Vir: eNavtika

sreda, 23. oktober

RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Zadnje poglavje jadranja okoli sveta se bo začelo s petnajst-dnevno etapo od Maldivov do Džibutija. Trenutno Spalax 2 počiva na privezni boji v pristanišču Male, glavno mesto Maldivov. Ko sem marca letos prijadral na Maldive, sem se srečal z astronomskimi cenami prijave, priveza in križarjenja po Maldivih. Imel sem neverjetno pohlepnega agenta. Samo za premik barke z ene privezne boje na drugo mi je zaračunal tisoč ameriških dolarjev! Potem pa sem spoznal hrvaškega mornarja, ki že dolgo živi in dela na Maldivih. Potožil sem mu, da mi moj agent dela velike preglavice, on pa mi je priporočil svojega. Ko me je ta agent obiskal, sem mu pokazal račun mesečnih stroškov mojega pohlepnega agenta. Zgražal se je, saj je račun znašal več kot dva tisoč ameriških dolarjev. Potem pa mi je rekel: “Kaj pa, če bi ta mesečna vsota bila nič dolarjev?” “Nemogoče,” sem mu odgovoril. “Je mogoče,” mi odvrne in doda: “Jaz bom za tvojo barko skrbel brezplačno, ti pa mi boš dovolil, da jo občasno uporabljam za prevoz svinjskega mesa in vodke na megajahte ruskih oligarhov, ki so zasidrane pred pristaniščem.” Taki ponudbi se res nisem mogel upreti. Ampak to se je dogajalo pred mnogimi meseci, zdaj pa se bliža čas za pripravo na prvo etapo zadnjega poglavja moje odisejade okoli sveta. Zakaj sem odlašal skoraj celo leto? Zakaj se odpravljam na pot šele 8. januarja 2025? Odgovor je preprost. Zaradi vetra. Trenutno monsunski vetrovi pihajo iz jugo-zahoda, kar je izredno neugodno za plovbo od Maldivov do Džibutija, saj bi to pomenilo jadranje proti vetru. Moram počakati, da začne monsun pihati iz severovzhoda v decembru, dodobra pa se ta veter ustali šele januarja. Takrat pa jo bo Spalax 2 z vetrom v polkrmo špricnil do Džibutija v pičlih dveh tednih. In kakšna je navigacijska strategija te etape? Najprej se prijaviš na pomorski varnostni center na Rogu Afrike (MSCHOA) in agenciji Združenega kraljestva za trgovske operacije (UKMTO). Ko se približuješ Adenskemu zalivu, se centru in agenciji javljaš dvakrat na dan in jim sporočiš svojo zemljepisno lokacijo.  Še pred tem pa se na široko izogneš Somaliji in otoku Sokotra, ki pripada Jemnu, ter se vključiš v koridor tovornih ladij, ki vodi v Rdeče morje. Ko pripluješ na zemeljsko širino Džibutija, zaviješ v levo in vržeš sidro v luki glavnega mesta te nekdranje francoske kolonije. Potem greš v kabino na zaslužen počitek. Za Džibuti agent ni potreben. Vizum si lahko pridobiš kar preko spleta, vse formalnosti pa lahko opraviš sam. Ker tekoče govorim francosko, bo to mačji kašelj. Še vedno iščem posadko za opisano etapo. Lahko se mi oglasite po epošti: marjangolobic@gmail.com ali po telefonu +38631449039. Sem tudi na FB, Messengerju in Whatsappu. < Nazaj domov Nadaljevanje plovbe 15.11.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič
RumenoeNavtikapred 28 dnevi
V soboto in nedeljo, 2. in 3. novembra 2024, bo Buzet gostil Festival istrskih tartufov. Gre za enega največjih jesenskih dogodkov v Istri, ki bo letos potekal že 21-tič. Dvodnevni festival bo s svojim bogatim programom, kulinarično ponudbo in obilico zabave v osrčje severne Istre privabil številne gastronomske navdušence. Prestolnica tartufov Buzet je izjemno slikovito mesto. Zgodovinsko staro mestno jedro se vzpenja na griču in nudi čudovit razgled na dolino reke Mirne. Ponaša se z bogato kulinarično dediščino in je zaradi tega priljubljena destinacija vseh ljubiteljev gurmanskih doživetij. Mesto je obkroženo z bujnimi gozdovi, kjer uspevajo beli in črni tartufi. Leta 1.999 je bilo razglašeno za prestolnico tartufov, ki jih v Buzetu res lahko kupite na vsakem koraku. Z njimi popestrijo svoje odlične jedi tudi številne lokalne restavracije. Ni naključje, da ravno Buzet prvi vikend po prazniku vseh svetih postane gostitelj ene največjih in najbolj prepoznavnih prireditev, posvečenih tartufom. Na parkirišču Mašimova škuja bo 2. in 3. novembra 2024 pod dvema šotoroma potekala 21. izvedba tradicionalnega Festivala istrskih tartufov. Ta izjemna prireditev bo na kup zbrala kar sedem priznanih podjetij, ki se ukvarjajo z odkupom in prodajo tartufov, pridružilo pa se jim bo tudi Združenje iskalcev tartufov Istra. Skupaj bodo obiskovalcem v popolnosti predstavili svet te podzemne gobe, ki slovi po svojem edinstvenem okusu in je ena izmed najbolj cenjenih sestavin v kulinaričnem svetu. Program za vse generacije Obiskovalci bodo imeli med bogatim dvodnevnim programom priložnost degustirati in kupiti sveže tartufe in številne izdelke iz tartufov. Poleg tartufov bodo lahko okusili še ostale istrske gastronomske specialitete, kot so pršut, suhomesnati izdelki, sir, oljčno olje, vino, med, testenine in znane žgane pijače. Festival prinaša pester kulturno-zabavni program, ki vključuje kuharske delavnice pod vodstvom znanih hrvaških kuharjev, tekmovanje za najboljši tartuf festivala, demonstracijo iskanja tartufov z izkušenimi vodiči in še veliko več. Za ljubitelje aktivnega oddiha in družine z otroki bodo organizirani športni dogodki, ustvarjalne delavnice in delavnice priprave domačih testenin. Vrhunec sobotnega večera in festivala nasploh bo koncert slovenske skupine Tequila, publiko pa bo dodatno ogrela istrska legenda Elio Pisak & Kožne jakne. Festival istrskih tartufov ni zgolj gastronomski dogodek, temveč tudi priložnost za spoznavanje istrske kulture, tradicije in naravnih lepot. Obiščite Buzet in pokukajte v avtentičen svet tartufov v osrčju severne Istre. Foto: Roberta in Vedran Frančula (Studio 11)

