Vir: eNavtika

sobota, 28. junij

RumenoeNavtikapred 21 dnevi
V Portorožu se je včeraj zvečer z otvoritveno slovesnostjo tudi uradno začelo  svetovno prvenstvo v jadralnem razredu Optimist, ki ga organizira Jadralni klub Pirat Portorož (JK Pirat). Na portoroški plaži se je zbralo skoraj 300 jadralcev iz 64 držav. V četrtek je portoroško plažo preplavila povorka jadralcev, ki se udeležujejo svetovnega prvenstva v tem mladinskem razredu. Častno pokroviteljstvo prvenstva je prevzela ministrica za zunanje in evropske zadeve Tanja Fajon , kje poudarila, da je pomorska tradicija Slovenije močna in globoko zakoreninjena. »Za jadralce morje ni le prostor za igro — je vir moči, dobrega počutja in navdiha. To prvenstvo ni le praznik športa, temveč tudi praznik strasti, vztrajnosti in mednarodnega prijateljstva,« je dodala. Zbrane goste in mlade jadralce so nagovorili tudi Robert Fakin , podžupan Občine Piran, Kevin Whitcraft , predsednik Mednarodne organizacije razreda optimist IODA, ter Mitja Margon , predsednik JK Pirat, ki je ob tem povedal: »Več kot 60 prostovoljk in prostovoljcev Jadralnega kluba Pirat je v zadnjih tednih neštetokrat zavihalo rokave ter z izjemno predanostjo pripravilo prav vsak detajl tega prvenstva — z enim samim ciljem: da se tukaj počutite dobrodošle, podprte in navdihnjene. Slovenija je edina država na svetu, ki ima v svojem imenu besedo ljubezen — in resnično si želimo, da to ljubezen začutite: ljubezen do jadranja, do prijateljstva in do tega našega čudovitega obmorskega kraja.« Pozdravnim nagovorom je sledila povorka reprezentanc, ki so se ob glasbi Bend it! Orchestra predstavile na odru. Ko se je predstavila tudi slovenska jadralska reprezentanca – po protokolu kot zadnja – je bil čas za slovesno zaprisego. Dva mlada jadralca in predstavnik žirije so slovesno zaprisegli, da bodo jadrali in sodili pošteno in v pravem športnem duhu. Odprtje je popestril spektakularni šov svetovno znane akrobatske skupine Dunking Devils, ki so pred očmi gledalcev izvajali dih jemajoče akrobacije. Temu je sledil vrhunec večera - slovesno odprtje, pri katerem je Mitji Margonu in Kevin Whitcraftu pomagal nihče drug kot bog morja – Neptun. Prvenstvo je bilo s tem uradno odprto. Danes, 28. junija, se prvenstvo s prvimi plovi začne zares tudi na vodi. Za prve tri dni so predvidene kvalifikacijske regate, naslednja dva dneva sta namenjena ekipnim regatam, zaključek tekomovanja s finalnimi plovi pa se bo odvijal med 3. in 5. julijem. Slovenijo na svetovnem prvenstvu zastopajo Val Grbec, Lan Černac Škofič, Gordii Yazykov (vsi JK Pirat Portorož) in Mihael Zobec (JK Olimpic Izola) ter jadralka Ida Falatov (YC Čupa). Na prvenstvu jih spremljata trener Luka Domijan in vodja ekipe Tina Mrak.

torek, 24. junij

RumenoeNavtikapred 25 dnevi
Litijeve baterije so postale priljubljena izbira za napajanje porabnikov na plovilih zaradi svoje visoke energetske gostote, dolge življenjske dobe in majhne teže. Vendar pa je njihovo pravilno priključitev ključnega pomena za varno in učinkovito delovanje. Zamenjava svinčene tehnologije baterij za tehnološko napredne litijeve baterije ne pomeni le odstraniti svinčene baterije in priključiti litijeve. Litijeve baterije so drugačne, zato moramo zamenjavo izvesti pravilno. Lastnosti litijevih baterij Že nekaj let so na trgu prisotne litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 (Litij-železo-fosfat). So le ena izmed litij-ionskih tehnologij, ki pa so se izkazale za najprimernejše za uporabo kot servisne baterije na plovilih, avtodomih, solarnih elektrarnah in tudi za pogon različnih vozil. Njihova prednost pred svinčenimi baterijami so: visoka gostota električne energije, nizka upornost, možnosti hitrega polnjenja majhna teža konstantna napetost veliko število globokih praznjenj (tudi preko 4000 praznjen pod 20 %) dolga življenjska doba več kot 10 let (do 15.000 praznjenje) In še bi lahko naštevali. Seveda pa te nove lastnosti povzročijo določene težave pri zamenjavi tehnologij. Pri uporabi na plovilih sta dve bistveni lastnosti baterij, na kateri moramo biti pozorni. Nizka notranja upornost Nizka notranja upornost litijevih baterij omogoča zelo visoke učinkovitosti pri polnjenju baterij. Izgube so manjše od 5 %. Za razliko imajo svinčene baterije visoko notranjo upornost in izgube pri polnjenju lahko dosežejo tudi 30 %. Če bi na plovilu pridobivali elektriko s pomočjo solarnih panelov in bi v enem dnevu proizvedli 100 Ah, bi v litijevo baterijo shranili preko 95 Ah. Če bi polnili svinčen akumulator, pa bi shranili zgolj 70–75 Ah. Zaradi nizke notranje upornosti litijeve baterije omogočajo hitro polnjenje. Svinčeni akumulatorji se lahko polnijo s tokom, ki je ekvivalenten 12–15 % kapacitete baterije (100 Ah akumulator je priporočljivo polniti s tokom 15 A). Za razliko lahko litijevo baterijo polnimo s tokom, ki dosega 1C (100 Ah baterijo lahko polnimo s tokom 100A in jo napolnimo v eni uri). Polnilni tok litijevih baterij je omejen z BMS. Baterije s kapacitetami 100–150 Ah imajo vgrajen BMS z močjo 100 A, večje s kapaciteto 150–460 Ah pa 200 A. Tehnični podati se razlikujejo od proizvajalca do proizvajalca. Problem nizke notranje upornosti Nizka notranja upornost pa s seboj prinaša tudi težavo. Če imamo baterijo vgrajeno v plovilo ali vozilo in jo polnimo s pomočjo alternatorja, lahko zaradi nizke notranje upornosti prihaja do pregrevanja alternatorja. Če bi alternator direktno priključili na litijevo baterijo in motor pustili teči na nizkih obratih dlje časa (dovolj je že 1h), se ta ne bi dovolj hladil. Prišlo bi lahko do pregrevanja. Alternator bi se poškodoval ali celo zagorel. Visoka napetost litijevih baterij Litijeve baterije so zgrjene iz litijevih celic, katerih nominalna napetost je 3,2 V. V vsaki bateriji z napetostjo 12,8 V so vgrajene štiri zaporedno vezane celice. Nominalna napetost baterij je tako 12,8 V. Toda, ko je litijeva baterija povsem polna, napetost na celicah naraste na 3,375 V, kar pomeni, da ima polna litijeva baterija napetost 13,45 V–13,5 V. Običajni polnilci, namenjeni polnjenju svinčenih akumulatorjev, bi zato polnili litijevo baterijo le do napetosti 13,20 V, nato pa bi se vključil program vzdrževanja (float) in polnjenje baterije bi se prenehalo. Pri napetosti 13,20 V bi bila litijeva baterija napolnjena le do 60 %. Konstantna napetost baterij Litijeve baterije imajo zelo konstantno napetost. Povsem napolnjene (100 % kapacitete) imajo napetost 13,4–13,5 V. Ko jih izpraznimo (5 % kapacitete), je napetost še vedno več kot 12 V. Če s praznjenjem nadaljujemo proti 0 %, bo napetost padla na 10 V. Takrat bo BMS (Battery Management System) – kontrolni element baterije, baterijo izključil in nadaljnje praznjenje ne bo več možno. Baterijo bo treba najprej napolniti na vsaj 12 V in jo bomo lahko ponovno praznili. Napetosti litijevih baterij glede na kapaciteto % 0 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 V 10,00 12,22 12,7 12,74 12,84 12,91 12,97 13 13,03 13,04 13,06 % 55 60 65 70 75 80 85 90 95 100 V 13,06 13,08 13,1 13,12 13,16 13,2 13,21 13 13,23 13,27 * Napetost so merjene pri toku praznjenja 20A (Bateriji s kapaciteto 100 Ah - 1280 Wh) ** podatki se lahko razlikujejo glede na proizvajalca SLIKA 2: - graf napetosti Kaj to pomeni za porabnike Kar se tiče porabnikov, ki jih uporabljamo na plovilih ali avtodomih, višja napetost polne litijeve baterije ne predstavlja nobenega problema. Vsi so prilagojeni napetostim do 14,4 V. Ker pa bo baterija vse do svoje izpraznjenosti (5 %) imela napetost 12 V, se hladilniki, avtoradii in podobne naprave, ki imajo zaščito pred prevelikim izpraznjenjem baterije in se izklapljajo pri napetosti 11,5 V, ne bodo več izključili. Izključila se bo baterija in nevarnosti za njeno poškodbo zaradi prevelikega izpraznjenja ne bo. Rešitev problema Na plovilo je treba vgraditi DC-DC konverter. To je naprava, ki bo poskrbela, da ne boste preobremenili alternatorja in litijevo baterijo napolnili do 100 %. Na trgu je možno dobiti enostavne DC-DC konverterje, ki delujejo, ko prižgemo motor in pametne konverterje, ki delujejo avtomatsko, kot so TBB, Renogy … Ti konverterji omogočajo polnjenje litijeve baterije, ko prižgemo motor ali pa smo priključeni na zunanji vir napetosti (220 V) in polnimo s pomočjo polnilca baterij. Polnjenje poteka preko startne baterije, ko je ta napolnjena. Nekateri modeli navedenih proizvajalcev imajo vgrajene tudi MPPT regulatorje polnjenja baterij s pomočjo solarnih panelov. Priklop sistema SLIKA 2 – priklop DC-DC konverterja Kaj potrebujemo Kabel debeline 25 mm 2 ali 35 mm 2 (rdeč, črn) Kabelski čevelj za kable debeline 25 oziroma 35 mm 2 Klešče za stiskanje kabelskih čevljev Ohišja za varovalke Varovalke primerne moči (DC-DC 30 A uporabite varovalke 45 A) Debelina kablov Če boste uporabili konverter s polnilnim tokom 30 A, bo zadostoval kabel debeline 25 mm 2 . Če bo dolžina kablov več kot 2 m, raje uporabite kable debeline 35 mm 2 . Če boste namestili DC-DC konverter večje moči (45 A, 50 A ali 60 A), potem uporabite kable debeline 35 mm 2 . Vestni red priklopa Preberite navodila proizvajalca DC-DC konverterja Povežite negativni pol (-) DC-DC konverterja z negativnim polom baterij (črn kabel) Povežite pozitivni pol (+) servisne baterije z izhodom na DC-DC konverterju (rdeč kabel). Povežite pozitivni pol (+) startne baterije z vhodom na DC-DC konverterju (rdeč kabel) Če ima konverter temperaturni senzor, ga priključite na odgovarjajoč kontakt Če DC-DC konverter ni pameten konverter, priključite (IGN) povezavo Pred testom sistema preverite, ali so vse povezave pravilne

