Vir: eNavtika

četrtek, 9. oktober

RumenoeNavtikapred 58 dnevi
Pretekli konec tedna je v Splitu potekala 94. Mrdujska regata križark, najstarejša in najbolj množična regata na hrvaški strani Jadrana, ki je tudi letos predstavljala osrednji športni dogodek Splitskega festivala jadranja. Na startni črti podno Sustipana se je zbralo 182 jadrnic in približno 2000 udeležencev, regata pa je bila izvedena po tradicionalni poti Split – Mrduja – Split v odličnih vremenskih pogojih, z enakomernim vetrom in dinamičnim ritmom jadranja. Prvi je Mrdujo obrnila posadka jadrnice Fatamorgana 2 iz Jadralnega kluba Mornar, ki je do konca regate obdržala vodstvo in osvojila skupno zmago. Regata je obsegala 22 navtičnih milj, flota pa je potovala celotno pot brez postankov, kar je prispevalo k atraktivnosti in taktični negotovosti na morju. Mrdujska regata je bila vrhunec večdnevnih dogodkov v sklopu Splitskega festivala jadranja, ki je potekal od 2. do 5. oktobra in je združil ne le jadralce, ampak tudi številne meščane, goste, turiste in ljubitelje morja. Festival je tako ponovno potrdil svoj pomen kot prireditev, ki presega športne okvirje in povezuje skupnost skozi edinstveno zgodbo o morju, tradiciji in sodobnem življenju Splita. Splitski festival jadranja se nadaljuje že ta konec tedna, 11. in 12. oktobra, z 18. Šoltansko regato, ki je prvič vključena v festivalski koledar. Regata starta iz Splita, floto pa vodi proti rivi v Stomorski na otoku Šolti. Znana po prijaznem vzdušju in otoškem gostoljubju, Šoltanska regata povezuje športni duh z lokalno tradicijo, letos pa so med udeleženci tudi svetovni prvaki v radioupravljanem jadranju. Zaključek festivala sledi od 17. do 19. oktobra, ko se bo odvijala 81. Viška regata. Ta kultna regata še naprej ostaja simbol vrhunskega športnega tekmovanja in otoške gostoljubnosti, letos pa uvaja spremljanje regate preko aplikacije KWINDOO in prehaja na ORC Club premjer, čime dodatno modernizira tekmovanje in odpira vrata širši jadralni skupnosti. Viška regata tradicionalno združi več kot 150 jadrnic in tisoč udeležencev, pluje pa skozi atraktivne vodne površine Braškega, Hvarskega in Viškega kanala. Poleg športnega dela regata prinaša edinstveno vzdušje v središču Visa, kjer se dnevi tekmovanj spreminjajo v praznovanje jadranja, morja in skupnosti. Splitski festival jadranja 2025 traja od 20. septembra do 19. oktobra, združuje pet regat v petih zaporednih vikendih in prinaša edinstveno sinergijo športa, skupnosti in ljubezni do morja. Gre za prireditev, ki že skoraj sto let neguje kontinuiteto in ustvarja nova poglavja v jadralni zgodovini Dalmacije. SPLITSKI FESTIVAL JADRANJA – OSNOVNE INFORMACIJE Splitski festival jadranja je edinstvena prireditev, ki združuje najpomembnejše jadralne dogodke v Splitu v septembru in oktobru: Boboviška Labud Classic, Malo Mrdujo ter Mrdujo in Viško regato, letos pa je del SFJ tudi Šoltanska regata, katere organizator je JK Zenta Split. Nosilec projekta in organizator vseh drugih regat je Jadralni klub Labud Split. 27. Labud Classic , regata morskih oldtimerjev jadranje poteka na relaciji Split - Bobovišća na morju – Split v dveh razredih/klasah plovil, ki jim je dovoljeno sodelovanje: Classic, križarji, starejši od 40 let, izdelani izključno iz lesa, dolžine od 7,7 do 15,0 metrov, ter Vintage, križarji starejši od 30 let, izdelani iz stekloplastike, jekla, aluminija, vezanega lesa ali lesa (v primeru, ko je trup zgrajen po diagonalni ali "stich&glue" metodi), dolžine od 6 do 12 metrov. 25. Mala Mrduja Memorijal Boris Vujnović – Mrduja Optimist Cup je ena najpomembnejših in najbolj obiskanih regat za najmlajše jadralce, ki se tekmujejo v razredu optimist in vsako leto združi okoli sto jadralcev, starih od 8 do 15 let. Mala Mrduja je tudi kriterijska regata jugozahodne regije. 94. Mrdujska regata , najstarejša in najbolj množična regata na hrvaški strani Jadrana, je ena najstarejših v Evropi in vsako leto združi okoli 200 plovil in 1500 jadralcev na poti od Splita do Mrduje in nazaj. 18. Šoltanska regata , poteka v dveh etapah na poti Zenta–Stomorska–Zenta, udeleženci so križarji enojni trupci dolžine do 40 čevljev. Zaradi omejenega kapaciteta pristanišča Stomorska je število udeležencev omejeno na 50 plovil. 81. Viška regata , najprestižnejši križarski jadralski spektakel na hrvaški strani Jadrana in ena najstarejših v Evropi, vsako leto združi 150 plovil z več kot 1000 jadralci na poti od Splita do Visa in nazaj. Spletne prijave za vse regate so odprte na spletni strani: www.jklabud.hr .
RumenoeNavtikapred 58 dnevi
Start bo iz Piranskega zaliva v soboto, 11. oktobra, pozno dopoldne, prihod ob Trgu Unità d'Italia, podelitev nagrad pa zvečer. Danes je v Kopru potekala predstavitev jubilejne, desete izvedbe regate Go to Barcolana from Slovenia - I Feel Slovenia, ki povezuje slovenske in italijanske posadke v pričakovanju znamenite regate Barcolana ter letos praznuje pomemben mejnik: desetletnico obstoja. Regato prirejata klub Società Velica di Barcola e Grignano in Tržaški pomorski klub Sirena , v sodelovanju z Jadralno zvezo Slovenije , Združenjem slovenskih športnih društev v Italiji (ZSŠDI) ter Jadralnim klubom Pirat Portorož . Start bo v soboto, 11. oktobra, ob 11. uri v Piranskem zalivu pri Portorožu. Letos bo startna črta postavljena bližje Piranu, kar bo posadkam olajšalo jadranje zaradi vetrovnih razmer v dopoldanskem času. Plovila bodo nato krenila proti Trstu, prihod pa je predviden v popoldanskih urah pred Trgom Unità . V primeru šibkejšega vetra bo posadkam, ki ne bodo uspele prečkati ciljne črte v predvidenem času, priznan prehod skozi vrata pred Debelim rtičem. Dogajanje se bo zaključilo s slavnostno podelitvijo nagrad ob 18. uri v dvorani Sala del Ridotto gledališča Verdi v Trstu (Trg Verdi 1) . Vsi udeleženci bodo prejeli tradicionalno skipersko torbo , ki bo letos obogatena s spominskimi darili, posvečenimi deseti obletnici regate. Po besedah Piera Zecchinija , direktorja podjetja Barcolana srl , » deseta izvedba regate Go to Barcolana from Slovenia predstavlja pomemben mejnik na poti, ki je preprosto regato spremenila v priznan in cenjen projekt čezmejnega sodelovanja. Dogodek dokazuje, da je šport lahko orodje dialoga in prijateljstva med sosednjimi državami, saj ustvarja priložnosti za srečanja in skupno rast. Praznovanje jubileja z odhodom iz Portoroža pomeni ponovno poudariti vrednost morja kot elementa povezovanja ter Barcolano utrjuje kot odprto, vključujočo in mednarodno platformo. « Tudi Nataša Valentič , tehnična direktorica kluba Società Velica di Barcola e Grignano , je izpostavila športno dimenzijo : » Letos smo uvedli dve pomembni novosti - startno črto smo prestavili bližje Piranu, da bodo posadke lažje izkoristile jutranji veter, in uvedli vrata pred Debelim rtičem, ki bodo zagotovila veljaven rezultat tudi v primeru šibkejših vetrov. V desetih letih so na regati sodelovale jadrnice vseh velikosti in razredov, dejstvo, da se številni jadralci še vedno vračajo, pa potrjuje moč in privlačnost te plovbe proti Trstu. Za nas organizatorje je poseben ponos, da posadkam ponujamo ne le športni izziv pred jesenskim pokalom, temveč tudi edinstveno izkušnjo, ki se zaključi s prihodom ob Trgu Unità, kjer jih toplo pozdravi občinstvo. « Ob tem je Igor Filipčič , predsednik TPK Sirena , dodal: »Doseči deseto izvedbo je za vse nas velik ponos, saj regata danes ni več zgolj športni dogodek, ampak prava referenca naših jadralnih skupnosti. V tem času smo bili priča nastajanju prijateljstev, sodelovanj in želje po skupnem jadranju proti Trstu. Prav zato je Go to Barcolana from Slovenia postala simbol kontinuitete in skupnosti. Z optimizmom zremo v prihodnost, prepričani, da bo ta dogodek še naprej povezoval generacije slovenskih in italijanskih jadralcev, ki jih druži strast do morja.