Vir: eNavtika

ponedeljek, 3. marec

RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Navigator Ptuj group vabi, da se jim pridružite na največjem avstrijskem sejmu navtike in navtične opreme v Tullnu pri Dunaju, BOOT TULLN Austria 2025, in sicer ta teden, 6. 3. do 9. 3. 2025. Na sejmu bo razstavljalo 320 razstavljavcev iz kar 24 držav, kar sejem postavlja med regijsko najpomembnejše in najbolje založene. Na njihovem razstavnem prostoru si boste lahko ogledali dve premieri – večkrat nagrajenega QUARKEN 27 T TOP, ki je prejel tudi nagrado za evropsko plovilo leta ter popolnoma prenovljen vrhunski rib Nuova Jolly Prince 24 Exclusive. Prav tako bo na ogled njihov best seller te sezone, AS Marine 22 GL. Ne zamudite priložnosti in si še pred začetkom sezone rezervirajte vaše plovilo! Ponudili vam bodo tudi ekskluzivne sejemske popuste na plovila in izvenkrmne motorje. Za vstopnice jih lahko kontaktirate na +386 40 440 460 ali info@navigator-ptuj.si .
RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Limski zaliv bo v nedeljo, 16. marca 2025, gostil Dan limskih ostrig, priljubljeno prireditev, posvečeno tej cenjeni morski delikatesi. Ljubitelji morskih dobrot bodo imeli priložnost okušati najbolj sveže in sočne ostrige, ki so zaradi posebnih pogojev Limskega zaliva zares edinstvene in znane po svoji kakovosti. Ne samo na Hrvaškem, ampak tudi širše. Skriti dragulj Istre Limski kanal, znan tudi kot Limski zaliv ali Limski fjord, je eden najlepših naravnih pojavov na zahodni obali Istre. Gre za približno 10 kilometrov dolg in do 30 metrov globok morski zaliv, ki se zajeda v istrsko kopno med Vrsarjem in Rovinjem. Zaradi svoje oblike spominja na fjord, čeprav je v resnici zaliv, ki je nastal zaradi potopljenega rečnega kanjona. Številni podvodni izviri na tem območju povzročajo morje z nižjo slanostjo, izrazita temperaturna nihanja, visoka koncentracija kisika in manjša prosojnost v primerjavi z odprtim morjem pa vplivajo na bogastvo planktona ter posledično na razvoj raznolike flore in favne. Zaradi vseh teh dejavnikov je to območje idealno za gojenje školjk, ki ima na območju Limskega kanala večstoletno tradicijo. Najbolj znane školjke iz tega zaliva so limske ostrige (kamenice), ki se od ostrig z drugih območij razlikujejo ravno zaradi edinstvenih značilnosti Limskega zaliva. Raj za ljubitelje ostrig Pravijo, da so ostrige najbolj sočne, okusne in polne okoli praznika svetega Jožefa. Ravno takrat se bo na obali Limskega zaliva odvila priljubljena gastronomska prireditev Dan limskih ostrig . V nedeljo, 16. marca 2025, bodo lahko obiskovalci okušali ostrige, ki jih je najbolje uživati surove z nekaj kapljicami limoninega soka ali ekstra deviškega olja. Poleg okušanja ostrig bodo razvajali svoje brbončice z lokalnimi istrskimi vini, izdelki domačih proizvajalcev in uživali v čudovitem ambientu Limskega zaliva. Restavraciji Viking in Fjord bosta ostrige predstavili tudi skozi svoje tematske menije. Dogodek bo popestril še bogat glasbeni program, ki bo poskrbel za prijetno vzdušje. Za vse, ki si želijo Limski zaliv doživeti še na drugačen način, pa bodo organizirane vožnje z ladjo. Obilica zabave in odličnega vzdušja je torej zagotovljena. Vabljeni na edinstveno gurmansko doživetje, kjer boste lahko okusili svežino morja v vsakem grižljaju. Foto: Maja Danica Pečanić
RumenoeNavtikapred 29 dnevi
Po treh regatnih dneh se je danes popoldne v Kopru uspešno zaključil 2025 EurILCA Europa Cup. Mednarodne regate, ki jo je odlično organiziral JK Jadro Koper, se je udeležilo 156 jadralcev iz 13 držav, jadrali pa so v razredih ILCA 4, ILCA 6 in ILCA 7, kjer je prepričljivo slavil slovenski jadralec Luka Zabukovec. Regata se je začela v petek v maestralu in Luka Zabukovec je povedel že po prvem dnevu. V soboto in nedeljo je jadralce pričakala burja; Luka je v soboto zmagal v vseh treh plovih in svojo prednost še utrdil, na drugo mesto pa se je prebil njegov klubski kolega Matej Valič. Danes so vsi trije razredi odjadrali še zadnja dva plova v odličnih jadralnih pogojih z burjo moči do 20 vozlov in valu. Luka Zabukovec je tudi danes pokazal premoč in zmagal v razredu ILCA 7 (tudi v U21), Matej Valič je drugi. Alenka Valenčič v ILCA 6 je končala kot tretje dekle ter prva v U21. Uroš Kraševac, trener ILCA 7: "Našim jadralcem se pozna, da so prejšnji teden preživeli na pripravah v razmerah z visokim valom in močnim vetrom, zato so ta vikend v močni burji ohranili mirne živce in odpeljali po planu brez večjih zapletov. Luka Zabukovec je pokazal, da je kljub lanskoletni daljši pavzi že zdaj v dobri formi in da je dober korak pred konkurenco. V sedmih plovih je le enega končal kot drugi, vse ostale pa zanesljivo zmagal. Matej Valič in Benjamin Aganovič sta se do zadnjega plova borila za drugo mesto, ki je na koncu pripadlo Mateju Valiču." Matija Čok, trener ILCA 6: "Zadovoljen sem s pokazanim jadranjem po vetru, Alenka tretja, tudi mladi so se solidno uvrščali, nas pa čaka še veliko dela. Sicer pa smo imeli krasen vikend v Kopru in lepo promocijo jadranja."

nedelja, 2. marec

RumenoeNavtikapred 30 dnevi
Zlatni rat je ena izmed najbolj prepoznavnih in obiskovanih plaž na Hrvaškem. Leži na južni strani otoka Brača. Ta osupljiva plaža je poznana zaradi svoje značilne oblike in privablja turiste z vsega sveta. Zlatni rat ali slovensko Zlati rt leži približno 1 nmi zahodno od luke Bol. Izteza se 650 m v Hvarski kanal med otokoma Brač in Hvar. Rt je pretežno peščen. Običajno je skrajni južni del rta obrnjen proti vzhodu. Ker v kanalu tečejo močnejši morski tokovi in pihata močan maestral in jugo, se smer konice rta spreminja. Jugo, ki sicer piha iz jugovzhoda proti severozahodu, zaradi kanala med otokoma spremeni svojo smer in piha že skoraj iz smeri vzhod–zahod. Ko piha dlje časa, se konica rta obrne proti zahodu. Ko se jugo poleže in zopet zapiha maestral, se smer rta obrne nazaj proti vzhodu. Zlatni rat je med sezono oblegana turistična točka. Na rtu in v senci borovcev se tre turistov, na vodi pa uživajo številni ljubitelji vodnih športov, saj v poletnih mesecih ob rtu piha maestral, ki je idealen za deskanje na vodi, kajtanje in paragliding. Na zahodni strani rta je zaliv Paklina , kjer je dovoljeno sidranje. Na vzhodni strani je zaliv Potočane , skozi katerega je položen podvodni kabel, zato sidranje na razdalji 300 m od oznake ni dovoljeno. Videoposnetek Fotogalerija {gallery}zanimivost-zlatni-rat{/gallery}

