Vir: eNavtika

petek, 13. september

RumenoeNavtikapred 68 dnevi
Javno podjetje Okolje Piran obvešča, da podaljuše rok za oddajo vlog za dodelitev 242 prostih priveznih mest v Kanalu svetega Jerneja. Interesenti za privezna mesta, namenjena plovilom dolžine do največ 8,5 metra, lahko po novem oddajo vloge do 20. oktobra 2024. Celotno besedilo razpisa je dostopno na spletni strani Okolja Piran: Javni poziv za privezna mesta v Kanalu sv. Jerneja
RumenoeNavtikapred 69 dnevi
Včeraj smo bili priča neverjetnim vremenskim razmeram na področju celotnega Jadrana. Najbolj neverjetne razmere so bile na področju Zadra in Šibenika, kjer se je razvilo preko 20 tornadov oziroma pijavic, kot jih imenujejo na Hrvaškem. Pijavice so se razvile na Molatu, Silbi, Dugem otoku, Ugljanu, pred Primoštenom in nekaterih drugih krajih. Pijavica pred Primoštenom Pijavica na otoku Molat Pijavica na Korčuli Foto: posnetek zaslona; Video: Dalmacija danas, Krzysztof Kotlewski - FB

sreda, 11. september

RumenoeNavtikapred 70 dnevi
Edinstvena priložnosti za prednaročila plovil za leto 2025  z izjemnimi UGODNOSTMI! Za vse ljubitelje plovbe smo pripravili ekskluzivne ugodnosti za prednaročila na izbrana plovila, ki veljajo le kratek čas. To je vaša priložnost, da si zagotovite sanjsko plovilo po ugodnih pogojih, vendar ne odlašajte, saj so ugodnosti časovno omejene. Za potrditev prednaročila je potrebno plačati le 20% vrednosti plovila z opremo, preostali znesek pa pred izdobavo, 14 dni prej. Na voljo je tudi možnost kombiniranega plačila ali leasinga, po dogovoru. Pozor! Trenutno so še vedno veljavni ceniki za leto 2023/24, vendar pričakujemo nove cenike v naslednjih 14 dneh. Po objavi novih cenikov bodo ugodnosti obračunane na osnovi novih cen! Zato vas pozivamo, da izkoristite trenutne ugodnosti in oddate naročilo čim prej, saj bodo nove cene objavljene najkasneje do 19. septembra 2024, tik pred navtičnim sejmom v Genovi. Preverite ponudbe plovil, ki so na voljo v prednaročilu: ZAR FORMENTI – prednaročila z izjemnimi ugodnostmi! Ponudbo preverite TUKAJ: https://moto-nautika.com/navtika/gumenjaki/zar-formenti/ GRAND – izkoristite priložnost in prednaročite izbrano plovilo. Ponudbo preverite TUKAJ: https://moto-nautika.com/navtika/gumenjaki/grandboats/ RANIERI INTERNATIONAL – sedaj z izrednimi ugodnostmi ob prednaročilu! Ponudbo preverite TUKAJ: https://moto-nautika.com/navtika/motorna-plovila/ranieri/ ZAR MINI – najdite svoje popolno plovilo po posebnih prednaročniških pogojih. Ponudbo preverite TUKAJ: https://moto-nautika.com/navtika/gumenjaki/zar-mini/ SESSA MARINE Key Largo-italijanska estetika s visoko kakovostjo Ponudbo preverite TUKAJ: https://moto-nautika.com/navtika/motorna-plovila/sessa-marine-key-largo/ SESSA MARINE Yachts – prestižne jahte za popolno udobje Ponudbo preverite TUKAJ: https://moto-nautika.com/navtika/motorna-plovila/sessa-marine-yachts/ Za dodatne informacije o ugodnostih nas kontaktirajte, da vam pripravimo individualno ponudbo! Kontakt: Moto-Nautika d.o.o, Tel.: 02 629 04 00 Mobi: +386 31 300 903 E-pošta: prodaja@moto-nautika.com
RumenoeNavtikapred 71 dnevi