« »Tudi letos se z veseljem udeležujemo Barcolane,« je poudaril Aljoša Ota , vodja italijanske pisarne Slovenske turistične organizacije . » Barcolana je simbol bližine in sodelovanja med Italijo in Slovenijo ter priložnost za podporo regati Go to Barcolana from Slovenia. V prvih sedmih mesecih leta 2025 smo zabeležili kar 13-odstotno rast prihodov italijanskih gostov, kar potrjuje vse večje zanimanje za Slovenijo. Z našo prisotnostjo želimo krepiti čezmejne vezi, predstavljati nove destinacije ter spodbujati avtentičen in trajnosten turizem. Barcolana je za nas idealen oder, da Slovenijo predstavimo kot bližnjo, dostopno in hkrati presenetljivo destinacijo. « Navdušenje nad sodelovanjem je izrazil tudi Mitja Margon , predsednik JK Pirat Portorož : » S ponosom smo se že pred leti pridružili iniciativi prijateljskih klubov in kot partnerji sodelujemo pri izvedbi regate. Verjamemo, da lahko prispevamo dodatne vsebine in ideje, ki vsako leto nadgrajujejo dogodek. S kluboma sodelujemo tudi pri organizaciji drugih regat, pred kratkim pa nam je bila zaupana tudi organizacija Svetovnega prvenstva razreda 420 leta 2027, kar potrjuje, da naše sinergije dobivajo vse širšo podporo in zaupanje. Vsem jadralcem želimo dober veter in uspešno Barcolano - tudi v imenu Piratovcev! « Prijave za letošnjo regato so odprte na uradni spletni strani Barcolane . Posadke lahko prijavo oddajo z navedbo podatkov o plovilu in članih posadke ter s priloženim potrdilom o prijavi na Jesenski pokal. BARCOLANA57 PRESENTED BY GENERALI - KJER STRAST SREČA MORJE Barcolana57 presented by Generali se bo začela 1. oktobra , svoj vrhunec pa bo doživela z veliko regato v nedeljo, 12. oktobra, ob 10.30 . Pod geslom »Kjer strast sreča morje« bo Trst in širšo regijo napolnilo skoraj 600 dogodkov , ki bodo povezovali šport, kulturo, trajnost in vključevanje. Program vključuje regate na morju in številne dejavnosti na kopnem - od tekmovanj za mlade do dogodkov za mešane posadke (npr. Generali Women in Sailing ) ter do mednarodnega foruma Barcolana Sea Summit , posvečenega zdravju morja. Ob tem ne bodo manjkale kulturne pobude, razstave, koncerti in praznovanja, saj bo Barcolana Village Trst spremenil v veliko festivalsko prizorišče ob morju. Tako se Barcolana57 potrjuje ne le kot največja regata na svetu , temveč tudi kot edinstven festival “vodnega elementa” , ki združuje morja, reke in jezera ter povezuje skupnosti in regije v praznovanju jadranja, kulture in okolja.
RumenoeNavtikapred 58 dnevi
Na letošnjem sejmu v Biogradu bo Moto-Nautika predstavila enega svojih najbolj impresivnih modelov – Ranieri Cayman 28.0 Executive Trofeo . Gre za športno-družinsko plovilo, ki združuje italijanski dizajn, zmogljivo konstrukcijo in premišljeno razporeditev prostorov, kar zagotavlja popolno izkušnjo na morju – od dinamične plovbe do udobnega sproščanja v zalivu. Cayman 28.0 Executive Trofeo je zgrajen na preverjenem trupu Sport Touring z dvema stopnicama, ki zmanjšata upor vode in povečata stabilnost ter udobje med vožnjo. Z dolžino 8,6 metra in širino 3,3 metra je plovilo še vedno primerno za po cesti s prikolico, na krovu pa sprejme do 20 oseb , kar ga uvršča med najbolj prostorna plovila v svojem razredu. Paluba s prostornim ležalnim delom Na palubi Cayman 28 se italijanski dizajn in uporabnost prepletata v popolni harmoniji. V premcu so iz več manjših blazin sestavili prostoren ležalni del , ki sega vse do centralno postavljene krmarske konzole . Konzola služi tudi kot naslon in je z vetrobranskim steklom, ki se elegantno zlije z linijami čolna, odlično zasnovana za zaščito krmarja in sopotnika. Oba lahko med vožnjo udobno slonita ali sedita na oblazinjenih, ergonomsko oblikovanih stolih. Pod krmarskim sedežem je hladilnik , ki zagotavlja prijetno osvežitev tudi v vročih poletnih dneh. Za sedežema se nahaja kuhinjski modul z izplakovalnikom in gorilnikom, kjer lahko preprosto pripravite obrok. Pod kuhinjo je zložljiv sedež za dodatnega gosta, ki se lahko priključi druženju ob mizi v kokpitu. Zadnji del palube nudi udoben sedežni prostor v obliki črke U z mizo na sredini. S preprosto odstranitvijo mize se prostor preoblikuje v veliko ležalno površino za sončenje , kar Cayman 28 spremeni v popolno dnevno plovilo za sproščene trenutke na vodi. Vse blazine so s trakovi pritrjene na palubo, pod katero se skriva več prostora za shranjevanje , kar dodatno poveča praktičnost čolna. Pod palubo se skriva bivalni prostor Pod palubo se skriva presenetljivo udoben bivalni prostor , ki ponuja možnost prenočevanja za dve osebi. Do kabine se dostopa z leve strani krmarske konzole skozi drsna pleksi vrata . Notranjost je svetla in zračna, z višino približno 165 cm , kar omogoča prijetno gibanje in udobno bivanje. Na desni strani se nahaja toaletni prostor s straniščem in umivalnikom, kar je pri tej dolžini plovila prava redkost. V premcu je urejena kabina z zakonskim ležiščem , ki se razteza čez celotno širino trupa, z oknom na palubo, ki skrbi za naravno svetlobo in prezračevanje. Vsak centimeter notranjosti je premišljeno izkoriščen – tudi prostori pod stopnicami, ki služijo kot dodaten shranjevalni del. Takšna zasnova omogoča, da Cayman 28.0 ni le dnevni čoln, ampak tudi popoln sopotnik za krajše vikend oddihe in zasebne trenutke na morju. Stabilen in odziven čoln Ranieri Cayman 28.0 Executive Trofeo ni le elegantno plovilo – je izraz sodobnega italijanskega razumevanja navtike. Njegov trup zagotavlja izjemno stabilnost, odzivnost in ekonomično plovbo, medtem ko prostorna paluba in udobna notranjost ponujata luksuzno udobje na vsakem koraku. Zahvaljujoč kombinaciji športnega značaja, družinske uporabnosti in visokega nivoja opreme, Cayman 28.0 predstavlja popolno ravnotežje med zmogljivostjo, udobjem in estetiko . Na njem boste lahko preživeli nepozabne dneve na morju – v popolni zasebnosti, svobodi in stilu, kot ga zna ponuditi le Ranieri International. 📍 Biograd Boat Show 2025 📅 22.–26. oktober 🌊 Obiščite razstavni prostor Moto-Nautike in si v živo oglejte Ranieri Cayman 28.0 Executive Trofeo – plovilo, ki združuje eleganco, moč in udobje v popolno celoto. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 58 dnevi
Med 22. in 26. oktobrom 2025 bo v Biogradu na Moru ponovno potekal Biograd Boat Show, največji navtični sejem v regiji, kjer bo Moto-Nautika d.o.o. tudi letos poskrbela za izjemno predstavitev najnovejših modelov plovil. V sproščenem obmorskem vzdušju vas čaka pester nabor plovil v vodi in na suhem, neposreden stik z našimi strokovnjaki ter edinstvena priložnost za prednaročila modelov za sezono 2026. Premiera, ki jemlje dih: Grand D950 Zvezda letošnje razstave bo nedvomno Grand D950 – večnamenski RIB, ki bo svojo premierno predstavitev doživel prav v Biogradu. Čoln navdušuje z močjo, eleganco in prostornostjo, namenjen pa je tako profesionalni uporabi (npr. kot taxi čoln), kot tudi ljubiteljem potapljanja, ribolova in raziskovanja obale. D950 je zasnovan za 14 oseb in postavlja nove standarde v razredu večjih RIB-ov. Več: Grand D950 Ranieri Next 255 LX – udobje in italijanski dizajn Model Next 255 LX znamke Ranieri International bo pritegnil vse, ki iščejo popolno ravnovesje med športnostjo in funkcionalnostjo. Njegova prostorna kabina z ločeno kopalnico, velik kokpit, sončna ploščad ter eleganten italijanski videz dokazujejo, zakaj je Ranieri ena najhitreje rastočih blagovnih znamk v Evropi. Idealna izbira za dnevna križarjenja ali vikend pobeg na morje. Več: Ranieri Next 255 LX Grand G850 – kombinacija prestiža in zmogljivosti Eden najbolj opaženih modelov na vodi bo zagotovo Grand G850 v elegantni črno-beli izvedbi. Gre za velik, zmogljiv in izredno udoben RIB, ki je zasnovan za dolge dneve na morju. S prostornimi površinami za sončenje, stabilno plovbo in estetsko dovršenostjo je G850 idealen za družine in zahtevnejše uporabnike. Več: Grand G850 Ranieri Cayman 28 – športni značaj za prave navtične užitke Med napihljivimi čolni izstopa tudi Ranieri Cayman 28 , športni RIB z izjemno plovnostjo, vrhunsko izdelavo in dovršeno razporeditvijo. Namenjen je tistim, ki si želijo več adrenalina na vodi, a ne želijo sklepati kompromisov pri udobju. Več: Cayman 28 Next 275 LX – brezkompromisna vsestranskost Za ljubitelje daljših plovb bo zanimiv model Next 275 LX , ki združuje prostornost, prestiž in odlične plovne lastnosti. Kabina je bogato opremljena, kokpit pa ponuja dovolj prostora za druženje, obedovanje ali sprostitev. Odlična izbira za par ali družino. Več: Next 275 LX Tenderji za vsestransko uporabo: Grand G340 in Grand S300L Za vse, ki iščejo kakovostne pomožne čolne , bo Moto-Nautika predstavila tudi dva izredno praktična modela: Grand G340 in Grand S300L . Kompaktna, a robustna in funkcionalna tenderja sta idealna za prevoz do obale, pa tudi za samostojne krajše izlete. Več: Bogata zaloga tenderjev na Moto-Nautiki Obiščite nas v Biogradu! Moto-Nautika bo tudi letos dokazala, zakaj velja za enega vodilnih ponudnikov v navtični industriji regije. Naši svetovalci vam bodo z veseljem predstavili celotno ponudbo plovil, dodatne opreme ter vas usmerili k najboljši izbiri glede na vaše potrebe. Sejem je tudi odlična priložnost za izkoriščanje posebnih sejemskih ugodnosti in prednaročil za sezono 2026 . 📍 Kje? Biograd na Moru 📅 Kdaj? 22.–26. oktober 2025 🔎 Predstavitev blagovnih znamk: Grand Boats, Ranieri International, Zar Mini, Zar Formenti, Sessa Marine Potrebujete več informacij? Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž , ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2 ) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na: 🌐 www.moto-nautika.com 🛒 www.motonautika-shop.com Veselimo se vašega obiska na Biograd Boat Show 2025!