ponedeljek, 23. junij

RumenoeNavtikapred 26 dnevi
Proizvajalec Karnic je predstavil nov model R8-S, zasnovan za vse, ki želijo kombinacijo bivalnega udobja in športne zmogljivosti v dolžini pod 9 m. Model vstopa v novo serijo plovil z izredno prilagodljivostjo kokpita in odličnimi plovnimi lastnostmi. Trup plovila ima dvojni stopničasti V, ki omogoča hitro in gladko izglisiranje, večjo stabilnost v zavojih ter manjšo porabo goriva pri potovalnih hitrostih. V kombinaciji z izvenkrmnim motorjem do 300 KM dosega R8-S odlične hitrosti in varno plovbo tudi v zahtevnejših pogojih. Modularni kokpit omogoča več različnih postavitev: od udobnega sedenja v L ali U obliki, do sončne ploščadi in prostega prehoda na kopalno platformo. Kabina nudi ležišče za dva, ločen WC, možnost kuhinjske enote in dovolj prostora za shranjevanje. 📆 Model bo v Sloveniji na voljo jeseni 2025, preizkusili pa ga boste lahko že prej – na prihajajočem testnem vikendu v marini Bernardin, ki ga organizira AS-Boats. 📍 Več informacij: www.as-boats.si/karnic 📧 info@as-boats.si | ☎ 02 608 41 44
RumenoeNavtikapred 26 dnevi
Autopilot je takoj po prihodu na Novo Kaledonijo pred nekaj dnevi popolnoma odpovedal in zadnje dni sva z Markom po laguni krmarila kot v starih časih. Seveda se je autopilot s tem uvrstil na vrh spiska nujnih opravil. Paluba Skokice je na razburkanem morju, ko so se valovi bogato prelivali čez krov, puščala na nekaj mestih, zato sem mirno dopoldne v marini izkoristil za zatesnitev lukenj v tesnilu okoli jambora, sidrišča pripone in okoli stebričkov ograje. Z Markovo pomočjo sem splezal na jambor in preveril vse pripone ter popravil kontakte na jambornih lučeh, da so spet svetile. Skokica je bila pripravljena za skok iz vode. Ladjedelnica v Noumeji je na drugi strani zaliva le kakšno miljo oddaljena od marine in tam so barko v torek popoldne dvignili iz vode in jo postavili na stojalo. Med dvigovanjem iz vode sem videl, da je poškodovan zadnji rob kobilice, kot bi kdo s kleščami za 10 cm zarezal vanjo. Nič mi ni bilo jasno, dokler se nisem spomnil, da se je medtem, ko smo v Houhouri na Novi Zelandiji vedrili v zalivu, zaradi močnega plimskega toka barka obrnila prečno na veter in se je privezna vrv z boje zavila okoli kobilice. Sile vetra in toka so bile tako močne, da so naredile zarezo v tanek zadnji rob svinčene kobilice. Z Markom sva se takoj lotila dela na barki. Najprej je bilo s trupa in kobilice potrebno postrgati vse ostanke školjk in skrtačiti staro barvo, in potem nakupiti barve, kit, cink anode in orodje. Na srečo sta trgovini v ladjedelnici dobro založeni, le cena antifoulinga (protivegetativne barve) je občutno višja, kot sem je navajen doma. Najel se še delovni oder in lestev in še pred večerom sva z Markom lahko začela barvati prvi sloj barve. Barval je predvsem Mark, jaz pa sem se lotil klepanja in kitanja kobilice ter menjave cinkov in servisa Gori propelerja. Naslednji dan je barka dobila še en sloj antifoulinga. Po novem je za spodnje perilo na Skokici zdaj v modi črna barva. Tudi propeler je dobil svojo posebno protivegetativno barvo, da bo bolje kljuboval školjkam. Obiskal se šefico ladjedelnice, plačal dvigalo in po dveh dneh dela od jutra do večera je šla olepšana Skokica v četrtek nazaj v morje. Z Markom sva se preselila v marino v Noumeji na drugi strani zaliva. Preko konca tedna se nameravam odpraviti proti Vanuatuju in se že pripravljam na pot, Mark, ki mi je v ladjedelnici veliko pomagal, pa se bo v Noumeji po napornem delu lahko spočil in si počitnice podaljšal na otočju Francozov in Kanakov. V marini na barkah stalno živi kar dosti jadralcev, ki hodijo v službo v mestu. Pogovarjal sem se z enim od njih, Francozom po rodu, in mi je povedal, da se po nemirih lansko leto in po nekajtedenskih spopadih med Kanaki (domorodci) in žandarmerijo, Francozi zdaj tukaj ne počutijo več tako varno kot prej. Nova Kaledonija je francosko prekomorsko ozemlje, ki ima svojo upravo. Francoski parlament je lansko leto sprejel zakon, da Francozi, ki več kot 10 let prebivajo na Novi Kaledoniji, lahko tukaj dobijo volilno pravico in Kaledonsko državljanstvo. Temu so se uprli Kanaki, ki jih je zdaj na otočju že manj kot polovico in izbruhnili so zelo nasilni protesti, ki jih je ob številnih žrtvah francoska vojska in policija lansko leto zatrla. Uveljavitev zakona so potem zamrznili in za letos imajo dogovor za izvedbo novega referenduma za osamosvojitev Nove Kaledonije. Tovrstnih referendumov so imeli v zadnjih letih na Novi Kaledoniji že nekaj, a niso bili uspešni, ker je bila večina prebivalcev prepričana, da bodo bolje živeli pod okriljem Francije, kot pa samostojno. < Veter v laguni Nadaljevanje 1.7.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 26 dnevi
Francoska ladjedelnica Beneteau bo letos predstavila kar tri nove modele plovil iz linije Gran Turismo. To bodo Gran Turismo 35, gran Turismo 40 in Gran Turismo 50. Nova serija uteleša našo vizijo »Sport-Lux«, ki ponuja odprte prostore z vrhunskim občutkom. Prvi bo doživel svetovno premiero na salonu plovil v Cannesu. Nova generacija Novi modeli Gran Turismo, ki so bili na novo zasnovani s kupcem v središču pozornosti, čudovito združujejo zmogljivost in elegantno udobje z vrhunskimi materiali, povezljivostjo in možnostjo personaliziranih dodatkov in končnih obdelav. »Za BENETEAU je to zelo vznemirljivo obdobje. Gran Turismo je bila izjemno priljubljena serija za hitra križarjenja, ki je predstavljala našo tehnologijo, zmogljivost in slog. Vendar je bilo treba posodobiti in posodobiti modele za naš ključni trg. Nova serija, ki so jo zasnovali lastniki plovil za lastnike, uteleša našo vizijo »Sport-Lux«, ponuja odprte prostore z vrhunskim občutkom in predstavlja vrhunsko ekspresno križarko.« , je povedal Eric LeVine, direktor prodaje motornih jaht. Z namenskimi prostori za sprostitev, zabavo in poležavanje, ki zagotavljajo občutek bivanja v vili, novi Gran Turismo ponuja udobje na naslednji ravni. Ravnovesje med dostopom do vode in prijetno sprostitvijo, edinstveno postavitvijo palube in pametnim shranjevanjem navtičnih igrač ponuja povsem nov način doživetja plovbe. Optimalna vožnja Gran Turismo po imenu, je Gran Turismo po naravi. Krmarska konzola osredotočena na skiperja ima vse kontrolne elemente na dosegu roke. Zagotavlja športno izkušnjo, ki združuje udobje in odzivno zmogljivost. Napredna pomorska arhitektura zagotavlja tudi doseg, učinkovitost in nadzor, ki je vodilni v kategoriji. Slog in eleganca Gran Turismo izstopa in izžareva eleganco. Elegantne linije z vgrajeno večbarvno osvetlitvijo zagotavljajo vizualni podpis, ki bo pritegnil poglede na vodi. Novi dinamični videz je zasnovan tako, da vzbuja fascinacijo. Več informacij o novi liniji plovil Gran Tourismo pri slovenskem zastopniku plovil Beneteau, As-boats d.o.o. - Beneteau Slovenija ; tel. (02) 608 41 41.
RumenoeNavtikapred 26 dnevi
Znova smo odkrili zanimiv video, ki si ga preprosto morate ogledati. Na napakah se učimo. Najpametneje in najceneje se je učiti na tujih napakah. Kaj si mislite o dogajanju v videu, pa vpišite v komentar pod člankom. < Brez komentarja 4 Nadaljevanje 30.6.2025 Foto: posnetek zaslona

