Vir: eNavtika

RumenoeNavtikapred 2 urama in 31 minutami
Natanko pred enim tednom je Nico Lunven (HOLCIM-PRB) poostavil 24 urni rekord v preplutih miljah, včeraj pa ga je izboljšal Yoann Richomme na jadrnici Paprec Arkéa. Jadralci so se včeraj približevali področju Doldrums ob ekvatorju, kjer običajno prevladuje nestabilno vreme. Menjajo se obdobja neviht in brezvetrja. Yoann Richomme je tik pred vstopom v to področje uspel postaviti nov dnevni rekord. V 24 urah mu je uspelo porepluti neverjetnih 551,84 nmi. Njegova povprečna hitrost plovbe je znašala dobrih 22 vozlov. Yoann Richomme pluje na zadnji generaciji plovil, ki so opremljena s hidrokrili. Plovila so izjemno učinkoviti. Rekordni dosežek je uspel postavit v vetrovih, ki so pihali s hitrostjo okrog 17 vozlov, njegova poprečna hitrost plovbe pa je bila višja za kar 5 vozlov. K hitri plovbi mu je pomagalo tudi stanje morja, ki je bilo večino časa relativno mirno. Trenutni rekord, ki ga drži Nico Lunven je izboljšal za 5,24 navtične milje. Rekord še ni uradno certificiran. Počakati bo potrebno še na WSSRC, ki bdi nad jadralskimi dosežki. Nekaj ur po rekordnem jadranju je zaplul v področje Doldrums , kjer pihajo šibki vetrovi. Njegova hitrost plovbe se ja zmanjšala na vsega 6 vozlov. Trenutno je v vodstvu Thomas Ruyant na Vulnerable. Do sedaj je preplul 2775 nmi. Njegova prednost pred Samom Goodchildom, na drugem mestu znaša le 6,5 nmi Kar 14 jadralcev trenutno jadra na razdalji manjši od 100 nmi za vodilnim. Med njimi je tudi najhitrejša jadralka Justine Mettraux na jadrnici Teamwork – Team Snef. Ruyant je že preplul področje Doldrums in bo verjetno povečal svojo prednost pred zasledovalci, ki se še v področju šibkih vetrov. Jacques Caraës , eden od pomočnikov direktorja regate, ki iz izkušenj ve, v kolikšni meri lahko cona postane izjemno frustrirajoča, je povedal: »V Doldrums -ih morajo jadralci žonglirati med nevihtami, včasih zoprnimi in nenadnimi na eni strani in področji šibkih vetrov ali celo brezvetrja na drugi strani. To od njih zahteva, da nenehno menjajo jadra in nato pazijo na najmanjšo spremembo,« Charlie Dalin , ki je Doldrumse preplul že večkrat pa je zapisal: "Tukaj ne smemo ostati predolgo. Vremenski sistemi so kot vlaki: ko je čas za odhod, moraš oditi! Če hočemo ujeti ta nizkotlačni sistem, ki nas bo potisnil proti jugovzhodu, je zdaj čas je, da gremo ven iz Doldrumsov !"

Včeraj

RumenoeNavtikapred 20 urami in 12 minutami
Cayman 33.0 Executive je prestižni gumenjak priznane italijanske blagovne znamke Ranieri International . Je popoln predstavnik njihove filozofije združevanja elegance, zmogljivosti in udobja, kar zagotavlja nepozabno izkušnjo na vodi. Inovativna zasnova z značilno prefinjenostjo Cayman 33.0 Executive se ponaša z dovršeno zasnovo, značilno za to blagovno znamko, ki omogoča popolno prilagoditev vašim potrebam. Plovilo meri 10,2 metra v dolžino in 3,55 metra v širino, kar zagotavlja dovolj prostora za druženje in sprostitev. Njegova notranjost vključuje dve kabini z ločenimi ležišči za štiri osebe , kar je redkost v kategoriji gumenjakov. To pomeni, da lahko uživate v udobju in praktičnosti tudi na daljših potovanjih. Napredne tehnologije Cayman 33.0 Executive je opremljen z njihovim ekskluzivnim Hull Innovative System (H.I.S.) , ki izboljšuje plovne lastnosti in zagotavlja izjemno stabilnost na morju. Ta tehnologija ustvarja zračno blazino pod trupom plovila, kar omogoča: Lažje krmiljenje, Hitrejše pospeševanje, Zmanjšano porabo goriva, Večje udobje med plovbo. Dodatno udobje zagotavlja tudi vrhunski HERTZ zvočni sistem , ki vključuje dva notranja in štiri zunanje zvočnike, ustvarjene za popolno zvočno izkušnjo. Tehnične lastnosti: Zmogljivost in vsestranskost Ranieri International pri modelu Cayman 33.0 Executive stavi na zmogljivost in prilagodljivost. Tukaj so ključni podatki o plovilu: Dolžina: 10,2 metra, Širina: 3,55 metra, Teža: 3.500 kilogramov, Kapaciteta oseb: Do 22, Rezervoar za gorivo: 540 litrov, Rezervoar za vodo: 130 litrov, Max motorja: 800 KM. Cayman 33.0 Executive ni zgolj gumenjak – je popolna kombinacija luksuza, inovacij in prepoznavnega italijanskega oblikovanja, ki ga prinaša Ranieri International. Zasnovan je tako, da zadovolji najzahtevnejše ljubitelje morja, ki si želijo popolno ravnovesje med udobjem in zmogljivostjo. Kontakt: T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) PLOVILA: +386 31 300 903 E: info@moto-nautika.com Salon: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Spleta stran: www.moto-nautika.com , www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 2 urama in 50 minutami
Slovenska blagovna znamka litijevih baterij BlueCell je predstavila najnovejšo baterijo namenjeno za trolling motorje na plovilih z napetostjo 38,4V. Nova litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4 V je namenjena vsem, ki bi se radi izognili pomanjkanju električne v trenutku, ko začne riba prijemati. Njena kapaciteta znaša 3840 Wh. Vsa energija je shranjena v eni bateriji standardne velikosti 522x238x217 mm. Zaradi izjemne gostote energije, je ekvivalentna 3 zaporedno vezanim svinčenim baterijam s kapaciteto 200 Ah. Njena teža znaša le 29 kg in nadomesti 180 kg svinčenih baterij. Baterija je izdelana s pomočjo najnovejše tehnologije. Vgrajene ima prizmatične celice, ki omogočajo preko 3000 praznjenj preko 70% nazivne kapacitete. Nova baterija dopolnjuje linijo baterij namenjenih za trolling motorje. Sedaj so na voljo z vsemi napetostmi 12V, 24V in 36V. Pregled vseh baterij na tej povezavi: BlueCell Zanesljivost Litijeve baterije BlueCell imajo vgrajen sistem BMS, ki učinkovito ščiti baterijo pred prevelikim izpraznjenjem ali polnjenjem. Ko napetost na bateriji pade pod 10 V, se baterija samodejno izklopi in prepreči škodljivo praznjenje, ki bi lahko baterijo poškodovalo. Enako je pri polnjenju. Baterijo lahko globoko izpraznimo več kot 3000-krat. Če jo bomo izpraznili vsak dan preko 70 % nazivne kapacitete, bomo za to potrebovali 10 let. Pri praznjenju baterije do 50 % pa bo njena življenjska doba več kot 6000 ciklov. V tem času bi na plovilu svinčene baterije morali zamenjati vsaj trikrat. Da so litijeve baterije vrhunske kakovosti, zagotavlja tudi triletna tovarniška garancija. Nadzor Litijeve baterije BlueCell 100Ah 38,4V imajo vgrajeno bluetooth povezavo. S pomočjo aplikacije na telefonu lahko spremljate stanje baterije. Prikazani so: odstotki napolnjenosti baterije, tok polnjenja ali praznjenja, napetost na bateriji, napetost posameznih celic, temperatura baterije število ciklov zgodovina polnjena/praznjenja in številni drugi parametri. Tehnični podatki: Nazivna kapaciteta: 100 Ah Uporabna kapaciteta: 100 Ah Nazivna energija: 3840 Wh Uporabna energija: 3840 Wh Dimenzije (DxŠxV): 522x238x217 mm Teža: 29 kg Tok praznjenja (max): 100 A Tok polnjenja (max): 100 A Temperaturno območje polnjenja: -10 – 60 C Temperaturno območje praznjenja: -20 – 70 C Napetost polnjenja: 43.2~43.8V Priključni terminal: M8 Število ciklov pri praznjenju preko 70%: 3000 Življenjska doba (ciklov): 6000+ Samodejno praznjenje: <3,5% na mesec Garancija: 3 leta NAKUP
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 6 urami in 53 minutami
Lastniki bark vedo, da je z njimi pred sezono kar nekaj dela, če želiš, da ti bo barka preko leta dobro služila. Pri Skokici ni nič drugače. Pri delu na barki mi je pomagal Jurij, oz. sem jaz pomagal njemu. Veliko je bilo barvanja, nekaj kitanja in popravil, servisiranje pogonskega sklopa in namestitev jader in opreme, ki sem jo pred zimo in snegom jeseni pospravil v barko. Mrzlo in precej deževno je bilo cel teden, da sva morala loviti suhe ure in je šlo delo počasi od rok. Nekaj opravkov na palubi bo kot vedno počakalo na boljše čase. Skokica je zdaj spet v vodi in zadnja dva dneva nama je uspelo v presledkih med dežjem tudi jadrati med lepimi otoki v okolici otoka Vancouver. Z Jurijem sva se danes zjutraj na pomolu marine poslovila. On je šel proti domu, jaz pa proti jugu, proti toplejšim krajem, ki jih že zelo pogrešam. Jadralske poti se začnejo s prvo miljo in le ta je zdaj že za krmo Skokice. Vzhodnik me je danes lepo pospremil in omogočil nekaj hitrega jadranja ob otoku Vancouver navzdol. Popoldne se je celo zjasnilo in nekoliko otoplilo. Avtopilot mi je danes delal kot smerni kazalec, malo je delal in malo ne. Na srečo je bilo večinoma dovolj vetra in se je dalo krmariti tudi z jadri, pa tudi obdobja, ko ni delal, so bila dosti krajša od tistih, ko je delal. Dopoldne sem v prelivu Juan de Fuca južno od Victorije prečkal mejo med Kanado in ZDA, popoldne pa v pristanišču Port Angeles brez zapletov opravil ameriške vstopne formalnosti. Zvečer se mi bo na krovu Skokice pridružil Sandi. Jutri odjadrava na zahod proti Pacifiku. < Aljaški zaliv 3. del Nadaljevanje: 1.12.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

