Vir: eNavtika

četrtek, 10. oktober

RumenoeNavtikapred 41 dnevi
Se želite odpraviti na nekaj dnevno jadranje? Bi radi najeli plovilo le za 3 dni in to po izjemno ugodni ceni? Če ste na zgornja vprašanja odgovorili z DA, potem imamo za vas izjemno ponudbo. V marini Pirovac so na voljo 3 hitre potovalne jadrnice Elan E4, ki jih je možno najeti v času od 16.-19.2024. Cena za to hitro jadrnico znaša zgolj 410 EUR. Kot dodatek boste dobili genaker in se boste lahko izpopolnili v jadranju z vetrom. Vse jadrnice so letnik 2019, so dobro opremljene in dobro ohranjene. Za več informacij se lahko obrnete na JK Ravbar, Brane tel.: 041 442 902
RumenoeNavtikapred 42 dnevi
Na letošnjem Biograd Boat Showu 2024, največjem navtičnem dogodku v regiji, ki bo potekal od 23. do 27. oktobra, bo svojo premiero doživelo plovilo Ranieri Next 255 LX . Moto-Nautika, eden vodilnih slovenskih zastopnikov evropskih plovil, bo na sejmu predstavila ta nov model, ki je rezultat dolgoletnih inovacij italijanskega proizvajalca Ranieri International . Obiskovalci bodo imeli priložnost tudi preizkusiti model Next 275 na vodi, kar omogoča neposredno primerjavo med obema modeloma. Plovilo Ranieri Next 255 LX , dolgo 7,80 metra in široko 2,50 metra, navdušuje z izjemno prostornostjo in udobjem, sodobno notranjostjo ter naprednimi navigacijskimi sistemi. Ta model je zasnovan tako, da zagotavlja maksimalno udobje tako za krajše izlete kot za daljša križarjenja, zaradi česar je še posebej priljubljen med družinami in navtičnimi navdušenci, ki cenijo vrhunsko kakovost in inovativne rešitve. Zmogljiv motor omogoča gladko in zanesljivo plovbo, kar je še eden od razlogov, da ga bodo številni obiskovalci želeli preizkusiti. Predhodna najava Moto-Nautika vabi vse zainteresirane kupce, da se predhodno najavijo v prodajnem oddelku, kjer bodo deležni posebnih ugodnosti in dodatnih informacij o plovilih. Predhodna najava omogoča lažjo organizacijo sestankov, svetovanj, ogledov in testnih voženj Nexta 275 . Oba modela, Next 255 LX in Next 275 , predstavljata vrhunsko izbiro za vse, ki cenijo kakovostno zasnovo, funkcionalnost in prestiž italijanske izdelave. Biograd Boat Show 2024 bo zagotovo dogodek, ki ga ljubitelji navtike ne smejo zamuditi. Premiera Ranieri Next 255 LX in možnost preizkusa modela Next 275 bosta obiskovalcem ponudili vpogled v prihodnost oblikovanja in zmogljivosti plovil. Next 255 LX v salonu Moto-Nautike Takoj po sejmu, bo plovilo na voljo za ogled v salonu Moto-Nautike, na ptujski 63, v Miklavžu. Demo plovilo bo na voljo tudi za odkup. Prepričani smo, da bo Ranieri Next 255 LX pritegnil veliko zanimanja, saj združuje vse lastnosti, ki jih sodobni kupec išče v plovilu – zmogljivost, eleganco, inovativnost in vrhunsko kakovost. Kontakt: Moto-Nautika d.o.o. T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) M: +386 31 300 903 E: prodaja@moto-nautika.com Spletna stran: www.moto-nautika.com {gallery}ranieri-next-255-lx{/gallery}

sreda, 9. oktober

RumenoeNavtikapred 43 dnevi
Po lanskem izjemnem uspehu se ekipa Karpo pod vodstvom Maksa Vrečka znova odpravlja na regato Rolex Middle Sea Race 2024. Rolex Middle Sea Race velja za eno izmed najzahtevnejših odprtomorskih regat na Mediteranu. V lanskem letu sta se regate udeležili dve ekipi, jadrnica Karpo in Macropus. Ekipi Karpo iz škofjeloškega jadralskega kluba Loka Timing, ki jo vodi Maks Vrečko, je v lanskem letu uspel izjemen podvig. Z odličnim jadranjem so zasedli prvo mesto v svoji skupini. V začetku tedna so že izpluli iz matične marine v Biogradu n/m in se odpravili proti Malti. Rolex Middle Sea Race se začenja v Valletti na Malti. Na letošnjo regato je prijavljenih kar 116 jadrnic, kar je 9 več kot lani. Jadralci morajo obpluti Sicilijo skozi Mesinsko ožino, po severu Sicilije zapluti do otoka Favignana, se obrniti proti jugu in obpluti otok Lampeduza po južni strani, nato pa se vrniti v izhodišče, ikonično mesto Valletta. Teoretična razdalja, ki jo morajo prepluti jadralci, znaša 606 nmi. Dosedanji rekord regate je postavil katamaran MOD 70 z imenom Argo leta 2021. Skiper Jason Carroll je s svojo posadko za plovbo potreboval zgolj 33 ur 29 min in 28 s. Najhitrejša enotrupna jadrnica pa je bila impozantna, 100 čevljev (33 m) dolga Comanche, ki je za plovbo potrebovala le 40 ur 17 min in 50 S. Ob izplutju iz matične marine je skiper ekipe Maks Vrečko povedal: »Dan D je končno tu! Po sedmih mesecih trdega dela in priprav je naša Karpo danes izplula na dolgo pot proti Malti, kjer jo čaka velika preizkušnja – Rolex Middle Sea Race. Čeprav smo vedeli, da ta trenutek prihaja, je vsako slovo polno čustev. Težko je opisati ure, dni in nešteto trenutkov, ki smo jih preživeli skupaj na pripravah. Zdaj pa je čas, da Karpo zaživi svoje naslednje poglavje – na tisoče navtičnih milj jo čaka! Karpo ni le jadrnica. Je naš tihi član posadke, ki nas nagradi za dobro delo in pokaže, kdaj prestopamo meje, a nam vseeno odpušča, če jo le znamo poslušati.« Regata se začne 19. 10. 2024. V celoti jo bomo spremljali s prispevki, ki nam jih bo ekipa Karpo pošiljala direktno s plovbe.
RumenoeNavtikapred 43 dnevi
Alenka Artnik je postavila nov rekordni dosežek in že petič zapored postala svetovna prvakinja v potapljanju na dah. Alenka Artnik se je ta konec tedna udeležila svetovnega prvenstva v potapljanju na dah, ki poteka med 2. in 13. 10. 2024 v Kalamati v Grčiji. Že petič zapored je postala svetovna prvakinja v kategoriji z enojno plavutjo. S potopom do vratolomne globine 116 m je ubranila naslov svetovne prvakinje. S svojim dosežkom je izjemno zadovoljna. Pred tekmovanjem se je borila z zdravstvenimi težavami. Zato se je morala odpovedati številnim treningom, kar je botrovalo povečanju stresa. Po zaključenem potopu je povedala, da je neizmerno srečna, zadovoljna in sproščena. Drugo mesto na tekmovanju je zasedla Japonka Hanako Hirose, ki se je potopila do globine 113 m in postavila japonski državni rekord. Na tretje mesto se je uvrstila Italijanka Alessia Zecchini, ki se je potopila do globine 109 m. Ogled celotnega potopa na tej povezavi: Alenka Artnik - potop do 116m Foto: FB-Alenka Artnik