torek, 22. oktober

RumenoeNavtikapred 29 dnevi
Kot prva je v cilj regate Rolex Middle Sea Race priplula 30 metrska jadrnica Scallywag 100, ki jo je krmaril David Witt. Danes ob 9.43 uri je prva v cilj regate priplula jadrnica Scallywag 100 pod taktirko Davida Witta. Za plovbo so potrebovali 2 dni 21 ur 33 min in 29 s. Skupno so prepluli 701 nmi. Njihov povprečna hitrost plovbe je znašala 10,09 vozla. Le 19 minut kasneje je v Valletto priplul adruga 30 metrska ajdrnica Black Jack 100, ki jo je krmaril Tristan Le Brun. Ob 10:33 uri pa je ciljno črto prečkala tretja jadrnica Lucky (Juan K 27M), ki jo je krmaril Bryon Ehrhart. Slovenska ekipa Karpo napredovala preko noči Jadrnici Karpo pod vodstvom Maksa Vrečka je včerajšnja plovba skozi Messinsko ožino v zelo šibkem vetru povzročala številne težave. V skupini ORC 5 so pluli na prvem mestu, šibak veter pa jim ni omogočal hitrega napredovanja zaradi česar so zdrsnili na osmo mesto v skupini. Včerajšnji dan in današnjo noč so izkoristili po najboljših močeh in že pridobili dve mesti. Trenutno plujejo s hitrostjo dobrih 6 vozlov proti četrti kontrolni točki, otoku Favignana na severozahodni strani Sicilije. Rock n' Roll ali še dobro, da nimamo inštrumentov Z jadrnice Karpo se nam je javil skiper ekipe Maks Vrečko in strnil vtise zadnjega dne: »Pogled proti Stromboliju je bil na popoldne tretjega dne veličasten. Običajno v tem delu regatnega polja vidimo le nekaj jadrnic, a tokrat sta zahtevna Messinska ožina in nestabilno vreme poskrbela, da nas je bilo kar 20, vsi na gennakrih. Jugovzhodnik je začel pridobivati na moči, in ko je presegel 15 vozlov, smo genaker prestavili na tangun. To nam je omogočilo nekoliko bolj globljo plovbo in zato bolj natančno smer. Stromboli, zavit v oblake, smo pustili za seboj in se usmerili na dolgi plov proti Favignani. Ko se je naše jadranje prevesilo v večer, sta se pojavili dve okoliščini, ki sta drastično otežili plovbo. Veter je začel naraščati, skupaj z nim pa se je dvignil tudi precej velik val. Moč vetra je nenehno presegala 20 vozlov, občasno pa je dosegla celo več kot 25 vozlov. Zaradi oblačnega in deževnega vremena se baterija vetrnega inštrumenta ni napolnila, kar je pomenilo, da nismo več prejemali podatkov o vetru – niti o njegovi moči niti o smeri. V normalnih razmerah bi bil ta plov pomenil lahkotno in sproščujoče jadranje, mi pa smo se v temni noči spopadali z divjimi valovi, medtem ko je bil genaker prevelik za to moč vetra. Jadrnica je bila nenehno na robu zorcavanja, kar je dodatno stopnjevalo napetost na krovu. Na regati je konkurenca izjemno močna, zato je pogosto potrebno jadrati na robu človeških zmožnosti in zmogljivosti opreme. S preciznim krmarjenjem Maksa in usposobljenostjo celotne ekipe smo opravili štiri obrate z vetrom, kar nas je vse močno izčrpalo. Zavedali smo se resnosti situacije - ob najmanjši napaki bi to lahko pomenilo konec regate. V nas je vladala mešanica adrenalina, groze in občudovanja nad zmožnostmi opreme in ob stalnem pričakovanju, kaj se bo zgodilo naprej. Dustom je izdelal izjemno kakovosten genaker s površino 170 m², ki ni bil zasnovan za konstantno jadranje v vetru nad 25 vozlov. Dosegli smo rekordne hitrosti, ki pa jih zaradi izpada inštrumentov nismo mogli natančno izmeriti; zadnji podatek, ki smo ga še imeli, je bil 14,8 vozla. Po dobrih dveh urah jadranja na robu zmogljivosti smo si končno oddahnili, ko je veter padel na 18 vozlov. Bili smo popolnoma prepoteni, vročina od fizičnega in psihičnega napora pa je le še dodatno stopnjevala našo utrujenost. Adrenalin je nenehno krožil po naših telesih, ob tem pa so na nekaterih obrazih zasijale solze sreče, ko smo končno pogledali nazaj na vse, kar smo doživeli. Celotna ekipa si zasluži medaljo za prikazano jadralno znanje in vzdržljivost, Karpo pa je čutila, da mora to preizkušnjo preživeti skupaj z nami. V drugi polovici noči smo se, pretepeni in izmučeni, začeli prebijati skozi območje šibkih vetrov, kjer smo bolj preprečevali uničevanje jader kot pa aktivno jadrali.«

ponedeljek, 21. oktober

RumenoeNavtikapred 30 dnevi
Drugi dan regate Rollex Middle Sea Race je prinesel drugo presenečenje. Po močni nevihti z vetrovi do 62 vozlov je v Messinski ožini zavladalo brezvetrje in tekmovalcem onemogočilo prečkanje ožine. Najhitrejše jadrnice, ki so ožino preplule že včeraj, so imele solidne vetrove in so lahko ožino prejadrale brez težav. Ko pa vetra primankuje, pa morski tok, ki dosega hitrosti tudi preko 6 vozlov, onemogoča varno plovbo skozi ožino. V takšni težki situaciji se je znašla tudi naša jadrnica Karpo. Skozi ožino so pluli ponoči, v šibkem vetru in močnem nasprotnem toku. Z jadrnice  se nam je oglasil skiper ekipe Karpo, Maks Vrečko : »Po napornem odseku do Capo Passero, nas je čakal zahteven del poti proti Messinski ožini. Veter je začel slabeti, nato pa skoraj povsem ugasnil, zaradi česar smo se zelo počasi premikali naprej. V brezvetreju in visokem valu, ki pa je še ostal, so jadra močno udarjala v vse smeri, kar je močno načenjalo živce posadke. Vsak član je izumljal različne načine za blaženje teh udarcev in namesto, da bi aktivno trimali, smo jadra aktivno blažili. V brezvetrju tega odseka so tudi večje jadrnice potegnile naprej, saj jim zaradi pomanjkanja vetra nismo mogli več slediti, čeprav smo do Capo Passera jadrali skupaj z njimi. Tako smo se znašli v skupini po karakteristikah nam primerljivimi jadrnicami. Messinska ožina se je ponovno izkazala za zelo zahtevno. Veter je bil izrazito nestabilen, hitro se je spreminjal v smer in moč, kar nas je prisililo v nenehne menjave jader. Te so bile fizično pa tudi psihično zelo naporne za posadko, saj jadra kmalu po menjavi, niso bila več primerna za obrat vetra, ki se je stalno dogajal. Aktivno jadranje do Messine bilo vseeno poplačano, saj smo do ožine uspeli prehiteti štiri jadrnice, kar nam je dalo občutek zmagoslavja. A ta občutek ni trajal dolgo, saj smo se kmalu znašli ujeti v nasprotnem morskem toku, ki je dosegel hitrost okoli 3 vozle. V tako šibkem vetru preboj skozi ožino preprosto ni bil mogoč. Dve uri smo se neuspešno trudili prebiti naprej, a kmalu se je okoli nas zbralo 15 jadrnic, ki so bile v enakem položaju kot mi. Ob zgodnjih jutranjih urah se je tok končno obrnil, kar je povzročilo, da je morje začelo "vreti". Pojavili so se vrtinci, ki so drugo jadrnico poleg nas celo dvakrat obrnili okoli svoje osi. Zaradi nevarnosti trčenja smo oboji vklopili motorje, a na srečo do dotika ni prišlo, prav tako motorjev nismo uporabili za umik. Po uri napetega čakanja in upanja nas je Messinska ožina končno spustila iz svojega primeža. Našli smo čistejši veter na desni strani in z dobrim jadranjem uspeli prehiteti večino, če ne kar vse jadrnice, ki so se zataknile v ožini. Z odlično taktiko smo tako nadoknadili nekaj izgubljenega časa in pridobili precejšnjo prednost pred drugimi. Če je Odisej, grški junak, na svoji poti domov iz Trojanske vojne v teh vodah izgubil mornarje, smo mi izgubili le dve uri – kar je v takšnih okoliščinah velik uspeh. Vremenske razmere proti Stromboliju ostajajo nestabilne. Nad nami se zgrinjajo težki nevihtni oblaki, namesto napovedanega vzhodnika pa piha jugo. Občasno rahlo dežuje, a kljub vsemu z aktivnim jadranjem izkoristimo vsako sapo vetra, ki nam je na voljo.« Ekipa Karpo je nekoliko nazadovala. Trenutno pluje na 8. mestu v skupini ORC5. Do sedaj so prepluli 217 nmi, do cilja pa jih loči še 419. Najhitrejše jadrnice so še obplule severno Sicilijo, se obrnile proti jugu in plujejo proti otoku Pantalleria. Prepluli so že skoraj 500 nmi, do cilja pa jih loči le še 200. Najhitrejše pričakujejo v cilju že jutri pozno popoldne.
RumenoeNavtikapred 30 dnevi
Blagovna znamka Highfield bo na letošnjem salonu Plovil v Biogradu na moru predstavila izjemno bogat program gumenjakov. Na kopnem bo razstavljenih 7 plovil, v vodi pa  6, ki jih bo možno tudi testirati. Gumenjaki Highfield, katerih dno je izdelano iz aluminija, veljajo za ene najkvalitetnejših gumenjakov in imajo izjemne plovne lastnosti. Na letošnjem salonu plovil v Biogradu, ki se prične v sredo 23.10.2024 si boste lahko ogledali kar 13 različnih modelov in velikosti. V vodi bo razstavljenih šest plovil, ki jih boste lahko tudi testirali. Razstavljeni modeli plovil na kopnem: ⁠ ⁠Sport 390 Black HYP ⁠ ⁠Sport 330 Artic HYP ⁠ ⁠Classic 420 Military HYP ⁠ ⁠Classic 360 Storm PVC ⁠ ⁠Classic 290 Light Grey PVC ⁠ ⁠Ultralite 240 Light Grey PVC ⁠ ⁠Roll Up 200 Light Grey PVC Razstavljeni modeli plovil v vodi: ⁠ ⁠Sport 900 Black HYP ⁠ ⁠Sport 800 HYP ⁠ ⁠Sport 660 Military HYP ⁠ ⁠Sport 560 Black HYP ⁠ ⁠Patrol 700 Artic HYP ⁠ ⁠Patrol 540 Storm PVC Zaradi velikega povpraševanja po testnih plovbah, predlagamo, da si termin predhodno rezervirate pri Burin Boats d.o.o . ali tel.: 040 322 422.

