Vir: eNavtika

sreda, 26. februar

RumenoeNavtikapred 16 dnevi
S prihodom marca bo Opatija znova postala oaza zdravja in dobrega počutja. Nov cikel programov, ki jih organizira TS mesta Opatija, vam prinaša brezplačne rekreativne in protistresne programe za poživitev duše in telesa. Letošnja izdaja se začne v soboto, 1. marca, z nordijsko hojo in pohodom Thalasso Cardio Walk. Nordijska hoja po zgodovinskih točkah Opatije bo na različnih poteh na programu vsako soboto ob 10. uri od marca do konca maja in od sredine septembra do sredine decembra. Odhod je pred Villo Angiolina, program pa se izvaja pod strokovnim vodstvom inštruktorjev z licenco KŠR Gorovo. Ljubitelji nordijske hoje se bodo lahko udeležili dveh velikih dogodkov, in sicer 13. Hrvaškega festivala športne rekreacije v nordijski hoji in pohodništvu , ki bo potekal 12. aprila ob svetovnem dnevu zdravja, in Opatija Nordic Walk Challenge , ki je predviden 3. maja ob 9. uri pred Villo Angiolina. Atraktivna 23,6-kilometrska krožna pot bo potekala skozi Opatijo, Volosko, Pobri, Poljane, Dobrić, Oprić, Iko in Ičiće. Poleg nordijske hoje program Opatija – oaza zdravja in dobrega počutja v sodelovanju s specializirano bolnišnico Thalassotherapia Opatija prinaša tudi Thalasso Cardio Walk . Ta program pod vodstvom fizioterapevtov bo potekal 1. marca, 5. aprila in 10. maja s pričetkom ob 10:20 na obalnem sprehajališču Lungomare poleg hotela Admiral. V poletnih mesecih se nordijska hoja umakne in da prostor eni najbolj privlačnih morskih aktivnosti – stoječemu veslanju na deski (SUP). SUP Experience je izkustveni tečaj pod vodstvom inštruktorjev z licenco VOP SUP Team, ki bo potekal v Voloskem 7. in 21. junija, 5. in 19. julija ter 1. avgusta s pričetkom ob 9. uri. Bolj izkušenim veslačem je namenjen nov program SUP Sunset Tour , vodene ture s stoječim veslanjem na deski ob sončnem zahodu. Udeleženci programa bodo lahko doživeli obalo Voloskega in Opatije s povsem nove perspektive – z morja in pod zvezdnim nebom. Izleti se bodo odvijali 18. julija, 8. avgusta in 5. septembra z odhodom ob 20. uri, pot pa vas bo vodila od Voloskega do Opatije, vse do znamenitega kipa Dekleta z galebom. Letošnja izdaja projekta prinaša tudi vrsto izobraževalnih delavnic na temo zdravja, lepote in naravne nege . Na delavnici Sladkor in sol za lepoto in zdravje vam razkrivamo, kako lahko ti dve sestavini uporabljamo za nego kože in sproščanje telesa. Na delavnici Naravna zaščita pred soncem boste lahko prisluhnili praktičnim nasvetom in receptom za nego kože pred izpostavljenostjo UV-sevanju in po njem, medtem ko Skrivnostna povezava med prebavo in možgani raziskuje vpliv črevesne flore na splošno zdravje in razpoloženje. Ljubitelji naravne nege obraza se bodo lahko udeležili delavnic Obrazne joge , kjer vam ponujamo inovativne tehnike za naravno pomlajevanje in izboljšanje tonusa kože. Delavnice bodo potekale v Kulturnem domu Zora s pričetkom ob 10. uri v naslednjih terminih: 4 in 25. maj, 14. junij ter 6. in 14. september. Novost v programu so tudi Vaje čuječnosti v naravi , namenjene krepitvi duševnega ravnovesja in povezovanju z naravnim okoljem. Potekale bodo 16. marca, 27. aprila in 11. maja v parku Margarita in na gozdnem sprehajališču Carmen Sylva. Udeleženci bodo pod strokovnim vodstvom psihologov z vodenimi vajami razvijali zavedanje o lastnih mislih, čustvih in telesnih občutkih, s čimer bodo spodbudili notranji mir in boljšo kakovost življenja. Projekt Opatija – oaza zdravja in dobrega počutja poleg bogatega programa aktivnosti na prostem vključuje tudi sodelovanje s hotelirji in centri dobrega počutja, ki ponujajo posebne wellness pakete in zdravo gastronomsko ponudbo, prilagojeno konceptu zdravega življenja. Projekt Opatija – oaza zdravja in dobrega počutja nenehno razvijamo, tako da dodajamo nove vsebine, s katerimi spodbujamo zdrav način življenja in privabljamo obiskovalce. Programi športa, rekreacije in dobrega počutja so postali prepoznaven del opatijske turistične ponudbe in pomemben motiv za prihod gostov. Vse ljubitelje zdravega življenja, rekreacije in sprostitve vabimo, da se nam pridružijo v Opatiji in začutijo energijo destinacije, kjer že 136 let negujemo tradicijo zdravja in dobrega počutja, je povedala direktorica Turističnega skupnosti mesta Opatija Suzi Petričić. Vir: HTS; Foto: Petar Kurschner
RumenoeNavtikapred 17 dnevi
Ta impresivna jahta iz linije Sundeck je popolna izbira za vse, ki iščejo idealno ravnotežje med eleganco, udobjem in zmogljivostjo. Z dolžino 8,8 metra ponuja prostorno in premišljeno zasnovo, ki omogoča brezskrbno uživanje na morju, bodisi na krajših izletih ali daljših avanturah. Uživanje v elegantni plovbi V podjetju Moto-Nautika , uradnem zastopniku plovil Ranieri International, si lahko ogledate ta razkošen model, ki je na zalogi in pripravljen, da ga odpeljete. Oznaka LX , Extra-Luxury, izraža vrhunsko luksuzno izkušnjo, podprto z napredno tehnologijo in izjemno kakovostjo. Eleganten trup s črno zasteklitvijo in tremi okni na vsaki strani ustvarja občutek prestiža, medtem ko njegova višina nakazuje izjemno prostornost bivalnega prostora pod palubo. Notranjost plovila Pod površjem navduši prostorna notranjost z obilico naravne svetlobe, s prostornim glavnim ležiščem. Pod stopnicami se nahaja še eno ležišče. Obe ležišči skupaj sta primerni za bivanje štirih oseb. Notranjost plovila izstopa tudi zaradi višine prostora, kar še poveča občutek odprtosti in udobja. Glavna kabina se lahko enostavno preuredi v dnevni prostor s pomočjo nastavljive mize. Kopalnica v notranjosti trupa, na desni strani plovila, ponuja električni marine WC in umivalnik, kar dodatno poudarja udobje bivanja na morju. Prostorna paluba s sončno teraso Na zgornji palubi je prostor izjemno dobro izkoriščen za druženje. Dnevni prostor na palubi sprejme do 12 oseb in se enostavno prilagodi in ustvari prostorno sončno teraso. Krmilna konzola je sodobno zasnovana, zaščitena z velikim vetrobranskim steklom, ki zagotavlja dobro vidljivost in zaščito med plovbo. Tla so prekrita z imitacijo tikovine, ki je estetsko dovršena, udobna za hojo, enostavna za čiščenje in odporna na vročino sončnih žarkov. Vsak detajl na tem plovilu je skrbno premišljen in izdelan z vrhunsko natančnostjo, kar je značilno za filozofijo Ranieri International . 285 LX je rezultat predanega dela, raziskav najnovejših materialov ter naprednih proizvodnih tehnik, združenih s sodobnim dizajnom. Rezultat je plovilo, ki združuje elegantnost, udobje in izjemno zmogljivost – prava izbira za vse ljubitelje vrhunske navtične izkušnje. Več o plovilu: Ranieri Next 285 LX Za vse ostale informacije in nasvete jih lahko obiščete v salonu Moto-Nautika, na Ptujski cesti 63, 2204 Miklavž Telefon: ☎️ 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📱 +386 31 300 903 Ponudbo plovil: 🌐 www.moto-nautika.com Ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe: 🌐 www.motonautika-shop.com Plovila na zalogi, dobavljiva takoj: 🌐 moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/

