Vir: eNavtika

torek, 21. oktober

RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Jadrnica Black Jack 100 je kot prva enotrupna jadrnica prijadrala v cilj regate Rolex Middle Sea Race. Jadrnica Ramona Vosa Black Jack 100, ki jo je krmaril skiper Tristan Le Brun, je danes zjutraj ob 5:44:07 (srednjeevropski čas) prva prejadrala ciljno črto pred Valletto. Za plovbo na 606 nmi dolgi regati so potrebovali 2 dni 17 ur 44 minut in 7 sekund. Za dokončanje regate s teoretično dolžino 606 nmi so morali skupno prepluli 689 nmi. Njihova povprečna hitrost plovbe je znašala 10,6 vozla. Kot druga je ob deseti uri ciljno črto prečkala jadrnica Balthasar. Za plovbo je potrebovala 2 dni 22 ur in 33sekund. Skupno so prepluli 674 nmi s povprečno hitrostjo 9,63 vozla. Slovenska posadka Karpo je odlično odjadrala nočni del regate. Plujejo proti otoku Favignana na severozahodu Sicilije. Obpluti ga morajo po zahodni strani, nato pa se obrniti proti jugu proti naslednji kontrolni točki pri otoku Pantalleria. Zaradi odličnega jadranja so se zavihteli na drugo mesto v razredu ORC5. Za vodilno ekipo Mon Ile zaostajajo 12 ur, pred tretjeuvrščeno ekipo, hrvaško jadrnico MR. J, pa imajo trenutno skoraj 6 ur prednosti. Do sedaj so prepluli 395 nmi, do cilja pa jih loči še 266 nmi. Maks Vrečko je o nočnem jadranju povedal: »Mesinsko ožino smo prejadrali v nedeljskem popoldnevu, po standardni desni strani, a se je pokazalo, da je bila leva stran oziroma sredina hitrejša. Nekaj konkurentov nas je zato spet prehitelo. Na poti od Mesinske ožine proti otoku Strombolič, manjšemu bratu vulkana Stromboli, smo jadrali s Code 0. V mirnem večernem jadranju nas je znova očaral zlati sončni zahod, ki je v ekipo prinesel val pozitivne energije. V noči smo z lahnim vetrom napredovali proti Stromboliju, kjer smo dvignili genaker, pospravili Code 0 in se prebili do novega vetra na drugi strani vulkana. Vulkan je imel nekaj manjših izbruhov, ki v temi prav lepo zasvetijo. Da je bil trenutek še bolj čaroben, pa se je poleg nas slišalo glasno dihanje in puhanje delfinov – trenutki, ko si vesel, da ti šibek veter omogoča občudovanje narave. Z vetrom na drugi strani vulkana smo brez gyba spremenili smer za 70 stopinj in začeli jadrati proti Favignani. Noč je bila zahtevna — veter je bil šibek in spremenljiv, zato smo ves čas delali na trimu; na krovu smo bili stalno trije. Uporabljali smo naš največji genaker, ki pa je še vedno poškodovan od regate Caribbean 600 in ni v najboljšem stanju, kar se je poznalo tudi na hitrosti. Šibak veter je trajal do naslednjega dne, proti poldnevu pa se je nekoliko okrepil, pri čemer je smer ostala enaka in smo pluli s hitrostjo 5–6 vozlov. Prvo polovico ponedeljka smo pluli z genakrom, ko smo pred seboj zagledali formiranje vodne trombe! Hitro smo spustili genaker in dvignili genovo, saj se je veter nenadoma in močno obrnil. Na srečo nas je tromba obšla, jadra pa so ostala cela. Pri Favignani je zapihal močnejši veter, ki se je še okrepil sredi noči – orcanje pri 20 vozlih vetra. Ves čas močnega vetra so bili na palubi trije, ki so skrbeli za trimanje jader. Preostala posadka pa tudi ni prav dosti predahnila, saj je bilo zaradi velikih valov spanje skoraj nemogoče. Dopoldne se je veter umiril na okoli 10 vozlov, orcamo naprej proti Pantelleriji in si »ližemo rane« pretekle noči. Posadka že čuti znake utrujenosti, a morala ne pada – pred nami je še vsaj 250 milj jadranja!« Posadka Karpo (od leve proti desni): David, Maks (skiper in lastnik), Peter, Urška, David, Julija, Gaber in Matic (skiper in taktik).
RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Novi TBB Nemo DM 1260 je najnovejša generacija DC-DC pretvornikov, ki zagotavljajo enostaven prehod s starih svinčenih servisnih baterij na tehnološko izpopolnjene litijeve baterije, ki zagotavljajo visoko kapaciteto in dolgotrajno delovanje. Litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 postajajo vsakdanjih na plovilih, avtodomih in solarnih sistemih. Zaradi svoje izjemne kapacitete, majhne teže in življenjske dobe tudi preko 15 let, jih vse pogosteje najdemo v plovilih. Ker pa so njihove tehnične lastnosti drugačne od običajnih svinčenih akumulatorjev, moramo pri zamenjavi namestiti DC-DC konverter, ki bo skrbel za pravilno polnjenje litijevih baterij motorjem in preko obstoječega 220 V polnilca. Nova serija polnilcev TBB je enostavna za namestitev in omogoča priklop bluetooth vmesnika, s katerim lahko potek polnjenja baterij spremljate kar z mobilnim telefonom. Novi pretvornik TBB Nemo DM1260 je idealen za polnjenje litijevih baterij BlueCell z večjo kapaciteto kot so BlueCell 200Ah 12.8V, BlueCell 314Ah 12.8V ali BlueCell 460 Ah 12.8V. Prednosti: Združljivo z motorjem Euro 6 Pravilna rešitev za polnjenje ščiti vaš pomožni akumulator z uravnavanjem napetosti in nadzorom toka. Varčevanje kabla akumulatorja z nadzorom toka. Večstopenjski prilagodljivi algoritem polnjenja TBB premium II. Vgrajena samodejna temperaturna kompenzacija. Dvojni izhodi, ločena vezja za polnjenje akumulatorja in napajanje enosmernega bremena (samo za DMT1250). Vgrajen BLVP. Neizolacijska zasnova z največjo učinkovitostjo 96 %. Združljivo z motorjem Euro 6 (pametni alternator). Plug and Play za enostavno namestitev. Vgrajena varovalka. Naravno hlajenje brez ventilatorja. Podpira komunikacijo RS485 ali CAN. Zaščita pred prenapetostjo vhoda/izhoda. Tehnični podatki: Vhodna napetost – 13.2–16 V Avtomatska aktivacija D+: Da Polnilna napetost (tovarniška nastavitev): 14,6 V Polnilna napetost (float-tovarniška nastavitev: 13,5 V Polnilni tok: 60 A Učinkovitost polnjenja: 96 % Temperaturna kompenzacija: -3mV/C/celico Algoritem polnjenja: TBB premium II Multi stage Zaščita: Previsok tok, previsoka temperatura baterije, kratek stik, preobremenitev Komunikacija: RS485, RJ45 konektor Temperatura shranjevanje: -40 °C ~70 °C Temperatura delovanja: -40 °C ~70 °C Teža: 1,2 kg Zaščita: IP20 Dimenzije (VxŠxG): 181 x 148 x 67 mm NAKUP

