Vir: eNavtika

Včeraj

RumenoeNavtikapred 1 dnem, 13 urami in 1 minuto
Zjutraj sva šla z barko v bližnjo marino, kjer sem se po telefonu dogovoril za nekajurni postanek, a je bila zaradi oseke voda v marini preplitva in sva v blatu nasedla še preden bi prišla do pomola za goste, zato sva obrnila in Skokico privezala ob pomol na začetku marine. Z Uberjem sem se odpeljal na 10 km oddaljeno letališče, tam prevzel torbo, nazaj do Skokice pa sem se pripeljal kar s skirojem, ki sem ga imel v »izgubljeni« torbi. Sonce je medtem pregnalo hladno sivo meglo, zapihal je veter in za nadaljevanje poti proti San Franciscu sva lahko razvila jadra. Skokico sva z Jelčom kmalu lahko privezala v marini South Beach in si potem med dolgim popoldanskim sprehodom po mestu ogledala nekaj največjih znamenitosti mesta. Med mestne znamenitosti sodi tudi megla, ki jo nad mestnimi griči ustvarja vlažen veter s Pacifika in ki pogosto zakriva vrhove stolpnic v mestu. Sprehodila sva se do znamenitega pomola Pier 39, kjer so nekdanja pristaniška skladišča zamenjale restavracije in zabavišče. Skokico sem se sprva želel ustaviti v tamkajšnji marini, a so mi sporočili, da je marina tam za mojo barko preplitva. Dobršen del pomolov so tam zasedli morski levi, ki so prav tako ena od mestnih znamenitosti. Z Jelčom sva se morala povzpeti na hrib, da sva videla naslednje znamenitosti, tramvaj, strme kaskadne ceste in cestne serpentine med rožnimi vrtovi. Vseskozi je po mestnih ulicah bril neprijeten hladen veter s Pacifika, pred katerim sva se popoldne umaknila v picerijo. Ponoči je temperatura v Skokici padla pod 15 stopinj C in me je zeblo, zato sem zagnal ogrevanje. Še dober teden bo potrebno potrpeti, da bova prijadrala do toplejših voda Pacifika. Komaj čakam. < San Francisco Bay 1.del Nadaljevanje: 1.3.25 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

ponedeljek, 17. februar

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 8 urami in 52 minutami
Jadrnica Beneteau First 30 je plod slovenskih inovacij podjetja Seascape. Nastala je v sodelovanju z navtičnim arhitektom Samuelom Manuardom, oblikovalcem Lorenzom Argentom, notranjim oblikovalskim podjetjem Sito in podjetjem Pure Design in Engineering, ki je poskrbelo za strukturno trdnost plovila. V čem je poseben First 30 Le malo občutkov se lahko primerja s trenutkom, ko jadrnica začne glisirati – vznemirljiv »vzlet«, ko se jadrnica osvobodi verig plovbe izpodrivnega plovila. Do sedaj je ta izkušnja zahtevala napredne jadralske sposobnosti. Vendar pa s povsem novim BENETEAU First 30 veselje do glisiranje postane enostavno in dostopno vsem, ne glede na to, ali ste izkušen jadralec ali novinec. Paluba in velikodušna postavitev kokpita sta bila zasnovana z dvema ciljema: zmanjšati nered, da se ustvari prostoren in udoben prostor za sprostitev, hkrati pa zagotoviti izjemno ergonomijo jadranja. Na voljo sta dve postavitvi kokpita: ena za dnevne jadralce in križarke ter druga za tekmovalno jadranje. Pri postavitvi za križarjenje vzvod glavnega jadra in nemški sistem škote omogočata, da so tla v kokpitu popolnoma čista, hkrati pa omogočata enostavno upravljanje glavnega jadra s pomočjo velikodušnih vitlov. Tekmovalna različica ima drsnik glavnega jadra z neposrednim in fino nastavljenim sistemom glavne škote, kar ustvarja znan delovni prostor za tekmovalne jadralce. Življenje na krovu Kot bi pričakovali od pravega BENETEAU-a, značilna, čista, a udobna notranjost First 30 ustvari prostorno namestitev za štiri jadralce v dveh kabinah. Njene najpomembnejše lastnosti vključujejo prostorno sprednjo kabino in ležišča v salonu, ki so primerljiva z njeno večjo sestro, First 36. Enako velja kuhinjo, ki vključuje pečico, neobvezen hladilnik in 1,85 m stojne višine. V plovilu je dovolj prostora za pravi mornarski WC in številne inteligentne in inovativne rešitve, kot so zložljiva magnetna vrata, odstranljive tekstilne omarice in zložljiv podaljšek kuhinje. Skratka, First 30 je prava potovalna jadrnica, ki glisira in ponuja vse, kar je potrebno, da služi kot »dom stran od doma« za družine ali pare. Povezano plovilo Mobilna aplikacija Seanapps preko vgrajene enote vam omogočata pregled stanja različnih sistemov plovila (napolnjenost baterije, raven goriva ali vode v rezervoarju, načrtovanje vzdrževanja) prek vašega pametnega telefona, kot tudi načrtovanje poti ali pregled stanja plovbe z mobilnim telefonom. Tehnični podatki: Dolžina čez vse: 9,35 m Širina: 2,99m Teža (praznega plovila): 3040 kg Višina nad vodno gladino: 14,7 m Ugrez (min): 1,68 m Ugrez (max): 1,98 m Rezervoar goriva: 40 l Rezervoar vode: 100 l Motor: 14 KM CE certifikat: A2/B6 FOTOGALERIJA {gallery}beneteau-first-30{/gallery}
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 9 urami in 40 minutami
Mednarodna razstava navtike INTERNAUTICA, ki že vrsto let predstavlja pomembno priložnost za predstavitev najnovejših inovacij, trendov in dosežkov domače in svetovne navtične industrije in je odlično izhodišče za dober posel, bo v mesecu maju javnosti ponovno odprla vrata. V dneh od četrtka 22. maja do nedelje 25. maja bodo na pokritih razstavnih prostorih razstavljavci kot doslej predstavljali predvsem navtično opremo, ponudbo storitev, raznovrstne pripomočke, za plovbo športna oblačila in novosti iz sveta karavaninga, na zunanjih razstavnih površinah in morskih privezih pa si bodo obiskovalci lahko ogledali veliko zanimivih novosti iz sveta športnih motornih plovil, motornih jaht, jadrnic, napihljivih čolnov, avtodomov ter atraktivnih električnih plovil in vozil. INTERNAUTICA , bo v okviru posebnega dela sejma, ki je imenovan “Zelena avenija” , poskrbela tudi za predstavitev energetsko učinkovito zasnovanih plovil in projektov, okolju prijaznih, trajnostnih in gradbeno učinkovitih tehnologij ter inovativnih pogonskih sistemov, ki zmanjšujejo porabo goriva in emisij v okolje. V okviru okoljevarstvenih aktivnosti se bo nadaljevala kampanija »RE think PLASTIC« in tako vzpodbujala osveščanje javnosti o problematiki plastičnih odpadkov predvsem v morju in aktivno sodelovala pri iskanju s tem povezanih rešitev. Paradni program Internautice bodo premierne predstavitve novih plovil in navtične opreme ter različni vsebinsko atraktivni dogodki povezani z morjem, ki se bodo zvrstili v petih sejemskih dneh. Sejem ponuja pestre možnosti za slovensko gospodarstvo, turizem in podjetništvo . Predstavlja spodbudo za nove ideje naših najboljših inovatorjev s področja pomorstva. Je navdih za iskanje novih rešitev, ki hočejo morju, Zemlji in okolju več vrniti in manj vzeti. Ne nazadnje je INTERNAUTICA nenadomestljiva priložnost za slovenski turizem - tudi ta išče vselej nove poti in načine za povezovanje med človekom in naravo in Portorož v majskem času Internautice predstavlja nedvomno najboljše prizorišče za to. INTERNAUTICA je več kot le sejem plovil. S svojo vsestransko odličnostjo, poslovno naravnanostjo, gospodarskim povezovanjem, pospeševanjem turizma in mnogimi športnimi ter družabnimi dogodki, ima pomembno vlogo pri pozitivnem spodbujanju regionalnega razvoja in gospodarstva. INTERNAUTICA pomeni za vse navtične profesionalce in navdušence popoln uvod v prihajajočo poletno sezono. Dobrodošli na Internautici v Marini Portorož od 22. do 25. maja 2025 Sledite novicam na: www.internautica.org
RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 15 urami in 43 minutami
“Si siguren, da greš kar sam?” me kar naprej sprašuje moj maldivski agent Hanoon in zmajuje z glavo. “Seveda sem siguren. Saj ni prvič, da bom sam na barki,” mu odvrnem. Smo 17. januarja, 2025, in Spalax 2 navsezgodaj zapusti Maldive. Takoj dvignem glavno jadro in genovo. Avtopilot ne deluje najbolje, saj je morje razburkano in bočni valovi premetavajo barko levo desno.  Naslednji dan se valovi podaljšajo in barka lepo drsi z vala na val, avtopilot pa deluje brezhibno. Solo jadranje sredi oceana pravzaprav ni tako naporno. Največji izziv je seveda jadranje ponoči ob prazni luni, ko je tema popolna. Najprej seveda prižgeš navigacijske luči, vklopiš avtopilota in prižgeš Navionics na prikazovalniku GPS. Seveda vklopiš tudi AIS, ki oddaja natančno pozicijo, hitrost in druge podatke o tvoji barki,  sprejema po tudi pozicijo, hitrost in vse ostalo tudi o plovilih, ki se ti približujejo. Potem se lahko uležeš na klop tako, da imaš vse instrumente pred očmi in zadremaš za kakšno urico. Plovba od Maldivov do Adenskega zaliva ni bila udobna. Maldivi so blizu ekvatorja, zato sem moral dvignit precej severno, da dosežem Adenski zaliv, ki vodi v Rdeče morje.  To pa pomeni, da sem imel ves čas severo-vzhodni monsun v bok. Bočni valovi so butali v trup barke, da se je kar tresala, in hrup mi ni pustil, da bi za dolgo zatisnil oči. Če boste kdaj jadrali z Maldivov, Šrilanke ali indijskega Cochina proti Adenskem zalivu, vam priporočam, da najprej dva dni plujete čim bolj severno in šele nato ujamete monsunske vetrove v krmo in razvijete metuljčka.  Tako boste uživali v adrenalinskem jadranju do Socotre in Adenskega zaliva, kjer pa boste itak imeli veter v krmo do Džibutija. Čas sem si kot vedno krajšal z ribolovom. Tretji dan sem ujel dvokilsko progasto tunico, četrti dan pa dvajsetkilski wahoo.  Potem me je ribiška strast popolnoma zapustila. Odločil sem se, da bom vzdrževal povprečno hitrost 5 vozlov neglede na veter. Ko je veter pojenjal, sem prižgal levi ali desni motor, da obdržim povprečno hitrost. Uporaba motorjev na daljših etapah na katamaranu je specifična. Če uporabiš samo en motor pri 2000 rpm boš dosegel 5 vozlov hitrosti. Če pa uporabiš oba motorja hkrati, boš dosegel hitrost največ 8 vozlov, ne pa 10 vozlov. Zato je najbolj ekonomično, da uporabljaš motorja izmenično. Ko sem dosegel otok Sokorta in zavil v Adenski zaliv, pa mi je odpovedal levi motor. V rezervoarju desnega motorja nisem imel dovolj goriva do Džibutija, zato sem moral na nek način pretočiti gorivo iz levega rezervoarja v desnega. Ker nisem imel črpalke, sem si pomagal z gravitacijo. Odrezal sem tri metre vrtne cevi, en konec porinil v rezervoar, ga napeljal skozi luknje predelnih sten v kabini, ki sem jih navrtal z vrtalnikom, do plastičnega kanistra, ki sem ga nekako zatlačil v kalužo, ki je najnižji prostor na barki. Potem sem z usti z vso silo potegnil, ko sem dobil velik požirek nafte v usta, sem vtaknil cev v kanister in tako pretočil 80 litrov nafte iz rezervoarja, okus po nafti pa se ga nisem znebil dva dni. Ko sem po enajstih dneh končno objadral jemenski otok Sokorta, sem barko obrnil proti Džibutiju. Veter sem zdaj imel v krmo, tako da sem razvil metuljčka in barka se je veselo pozibavala na dolgih valovih. Vendar veselj ni trajalo dolgo. Veter je po dveh dneh skoraj ugasnil in prižgati sem moral motor. Sredi Adenskega zaliva sem nenadoma za krmo opazil večjo tradicionalno lesenjačo, ki je vlekla dva manjša čolna. Podobni konvoj sem večkrat videl na internetu v zvezi s somalijskimi pirati. Pot so mi križali po krmi v smeri Somalije. Zame se niso zmenili. Pirati? Mogoče. Morda pa samo somalijski ribiči. Vseeno sem jih ovekovečil na fotografiji. Po dolgih šestnajstih dneh soliranja čez Indijski ocean sem vrgel sidro v zalivu Džibutija, kjer se je že pozibavalo pol ducata jadrnic. Zavalil sem se na ležišče v kabini in spal ves dan in vso noč. < Maldivski fiasko Nadaljevanje plovbe 5.3.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