V središču južnega dela Istre, na pol poti med Pazinom in Puljem, ob cesti, ki povezuje notranjost z jugom polotoka, se nahaja prav posebno mesto, ki že leta gosti enega največjih sirarskih sejmov na Hrvaškem. Festival sira v Svetvinčenatu bo tudi letos konec septembra na kup zbral najboljše sirarje, ljubitelje sira in ostale gastronomske navdušence. Združuje okušanje vrhunskih sirov, raziskovanje tradicije, ustvarjalnosti domačih sirarjev in druženje v prijetnem okolju, ki slavi sirarstvo in kmečki način življenja. Festival sira že zadnjih nekaj let v Svetvinčenat na obisk privabi številne obiskovalce in spada med najpomembnejše dogodke v regiji. Na sejmu, ki bo trajal dva dni, se bodo predstavile predvsem manjše družinske sirarne, ki pa se lahko pohvalijo z izjemno kakovostjo svojih izdelkov. 21. in 22. septembra 2024 od 11.00 do 19.00 bodo obiskovalci uživali v poskušanju sirov, skut, jogurtov, smetane in ostalih mlečnih izdelkov. V sklopu festivala bo potekal sejem starih istrskih obrti in spominkov, ki bodo omogočili dodaten vpogled v kulturno dediščino tega prostora. Na ogled bo tudi ovčarska razstava in priljubljeni izbor za najlepšo kozo Istre. Organizatorji so poskrbeli še za naše najmlajše in za njih pripravili pastirske igre. Cilj Festivala sira je ohranjanje lokalne identitete in kulture, spodbujanje proizvodnje avtohotnih izdelkov, promocija običajev in Istre kot turistične destinacije na splošno. Pravi biser Istre Svetvinčenat se nahaja na visoki kamniti planoti, obdani z gozdovi, pašniki in vinogradi, gradom, cerkvami in zvonikom. Poznamo ga tudi kot Savičenta, San Vincenti in Sanvizenti. Vsem imenom je skupno to, da izvirajo iz imena njegovega zavetnika. Španskega mučenika sv. Vincencija in istoimenskega samostana, okoli katerega se je razvilo naselje. Renesančno mesto Svetvinčenat je eden od istrskih draguljev z bogato turistično ponudbo in številnimi dogodki, ki se odvijajo v izredno privlačnih zgodovinskih prostorih tega mesta. Priljubljeni Festival sira je zagotovo eden bolj znanih in obiskanih. Center krasi krasen trg z gradom Morosini-Grimani, ki je že stoletja simbol mesta, in ena lepših beneških gradenj iz tistega časa v Istri. Pomemben del kulturne dediščine Svetvinčenata so ohranjeni in zelo cenjeni ostanki stenskih fresk v cerkvici sv. Vincencija pri mestnem pokopališču. V notranjosti ima kar tri sloje zidnih fresk, med katerimi je tudi najobsežnejši istrski ciklus romanskih fresk z bizantinskim vplivom s konca 13. stoletja, delo mojstra Ognobenusa Trevisanusa.
RumenoeNavtikapred 71 dnevi
Med letošnjo plovbo po Jadranu smo pluli tudi po zahodni strani otoka Pašman. Med številnimi zalivi na zahodni strani smo se odločili, da en dan prenočimo v zalivu Žinčena . Zaliv Žinčena je na jugozahodni strani otoka Pašman. V neposredni bližini sta dve sidrišči z bojami, za kateri je podeljena koncesija ( Lanđin in Soline ). Za zaliv Žinčena smo se odločili, ker raje sidramo na lastnem sidru, smo blizu obale, po možnosti, kjer je na morskem dnu mivka. Zaliv je zelo dobro zaščiten pred vsemi vetrovi, razen pred južnimi. V severozahodnem in severnem delu so globine med 1 in 5 m. Dno je peščeno in sidro drži dobro. V zahodnem delu zaliva je proti obali skalnato. Nekoliko dlje od obale so skale prekrite s tanko plastjo mivke, zato lahko sidro drsi po skali. Zato se je treba sidrati na globinah več kot 5 m, kjer je plast mivke dovolj debela, da sidro drži zanesljivo. V zalivu ni ponudbe. Gostilna je v sosednjem zalivu Lanđin . S pomožnim plovilom lahko pristanemo na enem izmed pomolov na zahodni strani zaliva in se po pešpoti odpravimo do gostilne, do katere je le 500 m. Najbližja bencinska črpalka je v mestu Biograd, do koder je 8 nmi plovbe. Ker za zaliv ni podeljena koncesija, lahko sidramo na lastnem sidru in plačilo prenočevanja ni potrebno. Zaliv smo posneli tudi iz zraka. Natančna lokacija zaliva: Žinčena Še 38 drugih zalivov in pristanišč na o Pašmanu in Ugljanu posnetih iz zraka