torek, 8. oktober

RumenoeNavtikapred 43 dnevi
Od 4. do 6. oktobra je na zahodni obali mesta Splita potekal prvi Charter Show CROYA Split poslovni sejem, kjer so se predstavile najprestižnejše jahte za najem na Hrvaškem. Čeprav je bil ogled jaht rezerviran izključno za poslovne obiskovalce, so Splitčani resnično uživali v impozantnem pogledu na luksuzna plovila v središču mesta. Približno 200 čarterskih agentov iz vsega sveta je prišlo, da bi se osebno seznanili s floto motornih jaht, jadrnic, guletov in katamaranov, dolžine od 20 do 55 metrov. Med jahtami na čarterskem sejmu CROYA je izstopala Scorpios, 52-metrska luksuzna motorna jahta. Zgradili so ga v ladjedelnici Radež, splovili leta 2023, tedenski najem z vsemi stroški pa stane 215.000 evrov. Ta impresivna jahta lahko sprejme do 12 ljudi, v šestih luksuznih kabinah, medtem ko 10-članska posadka zagotavlja vrhunsko izkušnjo jadranja in bivanja na krovu. Z jacuzzijem na krovu, popolno opremo za fitnes in prostorno teraso za sončenje z barom in dnevnim prostorom Scorpios ponuja vrhunsko udobje in zabavo. Notranjost izžareva kombinacijo klasičnega in sodobnega dizajna, čudovit salon pa ima panoramski razgled in balkon, ki se odpira nad morje. 40 metrov dolgo motorno jahto Happy Me, ki izstopa tudi po stopnji luksuza, ki ga ponuja svojim gostom, bodo predstavili tujim agentom. Leta 2020 so jo zgradili v priznani italijanski ladjedelnici Benetti in v sezoni skupaj z vsemi stroški stane okoli 310.000 evrov na teden. Sprejme lahko do 11 gostov v petih luksuzno opremljenih kabinah, vključno z glavnim apartmajem z zasebno pisarno in parno prho na glavni palubi. Za goste na jahti Happy Me skrbi sedem članov posadke in imajo na voljo številne ugodnosti, vključno z jacuzzijem, sobo za masažo, opremo za fitnes in obsežno zbirko vodnih igrač. Med posebnostmi jahte je sky lounge na zgornji palubi, ki se lahko spremeni v nočni klub – z barom, karaokami, lasersko osvetlitvijo in dimnimi efekti na plesišču, vse do onyx bara. Na zunanjem delu palube sta tudi miza za biljard in namizni nogomet. Jahta Scorpios - tedenski najem 215.000 EUR Posebna zvezda sejma je bila tudi motorna jahta Majera, ki je bila prvič predstavljena za najem prav na sejmu v Splitu. To jahto, dolgo 27 metrov, so splovili junija letos, oblikovali pa so jo v ladjedelnici Sirena Yachts. Majera ima prostorno zasnovo, ki vključuje pet kabin za do 11 gostov in štiri člane posadke. Posebnosti vključujejo prostorna kopalna ploščad s klubskim prostorom, glavno kabino z zasebnim dostopom do premca, kjer je jacuzzi, palubo flybridge s površino 55 kvadratnih metrov z barom in jedilnico. Ta jahta ponuja kombinacijo luksuza in zmogljivosti, zaradi česar je idealna izbira za najem na Jadranu v prihodnji sezoni. Charter Show CROYA poteka v sklopu Split Sailing Festivala pod pokroviteljstvom Ministrstva za turizem in šport Republike Hrvaške v sodelovanju s Hrvaško turistično skupnostjo. Partnerji v projektu so mesto Split, Turistična skupnost Splitsko-dalmatinske županije, TZ Split in Luška uprava SDŽ. Sirena Yachts: Majera Foto: Mario Jelavić
RumenoeNavtikapred 44 dnevi
Štirideset let mineva od prvega navtičnega sejma na Reki in ta obletnica je bila glavni motiv letošnjega Rijeka Boat Showa. V letu 2019 so sejem prevzele nove organizacijske sile, tako da je ta lepa tradicija ob podpori partnerjev, sponzorjev in medijev živela še naprej. Zbirno mesto ljubiteljev morja je bilo na pomolu Karoline Reke, kjer so si številni obiskovalci z velikim zanimanjem ogledovali najnovejšo navtično opremo, pa tudi impresivno število atraktivnih plovil. Zaupanje dolgoletnih razstavljavcev, ki se vračajo iz leta v leto, je ključni pokazatelj uspešnosti sejma. Reka je znova potrdila status mesta, v katerem je navtični sejem pomemben del kulturne, gospodarske in turistične identitete. Sejem je tudi letos