torek, 25. februar

RumenoeNavtikapred 18 dnevi
Na letošnjem salonu plovil v Düsseldorfu je bila predstavljena nova, prestižna jadrnica Saffier SL46, ki je hitro pritegnila pozornost ljubiteljev navtike in strokovnjakov. S tem modelom so se pri podjetju Saffier Yachts odločili, da združijo sofisticiran dizajn, vrhunsko konstrukcijo in odlične plovne lastnosti, kar plovilu daje edinstveno vrednost na trgu. Eleganten dizajn in vrhunska konstrukcija Saffier SL46 se ponaša z elegantnimi linijami, ki ne le da zagotavljajo estetski užitek, temveč tudi izboljšujejo aerodinamiko in plovne lastnosti plovila. Zasnova je rezultat sodelovanja med izkušenimi oblikovalci in inženirji, ki so v svoj proces vključili najnovejše tehnologije in materiale. Plovilo je izdelano iz kakovostnih kompozitnih materialov, kar mu daje izjemno trdnost in vzdržljivost ter hkrati zmanjšuje težo. V trup plovila so integrirana številna okna, ki v kabine prepuščajo obilo naravne svetlobe. Trup razstavljenega plovila je bil zlato oranžne barve. V kombinaciji z razkošnim črno-oranžnim krovom je takoj pritegnila poglede številnih obiskovalcev. Da bi zadovoljili čim več kupcev, pa je barvna paleta lastna izbira. Prostornost in udobje Notranjost Saffier SL46 je zasnovana z mislijo na udobje in funkcionalnost. Prostor je zasnovan tako, da ponuja veliko svetlobe in odprtosti, kar ustvarja prijetno okolje za vse potnike. Plovilo lahko sprejme do šest oseb, zaradi česar idealno za družinska potovanja ali manjše skupine prijateljev. Zasnova kabin in skupnih prostorov zagotavlja udobje in posebno atmosfero, ki jo vsi cenimo na morju. Z dolžino 14,90 metra in širino 4,45 metra ponuja dovolj prostora za udobno plovbo. Jadrnica ima glavno jadro površine 68 m², samodejno prednje jadro površine 50 m², Code Zero jadro površine 163 m² in gennaker površine 179 m². Plovne lastnosti Ena izmed najpomembnejših značilnosti Saffier SL46 so njegove plovne lastnosti. Jadrnica je zasnovana za hitro in učinkovito plovbo, kar pomeni, da se odlično obnese tudi v zahtevnejših pogojih. S sodobno tehnologijo jadranja in ergonomsko postavitvijo krmila skrbijo, da je krmarjenje enostavno in prijetno. Kapaciteta jadrnice omogoča enostavno rokovanje tudi za manj izkušene jadralce, kar je še ena od prednosti tega plovila. Jadrnica je prva te velikost, ki se lahko pohvali z vgrajenim Harken Captive vitlom glavnega jadra. Njegovo upravljanje je enostavno le s pritiskom na gumb na krmarski konzoli s kolesom. Trajnostno naravnana prihodnost Saffier Yachts si postavlja visoke standarde glede trajnosti in okoljske odgovornosti. Saffier SL46 vključuje varčne sisteme in možnost uporabe obnovljivih virov energije, kar pripomore k zmanjšanju vpliva na okolje. Njihova zaveza k trajnostnemu razvoju je jasna in se odraža v vseh vidikih njihove proizvodnje. Saffier SL46 je izjemno plovilo, ki združuje inovativno zasnovo, vrhunske plovne lastnosti in trajnostno naravnano filozofijo. Njena predstavitev na salonu plovil v Düsseldorfu je le potrditev izjemnega dela, ki so ga vložili tako oblikovalci kot inženirji. Tisti, ki iščejo plovilo, ki ponuja tako udobje kot tudi vrhunsko doživetje jadranja, bodo nedvomno označili Saffier SL46 za odlično izbiro. Video predstavitev plovila (v angleškem jeziku)

ponedeljek, 24. februar

RumenoeNavtikapred 18 dnevi
Z Borutom, mojo novo posadko, ki je priletel iz Adis Abebe, sva izplula iz Džibutija 11. februarja 2025. Odmotorirala sva proti ožini Bab El Mandeb, ki povezuje Adenski zaliv z Rdečim morjem. V ožini veter pospeši, valovi so bolj strmi in tudi morski tok je močnejši. Do ožine sva imela nasprotni veter, vendar sva vseeno razvila genovo, ki je dodala pol vozla hitrosti. V Rdeče morje sva vplula ob južnem robu ladijskega koridorja, veter in valovi pa so zdaj bili v čisto krmo. Sunki vetra so dosegali več kot 30 vozlov, strmi valovi pa so butali v krmo z obeh strani. Avtopilot tega ni obvladal, tako da sem moral krmariti vso noč brez jader in tudi brez jader je barka dosegala osem vozlov hitrosti. Drugi dan se je veter nekoliko umiril, vendar avtopilot še vedno ni bil kos visokim valovom. Tretji dan se je vreme končno umirilo in pokazalo se je sonce. Tista prava oceanska uživancija. Nastavila sva dve panuli in ujela veliko morske trave, zato sva za en dan ribolov prekinila. Počasi je morska trava izginevala in spet sva nastavila panuli. Borutu je neka velika riba pogoltnila vabo in pregriznila laks. Samo midva se ne dava. Pripravila sva novo vabo in nadaljevala s panuliranjem. Popoldan je Borut ujel kar dve barakudi. Pripravil je pečene kotlete, jaz pa sem z začimbami, oljem in sokom limet pripravil seviče. Tudi barakuda je lahko lastna, če je sveža in pravilno pripravljena. Ponoči je nenadoma odpovedal levi motor. Pokvaril se je namreč menjalnik motorja v peti, saj je motor deloval brezhibno, le elisa se ni vrtela. Nadaljevala sva z enim motorjem ob eritrejski obali, saj je bilo za jadranje premalo vetra. Nenadoma je odpovedal še desni motor. Bila sva daleč od obale in koralnih grebenov, morje pa je bilo tudi mirno. Brez panike sem po satelitskem telefonu poklical SOS službo in dežurnemu razložil najino kočljivo situacijo. Takoj so sprožili reševalno akcijo. Po naglasu sogovornika je bila koordinacija reševalne službe verjetno nekje v Ameriki. Dežurni je imel tako monoton glas, da sem ga vprašal, ali je robot, pa je rekel, da ni. Oddahnil sem si. Lotil sem se popravila desnega motorja. Pri vžigu se je slišalo samo klik-klik. Preverim električne kable in priključke ter zamenjam akumulator. Še vedno klik-klik. Nič mi ni bilo jasno. Usedem se v salon in tuhtam. Zakaj ne vžge? Ni razloga. Morda se je motor pregrel in noče vžgati. Počakam pol ure in poskusim še enkrat. Čudež: motor zakašlja in zarohni. Takoj prekličem SOS. Spet smo na konju. Z enim samim motorjem odmotoriramo proti Sawakinu, ki je najina naslednja destinacija v Sudanu. Čez noč se dvigne severnik in ustvarja strme valove. Trideset milj pred Sawakinom Spalax 2 izgublja boj z valovi. Hitrost je manj kot en vozel. Naravnost v valove ne gre. Zavijeva petinštirideset stopinj v desno in počasi, a vztrajno, napredujeva proti cilju. Po šestih urah boja s pobesnelim morjem in z enim samim motorjem končno vstopiva v rokav, ki vodi v pristan. Mrači se. Vidljivost je slaba. Takoj nasedeva. Ribič nama je sicer z lučjo signaliziral, da tam ni prehoda, vendar je bilo že prepozno. Naslednje jutro navsezgodaj isti ribič pride do barke. Podam mu rezervno sidro, ki ga vrže v vodo štirideset metrov od barke, drugi konec sidrne vrvi pa navijem na električni vinč. Tako s pomočjo motorja in električnega vinča potegnemo barko z grebena v globoko vodo. Po šestih dneh srhljivega boja z naravnimi elementi se Spalax 2 spet mirno pozibava v varnem zalivu sudanskega mesteca Sawakin. Še isti dan nas obišče agent Mohammed. Vzel mi je 400 dolarjev, nazaj pa je prinesel dve kartici SIM in znesek lokalne valute v vrednosti 40 dolarjev. Naslednji dan pa je prišel mehanik in ugotovil, da je treba barko pripeljati do obale, podpreti krmo levega trupa s skalami in debelimi kosi lesa, ter odstraniti peto motorja. Popravila trajajo že tri dni, moj žep pa je vedno bolj prazen. Pravkar sem izvedel, da popravilo ni mogoče in da je treba zamenjati menjalnik. < Džibutijski solist Nadaljevanje plovbe 5.3.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič
RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Nekdanji slovenski smučarski skakalec Miran Tepeš bo spomladi nadaljeval svojo oceansko plovbo. Če imate željo po neverjetni izkušnji, se mu pridružite na eni izmed etap na Tihem oceanu. Miran Tepeš bo letos nadaljeval svojo plovbo z jadrnico Skokica 3 okoli sveta. V lanskem letu je iz Kanade preplul Tihi ocean in se ustavil na Novi Zelandiji. Letos bo plovbo nadaljeval v treh etapah. Če bi radi spoznali veščine oceanske plovbe, se mu lahko pridružite na eni izmed etap. Jadranje bo kombinacija oceanskega in skiperskega tečaja. Na tečaju se boste posvetili naslednjim opravilom: navigacija, delo z jadri, meteorologija, varnost na morju, razdelitev vlog, opravil in dežurstev, samostojno jadranje med dežurstvi, sidranje … Etape oceanskega jadranja v letu 2024 A – tečaj oceanskega jadranja od Nove Zelandije do Nove Kaledonije, od 19. aprila do 7. maja; B – Jadralsko križarjenje med otoki Nove Kaledonije in Vanuatuja, od 12. maja do 7. junija; C – Jadralsko križarjenje med otoki Vanuatuja in med Salomonovimi otoki, od 10. junija do 3. oziroma do 12. julija. Za več informacij pišite na miran@tepes.info . < San Francisco Bay 2.del Nadaljevanje: 8.3.25 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Eden izmed največjih svetovnih proizvajalcev električnih zunajkrmnih motorjev ePropulsion je pred kratkim predstavil električni motor X40, ki je nadgradnja linije X, v kateri sta bila sedaj motorja z močjo 12 in 20 kW. Električni zunajkrmni motorji serije ePropulsion X so brezemisijski električni pogonski sistem z vodilnim izkoristkom pogonskega sklopa v industriji, ki znaša kar 88,2 %. Serija X ima kompaktno in popolnoma integrirano zasnovo, električni krmilni sistem, napredne funkcije za pomoč pri plovbi in povezljivosti z drugimi sistemi na plovilu. Modularna arhitektura ne le poenostavlja namestitev, temveč omogoča tudi brezhibno integracijo z obnovljivimi viri energije. Prednosti motorjev serije X kompakten design brez zunanjega krmilnega mehanizma zaseda malo prostora na krmi in omogoča lažji dostop do vode zagotavlja več prostora za vkrcanje, kopanje in druženje na plovilu vgrajen sistem za krmiljenje, nastavitev naklona in nagiba motorja vgrajena krmila enota ECU napredna zasnova propelerja za veliko učinkovitost in zmogljivost konstantna moč pogona 40 kW, 20 kW oziroma 12 kW 88,2 % izkoristek celotnega sistema 36 % lažji od konkurenčnih motorjev (teža motorja in sistema krmiljenja) Vgrajen sistem asistence pri plovbi Vgrajen sistem električnega krmiljenja ponuja pomoč pri upravljanju plovila in plovbi. Vgrajene so funkcije zadrževanje pozicije (slika 1), zadrževanje smeri (slika 2) in 360-stopinjsko premikanje plovila (slika3). Test izkoristka X40 X20 X12 Izhodna moč (kW) 10 20 40 5 10 20 3 6 12 Hitrost (km/h) 12,6 15,4 35,9 11 14 26 12 18,5 30 Čas delovanja (uu:mm) 04:00 02:00 01:00 04:00 02:00 01:00 03:20 01:40 00:50 Doseg (km) 50,4 30,8 35,9 44 28 26 40 30,8 25 * Podatki za motor X40 so izmerjeni z uporabo plovila dolžine 20 čevljev z aluminijastim dnom, dvema osebama na krovu s težo 130 kg, motorjem X40 in štirimi baterijami G102-100 v mirnem morju. Skupna teža plovila je znašala 1030 kg. * Podatki za motor X20 so izmerjeni z uporabo plovila dolžine 14 čevljev z aluminijastim dnom, dvema osebama na krovu, motorjem X20 in dvema G102-100 baterijam v mirnem morju. Skupna teža plovila je znašala 660 kg. * Podatki za motor X12 so izmerjeni z uporabo plovila dolžine 11 čevljev z aluminijastim dnom, eno osebo na krovu, motorjem X12 in eno G102-100 baterijo v mirnem morju. Skupna teža plovila je znašala 320 kg. Dodatne informacije pri slovenskem zastopniku ePropulsion, Burin Boats , tel.: +386 40 322 422 Več o motorju ePropulsion X40 na tej povezavi .