sobota, 1. marec

RumenoeNavtikapred 31 dnevi
V četrtek 6.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo četrto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o vlogi skiperja. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja Analiza resničnih primerov nesreč in napak z Jadrana. Ključne lekcije za preprečevanje ponavljanja napak. Reševanje kritičnih situacij: okvara motorja, poškodbe krmila, zapleti z vrvmi in sidrom. Osnovna uporaba varnostne opreme. Najpogostejše napake pri načrtovanju in izvedbi plovbe. Ali je v močnem vetru za neizkušene bolj smiselno motoriranje ali jadranje. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. Datum predavanja: 6.3.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

petek, 28. februar

RumenoeNavtikapred 32 dnevi
Danes se bo v Kopru, v organizaciji JK Jadro Koper, začela prva letošnja regata za slovenske jadralce razreda ILCA. Gre sicer za drugo v seriji regat 2025 EurILCA Europa Cup, ki letos vključuje 11 regat, vsako v drugi evropski državi. Prijavljenih je skupno 156 jadralcev, 74 jih bo jadralo v razredu ILCA 4 (v U16 in U18), 62 v razredu ILCA 6 (U17 in U19) ter 20 v razredu ILCA 7 (U19 in U21). V vseh treh razredih bomo imeli tudi slovenske jadralce, največ med podmladkom v ILCA 4, kar enajst. Seznam nastopajočih slovenskih jadralcev najdete na spodnji povezavi. Obetajo se nam zanimive regate, za jutrišnji prvi dan je sicer napovedanega malo vetra, a ga bo kot kaže več za konec tedna, ko pričakujemo srednje močno burjo. Uroš Kraševac, trener ILCA 7: “Naš letošnji cilj je predvsem izboljšati fizično pripravljenost in na tem že delamo, na Zvezi imamo tudi novega trenerja za fizično pripravo. Sicer pa imamo zelo različne jadralce, Luka Zabukovec začenja olimpijski ciklus in ima po mojem mnenju vse možnosti, da se tudi uvrsti na olimpijado, ostali imajo še veliko za narediti predvsem na tehniki, tako da se bomo letos osredotočili na to. Zelo prav nam je prišel trening na Lanzarotu, s katerega smo se pravkar vrnili, saj jadralcem manjka predvsem treninga po valu in ob toku ter vetru nad 25 vozlov.”

četrtek, 27. februar

RumenoeNavtikapred 32 dnevi
V pričujoči knjigi je zbran zadnji, skoraj triletni del življenja Slavca Šikonje. Po številnih uspehih gorništva in alpinizma se je v njegovih takratnih besedah in stavkih razbrala ljubezen do narave in živali ter o neskončni ljubezni tudi do morja in jadranja. Dnevnik, ki ga je delno pisal sam in objavljal na spletu, so s svojimi fotografijami in zapiski dopolnili njegovi sojadralci Aleš Drinovec, Eduard Špendl ter Matjaž Chvatal. Ves pisni in fotografski material, ki sem ga zbral in sestavil v celoto, priča o tem, kakšno željo in moč je imel Slavc, da bi dosegel še eno zmago – prepluti svet s komaj deset metrov veliko jadrnico. Preplul je tri oceane in širna morja ter se znašel v pasteh neviht z dežjem, strelami in močnimi vetrovi. Napisal je, da so bili visoki valovi včasih na trenutke podobni goram, ki jih je imel tako rad, a ni obupal. In samo malo, čisto malo mu je zmanjkalo do želenega cilja, ki pa ga žal ni dosegel. S svojo trmo in močnim značajem bi mu zagotovo to tudi uspelo, a bolezen je bila tokrat vseeno močnejša. Ta knjiga, ki si jo je želel tudi sam napisati, je potopisni dnevnik njegove zadnje življenjske zgodbe. Naj bo to moj skromni prispevek k tej njegovi plovbi in naj služi nam, ljubiteljem morja in jadranja, kot Slavčev spomenik. Jasmin Čaušević Beseda o avtorju: Jasmin Čaušević, rojen leta 1961 v Slovenj Gradcu se je že večkrat uspešno preizkusil kot pisatelj. Do danes je napisal devet knjig, od tega pet jadralskih potopisov, dva ljubezenska in dva kriminalna romana. Danes že izkušen jadralec, je tudi samostojni novinar, ki piše članke in reportaže za navtične revije. Leta 2016 postane eden redkih slovenskih jadralcev, ki so sami prepluli in prejadrali Atlantski ocean od Gibraltarja do Paname s komaj 10 metrov dolgo jadrnico znamke Bavaria. Na svoji oceanski poti okoli sveta je prejadral več kot 18.000 navtičnih milj (33.330 km), od tega je  14.000 navtičnih milj preplul sam. Potopisni jadralski dnevnik 256 barvnih strani Trda platnica, šivana Več kot 100 barvnih fotografij NAKUP
RumenoeNavtikapred 33 dnevi
Baron Gautsch je bil potniški parnik avstrijske korporacije Lloyd. Zgrajen je bil leta 1908 v ladjedelnici Gourlay Brothers Company Ltd. v Dundeeju v Veliki Britaniji. Dolg je bil 84,55m, širok 11,6m ter visok 7,5m; nosilnost je bila 2069 BRT in 861 NRT. Skupaj s 64 člani je lahko prepeljal 300 potnikov. Vozil je na redni liniji Trst-Kotor-Trst. Z začetkom  I. svetovne vojne je parnik 27.07.1914 najela Avstroogrska vojna mornarica za okrepitev prevoza vojakov do Kotorja. Parnik je preplul 1810 navtičnih milj in prepeljal 2855 ljudi. Na povratku iz Kotorja je parnik prevažal civilno prebivalstvo. Tik pred njegovo zadnjo plovbo je bila v Trstu konferenca vojnih pomorskih oblasti, na kateri je sodeloval drugi častnik parnika g. Tenze, ki je zastopal svojega kapetana Paula Winterja. Na konferenci so bili poveljniki ladij informirani o tem, da bo avstroogrska vojska položila minska polja v severnem Jadranu, da zaščitijo vhod v Pulo, svojo glavno vojno pomorsko luko. Tenze je o tem obvestil svojega poveljnika, prvi častnik Luppis pa je odredil smer plovbe.  Parnik  se je na svojo zadnjo pot podal 12.08.1914 iz Kotorja. Naslednji dan, 13.08.1914, je parnik ob 11. uri izplul z Lošinja proti matični luki Trstu, kamor bi moral pripluti ob 18. uri istega dne. Od Lošinja do Pule je bil parnik pod poveljstvom prvega časnika Luppuisa. Ta je zapustil komandno mesto brez dovoljenja kapetana ladje, zaradi kosila s potniki iz prvega razreda parnika. Poveljstvo je bilo predano drugemu časniku Tenze-ju.  Baron Gautsch je začel plovbo mnogo bližje obali kot so vojne oblasti dovolile. Na svoji vožnji se je srečal z ladjo Prinz Hohenlohe, katera je plula južno proti dalmatinskim otokom. Celo potniki na ladji so opozarjali na bližino obale, vendar častnika Tenze-ja niso uspeli prepričati, da bi spremeni smer plovbe.  Sedem navtičnih milj od Brionskih otokov je parnik ob 14:50 uri s polno hitrostjo naletel na  minsko polje, ki  so nedavno položili minopolagalci avstroogrske mornarice. Minopolagalec Basilisk je oddal signale opozorila, vendar poveljstvo Barona Gautsch ni reagiralo. Po naletu na mino je parnik potonil 6 navtičnih milj jugozahodno od svetilnika Sv. Ivan  na Pučini. Po službenih podatkih je bilo na parniku 246 potnikov (v podatku niso navedeni otroci do 10 leta starosti in vojaki). Rešeno je bilo148 potnikov in 31 članov posadke.  Ker gre za eno največjih pomorskih nesreč v Jadranu, je Baron Gautsch znan tudi pod imenom Jadranski Titanik. DOSTOP Dostop je možen le s plovilom. NATANČNA LOKACIJA Natančna lokacija ladje Baron Gautsch na tej povezavi . OPIS LOKACIJE Lokacija potopa je zaščitena, kar pomeni, da je potop možen samo preko pooblaščenega potapljaškega centra. Centrov je kar nekaj v bližini. Potop lahko opravijo samo potapljači s potapljaško kategorijo AOWD/P2 ali višje. Zgornja paluba ladje se nahaja na globini 28 metrov, spodnja paluba leži na 39 metrih globine, dno ladje pa se nahaja na globini 41 metrov. Razbitine ladje se nahajajo 9 nmi od Rovinja, so zelo dobro ohranjene in spadajo med najlepše na Jadranu, posebej zanimivo pa je, da lahko vstopite v notranjost ladje. Lokacija – odprto morje, potrebna pomoč instrumentov (GPS) Tok: v glavnem slab vendar zaradi odprtega morja včasih močen Pristop: Dostop je možen le s plovilom Vidljivost: poleti slaba, pozimi dosti boljša Življenje: različno življenje na in okrog razbitine, včasih primerki velikih rib. Avtor: Thomas Robič; Foto: Rok Korošec-feler, Filip Višić, Andrej Banič

