Vir: eNavtika

sobota, 29. november

RumenoeNavtikapred 18 dnevi
Danes sta na Siciliji na evropskem prvenstvu za iQFOiL svoj nastop zaključila Lina in Val Eržen. Dekleta so odjadrala 11 plovov, fantje, ki so bili razdeljeni v skupine, pa 10. Val Eržen se je uvrstil v zlato skupino, prvenstvo pa končuje na 32. mestu med skoraj 90 tekmovalci ter kot 10. v kategoriji U23. Lina, ki je takoj po prihodu na prizorišče zbolela in ni uspela opraviti predvidenih priprav, je v konkurenci 55 deklet prijadrala na 29. mesto, dvakrat se je uvrstila tudi med najboljših deset Trener Igor Eržen takole povzema njun nastop: “Evropsko prvenstvo na Siciliji zaključujemo z dobrimi občutki. Navdušen sem nad Valovimi nastopi, saj je vseh deset plovov opravil brez napak in na izredno visokem nivoju. To je njegov najboljši rezultat v karieri v članski konkurenci, ki ga je z uvrstitvijo v zlato skupino le še nadgradil. Njegovo 32. mesto je vredno še več, ko pogledamo, katera znana imena so ostala za njim. Večina njegovih konkurentov približno enake starosti je obstala v srebrni skupini. Lina je pokazala svojo notranjo moč in kljub virozi vseeno nastopila in odpeljala več odličnih plovov. Do zadnjega dne je držala dobro pozicijo za preskok, a ji pogoji zadnji dan nastopov niso šli na roke, kajti v šibkem vetru, kjer je potrebne veliko energije in eksplozivnosti, da prideš do željene brzine, zaradi bolezni te ni bilo dovolj. Rezultat zato ne odraža dogajanja in sem vesel, da je tudi Lina uspešno zaključila prvenstvo. Domov se vračamo z dvema rezultatoma, na katera sem ponosen.” Jutri bodo na sporedu le še regate za medalje, ki bodo odločile o naslovih evropskih prvakov.

petek, 28. november

RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Sunseeker International se vrača na največji mednarodni sejem plovil v Düsseldorfu – in to v velikem slogu. Na razkošni razstavi bo predstavljenih pet izjemnih plovil, ki združujejo inovacijo, mojstrsko izdelavo in vrhunsko zmogljivost. Med njimi bo svetovno premiero doživel Manhattan 56 , ob njem pa še Predator 75, 76 Yacht, 82 Ocean Enclosed in 90 Ocean. Obiskovalci lahko pričakujejo sofisticirano predstavitev, ki bo navdušila s svojo eleganco in podrobnostmi. Gostje z vsega sveta bodo povabljeni, da stopijo na krov in sami občutijo natančnost oblikovanja, ki je zaščitni znak vsake Sunseekerjeve jahte. Novo poglavje. Enaka DNK. Manhattan 56. Manhattan 56 je sodobna interpretacija legende iz osemdesetih let. Njegov predhodnik, Manhattan 55, je postal ikona kot najbolj elegantno, prostorno in vsestransko 50-čeveljsko plovilo na trgu. Do danes je Sunseeker izdelal kar 103 primerke tega kultnega modela. Ob premieri bo Sunseeker pripravil tudi VIP večer , kjer bodo lastniki in navdušenci deležni ekskluzivnega ogleda Manhattana 56 ter priložnosti za druženje in praznovanje rojstva nove ikone. Linija Ocean – zvok spokojnosti Linija Sunseeker Ocean je zasnovana kot vstop v svet miru in jasnosti – kjer morje pomirja, družina in prijatelji se zberejo, vsakdanji hrup pa izgine. 82 Ocean Enclosed Stopite na krov Sunseekerja 82 Ocean Enclosed in doživite pravi pomen spokojnega umika na morju. Ta izjemna jahta navdušuje s prostorno notranjostjo, kjer steklene stene od tal do stropa ponujajo 360-stopinjske, neprekinjene razglede na ocean, ki jemljejo dih. Zasnovana je za ravnovesje med družabnim življenjem in zasebnim počitkom, saj ponuja velikodušne prostore za druženje s prijatelji in družino ter intimne kotičke za tiho razmišljanje. Po lanskem lansiranju v Cannesu je 82 Ocean Enclosed hitro postala zvezda, cenjena zaradi visoko prilagodljivih postavitev in unikatnih notranjih možnosti. Vsaka jahta je edinstven izraz svojega lastnika, ki prinaša izkušnjo lastništva superjahte v plovilu, ki ga je mogoče brez težav upravljati. 90 Ocean Odprt Beach Club , neposreden dostop do vode ter razkošen zgornji most s spa-jem in zabavnimi površinami ustvarjajo idealno okolje za nepozabne trenutke, povezovanje z naravo in svobodo življenja na vodi.
RumenoeNavtikapred 19 dnevi
»Upam, da se nikomur ne zgodi, da bi podrl moj rekord,« je dejal Poon Lim, ko so ga rešili po rekordnih 133 dneh na improviziranemu splavu. Leta 1942 je bil Poon Lim stevard na britanski trgovski ladji, ko jo je v južnem Atlantiku torpedirala nemška podmornica. Ladja se je hitro potopila. Lim je zgrabil rešilni jopič in skočil v valove. Našel je majhen lesen splav – komaj dovolj, da ga je držal – in se povzpel nanj. Ko je spoznal, kaj se mu je zgodilo, se je počutil osamljen. Spoznal je, da je edini preživel in da okoli njega ne vidi nobene odrešitve, ki bi bila smiselna. Okoli njega se je v vidnem polju videl samo prostran in neskončen ocean, nad njim pa oblačno nebo, ki ga ni pustilo ravnodušnega. Sedel je na ta leseni splav in se zjokal. Bil je rešen, ni umrl, a bil je brez vode in brez hrane. Rešitev se je spremenila v spoznanje, da je sedel na splavu smrti. Preživel je, a po drugi strani je bil obsojen na počasno umiranje. Vseeno ni obupal. Poiskal je stvari, ki so plavale na vodi in uspelo mu je najti nekaj pribora. Ni obupal. Deževnico je lovil v platneno ponjavo. Ribe je kasneje lovil na žico, ki jo je potegnil iz svetilke. Morske pse je odganjal z improvizirano sulico. Ribje meso je sušil na soncu in vsak obrok omejil. Naučil se je loviti tudi morske ptice, ki jih je jedel, da le ni umrl. Koža se mu je sušila na žgočem soncu, njegov um in telo pa sta bila vsak dan bolj izmučena. A ni mu ostalo drugega, kot da vztraja. Hotel je preživeti! Vsak sončni vzhod je bil njegova nova bitka, njegov droben čudež vztrajnosti. In ta čudež se je rojeval vsako novo jutro. Morje ni vedno mirno in vsak dan ni bilo dežja. Impresivnih 133 dni je že bil neusmiljeno bitko za življenje, ko so ga rešili brazilski ribiči. Bil je na koncu s svojimi močmi, bolehen in izčrpan. Ko so mu pozneje povedali, da je podrl svetovni rekord na oceanu, je bil njegov odziv preprost in globok. Rekel je le: »Upam, da ga nihče ne bo moral podreti.« Britanska mornarica je pozneje proučevala njegovo preizkušnjo, da bi druge naučila, kako prestati nemogoče. Ocean ne odpušča niti najboljšim. A on je preživel in vklesal svoje ime v zgodovino, kot človek, ki je najdlje preživel sam na oceanu. Poon Lim ni osvojil oceana, a je vseeno zmagal. Postal je simbol tihega, trmastega preživetja – dokaz, da se lahko ena sama duša ohrani tudi v največji praznini. To je brezčasna zgodba o nezlomljivi moči, iznajdljivosti in tihi, neverjetni moči človeškega preživetja, v katerega se ni pahnil sam, da bi se dokazoval. Besedilo: JČ
RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Ekipa Karpo Sailing je v letu 2025 dosegla bistveno več, kot marsikateri ekipi uspe doseči v nekaj letih jadranja. Tri 600 NM dolge regate z vrhunskimi rezultati, prečkanje oceana, izobraževanja in drugi jadralni projekti si zaslužijo, da jih zbrano osvetlimo na enem mestu. Začelo se je februarja na Karibih, kjer je Elan 450 Karpo kot prva slovenska jadrnica nastopila na znameniti regati Caribbean 600. Jadranje med Karibskimi otoki je spremljal močan veter, ki je prinesel poškodbe na jadrih za jadranje z vetrom, genakru in Code0. Zgolj s klasičnimi jadri je ekipa pod vodstvom Matica Vrečka regato zaključila na spodobnem petem mestu v skupini IRC2. Na »domačem terenu« je vodja projekta Karpo Maks Vrečko organiziral Navtični abonma, ki je obsegal 7 praktično usmerjenih predavanj za skiperje na Jadranu. Predavanj se je v živo udeležilo več kot 100 znanja željnih skiperjev. Posnetki so na voljo v spletni trgovini eNavtike in so seveda aktualni tudi za sezono 2026. Povezava: https://enavtika.si/sl/eshop/product/104-navticni-abomna-2025-%E2%80%93-7-online-predavanj Istočasno je Karpo s Karibov izplula proti Evropi – več kot 2.500 navtičnih milj dolg prehod čez severni Atlantik. V marcu je to jadranje lahko zelo zahtevno in tako je tudi bilo. Jadranje v veter (orcanje) 4 dni zapored na prvi ali drugi krajšavi, vdor vode in izguba goriva sredi oceana so poskrbeli za izkušnjo, ki je nihče ne bo pozabil. Iznajdljiva in kompetentna posadka je izziv pretrganega neoprena na krmilnem sistemu uspešno rešila, precej je pomagal tudi vetrni obrat. Pri jadranju enostavno moraš na svoji strani imeti tudi srečo, ali pa angele varuhe, kakorkoli kdo obrne. Spomladanski del sezone je bil posvečen Sredozemlju. Karpo je izvedla štiri daljše offshore etape – od Malage, preko Balearov, Korzike, Sardinije in Sicilije, pa vse do Grčije. Serija etap je udeleženim jadralcem prinesla pristno razumevanje odprtega morja, nočnega jadranja, razlik med Jadranskim in Sredozemskim morjem in tudi doživetje najlepših kotičkov Costa Esmeralde in drugih nepozabnih zalivov. Julija je sledila ena izmed najzahtevnejših regat v regiji – Aegean 600. Močan meltemi, ozki prehodi med otoki in izjemna konkurenca so regato postavili med najtežje preizkuse v sezoni. Ekipa Karpo je v zgolj štiričlanski zasedbi odjadrala vrhunsko in osvojila prvo mesto v IRC3, prvo mesto v ORC3 ter drugo mesto generalno v obeh razvrstitvah. Jeseni je ekipa odjadrala do Črne gore, kjer je spremljala Ocean Race Europe in si pobliže ogledala jadrnice razreda Imoca 60 ter se celo »pomerila« z njimi na vodi v dnevu, ki ni bil namenjen regati. Kratki osebni pogovori ali celo pridobitev osebne telefonske številke z zvezdami offshore jadranja, kot so Pip Hare, Cole Brauer in Borisom Hermannom ter na koncu še selfie – nepozabno. Sledil je premik na Malto in nastop na legendarni Rolex Middle Sea Race. Že plovba tja je prinesla resne offshore razmere s 30–35 vozli vetra. Na sami regati pa so ekipe preizkušale skrajnosti – od popolnega brezvetrja do vetra nad 20 vozlov in močnega dežja. Karpo je že tretje leto zapored osvojila stopničke v svoji kategoriji: 3. mesto v IRC5 in 3. mesto v ORC5. Zaključek sezone je prinesla regata Jabuka. Nočni start ob polni luni, hitre odločitve in odlična taktika so ekipi prinesli 1. mesto v ORC A in skupno 10. mesto. Skupno se je različnih jadranj v sezoni udeležilo 69 jadralcev različnih profilov. Trenutno je Karpo v Marini Portorož, kjer potekajo nadaljevalni tečaji jadranja, nadgradnja znanja in priprava jadrnice na novo sezono. Ob zaključku leta je ekipa izdala tudi koledar Karpo 2026, posvečen trem velikim offshore regatam – Caribbean 600, Aegean 600 in Rolex Middle Sea Race. Koledar združuje avtentične fotografije z najzahtevnejših trenutkov, ki so zaznamovali preteklo leto. Lahko si ga naročite na povezavi https://www.karpo.si/trgovina/koledar-2026 Pogovor z Maksom Vrečkom, vodjo projekta Karpo eNavtika: Kakšni so vaši občutki po sezoni 2025? Maks: Čutim globoko spoštovanje do jadrnice. Neverjetno je, koliko naporov zdrži, brez pritoževanja. V Elanu so pred leti izdelali robustno jadrnico, ki je povrhu še hitra in takšne kombinacije so redke. Res pa v jadrnico stalno vlagamo čas, denar in energijo. eNavtika: Skozi celo leto je z vami jadralo veliko ljudi. Je v Sloveniji veliko zanimanja za offshore jadranje? Maks: Res je zanimivo, da imamo Slovenci tako radi zahtevnejša offshore jadranja. Pri naših južnih sosedih tega ni opaziti, enako mentaliteto kot mi imajo npr. jadralci iz Avstrije. Biti na odprtem morju, izpostavljen elementom in popolnoma zaupati ekipi ni enostavno. Tudi kuhanje je velikokrat izziv, pa morska bolezen ... Na splošno je offshore jadranje nemogoče opisati, treba ga je doživeti. eNavtika: Kateri trenutek je bil najtežji? Maks: Ob toliko prejadranih miljah, kot smo jih imeli letos mi, so težki trenutki sestavni del vsake zgodbe, brez tega offshore jadranja sploh ni. V bistvu ne govorimo o težkih trenutkih, temveč težkih dneh. Zelo zahtevna je bila celotna regata Aegean 600, psihološko je bilo težko prenesti uničena jadra na regati Carribean 600, vendar zaradi odročnosti po zahtevnosti prednjači izguba goriva in vdor vode pri prečkanju severnega Atlantika. Takrat sem prejel nekaj telefonskih klicev izkušenejših slovenskih jadralcev, ki so se zavedali resnosti situacije in so z nasveti poskušali pomagati po najboljših močeh. S povezavo starlinka je bila takšna pomoč možna in z nasveti s kopnega smo ekipi sredi oceana pomagali, da so lažje sanirali vdor vode. Skupaj smo močnejši. eNavtika: Kakšno lekcijo ste potegnili iz te zgodbe? Maks: Čeprav jadrnico nenehno temeljito servisiramo in imamo vso potrebno opremo za najzahtevnejša jadranja, nepredvidenih dogodkov ne moremo preprečiti. Na primer neopren, ki se je pretrgal sredi Atlantika, je bil pravočasno zamenjan in nov. Razmere na odprtem morju so včasih neizprosne in takrat se resnično vedno znova sprašujem, kaj tukaj počnem. A vsak vihar mine, posije sonce, pridejo delfini in življenje postane lepo. Na takšnih jadranjih začneš ceniti enostavne stvari, npr. posteljo, ki se ne premika in guga. eNavtika: Zagotovo so bili tudi lepi trenutki? Maks: Zame je najlepše videti neizmerno zadovoljstvo na obrazih drugih jadralcev. Karpo je jadrnica, ki omogoča več kot zgolj jadranje in vsak, ki jadra z nami, to začuti. Na Karpo se zares počutiš živega. eNavtika: Kaj lahko pričakujemo v letu 2026? Maks: Še naprej bomo sledili istemu načelu – najboljša priprava, najboljša oprema in najboljši treningi. Nadaljevali bomo z izobraževanji, regatnimi pripravami in daljšimi offshore jadranji. Kmalu bomo objavili koledar za prihodnjo sezono, ki pa bo drugačna, kot je bila letošnja, saj ostajamo v Sredozemskem morju. Tukaj je logistika prihoda in odhoda na jadrnico za vse zainteresirane jadralce precej lažja kot npr. na Karibih. Posadka Karpo na Rolex Middle Sea Race 2025 (z leve proti desni): Matic Vrečko, David Kešelj, Maks Vrečko, Urška Kofol, Julija Maček, Peter Topić, Gaber Begeš, David Jagodic

