Vir: eNavtika

četrtek, 4. april

RumenoeNavtikapred 45 dnevi
Za jadralkami in jadralci je tretji regatni dan na Pokalu princese Sofije v Palmi na Mallorci. Dan je bil sončen in topel, moč vetra pa med 7 in 10 vozli. Fantje v formuli kite so odvozili štiri regate in Toni Vodišek jih je opravil z odliko. Svoje uvrstitve je dopolnil z eno zmago, dvema drugima mestoma in enim tretjim, kar ga uvršča na trenutno skupno 8. mesto, s tem pa je za pet mest izboljšal tudi svojo včerajšnjo uvrstitev. Jadralci so po točkah sicer zelo skupaj, med tretjeuvrščenim Avstrijcem Valentinom Bontusom (27 točk) in Tonijem na osmem mestu (31 točk) so samo štiri točke razlike. Marina Vodišek je danes nastopila v petih regatah in opravila svoj doslej najboljši nastop. Uvrščala se je med 15. in 20. mestom, s tem pa za eno mesto izboljšala tudi skupno uvrstitev. Trenutno je na 21. mestu. V razredu ILCA so danes že jadrali razdeljeni v skupine in oba naša jadralca, tako Žan Luka Zelko kot Lin Pletikos, sta se uvrstila v zlato. Žan Luka Zelko je v prvem plovu končal na zelo dobrem 7. mestu v skupini, v drugem pa je bil 30. Skupno je trenutno na 33. mestu med 193 tekmovalci. Lin Pletikos v ILCA 6 je svoja današnja plova končala na (56.) in 41. mestu, po današnjem dnevu ostaja na 58. mestu. Lina Eržen v iQFOiL je nastopila v štirih plovih ter v zadnjem dosegla svojo najboljšo uvrstitev na tej regati, 13. mesto v skupini 76 jadralk. Po današnjem dnevu je na skupnem 44 mestu.

sreda, 3. april

RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Plovila niso samo sredstvo za premikanje po vodi; so simbol svobode, strasti, ljubezni do morja in poletnih užitkov. Vsako leto, preden nas morje povabi v svoj objem, pa morajo lastniki plovil poskrbeti za njihovo pripravo na novo sezono. Spomladanska priprava: od zimskega spanca do poletne pustolovščine Po dolgem zimskem obdobju je pomembno, da plovilo temeljito pripravimo na prihajajoče mesece. To vključuje: Servis motorja in pogona: Ne glede na to, ali imate izvenkrmni ali vgrajeni motor, je nujen servisni pregled. To vključuje "dekonzervacijo", preverjanje delovanja motorja in pogona, ter ustreznost maziva in goriva. Električni sistem in naprave: Preverite celotno električno napeljavo, akumulatorje in delovanje električnih naprav. Oksidacija, korozija, delovanje luči, navigacijskih in komunikacijskih naprav ter alarmov zahteva vašo pozornost. Celotno navtično opremo si lahko pogledate tukaj: OPREMA Čiščenje in vzdrževanje: Temeljito čiščenje notranjosti in zunanjosti razkrije morebitne poškodbe. To vključuje pregled trupa, plovne opreme, in čiščenje ter poliranje površin. Ne pozabite na pregled in čiščenje rezervoarja za vodo. Čistila lahko kupite tukaj: NEGA Varnostna oprema: Preverite rok uporabe signalnih raket, stanje in vsebino škatle prve pomoči, rešilnih splavov, rešilnih jopičev in druge obvezne opreme. Opremo si lahko dopolnite in posodobite tukaj: VARNOSTNA OPREMA Seti rešilnih jopičev pa so tukaj: JOPIČI Vrvi in ostala oprema: Sonce, voda in sol lahko poškodujejo vrvi, zato jih je potrebno pregledati in po potrebi zamenjati. Prav tako preglejte zastave in ostalo opremo, ki je lahko utrpela škodo. Vrvi in gurtne si oglejte tukaj: https://bit.ly/nm-vrvi-gurtne Podvodni del trupa: Čiščenje, brušenje in nanos antivegetativnega premaza so ključni za zaščito trupa pred organizmi. Preglejte tudi pogon in trim plošče. Negovanje in nega čolnov bo lažja s temi izdelki: VZDRŽEVANJE Zložljivi gumenjaki Pri zložljivih gumenjakih je ključnega pomena, da jih pred sezono razprete, pregledate in ustrezno zaščitite. Guma je občutljiva na pregibe, zato preverite, ali ni prišlo do poškodb. Zastava: Simbol ponosa na morju Ne pozabite na zastavo, ki je več kot le okras; je simbol spoštovanja in ponosa. Preverite njeno stanje in po potrebi zamenjajte. Poiščite, kar potrebujete: ZASTAVE Registracija in zavarovanje Priprava plovila na poletno sezono ni le nuja; je del rituala, ki ljubiteljem morja omogoča, da svojo strast doživljajo varno in brezskrbno. Z nekaj skrbnosti in predanosti lahko zagotovite, da bo vaša naslednja plovba nepozabna avantura. Poskrbite tudi za administrativne zadeve, kot so registracija in zavarovanje plovila. Pravočasno preverite veljavnost in ugodnosti, ki jih ponujamo mi. Registracija plovila. Moto-Nautika d.o.o, Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Dodatna oprema: 02 620 26 01 Registracije in tajništvo: 08 384 95 84
RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Ste izpit za voditelja čolna, izpit za upravljanje VHF GMDSS postajo ali preizkus znanja za upravljanje s plovilom pridobili v Sloveniji? Potem morate obvezno zamenjati stara potrdila z novimi. S 1.10.2023 je začel teči 5-letni rok za zamenjavo potrdil o usposobljenosti za upravljanje s čolnom ( UL 94/2022 ). Zamenjava je do 1.10.2028 obvezna za: - potrdila o usposobljenosti za voditelja čolna, - potrdila o opravljenem preizkusu znanja in - potrdila o usposobljenosti za upravljanje z VHF GMDSS postajo. Nova potrdila so polikarbonatna v velikosti osebne izkaznice. Za zamenjavo je potrebno izpolniti vlogo, ki ji morate priložiti potrdila o plačilu 22,50€ (za posamezen dokument) za stroške postopka in obstoječe potrdilo. Torej ob oddaji vloge do prejema novega potrdila ostanete brez obstoječega potrdila in s tem možnosti plovbe. Uprava RS za pomorstvo zato svetuje, da vlogo oddate vsaj 2 meseca pred načrtovano naslednjo plovbo ali jeseni oz. pozimi, ko morajo obdelati manjše število vlog. Postopek zamenjave je zato hitrejši in obdobje v katerem ne boste smeli pluti krajši. Vlogo z navodili za izpolnjevanje si lahko pridobite na naslednji povezavi: Vloga ZA ODDAJO VLOGE POTREBUJETE Original potrdilo za upravljanje s čolnom, ki ga zamenjujete Fotografija v velikosti 35 x 45 mm (Fotografije ni potrebno priložiti pri zamenjavi potrdila o opravljenem preizkusu znanja za upravljanje čolna) Dokazilo o poravnani taksi in Za morebitne dodatne informacije ali vprašanja v zvezi z zamenjavo potrdil kontaktirajte Upravo RS za pomorstvo . Izpolnjeno vlogo pošljete na: Uprava Republike Slovenije za pomorstvo Kopališko nabrežje 9 6000 Koper - Capodistria
RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Eolo je še ena izmed priljubljenih Sicilijanskih ladjedelnic, ki je našla svoje mesto tudi na Jadranu. V 47 letih delovanja so ugotovili, da trg zahteva kvalitetna plovila, ki se lahko pohvalijo s formulo 100% Made in Italy. S tem se lahko pohvali tudi model Eolo 730 Day, ki je odličen družinski gliser. Eolo 730 Day je eleganten, moderen in udoben družinski gliser. Ima ogromno premčno ploščad z oknom, ki poskrbi za dnevno svetlobo v kabini in veliko blazino, ki zagotavlja udobno sončenje. Sestop s premca je na levi strani plovila, krmarjeva konzola je pomaknjena skrajno desno, v sredini pa je vhod v podpalubje. Krmarju je namenjena prostorna klop, na katero se lahko namesti še en sopotnik. Krmni del plovila se lahko pohvali z izjemno inovativnostjo. Naslon klopi je nameščen centralno, na obeh straneh pa sta prehoda na krmo. Omogoča naslon dvema osebama, ki sta obrnjena v smeri plovbe, na njegovi hrbtni strani pa je ležišče. Če naslon klopi premaknemo naprej na mesto mize se krma v celoti spremeni v ležalno ploščad. V podpalubju je kabina z ležiščem za dve ali tri osebe ter prostor za namestitev hladilnika. V standardni opremi je bela barva trupa, bež oblazinjenje, krmna lestev za dostop do morja, rezervoar za gorivo, električni sistem s kompasom, navigacijske luči, kalužna črpalka, ograje iz nerjavnega jekla vključno z ograjo okrog vetrobranskega stekla in še bi lahko naštevali. Plovilo tehta 1250 kg, nanj pa lahko namestimo motor z največjo močjo 250 KM. Tehnični podatki: Dolžina: 7,30 m Širina: 2,55 m Teža brez motorja: 1250 kg Moč motorja: 250 KM Kapaciteta: 7+1 Ležišč: 2 Kategorija: C Plovilo je že na voljo pri slovenskem zastopniku Navigator Group Ptuj , kjer si ga lahko tudi ogledate. Za več informacij lahko pokličete +386 51 238 901.