dobil vso podporo mesta Reka, Turistične skupnosti mesta Reka in Primorsko-goranske županije ter luške uprave. Pogled v bogato preteklost in optimističen pogled v prihodnost sta bili pogosti temi pogovorov. Mesto Reka je usmerjeno v nadaljnji razvoj navtičnega turizma, načrtovani projekti pa bodo zagotovili potrebno infrastrukturo, ki bo še naprej podpirala rast in razvoj sejma. Kmalu se bodo začele priprave na naslednje in vsa naslednja leta, ko se sejem seli na novo lokacijo – najsodobnejše pristanišče navtičnega turizma v Sredozemlju, bodočo ACI marino Rijeka. Letošnje leto je organizatorju sejma vreme povzročalo največje izzive. Prvi dan sejma se je nebo nad Reko zaprlo. Celodnevno deževje je preprečilo obiskovalcem, da bi si ogledali pestro ponudbo salona. Tudi petkovo vreme s spremenljivim vremenom in občasnim deževjem je marsikaterega navdušenca odvrnilo od obiska. Nekoliko boljše vreme v soboto in nato sončno v nedeljo je privabilo številne obiskovalce željne navtičnih rešitev. Tudi letos so razstavljavci predstavili pestro ponudbo. Vsa razstavna mesta so bila razprodana že mesec pred začetkom. Na sejmu so bila prikazana številna motorna plovila tako hrvaških kot tujih proizvajalcev, bogata ponudba navtične opreme, zunajkrmnih in vgradnih motorjev ter ponudnikov izobraževanj. Med drugim se je na sejmu predstavila tudi eNavtika in blagovna znamka litijevih baterij za plovila BlueCell. Na sejmu je predstavila novost letošnjega leta, baterijo BlueCell 200Ah 12.8V. Nova baterija se ponaša z izjemno kapaciteto v majhnem ohišju standardnih dimenzij 33 x 17 x 22 cm (dimenzija klasičnega 100 Ah akumulatorje). S kapaciteto 200 Ah oziroma 2560 Wh je to baterija z največjo kapaciteto v tem ohišju na trgu. Zaradi uporabe najnovejše tehnologije prizmatičnih celic omogoča kar 4000 ciklov oziroma globokih praznjenj preko 80 % kapacitete. Baterije so že na voljo v oljo v spletni trgovini na tej povezavi . {gallery}rijeka-boat-show-24{/gallery}
RumenoeNavtikapred 44 dnevi
Največje navtično izobraževalno podjetje v Sloveniji, Spinaker, to jesen organizira številne praktične tečaje na katerih se lahko naučite jadralskih veščin oziroma jih izpopolnite pod vodstvom izkušenih navtičnih strokovnjakov. Vsem, ki se boste prijavili na tečaje jadranja v mesecu oktobru, nudijo poseben popust v višini 40 € ter brezplačno darilo – navtični dnevnik. Ne zamudite te priložnosti in se jim pridružite. Število mest je namreč omejeno. Organizirajo enodnevne in večdnevne tečaje, na katerih boste lahko izpopolnili svoje znanje jadranja, manevriranja v marinah in pridobili nove izkušnje na morju. Programi: Izola-Benetke-Izola nočna plovba do marine v Benetkah, ogled Benetk, večerna plovba po Benetkah, nočitev v marini v Benetkah, dnevna plovba do slovenske obale, nočitev na sidrišču ali v marini v Izoli, dnevna plovba ob slovenski obali. Prijava za termin 15.10.2024 16:00 do 18.10.2024 16:00 Izola-Rovinj-Izola nočna plovba do Rovinja, ogled Rovinja, večerna plovba okoli Rovinja, nočitev v Rovinju, dnevna plovba z ogledom začetnega dela Limskega kanala mimo Vrsarja in Poreča, nočitev na sidrišču v bližini Novigrada, dnevna plovba mimo Novigrada, Umaga in Pirana. Prijava za termin 15.10.2024 16:00 do 18.10.2024 16:00 Tečaj jadranja Samostojnost Program: tečaj jadranja obsega preverjanje in utrjevanje vseh znanj, ki so potrebna za samostojno plovbo (16 vaj). Prijava za termin 19.10.2024 10:00 do 20.10.2024 18:00 V oktobru in novembru izvajamo tudi individualne tečaje za zaključene skupine in teambuildinge , kjer se vam povsem prilagodijo. Pridružite se jim lahko tudi na regati Barkovljanka v mednarodni tekmovalni ekipi na jadrnici Oceanis 30.1 (marina Izola). Trenutno sta na voljo še dve prosti mesti za treninge, regato in poregatno jadranje od 10.10.2024 do 13.10.2024 (3 polne dni jadranja s tremi nočitvami).