nedelja, 16. februar

RumenoeNavtikapred 3 dnevi
V četrtek 20.2.2025 ob 20.00 uri bo potekalo drugo predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Na drugem predavanju bomo govorili o: Priprava in izvedba vplutja in izplutja. Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal. Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi. Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza. Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini. Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo. Kako dve jadrnici zvezati skupaj. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. Datum predavanja: 20.2.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko, Aleš Kobav Trajanje: 90 min PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) OGLED PRVEGA PREDAVANJA (posnetek) Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

sreda, 12. februar

RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Med 19. in 23. februarjem 2025 bo Moto-Nautika na navtičnem sejmu Zagreb Boat Show 2025, ekskluzivno predstavila Ranieri International Next 255 LX. Obiskovalci si ga bodo lahko ogledali v živo, ob tem pa bodo na voljo tudi njihovi prodajni svetovalci za vse dodatne informacije. Najdete jih v hali 8A, razstavni prostor 11, kot tudi v OP-8A, razstavni prostor 2. Ranieri Next 255 LX je najnovejši model v liniji priznanih italijanskih proizvajalcev Ranieri International, ki združuje inovativno obliko in praktičnost za ljubitelje morskih dogodivščin. Ta 7,8 metrov dolg kabinski čoln je zasnovan tako, da zadovolji različne potrebe, od sproščenih dnevnih izletov do udobnih nočitev na vodi. Zunanjost plovila izstopa s svojo elegantno, aerodinamično obliko, ki ne le privablja poglede, temveč zagotavlja tudi optimalno izrabo prostora. Prostorna paluba ponuja velik kokpit, ki se lahko s premično mizo hitro prilagodi različnim potrebam – bodisi sproščujočemu sončenju bodisi prijetnemu druženju ob obroku. Zunanji kuhinjski kotiček je opremljen s pomivalnim koritom, kuhalno ploščo, hladilnikom in premično mizico. Čoln je zasnovan z mislijo na udobje in funkcionalnost. Na krovu se nahaja prostorna sončna ploščad, ki je idealna za sončenje in sproščanje. Zmogljivost plovila je enako impresivna kot njegova estetika. Stabilen trup in zmogljiv motor omogočata gladko in varno vožnjo tudi pri višjih hitrostih, pri čemer napredna navigacijska oprema zagotavlja enostavno in natančno upravljanje. Next 255 LX je na voljo z različnimi dodatnimi opcijami, ki lastniku omogočajo popolno prilagoditev svojim željam in potrebam. Inovativna tehnologija Hull Innovative System (H.I.S.) Gen III izboljšuje hidrodinamične lastnosti plovila, kar optimizira stabilnost, hitrost in porabo goriva ter omogoča mehkejšo plovbo, tudi v zahtevnejših morskih razmerah. Kabina, ki se nahaja pod palubo, je opremljena s kakovostnimi materiali in ponuja dovolj prostora za udobno bivanje. Notranjost vključuje prostorno ležišče za dve osebi, kar omogoča nočitve na vodi. Poleg tega je kabina opremljena z ločeno kopalnico, kar zagotavlja dodatno udobje in zasebnost. Ne zamudite priložnosti, da si ta elegantni čoln s športno obliko, ogledate na Zagrebškem Boat Showu 2025 v živo! Za vse ostale informacije in nasvete vas z veseljem vabimo, da nas obiščete v našem salonu Moto-Nautika 📍 Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Pokličite nas: ☎️ 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📱 +386 31 300 903 Ranieri International plovila na voljo pri Moto-Nautiki, si lahko ogledate tukaj: 🌐 https://moto-nautika.com/navtika/motorna-plovila/ranieri/ Oglejte si našo ponudbo vseh plovil: 🌐 www.moto-nautika.com Naša ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe: 🌐 www.motonautika-shop.com Plovila, ki so na zalogi in dobavljiva takoj lahko pogledate tukaj: 🌐 https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/