torek, 2. april

RumenoeNavtikapred 47 dnevi
Za nami je drugi regatni dan na regati svetovnega pokala Pokal princese Sofije v Palmi na španskem otoku Mallorca. Močan včerajšnji veter je bil danes le še spomin, večino predvidenih regat so danes odjadrali v mnogo šibkejšem termičnem vetru. Jadralke in jadralci razreda formula kite so imeli danes na sporedu pet plovov. Toni Vodišek jih je končal na 4., 3. in 7. mestu v skupini, v zadnjih dveh pa je zaradi napake sotekmovalca žal dobil (DNC). Takole povzema dan: “Moram se spet navaditi startati z veliko ljudmi, kar mi je šlo nekoliko iz prakse, ostalo pa ni bilo slabo. Ko v redu startam in odvozim, mi gre dobro, hitrost imam. Glede zadnjih dveh regat danes pa me je v predzadnji sotekmovalec zapletel in potrebovali smo veliko časa, da smo vse odpletli, in potem žal ni bilo časa za vozit zadnjo regato. Ker ni bilo nobene poškodbe opreme, nisem mogel dobiti “redressa”, tako da nisem niti protestiral. Sotekmovalec se je opravičil, in je, kar je. Bil je dober dan in veliko smo se spet naučili, gremo naprej.” Po drugem regatnem dnevu je Toni na skupnem 13. mestu. Marina Vodišek je svoje nastope dvakrat zaključila na 21. mestu, ostale pa na 19., 23. in (24.) mestu. V skupni razvrstitvi je na 22. mestu. Jadralci razreda ILCA so opravili dve regati. V ILCA 7 je naš Žan Luka Zelko dvakrat prijadral med dvajseterico, na 17. in 19. mesto v skupini, kar ga uvršča na trenutno skupno 39. mesto. Lin Pletikos , ki jadra v ženskem olimpijskem ILCA 6, je danes končala na 35. in 23. mestu v skupini in je trenutno na 58. mestu. Danes so prve nastope dočakale tudi jadralke razreda iQFOiL, kjer jadra naša Lina Eržen . Odjadrale so tri regate, ki jih je Lina končala na 43. in 46. mestu, zadnje pa ni končala v predvidenem času (DNF). Po prvem dnevu je na 45. mestu. Trener Igor Eržen : “Danes so za nami tri “course” regate, ki smo jih odvozili v zelo mejnih razmerah, v katerih se običajno vozi slalom. Startalo je vseh 76 tekmovalk naenkrat in težko je bilo ohranjati pozicijo in hitrost. V zadnji vožnji je na zgornji boji zmanjkalo vetra in v času, določenem za plov, je v cilj prišlo samo 26 tekmovalk. Za Lino je bil to najboljši plov (31. mesto), ampak žal je bila malo prepozna v cilju. Jutri pričakujemo podobne razmere in upam, da vozimo slalom!”
RumenoeNavtikapred 47 dnevi
Rešitev z ogrevanim šotorom je bila uspešna, pojavila pa se je dodatna težava, ker nam je dež spet zmočil mate iz steklenih vlaken, se tretji sloj laminata ni hotel strditi in je odstopil, zato sem ga moral s krmila odstraniti ter površino očistiti in osušiti. Tako dobro je že kazalo, zdaj pa se zapleta in izgubljamo dragoceni čas. Na očiščeno krmilo sem nanesel smolo in nov sloj laminatov, ki jih je Gregor pripravil za četrto roko ter vse skupaj nalepil, prevaljal, iz laminata s kovinskim valjčkom iztisnil zrak in odvečno smolo ter upal, da bo delovalo. Zaprl sem šotor okoli krmila, prižgal ogrevanje pod krmilom in čakal. Čez pol ure sem z olajšanjem videl, da se smola normalno strjuje. Nisem imel srca, da bi Gregorja in Miloša proti jutru še enkrat budil, da mi gresta pomagati na dež in mraz pod barko. Že do sedaj sta mi pomagala veliko več, kot sem pričakoval in brez njune pomoči mi vsega zagotovo ne bi uspelo opraviti v 24 urah, ki smo jih edino imeli na razpolago. Pustil sem ju spati v topli notranjosti barke. Skrojil sem dodatne pole mate, zamešal smolo in potem do jutra nanesel še zadnji sloj laminatov. Spet sem zaprl šotor okoli krmila, prižgal ogrevanje in čakal. V pol ure se je smola strdila, čez eno uro sem jo že lahko pobrusil in površino krmila pripravil za kitanje. S trkanjem po krmilu, z rukanjem, obračanjem in z obremenjevanjem s strani sem se prepričal, da je krmilo kompaktno, trdno in da je novi del krmila dobro pritrjen. Pri kitanju se mi je zjutraj pridružil Gregor in mi kazal, kje na krmilu lahko še kaj bolje poravnam, ker moje zaspane oči niso več dobro videle. Kit se je dovolj hitro strdil, da sem kmalu lahko čezenj nanesel še en sloj modre protivegetativne barve. Težava je bila le v tem, da sem kupil premalo kita in mi površine krmila zato ni uspelo lepo poravnati, kar se je zdaj, ko je bilo krmilo pobarvano, še bolj videlo. Zmrdoval sem se nad svojim delom, Gregor, ki je bolj umetniška duša, pa je bil navdušen nad novimi baročnimi »okraski« na krmilu. Krmilo bom lahko polepšal enkrat v prihodnosti, ko bo barka spet na suhem in bom imel za delo na voljo dovolj časa, do takrat pa bo itak v vodi in ga bodo gledale le ribe. Bolj kot izgled je zdaj pomembno, da bo krmilo dobro delovalo. Po dveh tednih agonije sem zdaj končno spet vedel, da bomo avgusta lahko nadaljevali z jadranjem in sem se lahko lotil še spremembe datumov na letalskih kartah za moje poti domov prihodnji teden. Namesto za jutri predvidenega odhoda iz Ilulissata, sem letalske karte uspel spremeniti na torek za lete do Copenhagna in v sredo naprej do Ljubljane. Zjutraj, ko sem končal z barvanjem, je naokoli prišel Joergen, da se je prepričal, da smo z deli končali. Rekel sem mu, da smo naredili vse, kar smo lahko, da pa se s spustom barke v vodo ne mudi, da se bo barva lahko posušila. Nasmehnil se je in rekel, da bo barka do dvanajstih v vodi. Malo so sicer zamujali pri dvigovanju barke, a tudi morje je s plimo do ladjedelnice priteklo nekoliko pozneje, kot so kazale plimske tabele. Ko se je gladina dvignila za tri metre, je Skokica popoldne spet plavala v morju. Sledila so pogajanja za ceno uporabe dvigala. Vedel sem, da je bilo zaradi zapletov dvigalo v delovanju kar nekaj ur več od predvidenih treh do štirih ur, vendar za te zaplete nismo bili mi krivi. Joergen je to sicer vedel, a je sprva vseeno želel zaračunati sedem ur. Jaz sem predlagal tri ure, kot mi je pred dnevi rekel, da bo vse skupaj trajalo. Na zadnje sva se dogovorila za štiri ure in dobrih dva tisoč evrov plačila za vse skupaj, vključno s stojalom in uporabo prostora v ladjedelnici. Želel sem plačati s kartico, pa mi je na moje presenečenje rekel, da mi bodo po mailu poslali račun, ki naj ga plačam v štirinajstih dneh. Ne vem, kje na svetu bi bil lahko deležen toliko zaupanja od nekoga, ki ga vidim prvič in morda zadnjič v življenju. Le zahvalil sem se lahko za vso pomoč in zaupanje. Pred odhodom iz Sisimiuta smo popoldne pred ribjo tovarno z vodnim curkom poskušali čimbolj oprati vrvi in palubo barke, saj so bila tla v ladjedelnici blatna in dosti blata smo v preteklih dveh dneh s čevlji prinesli tudi na barko. V zabojnik za smeti sem odvrgel mokra, umazana in popackana oblačila in čevlje, ki sem jih uničil med popravilom krmila. Še enkrat sem se oddahnil in upam, da je ta žalostna zgodba s krmilom zdaj končana. Čim hitreje do Ilulissata Pohiteti bo potrebno nazaj proti severu, da bomo pred bližajočim se odhodom domov lahko videli še nekaj najsvetlejših grenlandskih biserov v okolici Ilulissata. < Odrešitev 3. del Nadaljevanje: 10.4.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 47 dnevi
Bliža se 8. zadrski festival tune, sušija in vina. Pričel se bo v petek, 5. aprila 2024, in bo trajal celih 6 dni, natančneje do srede, 10. aprila 2024. Obiskovalci si bodo festival zapomnili po kombinaciji ribištva, tradicije, kulinarike in vrhunskih vin zadrske regije. Gre za enega najpomembnejših dogodkov Turistične skupnosti mesta Zadar in ni naključje, da festival poteka ravno v Zadru. Njegovi najpomembnejši dejavnosti sta namreč ribolov in ribje predelovalna industrija. Zadar je ribiško mesto, mesto pelaške ribe, tune, skuše in sardele. Dogodek, kot je festival tune, sušija in vina, pa najbolj paše ravno v morsko okolje. V preteklih letih so organizatorji prejeli že kar nekaj nagrad za dogodek, med drugim tudi priznanje japonskega ministrstva za zunanje zadeve. Dogajanje na vsakem koraku Slavnostna otvoritev festivala z gala večerjo bo v petek, 5. aprila 2024, ob 20. uri v zadrskem Arsenalu. Obetajo se kulinarični presežki v kombinaciji z vrhunsko vinsko spremljavo. Večer bo dodatno popestril in začinil koncert priljubljene hrvaške pevke, ki je na sceni že več kot 30 let. Svoje največje hite bo zapela ena in edina Danijela Martinović. Vstopnice za gala večerjo s koncertom so na prodaj tudi preko spleta. Ostale dni bo program potekal na Trgu Petra Zoranića, kjer bodo hrano pripravljali priznani hrvaški kuharji. Vsak dan od 11. do 22. ure boste lahko preizkusili številne morske specialtitete, tudi najbolj znanega in kakovostnega modroplavutega tuna na svetu. Festival bo minil v znamenju dobre glasbe in pestrega koncertnega dogajanja. Sobotno dopoldne (6. april 2024) bodo popetrili jazzovski ritmi v izvedbi tria Elena Stella & Ante Jeličić, zvečer pa bo na trgu koncert energične skupine Kanella. V nedeljo zvečer, 7. aprila 2024, bo nastopil Urban, reški alter rock velikan in večkratni dobitnik hrvaške glasbene nagrade Porin. Celotno dogajanje pa bo v sredo, 10. aprila 2024, ob 20.30 uri zaključila odlična zadrska pop pevka Natali Dizdar. V sklopu festivala so organizirane tudi različne delavnice, na katerih bodo obiskovalci razvijali svoje znanje in ustvarjalne sposobnosti. Preizkusili se bodo lahko v izdelavi origamijev, spoznavali avtohtone vinske sorte zadrske regije, društvo Re-kreativci pa organizira prav posebno delavnico Paint & Wine. Na Trgu Petra Zoranića bo na ogled tudi zanimiva fotografska razstava Danijela Kolege z naslovom Ravnovesje.

