Vir: eNavtika

torek, 12. november

RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Po zelo emocionalnem startu je bil začetek letošnje regate bolj miren. 40 jadralcev se je poslovilo od množice, ki jih je spremljala na obali in na morju ter se izpred pristanišča Les Sables d'Olone podalo v Biskajski zaliv. Prvi dan regate je potekal v šibkih vetrovih. Najhitreje je začel Charlie Dalin . Ko so se vetrovi nekoliko okrepili, mu je uspelo s svojo jadrnico Macif Sante Prevoyance dosegati hitrosti plovbe vse do 20 vozlov. Včeraj zvečer mu je uspelo prejadrati Biskajski zaliv, doseči rt Finisterre in zapluti proti jugu, proti Kanarskim otokom. Do sedaj je preplul že 505 nmi. Na drugem mestu pluje Sam Goodchild na jadrnici Vulnerable. Njegov zaostanek znaša 6 nmi. Kot tretji pluje Yoann Richomme na jadrnici Paprec Arkea. Njegov zaostanek znaša 18 nmi. Najhitrejša jadralka je Samantha Davies na Iniatives Ceur . Njen trenutni zaostanek za vodilnim znaša 90 nmi. Benjamin Ferre , ki pluje na jadrnici Monnoyeur – Duo For a Job , je ob plovbi mimo rta Finisterre napisal: »Kar zadeva rt Finisterre, sem mislil, da se je zdelo zelo preprosto prečkati južno od TSS, vendar se je izkazalo, da je bolj zapleteno, kot sem si mislil! Bila so območja brez vetra, območja z močnimi sunki. Območja brez vetra, niso bila tam, kjer smo jih pričakovali! In v močnem vetru sem bil čisto na robu TSS cone in se ji ne smem preveč približati. Poskušam priti od tam brez kakršne koli škode. Morje je nekoliko razburkano, ni enostavno najti prave hitrosti in še posebej imeti stabilno hitrost. Veter dosega hitrosti med 26 in 36 vozli! Jadram, kot znam, kakor se mi zdi primerno, v vsakem primeru se zabavamo, tekmujemo in je lepo. Še vedno smo v stiku drug z drugim, vendar mislim, da bomo kmalu vstopili v oceanski način, ne vem še. kdaj. Rad bi, da bi mi uspelo vzpostaviti svoj ritem življenja na krovu, kar mi trenutno ne uspeva! Obroke in spanje so do sedaj narekovali vreme in manevri! Trenutno sem na položaju stražarja, na straži in tam bom ostal vsaj do zore ter malo zadremal, da bom spremljal razvoj vetra.« Pip Hare z jadrnice Medallia:

ponedeljek, 11. november

RumenoeNavtikapred 9 dnevi
Ta konec tedna je potekala ena izmed najbolj zahtevnih regat na Jadranu, regata Jabuka. Letošnje leto je prvo mesto zopet pripadlo slovenski jadrnici Cleanspoer One, ki jo je krmaril Marjan Kočila. Letošnje regate se je udeležilo 100 jadrnic in kar 95 jih je priplulo v cilj. V cilj regate je že drugič zapored (skupno že 4 zmage: 2018, 2021, 2023) prva priplula jadrnica Cleansport One. Na drugo mesto se je uvrstila hrvaška jadrnica Lucky, ki jo je krmaril Ante Česić. Na najnižjo stopničko v skupni uvrstitvi pa se je uvrstila jadrnica Bare V pod vodstvom krmarja Anteja Vanjaka. Slovenske ekipe so zabeležile številne odlične uvrstitve v svojih skupinah. Na tretje mesto v skupini G4 se je uvrstil Matjaž Strdin z jadrnico Silhuette (First 53) iz Jadralnega kluba Mariborčanka. Sebastian Podlesnik si je na jadrnici More Relax (More 55) prijadral drugo mesto v skupini G6. Marko Gradaševič iz Jadralnega kluba Izola se je z jadrnico Revolution (Elan GT6) uvrstil na odlično tretje mesto v skupini G7. V skupini G8 je nastopal Maks Vrečko, ki pa se letošnje regate ni udeležil s svojo barko Karpo. Tokrat je krmaril jadrnico First 45 in se uvrstil na 14. mesto v skupini. V diviziji First 47 se je na prvo mesto zavihtela jadrnica Venus 1, iz jadralnega kluba Ravbar, ki jo je krmaril Gregor Guzelj. V diviziji First 27 si je drugo mesto prijadral Marjan Gorec z jadrnico Republika Palma de Coco. Simon Virnik je na jadrnici Clanica prijadral na peto mesto v skupini ORC2, mesto za njim pa je pripadlo jadrnici Macropus pod vodstvom Žige Rebka. Dušan Ušeničnik na jadrnici Elaya (Elan E5) se je uvrstil na odlično 12. mesto. na 5. mesto v skupini ORC2, mesto za njim pa je pripadlo jadrnici Macropus pod vodstvom Žige Rebka. Dušan Ušeničnik na jadrnici Elaya (Elan E5) se je uvrstil na odlično 12. mesto. Marjan Kočila , skiper ekipe Cleansport One je po regati dejal: »Člani Sky sailing teama smo na Jabuki prisotni že skoraj od prve regate v različnih posadkah. Na začetku je bila to za nas prava off shore regata, vendar smo se z leti navadili in tekmovali tudi na nekaj daljših regatah, kot je Rolex Middle Searace dvakrat, pa 500 milj Caorle Tremiti in podobnih. S tem se je tudi percepcija Jabuke nekoliko spremenila in je postala nekako »krajša«. Je pa to ena izmed najlepših regat, ki se jih redno udeležujemo. Eden izmed večjih uspehov te ekipe na Jabuki je bilo tretje mesto overall z Elan 450 Sky. Imeli smo tudi več uvrstitev pod 10. in pod 20. mesto. Zadnjih nekaj let vozimo večjo barko VOR 60 Cleansport One, s katero smo zmagali regato štirikrat, enkrat pa smo zaradi tehničnih težav morali odstopiti na prvem mestu. Letošnja regata je najprej obljubljala pomanjkanje vetra, kar se je na regatnem polju spremenilo, tako da smo imeli skoraj ves čas lepo burjo in na koncu nekaj tramontane. Startali smo konservativno, ker smo velika barka in moramo čuvati preostale udeležence. Nato smo se hitro prebili v vrh in se do Jabuke borili s Swanom 36, ki ga je odlično krmaril evropski prvak v razredu Melges 24. Nekateri drugi večji konkurenti so imeli drugo ruto in se nam niso približali. Jabuko smo obrnili okoli 2. ure zjutraj, nekaj minut pred edinim resnim konkurentom Swanom 36. Taktično smo se držali najkrajše linije med oznakami, enako kakor kasneje v orco do Blitvenice, ki je bila naslednja obračalna točka. V orco že zaradi dolžine barke nismo imeli veliko konkurentov. Tisti, ki bi nas lahko ogrozili, pa so očitno imeli težave s taktiko. Zadnji del dirke smo vozili sami in do cilja pridelali neverjetne 2,5 ure prednosti pred drugo barko. Na nobeni od dosedanjih tekem na Jabuki nismo doživeli takšne razlike. Za nami je odličen jadralski vikend. Z ekipo pogledujemo spet proti Middle Sea Race v letu 2025, če bomo imeli VOR na voljo. Jabuka pa seveda ostaja stalnica na našem regatnem urniku.«

