Vir: eNavtika

četrtek, 25. september

RumenoeNavtikapred 83 dnevi
Pravkar se je odprl Rijeka Boat Show, najstarejši navtični sejem na Hrvaškem. Kaj vse je predstavljeno na sejmu si lahko pogledate v fotogaleriji. Več v naslednjih prispevkih. {gallery}rijeka-boat-show-2025-foto{/gallery}
RumenoeNavtikapred 84 dnevi
Na letošnjem navtičnem sejmu v Genovi je ZAR Formenti premierno predstavil svojo najnovejšo kreacijo – Imagine 115. Gre za največje in najbolj prestižno plovilo v njihovi liniji, ki je s svojo kombinacijo športne zmogljivosti, prestiža in udobja na ravni večjih jaht takoj navdušilo navtično javnost. Kot uradni zastopnik znamke ZAR Formenti v Sloveniji vam v Moto-Nautiki z veseljem omogočamo naročilo in predstavitev modela ZAR Imagine 115. Popolna kombinacija udobja in uporabnosti Imagine 115 je namenjen tako dnevnim izletom z večjo družbo kot tudi večdnevnim križarjenjem. V notranjosti se nahajata dve prostorni kabini z zakonskimi posteljami, opremljeni z udobnimi memory foam ležišči, ločena kopalnica in velik tuš prostor s steklenimi vrati. Velika krmilna konzola s športnima sedežema, veliko panoramsko okno in ogromen karbonski hard-top ustvarjajo prijetno in varno okolje tudi pri daljših plovbah. Zunanjost dopolnjuje razkošna oprema: dvojne kopalne ploščadi, stranski dostopi s fiberglas podesti, električni vitel z inox sidrom, več con LED osvetlitve in kakovostno oblazinjenje s premičnimi naslonjali. Prostornost kokpita ponuja dovolj prostora za druženje, obedovanje ali sproščanje na soncu. Moč in zmogljivosti na odprtem morju ZAR Imagine 115 je zasnovan za motorni razpon med 850 in 1000 KM , kar zagotavlja vrhunske pospeške in končno hitrost do 55 vozlov . Zahvaljujoč večstopenjskemu dnu in osmim zračnim komoram plovilo zagotavlja stabilnost, odlično lego v valovih in varno plovbo tudi v zahtevnejših pogojih. Z velikim rezervoarjem za gorivo (880 litrov) in posodo za sladko vodo (220 litrov) Imagine 115 omogoča brezskrbne daljše plovbe, medtem ko sodobna elektronika Garmin in zmogljiv Fusion avdio sistem poskrbita za varnost in zabavo na krovu. Opcije za popolno personalizacijo Že standardna oprema ponuja izjemno veliko, toda ZAR Formenti omogoča bogat seznam dodatkov za tiste, ki želijo popolno personalizacijo. Med opcijami so klimatska naprava, dizelski generator, indukcijska kuhalna plošča v kokpitu, solarni paneli, zmogljivejša elektronika Garmin z AIS sistemom, izboljšan zvočni paket Fusion in tudi ledomat . Na voljo je tudi nadgradnja krovne obloge iz Flexiteeka v naravni tik, kar dodatno poudari prestiž plovila. Specifikacije ZAR Imagine 115 Dolžina (z motorji): 11,84 m Širina z tubusi: 3,67 m Teža praznega plovila: cca. 5.200 kg Največja moč motorjev: 1000 KM (priporočeno) Najvišja hitrost: do 55 vozlov Kapaciteta goriva: cca. 880 l Kapaciteta sveže vode: cca. 220 l Največja kapaciteta: 16 oseb (kategorija C) oz. 10 oseb (kategorija B) ZAR Imagine 115 ni le novo plovilo – je vizija prihodnosti RIB-ov , ki združuje moč, prestiž in udobje na najvišji ravni. Svetovna premiera v Genovi je pokazala, da bo Imagine 115 postal referenčni model v razredu velikih RIB plovil, Moto-Nautika pa je ponosna, da ga lahko predstavlja slovenskim navtikom. Za več informacij in svetovanje glede plovila ZAR Imagine 115 vas vabimo, da obiščete naš salon na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž , nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali na +386 31 300 903 za plovila. Preverite našo ponudbo na www.moto-nautika.com in www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska!