ponedeljek, 7. oktober

RumenoeNavtikapred 45 dnevi
Po dveh dneh brezvetrja in neprestanega motoriranja čez konec tedna se je tank za nafto vse bolj praznil, bencinske črpalke pa tukaj niso za vsakim vogalom, zato sva se namenila proti Sewardu, slikovitemu zalivu med gorami in ledeniki na jugu polotoka Kenai, kjer imajo marino in bencinsko črpalko. Ameriškega CBP oficirja na Unalaski sem obvestil, da nameravava zaviti na bencinsko črpalko v Seward in kmalu sem po elektronski pošti od gospoda Domingueza dobil dovoljenje, da se v Sewardu lahko ustaviva in natočiva nafto. Za srečanje v tamkajšnji marini sem se pred dnevi preko elektronske pošte dogovoril tudi z Juho Karhujem in njegovo prijateljico Sohvi, ki sta zadnje leto sem prijadrala z juga ZDA. V to smer bo letošnjo jesen in prihodnjo pomlad jadrala Skokica, medtem ko Juho in Sohvi za prihodnje leto načrtujeta jadranje skozi Severozahodni prehod po poti, ki smo jo mi prejadrali letos. Dogovorili smo se za izmenjavo informacij in izkušenj. Pristanišče in marino pred oceanskimi valovi z juga ščitijo visoki valobrani, med katerimi sva našla pot do marine in bencinske črpalke v njej. Ob pristanku sva z Dušanom vsak na svojem koncu barke vrgla privezne vrvi na pomol, potem pa sem za vrvmi še sam brez pomisleka skočil na pomol in pri tem pozabil, da moram paziti na poškodovano nogo, ki me je po nekaj dneh posedanja na barki že nehala boleti. Ob pristanku na pomol me je ostra bolečina v nogi kar spodsekala. Na novo sem si natrgal mišico, ki se je v preteklih dneh delno že zarasla in spet bom nekaj dni šepal, stokal in se smilil samemu sebi. Po dveh dneh brezvetrja in neprestanega motoriranja preko konca tedna se je tank za nafto vse bolj praznil, bencinske črpalke pa tukaj niso za vsakim vogalom, zato sva se namenila proti Sewardu, slikovitemu zalivu med gorami in ledeniki na jugu polotoka Kenai, kjer imajo marino in bencinsko črpalko. Ameriškega CBP oficirja na Unalaski sem obvestil, da nameravava zaviti na bencinsko črpalko v Seward in kmalu sem po elektronski pošti od gospoda Domingueza dobil dovoljenje, da se v Sewardu lahko ustaviva in natočiva nafto. Za srečanje v tamkajšnji marini sem se pred dnevi preko elektronske pošte dogovoril tudi z Juho Karhujem in njegovo prijateljico Sohvi, ki sta zadnje leto sem prijadrala z juga ZDA. V to smer bo letošnjo jesen in prihodnjo pomlad jadrala Skokica, medtem ko Juho in Sohvi za prihodnje leto načrtujeta jadranje skozi Severozahodni prehod po poti, ki smo jo mi prejadrali letos. Dogovorili smo se za izmenjavo informacij in izkušenj. Pristanišče in marino pred oceanskimi valovi z juga ščitijo visoki valobrani, med katerimi sva našla pot do marine in bencinske črpalke v njej. Ob pristanku sva z Dušanom vsak na svojem koncu barke vrgla privezne vrvi na pomol, potem pa sem za vrvmi še sam brez pomisleka skočil na pomol in pri tem pozabil, da moram paziti na poškodovano nogo, ki me je po nekaj dneh posedanja na barki že nehala boleti. Ob pristanku na pomol me je ostra bolečina v nogi kar spodsekala. Na novo sem si natrgal mišico, ki se je v preteklih dneh delno že zarastla in spet bom nekaj dni šepal, stokal in se smilil samemu sebi. Dotočila sva nafto v tank na barki, potem pa odplula na drugi konec marine, kjer je privezana aluminijasta jadrnica Lumi, s katero Juho in Sohvi jadrata po svetu. Juho in Sohvi sta mlad par in nekakšna sodobna pustolovca, ki z jadrnico potujeta po severnih zasneženih krajih, sidrata v zasneženih in zaledenelih zalivih in z barke delata smučarske ture, o katerih potem Juho objavlja dobre in odklopljene zimsko smučarsko-jadralske videofilme: https://www.facebook.com/alluringarctic. Skokico sva zraven Lumi privezala ob pomol v kotu marine in potrkal sem po trupu bele finske barke. Doma je bila le Sohvi, Juho pa se je potepal naokoli. Dušan se je zapletel v pogovor s Sohvi, jaz pa sem se šepajoč odpravil proti navtični trgovini v mestecu ob marini. Želel sem kupiti dve ročki za vitla na barki, saj mi jih je začelo primanjkovati, ker smo kar tri polomili čez poletje na poti od Grenlandije do Aljaske. Izlet do navtične trgovine žal ni bil uspešen, na vratih trgovine sem poleg urnika z delovnim časom lahko prebral le obvestilo, da je trgovina od včeraj do prihodnje pomladi zaprta. Odšepal sem nazaj do marine in se spoznal tudi z Juhom, ki je medtem prišel na obisk na Skokico. Jadralski pogovori največkrat niso kratki. Pogovarjali smo se o njunih in naših jadralskih poteh, o načrtih in težavah ter se med klepetom čez nekaj časa preselili najprej na Lumi, potem pa še v lokalno restavracijo na obali. < Aljaški zaliv Nadaljevanje: 14.10.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 45 dnevi
Z letošnjim letom so na voljo plovila As Marine pri slovenskem zastopniku Navigator Group s Ptuja. As Marine je družinska ladjedelnica iz poznanega sicilijanskega mesta Messina, ki je poznano pa Mesinski ožini, ki loči Sicilijo od kopenskega dela Italije. Gre za svetovno poznano ladjedelnico z globoko zakoreninjenimi družinskimi vrednotami, ki se odražajo v vseh njihovih plovilih. Proizvajajo visokokakovostna plovila z dolžinami med 5 in 10 m. Vsa plovila so namenjena dnevnim izletom in krajšim križarjenjem, medtem ko največji modeli omogočajo tudi daljša križarjenja za celotno družino. Najmanjše plovilo iz te ladjedelnice je AS590, gliser namenjen dnevnim izletom. Na krov sprejme do osem oseb, nanj pa lahko namestimo zunajkrmni motor z močmi med 40 in 150 KM. V enaki velikost je tudi model AS 590 Walkaround, ki ima centralno postavljeno konzolo, pod premcem pa se skriva kabina, v kateri lahko prespita dve osebi. Nekoliko večji model je AS 22 Walkaround z dolžino 6,6 m in širino 2,55 m. Na krov lahko sprejme do 8 oseb, kabina pa je nekoliko bolj prostorna kot pri manjšem modelu in omogoča več udobja na krovu. Med najnovejšimi modeli iz te ladjedelnice je AS 26 GL. Gre za modern, udoben gliser z dolžino 7,70 m. V premcu ima prostorno kabino, prostor za hladilnik, na krmi pa veliko sedežno garnituro z mizo, za katero se lahko udobno namesti celotna posadka. Nanj lahko namestimo en ali dva motorja s skupno močjo do 300 KM. Paradni konj ladjedelnice je nedvomno AS 28 , ki je na voljo v treh različicah 28 GLX, 28 Gl in 28 GL OPEN. Moderen gliser z izjemnim zunanjim in notranjim oblikovanjem bo pritegnil vsakega navtika. Širok premec zagotavlja ogromno prostora na premčni ploščadi in velik volumen v premčni kabini. Gliser je grajen zelo kompaktno in omogoča namestitev zunajkrmnih motorjev z močjo do 500 KM. To mu zagotavlja izjemno hitrost plovbe. Plovilo za dnevne izlete se hitro prelevi v plovilo za križarjenja ali v hiter skoraj tekmovalen gliser. Vsa plovila bomo predstavili v prihodnjih številkah. Nekaj pa jih bomo tudi testirali in objavili, kako so se obnesla na testu. Plovila AS marine so na voljo pri slovenskemu zastopniku, podjetju Navigator Group Ptuj , navigator-ptuj.si , tel.: +386 51 238 901 (salon +386 2 480 62 36).