torek, 7. oktober

RumenoeNavtikapred 60 dnevi
Poletje je mimo, a jesen na Kvarnerju je lahko zelo zanimiva. Čakajo vas zanimivi športni in kulinarični dogodki. Pozorno si oglejte koledar in ne zamudite priložnosti, da si napolnite baterije.. Izberite nekaj po svojih željah in uživajte z družino in prijatelji. 50. MARUNADA LOVRAN 2025, 10.-26.10.2025, LOVRAN Lovran je izjemno ponosen na svoje kostanje in to jesen praznuje 50. obletnico Marunade – festivala, ki slavi lovranski kostanj, visokokakovostno specialiteto, znano po vsej Hrvaški in širše. V treh vikendih v oktobru Lovran in okoliški vasi Liganj in Dobreć oživijo z vonjem po pečenem kostanju, glasbo, plesom in različnimi športnimi dogodki. Glavni dogodek poteka od 10. do 12. oktobra v Lovranu, otvoritev pa je tradicionalno zaupana najmlajšim skozi izobraževalne delavnice, ki prikazujejo, kako so živeli naši predniki. "BAŠKA OUTDOOR FESTIVAL", 10.-12.10.2025, BAŠKA Trije dnevi adrenalina, športa in dobre zabave! Od 10. do 12. oktobra Baška ponovno postane središče sveta na prostem – kraj, kjer se srečajo narava, šport, zabava in odlično vzdušje. Poleg športnih izzivov obiskovalce čaka tudi bogat spremljevalni program – koncerti, DJ večeri, predavanja in Družinski kotiček na prostem za najmlajše z otroškimi dirkami, delavnicami in igrami. Spektakularne pokrajine, neverjetna energija in odlično vzdušje – vse to vas čaka na največjem dogodku na prostem v regiji! ADRIA ADVENT MARATON, 29.-30.11.2025, CRIKVENICA Prvi adventni vikend v Crikvenici je rezerviran za tek ob morju! V organizaciji Jadran d.d. se Riviera Crikvenica spremeni v veliko adventno prizorišče, kjer se športni izzivi združijo s čarobnostjo praznikov. V nedeljo vas čakata maraton in polmaraton na atraktivnih progah tik ob Jadranskem morju, v soboto pa vznemirljive tekme na 5 in 10 km, otroške in pasje dirke. Poleg vsega tega - zabavni program, glasba in adventno vzdušje ustvarjajo nepozabno vzdušje! Stopite na štartno črto in si rezervirajte mesto še danes. Za skupinske prijave so na voljo posebni popusti CRES - BREZPLAČNI VODENI OGLEDI IN TRAIL VIKEND, do 2.11.2025, CRES Otok Cres, eden najbolje ohranjenih in najbolj pristnih hrvaških otokov, očara vse leto, še posebej pa je lep jeseni, ko neokrnjena narava, blage temperature in bogata flora ustvarjajo popolne pogoje za aktivnosti na prostem. To jesen Cres postaja središče za ljubitelje narave, pohodništva in aktivnih aktivnosti na prostem prek dveh privlačnih programov - brezplačnega vodenega projekta "Cres Hike" in priljubljenega športnega dogodka "Cres & Lošinj Trail". "OLIVE TOUCH", 11.10.-1.11.2025, MALINSKA Jesen na Zlatem otoku prinaša čarobnost vonjev, okusov in tradicije! Dogodek "Olive Touch" združuje oljkarstvo, gastronomijo in dobro počutje v edinstveno doživetje mediteranskega načina življenja. Od 11. oktobra do 1. novembra so vsako soboto organizirani avtentični izleti po oljčnih nasadih Malinske - obiranje oljk, obisk starega mlina (Bogovski toš), degustacija domačega oljčnega olja in lokalnih dobrot v Interpretacijskem centru DUBoak.