ponedeljek, 20. oktober

RumenoeNavtikapred 47 dnevi
Včeraj popoldne se je z zadnjimi regatami na Gardskem jezeru zaključilo IFCA Fin & Foil slalom evropsko prvenstvo za jadralce na deski, ki se ga je zelo uspešno udeležila tudi naša Lina Eržen - prvenstvo zaključuje kot evropska podprvakinja in evropska prvakinja v U21. Prvenstvo spada pod okrilje Svetovne jadralske zveze World Sailing, jadra pa se na enaki opremi kot na regatah PWA. Jadralo se je v dveh kategorijah, “fin” in “foil”, v kateri je jadrala tudi Lina. V skupini je imela nekaj močnih konkurentk, s katerimi se meri tudi na regatah PWA. Trener Igor Eržen : ”Tekmovanje presežkov, bi rekel po prespani noči. Odlična organizacija, dobri vetrovni pogoji in na koncu super forma Line, ki jo je kazala vse dni prvenstva. Ponosen sem na rezultat in na Linino predstavo.”
RumenoeNavtikapred 47 dnevi
Konec meseca novembra bo v Parizu potekal Paris Nautic Show, na katerem bo ladjedelnica Beneteau predstavila kar 12 plovil, med njimi eno novost. Pariški navtični salon bo potekal med 26. in 30. novembrom letošnjega leta. Francoska ladjedelnica Beneteau, ki jo v Sloveniji zastopata podjetji Burin Boats (jadrnice) in As Boats (motorna plovila), bo predstavila kar 12 plovil. Med njimi bodo štiri jadrnice in 8 motornih plovil. Premierno bo prikazano plovilo Gran Turismo 50 New – Alpine Version. Jadrnice: First 30 Oceanis 34.1 Oceanis 37.1 Oceanis 47 Motorna plovila Gran Turismo 50 – Alpine Version Swift Trawler 37 Fly Flyer 7 SPACEdeck Flyer 8 SPACEdeck Flyer 9 SUNdeck Antares 8 Antares 9 New Antares 8 11 Fly Za več informacij se lahko obrnete na slovenska zastopnika: jadrnice: Burin Boats , tel.: 00 386 40 322 422 motorna plovila: As-Boats d.o.o. info@as-boats.si , +386 (0)2 608 41 44, https://www.as-boats.si .
RumenoeNavtikapred 47 dnevi
V četrtek, 16. oktobra, se je pred Izolo prevrnila jadrnica. V četrtek se je zgodila huda pomorska nesreča. Šest jadralcev je jadralo pred Izolo, ko so v trenutku ostali brez kobilice. Jadrnica se je zato prevrnila. Vseh šest jadralcev se je rešilo tako, da so se povzpeli na trup prevrnjene jadrnice. Ob 15. uri je na lokacijo nesreče odplulo plovilo luške kapitanije. Ko so dosegli jadralce, so bili ti že vidno podhlajeni. Vseh šest brodolomcev so evakuirali s potapljajoče se jadrnice in jih odpeljali v Izolo. Na krovu plovila so jih oskrbeli z odejami in lastnimi jaknami, da so blažili posledice podhladitve. Eden izmed članov posadke je na družbenem omrežju pojasnil, kaj se je zgodilo. Jadrnica je bila opremljena s premično kobilico, ki pa naj ne bi bila pravilno pritrjena na plovilo. Zaradi preobremenitve je med jadranjem odpadla in plovilo se je prevrnilo. Vseh šest članov posadke je nesrečo preživelo brez telesnih poškodb. Foto: Policijska uprava Koper FB
RumenoeNavtikapred 47 dnevi
V soboto, 18. oktobra, se je začela ena od najzahtevnejših mediteranskih regat Rolex Middle Sea Race, na kateri nastopa tudi slovenska posadka Karpo pod vodstvom Maksa Vrečka. Izpred Vallete na Malti se je na 660 nmi dolgo regato po Sredozemlju podalo 119 jadrnic. Celotna flota je v rahlem vetru zaplula proti severovzhodu, proti jugovzhodnemu rtu Sicilije, nato pa proti severu skozi Mesinsko ožino. Po 24 urah plovbe se nam je z jadrnice oglasil Maks Vrečko , skiper in lastnik ekipe Karpo : »Prvi dan regate Rolex Middle Sea Race smo začeli v lahkem vzhodniku s startom iz pristanišča v Valetti. Startali smo v tretji startni skupini, kjer je bilo okoli dvajset bark. Dve minuti pred startom smo se pripravljali, da se poženemo čez linijo, ko se nam je zataknila letvica genove. Pri poskusu sproščanja smo jadro strgali — nastala je približno tridesetcentimetrska odprtina, ki smo jo po hitrem postopku, z duct tapom, zakrpali in startali naprej. V lahkem vetru smo se prebili iz pristanišča, obrnili pri vetrno obračalni boji, dvignili genaker in se dve milji peljali z vetrom. Nato smo genaker pospravili, obrnili za vetrno bojo in nastavili smer proti Siciliji. Napovedan je bil prehod sistema nizkega zračnega tlaka, kar je pomenilo nestabilen veter in padavine. Ker smo vedeli, da prihaja, smo se ustrezno pripravili. V prvem delu je bil veter še dokaj šibek. Vmes smo se celo ustavili, nato pa je prišel močnejši veter in obilnejši dež, ki nas je spremljal do zgodnjih jutranjih ur. Ekipa je trdo delala. Biti na dežju, na palubi, trimati jadra in krmariti – to je naporno. Noč je vse skupaj še otežila, dež pa je poskrbel za dodatno nelagodje. Bilo je hladno, mokro, morali smo se znajti. Ko je kdo prišel v podpalubje, so ga člani posadke spodaj obrisali z brisačo, da smo notranjost barke ohranili kolikor toliko suho. Tako smo noč preživeli dokaj solidno. Taktično smo prvi del regate začeli bolj vzhodno od večine flote, kar se ni izkazalo za najboljšo izbiro. Tisti, ki so pluli bolj zahodno oziroma po neposredni poti proti Siciliji, so nekaj pridobili. A z dobrimi odzivi na spremembe vetra v jutranjih in dopoldanskih urah smo zaostanek nadoknadili ter prehiteli nekaj konkurentov. Trenutno se nahajamo v Mesinski ožini, kjer še naprej orcamo. Veter piha prijetnih deset vozlov, je delno oblačno, razpoloženje v ekipi pa odlično. Nekateri še nadomeščajo pomanjkanje spanca iz prejšnje noči. Morala je dobra, ekipa je zbrana in optimistična. V prihajajoči noči in naslednjem dnevu je napovedan šibkejši veter, zato se bomo morali še posebej potruditi, da pridemo do Strombolija in potem naprej proti Favignani.« Trenutna stanje po 40 urah plovbe Najhitreje napreduje jadrnica Black Jack 100. Pravkar so obpluli otok Pantalleria in do cilja jih loči le še 185 nmi. Trenutno plujejo s hitrostjo 9,8 vozla. Za njimi pluje jadrnica Balthasar. Njihova hitrost plovbe znaša 8,7 vozla njihov zaostanek za vodilnim pa že 40 nmi. Na tretjem mestu pluje Dauget 5. Njihov zaostanek za vodilno ekipo znaša že 130 nmi. Slovenska jadrnica Karpo je ponoči obplula vulkanski otok Stromboli. Njihova trenutna hitrost plovbe znaša zgolj 3,64 vozla. Do cilja jih loči še 385 nmi. Plujejo na odličnem tretjem mestu v skupini ORC5. Trenutno vodeča v skupini je jadrnica Mon Ile, ki pluje pod italijansko zastavo, na drugem mestu pa pluje jadrnica Calyipso, ki ima le 11 min prednosti pred našo Karpo. Posadka Karpo (od leve proti desni): David, Maks (skiper in lastnik), Peter, Urška, David, Julija, Gaber in Matic (skiper in taktik).

