moči, in se je gibal od 10-12, v sunkih pa vse do 25 vozlov. Vmes je bilo tudi nekaj dežja, in jadralci so morali med regatami pogosto menjati opremo. Tako ženska kot moška flota sta odjadrali prve štiri plove. Toni Vodišek, aktualni svetovni podprvak, je začel zelo dobro in jih zaključil na četrtem, tretjem in dveh drugih mestih v skupini, po prvem dnevu je skupno sedmi. V vodstvu je aktualni svetovni prvak Singapurec Max Maeder, drugi je Brazilec Bruno Lobo, tretji pa Francoz Axel Mazzela. Toni Vodišek je pred današnjim prvim nastopom povedal: “Res sem ponosen, da lahko tukaj zastopam svojo državo in da bom lahko poleti v Marseillu, le uro stran od tega prizorišča, zastopal Slovenijo tudi na olimpijskih igrah. Kaj pričakujemo od svetovnega prvenstva - najprej, da poskrbimo zase in da odpravimo vse napake. Pomoje bo zmagovalec ta, ki bo prvi odpravil vse napake. Konkurenca je tukaj daleč najvišja, tudi višja od tiste na olimpijskih igrah, saj so tukaj res vsi, iz vseh držav, kar pomeni tudi več jadralcev na državo, saj je par držav, ki imajo veliko več kot le enega dobrega kajtarja. Tukaj sem preživel cel mesec in na dosedanjih pripravah je bilo zelo pomembno, da smo trenirali v istih vodah, kot bomo sedaj tekmovali, in dobro sem se pripravil na to svetovno prvenstvo. Glavo držimo visoko in z rezultati, ki jih bomo dosegli, upamo na najboljše.” Marina Vodišek je današnje prve štiri plove končala na 13. in 21. mestu v skupini, v dveh plovih pa je imela DNC. Prvi dan končuje na 42. mestu.
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Moja posadka, izkušen jadralec in njegova dva pred najstniška otroka, me je že čakala na trajektnem terminalu.  Z gumenjakom smo se odpeljali na barko. Od agenta dobim zahtevo, da predložim dokumente o usposobljenosti posadke. Potrebna dokazila pošlem agentu na WhatsApp. Agent pa me nato obvesti, da je cena dovoljenja za križarjenje po Maldivih 1000 USD plus 50 USD za vsak dan križarjenja. Hočem ga prepričati, da je križarjenje zastonj, vendar je vztrajal pri svojem. Potem se ni več oglasil. Ko sem priplul na Maldive, sem se namreč odločil, da pustim barko v pristanišču Male in se vrnem čez mesec dni in z različnimi posadkami raziščemo to najbolj popularno navtično destinacijo na svetu. Vsaj tako piše z velikimi črkami pred vstopom na mednarodno letališče. Med mojo odsotnostjo sem med drugim plačeval 500 USD na mesec za agenta, 300 USD na mesec za privezno bojo in 400 USD na mesec za skrbnika moje barke. Ob povratku na barko so bili rezervoarji za vodo prazni, dva stranišča zamašena; manjkali so trije krožniki in več kuhinjskih pripomočkov ter objemke za pritrditev senčnika. Blazine zunanje sedežne garniture so bile zmetane v mojo kajuto, moja straniščna školjka pa zamašena. V pristanišču Male vlada peklenska vročina. Barva vode najbolj spominja na najslabšo ameriško instant kavo, po kateri plava na stotine plastenk.  Vso noč ropotajo generatorji in kompresorji za polnjenje potapljaških jeklenk. Poleg tega nam življenje grenijo roji komarjev in muh. Razmere niso rožnate. Drugi dan. O agentu ne duha ne sluha. Otroci tečnarijo, očetu pa se bliskovito zmanjšuje prag potrpežljivosti. Tretji dan. Pokličem agenta. Nihče se ne javi. Tudi na WhatsApp nobenega sporočila. Razmere na barki postajajo nevzdržne.  Da posadko pomirim, ji obljubim, da bomo izpluli naslednji dan navsezgodaj. Četrti dan. O agentu niti sence. Izplujemo brez dovoljenja za križarjenje in brez potrjenega spiska posadke. Že čez eno uro dobim na WhatsApp sporočilo od mojega agenta Hey Hey Maldives: “Nisem več vaš agent.” “HHM*@#F*@#F*@#,” mu že hočem odgovoriti, vendar se moj ego samodejno dvigne na raven strpnosti, spoštovanja, odpuščanja. Agentu nisem odgovoril. Saj ni kriv, zato da je živ. Razpnemo jadra. Plujemo pod radarjem. AIS izklopljen. Špricnemo jo do atola Velassaru, kjer sidramo v idilični laguni v zavetrju, vendar nas pride uradnik luksuznega koliščarskega naselja opozoriti, da smo sidrali preblizu, čeprav smo po predpisih tristo metrov stran. Dvignemo sidro in se premaknemo še za šeststo metrov stran. Ponovno pridrvi gliser in uradnik nas opozori, da smo še vedno preblizu. Premaknemo se na odprto morje in vržemo sidro na globini dvajset metrov, krma barke pa je na globini dveh metrov. Morski tokovi, valovi in veter nas premetavajo z vseh strani. Tole je pa daleč od idilične navtične destinacije, si mislim. V naslednjih dneh smo večkrat poskušali sidrati v zavetrni laguni ob atolu s palmami in snežno belo plažo. Vsakič so nas nagnali in nam pokazali sidrišče na dvajset do trideset metrov globine na odprtem morju. Še sreča, da imam katamaran, da so se otroci lahko namakali v morju v senici. Maldivi so razdeljeni na dve vrsti otokov. Na eni strani so zasebni, idilični atoli, kjer nastanitev v bungalovu na kolih, vključno z džakuzijem in bazenom, stane od 2000 USD do 6000 USD. To so sterilno čisti, manikirani otočki za petičneže, ki jih lahko občudujete skoraj vsak dan na televiziji. Na drugi strani pa so otočki z lokalnim prebivalstvom, ki so v bistvu velika odlagališča smeti. Nasipi ob obali teh otočkov so prenizki, tako da se morje ob plimi zliva v notranjost otoka in poplavlja skromne stojnice domačinov, ki prodajajo spominke iz koral in školjk.  