nedelja, 10. november

RumenoeNavtikapred 11 dnevi
Regata Vendee globe velja za eno izmed najtežjih regat na svetu in jo primerjajo z vzponom na Mont Everest. Skipperji morajo sami obpluti svet brez kakršne koli pomoči in brez postanka. Obpluti morajo rt Horn, rt Dobrega upanja in rt Leeuwin, ki slovijo po najtežjih razmerah za plovbo. Prvič so se jadralci podali na epsko plovbo leta 1968. Devet pionirjev je izplulo iz pristanišča Falmouth v južni Angliji in le enemu je uspelo pripluti nazaj. Po 313 dneh na morju je svoja jadra spustil britanski jadralec Robin Knox-Johnston in postal prvi jadralec, ki je brez postanka sam obplul svet. Dvajset let pozneje je Francoz Philippe Jeantot prišel na idejo za organizacijo nove regate. Po dveh zmagah na BOC Challenge regati, kjer jadralci obplujejo svet, vendar s postanki, je menil, da je primeren čas za nov izziv, regato, na kateri bodo obpluli svet brez postanka. Tako je bila rojena regata Globe Challenge, ki se je kasneje preimenovala v Vendee Globe. Novembra leta 1989 je 13 jadralcev izplulo na prvo regato. Po dobrih treh mesecih plovbe se jih je v cilj regate v francoski Sables d’Olonne vrnilo le sedem. Rekordna udeležba na regati Letošnja regata Vendee Globe se bo začela ob 13.02 pred francoskim pristaniščem Les Sables d'Olonne . Prepluti bodo morali 24.300 navtičnih milj oziroma 45.000 km. Letošnje rekordno število jadralcev na startu dokazuje, da interes za solo jadranje okrog sveta narašča. Interes seveda ne narašča le med jadralci. Letos se je na regato prijavilo 40 jadralcev od tega kar šest jadralk. Med njimi so izkušene skiperke, kot so Pip Hare, Isabell Joschke in Samantha Davis. Med moškimi jadralci pa bo letos na startu regate vseh 10 najboljših jadralcev zadnje edicije regate iz leta 2020/21 vključno z zmagovalcem Yannickom Bestavenom. Začetek regate v živo Seznam jadralcev (ime in priimek, jadrnica, država): Fabrice AMEDEO (Nexans - Wewise) - FRA Romain ATTANASIO (Fortinet - Best Western) - FRA Eric BELLION (STAND AS ONE) - FRA Yannick BESTAVEN (Maître CoQ V) - FRA Jérémie BEYOU (Charal) - FRA Arnaud BOISSIÈRES (La Mie Câline) - FRA Louis BURTON (Bureau Vallée) - FRA Conrad COLMAN (MS Amlin) - ZDA/NZL Antoine CORNIC (Human Immobilier) - FRA Manuel COUSIN (Coup de Pouce) - FRA Clarisse CRÉMER (L'Occitane en Provence) - FRA Charlie DALIN (MACIF Santé Prévoyance) - FRA Samantha DAVIES (Initiatives-Cœur) - GBR Violette DORANGE (DeVenir) - FRA Louis DUC (Fives Group - Lantana Environnement) - FRA Benjamin DUTREUX (GUYOT environnement - Water Family) - FRA Benjamin FERRÉ (Monnoyeur - Duo for a Job) - FRA Sam GOODCHILD (VULNERABLE) - GBR Pip HARE (Medallia) - GBR Oliver HEER (Oliver Heer Ocean Racing) - SUI Boris HERRMANN (Malizia - Seaexplorer) - GER Isabelle JOSCHKE (MACSF) - FRA/GER Jean LE CAM (Tout commence en Finistère - Armor-lux) - FRA Tanguy LE TURQUAIS (Lazare) - FRA Nicolas LUNVEN (Holcim - PRB) - FRA Sébastien MARSSET (Foussier) - FRA Paul MEILHAT (Biotherm) - FRA Justine METTRAUX (TeamWork - Team SNEF) - SUI Giancarlo PEDOTE (Prysmian) - ITA Yoann RICHOMME (Paprec Arkéa) - FRA Alan ROURA (Hublot) - SUI Thomas RUYANT (VULNERABLE) - FRA Damien SEGUIN (Groupe APICIL) - FRA Kojiro SHIRAISHI (DMG MORI Global One) - JPN Sébastien SIMON (Groupe Dubreuil) - FRA Maxime SOREL (V and B - Monbana - Mayenne) - FRA Guirec SOUDÉE (Freelance.com) - FRA Denis VAN WEYNBERGH (D'Ieteren Group) - BEL Szabolcs WEÖRES (New Europe) - HUN Jingkun XU (Singchain Team Haikou) - CHN Regato bomo v celoti spremljali vse od štarta do cilja. Foto: © Yvan Zedda / Alea / VG2024

petek, 8. november

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Med 3. in 6. aprilom leta 2025 se bo odvija že 17. tradicionalni navtični salon v marini Kaštela pred Splitom. Na Croatia Nautic Showu 2025 bodo obiskovalci lahko spoznali najnovejše modele jaht in čolnov ter svoja plovila opremili z najsodobnejšo tehnologijo. Strokovna predavanja in delavnice so priložnost na kateri boste lahko odkrivali najnovejše trende v navtiki. Za svetovanje vam bodo na voljo strokovnjaki, navtično doživetje pa bo še dodatno dopolnil bogat animacijski program. Sejem ponuja tudi široko paleto turistične ponudbe, od najema opreme za plažo, zunanjega pohištva in pergol, masažnih kadi, bazenov in SPA opreme do avtomobilov in električnih vozil. Pridruži se nam in bodi del navtičnega spektakla. Organizator sejma vabi vse, ki bi radi predstavili svoj navtični program v tej dalmatinski regiji, da se jim pridružijo. Za bralce eNavtike veljajo posebne ugodnosti.