sobota, 18. oktober

RumenoeNavtikapred 49 dnevi
Danes se v Splitu s prvimi plovi začenja evropsko prvenstvo ILCA U21 za razreda ILCA 6 za ženske in ILCA 7 za moške. Na prvenstvu bodo nastopili tudi trije slovenski jadralci, v ILCA 6 Alenka Valenčič, v ILCA 7 pa Luka Zabukovec in Benjamin Aganovič. Prijavljenih je rekordno število jadralcev, 159 v moški in 82 v ženski konkurenci. Skupine bodo velike, po 80 jadralcev, moški bodo jadrali v dveh, ženske pa v eni skupini. Vsi naši jadralci jadrajo v kategoriji U21. Našo ekipo spremlja trener Matija Čok, ki je pred začetkom povedal: »Pričakujemo zanimive pogoje, nekaj juga, nekaj bonace, se pa napoved dnevno spreminja. Split nam je poznana lokacija, Alenka je tukaj opravila letos že dvoje priprave, fantje ene, in to nam lahko pomaga pri uspešnejših nastopih. Benjamin si sicer želi nekoliko močnejši veter, Luka bi moral dobro odpeljati v vseh pogojih, za Alenko bi bilo bolje nekoliko manj vetra, a pogoji bodo isti za vse. Ekipa je pripravljena – za to smo trenirali – zbranost je, in verjamem, da se lahko borijo za najvišja mesta, kar je tudi cilj za vse tri. Vsi so že pokazali zelo dobre rezultate v prejšnjih nastopih in verjamem, da lahko zelo dobro odjadrajo.« Luka Zabukovec, ki je na lanskem evropskem prvenstvu U21 končal skupno šesti in v kategoriji U19 osvojil naslov evropskega podprvaka: »Pred nami so zanimivi pogoji, napoved je večinoma jugo, tudi do 20 vozlov, a se spreminja. Pričakujem, da prvenstvo odpeljem brez večjih napak in končam skupno v top 5.« Alenka Valenčič in Benjamin Aganovič tokrat še zadnjič jadrata med mladinci, Luka Zabukovec pa ima pred seboj še eno leto mladinskih nastopov. Prvenstvo se bo z zadnjimi regatami zaključilo v soboto, 25. oktobra.

petek, 17. oktober

RumenoeNavtikapred 50 dnevi
Nova jadrnica Y9, najnovejši biser iz nemške ladjedelnice YYachts, predstavlja vrhunec sodobnega luksuza na vodi. Z dolžino 29,4 metra in popolnoma prilagodljivo notranjostjo je zasnovana za lastnike, ki iščejo prostornost 100-čeveljske jahte v kompaktnejšem, a izjemno zmogljivem paketu. Vsaka jadrnica Y9 bo edinstvena. Vsaka bo individualna, kot je njen kupec. Notranja razporeditev in oprema sta popolnoma prilagodljivi. Zaradi izjemnega oblikovanja ponuja udobje 100-čeveljske (30 m) jadrnice pri dolžini 90 čevljev (27,4 m). Y9 ponuja tri različice – klasično Y9, Y9 Pilot House in Y9 Custom – vsaka z možnostjo popolne prilagoditve notranje razporeditve. Notranjost je delo priznanega studia Winch Design, ki je ustvaril prostorno in svetlo okolje, kjer se prepletajo naravni materiali, mehke teksture in sodoben minimalizem. Glavni poudarek lastnikov Y9 je preživljanje časa z družino in prijatelji na krovu. Zato je 90-čeveljska karbonska jadrnica enostavna za upravljanje tudi z majhno posadko. Njena notranja zasnova izpolnjuje – in celo presega – vse želje lastnikov po družinski jahti, ki med potovanji po svetu nudi dovolj zasebnosti. Seveda pa lahko Y9 pokaže tudi svoj potencial na regatnih progah v Sredozemlju ali na Karibih in jadra v ospredju. Na vsaki regati bo močna nasprotnica. Tako kot vse jadrnice YYachts tudi Y9 sledi jasni oblikovalski filozofiji – zmanjšati vse nepotrebne nadgradnje in komponente ter ustvariti čist in minimalističen krov. Njihov moto: ohranimo preprostost, videti si dobro in jadranje naj bo užitek. Hitrost, prostorni notranji ambienti in napreden videz so značilnosti nove Y9. Povsem nova Y9 je logično nadaljevanje modelov Y7 in Y8. Razvoj Y9 je bil spodbujen z željami kupcev po enostavno vodljivi in hitri jahti, ki jo lahko upravlja majhna posadka in ki ponuja izjemno prostornino. Prostornost 100-čeveljske jahte je bila pri modelu Y9 dosežena v dolžini 90 čevljev z uporabo dolgoletnih izkušenj na področju oblikovanja in gradnje. Lastniku je zagotovljena najvišja raven zasebnosti z lastnim apartmajem; glede na izbrano konfiguracijo pa so na voljo do tri dodatne kabine za goste. Posebna pozornost je bila namenjena tudi zasnovi prostora za posadko, saj v svetu jadrnic velja nenapisano pravilo: »zadovoljna posadka, zadovoljen lastnik«. Za model Y9 je na voljo več različnih razporeditev in številne možnosti notranje opreme. Ekipa YYachts bo sodelovala z vsakim lastnikom pri personalizaciji notranjosti. Za projekt pa lahko izberete tudi svojega notranjega oblikovalca. {gallery}yyachts-y9{/gallery} Tehnične lastnosti: Dolžina čez vse: 29.71 m Dolžina vodne linije: 26.04 m Ugrez (fiksna kobilica): 4.70 m Ugrez (fiksna kobilica-plitva): 4.10 m Ugrez (fiksna kobilica-teleskopska): 3.20 – 4.80 m Širina: 6.80 m Izpodriv: 58.5 t Balast: 18.92 t Balast (fiksna kobilica-plitva): 19.92 t Balast (fiksna kobilica-teleskopska): 19.18 t Motor: 2x VOLVO D4-175 Rezervoar za gorivo 3000 Rezervoar za vodo: 2000 l Rezervoar za fekalije: 250 l Glavno jadro: 242 m² Samodejni jib: 171 m² Code 0: 388 m² Gennaker: 617 m² Navtični arhitekt: Tripp Design Notranje oblikovanje: Norm Architects / Design Unlimited / Winch Design Ladjedelnica: YYachts GmbH

