Vir: eNavtika

RumenoeNavtikapred 7 urami in 50 minutami
V marini Portonovi v Črni gori je požar popolnoma uničil 30 metrsko jahto Ramonda. Po navedbah črnogorske Uprava pomorske varnosti in luške uprave naj bi požar na plovilu izbruhnil 27. marca ob 18.25 uri. Požar se je po plovilu hitro razširil, kljub temu, da ima vgrajen proti požarni sistem. V marino so nemudoma prihiteli gasilci marine Portonovi in poklicni gasilci iz mesta Herceg Novi. Gorečo jahto so odvlekli iz marine, da se ogenj ne bi razširil na druga plovila. Boj z ognjenimi zublji je trajal Več Ur. Jahta je pogorela skoraj do vodne linije. Gasilci so se trudili, da se ne bi potopila. Na krovu je bilo 8000 l pogonskega goriva, kar bi lahko povzročilo ekološko katastrofo. Kaj je vzrok požara še ni znano. V požaru ni bil poškodovan nihče Jahta Ramonda je tipa Magellano 30. Zgrajena je bila leta 2023 v ladjedelnici Azimut kot peto plovilo tega tipa. Cena novega plovila znaša okrog 10 MIO EUR, cena rabljenih pa med 8 in 9 MIO EUR. Foto: Uprava pomorske sigurnosti i upravljanja lukama Crne Gore
RumenoeNavtikapred 9 urami in 29 minutami
Pri Elan Yachts razširjajo možnosti prilagajanja priljubljenega modela Impression 45 in ponujajo več možnosti za notranjo opremo in materiale. Impression 45, ki je bil prej na voljo z rustikalno hrastovo notranjostjo in sivimi frontami omar, bo zdaj na voljo s tremi dodatnimi lesenimi zaključki: Naravni hrast Naravni krtačen hrast Naravni hrast, krtačen in beljen Poleg razširjene izbire lesa lastnikom zdaj omogočajo, da prilagodijo barvo sprednjih stranic kuhinjskih omar in pultov, kar omogoča še večjo prilagodljivost pri oblikovanju notranjosti. Stranke lahko izbirajo med številnimi različnimi barvnimi možnostmi za sprednje stranice kuhinjskih omar in omaric ter nasprotno barvo, ki jim omogoča mešanje in ujemanje – ustvarjanje tako rekoč neskončne količine kreativnih kombinacij. Oblikovalski pogled na novo notranjo paleto Da bi raziskali potencial teh novih možnosti materialov, smo povabili notranjega oblikovalca, da ustvari nekaj primerov konfiguracij iz vseh razpoložljivih možnosti. Oblikovalec je za osnovni zaključek izbral naravni in beljen hrast, pri čemer je poudaril, da njegov mehak, teksturiran videz zagotavlja prefinjeno ozadje za široko paleto barvnih možnosti. "Ta svetlejši hrastov zaključek se čudovito ujema s pastelnimi toni ter ponuja svežo in sodobno estetiko, ki deluje hkrati elegantno in vabljivo," je pojasnil oblikovalec. Od tam so bile izbrane tri različne barvne kombinacije za sprednje strani kuhinjskih omar in pulti: Deep Blue – “Prefinjena, sodobna izbira, ki nas spominja na elegantno mestno stanovanje, ki v notranjost vnaša globino in kontrast.” Cacao – "Topel, zemeljski ton, ki poudari elemente naravnega lesa in ustvari prijeten, gostoljuben prostor, hkrati pa ohranja tradicijo navtičnega interierja." Evkaliptus – "To je moja najljubša kombinacija – lahka, topla in lahkotno moderna. Edinstven bledo zelen ton izstopa, hkrati pa ohranja občutek ravnovesja med toplino in slogom." Impression 45 je izdelana z mislijo na varnost, udobje in enostavno jadranje, kljub temu pa njena zmogljivost izstopa v svojem razredu. Zahvaljujoč pametni pomorski arhitekturi podjetja Humphreys Yacht Design zagotavlja boljšo hitrost in upravljanje kot mnoge primerljive jahte za križarjenje. Prav tako ga odlikuje lastna 75 let stara lastna mizarska delavnica, kjer naši izkušeni mojstri ustvarjajo interierje, ki združujejo sodobno eleganco s tradicionalnim obrtniškim znanjem. Impression 45 ima visokokakovostne lesene zaključke, detajle iz masivnega lesa in vzdržljivo konstrukcijo – v nasprotju s številnimi konkurenti, ki se zanašajo na lažje materiale, ki jih je enostavno sestaviti. Te posodobitve odražajo našo zavezo, da ponudimo več prilagoditev, hkrati pa ohranjamo kakovost izdelave in izdelave, ki opredeljujejo blagovno znamko Elan Yachts. Nove možnosti materiala so na voljo za vse na novo naročene modele Impression 45, in sicer takoj.