sobota, 22. februar

RumenoeNavtikapred 21 dnevi
V četrtek 27.2.2025 ob 20.00 uri bo potekalo tretje predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o vlogi skiperja. Skipper - ključ do povezane ekipe in uspešnega jadranja Organizacija posadke in dodeljevanje nalog. Pomen vloge namestnika skipperja. Aktivno vključevanje posadke v plovbo in skrb za motivacijo. Bonton na morju – odnosi na naši jadrnici in z drugimi plovili. Obvladovanje nepredvidljivih situacij in konfliktov. Praktični nasveti za ravnanje s pomanjkanjem vode in elektrike. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. Datum predavanja: 27.2.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) OGLED PRVEGA PREDAVANJA Nasveti za sproščen dopust na morju (posnetek) OGLED DRUGEGA PREDAVANJA Ključni manevri za samozavestno plovbo (posnetek) Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

četrtek, 20. februar

RumenoeNavtikapred 23 dnevi
Konec februarja je na sporedu regata RORC Carribean 600 s startom in ciljem na Antigvi. 600 NM dolga regata v zapleteni pentlji obkroži 11 Karibskih otokov in je zaradi številnih sprememb smeri zelo intenzivna. Letos bo na njej prvič jadrnica pod slovensko zastavo in sicer Elan 450 Karpo, skiper je Matic Vrečko. Ekipa je sestavljena iz izkušenih slovenskih jadralcev: Matjaž Beguš, Marko Kočila, Jani Mislej, Gregor Krklec, Marko Trebec, Timi Robnik in Nejc Mužina. Ekipa v tej sestavi jadra prvič in videli bomo, kako jim bo v relativno kratkem času pred regato uspelo uskladiti izvedbo manevrov ter se čim bolje spoznati. Na razpolago bodo imeli zgolj dva tri treninga. V petek, 21.2. s startom ob 13h po slovenskem času, je na sporedu ogrevalna regata Antigua 360 Race, ki je dolga 48 NM. Start glavne offshore regate bo v ponedeljek, 24.2. ob 16h po slovenskem času. Karpo nastopa v kategoriji IRC 2, kjer se nahaja jadrnica enakega tipa Elan 450, ekipa se imenuje Team Scarlet on Emily s skiperjem Rossom Applebyem. Morda bomo spremljali pravi match race, obe jadrnici imata skoraj enak IRC rating. Britanski jadralec Ross Appleby je pravi težkokategornik, saj je na tej regati v svoji kategoriji že osemkrat zmagal. Kdo bo hitrejši, ekipa starega mačka Rossa ali ekipa nadarjenega Matica? Držimo pesti za našo ekipo, regato bo možno spremljati na YB trackerjih, link bomo objavili. Na startni listi je 70 jadrnic s 500 jadralci iz kar 38 držav. V kategoriji IRC Super Zero se bosta za naslov najhitrejše jadrnice udarila Farr 100 Leopard 3 pod vodstvom Joosta Schuijffa ter Juan K 88 Lucky pod vodstvom Bryna Eckarta. V kolikor bo vetra v povprečju 15-20 vozlov je favorit Leopard z daljšo vodno linijo, v primeru težjega morja pobudo lahko prevzame Lucky. Morda se boj vmeša še Wally 93 Bullit, ki si je s Karpo že dvakrat delil regatno polje na Rolex Middle Sea Race. Leta 2023 je bil skupni zmagovalec, leta 2024 pa jim je v nevihti padel jambor in so žal že prvi dan odstopili. Na startni listi je še veliko znanih jadrnic iz offshore scene kot so Pyewacket 70, Tschuss 2, Balthasar itd. Daljši članek o sodelujočih si lahko preberete na povezavi https://caribbean600.rorc.org/a-battle-of-legends-and-rising-stars , primerno pozornost so organizatorji namenili tudi Karpo. Matic je pred regato povedal: »Prvič sem v tako zahtevni vlogi in priznam, da je prisotna trema. V naši ekipi smo dobri jadralci in v kratkem času pred regato se bomo čim bolj spoznali ter v največji možni meri začeli delovati kot celota. Rezultat je nemogoče napovedati, offshore jadranje je nepredvidljivo.«
RumenoeNavtikapred 23 dnevi
Moto-Nautika na letošnjem Zagreb Boat Showu predstavlja različna vrhunska plovila, ki si jih na sejmišču lahko ogledate vse do nedelje, 23. februarja 2025. Sejem je že v polnem teku, tako da jih lahko obiščete v hali 8A na razstavnem prostoru številka 11 ter na zunanjem razstavnem prostoru OP-8A, številka 2. Premiera: Ranieri International Next 255 LX Moto-Nautika premierno predstavlja Ranieri International Next 255 LX . Gre za 7,8 metra dolgo kabinsko plovilo, ki združuje elegantno obliko, udobje in vrhunsko zmogljivost. Prostorna paluba omogoča prijetno druženje, notranjost pa ponuja vse potrebno za udobno bivanje na vodi. Ne zamudite priložnosti, da si ga ogledate v živo! Elegantna in aerodinamična oblika. Velika sončna ploščad. Stabilnost in hitrost plovila sta optimizirana. Stranišče z umivalnikom je v ločenem prostoru. Prostorno ležišče pod palubo. Umivalnik in majhna zunanja kuhinja. Grand Boats: Kakovost in inovativnost Na razstavnem prostoru predstavljajo tudi blagovno znamko Grand Boats . Obiskovalci si lahko ogledajo naslednje modele: G850 – 8,5 metrov dolg gumenjak, ki ponuja odlično razmerje med prostornostjo in zmogljivostjo, na ogled v hali 8A, razstavni prostor 11. Na zunanjem razstavnem prostoru OP-8A, številka 2,  pa so naslednji tenderji: S300L S330L z motorjem F20 G340 z motorjem F25 v off white izvedbi Obiskovalci lahko na tem razstavnem prostoru dobijo informacije tudi o vseh drugih tenderjih blagovnih znamk Grand Boats, Zar Mini in Zar Formenti . Sejemski popusti na izdelke Yamaha Ob tej priložnosti Moto-Nautika ponuja sejemske popuste do -25% na izvenkrmne motorje, vodne skuterje in napihljive čolne Yam. Poleg tega nudijo tudi 5-letno garancijo na izvenkrmne motorje . Obiščite jih na Zagreb Boat Show 2025! Ne zamudite priložnosti, da izkoristite ekskluzivne sejemske ugodnosti in si ogledate njihova vrhunska plovila v živo! Za vse ostale informacije in nasvete jih lahko obiščete v salonu Moto-Nautika, na Ptujski cesti 63, 2204 Miklavž Telefon: ☎️ 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📱 +386 31 300 903 Ponudbo plovil: 🌐 www.moto-nautika.com Ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe: 🌐 www.motonautika-shop.com Plovila na zalogi, dobavljiva takoj: 🌐 https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/
RumenoeNavtikapred 23 dnevi