ponedeljek, 6. oktober

RumenoeNavtikapred 60 dnevi
Včeraj je nad Pakoštanami na Hrvaškem divjala pijavica oz. tromba, ki je povzročila strah med prebivalci in obiskovalci obale. Po prvih informacijah ni bilo večje škode ali poškodovanih. V nedeljo, 5. oktobra, je ob obali Dalmacije, natančneje v kraju Pakoštane , nastala vremenska anomalija, ki je pritegnila pozornost domačinov in turistov. Pijavica oz. tromba , ki se je razvila nad morjem in se približala obali, je bila vidna nekaj minut, preden se je razpadla. Po poročanju lokalnih virov je šlo za klasičen pojav, ki se ob jadranski obali občasno pojavi v jesenskih mesecih, ko se toplo morje sreča s hladnejšim zrakom iz notranjosti. Kaj je pijavica? Pijavica je vremenski pojav , podoben tornadu, ki nastane nad vodno površino. Gre za vrtinčast steber zraka, ki se spusti iz nevihtnega oblaka proti morju. Čeprav so pijavice običajno manj uničujoče kot tornadi na kopnem, lahko ob močnejšem razvoju povzročijo škodo na plovilih, obalni infrastrukturi in celo ogrozijo življenja. Po besedah očividcev se je pijavica oblikovala okoli 10. ure dopoldne in trajala približno 5 minut. Vidna je bila z več točk ob obali, vključno z bližnjim kampom in ribiškimi pomoli. Lokalna meteorološka postaja je potrdila, da je šlo za naraven pojav brez večjih posledic , saj se pijavica ni dotaknila kopnega. Vremenske razmere in opozorila Hrvaški hidrometeorološki zavod je že dan prej izdal opozorilo o možnih nevihtah in lokalnih vremenskih pojavih ob obali. Jesenski meseci so znani po nestabilnem vremenu, zlasti ob Jadranu, kjer se pijavice lahko pojavijo večkrat letno. Foto: posnetek zaslona
RumenoeNavtikapred 61 dnevi
Letošnja regata Rolex Middle Sea Race se pričenja 18.10.2025 ob 11.00 urei.- Na štartu regate bo letos le ena slovenska posadka, jadrica Karpo (Elan 450), pod vodstvom Maxa Vrečka. Letošnja regata se bo pričela s prologom, obalno regato pred Valleto, glavnim mestom Malte 15.10.2025. Jadralci bodo imeli nato še 3 dni časa za zadnje priprave in izboljšave na plovilih, nato pa bodo odpluli na 606 nmi dolgo regato po Mediteranu. Rolex Middle Sea Race se začenja v Valletti na Malti. Na letošnjo regato je prijavljenih 95 jadrnic, kar je 20 manj kot lani. Jadralci morajo obpluti Sicilijo skozi Mesinsko ožino, po severu Sicilije zapluti do otoka Favignana, se obrniti proti jugu in obpluti otok Lampeduza po južni strani, nato pa se vrniti v izhodišče, ikonično mesto Valletta. Teoretična razdalja, ki jo morajo prepluti jadralci, znaša 606 nmi. Dosedanji rekord regate je postavil katamaran MOD 70 z imenom Argo leta 2021. Skiper Jason Carroll je s svojo posadko za plovbo potreboval zgolj 33 ur 29 min in 28 s. Najhitrejša enotrupna jadrnica pa je bila impozantna, 100 čevljev (33 m) dolga Comanche, ki je za plovbo potrebovala le 40 ur 17 min in 50 S. Regato bomo v celoti spremljali na naši spletni strani.

nedelja, 5. oktober

RumenoeNavtikapred 62 dnevi
Svetovno prvenstvo za formulo kite v Cagliariju, prvo v novem olimpijskem ciklu, je zaključeno. Toni Vodišek, za katerega je bilo to prvo tekmovanje na najvišjem nivoju po večmesečni rehabilitaciji kolena, je - kot je napovedal pred prvenstvom - kot realen rezultat videl “polfinalne vožnje in četrtfinale, torej uvrstitev med najboljših osem.” Po napetem jadralskem tednu je svoj cilj presegel in zaključil na skupnem četrtem mestu. Toni je cel regatni teden jadral odlično in se uvrščal na skupno tretje oziroma četrto mesto, kar ga je po včerajšnjih zadnjih kvalifikacijskih regatah pred današnjimi finalnimi nastopi za medalje za najboljših osem pripeljalo direktno v polfinale. Tudi v današnjem polfinalu je jadral suvereno ter se prebil v veliki finale, kjer sta ga čakala prvouvrščeni iz kvalifikacij, Italijan Riccardo Pianosi, ter drugouvrščeni iz uvodne serije, singapurski jadralec Maximilian Maeder. Poleg Tonija se je preko četrtfinala in polfinala v veliki finale uvrstil še Francoz Benoit Gomez. Pianosiju je do skupne zmage in naslova svetovnega prvaka majkala samo še ena zmaga v velikem finalu in v napetem dvoboju z branilcem svetovnega naslova Maederjem je po skorajda "foto-finishu" italijanski jadralec slavil svoj prvi naslov svetovnega prvaka. Toni je pri prvi privetrni oznaki padel in tako izpadel iz borbe za medalje. Vseeno, izjemen uspeh, uvrstitev v veliki finale svetovnega prvenstva je več, kot je Toni po dolgotrajni rehabilitaciji in kratkem času, ki ga je lahko namenil treningom, pričakoval ali napovedoval. Svetovni prvak je postal Italijan Riccardo Pianosi - četrti z olimpijade in evropski prvak; srebro je osvojil branilec svetovnega naslova ter bronasti iz Marseilla Maximilian Maeder, bron je šel v roke Francozu Benoitu Gomezu.