nedelja, 6. oktober

RumenoeNavtikapred 46 dnevi
Jesen je morda prišla nekoliko prej, kot smo pričakovali, a prepričani smo, da vas na Kvarnerju čaka še veliko sončnih dni. Pripravili smo številne zanimive športne, zabavne in kulturne dogodke, v katerih lahko uživate že po dveh urah prijetne vožnje ali včasih tudi manj. Poslovimo se od poletja z uživanjem v naravi in ​​se napolnimo z energijo za obdobje, ki sledi. Nekaj dogodkov, ki so še posebej zanimivi smo vam podrobneje predstavili spodaj. "CRES HIKE", do 13.10.2024, CRES Otok Cres je čudovit v vsakem letnem času, vse do sredine oktobra, pa vse obiskovalce še posebej vabi na poseben način medsebojnega spoznavanja – preko brezplačnih vodenih pohodniških tur. Hoja in pohodništvo sta odličen način za spoznavanje največjega hrvaškega otoka, v družbi lepega vremena in prijetnih temperatur, stotine kilometrov pohodniških poti pa najboljše povabilo za aktiven oddih. "CRO RACE", 1.-6.10.2024, KVARNER Deveta izvedba znane kolesarske dirke CRO Race bo na sporedu od 1. do 6. oktobra in bo v šestih dneh prevozila skoraj tisoč kilometrov ter zajela številne dele Hrvaške. 2 etapi potekata skozi Kvarner: 3.10.2024., 3. etapa: Otočac - Opatija 4.10.2024., 4. etapa: Krk - Labin "BELA NEDEJA", 5.-7.10.2024, KASTAV Z odprtimi srci in polnimi kozarci »belice« Kastav vabi na tridnevno zabavo v čast jeseni in mlademu vinu. Z bogatim programom na dveh odrih, koncerti, pestro eno in gastronomsko ponudbo se bo zvrstilo veliko prijetnih presenečenj. Ne zamudite enega najbolj zanimivih dogodkov na Kastavščini in uživajte v domači avtohtoni ponudbi. "MARUNADA", 11.-27.10.2024, DOBREČ Ko ulice zadišijo po pečenem kostanju, vemo, da se je začela jesen. Prihaja jesen, čas kostanja in »Marunade« v Lovranu in Lignju, dogodka, ki ga vsak pravi gurman ne sme nikakor spregledati. Dejstvo, da je sloviti “The Guardian” »Marunado« pred nekaj leti uvrstil med deset najboljših evropskih jesenskih kulinaričnih festivalov pa je le še en dodaten razlog za obisk Lovrana v oktobru. Lovranski »maruni« slovijo kot eni najbolj kakovostnih kostanjev na svetu. Pridite in uživajte v različnih slaščicah iz kostanja, odlični hrani in pijači! "BAŠKA OUTDOOR FESTIVAL", 11.-13.10.2024, BAŠKA Baška postaja vse bolj priljubljena destinacija za ljubitelje aktivnega načina življenja. Veliko zanimivih športnih dogodkov je že potekalo v Baški, med 11. in 13.10. pa se pripravlja BAŠKA OUTDOOR FESTIVAL 2024, ki bo poln aktivnosti za tekače, kolesarje, plezalce in za tiste, ki želijo odkriti Baško na povsem nov način.

sobota, 5. oktober

RumenoeNavtikapred 47 dnevi
Bliža se 49. Marunada, ki že vrsto let zapored zaznamuje vsak oktober na območju Lovrana in okoliških vasi. Gre za jesenski festival, ki slavi lovranski maron, poznan po vsej Evropi. Marunada, ki združuje tradicijo, kulinariko in kulturno dediščino, bo letos potekala kar tri vikende zapored. Glavni dogodek z otvoritvijo festivala bo v Lovranu od 11. do 13. oktobra 2024. Ponos mesta in simbol tradicije Maroni so posebna vrsta gojenega kostanja, ki slovi po svojem sladkem okusu in večji velikosti. Lovranski maron, ki uspeva na pobočjih Učke, se ponaša z bogato zgodovino in je cenjen po vsej Evropi. Je rezultat križanja divjih domačih kostanjev in sadik, ki so jih lovranski pomorščaki prinesli iz Daljnega vzhoda. Njegova kakovost je rezultat edinstvene kombinacije gorske in morske klime in tudi dolgoletne tradicije pridelave. V 19. stoletju so ga izvažali v Italijo, Avstrijo, Nemčijo in druge države, ob prihodu v Lovran pa so ga z veseljem okušali tudi najbolj premožni gostje. Maroni se sicer pogosto uporabljajo v kulinariki. Iz njih lahko pripravimo preprost kuhan in pečen kostanj ali pa številne sladice in unikatne jedi. Prebivalci Lovrana so na svoje marone izjemno ponosni, zato jim vsak oktober posvetijo prireditev z imenom Marunada, ki se že štiri desetletja odvija v Lovranu in okoliških vaseh Dobreć in Liganj. Foto: Borut Brozović

petek, 4. oktober

RumenoeNavtikapred 48 dnevi
Dan Lenard, oblikovalec, soustanovitelj in vodja oblikovanja jaht Studio Nuvolari Lenard in ustanovitelj Fundacije Vela Code se je v začetku januarja podal na neverjetno jadralsko izkušnjo. Postaviti je hotel Guinnessov rekord. Želel je brez zunanje pomoči in brez vmesnega pristanka ali sidranja prepluti najdaljšo pot doslej. Na plovbo se je odpravil z majhno jadrnico razreda ILCA 7. Izplul je iz marine Izola, obplul zahodni del Istrskega polotoka, prečkal Kvarner, plul mimo otokov Unije, Susak in Lošinj, do Premude, Ista in Molata. Plovbo je nadaljeval po vzhodni strani Dugega otoka, nato pa se na jugu otoka Iž obrnil in začel vračati proti severu. KO je dosegel otok Ilovik, se je vreme močno poslabšalo. Prišla ja popolna nevihta z vetrovi, ki so presegali hitrost 50 vozlov. Neprekinjeno je jadral 110 ur in preplul 220 navtičnih milj. Kljub odličnemu fizičnemu stanju in veliko željo po postavitvi novega rekorda, je moral na prvo mesto postaviti svojo varnost. Izkrcal se je na otoku Ilovik. Dan je pri svojem projektu upošteval pravila Vela Code. Na krovu ni imel plastične embalaže za enkratno uporabo, plovba pa je potekala popolnoma brez emisij. Dan ni obupal nad rekordom. Projekt bo nadaljeval junija prihodnje leto v upanju, da mu bo vreme bolj naklonjeno. Za uspešno postavitev rekorda potrebuje približno 7 dni primernega vremena. Prepluti namerava kar 500 nmi, kar je skoraj dvakrat toliko kot znaša trenutni rekord.