nedelja, 20. oktober

RumenoeNavtikapred 32 dnevi
Včeraj je flota 112 jadrnic izplula iz Vallette na Malti in se podala na 606 nmi dolgo plovbo okoli Sicilije. Zelo dobro je začela edina slovenska posadka Karpo pod vodstvom Maksa Vrečka. Že prvi dan plovbe so se jadralci spopadli z zahtevnimi pogoji. Pri plovbi proti jugovzhodnemu rtu Sicilije so se vetrovi nenadoma okrepili. Iz konstantnih 15 vozlov so se dvignili na 30 in več. Nekaj posadk se je spopadlo z neverjetnim. Med njimi je bila tudi jadrnica Eve. Nenaden sunek vetra, ki je dosegel hitrost 62 vozlov je bil skoraj usoden. Ker so pravočasno ugotovili, da se bo vreme močno poslabšalo, so uspeli genaker spustiti 3 minute preden jih je zadel sunek vetra. Kljub temu jih je sunek vetra skoraj prevrnil. Vsi člani posadke so nepoškodovani in zdravi. Številne posadke so morale odstopiti. Pred nevihto jih je regato zapustilo sedem, nevihta pa je bila usodna za dodatnih 23. V nevihti so imeli težave tudi jadralci edine slovenske posadke na jadrnici Karpo. Maks Vrečko je sporočil z jadrnice: "Dan se je začel z dinamičnim in čustveno nabitim startom v skupini 21 jadrnic v naši kategoriji. Na obzidju Vallette nas je glasno spodbujalo 30 slovenskih navijačev z zastavami, glasnim navijanjem in transparenti, kar nam je dalo izjemno energijo. Kljub navijaški podpori smo morali ostati popolnoma osredotočeni na jadranje, saj je veter v pristanišču nenehno spreminjal smer in ustvarjal nepredvidljive refulaste pogoje. Jadrnice je zorcavalo, kmalu pa smo videli tudi nekaj strganih genakerjev. Tudi mi smo imeli kasneje na prvi obračalni točki težave pri spustu genakerja. Upali smo namreč, da bomo z njim lahko pluli dlje, vendar je bil veter premočan. Po drugi obračalni točki smo sprejeli taktično odločitev – odločili smo se za levo stran regatnega polja, saj smo pričakovali obrat vetra na zahodnik, ki bi nam omogočil hitro in direktno plovbo do Capo Passera. Čeprav se je obrat vetra zgodil v manjši meri, kot smo pričakovali, se je naša odločitev vseeno izkazala za boljšo. Do Capo Passera smo pripluli ob boku - po karakteristikah - precej hitrejših jadrnic. Med plovbo proti Capo Passeru smo iz daljave opazovali vodne trombe, vreme je bilo izjemno nevihtno, a precej stran od nas. Kljub pozornemu spremljanju vremena nas je nepričakovano zajela močna nevihta – v 20 sekundah se je veter okrepil iz 15 na 30 vozlov. Genaker je bil še vedno dvignjen, kar je povzročilo, da je zorcalo tudi nas. Genaker smo morali spustiti v vodo in ga nato rešiti. Te nevihtne razmere so močno zarezale v regatno floto – poslušali smo klice “Mayday” in “Pan Pan” - in do večera je odstopilo kar 18 jadrnic, med njimi tudi lanskoletni zmagovalec Bullitt. Dva naša člana naše posadke sta imela tudi  morsko bolezen. To dokazuje na resnost razmer na morju. Ponoči smo opazili, da se je ena od škotin ujela v propeler. Jadrnico smo morali ustaviti, da je Matic izvedel potop pod barko. V 15 sekundah je rešil vrv in propeler.  Trenutno plujemo v t.i. “mrtvem morju” – visoki valovi, ki so ostali od prejšnjih vetrov, šibek veter pa vztraja že 12 ur. To najeda opremo in živce, a ekipa ostaja osredotočena." Člani ekipe so dodali: Gregor: " Končno živi." Urška: " Hvaležna in srečna, da lahko te zahtevne pogoje doživljam s takšno ekipo." Gaber: " Strele so bile naravnost fascinantne." Maks: " Navijači na štartu so bili vrhunec dneva." Peter: " Hvaležen, da je najtežje za nami." Matic: " Delali smo težke manevre, ki jih nismo trenirali, izvedli pa smo jih, kot da bi jih 20x vadili, vključno s spustom genakerja v vodo." Julija: " Hvaležna sem, da smo že v prvih urah dosegli težke pogoje, saj sem se tako hitro priklopila na pravo offshore jadralsko frekvenco." "Nadaljujemo svojo pot s trdno voljo in osredotočenostjo. Pred nami so še dolge milje in zahtevni izzivi, a smo odločeni, da ostanemo močni in enotni. Vsaka prepluta milja nas približuje cilju, vaša podpora pa nam daje dodatno moč. Ostajamo z glavo v vetru in srci pri naših navijačih – skupaj premikamo meje na morju." Trenutno na regatnem polju Slovenska ekipa Karpo se je odločila, de pluje čim bliže črti najkrajše teoretične razdalje regate. Že po izplutju iz Vallette se je to izkazalo za pravilno odločitev. Takoj so bili v ospredju v skupini ORC 5. Že na polovici poti proti Siciliji pa so se zavihteli na prvo mesto. V prvih 24 urah so prepluli 115 nmi. Do cilja jih loči še 497. Na drugem mestu v skupini pluje ekipa Jedi, ki zaostaja 6 nmi, na tretjem pa je ekipa Geisha, ki zaostaja 7 nmi. Jadralci v tej skupini plujejo po vzhodni strani Sicilije in se počasi približujejo Messinski ožini. Trenutno pihajo vetrovi s hitrostmi med 5 in 10 vozlov. jadralcem omogočajo plovbo s hitrostmi okrog 5 vozlov. Ekipi Karpo uspeva ves čas pluti s hitrostjo, ki je med 0,3 do 0,5 vozla višja od zasledovalcev. Najhitrejši že mimo Strombolija Najhitreje pluje jadrnica Scallywag 100. Zjutraj so zapluli mimo vulkanskega otoka Stromboli in se obrnili proti zahodu. Do sedaj so prepluli že 287 nmi. Do cilja jih loči le še 376. Le nekaj metrov za njimi pluje druga 30 metrska jadrnica Black Jack, na tretjem mestu z zaostankom 2 nmi pa pluje 27 metrska jadrnica Lucky. Slika 1: Maks Vrečko za krmilom jadrnice Karpo med nevihto Slika 2: Fronta na jugovzhodu sicilje, ki je povzročila odstop 23 jadrnic Slika 3: Trenutne pozicije plovil - jadrnica Karpo - zelena s krono - vodilna v ORC 5