sreda, 6. november

RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Uroš Kraševac je bil vedno navdušen jadralec. Njegove sanje so se razplamtele, ko je prvič slišal za regato Mini Transat – legendarno dirko preko Atlantika z majhnimi jadrnicami, dolgimi vsega 6,5 m. Po večletnih pripravah se je Urošu uspelo kvalificirati na regato in pripraviti svojo jadrnico za dosego najboljšega možnega rezultata. Ashika je bila posebna jadrnica – ne le zaradi svoje zasnove, temveč tudi zaradi svoje inovativne opreme. Uroš je na jadrnico namestil litijeve baterije BlueCell 170Ah, ki so mu omogočale skoraj neomejeno energijo za vse naprave na plovilu. To je bila revolucionarna odločitev, saj so te baterije zagotavljale hitro polnjenje s pomočjo solarnih panelov in hidrogeneratorja, dolgotrajno delovanje in minimalno težo. Uroš je za plovbo preko Atlantika potreboval 14 dni 14 ur in 45 minut. Njegova uvrstitev na 5. mesto velja za najboljšo slovensko uvrstitev v solo preko oceanskem jadranju. Brezskrbno plovbo in dovolj veliko količino električne energije za plovbo so mu zagotavljale baterije BlueCell 170Ah 12V. Po vrnitvi v Slovenijo jih je podpisal in so sedaj na voljo po izjemno ugodni promocijski ceni. Tehnični podatki BlueCell 170Ah 12V: Nazivna napetost: 12,8 v Nazivna kapaciteta: 170 Ah (pri 0,2C) Uporabna kapaciteta: 170 Ah (pri 0,2C) Uporabna energija: 2176 Wh Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80% Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50% Tok polnjenja: 100 A Tok praznjenja: 150 A Tok praznjenja (do 3 s): 300 A Izklop nizka napetost: 10 V Temperaturno območje praznjenja: od -20°C do +60°C Temperaturno območje polnjenja: od 0°C do +45°C Vodoodpornost: IP55 Teža: 14,8 kg Dimenzije (DxŠxV): 328x172x216 mm Baterije so bile v uporabi le 18 dni! Za baterije velja 3 letna garancija od dneva nakupa. Na voljo sta le 2 kosa! NAKUP
RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Moto-Nautika ponuja odlično priložnost za vse navtike – izberite demo plovila, ki so kot nova, vendar dostopna po ugodnejši ceni. Naša plovila zagotavljajo vrhunsko kakovost in izkušnjo plovbe, saj so skrbno vzdrževana in pripravljena na nove avanture. Poleg tega vas vabimo, da izkoristite možnost menjave »staro za novo« z doplačilom in preprosto zamenjate svoje staro plovilo z modernejšim modelom. Obiščite Moto-Nautiko in odkrijte svojo sanjsko ponudbo po ugodni ceni! GRAND Silver Line S420 + Yamaha F60 Grand G420 je kompakten in lahek gumenjak, zasnovan za manjše skupine in dnevne izlete. Z dolžino 4,2 m omogoča udobno plovbo do 6 osebam. Odličen je za prevoz na prikolici in se izkaže z enostavnim upravljanjem, kar je idealno za manjše zalive in jezera. Z največjo močjo motorja do 60 KM nudi stabilnost in dovolj hitrosti za zabavno plovbo. Demo različica plovila prinaša ugodnejšo ceno, kar je odlična izbira za kupce z omejenim proračunom, ki iščejo kakovostno rešitev. V ceno je vključena dodatna oprema: elektro paket (navigacijske luči, glavno stikalo, stikala za kalužno črpalko, hupo in nav. luči, el. sirena) fiberglass stopničke na koncu tubosev sprednja stopnička na tubi z rolico za sidro Seadeck imitacija tikovine zaščita kobilice varnostni ventil za izpust odvečnega tlaka v tubosih inox roll bar (lahko se podre ali sname) snemljiva ležalna ploščad spredaj vgradna stranska komandna ročica 25 litrski rezervoar s pumpico in hitrim priklopom kalužna črpalka BOSS audio stereo set (vodoodporni Bluetooth radio + 2x marine zvočniki) Redna cena kompleta: 18.463€ +DDV Akcijska cena kompleta: 16.385€ +DDV Ranieri International Next 220 SH Ranieri Next 220 SH je prestižni športni čoln, ki združuje sodoben dizajn in zmogljivost. S skupno dolžino 7,35 m omogoča sprejem do 7 potnikov, kar je popolno za družinske izlete ali športne dogodivščine. Opremljen je z ergonomično zasnovano kabino in kakovostnimi materiali, kar zagotavlja udobje in trajnost. Z demo statusom plovila dobite vrhunsko kakovost po ugodnejši ceni, kar je odlična priložnost za vse navtične navdušence, ki cenijo eleganco in praktičnost. - pravkar narejena konzervacija - 1. lastnik - registriran prvič 2023 / 06 Dodatna oprema: Plovilo je bilo skrbno vzdrževano in redno servisirano, pripravljeno na novo sezono. Ima veliko dodatne opreme kot tudi elektronskih instrumentov. Vgrajeno električno sidro. V notranjosti je montiran električni hladilnik. Opremljen z SIMRAD navigacijo in BOSS audio sistemom. Redna cena: 69.990€ z DDV RANIERI International Voyager 21S Ranieri International Voyager 21S je idealna izbira za tiste, ki iščejo udobno in funkcionalno plovilo za dnevne izlete ali ribolov. Z dolžino 6,3 m ponuja prostorno palubo, ki lahko sprejme do 7 oseb. Njegova zasnova vključuje premišljene podrobnosti za udobje in shranjevanje, vključno z oblazinjenjem vrhunske kakovosti. Plovilo je z motorjem YAMAHA 175 KM, kar zagotavlja zmogljivo in zanesljivo plovbo. Demo različica prinaša priložnost za kakovosten nakup po znižani ceni in omogoča vrhunsko doživetje na vodi. Kupljeno v Sloveniji in prvi lastnik. Prodaja se brez prikolice. Dodatna oprema: tuš inox bimini SIMRAD navigacija + sonda Boss ozvočenje + radio Redna cena: 38.000€ brez DDV Vsa plovila so v salonu Moto-Nautika na zalogi in dobavljiva takoj. VEČ INFORMACIJ! >> Za vsa ostala plovila in informacije so vam na voljo strokovno usposobljeni svetovalci preko emaila: prodaja@moto-nautika.com, ali preko telefonske številke 00386 31 300 205 . Vabljeni tudi na ogled celotne aktualne zaloge plovil na naslovu: ZALOGA >>
RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Jesen je morda prišla nekoliko prej, kot smo pričakovali, a prepričani smo, da vas na Kvarnerju čaka še veliko sončnih dni. Pripravili smo številne zanimive športne, zabavne in kulturne dogodke, v katerih lahko uživate že po dveh urah prijetne vožnje ali včasih tudi manj. Poslovimo se od poletja z uživanjem v naravi in se napolnimo z energijo za obdobje, ki sledi. KVARNER - EVROPSKA REGIJA GASTRONOMIJE 2026 Ali ste vedeli, da je Kvarner prejel naziv Evropske gastronomske regije za leto 2026 s strani World Region of Gastronomy? Včeraj je v Opatiji potekal 2. Gastronomski forum Turistične skupnosti Kvarnerja. S številnimi udeleženci, panelno razpravo in podelitvijo priznanj ambasadorjem projekta in blagovne znamke »Kvarner - European Gastronomy Region 2026« je ta dogodek ponudil priložnost za dialog in izmenjavo idej ter povezovanje najrazličnejših deležnikov. S forumom so povezali različne sektorje - kmetijstvo, izobraževanje, gastronomijo in turizem, vse s ciljem združevanja, ki je osnova napredka! Samo s sodelovanjem je mogoče krepiti identiteto kvarnerske gastronomije, ohranjati kulturno dediščino regije in jo pripravljati na leto 2026, ki bo krona skupnega delovanja in dolgoletnih prizadevanj, leto, v katerem bo Kvarner zablestel kot evropska regija gastronomije! FESTIVAL ČOKOLADE, 8.-10.11.2024, OPATIJA Kaj je zima brez čokolade? Romantični zimski večeri na razkošno okrašenih ulicah, polnih dobre glasbe in odličnega vzdušja, do popolnosti pripeljejo prav tisti sladek okus, ki je zaznamoval najsrečnejše trenutke v našem življenju. Opatija in čokolada pa sta že leta neločljivo povezani s Festivalom čokolade, največjim in najstarejšim dogodkom, posvečenim tej nenadomestljivi poslastici. »MALINSKA OUTDOOR WEEKEND«, 8.11.-10.11.2024, MALINSKA "Malinska Outdoor Weekend" je tridnevni dogodek, ki bo potekal od 8. do 10. novembra. Pričakujejo več kot tisoč udeležencev, ki bodo uživali v raznovrstnih športnih aktivnostih, med drugim trail teku, kolesarjenju, pohodništvu, nordijski hoji in navdihujočih predavanjih, za najmlajše pa je na voljo tudi MTB Kids Park. "EXPERIENCE CRIKVENICA", 19.10.-17.11.2024, CRIKVENICA Jesenski program »Experience Crikvenica«, ki vključuje aktivnosti in rekreacijo na prostem, sproščujoče wellness programe in posebno gastronomsko ponudbo v izbranih gostinskih objektih po celotni crikveniški rivieri, bo trajal  vse do 17. novembra 2024. Uživajte in se sprostite v Crikvenici. "MATULJICIOUS", 1.-30.11.2024, MATULJI Matuljicious /Matuljišs vključuje vse dogodke in pobude na območju občine Matulji, ki vključujejo gastronomijo, izobraževanje in aktivnosti na prostem ter zagotavljajo kakovost in pristnost. Najbolj zanimiv del Matuljiš "ZA PRSTE POLIZAT" ponuja vsako nedeljo jedilnik po primerni ceni v gostinskih objektih v občini.