torek, 10. september

RumenoeNavtikapred 71 dnevi
Na Hrvaškem je postavljena nova lateralna oznaka in še ni vrisana v pomorske karte. Posodobite svoje elektronske karte oziroma jo ročno vrišite v vaše klasične karte, da ne bo prišlo do zmede v ključnih trenutkih. Svetlobna oznaka številka 1809 je postavljena zahodno od grebena Školjič v Rogoznici. Zelena železna konstrukcija je visoka 6 m. Luč oddaja dva zaporedna bliska zelene svetlobe vsakih 5 sekund. V sektorju od 215° do 319° (104°) je zatemnjena. Svetloba je vidna z razdalje 1 nmi. Karakteristika oznake je Z Bl(2) 5s 6m 1M. Pri plovbi proti marini in bencinski črpalki moramo oznako pustiti na svoji desni. Karakteristika oznake: Naziv: svetleča oznaka greben Školjič Številka objekta: 1809 Pozicija (WGS 84): 43° 31,768´ N; 015° 57,957´ E Pomen: lateralna oznaka desne strani Karakteristika luči: Z Bl(2) 5s 6m 1M Sektor zatemnitve: 215° - 319° (104°) Višina luči nad morsko gladino: ~ 6 m. Barva konstrukcije: zelena Natančna lokacija oznake Školjič 1809 Svetilnik Nove oznake postavljene v letu 2024 Planac 1750 Nove oznake postavljene v letu 2023 Vela Sika Poljana Pločica Hripa Košljun KME Fućin S Fučin N Stubalj 1707 LUMBARDA 1523 Fržital KM Novalja 256,7 Torpedo Broce LG
RumenoeNavtikapred 72 dnevi
V soboto sta se obe napovedi zbližali in kazali, da bo šel ciklon v noči na nedeljo pred nama po sredini čez otoke. Odločil sem se, da barko upočasniva in nadaljujeva s počasnim jadranjem brez vmesnega pristanka ter na odprtem morju počakava, da gre prvi ciklon čez Aleute pred nama, potem pa v ponedeljek še midva zavijeva med otoke in nekje poiščeva zavetje pred naslednjim ciklonom. Z neprestanim ročnim krmarjenjem dan in noč sva se hočeš nočeš morala sprijazniti. Dežurstva za krmilom sem nama nekoliko olajšal tako, da sem na krmilno kolo na vsako stran privezal vrv in jo preko škripcev napeljal v toplo zavetje kokpita. S to vrvjo sem potem kot z uzdami iz kokpita krmaril barko. Ko sem vrv potegnil z levo roko, je barka zavila v levo in ko sem potegnil z desno, je zavila v desno. Dušan mi sprva ni verjel, da ta konjeniški sistem deluje in je svoja dežurstva še vedno raje opravljal zunaj za krmilom in izpostavljen mrzlemu vetru. Naslednji dan pa ga je srečala pamet in je tudi on poprijel za vajeti. Ko sva se približala Aleutom, sva na morju začela srečevati ribiške ladje, ki na tem območju lovijo rake in ribe. Od otoka Unalaska sva bila v soboto oddaljena še kakšnih dvesto milj, a je bil ta otok na jugu in točno v smeri, iz katere je prihajal naslednji ciklon, zato je pristanek v Dutch Harbourju postal misija nemogoče. Preko satelitskega telefona sem poklical CBP oficirja v pristanišče in mu povedal, da nam do Dutch Harborja zaradi neugodnega vremena ne bo uspelo prijadrati. Gospod George Dominguez, kot je bilo ime CBP oficirju, je vedel, kakšne so vremenske napovedi in mi je rekel, da ni problema ter svetoval, naj poskrbiva za svojo varnost. Prosil je, naj mu po mailu pošljem kopije najinih potnih listov ter dokumente od barke, potem pa naj ga preko maila dnevno obveščam o svoji poziciji in kje nameravam na poti pristati. Tako sem potem tudi storil. Pred prihodom ciklona je začelo deževati, veter pa je zelo oslabel, da sva morala celo nedeljo motorirati proti Aleutom, lepo počasi, na nizkih obratih. Le dolgi valovi so nakazovali, da južno od naju potuje ciklon. Večerna napoved vremena je potem v nedeljo pokazala, da je šlo jedro ciklona nekoliko južneje od Aleutov in da je ciklon v bistvu že mimo, naslednji ciklon pa je pospešil in bo šel čez Aleute že v noči s ponedeljka na torek. Potem ko sva morala zadnja dva dni najino plovbo upočasniti, da bi se izognila ciklonu, je zdaj treba precej pospešiti, da bi nekako ušla okrepljenemu južnemu vetru, ki nama bo v ponedeljek zapihal nasproti pred prihodom naslednjega ciklona. Ko prideva do Aleutov, bova za prvimi otoki zavila na levo proti severovzhodu, proti Aljaškemu polotoku in bo veter prihajajočega ciklona za naju postal ugoden, saj bo Skokici pihal od zadaj, v polkrmo. Za prehod skozi Aleute sem si izbral preliv med otokoma Akun in Unimak in barko usmeril na jugovzhod. < Crknil je avtopilot 1. del Nadaljevanje: 18.9.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 72 dnevi
Karnic je ena izmed najhitreje rastočih ladjedelnic na svetu. Plovila odlikuje visoka kakovost, inovativne rešitve in odlične plovne lastnosti. Vse komponente so izdelane v zaprtih kalupih, s sistemom vbrizgavanja, kar se odraža na izredni končni izdelavi. Modularna zasnova plovila omogoča številne različne postavitve. Karnic SL602 je izjemno uporabno družinsko plovilo. Ogromna sončna ploščad na premcu skriva prostorno kabino, v kateri lahko prespita dve osebi. Postelja se lahko spremni v sedežno garnituro s centralni mizo, kjer se udobno lahko namesti posadka v primeru slabega vremena. Prostora je dovolj tudi za namestitev kemičnega WC-ja. Krmarska konzola je nameščena centralno in na obeh straneh omogoča prehod med krmo in premcem. Krmarski del je v desnem delu, v levem pa je vhod v podpalubje. Krmarju in sopotniku je namenjen pregiben sedež, ki omogoča udobno plovbo v sedečem ali stoječem položaju. V hrbtni del krmarske klopi je vgrajen umivalnik in dodaten prostor za namestitev štedilnika. Prostor za namestitev prenosne hladilne torbe je pod krmarsko klopjo. V krmnem delu je modularna sedežna garnitura, kar je posebnost plovil Karnic. Omogoča kar osem različnih postavitev. Od sedežne klopi v krmnem delu, kjer lahko udobno plujejo tri osebe, do sedežne garniture