sreda, 26. februar

RumenoeNavtikapred 33 dnevi
S prihodom marca bo Opatija znova postala oaza zdravja in dobrega počutja. Nov cikel programov, ki jih organizira TS mesta Opatija, vam prinaša brezplačne rekreativne in protistresne programe za poživitev duše in telesa. Letošnja izdaja se začne v soboto, 1. marca, z nordijsko hojo in pohodom Thalasso Cardio Walk. Nordijska hoja po zgodovinskih točkah Opatije bo na različnih poteh na programu vsako soboto ob 10. uri od marca do konca maja in od sredine septembra do sredine decembra. Odhod je pred Villo Angiolina, program pa se izvaja pod strokovnim vodstvom inštruktorjev z licenco KŠR Gorovo. Ljubitelji nordijske hoje se bodo lahko udeležili dveh velikih dogodkov, in sicer 13. Hrvaškega festivala športne rekreacije v nordijski hoji in pohodništvu , ki bo potekal 12. aprila ob svetovnem dnevu zdravja, in Opatija Nordic Walk Challenge , ki je predviden 3. maja ob 9. uri pred Villo Angiolina. Atraktivna 23,6-kilometrska krožna pot bo potekala skozi Opatijo, Volosko, Pobri, Poljane, Dobrić, Oprić, Iko in Ičiće. Poleg nordijske hoje program Opatija – oaza zdravja in dobrega počutja v sodelovanju s specializirano bolnišnico Thalassotherapia Opatija prinaša tudi Thalasso Cardio Walk . Ta program pod vodstvom fizioterapevtov bo potekal 1. marca, 5. aprila in 10. maja s pričetkom ob 10:20 na obalnem sprehajališču Lungomare poleg hotela Admiral. V poletnih mesecih se nordijska hoja umakne in da prostor eni najbolj privlačnih morskih aktivnosti – stoječemu veslanju na deski (SUP). SUP Experience je izkustveni tečaj pod vodstvom inštruktorjev z licenco VOP SUP Team, ki bo potekal v Voloskem 7. in 21. junija, 5. in 19. julija ter 1. avgusta s pričetkom ob 9. uri. Bolj izkušenim veslačem je namenjen nov program SUP Sunset Tour , vodene ture s stoječim veslanjem na deski ob sončnem zahodu. Udeleženci programa bodo lahko doživeli obalo Voloskega in Opatije s povsem nove perspektive – z morja in pod zvezdnim nebom. Izleti se bodo odvijali 18. julija, 8. avgusta in 5. septembra z odhodom ob 20. uri, pot pa vas bo vodila od Voloskega do Opatije, vse do znamenitega kipa Dekleta z galebom. Letošnja izdaja projekta prinaša tudi vrsto izobraževalnih delavnic na temo zdravja, lepote in naravne nege . Na delavnici Sladkor in sol za lepoto in zdravje vam razkrivamo, kako lahko ti dve sestavini uporabljamo za nego kože in sproščanje telesa. Na delavnici Naravna zaščita pred soncem boste lahko prisluhnili praktičnim nasvetom in receptom za nego kože pred izpostavljenostjo UV-sevanju in po njem, medtem ko Skrivnostna povezava med prebavo in možgani raziskuje vpliv črevesne flore na splošno zdravje in razpoloženje. Ljubitelji naravne nege obraza se bodo lahko udeležili delavnic Obrazne joge , kjer vam ponujamo inovativne tehnike za naravno pomlajevanje in izboljšanje tonusa kože. Delavnice bodo potekale v Kulturnem domu Zora s pričetkom ob 10. uri v naslednjih terminih: 4 in 25. maj, 14. junij ter 6. in 14. september. Novost v programu so tudi Vaje čuječnosti v naravi , namenjene krepitvi duševnega ravnovesja in povezovanju z naravnim okoljem. Potekale bodo 16. marca, 27. aprila in 11. maja v parku Margarita in na gozdnem sprehajališču Carmen Sylva. Udeleženci bodo pod strokovnim vodstvom psihologov z vodenimi vajami razvijali zavedanje o lastnih mislih, čustvih in telesnih občutkih, s čimer bodo spodbudili notranji mir in boljšo kakovost življenja. Projekt Opatija – oaza zdravja in dobrega počutja poleg bogatega programa aktivnosti na prostem vključuje tudi sodelovanje s hotelirji in centri dobrega počutja, ki ponujajo posebne wellness pakete in zdravo gastronomsko ponudbo, prilagojeno konceptu zdravega življenja. Projekt Opatija – oaza zdravja in dobrega počutja nenehno razvijamo, tako da dodajamo nove vsebine, s katerimi spodbujamo zdrav način življenja in privabljamo obiskovalce. Programi športa, rekreacije in dobrega počutja so postali prepoznaven del opatijske turistične ponudbe in pomemben motiv za prihod gostov. Vse ljubitelje zdravega življenja, rekreacije in sprostitve vabimo, da se nam pridružijo v Opatiji in začutijo energijo destinacije, kjer že 136 let negujemo tradicijo zdravja in dobrega počutja, je povedala direktorica Turističnega skupnosti mesta Opatija Suzi Petričić. Vir: HTS; Foto: Petar Kurschner
RumenoeNavtikapred 34 dnevi
Ta impresivna jahta iz linije Sundeck je popolna izbira za vse, ki iščejo idealno ravnotežje med eleganco, udobjem in zmogljivostjo. Z dolžino 8,8 metra ponuja prostorno in premišljeno zasnovo, ki omogoča brezskrbno uživanje na morju, bodisi na krajših izletih ali daljših avanturah. Uživanje v elegantni plovbi V podjetju Moto-Nautika , uradnem zastopniku plovil Ranieri International, si lahko ogledate ta razkošen model, ki je na zalogi in pripravljen, da ga odpeljete. Oznaka LX , Extra-Luxury, izraža vrhunsko luksuzno izkušnjo, podprto z napredno tehnologijo in izjemno kakovostjo. Eleganten trup s črno zasteklitvijo in tremi okni na vsaki strani ustvarja občutek prestiža, medtem ko njegova višina nakazuje izjemno prostornost bivalnega prostora pod palubo. Notranjost plovila Pod površjem navduši prostorna notranjost z obilico naravne svetlobe, s prostornim glavnim ležiščem. Pod stopnicami se nahaja še eno ležišče. Obe ležišči skupaj sta primerni za bivanje štirih oseb. Notranjost plovila izstopa tudi zaradi višine prostora, kar še poveča občutek odprtosti in udobja. Glavna kabina se lahko enostavno preuredi v dnevni prostor s pomočjo nastavljive mize. Kopalnica v notranjosti trupa, na desni strani plovila, ponuja električni marine WC in umivalnik, kar dodatno poudarja udobje bivanja na morju. Prostorna paluba s sončno teraso Na zgornji palubi je prostor izjemno dobro izkoriščen za druženje. Dnevni prostor na palubi sprejme do 12 oseb in se enostavno prilagodi in ustvari prostorno sončno teraso. Krmilna konzola je sodobno zasnovana, zaščitena z velikim vetrobranskim steklom, ki zagotavlja dobro vidljivost in zaščito med plovbo. Tla so prekrita z imitacijo tikovine, ki je estetsko dovršena, udobna za hojo, enostavna za čiščenje in odporna na vročino sončnih žarkov. Vsak detajl na tem plovilu je skrbno premišljen in izdelan z vrhunsko natančnostjo, kar je značilno za filozofijo Ranieri International . 285 LX je rezultat predanega dela, raziskav najnovejših materialov ter naprednih proizvodnih tehnik, združenih s sodobnim dizajnom. Rezultat je plovilo, ki združuje elegantnost, udobje in izjemno zmogljivost – prava izbira za vse ljubitelje vrhunske navtične izkušnje. Več o plovilu: Ranieri Next 285 LX Za vse ostale informacije in nasvete jih lahko obiščete v salonu Moto-Nautika, na Ptujski cesti 63, 2204 Miklavž Telefon: ☎️ 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📱 +386 31 300 903 Ponudbo plovil: 🌐 www.moto-nautika.com Ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe: 🌐 www.motonautika-shop.com Plovila na zalogi, dobavljiva takoj: 🌐 moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/