To so prav tiste korale in školjke, ki jih turisti po kazenskem zakoniku Maldivov ne smejo odnesti iz države. Anekdota. Na otoku Maafushi smo se sidrali pred koralnim grebenom v globini dvajset metrov, krma barke pa je bila na globini dveh metrov. Proti večeru se je veter dvignil in sidro ni več držalo na skalnatem dnu. Začeli smo se približevati grebenu. Hitro dvignemo sidro in se odločimo, da sidramo na drugi strani otoka v kanalu med zaporom in komunalnem smetišču. Sidro vržemo v treh metrih umazane, smrdljive vode. Na eni strani deset metrski zidovi zapora z žarometi, na drugi pa ogromno komunalno odlagališče smeti. Čas je, da spečem kruh, kar počnem vsak drugi dan, saj gre hitro v promet. Zamesim kilo moke, dodam mlačno vodo, suhi kvas, sladkor in sol. Sonce zahaja. V trenutku se pojavi roj na stotine debelih zelenih muh, ki posedajo po mojem vzhajajočem kruhu. Hitro ga pokrijem in muhe nekako z eno roko odganjam, ko ga potlačim in nato preoblikujem v hlebčke, da jih bom potem spekel v ponvi. Ob sončen zatonu muhe nenadoma izginejo. Oddahnemo se. Vsi smo veseli, saj se bomo celo noč spopadali samo s komarji, ki jih tudi ni malo. < Igrača za seks Nadaljevanje plovbe 22.5.24 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič Ja, tudi jaz sem nasedel lažnim informacijam, ki sem jih tako poželjivo prebiral na FB.
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Danes se s prvimi regatami v Hyeresu začenja svetovno prvenstvo razreda formula kite. Nastopilo bo 78 fantov, med katerimi se bo za najvišja mesta potegoval tudi naš Toni Vodišek, ter 46 deklet, med njimi tudi naša Marina Vodišek. Regate so predvidene do nedelje, 19. maja, ko najboljše čakajo finalni nastopi. Konkurenca je pričakovano močna, saj gre za zadnjo priložnost za trening in merjenje moči pred poletnim nastopom na olimpijadi, prav tukaj pa se bodo razdelili tudi naslovi najboljšim kajtarjem na svetu v 2024. Marina Vodišek , ki je nedavno prav v Hyeresu na Regati zadnje priložnosti za las zgrešila kvalifikacije na OI, je na nastop pripravljena: "Sem v polni pripravljenosti. Treningi v zadnjih mesecih so bili intenzivni in osredotočeni, kar mi daje dodatno samozavest. Pripravljena sem na vse vremenske razmere. Komaj čakam, da pokažem svoje sposobnosti." Toni Vodišek, evropski in svetovni prvak 2022 in aktualni svetovni podprvak, bo nastopil v močni konkurenci svojih največjih tekmecev. Prvi med njimi je aktualni svetovni in evropski prvak, Singapurec Max Maeder, nastopili pa bodo tudi aktualni evropski podprvak ter bronasti na SP 2023, francoski kajtar Axel Mazzela, Avstrijec Valentin Bontus, hrvaški jadralec Martin Dolenc, Nemec Jannis Maus in še veliko drugih odličnih kajtarjev. Za prva dva regatna dneva je napovedan vzhodnik moči 15-20 vozlov, ki zna, še posebej jutri, v sunkih doseči celo 30 vozlov.
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Ponoči sem med svojim dežurstvom na viharnem sidrišču pregledoval vremenske karte in modele na internetnih straneh in videl, da bo viharni vzhodnik v širokem kanalu Lancaster Soundu sredi dneva za kakšnih deset ur oslabel na dvajset vozlov, preden se bo zvečer spet vrnil s štiridesetimi. Mi bomo za 130 milj dolgo pot po Lancastru potrebovali vsaj dvajset ur. Teh 40 vozlov viharnega vzhodnika bo potem vztrajalo do sobote, kar je pomenilo še štiri dni čakanja na sidrišču v Tay Bay-u. Na tem sidrišču, ki je na koncu ledeniške doline, ki poteka proti vzhodu, zagotovo ne bomo ostali, temveč se bomo preselili na kakšno bolj zavetrno mesto ob obali. V glavi sem preigraval možnosti, da kam lahko pridemo v desetih urah in kam na poti se lahko skrijemo, če bi bile razmere v prelivu prehude. Alternativa je bila 80 milj oddaljeni Artic Bay v zalivu Admiralty za šestdeset milj oddaljenim naslednjim rtom. Tam je čakalo nekaj bark, ki so na severozahodno pot odjadrale en teden pred nami. Takrat je bil Pond Inlet še zamrznjen, zato so se za dopolnitev zalog na barkah ustavili v naslednjem možnem naselju, v Arctic Bay-u. Prav tako je bil takrat še zamrznjeno morje v nadaljevanju poti. Led pred prelivom Bellot se je v zadnjih dneh že razredčil, večja ovira pa je zdaj postalo viharno vreme na poti do tam. O tem, ali bi že danes poskusili srečo v Lancaster Soundu ali pa še naprej čakali, se ne bom odločil sam, temveč se bom zjutraj pogovoril z Dušanom in Alešem. Zvečer, ko sem spal, so mimo našega sidrišča na svoji barki pluli Estonci in zavili v Lancaster Sound. Ko sem se zbudil za svoje dežurstvo, sem jih poskusil poklicati preko radijske postaje, a so bili že predaleč. Preko maila sem jih povprašal o razmerah na morju, a bom moral na odgovor počakati, da zjutraj kdo odpre računalnik. Proti jutru se je veter na sidrišču nekoliko unesel, sidro pa je dobro držalo, zato z dežurstvi nismo nadaljevali. Ob zajtrku smo se z Dušanom in Alešem pogovorili pogovorili o naših možnostih in si ogledali zadnje vremenske napovedi, ki so za čez dan v Lancaster Soundu napovedovale dvajset, ponoči pa trideset vozlov vetra, s sunki do štirideset. Z Admirala Bellinghausna je prišel mail, da imajo dobrih dvajset vozlov vetra in zmešano morje. Skupna odločitev je bila, da odjadramo po Lancaster Soundu proti zahodu in se potem glede na razmere sproti odločimo, ali zavijemo na levo v Admirality Inlet, ali pa nadaljujemo z jadranjem naprej okoli polotoka Brodeur do Prince Regent Inleta. Dvignili smo sidro in odjadrali proti Lancaster Soundu in čez deset milj zavili na levo proti zahodu. Prve ure smo se srečevali z ledenimi gorami in okrog dvajset vozli severovzhodnika, kar je bilo čisto v redu in obvladljivo. Po še nekaj urah in štirideset prejadranih miljah je veter začel obračati na vzhodnik, kar je pomenilo od zadaj, v krmo, in okrepil se je na trideset vozlov, zato smo skrajšali genovo. Valovi so se višali, a razmere na morju so bile še vedno obvladljive. Autopilot je še vedno brez težav ohranjal pravo smer med valovi, da ni bilo potrebno ročno krmariti. Približali smo se vhodu v zaliv Admiralty Inlet, ki sem si ga pred odhodom postavil za zasilni izhod, če bi bile razmere v Lancastru prehude. < Proti Kanadi Nadaljevanje: 22.5.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