sobota, 4. oktober

RumenoeNavtikapred 63 dnevi
Lastniki plovil (rezidenti Slovenije) so zavezanci za davek na vodna plovila in dodatni davek od plovil, če so njihova plovila daljša od 5 metrov, ne glede na to, ali so plovila registrirana v Sloveniji ali v tujini. Pogovarjali smo se z Leno Koter, lastnico podjetja Menta.hr, ki deluje kot podaljšana roka Slovencev na Hrvaškem in ureja različne pravne zadeve, med drugim tudi za lastnike plovil. V podjetju Menta.hr se pogosto srečujejo s temo plačevanja davka na plovilo in prav zato smo poiskali odgovore na najpogostejša vprašanja. Davčni organ po uradni dolžnosti pridobiva podatke pri Upravi za pomorstvo (luške kapitanije Koper, Izola in Piran), zato lastniki plovil, registriranih v Sloveniji, davčne uprave o imetju plovila niso dolžni obveščati sami. Lastniki plovil s tujimi zastavami pa morajo o lastništvu plovila davčno upravo obvestiti sami. Ali ste vedeli, da davka za plovilo na Hrvaškem ni treba plačati? »Republika Hrvaška slovenskim davčnim rezidentom ni pristojna zaračunavati davka na plovilo. Kljub temu nekateri lastniki plovil s hrvaško zastavo vsako leto prejemajo odločbe o odmeri in položnice za plačilo davka na plovilo na Hrvaškem. Rezidenti RS na podlagi Sporazuma med Republiko Slovenijo in Republiko Hrvaško o izogibanju dvojnega obdavčevanja in preprečevanju davčnih utaj v zvezi z davki od dohodka in premoženja davka na plovilo, ki se šteje kot davek od premoženja, niso dolžni plačevati na Hrvaškem, ampak samo v Sloveniji,« pojasnjuje Menta.hr. Plačilu se lahko izognete tako, da vložite pritožbo. Od hrvaškega davčnega urada, ki vam je izdal odločbo, pa ste upravičeni zahtevati tudi povračilo že plačanega davka na Hrvaškem za vsa pretekla leta. Če potrebujete pomoč glede pritožbe in zahtevka za povračilo že plačanega davka, kontaktirajte podjetje Menta.hr .
RumenoeNavtikapred 63 dnevi
Napetost narašča pred jutrišnjimi regatami za medalje na svetovnem prvenstvu za formulo kite v Cagliariju na Sardiniji. Kot že nekaj zadnjih dni, veter tudi danes najboljšim kajtarjem na svetu ni prizanašal. Nestabilen, tako po smeri kot po moči, pa je vendarle omogočil veljavne pogoje za napete štiri regate, ki so odločile o najboljši osmerici, ki se bo za naslove najboljših na svetu pomerila jutri. Toni Vodišek, ki se je po večmesečni rehabilitaciji kolena nadvse uspešno vrnil med najboljše, od prvega dne prvenstva jadra odlično in je v današnje odločilne regate vstopil s tretjega mesta. Na žalost prvih dveh ni končal, prve zaradi težav z opremo, v drugi pa sta ga takoj po startu zapletla dva sojadralca, zaradi česar je grdo padel. Današnji prvi dve regati tako končuje z dvema DNC,  ki se mu kot najslabša ne upoštevata. V tretji in četrti regati je osvojil 16. in 6. mesto. Današnji dan končuje na skupnem četrtem mestu in se v jutrišnje finalne regate, ki bodo odločile o prestižnih naslovih najboljših kajtarjev na svetu, podaja direktno v polfinale. V vodstvu ostaja italijanski jadralec Riccardo Pianosi, Singapurec Maximilian Maeder je drugi, Švicar Gian Stragiotti pa tretji. Kako spremljati jutrišnje finalne regate? Po pravilih razreda se bo jutri v finalnih plovih merilo le osem najvišje uvrščenih jadralcev. Prvo- in drugo uvrščeni sta uvrščena direktno v veliki finale, tretje- in četrto uvrščeni (Toni Vodišek) gresta direktno v polfinalne nastope, medtem ko se bodo jadralci, uvrščeni na 5.-8. mesto, najprej pomerili v četrtfinalu. V četrtfinalu se jadra na dve zmagi in jadralca, ki ju bosta dosegla prva, se bosta uvrstila v polfinale, kjer se bosta srečala z Gianom Stragiottijem in Tonijem Vodiškom. Tudi v polfinalu se jadra na dve dobljeni zmagi, najboljša dva pa gresta naprej v finale, kjer ju čakata Riccardo Pianosi in Maximilian Maeder. V finalne plove je prvo uvrščeni Riccardo Pianosi prinesel s seboj “dve zmagi” (fiktivni, na papirju), drugo uvrščeni v skupni razvrstitvi Maximilian Maeder pa “eno” fiktivno zmago. Najboljša četverica se bo pomerila na tri dobljene zmage; prvouvrščenemu torej manjka samo še ena, drugo uvrščenemu manjkata dve, preostala dva tekmovalca, ki se bosta v finale prebila skozi polfinalne plove, pa prideta brez fiktivnih zmag, in morata za naslov svetovnega prvaka osvojiti vse tri - preden svojo prvo oziroma drugo osvojita prvo- in drugo uvrščeni po današnjem dnevu. Obeta se nam torej izredno napet zaključek tega svetovnega prvenstva, kjer bomo najprej za Tonija navijali v polfinalu in potem, upamo, tudi v finalnih plovih.
RumenoeNavtikapred 63 dnevi
Blagovna znamka litijevih baterij BlueCell je predstavila novost na slovenskem trgu, baterijo s kapaciteto 204 Ah oziroma uporabno energijo 522 Wh. Litijeve baterije uspešno prodirajo v navtiko. Hiter napredek tehnologije LiFePO4 baterij bo nedvomno povzročil zamenjavo svinčenih akumulatorjev kot porabniških oziroma servisnih baterij na plovilih, avtodomih in hišnih aplikacijah. Blagovna znamka litijevih baterij BlueCell se je v Sloveniji predstavila pred šestimi leti. Dosedanji paleti baterij se je pridružila nova s kapaciteto 204 Ah pri napetosti 25,6 V. Nova baterija ima kapaciteto 5222 Wh, ki jo dosega s popolnoma novimi celicami tipa Gotion 102 Ah seveda v najkvalitetnejši izvedbi razreda A. Gre za velik tehnološki preskok, daljšo življenjsko dobo, ki omogoča več kot 5000 ciklov. Vse to je v standardnem ohišju velikosti 52 x 24 x 22 cm. Izjemna kapaciteta baterije Baterija Blue Cell 204 Ah 25,6 V ima standardno velikost klasične svinčene baterije s kapaciteto 200 Ah. V dolžino meri 522 mm, v širino 240 in višino 2160 mm. Njena teža pa znaša zgolj 36 kg. Če jo primerjamo s klasičnimi svinčenimi akumulatorji, ima baterija enako uporabno kapaciteto kot trije svinčeni akumulatorji, katerih teža bi bila okrog 240 kg. Ne smemo pozabiti, da se litijeve baterije lahko izpraznijo do 0 % ali z drugimi besedami uporabna kapaciteta je enaka nazivni kapaciteti. Pred poškodbami pri preglobokem praznjenju jih ščiti BMS (Battery Management System) – sistem za zaščito baterije, ki baterijo izklopi, ko se popolnoma izprazni oziroma, ko se povsem napolni. Povečana izhodna moč Nova generacija baterij omogoča večje izhodne tokove oziroma zagotavljajo večjo moč. Pri litijevih baterijah je običajno tok praznjenja med 0,5 in 1,0 nazivne kapacitete, kar je bistveno manj kot svinčene baterije. Baterijo s kapaciteto 100 Ah lahko praznimo s tokom največ 100 A. Nova baterija BlueCell 200 Ah omogoča izhodni tok 100 A oziroma moč 2,56 kW ... Kratkotrajni tok do 5 sekund pa lahko pri tej bateriji doseže celo 260 A. Dolga življenjska doba Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 200 Ah 25.6 V baterija omogoča kar 5000 praznjenj baterije preko 80 %, kar je kar 4500 ciklov več od cikličnih baterij. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da bi se baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 8000 ciklov praznjenj preko 50 %. Litijeve baterije imajo pred svinčenimi še eno veliko prednost. Tudi po poteku življenjske dobe bo njihova kapaciteta še vedno okrog 70 %. Garancija na kakovost Tehnologija baterij LiFePO4 je najzanesljivejša tehnologija litijevih baterij in hkrati tudi najbolj varna za uporabo. Litijeve baterije BlueCell imajo zato kar 5-letno garancijo in življenjsko dobo 10 let. V tem obdobju bi zamenjali vsaj dve, če ne kar tri komplete servisnih baterij na plovilu. Nadzor na baterijo Baterija je opremljena s povezavo BlueTooth, ki omogoča nadzor nad baterijo po aplikaciji na vašem mobilnem telefonu. Spremljati je mogoče napolnjenost baterije v odstotkih, izhodni oziroma polnilni tok, temperaturo baterije, napetost baterije in posameznih celic, zgodovini polnjenja in praznjenja in številne druge parametre. Ribolov brez prekinitve Baterija BlueCell 204Ah 25.6 v je idealna za pogon vlečnih (trolling motorjev) različnih proizvajalcev, ki delujejo pri napetosti 25,6 V. Zaradi svoje izjemne kapacitete in majhne teže zagotavlja večdnevni nemoten ribolov brez vračanj v pristanišče zaradi praznih baterij. Ker omogoča hitro polnjenje s tokom 100 A, lahko povsem prazno baterijo napolnite v samo dveh urah in se vrnete na morje. Otočne solarne elektrarne Baterija je primerna tudi za solarne elektrarne, ki delujejo pri napetosti 25,6 V. Zaradi majhnega notranjega upora bo izkoristek polnjenja s solarnimi paneli bistveno večji kot pri svinčenih baterijah. Zaradi skupne kapacitete 5,2 kWh bodo vaše naprave brezhibno delovale več dni tudi v slabem vremenu. Vzdrževanje Litijeve baterije BlueCell ne potrebujejo vzdrževanja. Tehnični podatki BlueCell 204Ah 25,6V: Nazivna napetost: 25,6 v Nazivna kapaciteta: 204 Ah (pri 0,2C) Uporabna kapaciteta: 204 Ah (pri 0,2C) Uporabna energija: 5222 Wh Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno Življenjska doba: > 5000 pri praznjenju preko 80% Življenjska doba: > 8000 pri praznjenju preko 50% Tok polnjenja: 100 A Tok praznjenja: 100 A Tok praznjenja (do 5 s): 260 A Izklop nizka napetost: 20 V Temperaturno območje praznjenja: od -20°C do +60°C Temperaturno območje polnjenja: od 0°C do +45°C Vodoodpornost: IP65 Teža: 36,0 kg Dimenzije (DxŠxV): 522x240x218 mm NAKUP Za več informacij o bateriji ali ponudbo lahko pišete na alaris(at)alaris.si ali pokličete na (031) 30 30 86.
RumenoeNavtikapred 63 dnevi
Še en naporen dan je za jadralci na svetovnem prvenstvu za formulo kite, ki se ta teden odvija v Cagliariju na Sardiniji. Termični veter, s katerim je bil predviden prvi start, je zamujal, in tako so jadralci tudi danes morali na svoje nastope nekoliko počakati. Tudi ko je zapihalo, je bil veter nestabilen, in zato še toliko večji izziv. Odlično je z njim opravil naš Toni Vodišek in v prvi regati zlate skupine zmagal, potem pa prijadral še dve četrti mesti in zaradi padca na zadnjem obratu v zadnji regati 21. mesto, ki se mu odbija. Današnji uspešni nastopi so ga postavili med najboljše tri, za vodilnim Italijanom Riccardom Pianosijem in Švicarjem Gianom Stragiottijem. Singapurec Maximilian Maeder je sedaj četrti. Toni Vodišek: “Jadranje je bilo danes zahtevno, veter je bil na meji med velikim in srednje velikim kajtom, tako da je bilo videti ljudi z različno opremo. Odjadrali smo štiri regate, v prvi sem bil prvi, v zadnji zadnji. Koleno me malo zadržuje, vsekakor ga še čutim. Z nekaj sreče sem obdržal kontrolo brez pretiravanja, a sem še vedno jadral hitro. Ta kombinacija je danes delovala zame. Do olipijade so pa še tri leta in do takrat bomo vse uredili, tako na vodi kot moje telo. ” Počasi se približujemo koncu prvenstva, v nedeljo se bo za medalje pomerilo le še osem najboljših. Pred nami je torej pomembna sobota, ko se bo odločalo o najboljši osmerici. Tudi dekleta so danes odjadrala štiri plove, Marina Vodišek današnji dan zaključuje na 26. mestu.