torek, 25. februar

RumenoeNavtikapred 35 dnevi
Na letošnjem salonu plovil v Düsseldorfu je bila predstavljena nova, prestižna jadrnica Saffier SL46, ki je hitro pritegnila pozornost ljubiteljev navtike in strokovnjakov. S tem modelom so se pri podjetju Saffier Yachts odločili, da združijo sofisticiran dizajn, vrhunsko konstrukcijo in odlične plovne lastnosti, kar plovilu daje edinstveno vrednost na trgu. Eleganten dizajn in vrhunska konstrukcija Saffier SL46 se ponaša z elegantnimi linijami, ki ne le da zagotavljajo estetski užitek, temveč tudi izboljšujejo aerodinamiko in plovne lastnosti plovila. Zasnova je rezultat sodelovanja med izkušenimi oblikovalci in inženirji, ki so v svoj proces vključili najnovejše tehnologije in materiale. Plovilo je izdelano iz kakovostnih kompozitnih materialov, kar mu daje izjemno trdnost in vzdržljivost ter hkrati zmanjšuje težo. V trup plovila so integrirana številna okna, ki v kabine prepuščajo obilo naravne svetlobe. Trup razstavljenega plovila je bil zlato oranžne barve. V kombinaciji z razkošnim črno-oranžnim krovom je takoj pritegnila poglede številnih obiskovalcev. Da bi zadovoljili čim več kupcev, pa je barvna paleta lastna izbira. Prostornost in udobje Notranjost Saffier SL46 je zasnovana z mislijo na udobje in funkcionalnost. Prostor je zasnovan tako, da ponuja veliko svetlobe in odprtosti, kar ustvarja prijetno okolje za vse potnike. Plovilo lahko sprejme do šest oseb, zaradi česar idealno za družinska potovanja ali manjše skupine prijateljev. Zasnova kabin in skupnih prostorov zagotavlja udobje in posebno atmosfero, ki jo vsi cenimo na morju. Z dolžino 14,90 metra in širino 4,45 metra ponuja dovolj prostora za udobno plovbo. Jadrnica ima glavno jadro površine 68 m², samodejno prednje jadro površine 50 m², Code Zero jadro površine 163 m² in gennaker površine 179 m². Plovne lastnosti Ena izmed najpomembnejših značilnosti Saffier SL46 so njegove plovne lastnosti. Jadrnica je zasnovana za hitro in učinkovito plovbo, kar pomeni, da se odlično obnese tudi v zahtevnejših pogojih. S sodobno tehnologijo jadranja in ergonomsko postavitvijo krmila skrbijo, da je krmarjenje enostavno in prijetno. Kapaciteta jadrnice omogoča enostavno rokovanje tudi za manj izkušene jadralce, kar je še ena od prednosti tega plovila. Jadrnica je prva te velikost, ki se lahko pohvali z vgrajenim Harken Captive vitlom glavnega jadra. Njegovo upravljanje je enostavno le s pritiskom na gumb na krmarski konzoli s kolesom. Trajnostno naravnana prihodnost Saffier Yachts si postavlja visoke standarde glede trajnosti in okoljske odgovornosti. Saffier SL46 vključuje varčne sisteme in možnost uporabe obnovljivih virov energije, kar pripomore k zmanjšanju vpliva na okolje. Njihova zaveza k trajnostnemu razvoju je jasna in se odraža v vseh vidikih njihove proizvodnje. Saffier SL46 je izjemno plovilo, ki združuje inovativno zasnovo, vrhunske plovne lastnosti in trajnostno naravnano filozofijo. Njena predstavitev na salonu plovil v Düsseldorfu je le potrditev izjemnega dela, ki so ga vložili tako oblikovalci kot inženirji. Tisti, ki iščejo plovilo, ki ponuja tako udobje kot tudi vrhunsko doživetje jadranja, bodo nedvomno označili Saffier SL46 za odlično izbiro. Video predstavitev plovila (v angleškem jeziku)