ponedeljek, 13. maj

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Letošnje leto so se marine spet podražile. V povprečju je 72 marin na vzhodni strani Jadrana svoje cene povečalo za 8%, medtem, ko je v lanskem letu povprečno povišanje znašalo 12%. Nekatere svojih cen niso spremenile, nekatere pa so jih povečale skoraj za 50 %. V spodnji tabeli smo zbrali podatke za dnevni privez plovila z dolžinami med 8 in 16 m. Pri nekaterih marinah bo treba dodatno odšteti še nekaj evrov za plačilo elektrike ali vode. Cene se gibljejo med 4 in 8 evrov na plovilo. Cena je odvisna od dolžine plovila. Tudi letos je najdražja Marina Brijuni, pri kateri pa ne smemo pozabiti, da je všteta tudi vstopnina v nacionalni park Brijuni za celotno posadko plovila. Med marinami, kjer je v ceni vštet le dnevni privez, pa je še vedno najdražja Marina Rovinj podjetja ACI. V letošnjem letu je glede na lansko leto močno povišal cene tudi lastnik štirih marin na Jadranu D-Marin. Za neverjetnih 48% se je podražila marina Tribunj, ki je sedaj tretja najdražja marina na Jadranu. Marina <9m <10m <11m <12m <13m <14m 15m <16m Povprečje Podražitev (24/23) Brijuni 170 170 170 270 270 270 270 270 232,50 0% Rovinj 184 184 184 184 198 216 232 264 205,75 13% Tribunj 116 128 146 157 171 179 227 277 175,13 48% Borik 116 127 137 156 167 179 201 224 163,33 6% Split 120 124 142 152 172 176 184 200 158,75 6% Dubrovnik 75 104 132 138 169 177 195 208 149,75 5% Trogir ACI 108 108 126 136 148 160 168 182 142,00 6% Dalmacija Sukošan 92 108 119 128 140 158 182 196 140,30 8% Palmižana 96 104 120 126 142 152 176 190 138,25 6% Piškera 106 114 120 130 136 146 160 172 135,50 6%
RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Poletje se nam počasi, a zanesljivo bliža. Do takrat pa vam Hrvaška ponuja številne zanimive dogodke, aktivnosti v naravi in ​​uživanje v odlični gastronomiji. Prepričani smo, da bo kaj od naštetega privabilo tudi vas in vašo družino. Naredite nekaj za svoje zdravje in obiščite Kvarner ter naše prijetno podnebje. Upamo, da boste v naših predlogih, našli nekaj zase. "CRES NA PIJATU", do 2.6.2024, CRES Od 27. aprila do 2. junija traja projekt „Cres na pijatu“, ki se tudi letos osredotoča na vrhunsko lokalno hrano otoka Cresa. Vsak teden je posvečen specifični lokalni hrani in tako bodo od 27. aprila do 3.5. potekali dnevi creške jagnjetine in sira, od 4.5. do 10.5. dnevi creškega oljčnega olja, od 11.5. do 17.5. dnevi creškega medu in divjih zelišč, od 18.5. do 24.5. pa dnevi tradicionalnih slaščic. FIT4NOVI, do 2.6.2024, NOVI VINODOLSKI Letos bo dogodek FIT4NOVI prinesel tudi poslastico za najmlajše, saj bo 30. maja organiziran prvi Otroški dan. Od 10.00 do 19.00 ure bodo na dveh lokacijah - na malem športnem igrišču in na Frankopanskem trgu - potekale številne zabavne, športne, kulturne in druge aktivnosti. Podrobnosti o dnevu otroka bodo objavljene kmalu, vse dejavnosti pa bodo za otroke brezplačne. FESTIVAL JAGOD, 18.-19.5.2024, CRIKVENICA Majhna obmorska mesta že sama po sebi izžarevajo šarm, imajo poseben čar. Takšno je naše Selce, ki leži na Crikveniški rivieri. In ko se temu naravnemu šarmu doda zanimiva manifestacija, ste priča zmagovalni kombinaciji. Selce bodo namreč 18. in 19. maja gostilo enega najslajših praznikov - 14. Praznik jagod. Vse skupaj bo spremljal glasbeno-zabavni program za otroke in odrasle, še posebej pa nas veseli, da bodo v soboto, 18. maja, od 20. ure dalje vsi prisotni zaplesali in zapeli s priljubljeno Zsa Zsa. ČRNA OVCA, 17.-19.5.2024, BAŠKA, OTOK KRK Od 17. do 19. maja se v Baško vrača edinstven festival, ki ga ne smete zamuditi! Črna ovca je festival, kjer se mlada otoška jagnjetina, glasba, šport in kultura združijo v nepozabno doživetje in izvirnost na vsakem koraku. Doživite tridnevni spektakel, ki vključuje uživanje v odlični jagnjetini, pripravljeni na nešteto načinov, ter brezplačne koncerte, delavnice, predavanja in športna tekmovanja. RETROPATIJA, 27.-29.6.2024, OPATIJA RetroOpatija, najljubša opatijska prireditev, znana tudi kot glasbeno-plesni časovni stroj v zlatih desetletjih 20. stoletja, bo potekala od 27. do 29. junija, Opatijo pa bo znova prežela dobra glasba, edinstveni modni izrazi, nori plesni ritmi in odlična vzdušje. V treh dneh dogodka bo vsak kotiček Opatije utripal z retro energijo z edinstveno kuliso primerno okrašenih izložb in lokalov, retro sejma, starih avtomobilov, vesp, plesalcev, frizerjev in nore disko zabave.

četrtek, 9. maj

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
V četrtek 16.5.2024 v marini Portorož svoja vrata odpira Internautica, mednarodna razstava navtike. V sodelovanju z organizatorjem smo zagotovili brezplačne vstopnice za bralce eNavtike. Kako do vstopnice V komentar tega članka oziroma naše objave na FB napišite prijatelje, družinske člane oziroma posadko, s katerimi bi si radi ogledali salon plovil Internautica 2024. Objavo delite na svojem FB profilu Med vsemi, ki boste sodelovali, bomo podelili 50 vstopnic. Nekdo bo dobil vstopnico za vse svoje člane posadke ali družino. Nagrajence bomo objavili na spletni strani, v android in iOS aplikaciji in na našem FB profilu prvi dan sejma, v četrtek 16.5.2024. Deli objavo na FB: Brezplačne vstopnice Internautica 2024