sobota, 19. oktober

RumenoeNavtikapred 32 dnevi
Danes se je v Monaku končalo ekipno evropsko prvenstvo za razred optimist, na katerem se je pomerilo 64 mladih jadralcev iz 16 povabljenih držav, tudi Slovenije. Slovenske barve so zastopali Zoja Ribarič, Lara Aurora Hummel, Mihael Zobec in Val Grbec, ekipa pa je prijadrala na skupno 11. mesto. Naše mlade jadralce je spremljal trener Matija Čok , ki je njihov nastop povzel takole: “Ekipno evropsko prvenstvo je za nami in mislim, da je v tem trenutku rezultat realen. Najprej smo v “round robinu” jadrali vsak proti vsakemu in pristali v srebrni skupini kot 11., prvih osem pa je napredovalo v zlato. Mislim, da v tem trenutku še nismo pripravljeni za zlato skupino, verjamem pa, da če bi se bolj posvetili pravilom, tehniki ustavljanja in team racu nasploh, lahko napredujemo, saj so individualno naši jadralci vrhunski, a tukaj gre vendarle za ekipno tekmo. Pred odhodom smo uspeli narediti tri treninge, kar definitivno ni bilo zadosti, a ekipa se je borila po svojih močeh in na koncu smo v tekmi za 11. mesto premagali ekipo Monaka. Zahvaljujem se ekipi mladih jadralcev za zaupanje in jim čestitam za vrhunski pristop k tekmovanju. Verjamem, da se lahko v prihodnje bolj posvetimo ekipnemu jadranju in se vrnemo močnejši. Rezultat mogoče ni, kar smo želeli, a trenutno je tak, kamor sodimo.” Zoja Ribarič, Lara Aurora Hummel, Mihael Zobec in Val Grbec
RumenoeNavtikapred 32 dnevi
AS Marine 23 GL iz ladjedelnice EOLO je idealen športni gliser za preživljanje časa na morju, ki vam bo z na novo razvitim visoko zmogljivim trupom in odličnimi plovnimi lastnostmi omogočil prijetno plovbo ne glede na morske razmere. Za vse modele GL je značilen inovativen in moderen dizajn ter pameten koncept prostora na krovu s stransko konzolo za maksimalno svobodo gibanja v kokpitu. Na voljo vam je veliko možnosti barvne personalizacije za trup ter kvalitetnega italijanskega oblazinjenja. Z 6,99m dolžine in 2,55 širine vam nudi maksimalno udobje in prostor na krovu in v kabini, kjer boste našli zakonsko posteljo in pod njo odlagalne površine, velika stranska okna ter ločen prostor s kopalnico. Na krmi vam je na voljo velika sedalna površina, ki se z enostavnim preklopom naslonjala spremeni v ležišče za 4 osebe, dodatno pa vam je na voljo tudi lounge fotelj. Pod voznikovim sedežem je že pripravljen prostor z umivalnikom in ploščo, na katero se lahko vgradi plinski kuhalnik. Ker je rezervoar za gorivo nameščen na sredini v kokpitu, je pod zadnjo sedalno površino ogromen prostor za shranjevanje vaših stvari. Na tale model je možno namestiti do 250 konjskih moči, kar je v kombinaciji z njegovim trupom več kot dovolj za vse dogodivščine na morju. Pri podjetju Navigator Ptuj vam na vsa plovila vgradijo opremo po meri, prav tako pa tudi motorje po izbiri - Yamaha, Suzuki, Honda ali Mercury. Tehnični podatki: Dolžina: 6,99 m Širina: 2,55 m Teža: 1350 kg Motor: do 250 KM (1XXL/2XL) Število oseb na krovu: 8 Rezervoar za gorivo: 207 l Ležišča: 2 Kategorija: C Plovila AS Marine 23 GL je na voljo pri slovenskemu zastopniku, podjetju Navigator Group Ptuj , navigator-ptuj.si , tel.: +386 51 238 901 ali +386 40 440 460.
RumenoeNavtikapred 33 dnevi
Danes ob 11.00 se začenja zahtevna odprtomorska regata Rolex Middle Sea Race 2024. Na njej nastopa tudi slovenska jadrnica Karpo. Rolex Middle Sea Race velja za eno najbolj zahtevnih mediteranskih regat. Začne se v Valletti na Malti. Na letošnjo regato je prijavljenih kar 116 jadrnic, kar je 9 več kot lani. Jadralci morajo obpluti Sicilijo skozi Mesinsko ožino, po severu Sicilije zapluti do otoka Favignana, se obrniti proti jugu in obpluti otok Lampeduza po južni strani, nato pa se vrniti v izhodišče, ikonično mesto Valletta. Teoretična razdalja, ki jo morajo prepluti jadralci, znaša 606 nmi. Posnetek štarta z jadrnice Karpo Začetek regate bodo oznanile topovske salve z obzidja trdnjave v Valletti. Direkten prenos začnemo ob 10.20. Slovensko ekipo Karpo bomo spremljali celotno regato.

četrtek, 17. oktober

RumenoeNavtikapred 34 dnevi
V sredo 16.10.2024 je pod okriljem Royal Malta Yacht Club potekala regata Yachting Malta Coastal Race, kjer se je v idealnih vremenskih pogojih pomerilo 56 jadrnic. Ta 19 navtičnih milj dolga regata, ki služi kot ogrevanje pred offshore regato Rolex Middle Sea Race, je postregla z več taktičnimi izzivi. Ekipa Karpo je v skupini IRC 5 dosegla odlično 3. mesto in se v skupni razvrstitvi uvrstila na 14. mesto. Regata se je začela ob 9:30 zjutraj, veter pa je pihal iz jugovzhodne smeri s hitrostjo med 7 in 9 vozli, ki je proti koncu regate narasel do 15 vozlov. Ekipa Karpo se je že na začetku soočila s taktično odločitvijo. Medtem ko se je večina konkurence odločila za plovbo na odprtem morju, se je Karpo pravilno odločila za priobalno opcijo, kjer so jadrali v globinah med 5 in 20 metri. Ta odločitev jih je med prvimi pripeljala do druge obračalne točke, ker je bilo ob obali manj toka in več vetra. Na poti so jih začele dohitevati najhitrejše jadrnice, ki so startale za njimi. Največje jadrnice in najboljše jadralce redko vidijo tako od blizu, kar je bil res poseben trenutek za ekipo Karpo. Ko so dosegli drugo obračalno točko, so dvignili genaker in nadaljevali jadranje z vetrom na 8 navtičnih milj dolgi poti do naslednje točke. Po obračanju so spustili genaker in jadrali proti vetru. V zaključnem delu so še enkrat dvignili genaker in prispeli v cilj v skupini najhitrejših jadrnic. Najhitrejša jadrnica regate Maxi 72 Balthasar je preplula traso in osvojila naziv Line Honours s časom 2 uri, 38 minut in 8 sekund. V napetem zaključku je nemška jadrnica X-Day, GP 42 po korekciji IRC osvojila prvo mesto z zgolj 2 sekundama prednosti pred tekmeci. Ekipa Karpo je z odličnim jadranjem dosegla 3. mesto v kategoriji IRC 5 in 14. mesto v skupni razvrstitvi. Skipper Maks Vrečko je po regati povedal: "Lepa regata z odličnimi vetrnimi pogoji in močno konkurenco. Uživali smo, ker smo bili ob boku najboljšim jadralcem sveta in res čudovitim jadrnicam. Videti vse, kar jadralski svet premore na vodi, z izjemo America’s Cup, je res čudovito. Z svojo uvrstitvijo smo zelo zadovoljni, saj je to rezultat dosedanjega dela." Z optimizmom in zmagovalno miselnostjo se ekipa Karpo pripravlja na glavno regato Rolex Middle Sea Race s startom v soboto ob 11:00 ter prenosom v živo na Karpo Facebook in naši spletni strani. Ne zamudite starta RMSR 2024 v živo! Start regate Rolex Middle Sea Race 2024 bo v soboto, 19. oktobra, ob 11.00. Že od 10.50 naprej pa lahko začetek regate spremljate v živo na naši spletni strani!
RumenoeNavtikapred 34 dnevi
Priročnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS je celovit vodnik za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS, primeren tako za začetnike kot tudi za izkušene navtike. Uporaben je tako za tiste, ki na navtično pot šele stopate, kot tudi za tiste, ki iščete dobre rešitve za večjo učinkovitost in varnost na morju. Oblika priročnika vam omogoča, da ga imate vedno pri roki, ko boste želeli: pravilno komunicirati na morju, v primeru stiske pravilno poklicati na pomoč , spremljati vremensko napoved s postajo VHF, spremljati morebitne preteče nevarnosti in še mnogo drugega . Priročnik obsega celotno predpisano vsebino izpitnega program a za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS in hkrati nudi še veliko več: VIDEOVSEBINE - Obogaten je z videoposnetki rokovanja z radijsko postajo VHF, do katerih najlažje dostopate z branjem QR-kod s pomočjo pametnega telefona. KARTICE KLICNIH POSTOPKOV - Opremljen je s priročnimi karticami vseh klicnih postopkov, ki vam bodo v pomoč pri komunikaciji na morju. SIMULATOR - Prilagojen je uporabi edinstvenega simulatorja radijske postaje VHF na spletni strani www.egmdss.com . Postanite eden izmed lastnikov " Priročnika za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS " še danes! Cena priročnika znaša le 24,90 EUR . Stroški pošiljanja znašajo 4 EUR. NAKUP Video predstavitev priročnika