četrtek, 27. november

RumenoeNavtikapred 20 dnevi
Podjetje MOTO-NAUTIKA predstavlja prvi »TOP KOMPLET« v nizu – 8 in pol metrski orjak, skupaj z izvenkrmnim motorjem YAMAHA F300 s tehnologijo »Drive By Wire«. Obnovimo znanje … Model G850 je paradni konj linije GOLDEN LINE, namenjen zahtevnim uporabnikom, ki iščejo prostornost, udobje in zmogljivost. ​ GLAVNE LASTNOSTI PREMEC Z OGROMNO PROSTORA GRAND G850 ponuja veliko sprednjo sončno ploščad, ki vključuje tri blazine in pa tudi odstranljivo mizico s podstavkom. Sprednja ploščad se lahko tudi razstavi, vse elemente, ki jih ne potrebujete, pa preprosto pospravite v velik prostor, ki se nahaja pod zadnjo klopjo. IMPRESIVNA GLAVNA KONZOLA Konzola ima sodobno, elegantno in futuristično obliko. Posebnost pri tej je ta, da se pod njo skriva ogromen prostor, do katerega dostopate tako, da dvignete sprednji del konzole. Na armaturni plošči je dovolj prostora za različne instrumente PROSTOREN ZADNJI DEL Pod zadnjo klopjo  se nahaja največji hrambni prostor, kamor lahko odložite vso dodatno opremo, ki je v danem trenutku ne potrebujete. Ima dovolj prostora za pospravite mizico, celotno sončno ploščad, pokrivalo čolna, rešilne jopiče, ipd. {gallery}grand-g850-yamaha300{/gallery} Mizica se montira na zadnjem delu okrog klopi, ki je oblikovana kot črka U. Kadarkoli lahko mizico enostavno odstranite in s tem pridobite še več prostora za druženje z vašimi prijatelji ali družinskimi člani. SPECIFIKACIJA PLOVILA: (dodatna oprema vključena v ceno) Black Carbon Hypalon – Orca – 5 LETNA GARANCIJA podaljšane platforme z inox izvlečnimi stopničkami, roll bar z ojačitvijo in kljuko za vleko smučarja, elektro paket (avt. kalužna črpalka, vse navigacijske luči, stikala na konzoli, truba,..), ležalna ploščad z blazinami spredaj od konzole naprej, da je pokrit celotni sprednji del in zadaj od zadnjih sedežev do konzole voznika (ležišče primerno tudi do 4 osebe), mizica, ki se enostavno sname ko jo ne potrebujete, Silvertex nadgradnja blazin ,ki je zelo primerna za vročino ter se enostavno čisti, voda ne prodira v blazine, zaščita trupa, varnostni ventil, hidravlika volana Seadeck imitacija tikovine, športni volan BLACK PERFORMANCE, inox ograjice, – vgradni INOX hladilnik električni winch z inox sidrom in verigo, sivi gel coat, Seadeck imitacija tikovine po celem čolnu, vgradni rezervoar vode in tuš set (100 litrski) vgradni rezervoar goriva (300 litrski) Tehnični podatki: Skupna dolžina: 850 cm Skupna širina: 295 cm Teža plovila: 1200 kg Maksimalna moč: 400 KM Kapaciteta oseb: 12 / 16 REDNA CENA: 121.897€ + ddv AKCIJSKA CENA (velja samo za komplet): 91.008€ + ddv V CENO VKLJUČEN MOTOR YAMAHA F300 UCB (Drive By Wire) IN MONTAŽA MOTORJA! REZERVIRAJTE SI INDIVIDUALNO PREDSTAVITEV Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da obiščete prodajni salon na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali kontaktirate na: Telefon: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) Plovila: +386 31 300 903 – Rok +386 51 222 122 – Klemen Email: prodaja@moto-nautika.com Oglejte si tudi preostalo ponudbo na: www.moto-nautika.com www.motonautika-shop.com
RumenoeNavtikapred 20 dnevi
Hrvaški pomorski častnik je bil v Avstraliji aretiran zaradi tihotapljenja droge v vrednosti približno 170 milijonov evrov. Primer je pretresel javnost, saj gre za enega izmed največjih zasegov mamil, povezanih s hrvaškimi državljani. Drogo je zasegla avstralska zvezna policija s pomočjo Agencije za nadzor meje. Drogo naj bi vrgli z ladje Al Kuwait v morje na razdalji 30 nmi pred pristaniščem Fremantle. 525 kg kokaina je bilo zapakiranega v velike plavajoče pakete. Pakete so iz morja hoteli pobrati trije avstralski državljani, ki jih je policija ujela pri delu. Po pregledu ladje so ugotovili, da je bila nadzorna kamera, ki snema dogajanje na krovu, prekrita, da so z ladje odstranili zaščitno ograjo in jo nato namestili nazaj brez dovoljenja. Osumljencem grozi dolgoletna zaporna kazen, saj avstralska zakonodaja za tovrstne zločine predvideva najstrožje sankcije . Hrvaške oblasti so potrdile, da sodelujejo z avstralskimi preiskovalci, a poudarile, da gre za individualno odgovornost in ne za sistemski problem v hrvaškem pomorstvu. Primer je sprožil razpravo o varnostnih protokolih v pomorski industriji , saj se ladje pogosto uporabljajo za tihotapljenje zaradi obsežnih tovornih prostorov in težke kontrole. Avstralija je ena od držav, ki se že dolgo spopada z visokim povpraševanjem po kokainu, kar privablja mednarodne kriminalne združbe. Hrvaški pomorski častnik je le eden izmed več Evropejcev, ki so bili v zadnjih letih ujeti v podobnih primerih, kar kaže na globalno naravo trgovine z mamili . Primer je sprožil tudi razpravo o ugledu hrvaških pomorščakov , ki so sicer znani po profesionalnosti, a tovrstni incidenti mečejo senco na celoten sektor. Foto: Avstralska policija