četrtek, 3. oktober

RumenoeNavtikapred 49 dnevi
Po podaljšanem zaključku poletja je na Hrvaško prišla jesen. Kljub temu, da je poletje minilo bi vas opozoriti na najzanimivejše prireditve v prihodnjih tednih. Za vas so pripravili veliko dogodkov v naravi, kulinaričnih pa tudi kulturnih prireditev. Vremenske razmere so še vedno odlične, zato naredite nekaj dobrega za svoje zdravje in se vključite v zanimive programe. OTOK CRES VABI NA AKTIVNO JESEN IN PRAVLJIČNO ZIMO Doživite Otok Cres jeseni ob aktivnem oddihu na brezplačnih turah Cres Hike ali praznično pozimi v pravljičnem vzdušju Adventa na Cresu. Spoznajte otok preko brezplačnih vodenih pohodniških tur ali pa ga obiščite pozimi in spoznajte njegovo adventno podobo in čarobnost, ki bo trajala od 30 novembra do 31. decembra. JESENSKI BUČNI KRUH Buče so tako na Hrvaškem kot tudi v Sloveniji pogosto prisoten del predvsem jesenske prehrane in prispevajo tudi k zdravi in uravnoteženi prehrani. Poskusite doma jesenski recept iz Hrvaške, za okusen bučni kruh, katerega posebnost je, da so v njem zajeti številni pridelki iz buč. "FESTIVAL SIRA", SVETVINČENAT Biser Istre, slikovito mesto Svetvinčenat, je tudi letos priredilo enega največjih sirarskih sejmov na Hrvaškem, ki privabi številne tudi mednarodne ljubitelje dobrih okusov in mlečnih izdelkov iz cele Evrope. Festival že vrsto let ohranja lokalno identiteto, kulturo in običaje, spodbuja proizvodnjo avtohotnih izdelkov in je pomemben del promocije Istre kot turistične destinacije. AKTIVEN VIKEND Z OTROKI - GORSKI KOTAR Gorski kotar za aktiven jesenski izlet ali vikend nudi pestro izbiro naravnih lepot, ki jih lahko odkrijete skupaj z vašimi najdražjimi. Posebej z otroki se lahko podate na pester jesenski izlet in raziščete številne naravne lepote Hrvaške ter skupaj uživate v pisani naravi, gozdnih plodovih in svežih a sončnih dnevih. FESTIVAL ČOKOLADE - OPATIJA, 8.-10.11.2024 Romantični jesenski večeri na razkošno okrašenih ulicah, polnih dobre glasbe in odličnega vzdušja, do popolnosti pripeljejo prav tisti sladek okus, ki je zaznamoval najsrečnejše trenutke v našem življenju. Opatija in čokolada pa sta že leta neločljivo povezani s Festivalom čokolade, največjim in najstarejšim dogodkom, posvečenim tej nenadomestljivi poslastici.
RumenoeNavtikapred 49 dnevi
Popolno plovilo za nepozabna morska doživetja Minimalno rabljeno plovilo, letnik 2023 Ranieri International NEXT 220SH z motorjem Yamaha F200DBW je idealna izbira za ljubitelje morskih avantur, ki cenijo tako vrhunsko zmogljivost kot estetsko dovršenost. Gre za prestižno motorno plovilo, ki združuje italijanski dizajn in inovativno tehnologijo, kar vam zagotavlja nepozabno izkušnjo na vodi. Estetika in oblikovanje Ko govorimo o plovilih, estetika pogosto igra pomembno vlogo pri izbiri idealnega plovila. Ranieri International NEXT 220SH ni izjema, saj ponuja elegantno in moderno obliko, ki privablja poglede tako na morju kot v pristanišču. S skupno dolžino 7,35 metrov in širino 2,5 metra , ta čoln ni samo vizualno privlačen, ampak tudi izjemno funkcionalen. Pametno zasnovana notranjost omogoča udobno premikanje po plovilu, kabina pa ponuja dovolj prostora za udobno bivanje tudi na daljših potovanjih. Ranieri International NEXT 220SH odlikuje vrhunska kakovost materialov, ki zagotavljajo dolgo življenjsko dobo in odpornost proti zunanjim vplivom. Kabina je prostorna in svetla, z obilico naravne svetlobe, ki jo omogočajo velika okna. Zasnovana je tako, da omogoča udobno spanje dveh oseb, kar naredi plovilo idealno za daljše vikend izlete ali krajša raziskovanja obale. Zmogljivosti in tehnologija Ena glavnih prednosti plovila je motor Yamaha F200DBW , ki zagotavlja vrhunsko zmogljivost in zanesljivost. S 200 konjskimi močmi vam omogoča hitro in dinamično vožnjo po odprtem morju ali sproščeno križarjenje ob obali. Poleg tega je motor zasnovan tako, da zagotavlja tiho in gladko vožnjo, kar bistveno prispeva k udobju med plovbo. Motor Yamaha F200DBW je opremljen z napredno digitalno nadzorno tehnologijo (DBW) , ki omogoča izjemno natančnost pri nadzoru plovila. S tem sistemom je rokovanje z motorjem enostavno in intuitivno, kar povečuje varnost in zanesljivost med vožnjo. Poleg tega je motor znan po svoji izjemni energetski učinkovitosti, kar pomeni nižje stroške goriva in manjše emisije. Oprema za udobje in varčnost Ranieri International NEXT 220SH je opremljen z vrsto dodatkov, ki omogočajo še večje udobje med plovbo. Tukaj izstopa SIMRAD navigacijski sistem , ki zagotavlja natančno sledenje poti in varno navigacijo. Ne glede na to, ali ste izkušen mornar ali novinec na vodi, vam bo ta napredni sistem omogočil brezskrbno plovbo. Med opremo najdete tudi električno sidro , kar vam omogoča enostavno spuščanje in dviganje sidra brez fizičnega napora. Ta funkcionalnost pride še posebej prav, ko želite hitro in enostavno zasidrati plovilo na mirnem zalivu ali ob obali. Poleg tega je plovilo opremljeno s kakovostnim BOSS audio sistemom , ki poskrbi, da bodo vaša potovanja po morju polna prijetne glasbe in sprostitve. Hladilnik v plovilu omogoča shranjevanje pijač in prigrizkov na dosegu roke, kar je nepogrešljiva lastnost na vročih poletnih dneh, ko želite uživati na vodi brez nepotrebnih skrbi. Varno in udobno Varnost je vedno na prvem mestu, in Ranieri International NEXT 220SH poskrbi za vrhunsko varnost tako za vas kot za vaše sopotnike. Zahvaljujoč širokemu krovu in stabilni konstrukciji, je plovilo izjemno stabilno tudi v bolj nemirnih vodah, kar zagotavlja varno vožnjo in prijetno izkušnjo za vse potnike. Poleg varnosti je poudarek tudi na udobju. Plovilo ima kapaciteto za 7 oseb , kar pomeni, da lahko na krov povabite prijatelje ali družino ter skupaj uživate v raziskovanju morskih poti. Sedeži so ergonomsko oblikovani, s poudarkom na udobju, kar pomeni, da lahko na plovilu preživite daljše časovno obdobje brez občutka utrujenosti. Prilagodljivost in praktičnost Plovilo Ranieri International NEXT 220SH ni namenjeno zgolj za eno vrsto uporabe – njegova vsestranskost vam omogoča, da ga uporabite za različne aktivnosti na vodi. Ali načrtujete sproščen vikend izlet z družino, športni ribolov s prijatelji ali pa želite preživeti nekaj dni na odprtem morju, vam bo to plovilo zlahka izpolnilo vse želje. Prostorna kabina in udobni ležalniki na krovu omogočajo, da lahko preživite celo noč na plovilu in se zbudite ob čudovitem sončnem vzhodu na morju. Poleg tega plovilo ponuja dovolj prostora za shranjevanje vse vaše opreme, kar pomeni, da ste pripravljeni na vsako pustolovščino. Cena in možnosti financiranja Cena plovila znaša 69.990 € z DDV , kar vključuje opremo in motor Yamaha F200DBW. Moto Nautika ponuja tudi ugodne možnosti financiranja, kar omogoča, da si to vrhunsko plovilo privoščite po dostopnih mesečnih obrokih. Če želite izvedeti več o možnostih financiranja in pridobiti natančne informacije glede plačilnih pogojev, se obrnite neposredno na Moto-Nautika za dodatne informacije. Možnost ogleda Za vse, ki bi želeli podrobneje spoznati Ranieri International NEXT 220SH, je na voljo možnost ogleda plovila v živo. Moto Nautika vam bo zagotovila strokovno svetovanje in vam omogočila, da si sami ogledate to izjemno plovilo. Kontakti: Telefon : +386 51 222 122 E-mail : prodaja@moto-nautika.com Več informacij najdete tudi na spletni strani: https://bit.ly/next220-r Predstavitev plovila