v obliki črke U s centralno mizo, ki omogoča udobno obedovanje celotni posadki. Trup plovila meri 5,9 m, dolžina preko vsega pa znaša 6,7 m. Pri širini 2,45 m lahko Karnic SL602 na krov sprejme do sedem oseb. Za udobno plovbo na krajših križarjenjih je na plovilo nameščen rezervoar za vodo s prostornino 45 l, rezervoar za gorivo pa ima prostornino 135 l. Na plovilo lahko namestite zunajkrmni motor z največjo močjo 175 KM. Tehnični podatki Dolžina preko vsega: 6.7 m Dolžina trupa: 5.9 m Širina: 2.45 m Teža brez motorja: 1.010 kg Največja moč motorja: 175 KM Gorivo: 135 L Voda: 45 L Kabine: 1 Ležišča: 2 Nosilnost: 7 oseb Cena plovila Karnic SL602 na tej povezavi. Plovilo je na zalogi pri slovenskem zastopniku za plovila Karnic, As Boats d.o.o. tel.: +386 (0)2 608 41 42. FOTOGALERIJA KARNIC SL602 {gallery}karnic-sl602{/gallery}
RumenoeNavtikapred 72 dnevi
Na festivalu jaht v Cannesu 2024 sta Azimut in Volvo Penta razkrila prvo jahto na svetu, ki združuje Volvo Penta IPS s hibridno močjo. Novi Seadeck 7 je opremljen s hibridno-električnim paketom Volvo Penta, ki je bil prvič vgrajen v sodelovanju z Azimutom. Seadeck 7: prvi na svetu s hibridno močjo in pogonom Volvo Penta IPS Azimut predstavlja Seadeck 7, prvo jahto na svetu, ki združuje hibridno moč s pogonom Volvo Penta IPS, ki temelji na revolucionarni tehnologiji hibridno-električnega sistema Volvo Penta. To je prvič, da jahta združuje dizelske motorje, električne motorje in baterije z učinkovitostjo pogonov Volvo Penta IPS, kar omogoča hibridno delovanje brez generatorja. Seadeck 7 lahko potuje v povsem električnem načinu do 11 vozlov in ostane na sidru brez emisij do 12 ur, s ciljem občutnega izboljšanja udobja in trajnosti na krovu. Bližje naravi Brezhibna hibridno-električna izkušnja V tem pilotnem projektu Volvo Penta uvaja popolnoma integriran hibridni električni paket, od krmila do propelerja, ki zagotavlja brezhibno delovanje in upravljanje moči na Seadeck 7. Ta sistem je pilot nedavno napovedanega hibridnega električnega paketa D13 IPS Volvo Penta, ki zagotavlja gladke prehode med načini porabe energije, izboljša zmogljivost, učinkovitost in enostavnost. Funkcije vključujejo tiho križarjenje pri nizkih hitrostih, tihe noči na krovu z uporabo baterij in priklop krmilne palice v električnem načinu za gladko pristajanje in izplutje. Sistem omogoča tudi dostop do območij brez emisij. V primerjavi s tradicionalnimi jahtami, ki glisirajo, lahko tehnološki paket Seadeck 7 omogoča zmanjšanje emisij CO 2 do 40 %. S sodelovanjem z Volvo Penta in Azimut želi Benettijev oddelek za raziskave in razvoj izboljšati hibridno-električno izkušnjo. Seadeck 7, opremljen s hibridno-električnim paketom, uvaja nove električne in hibridne načine plovbe, podprte z naprednim nadzorom motorja in globalno servisno mrežo Volvo Penta. To sodelovanje poudarja predanost obeh podjetij napredovanju pomorske tehnologije in inovativnemu dizajnu jaht. Redefiniranje dizajna jahte Seadeck 7, del Azimutove prve hibridne serije, ima prenovljen kokpit in zunanji salon na nivoju morske gladine. S kombinacijo zmanjšanja teže, trupa, krova in nadgradnje iz ogljikovih vlaken ter hibridno-električnega sistema Volvo Penta Seadeck 7 poveča udobje in prostor na krovu. Seadeck 7 je pridobil certifikat Rina Green Plus Platinum, ki poudarja njegovo zavezanost trajnostnim inovacijam in oblikovanju. Brezhibna in umirjena izkušnja na vodi Hibridno-električni paket Volvo Penta na Seadeck 7 združuje doseg in hitrost tradicionalnih motorjev z brezhibnimi prehodi, zmanjšanim hrupom in izboljšanim udobjem električnega načina plovbe. Ta hibridna izkušnja ponuja gladko križarjenje, električni pospešek in odlično odzivnost pogonskega sklopa. Paket vključuje tudi priklop krmilne palice v načinu Pure Electric, ki je gladek, odziven in omogoča enostavno krmarjenje. Električno križarjenje pri nizkih hitrostih omogoča stik z naravo in dostop do zaščitenih območij. Med nočmi na sidru sistem omogoča tiho, udobno bivanje. Baterije se polnijo med plovbo ali med bivanjem v marini. Prilagodljivi načini napajanja za vsako situacijo Hibridno-električni paket ponuja štiri navigacijske možnosti: način Pure Electric za plovbo brez emisij do 11 vozlov, način Hybrid Standard s preklopom z električnega na dizelski pogon, način Hybrid Boost za izboljšano pospeševanje in prihajajoči način Cross-over. V Hotelskem načinu baterije napajajo vse porabnike na plovilu do 12 ur v tišini in brez emisij CO 2 , kar odpravlja potrebo po tradicionalnem generatorju. Popolnoma integriran hibridno-električni sistem Hibridno-električni paket Volvo Penta je popolnoma integriran, pri čemer Volvo Penta nadzoruje vse komponente od krmila do propelerja. Seadeck 7 ima dvojni paket Volvo Penta D13 IPS 1350 Hybrid, združen z električnim motorjem s 160 kW, ki zagotavlja visoko zmogljivost, manevriranje in učinkovitost. Elektromotor in dizelski motor delujeta vzporedno, kar omogoča brezhibne prehode in učinkovito delovanje. Pionirske hibridno-električne funkcije Hibridno-električni paket združuje inteligentno tehnologijo, vključno z elektronskim nadzorom plovil Volvo Penta (EVC) in inovativnimi načini plovbe. Ti omogočajo pristajanje in krmiljenje plovila s pomočjo krmilne palice in sistemom dinamičnega pozicioniranja (DPS) v čisto električnem in hibridnem načinu. Glass Cockpit System ponuja vmesnik, ki prikazuje načine vožnje in stanje baterije. Sistem EVC omogoča spremljanje motorja in izmenjavo podatkov, kar zagotavlja vrhunsko podporo prek globalne servisne mreže Volvo Penta.