ponedeljek, 1. april

RumenoeNavtikapred 48 dnevi
V Palmi na španskem otoku Mallorca se je na 53. Pokalu princese Sofije danes začelo zares. Vetra je bilo, kot po napovedi, veliko, med 20 in 28 vozli, prav tako visokih valov, in jadralcem ni bilo prizanešeno. Zaradi precej divjih razmer na regatnih poljih nekateri razredi niso uspeli odjadrati predvidenih regat, med njimi tudi iQFOiL, v katerem nastopa naša Lina Eržen. Igor Eržen je prvi dan razočaran povzel takole: “Nič nismo naredili, ker je pihal močan veter in organizatorji niso uspeli postaviti boj. Imeli so namreč boje z električnim pogonom, ki jih je odnašal veter. Ni prijeten občutek, ker bi lahko naredili dobre vožnje v pogojih, ki Lini ustrezajo.” Za jutri je sicer napovedanega občutno manj vetra, okoli 7 vozlov, zgodaj popoldne v sunkih morda do 13 vozlov. Dve predvideni regati so odjadrali jadralci razreda ILCA. Naš olimpijec Žan Luka Zelko je začel vzpodbudno, v prvi regati sicer prehitro startal, drugo pa odjadral odlično in končal četrti v svoji skupini. Žan Luka Zelko : “V vetru nad 20 vozlov smo odjadrali dva plova. V prvem plovu sem startal odlično in vrhunsko držal svojo linijo, tako da sem bil takoj po startu v ospredju s prvo grupo, a ko sem po cilju prišel do regatne barke, sem videl, da sem startal prehitro. Ne smem biti jezen, zato smo tukaj, to so cilji, ki smo si jih zadali - predvsem starti in držanje linije po startu. V drugi plov sem vstopil samozavestno, imel super start, držal svojo linijo do obrata z leve strani na desno in takoj po obratu videl, da sem v prvih pet. Odjadral sem do konca skupaj s trojico, ki je končala pred mano, in končal na četrtem mestu. Čeprav sem naredil UFD v prvem plovu, sem zadovoljen s svojim jadranjem in s tem, da sem uspel uresničiti cilje, ki smo si jih zadali za danes.” Žan je za UFD dobil maksimalno število točk v skupini, 66, zato je po prvem dnevu na 102. mestu, a verjamemo, da se mu bo današnja slaba uvrstitev prvega plova kmalu brisala. V ILCA 7 nastopa 184 jadralcev. Lin Pletikos v ILCA 6 je današnja plova končala na 44. in 19. mestu v skupini in prvi dan končuje na 62. mestu v konkurenci 114 jadralk. Jadralci formule kite so odjadrali tri regate, Toni Vodišek jih je končal na 8. in 14. mestu, zadnjo današnjo regato pa z zmago, skupno je po prvem dnevu na 14. mestu. O prvih nastopih je povedal: “Za nami je lep dan z velikimi, velikimi valovi, naporno je bilo, kaj takega pri nas v Kopru niti burja ne pripelje. Na to tekmo svetovnega pokala smo se prišli stestirat, kaj smo se preko zime naučili, čeprav moram povedati, da te razmere niso bile niti malo podobne tistim, v katerih smo trenirali - trenirali smo namreč na podobnih tistim v Marseillu. Z današnjim rezultatom nisem najbolj zadovoljen, sem pa zelo zadovoljen z dnevom, tako velikih valov mislim da še nisem videl v življenju. Cel dan je bil zabaven in na pot mi je prišlo veliko novih izzivov. Prvi dve regati nisem odvozil najbolje, končal sem ju kot 8. in 14.. Pred zadnjo regato pa sem res premislil, spremenil mišljenje, saj mi v teh pogojih v prvih dveh regatah ni šlo in se odločil, da bom spet vozil kot začetnik. V tako velikih valovih sem v prvih dveh regatah veliko padal, v zadnji pa potem nisem padel, delal sem, kar je bilo pomembno, bil skoncentriran, in zmagal. Danes ni bil običajen dan, ko je treba za zmago voziti hitro, danes je bilo treba ne padati. To je zame res dober trening in vesel sem, da ni bilo nobene poškodbe.” Dekleta so imela dva starta - Marina Vodišek je v prvem plovu prijadrala na 18. mesto, v drugem pa ni nastopila. Po prvem dnevu je na 19. mestu. Jutri se regata nadaljuje v, upajmo, dovolj vetrovnih razmerah za uspešne nastope.
RumenoeNavtikapred 48 dnevi
Včeraj, 31. marca 2024, se je v Portorožu zaključila 30. Sailing Point Easter Regatta. Jubilejno edicijo je zaznamovala rekordna udeležba več kot 600 jadralk in jadralcev razreda Optimist iz kar 20 držav. Po treh dnevih nestabilnih vetrovnih razmer so včeraj mladi jadralci v velikem slogu zaključili 30. Sailing Point Easter Regatto. Zadnji dan je jadralsko floto presenetil stabilni jugo z močjo okoli 20 vozlov – sunki vetra so dosegli tudi 29 vozlov – in visok val. To so s pridom izkoristili najboljši optimisti. Tudi na kopnem je bilo vznemirljivo, saj je Jadralni klub Pirat Portorož (JK Pirat) poskrbel za raznolik spremljevalni program z igrami, koncertom in bogatim srečelovom. Velikonočno vzdušje so pričarala tudi čokoladna jajca, ki so skrivala piščali. Samo ena, zlata piščal, je srečnemu nemškemu jadralcu prinesla novega optimista Exoboat. Tudi letošnja edicija regate je bila del Adriatic Golden Series powered by Sailing Point , ki v serijo povezuje regate treh klubov – JK Pirat, Tržaškega pomorskega kluba Sirena in Società Velica di Barcola e Grignano. Na zadnji letošnji regati bo razglašen najboljši klub serije, ki bo prejel tudi denarno nagrado. »Pogoji so bili zahtevni, a smo z izkušnjami, ki jih imamo pri organizaciji regat, odlično izpeljali ta izjemni športni dogodek. Dokaz za to so zadovoljni optimisti, trenerji in drugi spremljevalci, ki se iz leta v leto vračajo v Portorož. Za izvedbo regate je skrbelo približno 60 članic in članov kluba, ki so delo opravili brezhibno« je povedal Mitja Margon , predsednik Jadralnega kluba Pirat Portorož. Rezultati Sailing Point Easter Regatte 2024 Zmagovalec Sailing Point Easter Regatta je postal Tržačan Mattia Di Martino (SVBG), druga je bila Nina Marušić iz Jadralnega kluba Split, ki je bila hkrati tudi najboljša med dekleti, tretji pa Ukrajinec Oleksandr Bolsunovskyi iz Optimist Way. Drugo mesto je med dekleti osvojila Ukrajinka Olha Lubianska (Obolon SK), tretje pa avstrijska jadralka Sofia Blassnig , (SC TWV Achensee). Med slovenskimi optimisti sta bila najboljša Lina Sorta (14. mesto) in Filip Valjavec (18. mesto) iz domačega JK Pirat. Prehodni pokal Sailing Point Easter Regatte za najboljši klub je šel v roke švicarskemu DRCS .
RumenoeNavtikapred 48 dnevi