sobota, 28. september

RumenoeNavtikapred 54 dnevi
Nagrada evropsko motorno plovilo je oskar vodnih športov. Vsako leto med novimi modeli plovil izberejo tistega, ki je v svoji kategoriji prinesel novosti na navtični trg in bo izjemno priljubljen med kupci novih plovil v tekočem letu. Za plovilo leta 2025 je nominiranih 16 plovil. Katero je najboljše med njimi, bo povedala 12-članska komisija novinarjev največjih evropskih navtičnih revij. Letos plovila niso razdeljena v kategorije, kot smo bili navajeni do sedaj. Razlog za to je preprost. Na trgu je vedno več plovil, ki imajo lastnosti iz različnih kategorij in je težko postaviti ločnico med njimi. Žirija bo plovila razdelila v kategorije, šele ko bodo z njimi opravili teste na vodi. Katera plovila bodo prejela lovoriko Evropsko plovilo leta in katere bodo kategorije, bomo izvedeli prvi dan salona plovil Boot v Düsseldorfu, ki bo potekal med 18. in 26. januarjem 2024. Letošnji nominiranci so: BayCruiser 21  ●  ClubSwan 43  ● Contest 63 CS  ●  Dufour 44  ●  Hanse 360  ●  Heyman 42 PPH  ●  J/40  ●  Lagoon 43  ●                    Moody DS48  ● Nautitech 48 Open  ● Seawind 1170  ● Sun Odyssey 350  ●  Sunbeam 29.1  ● Tofinou 7.9  ● Vaan R5  ● Wauquiez 55 Predstavitev nominirancev: BayCrusier 21 Dolžina 6.20 m ● Širina 2.18 m ● Ugrez (kobilica gor / kobilica dol) 0.25 m / 1.50 m  ● Teža 600 kg ClubSwan 43 Dolžina13.10 m ● Širina 4.25 m ● Ugrez 2.40 m ● Teža: 7800 kg< Contest 63 CS Dolžina19.29 m ● Širina 5.50 m ● Ugrez 2.90 m ● Teža 31.900 kg Dufour 44 Dolžina 13.98 m ● Širina 4.45 m ● Ugrez 2.20 m ● Teža 10200 kg Hanse 360 Length 11.32 m ● Beam 3.99 m ● Draft 2.05 / 1.65 m ● Teža 7800 kg Heyman 42 PPH Dolžina 13.52 m ● Širina 4.30 m ● Ugrez 1.43 m / 3.02 m ● Teža 11400 kg J/40 Dolžina 13.21 m ● Širina 3.86 m ● Ugrez 2.20 m ● Teža 7.665 kg Lagoon 43 Dolžina 13.85 m ● Širina 7.69 m ● Ugrez 1.31 m ● Teža 13.900 kg Moody DS 48 Dolžina 15.42 m ● Širina 4.85 m ● Ugrez 2.15 m ● Teža 21.160 kg Nautitech 48 Open Dolžina 14.67 m ● Širina 7.97 m ● Ugrez 1.55 m ● Teža 15.000 kg Seawind 1170 Dolžina 11.90 m ● Širina 6.50 m ● Ugrez 1.20 m ● Teža 9.500 kg Sun Odyssey 350 Dolžina 10.40 m ● Širina 3.59 m ● Ugrez 1.89 m ● Teža 5.656 kg Sunbeam 29.1 Dolžina 8.99 m ● Širina 2.48 m ● Ugrez 0.85 - 1.85 m ● Teža 2.300 kg Tofinou 7.9 Dolžina 7.94 m ● Širina 2.30 m ● Ugrez 1.70 m ● Teža 1200 kg Vaan R5 Dolžina 14.94 m ● Širina 7.99 m ● Ugrez 1.35 m / 2.10 m ● Teža 18.000 kg Wauquiez 55 Dolžina 16.40 m ● Širina 5.25 m ● Ugrez 2.40 m ● Teža 20.000 kg

petek, 27. september

RumenoeNavtikapred 55 dnevi
Ta vikend se je na Blatnem jezeru odvijala regata High Performance Grand Prix - 29er EuroCup, ki je bila hkrati madžarsko državno prvenstvo za 29er. Regata je potekala med 19. in 22. septembrom. Regate se je pod vodstvo trenerja Sandija Dekleve udeležila tudi slovenska ženska posadka Lana Al-Dilaimi in Sara Ratoša iz JK Jadro Koper. Prve dni so vetrovni pogoji z močjo med 12 in 15 vozlov poskrbeli za dinamične plove, proti koncu pa je veter začel pojenjati. Naši dekleti sta izziv obrnili sebi v prid in s spretnim jadranjem zasedli končno 9. mesto v skupni konkurenci. S tem sta si priborili še mesto na stopničkah kot 3. ženska posadka ter osvojili naslov najboljše ženske ekipe do 17 let!