ponedeljek, 9. september

RumenoeNavtikapred 73 dnevi
Električni zunajkrmni motor ePropulsion eLite 500 W na novo definira vašo izkušnjo na vodi z inovativnimi funkcijami in predanostjo trajnosti. Zasnovan je kot najkompaktnejši in najlažji električni izvenkrmni motor v svojem razredu. Je odlična alternativa majhnim motorjem z notranjim zgorevanjem. S popolnim združevanjem učinkovitosti in mobilnosti predstavlja novo dobo v čistem, tihem in okolju prijaznem pomorskem pogonu. eLite zunajkrmni električni motor ima težo zgolj 6,7 kg in je idealen za uporabo na pomožnih plovilih. Je ekvivalenten zunajkrmnim motorjem za močjo 1,5 KM. Ima vgrajeno baterijo s kapaciteto 378 Wh, ki omogoča 800 ciklov praznjenj do 80 % kapacitete baterije. Čeprav njegova nominalna moč znaša 500W, pa lahko pri nastavitvi Sport mode doseže največjo moč 750 W. Z enim samim polnjenjem lahko preplujete do 9 nmi. Motor ima vgrajen digitalni zaslon, na katerem lahko spremljate delovanje motorja in stanje baterije. Polnjenje baterije je možno s polnilcem na izmenični tok 220 V ali polnilcem na izmenični tok pri napetosti 12 V. Motor ima vgrajen USB-C izhod, s katerim lahko poliete vaše elektronske naprave. Zaradi svoje majhne teže ja eLite enostaven za prenašanje. Kontrolna ročica je pregibna. Nameščena je tako, da zagotavlja ravnovesje pri prenašanju motorja. Hitrost in doseg Polovična moč 250W Polna moč 500W Sport Mode 750W Hitrost (km/h) 6,0 7,5 8,3 Čas delovanja (ure:min) 1:30 00:45 ** Doseg (km) 9,0 5,6 / * Navedeni podatki se nanašajo na teste pogoje z eno osebo na 2,4 m dolgem plovilu s skupno težo 117 kg v mirnih pogojih plovbe. Doseg in čas delovanja je odvisen od plovila, valov, vetra, števila oseb na krovu,… ** Sport mode lahko uporabljamo največ 1 min in je odvisen od temperature in trenutne napolnjenosti baterije Tehnični podatki Nominalna moč: 500 W Največja moč (Sport mode):  750 W Kapaciteta baterije:  378 Wh Napetost baterije: 25.2V Tehnologija baterije: Lithium-ion Življenjska doba baterije: 800 ciklov do 80% DOD Polnjenje baterije: 100 - 240V AC (vključeno), 12V polnilec (opcijsko) Največje št. vrtljajev:             1500 - 1700 Delovna temperatura: od -5 do 55 °C Temperatura skladiščenja: od -20 do 45 °C Dimenzija (DxŠxV):  297x75x890 mm Teža brez nosilcev: 6.7 kg Teža z nosilci: 7.9 kg Nastavljiva dolžina noge: 401/362.5/322/282.5 mm Dodatne informacije pri slovenskem zastopniku ePropulsion, Burin Boats , tel.: +386 40 322 422