torek, 11. februar

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Sejemska sezona se začenja in zdaj je idealna priložnost, da se srečamo v živo! Med 19. in 22. februarjem vas podjetje As Boats, uvoznik plovil Karnic in Brig, vabi na največji hrvaški navtični sejem – Zagreb Boat Show, kjer bodo razstavljali v paviljonu 10 A na razstavnem prostoru št. 1. Kaj lahko pričakujete? Na sejmu boste lahko od blizu spoznali vrhunska plovila Karnic in Brig, se pogovorili s strokovnjaki podjetja As Boats in si zagotovili ekskluzivne informacije o aktualni ponudbi ter prihajajočih modelih. Razstavljeni modeli Karnic: Karnic SL902 Karnic CS740 Karnic SL742 Karnic SL692 Karnic SL642 Karnic 1851 Razstavljeni modeli Brig Brig Eagle 8 Brig Eagle 6.7 Brig Navigator 24 Brig Navigator 22 Sejem je vedno priložnost za druženje, raziskovanje novosti in sanjarjenje o prihodnjih navtičnih avanturah – zato ne zamudite! Zagotovite si termin ogleda Če si želite katro izmed plovil ogledati v miru, si lahko termin rezervirate na tej povezavi .
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
Vrsto opravkov in sestankov sem imel v preteklih tednih in čas je že bil, da svoje kopensko življenje za nekaj časa zamenjam z morskim. Popotovanje včasih ne poteka tako, kot bi si želel in prva dva dneva prihoda na barko nista bila ravno idealna. Tik pred odhodom sem na letališču izvedel, da so pri Swissu odpovedali let za San Francisco in mi spremenili povezovalni let. Letalo iz Züricha je imelo potem krepko zamudo in v San Francisco sem namesto sredi dne, priletel šele zvečer. Na žalost moja prtljaga ni priletela z menoj. Na letališču me je pričakal Jelko in odpeljala sva se do Skokice v marini Westpoint. Drugi dan sva namenila nakupu hrane, pijače, plina, goriva in iskanju moje prtljage. Pri slednjih dveh opravilih se je žal zapletlo. Ko sva v marini izplula iz priveza, da bi pri pomolu z bencinsko črpalko natočili gorivo, je poslušnost odpovedala ročka za plin in Skokica je ostala brez motornega pogona. V ozkem prostoru med pomoli in barkami sva bila z Jelčem nemočno prepuščena vetru, ki je Skokico nosil v plitvejši del marine. Paniko na krovu so opazili mornarji z drugih bark in nama priskočili na pomoč, da smo barko ukrotili in privezali kar počez med pomole. Z Michaelom s sosednje barke sva poskušala popraviti odtrgano sidrišče »zajle za gas«, a nama ni uspelo, zato sem se lotil druge težave – izgubljene prtljage. Včeraj so mi obljubili, da jo bodo popoldne pripeljali v marino, današnja informacija po telefonu pa je bila, da mojo prtljago še iščejo. Žal se mi je po telefonu uspelo pogovarjati le z odzivnikom in umetna inteligenca mi je na vsako moje vprašanje odgovorila, da se trudijo po najboljših močeh, da bi našli mojo prtljago. Mike s sosednje barke me je zato prijazno odpeljal do letališča, kjer sem v pisarni Uniteda izvedel, da je moja prtljaga verjetno ostala v Ljubljani in da še ne vedo, kdaj bo prišla v San Francisco. To je bila zares super informacija, sploh pa v kombinaciji z njihovim naslednjim vprašanjem, kam naj mi dostavijo prtljago. Rekel sem jim, da naj mi prtljago dostavijo na Skokico, ki bo vsak dan nekje drugje, čez nekaj dni pa na Tihem oceanu na poti proti Havajem. Pri Unitedu imajo pri posredovanju informacij o dostavi izgubljene prtljage ustaljen postopek preko interneta in sledilne kode, ki ga podpira umetna inteligenca, zato ne posredujejo drugih telefonskih številk ali mailov, kjer bi od žive osebe dobil ustrezne podatke. Vendar je uslužbenka Uniteda na koncu vendarle spoznala, da jaz na ta način svoje prtljage ne bom dočakal, zato mi je obljubila, da me bo po mailu obvestila, ko bo kaj novega, jaz pa ji bom potem lahko posredoval informacijo, kam naj mi pošljejo torbo. V upanju, da bo to delovalo, sem se poslovil od letališča, zvečer pa mi je v prtljažnem prostoru Skokice nekako uspelo z vezicami začasno pritrditi odtrgano sidrišče jeklenice za plin, da sva ob nočni plimi lahko izplula iz marine in potem po kanalih čez plitvine med svetilniki našla pot do zaliva. Skokico sva usmerila proti severu, proti 25 milj oddaljenemu San Franciscu. Noč je bila hladna, veliko hladnejša, kot sem pričakoval od Kalifornije. Moja improvizacija je ob previdni uporabi še vedno delovala in motorni pogon je ubogal premike ročice za plin. V dobro voljo me je spravil tudi mail od Uniteda, ki je ponoči priletel na moj računalnik in v katerem mi je uslužbenka sporočila, da je moja torba prišla v San Francisco, da jo bodo kmalu pregledali cariniki in jo zjutraj lahko pridem prevzet. Letališče leži ob morju v zalivu, na pol poti do San Francisca, zato sva bila z Jelčem še pred jutrom mimo letališča in sva potem v bližini spustila sidro. < San Francisco 2. del San Francisco Bay 2.del > Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