ponedeljek, 24. februar

RumenoeNavtikapred 35 dnevi
Z Borutom, mojo novo posadko, ki je priletel iz Adis Abebe, sva izplula iz Džibutija 11. februarja 2025. Odmotorirala sva proti ožini Bab El Mandeb, ki povezuje Adenski zaliv z Rdečim morjem. V ožini veter pospeši, valovi so bolj strmi in tudi morski tok je močnejši. Do ožine sva imela nasprotni veter, vendar sva vseeno razvila genovo, ki je dodala pol vozla hitrosti. V Rdeče morje sva vplula ob južnem robu ladijskega koridorja, veter in valovi pa so zdaj bili v čisto krmo. Sunki vetra so dosegali več kot 30 vozlov, strmi valovi pa so butali v krmo z obeh strani. Avtopilot tega ni obvladal, tako da sem moral krmariti vso noč brez jader in tudi brez jader je barka dosegala osem vozlov hitrosti. Drugi dan se je veter nekoliko umiril, vendar avtopilot še vedno ni bil kos visokim valovom. Tretji dan se je vreme končno umirilo in pokazalo se je sonce. Tista prava oceanska uživancija. Nastavila sva dve panuli in ujela veliko morske trave, zato sva za en dan ribolov prekinila. Počasi je morska trava izginevala in spet sva nastavila panuli. Borutu je neka velika riba pogoltnila vabo in pregriznila laks. Samo midva se ne dava. Pripravila sva novo vabo in nadaljevala s panuliranjem. Popoldan je Borut ujel kar dve barakudi. Pripravil je pečene kotlete, jaz pa sem z začimbami, oljem in sokom limet pripravil seviče. Tudi barakuda je lahko lastna, če je sveža in pravilno pripravljena. Ponoči je nenadoma odpovedal levi motor. Pokvaril se je namreč menjalnik motorja v peti, saj je motor deloval brezhibno, le elisa se ni vrtela. Nadaljevala sva z enim motorjem ob eritrejski obali, saj je bilo za jadranje premalo vetra. Nenadoma je odpovedal še desni motor. Bila sva daleč od obale in koralnih grebenov, morje pa je bilo tudi mirno. Brez panike sem po satelitskem telefonu poklical SOS službo in dežurnemu razložil najino kočljivo situacijo. Takoj so sprožili reševalno akcijo. Po naglasu sogovornika je bila koordinacija reševalne službe verjetno nekje v Ameriki. Dežurni je imel tako monoton glas, da sem ga vprašal, ali je robot, pa je rekel, da ni. Oddahnil sem si. Lotil sem se popravila desnega motorja. Pri vžigu se je slišalo samo klik-klik. Preverim električne kable in priključke ter zamenjam akumulator. Še vedno klik-klik. Nič mi ni bilo jasno. Usedem se v salon in tuhtam. Zakaj ne vžge? Ni razloga. Morda se je motor pregrel in noče vžgati. Počakam pol ure in poskusim še enkrat. Čudež: motor zakašlja in zarohni. Takoj prekličem SOS. Spet smo na konju. Z enim samim motorjem odmotoriramo proti Sawakinu, ki je najina naslednja destinacija v Sudanu. Čez noč se dvigne severnik in ustvarja strme valove. Trideset milj pred Sawakinom Spalax 2 izgublja boj z valovi. Hitrost je manj kot en vozel. Naravnost v valove ne gre. Zavijeva petinštirideset stopinj v desno in počasi, a vztrajno, napredujeva proti cilju. Po šestih urah boja s pobesnelim morjem in z enim samim motorjem končno vstopiva v rokav, ki vodi v pristan. Mrači se. Vidljivost je slaba. Takoj nasedeva. Ribič nama je sicer z lučjo signaliziral, da tam ni prehoda, vendar je bilo že prepozno. Naslednje jutro navsezgodaj isti ribič pride do barke. Podam mu rezervno sidro, ki ga vrže v vodo štirideset metrov od barke, drugi konec sidrne vrvi pa navijem na električni vinč. Tako s pomočjo motorja in električnega vinča potegnemo barko z grebena v globoko vodo. Po šestih dneh srhljivega boja z naravnimi elementi se Spalax 2 spet mirno pozibava v varnem zalivu sudanskega mesteca Sawakin. Še isti dan nas obišče agent Mohammed. Vzel mi je 400 dolarjev, nazaj pa je prinesel dve kartici SIM in znesek lokalne valute v vrednosti 40 dolarjev. Naslednji dan pa je prišel mehanik in ugotovil, da je treba barko pripeljati do obale, podpreti krmo levega trupa s skalami in debelimi kosi lesa, ter odstraniti peto motorja. Popravila trajajo že tri dni, moj žep pa je vedno bolj prazen. Pravkar sem izvedel, da popravilo ni mogoče in da je treba zamenjati menjalnik. < Džibutijski solist Nadaljevanje plovbe 5.3.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič
RumenoeNavtikapred 36 dnevi
Nekdanji slovenski smučarski skakalec Miran Tepeš bo spomladi nadaljeval svojo oceansko plovbo. Če imate željo po neverjetni izkušnji, se mu pridružite na eni izmed etap na Tihem oceanu. Miran Tepeš bo letos nadaljeval svojo plovbo z jadrnico Skokica 3 okoli sveta. V lanskem letu je iz Kanade preplul Tihi ocean in se ustavil na Novi Zelandiji. Letos bo plovbo nadaljeval v treh etapah. Če bi radi spoznali veščine oceanske plovbe, se mu lahko pridružite na eni izmed etap. Jadranje bo kombinacija oceanskega in skiperskega tečaja. Na tečaju se boste posvetili naslednjim opravilom: navigacija, delo z jadri, meteorologija, varnost na morju, razdelitev vlog, opravil in dežurstev, samostojno jadranje med dežurstvi, sidranje … Etape oceanskega jadranja v letu 2024 A – tečaj oceanskega jadranja od Nove Zelandije do Nove Kaledonije, od 19. aprila do 7. maja; B – Jadralsko križarjenje med otoki Nove Kaledonije in Vanuatuja, od 12. maja do 7. junija; C – Jadralsko križarjenje med otoki Vanuatuja in med Salomonovimi otoki, od 10. junija do 3. oziroma do 12. julija. Za več informacij pišite na miran@tepes.info . < San Francisco Bay 2.del Nadaljevanje: 8.3.25 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 36 dnevi
Eden izmed največjih svetovnih proizvajalcev električnih zunajkrmnih motorjev ePropulsion je pred kratkim predstavil električni motor X40, ki je nadgradnja linije X, v kateri sta bila sedaj motorja z močjo 12 in 20 kW. Električni zunajkrmni motorji serije ePropulsion X so brezemisijski električni pogonski sistem z vodilnim izkoristkom pogonskega sklopa v industriji, ki znaša kar 88,2 %. Serija X ima kompaktno in popolnoma integrirano zasnovo, električni krmilni sistem, napredne funkcije za pomoč pri plovbi in povezljivosti z drugimi sistemi na plovilu. Modularna arhitektura ne le poenostavlja namestitev, temveč omogoča tudi brezhibno integracijo z obnovljivimi viri energije. Prednosti motorjev serije X kompakten design brez zunanjega krmilnega mehanizma zaseda malo prostora na krmi in omogoča lažji dostop do vode zagotavlja več prostora za vkrcanje, kopanje in druženje na plovilu vgrajen sistem za krmiljenje, nastavitev naklona in nagiba motorja vgrajena krmila enota ECU napredna zasnova propelerja za veliko učinkovitost in zmogljivost konstantna moč pogona 40 kW, 20 kW oziroma 12 kW 88,2 % izkoristek celotnega sistema 36 % lažji od konkurenčnih motorjev (teža motorja in sistema krmiljenja) Vgrajen sistem asistence pri plovbi Vgrajen sistem električnega krmiljenja ponuja pomoč pri upravljanju plovila in plovbi. Vgrajene so funkcije zadrževanje pozicije (slika 1), zadrževanje smeri (slika 2) in 360-stopinjsko premikanje plovila (slika3). Test izkoristka X40 X20 X12 Izhodna moč (kW) 10 20 40 5 10 20 3 6 12 Hitrost (km/h) 12,6 15,4 35,9 11 14 26 12 18,5 30 Čas delovanja (uu:mm) 04:00 02:00 01:00 04:00 02:00 01:00 03:20 01:40 00:50 Doseg (km) 50,4 30,8 35,9 44 28 26 40 30,8 25 * Podatki za motor X40 so izmerjeni z uporabo plovila dolžine 20 čevljev z aluminijastim dnom, dvema osebama na krovu s težo 130 kg, motorjem X40 in štirimi baterijami G102-100 v mirnem morju. Skupna teža plovila je znašala 1030 kg. * Podatki za motor X20 so izmerjeni z uporabo plovila dolžine 14 čevljev z aluminijastim dnom, dvema osebama na krovu, motorjem X20 in dvema G102-100 baterijam v mirnem morju. Skupna teža plovila je znašala 660 kg. * Podatki za motor X12 so izmerjeni z uporabo plovila dolžine 11 čevljev z aluminijastim dnom, eno osebo na krovu, motorjem X12 in eno G102-100 baterijo v mirnem morju. Skupna teža plovila je znašala 320 kg. Dodatne informacije pri slovenskem zastopniku ePropulsion, Burin Boats , tel.: +386 40 322 422 Več o motorju ePropulsion X40 na tej povezavi .

sobota, 22. februar

RumenoeNavtikapred 38 dnevi
V četrtek 27.2.2025 ob 20.00 uri bo potekalo tretje predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o vlogi skiperja. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja Organizacija posadke in dodeljevanje nalog. Pomen vloge namestnika skipperja. Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo. Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili. Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov. Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. Datum predavanja: 27.2.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) OGLED PRVEGA PREDAVANJA Nasveti za sproščen dopust na morju (posnetek) OGLED DRUGEGA PREDAVANJA Ključni manevri za samozavestno plovbo (posnetek) Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