nedelja, 8. september

RumenoeNavtikapred 74 dnevi
Ali veste, koliko narodnih parkov navdušuje obiskovalce na Hrvaškem? Pravilen odgovor je kar osem! Prav vsi so posebni na svoj način, v njih pa lahko odkrivate vse od smaragdnih jezer in slapov Plitviških jezer do očarljive divjine Paklenice in Velebita – vsak park skriva svoje edinstvene zaklade. Hrvaški narodni parki so pravi raj za ljubitelje narave, pohodnike in vse tiste, ki iščejo mir in navdih v objemu neokrnjene narave. Preverite, kateri vam je najbolj pisan na kožo in ga obiščite. Od rimskega letovišča do državne rezidence in narodnega parka: Narodni park Brioni Narodni park v bližini Pulja sestavlja 14 otokov in otočkov, tu pa si lahko ogledate sledi dinozavrov, eksotičen safari park, sredozemski vrt, arheološka najdišča, ruševine rimskih vil in bizantinskih utrdb, beneške zgradbe in avstroogrsko arhitekturo. Brioni so bili priljubljeni že pri rimskih cesarjih, v 20. stoletju pa tudi pri številnih filmskih zvezdah in pomembnih političnih osebah. Zagotovo pa bodo po godu tudi vam – pa naj bo to ob igri golfa, kolesarjenju po idiličnih poteh ali ob turistični vožnji z vlakcem. Oaza miru in tišine: Narodni park Kornati Najbolj raznoliki skupini otokov v Sredozemlju, 89 otokom, otočkom in grebenom, upravičeno pravijo najlepši morski labirint. Ko boste zapluli vanj, boste opazili tudi njihov najbolj veličasten fenomen − krone, pečine, obrnjene proti odprtemu morju, brez dvoma pa se boste zaljubili tudi v številne prekrasne zalive. Kornati vas bodo navdušili ne le s svojo nenavadno pokrajino in čistim morjem, ampak tudi z bogato zgodovino. Z ostanki ilirskih naselij, rimskega ribnika, utrdbo Tureta, cerkvico, posvečeno Marijinemu oznanjenju, in kamnito čipko suhozida so pravi spomeniki otoškemu življenju in Dalmaciji. Pokrajina kot z razglednice:  Narodni park Krka Narodni park Krka v bližini Šibenika je fotogeničen naravni biser Hrvaške, ki ga lahko raziščete peš, s kolesom ali z ladjico. Zajema največji del toka reke Krke in poleg naravnih lepot ponuja tudi številne kulturno-zgodovinske spomenike. Frančiškanski samostan na otočku Visovcu se kot dragulj dviguje nad jezerom reke Krke, ogledate pa si lahko tudi številne graščine in stare mline, preurejene v male etnografske muzeje. A glavna atrakcija parka je njegovih sedem veličastnih slapov. Najbolj znan in največji med njimi – širok je okrog 400 metrov, visok pa kar 46 metrov - je Skradinski buk, ki ga boste prej zaslišali kot videli. Spoznajte Odisejev otok: Narodni park Mljet Najstarejši morski park in najpomembnejše zaščiteno področje na jugu Dalmacije zajema zahodni del otoka Mljeta, po mnenju mnogih enega od najlepših jadranskih otokov. Tudi vi spoznajte to zeleno oazo, v kateri bujni gozdovi, turkizne vode Velikega in Malega jezera ter bogata kulturna dediščina nudijo kuliso za sanjske počitnice. Sprostite se v senci benediktinskega samostana na otoku Sveta Marija, raziščite kolesarske in planinske poti ali preprosto uživajte v lepoti tukajšnjih plaž. Najbolj zeleni otok na Jadranu je očaral antičnega junaka Odiseja, zagotovo bo osvojil tudi vas. Sanjska destinacija z več kot 600 plezalnimi smermi: Narodni park Paklenica V biseru blizu Zadra se surovost sten združuje z nežnostjo zelenja, neokrnjena divjina pa nudi plezalno ali planinarsko avanturo vsem, ki jo želijo izkusiti. Tu najdete čudovite kanjone Velike in Male Paklenice ter najvišje vrhove Velebita. 14 km dolg kanjon Velika Paklenica je impresiven kraj, ustvarjen iz nekaj sto metrov visokih navpičnih pečin in dramatične pokrajine. Ker najbolj priljubljen del poti poteka po uhojeni poti, je ogled na voljo vsem generacijam. Po drugi strani pa je v Mali Paklenici absolutni gospodar narava, zato je teren primeren le za resne planince. Fotogenično domovanje neštetih slapov in smaragdnih jezer: Narodni park Plitviška jezera Le kdo ne pozna tega čarobnega kraja, skritega med gostimi gozdovi, kjer je narava iz vode in kamna ustvarila pravo čarovnijo? 16 Plitviških jezer povezujejo kaskade srebrnih slapov (teh je več kot 90!), skupaj pa predstavljajo veličasten arhitektonski fenomen narave. Nič čudnega ni, da je ta naravni biser postal tudi prvi hrvaški narodni park, nato pa se kot edini uvrstil tudi na Unescov seznam svetovne dediščine. Čeprav park ponuja številne čudovite panoramske poglede – tudi na kar 80 metrov visok Veliki slap, pa si lahko vse skupaj ogledate še čisto od blizu – peš po slikovitih mostičkih in lesenih poteh ob vodi, pa tudi z ladjico, ki vas mirno popelje čez jezero Kozjak. Spoznajte domovanje risa v zelenem Gorskem Kotarju: Narodni park Risnjak Prepustite se lepoti narave, osvojite zasnežene vrhove in odkrijte izvir Kolpe. Vstopite v kraljestvo velikih živali – medveda, volka in risa, eno izmed najbogatejših botaničnih nahajališč na Hrvaškem in raj za ljubitelje aktivnih počitnic. Tu vas čaka več kot 100 kilometrov označenih planinskih poti – od lahkih do zahtevnih, od učnih poti za družine z otroki do tistih, ki prave planince vodijo na več kot 1500 metrov visoka vrhova Veliki Risnjak in Snježnik. Ob izviru reke Kolpe vas čaka tudi dolina metuljev z nekaj sto vrstami teh prečudovitih bitij. Kraljestvo volka in medveda: Narodni park Severni Velebit Edinstvena pokrajina s kraškimi pojavi ter bogat rastlinski in živalski svet, botanični vrt na 1480 m nadmorske višine in Lukina jama, najbolj navpična jama na svetu in osma najglobja jama na svetu (1.392 m). Med vsem tem pa Premužićeva steza, najlepša in najbolj znana pešpot na Hrvaškem, ki zaradi blagih vzponov nudi možnost uživanja med stenami in prepadi tudi manj pripravljenim obiskovalcem in začetnikom. Ni čudno, da je destinacija pred leti prejela tudi naslov Evropske destinacije odličnosti. Ljubitelji živali si lahko v zavetišču za medvede Kuterevo pobližje pogledate še dom medvedjih sirot, in to v razmerah, ki so zelo podobne tistim v naravi. Ko enkrat odkrijete lepoto Sevenega Velebita, se boste sem vračali znova in znova. Vir: HTS; Avtorji: Luka Esenko, Zoran Jelaca, Darko Kesnjer, Julien Duval, Aleksandar Gospic