torek, 5. november

RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Beneteau je ena izmed najbolj prepoznavnih blagovnih znamk v svetu motornih plovil. Ustanovljena leta 1884 v Franciji, se je podjetje skozi zgodovino razvilo in prilagodilo potrebam navtike ter prineslo inovacije, ki so oblikovale industrijo. Zgodovina podjetja Beneteau je bil ustanovljen v krajih, znanih po pomorstvu, kjer je bila tradicija gradnje plovil že stoletja. Sprva se je podjetje osredotočalo na gradnjo lesenih plovil, pozneje pa je adaptiralo sodobne tehnologije in materiale, vključno s steklenimi vlakni, kar je omogočilo izdelavo lažjih in bolj trpežnih plovil. S svojo zavezo k inovacijam in kakovosti se je Beneteau hitro razvil v vodilnega proizvajalca jadrnic in motornih plovil. Filozofija oblikovanja in uporabnosti Beneteau se ponaša z edinstveno filozofijo oblikovanja, ki združuje estetiko, funkcionalnost in udobje. Vsako plovilo je zasnovano ob upoštevanju potreb uporabnikov, kar se odraža v prostornem notranjem urejanju, ergonomskih rešitvah ter visoki kakovosti materialov. Oblikovalci in inženirji podjetja nenehno sodelujejo, da bi zagotovili najvišje standarde tako na estetskem kot na tehničnem področju. Tehnološke inovacije Motorna plovila Beneteau so znana po uporabi najsodobnejših tehnologij. Beneteau se zaveda vpliva pomorske industrije na okolje in si prizadeva za zmanjšanje emisij ter večjo učinkovitost goriva. Njihova plovila pogosto vključujejo inovativne motorne sisteme, ki ustrezajo strožjim okoljskim standardom. Sodobna motorna plovila Beneteau so opremljena z naprednimi navigacijskimi sistemi, avtomatizacijo in pametnimi funkcijami, ki olajšajo plovbo in izboljšajo varnost. Uporaba kompozitnih materialov in novih tehnologij v gradnji omogoča lahka in robustna plovila, ki so primerna za različne pogoje plovbe. Vpliv na trg in prihodnost Beneteau je s svojo zavezo k inovacijam in kakovosti postavil standarde v industriji motornih plovil. Njihova plovila so priljubljena med rekreativnimi navtiki in profesionalnimi uporabniki po vsem svetu. Ker trg motornih plovil nenehno napreduje in se spreminja, ostaja Beneteau prilagodljivo podjetje, ki išče nove priložnosti za rast in razvoj. V prihodnosti lahko pričakujemo še več inovacij, zlasti na področju trajnosti in digitalizacije. Zavzemajo se za odgovorno plovbo, kar pomeni, da bodo ključne vrednote trajnostnega razvoja, ohranjanja narave in tehnoloških napredkov. Motorna plovila Beneteau predstavljajo združitev bogate tradicije in modernih inovacij v plovbi. Njihovo neomajno prizadevanje za kakovost, varnost in zmogljivost jih postavlja na vrh industrije. S stalnim razvojem novih tehnologij in spoštovanjem do okolja Beneteau ostaja sinonim za vrhunska motorna plovila, ki navdušujejo in zadovoljijo potrebe plovbe različnih uporabnikov. V Sloveniji motorna plovila Beneteau zastopa podjetje As Boats, d. o. o., iz Frama. Vse modele plovil, ki so na zalogi v salonu, si lahko ogledate na tej povezavi . Za več informacij pa jih lahko pokličete na (0)2 608 41 41 ali (0)51 379 650
RumenoeNavtikapred 16 dnevi
V nedeljo se bo pred francoskim pristaniščem Les Sabled d'Olonne začela letošnja regata Vendee Globe 2024/25. V nedeljo ob 12.15 se bo 40 jadralcev podalo na najtežjo solo regato na svetu Vendee Globe. Sami bodo morali na svojih jadrnicah obpluti svet in prečkati ciljno črto pred izhodiščnim pristaniščem. Kako spremljati regato Regata se bo uradno začela ob 13.02 po lokalnem časi. Vseh 40 jadralcev bo iz marine izplulo na regatno polje drug za drugim. Prvi bo zaplul francoski jadralec Charlie Dalin na jadrnici MACIF Sante Prevoyance. Drugi jadralci mu bodo sledili s triminutnim razmakom. Zapluli bodo skozi kanal Les Sables d'Olonne, kjer jih bo spremljala množica gledalcev. Kot vsako leto bo to zelo čustven dogodek, saj je to zadnja interakcija med tekmovalci in njihovimi podporniki, preden se jadralci podajajo na večmesečno plovbo okoli sveta. eNavtika je registriran medij za spremljanje regate. Zato si bo možno dogodek ogledati na naši spletni strani. Z direktnim prenosom dogodka bomo začeli ob 11.00 uri. Kdo letos nastopa na regati?

ponedeljek, 4. november

RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Na drugi etapi zadnjega poglavja svetovne odisejade bo Spalax 2 zajadral v Rdeče morje in po nekaj postankih v Sudanu in Egiptu prispel do Sueškega prekopa, ki povezuje Sredozemsko morje z Rdečim morjem. Ko se severovzhodni monsun približa Adenskemu zalivu, se v ožini Bab el Mandeb pospeši in oslabi šele nekje na polovici Rdečega morja, kjer se srečuje s severnikom. Zato bo severna polovica etape Rdečega morja zahtevala jadranje v orco, motoriranje in verjetno tudi nekaj postankov v zavetrju koralnih otokov. Spalax 2 se bo v Džibutiju oskrbel z dodatnim gorivom, hrano in pijačo, predvsem pa s francoskimi siri in vinom, saj je Džibuti nekdanja francoska kolonija. Francoski kolonisti so jo po francosko popihali že pred desetletji, kulinarika pa je ostala. Po potrebi bo Spalax 2 v Džibutiju počakal na ugodno vremensko okno za skok do sudanskega Suakina, pri tem pa se bo na široko izognil Eritreje, ki je še bolj propadla država kot Sudan. Naslednja vmesna postaja bo egipčanski Port Ghalib, nato pa Hurgada. Kot že rečeno, bo severni del Rdečega morja bolj adrenalinski, saj bo zahteval jadranje proti vetru. Pot bo peljala tik ob afriški obali, kjer je severnik najšibkejši, in če ne bo šlo drugače, bomo treba zagnati tudi motor, da priplujemo do Sueza na južnem koncu Sueškega prekopa. Itinerar Rdečega morja leta 2025 Džibuti – Suakin (Sudan), 1.2. - 6.2., 600 nm Suakin – Port Ghalib (Egipt),13.2. - 17.2., 440 nm Port Ghalib – Hurgada, 21.2. - 23.2., 120 nm Hurgada – Suez, 26.2. - 28.2., 180 nm Za rdečemorsko etapo trenutno še nimam resnega kandidata za posadko. Če se mi želite pridružiti, se mi javite na e-poštni naslov marjangolobic@gmail.com ali po telefonu +386 31 449 039 < Indijski ocean Nadaljevanje plovbe 15.11.25 Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih As Long As the Wind Blows Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije. (knjiga je napisana v angleškem jeziku). NAKUP Dokler se puter ne stopi V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih. NAKUP Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean. Besedilo in fotografije: Marjan Golobič

sobota, 2. november

RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Na španskem otoku Mallorca se je danes za večino jadralcev zaključilo mladinsko svetovno prvenstvo razreda iQFOiL, jutri se bo v finalnih plovih za najvišja mesta pomerilo samo še deset najboljših. Med njimi žal ne bo našega Vala Eržena, ki je tekmoval v konkurenci 143 jadralcev v kategoriji U19, in začel odlično. Po prvih petih odvoženih regatah se je lahko pohvalil s kar štirimi zmagami in enim drugim mestom, po prvih dveh regatnih dneh je suvereno držal v rokah drugo mesto tudi v skupni razvrstitvi. Žal je imel v nadaljevanju prvenstva težave z opremo, ki so privedle do uvrstitev okoli 40. mesta, kar je zadostovalo za končno skupno 24. mesto. Danes bi imel sicer Val na voljo še en regatni dan, ko bi lahko izboljšal svojo uvrstitev, a so zaradi vremenskih razmer regate odpadle. Trener Igor Eržen : “Danes zaradi izrednih razmer (možnost poplav in neurja) nismo smeli na vodo, tako da sva z Valom žal končala že včeraj. Imela sva veliko težav z opremo, ki so se začele že z zadnjo vožnjo prejšnjega dne. Nisva uspela sestaviti mozaika in je, kar je. Zadnji dan ni šlo po najinih načrtih in ostaja nama grenak priokus, po štirih zmagah v prvih dveh dneh in super izhodišču to težko sprejmeš.”