torek, 19. november

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 20 urami in 6 minutami
AS MARINE 28 GLX prinaša slog modernega supergliserja, praktičnost vikendaša in zmogljivost čistokrvne tekmovalne jahte. Omogoča namestitev enega ali dveh zunajkrmnih motorjev ter spanje do pet oseb. V kabini boste našli dvojno ločeno ležišče ter celotno kopalnico. AS Marine 28 GLX je moderno plovilo iz sicilijanske družinske ladjedelnice. V vseh njihovih plovilih so globoko zakoreninjene družinske vrednote, kar se odraža tudi na modelu 28 GLX. Namenjen je dnevnim družinskim izletom, športu na vodi in krajšim križarjenjem. Pod krovom Gliser v dolžino meri 8,6 m, v širino pa 2,55 m. Pod premcem se skriva prostorna kabina, v kateri se lahko udobno namesti celotna družina. Na voljo so štiri ležišča. Dve ležišči sta v premcu, dve pa v krmnem delu in se raztezata čez celotno širino plovila. V priročni kopalnici sta umivalnik in mornarski WC. Na plovilo je možno vgraditi fekalni tank. Na krovu Na krovu je poskrbljeno za vse. Na premcu je prostorna sončna ploščad, ki je v celoti oblazinjena z izjemo strešnega okna, ki v kabino prepušča svetlobo in omogoča zračenje. Krmarska konzola je pomaknjena v desno stran. Ob njej je vhod v podpalubje. Krmarju je namenjena dvojna pregibna klop, ki omogoča udobno plovbo v sedečem ali stoječem položaju. Pod klop je nameščena tudi priročna kuhinja z integriranim hladilnikom prostornine 40 l. Prehod med premcem in krmo je na levi strani plovila. Je dovolj širok, da omogoča varne prehode tako na sidru kot med plovbo. Krma je v celoti namenjena udobju posadke. Velika sončna ploščad se razteza čez celotno širino krme. Sredinski del omogoča dvig hrbtišča in udobno namestitev posadke med plovbo. Prehod do krmne ploščadi je na levi , kjer so tudi stopnice za dostop do morja. V bokih plovila so številni predali, kamor lahko spravimo vse svoje potrebščine. Na krmi je prostor za namestitev priročne mize, okrog katere se lahko zbere celotna posadka. AS Marine 28 GLX tehta zgolj 1900 kg. Za pogon bo zadostoval že en motor. Če se odločite za različico s 350 KM, boste lahko dosegali hitrosti plovbe več kot 40 vozlov. Pri najmočnejši različici s 500 km pa bo hitrost plovbe presegla 50 vozlov. Tehnični podatki: Dolžina: 8,60 m Širina: 2,55 m Teža: 1900 Motor: do 500 KM (1 XXl ali 2 XL) Število oseb na krovu: 8 Rezervoar za gorivo: 270 l Ležišča: 2+2 Kategorija: C Naklon na krmi: 19° Plovila AS Marine 28 GLX je na voljo pri slovenskemu zastopniku, podjetju Navigator Group Ptuj , navigator-ptuj.si , tel.: +386 51 238 901 (salon +386 2 480 62 36).
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 20 urami in 24 minutami
Raymarine pametni vetrni inštrument je zmagal v kategoriji 'Navigacija in komunikacija' na podelitvi nagrad DAME 2024 na METSTRADE v Amsterdamu. RSW Smart Wind Transducer je žični senzor, ki se namesti na vrh jambora, združljiv z NMEA 2000, ki rekreativnim jadralcem podaja podatke o vetru na profesionalni ravni. Pretvornik RSW Smart Wind, ki združuje natančno umerjeno vetrovnico in anemometer ter polprevodniški žiroskop, merilnik pospeška in magnetometer, zagotavlja hitre, izjemno natančne podatke. Pretvornik, ki so ga zasnovali jadralci, je lahek, a izjemno močan. 3D senzorji in algoritmi Smart Wind samodejno kompenzirajo hitrost plovila, manevrski prostor, zasuk jambora, upogib jambora in vrtenje. Samodejno se upoštevajo tudi učinki nagiba in zasuka plovila ter učinki valovanja. Zagotavlja izjemno natančen pretok podatkov po principu plug-and-go za zaslone NMEA 2000. Grégoire Outters, generalni direktor pri Raymarine, je dejal: »Navdušeni smo, da smo razglašeni za zmagovalca na podelitvi nagrad DAME Design Awards 2024. Merinlnik vetra RSW lahko zagotovi izjemno natančnost in zanesljivost podatkov, kar koristi vsakemu jadralcu tako na potovalni ali regatni jadrnici. Poleg zmage za merilnik RSW Smart Wind je bil Raymarine v isti kategoriji priznan tudi s posebno omembo za radar Pathfinder Solid State IMO, radar za navigacijo in izogibanje trkom za komercialna plovila in superjahte. Z letošnjo zmago je Raymarine že tretje leto zapored prejel eno  izmed teh prestižnih nagrad. Usmerjevalnik Raymarine YachtSense 4G Link je leta 2022 zmagal v kategoriji »Pomorska elektronika in programska oprema, povezana s pomorstvom«, Raymarine Alpha Performance Display pa je leta 2023 zmagal v kategoriji »Navigacija in komunikacija«.
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 23 urami in 21 minutami