ponedeljek, 10. februar

RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Otok Iž je čudovit otok v zadrskem arhipelagu na Hrvaškem, ki se nahaja med Dugim otokom in Ugljanom. S svojo bogato zgodovino, slikovitimi kraji in čudovitimi zalivi je priljubljena destinacija za ljubitelje navtike. Zgodovina Otok Iž je bil naseljen že v prazgodovini. V 10. stoletju ga je bizantinski cesar Konstantin Porfirogenet imenoval Ez, pozneje pa se je ime spremenilo v Iž. V srednjem veku je bil otok v posesti zadrskih plemičev in meščanov. Župnijska cerkev sv. Petra v Velem Ižu se omenja že v 14. stoletju, vendar ni ohranjena v prvotni obliki. Med pomembne zgodovinske stavbe spadajo tudi dvorci družin Canagietti in Fanfogna. Po zadnjem popisu prebivalstva iz leta 2011 ima otok Iž 615 prebivalcev. Prebivalci so večinoma Hrvati, ki živijo v dveh glavnih naseljih, Velem Ižu in Malem Ižu . Pristanišča in zalivi Na otoku sta dve glavni naselji Veli Iž in Mali Iž . Veli Iž je glavno naselje otoka, ki se nahaja v istoimenskem zalivu na severozahodni strani otoka. V mestu je majhna marina, ki omogoča privez do 30 plovilom. V zahodnem delu je možno tudi sidrati in krmo plovila privezati na obalo. Le 1,5 nmi južno je manjši kraj Knež. Nasproti njega je otok Knežak, ki nudi zaščito pred severovzhodnimi vetrovi. Med otokoma je sidrišče Knežak – Dolinje z nameščenimi bojami za privez plovila. Če boste v sidrišče pripluli s severne strani med otokoma Iž in Knežak, je treba pluti po sredini kanala, kjer je največja globina morja 3 m, proti obali pa je nižja. Če zaplujemo že 0,5 nmi južneje, bomo pripluli do luke Mali Iž . Majhna ribiška vasica ima prav poseben čar. V majhni luki je možno pristati bočno ob pomolu na njegovi zahodni strani ali pa se privezati na južno stran pomola, na katerem stoji rdeč svetilnik. Na zunanjo stran (severno) pomola se ni dovoljeno privezati, saj na njej pristaja redna linija, ki Mali Iž povezuje s celino. Le 0,5 nmi južno je zaliv Bršanj , ki je trajektna luka otoka. V zalivu je tudi majhna luka namenjena plovilom domačinov. V zalivu lahko sidramo na globinah med 2 in 10 m. Za prenočevanje je izjemno priljubljen zaliv Vodenjak Veli , ki vedno pritegne s turkizno barvo morja. Pri plovbi v zaliv moramo biti previdni, saj je med otokoma Iž in Školjič plitvina, kjer je globina morja nižja od 1 m. V zalivu je gostilna. Nameščene so boje in privez je treba plačati. Vodenjak Veli je najjužnejši zaliv otoka. Kot drugi zalivi, primerni za sidranje, je na vzhodni strani otoka. Edini zaliv na zahodni strani je zaliv Soline , ki je na skrajnem severozahodnem delu otoka. Zaliv je zelo dobro zaščiten pred vsemi vetrovi, razen pred severnimi. V zaliv lahko vplujemo z zahodne ali severne strani, med otokoma Glurovič in Iž. Če vplujemo z zahodne strani, moramo biti pozorni na ribogojnico, ki je na jugovzhodni strani otoka Glurović. Če plujemo s severne strani, moramo biti pozorni na plitvino oziroma čer, ki je severovzhodno od otoka Glurović na sredini med otokoma Glurović in Iž. Med čerjo in otokom Glurovac je globina 4 m. Med čerjo in otokom Iž je globina 2 m, le v majhnem predelu 3 m. V zalivu lahko sidramo na globinah med 2 in 10 m. V južnem delu zaliva so globine pod 2 m, dno pa je muljasto. Majhni pomoli služijo le za privez plovil domačinov. Dno je peščeno, ponekod poraslo s travo. Sidro dobro drži. Otok Iž je idealna destinacija za tiste, ki iščejo mir, tišino in čudovito naravo. Poleg tega ponuja številne možnosti za pohodništvo, kolesarjenje in raziskovanje. Videoposnetki zalivov in pristanišč na otoku Iž posneti iz zraka
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Otok Pitcairn je majhen vulkanski otok v južnem Tihem oceanu, ki je del britanskega čezmorskega ozemlja. Skupaj z otoki Henderson, Ducie in Oeno tvori skupino Pitcairnovih otokov. Pitcairn je edini naseljen otok v tej skupini, ki se razprostira na približno 47 kvadratnih kilometrih. Zgodovina in prebivalci Otok je znan po svoji zgodovini, saj so njegovi prebivalci potomci upornikov z ladje HMS Bounty in njihovih tahitijskih spremljevalk. Leta 1790 so se uporniki naselili na otoku in zažgali ladjo, da bi preprečili njegovo odkritje drugim. Danes na otoku živi približno 47 ljudi, ki so večinoma potomci teh upornikov. Dostop Življenje na Pitcairnu je precej izolirano. Otok nima letališča, zato je dostop mogoč le po morju. Potniki, ki želijo obiskati otok, se običajno vkrcajo na ladjo MV Silver Supporter na otoku Mangareva v Francoski Polineziji. Plovba do otoka traja 32 ur. Pristanišče na otoku ni zgrajeno. Ker je otok vulkanskega nastanka, globine morja hitro naraščajo. Že v neposredni bližini je globina več kot 1000 m, nato pa hitro naraste na 3000 m. Ladje, ki priplujejo do otoka, morajo sidrati v neposredni bližini. Potnike izkrcajo s pomočjo pomožnih plovil, ki pristanejo na obali zaliva Bounty Bay. Izkrcanje potnikov lahko traja zelo dolgo. Otok leži na odprtem morju in vremenske razmere pogojujejo, kdaj se bo možno izkrcati. Življenje na otoku Glavno naselje je Adamstown, kjer prebivalci živijo v tesno povezani skupnosti. Prebivalci se ukvarjajo s kmetijstvom, ribolovom in ročnimi deli, ki jih prodajajo obiskovalcem in prek spleta. Oddaljenost do najbližjega kopnega Otok Pitcairn je eden izmed najbolj izoliranih naseljenih krajev na svetu. Najbližje kopno je otok Mangareva v Francoski Polineziji, ki je oddaljen približno 540 kilometrov. Druga bližnja kopna so Tahiti, ki je oddaljen približno 2.170 kilometrov, in Rapa Nui (Velikonočni otok), ki je oddaljen približno 2.075 kilometrov. Otok Pitcairn je fascinanten primer izolirane skupnosti z bogato zgodovino in edinstvenim načinom življenja. Kljub svoji oddaljenosti in majhnemu številu prebivalcev, otok še naprej privablja zanimanje zaradi svoje zgodovine in kulture. Foto: Pitcairn Islands Tourism
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Blazine ComfortSeat, ki jih v Sloveniji ekskluzivno zastopa ŽGAJNAR CORPORATION, so pravi sinonim za udobje, trpežnost in estetsko privlačnost. Posebej zasnovane za uporabo na jadrnicah, motornih čolnih in plažah. Blazine ComfortSeat omogočajo vrhunsko izkušnjo med sproščanjem na vodi ali ob obali. Izdelane iz visokokakovostnih materialov, ki so odporni na vodo, sol, sonce in druge vremenske vplive, zagotavljajo dolgotrajno uporabo in ohranjanje barv. Blazine ComfortSeat so na voljo v različnih dimenzijah in barvah, kar omogoča prilagoditev vašim specifičnim potrebam in estetskim željam. Ne glede na to, ali iščete majhne blazine za sedeže na čolnu ali večje blazine za udobno ležanje na plaži, ComfortSeat ima rešitev za vas. Poleg odpornosti in trpežnosti blazine ComfortSeat zagotavljajo tudi izjemno udobje. Njihova zasnova nudi optimalno podporo hrbtu in sedenju, kar je še posebej pomembno med dolgimi plovbami ali sproščanjem na plaži. Enostavno čiščenje in vzdrževanje je še ena prednost, ki jo ponujajo te blazine, kar jih naredi idealne za vse vaše vodne dogodivščine. ŽGAJNAR CORPORATION, slovenski ponudnik z dolgoletno tradicijo in izkušnjami, prinaša blazine ComfortSeat na slovenski trg, kjer se hitro uveljavljajo kot priljubljena izbira za vse ljubitelje vode in sonca. Z raznolikimi barvami in vzorci lahko ComfortSeat blazine prilagodite vsakršnim plovilom in okoljem, da ustvarite popolno udobno in stilsko izkušnjo. Več o ComfortSeat sedežih pri slovenskem zastopniku ComfortSeat Adria , info@zgajnar.com , tel.: +386 41 404 403.
RumenoeNavtikapred 9 dnevi
ePropulsion, vodilni svetovni proizvajalec in inovator na področju navtičnih električnih pogonskih sistemov, je predstavil nov zunajkrmni električni motor X40, prihodnost čistega, tihega in zmogljivega ladijskega pogona. X40, ki tehta 20 odstotkov manj kot tradicionalni motorji, ponuja 40 kW moči z 88,2-odstotno skupno učinkovitostjo pogonskega sklopa. Z uporabo njihovega posebnega algoritma je ePropulsion optimiziral več kot 20 ključnih spremenljivk, da bi dosegel neprimerljivo hidrodinamično učinkovitost propelerjev X40. S tem so zagotovili bolj mirno plovbo in še manjšo porabo energije. Poleg svoje izjemne zmogljivosti ima X40 kompaktno zasnovo, ki združuje električno krmiljenje, električni trim/nagib, električno krmilno enoto (ECU) in krmilnik motorja v eni sami enoti, kar navtikom omogoča maksimiranje uporabnega prostora na krmi. ePropulsion Smart System Architecture (eSSA) omogoča brezhibno in brezskrbno izkušnjo konfiguriranja pogonskega sistema X40. Modularna arhitektura podpira preprosto in varno povezovanje različnih komponent in omogoča integracijo z obnovljivimi viri energije, kar povečuje trajnost izkušnje s plovilom. X40 zagotavlja intuitiven in udoben nadzor nad motorjem in je enostaven za uporabo tudi za navtične začetnike. Digitalno krmilo in pametne ročice za plin zagotavljajo takojšnjo povratno informacijo. Električni krmilni sistem X40 odpravlja potrebo po hidravličnih komponentah in ponuja poenostavljeno rešitev z nizkimi stroški vzdrževanja. Več kot le poenostavitev, to digitalno krmiljenje služi kot prehod do nabora naprednih sistemov za pomoč pri plovbi. Z izjemno natančnostjo in odzivnostjo utira pot izboljšani varnosti in nadzornim funkcijam, ki revolucionirajo izkušnjo plovbe. Vgrajen sistem nadzora X40 omogoča prikaz podatkov v realnem času, napredno spremljanje, poročanje in sledenje potovanju. ePropulsion je v X40 vključil tehnologijo frekvenčne resonančne izolacije in dušenja tresljajev. Zato ima motor tiho zasnovo, ki ustvarja manj tresljajev kot primerljivi zunajkrmni motorji. »X40 je naslednja evolucija električnih zunajkrmnih motorjev te velikosti, ki prikazuje najvišjo raven raziskovalne in razvojne zmogljivosti ePropulsion,« je dejal Danny Tao, izvršni direktor in soustanovitelj ePropulsion. »Vedno iščemo inovacije, ne samo zato, da bi se ujemali s tistim, kar je na voljo za standardne zunajkrmne motorje z notranjim zgorevanjem, temveč da bi presegli njihove zmogljivosti in zagotovili resnično, izboljšano zmogljivost, hkrati pa zagotovili tiho, čisto in zmogljivo alternativo za pogon.« X40, izdelan za morsko okolje, vključuje varno in zanesljivo 96 V električno platformo, ki je v skladu z najnovejšimi standardi IEC. Je vodoodporen po standardu IP67 in izdelan tako, da zdrži minimalno življenjsko dobo 5000 ur. X40 je združljiv z obsežnim naborom dodatkov, kot so pametni plin ePropulsion, digitalni krmilnik, pametni zaslon, propelerji, baterija G102-100, polnilnik baterij, krmilnik solarnega polnilnika, MPPT in DC-DC. Dodatne informacije pri slovenskem zastopniku ePropulsion, Burin Boats , tel.: +386 40 322 422