sreda, 8. maj

RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Tri premiere in predstavitve drugih prestižnih plovil ter Yamahinega motorja 350HP V6 Internautica 2024 ostaja zvezda med navtičnimi sejmi v Sloveniji, s svojo impresivno zbirko jadrnic, motornih čolnov in luksuznih jaht. Vsako leto v marini Portorož zbere vrhunske navtične strokovnjake in ljubitelje, ki želijo spoznati najnovejše trende in inovacije v industriji. Letošnje leto je še posebej izstopajoče zaradi trojne premiere čolnov podjetja Moto-Nautika, ki premierno predstavlja modele Grand G680, Ranieri Next 275LX, Sessa C48 in Yamahin motor 350HP V6. Premiere čolnov Podjetje Moto-Nautika bo na letošnjem sejmu predstavilo tri izstopajoče modele, ki bodo po pričakovanju pritegnili veliko pozornosti obiskovalcev. Vsak od teh modelov predstavlja vrhunec inovacij in elegance: Grand G680 - Sinonim za moč in eleganco Ranieri Next 275LX - Eleganca in praktičnost Sessa C48 - Luksuz na odprtem morju Dodatna razstavljena plovila Poleg omenjenih modelov, bo Moto-Nautika na Internautici 2024 predstavljala še druga plovila priznanih blagovnih znamk: RANIERI INTERNATIONAL SESSA MARINE GRAND BOATS ZAR FORMENTI NEXT 220SH + YAMAHA 200 VOYAGER 19S KEY LARGO 24 + YAMAHA F225 GOLDEN LINE G750 GOLDEN LINE G650 GOLDEN LINE G500 + YAMAHA F40/70 GOLDEN LINE G340 + YAMAHA F30 SILVER LINE S300L + YAMAHA F30 ZAR 85SL ZAR 65 Premiera Yamahinega motorja 350HP V6 na Internautici 2024 Ena izmed posebnih atrakcij letošnje Internautice bo tudi premiera Yamahinega motorja 350HP V6, ki predstavlja vrhunec v moči in inovacijah. Ta izjemno zmogljiv izvenkrmni motor je zasnovan za najzahtevnejšo navtično uporabo, zagotavlja izredno moč in učinkovitost ter je idealen za večje čolne, ki potrebujejo zanesljiv in močan pogon. Ključne značilnosti Yamahinega motorja 350HP V6: Visoka zmogljivost Motor 350HP V6 prinaša vrhunsko moč, ki omogoča hitrejše pospeševanje in višje končne hitrosti, idealne za športne in luksuzne čolne. Napredna tehnologija Z vključenimi najnovejšimi tehnologijami, kot so digitalni elektronski nadzori, ki optimizirajo delovanje motorja in povečajo njegovo učinkovitost ter zanesljivost. Robustna zgradba Izdelan z mislijo na dolgo življenjsko dobo in minimalno vzdrževanje, ta motor obljublja zanesljivo delovanje v vseh pogojih. Obiskovalci sejma bodo imeli ekskluzivno priložnost, da si ogledajo tale prestižni motor, saj bo razstavljen na sejmišču! Moto-Nautika na treh lokacijah! Na sejmu bo podjetje Moto-Nautika prisotna na treh lokacijah: v hali B, na ploščadi 3 in v marini. To omogoča, da obiskovalcem ponudijo celovit vpogled v našo široko ponudbo čolnov in storitev.