Bliža se trail Life on Mars. Edinstveno doživetje na otoku Pag, ki združuje ljubitelje aktivnega turizma, pohodništva, sprehajanja in traila. Gre za enega najlepših trekingov na Hrvaškem, ki na vsakem koraku postreže z dih jemajočimi razgledi. S svojim videzom, ki sta ga ustvarili stoletna burja in poslonica, spominja na površino Marsa. Trase tekmovanja so različnih dolžin in težavnosti, zato so primerne tako za rekreativce kot tudi profesionalne športnike. Trail Life on Mars je bil prvič organiziran spomladi leta 2017. Od takrat dalje se odvije enkrat letno v mesecu marcu. Letošnje tekmovanje bo popestrilo dogajanje na Pagu v soboto, 29. marca, prijave so že odprte. Štart je v vasi Metajna, le 12 kilometrov od Novalje, prav vsak del traila pa je nekaj posebnega. Čez kamnite površine, razgaljene od burje in soli, se boste podali do čudovitih zalivov in plaž, kjer boste našli pravo lepoto in mir. Pot zaznamuje tudi prva morska via ferrata na Hrvaškem, namenjena drznejšim aktivnim športnikom, saj zahteva uporabo dodatne opreme. Dolga je 100 metrov in vključuje prehod čez morski del, ki povezuje zaliv Slana in rt Sušec. Za udeležbo na dogodku Life on Mars potrebujete samo dobro voljo, ustrezno športno opremo, vodo in nekaj prigrizkov. Izbirate lahko med tremi različnimi trasami, odvisno od svoje telesne pripravljenosti. Light – 7 km 7 kilometrov dolga pot je odlična izbira za rekreative, pohodnike in trail začetnike. Primerna je za vse generacije tekmovalcev, stare med 7 in 77 let. Dobrodošle so tudi družine in hišni ljubljenčki. Pot je označena in poteka po planinskih in trail poteh, ne prečka morja in via ferrate, začne pa se ob 12.00. Medalje in darilne pakete v tej kategoriji prejmejo samo otroci, stari do 12 let. Active – 15 km 15 kilometrov dolga pot je namenjena vsem, ki niso čisti začetniki in se že aktivno ukvarjajo s hojo, planinarjenjem in trailom. Pot je označena in poteka po planinskih in trail poteh. Tudi aktivna kategorija ne prečka morja in via ferrate, začne pa se prav tako ob 12.00. Je še malce bolj atraktivna v primerjavi z lažjo traso in nekoliko zahtevnejša. Popolna izbira za fizično bolje pripravljene udeležence. Medalje in darilne pakete prejmejo prvi trije uvrščeni med ženskami in moškimi. Challenger – 24 km Zagotovo najbolj zahtevna pot, za katero je značilna tipična tekaška in trail postavitev. Tekmovalci se povzpnejo 80 metrov visoko na več kot 100 metrov nadmorske višine. Pot je sicer dolga 24 kilometrov. Od 3,5 do 5,5 kilometra trase ni uhojene poti, a je območje še vedno prehodno. 80 metrov poti poteka tudi skozi morje, globina morja pa tekmovalcem sega do bokov. Tekmovanje ne poteka čez via ferrato, začne pa se eno uro prej kot lažja in aktivna kategorija, in sicer ob 11.00. Medalj in darilnih paketov se bodo razveselili samo najboljši. Prvi trije med ženskami in prvi trije med moškimi. Na nobeni od tras ni postaj za okrepčilo, zato morajo tekmovalci sami poskrbeti za dovolj tekočine in energijskih ploščic. Izjema je najtežja pot, kjer je na 15. kilometru trase izvir Malin, kjer se lahko udeleženci odžejajo z vodo. Foto: Visit Novalja, Mario Jurina
RumenoeNavtikapred 23 dnevi
Včeraj popoldne je Koper gostil slovesno prireditev Jadralec leta 2024, na kateri je Jadralna zveza Slovenije že tradicionalno razglasila najboljše jadralce preteklega leta in podelila priznanja za vrhunske dosežke v jadranju. Po pričakovanjih je naslov Jadralec leta pripadel Toniju Vodišku, ki je lani poleti v vodah pred Marseillem osvojil srebrno olimpijsko kolajno, s tem pa dosegel enega največjih uspehov slovenskega jadranja. Toni Vodišek je imel novembra zahtevno operacijo kolena, ob podelitvi pa je povedal: "Operacija je bila res težka, ampak bil sem v rokah dobre zdravniške ekipe in sem dokaj hitro okreval. Zdaj lahko že skačem in delam poskoke in menim, da bom lahko ob koncu prve polovice leta že na vodi ter bom lahko jadral. Na evropskem prvenstvu maja žal še ne bom mogel nastopiti, bom pa zagotovo pripravljen na svetovno prvenstvo ob koncu leta," je napovedal Vodišek. Jadralna zveza Slovenije je podelila še 17 drugih priznanj v različnih kategorijah. Najboljša mladinska posadka sta postala Martin Fras in Mija Škerlavaj, mladinska svetovna prvaka v razredu 470 U21 ter bronasta na mladinskem evropskem prvenstvu 470 U21. Najboljša jadralka med mladinkami je Alenka Valenčič, ki je osvojila 10. mesto na evropskem prvenstvu za ILCA 6 U21, najboljši jadralec med mladinci pa Luka Zabukovec, evropski podprvak na mladinskem evropskem prvenstvu ILCA U21. Priznanja za najboljšo jadralko razreda optimist je prejela Lina Sorta, najboljši jadralec v razredu optimist je postal Val Grbec, priznanja za vrhunske dosežke pa so prejeli Val Eržen, Ana Planinšič in Teo Gerželj, Rok Kovačič in Lara Božič, Svit Dujmovič Šterpin in Maj Petrič ter Lina Eržen, Lin Pletikos in Žan Luka Zelko. Priznanje Sekcije za velike jadrnice sta prejela Vladimir Borštnar in Bojan Gale za zmago v kategoriji Class C na evropskem prvenstvu ORC za dvočlanske posadke na velikih jadrnicah. Jadralna zveza je za pomemben doprinos k razvoju jadanja v Sloveniji nagradila tudi štiri jadralne klube. Priznanje klubom je šlo v roke Jadralnemu klubu Ljubljana za 75 let soustvarjanja in razvoja slovenskega jadranja in 50. izvedbo regate Šavrinka ter Jadralnemu klubu Burja za 70 let soustvarjanja in razvoja slovenskega jadranja in vrhunske rezultate. Športno kulturno društvo Wada je prejelo priznanje za dolgoletno odličnost izvedbe Tradicionalnega novoletnega srečanja ljubiteljev morja in jadranja. Priznanje za 45 let delovanja in pomemben doprinos pri razvoju in promociji jadranja v osrednji Sloveniji ter razreda fireball je prejel Jadralni klub Živaana, ki je konec lanskega leta zaključil z delovanjem. Jadralna zveza tradicionalno podeli tudi nagrado za življenjsko delo, imenovano Veliko jadro za življenjsko delo v jadranju 2024, ki je šlo v roke starosti slovenskega jadranja, Stanislavu Žbogarju - Slavku. Slavko Žbogar je zaznamoval slovensko jadranje kot tekmovalec, trener, klubski vodja in predsednik Jadralne zveze Slovenije, pri čemer je vodil slovensko reprezentanco na več evropskih in svetovnih prvenstvih ter sodeloval pri razvoju številnih vrhunskih jadralcev, vključno s sinom Vasilijem Žbogarjem, dobitnikom treh olimpijskih kolajn. Slavko Žbogar še vedno aktivno prispeva k razvoju jadranja, tako na tekmovalni kot turistični ravni. Nagrajencem je čestital predsednik Jadralne zveze Slovenije Samo Lozej ter poudaril tudi pomen sponzorjev, brez katerih teh velikih jadralnih dosežkov bržkone ne bi bilo. Čestitkam se je pridružila Nevenka Kržan, predsednica uprave Luke Koper, generalnega sponzorja Jadralne zveze Slovenije in slovenskih jadralnih reprezentanc. Samo Lozej: "Prihaja do zamenjave generacije, za odličnimi tekmovalci prihajajo mladi. To je zaveza za našo zvezo, da nadaljujejo z delom tudi v tem olimpijskem ciklusu z vrhom v Los Angelesu. Brez financ ne gre, a take podpore, kot jo imamo zdaj v pristojnem ministrstvu za šport, še nikoli nismo imeli," je ob zahvali sponzorjem povedal predsednik JZS. Nevenka Kržan: “V Luki Koper smo zelo ponosni na dolgoletno podporo Jadralni zvezi Slovenije. Vidimo jo predvsem kot priložnost za številne mlade, da lahko svoje talente in sanje uresničujejo v zdravem okolju. Verjamemo, da bo ta podpora omogočala še boljše pogoje za treninge in tekmovanja, saj imajo vaši uspehi veliko globlji pomen. So pomembna motivacija za nove, mlade generacije jadralcev, ki predstavljajo prihodnost tega športa.” Goste so nagovorili tudi župan mestne občine Koper Aleš Bržan in predsednik Olimpijskega komiteja Slovenije Franjo Bobinac. Slovesnost so popestrili člani Trobilnega kvinteta pihalnega orkestra pod vodstvom mentorja Borisa Benčiča. Slovenija je v jadranju osvojila skupno štiri