Maxime Sorel je prvi jadralec, ki je moral končati letošnjo regato Vendee Globe. 38-letni jadralec Maxime Sorel, ki je jadral na jadrnici V and B - Monbana – Mayenne, je moral odstopiti. Razlogi so bili tako tehnični kot zdravstveni. Zlomila se mi je ena izmed pripon glavnega jadra, pri poizkusu, da jo popravi, pa si je zvil gleženj. Maxime se je določil, da regato konča in zapluje proti Medeiri, kjer mu bodo slikali poškodovan gleženj. Razočaran je povedal: »Ne morem nadaljevati. Zaključujem svoj drugi nastop na Vendee Globe. Trenutno je v vodstvu legenda oceanskega jadranja, Francoz Jean Le Cam na jadrnici Tout Commence en Finistre – Armor-Lux. Do sedaj je preplul 2200 nmi, do cilja pa ga loči še 22060 nmi. Jean Le Cam je eden izmed treh jadralcev, ki se je odločil, da pluje med Zelenortskimi otoki in Afriko. Vsi ostali jadralci so se odločili, da plujejo zahodno od otočja, bliže sredini Atlantika. Njegova hitrost plovbe znaša 15 nmi. Na drugem mestu pluje Sam Goodchild na Vulnerable. Njegov zaostanek je včeraj znašal že 50 nmi. Ker pa danes na področju zahodno od Zelenortskih otokov piha nekoliko močnejši veter, dosega hitrosti plovbe preko 20 vozlov in svoj zaostanek zmanjšuje. Trenutno zaostaja le še 17 nmi. Z zaostankom 65 nmi na tretjem mestu pluje Sebastien  Simon na Groupe Dubreuil. Dva jadralca s težavami na krovu Dva jadralca sta bila v zadnjih dneh prisiljena izvesti zahtevnejša popravila na krovu. Večino dela sta uspela popraviti in sta že v boljši jadralski formi. Louis Burton (Bureau Vallée) je dva dneva in dve dolgi noči popravljal razpoke na palubi in zgornjih delih svoje jadrnice. Bok trupa je moral ojačati z rezervnimi ogljikovimi letvami za glavno jadro in uporabiti trakove iz karbonske tkanine za ojačitev poškodovanega območja. Ker se je moral posvetiti popravilom je nazadoval na24. mesto. Danes je že uspel doseči hitrost plovbe okrog 15 vozlov, kar pomeni, da se vrača v lov za vodilnimi jadralci. Madžar Szabolcs Weöres na New Europa je moral opraviti tehnični postanek v Las Palmasu in popraviti  glavno jadro. Danes nadaljuje s plovbo. Trenutno ima že 820 nmi zaostanka za vodilnim. Njegova velika želja je, da ujame skupino jadralcev pred njim. Foto: Isabelle Joschke, Team New Europa
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma in 7 minutami
V petek 22.11.2024 se v Poreču odpira že 16. sejem Crofish. Sejem, ki je prvotno namenjen ribolovu, vsako leto preseneti z bogato navtično ponudbo in spremljevalnim programom. Letos se b o na sejmu predstavilo kar 79 razstavljavcev z navtičnega in ribolovnega področja. Sejem CroFish je edini tovrsten sejem v regiji in pritegne številne razstavljavce iz širše regije, med drugim tudi iz Slovenije in Italije. Zanimiv je za vse, ki se ukvarjajo z ribolovom ali navtiko. Poleg pestre ponudbo sejem spremljajo številni dogodki. Kot premierno bo na sejmu predstavljena litijeva baterija BlueCell 100 Ah 38,4V namenjena vlečnim (trolling) motorjem kot so Minn Kota, MotorGuide, WaterSnake in podobni. Baterija omogoča hitro polnjenje s tokom do 100 A, kar pomeni, da lahko baterijo v celoti napolnimo v eni samo uri. Zaradi visokega izhodnega toka, ki znaša 100 A, lahko poganjamo vse vlečne motorje, ki delujejo na napetosti 36V (38,4V). Poleg baterije pri napetosti 36 V  bodo predstavljene tudi baterije na napetosti 24 V in 12V prav tako namenjene vlečnim motorjem ali pa kot servisne baterije na plovilih. Program dogodkov: prijateljsko srečanje ribičev na mestni rivi v mestu z ribiškimi barkami iz Hrvaške, Italije in Slovenije jadralna regata CROFISH ISTRA CUP tekmovanje v podvodnem ribolovu projekt "LOGED U PLAVO" - promocija varnosti pri potapljanju, ohranjanje podvodnega okolja in novosti na področju potapljanja opremo. Zagotovljeni bodo brezplačni testni potopi v ogrevano vodo bazen s strokovnim vodstvom Sodelovanje različnih sektorskih grozdov, ribiških zadrug in združenj ribiči, LAGU, predstavniki znanstvenih in raziskovalnih središč iz Republike Hrvaške in sosednjih držav, ki bodo predstavili različne oblike sodelovanja primeri dobre prakse in strateški projekti Republike Hrvaške in Italije dnevni program COOKING SHOW strokovna predavanja, paneli, okrogle mize Celoten ribiški sektor, vse skupine in njihovi predstavniki, se bodo sestajali s predstavniki Ministrstva za kmetijstvo in Uprave za ribištvo, vključeni bodo v strokovne dogodke ter v neposredno komunikacijo s samimi razstavljavci. Gastronomski dogodki: COOKING SHOW PROGRAM - PETEK, 22.11.2024. V DVORANI ŽATIKA 11,00 - 14,00 Gianpaulo Sardot, Gourmet Style Poreč 14,00 - 16,30 Emanuel Melon, Kantina Melon Petrovija 16:30 - 19,00 chef Dean Gluhak, Pirun i pašada, Istrida školjkarstvo PRED DVORANO 13:00 - 14:00 Degustacije sladkovodne ribe (fiš paprikaš, šaran na rašljama), ŠRD Đurđenovac 17:00 - 18:00 Degustacije sladkovodne ribe (fiš paprikaš, šaran na rašljama), ŠRD Đurđenovac COOKING SHOW - SOBOTA, 23.11.2024. V DVORANI ŽATIKA 10,00 - 13,00 Martin Vižintin, chef Half 8 by Aminess 13,00 - 16,00 Martin Bukovac, chef Restaurant Sv. Nikola Poreč 16,00 - 19,00 Saša Pribičević, Tekka by Lone Rovinj PRED DVORANO 13:00 - 14:00 Degustacije sladkovodne ribe (fiš paprikaš, šaran na rašljama), ŠRD Đurđenovac 17:00 - 18:00 Degustacije sladkovodne ribe (fiš paprikaš, šaran na rašljama), ŠRD Đurđenovac COOKING SHOW - NEDJELJA,  24.11.2024. DVORANI ŽATIKA 10,00 - 12,30 Gaia Zec, kandidatka Masterchef-a 2023. 13,00 - 15,00 Marko Obradović & Kristijan Kovačević , Restaurant Pijat & Bistro Dolio 15,00 - 17,30 chef Dean Gluhak & Milena d.o.o - Baccala della Mamma PRED DVORANO 13:00 - 15:00 Degustacije sladkovodne ribe (fiš paprikaš, šaran na rašljama), ŠRD Đurđenovac Vstopnine ni!