RumenoeNavtikapred 84 dnevi
Med 22. in 26. oktobrom 2025 bo v Biogradu na Moru ponovno zaživel največji navtični dogodek v regiji – Biograd Boat Show, kjer bo Moto-Nautika tudi letos poskrbela za bogato in izjemno privlačno predstavitev vrhunskih plovil ter navtičnih novosti. V sproščenem obmorskem vzdušju bodo obiskovalci lahko iz prve roke spoznali najnovejše modele prestižnih blagovnih znamk in si ogledali plovila v vodi in na kopnem ter se posvetovali s strokovnjaki. Premiera Grand D950 – zvezda letošnjega sejma Posebno pozornost bo tokrat zagotovo pritegnila premiera modela Grand D950 , ki bo svojo moč, eleganco in prostornost prvič predstavila prav na vodi v Biogradu. Gre za čoln, ki navdušuje tako s svojo zmogljivostjo kot z udobjem in prostorsko razporeditvijo – brez dvoma bo eden najbolj fotografiranih in obiskanih modelov sejma. Čeprav je bil D950 razvit kot 14-osebni taxi RIB, njegova vsestranskost omogoča uporabo tudi za potapljanje, ribolov, raziskovanje ali profesionalne servisne naloge. Več informacij: Grand D 950 Ranieri Next 255 LX – italijanska eleganca Ena izmed osrednjih atrakcij letošnjega razstavnega prostora bo zagotovo Ranieri International Next 255 LX , vsestranski model, ki s svojo dolžino, prostorno kabino in izjemno zasnovo cilja na najširši krog navtičnih navdušencev. Ta čoln s svojo športno silhueto in prepoznavnim “Made in Italy” dizajnom dokazuje, zakaj je Ranieri International ena najhitreje rastočih blagovnih znamk v Evropi. V kokpitu nudi dovolj prostora za druženje, sončenje ali obedovanje, pod palubo pa ponuja presenetljivo prostorno kabino, opremljeno z ločenim toaletnim prostorom – redkost v tem velikostnem razredu. Izjemna stabilnost na vodi in odzivnost pri vožnji omogočata, da je plovilo enako primerno za dnevne izlete kot tudi za večdnevna križarjenja. Več informacij: NEXT 255 LX Grand G850 in Next 275 Ob premieri novega modela bo na vodi zasijal tudi izjemno priljubljeni Grand G850 v edinstveni črno-beli barvni kombinaciji. Za ljubitelje italijanskega dizajna in naprednih rešitev pa bo na ogled tudi Ranieri Next 275 , ki s svojo moderno obliko, premišljeno razporeditvijo in udobjem vabi tako družinske kot tudi bolj športno usmerjene navtike. Na kopnem: modeli za vsak navtični okus Na razstavnem prostoru Moto-Nautike bodo obiskovalci lahko pobližje spoznali številne zanimive modele. Med njimi izstopa že omenjen Ranieri Next 255 . Ob njem se bosta prvič predstavila tudi Grand G680 , športno-družinski čoln, ki postaja eden najbolj iskanih v svojem razredu, in Ranieri Cayman , nov predstavnik v segmentu napihljivih plovil, ki obljublja dinamično vožnjo in vrhunsko stabilnost. Kvalitetni tenderji Za vse, ki jih zanimajo kompaktnejši čolni, bosta razstavljena tudi Grand G340 in Grand S300L – dva manjša, a izredno kakovostna modela, ki sta idealna tako kot pomožna čolna kot tudi za samostojno uživanje na vodi. S svojo robustnostjo, funkcionalnostjo in vrhunsko izdelavo navdušujeta vse, ki iščejo vsestranskost na majhnem prostoru. Več informacij: Tenderji na Moto-Nautiki Vabljeni na razstavni prostor Moto-Nautike Moto-Nautika bo tudi letos na Biograd Boat Showu dokazala, da je s svojo ponudbo, strokovnostjo in individualnim pristopom eden ključnih igralcev na navtičnem trgu v regiji. Naši predstavniki vam bodo z veseljem svetovali glede nakupa, konfiguracije in dodatne opreme, obenem pa boste lahko izkoristili tudi sejemske ugodnosti in ekskluzivne ponudbe. Za vse navtične navdušence bodo na sejmu odprta tudi prednaročila plovil znamk Grand Boats, Ranieri International, Zar Mini, Zar Formenti in Sessa Marine za sezono 2026. Vabimo vas, da nas obiščete med 22. in 26. oktobrom v Biogradu na Moru in se prepričate, zakaj nas številni ljubitelji plovbe izberejo kot svojega zaupanja vrednega partnerja v navtiki. Za vse informacije in nasvete vas vabimo, da nas obiščete v našem salonu na naslovu Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž, ali nas pokličete na 02 629 04 00 (odzivna št. #2) ali +386 31 300 903 za plovila. Oglejte si našo ponudbo tudi na www.moto-nautika.com ali www.motonautika-shop.com . Veselimo se vašega obiska!