petek, 3. oktober

RumenoeNavtikapred 64 dnevi
Uroš po postanku na Portugalskem nadaljuje plovbo proti Kanarskim otokom. Avtopilot, ki se mu je pokvaril kmalu po začetku regate, je popravljen. Uroš se je pred nekaj dnevi oglasil iz pristanišča Peniche na Portugalskem. Celotna flota regate La Boulangère Mini Transat se je morala po prekinitvi prve etape zateči v bližnja pristanišča. Prekinitev je bila potrebna zaradi bližajoče se vremenske depresije, ostanka orkana Gabrielle, ki je ogrožal jadralce. 90 jadralcev varnih po dramatičnem umiku Med prvo etapo je imel tehnične težave z glavnim avtopilotom, ki je odpovedal zaradi kratkega stika. Vzrok je bila morska voda, ki je prodrla v ohišje varovalke. Kot je sumila ekipa, je uspešno lociral in odpravil napako na poti do morebitnega postanka v Španiji, ki pa mu ga na koncu ni bili treba izvesti zaradi prekinitve regate. To je odlična novica pred glavnim izzivom: drugo etapo čez Atlantik. Uroš dobre volje, tehnična težava rešena Uroš poroča, da je odlične volje in trenutno uživa v prostem času in sprostitvi. Čas je izkoristil za pregled čolna, ki, kot pravi, potrebuje le nekaj manjših popravil – nič resnega. Celotna flota trenutno pluje v »prestopnem načinu« proti La Palmi na Kanarskih otokih. Večina jadralcev se bo na konvojski prehod na Kanarske otoke odpravila na začetku tedna. Znova se bodo zbrali v La Palmi, kjer bo 25. oktobra ponovni začetek dirke La Boulangère Mini Transat, ki bo vključevala drugo in edino preostalo etapo letošnje regate. Uroš Kraševac pluje z litijevimi baterijami BlueCell Uroš Kraševac je svojo jadrnico Ashika opremil z dvema litijevima baterijama BlueCell 200 Ah 12,8 V . Teža posamezne baterije znaša zgolj 17 kg, v vsaki pa je 2,5 kWh električne energije. Uroš potrebuje elektriko za radijsko postajo, ki je edina njegova povezava z organizatorjem regate in drugimi tekmovalci ter avtopilota, ki mu omogoča prepotreben počitek in spanje v intervalih. Baterije se polnijo s pomočjo dveh 110W solarnih panelov BlueCell in vodnega generatorja, ki ga vključi, ko sončni paneli ne proizvajajo dovolj energije.
RumenoeNavtikapred 64 dnevi
Splitski festival jadranja se vrača v še bogatejši različici – od 20. septembra do 19. oktobra 2025 Split in Dalmacija postajata središče jadralnega sveta. Od sredine septembra mesto in njegovo morje spet dihata v ritmu jader, letošnja izdaja pa traja kar pet vikendov ter združuje jadralce, zaljubljence v morje in obiskovalce iz vse Hrvaške ter tujine. Manifestacija, ki je že potrdila status enega ključnih športnih in kulturnih dogodkov na Jadranu, prinaša niz regat – od tistih s stoletno tradicijo do novih izdaj, ki festivalu dajejo svežino in širijo njegov horizont. Potrditev vrednosti projekta je prišla tudi s strani Hrvaške turistične skupnosti, ki je festival razglasila za eno od TOP MANIFESTACIJ 2025 na Hrvaškem. Po uspešnem uvodu z regatama Labud Classic in Mala Mrduja sledi vrhunec z 94. Mrdujsko regato 4. oktobra, nato še 18. Šoltanska in 81. Viška regata. V Splitu je bila danes sklicana novinarska konferenca ob Splitskem festivalu jadranja in 94. Mrdujski regati, ki bo v soboto, 4. oktobra, potekala na legendarni progi Split – otoček Mrduja – Split. Festival traja od 20. septembra do 19. oktobra, odprli pa so ga že z regatama Labud Classic in Mala Mrduja. Osrednji dogodek festivala, 94. Mrdujska regata, bo odjadran 4. oktobra na progi Split – Mrduja – Split. Kot vsako leto pričakujejo okoli 200 bark in nepozaben startni prizor v splitskem kanalu. Direktor Mrdujske regate Damir Skelin poudarja, da Mrduja nikoli ni bila zgolj regata: »Za nas je Mrduja simbol Splita in Dalmacije. Združuje generacije jadralcev – od olimpijcev do rekreativcev – in nosi posebno emocijo.« Start 94. Mrdujske regate, ki ga tradicionalno označi splitski župan, bo letos s Colnaga dal Tomislav Šuta v družbi veleposlanika Kraljevine Danske Oleja Frijs-Madsena in njegove namestnice Anne Zachariassen. Potek regate bo javnost lahko spremljala v živo prek aplikacije KWINDOO, povezava pa je dostopna na uradni Facebook strani Mrduje. Najsrečnejši skiper bo letos prejel tudi gumenjak Bura 2,5 kot »Nagrado po sreči«, prijave za 100 dvobojev Mrduje pa še vedno potekajo. »Kot vidite, posebno pozornost namenjamo tudi tistim, ki jim ni cilj priti prvi v cilj, ampak biti del zgodbe, ki traja skoraj stoletje.« Letos bo program Mrduje obogaten z večdnevnimi aktivnostmi, ki se prvič širijo na Zahodno obalo Splita. Od 2. do 5. oktobra se bodo tam odvijale animacije za mimoidoče in turiste ter koncerti, ki bodo spremljali regatni vikend. Veliko odprtje prinaša nastop skupine Mjesni Odbor v četrtek, v petek sledi koncert benda Little Sister, v soboto na platoju Labuda nastopa skupina Cortez, veliki zaključek pa prinašajo Gustafi z nastopom na Zahodni obali, kjer bodo podeljeni tudi pokali in medalje zmagovalnim posadkam. Mrdujska regata v sebi nosi tudi Humanitarno Mrdujo skozi projekt »Jadrajte z Rotaryjem« za Fundacijo hrvaških športnikov v sodelovanju s HOO. Letos dobiva dodatno moč, saj sta kot skiperja projekta potrjena Ivica Kostelić in Josip Tafra, dvakratni evropski prvak in svetovni podprvak v razredu ILCA 5, ter Labudova olimpijka Palma Čargo. Festival podpirajo tudi institucije. Namestnik župana Splitsko-dalmatinske županije Stipe Čogelja je poudaril: »Splitski festival jadranja je primer, kako se na najboljši način povezujejo dediščina, šport in turizem.« Predstavnica Mesta Split, Antonija Eremut Erceg, načelnica službe za razvoj mesta, je dodala: »Mesto stoji za festivalom, ki presega šport in postaja pomemben kulturni in turistični dogodek. Jadranje je del naše identitete, takšne manifestacije pa naredijo Split prepoznaven po vsem svetu.« Tudi turistični sektor prepoznava pomen festivala. Alijana Vukšić, direktorica Turistične skupnosti mesta Split, je poudarila: »Vsako leto sami sebe presenetimo z nečim novim – naši dogodki rastejo in se širijo. Letos smo ob močni podpori Mesta in Turistične skupnosti program razširili tudi na Zahodno obalo.« Ivana Vladović, direktorica Turistične skupnosti Splitsko-dalmatinske županije, pa je dodala: »Ponosna sem kot Dalmatinka, da skupaj kažemo lepoto naše regije, ki je edinstvena na svetu. Skozi regate, atraktivne proge in gastronomijo ne le promoviramo Dalmacijo, temveč tudi opominjamo, kako pomembno je ohraniti morje za prihodnost.« Prijave za vse regate so odprte prek spletne strani www.jklabud.hr . SPLITSKI FESTIVAL JADRANJA – OSNOVNE INFORMACIJE Splitski Festival jadranja je edinstvena manifestacija, ki združuje najpomembnejše jadralne dogodke v Splitu v septembru in oktobru: Boboviška Labud Classic, Mala Mrduja, ter Mrdujska in Viška regata. Od letos pa je del SFJ postala tudi Šoltanska regata, katere organizator je JK Zenta Split. Nosilec projekta in organizator vseh ostalih regat je Jadralni klub Labud Split. 27. Labud Classic , regata morskih oldtimerjev, se jadra na relaciji Split – Bobovišća na moru – Split v dveh razredih/klasah plovil, ki lahko sodelujejo: Classic – krstaši starejši od 40 let, izdelani izključno iz lesa, dolžine od 7,7 do 15,0 m, in Vintage – krstaši starejši od 30 let, izdelani iz steklenih vlaken, jekla, aluminija, vezane plošče ali lesa (če je trup izdelan diagonalno ali po metodi stich&glue), dolžine od 6 do 12 m. 25. Mala Mrduja – Memorial Boris Vujnović – Mrduja Optimist Cup je ena najpomembnejših in najbolj obiskanih regat za najmlajše jadralce v razredu optimist, ki vsako leto zbere okoli sto Optimistov, starih od 8 do 15 let. Mala Mrduja je hkrati kriterijska regata regije jug. 94. Mrdujska regat a, najstarejša in najštevilčnejša regata na hrvaški strani Jadrana ter ena najstarejših v Evropi, vsako leto zbere okoli 200 bark in 1.500 jadralcev na progi Split – Mrduja – Split. 18. Šoltanska regata , poteka v dveh etapah na relaciji Zenta – Stomorska – Zenta, udeleženci pa so enotrupni krstaši dolžine do 40 čevljev. Zaradi omejene kapacitete luke Stomorska je število udeležencev omejeno na 50 bark. 81. Viška regata , najprestižnejši krstaški jadralni spektakel na hrvaški strani Jadrana in ena najstarejših v Evropi, vsako leto zbere 150 bark in več kot 1.000 jadralcev na progi Split – Vis – Split.