Včeraj

RumenoeNavtikapred 23 urami in 43 minutami
Jadro Klub Koper je ta konec tega tedna uspešno organiziral enega najpomembnejših jadralskih dogodkov sezone, regato 29er EuroCup. Gre za tretjo regato sezone v priznani evropski seriji, ki združuje najboljše mlade jadralce v razredu 29er. Zajadralo je 64 posadk iz 12 držav in tudi dve slovenski posadki v kategoriji U17. Med dekleti sta jadrali Lana Al-Dilaimi in Sara Ratoša, med mešanimi posadkami pa Pier Maria Paparella in Ajda Gulič Bandelj. Jadralce so pričakali zahtevni vremenski pogoji in prvi dan je burja v sunkih pihnila celo preko 25 vozlov. V naslednjih dneh je sicer slabela, a vseeno polnila jadra tudi z močjo do 20 vozlov. Danes, na zadnji dan, je zjutraj še vztrajal severni do severovzhodni veter s hitrostjo med 8 in 12 vozli, kar je omogočilo še zadnji, 10. plov v zahtevnih razmerah, kjer je veter obračal in pihal v sunkih. Ko je posijalo sonce, se je burja umaknila in naredila prostor termiki iz severozahoda, ki je z bolj konstantno smerjo jadrnice potiskala s povprečno hitrostjo 8 vozlov. V teh pogojih sta bila danes izpeljana še zadnja dva plova (12. in 13.) tega tekmovanja. Organizatorjem je v štirih dneh uspelo izpeljati kar 13 plovov za vsako skupino, kar je pomenilo veliko jadranja in zabave v Koprskem zalivu. Z veseljem poročamo o lepem uspehu mlade slovenske ženske posadke Lana Al-Dilaimi in Sara Ratoša, ki se je v kategoriji U17 med dekleti povzpela na odlično tretje mesto. Najmlajša mešana posadka, slovenska jadralca Piero Paparella in Ajda Gulič Bandelj, sta se prav tako uspešno borila in osvojila 3. mesto v U17 med mešanimi posadkami.
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 2 urama in 36 minutami
V ponedeljek se v Palmi na španskem otoku Mallorca s prvimi regatami začenja Pokal princese Sofie, otvoritvena regata sezone za olimpijske razrede, ki že tradicionalno služi kot dober pokazatelj uspešnosti zimskih priprav. Običajno privabi precejšnje število jadralcev, in tudi letos jih je v desetih razredih prijavljenih preko tisoč. Tokratna regata bo tudi uvodna regata novega olimpijskega cikla, ki se bo zaključil z olimpijskimi igrami v Los Angelesu poleti 2028. Na Palmi je tudi pet slovenskih jadralcev. V razredu ILCA bosta zajadrala olimpijca Lin Pletikos (ILCA 6) in Žan Luka Zelko (ILCA 7), v formuli kite bo nastopila Marina Vodišek, ter v iQFOiL olimpijka Lina Eržen in Val Eržen. Lin Pletikos: “Po nekajmesečnem odmoru po olimpijskih igrah sem se na treninge na morje vrnila v začetku decembra. Priprave sem v zimskih mesecih opravila v Splitu in v Vilamouri, kjer smo imeli tudi regato. Vmes sem zaradi malo daljše bolezni prekinila s treningi, vendar sem že 100% nazaj. Trenutno sem že dva tedna na Palmi de Mallorci, kjer treniram in se pripravljam na prvi Sailing grand slam sezone, ki se začne konec marca. Priprave grejo po načrtih, udeležila sem se tudi španskega prvenstva, le vreme nam nagaja, saj je skoraj vsak dan dež. Napoved pa je, da naj bi se vreme izboljšalo in bomo za regato imeli sonce in vsaj zaenkrat malo vetra. Ta regata bo prva po skoraj enem letu, kjer bom ponovno tekmovala v večji floti, kar upam, da ne bo prevelik izziv. Pomembno je, da se vrnem v tekmovalni ritem in se kar se da dobro pripravim na svetovno prvenstvo.” Razred IQFOiL je po nedavno končanem olimpijskem ciklu doživel nekaj večjih sprememb, tako v formatu regat kot v opremi. Da bi nastope naredili privlačnejše in konkurenčnejše tudi za lažje jadralke in jadralce, so zmanjšali velikost jader. Ženska jadra so se tako z 8 m2 zmanjšala na 7,3 m2, moška pa z 9 m2 na 8 m2. Igor Eržen, trener Line in Vala Eržena: “Letos pričenjamo našo sezono tukaj v Palmi. Do zadnjega nismo vedeli, če bomo prišli, ker smo težko zagotovili minimalno opremo, ki jo potrebujemo. Lina je novo jadro, ki je od novega leta nujno za nastop, dobila šele par dni pred odhodom, in ga komaj uspela preizkusiti v Žusterni. Rezervnega jadra tukaj nima. Pričakovanja so temu primerna, saj brez dobrih treningov in opreme pač ne gre.” Marina Vodišek: “Zelo sem vesela, da sem tukaj na Palmi in upam na dobre razmere. Doslej sem se večinoma pripravljala fizično, v fitnesu, zdaj pa sem po kar nekaj časa spet na vodi. Občutek imam kar dober in se veselim nastopov.” Pokal princese Sofije šteje kot prva regata nove jadralne serije Grand Slam (“Sailing Grand Slam”, SGS), ki je nastala okoli petih že obstoječih regat olimpijskih razredov z namenom, da jadralcem, trenerjem in njihovim ekipam – še posebej tistim, ki se udeležijo več od teh regat - ponudi čim boljše pogoje za pripravo na olimpijske igre. Pet organizatorjev se je tako pod skupnim imenom Sailing Grand Slam odločilo za še tesnejše sodelovanje. V serijo so vključene naslednje regate: TROFEO S.A.R. PRINCESA SOFIA – MALLORCA (28. marec – 5. april), SEMAINE OLYMPIQUE FRANÇAISE 2025 (19. – 26. april), KIELER WOCHE 2025 (21. – 29. junij), LONG BEACH OLYMPIC CLASSES REGATTA (12. – 20. julij) in DUTCH WATER WEEK (17. – 21. september). Pokal princese Sofije se bo zaključil v soboto, 5. aprila.
RumenoeNavtikapred 1 dnem, 3 urami in 7 minutami
Mošćenička Draga je destinacija, ki s svojo raznolikostjo in neposredno povezavo morja in gora, ponuja odlične možnosti za celovit aktiven oddih z aktivnostmi tako na morju kot na kopnem, in s svojo bližino nudi tudi udobno dostopno točko za vikend izlet. Vse to pa ta slikovit kraj popestri s svojo pristno podobo, primorsko gastronomijo in zanimivimi zgodbami iz svoje davne in bližnje tradicije. Pričakujemo vas z veseljem. Nekaj dogodkov, ki so še posebej zanimivi smo vam podrobneje predstavili spodaj. Vse ostale pa lahko najdete na naši internetni strani Objemi Hrvaško! MOŠĆENIČKA DRAGA - RAJ ZA AKTIVNE Ob obali Mošćeničke Drage lahko igrate vaterpolo, najamete kajak ali kanu, ali pa pedalin v tamkašnjem Rent-a-Boat Centru. Če imate radi hitrost, si lahko izposodite vodni skuter in se podate na razburljivo jahanje na morskih valovih. Pod valove in gladino morja pa vas lahko popeljeta oba potapljaška centra – kjer vam bosta omogočila prijetno in varno raziskovanje globin ter raznolikosti lokalnega podvodnega sveta. FESTIVAL ŠPARGLJEV, 5.4.2025, BRSEČ, MOŠĆENIČKA DRAGA V soboto, 5. aprila, bo Brseč postal središče spomladanskega uživanja ob dišavah in okusih špargljev. Ves dan vas čaka bogat program – od kolesarjenja “Po poti špargljev” do sejma domačih izdelkov. Ljubitelji narave lahko sodelujejo pri sajenju špargljev, gastro ljubitelji pa se lahko preizkusijo v gastro tekmovanju in osvojijo nagrade za najboljše dobrote iz špargljev. Sedma izvedba kolesarjenja “Po poti špargljev” ponuja prijetno in privlačno vožnjo po pobočjih Učke ter uživanje v dobrotah iz divjih špargljev. PO POTI ŠPARLJEV, 5.4.2025, MOŠĆENIČKA DRAGA Divji šparglji kot vrhunska gastronomska poslastica so tudi letos razlog vašega obiska Mošćeničke Drage. Ta ‘kraljica pomladi’ je motiv tradicionalnega turistično-rekreativnega kolesarjenja “Po poti špargljev”, ki bo v soboto, 5. aprila 2025, potekalo v okviru Dneva špargljev. ULTRA TRAIL UČKA, 25.5.2025, MOŠĆENIČKA DRAGA Doživite edinstveno povezavo med obalo in gorskimi vrhovi, ko tečete skozi čudovite pokrajine Učke in Ćićarije. To je dirka za tiste, ki želijo občutiti naravo v njeni polni moči in najti navdih na vsakem koraku.