sreda, 15. oktober

RumenoeNavtikapred 52 dnevi
Na Malti je včeraj potekala tradicionalna Coastal Race, uvodna regata v sklopu znamenite Rolex Middle Sea Race. Na startu se je zbralo 37 jadrnic (od prijavljenih 47), med njimi tudi slovenska ekipa Karpo pod vodstvom Maksa Vrečka. Start in prva stranica sta bila zahtevna, veter je nihal med 12 in 18 vozli, kar je povzročilo kar nekaj taktičnih dilem. Ekipa se je morala na začetku odločiti med jadranjem s Code 0 ali J1, na koncu pa so se odločili za kombinacijo: startali so z genovo, nato razvili Code 0 in spustili J1. Ko se je veter okrepil nad 17 vozlov, so poskušali znova dvigniti J1, vendar jim to zaradi zapletov ni uspelo, zato so morali s Code 0 »izborbati« pot do obračalne boje, kjer so dvignili genaker A2. Pri zamujenem gybu so izgubili nekaj minut, nato se je situacija umirila. Jadranje proti otoku Comino je minilo v bolj kontroliranem ritmu, ekipa se je postavila v tekmovalni tok in začela pridobivati pozicije. Ob vračanju proti Valletti so orcali v vetru med 12 in 17 vozli, kar je Karpo zelo ustrezalo. Z intenzivnim trimanjem jim je uspelo prehiteti nekaj konkurentov, hkrati pa so morali paziti na nevihtni pas, ki se je nevarno približeval z zahoda. Pri zadnji obračalni boji so dodatne izzive povzročili vlačilci, ki so vlekli ladjo za polaganje kablov. Zadnja stranica proti cilju je prinesla pravo dramo, veter se je z nevihto obrnil za 180 stopinj, okrepil na več kot 20 vozlov (v sunkih do 26), dež pa je dodal še dodatno napetost. Kljub temu je ekipa s Karpo uspešno prijadrala v cilj in po 29 nmi zasedla sedmo mesto v generalni razvrstitvi in drugo mesto v skupini, zaostali so zgolj za lokalno ekipo Elusive 2, ki jadrajo na močno modificirani First 45. Rezultat potrjuje, da sta jadrnica in ekipa Karpo dobro pripravljeni na sobotni start glavne regate Rolex Middle Sea Race. Prenos starta bo na voljo v živo na FB Karposailing od 11.20 dalje. Izjava taktika Matica Vrečka : »Coastal regata je bila odličen test pred glavno regato. Pogoji so bili zmerno zahtevni, s spremembami vetra in nevihto na koncu. Ekipa je dobro reagirala, jadrnica deluje optimalno, zato z optimizmom gledamo proti soboti.«
RumenoeNavtikapred 52 dnevi
Z letošnjim letom je podjetje Navigator Ptuj group, d. o. o., pridobilo zastopništvo za celotno regijo za ekskluzivna plovila QUARKEN. Quarken, ki izvira iz finskega arhipelaga Kvarken, je nova vrsta nordijskih super gliserjev, v celoti zasnovanih, izdelanih in sestavljenih na Finskem. Oblikovalska ekipa Quarken združuje brezčasno mojstrstvo izdelave s sodobnimi rešitvami za plovbo. Njegova preprosta zasnova in inovativne funkcije bodo poskrbele za udobje in varnost vseh potnikov na krovu. Vsa plovila Quarken so testirana v najtežjih pogojih daleč na severu, kar vam zagotavlja popolno brezskrbnost. Plovila Quarken so leta 2021 ustanovili Osmo Roukala, Antero Sundeberg in Jussi Hurskainen, velikani navtične industrije in z znamko Quarken že žanjejo uspehe po vsem svetu in postavljajo nove standarde v navtični skupnosti. Vsa plovila so izdelana z vakuumsko tehniko, ki zagotavlja največjo strukturno trdnost plovil, najmanjšo težo in so že opremljena z najnovejšimi motorji Yamaha. Prvi primerek plovila Quarken 27 TT z motorjem Yamaha 350 smo si lahko podrobno ogledali na vodi in ga testirali. Kako se obnese na vodi, si poglejte v videu. TEST PLOVILA QUARKEN 27 TT
RumenoeNavtikapred 52 dnevi
Moto-Nautika bo med 22. in 26. oktobrom 2025 na sejmu Biograd Boat Show predstavila najuspešnejše prodajne uspešnice ukrajinske znamke Grand Boats . V vodi in na suhem si boste lahko ogledali vrhunske RIB-e različnih velikosti in konfiguracij, ki pokrivajo tako profesionalno kot rekreativno uporabo. Grand D950 – prvič na vodi Model Grand D950 bo premierno predstavljen na vodi. Gre za zmogljiv in prostoren čoln, zasnovan kot 14-osebni taxi RIB, a zaradi svoje vsestranskosti primeren tudi za prevoze oseb na potapljanje, ribolov, prevoz potnikov ali zasebno uporabo. Dolg je 9,54 m, širok 3,19 m, največja dovoljena moč motorja pa znaša 700 KM. Ve č o plovilu: Grand D950 Grand G850 – prostoren in stabilen Na vodi bo razstavljen tudi Grand G850 , primeren za do 16 oseb. Ima veliko prostora za sedenje, površine za sončenje in odlično stabilnost tudi pri slabšem vremenu. Z dolžino 8,50 m, širino 2,95 m in maksimalno močjo motorja 400 KM je to čoln, ki pokrije večino potreb družin in zahtevnejših uporabnikov. Ve č o plovilu: Grand G850 Grand G750  in G680 Grand G750 bo predstavljen na vodi. Z dolžino 7,30 m in širino 2,85 m ponuja udobje in zmogljivost v optimalnem razmerju. Primeren je za do 13 oseb, poganja pa ga lahko motor z največ 250 KM. Odlikujeta ga premišljena razporeditev in odlična vodljivost. Na suhem bo razstavljen Grand G680 , vsestranski RIB, primeren za 12 oseb. Z dolžino 6,80 m, širino 2,64 m in največjo močjo motorja 200 KM je idealen za dnevne izlete, vodne športe ali kot tender večjih plovil. Prepriča z dobrim izkoristkom prostora in praktično zasnovo. Več o Grand Golden Line: Grand Golden Line Tenderji Grand G340 in S300L Za krajše prevoze ali kot pomožno plovilo bosta na ogled tudi Grand G340 in S300L . Kompaktna, trpežna in skrbno izdelana čolna, ki kljub manjšim dimenzijam ponujata dovolj udobja in varnosti za samostojno uporabo. Ve č o tenderjih: Tenderji Prednaročila in posebne sejemske ponudbe Na sejmu boste lahko oddali prednaročila za modele Grand Boats za sezono 2026 ter izkoristili ugodnosti za vsa plovila iz zaloge . Moto-Nautika ima trenutno več kot 100 čolnov Grand na voljo takoj – po sejemskih cenah. Plovila na zalogi: Zaloga Obiščite nas v Biogradu Vabljeni na razstavni prostor Moto-Nautike med 22. in 26. oktobrom na Biograd Boat Show. Naši svetovalci vam bodo pomagali pri izbiri plovila, konfiguraciji in dodatni opremi. 📍 Salon Moto-Nautika d.o.o. , Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž 📞 02 629 04 00 (#2) , PLOVILA: +386 31 300 903 📧 info@moto-nautika.com 🌐 www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 52 dnevi
boot Düsseldorf 2026 se z vso močjo podaja na nove poti! Številne mednarodne ladjedelnice in trgovci bodo tudi leta 2026 izkoristili največji svetovni sejem čolnov in vodnih športov za predstavitev svojih portfeljev. »Po tržnem zastoju v zadnjih dveh letih smo poleti uspešno opravili pogovore s proizvajalci in se lahko veselimo obetavnega in celovitega sejma boot 2026. Tako proizvajalci katamaranov kot tudi velikoserijskih čolnov bodo januarja izkoristili priložnost, da se predstavijo pripravljeni na novo sezono. Mnogi proizvajalci so prepoznali, da je uspeh na trgu povezan z udeležbo na sejmu boot. Kajti samo tukaj v Düsseldorfu imamo na krovu mednarodne kupce in strokovnjake, pa tudi tisoče jadralcev, ljubiteljev motornih čolnov, deskarjev, potapljačev, kanuistov in preprosto ljudi, ki obožujejo počitnice na ali v vodi,« pojasnjuje direktor sejma boot, Petros Michelidakis . Mednarodne ladjedelnice in trgovci ponovno razkazujejo zastave Zaradi tega je stanje rezervacij za prihajajoči sejem že precej bolj pozitivno. Mnogi proizvajalci se vračajo v Düsseldorf in bodo razstavni prostor za devet dni, od 17. do 25. januarja, spremenili v eno največjih svetovnih marin. Več kot 1.000 čolnov in jaht bo zasidranih v 16 razstavnih dvoranah, kjer bodo prikazali inovativno moč celotne industrije. Od zmogljivih, dolgotrajnih električnih motorjev in najnovejših