ponedeljek, 18. november

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 20 urami in 15 minutami
Kupujete rabljeno plovilo? Se bojite da boste kupili mačka v žaklju? Prepričajte se, kaj kupujete. Nakup rabljenega plovila je lahko zelo tvegan. Ob ogledu ali testu boste zelo težko preverili vse sklope plovila, če delujejo pravilno. Še težje bo preverit v kakšnem stanju je trup plovila, koliko vlage je v njem, kako je bil vzdrževan in kakšne stroške boste imeli z vzdrževanjem. Podobno je z motorji. Ali so bili dobro vzdrževani, redno servisirani, kako so se uporabljali in še bi lahko naštevali. Če niste prepričani, kako preveriti plovilo pred nakupom, se lahko odločite, da strokovnjak preveri celotno plovilo. Na področji Istre (po dogovor pa tudi drugje na Jadranu) izvaja vse vrste preverb plovil Promas – Capt. Željko Protič, ki je certificiran za izvedbo: preverb plovila pred nakupom merjene debeline gelcoata in sten plovila testiranje vsebnosti vlage v kompozitnih materialih osmoze na plovilu ter poškodb plovila. Če potrebujete pofesionalno preverbo plovila, lahko pokličete: Promas – small boats and yachts inspection Capt. Željko Protič Tel: +385 98 37 14 69, e-pošta: zportic7@net.hr Naslov: Ul. Mira 11, 52474 Brtonigla, Hrvaška
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 20 urami in 48 minutami
Razmišljate o nakup plovila Beneteau? Izkoristite priložnost in obdobju med 25.11. in 1.12.2024 izkoristite posebne popuste za plovila iz linij Ocenis in Oceanis Yacht. V koncu meseca novembra ena največjih svetovnih ladjedelnic Beneteau ponuja popuste na izbrane modele plovil Oceanis in Oceanis Yacht. Popusti so na voljo za plovila: Oceanis 40.1 Oceanis 46.1 Oceanis 51.1 Oceanis Yacht 54 Oceanis Yacht 60 Posebna ponudba velja le za naročila plovil med 18.11.2024 od 8.00 dalje pa vse do 1.12.20024 do 00.00 ure po srednjeevropskem času. Ponudba velja le za omejeno število plovil iz zaloge. Za več informacij se obrnite na Burin Boats, tel.: 040 322 422, info@burinboats.com , burinboats.com/
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 21 urami in 36 minutami
VisionAnchor je s svojo pametno bojo VisionAnchor S za varnejše sidranje dosegel izjemen uspeh na Web Summitu, kjer se je med 2.700 zagonskimi podjetji uvrstil med najboljših deset. Dosežen rezultat je slovenskemu podjetju prinesel novo priznanje za inovativnost in visoko kakovost njihove tehnologije. Slovensko zagonsko podjetje VisionAnchor, ki razvija rešitve za varnejše sidranje, je na največji svetovni tehnološki konferenci Web Summit, ki v Lizbono vsako leto privabi več kot 70.000 obiskovalcev iz celega sveta, doseglo nov uspeh. Na konferenci, ki združuje ustanovitelje, podjetnike, poslovne voditelje in vlagatelje, se je VisionAnchor uvrsti med top 10 zagonskih podjetij na tekmovanju PITCH. Na tridnevnem dogodku, posvečenemu tehnologiji in trendom, je sicer svoje ideje predstavilo 2.700 podjetij, le 105 pa se jih je uvrstilo na tekmovanje PITCH za prestižni naslov WebSummit zmagovalec leta. VisionAnchor, ki ga je na odru zastopal soustanovitelj Matija Jašarov, se je v tej močni konkurenci uvrstil med 10 najboljših zagonskih podjetij leta 2024. Ta dosežek predstavlja veliko priznanje za inovativnost in predano delo slovenske ekipe. WebSummit zmagovalec leta je sicer postal portugalski Intuitivo, ki je razvil digitalno platformo za izboljšanje izobraževalnega sistema. VisionAnchor z inovativnimi rešitvami za sidranje VisionAnchor se na svoji zagonski poti posveča razvoju inovativnih produktov za sidranje. S svojo pametno bojo VisionAnchor S lastnikom plovil, ki merijo med 8 in 25 metrov, omogoča varnejše in pametnejše sidranje. Njihovi glavni kupci prihajajo iz Nemčije, Italije in Velike Britanije, pametne boje pa pošiljajo tudi v Avstralijo, na Filipine in v ZDA. Trenutno je VisionAnchor S na voljo za nakup na njihovi spletni strani visionanchor.net, za prihodnje leto pa načrtujejo tudi možnost najema v Sloveniji in na Hrvaškem. Podjetje VisionAnchor deluje štiri leta, v tem času pa je prejelo nagrade in priznanja od različnih pomembnih akterjev, kot so Slovenski Podjetniški sklad (P2), evropska iniciativa EIT Digital in Evropska vesoljska agencija (ESA).V letošnjem letu so bili sprejeti tudi v programu Techstars Transformative World Torino, v sklopu katerega so nadgradili svoje znanje in vzpostavili povezave, ki jim bodo pomagale pri nadaljnji rasti na evropskem in ameriškem trgu. Trenutno podjetje za razvoj novih pametnih rešitev išče dodatne investicije v višini 800.000 EUR, pri čemer imajo že 140.000 EUR zagotovljenih sredstev