petek, 1. november

RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Navtični priročnik Priprava na izpite za čoln, ki vam bo pomagal pri pripravi na vse izpite za čoln. Je pripomoček za pripravo na katerikoli izpit za čoln, ki ga lahko opravljate na Upravi RS za pomorstvo. Priročnik Priprava na izpite za čoln avtorjev Gregorja Jeretiča in Tomaža Gregoriča je prvi in edini navtični priročnik ki vas bo dobro pripravil za izpit. Na 128 straneh se nahajajo vprašanja z odgovori za vseh 5 izpitov. Pokrivajo 12 izpitnih poglavij in z 650 vprašanji boste na izpite prišli več kot pripravljeni. Vprašanja z odgovori: za vseh 5 izpitov, za vseh 12 izpitnih poglavij, več kot 650 vprašanj z odgovori, 128 strani. Obsega izpitni program vseh izpitov za čoln: Izpit za voditelja čolna na morju Preizkus znanja za upravljanje čolna na morju Izpit za voditelja čolna na celinskih vodah Preizkus znanja za upravljanje čolna na celinskih vodah Izpit za upravljanje z radijsko postajo VHF GMDSS NAKUP

četrtek, 31. oktober

RumenoeNavtikapred 20 dnevi
Moto-Nautika se je letos odločila popestriti Halloween in razveseliti vse ljubitelje adrenalina, ki se navdušujejo nad vožnjo po morju. Z vrsto izjemnih popustov, ki pokrivajo navtično opremo, boste našli priložnost, da nadgradite svojo opremo, izberete kakovostne izdelke po znižanih cenah in se pripravite na nove avanture. Navtična oprema znižana 25% popusta na komplete (univerzalni rešilni jopič in vodni čevlji Jobe) Za navtike je Moto-Nautika pripravila posebno ponudbo: – 25% popusta na komplet univerzalnega rešilnega jopiča in vodnih čevljev blagovne znamke Jobe. Ta komplet združuje osnovne varnostne elemente za vse, ki preživljajo čas na vodi, in je idealna izbira za vse vodne aktivnosti, od vožnje s čolnom do supanja. Komplete si sestavite tukaj: Vodni čevlji: https://www.motonautika-shop.com/kategorija-izdelka/vodni-sporti-in-oprema/cevlji/ Univerzalni jopiči: https://www.motonautika-shop.com/kategorija-izdelka/vodni-sporti-in-oprema/jopici/unisex-resilni-jopici/ ⚠️ Pomembno: Popust se v spletni trgovini obračuna v košarici, zato ne skrbite, če ga takoj ne vidite! Videli ga boste v košarici, ko dodate oba artikla. Vsa ostala oprema znižana za 15% Poleg posebnih kompletov Moto-Nautika ponuja 15% popusta na vso drugo navtično ! Ta popust velja za širok nabor dodatne opreme, od zaščitnih dodatkov in oblačil do pripomočkov za varnost in udobje. Ne glede na to, ali iščete novo opremo za vožnjo na vodi ali potrebujete dodatke za svoje plovilo, zdaj je odlična priložnost za ugoden nakup. Pripravite se na nove dogodivščine in obogatite svojo opremo po izjemnih cenah! Kje lahko opravite nakup? Nakup lahko opravite v salonu Moto-Nautike v soboto, 2.11. med 9. in 13. uro. V spletni trgovini: https://www.motonautika-shop.com/ , do 3.11. 2024, do  23. ure.

sreda, 30. oktober

RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Moto-Nautika z veseljem predstavlja najnovejšo pridobitev v svoji ponudbi, čoln NEXT 255 LX, ki je še pred kratkim očaral obiskovalce na sejmu Biograd Boat Show, zdaj pa je že na voljo za ogled v njihovem salonu. To je idealna priložnost za vse navtične navdušence, da izkusijo to izjemno plovilo v vsej njegovi eleganci, moderni zasnovi in zmogljivostih. Ekskluzivna predstavitev čolna NEXT 255 LX Gre za model plovila, ki združuje moderno estetiko s praktičnostjo in je namenjen tako družinskim izletom kot tudi zahtevnejšim uporabnikom. Čoln izstopa zaradi vrhunske stabilnosti, hitrosti in prilagodljivosti na vseh vrstah voda. Obiskovalci salona Moto-Nautike bodo lahko videli, kako NEXT 255 LX odgovarja na potrebe današnjega sodobnega uporabnika, ki od čolna pričakuje največ. Za tiste, ki iščejo novo navtično izkušnjo in želijo nadgraditi svoja obstoječa plovila, je ta model odlična izbira, saj združuje estetiko z inovativnimi funkcionalnostmi. {gallery}next-255{/gallery} Posebne prednaročniške ugodnosti Moto-Nautika nudi svojim strankam edinstveno priložnost za prednaročilo čolna NEXT 255 LX. S prednaročilom si lahko zagotovite prednost in dodatne ugodnosti, ki vam bodo omogočile še bolj brezskrbno uživanje na vodi. Prednaročilo je enostavno – dovolj je, da stopite v stik z ekipo Moto-Nautike, ki vam bo predstavila vse podrobnosti. Ta ekskluzivna priložnost je namenjena vsem, ki si želijo zagotoviti, da bo njihovo naslednje plovilo pripravljeno za poletne avanture. Odkupijo vaše plovilo, če se odločite na nakup Next 255 LX Če razmišljate o nadgradnji svojega trenutnega čolna in prehodu na modernejši model, kot je NEXT 255 LX, vam v Moto-Nautiki nudijo enostavno rešitev. Odkup trenutnega plovila vam omogoča, da ob doplačilu preprosto nadgradite svojo izkušnjo, brez zamudnega iskanja kupcev za vaš obstoječi čoln. Ta ponudba je idealna za vse, ki si želijo enostavno menjavo plovila. Odkupne cene so konkurenčne, postopek pa hiter in enostaven. Tako se lahko brez skrbi osredotočite na uživanje v novem plovilu. Možnost nakupa DEMO plovila Moto-Nautika omogoča tudi nakup DEMO plovila, ki ga je možno ogledati v njihovem salonu. To je priložnost za vse, ki bi radi plovilo videli in se prepričali o njegovih zmogljivostih, preden se odločijo za nakup. DEMO plovilo je odlično ohranjeno in pripravljeno na uporabo. Nakup DEMO plovila je lahko pametna odločitev za vse, ki iščejo kakovost po dostopnejši ceni. Ekipa Moto-Nautike vam bo z veseljem svetovala in odgovorila na vsa vprašanja, povezana s to možnostjo. Kako do več informacij in dogovor za ogled Moto-Nautika želi svojim strankam omogočiti kar najboljšo izkušnjo, zato vabi vse zainteresirane, da jih kontaktirajo za dodatne informacije ali se dogovorijo za ogled čolna NEXT 255 LX. Za dodatne informacije in termin ogleda so vam na voljo na telefonski številki: T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) PLOVILA: +386 31 300 903 E: info@moto-nautika.com Salon: Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Spleta stran: www.moto-nautika.com

torek, 29. oktober

RumenoeNavtikapred 23 dnevi
Novembra se Opatija spremeni v pravi raj za ljubitelje čokolade! Kraljica turizma znova postane hrvaška prestolnica sladkih užitkov, kjer nam ponujajo mikavno mešanico vrhunskih čokoladnih dobrot, bogatega glasbenega programa, kulturnih vsebin in izobraževalnih delavnic. November v Opatiji bodo zaznamovale najslajše čokoladne dobrote, ki bodo v mestnih restavracijah in kavarnah na menijih s posebno ponudbo jedi in pijač, medtem ko bodo v centrih dobrega počutja goste vabili na popolno sprostitev z edinstvenimi choco wellness & spa tretmaji. Vrhunec sladkih dogodkov bo od 8. do 10. novembra, ko bo potekal 18. Festival čokolade, ki bo združil ekskluzivne craft čokolatierje, slaščičarje ter vodilne hrvaške in tuje proizvajalce čokolade. V treh dneh čiste blaženosti bodo lahko čokoladni navdušenci vseh generacij poskusili izbrane čokoladne dobrote, sodelovali v zanimivih izobraževalnih delavnicah in predstavitvah, obiskali tematske razstave ali preprosto uživali v izjemnem festivalskem vzdušju. Tridnevni program »najslajšega« festivala se bo odvijal v centru Gervais, Umetniškem paviljonu Juraj Šporer in Kulturnem domu Zora, medtem ko bodo ves november v hotelih in kavarnah vse goste očarali z vonji in okusi prvovrstne čokolade. Festival prinaša tudi novosti: zabavno-izobraževalno delavnico Čokolaboratorij, na kateri bodo lahko obiskovalci vseh generacij izdelali svojo lastno personalizirano čokolado in se naučili vse o čarobnem svetu čokolade. V sodelovanju z Veleposlaništvom Kraljevine Belgije se bo v Opatiji prvič predstavil tudi ugledni belgijski čokolatier Alexandre Druart, ki bo ustvaril čokoladno skulpturo Atomiuma, svetovno znane bruseljske znamenitosti. Festival čokolade ni zgolj poslastica za sladkosnede, temveč tudi priložnost, da izkusite edinstveno gastronomsko-enološko ponudbo, navdihnjeno s čokolado, ki bo obiskovalcem Opatije na voljo tudi po zaključku festivala ves november, ki vse bolj slovi tudi kot »mesec čokolade«. Zaradi sodelovanja gostincev, hotelirjev in lokalnih deležnikov je ta dogodek res poseben, medtem ko raznovrstna ponudba pritegne obiskovalce, ki prihajajo tako iz Hrvaške kot tudi tujine. Lani je festival privabil več kot 10.000 obiskovalcev, kar potrjuje njegovo vse večjo priljubljenost in pomen za Opatijo kot celoletno destinacijo. Foto: Anton Unković