četrtek, 26. september

RumenoeNavtikapred 56 dnevi
Pred Barcelono v Španiji trenutno poteka atraktivno tekmovanje v Pokalu Amerike. Izjemno hitre jadrnice AC40 plujejo na vodnih krilih in dosegajo vratolomne hitrosti. Kaj pa, ko pride do težav? Jadralca ekipe Australia team sta med plovbo izgubila kontrolo nad jadrnico. Plula sta s hitrostjo 33 vozlov. Plovilo se je zasukalo v levo, premec pa se je začel spuščati strmo navzdol. Plovilo je sunkovito trčilo v morje in se v trenutku ustavilo. Član ekipe je povedal, da v takšni situaciji jadralci nimajo veliko možnosti. Ko zagledajo, da se premec strmo spušča jim ne preostane drugega, kot da le zavarujejo sebe, da ne bi prišlo do poškodb. Vir: Americas Cup; Foto: posnetek zaslona
RumenoeNavtikapred 56 dnevi
Zaključena je že tretja tradicionalna regata Istra pod jadri, ki so jo skupaj organizirali JK Delfin iz Pule, JK Horizont iz Poreča in BYC. Najhitrejša je bila jadrnica Taia & White Goose, ki jo krmari Goran Djordjevič iz škofjeloškega jadralskega kluba Loka Timing. Jadralski del programa regate je bil zelo preprost, s štartom ob 11. uri iz puljskega pristanišča in ciljem v Poreču. Start regate je bil v zunanjem delu puljskega pristanišča pri marini Polesana. Pluti je bilo potrebno skozi izhod iz Puljske luke mimo otočkov Sv. Jerolima in Sv. Ivana do odprtega morja, nato pa naravnost proti Poreču. Cilj je bil postavljen na vhodu v pristanišče za grebenom Barbaran. Organizatorji so predvideli tudi pomožni cilj v primeru brezvetrja, in sicer na progi Sv. Ivan – Sv. Ivan na morju. Štart regate je potekal v lahkem burinu, na področju Brionov pa jih je  pričakal maestral, s katerim so pripluli vse do cilja. Slovanska jadrnica Taia & White Goos je plula prepričljivo in ciljno črto prečkala kot prav. Sledila ji je jadrnica nevera 3VM, na tretje mesto pa se je uvrstila druga slovenska posadka na jadrnici Macropus. Rezultati (skupno in po razredih): Taia Nevera 3VM Macropus Ufo Nuvola Chili Frenč kis My May Ikigai Nirvana Calvados Buri Silverfox Ainos Sapa Mia2 - solo Gospoja La Recession - DNC Felicitas - DNC RK Lindjo - DNC Open CRUISING Nirvana Calvados Buri Open RACING Taia Nevera 3vm Macropus Dvočlanske posadke Ikigai Buri Sapa Foto: JK Delfin

sreda, 25. september

RumenoeNavtikapred 56 dnevi
Slovenski jadralec Marjan Golobič nadaljuje svojo plovbo okoli sveta. S svojim katamaranom Spalax 2 (Lagoon 400) je v začetku leta priplul na Maldive. Po zaključku navtične sezone na rajskem otočju bo sklenil svojo plovbo okrog sveta in se vrnil v Slovenijo. Ker na katamaranu pluje sam, ima dovolj prostora za vse, ki bi se mu radi pridružili. Plovba se bo začela v začetku leta 2025. Potekala bo skozi Sueški prekop in se zaključila v Sloveniji ob koncu meseca aprilu naslednjega leta. Pridružite se mu lahko na celotni plovbi ali pa samo posamezni etapi. Plan plovbe SPALAXA 2 v letu 2025 Maldivi – Džibuti, 8.1. - 23.1., 1900 nm Džibuti – Suakin (Sudan), 1.2. - 6.2., 600 nm Suakin – Port Ghalib (Egipt),13.2. - 17.2., 440 nm Port Ghalib – Hurgada, 21.2. - 23.2., 120 nm Hurgada – Suez, 26.2. - 28.2., 180 nm Suez – Port Said, 3.3. - 9.3., 80 nm Port Said – Atherinolakos (Kreta), 10.3. - 14.3., 390 nm Atherinolakos – Santorini, 16.3. - 18.3., 110 nm Santorini – Korint, 25.3. - 27.3., 150 nm Korint – Krf, 28.3. - 30.3., 200 nm Krf – Hrvaški otoki - Portorož (Slovenija), 4.4. - 20.4., 470 nm Če se mu želite pridružiti na celotni plovbi ali posamezni etapi, ge lahko kontaktirate na e-poštnem naslovu marjangolobic@gmail.com , za več informacij pa lahko njegovo spletišče www.spalax2.wordpress.com . Kontaktirate ga lahko tudi preko Whatsapp, Messenger and FB. < Maldivi – navtična mora Nadaljevanje plovbe 15.1.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič
RumenoeNavtikapred 56 dnevi
1. mesto na: EUROSAF BENETEAU First 27 SE Singlehanded European Championship 2024 1. mesto na: EUROSAF BENETEAU First 18 SE European Championship 2024 Po uspešni MiniTransat kampanji v letu 2023, kjer je na solo regati preko Atlantika osvojil peto mesto in s tem najboljši slovenski rezultat v oceanskem regatnem jadranju (njegova jadrnica Ashika II je bila opremljena z litijevimi baterijami BlueCell ), se je Uroš letos osredotočil na bolj »sprinterske« jadralske discipline. V maju 2024 sta z Jernejem Drofenikom na bavarskem Kimskem jezeru (nemško Chiemsee) premagala 37 preostalih posadk in postala evropska prvaka v razredu BENETEAU First 18 SE (prej znanim kot Seascape18). Pretekli konec tedna pa je Uroš jadral okoli danskega otoka Funen, kjer v sklopu največje solo regate na svetu Silverrudder poteka tudi evropsko solo prvenstvo v razredu BENETEAU First 27 SE (prej znanim kot Seascape27). Regata je slavna po svoji preprostosti in hkrati zahtevnosti. Glavno pravilo je objadrati otok, vendar navigacijo otežujejo neštete plitvine, močni morski tokovi, nestabilni vetrovi, pomorski promet in zloglasna ožina Lillebælt. Uroš se je s temi izzivi spopadel zelo dobro in napravil samo eno večjo napako, ko je z napačno izbiro strani, po kateri je objadral manjši otok, dovolil dvema konkurentoma, da sta ga prehitela. Njuno vodstvo ni trajalo dolgo in Uroš je do cilja prijadral z 22 minutami prednosti. To se po 134 navtičnih milj dolgi regati morda ne sliši veliko, vendar je treba pripomniti, da je nivo jadranja v tem razredu zelo visok – pogosto se zgodi, da je bila časovna razlika med prvim in desetim mestom podobna Uroševi prednosti pred njegovim najbližjim zasledovalcem. Po prihodu v cilj je dejal, da je bolj utrujen, kot je bil lani na otoku Guadeloupe, cilju MiniTransat regate. Spal namreč ni popolnoma nič, saj mu je konkurenca neprestano dihala za ovratnik, pa tudi manevrov je v teh spremenljivih pogojih in ozkih prehodih neprimerljivo več. Ravno zato je Uroš to regato označil za “sprintersko”. Urošev čas je bil 26 ur 57 minut in 44 sekund. Posebna pohvala gre tudi Urbanu Jermanu, ki je prav tako član Ashika Sailing ekipe in je z ogromno prednostjo šestih ur pred drugouvrščenim zmagal v razredu najmanjši jadrnic na regati, First 18 SE. Neizmerna hvala podjetjem Seascape, DEFENS in GAMO, ki so Urošu omogočila uspešno izvedbo tega projekta. Videoposnetek prihoda v cilj Fotografije: UKK - Uroš Kekuš Kleva, SLV24 - Broad Reach Media, Vid Slapničar, 2024 Raceday Friday - Nicolajsen foto & film