nedelja, 17. november

RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Po uspešno zaključeni regati Rolex Middle Sea Race 2024 se Matic Vrečko z jadrnico Karpo podaja v nove dogodivščine. Po regati se je skupaj z ekipo kolegov z Malte odpravil proti zahodu. Izkoristili so odlične pogoje, saj je vzhodnik skoraj dva tedna omogočal hitro napredovanje proti vratom Mediterana. Poletne temperature so poskrbele za udobno plovbo in priložnosti za kopanje v številnih zalivih. Glavni izziv za Matica je bilo najti primerno mesto za dvig barke in popravilo premca, poškodovanega zaradi trka z neznanim plavajočim predmetom med regato. Iskanje v Palmi, prestolnici refitov superjaht, žal ni obrodilo sadov, zato je izkoristil neugodno vreme za plovbo in barko dvignil v La Línei, mestecu na španski strani Gibraltarja. Tam so uspešno sanirali škodo na premcu. Po zaključku popravil se bo Matic v ponedeljek podal proti Tenerifom, kjer ga čakata dva tedna počitka in priprav pred velikim podvigom – prečkanjem Atlantika. Pred odhodom si je Matic vzel čas in odgovoril na nekaj naših vprašanj. Kaj te je navdihnilo za solo prečkanje Atlantika in kdaj si prvič začutil željo po tem podvigu? Že dolgo spremljam profesionalne jadralce na regatah kot sta The Ocean Race in Vendée Globe in njihova zgodba me vedno znova fascinira. To, kar počnejo, je izjemno – ekstremno, a hkrati lepo, zabavno in dinamično. Čeprav sem od takih dosežkov še daleč, me je ideja pritegnila. Nekega aprilskega večera sem razmišljal, kaj bi naredil, če bi lahko izbral karkoli. In tako se mi je porodila nora ideja – cilj, ki je bil videti leta stran. Naslednje vprašanje je bilo: kaj je prvi korak v to smer? Odgovor je prišel hitro: najprej solo prečkanje Atlantika. Začel sem pregledovati koledar in ugotovil, da bi bil projekt izvedljiv. Nisem mogel zaspati, saj so se mi v glavi vrteli scenariji in različne možnosti. Bil sem izjemno navdušen. Kako so potekale priprave na tako zahteven projekt? S katerimi izzivi si se soočal med pripravami? Priprave so se začele takoj, ko se mi je porodila ideja. Ključen korak je bil razgovor z mojim očetom Maksom, kjer sem mu predstavil idejo, takrat še v precej surovi obliki. Njegova podpora in navdušenje nad idejo sta mi dala dodatno motivacijo. Nato sem se lotil snovanja osnove projekta – kaj projekt predstavlja, glavni cilji, strategija in ključne mejnike. Ta okvir je omogočil jasnejšo usmeritev pri nadaljnjem načrtovanju. Začel sem raziskovati različne možnosti in priložnosti, ki bi jih lahko združil s tem podvigom. Ker smo že načrtovali udeležbo na Rolex Middle Sea Race 2024, sem si zamislil, da bi od tam nadaljeval neposredno. Maks ni bil navdušen nad najemom druge barke za regato Jabuka, katere se vsako leto udeležujemo, vendar sva skupaj presodila, da obseg projekta odtehta te ‘logistične’ izzive. Največji izziv je bil sestaviti ogromno sestavljanko neznank. Kam se podajam? Kako uskladiti turizem na Karibih z regatami, ki bi jih želeli odjadrati? Kdaj je primeren čas za prečkanje Atlantika v obe smeri? Kakšni so vremenski pogoji? Kako urediti zavarovanje in katere nadgradnje barke so nujne? Eden najtežjih trenutkov pa je bil pogovor z mamo Andrejo. Vedel sem, da je ne morem vprašati za dovoljenje, ker sem vnaprej vedel, kakšen bo njen odgovor, zato sem se odločil, da ji preprosto povem za svojo odločitev. Kot vsaka mama pri zdravi pameti ni bila navdušena nad idejo. Po nekaj pogovorih in po tem, ko sem uspešno izpeljal solo plovbo do Tremitov, se mi zdi, da je idejo nekako sprejela. Kaj te najbolj skrbi in česa se najbolj veseliš na tej poti? Pristop ohranjam zelo pozitiven, zato me nič posebej ne skrbi. Vseeno pa se zavedam svojih šibkih točk. Ena od njih je pomanjkanje znanja o zdravilih in ukrepanju ob zahtevnejših poškodbah – na tem področju bi se za prihodnje projekte rad bolje izobrazil. Poleg tega se kdaj zgodi, da iz poguma zdrsnem v aroganco, kar se mi hitro maščuje, in to je lekcija, ki me vedno znova postavi na realna tla. Najbolj pa se veselim preprosto jadrati in biti sam s sabo. Pri solo jadranju je vse odvisno od tebe, kar pomeni, da moraš v vsakem trenutku pokazati vrhunsko znanje in kvalitetno izvedbo. Nepredvidene situacije zahtevajo kreativnost in mirne živce, saj imaš na voljo le dve roki in lahko narediš le toliko naenkrat. Veselim se tega izjemnega doživetja, novih izkušenj, pridobljenega znanja in zgodb, ki jih bom nekoč pripovedoval. Kako si mentalno in fizično pripravljen na osamljeno plovbo čez Atlantik? Mentalna priprava se je začela že pred samo idejo o prečkanju. Lani na regati Rolex Middle Sea Race 2023 sem namreč pregorel – štiri naporne regate, dva treninga, nekaj transferjev in skiperiranje v dveh mesecih je bilo preveč. Zato sem letos izpustil vse spomladanske regate in se osredotočil na vzpostavitev notranjega ravnovesja. Začel sem plesati salso, kar se je izkazalo za odličen nov hobi s super sošolci. Ko