četrtek, 20. februar

RumenoeNavtikapred 40 dnevi
Konec februarja je na sporedu regata RORC Carribean 600 s startom in ciljem na Antigvi. 600 NM dolga regata v zapleteni pentlji obkroži 11 Karibskih otokov in je zaradi številnih sprememb smeri zelo intenzivna. Letos bo na njej prvič jadrnica pod slovensko zastavo in sicer Elan 450 Karpo, skiper je Matic Vrečko. Ekipa je sestavljena iz izkušenih slovenskih jadralcev: Matjaž Beguš, Marko Kočila, Jani Mislej, Gregor Krklec, Marko Trebec, Timi Robnik in Nejc Mužina. Ekipa v tej sestavi jadra prvič in videli bomo, kako jim bo v relativno kratkem času pred regato uspelo uskladiti izvedbo manevrov ter se čim bolje spoznati. Na razpolago bodo imeli zgolj dva tri treninga. V petek, 21.2. s startom ob 13h po slovenskem času, je na sporedu ogrevalna regata Antigua 360 Race, ki je dolga 48 NM. Start glavne offshore regate bo v ponedeljek, 24.2. ob 16h po slovenskem času. Karpo nastopa v kategoriji IRC 2, kjer se nahaja jadrnica enakega tipa Elan 450, ekipa se imenuje Team Scarlet on Emily s skiperjem Rossom Applebyem. Morda bomo spremljali pravi match race, obe jadrnici imata skoraj enak IRC rating. Britanski jadralec Ross Appleby je pravi težkokategornik, saj je na tej regati v svoji kategoriji že osemkrat zmagal. Kdo bo hitrejši, ekipa starega mačka Rossa ali ekipa nadarjenega Matica? Držimo pesti za našo ekipo, regato bo možno spremljati na YB trackerjih, link bomo objavili. Na startni listi je 70 jadrnic s 500 jadralci iz kar 38 držav. V kategoriji IRC Super Zero se bosta za naslov najhitrejše jadrnice udarila Farr 100 Leopard 3 pod vodstvom Joosta Schuijffa ter Juan K 88 Lucky pod vodstvom Bryna Eckarta. V kolikor bo vetra v povprečju 15-20 vozlov je favorit Leopard z daljšo vodno linijo, v primeru težjega morja pobudo lahko prevzame Lucky. Morda se boj vmeša še Wally 93 Bullit, ki si je s Karpo že dvakrat delil regatno polje na Rolex Middle Sea Race. Leta 2023 je bil skupni zmagovalec, leta 2024 pa jim je v nevihti padel jambor in so žal že prvi dan odstopili. Na startni listi je še veliko znanih jadrnic iz offshore scene kot so Pyewacket 70, Tschuss 2, Balthasar itd. Daljši članek o sodelujočih si lahko preberete na povezavi https://caribbean600.rorc.org/a-battle-of-legends-and-rising-stars , primerno pozornost so organizatorji namenili tudi Karpo. Matic je pred regato povedal: »Prvič sem v tako zahtevni vlogi in priznam, da je prisotna trema. V naši ekipi smo dobri jadralci in v kratkem času pred regato se bomo čim bolj spoznali ter v največji možni meri začeli delovati kot celota. Rezultat je nemogoče napovedati, offshore jadranje je nepredvidljivo.«
RumenoeNavtikapred 40 dnevi
Moto-Nautika na letošnjem Zagreb Boat Showu predstavlja različna vrhunska plovila, ki si jih na sejmišču lahko ogledate vse do nedelje, 23. februarja 2025. Sejem je že v polnem teku, tako da jih lahko obiščete v hali 8A na razstavnem prostoru številka 11 ter na zunanjem razstavnem prostoru OP-8A, številka 2. Premiera: Ranieri International Next 255 LX Moto-Nautika premierno predstavlja Ranieri International Next 255 LX . Gre za 7,8 metra dolgo kabinsko plovilo, ki združuje elegantno obliko, udobje in vrhunsko zmogljivost. Prostorna paluba omogoča prijetno druženje, notranjost pa ponuja vse potrebno za udobno bivanje na vodi. Ne zamudite priložnosti, da si ga ogledate v živo! Elegantna in aerodinamična oblika. Velika sončna ploščad. Stabilnost in hitrost plovila sta optimizirana. Stranišče z umivalnikom je v ločenem prostoru. Prostorno ležišče pod palubo. Umivalnik in majhna zunanja kuhinja. Grand Boats: Kakovost in inovativnost Na razstavnem prostoru predstavljajo tudi blagovno znamko Grand Boats . Obiskovalci si lahko ogledajo naslednje modele: G850 – 8,5 metrov dolg gumenjak, ki ponuja odlično razmerje med prostornostjo in zmogljivostjo, na ogled v hali 8A, razstavni prostor 11. Na zunanjem razstavnem prostoru OP-8A, številka 2,  pa so naslednji tenderji: S300L S330L z motorjem F20 G340 z motorjem F25 v off white izvedbi Obiskovalci lahko na tem razstavnem prostoru dobijo informacije tudi o vseh drugih tenderjih blagovnih znamk Grand Boats, Zar Mini in Zar Formenti . Sejemski popusti na izdelke Yamaha Ob tej priložnosti Moto-Nautika ponuja sejemske popuste do -25% na izvenkrmne motorje, vodne skuterje in napihljive čolne Yam. Poleg tega nudijo tudi 5-letno garancijo na izvenkrmne motorje . Obiščite jih na Zagreb Boat Show 2025! Ne zamudite priložnosti, da izkoristite ekskluzivne sejemske ugodnosti in si ogledate njihova vrhunska plovila v živo! Za vse ostale informacije in nasvete jih lahko obiščete v salonu Moto-Nautika, na Ptujski cesti 63, 2204 Miklavž Telefon: ☎️ 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📱 +386 31 300 903 Ponudbo plovil: 🌐 www.moto-nautika.com Ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe: 🌐 www.motonautika-shop.com Plovila na zalogi, dobavljiva takoj: 🌐 https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/
RumenoeNavtikapred 40 dnevi
Bliža se trail Life on Mars. Edinstveno doživetje na otoku Pag, ki združuje ljubitelje aktivnega turizma, pohodništva, sprehajanja in traila. Gre za enega najlepših trekingov na Hrvaškem, ki na vsakem koraku postreže z dih jemajočimi razgledi. S svojim videzom, ki sta ga ustvarili stoletna burja in poslonica, spominja na površino Marsa. Trase tekmovanja so različnih dolžin in težavnosti, zato so primerne tako za rekreativce kot tudi profesionalne športnike. Trail Life on Mars je bil prvič organiziran spomladi leta 2017. Od takrat dalje se odvije enkrat letno v mesecu marcu. Letošnje tekmovanje bo popestrilo dogajanje na Pagu v soboto, 29. marca, prijave so že odprte. Štart je v vasi Metajna, le 12 kilometrov od Novalje, prav vsak del traila pa je nekaj posebnega. Čez kamnite površine, razgaljene od burje in soli, se boste podali do čudovitih zalivov in plaž, kjer boste našli pravo lepoto in mir. Pot zaznamuje tudi prva morska via ferrata na Hrvaškem, namenjena drznejšim aktivnim športnikom, saj zahteva uporabo dodatne opreme. Dolga je 100 metrov in vključuje prehod čez morski del, ki povezuje zaliv Slana in rt Sušec. Za udeležbo na dogodku Life on Mars potrebujete samo dobro voljo, ustrezno športno opremo, vodo in nekaj prigrizkov. Izbirate lahko med tremi različnimi trasami, odvisno od svoje telesne pripravljenosti. Light – 7 km 7 kilometrov dolga pot je odlična izbira za rekreative, pohodnike in trail začetnike. Primerna je za vse generacije tekmovalcev, stare med 7 in 77 let. Dobrodošle so tudi družine in hišni ljubljenčki. Pot je označena in poteka po planinskih in trail poteh, ne prečka morja in via ferrate, začne pa se ob 12.00. Medalje in darilne pakete v tej kategoriji prejmejo samo otroci, stari do 12 let. Active – 15 km 15 kilometrov dolga pot je namenjena vsem, ki niso čisti začetniki in se že aktivno ukvarjajo s hojo, planinarjenjem in trailom. Pot je označena in poteka po planinskih in trail poteh. Tudi aktivna kategorija ne prečka morja in via ferrate, začne pa se prav tako ob 12.00. Je še malce bolj atraktivna v primerjavi z lažjo traso in nekoliko zahtevnejša. Popolna izbira za fizično bolje pripravljene udeležence. Medalje in darilne pakete prejmejo prvi trije uvrščeni med ženskami in moškimi. Challenger – 24 km Zagotovo najbolj zahtevna pot, za katero je značilna tipična tekaška in trail postavitev. Tekmovalci se povzpnejo 80 metrov visoko na več kot 100 metrov nadmorske višine. Pot je sicer dolga 24 kilometrov. Od 3,5 do 5,5 kilometra trase ni uhojene poti, a je območje še vedno prehodno. 