sobota, 7. september

RumenoeNavtikapred 75 dnevi
Ponoči se je v splitskem akvatoriju razbesnela nevihta, ki je med drugim potopila štiri čarterska plovila. Kmalu po polnoči je v splitski akvatorij prihrumela nevihta, ki je največ škode povzročila v kraju Milna na otoku Braču. Center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju je moral posredovati v več primerih. Na lokacijo so morala odpluti plovila Luške kapitanije Split in pripadajočih izpostav. V nevihti sta nasedli dve plovili, dve pa sta se potopili. Potopila sta se en katamaran in ena jadrnica, en katamaran in ena jadrnica pa sta nasedla. K sreči so posadke plovil nesrečo preživele brez poškodb. Še en katamaran z devetimi člani posadke je nasedel pri rtu Kabal na otoku Hvaru. Vsi člani so nesrečo preživeli brez fizičnih poškodb. Lastnik plovila bo moral organizirati komercialno reševanje plovila.

četrtek, 5. september

RumenoeNavtikapred 77 dnevi
September je tu, a poletja še ni konec. Mogoče je še lepše, ker ni tako vroče, ni gneče, cel Kvarner pa vam ponuja zanimive festivale, gastronomske dogodke in številne možnosti za uživanje v naravi. Poslovimo se od poletja z uživanjem v naravi in ​​se napolnimo z energijo za obdobje, ki sledi. Oglejte si ponudbo in si izberite nekaj po svoji meri. Upamo, da boste v naših predlogih, našli nekaj zase. "LOSINAVA - LOŠINJSKIM JEDRIMA OKO SVIJETA", 7.-21.9.2024, MALI LOŠINJ Od 7.-21. septembra bo potekal festival "Losinava - Lošinjskim jedrima oko svijeta", posvečen bogati pomorski in ladjedelniški tradiciji otoka Lošinja z namenom ohranjanja, revitalizacije in turistične valorizacije bogate pomorske dediščine. Prisrčno vabljeni! "MESEC MODRE RIBE", 20.9.-20.10.2024, CRIKVENICA V Crikvenici septembra in oktobra poteka tradicionalna prireditev "Mesec modre ribe", povezana s projektom »Cesta modre ribe«, ki ga je zasnovala Turistična skupnost mesta Crikvenica po navdihu bogate ribiške preteklosti tega kraja. Razvajajte svoje brbončice s kreativnimi meniji v izbranih restavracijah ter uživajte v dobri glasbi in številnih zanimivih dogodkih na prostem. "RAB TRAIL WEEKEND", 28.-29.9.2024, RAB Prijavite se na »RAB TRAIL WEEKEND« in uživajte v lepotah otoka Raba. "CRES HIKE, 14.9.2024 Od sredine septembra, v soboto 14. septembra, se prične program brezplačnih vodenih pohodov, ki bodo vsako soboto in nedeljo do 13. oktobra vsem zainteresiranim obiskovalcem omogočili spoznavanje otoka Cresa skozi aktivne sprehode. Vodeni izleti bodo iz Cresa, Martinšćice in Belog, urnik izletov z vsemi podrobnostmi pa najdete na www.visitcres.hr. Vodniki Planinskega društva Osoršćica in Xplore Cres bodo vodili obiskovalce. "CRO RACE", 1.-6.10.2024, KVARNER Deveta izvedba znane kolesarske dirke CRO Race bo na sporedu od 1. do 6. oktobra in bo v šestih dneh prevozila skoraj tisoč kilometrov ter zajela številne dele Hrvaške. 2 etapi potekata skozi Kvarner: 3.10.2024., 3. etapa: Otočac - Opatija 4.10.2024., 4. etapa: Krk - Labin
RumenoeNavtikapred 77 dnevi
Dan Lenard, slovenski oblikovalec prestižnih plovil in jadralec z veliko ekološko odgovornostjo je preplul že več kot polovico poti za postavitev novega jadralskega rekorda. Dan Lenard postavlja nov svetovni jadralski rekord. Brez kakršne koli zunanje asistence, ne da bi se dotaknil kopna ali zasidral, namerava prepluti 350 nmi na majhni jadrnici tila ILCA7 (Laser). Po prvem počitku v zalivu Maračol na otoku Unije, je včeraj nadaljeval plovbo proti jugu. Najprej je zaplul do otoka Susak , zaliva Englez na otoku Koludarc, nato pa hitro napredoval proti jugu. Otoke Premuda, Škarda, Ist in Molat je obplul po zahodni strani, nato pa je zaplul na zahodno stran Dugega otoka vse do otoka Rava, ki ga je dosegel ob 19.00 uri včeraj zvečer. Preko noči se je spočil. Ker se ne sme zasidrati ali dotakniti kopna je moral počitek izvesti na jadrnici, s katero je krožil med otoki Rava, Dugi otok in Iž. Z jadranjem je nadaljeval ob 3.10 uri zjutraj. Danes mu je uspelo prijadrati že do otoka Molat.
RumenoeNavtikapred 77 dnevi
Elanova vodilna hitra potovalna jadrnica, 47-čeveljska Elan E6, je znana po svoji lahki konstrukciji in izjemni mešanici športnega potenciala in udobja med križarjenjem. Njegov osupljiv dizajn, ki nosi podpis enega najbolj cenjenih podjetij za industrijsko oblikovanje na svetu, Pininfarina, je izstopajoča značilnost. Pininfarina, svetovno znan po oblikovanju nekaterih najbolj zaželenih športnih avtomobilov, vključno z Ferrarijevimi najbolj ikoničnimi, je uveljavljen oblikovalec tudi v navtičnem svetu, saj je oblikoval jahte, kot so Wally 101, Persico F70 in Tango Wallycento. ELAN E6 Nero Med procesom oblikovanja Elan E6 je bilo narejenih nekaj dodatkov, da bi pritegnili širši krog jadralcev in njihovih družin. Zdaj, ko je model dozorel in se uveljavil v jadralski vodah, je Elan v sodelovanju s Pininfarino predstavil posebno različico E6, ki se tesno ujema z izvirno vizijo Pininfarine in nekonvencionalnimi stilskimi značilnostmi. Elan E6 Nero odlikuje drzna izbira notranjega oblikovanja, predvsem črne površine v prednjem delu, kuhinji in kopalnici ter črno oblazinjenje v salonu. E6 Nero je namenjen zahtevnim jadralcem, ki poleg zmogljivosti, udobja in tehnike cenijo posebne rešitve, ukoreninjene v nezmotljivem italijanskem slogu Pininfarine. Ti jadralci se imajo za poznavalce dizajna, cenijo prefinjenost in eleganco ter želijo svojo strast do hitrega jadranja združiti z vrhuncem oblikovalskega izraza. »Elan E6 je postal ikona zahvaljujoč uravnoteženi mešanici elegance in športnosti. Da bi proslavili uspeh jahte, smo ustvarili posebno izdajo, ki je še bližje prefinjenemu Pininfarininemu oblikovalskemu DNK-ju, pri čemer je notranjost prenovljena v črni barvni shemi, ki se razlikuje od tradicionalnih svetlih barv in tako postane dodatna posebnost Elan E6.” , Daniele Mazzon, glavni oblikovalec transporta, Pninfarnia. Elan E6 je večkrat nagrajena jahta, saj je prejela mednarodno nagrado International Yachting and Aviation Award, prestižno nagrado Red Dot: Product Design, nagrado BigSEE Design of the Year in nominacijo v kategoriji zmogljivih križark European Yacht of the Year nagrado.