se mi je porodila ideja o prečkanju Atlantika, sem vedel, da moram svoje dobro počutje, takrat že na visoki ravni, ohraniti skozi vse leto, vse do izplutja in čez celotno pot. Iz napak prejšnjega leta sem se veliko naučil, zato sem si letošnji koledar skrbno splaniral z dovolj odmori, počitki in časom za zabavo s prijatelji. Fizično sem se osredotočil na krepitev zgornjega dela telesa. Prijatelj Domen, ki je študent Fakultete za šport, mi je pripravil nekaj vaj, ki sem jih izvajal skozi vse leto. Z njimi sem pridobil dodatno moč, ki bo prišla še kako prav pri menjavah jader, trimanju in premikanju po barki. V ključnih trenutkih lahko ravno tistih nekaj dodatnih odstotkov moči odloča o uspehu. V tednih pred odpravo pa z rednim tekom skrbim tudi za splošno dobro počutje in vzdržljivost. Kaj misliš, da boš najbolj pogrešal, ko boš na odprtem morju? Najbolj bom pogrešal prijatelje in druženje. Na srečo imam na barki Starlink, ki mi omogoča, da jih kadarkoli pokličem in se malo pogovorimo. Posebej se veselim igranja taroka na daljavo z ekipo, kar bo zagotovo prineslo veliko smeha in sprostitve tudi sredi oceana. Ali si si zastavil poseben cilj ali simboličen pomen za to potovanje? Ta projekt zame predstavlja priložnost, da pokažem vse, kar znam in sem se naučil v zadnjih letih – demonstracijo odličnosti. Najtežje projekte sva do zdaj vedno izvajala skupaj z očetom Maksom, kjer sem imel vlogo taktika. S sodelovanjem sva dosegla izjemne rezultate. Tokrat pa bo ta izkušnja povsem moja – preizkusiti želim ali sem sposoben samostojno obvladati nekaj tako zahtevnega, brez njegove podpore in prisotnosti. Kateri so ključni kosi opreme, brez katerih si ne predstavljaš poti? Na ta vprašanje gledam nekoliko drugače. Bral sem knjige Bernarda Moitessierja in Joshue Slocuma, ki sta v svojih časih objadrala svet na manjših in bistveno slabše opremljenih jadrnicah – z le kompasom, sekstantom, kartami, jadri iz platna in lesenim jamborom. Iz te perspektive se mi zdi, da imam z vrhunsko jadrnico že vse, kar potrebujem. Tudi brez dodatne opreme bi me lahko preprosto jadranje proti zahajajočemu soncu pripeljalo do Karibov. Kako se boš na poti spopadal s trenutki, ko boš potreboval dodatno motivacijo ali podporo? V težkih trenutkih sta ključna trda koža in odpornost, ki bosta pomagala premagati večino izzivov. Za tiste najtežje trenutke pa bom črpal motivacijo iz misli na podporo navijačev in sledilcev. Izkušnja s solo plovbo do Tremitov me je naučila, kako močan učinek ima lahko že en sam SMS ali komentar – takšna spodbuda v zgodnjih jutranjih urah resnično dela čudeže. Kako dolgo ocenjuješ, da bo trajala tvoja plovba in kakšen je tvoj načrt za vsakodnevne naloge na krovu? Plovba bo trajala približno dva do tri tedne, odvisno od vetrovnih razmer. Podnevi bom sledil rutini, ki vključuje tipične obroke – zajtrk, kosilo in večerjo – vmes pa trimanje jader, navigacijo, kakšno objavo in snemanje. Privoščil si bom tudi kakšen kratek "power nap" za obnovitev energije. Ponoči bo moj spanec razdeljen na 20-minutne intervale, med katerimi se bom prebujal za preverjanje vetra, smeri in prometa. Če bodo pogoji stabilni, si bom privoščil tudi daljše počitke. Ta pristop mi bo omogočil, da ohranim koncentracijo in varnost skozi celotno plovbo. Katera pesem ali knjiga bo tvoj največji spremljevalec na morju? S seboj imam knjigo Sam z jadrnico okoli sveta kapitana Joshue Slocuma. Prebral sem že dve tretjini, zato se veselim, da jo dokončam v trenutkih sprostitve na morju. Kar se glasbe tiče, imam naloženo zbirko skladb izpred desetih let, ko sem veliko pesmi shranjeval na računalnik. Gre za mešanico različnih žanrov in dobrih pesmi, ki jih bom prilagajal glede na svoje razpoloženje. Kaj bi želel sporočiti vsem, ki te spremljamo in navijamo zate? Najlepša hvala! Resnično sem hvaležen za vso vašo podporo in za to, da imam privilegij, da se podam na tako neverjetno pustolovščino. Prepričan sem, da bo spremljanje tega podviga zanimivo, zato: Sit back, relax, and enjoy the ride! Kako si predstavljaš trenutek, ko boš prispel na cilj? Mislim, da bo občutek podoben tistemu, ko sem po solo Tremitih prispel v Split – mešanica norega navdušenja, zadovoljstva ob doseženem cilju in potrditve, da je bil projekt dobro zastavljen in izvršen. Kljub temu bo nekaj manjkalo – nekdo na obali, ki bi zatrobil na hupo, tako kot na regatah, kjer ta zvok označuje prečkanje ciljne črte. Ta dosežek ne bo samo moj, ampak naš skupni uspeh. Brez neverjetne podpore staršev, prijateljev, navijačev, sponzorjev, vzdrževalcev, sojadralcev in vseh drugih, ki so prispevali k projektu, to ne bi bilo mogoče. Njihova podpora mi daje moč in motivacijo, da uspešno zaključim to potovanje. Matica bomo spremljali celotno prečkanje Atlantika, lahko pa ga podrobneje spremljate na Facebook in Instagram profilu Karpo Sailing , kjer bodo objavljene vse novice, utrinki in zanimivosti s tega izjemnega podviga.