nedelja, 9. februar

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Med 19. in 23. februarjem 2025 bo v Zagrebu potekal težko pričakovani Zagreb Boat Show, eden izmed največjih navtičnih sejmov v regiji. Moto-Nautika bo tudi letos prisotna s svojo bogato ponudbo vrhunskih plovil, pri čemer bo posebej izstopala ekskluzivna premiera Ranieri International Next 255 LX . Prav tako bodo obiskovalci imeli priložnost ogledati širok nabor Grand Boats gumenjakov, ki slovijo po kakovosti, inovativnosti in udobju. Premiera Ranieri International Next 255 LX Ranieri International je znan po elegantnih, sodobnih in tehnično dovršenih plovilih, ki združujejo zmogljivost in prestiž. Model Next 255 LX bo na sejmu predstavljen premierno, kar pomeni, da bodo obiskovalci med prvimi imeli priložnost doživeti ta izjemen čoln v živo. Premiera Ranieri Next 255 LX bo potekala v paviljonu 8A, razstavni prostor 11. Grand Boats: Vrhunski gumenjaki za vsako potrebo Na sejmu bodo predstavili tudi prestižno ukrajinsko blagovno znamko Grand Boats, ki jo odlikujejo zanesljivost, vrhunska izdelava in izjemne plovne lastnosti. Grand Boats plovila bodo predstavljena v paviljonu 8A, razstavni prostor 11, kot tudi v paviljonu OP-8A, razstavni prostor 2. Grand Boats ponujajo popolno razmerje med kakovostjo in ceno, kar jih postavlja v sam vrh izbire za ljubitelje gumenjakov. Obiščite nas na Zagreb Boat Show 2025! Moto-Nautika vas vabi, da nas obiščete na Zagreb Boat Show 2025 in si ogledate našo ponudbo. Naši strokovnjaki vam bodo na voljo za vse informacije, nasvete in predstavitve. Za več informacij nas lahko kontaktirate: Telefon : 02 629 04 00 (#2), Plovila: +386 31 300 903 Email : info@moto-nautika.com Spletna stran : www.moto-nautika.com , Ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe : www.motonautika-shop.com Veselimo se vašega obiska!

petek, 7. februar

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Ljubitelji navtike Reka vabi, da doživite mesto  tudi izven poletne sezone in se jim pridružite na Karnevalu v Reki 2025, enem največjih in najbolj cenjenih karnevalov v Evropi. Domačini mu pravijo tudi 5. letni čas. Uradno so ga otvorili že 17. januarja 2025 z dvigom pustne zastave in predajo ključev mesta, pestro pustno dogajanje pa bo trajalo vse do 5. marca 2025. Vrhunec karnevala predstavljata otroška in mednarodna karnevalska povorka. Z bogato okrašenimi vozovi, tradicionalnimi maskami in domiselno oblečenimi udeleženci bosta zagotovo prava paša za oči. Otroška karnevalska povorka, na kateri bodo najmlajši pokazali svoje ustvarjalne maske, bo Korzo do zadnjega kotička napolnila 15. februarja 2025. Mednarodna karnevalska povorka z več kot 10.000 udeleženci iz različnih držav se bo zgodila 2. marca 2025. Zgodovina karnevala Karneval v Reki ima bogato tradicijo, ki sega v srednji vek, ko so se prebivalci pred postnim obdobjem maskirali in skupaj praznovali. V sodobni obliki se karneval v Reki praznuje od leta 1982 in je v kratkem času postal eden najpomembnejših karnevalov. Leta 2009 ga je Sunday Times uvrstil celo na seznam 500 najpomembnejših dogodkov v Evropi. Otroška karnevalska povorka Prav poseben del programa je Otroška karnevalska povorka, ki bo letos potekala 15. februarja 2025. Ta dogodek najmlajšim omogoča, da izrazijo svojo ustvarjalnost in veselje do maskiranja, hkrati pa ohranja tradicijo in prenaša pustni duh na mlajše generacije. Mednarodni dogodek Karneval v Reki vsako leto v največje kvarnersko mesto privabi več kot 100.000 obiskovalcev iz celega sveta. V mednarodni karnevalski povorki, ki je letos na sporedu 2. marca 2025, sodeluje več kot 10.000 namaskiranih udeležencev iz različnih držav. To prispeva k medkulturni izmenjavi in promociji mesta Reka kot turistične destinacije. Tradicionalni zvončarji Nepogrešljivi del karnevala v Reki so zvončarji, tradicionalne maske, ki so uvrščene na UNESCO-v seznam svetovne nesnovne kulturne dediščine. Njihova prisotnost simbolizira odganjanje zime in zlih duhov ter prinašanje pomladi. Pridružite se nam na karnevalu v Reki 2025 in doživite nepozabno pustno izkušnjo. Opomba: Program dogodkov je informativen in se lahko spremeni. Za najnovejše informacije obiščite uradno spletno stran organizatorjev. Vir in foto: HTS; Rijeka Tourist Board