torek, 7. maj

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Francoski skiper Yoann Richomme je danes osvojil svojo drugo zaporedno samostojno čezatlantsko zmago, ko je s svojim PAPREC ARKÉA kot prvi prečkal ciljno črto na zgodovinski severnoatlantski regati Transat CIC od Lorienta v Bretanji do New Yorka. Richomme je na svoji jadrnici PAPREC ARKÉA, ki jo je zasnovala ekipa Finot Conq-Antoine Koch, v ponedeljek prečkal ciljno črto ob 18:23:32 UTC (14:23:32 po lokalnem času v New Yorku), s čimer je zaključil tesen dvoboj z nemškim skiperjem Borisom Herrmannom (Malizia Seaexplorer), ki je zaostal za manj kot 30 navtičnih milj. Richomme je 2950 navtičnih milj od Lorienta, ki jih je zapustil v nedeljo, 28. aprila, preplul v času 8 dni, 6 ur, 53 minut in 32 sekund. Z zmago na svoji prvi samostojni regati IMOCA Transat, Rétour à La Base, od Karibov do Lorienta decembra, Richomme znova dokazuje svoj izjemen talent za samostojne neprekinjene regate okoli sveta, kot je Vendée Globe, ki se začne v začetku novembra. Letošnja regata je bila organizirana prvič po letu 2016. Ta zgodovinska čezatlantska regata je bila ustanovljena leta 1960 v Angliji kot Observer Transatlantic Race. 40-letni Richomme sledi uspehu Armela Le Cléac’ha, ki je po zmagi na regati Transat CIC leta 2016 nato osvojil Vendée Globe 2016-17. Richommejev čas je primerljiv z Le Cléac'hovimi 12 dnevi in 2 urami, kaže na to, koliko hitrejša je nova generacija jadrnic razreda IMOCA opremljenih s hidrokrili v primerjavi z Le Cléac'hovo Banque Populaire VIII, eno prvih IMOCA jadrnic opremljenimi s hidrokrili. Večino dirke je bil na drugem mestu, za svojim dolgoletnim tekmecem Charliejem Dalinom (MACIF Santé et Prévoyance), ki je po vrnitvi k samostojnemu dirkanju veljal za verjetnega zmagovalca, še posebej potem ko je zaradi zdravstvenih težav izpustil dva Transata prejšnjo jesen. Richomme je prevzel vodstvo, ko so se prebijali skozi severno stran grde atlantske depresije, medtem ko je imel Dalin tehnične težave, ki so ga prisilile, da se je naslednji dan za nekaj ur ustavil. Francoski jadralec, rojen v Fréjusu, ki je tri leta in pol preživel v zahtevni javni šoli blizu Filadelfije, medtem ko je tam delal njegov oče, je znan kot perfekcionist, ki se osredotoča na podatke, podobno kot Dalin, ki je tudi oblikovalec jaht, izobražen v Southamptonu. Poleg francoskega govori tudi angleški jezik z izrazitim ameriškim naglasom. V preteklosti je izjavil, da je njegov ključ do uspeha v tem, da ostane zvest svojim ciljnim številkam, živi v svojem mehurčku in jadra svojo dirko, kar mu je prineslo dve zmagi na solo Route du Rhum v razredu 40 in dva naslova na La Solitaire du Figaro. Vir: Transat CIC
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Testiranje plovil na vodi, modeli za leto 2025! Prvi teden septembra bo na Ptujskem jezeru znova potekal Navtični vikend. Podjetje Navigator Group s Ptuja organizira dogodek že štirinajsto leto zapored. Navtični vikend bo trajal od srede, 28. avgusta 2024, do nedelje, 1. septembra 2024. Med 10.00 in 18.00 uro boste imeli priložnost ogledati in testirati nova plovila za sezono 2025. Testna plovila: AS Marine 28 GLX AS Marine 22 GL Eolo 730 Day Eolo 6.4 EL Marinello 590 Marinello 650 Cabin Marinello 590 Open Prijave in rezervacije termina Zaradi velikega zanimanja za testne vožnje, vas prosimo, da se za termin vožnje že predhodno dogovorite: tel.: 040 440 460 ali info@navigator-ptuj.si Hkrati pa vas vabijo, da se jim pridružite v Portorožu, 16.-19.5.2024 na sejmu Internautica, kjer si bo mogoče plovila za test tudi ogledati.