sobota, 29. marec

RumenoeNavtikapred 2 dnevoma, 12 urami in 45 minutami
Lovran, slikoviti obalni kraj na vzhodni obali Istre, bo od 1. do 30. aprila 2025 gostil že 24. Festival špargljev , ki bo obiskovalcem ponudil edinstveno priložnost, da uživajo v tej dragoceni samonikli rastlini in okusih, ki jih ponuja. Festival špargljev bo trajal ves april, vrhunec pa bo doživel 12. aprila, ko bo potekal osrednji dogodek – fešta z pripravo slavne omlete (»fritaje«) v veliki ponvi, narejena iz 1.000 jajc, 30 kilogramov lovranskih špargljev in pancete. To bo pravi kulinarični spektakel na ulicah, obogaten z glasbenim in kulturnim programom, ki bo obiskovalce popeljal v svet istrskih tradicij in gastronomije. Šparglji so že tisočletja znani kot gozdna poslastica z mnogimi koristmi za zdravje, njihova sezona pa traja od aprila do sredine junija. Divji lovranski šparglji, ki rastejo ob vznožju gore Učke, so še posebej cenjeni zaradi svojstvene arome, ki jo oblikuje vpliv aerosola. Zrak prihaja z ene strani iz širnega morja, z druge pa se meša s čistim planinskim zrakom, kar tem špargljem daje neponovljiv, božanski značaj. Ti šparglji so tanjši in izrazitejši od gojenih, kar jih naredi še bolj zaželene. Lovran – raj za ljubitelje narave in dobrih okusov Lovran je slikovit obalni kraj na vzhodni obali Istre na Hrvaškem, že dolgo znan po svoji naravni lepoti, zgodovinski dediščini in prijaznem podnebju. Kraj, ki se nahaja ob vznožju gore Učke, ponuja čudovite razglede na Jadransko morje in številne pohodniške poti. Ob tem pa je Lovran tudi kulinarična destinacija, kjer se obiskovalci lahko prepustijo okusom svežih morskih sadežev, mediteranskih specialitet in seveda – lovranskega šparglja. Restavracije pripravljajo posebne jedi V okviru festivala bodo restavracije v Lovranu in okolici ponudile širok spekter jedi, pripravljenih iz lovranskega šparglja. Obiskovalci bodo lahko uživali v tradicionalnih specialitetah, katerim pa vsako leto znova dodajo pridih aktualnih trendov v kulinariki. Solate, testenine, rižote, žar specialitete, omake za meso, juhe in tudi morske jedi. Vse z dodatkom tega edinstvenega šparglja. Umetnost kreiranja okusov pa se je razširila celo na slaščice. Kulinarična ponudba festivala bo tako zadostila različnim okusom in omogočila vsakomur, da se popolnoma potopi v bogat svet istrskih okusov. Če torej Lovrana še niste obiskali, je april zagotovo pravi čas, da ga ne samo vidite, ampak tudi doživite in okusite. Foto: M. D. Pečanić

petek, 28. marec

RumenoeNavtikapred 3 dnevi
Le še nekaj dni nas loči od začetka Pokala princese Sofie, Trofeo Princesa Sofía Mallorca by Fergus Hotels , otvoritvene regate sezone za olimpijske razrede, ki že tradicionalno služi kot dober pokazatelj uspešnosti zimskih priprav. Na Palmi na španskem otoku Mallorca bosta letos v razredu ILCA zajadrala Lin Pletikos in Žan Luka Zelko, v formuli kite bo nastopila Marina Vodišek, ter v iQFOiL Lina in Val Eržen. Prav razred IQFOiL je po nedavno končanem olimpijskem ciklu doživel nekaj večjih sprememb, tako v formatu regat kot v opremi. Da bi nastope naredili privlačnejše in konkurenčnejše tudi za lažje jadralke in jadralce, so zmanjšali velikost jader. Ženska jadra so se tako z 8 m2 zmanjšala na 7,3 m2, moška pa z 9 m2 na 8 m2. Igor Eržen , trener Line in Vala Eržena: “Letos pričenjamo našo sezono tukaj v Palmi. Do zadnjega nismo vedeli, če bomo prišli, ker smo težko zagotovili minimalno opremo, ki jo potrebujemo. Lina je novo jadro, ki je od novega leta nujno za nastop, dobila šele par dni pred odhodom, in ga komaj uspela preizkusiti v Žusterni. Rezervnega jadra tukaj nima. Pričakovanja so temu primerna, saj brez dobrih treningov in opreme pač ne gre.” Lin Pletikos se je po pripravah na Portugalskem javila s prizorišča v Palmi na Mallorci: “Po nekajmesečnem odmoru po olimpijskih igrah sem se na treninge na morje vrnila v začetku decembra. Priprave sem v zimskih mesecih opravila v Splitu in v Vilamouri, kjer smo imeli tudi regato. Vmes sem zaradi malo daljše bolezni prekinila s treningi, vendar sem že 100% nazaj. Trenutno sem že dva tedna na Palmi de Mallorci, kjer treniram in se pripravljam na prvi Sailing grand slam sezone, ki se začne konec marca. Priprave grejo po planih, udeležila sem se tudi španskega prvenstva, le vreme nam nagaja, saj je skoraj vsak dan dež. Napoved pa je, da naj bi se vreme izboljšalo in bomo za regato imeli sonce in vsaj zaenkrat malo vetra. Ta regata bo prva po skoraj enem letu, kjer bom ponovno tekmovala v večji floti, kar upam, da ne bo prevelik izziv. Pomembno je, da se vrnem v tekmovalni ritem in se kar se da dobro pripravim na svetovno prvenstvo.”