80 metrov poti poteka tudi skozi morje, globina morja pa tekmovalcem sega do bokov. Tekmovanje ne poteka čez via ferrato, začne pa se eno uro prej kot lažja in aktivna kategorija, in sicer ob 11.00. Medalj in darilnih paketov se bodo razveselili samo najboljši. Prvi trije med ženskami in prvi trije med moškimi. Na nobeni od tras ni postaj za okrepčilo, zato morajo tekmovalci sami poskrbeti za dovolj tekočine in energijskih ploščic. Izjema je najtežja pot, kjer je na 15. kilometru trase izvir Malin, kjer se lahko udeleženci odžejajo z vodo. Foto: Visit Novalja, Mario Jurina
RumenoeNavtikapred 40 dnevi
Včeraj popoldne je Koper gostil slovesno prireditev Jadralec leta 2024, na kateri je Jadralna zveza Slovenije že tradicionalno razglasila najboljše jadralce preteklega leta in podelila priznanja za vrhunske dosežke v jadranju. Po pričakovanjih je naslov Jadralec leta pripadel Toniju Vodišku, ki je lani poleti v vodah pred Marseillem osvojil srebrno olimpijsko kolajno, s tem pa dosegel enega največjih uspehov slovenskega jadranja. Toni Vodišek je imel novembra zahtevno operacijo kolena, ob podelitvi pa je povedal: "Operacija je bila res težka, ampak bil sem v rokah dobre zdravniške ekipe in sem dokaj hitro okreval. Zdaj lahko že skačem in delam poskoke in menim, da bom lahko ob koncu prve polovice leta že na vodi ter bom lahko jadral. Na evropskem prvenstvu maja žal še ne bom mogel nastopiti, bom pa zagotovo pripravljen na svetovno prvenstvo ob koncu leta," je napovedal Vodišek. Jadralna zveza Slovenije je podelila še 17 drugih priznanj v različnih kategorijah. Najboljša mladinska posadka sta postala Martin Fras in Mija Škerlavaj, mladinska svetovna prvaka v razredu 470 U21 ter bronasta na mladinskem evropskem prvenstvu 470 U21. Najboljša jadralka med mladinkami je Alenka Valenčič, ki je osvojila 10. mesto na evropskem prvenstvu za ILCA 6 U21, najboljši jadralec med mladinci pa Luka Zabukovec, evropski podprvak na mladinskem evropskem prvenstvu ILCA U21. Priznanja za najboljšo jadralko razreda optimist je prejela Lina Sorta, najboljši jadralec v razredu optimist je postal Val Grbec, priznanja za vrhunske dosežke pa so prejeli Val Eržen, Ana Planinšič in Teo Gerželj, Rok Kovačič in Lara Božič, Svit Dujmovič Šterpin in Maj Petrič ter Lina Eržen, Lin Pletikos in Žan Luka Zelko. Priznanje Sekcije za velike jadrnice sta prejela Vladimir Borštnar in Bojan Gale za zmago v kategoriji Class C na evropskem prvenstvu ORC za dvočlanske posadke na velikih jadrnicah. Jadralna zveza je za pomemben doprinos k razvoju jadanja v Sloveniji nagradila tudi štiri jadralne klube. Priznanje klubom je šlo v roke Jadralnemu klubu Ljubljana za 75 let soustvarjanja in razvoja slovenskega jadranja in 50. izvedbo regate Šavrinka ter Jadralnemu klubu Burja za 70 let soustvarjanja in razvoja slovenskega jadranja in vrhunske rezultate. Športno kulturno društvo Wada je prejelo priznanje za dolgoletno odličnost izvedbe Tradicionalnega novoletnega srečanja ljubiteljev morja in jadranja. Priznanje za 45 let delovanja in pomemben doprinos pri razvoju in promociji jadranja v osrednji Sloveniji ter razreda fireball je prejel Jadralni klub Živaana, ki je konec lanskega leta zaključil z delovanjem. Jadralna zveza tradicionalno podeli tudi nagrado za življenjsko delo, imenovano Veliko jadro za življenjsko delo v jadranju 2024, ki je šlo v roke starosti slovenskega jadranja, Stanislavu Žbogarju - Slavku. Slavko Žbogar je zaznamoval slovensko jadranje kot tekmovalec, trener, klubski vodja in predsednik Jadralne zveze Slovenije, pri čemer je vodil slovensko reprezentanco na več evropskih in svetovnih prvenstvih ter sodeloval pri razvoju številnih vrhunskih jadralcev, vključno s sinom Vasilijem Žbogarjem, dobitnikom treh olimpijskih kolajn. Slavko Žbogar še vedno aktivno prispeva k razvoju jadranja, tako na tekmovalni kot turistični ravni. Nagrajencem je čestital predsednik Jadralne zveze Slovenije Samo Lozej ter poudaril tudi pomen sponzorjev, brez katerih teh velikih jadralnih dosežkov bržkone ne bi bilo. Čestitkam se je pridružila Nevenka Kržan, predsednica uprave Luke Koper, generalnega sponzorja Jadralne zveze Slovenije in slovenskih jadralnih reprezentanc. Samo Lozej: "Prihaja do zamenjave generacije, za odličnimi tekmovalci prihajajo mladi. To je zaveza za našo zvezo, da nadaljujejo z delom tudi v tem olimpijskem ciklusu z vrhom v Los Angelesu. Brez financ ne gre, a take podpore, kot jo imamo zdaj v pristojnem ministrstvu za šport, še nikoli nismo imeli," je ob zahvali sponzorjem povedal predsednik JZS. Nevenka Kržan: “V Luki Koper smo zelo ponosni na dolgoletno podporo Jadralni zvezi Slovenije. Vidimo jo predvsem kot priložnost za številne mlade, da lahko svoje talente in sanje uresničujejo v zdravem okolju. Verjamemo, da bo ta podpora omogočala še boljše pogoje za treninge in tekmovanja, saj imajo vaši uspehi veliko globlji pomen. So pomembna motivacija za nove, mlade generacije jadralcev, ki predstavljajo prihodnost tega športa.” Goste so nagovorili tudi župan mestne občine Koper Aleš Bržan in predsednik Olimpijskega komiteja Slovenije Franjo Bobinac. Slovesnost so popestrili člani Trobilnega kvinteta pihalnega orkestra pod vodstvom mentorja Borisa Benčiča. Slovenija je v jadranju osvojila skupno štiri olimpijske medalje. Vasilij Žbogar je prispeval tri: bronasto medaljo v razredu laser na olimpijskih igrah v Atenah 2004, srebrno v istem razredu na olimpijskih igrah v Pekingu 2008 ter srebrno v razredu finn na olimpijskih igrah v Riu de Janeiru 2016. Četrto medaljo je dodal Toni Vodišek s srebrno medaljo v disciplini formula kite na olimpijskih igrah v Parizu 2024. Seznam dosežkov za podeljena priznanja: Najboljša mladinska posadka 2024 Martin Fras in Mija Škerlavaj: mladinska svetovna prvaka v razredu 470 U21, Turčija, bronasta kolajna na mladinskem evropskem prvenstvu 470 U21, Grčija Najboljša jadralka med mladinkami 2024 Alenka Valenčič: 10. mesto na evropskem prvenstvu ILCA 6 U21 v Španiji, 28. mesto na evropskem prvenstvu ILCA 6 v Grčiji, ter 36. mesto na svetovnem prvenstvu ILCA 