ponedeljek, 28. oktober

RumenoeNavtikapred 23 dnevi
Danes se v kraju Sa Ràpita na španskem otoku Mallorca s prvimi regatami začenja mladinsko svetovno prvenstvo za jadralce na deski v razredu iQFOiL. Mladi jadralci, na startu jih je kar 375 in 35 držav, bodo jadrali v kategorijah U17 in U19. Prvenstva se udeležuje tudi naš Val Eržen, ki bo jadral v kategoriji U19, v kateri bo na startu 143 jadralcev. Začeli bodo s kvalifikacijami, prva polovica se jih bo potem uvrstila v zlato skupino in druga polovica v srebrno, najboljših deset pa v finalne plove. S trenerjem Igorjem Erženom sta pred začetkom prvenstva na prizorišču opravila nekaj treningov. Igor Eržen: “Drugič letos sva na Palmi in tokrat sva z Valom sama. Prispela sva v sredo zjutraj in od takrat naredila nekaj dobrih treningov, kar ni bilo lahko, saj vetra ni bilo v izobilju. Za naslednje tri dni je napoved kar obetavna, potem pa bomo videli. Tekmovalcev je veliko in za dober rezultat bo treba odpeljati odlično.” Prvenstvo se z zadnjimi plovi končuje v soboto, 2. novembra.