olimpijske medalje. Vasilij Žbogar je prispeval tri: bronasto medaljo v razredu laser na olimpijskih igrah v Atenah 2004, srebrno v istem razredu na olimpijskih igrah v Pekingu 2008 ter srebrno v razredu finn na olimpijskih igrah v Riu de Janeiru 2016. Četrto medaljo je dodal Toni Vodišek s srebrno medaljo v disciplini formula kite na olimpijskih igrah v Parizu 2024. Seznam dosežkov za podeljena priznanja: Najboljša mladinska posadka 2024 Martin Fras in Mija Škerlavaj: mladinska svetovna prvaka v razredu 470 U21, Turčija, bronasta kolajna na mladinskem evropskem prvenstvu 470 U21, Grčija Najboljša jadralka med mladinkami 2024 Alenka Valenčič: 10. mesto na evropskem prvenstvu ILCA 6 U21 v Španiji, 28. mesto na evropskem prvenstvu ILCA 6 v Grčiji, ter 36. mesto na svetovnem prvenstvu ILCA 6 v kategoriji U21 na Portugalskem Najboljši jadralec med mladinci 2024 Luka Zabukovec: srebrna kolajna in naslov evropskega podprvaka na mladinskem evropskem prvenstvu ILCA U21 v Španiji Priznanje za vrhunski dosežek 2024 - Val Eržen: doseženo 6. mesto na WSY (World Sailing Youth) svetovnem prvenstvu v razredu IQFoil v Italiji - Ana Planinšič in Teo Gerželj: srebrna medalja na evropskem prvenstvu v razredu 420 mixed (JK Pirat), bronasta kolajna na odprtem mladinskem evropskem prvenstvu v razredu 420 mixed v Grčiji - Rok Kovačič in Lara Božič: 5. mesto na odprtem mladinskem evropskem prvenstvu v razredu 420 mixed v Grčiji Opomba: Rok Kovačič in Teo Gerželj: doseženo 6. mesto na WSY (World Sailing Youth) SP v razredu 420 v Riva del Garda, Italija; Ana Planinšič in Lara Božič: doseženo 8. mesto na WSY (World Sailing Youth) SP v razredu 420 v Riva del Garda, Italija - Svit Dujmovič Šterpin in Maj Petrič: bronasta medalja na mladinskem evropskem prvenstvu 49er FX na Češkem - Lina Eržen: osvojitev olimpijske vozovnice v razredu iQFOiL in nastop na OI, zmaga na iQFOiL Games v Cadizu in zmaga tudi v U23, 3. mesto na finalni regati PWA svetovnega pokala za jadralce na deski na Japonskem - Lin Pletikos: osvojitev olimpijske vozovnice v razredu ILCA 6 in nastop na OI, doseženo 28. mesto na OI in osvojitev rezultata za kategorizacijo OKS mednarodnega razreda - Žan Luka Zelko: osvojitev olimpijske vozovnice v razredu ILCA 7 in nastop na OI, doseženo 17. mesto na OI in osvojitev rezultata za kategorizacijo OKS mednarodnega razreda Priznanje sekcije za velike jadrnice 2024 Vladimir Borštnar in Bojan Gale: prvo mesto v kategoriji Class C na evropskem prvenstvu ORC za dvočlanske posadke na velikih jadrnicah (z jadrnico Joy (J-99)), Italija, v sklopu znamenite odprtomorske regate La Duecente. Naslov državnih prvakov v kategoriji ORC open v sklopu X2 državnega prvenstva Sponzorji Jadralne zveze Slovenije v letu 2025: Generalni sponzor Jadralne zveze Slovenije in slovenskih jadralnih reprezentanc: Luka Koper Zlata sponzorja: Energetika Ljubljana, Geoplin Sponzor: Plinovodi VELIKO JADRO ZA Ž IVLJENJSKO DELO V JADRANJU 2024 Jadralna zveza Slovenije vsako leto podeli Veliko jadro za življenjsko delo v jadranju. Ob okrogli obletnici jadralnega kluba Burja in 20 let po prvi olimpijski medalji, ki je pristala v vitrini tega legendarnega kluba, je prejemnik Velikega jadra za življenjsko delo v jadranju 2024 Stanislav Žbogar - Slavko. Slavko Žbogar Ime Stanislav Žbogar - Slavko v slovenskem prostoru že dolga leta povezujemo z jadranjem. Rojen leta 1946 na Banjiški planoti pri Novi Gorici se je z družino kmalu preselil v Izolo in kot še ne desetletni fant postal član JK Burja -  ostalo je zgodovina. Že leto zatem je bil v Pulju razglašen za najmlajšega od 600 jadralcev na Brionski regati in dobil priznanje iz rok maršala Tita. Tedaj je jadral v najštevilčnejšem jadralnem razredu sloka ali snipe, po domače pa "bekačin". S tekmovalnim jadranjem se je na jadrnicah sloka ter 470 potem aktivno ukvarjal več kot dvajset let. Leta 1959 je skupaj s Sašom Majeričem zmagal na tekmovanju za prehodni pokal Tomosa, ki je veljal za neuradno prvenstvo Slovenije, to pa je bil tudi prvi vidnejši dosežek JK Burja, ustanovljenega pet let pred tem. Ta dosežek sta ponovila trikrat zapored. Leta 1974 sta z Vojkom Grželjem zmagala na regati Zlato jadro Severnega Jadrana v razredu sloka, bila srebrna na državnem prvenstvu Jugoslavije v Splitu, dve leti kasneje pa na Sredozemskem prvenstvu dosegla 4. mesto ter dvignila tudi zmagovalni pokal na prestižni regati Coppa Barbanera v Trstu. Še ko je aktivno jadral, je imel Slavko Žbogar vidno vlogo tudi pri vodenju športnih programov v klubu, ko pa je s tekmovanjem prenehal, se je delu v klubu lahko posvetil še bolj aktivno. Slovensko reprezentanco je vodil na več evropskih in svetovnih prvenstvih. Leta 1988 je kot del trenerske ekipe reprezentance sodeloval pri osvojitvi brona Petra Podunavca na evropskem prvenstvu za optimiste na Švedskem, leto kasneje pa s trenersko ekipo Jurico Tuniča popeljal do naslova evropskega prvaka. Slovensko reprezentanco je v vlogi trenerja spremljal tudi leta 1994, ko sta Jurica Tunič in Mitja Petrič osvojila naslov mladinskih svetovnih prvakov razreda 470. Leta 1998 je vodil ekipo optimistov na svetovnem prvenstvu na Portugalskem, kjer je Tina Čeliigoj osvojila naslov svetovne prvakinje, ekipa slovenije (Čeligoj, Nevečny, Furlanič, Žbogar) pa je osvojila 4. mesto. Tudi v naslednjih letih se je posvečal vodenju klubskega dela in organizaciji regat, med njimi tudi svetovnih in evropskih prvenstev. Aktivno se je posvetil tudi delu s sinom Vasilijem in ga kot vodja strokovne ekipe pripeljal do največjih uspehov, ki so bili kadarkoli zapisani v zgodovini slovenskega jadranja, do njegovih prvih olimpijskih iger v Sydneju tudi kot trener. Stanislav Žbogar, več kot deset let zapored predsednik JK Burja, si skupaj z vsemi aktivnimi člani kluba - po sedmih selitvah - za največji organizacijski uspeh pripisuje izgradnjo novega objekta JK Burja, ki že od leta 1988 ostaja na isti lokaciji. In še na en velik uspeh je posebej ponosen - na organizacijo svetovnega prvenstva leta 1992 za takrat olimpijski razred evropa, kar je bilo prvo svetovno prvenstvo v novoustanovljeni državi Sloveniji. Slavko Žbogar je bil med letoma 2005 in 2009 predsednik Jadralne zveze Slovenije ter tudi tako prispeval k razvoju jadralnega športa v Sloveniji, deloval pa je tudi kot nacionalni jadralski sodnik. Še naprej ostaja povezan z jadranjem - sodeluje pri organizaciji velikih mednarodnih regat, nadaljuje delo z mladimi jadralci, jadranje si prizadeva vključiti v turistično ponudbo izolskega turizma ter seveda še naprej podpira vrhunski šport. Za njegove osebne dosežke v jadranju in predvsem za požrtvovalno, vseživljenjsko delo na področju razvoja jadranja v Sloveniji, se Slavku iskreno zahvaljujemo tudi v imenu JZS in mu izrekamo priznanje za življenjsko delo. Priznanje mu je podelil predsednik Jadralne zveze Slovenije Samo Lozej. Foto: Jakob Bužan