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Srečanje vrhunskega dizajna in odprtega morja, kjer vsak detajl preseže običajno športnost. Sebastian Rohner, profesionalni fotograf iz Züricha, svet dojema skozi prizmo estetike, kar mu omogoča drugačen pogled na okolico v primerjavi z večino. Njegova strast do Elan E6 in njene ekstravagantne podobe ni presenetljiva. Fotografiranje življenjskega sloga in mode na Elanu E6, ne pa na katerikoli drugi ladji, je bila zanj izjemna izkušnja. S sodelovanjem Elana z legendarnimi oblikovalci Pininfarina iz Torina je bil videz Elan E6 povzdignjen na višjo raven. Podjetje Pininfarina ni znano samo po številnih brezčasnih in zdaj že klasičnih modelih Ferrarijevih avtomobilov, ampak tudi po številnih drugih opaznih projektih v transportu in navtiki, vključno z velikimi jahtami. To je vpogled v fotografiranje na krovu skozi oči fotografa Sebastiana. Kot poudarja, video ni tehnične narave, ne obravnava praktičnih vidikov jadranja ali jadrnice. Namen je prikazati »joie de vivre«, veselje do življenja in izjemen življenjski slog na vrhunski jadrnici. Sebastianovo oživljanje tega v svojih slikah je bilo nedvomno pravo veselje! Ima dva izjemna modela za delo: jadrnico Elan E6 in Ivano iz Beograda. Ko so ga vprašali o vplivu dizajna čolna na njegovo delo, je Sebastian priznal, da ima velik pomen: »Lep čoln je enostavnejši za fotografiranje,« pravi. Eleganten Elan E6 se odlikuje s svojimi tekočimi linijami in prepoznavnim dizajnom oken trupa in kabine. Skupaj z natančnimi detajli na številnih področjih je ta jadrnica, podobno kot model, ključna za ustvarjanje močnih fotografij. Medtem ko govorimo o manekenki, je tudi Ivana ta dan doživela neverjetno izkušnjo. Prvič je bila na vodi in prvič na jadrnici. Je bila navdušena? Zdi se, da zelo, saj si zdaj želi preživeti več časa na vodi: »To bo del moje prihodnosti,« pravi. Morda bo v prihodnosti znova sodelovala s Sebastianom, saj oba delita ljubezen do vode. Sebastian je profesionalni studijski fotograf v Zürichu, v Švici. Odkar je nekaj časa preživel v Cape Townu, je vzljubil morje in jadranje. Jadralne licence je pridobil na nemirnem morju ob Južni Afriki in postal navdušen nad idejo, da bi svoje delo čim bolj povezal z jadranjem, tako zdaj kot v prihodnosti. Kot pravi: »Resnično čaroben trenutek je, ko izklopiš motor in razpreš jadra!« Popolnoma se strinjamo ... Video zakulisja snemanja Fotogalerija {gallery}elan-e6{/gallery}

ponedeljek, 6. maj

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
S37 je največji model iz Ciprske ladjedelnice Karnic. S proizvodnjo tega modela so pričeli v lanskem letu, kar zagotavlja sodobno zasnovo in inovativne rešitve na plovilu. Kako se je obnesel na testu, si lahko pogledate v videu.
RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Našli smo zmagovalca letošnjih podražitev dnevnih privezov v marinah na Jadranu. Letošnji prvak je marina Tribunj , kjer so cene za privez plovil z dolžinami med 9 in 16 m povečali kar za 48 %. V lanskem letu je bila zmagovalka marina Borik , ki je svoje cene dnevnih privezov v poletnih mesecih dvignila za 43 %. V letošnjem letu jo je prehitela marina Tribunj , v kateri so cene dvignili za 48 %. Ne pozabimo, obe marini sta v lasti podjetja D-Marin. Poglejmo primerjavo cen dnevnega priveza (tranzitni privez) v lanskem in letošnjem letu Dolžina/Leto <9 m <10 m <11 m <12 m <13 m <14 m <15 m <16 m Povprečje 2024 116 128 146 157 171 179 227 277 175,13 2023 83 92 97 110 120 130 135 179 118,25 V letu 2023 je bila marina Tribunj s povprečno ceno 118,25 EUR (za dolžino plovil med 9 in 16 m) dvanajsta najdražja marina na Jadranu. Z letošnjim dvigom cen in povprečno ceno 175,13 EUR pa se je povzpela na tretje mesto. Pred njima sta le marini Brijuni in Rovinj . Pri marini Brijuni moramo upoštevati še ceno vstopnice v nacionalni park Brijuni za celotno posadko, ki stane 35 EUR na osebo. V letošnjem letu znaša povprečen dvig cen dnevnih privezov v marinah 8 %. Nekaj marin cen ni dvignilo, nekatere so dvignile cene do 20 %, nedvomno pa izstopa marina Tribunj , ki je letos vrtoglavo podražila za kar 48 %. Pojasnilo marine V marini so razložili, da se njihove cene spreminjajo glede na dan prihoda, trajanje bivanja in druge dejavnike. Posledično je možno, da je končna cena nižja. Za natančen izračun cene ob vašem obisku lahko obiščete njihovo spletno stran in tam pridobite vse potrebne informacije.