četrtek, 14. november

RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Na Moto-Nautiki vam omogočajo hiter in brezskrben odkup vašega rabljenega plovila, s čimer se izognete številnim zapletenim korakom pri prodaji. Poleg tega ponujajo tudi menjavo »staro za novo«, ki prinaša dodatne ugodnosti. Prednosti odkupa plovila pri Moto-Nautiki Odločitev za odkup plovila pri Moto-Nautiki vam prinese več pomembnih prednosti. Z izbiro odkupa se izognete dolgotrajnemu iskanju kupca, stroškom zimovanja in pripravi plovila na številne oglede. Namesto dolgotrajne prodaje lahko preprosto predate svoje rabljeno plovilo strokovnjakom Moto-Nautike in se brez skrbi posvetite izbiri novega plovila. Bogata ponudba plovil na zalogi Moto-Nautika ponuja tudi obsežno izbiro kakovostnih rabljenih in demo plovil, ki jih odlikuje vrhunsko stanje in dostopne cene. TOP IZBOR PLOVIL na zalogi Grand Silver Line S420 + Yamaha F60 Grand Silver Line S420 z motorjem Yamaha F60 je kompakten in lahek gumenjak, popoln za manjše skupine, ki iščejo udobje in enostavnost plovbe. S svojo dolžino 4,2 metra ponuja dovolj prostora za šest oseb, zaradi česar je idealen za dnevne izlete po mirnih zalivih in jezerih. Odlikuje ga lahka vodljivost, ki omogoča enostavno upravljanje tudi manj izkušenim navtikom, hkrati pa z Yamahinim motorjem z močjo do 60 konjskih moči zagotavlja stabilno in hitro vožnjo. Več o plovilu: Grand Silver Line S420 + Yamaha F60 RANIERI International Voyager 21S Ranieri International Voyager 21S je idealna izbira za tiste, ki iščejo udobno in funkcionalno plovilo za dnevne izlete ali ribolov. Z dolžino 6,3 m ponuja prostorno palubo, ki lahko sprejme do 7 oseb. Njegova zasnova vključuje premišljene podrobnosti za udobje in shranjevanje, vključno z oblazinjenjem vrhunske kakovosti. Plovilo ima motor YAMAHA 175 KM, ki zagotavlja zmogljivo in zanesljivo plovbo. Več informacij: RANIERI International Voyager 21S Ranieri International Next 220 SH Ranieri Next 220 SH je prestižni športni čoln, ki združuje sodoben dizajn in zmogljivost. S skupno dolžino 7,35 m omogoča sprejem do 7 potnikov, kar je popolno za družinske izlete ali športne dogodivščine. Opremljen je z ergonomično zasnovano kabino in kakovostnimi materiali, kar zagotavlja udobje in trajnost. Več o plovilu: Ranieri International Next 220 SH SeaDoo RXT X300RS Prodaja se odlično ohranjen vodni skuter SEA-DOO RXT XR300S z motorjem Rotax 1630 ACE. Napreden motor s super polnjenjem in zunanjim hladilnim sistemom ter tehnologijo notranjega izgorevanja (ACE) omogoča neverjetno učinkovitost in osupljive pospeške. Gre za najmočnejši motor med Sea-Doo vodnimi skuterji, saj dosega kar 300 konjskih moči. Več informacij: SeaDoo RXT X300RS Več kot 100 plovil na zalogi Vabljeni tudi na ogled celotne aktualne zaloge plovil: Zaloga Vsa plovila so v salonu Moto-Nautike in so dobavljiva takoj. Za preprosto, strokovno in brezskrbno izkušnjo odkupa ali menjave plovila se obrnite na Moto-Nautiko – vašega zanesljivega partnerja na področju navtike! Kontakt: T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) PLOVILA: +386 31 300 903 E: info@moto-nautika.com Salon: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Spleta stran: www.moto-nautika.com , www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Medtem ko najhitrejši jadralci že plujejo proti Kanarskim otokom, so se nekateri že spopadli s prvimi težavami na krovu. Madžarski jadralec Szabolcs Weöres je včeraj v močnih vetrovih, ki so pihali med 35 in 40 vozli, plul proti Madeiri. Nenaden sunek vetra ga je skoraj prevrnil in mu poškodoval glavno jadro, genaker A7 pa se mu je ovil okrog sprednje pripone. Ni mu preostalo drugega, kot da spremeni smer plovbe in zapluje proti Madeiri, kjer bo poiskal zavetrje in poskušal popraviti jadrnico. Szabolcs Weöres oziroma Szabi, kot ga kličejo sojadralci, je zjutraj spročil: »Noč je bila grozna. Vetrovi so pihali s hitrostjo 35–40 vozlov. Valovi so bili zelo visoki. Nenaden sunek vetra me je položil. Jambor je udaril v vodo. Ena izmed vrvi genakarja se je strgala. Ko se je jadrnica začela poravnavati, sem opazil ogromno luknjo v glavnem jadru velikosti 3 x 3 m. Genaker A7 se mi je ovil okrog sprednje pripone. Ničesar nisem mogel narediti. Vetrovi so bili premočni. Poiskati moram zavetrje, da bom lahko pospravil A7 in ugotovil, kaj lahko naredim z glavnim jadrom. Ni videti obetavno. Zelo sem razočaran. Vse bom dal od sebe. Bomo videli, kaj lahko naredim.« Prvih šest jadralcev z minimalnimi razlikami Trenutno je v vodstvu francoski jadralec Yoann Richomme na jadrnici Paprec Arkea. V treh dneh in 20 urah je preplul 1230 nmi. Danes bo zaplul mimo Kanarskih otokov. Severni vetrovi, ki pihajo s hitrostmi okrog 15 vozlov, mu omogočajo hitro napredovanje proti jugu. Dosega hitrosti plovbe okrog 20 vozlov. S svoje jadrnice je z veseljem sporoči: »Nisem pričakoval, da bom prevzel vodstvo. To je bilo lepo jutranje presenečenje. Mislil sem, da bosta vodila Sam in Charlie. Nisem natančno pogledal sledenja. To pomeni, da smo hitri.« Na drugem mestu pluje Charle Dalin na jadrnici MACIF Sante Prevoyance z zaostankom 17 nmi. Dodatnih 8 nmi zaostaja Jeremie Beyou na Charalu. Poleg njega pa plujejo še Thomas Ruyant na Vulnerable, Nicolas Lunven na Holcim PRB in Sam Goodchild na Vulnerable, vsi z zaostankom med 25 in 26 nmi za vodilnim. Težave tudi pri drugih tekmovalcih Maxime Sorel je imel težave z vpetjem glavnega jadra. Ko ga je želel popraviti, si je zvil gleženj. Enako kot madžarski jadralec pluje proti Madeiri, kjer bo poskušal odpraviti težave. Thomas Ruyant, ki sicer pluje odlično, ima težave v vdorom vode v skladišče jader. V šali je pripomnil: »Na trenutke se počutim, kot da sem pod Niagarskimi slapovi. Na krovu je ogromno vode. Veliko energije porabim, da jo izčrpam. Vsaki dve uri moram to početi pol ure do ene ure. Vendar, kaj bi se sekiral. Imeli bomo še veliko težav.« Clarisse Cremer na L'Occitane en Provence je ostala brez največjega genakarja (Masthead Zero). Boji se, kako bo napredovala v šibkih vetrovih, ki bodo pihali v krmo. Podobno težavo ima tudi Guirec Soudée na Freelance.com. Njegov spinaker je padel v vodo, zaradi okvar pa ne more namestiti niti genakerja. Počakal bo, da se vreme nekoliko umiri, nato bo poskusil odpraviti napake. Na krovu jadrnice Medallia s Pip Hare