sreda, 26. november

RumenoeNavtikapred 20 dnevi
Vabljeni v salon v petek, 28. 11., od 8. do 18. ure in v soboto od 9. do 13. uro. Zraven posebnih popustov, tudi do -75%,  vas bodo pričakali tudi naši izkušeni prodajalci, ki vam bodo svetovali, da boste kupili izdelke, ki bodo ustrezali vašim potreb. Ob kavici boste lahko izbrali opremo po najugodnejših cenah v letu. Trodelna neoprenska obleka Mormaii znižana na 80 eur Redna cena: 320 eur AKCIJSKA CENA: 80 EUR Trodelna neoprenska obleka Mormaii, ki je znižana za 75%, je odlična izbira za vodne športe, tudi za vožnjo z vodnim skuterjem. Nudi dobro zaščito pred mrazom, udobje in veliko gibljivosti. Trodelni sistem omogoča, da si toplotno zaščito prilagodite razmeram: zgornji del za prosto gibanje rok, hlačni del za zaščito nog in dodatna plast za hladnejše dni. Nakup rumene trodelne neprenske obleke: TUKAJ Nakup zelene trodelne neoprenske obleke : TUKAJ Podvodni skuter Jeep X Jobe znižan na 650 eur Redna cena: 929,90 eur AKCIJSKA CENA: 650 EUR Podvodni skuter Jeep X Jobe je zmogljiv in zabaven spremljevalec za potapljanje in snorklanje. Doseže hitrost do 5 km/h in omogoča potop do 30 metrov. Tri stopnje hitrosti poskrbijo za prilagoditev tempa, 9 kg potisne moči pa omogoča stabilno premikanje. Ob skuterju dobite dve litij-ionski bateriji, ki zagotovita do 2 x 37,5 minut delovanja. Nakup skuterja Jeep X Jobe: TUKAJ Wakeboard Vanity znižan na 191 eur Redna cena: 319,99 eur AKCIJSKA CENA: 191 EUR Wakeboard Vanity 136 Jobe je odlična izbira za začetnike in rekreativne uporabnike, saj ponuja lahko, trpežno konstrukcijo in stabilno vožnjo, primerno za učenje in napredek. Njegova zasnova omogoča preprosto upravljanje in zanesljivo zmogljivost. Nakup deske: TUKAJ Radio Boss znižan na 207 eur Redna cena: 295,90 eur Gre za navtični radio z AM/FM, Bluetooth povezavo in USB vhodom, zasnovan za zanesljivo delovanje v vseh razmerah na vodi. Ponuja čist zvok, intuitiven vmesnik in kompaktno vgradnjo, zato je odlična izbira za vsako plovilo. Nakup radia Boss: TUKAJ Večpozicijska deska Jobe znižana na 216 eur Redna cena: 309,90 EUR eur AKCIJSKA CENA: 216 EUR Večpozicijska deska Jobe Stimmel je vsestranska izbira, ki ponuja kar šest načinov uporabe in je primerna za vse generacije ter stopnje znanja. Omogoča stabilno, zabavno in prilagodljivo vožnjo, zato je popolna za vsakogar, ki želi več vodnih športov v eni sami deski. Nakup deske: TUKAJ Vodna tuba Swath  znižana na 340 eur Redna cena: 566,99 eur AKCIJSKA CENA: 340 EUR Vodna tuba Swath za štiri osebe je trpežna, udobna in varna izbira za družine in prijatelje, ki želijo adrenalinsko zabavo na vodi. Njena stabilna zasnova, kakovostni materiali in enostavna uporaba poskrbijo za zanesljivo in brezskrbno vožnjo. Nakup vodne tube Swath: TUKAJ Supe Deska Aero Nera znižana na 230 eur Redna cena: 384,99 eur AKCIJSKA CENA: 230 EUR Aero Nera 10.6 je lahka in trpežna sup deska, ki ponuja odlično stabilnost, udobje in praktičnost za vse vrste uporabnikov. Z elegantnim videzom, kakovostno izdelavo in bogato opremo je zanesljiv spremljevalec za vsako vodno avanturo. Nakup supa: TUKAJ Za dodatne informacije nas lahko kontaktirate: Telefon: 02 629 04 00 (#3), Oprema: +386 51 222 122 E-pošta: oprema@moto-nautika.com Splet: www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Vsi popusti so na voljo tudi v našem salonu v Miklavžu, zato vabljeni na Ptujsko 63, kjer vam bodo naši prodajalci specialisti prijazno svetovali, kateri izdelki so najprimernejši za vas.
RumenoeNavtikapred 20 dnevi
Blagovna znamka Highfield Boats potrjuje celotno floto za največji evropski zimski sejem plovil boot Düsseldorf 2026, kjer bo med 17. in 25. januarjem predstavila dinamično floto. V njej bo prvič razkrit njen najnovejši crossover model – prelomni ADV9. Obiskovalci bodo med prvimi na svetu, ki bodo videli najnovejši Highfieldov avanturistični čoln, predstavljen ob skrbno izbranem naboru vrhunskih tenderjev in RIB-ov. Potrjena flota Highfield vključuje: Novi ADV9 ADV9 je drzna reinterpretacija visokozmogljivega kabinskega crossoverja, ki dosega hitrost 50 vozlov in 300 NM. Plovilo ponuja do štiri ležišča, ogrevano kabino, kuhinjo, stranišče ter opcijsko kampersko streho. Namenjeno je družinskim avanturam, čarterju in komercialni uporabi, saj na novo definira vsestranskost na odprtem morju. Nagrajeni ADV7 se je uveljavil kot tržni mejnik v segmentu avanturističnih crossoverjev, prejel pa je priznanja na Boat Builder Awards in Best of Boats. Patrol 660 je robusten aluminijast RIB, zasnovan za zmogljivost v vseh vremenskih razmerah, s sedeži za do 15 oseb. Ima certifikat ISO, zaradi česar je primeren za širok spekter komercialne uporabe. V okviru serije Patrol je Patrol 540 Coaster začetni družinski čoln, zasnovan tako, da ponuja vse potrebno za enostaven in prijazen začetek plovbe. Kot dopolnitev večjim modelom Highfieldova kolekcija tenderjev zadovoljuje raznolike potrebe kupcev – od podpore superjahtam do samostojnih rekreativnih plovil. Paul Blanc , izvršni direktor Highfield Boats, je povedal: »Z veseljem se vračamo na boot Düsseldorf 2026 s floto, ki resnično odraža inovacije, ki poganjajo Highfield naprej. Po izjemnem uspehu našega ADV7 smo navdušeni, da bomo predstavili novi ADV9, plovilo, ki dviguje zmogljivost, sposobnosti in udobje na povsem novo raven. Ta predstavitev je pomemben korak v naši zavezi k stalnemu razvoju in veselimo se, da bomo naslednje poglavje serije ADV delili z našimi strankami in partnerji na sejmu.« Za neposredno izkušnjo inovativne ponudbe Highfield in spoznanje, zakaj blagovna znamka postavlja standarde v proizvodnji RIB-ov, obiščite dvorano 9, razstavni prostor C25. Highfield Boats – globalni vodilni v aluminijastih RIB-ih. V zgolj petnajstih letih je Highfield Boats postal številka ena na svetu med proizvajalci aluminijastih RIB-ov. Ustanovljen leta 2011, z več kot 54.000 prodanimi plovili do danes, se je razvil v globalnega graditelja čolnov s celotno linijo rigidno-napihljivih trupov (RIB). Highfield zdaj ponuja majhne tenderje od 2,2 m pa vse do težkih RIB-ov, ki se odlično znajdejo na vsakem oceanu ali v komercialnem okolju. S prodajalci in distributerji v 48 državah in ozemljih je Highfield Boats postal prva izbira po svetu za prosti čas in komercialno uporabo. Osnovne serije rigidno-napihljivih čolnov (RIB) Highfield vključujejo ekskluzivne prašno lakirane aluminijaste trupe, znane po svoji vzdržljivosti in odličnih plovnih lastnostih. Highfield Boats si je ustvaril ugled kot »go-to« dobavitelj za nekatere največje jadralske dogodke na svetu, med drugim sodeluje z mednarodno priznanim Vendee Globe, Extreme Sailing Series in Route du Rhum. Highfieldova najsodobnejša proizvodna tovarna se nahaja v Weihaiu na Kitajskem. Pod evropskim vodstvom obsega 45.000 m² in uporablja najnovejše tehnologije, ki zagotavljajo izdelavo najboljših RIB-ov, kar jih je mogoče kupiti. Več informacij o plovilih Highfield pri Slovenksem zastopniku Burin Boats , 040 322 422.
RumenoeNavtikapred 20 dnevi
Moto-Nautika je tudi letos pripravila izjemno ponudbo ob Črnem petku, ki bo na voljo do sobote, 29. novembra 2025. V tem času vas čaka odlična priložnost. Ob nakupu novega vodnega skuterja Yamaha vam podarimo prikolico. Da, prav ste prebrali. Kvalitetno prikolico TPV BA 550R dobite GRATIS! To pa še ni vse! Še več prihranka! Zraven brezplačne prikolice vam v našem moto-navtičnem centru, ki je med največjimi v Evropi, zagotovimo tudi brezplačno pripravo vodnega skuterja . Ob prevzemu bo strokovno pripravljen na prvo vožnjo. Tako vaš celoten prihranek znaša več kot tisoč evrov. Katero prikolico dobim? Ob nakupu novega Yamaha skuterja prejmete vrhunsko prikolico TPV BA 550R, v vrednosti 990 €. Gre za robustno prikolico z vroče cinkanim ogrodjem, torzijskim vzmetenjem z vodotesnimi ležaji in izvlekljivim nosilcem luči. Valjčki so nastavljivi po višini, nosilnost je 437 kilogramov, največja dovoljena masa pa 550 kilogramov. Idealna je za varen prevoz plovil. Kateri skuter lahko izberem? Ponudba velja za vse Yamaha modele v aktualni ponudbi. Opremljeni boste za sezono 2026, brez hitenja in skrbi spomladi. To pa še ni vse! Izbrani modeli Yamahinih vodnih skuterjev so do razprodaje zalog na voljo po akcijskih cenah. Tako da lahko izberete vodni skuter iz spodnjega seznama, ga dobite po akcijski ceni, hkrati pa še koristite našo akcijo, v kateri dobite GRATIS prikolico in brezplačno pripravo vodnega skuterja na uporabo. Ceneje ne gre! Potrebujete financiranje? Tudi pri tem vam pomagamo. Sodelujemo z vsemi slovenskimi bankami in leasing hišami, zato vam lahko pripravimo optimalno rešitev glede na model in vrednost skuterja. Možnosti financiranja: • ugoden hitri kredit ali leasing • možnost brez pologa ali z najmanj 10 odstotnim pologom • zaposlitev za nedoločen čas ni pogoj • financiranje do 96 mesecev, uredimo lahko še isti dan • dostopno tudi za zaposlene v tujini, upokojence, kmetovalce in študente DO KONCA MESECA – FIKSNA OM – 4,49% Z nakupom postanete PREMIUM stranka Moto-Nautika je podjetje z več kot dvajset let izkušenj in največji prodajno-distribucijski center v tem delu Evrope. Odlikuje nas certifikat AAA+ platinaste poslovne odličnosti, na zalogi pa imamo več kot sto plovil. Naša ekipa je certificirana, vsa plovila imajo EU certifikate in garancijo. Poskrbimo za servis v centru ali na terenu, uredimo registracijo, zavarovanje in celotno logistiko, vključno s transporti vseh dimenzij. Smo pooblaščeni serviser Yamaha, Suzuki, Mercury, Honda, Tohatsu in Volvo Penta ter uradni distributer ZAR Formenti, GRAND Marine, Ranieri International, ZAR Mini, Sessa Marine in Yamaha. Nudimo hrambo plovil, mobilni servis, zavarovalniška popravila ter fizično in spletno trgovino z več kot deset tisoč artikli. Z nakupom pri nas dobite PREMIUM status z dodatnimi ugodnostmi in prednostno obravnavo. Pokličite, da vam pripravimo ponudbo! Zaloga je omejena in ponudba velja le še nekaj dni! T: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) Telefon: +386 51 425 700 ali +386 51 222 122 E: prodaja@moto-nautika.com Splet: www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Lahko pa nas obiščete v našem salonu in si ogledate tudi našo zalogo 100+ plovil: Moto-Nautika, Ptujska cesta 63, Miklavž, blizu izvoza Maribor Center
RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Desetletje razvoja je pripeljalo do četrte generacije električnih motorjev ePropulsion z novim modelom Sprit 2. Od svojega debija leta 2015 je Spirit postal sinonim za inovacije v električnem pogonu. Z več kot desetletnimi vodilnimi izkušnjami v industriji je Spirit postavil standard za zanesljive in učinkovite rešitve električnega pogona za plovila. Njihova zavezanost inovacijam in trajnosti jih nenehno vodi k izboljševanju tehnologije, s čimer zagotavljajo, da vsak model prinaša izjemno zmogljivost in zanesljivost. ePropulsion razširja linijo Spirit na motorje moči 2 kW z uvedbo novega Spirit 2, zmogljivega zunanjega električnega motorja z integrirano baterijo. Ta nadgrajeni model zagotavlja večjo moč, hkrati pa ohranja podobno kompaktno velikost. Z baterijo kapacitete 1,5 kWh prinaša revolucijo v izkušnjo za pomožne čolne in dnevna križarjenja, saj zagotavlja tiho, okolju prijazno energijo pri le 20,6 kg teže. Teža se razlikuje glede na dolžino gredi – Zelo kratka : 20,6 kg, Kratka : 20,8 kg, Dolga : 21 kg. Njegova funkcija hidrogeneracije omogoča polnjenje baterije med jadranjem, kar povečuje vrednost baterije in optimizira prostor za brezskrbne pustolovščine. Tehnične podrobnosti: moč: 2kW baterija: 1,5 kW (integrirana) hidrogeneracija: Da (med jadranjem) teža: 20–21 kg Več informacij o motorjih ePropulstion in prednaročila za motor Spirit 2 pri Slovenksem zastopniku Burin Boats , 040 322 422.
RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Litijeve baterije so postale priljubljena izbira za napajanje porabnikov na plovilih zaradi svoje visoke energetske gostote, dolge življenjske dobe in majhne teže. Vendar pa je njihovo pravilno priključitev ključnega pomena za varno in učinkovito delovanje. Zamenjava svinčene tehnologije baterij za tehnološko napredne litijeve baterije ne pomeni le odstraniti svinčene baterije in priključiti litijeve. Litijeve baterije so drugačne, zato moramo zamenjavo izvesti pravilno. Lastnosti litijevih baterij Že nekaj let so na trgu prisotne litijeve baterije s tehnologijo LiFePO4 (Litij-železo-fosfat), ki so le ena izmed litij-ionskih tehnologij, ki pa so se izkazale za najprimernejše za uporabo kot servisne baterije na plovilih, avtodomih, solarnih elektrarnah in tudi za pogon različnih vozil. Njihove prednosti pred svinčenimi baterijami so: visoka gostota električne energije, nizka upornost, možnosti hitrega polnjenja majhna teža konstantna napetost veliko število globokih praznjenj (tudi več kot 4000 praznjen pod 20 %) dolga življenjska doba več kot 10 let (do 15.000 praznjenje) In še bi lahko naštevali. Seveda pa nove lastnosti povzročijo določene težave pri zamenjavi tehnologij. Pri uporabi na plovilih sta dve bistveni lastnosti baterij, na kateri moramo biti pozorni. Nizka notranja upornost Nizka notranja upornost litijevih baterij omogoča zelo visoke učinkovitosti pri polnjenju baterij. Izgube so manjše od 5 %. Za razliko imajo svinčene baterije visoko notranjo upornost in izgube pri polnjenju lahko dosežejo tudi 30 %. Če bi na plovilu pridobivali elektriko s pomočjo solarnih panelov in bi v enem dnevu proizvedli 100 Ah, bi v litijevo baterijo shranili več kot 95 Ah. Če bi polnili svinčen akumulator, pa bi shranili zgolj 70–75 Ah. Zaradi nizke notranje upornosti litijeve baterije omogočajo hitro polnjenje. Svinčeni akumulatorji se lahko polnijo s tokom, ki je ekvivalenten 12–15 % kapacitete baterije (100 Ah akumulator je priporočljivo polniti s tokom 15 A). Za razliko lahko litijevo baterijo polnimo s tokom, ki dosega 1C (100 Ah baterijo lahko polnimo s tokom 100 A in jo napolnimo v eni uri). Polnilni tok litijevih baterij je omejen z BMS. Baterije s kapacitetami 100–150 Ah imajo vgrajen BMS z močjo 100 A, večje s kapaciteto 150–460 Ah pa 200 A. Tehnični podati se razlikujejo od proizvajalca do proizvajalca. Problem nizke notranje upornosti Nizka notranja upornost pa s seboj prinaša tudi težavo. Če imamo baterijo vgrajeno v plovilo ali vozilo in jo polnimo s pomočjo alternatorja, lahko zaradi nizke notranje upornosti prihaja do pregrevanja alternatorja. Če bi alternator direktno priključili na litijevo baterijo in motor pustili teči na nizkih obratih dlje časa (dovolj je že 1h), se ta ne bi dovolj hladil. Lahko bi prišlo do pregrevanja. Alternator bi se poškodoval ali celo zagorel. Visoka napetost litijevih baterij Litijeve baterije so zgrajene iz litijevih celic, katerih nominalna napetost je 3,2 V. V vsaki bateriji z napetostjo 12,8 V so vgrajene štiri zaporedno vezane celice. Nominalna napetost baterij je tako 12,8 V. Toda, ko je litijeva baterija povsem polna, napetost na celicah naraste na 3,375 V, kar pomeni, da ima polna litijeva baterija napetost 13,45 V–13,5 V. Običajni polnilci, namenjeni polnjenju svinčenih akumulatorjev, bi zato polnili litijevo baterijo le do napetosti 13,20 V, nato pa bi se vključil program vzdrževanja (float) in polnjenje baterije bi se prenehalo. Pri napetosti 13,20 V bi bila litijeva baterija napolnjena le do 60 %. Konstantna napetost baterij Litijeve baterije imajo zelo konstantno napetost. Povsem napolnjene (100 % kapacitete) imajo napetost 13,4–13,5 V. Ko jih izpraznimo (5 % kapacitete), je napetost še vedno več kot 12 V. Če s praznjenjem nadaljujemo proti 0 %, bo napetost padla na 10 V. Takrat bo BMS (Battery Management System) – kontrolni element baterije, baterijo izključil in nadaljnje praznjenje ne bo več možno. Baterijo bo treba najprej napolniti na vsaj 12 V in jo bomo lahko znova praznili. Napetosti litijevih baterij glede na kapaciteto % V % V 100 13,27 45 13,04 95 13,23 40 13,03 90 13,22 35 13,00 85 13,21 30 12,97 80 13,20 25 12,91 75 13,16 20 12,84 70 13,12 15 12,74 65 13,09 10 12,70 60 13,08 5 12,22 55 13,06 0 10,00 50 13,06 * Napetosti so merjene pri toku praznjenja 20 A (Bateriji s kapaciteto 100 Ah – 1280 Wh) ** Podatki se lahko razlikujejo glede na proizvajalca Litijeva baterija se samodejno izključi, ko napetost doseže spodnjo mejo 10 V. Praznjenje se znova vključi, ko baterija doseže napetost 12 V. SLIKA 1: - graf napetosti Kaj to pomeni za porabnike Kar se tiče porabnikov, ki jih uporabljamo na plovilih ali v avtodomih, višja napetost polne litijeve baterije ne predstavlja nobenega problema. Vsi so prilagojeni napetostim do 14,4 V. Ker pa bo baterija vse do svoje izpraznjenosti (5 %) imela napetost 12 V, se hladilniki, avtoradii in podobne naprave, ki imajo zaščito pred prevelikim izpraznjenjem baterije in se izklapljajo pri napetosti 11,5 V, ne bodo več izključili. Izključila se bo baterija in nevarnosti za njeno poškodbo zaradi prevelikega izpraznjenja ne bo Rešitev problema Na plovilo je treba vgraditi DC-DC konverter. To je naprava, ki bo poskrbela, da ne boste preobremenili alternatorja in litijevo baterijo napolnili do 100 %. Na trgu je možno dobiti enostavne DC-DC konverterje, ki delujejo, ko prižgemo motor in pametne konverterje, ki delujejo avtomatsko, kot so TBB, Renogy … Ti konverterji omogočajo polnjenje litijeve baterije, ko prižgemo motor ali pa smo priključeni na zunanji vir napetosti (220 V) in polnimo s pomočjo polnilca baterij. Polnjenje poteka preko startne baterije, ko je ta napolnjena. Nekateri modeli navedenih proizvajalcev imajo vgrajene tudi MPPT regulatorje polnjenja baterij s pomočjo solarnih panelov. Priklop sistema SLIKA 2 – priklop DC-DC konverterja Kaj potrebujemo Kabel debeline 25 mm 2 ali 35 mm 2 (rdeč, črn) Kabelski čevelj za kable debeline 25 oziroma 35 mm 2 Klešče za stiskanje kabelskih čevljev Ohišja za varovalke Varovalke primerne moči (DC-DC 30 A uporabite varovalke 45 A) Debelina kablov Če boste uporabili konverter s polnilnim tokom 30 A, bo zadostoval kabel debeline 25 mm 2 . Če bo dolžina kablov več kot 2 m, raje uporabite kable debeline 35 mm 2 . Če boste namestili DC-DC konverter večje moči (45 A, 50 A ali 60 A), potem uporabite kable debeline 35 mm 2 ali celo 50mm 2 . Vrstni red priklopa Preberite navodila proizvajalca DC-DC konverterja Povežite negativni pol (-) DC-DC konverterja z negativnim polom baterij (črn kabel) Povežite pozitivni pol (+) servisne baterije z izhodom na DC-DC konverterju (rdeč kabel). Povežite pozitivni pol (+) startne baterije z vhodom na DC-DC konverterju (rdeč kabel) Če ima konverter temperaturni senzor, ga priključite na odgovarjajoč kontakt Če DC-DC konverter ni pameten konverter, priključite (IGN) povezavo Pred testom sistema preverite, ali so vse povezave pravilne