sreda, 26. marec

RumenoeNavtikapred 4 dnevi
Jadro Klub Koper konec tega tedna gosti enega najpomembnejših jadralskih dogodkov sezone, regato v jadralskem razredu 29er EuroCup Slovenia, ki se bo odvijala od 27. do 30. marca 2025. Regata EuroCup je del priznane evropske serije 29er EuroCup, ki združuje najboljše mlade jadralce v razredu 29er. Regata je v Koper privabila vrhunske mlade jadralce iz vse Evrope, udeležilo se je bo 64 posadk iz 12 držav. Posadke so zastopane z 31 moškimi, 20 ženskimi in 13 mešanimi ekipami. Največ tekmovalcev prihaja iz Poljske, Nemčije in Avstrije. Slovenijo bosta pod trenerskim vodstvom Janeza Zabukovca ml. zastopali dve posadki v kategoriji U17, v ženski posadki tekmujeta Lana Al-Dilaimi in Sara Ratoša in v mešani posadki Pier Maria Paparella in Ajda Gulič Bandelj. Janez Zabukovec: “Za naše jadralce bo to uvodna regata sezone, na katero smo se dobro pripravili. Ciljamo na čim boljši rezultat.” Regata v organizaciji Jadro Kluba Koper bo trajala štiri dni. Tekmovalci in organizatorji se veselijo napovedi dobrih vetrovnih pogojev. Jutri pričakujejo burjo, ki bi v sunkih lahko pihnila celo do 25 vozlov, v naslednjih dneh pa naj bi ta nekoliko oslabela.
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Premierno vam predstavljamo model Grand D600HGLF Black White na Dnevih odprtih vrat Moto-Nautike, ki potekajo v našem salonu v Miklavžu do sobote, 29. marca. Gre za izjemno priložnost, da si novo generacijo priljubljenega gumenjaka Grand ogledate v živo, se o njem pogovorite z navtičnimi strokovnjaki in izkoristite posebno akcijsko ponudbo. Grand D600HGLF Black White je sodoben gumenjak nove generacije, ki navdušuje s svojo vsestranskostjo, udobjem in atraktivnim dizajnom. Z dolžino 6,12 metra in prostornostjo za do 12 oseb je odličen izbor za družinske izlete, sproščanje na soncu ali aktivno preživljanje časa na vodi. Gre za novo plovilo, ki že na prvi pogled prepriča z elegantno črno-belo kombinacijo in kakovostnimi materiali. Zasnovan je na osnovi povratnih informacij uporabnikov in strokovnjakov iz ladjedelnice Grand, zato odraža resnične potrebe ljubiteljev morja. Ena njegovih največjih prednosti je pametno oblikovan trup z izrazitim V izrezom na premcu, ki omogoča mehkejšo in stabilnejšo plovbo tudi v zahtevnejših razmerah . Zahvaljujoč središčno nameščenemu rezervoarju za gorivo je težišče idealno uravnoteženo, kar dodatno pripomore k boljšemu manevriranju in odzivnosti čolna. Notranji del plovila je izjemno funkcionalen in udoben. Spredaj nudi veliko sončno ploščad , idealno za sproščanje in uživanje na soncu, dodatno pa tudi zadnje sedišče skriva pametno rešitev – z nekaj enostavnimi gibi ga lahko preobrazimo v veliko in udobno ležišče. Tako plovilo ponuja dve popolnoma uporabni ležalni površini – eno na premcu in drugo na krmi, kar je redkost v tem razredu in izjemna prednost za vse, ki si želijo maksimalnega udobja med postanki ali sidranjem. VIDEO PREDSTAVITEV Poseben užitek je tudi sama vožnja. Stand-up voznikov sedež omogoča, da plovilo upravljate sede ali polstoje, kar povečuje preglednost in udobje pri plovbi. Varnost je zagotovljena z črnimi, prašno obarvanimi inox ograjicami v sprednjem delu čolna, kar pride še posebej prav, če so na krovu otroci. Plovilo je opremljeno s kakovostnimi materiali in sodobno opremo, vključno z elektro paketom, roll barom z vlečno kljuko za vodne športe, trpežnimi Silvertex blazinami, imitacijo tikovine Seadeck po celotni površini, hidravličnim krmilnim sistemom ter številnimi estetskimi in funkcionalnimi detajli, kot so črne inox ograjice in športni volan. Grand D600HGLF Black White je zato idealna izbira za vsakogar – družine, ki želijo varen in udoben gumenjak za skupne izlete, navdušence nad vodnimi športi, ki potrebujejo zmogljivo in odzivno plovilo, ali pa ponudnike čarterjev in turističnih prevozov, ki iščejo zanesljivost in vsestranskost. Plovilo je novo, na ogled v salonu in dobavljivo takoj. Motor ni vključen v ceno, a pri Moto-Nautika vam uredimo vse – od izbire motorja in montaže, do prikolice, registracije in dostave. Kontakt: • Telefon: 02 629 04 00 (#2), Plovila: +386 31 300 903 • E-mail: info@moto-nautika.com • Spletna stran: www.moto-nautika.com • Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
HARMO 2.0 je najnovejša evolucija Yamahinega revolucionarnega električnega zunajkrmnega motorja. Ta nadgrajeni model prinaša še večjo vsestranskost in izboljšano upravljanje na vodi, zagotavlja bolj gladko, tišjo in bolj trajnostno izkušnjo plovbe. Zasnovan na slovitem dizajnu prvotnega modela HARMO, nova generacija nadaljuje Yamahino zavezanost kakovosti in skrbi za okolje v navtični industriji. Novi HARMO ohranja vse prednosti svojega predhodnika – okolju prijazno zmogljivost, intuitivno upravljanje in Yamahino neprekosljivo zanesljivost – obenem pa postavlja nove meje tehnologije električnega pogona. S številnimi novimi funkcijami, vključno z naprednimi možnostmi upravljanja in izboljšanimi konfiguracijami moči, HARMO 2.0 redefinira električno plovbo in prinaša neprimerljivo raven nadzora in udobja za navtike vseh ravni spretnosti. Popoln za slikovite izlete skozi mirne vode, bodisi med križarjenjem po italijanskih jezerih ali raziskovanjem skandinavskih arhipelagov, HARMO 2.0 omogoča čolnarjem, da se potopijo v lepoto narave z minimalnim vplivom in največjim užitkom. Popoln nadzor HARMO 2.0 uvaja razširjen nadzorni sistem, ki vključuje konfiguracijo samo z igralno palico, ki je na voljo za enojne in dvojne aplikacije. Ta nova nastavitev krmilne palice še olajša upravljanje za navtike na vseh ravneh, saj zagotavlja intuitivno in odzivno upravljanje, še posebej uporabno v tesnih pristaniških območjih in v zahtevnih razmerah. Enostavna integracija s Helm Master EX® HARMO 2.0 se popolnoma integrira z Yamahinim sistemom Helm Master EX®, kar uporabnikom omogoča dostop do naprednih funkcij, kot sta avtopilot in določanje položaja SetPoint. Z avtopilotom lahko navtiki uživajo v avtomatizirani navigaciji, medtem ko SetPoint drži čoln v fiksnem položaju, zaradi česar je ribolov s čolna užitek. Te funkcije nudijo enostavno upravljanje in izboljšajo vašo celotno izkušnjo plovbe. Impresivna moč, tiho delovanje HARMO 2.0 zagotavlja znatno moč v tihem paketu brez emisij. Motor je na voljo v 20-palčni dolžini pogonske noge in je združljiv z različnimi slogi plovil Napredno manevriranje s tehnologijo Rim-Drive HARMO-ov zmogljiv motor v kombinaciji z digitalnim električnim krmiljenjem (DES) zagotavlja hiter in natančen nadzor, idealen za manevriranje okoli pomolov ali tiho krmarjenje po ribolovnih območjih. Zasnova motorja zagotavlja tiho delovanje, kar vam omogoča, da se osredotočite na zvoke narave ali vznemirjenje ulova brez motenj hrupa motorja. Yamahin električni izvenkrmni motor HARMO 2.0 je mejnik v električnem pogonu, ki prinaša prefinjeno mešanico Yamahinega navtičnega inženiringa z najnovejšo trajnostno tehnologijo. Izboljšana zasnova, skupaj z naprednimi možnostmi nadzora in brezhibno integracijo Helm Master EX®, zagotavlja, da lahko plujemo z zaupanjem, udobjem in tiho učinkovitostjo. Kolikšno moč razvije novi motor, Yamaha še ni razkrila. Predhodnik Harmo 1.0 je imel moč 3,7 kW in je bil ekvivalenten motorju na notranje zgorevanje z močjo 9,9 KM.
RumenoeNavtikapred 5 dnevi
Od Nove Kaledonije do Vanuatuja, od 12. maja do 7. junija 2025 Prosta so še 4 mesta. Bujni melanezijski tropski koralni in vulkanski otoki zahodnega Tihega oceana ne poznajo letnih časov. Temperatura dnevno niha med 22 in 30 stopinjami Celzija, med vetrovi prevladujejo zmerni pasati, poletno vročino pa včasih ohladijo kratkotrajne plohe. Zelene tropske otoke obliva toplo morje, pod morsko gladino pa se skrivajo pisane korale in raznobarvne tropske ribe. Med tritedenskim jadralskim križarjenjem bomo pristne tropske otoke in lepote neokrnjene narave lahko doživljali čisto od blizu, tako na morju kot na kopnem. V vaseh na odmaknjenih otokih je ponekod videti, kot da se je tam ustavil čas. Domačini živijo v preprostih vaseh v sožitju z bujno naravo. Videli bomo delujoče vulkane, koralne grebene, podzemne morske jame, lepe plaže, se sprehajali po tropskih gozdovih … Jadrali bomo na 15-metrski jadrnici Skokica 3 (Grand Soleil 50), ki je opremljena za oceansko jadranje in nudi osnovno udobje. Na barki so tri kabine s po dvema ležiščema, velik salon, dve kopalnici z WC-jema in kuhinja. Osrednji kokpit je prostoren in klasičen s sedeži ob strani in mizo na sredini ter je s platneno streho zaščiten pred dežjem in valovi. Na palubi je dovolj prostora tako za jadranje kot za poležavanje v senci, ali pa za sončenje. Glavno pogonsko sredstvo bodo veter in jadra, le ko vetra ne bo dovolj, bomo potovali s pomočjo motorja. Udeleženci križarjenja boste po želji lahko aktivno sodelovali pri jadranju. Popotovanje je zamišljeno kot aktivne počitnice, kjer se bo jadranje prepletalo s postanki na plažah, sprehodi ob obali, z izleti v notranjost otokov, z obiski naselij ali otokov ob poti ter ogledi naravnih in kulturnih znamenitosti. Večinoma bomo sidrali v zalivih in se na obalo odpravili s čolnom, ali pa bomo barko včasih privezali ob pomol v vaškem pristanišču. Noumea, Nova Kaledonija Okvirni plan križarjenja Datum  -  kraj oz.  relacija  -  N. milje 12.5. Noumea – vkrcanje 12.-15.5. potepanje po otokih v laguni + po otoku Grande Terre 30 15.-18.5. Noumea – Loyalty Isl. – Vanuatu, Tanna, Lenakel 250 19.-21.5. izleti po otoku: delujoči vulkan Mont Yasur, Blue Cave, … 21.5. Tanna – Erromango 50 23.5. Erromango – Efate, Port Vila 85 24.-26.5. izleti po otoku: tržnica, vasi, lagune, plaže 27.5. Port Vila – Epi 85 29.5. Epi – Ambrym (+ ? pohod na vulkan) 25 30.5. Ambrym – Pentecost 25 31.5. Pentecost (leseni stolpi in naghol – bungee jumping) 1.6. Pentecost – Malekula 50 2.6. Malekula (vasi, ljudožerstvo, laguna) 3.-6.6. Malekula – Malo – Aore – Espiritu Santu, Luganville 50 7.6. Espiritu Santu (ogled, sprehod, zaključek) (Opombe: Plan poti je okviren in deloma odvisen tudi od vremenskih razmer. Med križarjenjem so, poleg postankov napisanih v zgornjem planu poti, predvideni tudi krajši vmesni postanki v zalivih in ob otokih. Pomlad in poletje sta vremensko najprijaznejša letna časa za križarjenje med tropskimi otoki južno od ekvatorja. Veter je ustaljen, manj je v tem obdobju dežja in sonce je takrat severno od ekvatorja, zato ne pripeka zelo močno. Vkrcali se boste v marini v Noumei, ki je glavno mesto Nove Kaledonije. Po vkrcanju bomo nabavili nekaj hrane in pijače za na pot, potem pa po laguni med otoki odjadrali najprej proti jugu in nato okoli juga otoka Grande Terre proti vzhodu, proti Vanuatuju. Na nekajdnevni plovbi proti prvemu vanuatskemu otoku Tanna, bomo jadrali med koralnimi otoki na jugu Nove Kaledonije, ter se vmes nekajkrat ustavili v zalivih in lagunah. Kopali in sončili se bomo lahko na lepih belih plažah, se sprehajali ob obali ali pa šli na izlet v hribe. Med zadnjimi otoki Nove Kaledonije in Vanuatujem bo enoinpoldnevno neprekinjeno jadranje, druge etape na poti pa bodo krajše in večinoma dnevne. Otok Mare, Nova Kaledonija Udeleženci križarjenja boste po želji aktivno sodelovali pri jadranju in mornarskih opravilih na barki ter si s tem bogatili svoje jadralske izkušnje ter znanje. Sodelovanje pri jadranju je prostovoljno in ni pogoj za udeležbo na križarjenju, v vsakem primeru pa bo treba poslušati kapitana in upoštevati njegova navodila. 😊 Tako Novo Kaledonijo kot Vanuatu kulturno in zgodovinsko uvrščamo v Melanezijo, politično pa Nova Kaledonija kot zunanje ozemlje spada pod okrilje Francije, medtem ko je Vanuatu samostojna otoška država. Največji otok Nove Kaledonije, Grande Terre, je geološko zelo star in je odcepljeni del praceline Gondvane. Otok je hribovit, najvišji vrhovi segajo v višino več kot tisoč šeststo metrov in so na vzhodni, privetrni strani bujno poraščeni s tropskim gozdom. Ob obali so obsežni koralni grebeni, po katerih so posejani koralni otočki. Na severnem delu otoka med prebivalci prevladujejo staroselci Kanaki, medtem ko je prebivalstvo na južnem delu Grande Terre bolj mešano in je več priseljencev iz Francije, ter ostale Evrope in Azije. Severni del je bolj prvobiten, južni pa turistično bolj razvit. Glavno mesto Noumea na jugu po svojem videzu, bolj kot na tihomorsko spominja na živahno sredozemsko mestece. Vanuatu sestavlja skupina slikovitih melanezijskih vulkanskih in koralnih. Otočje Vanuatu se s svojo bujno prvobitno naravo in umirjenim načinom življenja domačinov zelo razlikuje od živahnega juga Nove Kaledonije. To otočje je odmaknjeno od običajnih turističnih poti in je bolj redko poseljeno, zato tam verjetno ne bo težko najti sidrišča, kjer bi bila Skokica lahko sama v zalivu in bomo lahko uživali v lepoti in samoti narave. Vulkan Mont Yasur, Tanna, Vanuatu Prvi postanek je predviden na otoku Tanna, ki je poznan predvsem po delujočem vulkanu Mont Yasur, na katerega se je v spremstvu vodnika mogoče povzpeti vse do roba vulkanskega kraterja opazovati brbotanje lave ter majhne izbruhe vulkana, ko sile iz notranjosti zemlje lavo in vulkanski pepel občasno poženejo visoko v zrak. Ta peklenska igra narave je še posebej zanimiva zvečer, ko se stemni. Med jadranjem proti severu se bomo naslednje dni ustavljali na sidriščih po samotnih zalivih in lagunah, ter tudi pri vaseh, kjer bomo za dovoljenje za obisk morali povprašati vaškega poglavarja. Poleg narave so še posebej zanimive pisane vaške tržnice, kamor prebivalci iz okoliških vasi prinesejo tako svoje pridelke z vrtov kot tudi ročno izdelane spominke. Lenakel, Tanna, Vanuatu Severno od glavnega mesta Port Ville se bomo ustavili pri otoku Embrym, kjer se bomo za lep razgled lahko povzpeli na vulkan, na otoku Pentecost si bomo lahko ogledali skoke z lesenega stolpa, kjer so sodobni avanturisti dobili idejo za bungee jumping, na otoku Malekula pa se bomo med drugim lahko seznanili tudi z zgodovino ljudožerstva. Otok Pentecost, Vanuatu Otok Espiritu Santu, ki je največji otok in bo končna destinacija našega križarjenja, pa je skupaj z okoliškimi otoki poznan po lepih belih plažah in po pohodniških poteh skozi tropske gozdove. Cena križarjenja je 1200 eur na osebo. Cena vključuje: uporabo jadrnice z vso jadralno opremo, vodenje križarjenja, stroške goriva za pogon motorja, prenočevanje na jadrnici in posteljnino. Cena ne vključuje: hrane in pijače, stroškov taks, vstopnin v naravne parke, drugih vstopnin in interneta. V ceni tudi niso vključeni zavarovanje in stroški prevozov do ali z jadrnice. Noumea, ki je izhodišče križarjenja, ima letalske povezave z Avstralijo in Azijo, od koder so potem naprej mednarodne letalske povezave z Evropo. Končna destinacija, Luganville ima letalske povezave z Brisbaneom v Avstraliji in naprej z Azijo in Evropo. Za več informacij pišite na miran@tepes.info . < Tečaj Nadaljevanje: 4.4.25 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