petek, 3. maj

RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Prenovljena platforma za ljubitelje navtike in motociklizma Vabljeni na novo spletno stran https://moto-nautika.com/ , ki smo jo prenovili v sodelovanju s Filipom Peskom, slovenskim strokovnjakom za digitalni marketing. Nova spletna platforma združuje inovativne digitalne rešitve z bogato ponudbo iz sveta navtike in motociklizma. Prednosti nove spletne strani Nova spletna stran je optimizirana za enostavno navigacijo, hitro dostopnost informacij in varno uporabniško izkušnjo. Varnost podatkov in podpora strankam sta na visoki ravni, kar zagotavlja zanesljivo in prijetno izkušnjo nakupovanja. Spletna stran Moto Nautika je skrbno zasnovana tako, da zadovolji potrebe tako rekreativnih uporabnikov kot profesionalcev, ki iščejo robustna in zanesljiva plovila za svoje dejavnosti na vodi. Eden izmed ključnih elementov, ki uporabnikom omogoča, da najdejo popolno plovilo za svoje potrebe, je napredni sistem filtriranja. Ta sistem omogoča filtriranje plovil po kritičnih parametrih, kot so dolžina, širina, teža in kapaciteta oseb , kar je še posebej koristno pri iskanju plovila, ki mora ustrezati specifičnim zahtevam in omejitvam. Na primer, filtriranje po dolžini plovila omogoča iskanje čolnov, ki se prilegajo določenim priveznim mestom ali garažnim prostorom, medtem ko filtriranje po teži pomaga pri izbiri plovil, ki jih lahko varno prevažate z obstoječimi prikolicami. Prav tako je možno iskati glede na maksimalno število oseb, ki jih plovilo lahko sprejme, kar je idealno za tiste, ki načrtujejo družinske izlete ali skupinske vodne aktivnosti. Ta funkcija filtriranja zagotavlja, da boste lahko našli plovilo, ki ne samo da ustreza vašim tehničnim zahtevam, ampak tudi omogoča, da vse aktivnosti na vodi potekajo varno in udobno. Uporaba teh filtrov močno olajša proces iskanja in izbire idealnega plovila, kar uporabnikom omogoča, da hitro in učinkovito zožijo svoje možnosti in izberejo plovilo, ki najbolje ustreza njihovim potrebam. To je še posebej pomembno v svetu navtike, kjer lahko majhne razlike v specifikacijah plovil močno vplivajo na njihovo uporabnost in zmogljivost. Aktualna zaloga plovil na Moto-Nautiki Spletna stran Moto Nautika nudi podroben vpogled v aktualno zalogo plovil, ki so na zalogi v salonu, za nakup. To omogoča kupcem, izberejo med najnovejšimi modeli plovil, ki ustrezajo različnim okusom in potrebam. Ponudba vključuje širok spekter plovil, od manjših čolnov in gumenjakov pa vse do večjih jaht in motornih čolnov, primernih za različne namene uporabe. Na spletni strani lahko obiskovalci pregledajo bogato galerijo fotografij vsakega plovila, kar jim omogoča, da si podrobno ogledajo njegove značilnosti in design. Dodatno so na voljo tudi podrobni opisi, ki vključujejo informacije o specifikacijah, dimenzijah, teži, kapaciteti in vrstah vključene opreme. Ta informacija pomaga kupcem, da se lažje odločijo za plovilo, ki najbolj ustreza njihovim zahtevam za rekreacijo ali profesionalno uporabo. Zagotovo je dostopnost te informacije ključnega pomena za tiste, ki iščejo kakovostno in zanesljivo plovilo, saj lahko tako pred obiskom salona že doma natančno izberejo in se pripravijo na morebitni nakup. Ta segment Moto Nautike je izjemno uporaben za vse, ki želijo plovilo takoj, brez čakanja. Navtika – predstavljamo širok spekter plovil na voljo po naročilu Razdelek Navtika na spletni strani Moto-Nautika predstavlja širok spekter plovil in opreme, ki so ključna za vsakega ljubitelja vodnih športov in navtike. Predstavljamo plovila blagovnih znamk Grand, Ranieri, Sessa Marine, Zar Formenti in Zar mini. Motorna plovila https://moto-nautika.com/navtika/motorna-plovila/ Na spletni strani Moto Nautika so na ogled različni modeli motornih plovil, ki segajo od dinamičnih športnih čolnov do razkošnih večjih jaht. Športni čolni so zasnovani za ljubitelje hitrosti in vznemirjenja, saj omogočajo hitro plovbo in so primerni za dnevne izlete ali športne aktivnosti na vodi. Po drugi strani pa večje jahte ponujajo vse udobje doma, z bogato opremljenimi kabinami, prostornimi dnevnimi prostori in napredno navigacijsko tehnologijo, kar jih naredi idealne za daljša potovanja in luksuzno plovbo. Gumenjaki https://moto-nautika.com/navtika/gumenjaki/ Gumenjaki, ki jih ponuja Moto Nautika, so izjemno prilagodljivi in se lahko uporabljajo za raznovrstne aktivnosti. Zaradi svoje trpežne konstrukcije in lahkega manevrskega značaja so idealni za ribolov, saj omogočajo dostop do plitvih in težje dostopnih vodnih območij, kjer so ribiški pogoji najboljši. Vodni skuterji https://moto-nautika.com/navtika/vodni-skuterji/ Vodni skuterji Yamaha, dostopni preko spletne strani Moto Nautika, so zasnovani za ljubitelje hitrosti in adrenalin polnih dogodivščin. Ti skuterji so znani po svoji izjemni zmogljivosti in agilnosti, kar omogoča uporabnikom, da uživajo v hitrem drsenju po vodni gladini in izvajanju razburljivih manevrov. Izvenkrmni motorji https://moto-nautika.com/navtika/izvenkrmni-motorji/ Izvenkrmni motorji Yamaha, ki jih najdete na spletni strani Moto Nautika, so sinonim za visoko zmogljivost, zanesljivost in moč, kar jih naredi idealne za vse vrste plovil. Ti motorji so znani po svoji napredni tehnologiji in inovacijah, ki nudijo izjemno moč ob hkratnem minimaliziranju porabe goriva in emisij. Prikolice https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/ Prikolice, ki jih ponuja Moto Nautika, so nujni dodatek za kogarkoli, ki želi svoje plovilo varno prevažati do vode in nazaj. Te prikolice so zasnovane tako, da zagotavljajo stabilnost in varnost plovila med transportom na cesti. Oblikovane so z močnimi materiali in imajo prilagodljive sisteme za pritrditev, ki se lahko prilagajajo različnim velikostim in težam plovil, od majhnih čolnov do večjih jaht. Nova spletna stran Moto-Nautika je več kot le prodajna platforma! Je prostor, kjer si navdušenci nad morjem in cestami lahko izberejo vrhunska motorna vozila in plovila ter preberejo uporabne bloge z nasveti. Obiščite spletno stran https://moto-nautika.com/ in odkrijte svet možnosti, ki vas čakajo.
RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji. »Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom. Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod. NAKUP