trajnostnih rešitev v pogonskih sistemih in materialih za gradnjo čolnov do futurističnih novih oblik trupa – inovacije in nadaljnji razvoj proizvajalcev bodo zagotovo navdušili obiskovalce. Velika mednarodna predstavitvena platforma z razstavljavci iz 68 držav Z razstavljavci iz skupno 68 držav sejem odraža celoten svetovni trg. Ne le znani in priznani proizvajalci, temveč tudi raznolikost vseh vrst proizvajalcev je zaščitni znak sejma boot Düsseldorf. »Za leto 2026 smo na primer uspeli pridobiti enega največjih proizvajalcev jadrnic kot razstavljavca. To je še en korak naprej v naših prizadevanjih za spodbujanje mladih talentov v jadranju. V dvorani 15 bomo predstavili mednarodne vrhunce iz sveta regatnega jadranja ter združenja, klube in projekte za mlade talente. Naš cilj je, da jadranje še bolj utrdimo kot športno dejavnost za otroke in mladino ter povečamo prepoznavnost tega športa. Navsezadnje se je v zadnjih petih desetletjih na jadralski šoli boot svojih prvih obratov in manevrov naučilo več tisoč mladih jadralcev,« pravi Petros Michelidakis . Organizatorji iz Düsseldorfa se vse bolj osredotočajo tudi na navdušenje mlajših oboževalcev nad e-jadranjem, ki ga bo mogoče preizkusiti na različnih postajah v dvorani 15. Z velikim pričakovanjem se pričakuje tudi začetek baze podatkov o razstavljavcih 26. oktobra, ki bo obiskovalcem omogočila, da v miru prebrskajo med 1.500 ponudniki. Michelidakis dodaja: »Zagotovo bo mogoče ponovno srečati nekaj starih znancev, ki smo jih morali v zadnjih letih zaradi gospodarskih razmer pogrešati. Ne le dvorane z motornimi čolni, tudi jadralske dvorane so v odlični formi in imamo na krovu priznane mednarodne vodilne. Naši obiskovalci se lahko zato veselijo številnih priljubljenih blagovnih znamk, ki predstavljajo raznolikost vodnih športov.« Prvi vpogled v razstavni program sejma boot Düsseldorf 2026 bomo objavili že prihodnji teden.
RumenoeNavtikapred 52 dnevi
Moto-Nautika bo na Biograd Boat Showu 2025 predstavila tudi Ranieri International Next 275 LX – sodoben sundeck cruiser, ki združuje italijanski slog, prostorno palubo za druženje in udobno kabino za večdnevne izlete. Obiskovalci bodo tako lahko v živo spoznali, zakaj »LX« pomeni pristni luksuz v kompaktnem razredu: prilagodljiv kokpit, velika sončna površina in premišljeni detajli, zaradi katerih je Next 275 LX idealen za družine in zahtevne navtične navdušence. Zunanja zasnova in prostornost na palubi Na prvi pogled navduši prenovljena sončna paluba, ki ponuja obilico prostora za sproščanje in uživanje na vodi. Na krmi sta dve široki plavalni ploščadi, ki omogočata lahek dostop v vodo in na krov. Kokpit je zasnovan z mislijo na udobje in prilagodljivost – sedežna garnitura z zložljivimi naslonjali in klopmi se lahko hitro spremeni v veliko sončno ležišče ali prijeten kotiček za druženje ob mizi. Pred osrednjo sedežno konzolo, sta dva sedeža namenjena upravljanju plovila, krmilna kabina pa je prestavljena na desno stran, kar omogoča prost prehod v spodnje prostore, ki je na levi strani konzole, obdan z zaščitnim steklom. Sprednji del je v celoti namenjen sončni ploščadi, do katere lahko dostopate z obeh strani konzole. Notranjost, zasnovana za udobje Pod palubo Ranieri Next 275 LX skriva presenetljivo prostorne notranje prostore, ki lahko sprejmejo do štiri osebe za prenočevanje. Notranjost je razdeljena na dva ločena dela – premčni in krmni, kar omogoča več zasebnosti in udobja med daljšimi izleti. Kabina je izdelana v značilnem ranierijevem slogu: svetli materiali, mehke linije in detajli, ki dajejo občutek domačnosti. Poleg bivalnih prostorov je vgrajena tudi ločena kopalnica s pomivalnim koritom in straniščem, kar dodatno prispeva k udobju in neodvisnosti na morju. Inovativna gradnja in izjemne plovne lastnosti Ranieri Next 275 LX je zasnovan in izdelan po sistemu Fully Developed Cockpit System, ki omogoča izdelavo trdne in enovite konstrukcije, v katero so vključeni vsi ključni elementi plovila – od palube in kabine do tehničnih prostorov in rezervoarjev. Tak pristop zagotavlja večjo togost, manj vibracij in boljši izkoristek prostora. Trup plovila je oblikovan po sistemu HIS – Hull Innovative System (Generation III), ki v kombinaciji z napredno tehnologijo Cockpit Shock Absorber poskrbi za stabilno in mehko plovbo tudi v zahtevnejših razmerah. Plovilo je lahko opremljeno z enim ali dvema motorjema skupne moči do 450 konjskih moči, kar omogoča dinamično vožnjo in odlične odzivne lastnosti. Z optimiziranim razmerjem med težo in močjo Ranieri Next 275 LX zagotavlja lahkotno manevriranje, nizko porabo goriva in izjemno stabilnost – tudi pri večjih hitrostih. Luksuz za družine in ljubitelje morskih izletov Next 275 LX je idealen za družine in skupine prijateljev, ki si želijo kombinacije prostornosti, zmogljivosti in udobja. Na krovu je dovolj prostora za devet oseb, notranjost pa ponuja štiri ležišča, kar pomeni, da lahko vikend na morju brez težav podaljšate v pravi morski oddih. Z veliko sončno ploščadjo, funkcionalnim kokpitom in bogato opremljeno kabino je 275 LX zasnovan za tiste, ki želijo uživati v detajlih – od ergonomskega krmilnega mesta do skrbno izbranih materialov in dovršene osvetlitve. Ranieri je s tem modelom ponovno dokazal, da zna združiti italijanski občutek za obliko z inovativnimi tehničnimi rešitvami. Rezultat je plovilo, ki ni le vizualno privlačno, temveč tudi izjemno praktično in prijetno za uporabo. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 51 222 122 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 52 dnevi
Danes se v Torbolah na Gardskem jezeru v Italiji začenja IFCA Fin & Foil slalom evropsko prvenstvo za jadralce na deski, ki se ga udeležuje tudi Lina Eržen. Prvenstvo spada pod okrilje Svetovne jadralske zveze World Sailing, jadra pa se na enaki opremi kot na regatah PWA. Jadralo se bo v dveh kategorijah, “fin” in “foil”, v kateri bo v konkurenci 9 deklet jadrala tudi Lina. V skupini bo imela nekaj močnih konkurentk, s katerimi se meri tudi na regatah PWA. Trener Igor Eržen : “ Kot kaže, bo nekaj vetra vse dni. Lina je tri dni odlično trenirala in se počuti pripravljeno. Tukaj so vse najboljše punce, ki tudi tekmujejo v PWA. Obetava si zelo napete vožnje in potem bomo videli, kako se na koncu izide.” Regata se bo zaključila v nedeljo, 19. oktobra.
RumenoeNavtikapred 52 dnevi
Med letošnjo plovbo s severa na jug Jadrana smo se zasidrali v izjemno lepem zalivu na otoku Murvenjak v Šibeniški regiji. Majhen otok Murvenjak ne obeta veliko, če ga ne pogledamo od blizu ali iz zraka. Na pomorskih kartah ima vidna dva zaliva, v katerih bi se le redko kdo zasidral. Ko se mu približamo, pa je zgodba povsem drugačna. Otok leži južno od večjega in bolje poznanega otoka Vrgada. Med njima so številne ribogojnice, ki odvračajo od plovbe mimo otoka. V dolžino meri vsega 1,5 km, a ima tri izjemno lepe zalive, v katerih lahko sidramo. Dva zaliva sta na zahodni strani, ena pa leži na skrajni jugovzhodni strani otoka. V obeh zahodnih zalivih, od katerih eden leži na severni strani in je zaščiten pred južnimi vetrovi in drugi, ki leži na južni strani zaliva in je dobro zaščiten pred severnimi vetrovi, je peščeno dno. V obeh je lepo turkizno morje, ki je idealno za poletno kopanje, v lepem vremenu pa tudi za prenočevanje. Videoposnetek zalivov iz zraka Več o vseh treh zalivih (lokacija, globina, zaščita pred vetrom): Murvenjak N Murvenjak W Murvenjak S