sreda, 19. februar

RumenoeNavtikapred 24 dnevi
Danes ob 10.00 se ne na Zagrebškem velesejmu odprl letošnji navtični salon, ki velja za največji navtični salon na hrvaškem, ki ni na vodi. V petih dnevih salon obišče preko 25.000 obiskovalcev, ki so željni ponudbe novih plovil, navtične opreme in številnih strokovnih predavanj. Letos je na sejmu premierno predstavljeno kar 22 plovil. Med njimi so: Ranieri International Next 255 LX Brig Navigator 22 Brig Navigator 24 Karnic 642 Karnic 740 Karnic 742 Karnic 692 Evo 25 Fortis 780 Highfield ADV 7 ePropulsion X12 Roto Hydra 530 Roto Hydra 450 Valory Boats V570 Italboats Predator 570T Mingola Brava 22WA Patrol 650 (3D tender) ..in še nekaj drugi- FOTOGALERIJA {gallery}zagreb-boat-show-2025{/gallery}

torek, 18. februar

RumenoeNavtikapred 25 dnevi
Zjutraj sva šla z barko v bližnjo marino, kjer sem se po telefonu dogovoril za nekajurni postanek, a je bila zaradi oseke voda v marini preplitva in sva v blatu nasedla še preden bi prišla do pomola za goste, zato sva obrnila in Skokico privezala ob pomol na začetku marine. Z Uberjem sem se odpeljal na 10 km oddaljeno letališče, tam prevzel torbo, nazaj do Skokice pa sem se pripeljal kar s skirojem, ki sem ga imel v »izgubljeni« torbi. Sonce je medtem pregnalo hladno sivo meglo, zapihal je veter in za nadaljevanje poti proti San Franciscu sva lahko razvila jadra. Skokico sva z Jelčom kmalu lahko privezala v marini South Beach in si potem med dolgim popoldanskim sprehodom po mestu ogledala nekaj največjih znamenitosti mesta. Med mestne znamenitosti sodi tudi megla, ki jo nad mestnimi griči ustvarja vlažen veter s Pacifika in ki pogosto zakriva vrhove stolpnic v mestu. Sprehodila sva se do znamenitega pomola Pier 39, kjer so nekdanja pristaniška skladišča zamenjale restavracije in zabavišče. Skokico sem se sprva želel ustaviti v tamkajšnji marini, a so mi sporočili, da je marina tam za mojo barko preplitva. Dobršen del pomolov so tam zasedli morski levi, ki so prav tako ena od mestnih znamenitosti. Z Jelčom sva se morala povzpeti na hrib, da sva videla naslednje znamenitosti, tramvaj, strme kaskadne ceste in cestne serpentine med rožnimi vrtovi. Vseskozi je po mestnih ulicah bril neprijeten hladen veter s Pacifika, pred katerim sva se popoldne umaknila v picerijo. Ponoči je temperatura v Skokici padla pod 15 stopinj C in me je zeblo, zato sem zagnal ogrevanje. Še dober teden bo potrebno potrpeti, da bova prijadrala do toplejših voda Pacifika. Komaj čakam. < San Francisco Bay 1.del Oceansko jadranje > Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