sreda, 16. oktober

RumenoeNavtikapred 35 dnevi
Lansko jesen predstavljeno 9,20 – metrsko plovilo ladjedelnice EOLO je trenutno največji predstavnik znamke in zaznamuje razvoj ponudbe in stilskih značilnosti, ki so značilne zanjo predvsem pri večjih modelih. Za model Nove je značilna vsestranskost športnega gliserja in udobje ter občutka manjše jahte, ki se nadaljuje že od izredno uspešnega modela 830 DAY. Velike platforme zadaj nam omogočajo lahek prehod na krmo, kjer prevladuje veliko ležišče, ki je konvertibilno v dve klopi z mizo, kjer je prostora za 6-8 odraslih ljudi. Pod sedalnim delom je velik prostor z rezervoarji in inštalacijami, do katerega dostopamo s pritiskom na gumb na konzoli in samodejnim dvigom. Prehod na vsaki strani omogoča prosto premikanje po palubi do voznikovega in sovoznikovega sedeža z možnostjo dviga sedalnega dela. Na levi strani pred prehodom v kabino najdemo zunanjo kuhinjo s pomivalnim koritom in indukcijsko ploščo, ki se lahko diskretno skrije pod zatemnjenim steklom ter hladilnik pod voznikovim sedežem. Na premcu najdemo ogromno sončno ploščad z vgrajenimi zvočniki in naslonom. S širino 2,99m so razširili izjemno oster in trden V trup ter pridobili prostor predvsem v podpalubju – štiri ležišča, ločena kopalnica s kabino za prhanje ter veliko odlagalnimi površinami in omaricami. Premčna kabina z ležiščem se z dvigom mize enostavno spremeni v jedilni kot, prostora pa ne manjka niti na ležišču na krmi, ki je obdano s skritimi odlagalnimi omaricami na dotik. Na Nove je možno namestiti do 700 konjskih moči z enim ali dvema motorjema, čeprav ga je užitek voziti tudi z manjšo motorizacijo, ki je zaradi izpopolnjenega trupa popolnoma dovolj tudi za večdnevna križarjenja. S testiranim modelom ( 2 X 250 KM) smo v povprečnih pogojih na morju dosegali najvišjo hitrost med 44 in 45 vozli. Pri podjetju Navigator Ptuj vam na vsa plovila vgradijo opremo po meri, prav tako pa tudi motorje po izbiri - Yamaha, Suzuki, Honda ali Mercury. Tehnični podatki: Dolžina: 9,20 m Širina: 2,99 m Teža: 5300 kg Motor: do 700 KM (1 XXl ali 2 XL) Število oseb na krovu: 12 Rezervoar za gorivo: 540 l Rezervoar za vodo: 105 L Tank odpadne vode: 25 L Ležišča: 2+2 Kategorija: C Plovila AS Marine 28 GLX je na voljo pri slovenskemu zastopniku, podjetju Navigator Group Ptuj , navigator-ptuj.si , tel.: +386 51 238 901 ali +386 40 440 460. Prednja kabina Krmna kabina Kopalnica Sedeži za udobno plovbo
RumenoeNavtikapred 35 dnevi
Moto-Nautika z veseljem vabi vse navtične navdušence, da se nam pridružite na 25. Biograd Boat Showu, ki bo potekal od 23. do 27. oktobra 2024 v Biogradu na Moru. Na letošnjem sejmu bomo ekskluzivno predstavili vrhunski model čolna – NEXT 255 LX, ki bo pritegnil pozornost vseh, ki iščejo prestižno plovilo za svoje morske dogodivščine. Premiera: NEXT 255 LX Eden od vrhuncev letošnjega Biograd Boat Showa bo premiera čolna NEXT 255 LX . To plovilo združuje eleganco, vrhunsko zmogljivost in napredno tehnologijo, kar ga postavlja med najbolj zaželene modele za ljubitelje morskih potovanj. Z udobnim in prostornim kroviščem je idealen tako za daljše plovbe kot tudi za hitre izlete. Uživajte v luksuzu in funkcionalnosti, ki vam ju nudi ta model, in bodite med prvimi, ki bodo izkusili njegove prednosti. Posebna ponudba za obiskovalce Biograd Boat Showa Poleg premierne predstavitve modela NEXT 255 LX vam Moto-Nautika ponuja ekskluzivne ugodnosti za prednaročila . Med sejmom boste lahko izkoristili posebne popuste in ugodne pogoje financiranja, ki so na voljo le obiskovalcem sejma. Če razmišljate o nakupu novega plovila, je to edinstvena priložnost, da si zagotovite najboljše pogoje in prednosti. Razstavni prostor Moto-Nautike Moto-Nautika bo na kopnem predstavila izjemen izbor čolnov, ki so primerni za različne navtične izkušnje: Golden Line G680 Prostorno plovilo, idealno za daljše izlete z družino ali prijatelji. Odlikuje ga vrhunska plovna sposobnost in udobje. Golden Line G500 PVC Manjši, vendar zelo zmogljiv model, ki je kot nalašč za krajše avanture po obali. Primeren tako za začetnike kot izkušene navtike. Golden Line G340 + Yamaha F30 Kompaktno, a učinkovito plovilo, idealno za krajše izlete, opremljeno z zmogljivim motorjem Yamaha. Silver Line S300 + Yamaha F15 Manjši, okreten model, ki ponuja prijetno plovno izkušnjo za manjše skupine. Plovila v vodi Moto-Nautika bo na Biograd Boat Showu omogočila ogled in izkušnjo treh izjemnih plovil na vodi: NEXT 275 LX Najnovejši luksuzni model, ki združuje eleganco, udobje in vrhunske plovne sposobnosti. Ta čoln je ustvarjen za ljubitelje prestižnih plovil in daljših potovanj po morju. Grand G850HGLF Black Inox Carbon Ta model združuje sodoben dizajn z napredno tehnologijo in ponuja izjemno stabilnost ter udobje. S svojo zmogljivostjo in eleganco je prava izbira za tiste, ki si želijo nekaj več na vodi. NEXT 220 SH z Yamaha F200 Zanesljiv in dobro ohranjen model, ki omogoča udobno plovbo po vseh vrstah morij. Resnim kupcem, ki so že (ali še bodo) v stiku z našo prodajno ekipo, bomo omogočili testiranje teh plovil na vodi. Če ste zainteresirani, se obrnite na naše prodajnike, da uredite podrobnosti in se dogovorite za individualno predstavitev. Kontaktirajte nas Vabimo vas, da nas obiščete na našem razstavnem prostoru, kjer bomo z veseljem predstavili našo ponudbo, odgovorili na vsa vaša vprašanja in vam pomagali izbrati idealno plovilo za vaše potrebe. Ne zamudite te priložnosti, da se srečate z nami in izkoristite posebne ugodnosti! Se vidimo na Biograd Boat Showu 2024 ! Kontakt: Moto-Nautika d.o.o, www.moto-nautika.com PRODAJA  PLOVIL T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) M: +386 31 300 903 E: prodaja@moto-nautika.com
RumenoeNavtikapred 36 dnevi
Jutri se v Monaku začenja ekipno evropsko prvenstvo za razred optimist, na katerem se bo pomerilo 64 mladih jadralcev iz 16 držav, tudi Slovenije. Pod vodstvom trenerja Matije Čoka bodo nastopili Zoja Ribarič, Mihael Zobec, Val Grbec in Lara Aurora Hummel. Ekipe čakajo štirje regatni dnevi, prvi plovi pa že jutri. Trener Matija Čok: “Ekipa je sestavljena iz najboljših štirih reprezentatov na evropskem prvenstvu, med dekleti sta to Zoja Ribarič in Lara Aurora Hummel, med dečki pa Val Grbec in Mihael Zobec. Jutri začnemo s prvimi regatami, pri “team raceu” gre vse skupaj zelo hitro, v planu imamo za 16 udeleženih ekip narediti dva celotna “round robina” (izločitveni boji), potem pa še polfinale in finale ter repasaž za zadnjih osem ekip. Ekipa se je na to regato na kratko pripravljala z Luko Domijanom, kar ni dovolj za osvojiti vse, kar velja, a vseeno mislim, da so lepo šli skozi glavne stvari. Je pa tudi res, da se tudi večina drugih ekip ne pripravlja posebej na to specifično obliko tekmovanja, ki se ga jadra enkrat ali dvakrat na leto. Pogoji bodo zanimivi, kaže na veliko vetra in dež, a smo pripravljeni, energija je prava, a težko napovedujem rezultat, rangirani smo kot 14. ekipa od šestnajstih in verjamem, da lahko posežemo višje, a vse je odprto. Čaka nas lep teden in s ponosom bomo zastopali Slovenijo.” Prvenstvo se s finalnimi plovi končuje v soboto, 19. oktobra.