torek, 25. marec

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Umrl je Jože Mušič (1935–2025), jadralec, mojster fotografije, filmar, popotnik in vsestranski športnik. Jože Mušič velja za slovensko jadralsko legendo, saj je bil prvi Slovenec, ki je v letih 1988-1990 objadral svet. Njegova neukrotljiva ljubezen do morja ga je popeljala v raziskovanja in pustolovščine, ki so segale daleč onkraj obzorja. Njegova mladost je bila prežeta s številnimi športnimi dejavnostmi, od planinarjenja, smučanja in letenja z zmaji do spustov s kajaki po divjih vodah. Veslal je v skifu, smučal na vodi, srfal, se ukvarjal s podvodnim ribolovom in potapljanjem v morske globine. Kot jadralec je obiskal najodročnejše kotičke sveta, vasi in otoke, kamor ne pristaja nobena velika ladja ali letalo. Na nekaterih otokih je bil celo prvi tujec, ki je stopil v tamkajšnjo vas. Svoje izkušnje, znanje in strast do jadranja je kot avtor in prevajalec delil v številnih knjigah: Melodije vetra: z jadri okoli sveta, Zlati valovi, Mayday, Z jadrnico okoli sveta, Dolga pot čez oceane in drugih. Poleg pisanja je bil tudi izjemen fotograf in filmar, ki je s svojim objektivom ujel številne trenutke svojih potovanj. Njegove fotografije, filmi in številna predavanja so navduševali ljubitelje morja in pustolovščin ter navdihovali nove generacije jadralcev in raziskovalcev. Njegovo življenje je bilo prežeto z neukrotljivo strastjo do odkrivanja neznanega, svobode na odprtem morju in lepote narave. S svojim pogumom, vztrajnostjo in neomajno voljo je pustil neizbrisno sled v slovenskem jadranju ter v srcih vseh, ki so ga poznali in cenili. Njegovo knjigo Mayday lahko kupite na spodnji povezavi! Jože Mušič: Mayday Pripravi: Uredništvo založbe Didakta