Ta konec tedna je bilo na slovenskem morju moč videti vrsto različnih jader, od najmanjših optimistov do tistih olimpijskih razredov. Kar trije klubi - JK Jadro Koper, JK Burja Izola in JK Pirat Portorož so organizirali velike mednarodne jadralske dogodke. 29er EuroCup 2024 Slovenija, JK Jadro Koper V Koprskem zalivu se je tretje leto zapored v organizaciji JK Jadro Koper od četrtka, 28. marca, do nedelje, 31. marca 2024, odvijal vrhunski jadralski dogodek - 29er EuroCup 2024 Slovenija. Na regati je sodelovalo 70 posadk mladinskega razreda. Mladi jadralci so zastopali barve Italije, Avstrije, Madžarske, Švice, Nemčije, Poljske, Slovaške, Češke, Švedske, Norveške in Indije. Slovenijo so zastopale tri posadke, ki so novinci tega razreda. Mešana v sestavi Tarin Pečar/Iztok Kalc, moška Liam Al-Dilaimi/Val Mario Colarich in ženska Lana Al-Dilaimi/Sara Ratoša. Prvi dan vremenski pogoji jadralcem niso omogočili plovov, zato so si vzeli čas za druženje, sprostitev in trening na kopnem. Drugi dan so tekmovali v štirih plovih v zmernem do umirjenem vetru. Tretji dan so ob nestabilnem vetru in iskanju najboljšega regatnega polja uspeli izpeljati dva plova, kar je skupaj zadostovalo za oblikovanje zlate in srebrne skupine. Finale je tako potekal na Veliko noč. Na praznik vreme ni razočaralo, dopoldne je jugo udaril s 17 vozli in sunki do 25 vozlov ter vztrajnim, močnim in iznajdljivim jadralcem podal moč v jadra, da so v zlati skupini izpeljali štiri plove, v srebrni pa tri. Za slovenske posadke je bila to kriterijska regata in vse tri so se uvrstile v srebrno skupino ter zaključile takole: 14. mesto v srebrni skupini Tarin Pečar in Iztok Kalc, 16. mesto v srebrni skupini Liam Al-Dilaimi in Val Mario Colarich in 20. mesto v srebrni skupini Lana Al-Dilaimi in Sara Ratoša. Foto: JK Jadro Koper Izola Spring Cup 2024, JK Burja, Izola V Izoli se je ta konec tedna v organizaciji JK Burja odvil že 35. Izola Spring Cup 2024, ki je privabil kar 280 jadralk in jadralcev iz 13 držav. Kot je povedal Jure Žbogar, predsednik organizacijskega odbora, “smo z udeležbo zadovoljni, spet smo na številkah iz predkoronskega časa.” Vremenska napoved je bila precej deževna, a “to jadralcev ni omejevalo, saj so navajeni biti mokri. Dokler je veter in so pogoji za jadrati, smo tudi mi kot organizator zelo zadovoljni.” Izola Spring Cup velja tudi kot naša kriterijska regata za razrede ILCA 6, ILCA 7 in 420, nastopil pa so tudi jadralci razreda ILCA 4. Z veseljem poročamo o zelo uspešnem nastopu naših - v ILCA 7 sta si prvi dve mesti razdelila Ivan Vakhrušev in Benjamin Aganovič, Luka Zabukovec, ki v prvih dveh plovih ni nastopil, je bil osmi, Jure Barl pa 29. V ILCA 6 se je najvišje, na 4. mesto v skupni razvrstitvi uvrstila Alenka Valenčič, ki je zmagala v ženski konkurenci. Osmi je bil Ivan Trunov, 21. Marko Balaban, 30. Tim Gajzer, 38. Val Povalej, 50. Lana Vidmar. Nastopilo je 74 jadralcev. V 420 sta odlično drugo mesto prijadrala Jaka Valjavec in Vid Dobrinja, osma sta bila Ana Planinšič in Teo Gerželj, na deseto in enajsto mesto pa sta se uvrstili posadki Rok Kovačič in Lara Božič ter Jean Jakob Veznaver in Anton Rejec. Že konec prihodnjega tedna, od 5. aprila dalje, čaka JK Burja še en velik dogodek, gostili bodo mladinsko evropsko prvenstvo ILCA 4. 30. Sailing Point Easter Regatta 2024, JK Pirat Portorož Danes se je v organizaciji Jadralni klub PIRAT Portorož zaključila tudi tradicionalna 30. Sailing Point Easter Regatta 2024, ki je v Portorož privabila preko 600 mladih jadralcev na optimistu iz kar 20 držav. Mladi jadralci so se pomerili v raznolikih jadralnih pogojih, danes celo v skoraj 30 vozlih juga, in pokazali, da strahu ne poznajo. Sailing Point Easter Regatta je v 30 izvedbah zrasla v eno največjih srečanj mladih jadralcev v tem delu Evrope in predstavlja izjemno priložnost za promocijo Slovenije, slovenske Istre ter Portoroža in Pirana kot jadranju prijaznih destinacij.
RumenoeNavtikapred 48 dnevi
Danes se s prvimi plovi v Palmi na španskem otoku Mallorca začenja 53. Pokal princese Sofije, ki šteje tudi kot prva letošnja regata svetovnega pokala. Pokal princese Sofije je že tradicionalno prva regata sezone, na kateri se zbere jadralska smetana olimpijskih razredov, da dobi vpogled v pripravljenost po zimskih treningih. Še toliko pomembnejša je letos, saj služi tudi kot vrhunski trening pred tako imenovano “regato zadnje priložnosti” oziroma “the last chance” regato konec aprila v Hyèresu, kjer se bodo na Francoskem olimpijskem tednu podelile še zadnje olimpijske norme. Na prizorišču je že nekaj dni pet slovenskih jadralcev; v formuli kite bo nastopil Toni Vodišek, med dekleti Marina Vodišek, v ILCA 6 jadra Lin Pletikos, v ILCA 7 Žan Luka Zelko, v iQFOiL pa Lina Eržen. Toni Vodišek in Žan Luka Zelko sta Sloveniji in sebi že prijadrala olimpijski nastop, medtem ko se ostali naši zanj še potegujejo. Tako kot drugi naši jadralci bo imel tudi Toni Vodišek v formuli kite ostro konkurenco, med ostalimi svojega velika tekmeca, svetovnega prvaka 2023, singapurskega jadralca Maximiliana Maederja. Toni je s Palme sporočil: “Imamo toplo vreme, za nami je nekaj dni treningov, prišlo je sonce, imeli smo nekaj zelo močnega vetra in ogromnih valov. To bo prva regata letošnjega leta, na kateri bomo videli, kako dobro smo pripravljeni. Žal nismo dobili novih kajtov, ampak nekaj smo vseeno uredili. Slovenska olimpijska jadralna ekipa, midva z Žanom, je za 53. princeso Sofijo pripravljena. Upajmo na vse najboljše zame in za vse naše Slovence, tukaj je kar velika ekipa, in želim srečo tudi vsem ostalim.” Marina Vodišek dodaja: “Verjamem v trud, ki sem ga vložila, in v proces, ki me vodi naprej. Na tekmo sem pripravljena in dala bom vse od sebe. Ne glede na izid bom ponosna na svojo pot in trud. Izjemno sem hvaležna za podporo svojih staršev.” Tudi za Marino Vodišek bo ta regata dober trening pred regato zadnje priložnosti za osvojitev olimpijske norme v Hyèresu. Enako velja za Lin Pletikos v ILCA 6 ter za Lino Eržen v iQFOiL. Lin Pletikos bo jadrala v konkurenci 117 jadralk. S Palme sporoča: “Na Palmi smo že več kot dva tedna, vendar sem zaradi prebavnih težav in potem tudi premočnega vetra in valov izpustila nekaj dni treningov. Medtem sem opravila meritve, registracijo in še zadnji trening pred začetkom regate, ki bo služila tudi kot priprava na zadnje kvalifikacije za OI v Hyèresu. Za naslednje dni je še vedno napovedanega kar veliko vetra, nato pa naj bi se malo umirilo, kar kaže na lepo regato.” Trener Igor Eržen, ki spremlja Lino Eržen, dodaja: “V ponedeljek začneva z Lino zadnjo tekmo pred kvalifikacijsko v francoskem Hyèresu. Pogoji tukaj so kar pravšnji za dober trening in tekmo. Val Eržen trenira doma in se nama bo pridružil v Hyèresu.” Lina Eržen se bo pomerila v konkurenci 76 jadralk in kot pravi, “je pripravljena.” V ILCA 7 se bo s konkurenco pomeril tudi olimpijec Žan Luka Zelko, ki je zimske mesece namenil predvsem kondicijskim pripravam. Takole pravi: “Jutri se s prvimi plovi začne svetovni pokal na Palmi. Sem sem prispel nekaj dni prej, saj sem si po evropskem prvenstvu vzel krajšo pavzo od jadranja in se osredotočil bolj na kondicijo in mislim, da je bila to pravilna odločitev. Tudi mentalno se počutim spočitega in pripravljenega na to regato. Jutri startamo v močnem vetru, potem pa počasi skozi teden pričakujemo dosti manj vetra. Je veliko jadralcev in verjamem, da bo kar napeta tekma in komaj čakam jutrišnji start.” Regata se bo odvijala do sobote, 6. aprila, ko so na sporedu regate za medalje.