ponedeljek, 17. februar

RumenoeNavtikapred 26 dnevi
Jadrnica Beneteau First 30 je plod slovenskih inovacij podjetja Seascape. Nastala je v sodelovanju z navtičnim arhitektom Samuelom Manuardom, oblikovalcem Lorenzom Argentom, notranjim oblikovalskim podjetjem Sito in podjetjem Pure Design in Engineering, ki je poskrbelo za strukturno trdnost plovila. V čem je poseben First 30 Le malo občutkov se lahko primerja s trenutkom, ko jadrnica začne glisirati – vznemirljiv »vzlet«, ko se jadrnica osvobodi verig plovbe izpodrivnega plovila. Do sedaj je ta izkušnja zahtevala napredne jadralske sposobnosti. Vendar pa s povsem novim BENETEAU First 30 veselje do glisiranje postane enostavno in dostopno vsem, ne glede na to, ali ste izkušen jadralec ali novinec. Paluba in velikodušna postavitev kokpita sta bila zasnovana z dvema ciljema: zmanjšati nered, da se ustvari prostoren in udoben prostor za sprostitev, hkrati pa zagotoviti izjemno ergonomijo jadranja. Na voljo sta dve postavitvi kokpita: ena za dnevne jadralce in križarke ter druga za tekmovalno jadranje. Pri postavitvi za križarjenje vzvod glavnega jadra in nemški sistem škote omogočata, da so tla v kokpitu popolnoma čista, hkrati pa omogočata enostavno upravljanje glavnega jadra s pomočjo velikodušnih vitlov. Tekmovalna različica ima drsnik glavnega jadra z neposrednim in fino nastavljenim sistemom glavne škote, kar ustvarja znan delovni prostor za tekmovalne jadralce. Življenje na krovu Kot bi pričakovali od pravega BENETEAU-a, značilna, čista, a udobna notranjost First 30 ustvari prostorno namestitev za štiri jadralce v dveh kabinah. Njene najpomembnejše lastnosti vključujejo prostorno sprednjo kabino in ležišča v salonu, ki so primerljiva z njeno večjo sestro, First 36. Enako velja kuhinjo, ki vključuje pečico, neobvezen hladilnik in 1,85 m stojne višine. V plovilu je dovolj prostora za pravi mornarski WC in številne inteligentne in inovativne rešitve, kot so zložljiva magnetna vrata, odstranljive tekstilne omarice in zložljiv podaljšek kuhinje. Skratka, First 30 je prava potovalna jadrnica, ki glisira in ponuja vse, kar je potrebno, da služi kot »dom stran od doma« za družine ali pare. Povezano plovilo Mobilna aplikacija Seanapps preko vgrajene enote vam omogočata pregled stanja različnih sistemov plovila (napolnjenost baterije, raven goriva ali vode v rezervoarju, načrtovanje vzdrževanja) prek vašega pametnega telefona, kot tudi načrtovanje poti ali pregled stanja plovbe z mobilnim telefonom. Tehnični podatki: Dolžina čez vse: 9,35 m Širina: 2,99m Teža (praznega plovila): 3040 kg Višina nad vodno gladino: 14,7 m Ugrez (min): 1,68 m Ugrez (max): 1,98 m Rezervoar goriva: 40 l Rezervoar vode: 100 l Motor: 14 KM CE certifikat: A2/B6 FOTOGALERIJA {gallery}beneteau-first-30{/gallery}
RumenoeNavtikapred 26 dnevi
Mednarodna razstava navtike INTERNAUTICA, ki že vrsto let predstavlja pomembno priložnost za predstavitev najnovejših inovacij, trendov in dosežkov domače in svetovne navtične industrije in je odlično izhodišče za dober posel, bo v mesecu maju javnosti ponovno odprla vrata. V dneh od četrtka 22. maja do nedelje 25. maja bodo na pokritih razstavnih prostorih razstavljavci kot doslej predstavljali predvsem navtično opremo, ponudbo storitev, raznovrstne pripomočke, za plovbo športna oblačila in novosti iz sveta karavaninga, na zunanjih razstavnih površinah in morskih privezih pa si bodo obiskovalci lahko ogledali veliko zanimivih novosti iz sveta športnih motornih plovil, motornih jaht, jadrnic, napihljivih čolnov, avtodomov ter atraktivnih električnih plovil in vozil. INTERNAUTICA , bo v okviru posebnega dela sejma, ki je imenovan “Zelena avenija” , poskrbela tudi za predstavitev energetsko učinkovito zasnovanih plovil in projektov, okolju prijaznih, trajnostnih in gradbeno učinkovitih tehnologij ter inovativnih pogonskih sistemov, ki zmanjšujejo porabo goriva in emisij v okolje. V okviru okoljevarstvenih aktivnosti se bo nadaljevala kampanija »RE think PLASTIC« in tako vzpodbujala osveščanje javnosti o problematiki plastičnih odpadkov predvsem v morju in aktivno sodelovala pri iskanju s tem povezanih rešitev. Paradni program Internautice bodo premierne predstavitve novih plovil in navtične opreme ter različni vsebinsko atraktivni dogodki povezani z morjem, ki se bodo zvrstili v petih sejemskih dneh. Sejem ponuja pestre možnosti za slovensko gospodarstvo, turizem in podjetništvo . Predstavlja spodbudo za nove ideje naših najboljših inovatorjev s področja pomorstva. Je navdih za iskanje novih rešitev, ki hočejo morju, Zemlji in okolju več vrniti in manj vzeti. Ne nazadnje je INTERNAUTICA nenadomestljiva priložnost za slovenski turizem - tudi ta išče vselej nove poti in načine za povezovanje med človekom in naravo in Portorož v majskem času Internautice predstavlja nedvomno najboljše prizorišče za to. INTERNAUTICA je več kot le sejem plovil. S svojo vsestransko odličnostjo, poslovno naravnanostjo, gospodarskim povezovanjem, pospeševanjem turizma in mnogimi športnimi ter družabnimi dogodki, ima pomembno vlogo pri pozitivnem spodbujanju regionalnega razvoja in gospodarstva. INTERNAUTICA pomeni za vse navtične profesionalce in navdušence popoln uvod v prihajajočo poletno sezono. Dobrodošli na Internautici v Marini Portorož od 22. do 25. maja 2025 Sledite novicam na: www.internautica.org
RumenoeNavtikapred 26 dnevi
“Si siguren, da greš kar sam?” me kar naprej sprašuje moj maldivski agent Hanoon in zmajuje z glavo. “Seveda sem siguren. Saj ni prvič, da bom sam na barki,” mu odvrnem. Smo 17. januarja, 2025, in Spalax 2 navsezgodaj zapusti Maldive. Takoj dvignem glavno jadro in genovo. Avtopilot ne deluje najbolje, saj je morje razburkano in bočni valovi premetavajo barko levo desno.  Naslednji dan se valovi podaljšajo in barka lepo drsi z vala na val, avtopilot pa deluje brezhibno. Solo jadranje sredi oceana pravzaprav ni tako naporno. Največji izziv je seveda jadranje ponoči ob prazni luni, ko je tema popolna. Najprej seveda prižgeš navigacijske luči, vklopiš avtopilota in prižgeš Navionics na prikazovalniku GPS. Seveda vklopiš tudi AIS, ki oddaja natančno pozicijo, hitrost in druge podatke o tvoji barki,  sprejema po tudi pozicijo, hitrost in vse ostalo tudi o plovilih, ki se ti približujejo. Potem se lahko uležeš na klop tako, da imaš vse instrumente pred očmi in zadremaš za kakšno urico. Plovba od Maldivov do Adenskega zaliva ni bila udobna. Maldivi so blizu ekvatorja, zato sem moral dvignit precej severno, da dosežem Adenski zaliv, ki vodi v Rdeče morje.  To pa pomeni, da sem imel ves čas severo-vzhodni monsun v bok. Bočni valovi so butali v trup barke, da se je kar tresala, in hrup mi ni pustil, da bi za dolgo zatisnil oči. Če boste kdaj jadrali z Maldivov, Šrilanke ali indijskega Cochina proti Adenskem zalivu, vam priporočam, da najprej dva dni plujete čim bolj severno in šele nato ujamete monsunske vetrove v krmo in razvijete metuljčka.  Tako boste uživali v adrenalinskem jadranju do Socotre in Adenskega zaliva, kjer pa boste itak imeli veter v krmo do Džibutija. Čas sem si kot vedno krajšal z ribolovom. Tretji dan sem ujel dvokilsko progasto tunico, četrti dan pa dvajsetkilski wahoo.  Potem me je ribiška strast popolnoma zapustila. Odločil sem se, da bom vzdrževal povprečno hitrost 5 vozlov neglede na veter. Ko je veter pojenjal, sem prižgal levi ali desni motor, da obdržim povprečno hitrost. Uporaba motorjev na daljših etapah na katamaranu je specifična. Če uporabiš samo en motor pri 2000 rpm boš dosegel 5 vozlov hitrosti. Če pa uporabiš oba motorja hkrati, boš dosegel hitrost največ 8 vozlov, ne pa 10 vozlov. Zato je najbolj ekonomično, da uporabljaš motorja izmenično. Ko sem dosegel otok Sokorta in zavil v Adenski zaliv, pa mi je odpovedal levi motor. V rezervoarju desnega motorja nisem imel dovolj goriva do Džibutija, zato sem moral na nek način pretočiti gorivo iz levega rezervoarja v desnega. Ker nisem imel črpalke, sem si pomagal z gravitacijo. Odrezal sem tri metre vrtne cevi, en konec porinil v rezervoar, ga napeljal skozi luknje predelnih sten v kabini, ki sem jih navrtal z vrtalnikom, do plastičnega kanistra, ki sem ga nekako zatlačil v kalužo, ki je najnižji prostor na barki. Potem sem z usti z vso silo potegnil, ko sem dobil velik požirek nafte v usta, sem vtaknil cev v kanister in tako pretočil 80 litrov nafte iz rezervoarja, okus po nafti pa se ga nisem znebil dva dni. Ko sem po enajstih dneh končno objadral jemenski otok Sokorta, sem barko obrnil proti Džibutiju. Veter sem zdaj imel v krmo, tako da sem razvil metuljčka in barka se je veselo pozibavala na dolgih valovih. Vendar veselj ni trajalo dolgo. Veter je po dveh dneh skoraj ugasnil in prižgati sem moral motor. Sredi Adenskega zaliva sem nenadoma za krmo opazil večjo tradicionalno lesenjačo, ki je vlekla dva manjša čolna. Podobni konvoj sem večkrat videl na internetu v zvezi s somalijskimi pirati. Pot so mi križali po krmi v smeri Somalije. Zame se niso zmenili. Pirati? Mogoče. Morda pa samo somalijski ribiči. Vseeno sem jih ovekovečil na fotografiji. Po dolgih šestnajstih dneh soliranja čez Indijski ocean sem vrgel sidro v zalivu Džibutija, kjer se je že pozibavalo pol ducata jadrnic. Zavalil sem se na ležišče v kabini in spal ves dan in vso noč. < Maldivski fiasko Nadaljevanje plovbe 5.3.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

nedelja, 16. februar

RumenoeNavtikapred 27 dnevi
V četrtek 20.2.2025 ob 20.00 uri bo potekalo drugo predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Na drugem predavanju bomo govorili o: Priprava in izvedba vplutja in izplutja. Sidranje na različnih terenih – od peščene morske gladine do skal. Učinkovito vezanje na bojo in varnostni ukrepi. Manevri vplutja v tuj pristan in komunikacija z lokalnimi upravljalci priveza. Prednosti in slabosti nočitve na sidru, boji ali v marini. Pravilna tehnika privezovanja s krmo na obalo. Kako dve jadrnici zvezati skupaj. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. Datum predavanja: 20.2.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko, Aleš Kobav Trajanje: 90 min PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) OGLED PRVEGA PREDAVANJA (posnetek) Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