četrtek, 6. februar

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
V četrtek 13.2.2025 ob 20.00 uri bo potekalo prvo predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Na letošnjem prvem predavanju bomo govorili o: Izbira prave jadrnice glede na število oseb in udobje. Postopek prevzema in vračanja plovila brez stresa. Primerjava različnih izhodišč in destinacij na Jadranu. Pregled najuporabnejših navtičnih aplikacij (za vreme, navigacijo, marine). Prilagajanje plovbe vremenskim razmeram – osnove meteorologije. Kako pravilno reagirati ob nevihti ali močnem vetru. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. Datum predavanja: 13.2.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

sreda, 5. februar

RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Grand Boats je priznana ukrajinska blagovna znamka, ki združuje vrhunsko kakovost, varnost in inovativnost v svetu plovil. Njihova filozofija temelji na popolnosti dizajna, uporabi najboljših materialov in vrhunski tehnologiji, zaradi česar so njihovi RIB čolni (Rigid Inflatable Boats) med najbolj iskanimi na trgu. Ne glede na to, ali gre za manjši pomožni čoln, družinski RIB ali večji komercialni model, Grand Boats vedno zagotavlja vrhunsko varnost in udobje. Poleg tega ponujajo izjemno razmerje med kakovostjo in ceno – za vse, kar nudijo, so njihova plovila cenovno dostopna v primerjavi s konkurenco. Letno proizvedejo več kot 2.000 plovil Grand Boats je podjetje z bogato zgodovino in tradicijo v izdelavi visokokakovostnih plovil. Ustanovljeno je bilo leta 2001 v Harkovu v Ukrajini, sprva kot proizvajalec napihljivih zložljivih čolnov. Sčasoma se je podjetje specializiralo za RIB čolne (Rigid Inflatable Boats) in postalo eden izmed vodilnih svetovnih proizvajalcov na tem področju. Njihova plovila so danes znana po izjemni kakovosti, elegantnem dizajnu in zanesljivosti ter so prisotna na trgih po vsem svetu. V več kot dveh desetletjih delovanja je Grand Boats razvil široko paleto več kot 70 različnih modelov čolnov, ki ustrezajo najvišjim standardom in združujejo eleganco, zanesljivost ter kakovost. Danes Grand Boats letno proizvede približno 2.000 čolnov in ima razvejano mrežo distributerjev ter prodajalcev v 32 državah, kar zagotavlja stalno dostopnost njihovih plovil po vsem svetu. Njihova zavezanost kakovosti in zadovoljstvu strank jih je postavila med najbolj zaupanja vredne blagovne znamke v navtični industriji. Od leta 2001 so prodali že več kot 30.000 čolnov. Zelo stabilni tudi v zahtevnih vremenskih razmerah RIB čolni so že sami po sebi izjemno varni, saj njihova konstrukcija združuje trdnost trupa iz steklenih vlaken z napihljivimi tubami, ki delujejo kot stabilizatorji. To pomeni, da so RIB čolni izjemno stabilni tudi v zahtevnih vremenskih razmerah in imajo visoko plovnost, saj napihljive tube omogočajo, da se čoln obdrži na površini vode tudi v primeru močnega naleta valov. Poleg tega so napihljive tube zasnovane tako, da absorbirajo udarce, kar zmanjšuje možnost poškodb trupa in zagotavlja udobnejšo vožnjo. Grand Boats pa varnost dviguje na še višjo raven s skrbno preučeno zasnovo, ki vključuje okrepljeno konstrukcijo iz steklenih vlaken, preverjeno stabilnost in vrhunsko vodljivost. Vsak model je načrtovan s ciljem zagotavljanja maksimalne varnosti ne glede na velikost in namen uporabe. Unikatni sistem High-Step-Hull Napreden dizajn trupa High-Step-Hull zagotavlja izjemno plovnost in zmanjšuje upor vode. Ta sistem omogoča manjši stik napihljivih cilindrov z vodo pri visokih hitrostih, kar izboljšuje stabilnost in zmanjšuje porabo goriva. Zaradi povečane vzgona in odlične vodljivosti pa zagotavlja udobno in varno plovbo tudi v zahtevnih morskih razmerah. Kombinacija najboljših svetovnih materialov Ena od glavnih in strogih pravil Grand Boats je uporaba najboljših materialov od najbolj zanesljivih proizvajalcev. Vsi sestavni deli in sistemi, uporabljeni pri izdelavi čolnov, prihajajo iz podjetij z brezhibnim ugledom. Uporabljajo petplastno ojačano tkanino z visoko gostoto, ki jo zagotavlja priznana blagovna znamka HEYTEX iz Nemčije. Za najvišji razred čolnov so cilindri izdelani iz izjemno trpežnega materiala HYPALON ORCA iz Francije, kar zagotavlja dolgotrajno vzdržljivost in odpornost na ekstremne pogoje. Vsak novi model Grand RIB je certificiran v skladu z mednarodnimi standardi ISO ter izpolnjuje zahteve CE, UKCA, USSG in EPA. CAD/CAM tehnologija Vsak Grand čoln združuje edinstveno kombinacijo inovativnih tehnologij, patentov in obsežnih praktičnih izkušenj. Uporaba najsodobnejših CAD/CAM tehnologij v oblikovanju omogoča natančno izpopolnitev vsake podrobnosti, kar zagotavlja vrhunsko kakovost. CAD (Computer-Aided Design) pomeni računalniško podprto oblikovanje, kjer inženirji ustvarijo natančne 3D modele čolnov. CAM (Computer-Aided Manufacturing) pa omogoča, da te modele neposredno uporabijo pri proizvodnji, kjer stroji izrežejo in oblikujejo materiale z izjemno natančnostjo. Si želite svoje Grand Boat plovilo? Za vse informacije in nasvete vas z veseljem vabimo, da nas obiščete v našem salonu Moto-Nautika 📍 Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Pokličite nas: ☎️ 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📱 +386 31 300 903 Veselimo se vašega obiska! Grand Boats plovila na voljo pri moto-Nautiki, si lahko ogledate tukaj: https://moto-nautika.com/navtika/gumenjaki/grandboats/ Oglejte si našo ponudbo vseh plovil: 🌐 www.moto-nautika.com Naša ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe: 🌐 www.motonautika-shop.com Plovila, ki so na zalogi in dobavljiva takoj lahko pogledate tukaj: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/
RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Ladjedelnica Quarken ponuja perfektno mešanico vznemirljivih zmogljivosti in udobja za uživanje na vodi. 100% izdelava na Finskem vam zagotavlja kvaliteto in inovativne rešitve, ki so vodilne v navtični industriji. Ena najpomembnejših je gotovo trup, izdelan z vakuumsko infuzijo, ki zagotavlja trdnost, nižjo težo in brezhiben izgled ter funkcionalnost. Model 27 T Top, večkrat nagrajen super gliser, je 8,35 m dolgo in 2,59m široko plovilo za 9 ljudi in kabino. Na krovu boste našli 2 udobna in prilagodljiva skiperska sedeža, ki sta vrtljiva za 180 stopinj, tako da vam služita tudi, ko ste zasidrani. S tem pridobite tudi prostor za mizo, kjer lahko udobno sedi tudi 6 oseb. Konzola s prilagodljivim volanom je velika in pregledna z visokim vetrobranom in brisalcem ter najnovejšo tehnologijo in temno sivo nereflektivno ploščo. Konzola je tudi ločeno osvetljena, z USB polnilcem in odlagalnimi površinami za kozarce ter dvignjenim naslonom za noge. Senco vam zagotavlja masiven T-Top z LED svetili, ki se lahko dopolni s karbonskimi konzolami naprej in nazaj za senco po celotnem krovu. V zadnjem delu nas pričaka velika klop, ki se v trenutku spremeni v ogromno ležišče z ločenim naslonjalom za ležalko. Pod klopjo boste našli dva velika predala za odlaganje ter poseben prostor za hrambo opreme. Vsi prostori so opremljeni z inox zapiranjem in ključavnicami. Miza z električnim pomikom se lahko razprostre v jedilno mizo ali se preklopi na dva dela. Dve veliki platformi zadaj vam omogočata prost prehod na plovilo, brez da bi morali premagovati stopnice. Na premec dostopate s prehodom do širokega naslonjača, ki ga lahko spremenite v ležalni del. Prav tako je možno na premec namestiti mizo, serijsko pa je sprednji del oblikovan po vzoru jadrnic, katere imajo vodilo in sidro zamaknjeno v levo stran plovila za lažji vstop in izstop, ki služi tudi kot sedalna površina, tako da namestitev račjega kljuna ni potrebna. V kabini nas pričaka XXL ležišče, ki bo služilo tudi ljudem višje rasti ter kopalniška omarica z umivalnikom ter straniščem, ki lahko zaradi lesene obdelave okrog in okrog služi tudi kot odlagalna površina. Na levi strani je tudi priročna sedalna klop. Po celotni kabini je nameščena ambientna razsvetljava ter preproga in 1 USB polnilec. Model 27 je mogoče naročiti v kar petih različnih konfiguracijah, tudi s tremi skiperskimi sedeži ter kuhinjskim otokom zunaj, plovilo pa lahko dopolnite z vrsto dodatne opreme. Pokličite jih za individualno ponudbo, da skupaj zaplujete v leto 2025! Kot generalni zastopnik za plovila Marinello, AS Marine, EOLO, Nuova Jolly in partner Quarken vam nudijo kompletno storitev – servis in diagnostiko motorjev Yamaha, Suzuki, Honda, Mercury in Tohatsu, popravila poliestra in tubusev, vgradnja dodatne opreme, hrambo plovil in mnogo več! Prav tako pa so vam na voljo tudi, ko ste na dopustu. Na Jadranu vam nudijo mobilne servisne točke, tako da nikoli ne ostanete sami. Ta teden velja za model QUARKEN 27 T Top z Yamaho F 300 posebna promocijska cena. Tehnični podatki: Dolžina: 8,35 m Širina: 2,59 m Suha teža: 2500 kg Št. ljudi na krovu: 9 Kabina: za 2 osebi Max motorizacija: 350 hp Rezervoar goriva: 300 L Rezervoar vode z zunanjim tušem: 60 L Dodatna oprema, vključena v ponudbo: Prednje ležalne blazine Opcijsko oblazinjenje T TOP Garmin 12'' s karto Jadrana in in-hull sondo Elektro winch z verigo in konzolo Bow thruster Brezžično polnjenje telefona Marinco 220V Avtomatski trim tabi Elektro mornarski WC z rezervoarjem odpadne vode 120L Audio sistem Fusion z 4x zvočniki Kompletna montaža Cena: QUARKEN 27 T TOP Z YAMAHA F 300 z integriranim elektro volanom in hidravliko - Promocijska cena 140.000,00 EUR z DDV  (možno doplačilo za Yamaho F 350). Več informacij pri slovenskemu zastopniku plovila QUARKEN, Navigator Group Ptuj, https://navigator-ptuj.si/ , info@navigator-ptuj.si ali tel.:+386 51 238 901 ali +386 40 440 460. {gallery}quarken-27-t-top{/gallery}
RumenoeNavtikapred 14 dnevi
Spalax 2 je na Maldive prijadral iz Šrilanke pred kakšnim letom dni. Zaradi napadov Hutijev v Rdečem morju in ponovni piratski nevarnosti v Adenskem zalivu sem se odločil, da plovbo okoli sveta prekinem za eno leto. V tem času so vojaške mornarice svetovnih velesil v Rdečem morju in Adenskem zalivu naredile red, tako da sem se letos vrnil na Maldive, da nadaljujem svojo svetovno odisejado. Po tako dolgi odsotnosti je bila barka v obupnem stanju. Moj agent je najel mladeniče iz Šrilanke, Bangladeša in Pakistana, da bi skrbeli za mojo barko, čeprav niso imeli pojma o navtiki. Enostavno so se vselili na barko, porabili vso vodo in hrano, pokvarili štedilnik, izpraznili akumulatorje, zamašili vse štiri straniščne školjke in s cigaretnimi ogorki naluknjali blazino moje nove sedežne garniture. Navajam tudi omejen spisek stvari, ki so mi jih pokradli moji »čuvaji barke«: rezervno sidro z verigo in vrvjo, privezne vrvi, baterijski vrtalnik, multimeter, kuhinjski pribor, brisače. Letos sem na Maldive priletel 3. januarja, moja posadka, Tone Mrak, Ivan Gonzalez in Hans Verschuur, pa se mi je pridružila 6. januarja. Takoj smo začeli pripravljati barko na dolgo pustolovščino na Indijskem oceanu. Nakupili smo dovolj zalog hrane in pijače za dvotedensko potovanje od Maldivov do Džibutija in po treh dneh je bilo vse pripravljeno, vendar smo najprej opravili poskusno plovbo. 10. januarja navsezgodaj pa smo zares izpluli. Še preden smo prišli na odprto morje, je odpovedal avtopilot in vrnili smo se na privez. Odpovedala pa je tudi moja posadka. Čeprav sem že plačal za vso hrano, pijačo, gorivo in vodo za štiri osebe, so zahtevali povrnitev svoje pristojbine. Njihove pristojbine, vključno s prispevkom za hrano, pijačo in gorivo, sem jim takoj vrnil in jih naslednji dan zgodaj zjutraj odpeljal na obalo. Podali smo si roke in se vljudno poslovili. Še isti dan popoldan pa me pokliče Tone z letališča in pravi, da imajo težave z vizumom ter me prosi za telefonsko številko mojega agenta. Takoj mu jo posredujem. Naslednji dan izvem od svojega agenta, da so vsi trije člani moje bivše posadke imeli v potnih listih izstopne vizume za ladjo, ne pa za letalo. Zato so zamudili svoje lete domov. Morali so si kupiti nove letalske vozovnice in prespati eno noč v hotelu. Naslednji dan dobim e-pošto od Toneta z računom za vse stroške, ki jih je moja posadka utrpela zaradi napačnega vizuma. Stroške v višini 2700 ameriških dolarjev, naj bi jim povrnil jaz. Na tem mestu navajam samo dejstva, saj so moji komentarji popolnoma odveč. Moji bralci si bodo že sami ustvarili mnenje o moji nesojeni posadki. Naslednji dan sem šel takoj v akcijo. Kupil sem nov avtopilot in vetrni instrument, ju preizkusil in 17. januarja ob osmih zjutraj je Spalax 2 dvignil sidro in jo jadrno popihal z Maldivov. Destinacija: Džibuti smer: 300 stopinj. veter: severo-vzhodni monsun. razdalja: 1850 navtičnih milj. število članov posadke: eden. zaloge hrane in pijače: dovolj za štiričlansko posadko. Zredil se bom. < Zašpiljena klobasa Nadaljevanje plovbe 25.2.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