četrtek, 2. oktober

RumenoeNavtikapred 65 dnevi
Danes so bili v Cagliariju, na prizorišču svetovnega prvenstva za formulo kite, povsem drugačni pogoji kot včeraj, ko so imeli zmeren južni veter - danes je pihnilo močneje, in s severozahoda. Odlične razmere je Toni Vodišek lepo izkoristil, prijadral eno deseto, eno osmo in dve drugi mesti, ter ohranil četrto mesto v skupni razvrstitvi. Riccardo Pianosi (sicer četrti z olimpijade ter aktualni svetovni podprvak in evropski prvak) se je z zmagami v vseh štirih današnjih regatah zavihtel v vodstvo. Aktualni svetovni prvak ter bronasti iz Marseilla, Singapurec Maximilian Maeder, je drugi, tretji pa Švicar Gian Stragiotti. Marina Vodišek je danes prijadrala dve uvrstitvi med najboljših 15 in ostaja na 21. mestu. Jutri se prvenstvo nadaljuje z naslednjimi štirimi regatami!

sreda, 1. oktober

RumenoeNavtikapred 65 dnevi
Kitajska in Rusija imata velike načrte, da uveljavita novo plovno pot, ki bo skrajšala plovbo ladij s Kitajskega proti Evropi za skoraj polovico. Plovba bo potekala preko nove »polarne svilne poti«. Tovorne ladje, ki sedaj plujejo med Kitajsko in Evropo, morajo pluti skozi Singapursko ožino, Bengalski zaliv, Arabsko morje, nevarni Adenski zaliv, Rdeče morje, preden vplujejo v Sueški prekop in nato v Sredozemsko morje. Za ladje, ki plujejo proti severu Evrope, pa se plovba nadaljuje skozi Gibraltarsko ožino v Rokavski preliv in nato v namensko pristanišče. Plovba po tej poti traja med 35 in 45 dnevi. Nova plovba pot čez severno Arktično morje naj bi bila za kar polovico krajša. Ladje bi s Kitajskega plule v Beringovo morje in skozi Beringov preliv (ožine med ZDA in Rusijo) zaplule v Čukotsko morje in nadaljevale plovbo po severnem morju vse do severnih pristanišč, kot so Kirkenes na Norveškem, Hamburg v Nemčiji ali Helsinki na Finskem. Nova severna plovna pot bi lahko ladjarjem omogočala, da v Evropo priplujejo v zgolj 18 dneh. Prva ladja, ki je zaplula skozi severno arktično pot, je bila kontejnerska ladja Instanbul Bridge. Izplula je 4. septembra iz kitajskega pristanišča Zhoushan in pristala 22. septembra v pristanišči Felixstowe na vzhodni strani Velike Britanije.
RumenoeNavtikapred 65 dnevi
Zima je čas, ko plovila počivajo, a prav v tem obdobju je ključna njihova pravilna priprava. Če želite, da bo vaš motor spomladi zagnal brez težav in bo plovilo pripravljeno na nove dogodivščine, sta konzervacija motorja in zimovanje plovila nepogrešljiva koraka. Moto-Nautika je vaš zanesljiv partner za servis, konzervacijo in zimovanje plovil. Že vrsto let skrbijo, da so vaši čolni in motorji pripravljeni na vsako sezono – varni, zanesljivi in brez nepotrebnih stroškov. Zakaj je konzervacija plovil tako pomembna? Med sezono so motorji izpostavljeni vodi, soli in obremenitvam. Če pa jih več mesecev pustimo brez zaščite, lahko pride do: korozije notranjih delov, nabiranja usedlin v hladilnem sistemu, težav pri prvem zagonu, dragih popravil, ki bi jih lahko preprečili. S strokovno konzervacijo pri Moto-Nautiki poskrbijo, da je vaš motor temeljito zaščiten. Opravijo spiranje in nanos antikorozivnih sredstev, očistijo in podmažejo vse gibljive dele, pripravijo sistem hlajenja z ustreznimi zaščitnimi tekočinami ter opravijo osnovni pregled s priporočili za nadaljnji servis. Cenik konzervacije in dekonzervacije motorjev Vrsta motorja Cena (z DDV) Izvenkrmni motor do 10 KM 39,90€ Izvenkrmni motor 10–30 KM 49,90€ Izvenkrmni motor 30–60 KM 59,90€ Izvenkrmni motor nad 60 KM 64,90€ Vodni skuter 69,90€ Notranji motor 99,90€ Spiranje notranjega motorja (antifriz dodatno) 69,90€ Testna vožnja, pomoč pri spustu 49,90€ (enake cene veljajo tudi za dekonzervacijo spomladi) Nudijo vam varno zimovanje plovila Tako kot motor potrebuje nego, tudi plovilo zahteva varno shranjevanje. Pravilno zimovanje preprečuje nastanek plesni, propad gumijastih delov, poškodbe trupa in električne okvare. Ključne prednosti zimovanja pri Moto-Nautiki: Organiziran prevoz – varen in strokoven prevoz vašega plovila do njihovih prostorov. Rešitev za prostorsko stisko – če doma nimate prostora za hrambo, jih imajo na Moto-Nautiki Zavarovana lokacija – vaš čoln je pod stalnim nadzorom in zavarovan pred nepredvidenimi dogodki. Ugodnejša alternativa Hrvaški – stroškovno učinkovitejše zimovanje v Sloveniji, brez izgube na kakovosti. Dostopnost skozi vse leto – možnost ogleda ali priprave plovila tudi izven glavne sezone. V času zimovanja vam nudijo tudi: ✔ redne servisne storitve, ✔ konzervacijo motorjev in sistemov, ✔ čiščenje in poliranje trupa, ✔ notranje čiščenje kabine in opreme. Za cene zimovanja jih kontaktirajte. Sezona prevozov plovil je v polnem teku: Moto-Nautika ima prikolice na zalogi Sezona prevozov plovil je v polnem teku, zato v Moto-Nautiki poskrbijo, da je vaša izkušnja čim bolj enostavna. Prikolice imajo na zalogi v različnih izvedbah in dimenzijah, zato so takoj dobavljive, ob želji pa vam uredijo tudi financiranje. Če potrebujete zanesljivo rešitev za varen prevoz vašega plovila, so pravi naslov za vas. Ponudba prikolic: https://moto-nautika.com/navtika/prikolice/ Za vse informacije, individualne predstavitve in naročila vas vabimo, da jih obiščete v salonu: 📍 Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Telefon : 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📞 Plovila : +386 31 300 903 📧 Email : info@moto-nautika.com** 🌐 Spletna ponudba : www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com