ponedeljek, 24. marec

RumenoeNavtikapred 6 dnevi
Letošnja že 17. izvedba na tradicionalni lokaciji v MARINI KAŠTELA bo od 3. do 6. aprila v svojem vzhodnem delu gostila več kot 70 novih plovil, ki bodo večinoma razstavljena v morju, tako da bodo na voljo kupcem in medijem za poskusne in testne vožnje. Obiskovalci si bodo lahko ogledali 30 motornih čolnov, jaht, dnevnih križark in čolnov ter več kot 40 aluminijastih in gumijastih plovil, katamaranov in jadrnic priznanih domačih in mednarodnih proizvajalcev. Hrvaške premiere plovil: APREAMARE GOZZI 38 CABIN – novi pooblaščeni prodajalec jaht Princess Yacht Adriatic in Alberta KUMBRA 34 – zastopa Hun Yachts Kft. JEANNEAU DB 37 – pooblaščeni zastopnik EUROMARINE, d. o. o. ROTO KORKYRA 650, ROTOHYDRA 450 in 3D TENDER Nividic, ki ga zastopa podjetje Bravo, d. o. o. AQUABAT LUX 850 zastopnik Apolon brodovi, d. o. o. Hrvaška plovila: Hrvaški gumijasti čoln BURA 7.20 STEP bo doživel svetovno premiero. Poleg plovil Bura se bodo predstavili tudi priznani domači proizvajalci: Navtika Fortis, Škver Kuštera, Colnago, Terra Nauta, Phantom Yachts in Sidrotec. Ponudba tujih znamk plovil: Cranchi, Apreamare, Jeanneau, Delphia, Ryck, Sealine, Virtue, Valory, Ranieri, Moonday yachts, Bavaria, Kumbra, Idea, Texas, Whally, Galeon, Fjord, Karnic, Sun Reef, Lagoon, Bali, Hanse, Elan, Sacs, Scanner, Nouva Jolly, Salpa, Highfield, 3d Tender, Zar, Sealwer, Ro to, Tinn Silver in kot poseben poudarek predstavitev demo plovila s sistemom Seakeeper in flapsi podjetja Luka marina Murter NAVtika – oprema in storitve: Letošnjo sejemsko ponudbo bo dopolnila pomorska in navtična oprema, ladijska in zunajkrmna ter elektromotorji, elektronska in druga ladijska oprema ter palubna oprema in navtična oblačila. Slovensko podjetje Alaris, d. o. o., bo predstavilo najnovejše modele litijevih baterij za plovila blagovne znamke BlueCell, ki so najbolje prodajane servisne baterije za plovila in solarne sisteme v Sloveniji. Med razstavljenimi modeli bo tudi nova baterija BlueCell 100Ah 12V, ki ima energijo 1280Wh, omogoča preko 6000 ciklov polnjenj in praznjenj, ima le 9,5 kg in kar petletno garancijo. Baterije bodo v času sejma na volj po posebni akcijski ceni, ki je kar 46% nižja od redne prodajne cene . ( nakup na tej povezavi-samo za naročnike eNavtike ). PROGRAM TURIZEM IN ŽIVLJENJSKI SLOG V tem delu sejma bo na voljo široka ponudba turističnih produktov in storitev: oprema in storitve za opremljanje namestitvenih in počitniških objektov, turistična hortikultura, turistične agencije, izposoja plažne opreme, zunanjega in plažnega pohištva ter pergol ter izjemno bogata ponudba bazenske in spa opreme. Mobilni kotiček bo predstavil veliko izbiro motornih in električnih vozil ter izjemno pestro ponudbo motociklov. Letošnje dogajanje bo popestril večer razstavljavcev s koncertom Giuliana in diktatorja v petek, 4. aprila 2025, zvečer z začetkom ob 20. uri. Za vse obiskovalce je vstop prost, ob sejmišču je zagotovljeno brezplačno parkiranje. CROATIA NAUTIC SHOW je dogodek s 16-letno predsezonsko kontinuiteto, ki napoveduje začetek turistične sezone na Hrvaškem. Zaradi predvsem zaupanja stalnih razstavljavcev in partnerjev iz Marine Kaštela, mesta Kaštela, Turistične skupnosti Kaštela, Splitsko-dalmatinske županije in njene turistične skupnosti ter pokrovitelja OTP banke, je bila predstavitev razstavljene ponudbe obogatena tako vsebinsko kot način predstavitve. Skozi bogat program, ki vključuje panelne razprave, predstavitve in predstavitve, bodo svoje delo in prihodnje aktivnosti predstavile ekološke iniciative, ki se ukvarjajo z ohranjanjem našega morja, zelene in trajnostne tehnologije, jadralski in ribiški tekmovalni projekti, svoje mesto pa bodo našli izobraževalni programi in praktične »morske« delavnice, namenjene najmlajšim. Posebej je treba izpostaviti ekološko konferenco Odprto morje »Modrači varuhi Jadrana« in panelno razpravo »Čarter s posadko – priložnost in izziv« v organizaciji Adria Libra. K naštetemu velja dodati zanimive teme, povezane s humanitarnimi projekti, ki so del bogatega programa sejma »V središču navtike Jadran«.
RumenoeNavtikapred 7 dnevi
Jadralsko doživetje Tržaški zaliv je 1-dnevno jadranje v Tržaškem zalivu in je namenjeno predvsem nabiranju najrazličnejših praktičnih izkušenj na jadrnici, pri čemer se program povsem prilagaja interesom vseh udeležencev in lahko vključuje: načrtovanje plovbe (navigacija in meteorologija), manevriranje v marinah in ostalih priveznih mestih, sidranje, privezovanje na bojo, jadranje in motoriranje v različnih vremenskih in vetrovnih okoliščinah, plovba v shemah ločene plovbe, kanalih in ozkih plovnih poteh, itd. Na jadralskih doživetjih Tržaški zaliv se udeleženci običajno odločajo za plovbo do ene izmed sledečih zanimivih destinacij v Tržaškem zalivu: Gradež , grad Miramar , Devinski grad , Savudrija , Debeli rtič ali zgolj Koper oziroma Piran s poudarkom na manevriranju v marinah in drugih priveznih mestih. Jadralska doživetja Tržaški zaliv večinoma potekajo po plovnih poteh priporočenih dnevnih izletov iz Izole: Dnevni ali dvodnevni jadralski izlet iz Izole – Gradež , Dnevni ali dvodnevni jadralsko/pohodni izlet iz Izole – Rilkejeva pot (Sesljan) , Dnevni jadralski/kopalni izlet iz Izole – Koprski zaliv , Dnevni jadralski/kopalni izlet iz Izole – Zaliv Ravno (Savudrija) . Udeleženci jadralskega doživetja ob prisotnosti izkušenega inštruktorja z izmenjevanjem vlog med plovbo in med drugimi opravili močno izboljšajo svoje navtično znanje . Na jadralskem doživetju pa se nam lahko pridružijo tudi vsi tisti, ki bi radi samo izkusili čar jadranja in ne bi želeli sodelovati kot aktivna posadka. Na spodnjih fotografijah je nekaj utrinkov iz jadralskih doživetij Tržaški zaliv. Trajanje jadralskega doživetja od 4 do 12 ur glede na vremensko napoved in s tem pogojen predviden potek jadralskega doživetja Ekipa jadralskega doživetja max. 6 udeležencev + inštruktor Program jadralskega doživetja Program se povsem prilagaja interesom celotne ekipe. Cena jadralskega doživetja Cena jadralskega doživetja znaša 20€/h/osebo in vključuje: nabiranje praktičnih izkušenj na potovalni jadrnici pod vodstvom izkušenega inštruktorja, stroške najema plovila ( Dufour 350 GL Spinaker ali primerljiva jadrnica), goriva in zavarovanja plovila. Prijava na jadralsko doživetje