nedelja, 22. junij

RumenoeNavtikapred 27 dnevi
Slovenska jadralca, hči in oče Jona in Luka Kobler sta postavila nov Guinnessov jadralski rekord. Do danes sta preplula že 347 nmi. 16-letna Jona in njen oče Luka sta v torek ob 9.00 uri ob 9.00 uri odplula iz marine Izola v želji da postavita nov Guinnessov rekord v jadranju v dvoje na majhni jadrnici Beneteau First 14, ki meti zgolj 4,3m. Njun cilj je bil jasen. Postaviti nov jadralski rekord, ki sta ga pred štirimi leti postavila Maruša Močnik in Uroš Kraševac. Njun dosežek je znašal 335,58 nmi. Jona in Luka sta uspešno zaključila izjemen jadralski podvig. V približno 103 urah sta prejadrala 347 navtičnih milj in s tem postavila nov Guinnessov rekord v najdaljši prejadrani razdalji v dvoje z jadrnico tipa dinghy – brez pomoči in brez dotika kopnega. Jadrala sta več kot štiri polne dni in noči, spala komaj kaj, se soočila z različnimi izzivi – od dolgotrajne bonace, ki je upočasnjevala njun napredek, do močne burje in nočnih vetrov, ki sta od njiju terjala zadnje atome moči. Pa vendar – uspela sta! Kaj v tem trenutku zanju pomeni beseda uspeh? »Uspeh je … neka neopisljiva sreča – glede na ves vložen trud in dolge ure, ki sva jih preživela na jadrnici. Malo sva sicer utrujena in težko zbereva misli, a na jadrnici je bilo res ogromno čudovitih trenutkov. Bilo pa je tudi kar nekaj težkih in malo stiskanja zob. Ko sva dosegla rekordne milje, se nama je odvalil kamen od srca in v tistem trenutku je bil ves trud poplačan. Ta uspeh pomeni eno veliko nagrado – ne le za naju, ampak za celotno ekipo,« povesta Jona in Luka . Ob njiju je stala srčna spremljevalna ekipa – nekateri neposredno na morju, tik ob njiju, drugi doma, a z vsem srcem in pozornostjo. In uspeh za vse nas je – njun varen pristan do Guinnessovega rekorda. Njuno jadranje nima le enega cilja, postavitve novega rekorda. Njun cilj je osvestiti javnost o redki in nevarni bolezni pljučni arterijski hipertenziji. Trenutek, ko sta postavila nov rekord

sobota, 21. junij

RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Prišlo je poletje, dnevi so vse lepši in toplejši, Hrvaška pa nam v prihajajočem obdobju ponuja številne zanimive dogodke, festivale, gastronomske užitke in možnosti za aktivne počitnice v naravi. Ne samo, da je blizu, ampak ima vse, kar si človek lahko želi za dušo in telo. Prepričani smo, da bo kaj od naštetega privabilo tudi vas in vašo družino. FJERA - SREDNJEVEŠKI FESTIVAL NA OTOKU RAB, 25.-27.7.2025 Veličastna tradicija viteških iger rabskih samostrelcev, ki sega v leto 1364, je bila oživljena leta 1995 z ustanovitvijo Društva rabskih samostrelcev. Ob vrnitvi viteških iger so obnovili tudi impresivne srednjeveške noše, ki še bolj oživljajo duh preteklih časov. "PRIMORSKA NOČ", 26.6.2025,CRIKVENICA Ob temu dogodku bo sprehod po središču mesta še toliko bolj zanimiv. Obiskovalci bodo imeli možnost poskusiti in kupiti lokalne in naravne pridelke, kot so domači sir, med, marmelada, žganje in likerji, ročna dela, idealna za darilo ali spomin na počitnice. Vse to bo pospremljeno z zvoki tradicionalnih primorskih pesmi. RETROPATIJA, 26.-28.6.2025, OPATIJA V četrtek, 26. junija se začenja zabava posvečena modi, glasbi in življenskemu stilu “zlatih desetletij” dvajsetega stoletja. Program bo potekal na poletnem odru, pa tudi po celi Opatiji, v številnih hotelih in trgovinah, ki se bodo s svojo ponudbo vklopili v edinstveno atmosfero RetrOpatije. VABRIŽANSKE PARNE FRITULE Tokrat vam skupaj z “Istra na pijatu” predstavljamo vabrižanske parne fritule iz področja Tar-Vabriga v Istri. Ta okusna sladica, ki jo pri nas imenujemo tudi “miške”, se pripravlja s pestro kombinacijo sestavin kot so jabolka, rozine in mleti orehi, in se bo prilegla predvsem dobri družbi in kozarcu vina. FLIK - FESTIVAL LONČARSTVA IN KERAMIKE, 27.-28.6.2025, PETRINJA FLIK – Festival lončarstva in keramike, je pomemben kulturni dogodek, posvečen ohranjanju in promociji tradicije lončarstva in keramike, v organizaciji Turistične skupnosti mesta Petrinja in Keramičnega studia Petrinja. Izkoristite priložnost in spoznajte Petrinjo, čudovit kraj, ki leži na desnem bregu reke Kolpe, ob izlivu reke Petrinjčice. Prisrčno vabljeni!