torek, 4. februar

RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Zagrebški velesejem od 19. do 23. februarja 2025 postaja središče navtičnega sveta. Ta spektakularen sejem prinaša razstavo plovil, navtične opreme in inovacij in je prava oaza za otvoritev prihajajoče navtične sezone. Na enem mestu se bodo zbrali vodilni domači in svetovni proizvajalci plovil, ponudniki storitev in vsi ljubitelji morja. Ob bogati ponudbi plovil in opreme se bodo predstavile hrvaške marine, čarter podjetja, ladjedelnice, agencije in druge relevantne institucije, kar bo odlična priložnost za vpogled v najnovejše trende in prihodnje smernice razvoja navtike. Pokrovitelja sejma navtike sta mesto Zagreb in Ministrstvo za morje, promet in infrastrukturo Republike Hrvaške. Več kot 30 letna tradicija Sejem navtike uspešno združuje bogato tradicijo z najnovejšimi trendi, zaradi česar je ključni navtični dogodek na Hrvaškem. Tu se srečujejo vsi relevantni deležniki navtičnega sektorja za medsebojno sodelovanje, mreženje in srečanja s končnimi kupci. O njegovi pomembnosti in priljubljenosti priča impresivna številka 25.000 obiskovalcev letno. Na sejmu se bodo predstavili skoraj vsi vodilne domače ladjedelnice, med njimi Brodogradnja Pičuljan, Grginić jahte, Leidi, Terra Nauta, Sidrotec, ladje Bura, ladje Arba in ladje Barracuda. Med tujimi proizvajalci, ki se bodo predstavili, so Jeanneau, Wellcraft, Delphia, Zodiac, Quicksilver, Seastorm, Fortis, Zar Formenti, Salpa, Walker Bay, Saver, Marine Site, Coaster, Beneteau, Nimbus, Saxdor, Marlin, Highfield, Atlantic Marine, Prua Al Vento, Gaia, Tige, Protagon Yachts, Idea Marine, Ocean Master, Karel Boats in Tiger Marine. Med razstavljavci bodo tudi številna slovenska podjetja. Med drugim se bo predstavila tudi blagovna znamka BlueCell z bogatim programom litijevih baterij za plovila. Kaj vas čaka? Vrhunska razstava plovil v šestih paviljonih – jahte, gliserji, čolni, kajaki, gumenjaki ter ladijski in izvenkrmni motorji Najnovejša oprema in inovacije – od potapljaške in jadralske opreme do vrhunskih vodnih športov Ekskluzivne premiere – domači in tuji proizvajalci bodo predstavili svoje najnovejše modele plovil Privlačna spremljajoča vsebina Na sejmu se bosta predstavila tudi zlata brata Valent in Martin Sinković, ki se bosta družila z obiskovalci in predstavila kratki film "Bratja Sinković - Neverjeten finale, vreden zlata!" Društvo čolnarjev Neretve bo pripravilo razstavo o tradicionalnih čolnih in trupih z video predstavitvami projektov, kot je "Čoln v New Yorku". Čolnarji in čolnarice iz različnih hrvaških mest in regij bodo predstavili svoje dejavnosti in ohranjanje pomorske dediščine. Pomorska akademija Adria Libar bo organizirala panelno razpravo na temo: "Ali lahko Hrvaška postane destinacija, ki promovira odličnost in odgovornost v navtiki?" Nagradna igra za vse obiskovalce Obiskovalci z nakupom vstopnice sodelujejo v nagradni igri z vrednimi nagradami, med katerimi so: vikend križarjenje z jahto Mirakul (sponzor Grginić Yachts), tečaj potapljanja, vikend trening za skiperja, rešilni jopič, darilni boni in članarina. Odpiralni čas sejma je od 10.00 do 19.00, razen ob nedeljah, ko je sejem odprt do 18.00. Cena enodnevne vstopnice je 7,00 evrov, za vse dni pa 15,00 evrov, kupite pa jih lahko tudi preko spleta na spletnem portalu Ulaznice.hr. Vstopnica velja za oba sejma. Zagrebški lovski sejem V istem terminu, od 21. do 23. februarja, poteka tudi Zagrebški lovski sejem, osrednja regijska prireditev, ki jo podpira Hrvaška lovska zveza. Na sejmu se bodo predstavili proizvajalci in zastopniki priznanih svetovnih znamk lovske, športne, vojaške in varnostne opreme. Obiskovalce čakajo številne zanimivosti, kot so lovska gastro predstava, razstava lovskih psov, predstavitve sokolov in sokolarstva, lokostrelstvo z nasveti vaditeljev, diorama – razstava divjih nagačenih živali z lovsko značko, razstava gob, in živalski vrt s temo skrbi za živali v mestu ter razstavo živih kač, bo zagrebška policijska uprava predstavila preventivne aktivnosti in programe. Lovski sejem bo posvečen 100. obletnici Hrvaške lovske zveze. Več na www.zv.hr in družbenih omrežjih Zagrebškega velesejma
RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Prišel je pustni čas, najbolj zabavno obdobje v letu, ki ima na Kvarnerju bogato tradicijo. Oblast so prevzele maškare, kurenti so si nadeli zvonce in začeli odganjati zimo ter klicati pomlad. Pustovanje je tisti čas v letu, ko se skrijemo za masko in povemo, kar si mislimo. Nekaj dogodkov, ki so še posebej zanimivi smo vam podrobneje predstavili spodaj. REŠKI KARNEVAL, 17.1.-5.3.2025 Reka je v marsičem specifično mesto in med vsemi temi posebnostmi je tudi »tisto nekaj«, kar jo razlikuje od preostalega sveta. Medtem ko vsi leto živijo s štirimi, je Reka ustvarila svoj edinstveni peti letni čas. Ime mu je Karneval. In karneval so na Reki vedno pisali z veliko začetnico in ga živeli z vsem srcem. Med 17. januarjem in 5. marcem vas na Reki čaka bogat program karnevalskega dogajanja, katerega vrhunec bo 2. marca v tradicionalni Mednarodni karnevalski povorki skozi mestno jedro, ki je ena največjih karnevalskih prireditev nasploh. OPATIJA KARNEVAL 2025, 17.1.-5.3.2025 Čar opatijskega karnevala lahko doživite skozi številne prireditve, kot sta Otroški karnevalski korzo s maskiranimi otroškimi skupinami in "Balinjerada", kjer se pogumni udeleženci spuščajo po strmi cesti v nenavadnih in kreativnih 'vozičkih'. Ta nora dirka vozil na koleščkih poskrbi za nepozabno zabavo tako za najmlajše kot za starejše. "Taxi balinjera" je zabaven program, ki vsem obiskovalcem in turistom omogoča doživetje te nore vožnje. Zato se našemite in pridite v Opatijo! FESTIVAL KURENTOV, 1.3.2025, MATULJI Ne zamudite Festivala kurentov, ki bo 1. marca 2025. bo v Matuljih v organizaciji Turistične skunosti Matulji, na katerem bodo sodelovala tudi prijateljska društva iz Slovenije. Imeli boste priložnost spoznati bogato pustno tradicijo tega kraja in se nato zabavati v šotoru v središču Matuljev, kjer vas čaka bogat animacijski program. Kurenti so del bogate tradicije tega kraja in so uvrščeni na Unescov seznam svetovne dediščine. PUST V DUBAŠNICI, 25.1.-4.3.2025, MALINSKA Dubašnica bo ponovno živela v znamenju pusta, znanega tudi kot peti letni čas. To čarobno obdobje, prelito z barvami, maskami in veseljem, prinaša obilico dogajanja v šotoru na Šolsko-športnem igrišču v Bogovićih. Tradicionalni programi, kot sta slovesna predaja ključev oblasti maškaram in dvig pustne zastave, ter številni z glasbo, plesom in smehom prežeti večeri vabijo obiskovalce vseh generacij na nepozabno pustno doživetje. KARNEVAL V BAKARSKEM KRAJU 2025, BAKAR Posebnost letošnjega petega letnega časa v bakarskem kraju je, da vas tradicionalni pustni tanci čakajo v vsakem naselju na območju mesta Bakar, in sicer v Zlobinu, Hreljinu, Kukuljanovem, Škrljevem, Bakru, Krasici in Praputnjaku. Katerega koli boste izbrali, ne boste zgrešili.