torek, 25. november

RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Cilj je bil ustvariti vrhunsko čezoceansko potovalno jahto. Z njo lahko izkušen jadralec s svojo družino ali prijatelji jadra po najlepših območjih na svetu ali pa z njo prečka oceane. Elan SixtyFive je enostavna za jadranje in upravljanje, udobnejša na palubi in v notranjosti ter varnejša od primerljivih jaht. Ponuja več čistega jadralnega užitka in hitrosti kot katera koli tekmica. Zaščitena krmilna konzola na premcu Ta edinstvena funkcija je izposojena in prirejena po vzoru jadrnic razreda IMOCA, ki tekmujejo okoli sveta, nudi popolno zaščito pred vremenskimi vplivi na sprednjem delu kokpita. To omogoča krmiljenje z uporabo krmila, nastavitve jader prek električnih vitlov in popolno vidljivost jader ter morja. Odvisno od potreb, ki jih zahtevajo vaša področja plovbe, je ta prostor enostavno klimatiziran ali ogrevan s toplim zrakom. Prava jadrnica za posadko z manj člani Jadrnico, ki temelji na najnovejših funkcijah, opremi in izkušnjah z jadrnic razreda IMOCA, so ustvarili njihovi zmagovalni oblikovalci in strokovnjaki, z njo pa lahko enostavno jadra en sam član posadke ali posadka z manj člani v vseh pogojih. Jambor, oprema, izbira in organizacija palubne opreme omogočajo enostavno in varno ravnanje ter prečenje, podprto z navijanjem prednjih jader s pomočjo električnih vitlov. Namestitev in udobje Udobje življenja na jahti, bodisi med jadranjem na odprtem morju ali na sidru, je v veliki meri odvisno od zasnove palube in namestitve. Edinstvenost jahte omogoča enonivojska notranjost, minimalno navpično razdaljo od salona do kokpita (100 cm) s širokim stopniščem (45 stopinj), enostavnimi in varnimi sprehajalnimi potmi ter dostopom do premca, skupaj z varnim in enostavnim dostopom do obale, pomožnega čolna ali morja. Uravnotežena notranjost s tremi kabinami z razkošnim apartmajem lastnika omogoča nepozabna daljša križarjenja. Inteligentni električni sistemi Dovolj oskrbe z energijo ter njeno pametno krmiljenje in upravljanje sta eni od najpomembnejših področij za zagotavljanje udobja, potrebnega za dolge plovbe na odprtem morju. Sistem, ki temelji na litijevih baterijah, omogoča optimalno pridobivanje in uporabo energije na krovu. Električna energija, ki jo zagotavljajo dizelski hidro generator ali fotovoltaične celice, se pridobiva in porablja z uporabo centraliziranega digitalnega sistema upravljanja. To omogoča tihe noči brez delovanja generatorja, tudi pri visoki porabi energije, kot je klimatska naprava, in močno zmanjšanje porabe fosilnih goriv, hkrati pa ohranja funkcije udobja, odvisne od potrebne energije. Avtopilot po meri Temelji na strojni opremi B&G in izkušnjah z regat okoli sveta, na katerih ti sistemi praktično ves čas krmilijo čoln v vseh vremenskih in morskih razmerah ter skiperju nudijo optimalno, zanesljivo in varno rešitev krmiljenja za čezoceanska potovanja. Programska oprema je razvita na podlagi študij simulacije Gomboc, izvedenih med določanjem parametrov pomorske arhitekture. Po splovitvi prvega čolna se z njim jadra v različnih pogojih, podatki iz več senzorjev pa se uporabljajo za analizo odzivov krmiljenja. Ta povratna informacija omogoča nenehno izboljševanje in optimizacijo programske opreme avtopilota ter doseganje zmogljivosti krmiljenja, primerljive s tisto, ki jo dosega izkušen krmar na regati. {gallery}elan-sixtyfive{/gallery} Kovana kobilica Izjemno močna kobilica je bila razvita z uporabo kovanega visoko trdnega jekla. Tehnologija, zgrajena iz enega samega monolitnega kosa jekla HRO 774, v nasprotju z lito ali varjeno plavutjo omogoča lažji in strukturno močnejši del. Kobilica je zato tanka, ima nizek upor in je lahka, hkrati pa se poveča odpornost proti udarcem in trkom, ki nastanejo ob vsakem resnem nasedanju – čemur se noben jadralec na odprtem morju ne more izogniti. Tehnični podatki Dolžina čez vse: 21.35 m Dložina trupa: 19.85 m Dolžina vodne linije: 19.41 m Širina: 4.99 m Ugrez: 3.5 m Teža (prazno plovilo): 17.000 kg Teža z osnovnimi opcijami: 18.150 kg Največja teža: 21.000 kg Balast: 6.500 kg Rezervoar vode: 500 l Rezervoar goriva: 1000 l Motor: 110 KM Yanmar Motor (opcija):150 KM Yanmar Električni motor: opcija Glavno jadro: 147 m² Jib 106%: 109 m² Code 0 : 171 m² Oblikovanje: Verdier/J&J
RumenoeNavtikapred 22 dnevi
Hrvaška vsako leto posodobi številne luke. Naslednja v vrsti je luka Vodice, kjer nameravajo zgraditi nove pristaniške objekte. Prihodnji mesec bo v prostorih Občine Vodice javna razgrnitev novega prostorskega načrta za luko Vodice. Po razgrnitvi bo potekala javna razprava. Če do 30. decembra 2025 ne bo bistvenih pripomb, se bodo začele aktivnosti za posodobitev luke. Prva bo nedvomno rešitev financiranja. Po dosedanjih izkušnjah lahko predvidevamo, da bodo za posodobitev luke črpali evropska sredstva, ki bodo zagotovila večino finančnih potreb. Luka bo dobila nov valobran, ki bo služil zaščiti pred južnimi vetrovi. Primarno želijo zaščititi tudi promenado mesta, ki je v primeru močnejših južnih vetrov izpostavljena visokim valovom in poplavljanju. V notranjosti bosta zgrajena dva pomola, ki bosta skupaj z notranjim delom valobrana omogočali privez 200 plovilom. Luka bo odprta za javni promet, zato lahko sklepamo, da bo na voljo tudi nekaj tranzitnih privezov. Lokacija novega valobrana

sobota, 22. november

RumenoeNavtikapred 24 dnevi
Danes se je v Piranskem zalivu v organizaciji JK Olimpic odvilo prvo slovensko državno prvenstvo v wingfoilingu v razredih open wing in formula wing, pri čemer je slednji uradno priznan tekmovalni razred s strani World Sailinga. Na prvem državnem prvenstvu se je zbralo enajst jadralcev - devet jih je jadralo pod slovensko zastavo in se potegovalo za naslove slovenskih državnih prvakov, dva pa sta prišla iz sosednje Italije. V razredu open wing je šel naslov državnega prvaka v roke Branetu Dolencu, podprvak je postal Aljaž Jadek. V razredu formula wing je zmagal Žiga Horvat, državni podprvak je postal Boštjan Slapar, bronast pa je Gregor Pisanec. Prvo slovensko državno prvenstvo v wingfoilingu je minilo v znamenju močne burje, ki je zjutraj pihnila v sunkih tudi do 40 vozlov, zato so start v Seči prestavili na okoli 13. ure popoldne. V še vedno vetrovnih razmerah so izpeljali en plov za vsak jadralni razred. Aljaž Jadek : “Kot koordinator in tekmovalec prvega državnega prvenstva v wingfoilu lahko z zadovoljstvom potrdim, da smo kljub izjemno zahtevnim vremenskim razmeram prvenstvo varno in uspešno pripeljali do konca. Pogoji so bili na trenutke tako skrajni, da smo skoraj dobesedno “razbili led”, vendar je prav odgovoren pristop vseh udeležencev omogočil, da je dogodek potekal brez zapletov. Iskrena zahvala in pohvala gre vsem tekmovalcem ter podporni ekipi za pogum in odhod na vodo v tako zahtevnih razmerah." V JK Olimpic dodajajo, da je "led s tem prebit. Wingfoiling je razred v izjemnem vzponu, in kaj kmalu lahko postane tudi olimpijski razred. Zato želimo zanj navdušiti čim širši krog jadralcev, pa tudi najmlajše, kot eno izmed možnosti po optimistu ali še prej. Z velikim veseljem že zremo v prihodnje izzive!" Wingfoiling je nova, priljubljena in hitro rastoča jadralna zvrst, ki združuje lahkotnost ročnega krila (winga) z učinkovitim hidrofoilom pod desko. Zaradi majhne teže opreme, preprostega transporta in relativno hitrega učenja postaja privlačen tako za rekreativne jadralce kot za vrhunske športnike. Hidrofoil omogoča dvig deske nad gladino, kar močno zmanjša upor in omogoča jadranje tudi v šibkejšem vetru, napredni sistemi kril pa prinašajo visoke hitrosti in natančen nadzor. Wingfoiling predstavlja sodoben pristop k jadranju in pomemben korak k širitvi jadranja s krilci (foilinga) v množično jadranje. Državna prvaka wngfoiling Državni prvaki Open wing Državni prvaki Formula Wing
RumenoeNavtikapred 25 dnevi
Proti koncu koledarskega leta veliko hrvaških destinacij pripravlja bogate adventne programe, festivale in vrhunske kulinarične zgodbe. Popestrite si zaključek leta in se nam pridružite na božičnih in novoletnih praznovanjih, kjer bodo nastopali tako naši kot vaši priljubljeni glasbeniki. Izberite nekaj po svojih željah in uživajte z družino in prijatelji. Pričakujemo vas z veseljem. NAJLEPŠI OTOŠKI ADVENT, 29.11.-31.12.2025, RAB Ne zamudite priložnosti, da uživate v letošnjem najlepšem adventu na otoku, ki vam bo ponovno ponudil edinstveno kombinacijo umetnosti in gastronomije ter odlično zabavo za vse starosti. Decembra bodo obiskovalce Adventa na otoku Rab in domačine zabavala številna znana glasbena imena, Advent pa se bo začel z nastopom znane skupine "Prljavo kazalište"! SNORKLANJE V IČIĆIH Novo doživetje v Ičićih: Prva lokacija za snorklanje v Ičićih razkriva čarobnost podvodnega sveta. Kmalu bodo imeli vsi ljubitelji morja priložnost, da se z masko in dihalko potopijo v svet barv, gibanja in tišine – in odkrijejo, kako živ in dragocen je podvodni svet Ičićev. Ičići bodo kmalu postali bogatejši z edinstveno vsebino, prvo v tem majhnem obalnem mestu, ki bo združevala lepoto morja, radovednost obiskovalcev in okoljsko ozaveščenost. BOŽIČNA PRAVLJICA OB MORJU, 28.11.2025-6.1.2025, CRIKVENICA Med "Adventom v Crikvenici" se mesto spremeni v bleščečo oazo, praznično vzdušje in božično veselje pa se razširita po celotni Crikveniški rivieri. Adventni programi potekajo tik ob morju. Vsi obiskovalci, od najmlajših do najstarejših, lahko doživijo pravi duh adventnega časa skozi raznolik glasbeni in zabavni program, otroški program, šolo drsanja, različne ustvarjalne delavnice, čudovite foto kotičke, vožnjo z Božičkovim vlakom in še veliko več! ADRIA ADVENT MARATON, 29.-30.11.2025, CRIKVENICA Prvi adventni vikend v Crikvenici je rezerviran za tek ob morju! V organizaciji Jadran d.d. se Riviera Crikvenica spremeni v veliko adventno prizorišče, kjer se športni izzivi združijo s čarobnostjo praznikov. V nedeljo vas čakata maraton in polmaraton na atraktivnih progah tik ob Jadranskem morju, v soboto pa vznemirljive tekme na 5 in 10 km, otroške in pasje dirke. Stopite na štartno črto in si rezervirajte mesto še danes. Za skupinske prijave so na voljo posebni popusti. ZDRAVSTVENI TURIZEM NA KVARNERJU - "KVARENER HEALTH" Kvarner je zaradi izjemno ugodnega podnebja, prometne dostopnosti in lepote že zelo zgodaj začel razvijati zdravstveni turizem, kar je tudi razlog za prve turistične korake. Klimatska zdravilišča v Opatiji, Crikvenici, Velem in Malem Lošinju, na Rabu so bila zgrajena konec 19. in v začetku 20. stoletja. Ne glede na to, ali želite zdraviti bolezni ali jih, še bolje, preprečiti, boste v kvarnerskih destinacijah našli odlične klimatske možnosti, pa tudi visoko profesionalne zdravstvene storitve in različne rekreacijske programe.