petek, 25. oktober

RumenoeNavtikapred 26 dnevi
Jadralsko doživetje Tenerife je 7-dnevno jadranje v arhipelagu Kanarskih otokov in je namenjeno predvsem nabiranju najrazličnejših praktičnih izkušenj na jadrnici: priprava na večdnevno plovbo (pregled plovila, organizacija posadke, nakup zalog hrane in pijače), načrtovanje plovbe (navigacija in meteorologija), manevriranje v marinah, jadranje in motoriranje v različnih vremenskih in vetrovnih okoliščinah, nočna plovba, plovba na Atlantskem oceanu, življenje na jadrnici (pripravljanje obrokov, pospravljanje, organiziranje opravil …) itd. Udeleženci jadralskega doživetja ob prisotnosti izkušenega inštruktorja z izmenjevanjem vlog med plovbo in med drugimi opravili močno izboljšajo svoje navtično znanje. Na jadralskem doživetju pa se nam lahko pridružijo tudi vsi tisti, ki bi radi samo izkusili čar jadranja in ne bi želeli sodelovati kot aktivna posadka. Jadralsko doživetje organiziramo v arhipelagu Kanarskih otokov v zimskem času, ker tam tudi takrat temperature dosegajo 25° C in so zaradi izpostavljenosti otočja vedno prisotni zmerni vetrovi, v Jadranu pa takrat jadranje ne more biti tako prijetno. Poleg tega pa je to za marsikoga edinstvena priložnost, da izkusi jadranje v oceanu med delfini in kiti. Trajanje jadralskega doživetja: 7 dni Ekipa jadralskega doživetja: max. 8 udeležencev + inštruktor (pogosto gre za mednarodno pestro ekipo in v tem primeru se komunicira v angleščini) Program jadralskega doživetja Načrtovani program po dnevih: januar – nedelja: po 12:00 prijava v marini San Miguel, Tenerife (1) in jadranje do marine La Galettas (2) januar – ponedeljek: oceansko jadranje do otoka La Gomera (3) januar – torek: oceansko jadranje do marine Las Gigantes, Tenerife (4) januar – sreda: jadranje v okolici s povratkom v isto marino januar – četrtek: jadranje v marino Garachico (5) mimo spektakularnega svetilnika Punta de Teno januar – petek: jadranje v marino Colon de Adeje (6) januar – sobota: jadranje v izhodiščno marino San Miguel (1) januar – nedelja: odjava do 10:00 Program se lahko spremeni zaradi prilagajanja vremenskim okoliščinam ali zaradi soglasnih odločitev celotne ekipe. Ob idealnih vremenskih okoliščinah je mogoča tudi (nočna) plovba do otokov La Palma ali Gran Canaria, če se seveda za to odloči celotna ekipa. Cena jadralskega doživetja Cena jadralskega doživetja znaša 900€/osebo in vključuje: 7-dnevno nabiranje praktičnih izkušenj na za plovbo po oceanu opremljeni jadrnici Oceanis 46.1 pod vodstvom izkušenega inštruktorja, namestitev v kabini za dve osebi na jadrnici Oceanis 46.1 (idealna je skupna prijava dveh oseb, sicer udeležence po kabinah združujemo po spolu) 900€ je potrebno plačati ob rezervaciji in vračilo ni mogoče, zato priporočamo zavarovanje rizika odpovedi udeležbe. Vsak udeleženec pa ob prihodu v skupno blagajno ekipe prispeva še 300€ v gotovini. Skupna blagajna ekipe služi plačevanju stroškov, ki niso vključeni v ceno jadralskega doživetja in se krijejo na podlagi soglasnih odločitev ekipe: gorivo (cca. 30€), čiščenje (cca. 30€), zavarovanje kavcije (cca. 70€), hrana in pijača (cca. 80€), marine (cca. 90€). 300€/osebo navadno zadošča, morebitni preostanek pa si ekipa enakovredno razdeli. Komunikacija med udeleženci Takoj po vplačilu se vsakega udeleženca doda v WhatsApp skupino ekipe in inštruktorja za potrebe usklajevanja letalskih povezav, opreme, priporočil itd. Podrobnosti o transportu Vsak udeleženec nosi stroške transporta od doma do izhodiščne marine na Tenerife in nazaj. Da bi ti stroški bili čim nižji, predlagamo, da vsi udeleženci z inštruktorjem vred izberejo povratni nizkocenovni direktni let iz Bologne ali Dunaja (ali vsaj pol iz enega in pol iz drugega letališča), da si lahko vsi skupaj delijo stroške prevoza na letališče za le dva avtomobila. Povratna letalska karta stane cca. 300€ s prtljago vred, skupni prevoz na letališče s parkirnino vred pa ne bi smel preseči cca. 50€. Tudi za letalsko karto priporočamo zavarovanje rizika odpovedi udeležbe. Predviden skupni strošek udeležbe Z zgodnjo rezervacijo, sodelovanjem s celotno ekipo že ob odhodu iz Slovenije in nerazsipno uporabo skupne blagajne ekipe, skupni strošek udeležbe ne bo presegel 1600€. Prijava na jadralsko doživetje Izpolnite prijavo in se udeležite jadralskega doživetja Tenerife iz našega edinstvenega izobraževalnega programa. Po prijavi vam pošljemo obvestilo s podatki za plačilo in rezervacijo. Če vam ta termin ne ustreza, vseeno izpolnite spodnjo prijavo, da vas bomo obvestili o prihodnjih razpisanih terminih. PRIJAVA
RumenoeNavtikapred 27 dnevi
Regata Rolex Middle Sea Race, ki velja za eno najzahtevnejših regat v Mediteranu se zaključuje. Edina slovenska ekipa, ki je nastopila na letošnji regati, jarnica Karpo, se je uvrstila na stopničke. Maks Vrečko, lastnik in skiper jadrnice Karpo, se je s pomočjo svoje ekipe, zopet dokazal in se na tej izjemno zahtevni regati uvrstil na tretje mesto v skupini ORC5. Da so prejadrali 606 dolgo regato so potrebovali 6 dni 57 min in 23 s (korigiran čas). Letošnje leto so morali premoč priznati ekipi Marina 21, ki pluje na jadrnici Beneteau First 36 iz slovenske ladjedelnice Seascape. Z zmagovalno ekipo so zaostali 2 uri 26 min (korigiran čas). Na drugo mesto v skupini se je uvrstila Ekipa Geisha, ki je za zmagovalci zaostala le 18 min (korigiran čas). 4. in 5. dan regate – Maks Vrečko (lastnik in skiper jadrnice Karpo): Obračalna točka pri Favignani, na SZ delu Sicilije, je znana po šibkih vetrovih. Tokrat pa so nas pričakali udarci JV vetra, ki so presegli 30 vozlov. Zaradi tega smo morali jadra skrajšati na 2. krajšavo. S strahom smo se podali na odprto morje, kjer bi ti vetrovi lahko pomenili zelo težke razmere za jadranje. Na srečo se je veter nekoliko umiril, tako da smo skozi noč jadrali proti vetru – orcali v “sprejemljivih” 20+ vozlih. Na krovu nihče ni mogel spati zaradi zahtevnih razmer. Maks in Matic sta bila ves čas prisotna, medtem ko so se drugi člani posadke menjavali. Kljub temu, sredi noči, nobeden od njiju ni bil več sposoben jadrati zaradi izmučenosti in morske bolezni. V nadaljevanju noči so se izkazali drugi člani posadke – Urška je jadrnico varno in hitro krmarila proti Pantelerii, pri čemer smo dohiteli nekaj konkurenčnih jadrnic, kar pomeni, da je bilo jadranje zelo uspešno. Nekoliko naprej od Pantelerije se je sredi naslednjega dne začel približevati nevihtni oblak, ki je povzročil, da je veter začel pihati iz druge smeri, kar je ustvarilo visoko razburkano in navzkrižno morje. Okoli nas je bilo več jadrnic, ki so v teh razmerah dvigovale genakre in začele jadrati. Dvigovanje genakerja se nam je v takšnem morju in šibkem vetru zdela norost, a ker so se konkurenti oddaljevali, ni preostalo drugega, kot da poskusimo še to. Genaker se je hitro odločil, da ima "zlorab" dovolj, zato se je strgal. Ker smo v nadaljevanju lahko pluli samo na glavno jadro in genovo, so IMX 40 Geisha, Swan 53 Bedouin in MAT 12.50 Dajuna v tem trenutku pridobili odločilno prednost, ki je nismo mogli več ujeti. Po prehodu slabega vremena in dežja je ponovno začel pihati JV veter moči 20+, zato smo na prvo krajšavo odjadrali naprej proti Lampedusi. Pri Lampedusi smo naredili tack in jadrali proti Malti, od katere nas je ločilo 100 NM. V tem času smo malo zmanjševali zaostanek za IMX 40 Geisho, ki je bila s krajšo vodno linijo nekoliko počasnejša. Swan 53 Bedouin pa je bil v teh razmerah seveda hitrejši od nas. Zadnjo tretjino proti Malti je veter padel, zato smo začeli jadrati na polna jadra; točnih podatkov o moči vetra pa zaradi težav z inštrumenti nismo imeli. Veter je vedno bolj izgubljal moč in le s težavo smo pri Malti dosegali višjo hitrost od 5 vozlov. Na koncu je sledil le še obrat na zadnji obračalni točki in jadranje s Code0 proti cilju. Čas prihoda - V cilj smo prispeli po 5 dneh in 3 urah jadranja. Kategorija IRC5 - Zasedli smo 4. mesto, za IMX 40 Geisho smo zaostali za dobre pol ure. Kategorija ORC5 Dosegli smo 3. mesto. 2. mesto je zasedla IMX 40 Geisha. 1. mesto je pripadlo First 36 – Marini 21. Skupni seštevek V skupnem seštevku ORC smo zasedli 11. mesto od 71 jadrnic. V skupnem seštevku IRC smo zasedli 15. mesto od 95 jadrnic. Izjava skipperja Maksa Vrečka ob zaključku 606 NM dolge regate Rolex Middle Sea Race Izjemno sem ponosen na našo jadrnico in ekipo, saj smo po težkih preizkušnjah uspešno zaključili eno najtežjih offshore regat na svetu. Celotna ekipa je delovala usklajeno in psihično stabilno, kar je ključno v trenutkih, ko se zdi, da so ovire nepremagljive. Rad bi izpostavil neprecenljivo vlogo, ki jo je imel sin Matic na tej regati. Njegova sposobnost za hitro reševanje težav in prilagajanje razmeram je še posebej prišla do izraza, da smo se lahko spopadli z izzivi, ki so jih prinesli vremenski ekstremi. Dozorel je v vrhunskega jadralca, ki obladuje tako taktiko kot tehniko jadranja. Brez njega ne bi dosegli tistega, kar smo, zato se mu iskreno zahvaljujem. Peter je preplul 600 navtičnih milj v transferju med Biogradom in Malto, kar je zahtevalo ne le fizično vzdržljivost, temveč tudi izjemno mentalno moč. Ko je prispel na regato, je kljub utrujenosti ostal miren in bil pravi steber umirjenosti. Njegova sposobnost, da ohrani mirno kri v najtežjih trenutkih, je bila ključna za celotno ekipo. Urška je z neustavljivo energijo “krmarila” na premcu, kjer je bila njena vloga bowmana izjemno pomembna. Ta pozicija je izrazito zahtevna in pogosto najbolj nevarna na jadrnici, saj zahteva hitro odzivanje na spremembe razmer. Ne glede na to, ali je na premcu, za krmilom ali v kateri koli drugi vlogi, se vedno izkaže kot nepogrešljiv član naše posadke. Njena strast do jadranja in želja po napredku sta vidni v vsakem njenem gibu. Gaber je s svojo nepopustljivostjo pri trimanju jader in kompleksnih opravilih vedno znova dokazoval, kaj pomeni vztrajnost in trdna odločnost. Njegova sposobnost, da se brez vidnega strahu in oklevanja spopade z izzivi, ga loči od drugih. Gaber nikoli ne jamra in se ne pritožuje, temveč se osredotoči na naloge pred seboj, ne glede na to, kako zahtevne so. Njegova delovna morala je nalezljiva. Gregor je bil prvi, ki je postavil svoje telo in dušo na preizkušnjo v težkih pogojih, kar je izkazovalo njegov pogum in predanost. Nikoli se ni bal prevzeti odgovornosti, kar je dodatno okrepilo zaupanje vseh članov posadke. Njegov mariborski šampionski duh se ni kazal le pri njegovem krmarjenju, temveč se je odražal tudi v odnosu do ekipe. Njegova prisotnost je bila stalni vir motivacije, ki je pripomogla k uspehu na regati. Julijina vloga pitmana je bila brezhibna, kar je dodatno dokazalo njeno predanost in zmožnost dela v ozadju. V kuhinji je predstavljala ključni člen naše ekipe, saj je v nemogočih razmerah skrbela za pripravo obrokov, ki so nam dajali potrebno moč in energijo. Dokumentirala je dogajanje na krovu, pisala privlačne objave in jih delila na družbenih omrežjih, da so naši podporniki lahko jadrali skupaj z nami. Njena pripravljenost, da prevzame odgovornost in skrbi za vse podrobnosti, pogosto ostane neopažena, a je njena vloga izjemno dragocena. S pomočjo satelitskega interneta Starlink smo bili še bolj povezani z našimi navijači in prejemati spodbudne komentarje v najtežjih trenutkih je bilo neprecenljivo. Ta regata je bila najtežja v moji jadralski karieri. Spopadal sem se z močnimi bolečinami v kolenu in bil fizično omejen. Dva dni sem se boril z morsko boleznijo, ki me je dobesedno položila v posteljo. Vremenski ekstremi so se izmenjevali – preveč vetra ali pa popolnoma brez njega. Morje je bilo ves čas močno razburkano, kar je ustvarjalo zahtevne razmere, še posebej v odsekih brez vetra. Več kot polovico regate smo pluli brez inštrumentov, kar je predstavljalo še dodaten izziv. Po vrhunsko odplutem prvem delu regate do Capo Passera sem ponoči sprejel ključno odločitev, da namerno zmanjšam intenzivnost jadranja. Biti na limitu v tako zgodnji fazi regate se mi je zdelo preveliko tveganje. Žal se je ta odločitev kasneje izkazala za velik izziv, saj smo v tem delu izgubili eno uro, kar je neposredno vplivalo na naš izhod iz Messine, kjer so nas kontra tokovi in vetrovi ustavili za dve uri. Ključne odločitve pogosto močno vplivajo na potek regate, brez njih pa bi lahko odstopili že v prvi noči. Offshore jadranje ni za vsakega. V najtežjih trenutkih se ne moreš umakniti – moraš vztrajati in se boriti naprej. Ko smo utrujeni prispeli v cilj, se nas je globoko dotaknil aplavz s hitrejših in bolj izkušenih jadrnic. Ta gesta je pokazala priznanje in spoštovanje za naš trud, vzdržljivost ter visok nivo jadralskega znanja, ki smo ga pokazali med regato. Hvala naši jadrnici Karpo za zanesljivost, hvala ekipi za vrhunsko jadranje, hvala navijačem za neprecenljivo spodbudo in hvala eNavtiki za ažurno poročanje. Ekipa Karpo je skupno preplula le 663 nmi (teoretična razdalja regate 606 nmi). Njihova povprečna hitrost jadranja je znašala 4,57 vozla (4,16 vozla-teoretična razdalja). Zmagovalna jadrnica Marina 21 je preplula kar 715 nmi. Njihova povprečna hitrost plovbe je znašala  5,o vozla (4,25 vozla-teoretična razdalja). Prihod ekipe Karpo v cilj