torek, 15. oktober

RumenoeNavtikapred 36 dnevi
Slovenska jadrnica Karpo in njena ekipa pod vodstvom skiperja Maksa Vrečka se letos že tretjič podajata na prestižno regato Rolex Middle Sea Race (RMSR), eno najbolj znanih in zahtevnih offshore regat v Sredozemlju. Tekmovanje, ki poteka okoli Sicilije, pritegne najboljše jadrnice in jadralce z vsega sveta. Za ekipo Karpo je vsaka udeležba nova priložnost za nadgradnjo izkušenj in znanja in letošnja ne bo nič drugačna. Izkušnje preteklih let kot ključ do uspeha Po besedah skiperja Maksa Vrečka, je izpolnjevanje zahtev glede varnosti z leti postalo lažje, saj ekipa sedaj dobro pozna vse standarde. "Na drugi strani pa vsako leto odkrijemo nove dimenzije offshore jadranja in se še bolj intenzivno pripravljamo. Največji poudarek dajemo znanju, saj le z odličnim jadranjem lahko konkuriramo drugim ekipam," razlaga Vrečko. Poseben izziv predstavlja obvladovanje tveganja, kar je, po njihovih izkušnjah, potrebno, vendar mora biti premišljeno. "Tveganje za dober rezultat je potrebno, vendar je ključnega pomena vedeti, kje in kdaj tvegati." Nadgradnje na jadrnici Karpo: korak naprej z novim jadrom Letos je ekipa Karpo nadgradila opremo z nekaj izboljšavami, ki bodo še dodatno okrepile njeno konkurenčnost. Med ključnimi novostmi je novo jadro Code0, ki so ga izdelali v podjetju Dustom. To jadro jim bo bistveno pomagalo pri vetrovih iz bočnih smeri, kjer so prejšnja leta imeli težave. "S tem smo zapolnili pomembno vrzel, ki smo jo imeli prejšnji dve leti," pojasnjuje Vrečko. Kljub temu Karpo ostaja amaterska ekipa z minimalnim proračunom, kar pomeni, da si lahko privoščijo le omejeno število jader, medtem ko se številne druge ekipe lahko opremljajo z bolj raznovrstno opremo. Poleg tega so jadrnico opremili napravo Oceanspring za pretvorbo morske vode v pitno, kar omogoča, da startajo regato z manj vode in so tako nekoliko lažji in bolj konkurenčni. S pomočjo solarnega panela, ki ga je po dobavilo podjetje StalMar, lahko zagotavljajo zadostno oskrbo z električno energijo za nemoteno delovanje. Konkurenca na RMSR in posebne pasti regate RMSR ni običajna regata, ampak ena najbolj prestižnih na svetu, kjer se zbirajo vrhunske jadrnice in profesionalni jadralci. "Vsako leto je konkurenca izjemno močna, s ponosom na takšni ravni zastopamo Slovenijo," pravi Maks Vrečko. V primerjavi z lanskim letom bodo letos edina slovenska jadrnica, kar jim daje še dodatno odgovornost. "Ta regata je polna pasti. Na primer, območje brez vetra pri Capo Passero ali močan tok v Mesinski ožini lahko drastično vplivata na rezultat," opozarja skiper. Letos so veliko časa namenili analizi preteklih regat in strategij, saj so vse tracke preteklih let podrobno preučili. Nepozabni trenutki s preteklih regat Ena od najbolj slikovitih izkušenj iz prejšnjih let je bilo nočno jadranje mimo Strombolija, kjer je vulkan v eni noči izbruhnil kar sedemkrat. "Težko se je bilo osredotočiti na jadranje, ko pred teboj izbruhne vulkan," se spominja Vrečko. Prav tako so v spominu ostali ekstremni pogoji prve regate, kjer so zaradi slabih vetrovnih razmer potrebovali več kot osem dni nepretrganega jadranja za prečkanje ciljne črte. "Za našo ekipo je bil prihod v cilj velika zmaga," še dodaja, saj so takrat kljub težavam s hrano in vodo vztrajali do konca. Karpo kot navdih za slovensko jadralsko skupnost Prisotnost Karpo na RMSR ima velik pomen za slovensko jadralsko skupnost. "Dokazujemo, da je mogoče uspešno tekmovati na najvišjem nivoju, tudi brez velikih sredstev in profesionalnega ozadja," pojasnjuje Vrečko. Kljub temu, da so letos edini slovenski predstavniki na regati, jih zvesto spremlja množica podpornikov – tako online preko družbenih omrežij, kot v živo. "Na startu regate na Malti je vsakič prisotnih okoli 30 navijačev v živo, kar je nekaj, česar nima nobena druga ekipa," s hvaležnostjo pove Vrečko. Med občinstvom, ki se zbere na spektakularnem startu na obzidju Vallette, so sojadralci iz JK Loka Timing, prijatelji in sorodniki, ki s svojo podporo ustvarijo nepozabno vzdušje. Motivacija za vrnitev na RMSR Tisto, kar Maksa Vrečka in ekipo Karpo že tretje leto zapored žene, da se vračajo na Rolex Middle Sea Race, je kombinacija več dejavnikov. "Gre za veličastno regato, svetovni dogodek, ki je relativno blizu in preizkuša meje naših sposobnosti," pojasnjuje Vrečko. Lani so dosegli odmeven uspeh, saj so zmagali v kategoriji IRC5 in generalno zasedli 8. mesto med 110 jadrnicami. "Kot outsiderji smo premagali profesionalce na boljših jadrnicah, kar je bilo veliko presenečenje, ki je odmevalo tako na Malti kot v Sloveniji." Maks dodaja, da je bilo osebno povabilo predsednika jadralnega kluba na Malti težko zavrniti, saj jih tam zelo cenijo zaradi njihove srčnosti in edinstvenega jadralskega pristopa. Regata RMSR ima dolgoletno tradicijo – letos bo že njena 45. izvedba. Organizatorjem niso pomembni le maxi regatniki z ogromnimi proračuni, temveč tudi manjše ekipe, ki se po korigiranem času lahko uspešno kosajo z njimi. Lansko leto je bil dramatičen finiš, ko je skupnega zmagovalca 93-ft Bullit in skupno drugouvrščenega 33-ft Red Ruby, po korigiranem času ločilo zgolj 24 sekund – po več kot štirih dneh jadranja. Matic Vrečko – Inovator in srce Karpo Poleg izjemne ekipe, ki skupaj ustvarja uspehe na regatah, ima Karpo še enega ključnega člana, brez katerega ne bi bila to, kar danes je – Matic Vrečko, sin skiperja Maksa Vrečka. Matic je največji inovator in tehnični genij na jadrnici, ki s svojim ogromnim znanjem skrbi za brezhibno delovanje vseh sistemov. Njegova vloga je neprecenljiva, saj je prav on tisti, ki nenehno razmišlja, kako izboljšati opremo in postopke, da bi Karpo ostala konkurenčna na najvišjem nivoju. "Matic je mojster, brez katerega Karpo ne bi bila to, kar danes je," pravi njegov oče Maks Vrečko. Vse tehnične inovacije in nadgradnje, ki omogočajo uspeh na morju, so rezultat njegovega dela. Po zaključku regate Rolex Middle Sea Race se Matic s Karpo podaja v novo poglavje – solo prečkanje Atlantika, kar bo še ena izjemna avantura, ki dokazuje njegovo usposobljenost in predanost jadranju. Matic je v očeh ekipe tudi vir navdiha. S svojo strastjo do inovacij in tehničnega znanja skrbi, da Karpo vedno deluje na vrhuncu svojih zmogljivosti, tudi v najzahtevnejših situacijah. Prav on je tisti, ki se v takšnih situacijah znajde, reši težave in zagotovi, da jadrnica nemoteno pluje skozi najtežje pogoje. Podporniki ekipe Karpo Ekipa Karpo z veliko hvaležnostjo sodeluje s predanimi sponzorji, ki so ključni del uspeha in so prepoznali posebnost jadrnice Karpo. Podjetje Flaška spodbuja trajnostni način življenja, 3D Art pomaga pri marketingu in odnosih z javnostjo, medtem ko Uvex in Alcom zagotavljata vrhunsko optiko za popolno vidljivost na morju. Ocean-Spring Watermakers skrbi za svežo vodo na dolgih regatah, medtem ko R web Renewable Energy in StalMar z obnovljivimi viri energije pomagata ohranjati jadrnico energetsko neodvisno. Za shranjevanje energije Karpo uporablja zmogljive litijeve akumulatorje. Chimpanzee zagotavlja naravne energijske tablice, ki ekipi med regato dajejo potrebno moč, medtem ko Remigo s svojimi naprednimi tehnološkimi rešitvami poskrbi za vrhunsko opremljenost jadrnice. Podjetje Akson pa podpira Karpo pri povezljivosti in IT izzivih. Ne zamudite starta RMSR 2024 v živo! Start regate Rolex Middle Sea Race 2024 bo v soboto, 19. oktobra, ob 11.00. Že od 10.50 naprej pa lahko začetek regate spremljate v živo na naši spletni strani! Napovednik
RumenoeNavtikapred 37 dnevi
Priljubljena luka Sali na Dugem otoku je doživela prenovo. Zgrajen je nov valobran in obnovljena je vzhodna obala. Prenova luke Sali se je začela leta 2021. Prioritetno je bilo treba zgraditi vzhodni valobran, ki bo luko ščitil pred vzhodnimi in južnimi vetrovi. Celotna investicija je znašala 12 mio EUR. Večina denarja je prišla iz skladov EU, 15 % pa je prispevalo Ministrstvo morja, prometa in infrastrukture Hrvaške. Prenova luke se je letos uspešno končala. Zgradili so nov valobran, ki meri 116 m in omogoča privez plovil na notranji in zunanji strani. Prav tako je prenovljena obala od priljubljenega bara Maritimo vse do valobrana v dolžini 150 m. V prenovljenem delu luke in valobranu so zgrajeni električni stebrički in priključki za vodo. V zahodnem delu luke je zrasla tudi nova samopostrežna trgovina Tommy. Je bistveno večja od obstoječe v vzhodnem delu in seveda bolje založena. Obiskali smo jo v mesecu avgustu in se zgrozili nad cenami, ki so bile dva ali celo trikrat višje od drugih trgovin na obali. POMEMBNO Pri vplutju v luko je treba biti pozoren, saj je stari svetilnik, ki je stal na rtu Blud prestavljen na glavo vzhodnega valobrana in ima druge karakteristike. Posodobite elektronske pomorske karte in ga vrišite v navtične karte. Prenovljeno luko Sali smo že posneli iz zraka. Fotografije si lahko pogledate na tej povezavi: Luka Sali .