torek, 14. oktober

RumenoeNavtikapred 53 dnevi
K potepanju po eksotičnih krajih sodi tudi to, da na obali ni pip za vodo in tudi ni bencinskih črpalk, zato si moraš vodo in nafto na barko prinesti sam v kanticah. Dežju navkljub so pipe, iz katerih priteče čista voda, tukaj tudi stran od obale redke, še redkejše pa so na otokih bencinske črpalke. Kakšen kilometer stran od obale v Luganvillu stoji bencinska črpalka, zato sva z Zlato najela taksi, da sva nafto v kanticah pripeljala do morja. Spotoma sva na črpalki s plinom napolnila tudi plinsko jeklenko. Med sprehodom po Luganvillu sva si ogledovala in izbirala trgovine, kjer bomo lahko kupili hrano za nadaljevanje poti med odročnimi otoki. V poročilih jadralcev, ki so po tem koncu Tihega oceana jadrali v preteklih letih, sem lahko prebral, da je tukaj zadnja priložnost za dobro oskrbo s hrano. V naslednjih tednih se bomo potepali med otoki, kjer se v preprostih trgovinah lahko dobi le riž in nekaj konzerv. Zlata je spotoma seveda poskrbela tudi za to, da se z ogleda mesta domov nisva vrnila čisto praznih rok. Drugi teden junija sta na Espiritu Santo priletala Nina in Robert in se vkrcala na Skokico. Skupaj smo naredili nakupovalni spisek, potem pa smo šli v mesto na tržnico in v trgovino po hrano in pijačo. V dveh urah nakupovanja nam je uspelo odkljukati vse, kar smo imeli na spisku in v vreče ter nahrbtnike dodati še nekaj drugih dobrot, da smo bili vsi štirje kar krepko otovorjeni na poti proti barki. V kanticah smo zvečer na barko znosili še nekaj vode in do vrha napolnili rezervoar z vodo. Skokica je bila zdaj z vsemi novimi zalogami tekočin in hrane za dobro tono težja, kot pred nekaj dnevi in za vsaj pet centimetrov globlje pogreznjena v morje. Zvečer smo si v restavraciji napolnili še želodce in bili smo pripravljeni za na pot. Ob vzhodni obali otoka Espiritu Santo smo zgodaj zjutraj odjadrali proti severu. Ob sončnem vzhodu smo jadrali mimo rta Million Dollar Point, ki je sedanje ime dobil po drugi svetovni vojni. Vanuatu (prej Novi Hibridi) so bili francosko-britanska kolonija. Med drugo svetovno vojno so imeli poleg Britancev in Francozov tukaj svojo vojaško bazo tudi Američani. Po vojni so se Američani odpravili domov in Francozom ter Britancem vso vojaško opremo in orožje ponudili v odkup s krepkim popustom. Francozi in Britanci so odkup preračunljivo zavrnili, ker so predvidevali, da bodo Američani opremo baze in topove, tanke in drugo težko opremo tako ali tako pustili na Vanuatuju. Računali so, da bodo vse skupaj dobili zastonj, a so se ušteli. Američani so bili po zavrnitvi ponudbe užaljeni in so vse težko orožje in opremo odpeljali na obalo. Naredili so nasip do roba koralnega grebena in potem na tem mestu čez rob koralnega grebena vse skupaj zapeljali in zmetali v morje. Milion Dollar Point je zdaj priljubljena točka za potapljače. Dopoldne nam je zmanjkalo vetra in smo zagnali motor ter se opoldne spotoma ustavili v lepem zalivu Champagne bay, ki so ga jadralci preimenovali v »1000 vatu beach«, kolikor v zalivu domačini zahtevajo za vstopnino za na plažo. V komentarjih jadralcev sem prebral, da vstopnine ne pobirajo vedno, zato smo preskusili srečo, saj na veliki plaži skorajda ni bilo kopalcev. V izvidnico sva z Robertom odplavala na plažo, ko pa sva iz vode stopila na kopno, je k nama iz grmovja iz »zasede« prišla domačinka in zahtevala vstopnino. Le nasmehnil sem lahko in pokazal, da v kopalkah nimam denarnice in rekel: »Good Bye.« Neumno se mi zdi plačati vstopnino za vstop na plažo, ko imam z barke dostop do veliko lepih samotnih zalivov. Z Robertom sva se obrnila od osuple ženske, zakorakala nazaj v vodo, odplavala na barko, dvignili smo sidro in odpluli eno uro naprej proti severu, kjer je v Port Olryju podobna plaža, a brez vstopnine. Žal je poleg vstopnine med zalivoma pomembna razlika tudi v tem, da je Champagne bay na elektronskih kartah podrobno kartiran, v Port Olryju pa je cel zaliv na karti brez vrisanih globin. Vedel sem le, da je v zaliv tudi z jadrnico z globoko kobilico mogoče vpluti in v njem sidrati. Počasi smo pluli globlje v zaliv in s palube oprezali za grebeni in plitvinami ter spremljali številke na globinomeru. Sidro smo spustili, ko se je morsko dno kobilici približalo na manj kot štiri metre. V Port Olryju smo se dva dni sprehajali po plažah na otoku, ki na vzhodu ščiti zaliv pred oceanskimi valovi, ter po vasi na drugi strani zaliva in po gozdu v okolici. V gostilni na plaži smo se hladili s pijačo in med klepetom opazovali ribiče v kanujih, kako po zalivu napenjajo dolgo mrežo v krog, da bi zajeli čim več rib. Enkrat so ujeli malo rib, drugič nekaj več, a so bili vztrajni in do večera nalovili dovolj rib za celo vas. < Otok Aore Nadaljevanje 28.10.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 53 dnevi