sreda, 24. september

RumenoeNavtikapred 84 dnevi
Na začetku jeseni Gat Karolina Riječka tradicionalno postane gostitelj Rijeke Boat Show, največjega in najstarejšega navtičnega sejma v nekdanji državi in ​​širše. Od ustanovitve leta 1984 se nenehno razvija v dogodek velikega pomena za gospodarstvo in turizem Reke in regije. Na tiskovni konferenci, ki je bila na predvečer sejma, je bil napovedan bogat program, ki bo tudi letos združil podjetnike, poslovneže in vse ljubitelje navtike, inovacij in pomorstva. Sejem je letos popolnoma razprodal svoje razstavne kapacitete, zato bo svoje izdelke predstavilo več kot 100 razstavljavcev. Od 25. do 28. septembra obiskovalce čakajo atraktivna plovila, novi tehnološki dosežki in svetovne premiere, zato organizatorji upravičeno pričakujejo velik odziv občinstva. Županja Iva Rinčić je prva spregovorila z mediji in odprla konferenco: »Sejem ladij na Reki je pravi primer sinergije in povezovanja zgodovine, tradicije in izkušenj s prihodnostjo. Pred 300 leti je bila Reka svobodno pristanišče, ki je odpiralo svoja vrata trgovini, kapitalu in industrijskemu razvoju. Stoletja je bila središče ladjedelništva in širjenja svojega vpliva. Skupni imenovalec vseh teh pomembnih trenutkov za Reko je morje in prav to velja tudi za ta dogodek. Danes, v 21. stoletju, dogodki, kot je sejem plovil na Reki, kažejo, da se tradicija lahko in mora preoblikovati v vizijo prihodnosti.« O pomenu sejma za turizem je spregovorila Antonija Kardum , vodja informiranja in tržnih raziskav pri Turistični skupnosti Reke. Poudarila je, da navtični sejem Rijeka prispeva k podaljšanju turistične sezone in prepoznavnosti Reke na svetovnem navtičnem zemljevidu: »Promocija kakovostnih dogodkov, kot je navtični sejem Rijeka, je ena od prioritet Turistične skupnosti Reke, njegova izvedba v posezoni pa prispeva k uresničevanju načrta razvoja turizma – preoblikovanju Reke v celoletno destinacijo. Dejstvo, da se dogodka udeležuje vse več tujih razstavljavcev, govori o njegovem razvoju in mednarodnem pomenu, hkrati pa Reko pozicionira kot prepoznavno destinacijo na svetovnem navtičnem zemljevidu.« Namestnik župana Toni Štimac je poudaril pomen obstoja takšnega navtičnega sejma v konkurenci z regionalnimi in svetovnimi dogodki: »Sejem, ki preživi na zahtevnem mednarodnem trgu, si zasluži pohvalo in zahvalo vsem, ki so sodelovali pri njegovi organizaciji. Prihod podjetij iz Kitajske in drugih držav je znak, da je sejem prepoznan po vsem svetu.« Konferenci se je tako kot lani pridružil kapitan pristaniške uprave Rajko Jurman , ki je v svojem govoru še posebej izpostavil vlogo malih ladjedelničarjev in inovacije v navtični tehnologiji: »Izvedba sejma v središču reškega pristanišča povečuje prepoznavnost navtičnih izdelkov in malim ladjedelničarjem ponuja priložnost, da predstavijo svoja dela. Obiskovalci lahko pričakujejo tudi nove tehnologije in inovacije v ladjedelništvu, zato vabimo vse prebivalce Reke in županije, da pridejo in se na lastne oči prepričajo o trudu, vloženem v ustvarjanje vsebin na plovilih.« Zadnji, ki je spregovoril pred mediji, je bil Ivan Črnjarić , direktor tega dogodka, ki se je zahvalil vsem partnerjem in poudaril skupno vlogo pri ustvarjanju sejma: »V tem projektu smo vsi gostitelji – mesto, županija, turistična skupnost, pristaniška uprava in mi kot organizatorji. Skupaj želimo najboljše za to mesto in regijo. Ko smo pred sedmimi leti prevzeli odgovornost za Riješki navtični sejem, smo verjeli v njegov potencial, da postane največji navtični sejem na Hrvaškem in v regiji. S podporo številnih partnerjev in sponzorjev dokazujemo, da je mogoče doseči tudi tisto, kar se na prvi pogled zdi nerealno. Z mojo ekipo radi sledimo vizijam in sanjam, in prav tako nastajajo uspešni projekti.« Reški navtični sejem ima tradicijo, dolgo več kot štiri desetletja, in združuje razstavljavce iz Hrvaške in sveta. Obiskovalcem ponuja bogato vsebino, od majhnih plovil, ki so na voljo širši javnosti, do luksuznih jaht, z atrakcijami, kot so svetovne premiere in mednarodni razstavljavci. Poseben vrhunec letošnje izdaje je prihod kar štirih kitajskih podjetij, ki bodo svoje izdelke razstavljala na Reki na skupni stojnici, z ambicijo nadaljnje širitve v prihodnosti. Poleg tega bo na sejmu predstavljena tudi svetovna premiera – 5-metrsko plovilo turškega proizvajalca NK Marin, cenovno ugodno in visokokakovostno, kar še dodatno potrjuje rast in ekskluzivnost dogodka. Na sejmu se bo predstavila tudi slovenska blagovna znamka litijevih baterij letos kar z dvema novostma. Ogledati si bo možno baterijo BlueCell 314Ah 12,8 V , z izjemno kapaciteto 4 kWh v majhnem ohišju dolžine 48 in širine 17 cm, ter prvo natrijevo baterijo s kapaciteto 100 Ah pri napetosti 12V.  Na sejmu bo možnost nakupa baterij po posebnih promocijskih cenah. Slavna otvoritev je predvidena za četrtek, 25. septembra, ob 11. uri, sejem pa bo odprt do nedelje, 28. septembra. Odpiralni čas je vsak dan od 10. do 19. ure, razen ob nedeljah, ko se sejem zaključi ob 18. uri. Vstopnina znaša simboličnih pet evrov, medtem ko je za otroke, mlajše od 12 let, vstop prost.

torek, 23. september

RumenoeNavtikapred 85 dnevi
Sidrišče v zalivu Aisari je bilo bolj valovito, kot sem si obetal zvečer glede na zavetrno lego in položaj med otoki. V zaliv so med otoki prihajali ostanki dolgih oceanskih valov in barko z boka celo noč kar občutno zibali, zato sva se z Zlato naslednji dan zjutraj preselila na južno stran otoka Aore, v zavetrje rajskega otoka in resorta Ratua. Na spletu sem videl informacijo, da so jadralci v restavraciji v resortu dobrodošli, a ko sva se dopoldne želela dogovoriti za večerjo, nama je upravnik rekel, da imajo nove lastnike in ti zdaj ne dovolijo obiska zunanjih gostov v restavraciji. Otok je v mojih očeh postal malo manj rajski. Nasproti Ratue je na Aoru lepo urejen misijon s srednjo šolo za dijake s celega Vanuatuja. Tja sva se z Zlato po spodletelem obisku Ratue odpravila s čolnom in med sprehodom na priložnostni tržnici pod drevesi od domačinov kupila nekaj pomel, za obogatitev najine prehrane z vitamini. Miren zaliv na jugu Aoreja nama je bil všeč, zato sva tam ostala nekaj dni in se po zalivu potepala tako po kopnem kot po morju. Mirna voda v zalivu (in Zlata na vitlu) pa mi je omogočila tudi plezanje na jambor. Na vrh jambora sem moral, da sem namestil novo vetrnico na vetrni instrument, da bomo vedeli, kako hitro piha veter okoli barke. Prejšnjo vetrnico mi je odpihnil viharni veter na Novi Zelandiji. Po laguni sva se z Zlato odpravila s čolnom iz radovednosti, kakšne so plaže na drugi strani otoka Ratua. Lepe so in tam sva se srečala z mogočnimi ležečimi drevesi. En dan sem se s popoldanskega teka vrnil z vrečo sadja. Ko sem šel s plaže proti gozdu, je bila pot zagrajena z ograjo. Domačina sem videl na vrtu pred hišo in ga prosil, da sem šel lahko preko njegovega dvorišča do gozdne poti. Čez dobre pol ure sem se vrnil in s prijaznim domačinom in njegovo ženo sem se zapletel v pogovor, na koncu pa sta mi za popotnico dala s seboj vrečo sadja, ki sta ga na hitro nabrala na vrtu pred hišo. Naslednje jutro sva šla z Zlato na malo daljši sprehod po otoku Aore in pri domačiji, kjer sem včeraj dobil sadje, pustila vrečo s piškoti in jabolki. Moža in žene ni bilo doma, so pa zato bili doma otroci in na podlagi njihovega vriskanja, ki se je razlegalo iz hiše po najinem odhodu, sklepam, da vsebina vreče najbrž ne bo dočakala vrnitve njihovih staršev domov. Četrti dan je bil brez oblačka na nebu. Postalo je vroče, soparno in nobene sapice ni bilo na spregled, zato sva popoldne dvignila sidro in s pomočjo motorja odplula na drugo stran otoka in si s premikanjem barke ustvarila nekaj vetra, da je bilo lažje prenašati vročino. Ustavila sva se pred mestom Luganville na jugu Spiritu Santa. V resortu ob obali, kjer sva sidrala, sva si zvečer privoščila nekaj razvajanja. Večer sva preživela v družbi geka, kokosovega piščančjega karija in hamburgerja. Zlata pravi, da je treba pokusiti tudi lokalno hrano in jaz sem zato jedel lokalni hamburger in pil lokalno kokakolo. Večerja v restavraciji je bila na koncu cenejša od 100 litrov vode, ki sva jo popoldne v istem resortu kupila in iz pipe natočila v kantice ter prenesla na barko in pretočila v vodni rezervoar na barki. < Sever Malekule Nadaljevanje 7.10.2025 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš

ponedeljek, 22. september

RumenoeNavtikapred 86 dnevi
V konkurenčnem okolju raziskovalnih jaht Bering Yachts še naprej premika meje z modeli, ki združujejo praktičnost in privlačnost. Bering 110 se pojavlja kot premišljena evolucija, ki je rezultat 33,1-metrskega plovila, ki daje prednost prostoru, ne da bi pri tem žrtvovalo robustne zanesljivosti, po kateri je znan Bering. V dinamičnem svetu raziskovalnih jaht Bering Yachts predstavlja Bering 110 – povsem nov model, ki uvaja posodobljeno linijo superjaht. Izdelana kot moderna, prava raziskovalna jahta, se odlikuje s svojo osupljivo zunanjostjo ter vrhunsko zmogljivostjo, tehničnimi specifikacijami in udobjem na krovu. Zunanjost Bering 110 je bila razvita v sodelovanju z Red Yacht Design. Ta superjahta, ki se ponaša z dosegom, ki presega 5000 navtičnih milj, je zgrajena za tiste, ki sanjajo o raziskovanju sveta brez meja. Brezhibno združuje avtonomijo in zanesljivost robustnega plovila z estetiko, prostornino in stopnjo udobja, ki so sinonim za superjahte. Zgrajena za dolge pustolovščine Bering 110 je zasnovana za dolga potovanja, saj ima jeklen izpodriven trup in aluminijasto nadgradnjo, ki zagotavlja stabilnost in učinkovitost v različnih morjih. Poganjata jo dva motorja Caterpillar C18 (vsak s 715 KM), ki omogočata udobno križarjenje s hitrostjo 10 vozlov in največ 12 vozlov pri polovični obremenitvi. Z dosegom, ki presega 5000 navtičnih milj, ter 47.000-litrsko prostornino za gorivo in 6500 litri sladke vode, je ta jahta pripravljena na oddaljena raziskovanja. Zaradi njenega izpodriva 317 metričnih ton in ugreza 2,4 metra je okretna, a robustna, idealna za plitvo vodo ali pustolovščine na odprtem oceanu. Splošne tehnične lastnosti B110: Skupna dolžina: 33,1 m Širina: 8,17 m Ugrez (polna obremenitev): 2,4 m Izpodriv (polna obremenitev): 317 metričnih ton Bruto tonaža: 299 bruto ton Prostornina rezervoarja za gorivo: 47.000 l Sladka voda: 6.500 l Potovalna hitrost: 10 vozlov Največja hitrost (polovična obremenitev): 12 vozlov Doseg (pri 10 vozlih): več kot 4.000 navtičnih milj Motorji: 2 x Caterpillar ® C18 715 KM Namestitev: 10 gostov + 5 članov posadke Udobje v notranjosti Zasnova B110 izstopa po svoji praktičnosti. Asimetrični salon je povečan za meter širine in ga spremeni v kvadraten, jahti podoben prostor, ki spominja na 50-metrsko plovilo – idealen za sproščanje ali zabavo. Na glavni palubi se nahajajo sprednja kuhinja, prostorna lastnikova kabina s klasično postavitvijo in štiri kabine za goste, ki jih dopolnjujejo ločeni prostori za petčlansko posadko. Odprta paluba za čolne omogoča prilagoditve z zložljivim pohištvom, medtem ko se prostoren flybridge na prvem krovu ponaša z jacuzzijem in barom, kar izboljšuje bivanje na prostem. Prostoren kokpit ponuja veliko prostora za jedilnico na prostem, bar in sedeže, kar je idealno za druženja. Klub na plaži lahko služi kot telovadnica, savna ali počivališče – ​​ali pa se spremeni v skladišče za dolge odprave. Ta prilagodljivost ustreza lastnikom, ki cenijo tako pustolovščine kot počitek, ne glede na to, ali križarijo več tednov ali plovilo oddajajo. Široki hodniki zagotavljajo udobno gibanje, tudi med dolgimi plovbami, zaradi česar je vsak prehod lahkoten. Ogromna shramba podpira neodvisnost do štiri tedne na morju, saj vsebuje bistvene stvari za 10 gostov in 5 članov posadke. Sprednja paluba doda še eno dimenzijo zunanjega prostora, celotna zasnova pa poudarja ergonomijo – vse je postavljeno za lažje plovbo med dolgimi plovbami. »Z Bering 110 smo želeli združiti drzen duh raziskovanja z eleganco superjahte. Zgrajena je tako, da gre kamor koli na svetu, hkrati pa ponuja toplino in udobje pravega doma na morju,« Fatih Sürekli, generalni direktor Red Yacht Design. Kjer se zmogljivost sreča z namenom Bering 110 ni glamur – je zmogljiva križarka, ki združuje robustnost ekspedicijske jahte z elegantnimi linijami superjahte. Z 299 bruto tonami in 8,17-metrsko širino je kompaktna, a hkrati impozantna, z ekonomičnim delovanjem in sposobnostjo doseganja katerega koli kotička sveta. Ne glede na to, ali gre za zasebno lastništvo ali najem, je njena zasnova namenjena tistim, ki cenijo zmogljivost pred bahaštvom, saj ponuja jahto, ki je hkrati dom na vodi in plovilo za pustolovščine.
RumenoeNavtikapred 86 dnevi
Po neobetavni vetrni napovedi je jadralce na slovenski obali pričakal zares lep konec tedna in odlični pogoji za izpeljavo šestih odprtih državnih prvenstev. JK Pirat je organiziral DP za razrede 470, 420 in fireball, JK Burja za razreda ILCA 4 in ILCA 7, JK Jadro pa za najmlajše na optimistih. JK Pirat je gostil 27 dvočlanskih posadk, prvenstvo pa so uspešno zaključili z odjadranimi vsemi devetimi predvidenimi plovi. Naslove državnih prvakov so si razdelili: Razred 420 Lina Sorta / Filip Valjavec – JK Pirat Rok Kovačič / Lara Božič – JK Pirat / JK Olimpic Jean Jakob Veznaver, Kristian Petaros – JK Pirat Razred 470 Tina Mrak / Teo Gerželj – JK Pirat Martin Fras / Mija Škerlavaj – JK Pirat Miran Guštin, Alenka Hočevar – JK Pirat Razred Fireball Marko Kocjaničič / Matic Kavčič – JK Olimpic / JK Fireball Marko Volk / Lara Bastar – JK Fireball Barbara Kraigher / Rok Volk – JK Pirat / JK Fireball V Izoli se je v odprti kategoriji ILCA 4 in ILCA 7 zbralo skupaj 26 jadralk in jadralcev, državni naslovi pa so razdeljeni takole: ILCA 7: Luka Zabukovec - JK Jadro Mark Rodica - JK Burja Benjamin Aganovič - JK Burja V razredu ILCA 7 je kot edino dekle jadrala tudi Alenka Valenčič (JK Burja) in končala 4. absolutno. ILCA 4 skupno Hana Lukas Oven - JK Burja Gaja Kuhelnik Karo - JK Burja Paskal Sinožič - JK Burja ILCA 4 dekleta Hana Lukas Oven - JK Burja Gaja Kuhelnik Karo - JK Burja Polona Popit Krušnik - JK Ljubljana ILCA 4 fantje Paskal Sinožič - JK Burja Matej Čotar - JK Burja Tine Koprivec - JK Burja ILCA 4 U16 dekleta Gaja Kuhelnik Karo - JK Burja Polona Popit Krušnik - JK Ljubljana ILCA 4 U16 fantje Matej Čotar - JK Burja Martin Fabjan - JK Olimpic Vladimir Kovačič - JK Ljubljana Trener Matija Čok: “Državno prvenstvo v odlični organizaciji JK Burja in v lepih, poletnih pogojih je zaključeno in uspeli smo izpeljati vseh devet plovov. Naši jadralci so zelo dobro jadrali, še posebej bi s trenerjem Jakobom Božičem pohvalila fante, ki trenirajo v ILCA 6, pa so tokrat nastopili v ILCA 7, ter Alenko, ki se je zelo dobro borila s starejšimi fanti v ILCA 7. Novembra nas čaka še EP ILCA 6, tako da nadaljujemo s treningom.” JK Jadro Koper je gostil najštevilčnejšo floto, kar 71 optimistov iz petih držav. Naslovi državnih prvakov so razdeljeni takole: Fantje Zlata kolajna: Mihael Zobec - JK Olimpic Srebro: Gordii Yazykov - JK Pirat Bron: Lan Černac Škofic - JK Pirat Dekleta Zlata kolajna: Lara Aurora Hummel - JK Jadro Srebro: Ida Falatov - JK Čupa Bron: Zoja Ribarič - JK Pirat Fantje U12 Zlata kolajna: Emanuel Fusil - K Pirat Srebro: Mitja Zobec - JK Olimpic Izola Bron: Leon Iungwirth - JK Jadro Koper Dekleta U12 Zlata kolajna: Brina Kuhelnik Karo JK Burja Srebro: Iva Šarič Travljanin JK Pirat
RumenoeNavtikapred 86 dnevi
Uroš Kraševac je včeraj popoldne zaplul v Biskajski zaliv in se skupaj z 90 jadralci podal na regato Minitransat, solo prečkanje Atlantika v najmanjših regatnih jadrnicah registriranih za oceansko plovbo, ki merijo vsega 6,5 m. Regata Minitransat je razdeljena na dve etapi. Prva se začne pred francoskim pristaniščem Les Sables d'Olonne in zaključi pred pristaniščem Santa Cruz de la Plama na Kanarskih otokih. Po nekajdnevnem počitku jadralci začnejo s prečkanjem Atlantika in plujejo proti pristanišču Saint Francois na otoku Guadeloupe. Skupno bodo morali prepluti 4050 nmi oziroma 7500 km. Uroš Kraševac pluje na jadrnici Ashika II in tekmuje v razredu Proto. Včeraj je začel izjemno dobro in pluje na četrtem mestu. Vremenske razmere v Biskajskem zalivu so izjemno zahtevne. S severozahoda se približuje orkan Gabriella. Jure Jerman, vremenoslovec in jadralec, ki spremlja Uroša na regati, predvideva, da bo orkan zgrešil floto, bo pa zelo spremenil razmere. Vzhodni vetrovi bodo popustili in napredovanje proti jugozahodu bo naporno. Jure je Urošu pripravil dva scenarija za uspešno plovbo. Prvi predvideva, da bo orkan zgrešil floto, drugi pa ne. Urošu je dejal: »V primeru, da na radijski postaji slišiš besedo Gabrielle, potem poberi denar in pobegni.« Uroš Kraševac pluje z litijevimi baterijami BlueCell Uroš Kraševac je svojo jadrnico Ashika opremil z dvema litijevima baterijama BlueCell 200 Ah 12,8 V . Teža posamezne baterije znaša zgolj 17 kg, v vsaki pa je 2,5 kWh električne energije. Uroš potrebuje elektriko za radijsko postajo, ki je edina njegova povezava z organizatorjem regate in drugimi tekmovalci ter avtopilota, ki mu omogoča prepotreben počitek in spanje v intervalih. Baterije se polnijo s pomočjo dveh 110W solarnih panelov BlueCell in vodnega generatorja, ki ga vključi, ko sončni paneli ne proizvajajo dovolj energije.

petek, 19. september

RumenoeNavtikapred 89 dnevi
Po uspešni lanski izvedbi novega formata bo tudi letos večina jadralskih državnih prvenstev izpeljanih na isti konec tedna. Od danes do nedelje tako trije slovenski obmorski klubi - JK Pirat Portorož, JK Burja Izola in JK Jadro Koper gostijo jadralce šestih razredov, in sicer: JK Pirat razrede 470, 420 in fireball JK Burja razreda ILCA 4 in ILCA 7 JK Jadro razred optimist Spomnimo - državno prvenstvo za jadralce na deski je Klub jadralcev na deski BUM Koper organiziral že maja, državno prvenstvo za ILCA 6 pa bo izpeljano v okviru Martinove regate med 7. in 9. novembrom 2025. Zadnje prijave so se v vseh treh klubih zaključile; JK Pirat gosti 54 jadralcev, JK Burja 26 in JK Jadro 141 optimistov, ki so tudi najštevilčneje zastopan razred teh odprtih državnih prvenstev. Na slovenski obali je za ta konec tedna napovedan šibek veter, organizatorji in jadralci pa upajo na popoldanski maestral. Odprta državna prvenstva bodo končana v nedeljo, ko bomo, upajmo, razglasili državne prvake 2025
RumenoeNavtikapred 90 dnevi
V zalivu Velo žalo na jugovzhodni strani otoka Palagruža so na globini 9m našli neeksplodirano letalsko bomo iz druge svetovne vojne. Neeksplodirana letalska bomba je ležala na morskem dnu, med skalami na jugozahodni strani otoka, kjer se običajno zasidrajo plovila, ki priplujejo na otok. K sreči, do sedaj noben navtik ni spustil sidra na staro bombo in je aktiviral. Po odkritju bombe so na otok pripluli potapljači proti eksplozijske specialne policijske enote iz Splita. Po ogledu te skoraj 2 m dolge bombe, so ugotovili, da varna odstranitev bombe, ki je ležala na globini 9m, ne bo mogoča. Zato so se odločili da se bombo uniči s kontrolirano detonacijo. Zato so predvčerajšnjim ob 15.15 uri razstrelili. Po poročilih policijske enote pri detonaciji ni prišlo do nikakršnih poškodb, razen morskega dna. Natančna lokacija: Palagruža Foto: posnetek zaslona
RumenoeNavtikapred 90 dnevi
Majhen otok sv. Andreja v Puljskem zalivu je od začetka tega meseca ponovno odprt za javnost. Ohranja zanimive zgodovinske stavbe ter dolgo in burno preteklost. Manj kot dva kilometra od središča Pulja je otoček sv. Andreja zgodovinski varuh Puljskega zaliva, kraja z dolgo in bogato zgodovino, ki je bila do nedavnega zavita v mistiko. Dostop do otoka je bil do sedaj prepovedan, v začetku tega meseca pa je bila ta prepoved dokončno odpravljena. Obisk je mogoč na lastno odgovornost. Vstop na otok je bil do sedaj prepovedan zaradi številnih nevarnosti. Ladjedelnica Uljanik ga je dolgo časa uporabljala za odlaganje kovinskih delov ladij in odpadnega železja, kar je povzročalo požarno ogroženost. Ker otok dolgo ni bil v uporabi so na njem tudi ostanki vodnjakov v katere bi lahko eventualni obiskovalci lahko padli. Dele ladij so sedaj končno odstranili in zavarovali nekatere nevarne dela. S tem je omogočen dostop na otok, ki pa je še vedno ni varen. Obiščete ga lahko le na lstno odgovornost. Otok Sveti Andrija v zaluvu luke Pula, je majhen otok v neposredni bližini nove marine Polesana. Njegova površina je približno 36 tisoč kvadratnih metrov, njegova obala pa je dolga približno 1200 metrov. Njegova najvišja nadmorska višina je le 24 metrov. Ker pa se nahaja v puljskem akvatoriju, se včasih zdi večji od svojih dejanskih dimenzij. Na otoku je nekaj pomembnih stavb, med njimi ruševine bizantinske cerkve po kateri je otok tudi dobil ime. Druga večja zgradba je avstro-ogrska trdnjava, ki jo je zgradil Kaiser Franz, v bližini pa so še ostanki potopljene ladje Viribis Unitis, ki so jo leta 1918 potopili italijanski pomorski diverzanti.