ponedeljek, 14. oktober

RumenoeNavtikapred 38 dnevi
Prva noč je bila jasna, mirna in brez vetra. Zvezde so nama osvetljevale pot, ko sva se čez noč na nekaj ur izmenjevala pri dežurstvu za krmilom. Pot nama je grenil le vztrajen nasprotni tok, ki nama je vseskozi kradel po vozel ali dva hitrosti. Dopoldne je zapihal severozahodnik in se čez dan okrepil nad dvajset vozlov, da sva lahko zelo lepo jadrala. Za nameček je sam od sebe spet začel delati avtopilot in naju razbremenil pri dežurstvih za krmilom. Ponoči so čez morje prihajale izdatne plohe in veter se je okrepil nad dvajset vozlov. Večjim in dolgim valovom z juga so se pridružili krajši in strmejši valovi z jugozahoda in za nameček še valovi z vzhoda. Morje je postalo zelo razburkano, zmešano, in Skokica je vse bolj poskakovala na valovih. Na manj kot štiri vozle hitrosti je bilo treba upočasniti barko. Včerajšnja večerna napoved je kazala, da je do prihoda ciklona še 24 ur časa, iz današnje jutranje pa sem videl, da je ciklon že tukaj in da ni zavil proti kopnemu, temveč naju je polovica že prešla, do večera pa bo že mimo. Odločil sem se, da ne zavijeva med otoke, kjer bi se ukvarjala z občutnimi plimskimi tokovi in nočno navigacijo po ožinah, temveč pot nadaljujeva po krajši poti po oceanu, saj je bilo jedro ciklona z močnimi nalivi, popolnoma zmešanim morjem in nasprotnim vetrom tako ali tako že skorajda mimo. Valovi, ki so se križali iz različnih smeri, niso dovoljevali ne jadranja ne normalnega motoriranja, zato je bilo treba barko upočasniti pod 4 vozle hitrosti, da Skokica ni prehudo nabijala v valove. V naslednjih dveh urah se je avtopilot še nekajkrat izklopil sam od sebe, a se ga je vedno dalo obuditi s cukanjem krmila v levo in desno. S to novo izkušnjo sem ob predaji dežurstva seznanil Dušana. Dogovorila sva se, da bova dežurstva, če bo avtopilot deloval, z dveh podaljšala na tri ure. Do jutra sva se prebila iz ciklona, dež je ponehal, a žal tudi veter, le visoki navzkrižni valovi so ostali in se do večera počasi zmanjševali. Zvečer se je zjasnilo in avtopilot je še vedno deloval, kadar pa je nagajal, sva zdaj vedela, kaj morava storiti. Vem, da tako ne bo šlo na dolge proge in sem že navezal stik z Garminom, a do prvega serviserja na jugu Britanske Kolumbije v Kanadi je še tisoč milj. Po četrtkovem prehodu ciklona se v petek, 29. septembra, valovi postopoma umirjajo, žal pa vetra še vedno ni in cel dan sva z Dušanom morala poslušati drdranje motorja. Za dogajanje med dolgočasno plovbo poskrbijo le otoki odtrganega kelpa oz. halug po slovensko, ki ga morski tokovi zanesejo na odprto morje. Med valovi je haluge težko opaziti, ko pa Skokica zapluje v te alge, propeler kar zarohni in začne vibrirati, ko se trdožive vejice alg zapletejo okrog kobilice, krmila in propelerja. Včasih traja tudi deset minut, da se z vzvratno vožnjo in zavijanjem rešiš zelenega oklepa in vibracij na propelerju. Plovna pot je tukaj tudi v naravi kar dobro označena s svetilniki na izpostavljenih rtih otokov in z bojami na plitvinah sredi prelivov. Od najožjega dela preliva med otokoma Dall in Prince of Wales sva bila oddaljena le še nekaj sto metrov, ko so se pred nama začeli delati vrtinci in velika rdeča boja nad plitvino je nenadoma izginila. V nekaj sekundah se je dva vozla toka v krmo na drugi strani vrtincev spremenilo v sedem vozlov nasprotnega toka, ki je potapljal dvometrsko bojo, okoli naju pa so v ožini kar naenkrat nastale brzice. To se je zgodilo eno uro pred napovedanim časom, kar me je presenetilo. Plima je vodo v zalivu pred nama dvignila za nekaj metrov in iz zaliva na drugi strani ožine nama je nasproti začela teči mogočna morska reka. Obstala sva skorajda na mestu. Ročko za plin sem porinil naprej in motor je rohnel v višjih obratih, da sva lahko vsaj malo napredovala. Na najožjem delu preliva je na sredini otoček, ki ožino razdeli na dva stometrska kraka. Nasprotni morski tok se je tam zgostil in še okrepil ter presegal osem vozlov hitrosti. Skokica je bila prepočasna. Še malo sem premaknil ročko za plin in povečal obrate motorja, a po sredini ni šlo več naprej oz. je bil morski tok celo hitrejši od Skokice in naju je počasi odnašal nazaj. Zaplul sem k obali, kjer je bil tok nekoliko šibkejši in sva se lahko le počasi, meter za metrom, skozi vrtince prebijala naprej. Srce mi je razbijalo od vznemirjenja in sem ga čutil v grlu, Dušan pa se je smejal, vidno užival in fotografiral. Prosil sem ga, da gre na premec in gleda, ali v vodi pred nama ni morda skrita kakšna čer, saj sva plula zelo blizu obale. Začel se je zadnji dan v septembru. Otoki so se odmaknili in nekaj deset milj odprtega morja je bilo pred nama, polna luna je lepo osvetljevala okolico, hlodov na morju ni bilo videti in v drugem delu noči sva se med dežurstvi lahko nekoliko sprostila ob mirnem jadranju proti kanadski obali. Jutranje sonce naju je pozdravilo izza kanadskih gora, veter pa ne in pospravil sem jadra. Približala sva se skupini otokov, čeri, plitvin in prelivov pred vhodom do pristanišča Prince Rupert. Na prvi pogled je na elektronski karti vse skupaj videti zelo zapleteno, a ko sem karte na ploterju dovolj povečal, sem videl, da so plovne poti dobro označene s svetilniki in drugimi oznakami. Na ploterju sem narisal pot med plitvinami in otočki ter Dušanu zjutraj predal dežurstvo, da se malo naspim pred prihodom v pristanišče. Po prejadranih 5457 navtičnih miljah od odhoda z Grenlandije okoli severa Amerike sva Skokico danes privezala v marini mesteca Prince Rupert. Tekma s časom in ledom se je končala. Z Dušanom sva zavriskala, se objela in si čestitala. Potem pa je Dušana postalo strah, da bo od mene dobil še poljub in je z barke pobegnil v objem svoje Alme, ki je danes sem priletela iz Evrope in ga je že čakala na pomolu. < Aljaški zaliv 2. del Nadaljevanje: 21.10.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 38 dnevi