sreda, 23. oktober

RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Najmanjši kabinski predstavnik ladjedelnice EOLO vam je od letos naprej na voljo v prenovljeni različici. Z dolžino 6,4 m in širino 2,55m je primeren tako za začetnike kot za izkušene navtike. Navdušile vas bodo velike serijske platforme zadaj in razporeditev v kokpitu, ki omogoča kar se da veliko prostora na tej dolžini. Sedalni del zadaj je oblikovan kot separe z naslonjalom in mizico, ki se ga lahko dopolni z ležalno površino. Voznikov sedež je preklopljiv, tako da lahko pridobite še dodaten sedalni del v smeri mizice. Konzola je z vetrobranskim steklom postavljena nižje in pooseblja športen duh vseh EOLO plovil. Kot pri večjih predstavnikih imate tudi tukaj možnost postavitve hladilnika in/ali umivalnika ter kuhalne plošče pod voznikov sedež. Zaradi svoje širine imate veliko ležalno površino tudi na premcu ter v kabini. Vsa plovila EOLO slovijo po izredno dovršenih trupih, ki omogočajo mehko plovbo v vseh razmerah, na model 6.4 EL pa je možno namestiti do 150 konjskih moči. Pri podjetju Navigator Ptuj vam na vsa plovila vgradijo opremo po meri, prav tako pa tudi motorje po izbiri - Yamaha, Suzuki, Honda ali Mercury. Tehnični podatki: Dolžina: 6,99 m Širina: 2,55 m Teža: 850 kg Motor: do 150 KM Število oseb na krovu: 7 Rezervoar za gorivo: 96 l Ležišča: 2 Kategorija: C Plovila AS Marine 28 GLX je na voljo pri slovenskemu zastopniku, podjetju Navigator Group Ptuj , navigator-ptuj.si , tel.: +386 51 238 901 ali +386 40 440 460.
RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Moto-Nautika z veseljem vabi vse navtične navdušence, da obiščete njihov razstavni prostor na 26. Biograd Boat Showu, ki se je že začel in bo trajal  do 27. oktobra 2024 v Biogradu na Moru. Na letošnjem sejmu ekskluzivno predstavljajo vrhunski model čolna – NEXT 255 LX, ki bo pritegnil pozornost vseh, ki iščejo prestižno plovilo za svoje morske dogodivščine. Ponujajo tudi posebne sejemske ugodnosti za nakup plovil iz zaloge in za prednaročila. Premiera: NEXT 255 LX Eden od vrhuncev letošnjega Biograd Boat Showa bo premiera čolna NEXT 255 LX. To plovilo združuje eleganco, vrhunsko zmogljivost in napredno tehnologijo, kar ga postavlja med najbolj zaželene modele za ljubitelje morskih potovanj. Z udobnim in prostornim kroviščem je idealen tako za daljše plovbe kot tudi za hitre izlete. Uživajte v luksuzu in funkcionalnosti, ki vam ju nudi ta model, in bodite med prvimi, ki bodo izkusili njegove prednosti. Posebna ponudba za obiskovalce Biograd Boat Showa Poleg premierne predstavitve modela NEXT 255 LX vam Moto-Nautika ponuja ekskluzivne ugodnosti za prednaročila. Med sejmom boste lahko izkoristili ugodne pogoje financiranja, ki so na voljo le obiskovalcem sejma. Poleg tega nudijo sejemske ugodnosti za prednaročila, na razstavljena plovila ter na celotno zalogo plovil. Obiščite njihov razstavni prostor in kontaktirajte njihove svetovalce, da izkoristite to priložnost in si zagotovite najboljše pogoje! Popusti na Yamahine izvenkrmne motorje in vodne skuterje Na sejmu ponujajo tudi posebne ugodnosti na Yamahine izvenkrmne motorje in vodne skuterje. To je edinstvena priložnost, da svoj navtični paket nadgradite s kakovostnim in zanesljivim izvenkrmnim motorjem po izjemni ceni. Razstavni prostor Moto-Nautike Moto-Nautika bo na kopnem predstavila izjemen izbor čolnov, ki so primerni za različne navtične izkušnje: Ranieri Next 255 LX Golden Line G680HGLF Hard Top : Prostorno plovilo, idealno za daljše izlete z družino ali prijatelji. Odlikuje ga vrhunska plovna sposobnost in udobje. Golden Line G750HGLF Golden Line G500HGLF : Manjši, vendar zelo zmogljiv model, ki je kot nalašč za krajše avanture po obali. Primeren tako za začetnike kot izkušene navtike. Golden Line G340HGNF + Yamaha F30 : Kompaktno, a učinkovito plovilo, idealno za krajše izlete, opremljeno z zmogljivim motorjem Yamaha. Silver Line S300L + Yamaha F15 : Manjši, okreten model, ki ponuja prijetno plovno izkušnjo za manjše skupine. Plovila v vodi Moto-Nautika bo na Biograd Boat Showu omogočila ogled in izkušnjo treh izjemnih plovil na vodi: NEXT 275 LX : Najnovejši luksuzni model, ki združuje eleganco, udobje in vrhunske plovne sposobnosti. Ta čoln je ustvarjen za ljubitelje prestižnih plovil in daljših potovanj po morju. Grand G850 HGLF Black Inox Carbon z Yamaha F300 : Ta model združuje sodoben dizajn z napredno tehnologijo in ponuja izjemno stabilnost ter udobje. S svojo zmogljivostjo in eleganco je prava izbira za tiste, ki si želijo nekaj več na vodi. NEXT 220 SH z Yamaha F200 : Zanesljiv model, ki omogoča udobno plovbo. Se vidimo na Biograd Boat Showu 2024! Kontakt: Moto-Nautika d.o.o, www.moto-nautika.com PRODAJA PLOVIL T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) M: +386 31 300 903 E: prodaja@moto-nautika.com