petek, 20. junij

RumenoeNavtikapred 29 dnevi
Jutri se v Pucku na Poljskem s prvimi plovi začenja mladinsko evropsko prvenstvo za ILCA 4, ki se ga pod trenerskim vodstvom Jakoba Božiča udeležujejo štirje slovenski jadralci. V konkurenci 180 deklet bosta jadrali Gaja Kuhelnik Karo in Hana Lukas Oven, med 290 fanti pa Matej Čotar in Martin Fabjan. Jakob Božič: “Pred tremi tedni smo že bili na prizorišču na pripravah in na regati za Europa Cup. Imeli smo srečo z vremenom in kar dobro spoznali pogoje. Danes imamo še zadnje priprave in otvoritev, jutri pa začnemo s kvalifikacijami. Želja je velika in cilji visoki. Uvrstitev v zlato skupino bi si šteli kot velik uspeh. V kvalifikacijah pričakujemo 10-18 vozlov, kar je v redu za fante in tudi za punce bi ne utegnilo biti preveč. Kot vedno se bomo potrudili po najboljših močeh.” Prvenstvo se jutri začenja s kvalifikacijskimi regatami, od ponedeljka dalje so na vrsti finalni plovi, zaključek evropskega prvenstva pa bo v sredo, 25. junija.

četrtek, 19. junij

RumenoeNavtikapred 30 dnevi
Rekordna udeležba, bogat program in velika mednarodna priložnost V Portorožu se konec junija začenja svetovno prvenstvo v jadralnem razredu Optimist, ki bo v Slovenijo pripeljalo kar 66 reprezentanc z vseh koncev sveta. Gre za enega izmed največjih jadralskih dogodkov v zgodovini slovenskega jadranja in pomemben mejnik za šport ter promocijo države. Slavnostna otvoritev prvenstva bo 27. junija na portoroški plaži s spektakularnim šovom Dunking Devils. V Portorožu se že mudijo številne reprezentance v jadralnem razredu Optimist. Jadralni klub Pirat Portorož (JK Pirat) med 26. junijem in 6. julijem 2025 gosti svetovno prvenstvo v razredu Optimist. Na prvenstvu se bo pomerilo skoraj 300 jadralk in jadralcev iz kar 66 držav – največ v zgodovini tega prvenstva. V Portorož skupaj z mladimi jadralci prihajajo tudi trenerji, vodje ekip, starši in številni podporniki mladih jadralskih upov. Častno pokroviteljstvo prvenstva je prevzela ministrica za zunanje in evropske zadeve Tanja Fajon . Slavnostna otvoritev bo v petek, 27. junija, ob 19. uri na osrednji portoroški plaži. Parado reprezentanc bo pospremil Pihalni orkester Piran, otvoritveni dogodek pa bodo obogatili tudi plesalci Swank a in Bend-it Orchestra . Večer se bo zaključil s spektakularnim šovom svetovno znane akrobatske skupine Dunking Devils . Prvenstvo bo skupaj z meritvami opreme (23.–27. junija) trajalo kar 14 dni. Med 28. in 30. junijem bodo potekale kvalifikacijske regate, sledilo bo ekipno tekmovanje 1. in 2. julija, zadnji del tekmovanja pa bo med 3. in 5. julijem, ko bodo na sporedu finalni plovi ter podelitev nagrad z zaključkom prvenstva. Mitja Margon , predsednik Jadralnega kluba Pirat Portorož, je ob tem povedal: »Zelo nas veseli izjemna udeležba, s katero smo podrli vse rekorde – tako po številu tekmovalcev kot po številu sodelujočih držav. Mnoge reprezentance so v Portorož že prispele in v našem zalivu trenirajo več tednov. Med njimi so številni jadralci, ki se redno udeležujejo naših regat, pa tudi mnogi, ki Slovenijo obiskujejo prvič. Približno polovica tekmovalcev bo v Portorož prišla v spremstvu staršev in družinskih članov, saj je udeležba na tako velikem tekmovanju za marsikoga enkratna življenjska izkušnja. Skupaj s člani kluba – približno 60 prostovoljcev – smo v zadnjih mesecih vložili ogromno truda, da bi bilo to prvenstvo za mlade športnike res nepozabno. Ob tej priložnosti se iskreno zahvaljujem ožji ekipi predanih Piratovcev in vsem, ki so in bodo prispevali k organizaciji tega prvenstva.« Podžupan Občine Piran Christian Poletti je povedal, da se s pričetkom Svetovnega prvenstva v jadralnem razredu Optimist 2025 začenja pisati novo poglavje športne zgodovine naše regije. »Portorož se s tem pomembnim dogodkom utrjuje kot regatno središče nacionalnega in mednarodnega pomena. Naložba v višini skoraj treh milijonov evrov v sodobno maritimno ureditev pred Centrom vodnih športov Portorož je rezultat uspešnega sodelovanja med Občino Piran, državnimi institucijami in športno skupnostjo. Gre za pomemben korak v smeri razvoja obalnega prostora ter nadaljnjega razvoja jadralskega športa v Sloveniji,« je še dodal. Eldina Domazet , generalna sekretarka Jadralne zveze Slovenije, je poudarila: »Poleg nove infrastukture, ki omogoča več manevrskega prostora za organizacijo pomembnih jadralnih dogodkov, ima izjemen pomen jadralni klub s prostovoljskim pogonom, bogatim znanjem in olimpijci, ki združujejo svoje znanje in izkušnje. Razred optimist pogosto predstavlja začetek jadralne poti. To je čas, ko se med otroki spletajo najmočnejše prijateljske vezi. Prepričana sem, da bodo tudi tisti, ki morda ne bodo ostali v tekmovalnem športu, Portorož ohranili v svojem srcu. Verjamem, da se bodo mnogi med njimi še vrnili.« Novinarske konference se je udeležil tudi Dean Barker , priznani novozelandski jadralec, najbolj znan kot večkratni krmar Team New Zealand na America's Cupu, ter pomemben akter v mednarodnem match racingu. »V Portorožu sem že bil, in ko sem izvedel, da je bil izbran za prizorišče svetovnega prvenstva, sem bil še posebej motiviran, da spodbudim svojega sina k uvrstitvi v novozelandsko reprezentanco. Tako sem lahko v vlogi vodje ekipe reprezentance ponovno obiskal Portorož. Za otroke so taka prvenstva izjemna priložnost, da spoznajo nova jadralna prizorišča, sklenejo prijateljstva in širijo svoja obzorja. Prizorišče in Jadralni klub Pirat sta odlična, ljudje pa izjemno gostoljubni. Upam, da nam bodo razmere omogočile raznolike in zanimive jadralne pogoje,« je zaključil Barker. Slovenska reprezentanca Slovenijo na svetovnem prvenstvu zastopajo nadarjeni jadralci Val Grbec, Lan Černac Škofič, Gordii Yazykov (vsi JK Pirat Portorož) in Mihael Zobec (JK Olimpic Izola) ter jadralka Ida Falatov (YC Čupa), ki so vso sezono trenirali, da bi v domačem zalivu pokazali, kaj zmorejo. Na prvenstvu jih spremljata trener Luka Domijan in vodja ekipe Tina Mrak . Spremljevalni dogodki Poleg slavnostnega odprtja prvenstva s parado reprezentanc in atraktivnim nastopom skupine Dunking Devils, ki bo 27. junija ob 19. uri na portoroški plaži, bo v klubu poskrbljeno tudi za navijače – regato bodo lahko spremljali v živo na velikem zaslonu. Popoldnevi in večeri bodo namenjeni glasbi: nastopili bodo mladi vzhajajoči bendi, in sicer 28. junija Vroči Pedoči, 1. julija Last Breath, 2. julija Malinovci in 5. julija Rock’n Teens. V ostalih dneh bo za glasbeno vzdušje skrbel DJ Merenge, ob večerih pa bodo obiskovalci lahko spremljali tudi nogometne tekme klubskega svetovnega prvenstva 2025 – prav tako na velikem zaslonu. Zaveza k zeleni regati V okviru svetovnega prvenstva bodo kot pilotni primer merili ogljični odtis dogodka in soustvarjali trajnostne modele za bolj odgovorno organizacijo športnih prireditev. Jadralni klub Pirat je namreč partner v evropskem projektu CrossRetour, ki ga v Sloveniji koordinira podjetje Arctur, nosilec pa je Sailing Point. Partnerji svetovnega prvenstva Podobo prvenstva je oblikovala Veronika Žitko , ki je navdih za logotip črpala iz domačega okolja. V jadro Optimista je vključila solna polja v barvah občinskega in klubskega logotipa, s čimer je poudarila bogato solinarsko tradicijo Portoroža in Pirana, kjer že stoletja pridelujejo sol na tradicionalen način. Svetovno prvenstvo v razredu Optimist, pod okriljem IODE in Jadralne zveze Slovenije, podpirajo številni partnerji: Občina Piran, VSR LAB, Sailing Point, Pelle P, Turistično združenje Portorož, Tabala, Okolje Piran, Olimpic Sails, Gottifredi Maffioli, One Sails, CD Sails, Generali in Slovenska turistična organizacija. Dogodek ne bi bil mogoč brez podpore 430. mornariškega diviziona Slovenske vojske, Fakultete za pomorstvo in promet Univerze v Ljubljani (FPP), Gimnazije, elektro in pomorske šole Piran (GEPŠ Piran), Fakultete za turistične študije – Turistice (Univerza na Primorskem), Uprave Republike Slovenije za pomorstvo in Pomorske policije Republike Slovenije. Vir: Jadralni klub Pirat Portorož, Predsednik JK Pirat Portorož: Mitja Margon

sreda, 18. junij

RumenoeNavtikapred 31 dnevi
Dan Lenard je 14. junija izplul iz Dubrovnika, da bi postavil nov svetovni rekord v solo jadranju na jadrnici ILCA7. Žal je moral svoj drugi poskus zaključiti predčasno. Dan Lenard je začel svojo plovbo pred Dubrovnikom. Pred začetkom je bila vremenska napoved ugodna za postavitev novega Guinnessovega rekorda. Žal je bil takoj po izplutju razočaran, saj so mu šibki vetrovi omogočali le počasno plovbo s hitrostjo okrog 2 vozlov. Predvčerajšnjim se je nad Jadranom razbesnela močna nevihta in prisiljen je bil zapluti v zaliv Zidigova na jugovzhodni strani otoka Hvar. Ker so vetrovi pihali premočno, je obstajala nevarnost, da ga bo vrglo na obalo. Sestopil je z jadrnice, kar je pomenilo prekinitev postavitve rekorda. Prepluti mu je uspelo le 115 nmi. Noč je preživel v zalivu. Zjutraj se je vreme umirilo in znova, v tretjič, je poskušal postaviti nov rekord, seveda od začetka. Izplul je proti vzhodu otoka Hvara in se nato obrnil proti severu. Znova je pihal šibak veter in hitrosti plovbe so le redko presegle 1 vozel. Ker je vremenska napoved predvidevala brezvetrje še v naslednjih 48 urah, se je odločil, da svoj poskus dokončno prekine. V svojem zadnjem javljanju z jadrnice je povedal: »Ja moral sem prekiniti. Prve tri dni skoraj ni bilo vetra, ampak mi je vseeno uspelo prepluti 110 nmi. Sinoči je prišla močna nevihta in prisiljen sem bil pristati na obali. Varnost je na prvem mestu. Jadrnica je premajhna za plovbo v 40 vozlih vetra. Tudi Vela Code spodbuja odgovorno jadranje. Moral sem počakati. Trenutno ni nobenega vetra. Ne premikam se. Imam občutek, da bom moral zaključiti poskus. Včeraj sem moral zaradi varnosti sestopiti z jadrnice, danes pa v teh pogojih nima smisla nadaljevati. Tole je podobno kot voziti avto brez goriva.« Dan Lenard je ob zaključku poskusa napovedal, da še ni obupal in da bo poskusil znova.
RumenoeNavtikapred 31 dnevi
Francoska ladjedelnica Beneteau, ki jo v Sloveniji zastopa podjetje Burin Boats, d. o. o., ponuja vsem kupcem plovil neverjetno ugodnost. Beneteau ponuja ekskluzivno poletno akcijo za vse zasebne lastnike jadrnic! Ob naročilu nove jadrnice do 31. julija 2025 si zagotovite poseben popust ter dostavo plovila do 10. decembra 2025. Akcija velja za celoten nabor jadrnic Beneteau linije Oceanis in je odlična priložnost za vse, ki razmišljate o zamenjavi plovila za novo, ali pa se prvič podajate v jadralske vode. Več informacij pri pooblaščenem zastopniku plovil Beneteau za Slovenijo, Burin Boats d.o.o., info@burinboats.com , www.burinboats.com . Beneteau Oceanis 51.1 Beneteau Oceanis 34.1
RumenoeNavtikapred 31 dnevi
V salonu Moto-Nautika v Miklavžu vas čaka več kot sto plovil na zalogi. Med njimi najdete največjo izbiro tenderjev pri nas – modele priznanih znamk Ranieri International, Grand Boats, ZAR Formenti in ZAR mini. Lastniki jaht in ostalih večjih plovil lahko zato brez čakanja izberete gumenjak, ki se popolnoma ujema z vašimi potrebami. Izbirate lahko med naslednjimi modeli, ki so na voljo takoj. Ultra lahki, zložljivi modeli – Grand Silver Line S-serija S250 Hypalon Za dve do tri osebe. Okrog 50 kg prazne teže – en član posadke ga dvigne sam. Hypalon tubusi odlično prenašajo vroče sredozemsko sonce. Več info: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s250-hypalon/ S275 Dolžina 2,75 m doda stabilnost, čoln pa je še vedno kratek in lahek. Izbira PVC ali Hypalon tubusov – prilagodite proračunu in namenu. Kompaktni zvezdnik dolžine 3 m – družina S 300 (S300 & S300L) Idealna dolžina : Natančno 3 m: dovolj prostora za tri–štiri osebe, a še vedno kratko, da gre v garažo večine jaht do 35 ft. Lahka konstrukcija: Prazna teža se začne pri približno 56 kg Prilagodljivost : S300 – klasična “tiller” postavitev za tiste, ki iščete najnižjo težo in ceno. S300L – vgrajena krmilna konzola z oblazinjenim dvojnim sedežem in nedrsečo Seadeck oblogo za bolj udobno, suho vožnjo. Enostavno shranjevanje: Pet ročajev in tubusi z majhnim premerom omogočajo, da tender na krovu zavzame čim manj prostora ali se ga priveže na platformo kot SUP. Vzdržljivi materiali: Izbirate lahko med cenovno ugodnim PVC-jem ali trpežnim Hypalonom Na zalogi: Grand S300 Hypalon: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300-hypalon/ Grand S300 PVC: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300-pvc/ Grand S300HL Hypalon: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon/ Grand S300HL Hypalon Light Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon-light-gray/ Grand S300L PVC Black: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300l-pvc-black/ Grand S300HL Hypalon Light Gray III: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon-light-gray-iii/ Grand S300HL Hypalon Light Gray II: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon-light-gray-ii/ Grand S300HL Hypalon 2: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon-2/ Grand S300HL + YAMAHA F15: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-yamaha-f15/ S330L 3,3 m za štiri osebe in do 25 KM motorja. Le 63 kg praznega trupa (z motorjem in gorivom približno 150 kg – preverite, ali dvigalo to zdrži). Izberite L-različico , če želite udobje konzole in nekoliko višjo potovalno hitrost. Več info: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon/ https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-s300hl-hypalon-light-gray/ Golden Line RIB – G340, G380, G420 G340 Trdo stekleno dno ponuja pravo RIB-stabilnost. Vgrajen 40-litrski rezervoar; brez vlečenja kanistrov. G340HGNF Off White Yamaha F30: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-off-white-yamaha-f30/ G340HGNF White Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-white-gray/ G340HGNF Dark Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-dark-gray/ G340HGNF Off White: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-off-white-2/ G340HGNF Off White II: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-off-white-ii/ G340HGNF Off White III: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-off-white-iii/ G340HGNF Military Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g340hgnf-military-gray/ G380 3,6 m, do 50 KM motorja in inox drog za vleko smučarja. Hypalon ORCA tubusi z dolgo življenjsko dobo. G380HGNF White Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g380hgnf-white-gray/ G380HGNF Off White: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g380hgnf-off-white/ G380HGNF Dark Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g380hgnf-dark-gray/ G420 4,2 m in do 60 KM; udobno prevaža šest oseb. Odstranljiva sprednja sončna ploščad – lounge podnevi, nakladalni prostor zvečer. Prazen 200 kg; z motorjem, gorivom in opremo približno 320 kg (dvigalo ali ploščad naj torej nosi vsaj 350 kg). Izberite Golden Line , če imate na jahti garažo ali hidravlično ploščad do 4,5 m in želite več goriva ter luksuzen videz. G420HGNF Off White: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g420hgnf-off-white-2/ Grand Silver line S420NL Black: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-silver-line-s420nl-black/ G420HGNF Arctic Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g420hgnf-arctic-gray/ G420HGNF White Decor: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/g420hgnf-white-decor/ Grand Silver line S420NL Gray: https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/grand-silver-line-s420nl-gray/ Hiter vodnik po številu oseb in nosilnosti dvigala Dve do tri osebe & dvigalo ≤ 100 kg → S250 ali S275 . Tri do štiri osebe & dvigalo 100 – 150 kg → S300 ali S300L . Štiri do pet oseb & dvigalo ≤ 300 kg → S330L ali G340 . Pet do šest oseb & dvigalo ≥ 300 kg → G380 ali G420 . Univerzalni nosilci Tender Chocks – da bo tender trdno na svojem mestu Nosilci za čoln (Tender Chocks) so nepogrešljiv pripomoček, ko želite gumenjak na krovu ali prikolici pritrditi res brezhibno. Izdelani so iz kakovostnih, proti koroziji odpornih materialov, zato prenesejo sol, UV-žarke in težo večjih RIB-ov. Univerzalna zasnova – prilegajo se večini trupov in znamk. Gumijaste blazinice – ščitijo gelcoat in preprečijo drsenje. Hitro nameščanje – vključeni montažni elementi, brez posebnega orodja. Zanesljiva stabilnost – trdna konstrukcija in stransko stabilizacijsko stojalo ohranita tender pri miru tako med plovbo kot med transportom po cesti. Če želite, da vaš novi pomočnik ostane brez praske in se ne premakne niti za milimeter, je komplet Tender Chocks najbolj preprosta in zanesljiva rešitev. Več info: https://www.motonautika-shop.com/izdelek/nosilci-za-coln-ali-tender-chocks/ Kakovostna navtična oprema za vaše plovilo Če iščete vrhunsko navtično opremo, je Marine Business prava izbira za vas. Ponujajo širok spekter izdelkov, ki so posebej zasnovani za ljubitelje navtike. V naši spletni trgovini najdete kakovostne in funkcionalne izdelke, ki bodo izboljšali vašo izkušnjo na morju in poskrbeli za udobje ter varnost na vašem plovilu. Več informacij tukaj: https://www.motonautika-shop.com/kategorija-izdelka/posebna-kolekcija/marine-business/ Vabljeni za ogled plovil v naš salon! Razstavni salon: Moto-Nautika, Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Kontakt: • Telefon: 02 629 04 00 (#2), Plovila: +386 31 300 903 • E-mail: info@moto-nautika.com • Spletna stran: www.moto-nautika.com • Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 31 dnevi
Pridružite se nam na zadnji celodnevni super soboti pred počitnicami na Moto-Nautiki! Poletje trka na vrata, dopust je pred vrati – vi pa še potrebujete kup stvari? Naj vas navdihnemo! V soboto, 21. junija 2025, med 9.00 in 17.00 vabljeni v Moto-Nautiko (Ptujska cesta 63, Miklavž pri Mariboru), kjer pripravljamo dan, poln ekskluzivnih ugodnosti, navtičnih novosti in prave poletne energije. 🌊 Izkoristite enkratne priložnosti in poskrbite, da bo vaš dopust 2025 res nekaj posebnega. 🚤 Oglejte si najnovejšo ponudbo navtične opreme, spoznajte trende sezone in odkrijte, kako lahko tudi vi poleti ujamete veter v jadra. 📍 Samo to soboto – samo pri nas. Pridite, ujemite poletje z nami! Kaj vas čaka? 🎁 Posebne ugodnosti, ki jih ne najdete nikjer drugje Izkoristite izjemne popuste na izbrane izdelke kolekcij 2025! Marine Business vas bo navdušil z brezčasnim dizajnom in vrhunsko funkcionalnostjo, prilagojeno življenju na vodi. Jobe Sports pa prinaša vse za adrenalinsko zabavo – od vodnih skuterjev, wakeboardov in SUP-ov do vlečnih tub in opreme, ki dvigne poletne dni na novo raven. 💦 Testiranja na suhem in v vodi Preizkusite podvodne skuterje, različne modele SUP-ov in vlečnih tub kar na dogodku – začutite razliko, preden se odločite. 📣 Posebna akcija: ob nakupu dveh izdelkov prejmete –25 % na drugi, cenejši izdelek. Samo v soboto. Samo pri nas. Naša ekipa vam bo na dogodku pomagala izbrati opremo, ki se popolnoma ujema tako z vašim načinom plovbe kot tudi s stilom dopustovanja – ne glede na to, ali prisegate na sproščeno jadranje med zalivi ali aktivne dneve na vodi. Poskrbeli bomo, da bo vaš motor pripravljen na sezono, tubusi v odlični formi, in da boste opremljeni z vsemi dodatki, ki jih res potrebujete – od sidrišč do rešilnih jopičev. Da boste na vodi brez skrbi in z nasmehom. 🎯 Ekskluzivne enodnevne ugodnosti – samo to soboto! Izkoristite posebne popuste na izbrano opremo, ki bodo segali vse do –50 %. To je priložnost, ki je ne boste našli v redni ponudbi. Pridite, izberite najboljše zase in prihranite kot še nikoli! Bogata pogostitev in ustvarjalni kotiček za otroke Vsakega obiskovalca čakata osvežilna pijača in prigrizki; najmlajši se lahko zabavajo v mini ustvarjalnici z morskimi motivi. 🔥 Zakaj tega dogodka preprosto ne smete zamuditi: Na enem mestu boste lahko preizkusili najbolj iskane Jobe Sports modele – od SUP-ov in tub do neoprenov – še preden jih zmanjka! Ujemite omejene zaloge po ekskluzivnih sobotnih cenah, ki veljajo le za obiskovalce dogodka. Na voljo vam bodo tudi naši strokovnjaki, ki vam bodo z osebnimi priporočili pomagali, da svoje plovilo, motor in dodatke pripravite brezhibno – za brezskrbno sezono na vodi. Zaloga manjših in večjih plovil V našem salonu si lahko ogledate več kot 100 plovil priznanih znamk, kot so Ranieri International, Grand Boats, Zar Fromenti, Zar Mini in Sessa Marine. Ob nakupu vam uredimo vse na enem mestu – ugodno financiranje, ustrezno prikolico ter dostavo kamorkoli v Sloveniji ali tujini. Vi izberete plovilo, za ostalo poskrbimo mi. Rezervirajte si soboto, 21. junija 2025, med 9.00 in 17.00 in se nam pridružite na prijetnem, sproščenem dogodku v navtičnem duhu. Ne glede na to, ali ste izkušen skiper, adrenalinski navdušenec ali popolni začetnik – pri nas boste našli nekaj zase. Za dodatne informacije nas obiščite v salonu, pokličite na 02 629 04 00 (#2) ali +386 31 300 903 (plovila), ali prebrskajte www.moto-nautika.com in www.motonautika-shop.com . Ekipa Moto-Nautike Naj se sezona 2025 začne z nepozabno Super soboto!

torek, 17. junij

RumenoeNavtikapred 32 dnevi
Včerajšnja nevihta, ki se je razbesnela nad Jadranom in povzročila vetrove, ki so pihali v sunkih s hitrostjo več kot 80 vozlov, je slovenskemu jadralcu in oblikovalcu Danu Lenardu preprečila jadranje. Svoj poskus je moral prekiniti. Dan Lenard si je moral včeraj zvečer poiskati varno zatočišče pred nevihto, ki je besnela nad Jadranom. Zaplul je v zaliv Zidigova na vzhodni strani otoka Hvara. Zaradi močnih vetrov je bil prisiljen stopiti s plovila in ga držati, ker je obstajala nevarnost, da ga bo vrglo na skale. Čeprav je bil namen postavitev rekorda neprekinjene plovbe 500 nmi, je po principu gibanja Vele Code varnost na prvem mestu. Zaradi tega je moral svoje jadranje prekiniti. Danes zjutraj, ko so se pogoji umirili, je Dan Lenard znova začel s postavitvijo rekorda, seveda od začetka. Zaplul je iz zaliva Zidigova proti Sučuraju na vzhodu otoka Hvara. Trenutno (17. junij 2025 ob 15.30) pluje med otokom Hvar in celino. Upajmo, da mu bo tokrat vreme naklonjeno.
RumenoeNavtikapred 32 dnevi
V petek, 9. maja, zjutraj nama je z Markom kar hitro uspelo urediti vstopne formalnosti, potem pa sem se s kolesom odpeljal do nekaj kilometrov oddaljene ladjedelnice in se dogovoril za dvig barke prihodnji teden, da jo bom ali bova lahko končno ustrezno pobarvala s protivegetativnim premazom, da se Skokica na tropskih morjih ne bo preveč obraščala z algami in školjkami. Leseno palubo Skokice sem v marini v petek in soboto dopoldne temeljito opral, skrtačil in očistil, da bom tik lahko te dni premazal z oljem, potem pa sva iz Noumeje odjadrala ob obali Grande Terre proti severozahodu. Nekaj dni sva se nameravala potepati med otoki v laguni, a vetra na poti je bilo precej več, kot so obetale napovedi. S palmami poraščeni peščeni otočki so ponujali premalo zavetja pred vetrom in valovi, zato sva se med jadranjem držala glavnega otoka. Hitro je šlo proti severu, ker je pihalo od zadaj, a v mislih sem imel tudi to, da se bo treba proti tridesetim vozlom vetra in proti valovom čez nekaj dni tudi vrniti. Vremenska napoved za naslednjih nekaj dni je namreč vseskozi enaka, krepak jugovzhodnik in občasne plohe. Sidro sva popoldne spustila pri otoku Ndukue. Ni se mi dalo dati čolna v vodo, da bi šel na obalo, zato sem do večera raje barval tik in ugotavljal, da ima barka na palubi veliko preveč lesa. »Pribarval« sem se od premca do jambora, potem pa v soju lunine svetlobe odnehal, da me jutri ob pogledu na palubo ne bi preveč zabolela glava. Mark je pred nekaj dnevi rekel, da komaj čaka, da bo šel lahko plavat, zdaj pa se ni spravil v vodo, ker je v marini nekje prebral, da so v laguni morski psi. Zame je voda tukaj premrzla, da bi užival v plavanju. Neutrudni veter sproti odplakne toplo površinsko vodo stran od obale in nadomesti jo hladna voda iz globine. Ko sem v nedeljo zjutraj prišel na palubo, me je vendarle zabolela glava, ko sem videl, da so mi plohe ponoči odplaknile tikovo olje z vsaj tretjine površine tikove palube, ki sem jo včeraj prebarval in bo treba zato tam vajo ponoviti. Dopoldne, dokler se dnevni veter še ni zelo razpihal, sva se prestavila za nekaj milj proti jugovzhodu v zaliv Timbia, ki je ponudil boljše zavetje pred vetrom, lažji dostop na plažo in lepe sprehajalne poti po okolici. Misel, da bi nadaljeval z barvanjem tika, so mi že v kali zatrle plohe, ki so skoraj vsako uro privršale nad Skokico. Je bila pa nedelja zato polna kopenske rekreacije. Z Markom sva v ponedeljek spet izplula že ob jutranjem svitu, saj se jugovzhodnik ob otoku zadnje dni čez dan vedno okrepi nad 30 vozlov. Po dveh urah lepega jutranjega jadranja v veter pri 20 vozlih sva se že sredi dopoldneva srečala z razpenjenim morjem in krepkim nasprotnim vetrom. Križarila sva ob obali proti jugovzhodu, vse bolj krajšala jadra in se popoldne počasi prebila do Noumeje in v zavetje marine. < Proti Novi Kaledoniji Nadaljevanje 25.6.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 32 dnevi
Včeraj se je nad Jadranom razbesnela prva letošnja nevihta in povzročila ogromno materialno škodo. Katastrofa pred Rovinjem Po dosedanjih informacijah je najhujše odnesla hrvaška Istra, predvsem predel okoli Rovinja. Na obalo je nevihta zmetala več kot 30 plovil, poškodovanih naj bi bilo šest oseb, med njimi tri huje. Več plovil se je potopilo. Na lokacijo so se takoj odpravile gasilske enote, ki že sanirajo posledice nevihte. Meteorološka postaja DHMZ je pri svetilniku Sv. Ivan pri Rovinju izmerila sunek vetra s hitrostjo 41 m/s oziroma 147,6 KM/h oziroma 79,7 vozla. {gallery}nevihta-rovinj{/gallery} Foto: Marko Srecec Težave Katamarana Melita Katamaran Melita, ki povezuje Dugi otok s celino je zašel v težave in se začel potapljati. Katamaran je v večernih urah izplul iz Salija na Dugem otoku proti Zadru. Med plovbo skozi prehod Ždrelac naj bi v katamaran udaril velik val. Prišlo naj bi do poškodbe trupa. Ko so pripluli do luke Kukljica, so ugotovili, da v plovilo udira voda. Nemudoma so poklicali na pomoč in začeli z reševanjem potnikov in članov posadke. Med njimi so bili otroci, starejše osebe in seveda nekaj turistov. Katamaran se je začel potapljati. Potnike so začeli evakuirati na splav. Na kraj nesreče so takoj priplula reševalna plovila in katamaran Jadran. Plovilo luške kapitanije je splav s potniki odvleklo do trajekta Jadran in takoj evakuirali potnike s splava na krov. Ob 22.55 so bili vsi potniki na varnem na trajektu. Nekaj potnikov je utrpelo telesne poškodbe, zato so jih odpeljali v zadrsko bolnišnico. pic.twitter.com/BiOYUs95S3 — Tomislav Horvat (@TomislavHorva20) June 16, 2025 Katamaran je napol potopljen ob obali Kukljice. Za zdaj se še ni potopil in ni nasedel. Do njega je priplul vlačilec, ki ga bo potegnil čim bliže obali, da bi preprečili potopitev. Foto zgoraj: posnetek zaslona

ponedeljek, 16. junij

RumenoeNavtikapred 33 dnevi
16-letna Jona in njen oče Luka se junija 2025 odpravljata na izjemen podvig – skupaj želita postaviti Guinnessov svetovni rekord v najdaljši prejadrani razdalji v dvoje z jadrnico tipa “dinghy”, in sicer brez pomoči ter brez dotika kopnega. Njuna misija? Ozaveščati o redki in nevarni bolezni – pljučni arterijski hipertenziji (PAH) –ter zbirati sredstva za naslednji velik korak, ki bo njun glas ponesel še bistveno dlje: Septembra 2025 namerava Uroš Kraševac, izjemen slovenski jadralec, prečkati Atlantik na ekstremni solo regati Mini Transat. Gre za prvinski jadralni izziv, ki poteka vsaki dve leti že od leta 1977. Na njem mora vsak jadralec popolnoma sam prepluti Atlantski ocean z jadrnico, dolgo zgolj 6,5 metra – brez naprednih navigacijskih sistemov in brez vsakršnega stika z zunanjim svetom. Ta medijsko odmeven dogodek predstavlja eno najbolj učinkovitih platform za ozaveščanje – kar namerava Uroš v celoti izkoristiti: med tem neverjetnim izzivom bo glasno opozarjal na PAH, bolezen, ki jemlje dih – dobesedno. Udeležba na regati ni samoumevna in zahteva večmesečne priprave, zato bo izkupiček Misije brez sape – poskusa postavitve Guinnessovega svetovnega rekorda – v celoti namenjen zagotovitvi Uroševega štartnega mesta na Mini Transatu. Skupaj lahko naredimo pljučno hipertenzijo vidno – in svetu pokažemo, da je tudi takrat, ko ti življenje vzame sapo, veter še vedno v tvojih jadrih. Podvig bomo spremlali na naši spletni strani: Med poskusom postavitve Guinnessovega rekorda boste lahko ves čas spremljli trenutno lokacijo jadrnice Jonuka400. Prenos v živo 2x dnevno Vsak dan ob 10:00 in 18:00 se javi ekipa v živo – neposredno sredi odprtega morja! Dnevna poročila Dogajanje na krovu in za kulisami bomo strnili v dnevna poročila, objavljena vsak večer. Uroš in Jernej, ki se trenutno borita za najvišja mesta na regati Mini Fastnet sta pred štartom posnela sporočilo spodbude naši odpravi Jonuka — Joni in Luki — ki danes začenjata svoj poskus podiranja Guinnessovega svetovnega rekorda najdaljšega neprekinjenega jadranja v dvoje na jadrnici tipa dinghy. Ker sta trenutna rekorderja Uroš in njegova sestra Maruša, ima to sporočilo podpore še toliko večji pomen. BENETEAU First 14 SE – naš dinghy Izraz “dinghy” je precej široko uporabljen za manjše čolne oziroma jadrnice, pri čemer pa je predpogoj za tovrstno klasifikacijo dejstvo, da mora biti takšna jadrnica brez kabine, hkrati pa ne sme imeti obtežene kobilice oziroma smernika. V našem primeru gre za izjemno lahko, odzivno in športno jadrnico Beneteau First 14 SE, dolžine 4,3 m, namenjeno dvema jadralcema. Zgrajena za hitrost, zabavo in enostaven transport. Brez kabine, brez motorja – vse je odvisno od vetra, osebne pripravljenosti in odločnosti. Popolna izbira za rekorden izziv brez zunanje podpore in brez fizičnega stika s kopnim.
RumenoeNavtikapred 33 dnevi
Znova smo odkrili zanimiv video, ki si ga preprosto morate ogledati. Na napakah se učimo. Najpametneje in najceneje se je učiti na tujih napakah. Kaj si mislite o dogajanju v videu, pa vpišite v komentar pod člankom. < Brez komentarja 3 Nadaljevanje 23.6.2025 Foto: posnetek zaslona
RumenoeNavtikapred 33 dnevi
Dan Lenard, ikona navtičnega oblikovanja, je v soboto izplul iz Dubrovnika in se drugič podal na postavljanje novega jadralskega Guinnessovega rekorda. Dan Lenard namerava postaviti svetovni jadralski rekord. Z jadrnico tipa ILCA7 (bivši Laser), ki v dolžino meri zgolj 4,23 m, prepluti namerava 500 nmi brez zunanje pomoči. V soboto je izplul iz Dubrovnika: najprej je zaplul proti jugu, do otoka Lokrum, nato pa se je obrnil proti severozahodu. Zaplul je mimo Elifatskih otokov in vplul v Mljetski kanal, ki ga je preplul včeraj in danes ponoči. Ne smemo pozabiti, da mora Dan ves čas jadrati. Ne sme se zasidrati ali pristati. Zato spi in jé na plovilu. Danes je že uspešno preplul Mljetski kanal in pluje proti Korčuli. V rahlem jugu mu uspeva pluti s hitrostjo 2 vozla. Njegov čoln za poskus je ILCA 7 olimpijskega razreda (prej znan kot Laser Standard), ki ga je izdelala družba PSA, 4,21 metra dolg čoln z 1,37 metra široko palico. Zadnje podrobnosti priprave čolna so bile opravljene v marinah jahtnega kluba J K Orsan, ki se nahaja na nasprotni strani mesta, kjer je vredno omeniti odlično predispozicijo in podporo kluba in njegovih ljudi pri pripravi čolna. Po konferenci o trajnosti in načelih gibanja Vela Code med Blue Impact Dialogues, ki je sovpadala z datumom serije E-1 v Dubrovniku, je Lenard pri komaj 57 letih začel svoj drugi poskus podrti Guinnessov svetovni rekord. Po konferenci se je spustil po stopnicah, skočil s pomola in preplaval 50 metrov do boje, kjer je bila privezana ladja, od tam pa se je podal na pot »500 milj brez pomoči«. Izraz »Vela Code brez pomoči« se nanaša na vrsto jadranja, pri kateri ni dvosmerne interakcije z drugimi ljudmi, niti po telefonu niti med samim jadranjem. Z drugimi besedami, gre za popolnoma avtonomno delovanje, brez zunanje podpore ali komunikacije v realnem času. Ta koncept je bil sprejet v okviru projekta Vela Code, ki ga je ustanovil oblikovalec Dan Lenard, z namenom spodbujanja trajnosti in čistih oceanov. Projekt med drugim obsega samostojna prečkanja oceana, kot je bilo Lenardovo prečkanje Atlantika leta 2019 z jadrnico Scia. Med temi križarjenji je posadka omejena na eno osebo, brez zunanje pomoči, da preizkusi in dokaže sposobnost delovanja v popolni samozadostnosti. Nihče se ne sme približati čolnu na manj kot 50 metrov; tisti, ki se približajo, lahko snemajo, če želijo, vendar se ne smejo poskušati pogovarjati z Lenardom. Sporočila so enosmerna, brez njihovih odgovorov. Lenard se sooča s tem novim izzivom. S podporo ekipe Vela Code in močno vztrajnostjo gibanja Vela Code, ki ustvarja pustolovščine, se bo Lenard znašel v jadranju brez pomoči in brez sidranja do konca. Med jadranjem bo spal na svojem majhnem čolnu, s seboj pa bo nosil vse potrebne zaloge, ki bodo vnaprej pakirane in zavarovane. Potovanje bo mogoče spremljati na naši spletni strani. V skladu z načeli Vela Code bo Lenardovo potovanje popolnoma brez emisij in plastične embalaže za enkratno uporabo. Plastična voda v steklenicah ne bo prevažana, kar zagotavlja, da med plovbo ne bo plastičnih odpadkov. Ta dogodek je del širše pobude za promocijo fundacije in gibanja Vela Code, ki si prizadeva izobraževati in vključiti navtično skupnost kot neposredne priče stanja naših morij, s čimer se zavzema za ohranjanje oceanov na svetovni ravni. Gibanje Vela Code bo v bližnji prihodnosti svoja načela promoviralo po vsem svetu s svojim ambasadorskim vozilom, čolnom z imenom »Vela« iz Volvo Ocean Race, v barvi Telefonica Black. Dan Lenard namerava postaviti svetovni jadralski rekord. Z jadrnico tipa ILCA7 (bivši Laser), ki v dolžino meri zgolj 4,23m, namerava prepluti 500 nmi brez zunanje pomoči. S sobot je izplul iz Dubrovnika: najprej je zaplul proti jugu, do otoka Lokrum, nato pa se je obrnil proti severozahodu. Zaplul je mimo Elifatskih otokov in vplul v Mljetski kanal, ki ga je preplul včeraj in danes ponoči. Ne smemo pozabiti, da mora Dan ves čas jadrati. Ne sme se zasidrati ali pristati. Zato spi in je na plovilu. Danes je že uspešno preplul Mljetski kanal in pluje proti Korčuli. V rahlem jugu mu uspeva pluti s hitrostjo 2 vozla.