sreda, 12. februar

RumenoeNavtikapred 30 dnevi
Med 19. in 23. februarjem 2025 bo Moto-Nautika na navtičnem sejmu Zagreb Boat Show 2025, ekskluzivno predstavila Ranieri International Next 255 LX. Obiskovalci si ga bodo lahko ogledali v živo, ob tem pa bodo na voljo tudi njihovi prodajni svetovalci za vse dodatne informacije. Najdete jih v hali 8A, razstavni prostor 11, kot tudi v OP-8A, razstavni prostor 2. Ranieri Next 255 LX je najnovejši model v liniji priznanih italijanskih proizvajalcev Ranieri International, ki združuje inovativno obliko in praktičnost za ljubitelje morskih dogodivščin. Ta 7,8 metrov dolg kabinski čoln je zasnovan tako, da zadovolji različne potrebe, od sproščenih dnevnih izletov do udobnih nočitev na vodi. Zunanjost plovila izstopa s svojo elegantno, aerodinamično obliko, ki ne le privablja poglede, temveč zagotavlja tudi optimalno izrabo prostora. Prostorna paluba ponuja velik kokpit, ki se lahko s premično mizo hitro prilagodi različnim potrebam – bodisi sproščujočemu sončenju bodisi prijetnemu druženju ob obroku. Zunanji kuhinjski kotiček je opremljen s pomivalnim koritom, kuhalno ploščo, hladilnikom in premično mizico. Čoln je zasnovan z mislijo na udobje in funkcionalnost. Na krovu se nahaja prostorna sončna ploščad, ki je idealna za sončenje in sproščanje. Zmogljivost plovila je enako impresivna kot njegova estetika. Stabilen trup in zmogljiv motor omogočata gladko in varno vožnjo tudi pri višjih hitrostih, pri čemer napredna navigacijska oprema zagotavlja enostavno in natančno upravljanje. Next 255 LX je na voljo z različnimi dodatnimi opcijami, ki lastniku omogočajo popolno prilagoditev svojim željam in potrebam. Inovativna tehnologija Hull Innovative System (H.I.S.) Gen III izboljšuje hidrodinamične lastnosti plovila, kar optimizira stabilnost, hitrost in porabo goriva ter omogoča mehkejšo plovbo, tudi v zahtevnejših morskih razmerah. Kabina, ki se nahaja pod palubo, je opremljena s kakovostnimi materiali in ponuja dovolj prostora za udobno bivanje. Notranjost vključuje prostorno ležišče za dve osebi, kar omogoča nočitve na vodi. Poleg tega je kabina opremljena z ločeno kopalnico, kar zagotavlja dodatno udobje in zasebnost. Ne zamudite priložnosti, da si ta elegantni čoln s športno obliko, ogledate na Zagrebškem Boat Showu 2025 v živo! Za vse ostale informacije in nasvete vas z veseljem vabimo, da nas obiščete v našem salonu Moto-Nautika 📍 Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Pokličite nas: ☎️ 02 629 04 00 (odzivna št. #2) 📱 +386 31 300 903 Ranieri International plovila na voljo pri Moto-Nautiki, si lahko ogledate tukaj: 🌐 https://moto-nautika.com/navtika/motorna-plovila/ranieri/ Oglejte si našo ponudbo vseh plovil: 🌐 www.moto-nautika.com Naša ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe: 🌐 www.motonautika-shop.com Plovila, ki so na zalogi in dobavljiva takoj lahko pogledate tukaj: 🌐 https://moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/

torek, 11. februar

RumenoeNavtikapred 32 dnevi
Sejemska sezona se začenja in zdaj je idealna priložnost, da se srečamo v živo! Med 19. in 22. februarjem vas podjetje As Boats, uvoznik plovil Karnic in Brig, vabi na največji hrvaški navtični sejem – Zagreb Boat Show, kjer bodo razstavljali v paviljonu 10 A na razstavnem prostoru št. 1. Kaj lahko pričakujete? Na sejmu boste lahko od blizu spoznali vrhunska plovila Karnic in Brig, se pogovorili s strokovnjaki podjetja As Boats in si zagotovili ekskluzivne informacije o aktualni ponudbi ter prihajajočih modelih. Razstavljeni modeli Karnic: Karnic SL902 Karnic CS740 Karnic SL742 Karnic SL692 Karnic SL642 Karnic 1851 Razstavljeni modeli Brig Brig Eagle 8 Brig Eagle 6.7 Brig Navigator 24 Brig Navigator 22 Sejem je vedno priložnost za druženje, raziskovanje novosti in sanjarjenje o prihodnjih navtičnih avanturah – zato ne zamudite! Zagotovite si termin ogleda Če si želite katro izmed plovil ogledati v miru, si lahko termin rezervirate na tej povezavi .
RumenoeNavtikapred 32 dnevi
Vrsto opravkov in sestankov sem imel v preteklih tednih in čas je že bil, da svoje kopensko življenje za nekaj časa zamenjam z morskim. Popotovanje včasih ne poteka tako, kot bi si želel in prva dva dneva prihoda na barko nista bila ravno idealna. Tik pred odhodom sem na letališču izvedel, da so pri Swissu odpovedali let za San Francisco in mi spremenili povezovalni let. Letalo iz Züricha je imelo potem krepko zamudo in v San Francisco sem namesto sredi dne, priletel šele zvečer. Na žalost moja prtljaga ni priletela z menoj. Na letališču me je pričakal Jelko in odpeljala sva se do Skokice v marini Westpoint. Drugi dan sva namenila nakupu hrane, pijače, plina, goriva in iskanju moje prtljage. Pri slednjih dveh opravilih se je žal zapletlo. Ko sva v marini izplula iz priveza, da bi pri pomolu z bencinsko črpalko natočili gorivo, je poslušnost odpovedala ročka za plin in Skokica je ostala brez motornega pogona. V ozkem prostoru med pomoli in barkami sva bila z Jelčem nemočno prepuščena vetru, ki je Skokico nosil v plitvejši del marine. Paniko na krovu so opazili mornarji z drugih bark in nama priskočili na pomoč, da smo barko ukrotili in privezali kar počez med pomole. Z Michaelom s sosednje barke sva poskušala popraviti odtrgano sidrišče »zajle za gas«, a nama ni uspelo, zato sem se lotil druge težave – izgubljene prtljage. Včeraj so mi obljubili, da jo bodo popoldne pripeljali v marino, današnja informacija po telefonu pa je bila, da mojo prtljago še iščejo. Žal se mi je po telefonu uspelo pogovarjati le z odzivnikom in umetna inteligenca mi je na vsako moje vprašanje odgovorila, da se trudijo po najboljših močeh, da bi našli mojo prtljago. Mike s sosednje barke me je zato prijazno odpeljal do letališča, kjer sem v pisarni Uniteda izvedel, da je moja prtljaga verjetno ostala v Ljubljani in da še ne vedo, kdaj bo prišla v San Francisco. To je bila zares super informacija, sploh pa v kombinaciji z njihovim naslednjim vprašanjem, kam naj mi dostavijo prtljago. Rekel sem jim, da naj mi prtljago dostavijo na Skokico, ki bo vsak dan nekje drugje, čez nekaj dni pa na Tihem oceanu na poti proti Havajem. Pri Unitedu imajo pri posredovanju informacij o dostavi izgubljene prtljage ustaljen postopek preko interneta in sledilne kode, ki ga podpira umetna inteligenca, zato ne posredujejo drugih telefonskih številk ali mailov, kjer bi od žive osebe dobil ustrezne podatke. Vendar je uslužbenka Uniteda na koncu vendarle spoznala, da jaz na ta način svoje prtljage ne bom dočakal, zato mi je obljubila, da me bo po mailu obvestila, ko bo kaj novega, jaz pa ji bom potem lahko posredoval informacijo, kam naj mi pošljejo torbo. V upanju, da bo to delovalo, sem se poslovil od letališča, zvečer pa mi je v prtljažnem prostoru Skokice nekako uspelo z vezicami začasno pritrditi odtrgano sidrišče jeklenice za plin, da sva ob nočni plimi lahko izplula iz marine in potem po kanalih čez plitvine med svetilniki našla pot do zaliva. Skokico sva usmerila proti severu, proti 25 milj oddaljenemu San Franciscu. Noč je bila hladna, veliko hladnejša, kot sem pričakoval od Kalifornije. Moja improvizacija je ob previdni uporabi še vedno delovala in motorni pogon je ubogal premike ročice za plin. V dobro voljo me je spravil tudi mail od Uniteda, ki je ponoči priletel na moj računalnik in v katerem mi je uslužbenka sporočila, da je moja torba prišla v San Francisco, da jo bodo kmalu pregledali cariniki in jo zjutraj lahko pridem prevzet. Letališče leži ob morju v zalivu, na pol poti do San Francisca, zato sva bila z Jelčem še pred jutrom mimo letališča in sva potem v bližini spustila sidro. < San Francisco 2. del San Francisco Bay 2.del > Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš