Vir: eNavtika

sreda, 19. marec

RumenoeNavtikapred 12 dnevi
V aprilu letošnjega leta bo francoska ladjedelnica Beneteau, ki jo v Sloveniji zastopata podjetji As Boats (motorna plovila) in Burin Boats (jadrnice), organizirala testiranja najnovejših modelov plovil na vodi. Plovila, ki jih bo možno testirati: Motorna plovila Antares 12 S svojim elegantnim, modernim dizajnom Antares 12 uteleša 45 let uspeha, ki združuje tradicijo in inovacije. Meri skoraj 13 metrov in je vsaka podrobnost zasnovana za popolno udobje, vključuje pa razkošne materiale, kabine z lastno kopalnico in zelo prostoren flybridge. Swift Trawler 54 Swift Trawler 54 je strokovno zasnovan, da se boste na krovu počutili, kot da je to vaš dom na vodi. Ponuja udobje in slog za dolga križarjenja, zaradi česar je idealen za družine. Neskončno raziskovanje! Grand Trawler 62 Impresivni Grand Trawler 62 je idealen za križarjenje na dolge razdalje s popolno mešanico prostornosti, vsestranskosti in učinkovitosti. Njegov dizajn nakazuje zanesljivost, ogromen flybridge pa vabi, da pobegnete stran od vsega. Gran Turismo 45 Gran Turismo 45 je vabilo, da uživate v vožnji s čolnom v dobri družbi, saj ponuja popolno mešanico udobja in športnosti, z velikimi odprtinami, ogromno plavalno ploščadjo in kokpitom v obliki črke U. Če bi radi zapluli z enim od motornih čolnov Beneteau, pokličite slovenskega zastopnika As Boats, d. o. o., www.as-boats.si , Tel: +386 2 608 41 44 in se dogovorite za termin. Oceanis Yacht 54 S 17 metri prefinjene elegance ta jahta Biscontini & Argento združuje tekoč dizajn, neprimerljivo udobje in vrhunske zaključke. Vsaka podrobnost je bila zasnovana tako, da zagotavlja gladko in razburljivo izkušnjo jadranja. Oceanis Yacht 60 Ta 60-metrska jahta združuje eleganten dizajn s sodobnim profilom in izjemno zmogljivostjo na morju. S trupom, ki meri skoraj 18 metrov, obljublja izjemno jadranje v stilu. FIRST 44 FIRST 44 je utelešenje sodobne jadrnice, ki združuje moč, udobje in zmogljivost. Z velikimi jadri je jadranje hitro in učinkovito ter zagotavlja neprimerljiv užitek v vsakem vremenu. FIRST 53 S 40-letnim strokovnim znanjem je FIRST 53 na novo definira visokozmogljivo križarjenje. Zasnovan za zahtevne jadralce, združuje uravnotežen trup, odprto palubo in elegantno notranjost. Če bi radi zapluli z eno izmed jadrnic Beneteau, pokličite slovenskega zastopnika Burin Boats , tel.: 00 386 40 322 422 in se dogovorite za termin. Termin testiranja: 23.-27. april 2025 Lokacija: Port Ginesta, Barcelona, Španija Rezervacija termina: Obvezna!

torek, 18. marec

RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Ladjedelnica Quarken ponuja perfektno mešanico vznemirljivih zmogljivosti in udobja za uživanje na vodi. 100-odstotna izdelava na Finskem vam zagotavlja kakovostne in inovativne rešitve, ki so vodilne v navtični industriji. Ena izmed najpomembnejših je zagotovo trup, izdelan z vakuumsko infuzijo, ki zagotavlja trdnost, nižjo težo in brezhiben videz ter funkcionalnost. Model 35 prihaja v treh osnovnih konfiguracijah, ki jih lahko prilagodite glede na vaše potrebe. Danes vam predstavljajo enega izmed najbolj zaželenih modelov, 35 Cabin Tourerja. Model 35 Cabin Tourer je 10,68 m dolgo in kar 3,48 m široko plovilo za 10 ljudi in kabino v podpalubju in na krovu, na katerem lahko v osnovni konfiguraciji prespi do 6 ljudi, ter z nadgradnjo krmnega dela do 8 ljudi. Na plovilo vstopimo po dveh velikih platformah zadaj, ki vam omogočata prost prehod na plovilo, ne da bi morali premagovati stopnice. Krmo si lahko prilagodite vašim željam s kar štirimi različnimi postavitvami: dve zofi, obrnjeni druga proti drugi; zofa z zunanjim »wet barom«; veliko ležišče ali dodatna kabina z ležiščem na vrhu. Dodatna kabina je velika kar 1,98 cm x 1,68 m, kar omogoča udobno spanje dvema osebama. Dodatna posebnost krmnega dela so tudi odprte stranice, kjer pa so se pri Quarkenu odločili za drugačen pristop. Stranici se odpreta samo delno, in sicer na dva sedalna dela, ki imata lahko vsak svojo mizico. S to rešitvijo resnično pridobite na sedalnem prostoru, kjer bo udobno za vse člane posadke. Prehod na premec je urejen po levi ali desni strani. Na levi strani je prehod dvignjen, tako da lahko dostopate tudi do prtljage na strehi ali po širokem prehodu na desni strani. Na premcu je ogromno ležišče, kjer je mogoče sredinski fotelj preklopiti v naslonjalo za roke. Pred fotelji se lahko namesti tudi mizica. Izstop iz plovila je elegantno urejen z veliko pohodno ploščo, ki lahko služi tudi kot sedež. Pri vstopu iz plovila vas ne bo motilo niti električno sidro, ki je nameščeno na levi strani; prav tako pa ga je mogoče integrirati tudi v krmo. Vstop v glavno kabino je mogoč iz krmnega dela ali iz desnega prehoda na premec. Vrata iz krme se odpirajo navznoter, tako da vas ne bodo motila, ko bodo odprta. V kabini najdemo dve klopi z električno pomično in preklopljivo jedilno mizo za 6 oseb. Pod klopjo je odlagalni prostor, prav tako pa ima miza tudi naslonjala za noge. Hkrati pa ob spustu mize in dodatno blazino jedilni kot spremenimo v ležišče za dve osebi. Prav tako so na desni strani vrata, ki se lahko odpirajo proti premcu ali proti krmi – kar pomeni, da lahko ob prijetnem kosilu v kabini le-to skoraj popolnoma odprete – s pomikom vrat naprej, odprtim oknom na premcu in odprtimi vrati na krmi. Dodaten občutek prostornosti vam omogoča panoramsko steklo na strehi, ki je lahko tudi električno pomično ter popoln pregled v vse smeri z velikimi, serijsko zatemnjenimi steklenimi površinami. Za mizo najdemo zofo za voznika in sovoznika ter veliko konzolo, kamor lahko namestimo kar dva Garmina 12''. Levo od voznikove zofe je dodaten sedež z odlagalnim prostorom, ki se lahko preklopi v podaljšek kuhinjskega otoka za njim. Kuhinjski otok je skrit pod pultom, s kuhalno ploščo, umivalnikom ter kuhinjskimi omaricami na mehko zapiranje. Na sredini kabine je vhod v podpalubje, kjer nas pričaka prostorna kabina z ločeno kopalnico z umivalnikom, ogledalom, mornarskim straniščem ter tušem in veliko posteljo. Na desni strani je preklopljivo ležišče z mizico, ki se funkcionalno zloži v sedalni del za 2–3 osebe. Celotna kabina je osvetljena z LED in ambientalnimi lučmi, pod posteljo pa najdemo velik odlagalni prostor za prtljago. Quarken 35 Cabin Tourer je mogoče opremiti z vrsto dodatne opreme, prav tako pa je že serijsko opremljen z bogato opremo: 2 x Yamaha F 300, bow thrusterjem, ZipWake sistemom, prilagodljivim volanom, popolnoma opremljena kopalnica, hladilnik in veliko več! Plovilo si je mogoče ogledati, naročila so odprta za naslednjo sezono. Pokličite jih za individualno ponudbo, da skupaj zaplujete v leto 2025! Kot generalni zastopnik za plovila Marinello, AS Marine, EOLO, Nuova Jolly in Quarken vam nudijo kompletno storitev – servis in diagnostiko motorjev Yamaha, Suzuki, Honda, Mercury in Tohatsu, popravila poliestra in tubusov, vgradnja dodatne opreme, hrambo plovil in še veliko več! Prav tako pa so vam na voljo tudi, ko ste na dopustu. Na Jadranu vam nudijo mobilne servisne točke, tako da nikoli ne ostanete sami. Vabljeni! Tehnični podatki: Dolžina: 10,68 m Širina: 3,48 m Teža z motorji: 5100 kg Št. ljudi na krovu: 10 Kabina: 2 + 2 + 2 (+2) Max motorizacija: 700 hp Rezervoar goriva: 700 L Rezervoar vode z zunanjim tušem: 120 L Cena: QUARKEN 35 CABIN TOURER Z 2 X YAMAHA F 300 z integriranim elektro volanom in hidravliko – že od 300.000,00 EUR z DDV (možno doplačilo za 2 X Yamaha F 350). Več informacij pri slovenskemu zastopniku plovila QUARKEN, Navigator Group Ptuj, https:www.quarken.eu ali https://www.navigator-ptuj.si , info@navigator-ptuj.si ali tel.:+386 51 238 901 ali +386 40 440 460. {gallery}quarken-35-cabin-tourer{/gallery}
RumenoeNavtikapred 13 dnevi
Miran Tepeš, bivši slovenski smučarski skakalec, ki se je prelevil v svetovnega jadralca, bo v letošnjem letu spet plul po svetovnih oceanih. Če bi se radi naučili oceanskega jadranja na oceanu, potem lahko izkoristite možnost in se udeležite enega izmed njegovih tečajev. A - Tečaj oceanskega jadranja Datum: 19.4. do 7.5.2025, Izhodišče: Nova Zelandija Pristanek: Nova Kaledonija Relacija:  Whangarei – Bay of Islands – Grande Terre - Noumea Jadranje bo kombinacija oceanskega in skiperskega tečaja. Največ se bomo na tečaju posvečali naslednjim opravilom: navigacija, delo z jadri, meteorologija, varnost na morju, razdelitev vlog, opravil in dežurstev, samostojno jadranje med dežurstvi, sidranje. Pri oceanskem jadranju ne gre za začetniški jadralski tečaj, zato je pri udeležencih dobrodošlo jadralsko predznanje, ni pa to obvezno. Ne bomo se učili in ponavljali osnov jadranja in pristajanja, temveč se boste na malo daljši poti po oceanu aktivno spoznali z jadranjem v pravih jadralskih razmerah, z dolgotrajnejšim pomorskim življenjem na jadrnici in spotoma tudi z vzdušjem na odprtem morju. Okvirni program tečaja oceanskega jadranja: Prvih pet dni bomo križarili med otoki in zalivi na severu Nove Zelandije in se spotoma spoznavali z jadrnico in njeno opremo. Med postanki v zalivih bomo imeli dovolj časa tudi za sprehode ob obali ali pa po hribih v zaledju zalivov. Osrednji del tečaja bo neprekinjeno sedemdnevno oceansko jadranje po jugozahodnem Tihem oceanu med Novo Zelandijo in Novo Kaledonijo. Zadnjih nekaj dni pa se bomo potepali po zalivih, med otočki in po kopnemu velikega otoka Grande Terre na jugu Nove Kaledonije. Program tečaja in pot bomo zaradi varnosti sproti prilagajali vremenskim razmeram na morju. Jadrali boste na “ Skokici 3 ”, ki je udobna 14,9 m dolga jadrnica Grand Soleil 50. Barka je polno opremljena za oceansko jadranje, na njej pa je 7 ležišč (3 x 2 v kabinah in eno pomožno v salonu). Prehranjevanje na barki si po navadi organiziramo skupaj in si sorazmerno razdelimo opravila in tudi stroške, lahko pa je po želji tudi drugače. Vreme na severu Nove Zelandije je aprila lahko tudi zelo jesensko, a na barki je vgrajeno ogrevanje, nad kokpitom pa je postavljen pregleden platnen »šotor«, ki nas bo ščitil pred hladnim vetrom, valovi in morebitnim dežjem. Z nove Zelandije bomo odjadrali proti severu, proti toplim tropskim krajem, zato bo ozračje in morje na poti iz dneva v dan toplejše in že pred prihodom do Nove Kaledonije se bomo srečali z bolj poletnimi temperaturami. Nova Zelandija leži v pasu zahodnih zračnih tokov, kjer vreme krojijo cikloni, ki prihajajo z Avstralije in Indijskega oceana in ki enkrat ali dvakrat na teden premešajo vreme in veter. Nova Kaledonija pa leži na območju jugovzhodnih pasatnih vetrov, ki so precej bolj stalni in predvidljivi. Teden dni bomo neprestano jadrali dan in noč. Nočno jadranje pod z zvezdami okrašenim nebom je ob primerno toplih oblačilih lahko zelo lepo doživetje. Vseeno pa si lahko udeležbo na jadranju zaradi slikovitih otokov in zalivov na začetku in koncu poti predstavljate tudi kot malo bolj športne jadralske počitnice. Med jadranjem po odprtem morju boste od izkušenega oceanskega jadralca dobili nasvete in navodila, kako je treba pripraviti jadrnico za daljše morske poti, kako na takšno pot pripraviti samega sebe in druge člane posadke, na kaj je treba paziti, ko si na odprtem morju sam na barki in na kaj, ko jadraš v družbi in ne nazadnje kako organizirati dežurstva ter razdeliti naloge in opravila na barki. Spoznali se boste z dnevnim in nočnim jadranjem, s klasično in satelitsko navigacijo, z branjem in uporabo prognostičnih vremenskih kart in modelov, iskanjem primernih sidrišč in privezov, s pripravo jadrnice za jadranje v močnem vetru in po razgibanem morju. Na jadrnici se prvi dan med plovbo seznanimo z delovanjem opreme in z delovanjem jader. V naslednjih dneh pa bomo ponovili osnove navigacije, meteorologije, aerodinamike, in se pogovorili o varnosti na morju. Med jadranjem se bomo ukvarjali z dnevno in nočno navigacijo, s prilagajanjem jadrnice na razmere na morju in z uravnavanjem jader glede na veter in smer plovbe. Uporabljali bomo različna jadra, se spoznali s pripravo jadrnice na neurje, z osnovami jadranja v neurju (da bomo neurje med jadranjem zares doživeli, vam seveda ne moremo zagotoviti). Izmenjevali se bomo pri dežurstvu ob krmilu in pri opravkih med jadranjem, sidranjem in pristajanjem. Pravično si bomo razdelili tudi druga opravila na barki, kot so npr. kuhanje, čiščenje in pospravljanje. Večere na poti bomo občasno popestrili tudi z ogledom fotografij in video filmov z jadralskih potovanj okoli sveta. Poskušali bomo čim več jadrati, le ko vetra ne bo dovolj, bomo včasih pluli s pomočjo motorja. Na cilju, po tednu dni oceanskega jadralskega popotovanja, boste z barke stopili bogatejši za marsikatero izkušnjo in tudi s spoznanjem, da je jadralsko znanje mogoče nadgrajevati predvsem le z jadranjem. Z vajo in novimi izkušnjami dobimo potrebno samozavest ter hkrati občutek za pravo mero previdnosti, ki je potrebna, da na morju ne delamo škode ter ne ogrožamo sebe in drugih. Cena tečaja je 800 eur na osebo. Cena vključuje: uporabo jadrnice z vso jadralno opremo, vodenje tečaja jadranja, stroške goriva, prenočevanje na jadrnici, posteljnino in DDV. Cena ne vključuje: hrane in pijače, stroškov taks, marin, privezov in sidrišč. V ceni tudi niso vključeni zavarovanje, letalske karte in drugi stroški prevozov do ali z jadrnice. Povezava na kontakt za prijave in dodatne informacije je tukaj. Maksimalno število udeležencev je 4. Udeleženci tečaja pred odhodom prejmejo podrobnejša navodila. (Opomba: Auckland je najprimernejše mednarodno letališče za prihod na sever Nove Zelandije. Whangarei oz. Marsden Cove, ki je izhodišče tečaja oceanskega jadranja, ima redno avtobusno povezavo z Aucklandom. V bližini je tudi letališče Whangarei, ki ima večkrat dnevno letalske povezave z letališčem v Aucklandu. Noumea na Novi Kaledoniji ima dobre letalske povezave z Avstralijo in Azijo ter naprej z Evropo.) Za več informacij pišite na miran@tepes.info . < Oceansko jadranje Nadaljevanje: 25.3.25 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

ponedeljek, 17. marec

RumenoeNavtikapred 14 dnevi
CRANCHI, APREAMARE, JEANNEAU, DELPHIA, RYCK, SEALINE, VIRTUE, VALORY, RANIERI, MATRIX, BAVARIA, KUMBRA, IDEA, TEXAS, HD NAUTIK, WHALLY, GALEON, KARNIC, SUN REEF, LAGOON, BALI, HANSE, ELAN, SACS, SCANNER, NOUVA JOLLY, SALPA, HIGHFIELD, 3D TENDER, ZAR, ROTO in drugi. se bodo zbrali od 3. do 6. aprila 2025 v Marini Kaštela. Letošnja 17. izdaja CROATIA NAUTIC SHOW bo poleg novih in dobro poznanih domačih plovil s ponosom predstavila in trgu ponudila izjemne svetovne znamke tujih jadrnic, katamaranov, motornih jaht in dnevnih križark ter čolnov in gumenjakov. Organizator posebej izpostavlja hrvaške premiere plovil na morju: APREAMARE GOZZI 38 CABIN – novi pooblaščeni prodajalec, Princess Yacht Adriatic KUMBRA 34 – zastopa Hun Yachts Kft. JEANNEAU DB 37 – pooblaščeni zastopnik EUROMARINE, d. o. o. KARNIC R8-S, kot tudi ROTO KORKYRA 650, ki ga zastopa podjetje Bravo, d. o. o. AQUABAT LUX 850 zastopnik Apolon brodovi, d. o. o. Marina Kaštela, kot dolgoletna gostiteljica 17. Hrvaških dni male ladjedelništva in turizma – CROATIA NAUTIC SHOW 2025, bo v svojem vzhodnem delu gostila več kot 80 novih plovil, ki bodo večinoma razstavljena na morju, tako da bodo na voljo kupcem in medijem za poskusne in testne vožnje. Ta navtično-turistična sejemska prireditev bo tudi letos zbrala in predstavila priznane svetovne navtične znamke ter najboljše iz hrvaškega malega ladjedelništva, svetovno premiero pa bo doživela tudi hrvaška gumijasta jadrnica BURA 7.80. Izjemno bogata ponudba vedno zanimivih in iskanih gumijastih čolnov na letošnjem CROATIA NAUTIC SHOW bo zajemala vrhunske blagovne znamke: SACS, SCANNER, NOUVA JOLLY, SALPA, HIGHFIELD, 3D TENDER, ZAR in ZAR mini. Letošnjo bogato ponudbo novih in rabljenih katamaranov SUN REEF, LAGOON, BALI in FOUNTAINE bodo dopolnile jadrnice znamk: HANSE in ELAN. Model HANSE 360 bo hrvaški javnosti prvič predstavilo podjetje Croatia Yachting, znamko jadrnic ELAN pa podjetje Sail Croatia. Največjo hrvaško luksuzno jadrnico za najem, francoskega proizvajalca CNB – model CNB 76, bo predstavilo podjetje Jadransko jedrenje. Obiskovalcem Kaštela se bodo predstavile tuje znamke ribiških in družinskih čolnov priznanih znamk KARVEL, VALORY, TEXAS, HD NAUTIK, WHALLY, GALEON, ROTO, KARNIC, pa tudi priznana imena domačih proizvajalcev: Bura boats, Nautika Fortis, Škver Kuštera, Colnago, Pelagosa 33, hrvaški hit v svetu jadranja – Reacher 780, in premiera na morju aluminijaste motorne jahte PHANTOM 9.0 T TOP, kot tudi aluminijastih čolnov nizozemske proizvodnje Tinn Silver 530. Slovensko podjetje Alaris, d. o. o., bo predstavilo najnovejše modele litijevih baterij za plovila blagovne znamke BlueCell, ki so najbolje prodajane servisne baterije za plovila in solarne sisteme v Sloveniji. Med razstavljenimi modeli bo tudi nova baterija BlueCell 100Ah 12V, ki ima energijo 1280Wh, omogoča preko 6000 ciklov polnjenj in praznjenj, ima le 9,5 kg in kar petletno garancijo. Baterije bodo v času sejma na volj po posebni akcijski ceni, ki je kar 46% nižja od redne prodajne cene . ( nakup na tej povezavi-samo za naročnike eNavtike ). CROATIA NAUTIC SHOW ostaja zvest nadaljevalec lastne tradicije, ki že 16 let promovira domačo malo ladjedelništvo, v zadnjih letih pa tudi svetovno navtiko. Marina Kaštela, kot varen pristan in partner tega edinstvenega navtičnega in turističnega sejma, vabi vse zainteresirane na brezplačen obisk s prostornim brezplačnim parkiriščem, ki se nahaja v bližini vhoda na sejem. Vse obiskovalce in ljubitelje morja in navtike pričakujejo promocije vodnih športov, zelenih in trajnostnih tehnologij ter luksuzne turistične opreme. Predstavitve navtičnih novosti, premiere plovil, testne vožnje, bogata ponudba navtične in pomorske opreme, dnevne predstavitve in strokovna srečanja so del bogatega programa sejma »V središču navtike Jadran«.

nedelja, 16. marec

RumenoeNavtikapred 15 dnevi
Za rekreacijski in športni ribolov v ribiških vodah Republike Hrvaške je potrebno dovoljenje, ne glede na to, ali se izvaja z obale ali s čolna. Izjemoma lahko rekreacijski ribolov brez dovolilnice izvajajo osebe, mlajše od 14 let, z eno vrvico s palico ali brez nje. Pri športnem ribolovu je dovoljena uporaba podvodnih pušk (za osebe, starejše od 16 let), brez uporabe potapljaške opreme. Podvodni ribolov je dovoljen izključno za športni ribolov, pri čemer sta dovoljeni do dve puški za podvodni ribolov na ribiča. Enodnevne in večdnevne dovolilnice za športni ribolov na morju imajo osebe, ki so člani državne športno-ribolovne zveze, letne športne dovolilnice pa izključno člani Hrvaške športno-ribolovne zveze. Vrste dovolilnic letne dovolilnice za rekreacijski ribolov, ki veljajo za koledarsko leto, letne dovolilnice za športni ribolov, ki veljajo za koledarsko leto, enodnevne športno-rekreativne dovolilnice, večdnevne športno-rekreativne dovolilnice. Posebne dovolilnice za ribolov s sulicami, ribiškimi palicami, parangali in uporabo umetne razsvetljave (lampioni), ki jih je mogoče izdati le z letno dovolilnico, za ribolov z ribiškimi orodji za lov na velike ribe, ki se lahko izda le z letno športno dovolilnico, za ribolov v delih morja, ki so zavarovani po predpisih o varstvu narave v kategorijah narodni park, posebni rezervat in naravni park. Vrste in cene dovoljenj za ta območja bodo s posebnimi akti predpisali pristojni javni zavodi. Do uveljavitve teh zakonov je na teh območjih dovoljen športni in rekreacijski ribolov pod pogoji, predpisanimi z Odlokom o športnem in rekreacijskem ribolovu na morju, razen če so omejitve predpisane s posebnimi predpisi, ki so v pristojnosti Ministrstva za varstvo okolja in energetiko ali javnega zavoda, ki upravlja določena območja. Pomembno Letne dovolilnice za leto 2025 je bilo možno kupiti le do 1.3.2025. Če boste dovolilnico kupili po 1.3.2025, potem dovolilnica ni veljavna (legalna).* * uradna informacija Ministrstva za poljedelstvo, gozdarstvo in ribištvo Kje kupiti dovoljenja Dovoljenja za rekreacijski ribolov je možno kupiti na spletni strani Ribiške uprave v uradih Ribiške uprave s predhodnim plačilom ter pri pooblaščenih prodajalcih. Letne dovolilnice za rekreacijski ribolov za HRVI in upokojence, ki še niso napolnili 65 let starosti, je možno kupiti na Ministrstvu – Upravi za pomorstvo, področnih izpostavah in pri pooblaščenih prodajalcih. Nakup preko interneta za te skupine ni možen. Športni ribolov Dovolilnico za športni ribolov lahko kupijo le člani Hrvaške zveze za športni ribolov oziroma člani zveze za ribolov druge države. Letne dovolilnice ni možno kupiti preko spletne strani Uprave za ribarstvo. Nakup je možen le preko zadrug, navedenih na tej povezavi: HSSRM Zadruge . Dodatne informacije za nakup športne dovolilnice dobite na CFOSA@RI.HTNET.HR ali na +385 51 21 21 96, +385 99 2000 644. Če nimate veljavne izkaznice, jo lahko kupite preko interneta in se včlanite v enega izmed društev. Cena letna izkaznice znaša okrog 7 EUR, za osebe do 18 pa le okrog 3 EUR. Cene ribolovnih dovoljenj Vrsta dovolilnice Športni ribolov (v EUR) Rekreacijski ribolov (v EUR) Dnevna dovolilnica 1 dan 7,96 7,96 Dnevna dovolilnica 3 dni 19,91 19,91 Dnevna dovolilnica 7 dni 39,82 39,82 Dovolilnica za lov na veliko ribo 1 dan 15,93 - Dovolilnica za lov na veliko ribo 3 dan 39,82 - Dovolilnica za lov na veliko ribo 7 dan 79,63 - 150 dnevne dovolilnice Osebe do 18 let 1,33 13,27 Osebe med 18 in 65 let 79,63 99,54 Osebe nad 65 let 7,96 13,27 Osebe stare nad 65 let s prebivališčem na otokih ali polotoku Pelješac - 0,00 Letne dovolilnice Letna za osebe do 18 let 1,33 13,27 Letna za osebe med 18 in 65 let 46,45 66,36 Letna za osebe nad 65 let 7,96 13,27 Letna za (polnoletne osebe stare nad 65 let s prebivališčem na otokih ali polotoku Pelješac) - 0 Posebna za stoječi parangal 26,54 26,54 Posebna za lov z vršami 26,54 26,54 Posebna za lov z ostmi 13,27 13,27 Posebna za lov z uporabo umetne svetlobe 13,27 13,27 Posebno dovoljenje za lov na veliko ribo 92,91 - Napotki za nakup preko spleta Pri nakupu preko spleta aplikacija zahteva vnos OIB številke. V kolikor nimate številke lahko pustite prazno okno in nakup boste kljub temu lahko izvršili. 150 dnevne dovolilnice veljajo 150 dni od dneva nakupa oziroma najdlje do zadnjega dneva v letu v katerem so bile kupljene (če ste kupili dovolilnico 15.11. velja le do 31.12. in ne 150 dni). Dovoljene količine ulova V športnem in rekreacijskem ribolovu je dovoljeno uloviti do 5 kg rib in drugih morskih organizmov na posameznega ribiča. Dnevna količina ulova je lahko večja za težo ene ribe oziroma drugega morskega organizma, ki presega 5 kg. Dovoljeno je nabiranje morskih organizmov kot do školjke in polži. Dnevni ulov ne sme presegati 2 kg, razen klapavice, ki jih je dovoljeno nabrati do 5 kg. Najmanjše velikosti rib oziroma morskih organizmov S pravilnikom o ribolovu so predpisane minimalne velikosti posameznih morskih organizmov, ki jih je dovoljeno loviti oziroma nabirati. Znanstveni naziv Hrvaški naziv Slovenski nazi Najmanjša velikost 1. Ribe Dentex dentex zubatac zobatec 30 cm Mustelus asterias pas mekaš navadni morski pes 80 cm Seriola dumerili gof gof 45 cm Sarda sarda palamida palamida 45 cm Sciaena umbra kavala grbe 30 cm Scorpaena scrofa škrpina škarpena 30 cm Spondyliosoma cantharus kantar kantar 18 cm Squalus acanthias kostelj trnež 66 cm 2. Školjke Arca noe kunjka Noetova barčica 5 cm Mytilus galloprovincialis dagnje klapavica 6 cm Ostrea edulis kamenica ostriga 7 cm 3. Glavonožci Octopus vulgaris hobotnica hobotnica 1 kg Označevanje ulova športnega oziroma rekreacijskega ribolova Ves ulov ujet s športnim ali rekreacijskim ribolovom je potrebno označiti na predpisan način. Ulov je potrebno označiti takoj po ujetju ali najkasneje pred zapuščanjem ribolovnega mesta. Ribe se označujejo tako, da se odreže spodnji del repne plavuti, glavonožce pa je potrebno prerezati z globokim rezom glave med očmi. Izjema so lignji, ki so namenjeni za žive vabe, katerih dolžina plašča ne sme presegati 20 cm. Vrste ulovljenih rib, ki jih je potrebno označevati Grafični prikaz načina označevanja ulova Znanstveni naziv Hrvaški naziv Slovenski naziv Dentex dentex zubatac zubatec Dicentrarchus labrax lubin (brancin) brancin Diplodus puntazzo pic pic Diplodus sargus šarag šarg Diplodus vulgaris fratar fratrc Epinephelus spp. kirnje kirnije Lithognathus mormyrus ovčica ovčica Merluccius merluccius oslić oslič Pagellus erythrinus arbun ribom Pagrus pagrus pagar pagar Polyprion americanus kirnja glavulja orjaška kirnja, brodolomčar Sarda sarda palamida palamida Sciaena umbra kavala grbe Seriola dumerili gof gof Scorpaena scrofa škrpina škarpena Sparus aurata komarča (orada, podlanica) orada, zlatobrov Spondyliosoma cantharus kantar kantar Zeus faber kovač kovač Nakup ribolovnega dovoljenja - rekreacijski ribolov Nakup ribolovnega dovoljenja - športni ribolov

sobota, 15. marec

RumenoeNavtikapred 16 dnevi
Reka Raša je ena izmed pomembnejših rek v Istri, ki teče skozi jugozahodni del Hrvaške, preden se izlije v Jadransko morje. Njena struga in izliv predstavljata edinstven ekosistem, ki ne le da privablja ljubitelje narave, ampak ima tudi velik ekološki pomen za območje. Reka Raša je znana po svoji bogati flori in favni ter zgodovinskem pomenu za lokalne prebivalce. V tem članku bomo raziskali izliv reke Raša, njegov pomen in lepoto, ki jo ponuja. Geografski in naravni značaj reke Raša Reka Raša izvira iz gora na vzhodnem delu Istre in teče skozi ozke kanjone, preden doseže obalo. Skupna dolžina reke je približno 63 kilometrov, njeno povodje pa obsega številne manjše pritoke, ki oskrbujejo to reko z vodo. Reka je imela v preteklosti ključno vlogo v kmetijstvu in industriji tega območja, vendar je danes bolj znana po svoji naravni vrednosti. Izliv reke Raša se nahaja v bližini mesta Raša, kjer reka konča svojo pot in se izliva v Jadransko morje. To območje je prepoznano kot pomemben naravni habitat, kjer reka sreča morje, ustvarja prehodno območje, ki je bogato z živalskimi in rastlinskimi vrstami, povezanimi z obema ekosistemoma. Ekološki pomen izliva Izliv reke Raša je eno od ključnih ekoloških območij v Istri. Zasnovan je kot ekosistem, ki združuje sladkovodne in morske elemente, kar omogoča številnim vrstam, da tu živijo in se hranijo. Ta območja so bogata z mokrišči, šibkimi plitvinami in lagunami, kjer najdemo širok spekter rastlinskih vrst, kot so trstičje, močvirska trava in druge vodne rastline. Te rastline ne zagotavljajo le vitalnih habitatov za številne živalske vrste, ampak tudi pripomorejo k stabilizaciji ekosistema in čiščenju vode. Izliv je tudi pomembno območje za ptice selivke, ki v tem predelu najdejo počitek med svojo migracijo. Številne vrste ptic, kot so čaplje, pelikani in različne vrste rac, se hranijo v tem območju, kjer je voda bogata z ribami in drugimi vodnimi organizmi. Reka Raša in njen izliv sta torej pomembna točka za biotsko raznovrstnost, ki omogoča ohranjanje ekosistemov na tem območju. {gallery}izliv-reke-rasa{/gallery} Zgodovinski in kulturni pomen Izliv reke Raša ima tudi zgodovinski pomen, saj je bil v preteklosti strateško pomemben za lokalne skupnosti. Reka je bila uporabljena kot plovna pot za dostavo blaga, zlasti v času, ko sta v bližini delovala rudarstvo in industrija. Sčasoma je izliv postajal pomemben tudi za ribištvo, ki je predstavljalo vir preživetja za številne družine na tem območju. Poleg tega je območje izliva reke Raša polno kulturne dediščine, saj se tukaj nahajajo številne arheološke najdbe, ki pričajo o zgodovini naselij ob reki. Ta območja so v preteklosti predstavljala trgovske poti, kjer so prebivalci uporabljali reko za prevoz in trgovanje, danes pa nudijo vpogled v pretekle čase in življenje ob vodi. Oskrba in ohranjanje Danes je območje izliva reke Raša zaščiteno zaradi njegove ekološke in kulturne vrednosti. Zlasti mokrišča in območja ob reki so del naravnih rezervatov, ki jih skušajo ohraniti za prihodnje generacije. Ohranjanje teh naravnih virov ni pomembno le za zaščito lokalnih ekosistemov, ampak tudi za ohranjanje biotske raznovrstnosti v širšem smislu. Lokalne oblasti in okoljevarstvene organizacije si prizadevajo za trajnostno ravnanje z rekami in njihovimi izviri. Pomembno je ohranjati čistost vode, preprečevati onesnaževalce in spodbujati trajnostni turizem, ki omogoča obiskovalcem, da uživajo v naravi, ne da bi škodovali okolju. Turizem in obisk izliva reke Raša Izliv reke Raša je priljubljeno območje za ljubitelje narave in turiste, ki želijo raziskovati čudovite kraje na Istri. Območje ob reki je odlično za pohodništvo, kolesarjenje in opazovanje ptic. Tu se lahko obiskovalci sprehajajo po urejenih poteh in uživajo v naravni lepoti, ki jo ponuja reka in njeno okolje. Za tiste, ki si želijo bolj poglobljeno izkušnjo, so na voljo različni vodeni ogledi, kjer lahko obiskovalci spoznajo zgodovino in ekologijo območja. Številni izletniki obiščejo tudi območja za ribolov ali se odločijo za vožnjo s čolnom po reki in obali. Izliv reke Raša je naravni biser Istre, ki združuje bogato biotsko raznovrstnost z zgodovinskim pomenom in kulturno dediščino. To območje je ključnega pomena za ohranjanje ekosistemov in omogoča številnim vrstam rastlin in živali, da uspevajo v tem edinstvenem okolju. Območje izliva reke Raša je pomembno ne le za lokalne skupnosti, ampak tudi za obiskovalce, ki želijo raziskati naravo in uživati v lepoti istrske obale. Ohranitev tega dragocenega območja bo zagotovo pomemben korak za ohranitev naravne in kulturne dediščine tega območja za prihodnje generacije. Natančna lokacija izliva Izliv reke Raša
RumenoeNavtikapred 16 dnevi
V četrtek 20.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o jadru spinaker in njegovi uporabi. Genaker - za več hitrosti in zabave na dopustu ali regati Učenje uporabe genakerja brez inštruktorja. Priprava na dvig genakerja in pravilna izvedba manevra. Tehnike za učinkovito upravljanje in trimanje genakerja. Izvajanje notranjega in zunanjega obrata z vetrom (gybe). Varne in hitre metode spusta genakerja. Dodelitev ključnih vlog v posadki za manevre z genakerjem. Nasveti za reševanje zapletov. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) Datum predavanja: 20.3.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.

četrtek, 13. marec

RumenoeNavtikapred 18 dnevi
FLIR, vodilni svetovni proizvajalec visoko zmogljivih navtičnih sistemov za termalno slikanje, je danes napovedal naslednjo generacijo navtičnega termičnega monokularja – FLIR Ocean Scout Pro. Ocean Scout Pro je zasnovan za profesionalne in rekreativne jadralce in zagotavlja izboljšano zavedanje o razmerah v oklolici. Je intuitiven in enostaven za uporabo ter na voljo po ceni, zaradi katere je dostopen in koristen dodatek k vsakemu navtičnemu kompletu varnostne opreme. Intuitivna zasnova Ocean Scout Pro, zasnovana okoli naprednega toplotnega detektorja 640 x 480, zagotavlja razširjeno 500-metrsko območje zaznavanja in 32-stopinjsko lečo vidnega polja. Poenostavljen uporabniški vmesnik zagotavlja vidljivost slike v živo in stalno osredotočenost na opazovane cilje, osebe ali prizore brez ovir in zmešnjave menijev in nastavitev. Opremljen z dvema okularjema za optimalno prileganje in preprečevanje svetlobnega onesnaževanja, ima gumb za upravljanje z enim dotikom za povečavo, način, svetlost in stanje pripravljenosti, priložena brezžična aplikacija za upravljanje galerije, slik in videa pa omogoča preprost brezžični prenos datotek. Robusten in zanesljiv po zasnovi je Ocean Scout Pro kos tudi najbolj ekstremnim pogojem. Preživel bo padec z dveh metrov in je vodotesen po standardu IP67. IMa petletno garancijo. Baterija zdrži šest ur uporabe z enim polnjenjem in vključuje priključek USB-C ter možnosti polnjenja preko prenosne baterije. Zaradi elegantne in čiste zunanjosti je Ocean Scout Pro prijazen do žepa. Dobavljen je v kompaktni in vsestranski torbici z diagonalno zadrgo in šivom na sprednji strani, ki omogoča enostavno vstavljanje z eno roko. Nosilni kovček ima tudi standardiziran lahek in modularen prenosni sistem Molle. Ocean Scout Pro ponuja štiri video barvne palete za optimalen ogled v spremenljivih pogojih. Bela vroča paleta prikazuje toplejše predmete v beli barvi in ​​hladnejše predmete v črni barvi. Nasprotna črna vroča paleta ponuja bolj realistično sliko z bolj vročimi predmeti, kot so boje in toplota človeškega telesa, prikazana v črni barvi. Paleta Sepia ima topel, zlat odtenek za manjšo utrujenost oči in duševno utrujenost med dolgim ​​gledanjem. Paleta Heat se uporablja za hitro zaznavanje telesne toplote. S poudarjanjem najtoplejših 10 odstotkov prizora v mešanici živahnih oranžnih in rumenih je toplotna paleta najprimernejša za iskanje ljudi in hišnih ljubljenčkov v vodi. »Desetletja raziskav in razvoja ter pionirskih inovacij na področju termičnega slikanja so dosegla vrhunec v razvoju robustnega, učinkovitega in dostopnega Ocean Scout Pro,« je povedal Grégoire Outters, generalni direktor FLIR Maritime. »Ne glede na to, ali ste poklicni ali rekreativni pomorščak, je sposobnost, da vidite osebo v vodi, tudi v razmerah brez svetlobe, lahko razlika med življenjem in smrtjo. Resnična inovacija je vključitev te intuitivne in funkcijsko bogate tehnologije v izdelek po privlačni ceni, ki bi ga moral imeti na krovu vsak navtik in pomorski policist."

sreda, 12. marec

RumenoeNavtikapred 19 dnevi
Vljudno vas vabimo na Dneve odprtih vrat, ki bodo potekali od četrtka, 27. marca, do sobote, 29. marca 2025, v našem salonu na Ptujski cesti 63 v Miklavžu pri Mariboru. Predstavili vam bomo vrhunska plovila priznanih blagovnih znamk Ranieri International, Sessa Marine, Grand Boats, Zar Formenti in Zar Mini, vodne skuterje Yamaha ter novosti blagovnih znamk Marine Business in Jobe. Ob prijetnem druženju vas bomo razvajali s penino in izbranimi prigrizki, vi pa boste imeli priložnost, da v sproščenem vzdušju spoznate naše izdelke ter izmenjate mnenja z navtičnimi strokovnjaki. Pridružite se nam in doživite nepozabno izkušnjo! Veselimo se vašega obiska. Kaj si boste lahko ogledali? Na letošnjih Dnevih odprtih vrat Moto-Nautike vam bomo predstavili: Tender line by Moto-Nautika , ekskluzivno kolekcijo vrhunskih tenderjev prestižnih blagovnih znamk Ranieri International, ZAR Formenti, ZAR Mini in Grand Boats. Linijo Ranieri International Next – sodobna plovila, ki združujejo italijanski dizajn, vrhunske materiale in vrhunsko zmogljivost. Družinska plovila za vikend izlete – idealna izbira za sproščene dneve na vodi, ki ponuja udobje, varnost in izjemno uporabnost Novi vodni skuterji Yamaha 2025 Za prave navdušence nad hitrostjo in adrenalinom pa bomo predstavili najnovejšo generacijo vodnih skuterjev Yamaha. Poleg modelov na zalogi boste imeli priložnost naročiti tudi najnovejše modele za sezono 2025, ki izstopajo z drznim dizajnom, dinamičnimi barvami in vrhunskimi tehnološkimi rešitvami. Rezervirajte svoj termin za individualni posvet! Ponujamo vam možnost osebnega posveta z našimi strokovnjaki, ki vam bodo predstavili plovila in opremo, odgovorili na vsa vaša vprašanja ter vam strokovno svetovali pri izbiri plovila, prilagojenega vašim potrebam. Za rezervacijo termina nas kontaktirajte na info@moto-nautika.com. Kaj še prinaša leto 2025? Na Dnevih odprtih vrat boste med prvimi odkrili novo kolekcijo Marine Business, ki navdušuje z elegantno in odporno opremo za plovila ter brezčasnim dizajnom. Poleg tega predstavljamo najaktualnejše trende v svetu vodnih športov – od najnovejših vodnih skuterjev Jobe do vrhunskih wakeboardov in vodnih tub, zasnovanih za nepozabna doživetja na vodi. Pridružite se nam, da boste med prvimi spoznali novosti, ki bodo krojile prihajajočo sezono. Rezervirajte si zadnji vikend v marcu za Moto-Nautiko! Obiščite nas na dnevih odprtih vrat Moto-Nautike zadnji vikend marca in se pripravite na nepozabno navtično sezono 2025! Za več informacij nas kontaktirajte: Telefon: 02 629 04 00 (#2), Plovila: +386 31 300 903 E-mail: info@moto-nautika.com Spletna stran: www.moto-nautika.com Spletna trgovina: www.motonautika-shop.com Veselimo se vašega obiska!

torek, 11. marec

RumenoeNavtikapred 20 dnevi
Počasi bomo zakorakali v pomlad, narava se prebuja, lepo vreme nas vabi na izlete. Tudi Hrvaška vam v tem obdobju ponuja marsikaj zanimivega, predvsem za ljubitelje aktivnih počitnic, narave in gastronomije. Preverite nekaj predlogov za preživljanje prostega časa. "EXPERIENCE CRIKVENICA" Poiščite svojo najljubšo zgodbo v Crikvenici, kjer bodo pomladne barve s »Experience Crikvenica (Health & Outdoor)« še lepše. Ta zanimiv projekt Turistične skupnosti mesta Crikvenica bo povezoval zdravje, aktivnosti in rekreacijo na svežem zraku, gastronomijo in druženje vseh generacij. EPARIO, CAPO FRONTE, FRUX Ali ste vedeli, da na otoku Rab obstajajo učne poti, kjer lahko uživate v prelepi naravi, edinstvenih razgledih, kulturnem bogastvu otoka, a hkrati naredite veliko za svoje zdravje? Tri učne poti – Epario, Capo Fronte in Frux se raztezajo na območju Kampora, Loparja in Supetarske Drage. LOVRAN - POMLAD V ZNAMENJU ŠPARGLJEV Bližnji Lovran se aprila s "Festivalom špargljev" prelevi v edinstveno gastro destinacijo, ki v obliki edinstvene ogromne fritaje s šparglji in bogatega kulturno-zabavnega programa, cel mesec ponuja odlične specialitete s posebnimi divjimi lovranskimi šparglji in vabi na okusen izlet v aromatično ozračje in obmorsko okolje tisočletnega mesta. BIOGRAD NA MORU - V SRCU JADRANA Spoznajte Biograd na Moru, hrvaško kraljevsko mesto, ki se prvič omenja sredi 10. stoletja, v 11. stoletju pa je bil sedež hrvaških kraljev in škofov. Leta 1102 je bil tu okronan tudi hrvaško-ogrski kralj Koloman. Nahaja se v osrčju jadranske obale, zato je idealno izhodišče za obisk večjih mest v bližini, kot so Zadar, Šibenik in Split. V njegovi bližini se nahajajo številni nacionalni parki in naravni parki. OPATIJA - OAZA ZDRAVJA IN WELLNESSA Opatija je mesto, ki ga mnogi obiščejo zaradi sproščujočega vzdušja in številnih wellness centrov, ki zagotavljajo pristno antistresno doživetje. Če se želite spočiti od vsakdanjih skrbi, vam bo Opatija zagotovila preporod za vaš duh in telo. Večstoletna tradicija zdraviliškega turizma v Opatiji je danes obogatena s sodobnimi zdravstvenimi ustanovami in vrhunsko opremljenimi wellness centri.

ponedeljek, 10. marec

RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Tovorna ladja je trčila v tanker 10 nmi od obale Združenega kraljestva. Do sedaj poročajo o vsaj 32 žrtvah. Tragična pomorska nesreča se je zgodila danes ob 8.28 uri po lokalnem času 10 nmi vzhodno od obale Yorkshira. Tovorna ladja Solog, ki pluje pod Portugalsko zastavo, je trčila v zasidran tanker Stena Immaculate, ki je bil natovorjen z letalskim pogonskim gorivom. Trk tovorne ladje v tanker je povzročil številne eksplozije. Obe plovili je nekaj trenutkov po trku zajel požar. Na lokacijo nesreče so takoj odplula reševalna plovil. Takoj po prihodu na lokacijo, so našli 23 ponesrečencev, ki so jih s plovili odpeljali na obalo. Še devet so jih pripeljali kasneje. Vseh 32 je bilo ob prihodu na obalo živih. Kakšne poškodbe so utrpeli še ni jasno. Prebivalci na obali so bili prisiljeni zapreti okna. Požar in dim, ki se vije iz gorečih ladij je viden več kot 10 nmi. Tanker Stena Immaculate je 200 m dolga in 30.000 ton težka ladja. Namenjena je prevozu kemikalij in pogonskih goriv. Zgrajena je bila leta 2017. Trenutno naj bi bila v najemu Obrambnega ministrstva ZDA in Ameriške pomorske administracije. Posnetki ladje 24 ur po nesreči Foto: posnetek zaslona youtube, marinetraffic
RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Na severni strani hrvaškega otoka Dugi, ki je del Zadarške županije, leži potopljena ladja Michele. Postala je pravi magnet za potapljače in ljubitelje podvodne avanture. Tovorna ladja Michele je potopljena približno 1 nmi severno od otoka Dugi in 0,25 nmi severovzhodno od otoka Vele Lagne, kjer so globine morja med 5 in 6 m. Če plujete med otoki Molat, Ist, Zverinac in Dugi otok, je ogled potopljene ladje eden izmed obveznih postankov na vašem dopustu. V neposredni bližini je ikonični svetilnik Veli rat , dobro navtično miljo proti jugu pa še ena najlepših plaž na Jadranu in sidrišče Sakarun . Italijanska tovorna ladja je bila zgrajena leta 1962. V dolžino je merila 76 m in v širino 10 m. Njena teža je znašala 499 t. V soboto, 11. junija 1983 se je nad srednjim Jadranom razbesnela nevihta. Ladja je skozi nevihto plula v neposredni bližini svetilnika Veli rat. Po besedah svetilničarja, ki je opazoval plovbo, naj bi kapitan ladje namerno zaplul v plitvino. Razlogi do danes niso znani. Mogoče je na ladji prišlo do okvare in jo je kapitan želel rešiti z nasedanjem na plitvini. Vse do leta 2015 je bil del ladje še viden nad morsko gladino. Zaradi hitrega razpadanja je nad vodno gladino le še nekaj manjših štrlečih delov, zato moramo na območju razbitine moramo pluti previdno. Ogled razbitine je enostaven. Potopljena je na globini 5 m in dno v okolici je peščeno. S plovilom se lahko zasidramo v neposredni bližini. Za ogled potrebujemo le podvodno masko in nekaj dobre volje. Ker ladja leži na odprtem morju, je najprimernejši termin za ogled v jutranjih urah ali v zgodnjem dopoldnevu, preden maestral povzroči valove. Čeprav je nesreča tragična, pa je razbitina WK Michele dobila nov pomen. Postala je turistična atrakcija, kjer lahko vidimo bogat ekosistem na globini, ki je dosegljiva brez posebne potapljaške opreme. Dovolj sta le maska in dihalka. Natančna lokacija potopljene ladje: WK Michele . VIDEOPOSNETEK
RumenoeNavtikapred 21 dnevi
V četrtek 13.3.2025 ob 20.00 uri bo potekalo peto predavanje za vse navtike, ki bi radi svoj poletni dopust na plovilu preživeli brez stresa in težav. Tokrat bomo govorili o vlogi nastavitvah jader. Nastavitve jader glede na smer in moč vetra Razlaga osnovnih smeri jadranja in nastavitev jader za počitniško plovbo. Štiri osnovni in dva napredna manevra z jadri za varno in enostavno plovbo. Tehnike za povečanje hitrosti in stabilnosti jadrnice. Pravilna uporaba vanga, drsnikov in drugih pripomočkov za nastavitev jader. Kako prepoznati optimalno nastavitev jadra glede na razmere. Problematika nenadnega preleta buma. Kaj storiti, če nas nenadno preseneti močnejši veter. Ali najprej krajšamo glavno jadro ali genovo. Predavanje bo potekalo preko aplikacije Microsoft Teams. V koliko na računalniku nimate nameščenega operacijskega sistema Windows (ki vsebuje program Teams), lahko predavanje spremljate preko spletnega brskalnika na naslovu https://teams.microsoft.com. PRIJAVA NA PREDAVANJE PRIJAVA NA ABONMA (7 predavanj) Datum predavanja: 13.3.2025 Ura predavanja: 20.00 Predavatelji: Maks Vrečko, Tomaž Gregorič, Matic Vrečko Trajanje: 90 min Predavanja bodo posneta in si jih v primeru odsotnosti lahko ogledate naknadno. Predavatelj | Maks Vrečko Maks Vrečko goji strast do jadranja in jadrnic že od leta 1994, ko je opravil izpit za voditelja čolna. Leta 2010 se je samostojno podal na svojo prvo plovbo s čartersko jadrnico, kar ga je, po nekaj letih stresa in nezgod, pripeljalo do spoznanja, da potrebuje več znanja. Med letoma 2016 in 2018 je uspešno opravil zahteven izpit RYA Yachtmaster Offshore , s čimer je postavil temelje za zahtevnejše jadralne podvige. Svoje oceanske izkušnje je nadgradil z jadranjem preko Biskajskega zaliva in Avstralskega južnega morja. Maks je lastnik jadrnice Elan 450 Karpo , s katero skupaj s svojo ekipo tekmuje na regatah. Najbolj odmeven uspeh je dosegel na prestižni regati Rolex Middle Sea Race , eni najtežjih offshore regat na svetu, kjer je ekipa osvojila 1. mesto v skupini IRC5 . Od leta 2019 Maks izvaja praktične tečaje za skipperje, ki navdušujejo tako začetnike kot tudi izkušene jadralce. Njegov pristop, osredotočen na intenzivnost in uporabne nasvete, zagotavlja udeležencem samozavest in veščine za varno ter uspešno plovbo. Sopredavatelj | Tomaž Gregorič Tomaž Gregorič se profesionalno ukvarja z navtičnim izobraževanjem že od leta 2001, ko je skupaj z Gregorjem Jeretičem ustanovil podjetje Spinaker d.o.o. Spinaker je od takrat izobrazil že več kot 36.000 ljudi, ki plujejo po Jadranu in drugih morjih. Spinaker pa je tudi avtor in založnik navtične literature v slovenščini in tujih jezikih, ki šteje že več kot 108.000 izvodov. Tomaž ni samo strasten jadralec, ampak tudi strasten pedagog, ki želi navtično znanje, tako teoretično kot praktično, prenesti na čim več bodočih navtikov in tistih, ki želijo svoje navtično znanje poglobiti. Svoja teoretična znanja Tomaž neprestano širi s sodelovanjem z mnogimi evropskimi univerzami in akademijami na razvojnih projektih, svoja praktična znanja pa širi predvsem s pogostim poučevanjem na raznovrstnih tečajih jadranja in samostojno plovbo na Spinakerjevi jadrnici Dufour 350 GL. Pomočnik predavatelja | Matic Vrečko Matic je svojo prvo samostojno plovbo s čartersko jadrnico in skupino prijateljev izvedel pri 18 letih, pri 24 pa že samostojno preplul Atlantik . Njegovo vrhunsko znanje jadranja mu v regatnih ekipah pogosto prinese najzahtevnejšo vlogo taktika, kjer s svojimi odločitvami pomembno vpliva na rezultate . Kot dipl. ing. strojništva je na družinski jadrnici Karpo izvedel vrsto tehničnih izboljšav, ki so prispevale k njeni boljši in bolj učinkoviti plovbi. Matic svojo strast do jadranja uspešno prenaša na vrstnike. Poleg tega organizira flotna jadranja za mlade in poskrbi za zabavne aktivnosti, ki jadranje naredijo še bolj privlačno in nepozabno.
RumenoeNavtikapred 21 dnevi
Hrvaška je leta 2019 sprejela nov pomorski zakonik, ki omejujejo katera plovila lahko upravljamo s potrdili o usposobljenosti za upravljanje plovil opravljenimi v Sloveniji. Katera plovila lahko upravljate s slovenskimi potrdili je odvisno od vrste potrdila, ki ste ga opravili in registracije plovila. Omejitve, ki jih veleva Pomorski zakonik republike Hrvaške velja le za plovila, ki plujejo pod hrvaško zastavo. Definicije plovil SLO Definicija plovil HR Čoln je plovilo, ki: v dolžino meri manj kot 24 m. Jahta je ladja, ki: je namenjena športu ali razvedrilu, ne glede na to ali se uporablja za osebne ali gospodarske namene, ki sme poleg posadke prevažati do 12 potnikov. Ladja , razen vojaške ladje, je plovilo, ki: je usposobljeno za plovbo po morju in meri v dolžino 24 metrov ali več. Brodica – je plovni objekt namenjen za plovbo po morju, ki: lahko prevaža do 12 oseb, njegova dolžina trupa je večja od 2,5m in manjša ali enaka 15m, skupna moč pogonskih motorjev je večja od 5kW. Pojem brodica ne zajema plovil, ki pripadajo drugim pomorskim objektom z namenom reševanja ali izvajanja del, plovila namenjena zgolj za tekmovanja, kajaki, kanuji, gondole, pendolini, deske za jadranje in deske za jahanje na valovih. Jahta – je plovni objekt namenjen za plovbo po morju, ki: je namenjen za šport in rekreacijo in se uporablja za osebne namene ali za najem, dolžina trupa meri več kot 15 m, ki lahko poleg posadke prevaža največ 12 gostov. Katera plovila lahko upravljate na Hrvaškem, če je plovilo registrirano v Sloveniji? Če je plovilo registrirano v Sloveniji in imate potrdilo o usposobljenosti opravljeno v Sloveniji, potem lahko upravljamo plovila, ki jih veleva slovenska zakonodaja. Potrdilo o preizkusu znanja za upravljanje čolna plovila dolžine do 7 m in moči motorja do 7,35 kW vodni skuter Potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna plovila do dolžine 24 m Potrdilo Mornar motorist poveljevati ladji z bruto tonažo do 100, ki ni trgovska ladja in na njej upravljati ladijske motorje z močjo do 250 kW v meji plovbe »plovba po Jadranskem morju«, poveljevati trgovski ladji z bruto tonažo do 100 in na njej upravljati ladijske motorje z močjo do 250 kW v meji plovbe »nacionalna plovba« in upravljati čoln za javni prevoz do 50 potnikov ali čoln za gospodarske namene ne glede na moč motorja v meji plovbe »nacionalna plovba«. Poveljnik jahte z bruto tonažo do 500 BT Poveljuje ladji s tonažo do 500 BT Katera plovila lahko upravljate na Hrvaškem, če je plovilo registrirano na Hrvaškem? POTRDILO O OPRAVLJENEM PREIZKUSU ZNANJA ZA UPRAVLJANJE ČOLNA S slovenskim potrdilom »Potrdilo o opravljenem preizkusu znanja za upravljanje čolna« lahko na hrvaškem upravljate: plovilo »brodica*«, ki se uporablja za osebne potrebe dolžine do 7m in z močjo motorja največ 7,35 kW plovilo »brodica*«, ki se najame brez posadke dolžine do 7m in z močjo motorja največ 7,35 kW POTRDILO O USPOSOBLJENOSTI ZA VODITELJA ČOLNA S slovenskim potrdilom »Potrdilo o usposobljenosti za voditelja čolna« lahko na hrvaškem upravljate: plovilo »brodica*«, ki se uporablja za osebne potrebe plovilo »brodice*«, ki se najame brez posadke, plovilo »jahta*«, ki se uporablja za osebne potrebe do 30BT plovilo »jahta*«, ki se najame brez posadke do dolžine 30BT * glej definicijo zgoraj POZOR Omejitev 30 BT velja za jahte (plovila, ki so daljša od 15m). Če najemate katamaran, ki v dolžino meri do 15m (vključno s 15m, njegova bruto tonaža pa presega 30 BT), potem omejitev 30 BT ne velja! V notranjih morskih vodah in teritorialnem morju RH in vodah, ki so dosegljive z morja, mora imeti voditelj čolna tudi odgovarjajoče potrdilo o sposobnosti upravljanja radijske službe, če ima brodica ali jahta vgrajeno VHF ali VHF GMDSS postajo. MORNAR MOTORIST S slovenskim potrdilom »Mornar motorist – Izpit Mornar« lahko na hrvaškem upravljate: plovilo »brodica*«, ki se uporablja za osebne potrebe, plovilo »brodice*«, ki se najame brez posadke, plovilo »jahta*«, ki se uporablja za osebne potrebe do 100 BT, plovilo »jahta*«, ki se najame brez posadke do 100 BT. *glej definicijo zgoraj Območje plovbe za to dovoljenje ni omejeno v primeru, da ima oseba opravljen tudi mednarodno priznan izpit za opravljanje radijske službe, če ima plovilo (brodica ali jahta) vgrajeno VHF ali GMDSS VHF postajo. POVELJNIK JAHTE DO 500 BT S slovenskim potrdilom »Poveljnik jahte do 500 BT« lahko na hrvaškem upravljate: plovilo »brodica*«, ki se uporablja za osebne potrebe plovilo »brodice*«, ki se najame brez posadke, plovilo »jahta*«, ki se uporablja za osebne potrebe dolžine preko 24 m plovilo »jahta*«, ki se najame brez posadke dolžine preko 24 m *glej definicijo zgoraj Območje plovbe za to dovoljenje ni omejeno v primeru, da ima oseba opravljen tudi  mednarodno priznan izpit za opravljanje radijske službe, če ima plovilo (brodica ali jahta) vgrajeno VHF ali GMDSS VHF postajo. Katera plovila lahko upravljate na Hrvaškem, če je plovilo registrirano v drugi državi kot na Hrvaškem ali v Sloveniji? V kolikor se boste odločili za najem plovila na Hrvaškem, ki ni registrirano ne v Sloveniji, ne na Hrvaškem, potem morate od agencije oziroma čarteraša zahtevati informacijo o zakonodaji, ki velja v državi, kjer je plovilo registrirano.

petek, 7. marec

RumenoeNavtikapred 24 dnevi
Sessa Marine Key Largo 24 – Popolno doživetje na vodi Iščete idealno plovilo za dnevne izlete, ribolov ali sprostitev na morju? Sessa Marine Key Largo 24 je prestižna izbira, ki združuje eleganco, funkcionalnost in udobje. Izdelano pri priznani italijanski znamki Sessa Marine, to plovilo zagotavlja vrhunsko izkušnjo na vodi. Prostor in udobje na vsakem koraku Z dolžino približno 6,9 metra in širino 2,5 metra ponuja Key Largo 24 dovolj prostora za brezskrbno plovbo in prijetno druženje. Njegov trup iz steklenih vlaken zagotavlja trdnost in trajnost, hkrati pa ohranja lahko konstrukcijo (tehta 1.660 kg). S svojim ugrezom le 0,7 metra je odlična izbira tudi za plovbo po plitvih vodah in sidranje blizu obale. Svetla kabina in premišljen dizajn Ena izmed največjih prednosti tega modela je prostorna in svetla kabina, ki zaradi velikih oken ponuja čudovit razgled ter veliko naravne svetlobe. Na krovu boste našli udobno sončno ploščad, prostorno konzolo, oblazinjene sedeže ter dovolj prostora za shranjevanje opreme. Bogat paket opreme – plovilo iz zaloge Plovilo, ki vas že čaka na Moto-Nautiki, ponuja vse potrebno za vrhunsko udobje in užitek na vodi. Opremljeno je s hladilnikom, ki poskrbi za osvežilne pijače, ter električnim marine WC-jem z lastnim črnim tankom, ki zagotavlja dodatno udobje med daljšimi izleti. Miza iz teaka doda pridih elegance in omogoča prijetne obroke na krovu, medtem ko udobne blazine na sončni ploščadi zagotavljajo popolno sprostitev. Dodatni sedež v kokpitu omogoča več prostora za druženje, predpriprava za bow thruster pa olajša manevriranje. Ekskluzivni in komfortni paket opreme vključuje še električno sidro z verigo ter sodoben stereo sistem z Bluetooth povezavo, ki bo poskrbel za pravo vzdušje. Poleg tega je tla prekrita z imitacijo tikovine, kar dodatno poudari eleganco tega prestižnega plovila. Premišljena notranjost za popolno udobje Notranjost plovila je zasnovana tako, da nudi maksimalno funkcionalnost. Na voljo je prostorna postelja za udoben počitek, stranišče ter omarice za shranjevanje. Konzola je opremljena s sodobnimi navigacijskimi napravami in merilniki za varno in enostavno plovbo. Na premcu se nahaja sončna ploščad, medtem ko je zadnji del zasnovan za družabno vzdušje, z možnostjo montaže jedilne mize, ki se po potrebi odstrani za več prostora. Eleganten italijanski dizajn in izjemna zmogljivost Sessa Marine Key Largo 24 navdušuje z dovršeno estetiko in vrhunsko zmogljivostjo. Ne glede na to, ali ga uporabljate za vodne športe, družinske izlete ali sproščanje na vodi, vas bo navdušil s svojo zanesljivostjo in udobjem. Najdete ga tukaj: Key Largo 24 Za vse ostale informacije in nasvete jih lahko obiščete v salonu Moto-Nautika, na Ptujski cesti 63, 2204 Miklavž Telefon: ☎️ 02 629 04 00 (odzivna š #2) 📱 +386 31 300 903, E-mail: prodaja@moto-nautika.com Ponudba plovil: 🌐 moto-nautika.com Ponudba navtične opreme in opreme za vodne športe: 🌐 motonautika-shop.com Plovila na zalogi, dobavljiva takoj: 🌐 moto-nautika.com/navtika/aktualna-zaloga-plovil/

četrtek, 6. marec

RumenoeNavtikapred 25 dnevi
Na ITB Berlin, vodilnem svetovnem sejmu turizma sta direktor Hrvaške turistične skupnosti in minister za turizem prevzela prestižno priznanje Hrvaški, s čimer bosta obeležila izjemne dosežke Hrvaški na področju turizma in gostoljubja. Najvplivnejše tekmovanje v Evropi, European Best Destinations , ki že petnajst let (od leta 2009) uspešno promovira kulturo in turizem milijonom popotnikom, strokovnjakom v turizmu in medijem, je zbralo 1.202.024 glasov popotnikov iz kar 139 držav. Hrvaška je tako osvojila uradni naziv Best Country to Visit in Europe 2025 pred Španijo (2. mesto) in Avstrijo (3. mesto), Italijo (4. mesto) in Grčijo (5. mesto). Letošnje glasovanje je poudarilo močan trend k trajnostnim, razkošnim in poglobljenim potovalnim doživetjem, saj popotniki vse bolj iščejo pristnost, dobro počutje in vrhunsko kulinariko. 10 držav, ki so prejele največ glasov, bo predstavljeno kot » Best Destinations to Visit in Europe« na turističnem spletnem portalu, ki je že štirinajsto leto zapored najbolj obiskano spletno mesto, namenjeno potovanjem po Evropi. Deset najboljših držav za obisk v Evropi 2025: Hrvaška – 118.261 glasov Španija – 105.023 glasov Avstrija – 92.598 glasov Italija – 90.335 glasov Grčija – 90.050 glasov Portugalska – 75.498 glasov Francija – 68.274 glasov Turčija – 59.521 glasov Nemčija – 42.768 glasov Irska – 38.553 glasov Zmaga Hrvaške in laskavi naziv Best Country to Visit in Europe 2025 ji zraven prestižnega naziva, ki ga popotniki podelijo v želji, da drugim priporočijo svoje najljubše evropske destinacije, prinaša tudi široko prepoznavnost na vodilni evropski turistični platformi European Best Destinations , ki doseže milijone popotnikov po vsem svetu. Poleg tega bo tekmovanje objavljeno v priznanih medijih, kot sta Forbes USA, National Geographic in Condé Nast Traveler . To pomeni obsežno globalno prepoznavnost destinacij, kar se je v preteklih letih izkazalo z rekordnimi številkami obiskanosti nagrajenih mest. In s čim je Hrvaška najbolj osvojila svet? Vsako leto milijoni raziskujejo osupljivo raznolikost Evrope, leta 2025 pa še posebej izstopa Hrvaška, ki se pridružuje elitni družbi destinacij, kis o v preteklosti zaznamovale evropski turizem in pritegnile številne obiskovalce. . Ta očara s svojo dih jemajočo naravno lepoto, bogato kulturno dediščino in neprekosljivimi potovalnimi doživetji. Hrvaška navdušuje s svojimi več kot 1.000 idiličnimi otoki, kristalno čistimi obalami, smaragdno zelenimi gozdovi in očarljivimi srednjeveškimi mesti. Od plaž Dalmacije do živahnih mest, kot sta Zagreb in Split, ter slikovitih pohodniških destinacij, kot sta Plitviška jezera in Krka – Hrvaška ponuja nekaj za prav vsakogar. Foto: ITB

torek, 4. marec

RumenoeNavtikapred 27 dnevi
Razpis za podelitev koncesije za uporabo luke Sučuraj na otoku Hvaru je razveljavljen. Ali bodo letos v luki na voljo navtični privezi, ni znano. Vlada Republike Hrvaške je na seji sprejela Predlog odločbe za razveljavitev razpisa za dodelitev koncesije na pomorskem dobru luke Sučuraj na otoku Hvaru. Z razpisom so neuspešno iskali koncesionarja, ki bi zagotavljal storitve navtičnega turizma v tej luki. Postopek so razveljavili, ker na razpis niso prejeli nobene ponudbe. Luka Sučuraj je na skrajnem jugovzhodnem delu otoka Hvar, ki v poletni sezoni ni navtično obljuden toliko kot zahodni del otoka. Prost privez v poletnem času je možno dobiti skoraj vsak dan. V luki je za plovila na voljo 30 privezov, ki so opremljeni z električnimi priključki in priključki za vodo. V neposredni bližini je več gostiln, samopostrežna trgovina in celo ambulanta. Sučuraj je tudi ena izmed trajektnih luk, ki otok povezujejo s kopnim. Kako bodo letos organizirani privezi v luki, za zdaj ni jasno.
RumenoeNavtikapred 27 dnevi
Zima se končuje in počasi, a zanesljivo se nam bliža pomlad, prebuja se narava in mi z njo. Vse pogosteje nam pride na misel morje. Eno od najbližjih je na Kvarnerju. Vabijo vas Opatija, Crikvenica, Krk, Lošinj, Cres, Rab, Reka, Vinodol, Gorski kotar. Kvarnerski turistični delavci že prenavljajo hotele, kampe in pripravljajo številne zanimive dogodke. Naredite nekaj za svoje zdravje in obiščite Kvarner ter naše prijetno podnebje. Upamo, da boste v naših predlogih, našli nekaj zase. "WineRI", 21.-22.3.2025, REKA Mednarodni festival vina in gastronomije "WineRi 2025" bo potekal 21. in 22. marca v kongresnem centru Exportdrvo na Reki od 14.00 do 20.00. Ta festival združuje več kot 100 razstavljavcev in več kot 500 etiket vin iz Hrvaške, Francije, Italije, Slovenije, Madžarske, Severne Makedonije, Bosne in Hercegovine, Srbije in Črne gore. "OPATIJA – OAZA ZDRAVJA IN WELLNESSA", 1.3.-1.4.2025 Opatija je mesto, ki ga mnogi obiščejo zaradi sproščujočega vzdušja in številnih wellness centrov, ki zagotavljajo pristno antistresno doživetje. Če se želite spočiti od vsakdanjih skrbi, vam bo Opatija zagotovila preporod za vaš duh in telo. Večstoletna tradicija zdraviliškega turizma v Opatiji je danes obogatena s sodobnimi zdravstvenimi ustanovami in vrhunsko opremljenimi wellness centri, ki nudijo popolno sprostitev in so idealno mesto za reševanje zdravstvenih težav. Pomladite duha in telo s telesno aktivnostjo, pa tudi sprostitvijo z masažami, lepotnimi tretmaji, medicinskimi tretmaji in tradicijo vzhodne medicine, vse to skozi edinstveno promocijsko ponudbo, posebne popuste in promocijske wellness pakete. DNEVI ŠPARGELJ, 1.-30.4.2025 LOVRAN Na pobočju Učke v aprilu uspeva divji špargelj, okoli katerega se je z leti razvila prava gastronomska scena. Gostinci Lovrana v aprilu ponujajo različne specialitete na osnovi te divje rastline, spretnost pa sega tudi do sladic. Glavna atrakcija tega festivala je enodnevna zabava, na kateri se pripravi omleta iz 1000 jajc, 30 kilogramov špargljev in pancete, t.i. fritaja v veliki ponvi. Ta gastronomski dogodek spremlja kulturno-umetniški glasbeni program. Vabljeni! "4 ISLANDS MTB Croatia",15.-19.4.2025, KRK,RAB,CRES,LOŠINJ Ena izmed najlepših MTB dirk bo potekala po čudovitih kvarnerskih otokih - Krku, Rabu, Cresu in Lošinju. MITAS 4 islands MTB STAGE RACE je gorsko-kolesarska dirka z štirimi etapami, ki se bo začela v Baški, na otoku Krku, 15.4. in končala v Loparju, 19.4.2025. "EXPERIENCE CRIKVENICA", 26.4.-11.5.2025, CRIKVENICA Poiščite svojo najljubšo zgodbo v Crikvenici, kjer bodo pomladne barve s »Experience Crikvenica (Health & Outdoor)« še lepše. Ta zanimiv projekt Turistične skupnosti mesta Crikvenica bo povezoval zdravje, aktivnosti in rekreacijo na svežem zraku, gastronomijo in druženje vseh generacij.
RumenoeNavtikapred 27 dnevi
Pred kratkim se je zaključila regata RORC Caribbean 600, na kateri je slovenske barve zastopala jadrnica Karpo. Ekipa pod vodstvom 24-letnega Matica Vrečka je bila že na začetku nekoliko hendikepirana zaradi minimalne priprave in treninga. Kljub temu so se odlično borili na tej 600 nmi dolgi offshore regati, ki poteka okoli enajstih karibskih otokov. Karpo se je s svojo udeležbo in uspešnim zaključkom zapisala zgodovino kot prva slovenska ekipa na tej regati.​ Tehnične težave že na začetku Že na začetku je ekipa naletela na manjši zaplet. Zataknjena škota genove jih je stala dragocenih sekund, zaradi česar so startno linijo prečkali minuto prepozno. Kljub temu je bilo jadranje proti prvi obračalni točki odlično. S tacki so se borili proti konkurenci, a so jih kmalu dohiteli hitrejši regatniki, ki so startali za njimi. Med njimi so bile jadralske ikone, kot so Lucky, Balthasar in Leopard 3, ki so Karpo prehitevale z izjemnimi hitrostmi.​ Pri Green Islandu so z vetrom zavili proti Barbudi, kjer se je ekipa odločila za uporabo Code 0. V 22 vozlih vetra pri 120-stopinjskem kotu se je teorija hitro sesula in po eni uri plovbe se je jadro razklalo na pol.​ Dve uničeni jadri v enem dnevu Po začetnem navdušenju nad startom se posadka ni preveč obremenjevala s težavami. Pluli so z genovo, a je veter kmalu oslabel in obrnil na jugovzhod, kar je bila idealna smer za dvig genakerja. Med hitrim jadranjem so opazili razpoko v sprednjem robu genakerja. Hitro so ga spustili in odkrili, da je poškodba nastala zaradi razpoke v ojačitvi sprednjega roba. Matic, Nejc in Timi so se nemudoma lotili hitrostnega šivanja. Zašili so sprednji rob, polepili strgano platno in popravili še nekaj drugih razpok, ki bi lahko privedle do podobnega problema. Bojo pri Barbudi so obrnili še brez genakerja, nato pa ga kmalu dvignili. Proti Nevisu je bilo jadranje hitro. Z ugodnim valom in vetrom do 20 vozlov so dosegali odlične hitrosti, največja je bila 15,5 vozla. Izziv je bil pluti dovolj ostro, da bi obšli Nevis brez spuščanja genakerja. Ko se je spustila noč, jim je s trdim delom, natančnim trimanjem in krmarjenjem za las uspelo obpluti otok in izvesti gybe. Olajšanje je bilo neizmerno, saj jim je dobra odločitev glede časa obrata prinesla nekaj minut prednosti pred bližnjo konkurenco. Med plovbo proti Sabi je bil veter nepredvidljiv in sunkovit zaradi zavetrine otokov. Obremenitve so bile prevelike za štoper tacklina (sprednja vrv genakerja), ki je popustil, kar je povzročilo zorcanje in izgubo nadzora nad jadrnico. Med reševanjem situacije so genaker spustili v vodo, ki pa se je takoj za tem strgal. S tem so izgubili še drugo ključno jadro za jadranje z vetrom. Ostala sta jim le še genova in glavno jadro. Morala posadke je močno padla, saj je bilo težko sprejeti uničenje dveh relativno novih jader v enem dnevu. Napredek kljub izzivom z jadri Po jutranjem prebujanju so se člani posadke sprijaznili z dogodki prejšnjega dne in dosegli otok St. Barths. Med kratko plovbo z metuljčkom do St. Martina so izkoristili čas za urejanje barke, pospravljanje vrvi, praznjenje kaluže in pripravo kakovostnega obroka. Ta poteza je dvignila moralo, povečala energijo in jih pripravila na dolgo orco proti Guadeloupu. Zaradi strganih jader so pričakovali zaostanek, zato so se odločili vložiti maksimalen napor. V vetru med 15 in 20 vozli je hitrost močno odvisna od števila članov posadke na zgornjem robu jadrnice, ki s svojo težo stabilizira plovilo. Načrtovali so, da bo šest članov na ograjici, dva pa na zgornji postelji znotraj barke, pri čemer so se izmenjevali med počitkom in delom. Spanje v težki jadralski opremi na boku, medtem ko jih je občasno poškropil val, je bila zanimiva izkušnja. Naslednje jutro se je izkazalo, da so ta del odjadrali odlično in pridobili celo prednost pred konkurenco. Marko se je izkazal z odličnim krmarjenjem in taktičnimi odločitvami, zlasti pri izogibanju otoku Montserrat. Guadeloupe je znan po zahtevni vetrni senci, kjer lahko posadka glede na konkurenco pridobi ali izgubi. Taktično se na ta del niso najbolje pripravili. Proti večeru so se približali obali v upanju na ugodno termiko, vendar so šli preblizu obale in nemočno opazovali, kako so se štiri bližnje jadrnice odpeljale naprej. Da bi prekinili mučno situacijo, so vključili razvedrilno glasbo. Matic je prevzel obe škoti, skupaj z Gregom na krmilu pa sta se prebila skozi zadnji del šibkega vetra. Preostali člani posadke so sedeli na premcu in s svojo težo maksimalno prispevali k napredku. Veselili so se prihoda močnejšega vetra in se pripravili na nočno jadranje. Plovba proti Desiradeju je bila zahtevna zaradi popolnoma nestanovitnega vetra. Marko je z odlično taktiko znova prehitel dva konkurenta. Zaključek plovbe z nepozabnim sprejemom Zjutraj so obrnili proti Barbudi in si med sproščenim jadranjem z metuljčkom privoščili zaslužen počitek. Kmalu so jih obdale nevihte, ki pa jih zaradi strganega genakerja niso prestrašile. Nasprotno, navdušeno so izkoristili močne vetrove, ki so jih hitro ponesli proti obračalni boji in nato naprej proti Redondi.​ Sončni vzhod zadnjega dne je bil veličasten, posadka pa je z nestrpnostjo pričakovala prihod v cilj. Ob prihodu sta jih kot zmagovalce pozdravili dve spremljevalni plovili, kar je še okrepilo njihov občutek dosežka. Za piko na i so jih na pomolu organizatorji pričakali z zabojem piva, kar je bil popoln zaključek te zahtevne regate.​ Po zaključku regate je skiper Matic Vrečko opisal svoje vtise: »Regata je bila organizirana na izjemno visokem nivoju. Še posebej me je navdušila medijska pokritost dogodka. Fotografirali so nas med pripravami, po startu iz helikopterja in ob prihodu na cilj. To je še dodatno poudarilo občutek dosežka. Zavita ruta regate je bila odlična, saj je omogočala številne spremembe smeri jadranja. Kot skiper sem prvič sodeloval na 600 milj dolgi regati. Ponosno lahko rečem, da se je naša ekipa izkazala tako pri pripravah kot pri sami izvedbi. Seveda je vedno prostor za izboljšave, naše rezerve nam je lepo pokazal Ross Applebey na jadrnici Emily.« Ekipa Karpo je po 3 dneh, 21 urah in 35 minutah jadranja končala regato na odličnem petem mestu v skupini IRC 2 (od 18 jadrnic) ter na 23. mestu v skupni razvrstitvi IRC (od 53 jadrnic). V IRC 2 je s prepričljivo prednostjo slavila ekipa Team Scarlet on Emily, ki je prav tako tekmovala z Elanom 450. Njen skiper Ross Applebey je s to zmago dosegel že svoj deveti naslov in je daleč najuspešnejši skiper te regate. Drugo mesto je osvojila ekipa Mojito, tretje pa El Ocaso, obe na J 122. Najhitrejša jadrnica regate je bila Juan K 27M Lucky s skiperjem Bryanom Ehrhartom, po korigiranem času v IRC pa je zmago slavila Volvo Open 70 Tschuss 2 s Christianom Zuglom. Ekipa Karpo se v prihodnjih dneh podaja na povratno plovbo čez severni Atlantik proti Azorom, kjer jih čaka razgibano vreme. Dogajanje lahko spremljate na njihovih družbenih omrežjih: https://www.facebook.com/karposailing https://www.instagram.com/karposailing Če si želite doživeti jadralsko izkušnjo na Karpo, je še nekaj prostih mest za offshore jadranje na relacijah: Malaga – Sardinija in Sicilija – Zakintos. Več informacij najdete na https://www.karpo.si/projekt-mediteran .

ponedeljek, 3. marec

RumenoeNavtikapred 28 dnevi
Navigator Ptuj group vabi, da se jim pridružite na največjem avstrijskem sejmu navtike in navtične opreme v Tullnu pri Dunaju, BOOT TULLN Austria 2025, in sicer ta teden, 6. 3. do 9. 3. 2025. Na sejmu bo razstavljalo 320 razstavljavcev iz kar 24 držav, kar sejem postavlja med regijsko najpomembnejše in najbolje založene. Na njihovem razstavnem prostoru si boste lahko ogledali dve premieri – večkrat nagrajenega QUARKEN 27 T TOP, ki je prejel tudi nagrado za evropsko plovilo leta ter popolnoma prenovljen vrhunski rib Nuova Jolly Prince 24 Exclusive. Prav tako bo na ogled njihov best seller te sezone, AS Marine 22 GL. Ne zamudite priložnosti in si še pred začetkom sezone rezervirajte vaše plovilo! Ponudili vam bodo tudi ekskluzivne sejemske popuste na plovila in izvenkrmne motorje. Za vstopnice jih lahko kontaktirate na +386 40 440 460 ali info@navigator-ptuj.si .