sobota, 30. marec

RumenoeNavtikapred 50 dnevi
Ta konec tedna je na slovenski obali živahno - kar trije klubi organizirajo velike jadralske dogodke in pod jadri se bodo pomerili tako optimisti kot nekoliko starejši jadralci, nekateri od njih tudi na slovenskih kriterijskih regatah. JK Jadro Koper že od včeraj gosti 29er EuroCup 2024 Slovenija, ki je privabil vrhunske jadralce razreda 29er z vsega sveta. “Na regati sodeluje 70 posadk iz 12 držav, med katerimi se prvič predstavlja tudi posadka iz Indije. Med udeleženci regate prevladujejo ekipe iz Nemčije s 17 posadkami, sledijo Italija, Avstrija in Madžarska. Slovenijo bodo ponosno zastopale tri posadke - Lana Al-Dilaimi in Sara Ratoša, Tarin Pečar in Iztok Kalc ter Liam Al-Dilaimi in Val Mario Colarich,” so sporočili iz JK Jadro Koper. Za slovenske jadralce je to tudi kriterijska regata za 29er. Včeraj so zaradi dežja in brezvetrja žal ostali na obali, upamo pa, da bodo od danes do nedelje lahko izpeljali predviden regatni program. Še ena kriterijska regata se odvija ta konec tedna na slovenski obali - JK Burja iz Izole gosti mednarodni Izola Spring Cup 2024, kriterijski nastop pa bodo imeli naši jadralci razredov ILCA 6, ILCA 7 in 420. V ILCA 7 bodo v konkurenci 30 jadralcev slovenske barve zastopali Luka Zabukovec, Ivan Vakhrušev, Jure Barl, Luca Fajman in Benjamin Aganovič. V ILCA 6 nastopa 80 jadralcev, med njimi tudi Alenka Valenčič, Lana Vidmar, Marko Balaban, Tim Gajzer, Val Povalej in Ivan Trunov. V razredu 420 nastopa 47 posadk, od slovenskih pa Jean Jakob Veznaver in Anton Jerec, Peter Koprivec in Rodian Krantov, Jaka Valjavec in Vid Dobrinja, Ana Planinšič in Teo Gerželj, Roža Sabadin in Riana Arinova ter Rok Kovačič in Lara Božič. Med velikonočnimi prazniki se jadra tudi v Piranskem zalivu, ki je poln jader mladih optimistov. Med 27. in 31. marcem 2024 Jadralni klub Pirat Portorož gosti več kot 600 optimistov na jubilejni, že 30. Velikonočni regati - Sailing Point Easter Regatti, ki velja za najštevilčnejšo v tem delu Evrope. Sailing Point Easter Regatta je v 30 izvedbah zrasla v eno največjih srečanj mladih jadralcev v tem delu Evrope in predstavlja izjemno priložnost za promocijo Slovenije, slovenske Istre ter Portoroža in Pirana kot jadranju prijaznih destinacij. Vsako leto v Portorož privabi nekatere najboljše mlade evropske jadralce in tudi letos je tako. Jubilejnega dogodka se udeležuje več kot 600 otrok iz 20 držav. Mitja Margon , predsednik JK Pirat Portorož: “Organizacija tako številčne in prepoznavne regate je privilegij in obenem velika odgovornost. Izjemno smo hvaležni, da se na regato vsako leto vrača toliko otrok, trenerjev in družin in da mnogi ohranjajo lepe spomine na velikonočne praznike v Portorožu. Naš cilj je, da regata še naprej raste in ostaja na tako visokem nivoju, zato se bomo še naprej trudili za izboljšave in razvoj. Zahvaljujem se ožji organizacijski ekipi, vsem članom kluba, prostovoljcem in podpornikom, ki verjamejo v naše delo in nam pomagajo pri uresničevanju ciljev.”

petek, 29. marec

RumenoeNavtikapred 51 dnevi
Bencinska črpalna na obali v mestu Novalja na Pagu je porušena. Na otoku ni več možnosti za natakanje goriva v plovilo. Bencinsak črpalka v mestu Novalja je bila edina možna lokacija, kjer se je bilo možno oskrbeti z gorivom na otoku Pag. Kljub temu, da je bila globina morja le dober meter, je bilo z motornimi plovili možno pristati in se oskrbeti z gorivom. V poletni sezoni je bila običajno zelo obremenjena in čakalna vrsta je bila vedno dolga. Ta mesec so bencinsko črpalko porušili. V plani ni postavitev nove črpalke. V naslednjem mesecu nameravajo pripraviti razpis za mobilno bencinsko črpalko. V kolikor bo razpis uspešen in se bo nanj prijavil kateri izmed ponudnikov, bo otok imel mesto za oskrbo plovil z gorivom, v nasprotnem na Pagu ne bo več te možnosti. Gorivo bo potrebno natočiti v eni izmed bližnjih črpalk kot so Rab , Nerezine , Lošinj ali Zadar .

sreda, 27. marec

RumenoeNavtikapred 53 dnevi
Prihod velikonočnih praznikov naznanja prebujenje pomladi in prinaša novo upanje ter svež začetek. Za ljubitelje morja, jezer in rek je to popoln čas za pripravo na nove avanture na vodi. Letos, v duhu praznovanja in priprav na uživanje, ima naša trgovina posebno velikonočno akcijo, ki bo razveselila tako izkušene navtike kot tiste, ki šele stopajo v svet vodnih športov. Ekskluzivni 15% popust na navtično opremo in vodne športe V času te posebne velikonočne promocije ponujamo ekskluzivni 15% popust na vso opremo za vodne športe blagovne znamke Jobe in na navtično opremo. Naša spletna trgovina Motonautika Shop , je že znana po svoji široki ponudbi kakovostne opreme, ki zdaj postaja še dostopnejša. Ne glede na to, ali iščete nov napihljiv sup, wetsuit, vodne smuči, rešilni jopič ali katerikoli drug kos opreme, je sedaj pravi čas za nakup. Prednosti nakupa pri nas Zakaj izbrati prav našo trgovino? Ne samo, da zagotavljamo širok izbor opreme najvišje kakovosti, ampak vsak izdelek prihaja z zagotovilom zadovoljstva. Naši izdelki so zasnovani za dolgotrajno uporabo in maksimalno varnost, kar potrjujejo številna pozitivna mnenja naših strank. Poleg tega je  naša ekipa strokovnjakov vedno na voljo za svetovanje in pomoč pri izbiri idealne opreme za vaše potrebe. Prava izbira za vas! Izbira prave opreme za vodne športe in navtiko je ključna za zagotovitev varnosti in užitka na vodi. Priporočamo, da pred nakupom razmislite o svojih potrebah, izkušnjah in željah. Vodni športi zahtevajo različno opremo, zato je pomembno, da se odločite za tisto, ki najbolj ustreza vašemu stilu in željam. Da bi v polnosti izkoristili našo velikonočno akcijo, obiščite našo spletno trgovino na Motonautika Shop in raziskujte našo ponudbo. Popust bo samodejno upoštevan pri blagajni, tako da lahko brezskrbno dodajate želene izdelke v košarico. Ne pozabite, da je ponudba časovno omejena (do 4. 4. 2024), zato ne zamudite te izjemne priložnosti za nakup vaše opreme. Velikonočna akcija v Motonautika Shop je popolna priložnost za vse, ki želijo izkoristiti prihajajoče tople mesece na vodi. S 15% popustom na vso opremo za vodne športe in navtično opremo smo prepričani, da boste našli vse, kar potrebujete za nepozabne avanture. Ne odlašajte, obiščite nas danes in si zagotovite opremo, ki bo obogatila vaše izkušnje na vodi!
RumenoeNavtikapred 53 dnevi
Od regate z 90 udeleženci do največje regate v tem delu Evrope. V Piranskem zalivu bo jadralo več kot 600 optimistov. Med 27. in 31. marcem 2024 bo Jadralni klub Pirat Portorož (JK Pirat) gostil več kot 600 nadobudnih optimistov na jubilejni 30. Sailing Point Easter Regatti, ki velja za najštevilčnejšo v tem delu Evrope. Sailing Point Easter Regatta je v 30 izvedbah zrasla v eno največjih srečanj mladih jadralcev v tem delu Evrope in predstavlja izjemno priložnost za promocijo Slovenije, slovenske Istre ter Portoroža in Pirana kot jadranju prijaznih destinacij. Vsako leto v Portorož privabi nekatere najboljše mlade evropske jadralce. Tudi letos bo tako. Jubilejnega dogodka se bo udeležilo več kot 600 otrok iz 20 držav. Mitja Margon , predsednik JK Pirat Portorož: “Organizacija tako številčne in prepoznavne regate je privilegij in obenem velika odgovornost. Izjemno smo hvaležni, da se na regato vsako leto vrača toliko otrok, trenerjev in družin in da mnogi ohranjajo lepe spomine na velikonočne praznike v Portorožu. Naš cilj je, da regata še naprej raste in ostaja na tako visokem nivoju, zato se bomo še naprej trudili za izboljšave in razvoj. Zahvaljujem se ožji organizacijski ekipi, vsem članom kluba, prostovoljcem in podpornikom, ki verjamejo v naše delo in nam pomagajo pri uresničevanju ciljev." O izjemnem pomenu, ki ga ima športni turizem za destinacijo Portorož in Piran, sta se strinjala tudi Christian Poletti , podžupan Občine Piran, in Elena Šverko iz Turističnega združenje Portorož, ki sta organizatorjem čestitala za izjemne uspehe in poudarila prizadevanja Občine ter Združenja pri podpori klubu. Prva Velikonočna regata z 90, letošnja z več kot 600 udeleženci “Prva regata je leta 1993 nastala spontano, na pobudo takratnega predsednika avstrijske zveze optimistov Wernerja Delle Kartha , ki je klubu poslal prošnjo za gostovanje 30 jadralcev razreda Optimist v času velikonočnih praznikov. Takratno vodstvo kluba se je odločilo, da organizira posebno, dvodnevno regato in jo poimenuje Velikonočna regata. Udeležilo se je je okrog 90 jadralcev iz obalnih klubov, posamezniki iz zamejstva in avstrijski jadralci,” se začetkov spominja Vera Maraspin Čarman , častna članica kluba in do nedavnega vodja organizacijskega odbora in gonilna sila regate. Prva štiri leta je bila regata dvodnevna. Število jadralcev je postopoma raslo. Slovencem, Avstrijcem in Italijanom so se v naslednjih letih pridružili še Nemci, Hrvati in Madžari – vsega skupaj jih je bilo približno 130. Leta 1997 so v klubu prvič organizirali tridnevno Velikonočno regato, ki je v Portorož med prazniki pritegnila še več jadralcev že teden dni pred uradnim pričetkom dogodka. Leta 2005 je regata štela skoraj 400 jadralcev iz osmih držav. Takrat je klub kot glavno nagrado v žrebu prvič podaril jadrnico razreda Optimist, kar je postala tradicija. Skozi leta se je število udeležencev in držav postopoma večalo, Velikonočna regata pa je postala ena najpomembnejših za razred Optimist v Evropi. Ob podpori lokalne skupnosti je še dodatno pridobivala na veljavi. Organizacijo regate je v letih 2020 in 2021 preprečila pandemija, zato so jo jadralci še toliko bolj pričakovali leto kasneje. Od leta 2022 je regata postala štiridnevna, kar je dodatno popestrilo dogajanje na morju in spomladanski turistični utrip Portoroža in Pirana. Povezovanje s čezmejnimi klubi V zadnjih letih je Jadralni klub Pirat naredil še korak dlje k povezovanju klubov in promociji jadranja med mladimi. S prijateljskima kluboma Tržaškim pomorskim klubom (Club Nautico Triestino) Sirena in Società Velica di Barcola e Grignano je povezal štiri uveljavljene regate v razredu Optimist v Adriatic Golden Series powered by Sailing Point . Cilj serije je doseči še večjo udeležbo na skupnih regatah in biti zgled medsebojnega sodelovanja in pomoči. Zelena in pisana 30. izvedba regate Piratovci bodo tudi leto poskrbeli, da bo regata trajnostno naravnana, zato so se med drugim povezali z Rižanskim vodovodom Koper in Javnim podjetjem Okolje Piran, s katerima bodo širili sporočilo o pomenu pitne vode in skrbi za okolje. V ta namen bodo z želvico Kareto Carletto organizirali tudi čistilno akcijo obale ob klubu. Regata pa letos ne bo samo zelena. Za pisano podobo jubilejnega dogodka je poskrbela jadralka, olimpijka in dolgoletna članica JK Pirat Veronika Macarol Tadič , ki je v grafiko ujela optimiste na morju, silhueto Pirana in Julijske Alpe v ozadju
RumenoeNavtikapred 53 dnevi
Z današnjim dnem je na voljo posodobljena različica aplikacije eNavtika za mobilne naprave na platformah Android in iOS. Danes smo posodobili obe verziji aplikacij za mobilne naprave. Poleg manjših popravkov smo dodali kategorijo NASVETI, v kateri lahko najdete 300 različnih koristnih nasvetov. Nasveti so razdeljeni v kategorije: Splošni nasveti Sidranje Hidrografija Jadrana Navigacija Radijska komunikacija Vreme Manevriranje Vozli Zakonodaja Signali Motorji, pogoni Najem plovila Vzdrževanje plovila Drugi nasveti Mornarske veščine Jadralske rute Legende Otoki Varnost na morju Najlepše plaže V kolikor se aplikacija ne bo posodobila avtomatsko, jo posodobite ročno. Če še nimate aplikacije, si jo še vedno lahko naložite brezplačno ! Naloži aplikacijo eNavtika za Android eNavtika za iOS NALOŽI BREZPLAČNO Po namestitvi aplikacije se morate prijaviti. Za prijavo uporabite iste uporabniške podatke, kot jih imate za prijavo na spletno stran. Ko boste enkrat prijavljeni, vam podatkov ne bo več treba vpisovati. Aplikacija si jih bo zapomnila sama. Če še niste registrirani, lahko registracijo izvedete preko aplikacije. Kaj vse omogoča mobilna aplikacija Ko boste vstopili v aplikacijo, se bo odprla stran z zadnjimi novicami. V spodnjem delu zaslona se bodo prikazale tri ikone: Novice, Vodnik, Vreme in Nasveti. Z njimi prehajate med delom z navtičnimi novicami, vodnikom po Jadranu, uradno vremensko napovedjo hrvaškega DHMZ in Nasveti za varno plovbo. eNavtika za Android eNavtika za iOS Vodnik po Jadranu Z dotikom ikone Vodnih se vključi del aplikacije, ki prikazuje Vodnik po Jadranu. Aplikacija s pomočjo GPS-sprejemnika avtomatsko poišče vašo lokacijo, ki jo prikaže na sredini ekrana. Z uporabo dveh prstov lahko prikaz povečujete ali zmanjšujete. Na ekranu se vam bodo pokazale vse interesne točke v vaši bližini. Bolj kot boste približali prikaz, več točk se bo prikazalo. Z dotikom posamezne ikone interesne točke se odpre okno s podrobnostmi. Na vrhu so prikazane fotografije. Če za interesno točko obstaja tudi videoposnetek, je ta dosegljiv kot zadnja fotografija v galeriji slik. Za boljši pregled fotografij, lahko vključite celozaslonski prikaz fotografij, kjer bodo detajli lokacije bolje vidni. Vsaka lokacija je podrobno opisna. Na voljo so podatki o številu privezov (sidrišča, kjer sidrate na lastnem sidru, imajo prikazano število 0, ker ni nameščenih naprav za privez plovila), globini vode, obratovalnem času, najbližji bencinski črpalki in številne druge informacije. Vsaka lokacija ima tudi: natančen opis posebnosti pri vplutju, tipu morskega dna, kvaliteti sidrišča, zaščiti pred vetrovi ter 3-dnevno vremensko napoved za lokacijo Da boste laže izbrali primeren zaliv glede na vremensko napoved, so pri vsaki točki prikazani tudi bližnji zalivi, marine in luke, pri katerih je označeno, pred katerimi vetrovi so zaščiteni. Komentarji Če ste obiskali interesno točko, lahko svojo izkušnjo vpišete med komentarje in sporočite tudi drugim navtikom, kakšne so vaše izkušnje (samo android). eNavtika za Android eNavtika za iOS
RumenoeNavtikapred 53 dnevi
Ladjedelnica Safehaven, ki je specializirana za gradnjo izjemno hitrih reševalnih plovil, je splovila svoj prvi hitri katamaran T-2000 Voyager. Motorni katamaran T-2000 Voyager so razvili z namenom, da trgu ponudijo izjemno učinkovito plovilo za raziskovanje svetovnih morij. Zaradi svoje oblike je izjemno stabilno, dosega hitrosti plovbe med 30 in 40 vozlov, pri nižjih hitrosti pa lahko prepluje tudi več kot 3000 nmi z enim samim polnjenjem rezervoarjev za gorivo. Njegov doseg pri plovbi s hitrostjo 30 vozlov znaša več kot 1000 nmi, pri hitrosti 16 vozlov več kot 1700 nmi, pri hitrosti 8-9 vozlov pa lahko prepluje več kot 3000 nmi, zaradi česar se lahko z njim podamo čez Atlantik. T-2000 Voyager izpolnjuje vse zahteve jahte tipa Explorer. Lastniku zagotavlja hitro plovbo do oddaljenih in manj gostoljubnih lokacij z vsem udobjem na krovu. V različici z močnejšimi motorji in dodatnimi hidrokrili lahko preseže hitrosti plovbe več kot 50 vozlov. Ker so v ladjedelnici pri zasnovi novega plovila uporabili bogate, več kot 25-letne izkušnje, ki jih imajo z gradnjo reševalnih plovil (SAR – Search And Rescue). Njegova plovba pri hitrosti 30 vozlov je zato zelo udobna tudi pri slabših vremenskih razmerah in razburkanem morju. Notranjost Zelo prostorna, razkošno opremljena glavna kabina je zasnovana za petčlansko posadko. Ima osrednji krmilnik z dvema sedežema in navigacijski sedež, vsi pa so sedeži z zračnim vzmetenjem Grammer za ublažitev udarcev. Navigacijska konzol je dovolj široka, da sprejme štiri Garminove 16-palčne zaslone. Spodnja pregradna konzola med sedežema vsebuje namensko nadzorno ploščo Empire Buss z zaslonom na dotik, ki omogoča spremljanje in upravljanje vseh sistemov plovila. Navigacijski prostor ima stekleno digitalno kartografsko mizo s 40-palčnim zaslonom na dotik, ki omogoča udobno načrtovanje poti. Na levi strani ob krmilnem delu je nameščena ležalna garnitura z mizo za 2 do 3 osebe, kar zagotavlja družabno območje spredaj, kar potnikom omogoča, da prav tako kot krmar uživajo v pogledu naprej. LED-trakovi za razsvetljavo so integrirani v strop in zagotavljajo prilagodljivo vzdušje v glavni kabini. V zadnjem delu je kuhinja z delovno ploščo v obliki črke U, ki vključuje dvojno korito, električno kuhalno ploščo 250 V, konvekcijsko pečico in mikrovalovno pečico. Kuhinja vsebuje velik hladilnik in zamrzovalnik skupaj s kompaktnim pomivalnim strojem in številnimi predali za shranjevanje. Notranja stran delovne plošče vključuje skriti 42-palčni TV, ki se dviguje s pomočjo elektromotorja. Jedilna miza je na električnih podstavkih, ki omogočajo pretvorbo v veliko ležišče. Tehnični podatki Dolžina čez vse 21,4 Dolžina vodne linije: 17,95 Dolžina trupa: 18,4 Teža praznega plovila 29.500 kg Ugrez: 1,25 m Širina plovila: 6,26 m Motorji: MAN 12V 1550 KM Pogon: France Helicas SDS površinski pogon Rezervoar vode: 400 l Rezervoar goriva: 5000 l Rezervoar goriva: 11.500 l (Absolute) Certifikat: RCD kategorija A, MCA kategorija II

torek, 26. marec

RumenoeNavtikapred 54 dnevi
Danes ponoči (po lokalnem času) je tovorna ladja trčila v most v mestu Baltimore (zvezna država Maryland, ZDA) in ga porušila. Ponoči, okrog 1.30 ure (po lokalnem času) je v mestu Baltimore v ZDA prišlo do tragične nesreče. 300-metrska kontejnerska ladja je trčila v most Francis Scott Key na reki Patapsco. Kovinski most dolg več 100 m se je v celoti porušil. Koliko vozil in ljudi je bilo na njem v trenutku nesreče, ni znano. Znan je le podatek podjetja, ki je izvajalo vzdrževalna dela na mostu, da je bilo v času nesreče na njem osem njihovih delavcev. Enega so našli, preostalih sedem pogrešajo. Po njegovih informacijah, naj bi bilo v času trka na mostu več tovornih vozil in eno osebno. Po prvih ocenah je 20 oseb pogrešanih. Reševalna akcija poteka. Aktivirali so številna plovila in podvodne potapljače. Baltimore je deveto največje pristanišče v ZDA. Zaradi nesreče je trenutno blokirano. Vanj ni možno ne vpluti ne izpluti. Po neuradnih informacijah je do nesreče prišlo zaradi odpovedi pogona na kontejnerski ladji Dali, ki pluje pod singapursko zastavo. Pred trkom je ladja spustila sidro, kar pa ni preprečilo trka v steber mostu. Ladja je nameravala izpluti iz pristanišča proti Colombu, kamor naj bi priplula 22. 4. 2024. Zgrajena je bila leta 2015. V dolžino meri 300 m in 50 v širino. Trk ladje v most Most danes zjutraj
RumenoeNavtikapred 54 dnevi
Ob 140-letnici ladjedelnice Beneteau bodo v letošnjem letu omogočili testiranje njihove hitre jadrnice First 36. Testiranja bodo potekala po celotni Evropi med 1. aprilom in 31. majem. Testni dnevi jadrnice First 36 so idealna priložnost, da preizkusite novo jadrnico, ki je prejela številne nagrade in zajadrate s plovilom, ki z lahkoto izglisira. Izjemne plovne lastnosti First 36 zagotavlja nepozabno jadralsko izkušnjo za vse, ki si želite hitrega jadranja, se radi udeležujete regat ali pa si želite vznemirljivega družinskega jadranja. Zaradi svoje izjemno lahke zasnove v kombinaciji s potovalno jadrnico je odlična pod jadri in presega vsa merila v svoji kategoriji. Nova merila udobja First 36 je preprosta, udobna in vsestranska jadrnica z izjemno svetlo notranjostjo. Kljub svoji športni naravnanosti se pod krovom skrivajo tri kabine, v katerih lahko udobno prespi šest članov posadke. Testiraj plovilo Jadrnico First 36 je možno preizkusiti v obdobju med 1. aprilom in 31. majem na različnih lokacijah v Evropi. Testni dnevi bodo potekali v Nemčiji, Švici, Franciji, Združenem kraljestvu, Nizozemskem Norveškem, Španiji, Turčiji, Grčiji in seveda na Hrvaške. Sloveniji bo najbližje testiranje na Hrvaškem v Splitu. Svoj termin si lahko rezervirate na tej povezavi: TEST BENETEAU FIRST 36

ponedeljek, 25. marec

RumenoeNavtikapred 55 dnevi
Ladjedelnica Karnic je ena izmed najhitreje rastočih ladjedelnic v svetu. Dolgoletne izkušnje pri izdelavi plovil so sinonim za visoko kvaliteto, inovativne rešitve in odlične plovne lastnosti. Vsa plovila so izdelana v zaprtih kalupih s sistemom vbrizgavanja, kar zagotavlja izjemno trdnost plovil z majhno težo. Karnic SL 600 je namenjen dnevnim izletom v zaliv, s prostorno kabino v podpalubju pa je primeren tudi za krajša križarjenja. Na krov lahko sprejme sedem oseb. Na krovu Visok premec je v celoti namenjen poležavanju na soncu. Na njem je oblazinjeno ležišče, ki ima privzdignjen vzglavni del in omogoča udobno poležavaje na soncu. Na obeh straneh ima poglobljen prehod proti krmi plovila. Robustna in visoka ograja zagotavlja varen prehode tudi med plovbo. Krmarjeva konzola je na desni strani, v levi pa je vhod v podpalubje. Omogoča namestitev centralnega zaslona in vseh drugih instrumentov za nadzor motorja in enostavno navigacijo. Krmarju in sopotniku sta namenjena dva široka sedeža s preklopnim prednjim delom, ki omogoča udobno namestitev med plovbo v sedečem ali stoječem položaju. V hrbtnem delu se skriva priročna kuhinja. V njej je umivalnik, poleg njega pa lahko vgradimo tudi kuhalnik. Pod pultom je prostor namenjen prenosni hladilni torbi ali predalniku za skladiščenje opreme. Krmni del plovila je poln inovacij, ki jih vidimo le pri Karnicu. Sedežna garnitura omogoča namestitev štirih oseb, ki so vse obrnjene v smeri plovbe. Stranske dele lahko preklopimo in spremenimo v dve ležišči ali v sedežno garnituro v obliki črke U. S centralno mizo se krma spremeni v družaben prostor, kjer lahko obeduje celotna posadka. V bokih plovila je veliko prostora za shranjevanje športne opreme, kot so vodne smuči, wake board-i, ribiška oprema in podobno. Pod krovom Vhod v podpalubje je v levem delu centralne konzole in je zaščiteno z vetrobranskim steklom. Dvodelna vrata se odpirajo na široko in omogočajo enostaven dostop do kabine. Zaradi privzdignjenega premca je kabina izjemno visoka za plovilo dolžine 6 m. v Njej je sedežna garnitura v obliki črke U, ki se spremeni v udobno ležišče za dve osebi. Tehnični podatki Dolžina preko vsega: 6.7 m Dolžina trupa: 5.9 m Širina: 2.45 m Teža brez motorja: 1.020 kg Največja moč motorja: 175 KM Gorivo: 135 L Voda: 45 L Kabine: 1 Ležišča: 2 Nosilnost: 7 oseb Plovilo je na voljo v prodajnem salonu As Boats d.o.o., uradnemu zastopniku plovil Karnic v Sloveniji. Več informacij na mailto:info@as-boats.si in tel: +386 (0)2 608 41 42. Na voljo je tudi tesno plovilo na katerem je že nameščen motor Suzuki DF175APX (digitalne komande) in številna dodatna oprema: Blazine za sončno ploščad v kokpitu Miza z možnostjo postavitve v kopitu Kopalne ploščadi - par s kopalno lestvijo Blazine na premcu Bimini top, podaljšani nazaj proti krmi Pokrivalo kokpita SeaDek na kopalnih ploščadih Modre ambientalne luči v kokpitu Igloo coolbox 51lt, weekender namestitev Hidravlični volanski mehanizem GPS Simrad GO7