6 v kategoriji U21 na Portugalskem Najboljši jadralec med mladinci 2024 Luka Zabukovec: srebrna kolajna in naslov evropskega podprvaka na mladinskem evropskem prvenstvu ILCA U21 v Španiji Priznanje za vrhunski dosežek 2024 - Val Eržen: doseženo 6. mesto na WSY (World Sailing Youth) svetovnem prvenstvu v razredu IQFoil v Italiji - Ana Planinšič in Teo Gerželj: srebrna medalja na evropskem prvenstvu v razredu 420 mixed (JK Pirat), bronasta kolajna na odprtem mladinskem evropskem prvenstvu v razredu 420 mixed v Grčiji - Rok Kovačič in Lara Božič: 5. mesto na odprtem mladinskem evropskem prvenstvu v razredu 420 mixed v Grčiji Opomba: Rok Kovačič in Teo Gerželj: doseženo 6. mesto na WSY (World Sailing Youth) SP v razredu 420 v Riva del Garda, Italija; Ana Planinšič in Lara Božič: doseženo 8. mesto na WSY (World Sailing Youth) SP v razredu 420 v Riva del Garda, Italija - Svit Dujmovič Šterpin in Maj Petrič: bronasta medalja na mladinskem evropskem prvenstvu 49er FX na Češkem - Lina Eržen: osvojitev olimpijske vozovnice v razredu iQFOiL in nastop na OI, zmaga na iQFOiL Games v Cadizu in zmaga tudi v U23, 3. mesto na finalni regati PWA svetovnega pokala za jadralce na deski na Japonskem - Lin Pletikos: osvojitev olimpijske vozovnice v razredu ILCA 6 in nastop na OI, doseženo 28. mesto na OI in osvojitev rezultata za kategorizacijo OKS mednarodnega razreda - Žan Luka Zelko: osvojitev olimpijske vozovnice v razredu ILCA 7 in nastop na OI, doseženo 17. mesto na OI in osvojitev rezultata za kategorizacijo OKS mednarodnega razreda Priznanje sekcije za velike jadrnice 2024 Vladimir Borštnar in Bojan Gale: prvo mesto v kategoriji Class C na evropskem prvenstvu ORC za dvočlanske posadke na velikih jadrnicah (z jadrnico Joy (J-99)), Italija, v sklopu znamenite odprtomorske regate La Duecente. Naslov državnih prvakov v kategoriji ORC open v sklopu X2 državnega prvenstva Sponzorji Jadralne zveze Slovenije v letu 2025: Generalni sponzor Jadralne zveze Slovenije in slovenskih jadralnih reprezentanc: Luka Koper Zlata sponzorja: Energetika Ljubljana, Geoplin Sponzor: Plinovodi VELIKO JADRO ZA Ž IVLJENJSKO DELO V JADRANJU 2024 Jadralna zveza Slovenije vsako leto podeli Veliko jadro za življenjsko delo v jadranju. Ob okrogli obletnici jadralnega kluba Burja in 20 let po prvi olimpijski medalji, ki je pristala v vitrini tega legendarnega kluba, je prejemnik Velikega jadra za življenjsko delo v jadranju 2024 Stanislav Žbogar - Slavko. Slavko Žbogar Ime Stanislav Žbogar - Slavko v slovenskem prostoru že dolga leta povezujemo z jadranjem. Rojen leta 1946 na Banjiški planoti pri Novi Gorici se je z družino kmalu preselil v Izolo in kot še ne desetletni fant postal član JK Burja -  ostalo je zgodovina. Že leto zatem je bil v Pulju razglašen za najmlajšega od 600 jadralcev na Brionski regati in dobil priznanje iz rok maršala Tita. Tedaj je jadral v najštevilčnejšem jadralnem razredu sloka ali snipe, po domače pa "bekačin". S tekmovalnim jadranjem se je na jadrnicah sloka ter 470 potem aktivno ukvarjal več kot dvajset let. Leta 1959 je skupaj s Sašom Majeričem zmagal na tekmovanju za prehodni pokal Tomosa, ki je veljal za neuradno prvenstvo Slovenije, to pa je bil tudi prvi vidnejši dosežek JK Burja, ustanovljenega pet let pred tem. Ta dosežek sta ponovila trikrat zapored. Leta 1974 sta z Vojkom Grželjem zmagala na regati Zlato jadro Severnega Jadrana v razredu sloka, bila srebrna na državnem prvenstvu Jugoslavije v Splitu, dve leti kasneje pa na Sredozemskem prvenstvu dosegla 4. mesto ter dvignila tudi zmagovalni pokal na prestižni regati Coppa Barbanera v Trstu. Še ko je aktivno jadral, je imel Slavko Žbogar vidno vlogo tudi pri vodenju športnih programov v klubu, ko pa je s tekmovanjem prenehal, se je delu v klubu lahko posvetil še bolj aktivno. Slovensko reprezentanco je vodil na več evropskih in svetovnih prvenstvih. Leta 1988 je kot del trenerske ekipe reprezentance sodeloval pri osvojitvi brona Petra Podunavca na evropskem prvenstvu za optimiste na Švedskem, leto kasneje pa s trenersko ekipo Jurico Tuniča popeljal do naslova evropskega prvaka. Slovensko reprezentanco je v vlogi trenerja spremljal tudi leta 1994, ko sta Jurica Tunič in Mitja Petrič osvojila naslov mladinskih svetovnih prvakov razreda 470. Leta 1998 je vodil ekipo optimistov na svetovnem prvenstvu na Portugalskem, kjer je Tina Čeliigoj osvojila naslov svetovne prvakinje, ekipa slovenije (Čeligoj, Nevečny, Furlanič, Žbogar) pa je osvojila 4. mesto. Tudi v naslednjih letih se je posvečal vodenju klubskega dela in organizaciji regat, med njimi tudi svetovnih in evropskih prvenstev. Aktivno se je posvetil tudi delu s sinom Vasilijem in ga kot vodja strokovne ekipe pripeljal do največjih uspehov, ki so bili kadarkoli zapisani v zgodovini slovenskega jadranja, do njegovih prvih olimpijskih iger v Sydneju tudi kot trener. Stanislav Žbogar, več kot deset let zapored predsednik JK Burja, si skupaj z vsemi aktivnimi člani kluba - po sedmih selitvah - za največji organizacijski uspeh pripisuje izgradnjo novega objekta JK Burja, ki že od leta 1988 ostaja na isti lokaciji. In še na en velik uspeh je posebej ponosen - na organizacijo svetovnega prvenstva leta 1992 za takrat olimpijski razred evropa, kar je bilo prvo svetovno prvenstvo v novoustanovljeni državi Sloveniji. Slavko Žbogar je bil med letoma 2005 in 2009 predsednik Jadralne zveze Slovenije ter tudi tako prispeval k razvoju jadralnega športa v Sloveniji, deloval pa je tudi kot nacionalni jadralski sodnik. Še naprej ostaja povezan z jadranjem - sodeluje pri organizaciji velikih mednarodnih regat, nadaljuje delo z mladimi jadralci, jadranje si prizadeva vključiti v turistično ponudbo izolskega turizma ter seveda še naprej podpira vrhunski šport. Za njegove osebne dosežke v jadranju in predvsem za požrtvovalno, vseživljenjsko delo na področju razvoja jadranja v Sloveniji, se Slavku iskreno zahvaljujemo tudi v imenu JZS in mu izrekamo priznanje za življenjsko delo. Priznanje mu je podelil predsednik Jadralne zveze Slovenije Samo Lozej. Foto: Jakob Bužan

sreda, 19. februar

RumenoeNavtikapred 41 dnevi
Danes ob 10.00 se ne na Zagrebškem velesejmu odprl letošnji navtični salon, ki velja za največji navtični salon na hrvaškem, ki ni na vodi. V petih dnevih salon obišče preko 25.000 obiskovalcev, ki so željni ponudbe novih plovil, navtične opreme in številnih strokovnih predavanj. Letos je na sejmu premierno predstavljeno kar 22 plovil. Med njimi so: Ranieri International Next 255 LX Brig Navigator 22 Brig Navigator 24 Karnic 642 Karnic 740 Karnic 742 Karnic 692 Evo 25 Fortis 780 Highfield ADV 7 ePropulsion X12 Roto Hydra 530 Roto Hydra 450 Valory Boats V570 Italboats Predator 570T Mingola Brava 22WA Patrol 650 (3D tender) ..in še nekaj drugi- FOTOGALERIJA {gallery}zagreb-boat-show-2025{/gallery}