As Boats, d. o. o., bo na navtičnem sejmu Biograd Boat Show 2025 predstavil izbor sodobnih in priljubljenih plovil znamk Karnic in BRIG. As Boats je navtični center z dolgoletno tradicijo, ki zagotavlja prodajo, servis, hrambo, prevoz ter dobavo rezervnih delov in opreme ter je uradni zastopnik več priznanih proizvajalcev plovil in motorjev. Biograd Boat Show 2025 bo potekal v Marina Kornati in velja za enega izmed največjih srednjeevropskih sejmov, ki potekajo na vodi. Obiskovalci lahko pričakujejo več sto plovil, številne razstavljavce in priložnosti za testne vožnje ter neposreden stik z ekipo As Boats na njihovem razstavnem prostoru. Karnic SL692 Karnic SL692 je športno vsestranski motorni čoln z dolžino 7,15 m, modularnim kokpitom, kabino za dve osebi in možnostjo motorja do 225 KM, namenjen družinskim izletom in dinamični plovbi. Karnic R8 Karnic R8 (R8‑S) ponuja napreden, stopničast trup za zanesljivo plovnost, dolžino 8,40 m, rezervoar goriva 285 L in kapaciteto do 9 oseb, zasnovan kot modularni čoln za preživljanje vikendov na sidru z več konfiguracijami kokpita. Karnic SL742 Karnic SL742 združuje športne zmogljivosti in udobje v dolžini približno 7,95 m, s prostornim kokpitom, kabino za dve osebi in motorjem do 250 KM, primeren za daljše dnevne izlete in za preživljanje vikendov na sidru. Karnic SL902 Karnic SL902 je večji cabin cruiser dolžine okoli 9,35 m z dvema kabinama, zmogljivostjo do 12 oseb in velikim rezervoarjem goriva (400 l), namenjen daljšim družinskim plovbam in visoki stopnji udobja. BRIG Eagle 8 BRIG Eagle 8 je luksuzni RIB z globokim V‑trupom in razširjenimi tubusi, dolžine približno 7,98 m, zasnovan za stabilnost, prostornost in visoke hitrosti. Primeren je za družinske izlete in zahtevnejše ture. BRIG Eagle 6.7 BRIG Eagle 6.7 predstavlja novo poglavje v seriji Eagle kot družinski RIB dolžine 6,7 m z izboljšanim trupom za boljšo plovnost, učinkovito porabo in praktičnimi rešitvami za navdušence nad RIB plovili. Na sejmu As Boats predstavlja širok spekter plovil od kompaktnih, agilnih modelov do večjih družinskih potovalnih čolnov in RIB‑ov. Obiskovalce vabijo, da si plovila ogledajo v živo, se pogovorijo o konfiguracijah in preizkusnih vožnjah ter poiščejo rešitve, prilagojene njihovim navtičnim željam. Termin ogleda plovil si lahko predčasno rezervirate. Vse informacije in rezervacije na info@as-boats.si , +386 (0)2 608 41 44, https://www.as-boats.si .

ponedeljek, 13. oktober

RumenoeNavtikapred 54 dnevi
V svetu luksuznih plovil izstopa ena izmed najbolj nenavadnih in impresivnih jaht – Yas , dolga kar 141 metrov (463 čevljev) . V lasti šejka Hamdana bin Zayeda Al Nahyana , člana vladarske družine iz Abu Dhabija, ta superjahta združuje zgodovino, inovativno oblikovanje in vrhunsko udobje. Od vojaške fregate do luksuzne jahte Yas ni bila vedno sinonim za razkošje. Plovilo je bilo prvotno zgrajeno leta 1978 kot nizozemska vojaška fregata HNLMS Piet Hein . Po službi v nizozemski mornarici je bilo leta 1998 prodano Združenim arabskim emiratom, kjer je služilo kot Al Emirat . Leta 2005 je šejk Hamdan kupil ladjo in jo dal popolnoma preoblikovati v luksuzno jahto, ki je bila dokončana in predana leta 2013. Oblikovanje in tehnične značilnosti Preobrazbo je izvedlo podjetje Abu Dhabi MAR , oblikovanje pa je delo Pierrejean Design Studia . Zamenjava jeklene nadgradnje s kompozitnimi materiali je omogočila večjo prostornost in sodobnejši videz. Navdih za obliko je bil delfin , kar daje jahti edinstven, tekoč in futurističen videz. Dolžina : 141 metrov (463 čevljev) Gostje : do 60 v 30 kabinah Posadka : 56 članov Hitrost : do 26 vozlov (križarjenje pri 22 vozlih) Motorji : 2 × MTU dizel, skupno 21.000 KM Letni stroški obratovanja : med 10 in 20 milijoni USD Vrednost : približno 180 milijonov USD Notranjost in udobje Notranjost je zasnovana za maksimalno udobje in razkošje. Ponuja spa , notranji bazen , helipad , prostorne salone in kabine, ki so opremljene z najnovejšimi tehnologijami in materiali najvišje kakovosti. Velika uporaba stekla v nadgradnji omogoča obilico naravne svetlobe in občutek odprtosti. Zanimivosti in lokacija Yas je pogosto zasidrana v Yas Marini na otoku Yas v Abu Dhabiju, ki je znan po Ferrari Worldu , Yas Waterworldu in Formuli 1 . Jahta je bila tudi deležna obsežnega refita leta 2020 , ko so odstranili njen ikonični lokasti jambor.