četrtek, 20. november

RumenoeNavtikapred 27 dnevi
DOLGO VAROVANA SKRIVNOST JE KONČNO RAZKRITA. Novica, ki jo lahko med prvimi delimo - Grand Boats je predstavil svoj največji in najbolj dovršen model do zdaj, zasnovan tako, da navduši tudi najzahtevnejše uporabnike - GOLDEN LINE G980. Po PREDPREMIERNI predstavitvi plovila, ki bo potekala v salonu podjetja Moto-Nautike v Miklavžu pri Mariboru, se bo plovilo odpravilo na januarski sejem Boot Düsseldorf v Nemčijo, kjer se bo predstavil še svetovni javnosti! GRAND s tem ponovno potrjuje, da njegovi strokovnjaki dobro razumejo sodobne navtike, ki želijo za svojo investicijo dobiti največ , in jim to tudi zagotovi! Ekskluzivno bo v salonu Moto-Nautike na voljo za prve oglede in rezervacije še pred predstavitvijo na Boot Düsseldorf v Nemčiji. Količina modelov za sezono 2026 je zelo omejena, saj povpraševanje že sedaj presega vsa pričakovanja. GRAND G980 SE PREDSTAVI V DETAJLIH G980 je zasnovan kot prostorni dnevni cruiser z udobno spalno kabino ter marine wcjem. V celoti razstavljiv zadnji del se iz komfortnega sedežnega separeja hitro spremeni v resnično veliko ležišče — funkcionalnost, ki postavlja nova merila v svojem razredu. Dodatno udobje ponuja tudi možnost zunanje kuhinje s hladilnikom, štedilnikom in umivalnikom  — za pripravo hitrega prigrizka ali romantične večerje pod zvezdami. GRAND je z skrbno zasnovanim in izboljšanim trupom (Twin Step) zagotovil udobno plovbo tudi v zahtevnejših vremenskih razmerah in oddaljenejših lokacijah. PODROBNEJŠI PREGLED KLJUČNIH PREDNOSTI G980 Pri vstopu na plovilo iz sprednjega dela, naletimo na prostoren premec, ki ima tri ločene shranjevalne prostore za vso vašo opremo: predel za vstopno ploščadjo, predal za sidrom in velik, glavni shranjevalni prostor na premcu. Sprednja sundeck ploščad ima približno 3,35 m² površine za sončenje in jo lahko po potrebi hitro preuredite. Na seznamu dodatne opreme boste našli tudi Bow thruster in električni sidrni vitel, ki olajšata tako privez kot manevriranje. Ogromna sprednja sončna ploščad & sidrni del ter bow thruster Veliko prostornih shranjevalnih prostorov IMPRESIVNA KRMILNA KONZOLA Z LEŽALNO KABINO G980 ima veliko krmilno konzolo, pod katero se nahaja poglobljena paluba s kabino in ločenim straniščem. Konzola je opremljena z visokim vetrobranskim steklom in ograjami za varno gibanje po krovu. Armaturna plošča omogoča vgradnjo dveh 16-paličnih zaslonov, poleg tega ima vgrajen velik predal na zaklep, v katerem lahko varno hranite dragocenosti.  Na spodnjem delu konzole je postavljena opora za noge, tako da je vožnja udobna tako stoje kot sede. Konzola omogoča vgradnjo kar dveh 16 palčnih zaslonov. V notranjosti kabine se nahaja kombinirano ležišče z marine WC-jem. Široka in praktično zasnovana sprednja vrata konzole omogočajo enostaven vstop v kabino  - ni oteženega plezanja skozi majhne stranske vhode. Fiksni bočni ležišči v kabini imata pod seboj dodatne shranjevalne prostore, skupaj z osrednjim delom pa se lahko v nekaj minutah preoblikujeta v udobno ležišče za dve odrasli osebi. Marine WC je v ločenem prostoru, kabina pa ima vgrajene USB vtičnice, notranjo osvetlitev in druge priročne funkcije za večdnevno bivanje na vodi. OSREDNJI DEL OMOGOČA BREZKOMPROMISNO UDOBJE Za kombinirano konzolo voznikovega in sovoznikovega sedeža, ki imata varnostne ročaje in dvižne sedeže,  se nahaja praktičen in velik del pri katerem lahko i zbirate med več konfiguracijami, kako si boste opremili svojo kuhinjo. Prostora je dovolj za dva hladilnika ali kombinacijo z zmrzovalnikom, oba sta pa lahko 60 litrska in se nahajata vsak na svoji strani. Lahko pa izberete bolj praktično različico z enim hladilnikom in kuhalnikom. Vgrajeno je tudi veliko korito z odlagalno površino.  Preklopni sedež in naslon na zadnjem delu imata v spodnjem delu dodatne shranjevalne prostore in ju lahko zložite tako, da se zadnji del palube popolnoma odpre in postane še bolj prostoren in uporaben. ZADNJA PLOŠČAD IN ODSTRANLJIVA MIZICA Zadnja U-oblikovana sedežna garnitura ima fiksno sredinsko klop ter preklopne stranske sedeže, ki jih (po potrebi) lahko pospravite v ohišje – integriran del plovila. Skupaj s preklopnimi sedeži ob konzoli ter osrednjim delom, se lahko celotni zadnji del plovila preuredi v veliko sončno ležišče velikosti 3,25 m² – popolno za sproščanje, druženje in sončenje. Na sundeck ploščadi lahko hitro in enostavno postavite veliko zložljivo mizo, ob kateri lahko uživate v obedovanju s prijatelji. Ob plovbi pri višjih hitrostih se miza enostavno pospravi, da ne ovira gibanja in varnosti na krovu. Osrednja konzola omogoča prostor za dva hladilnika, umivalnik in štedilnik. Celoten zadnji del se lahko preuredi v ogromno sončno ploščad in kombinirano mizico. Naslonjala zadnje klopi lahko hitro zložite, da ne ovirajo gibanja po zadnjem delu plovila. FUTURISTIČEN HARD TOP Dizajnerski Hard top, ki zagotavlja senco ter dodatno zaščito nad krmilno konzolo in nad območjem voznikovega in sovoznikovega sedeža, lahko kombinirate s sprednjimi in zadnjimi razširitvami - suntop senčili, ki zagotovijo senco skoraj po celotnem plovilu ter tako ohranjajo prijetno temperaturo tudi v najbolj vročih poletnih dneh. Hard-top odlikuje  visoka streha na višini 1,9 metra in je zasnovan tako, da omogoča vgradnjo zvočnikov, osvetlitve, VHF opreme in radarja. Masiven in futurističen Hard Top Sunt-Top senčila spredaj in zadaj REZERVIRAJTE SI INDIVIDUALNO PREDSTAVITEV – MOŽNOST OGLEDA PRED SVETOVNO PREMIERO Vabimo vas v Moto-Nautiko, kjer si boste med prvimi na svetu lahko ogledali težko pričakovani model GRAND G980 in linije Golden Line . Za vodeno individualno predstavitev, ki jo izvajajo posebej za ta model usposobljeni svetovalci, si rezervirajte termin na info@moto-nautika.com ali se prijavite preko spodnjega obrazca za več informacij in dodatna vprašanja: >> RAD BI IZVEDEL VEČ O GRAND G980 Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da obiščete salon MOTO-NAUTIKE na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž na Dravskem polju. Telefon: 02 629 04 00 (odzivna št. #2) Plovila: +386 31 300 903 – Rok +386 51 222 122 – Klemen Email: info@moto-nautika.com Oglejte si tudi preostalo ponudbo na: www.moto-nautika.com www.motonautika-shop.com POVZETEK IN HITER PREGLED – GRAND GOLDEN LINE G980