torek, 30. september

RumenoeNavtikapred 66 dnevi
Moto-Nautika bo premierno na navtičnem sejmu v Biogradu predstavila zmogljivi in vsestranski Grand D950. Gre za novo generacijo velikega RIB plovila iz priznane serije Drive Line , ki postavlja visoke standarde v segmentu gospodarskih in zahtevnejših rekreativnih plovil. D950 je s svojo napredno konstrukcijo, modularno notranjo zasnovo in izjemno prostornostjo idealen za najrazličnejše načine uporabe – od turističnih in prevoznih dejavnosti do potapljanja, ribolova in tehničnih servisnih nalog. Plovilo bo na voljo po naročilu in sicer v omejenih količinah, zato si svojega zagotovite čimprej. Turistične aktivnosti in taksi prevozi Plovilo Grand D950 DRIVE je bilo sprva razvito kot 14-sedežni taxi RIB, a njegova prava vrednost se pokaže v širšem spektru uporabe. Zaradi dolžine skoraj 10 metrov, izjemne stabilnosti in prostorne notranjosti je idealen za organizacijo izletov, čarterske prevoze, transferje do hotelov, marin in otokov ter prevoze skupin na vodne športe ali potapljaške točke . Velika nosilnost in varna, samoizpustna paluba zagotavljata udobno izkušnjo za potnike, tudi ko je plovilo polno opremljeno. Je odlična izbira za turistične ponudnike, ki želijo kakovostno, varno in zanesljivo rešitev za komercialno rabo. Plovilo za potapljaške izlete Zasnova Grand D950 DRIVE ga uvršča med najbolj funkcionalna plovila za potapljaške namene. Robustna konstrukcija, protizdrsna paluba, dvojna krmna platforma z inox lestvijo in možnost montaže posebnih sedežev z vgrajenim shranjevalnim prostorom omogočajo optimalne pogoje za varne in organizirane potope. Plovilo se odlično znajde tako v rekreativnem kot tehničnem potapljanju in je primerno za vsakodnevno uporabo v potapljaških šolah ter pri daljših ekspedicijah na odprtem morju. Velika avtonomija (600-litrski rezervoar) omogoča delo tudi na oddaljenih točkah brez potrebe po vračanju v bazo. RIB za ribolov Ribiči bodo cenili odprto in stabilno palubo, ki omogoča varno gibanje tudi v razburkanem morju. Plovilo se lahko popolnoma prilagodi ribiškim potrebam – od montaže električnih vitlov in profesionalnih stojal do nadgradnje z radarji, sonarji in hladilnimi enotami za ulov. Zaradi tihega, mirnega plovnega obnašanja in odličnega razmerja med nosilnostjo in velikostjo je D950 idealen za lov na odprtem morju ali v priobalnih ribolovnih območjih. Tisti, ki ribolov jemljejo resno, bodo v njem prepoznali pravo orodje za uspeh. Servisna in terenska uporaba Za profesionalne uporabnike, ki potrebujejo zanesljivo plovilo za terenske ali servisne naloge, je Grand D950 DRIVE popolna izbira. Njegova modularna zasnova omogoča prilagoditev opreme in postavitve sedežev glede na namen – naj gre za oskrbo objektov na vodi, patruljiranje, tehnična dela, logistično podporo dogodkom ali reševanje na vodi. Zaradi svoje trdnosti, močnega trupa in profesionalnega električnega sistema je pripravljen na intenzivno vsakodnevno uporabo v vseh vremenskih pogojih. Zasnovan za delo. Pripravljen za sezono. Grand D950 DRIVE je plovilo, ki presega osnovna pričakovanja. Zgrajen je za zahtevne naloge, prilagojen različnim uporabam in hkrati dovolj eleganten za prestižno prezentacijo podjetja ali storitve. Moto-Nautika vam omogoča celovito svetovanje, konfiguracijo opreme po meri ter podporo pri naročilu in pripravi plovila na sezono. Zaradi omejene letne proizvodnje in velikega povpraševanja svetujemo, da si svojega D950 DRIVE zagotovite pravočasno. S posebno veleprodajno ceno za gospodarske uporabnike pa je to tudi izjemna poslovna priložnost. Posebej velja izpostaviti, da je za gospodarske uporabnike na voljo ekskluzivna veleprodajna cena (VP) , ki predstavlja eno najugodnejših investicij v tem profesionalnem razredu. Če razmišljate o nakupu, svetujemo pravočasno rezervacijo – prihodnja sezona bo hitro tu, D950 pa je model, ki bo razprodan še prej. Za vse informacije, individualne predstavitve in naročila vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu: 📍 Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 Telefon : 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📞 Plovila : +386 31 300 903 📧 Email : info@moto-nautika.com** 🌐 Spletna ponudba : www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Grand D950 DRIVE – ko potrebujete več kot le čoln. Pridružite se nam na sejmu v Biogradu in si ga oglejte v živo. Video predstavitev plovila:
RumenoeNavtikapred 67 dnevi
Novi TBB Nemo DM 1245 je najnovejša generacija DC-DC pretvornikov, ki zagotavljajo enostaven prehod s starih svinčenih servisnih baterij na tehnološko izpopolnjene litijeve baterije, ki zagotavljajo visoko kapaciteto in dolgotrajno delovanje. Litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 postajajo vsakdanjih na plovilih, avtodomih in solarnih sistemih. Zaradi svoje izjemne kapacitete, majhne teže in življenjske dobe tudi preko 15 let, jih vse pogosteje najdemo v plovilih. Ker pa so njihove tehnične lastnosti drugačne od običajnih svinčenih akumulatorjev, moramo pri zamenjavi namestiti DC-DC konverter, ki bo skrbel za pravilno polnjenje litijevih baterij motorjem in preko obstoječega 220 V polnilca. Nova serija polnilcev TBB je enostavna za namestitev in omogoča priklop bluetooth vmesnika, s katerim lahko potek polnjenja baterij spremljate kar z mobilnim telefonom. Novi pretvornik TBB Nemo DM1245 je idealen za polnjenje litijevih baterij BlueCell z večjo kapaciteto kot so BlueCell 200Ah 12.8V, BlueCell 314Ah 12.8V ali BlueCell 460 Ah 12.8V. Prednosti: Združljivo z motorjem Euro 6 Pravilna rešitev za polnjenje ščiti vaš pomožni akumulator z uravnavanjem napetosti in nadzorom toka. Varčevanje kabla akumulatorja z nadzorom toka. Večstopenjski prilagodljivi algoritem polnjenja TBB premium II. Vgrajena samodejna temperaturna kompenzacija. Dvojni izhodi, ločena vezja za polnjenje akumulatorja in napajanje enosmernega bremena (samo za DMT1250). Vgrajen BLVP. Neizolacijska zasnova z največjo učinkovitostjo 96 %. Združljivo z motorjem Euro 6 (pametni alternator). Plug and Play za enostavno namestitev. Vgrajena varovalka. Naravno hlajenje brez ventilatorja. Podpira komunikacijo RS485 ali CAN. Zaščita pred prenapetostjo vhoda/izhoda. Tehnični podatki: Vhodna napetost – 13.2–16 V Avtomatska aktivacija D+: Da Polnilna napetost (tovarniška nastavitev): 14,6 V Polnilna napetost (float-tovarniška nastavitev: 13,5 V Polnilni tok: 45 A Učinkovitost polnjenja: 96 % Temperaturna kompenzacija: -3mV/C/celico Algoritem polnjenja: TBB premium II Multi stage Zaščita: Previsok tok, previsoka temperatura baterije, kratek stik, preobremenitev Komunikacija: RS485, RJ45 konektor Temperatura shranjevanje: -40 °C ~70 °C Temperatura delovanja: -40 °C ~70 °C Teža: 1 kg Zaščita: IP20 Dimenzije (VxŠxG): 181 x 148 x 52 mm NAKUP
RumenoeNavtikapred 67 dnevi
V Šibeniku so podpisali pogodbe za prenovo in dograditev dveh luk na otoku Prvić. Luka Šepurine se bo povečala, v luki Prvić pa bodo obnovili luški valobran, ki je hkrati priljubljeno privezno mesto navtikov. Projekt širitve pristanišča Prvić Šepurine je vreden 7,1 milijona evrov in ga sofinancira Evropska unija, vrednost sanacije in širitve valobrana v pristanišču Prvić pa znaša 2,7 milijona evrov in ga sofinancirajo domača sredstva, torej iz proračuna ministrstva. Letošnja investicija bo v višini 400 tisoč evrov. »Gradnja in obnova pristanišč je nekaj, na kar sem v svojem ministrskem mandatu izjemno ponosen, saj smo ob obali sprožili in izvedli velik investicijski cikel, predvsem po zaslugi evropskih, pa tudi nacionalnih sredstev,« je v uvodu dejal podpredsednik vlade in minister Butković ter pojasnil, da so leta 2016 na državni ravni dodelitve za pristaniško infrastrukturo znašale 25 milijonov kun, pri čemer ni bilo koriščenja sredstev EU, izdelani pa so bili tudi potrebni strateški dokumenti za začetek izrabe sredstev EU, nakar se je ta velik investicijski cikel začel. »Ob hrvaški obali je bilo obnovljenih in zgrajenih več kot 50 pristanišč in vesel sem, da s tem nadaljujemo in da je ta renesansa prisotna tudi tukaj, v Šibensko-kninski županiji. Tam smo že izvedli številne projekte, od Rogoznice, pristanišča Kaprije, Bilice, Skradina, Tribunja, zdaj pa prehajamo na izvedbo drugega agregata v Prvić Šepurinah in rekonstrukcijo valobrana v Prvić Luki,« je dodal podpredsednik vlade in minister Butković , pri čemer se je skliceval na druge pristaniške projekte, za katere so bila zagotovljena nepovratna sredstva, kot so širitev pomola Vrulje in potniškega terminala v Šibeniku do rekonstrukcije pristanišča Murter.