nedelja, 12. oktober

RumenoeNavtikapred 55 dnevi
Kandidatka za nagrado Ocean Tribute Award 2026, ki jo podeljujejo Fundacija princa Alberta II. Monaka, Nemška fundacija za morje in sejem BOOT Düsseldorf. V Piranskem zalivu pod morsko gladino poteka pionirski projekt namenjen obnovi in ohranjanju morskega ekosistema. Morska oaza Piran , ki jo je ustvaril Zavod YouSea za ohranjanje biodiverzitete morja s podporo BAUHAUS Slovenija , je prva tovrstna podvodna struktura v Sloveniji. Gre za živi, razvijajoči se habitat, namenjen obnovi poškodovanega morskega dna in spodbujanju trajnostne pridelave hrani in trajnostnega odnosa do morja. Jadran in Sredozemlje sodita med najbogatejše morske ekosisteme na planetu , a hkrati žal tudi med najbolj degradirane zaradi stoletij človekovega vpliva. To še posebej velja za severni Jadran , kjer so skupni učinki onesnaženja, prelova in pozidave obale močno prizadeli krhke morske ekosisteme. Prav zato je ravno tukaj nujno vlagati v obnovo in ohranjanje morja . Kar se je nekoč začelo kot vizionarska ideja, je danes postalo uspešen podvodni ekosistem. Prva struktura Morska oaza Piran , postavljena leta 2024, je že v nekaj mesecih presegla pričakovanja. Njene površine so se hitro obrasle in naselile z morskimi organizmi, ostrigami, spužvami, plaščarji, raki in ribami. V manj kot letu dni se je spremenila v živahno zatočišče, ki dokazuje, da lahko človeška inovativnost pomaga morju, da se regenerira. Na osnovi teh pozitivnih rezultatov je Zavod YouSea postavil še drugo podvodno strukturo , poimenovano Cladocora po ogroženi jadranski kameni korali ( Cladocora caespitosa ). Nova struktura dopolnjuje prvo, povečuje površino trdnega dna in ustvarja nova zatočišča za morske organizme. Obe strukturi danes delujeta kot mikro oazi , sta varni zavetji za morske organizme, naravna filtra , ki izboljšujeta kakovost morske vode, učinkovita ponora CO ₂ zaradi organizmov z lupinami ter modela za razvoj trajnostne večtrofične marikulture v severnem Jadranu. »Prva Morska oaza je dokazala, da lahko z inovativnimi rešitvami pomagamo naravi pri njeni regeneraciji,« je povedala dr. Irena Fonda , direktorica Zavoda YouSea. »Vsaka nova struktura ta učinek še poveča, ustvarja habitate, veže ogljik in hkrati deluje kot živa učilnica.« Projekt Morska oaza Piran združuje znanost, izobraževanje in umetnost . Je prostor za raziskovanje morja, spremljanje biodiverzitete in preučevanje trajnostne akvakulture, hkrati pa vključuje izobraževalne programe in podvodne oglede , ki obiskovalcem približajo pomen varovanja morskega okolja. Projekt je kandidat za nagrado Ocean Tribute Award 2026 , ki jo podeljujejo Fundacija princa Alberta II. Monaka, Nemška fundacija za morje in sejem BOOT Düsseldorf . Nagrada bi omogočila postavitev tretje, še izboljšane strukture in s tem razširitev mreže podvodnih oaz, ki dokazano prispevajo k obnovi morskega življenja. »Z osvojitvijo nagrade bi lahko razširili naš sistem podvodnih struktur in pokazali, da lahko ob pravi podpori partnerjev in skupnosti tudi majhne pobude ustvarijo velik vpliv na obnovo morji,« dodaja dr. Fonda . »Morje nam daje veliko, čas je, da mu nekaj pozitivnega vrnemo.« Morska oaza Piran 1,5 leta po postavitvi {gallery}morska-oaza-piran{/gallery} Uspeh projekta je že pritegnil mednarodno pozornost, saj dokazuje, da lahko sodelovanje med znanostjo, gospodarstvom in lokalnimi pobudami prinese konkretne rezultate pri obnovi morja. Z vsako novo strukturo Morska oaza Piran postaja ne le simbol upanja, temveč resnični, živi val sprememb. Slika 4: Za primerjavo in boljšo predstavo - mulj, ki prikazuje veliko večino ostalega morskega dna v slovenskem morju in celem Severnem Jadranu. Gre za spremenjeno, dokaj monotono dno, ki so ga včasih večinoma prekrivali morski travniki, polni raznolikega življenja. Več o projektu: https://www.yoursea.org/sea-oasis-piran Avtor fotografij: Borut Furlan.
RumenoeNavtikapred 55 dnevi
Barcolana 2025, že 57. po vrsti, je tudi letos napolnila Tržaški zaliv z več kot 1.800 jadrnicami in tisoči jadralcev iz vse Evrope, na startu pa je bilo skupaj 1.865 jadrnic, kar predstavlja največ udeležencev v zadnjih šestih letih. Zmagovalka letošnje Barcolane je postala 30-metrska jadrnica Arca SGR pod vodstvom krmarja Furia Benussija ; Arca je slavila že tretjič zapored in četrtič skupno, pri čemer je bil v vlogi glavnega taktika nekdanji slovenski olimpijec Tomaž Čopi, ki je z natančnimi odločitvami in izkušnjami ključno prispeval k zmagi. Dirka je potekala v zapletenih vetrovnih razmerah: na startni črti je pihalo okoli 6 vozlov, pred gradom Miramar pa veter narasel do približno 12 vozlov z sunki do 15 vozlov, kar je zahtevalo stalno prilagajanje taktik in plovila. Posadka Arce je z izvrstno vožnjo obvladovala 13-miljsko regatno progo in si že po prvih bojah ustvarila znatno prednost; Furio Benussi in njegova ekipa sta si po prvi boji pridobila več kot dvajsetminutno prednost pred zasledovalci, ki so nato Arci omogočili mirno vodenje dirke proti ciljni črti pred Velikim trgom v Trstu. Na drugo mesto se je uvrstila italijanska jadrnica Marta 07 z mlado krmarko Marto Benussi v družinskem dvoboju z očetom, na tretjem mestu je pristala Prosecco Doc Shockwave 3 , ki jo je uspešno krmaril slovenski krmar Mitja Kosmina ; Kosmina je po dirki izpostavil tehnične težave, ki so vplivale na časovno izgubo med regato. Med najboljšimi so se izkazale tudi slovenske posadke: najhitrejša slovenska jadrnica Shining (Shining Marina Portorož), ki jo je odločno krmaril Željko Perovič, je zasedla šesto mesto, jadrnica Adriatic Europa, legendarnega slovenskega jadralca Dušana Puha, pa je končala na 10. mestu, kar potrjuje dobro formo slovenskega jadranja na tej regati. Videoposnetek regate s krova zmagovalne jadrnice (ARCA SGR MAXI 100) Barcolana 2025 je bila osrednji dogodek večdnevnega jadralnega praznika v Tržaškem zalivu z bogatim spremljevalnim programom in skoraj 600 dodatnimi dogodki, kar je prispevalo k močni mednarodni udeležbi in prazničnemu vzdušju na obali. Organizatorji in udeleženci so izpostavili, da je bila letošnja izvedba tekmovanja zaradi spremenljivih vetrovnih pogojev še posebej zahtevna, hkrati pa navdušujoča, saj so velike jadrnice znova pokazale pomen taktike, izkušenj in hitrega reagiranja posadke med regato.