četrtek, 2. maj

RumenoeNavtikapred 17 dnevi
Ministrstvo morja, prometa in infrastrukture Republike Hrvaške je ob koncu leta 2023 iz registra izbrisalo plovila, ki nimajo poravnanih letnih dajatev za leti 2021 in 2022. Je med njimi vaše plovilo? Imate plovilo registrirano na Hrvaškem? Preverite, ali je vaše plovilo izbrisano in čim prej uredite nov vpis. Za plovila, registrirana na Hrvaškem, je treba vsako leto plačati dajatev za uporabo pomorskega dobra ter dajatev za varnost plovbe in zaščito morja pred onesnaženjem . Ministrstvo morja, prometa in infrastrukture RH je decembra 2023 objavilo spisek 2858 plovil, katerih lastniki v letih 2021 in 2022 niso plačali navedenih dajatev. Največ izbrisov je posledica neaktivnosti pooblaščencev , ki niso opravili svojega dela in lastnikom niso dostavili položnic. Dogajalo pa se je tudi, da so lastniki dajatve plačali, a so pri plačilu navedli napačen sklic. V tem primeru je plačilo v proračunu ostalo kot neprepoznano in tako ni bilo zavedeno pod plovilo, za katero je bila plačana dajatev. Srečali smo se tudi s primeri, kjer bivši lastnik, ki je plovilo prodal, ni poravnal obveznosti, izbrisano pa je plovilo sedanjega lastnika. V vseh navedenih situacijah je treba urediti t. i. prvi vpis plovila po postopku, kot da se plovilo prvič vpisuje v register plovila na Hrvaškem. Za informacijo, ali je vaše plovilo izbrisano, kontaktirajte podjetje Menta. Ministrstvo opozarja, da bodo prav tako izbrisana plovila , ki nimajo pooblaščenca za sprejem pisemskih pošiljk in zastopanje v komunikaciji s hrvaškimi državnimi organi . Če nimate pooblaščenca ali vaš dosedanji pooblaščenec ne izpolnjuje svojih obveznosti, svetujemo, da izberete novega pooblaščenca. Za pomoč pri urejanju zadev v vpisniku plovil, pooblaščenca na Hrvaškem, vodenje postopka vpisa ali prenosa lastništva, zavarovanje ali katerokoli drugo storitev v zvezi s vašim plovilom, se obrnite na podjetje Menta. Več informacij najdete na spletni strani www.menta.hr , po telefonu na št. 051 334 696 ali pišite na naslov lena@menta.hr .

nedelja, 28. april

RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Včeraj popoldne sta zadnji dve regati na Francoskem olimpijskem tednu odjadrala tudi Žan Luka Zelko in Luka Zabukovec, oba v ILCA 7. Zelko in Zabukovec sta jadrala med že uvrščenimi državami in ne v konkurenci jadralcev Regate zadnje priložnosti, saj je Žan Luka Zelko Sloveniji že pred tem prijadral olimpijsko normo v razredu ILCA 7. Žan Luka Zelko Francoski olimpijski teden končuje na 30. mestu, mladinec Luka Zabukovec, ki je šel med najboljše le nabirati izkušnje in brez ambicij po visokem rezultatu, pa na 63. mestu.