nedelja, 23. marec

RumenoeNavtikapred 8 dnevi
V četrtek 27.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo poizkušali odgovoriti na najbolj pogosta vprašanje skiperjev. Obdelali bomo naslednje vsebine: Izvedba manevra MOB Privez s premcem naprej Iskanje primernega mesta za sidranje na polnem sidrišču Kako se v petek popoldne izogniti večurnemu čakanju na bencinskih črpalkah Jadro Code 0 Kateri so dobri čarterji na Hrvaškem North U simulator Priporočljivi viri za učenje navtičnih vsebin Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) Datum predavanja: 27.3.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
RumenoeNavtikapred 8 dnevi
»Pete se ne da popraviti. Morate naročiti novo,« me razočara moj agent Mohamed. Nisem imel druge izbire, kot da pokličem sorodnike v Sloveniji, da mi pošljejo novo peto motorja. Pri podjetju Seaway so naročili peto Yanmar SD60 in mi jo poslali po kurirski pošti DHL Express. Po dveh tednih je pošiljka po ovinkih končno priromala do mene. Preden je pristala v Portu Sudan, je pošiljka obiskala še Milano, Abu Dabi in Kampalo. S carino za čuda ni bilo težav. Moj agent je samo rekel, da je plovilo, v katerega bo vgrajen nov del motorja, v tranzitu v Sudanu in uradnik mi je pošiljko predal brez besed. Trenutno so razmere v Sudanu precej neugodne. V notranjosti divja državljanska vojna; nastopil je Ramadan; v državo lahko vstopiš samo po morju ali po kopnem, lahko pa jo zapustiš z letalom; cene so primerljive z evropskimi, tako da nimam pojma, kako preživijo domačini, ki so popolnoma obubožali; bankomata ni niti enega; spletna povezava pa je zelo muhasta. Najhujše pa je to, da se nikjer ne dobi piva; niti toplega ne, kaj šele ohlajenega Heinekena. Sicer pa je sudansko vreme izredno stabilno. Dežuje nikoli, le sonce neusmiljeno tolče. Neprestano piha suh puščavski veter, ki z najfinejšim peskom prekrije vse, kar je pod milim nebom. Redno brišem sončne celice in zdaj tudi vem, zakaj mi škrta pod zobni, ko žvečim lepinje, ki jih pečejo na prostem. Tudi dnevne temperature so izredno stanovitne. Čez dan se dvignejo na 35 stopinj, čez noč pa padejo na 20 stopinj Celzija. Zvečer ležem k počitku prepoten, ponoči pa se zbudim, si nataknem nogavice, se pokrijem z odejo, in poskušam spet zatisniti oči. Med dolgim čakanjem na nov del motorja sem imel priložnost spoznati številno družino, ki biva v skromni hišici tik ob moji barki. Od agenta sem izvedel, da gre za družino beguncev iz Darfurja. Zaradi jezikovne prepreke nisem izvedel, ali gre za dve družini ali samo za eno. Ženske so bile namreč tri, otrok pa mi ni uspelo prešteti. Vem le, da ima lahko moški največ štiri žene. Ob barki se je pogosto podila kopica prednajstniških otrok, ki so me neprestano nagovarjali: »Hello, hello. How are you? I'm fine.« To je bila njihova vsakdanja mantra in celotno znanje angleščine. Še zlasti sem bil zanimiv kot oglje črni petletni deklici z imenom Negua. Vsako jutro je stala pred barko in mi s pomenljivimi gestami dala vedeti, da je žejna ali lačna. Nikoli ni odšla praznih rok. Nekega popoldneva je Negua prišla pred barko in pokazala na moj gumenjak ter s prstom večkrat zaokrožila po zraku. Pri priči sem razumel, kaj hoče. V gumenjak sem naložil kopico otrok in jih odpeljal na glisiranje po zalivu. Ko sem se vrnil, me je čakala že druga kopica razposajencev in tudi dve mamici sta se nam pridružili. V veliko veselje vseh sem to ponovil še dvakrat, tako da so se vsi imeli priložnost peljati po morju z bledoličnim kapitanom, ki se mu kravžljajo sivi lasje. Potem pa je prišel Ramadan in tudi moški so prišli s fronte, ali vsaj tako sem domneval. Nekega jutra so namreč pred barko čistili svoje kalašnikove in pasove s strelivom. Nekajkrat so me celo povabili na večerjo, ki so jo po sončnem zahodu priredili na preprogah pred mojo barko. Moški so se posedli okrog skupnih posod z jedmi, ki so jih pripravile ženske. Ženske pa so ostale skrite v kuhinji. »Salam aleikum,« sem jih pozdravil, ko sem se jim pridružil. Usedel sem se na preprogo s prekrižanimi nogami in levo roko diskretno zataknil pod svojo zadnjico. Sem namreč levičar in sem se bal, da bom nehote z levo roko posegel po jedeh v skupnih posodah. Muslimani namreč ne uporabljajo jedilnega pribora. V muslimanskem svetu, pa tudi drugod na vzhodu, je leva roka namenjena nečistim opravilom, ki jih zahteva telo pod pasom; desna roka pa je rezervirana za vse, kar telo potrebuje nad pasom, vključno z zajemanjem hrane iz skupne posode. Ženske se niso udeležile ramadanskega obroka. Čez dan sem jih videval na planem, kako so se ukvarjale s svojimi otroki in tipkale na svoje pametne telefone. Precej žena je imelo obraze popolnoma zastrte, vse pa so si pokrivale glave, da las ni bilo videti, saj bi to moške preveč vzburilo. Sedemnajstega marca je po DHL-u končno prispela peta motorja. Dva dni je trajalo, da so mi jo vgradili v barko in jo privijačili na motor. Elisa se je znova veselo zavrtela in lahko sem se vrnil na sidrišče. Ko sem pred več kot enim mesecem priplul iz Džibutija, sem bil v zalivu Suakina sam, zdaj pa nas je že osem jadrnic, ki nestrpno čakajo, da se odpre vremensko okno in jo čim prej špricnejo do Sueza. Kulturi in kulinariki zibeljke zahodnega sveta se ne moremo upreti. < Sudanska srhljivka Nadaljevanje plovbe 5.4.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