Angleško podjetje Caudwell marine je napovedalo predstavitev zunajkrmnega dizelskega motorja, ki bo spremenilo način razmišljanja v navtični industriji. Caudwell Marine je novo ime v navtični industriji. So mlado podjetje, ki želi na trg pripeljati nove, inovativne rešitve. Ker so v zadnjih letih izjemno popularna plovila z zunajkrmnimi motorji, tudi dolžin več kot 15 m, se je na trgu pojavila potreba po močnih zunajkrmnih motorjih. Trenutno v industriji prednjačijo bencinski motorji, pravih dizelskih izzivalcev pa je na trgu malo ali skoraj nič. Zato se je podjetje Caudwell Marine odločilo, da razvije dizelski zunajkrmni motor, ki bo zagotavljal izjemno moč, nizko porabo, zanesljivost, dolgo življenjsko dobo in majhne stroške vzdrževanja. Po zagotovilih proizvajalca bo motor zelo priljubljen tudi na delovnih plovilih. Caudwell Marine AX 300 bo imel V6 motor in bo razvil 300 KM. Vgrajen bo imel unikaten sistem krmiljenja. Trgu ga bodo predstavili v naslednjem letu.
RumenoeNavtikapred 38 dnevi
Na 56. Barkovljanki je prva preplula ciljno črto italijanska jadrnica Arca, ki so ji pripomogli k zmagi vrhunski slovenski jadralci Tomaž Čopi, Mitja Baltram in Miha Truden. Včeraj se je v Tržaškem zalivu uspešno zaključila že 56. regata Barkovljanka. Nastopilo je več kot 1700 ekip, do cilja pa jih je priplulo le 1050. Na prvo mesto v skupni razvrstitvi je priplula jadrnica Arca, ki pluje pod italijansko zastavo. Drugo mesto je pripadlo jadrnici Prosecco Doc Shockwave 3, ki pluje pod italijansko zastavo, krmaril pa jo je slovenski jadralec Mitja Kosmina. Tudi na tretje in četrto mesto sta se zavihteli italijanski posadki, kot peta pa je v cilj priplula najhitrejša slovenska jadrnica Shining Marina Portorož, ki jo je krmaril David Bartol. V skupini MAXI je zasedel prvo mesto. Jadrnica Adriatic Europa, ki jo je krmaril Dušan Puh, je ciljno črto prečkala kot 13. V skupini MAXI pa se je uvrstil na odlično tretje mesto. Na odlično peto mesto v skupini se je uvrstil Peter Malalan na jadrnici Vivid Blue (Solaris 55). V razredu S. MAXI jadrnic se je na 12. mesto uvrstila ekipa Hahazuuua II (Shipman 63), ki jo je krmarila Tina Mrak. V skupini 1 se je na prvo mesto zavihtel Uroš Žvan z jadrnico Riedl Aerospace (Super Stag 40 mod.). Na odlično 7. mesto v skupini se je uvrstil Goran Djordjevič z jadrnico Taia & White Goose (Arya 415 mod) iz škofjeloškega jadralnega kluba Loka Timing. Posnetek celotne regate Foto: Posnetek zaslona

petek, 11. oktober

RumenoeNavtikapred 41 dnevi
V Tinjanu v bližini Pazina, ki se nahaja v samem osrčju Istre, bo od petka, 18. oktobra 2024, do nedelje, 20. oktobra 2024, potekal Mednarodni sejem pršuta (ISAP). Gre za enega največjih jesenskih dogodkov v Istri, ki bo že 16. leto zapored poskrbel za degustacijo pršuta iz različnih evropskih držav, bogat spremljevalni program in obilico zabave z vrhunskimi glasbenimi izvajalci. Pravo kulinarično doživetje Istrski pršut je ena najbolj prepoznavnih kulinaričnih specialitet Istre, Občina Tinjan pa je bila leta 2006 razglašena za občino istrskega pršuta. Pohvalijo se lahko celo s Hišo istrskega pršuta, zato ni naključje, da ravno Tinjan gosti Mednarodni sejem pršuta. Uradna otvoritev dogodka bo v petek, 18. oktobra 2024, ob 13. uri, ko bodo razglasili in nagradili najboljši pršut. To bo tudi uvertura v pestro tridnevno dogajanje, ki bo na enem mestu zbralo najboljše pršutarne iz Hrvaške, Slovenije, Italije, Španije, Portugalske, Avstrije, Madžarske in Črne Gore. Pršutarne se bodo na sejmu predstavile s svojimi odličnimi pršuti in ostalimi mesnimi izdelki. Na stojnicah pa seveda ne bodo manjkale tudi številne lokalne dobrote. Obiskovalci bodo lahko poskusili istrske sire, vrhunska lokalna vina in še marsikaj. Glavni cilj dogodka ni samo promocija pršuta, ampak izpostaviti tudi pomen tradicionalne pridelave in ohranjanje visoke kakovosti izdelkov, kar prispeva k prepoznavnosti in ugledu istarskega pršuta na mednarodnem trgu. Priznan glasbeni program Poleg dobre hrane in pijače bo prav vsak dan poskrbljeno tudi za pestro koncertno dogajanje s priznanimi glasbenimi gosti. Petek, 18. oktober 2024, Prljavo Kazalište in Replay Band. Sobota, 19. oktober 2024, Maja Šuput in Night Express. Nedelja, 20. oktober 2024, Mambo Kings. ISAP vsako leto obišče več kot 20.000 ljudi, ki imajo radi dobro hrano, družbo in zabavo. Dogodek je s svojo raznolikostjo ponudbe, visoko kakovostjo izdelkov in pristnostjo postal eden najprepoznavnejših gastronomskih dogodkov v regiji, ki pomembno prispeva tudi k razvoju turizma v Istri. Vstopnica za Mednarodni sejem pršuta, ki velja vse tri festivalske dni, stane 20 EUR, enodnevna vstopnica pa stane 10 EUR. Za otroke do 14. leta je vstop brezplačen. Foto: Občina Tinjan