sreda, 19. november

RumenoeNavtikapred 27 dnevi
Črni petek je prispel tudi na Moto-Nautiko! Izkoristite najugodnejše cene v letu in si privoščite nekaj tako zase kot za svoje najbližje! Znižanja do 40 % na opremo za vodne športe Do -40 % so znižani vsi SUP-i, vse vodne tube, wakeboardi in neoprenske obleke blagovne znamke Jobe, ki jih imamo na zalogi. Jobe je vodilna blagovna znamka na področju vodnih športov, znana po vrhunski kakovosti, izjemni vzdržljivosti in modernem dizajnu. Njihova oprema je ustvarjena za maksimalno zabavo na vodi, hkrati pa ponuja udobje, varnost in odlične zmogljivosti – tako za rekreativce kot za zahtevnejše uporabnike. Neoprenske obleke najdete tukaj: NEOPREN Wakeboarde najdete tukaj: WAKEBOARDI Vodne tube najdete tukaj: VODNE TUBE Sup deske pa najdete tukaj: SUPI Podvodni skuterji Jobe – znižani 30 % Zadnji kosi v akciji! Podvodni skuterji Jobe Infinity Pro so med Črnim petkom znižani za 30 %. Navdušujejo s svojo lahko zasnovo (3,5 kg), tremi hitrostmi do 8,5 km/h, potopom do 30 m, dvema Li-ion baterijama (do 2 × 37,5 min uporabe) in priloženim GoPro nosilcem, torbo ter snorkel setom. Odlična izbira za vse, ki želite raziskovati podvodni svet. Podvodne skuterje najdete tukaj: PODVODNI SKUTERJI JOBE Rešilni jopiči Jobe – znižani 30 % Za popolno varnost na vodi poskrbijo rešilni jopiči Jobe, ki so med Črnim petkom znižani za 30 %. Izberite pravi model zase ali za družino in da boste na vodi varni. Rešilne jopiče za vso družino najdete tukaj: REŠILNI JOPIČI Za dodatne informacije nas lahko kontaktirate: Telefon: 02 629 04 00 (#3), Oprema: +386 51 222 122 E-pošta: oprema@moto-nautika.com Splet: www.moto-nautika.com | www.motonautika-shop.com Vsi popusti so na voljo tudi v našem salonu v Miklavžu, zato vabljeni na Ptujsko 63, kjer vam bodo naši prodajalci specialisti prijazno svetovali, kateri izdelki so najprimernejši za vas.
RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Lina Eržen se je na Japonskem udeležila druge letošnje regate svetovnega pokala v jadranju na deski PWA (Professional Windsurfers Association) in v konkurenci 18 deklet zaključila na drugem mestu. To je bila tudi zadnja letošnja regata v okviru PWA, Lina pa tako sezono končuje na 3. mestu v skupnem seštevku PWA. Letos je bilo sprva predvidenih pet PWA regat v "foil slalomu" za dekleta, a so na koncu izpeljali le dve (prva je bila na Guadelupu) in na obeh je bila Lina druga, skupno pa je torej tretja. Lina Eržen: "Dosegla sem drugo mesto na regati in skupno tretje, za mano je uspešen teden, s puncami smo se močno borile. Želela bi se zahvaliti vsem doma za podporo, jutri pa že letim v Palermo na Siciliji, kjer imamo evropsko prvenstvo v iQFOiL." Lina tekmuje v kategoriji “foil slalom”, oprema pa se nekoliko razlikuje od opreme iQFOiL, na kateri Lina običajno nastopa, in ki je kot olimpijski razred natančno definirana. Lina Eržen: “iQFOiL je olimpijska disciplina, v kateri imajo vsi tekmovalci enako opremo, PWA pa se pogosto primerja z dirkami Formule 1, kjer vsak jadra s svojo opremo različnih proizvajalcev, ki ni tako zelo omejena. Oprema v PWA je manjša in lažja, zato se lahko dosežejo precej večje hitrosti, kar prinese več adrenalina. Na regatnem polju iQFOiL je tudi precej več pravil, v PWA pa nastopa tudi manjše število tekmovalcev.” V ponedeljek, 24. novembra, se na Siciliji začenja evropsko prvenstvo za olimpijski iQFOiL, na katerem bosta v konkurenci skoraj 150 jadralk in jadralcev nastopila tudi Lina in Val Eržen. Več o tem v sporočilu pred začetkom prvenstva.

ponedeljek, 17. november

RumenoeNavtikapred 29 dnevi
Elan Yachts predstavlja novo vrhunsko linijo ocean­skih jadrnic, začenši z modelom Elan SixtyFive , zasnovanim za hitro jadranje in zgrajenim z najnovejšo karbonsko tehnologijo. Ta predstavitev pomeni novo poglavje za Elan, saj združuje 80 let tradicije gradnje plovil z napredno kompozitno tehnologijo. Nova karbonsko-epoksidna linija se začne s SixtyFive in se bo razširila na modele dolžine 73 in 80 čevljev. Elan SixtyFive je zasnovan za enostavno upravljanje v dvoje ali samostojno jadranje lastnika, saj združuje regatno navtično arhitekturo, digitalno inženirsko natančnost in ročno izdelano mojstrstvo v enotnem konceptu. » Elan ima sposobnosti, ljudi in tehnologijo za delovanje na najvišji ravni kompozitnega inženiringa. Elan SixtyFive pomeni začetek nove ere, ki združuje industrijsko natančnost, napredne materiale in oblikovalsko integriteto ter postavlja nov standard v lastniškem oceanskem jadranju ,« je povedal Jeffrey Tirman , izvršni direktor skupine Elan. Jadrnica, zasnovana v sodelovanju z J&J Design in Guillaumom Verdierjem , vključuje tehnologijo IMOCA in America’s Cup v oceansko križarjenje. Verdierjeva karbonsko-epoksidna oblika trupa in dodatki omogočajo glisiranje pri hitrostih od 14 vozlov, medtem ko digitalno spremljanje obremenitev in prilagojen avtopilot v slogu IMOCA zagotavljata nadzor, varnost in učinkovitost. Guillaume Verdier , pomorski arhitekt: »Elan nam daje fantastično priložnost za gradnjo mešanice epoksi-karbon-steklo. To je eden izmed najboljših kompromisov, kar smo jih našli: neverjetno močan in dolgotrajen. Verjamem, da bo ta križarka jadrala skozi čas in se odlično izkazala.« SixtyFive združuje hitrost, udobje in oblikovanje prek funkcionalne ergonomije in dovršenih detajlov. Nežno nagnjene stopnice v kabino, visoke le 100 cm, omogočajo enostavno gibanje med kokpitom in salonom pod palubo. Lahko pohištvo iz sendvič plošč zmanjša izpodriv, ne da bi pri tem žrtvovalo kakovost izdelave. J&J Design : »Elan SixtyFive je zmogljiva jadrnica, rojena iz strasti do inovacij in vizionarskega oblikovanja, združena z dovršeno hidrodinamično odličnostjo. Razvita z najsodobnejšimi simulacijskimi orodji in izkušnjami zmagovalnega samostojnega oceanskega jadranja, Elan SixtyFive uteleša natančnost, enostavno upravljanje in popoln nadzor s pomočjo prilagojene programske opreme, ki podpira inteligentni avtopilot,« je povedal Jernej Jakopin. »Po 37 letih smo ponosni, da sodelujemo z Elanom. Elan SixtyFive destilira našo vizijo vrhunske oceanske križarke – nove, čiste, namenske in zasnovane s strastjo.« Ključna dejstva Fokus: zmogljiva oceansko usmerjena enotrupna jadrnica s serijsko karbonsko-epoksidno konstrukcijo (vakuumska infuzija s post-obdelavo). Prvi model: Elan SixtyFive, sledili bodo modeli dolžine 73 in 80 čevljev. Oblikovalci: J&J Design in Guillaume Verdier. Razvoj in proizvodnja: Elan, Slovenija. Poudarki Elan SixtyFive Optimizirana navtična arhitektura in struktura (hitrejša, lažja in močnejša jadrnica). Drsenje omogočeno od 14 vozlov. Lahka karbonsko-epoksidna konstrukcija (suha teža 17.000 kg, polna obremenitev 21.000 kg). Prilagojen avtopilot v slogu IMOCA za enostavno jadranje v dvoje. Dvojno krmiljenje z zaščitenim krmilnim mestom in popolnim nadzorom jader. Visoko trden, kovano-jekleni kobilni list. Lahki električni sistem z digitalnim stikalnim sistemom, integracijo sončne energije, Li-ion shranjevanjem, hidrogeneracijo in pripravljenostjo na hibridni pogon. Ročno izdelana notranjost z izboljšano ergonomijo, lastniška suita z garderobno sobo ter ločenimi tuši in stranišči v vseh kabinah. Elan SixtyFive odpira novo poglavje za jadralce. Združuje hitrost in samozavest regatne tehnologije z udobjem in neodvisnostjo, ki ju pričakujemo od prave oceanske križarke. Za številne lastnike bo na novo opredelila pomen zmogljivega križarjenja. O skupini Elan Skupina Elan, ustanovljena leta 1945 v Begunjah na Gorenjskem, je vodilni evropski inovator na področju kompozitne proizvodnje v pomorskem, letalskem, vetrno-energetskem in rekreativnem sektorju. Elan združuje industrijsko natančnost s tradicionalnim mojstrstvom, ob tem ima več kot 300 mednarodnih nagrad za oblikovanje in inovacije, vključno z več naslovi Evropska jadrnica leta.
RumenoeNavtikapred 29 dnevi
V marini Zea je na eni izmed jaht izbruhnil požar. Štiri jahte so pogorele in se potopile, poškodovanih pa je še več plovil. V četrtek ponoči okrog 3. ure je izbruhnil požar na jahti namenjeni dnevnim križarjenjem Mirasol, ki je bila privezana v marini Zea poleg pristanišča Piraeus v Grčiji. Požar se je hitro razširil na sosednja plovila. Zajel je tudi 43,1 m dolgo jahto Sanctuary in 24,1 m dolgo jahto Alkyone (Azimut) in še eno jahto prav tako daljšo od 24 m. V marino so takoj po izbruhu požara prišli člani gasilske enote in člani Obalne straže. Kljub peturnemu boju z zublji jim požara ni uspelo pogasiti. Vse štiri jahte so pogorele in se potopile. V požaru k sreči ni bila poškodovana nobena oseba. Nekatere velike jahte, katerih posadke so bile na krovu, so pravočasno uspele izpluti in se izogniti tragediji. Četrtkov požar ni prvi v marini Zea. Leta 2024 je zagorelo na eni izmed jaht, ogenj pa se je razširil še na druga plovila. V požaru so bile uničene tri jahte.