petek, 21. marec

RumenoeNavtikapred 10 dnevi
Se ta vikend odpravljate na eno izmed prvih letošnjih plovb? Potem previdnost ne bo odveč. Zapihal bo namreč močan južni veter. Anticiklonsko polje nad Jadranom slabi. S severozahoda se približuje ciklon s frontalno motnjo. Zapihal bo močan jugo (JV veter), ki bo dosegel hitrosti med 35 in 40 vozli. Najmočneje bo zapihal na srednjem Jadranu. Danes bo veter začel počasi naraščati. Stanje morja bo med 1 in 2. Ponoči se bo jugo okrepil in stanje morja se bo povečalo na 2–3, na odprtem morju pa vse do 4. V soboto dopoldne bo na območju Žirij, Kaprij in drugih otokov v šibeniški regiji dosegal hitrosti do 40 vozlov. Če se odpravljate na jadranje, si poiščite primerno zaščiteno sidrišče pred južnimi vetrovi. Če boste pluli v tem območju, se lahko varno zasidrate v zalivu Mikavica ali pa luki Muna na otoku Žirje, v luki Kaprije na otoku Kaprije, luki Kaprije na otoku Zlarin. Kakšne so temperature morja na Jadranu Najtoplejše morje je trenutno v Dubrovniku, kjer se je morje ogrelo na 15,4 °C. Nekoliko hladnejše je v Splitu, kjer so izmerili 15 °C. Najhladnejše je v Crikvenici, kjer ima zgolj 11,5 °C in v Opatiji, kjer ima 12 °C. Natančni podatki o vremenu na Jadranu ta vikend na tej povezavi.

sreda, 19. marec

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Odpravite se na epski 6-dnevni izziv na morju, jadranje brez postanka do oddaljenega otoka Palagruža in nazaj. Palagruža, ki leži na odprtem Jadranu, na pol poti med hrvaško in italijansko obalo, ponuja pravo doživetje na morju. Ta zahteven tečaj je zasnovan za izkušene jadralce, ki želijo preizkusiti svoje meje in pridobiti dragocene veščine pri navigaciji na dolge razdalje, jadranju v težkem vremenu in upravljanju sistema straže. Soočili se bomo z elementi, izkoristili moč vetra in se potrudili, da dosežemo izjemen jadralski podvig. To je nepozabna pustolovščina za tiste, ki hrepenijo po ultimativnem izzivu na morju. Na tem edinstvenem tečaju, ki ga organizira Šola jadranja Veruda v sodelovanju z legendarnim hrvaškim jadralcem Sašo Fegićem, boste iz prve roke dobili informacije o njegovi veliki morski pustolovščini – plovbi okoli sveta od zahoda proti vzhodu, skozi izdajalski Južni ocean, okoli treh velikih rtov (Rt dobrega upanja, Leeuwin in Cape Horn) na majhni vsega 10 metrov dolgi in 40 let stari jadrnici Hir 3. S petimi prečkanji oceanov in več kot 38.000 prejadranimi navtičnimi miljami v dveh letih in pol, bo Saša delil skrivnosti plovbe po svetovnih morjih. Poleg te osebne izkušnje bo vsak udeleženec Palagruške odisejade postal ponosen lastnik enega izvoda Sašine knjižne uspešnice "Moja pot okoli sveta". O izzivu: Relacija: Pula - otok Palagruža - Pulj* Dolžina: 400 NM Začetek: 22.3.2025 Konec: 28.3.2025** Cena/osebo: 750 € Mesta skupaj: 4 Rezervacija mesta na tej povezavi . * O podrobnem načrtu potovanja se pogovorimo ob zahtevi za rezervacijo. ** Trajanje je odvisno od vremenskih razmer in ne vpliva na ceno tečaja.
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Navtična sezona je pred vrati. Med 27. in 29. marcem 2025 vas vabimo v salon Moto-Nautike na Dneve odprtih vrat, kjer vas čaka pester nabor ekskluzivnih ugodnosti in predstavitev. Ob sproščenem druženju vas bomo pogostili s penino in izbranimi prigrizki, vi pa boste lahko v prijetnem ambientu spoznali naše izdelke ter izmenjali mnenja s strokovnjaki za navtiko. Kaj smo za vas pripravili? • Ekskluzivne ugodnosti na izbrano navtično opremo • Posebne popuste za prednaročila večjih plovil priznanih blagovnih znamk: Grand Boats, Ranieri International, ZAR Formenti in Sessa Marine • Paketne cene plovil iz zaloge – na voljo takoj • Predstavitve novosti blagovnih znamk Jobe (oprema za vodne športe) in Business Marine (oprema za plovila) Na letošnjih Dnevih odprtih vrat Moto-Nautike vam predstavljamo: • Tender line by Moto-Nautika – ekskluzivno kolekcijo vrhunskih tenderjev znamk Ranieri International, ZAR Formenti, ZAR Mini in Grand Boats • Linijo Ranieri International Next , kjer se italijanski dizajn sreča z vrhunskimi materiali in zmogljivostjo • Družinska plovila za vikend izlete – popolno ravnovesje udobja, varnosti in funkcionalnosti • Najnovejše modele vodnih skuterjev Yamaha Premierno si boste lahko ogledali Grand D600 Individualno svetovanje Na voljo vam bo tudi individualno svetovanje – naši strokovnjaki vam bodo podrobno predstavili plovila in opremo ter vam pomagali izbrati pravo rešitev glede na vaše želje in potrebe. Termin si lahko rezervirate na: info@moto-nautika.com Rezervirajte si zadnji vikend v marcu za Moto-Nautiko! Obiščite nas na Dnevih odprtih vrat Moto-Nautike med 27. in 29. marcem ter se odlično pripravite na navtično sezono 2025! Podnapis: Ogledali si boste lahko najnovejšo ponudbo blagovne znamke JOBE. Več informacij o dogodku: https://bit.ly/dnevi-odprtih-vrat-mn Kontakt: • Telefon: 02 629 04 00 (#2), Plovila: +386 31 300 903 • E-mail: info@moto-nautika.com • Spletna stran: www.moto-nautika.com • Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 12 dnevi
Moto-Nautika je postala uradni pooblaščeni prodajalec motorjev in rezervnih delov prestižne blagovne znamke Volvo Penta . Ob tej pomembni pridobitvi vsem navtikom do 14. aprila 2025 ponuja ekskluzivne ugodnosti ob nakupu motorjev in rezervnih delov Volvo Penta ! Volvo Penta je svetovno priznani proizvajalec pogonskih rešitev z več kot 100-letno tradicijo. Njihovi motorji slovijo po inovativnosti, zanesljivosti in učinkovitosti. Posebno pozornost si zasluži njihov napredni Volvo Penta IPS (Inboard Performance System) , ki omogoča: ✅ Izjemno natančno manevriranje ✅ Tišjo in udobnejšo plovbo ✅ Do 30 % manjšo porabo goriva Moto-Nautika svojim strankam sedaj omogoča: 🔹 Nakup originalnih bencinskih in dizelskih motorjev Volvo Penta 🔹 Dobavo vseh originalnih rezervnih delov Volvo Penta 🔹 Strokovno svetovanje in tehnično podporo 🔹 Posebne ugodnosti ob nakupu do 14. aprila 2025! To je idealna priložnost za vse lastnike plovil, ki razmišljajo o nadgradnji svojega pogonskega sistema ali potrebujejo kakovostne rezervne dele z zagotovljeno podporo. Za več informacij o ugodnostih in ponudbi Volvo Penta kontaktirajte Moto-Nautiko: 📞 Telefon: 02 629 04 00 (odzivna št. #1) 📱 Mobilni telefon: +386 31 386 951 📧 E-mail: deli@moto-nautika.com Moto-Nautiko lahko obiščete tudi osebno v salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž , ali raziščete njihovo ponudbo na www.moto-nautika.com in www.motonautika-shop.com . Ne zamudite priložnosti in izkoristite ugodnosti do 14. aprila!