sreda, 13. november

RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Dragi ljubitelji potovanj in avantur, koliko v resnici poznate srce Istre, njeno čudovito pokrajino, pristno kulturo in bogato gastronomsko dediščino? Ta regija, ki se razteza med znamenitimi obalnimi mesti in zelenimi griči, skriva skrite bisere, ki redko koga pustijo ravnodušnega. Od slikovitih srednjeveških mestec na gričih do slikovitih vinogradov in oljčnih nasadov, osrednja Istra ponuja mir, sprostitev, a tudi obilico aktivnosti za vse ljubitelje zgodovine, narave in vrhunskih gurmanskih užitkov. V tokratnih novicah vam želimo približati najbolj zanimive destinacije te regije in vas spodbuditi, da obiščete najboljše vinske ceste, odkrijete skrivnosti lokalnih pridelovalcev oljčnega olja in tradicionalnih dobrot ter poiščete odgovor na vprašanje - kako se imenujejo prebivalci Svetega Petra v Šumi? Pazin V središču Istre je Pazin, mesto, ki izžareva zgodovino in legende. Pazin je znan po spektakularnem gradu, ki ponosno stoji nad impresivnim Pazinskim breznom – naravnim fenomenom, ki je navdihnil celo velikega pisatelja Julesa Verneja. To mesto ni samo zgodovinsko in kulturno srce Istre, ampak tudi idealno izhodišče za raziskovanje okoliških gričev, srednjeveških mest in neokrnjene narave. Gračišće Eden najbolj čarobnih kotičkov tega dela Istre je Gračišće – slikovito srednjeveško mestece, ki leži na hribu s čudovitim razgledom na okoliško naravo. Gračišće navdušuje s svojimi kamnitimi ulicami, ohranjenimi starimi hišami in cerkvami, ki pripovedujejo zgodbe o bogati preteklosti. Posebej je poznan po tradicionalni prireditvi Festival vina, ki vsako leto privabi številne ljubitelje vina in gurmanskih specialitet ter vse tiste, ki želijo doživeti pristni duh Istre. Sveti Petar u Šumi Slikovito naselje, ki navdušuje s svojim zgodovinskim in duhovnim značajem. Osrednji simbol kraja je impresiven pavlinski samostan iz 12. stoletja, znan po bogati zbirki sakralne umetnosti in mogočni baročni cerkvi. Sveti Petar u Šumi, čeprav majhen kraj, nosi globoko zakoreninjeno tradicijo in duhovnost, ki jo je čutiti na vsakem koraku. Kraj je znan tudi po prireditvi S klobaso po Evropi, edinstvenem festivalu istrske klobase, ki vsako leto zbere ljubitelje tradicionalnih mesnih dobrot. Tinjan Najbolj znan dragulj osrednje Istre je Tinjan, mestece z bogato tradicijo in zgodovino. Tinjan je že dolgo poznan kot občina istrskega pršuta in prav tu so pršut dvignili na raven prave umetnine. Tukaj vsako leto poteka mednarodni sejem pršuta, ki privabi številne obiskovalce iz vse Hrvaške in tujine, da uživajo v vrhunskih dobrotah. Tinjan poleg gastronomije ponuja tudi zanimive zgodovinske znamenitosti, vključno s starimi utrdbami, tradicionalnimi suhozidi in ohranjenimi cerkvami, ki pričajo o bogati kulturni dediščini. Vir: HTS; Avtor: Julien Duval
RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Proti koncu koledarskega leta veliko hrvaških destinacij pripravlja bogate adventne programe, festivale in vrhunske kulinarične zgodbe. Popestrite si zaključek leta in se nam pridružite na božičnih in novoletnih praznovanjih, kjer bodo nastopali tako naši kot vaši priljubljeni glasbeniki. Nekaj dogodkov, ki so še posebej zanimivi smo vam podrobneje predstavili spodaj. Vse ostale pa lahko najdete na naši internetni strani https://www.objemi-hrvasko.si/ CRIKVENICA - ADVENT OB MORJU Crikvenica nudi nepozabno doživetje "adventa ob morju" in z bogatim ter zabavnim programom za vse okuse in starosti, tudi letos vabi na čudovit "Advent v Crikvenici". Vabimo vas, da obiščete "Advent v Crikvenici", dostavite pismo Božičku in skupaj z najdražjimi ustvarite nove, posebne in nepozabne trenutke v tem čarobnem letnem času. LOVRAN VABI NA SPEKTAKEL SVETLOBE Občina Lovran v sodelovanju s Turistično skupnostjo Lovran, Turistično skupnostjo Kvarnerja in Visualia Group predstavlja projekt svetlobe »SVJETLARNA LOVRAN 2024«. Tisočletni Lovran tako vabi vse, ki radi sanjajo in posebej najmlajše na že 5. festival svetlobe "Svjetlarna", ter na bleščeči izlet z družino poln sijočih in nepozabnih doživetij. NAJLEPŠI OTOČNI ADVENT NA OTOKU RAB Rab vse prisrčno vabi kot najlepše otoško zbirališče družine in prijateljev in upajo, da bo ta december z odlično adventno ponudbo za vse obiskovalce enostavno nepozaben! Otok Rab prisrčno vabi na "najlepši advent na otoku" z izjemnim glasbenim, zabavnim in gastro programom za vse starosti in za nepozaben vstop v 2025. ROLADA S KOSTANJI (MARONI) Jesen zaznamujejo tudi kostanji s stojnicami, pečenjem doma v dobri družbi in festivali kot je Marunada v Lovranu. Na Hrvaškem je opatijsko in predvsem področje Lovrana - zelo znano zaradi maronov, cenjene vrste debeloplodnega kostanja. Poskusite tokratni recept in se posladkajte s kostanji doma.
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Danes zgodaj zjutraj po evropskem času se je na Japonskem zaključila zadnja, finalna regata PWA serije svetovnega pokala v jadranju na deski. Udeležila se je je tudi Lina Eržen, ki je v disciplini “foil slalom” osvojila tretje mesto. Letošnja sezona svetovnega pokala PWA se je odvijala na 14 prizoriščih, od Havajev do španskih Fuerteventure in Gran Canarie, Danske, Nemčije, Peruja in drugih. Na različnih lokacijah se jadra v različnih disciplinah, glede na vetrovne pogoje in stanje morja. Lina Eržen je nastopila v disciplini foil slalom, poleg te pa obstajajo še slalom, freestyle in wave. V Linini kategoriji so bile letos organizirane tri regate, Lina pa se je udeležila le te zadnje, na Japonskem, kjer je v konkurenci 24 sotekmovalk osvojila tretje mesto. Trener Igor Eržen : “V nestabilnih vetrovnih razmerah so uspeli dokončati štiri kvalifikacije, v katerih je Lina osvojila prvo, tretje, peto in deseto mesto, ki se ji je odbilo. To je zadoščalo za skupno tretje mesto.” S tem nastopom olimpijka Lina Eržen, pa tudi njen brat Val Eržen, zaključujeta uspešno sezono 2024, novi nastopi ju čakajo prihodnje leto.
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Poslednja etapa svetovnega projekta Spalax se bo začela 10. marca, 2025, v Port Saidu in končala 20. marca isto leto v Portorožu. Takrat bo zašpiljena svetovna klobasa, ki je popeljala Marjana Golobiča in njegove številne posadke okoli sveta. Po izplutju iz Port Saida bomo obiskali Atherinolakos na Kreti in si nato ogledali edinstveni vulkanski otok Santorini. Nadaljevali bomo s skakljanjem po otokih do Korintskega prekopa in se ustavili na Jonskih otokih Kefalonija, Zakintos, Itaka in Krf. Na Krfu bomo opravili generalko proslavitve zašpiljene klobase, saj se je leta 2009 Spalax že ustavil na tem otoku na začetku poti okoli sveta. Sledilo bo otočkanje in zalivčkanje po dalmatinskih otokih Lastovo, Vis, Brač, Hvar … skratka, prosto po Prešernu. Predviden prihod v Portorož je 20. aprila 2025. Prepričan sem, da me bodo pričakali prijatelji, ki si bodo vzeli čas in se z mano poveselili … Za to poslednjo etapo je veliko zanimanja, vendar se mi vseeno lahko javite na naslov e-pošte marjangolobic@gmail.com ali po telefonu +386 31 449 039. Itinerar od Port Saida do Portoroža Port Said – Atherinolakos (Kreta), 10.3. - 14.3., 390 nm Atherinolakos – Santorini, 16.3. - 18.3., 110 nm Santorini – Korint, 25.3. - 27.3., 150 nm Korint – Krf, 28.3. - 30.3., 200 nm Krf – Hrvaški otoki - Portorož, 4.4. - 20.4., 470 nm < Rdeče morje Nadaljevanje plovbe 25.11.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

torek, 12. november

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Med letošnjo plovbo po Jadranu smo se ustavili tudi na otoku Žut. Večino zalivov smo že obiskali, zato smo se letos odločili, da se zasidramo v zalivu Bizikovica, ki ga še nismo obiskali. Zaliv Bizikovica je na severovzhodni strani otoka Žut. Dobro je zaščiten pred južnimi in zahodnimi vetrovi. Maestral v zalivu povzroča valovanje. Dno v zalivu je peščeno, proti obali skalnato. Globine so med 2 in 10 m. Sidro v peščenem delu drži dobro. V zahodnem delu je majhna peščena plaža. V zalivu ni ponudbe. Najbližja gostilna je v marini ACI Žut, do katere vodi pešpot. Razdalja je približno 500 m. Za zaliv ni podeljena koncesija, zato je sidranje na lastnem sidru brezplačno. Najbližja bencinska črpalka je v kraju Zaglav na Dugem otoku, do koder je 8 nmi plovbe. Natančna lokacija zaliva in fotografije: BIZIKOVICA Videoposnetek iz zraka Oglejte si še 540 drugih videoposnetkov zalivov: Jadran iz zraka
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Saxdor 340 GTWA je nominiran za prestižno nagrado Evropski motorni čoln leta 2025 v kategoriji plovil do 14 m. Ta nominacija je čast in odraža inovativno zasnovo in izjemno zmogljivost modela 340. Saxdor 340 GTWA ni navaden čoln. Pri Saxdorju si prizadevajo, da bi presegli pričakovanja kupcev. Združuje napredno tehnologijo s praktičnim, premišljenim dizajnom. Ena od njegovih izstopajočih lastnosti je vsestranska krmarnica, ki je zasnovana za izboljšanje udobja in funkcionalnosti. Kar ga resnično loči od drugih, je njegova inovativna krmarnica, ki zagotavlja udobje in funkcionalnost. Toda to ni vse. Saxdor 340 GTWA ima tudi velike zložljive stranske terase, ki so značilnost modelov Saxdor in jih pri tem tipu plovil vidimo redko. Te terase ponujajo povsem novo raven bivanja na krovu in enostavnosti gibanja. Ko so zaprte, čoln ohranja elegantno in kompaktno širino 3,1 metra. Ko jih odprete, boste razširili plovilo na impresivnih 4,5 metra ter ustvarili ogromen prostor, popoln za zabavo, obedovanje ali samo sproščanje na soncu. Razglasitev zmagovalca bo potekala prvi dan salona plovil v Düsseldorfu, 18. 1. 2025. Več o plovilu Saxdor 340 GTWA pri uradnem zastopniku in uvozniku Vrtinc Navtika d.o.o. , tel: +386 41 699 325 .