sreda, 4. september

RumenoeNavtikapred 78 dnevi
Moto-Nautika bo od  5. do 7. septembra 2024 v Miklavžu na Dravskem polju organizirala Hišni sejem plovil, ki bo ponudil najnižje cene plovil v letu 2024. Na tem dogodku bodo obiskovalci lahko izkoristili izjemne popuste na nova in demo plovila blagovnih znamk Grand, Ranieri International, Zar Formenti in Sessa Marine. Poleg plovil bodo na voljo tudi popusti na navtično opremo, prikolice in dodatke za vodne športe. Vsi popusti na plovila so dodatni popusti proizvajalcev plovil samo za naš Hišni sejem na že akcijske cene. Popusti veljajo na končno bruto ceno. Najnižje cene plovil v letu 2024 Moto-Nautika pripravlja sejem, kjer bodo predstavljeni najnovejši modeli plovil in opreme po znižanih cenah. Dogodek je namenjen vsem ljubiteljem plovbe, ki iščejo kakovostna plovila po ugodnih cenah. Med najbolj izpostavljenimi blagovnimi znamkami bodo Grand, Ranieri in Sessa Marine, znane po svojih kakovostnih plovilih in inovativnih rešitvah. Moto-Nautika je vodilno podjetje na področju prodaje plovil, zato bo ta sejem odlična priložnost za nakup plovila po najnižji možni ceni v letu 2024. Pregled ponudbe plovil na sejmu Grand plovila: Grand je znan po svojih visokozmogljivih plovilih, ki združujejo športno eleganco in vzdržljivost. Njihovi modeli so priljubljeni med ljubitelji vodnih športov, saj ponujajo vrhunske zmogljivosti in zanesljivost. Na sejmu bodo na voljo po izjemno konkurenčnih cenah, vključno z najnovejšimi modeli in demo različicami. Ranieri plovila: Ranieri je italijanska blagovna znamka, ki slovi po estetsko dovršenih plovilih, ki združujejo zmogljivost in udobje. Njihova plovila so idealna za ljubitelje luksuznih in funkcionalnih plovil. Na sejmu Moto-Nautika 2024 bodo Ranieri plovila ponujena po posebnih znižanjih, kar bo odlična priložnost za ugoden nakup. Sessa Marine plovila: Sessa Marine je prestižna italijanska blagovna znamka, ki ponuja luksuzne jahte in motorna plovila. Na sejmu bodo njihovi modeli na voljo z velikimi popusti, kar bo pritegnilo tiste, ki iščejo visoko kakovostna plovila z modernim dizajnom. Na voljo bodo tudi dodatne ugodnosti za personalizacijo plovil. Zar Formenti plovila: Znamka Zar Formenti je posebej znana po svojih visokozmogljivih RIB čolnih (napihljivih čolnih s trdim dnom), ki združujejo robustno konstrukcijo z izjemno stabilnostjo in udobjem. Ti čolni so idealni za različne vodne aktivnosti, od športnega ribolova do družinskih izletov. Na sejmu bodo Zar plovila na voljo po izjemno konkurenčnih cenah, kar bo zagotovo pritegnilo ljubitelje kakovostnih in zanesljivih plovil. Popusti na navtično opremo in dodatke Poleg plovil bo Moto-Nautika na sejmu ponudila tudi izjemne popuste na navtično opremo, kar vključuje varnostno opremo, navigacijske naprave in dodatke za vodne športe. Prav tako bodo na voljo popusti na prikolice za plovila, kar bo obiskovalcem omogočilo, da opremijo svoje plovilo po dostopnih cenah. Hišni sejem Moto-Nautika 2024 je eden izmed najpomembnejših dogodkov za ljubitelje navtike, ki iščejo najboljše cene plovil v letu. Sejem bo ponudil širok spekter plovil in opreme po znižanih cenah, kar bo omogočilo obiskovalcem, da pridejo do kakovostnih plovil po najnižjih cenah v letu 2024. Poleg tega bo dogodek omogočal testne vožnje in dodatne ugodnosti, ki bodo celovito zadovoljile potrebe vseh ljubiteljev plovbe. Za več informacij in podrobnosti o ponudbi obiščite salon Moto-Nautike. Moto-Nautika Ptujska cesta 63, 2204 Miklavž Telefon: +386 31 300 903; +386 51 222 122
RumenoeNavtikapred 78 dnevi
V petkovo dopoldne sva še naprej lepo, hitro in sproščeno jadrala proti jugu, potem pa je poslušnost odpovedal avtopilot. Barko je obrnilo v veter in jadra so zaplapolala ter stresala jambor. Takoj sva bila oba na krovu in Skokico sem na roke obrnil spet proti jugu ter pritisnil na tipko za vklop avtopilota, vendar le ta ni želel krmariti. Večkrat se mi je že zgodilo, da se je avtopilot ob obremenjenosti izklopil, a je doslej potem, ko sem ga vklopil, vedno spet normalno deloval, tokrat pa je bilo drugače. Avtopilot je sicer zablokiral krmilo, a krmilno kolo se ni obračalo in barka je potem skrenila iz smeri. Večkrat sem vklopil in izklopil avtopilota, a mi ga ni uspelo obuditi. Z Dušanom sva potem celo popoldne preverjala kable, stike in hidravliko, da bi ugotovila, kaj je narobe in da bi avtopilota spet usposobila za delovanje, a žal popolnoma brez uspeha. Krmariti je bilo potrebno na roke. Dokler je pihal veter, so jadra pomagala držati pravilno smer in je bilo potrebno popravke smeri narediti le na vsakih nekaj minut, ko pa je popoldne veter oslabel, je bilo potrebno vseskozi krmariti ročno, da barka ni zavila s poti. Vsak val je malo po svoje preusmeril Skokico. Noč je bila hladna in deževna in z Dušanom sva se zunaj na dežju na uro do dve izmenjevala za krmilom. Nič kaj prijetno ni bilo dežurati zunaj na hladnem, v temi in na dežju. Nobene oporne točke ni bilo na obzorju, da bi jo imel za orientacijo pri usmerjanju barke. Edina pomoč je bil kompas in pozicija Skokice na zaslonu GPS ploterja. Sled, ki se je na zaslonu risala za Skokico, ni bila ravna, a je bila večinoma vendarle usmerjena proti jugu. Nad krmilnim kolesom sva si naredila nekakšno začasno kurjo streho, ki naju je vsaj delno ščitila pred vetrom in dežjem od zadaj. Na pol poti do Aleutov sva že bila in otočju na jugu se je z jugozahoda začel približevati ciklon z vetrom nad 40 vozlov hitrosti in dva dni za njim mu je sledil še en ciklon. Pri napovedi, kje bo potoval ciklon, so se vremenski prognostični modeli razlikovali. Ameriški model GFS je napovedoval, da bo ciklon potoval čez Aleute in zavil na vzhod čez Aljaški zaliv, evropski model ECMF pa je napovedoval, da bo ciklon potoval proti Aljaski severno od Aleutov. V kolikor bova nadaljevala z nezmanjšano hitrostjo nadaljevala z jadranjem proti jugu, se bova po evropski napovedi s ciklonom srečala v soboto nad Aleuti, če pa se bo uresničila ameriška napoved, bo prvi ciklon najino pot prečkal pred nama, drugi ciklon pa bo prišel za nama v začetku prihodnjega tedna in zavil proti severu. Nisem želel preveč tvegati, zato sem Skokico v petek usmeril proti dvesto milj oddaljenemu otoku Saint Paul, kjer bi lahko našla zatočišče pred viharjem. Čez dan ali dva bodo napovedi že bolj natančne in se bova takrat odločila, ali naj poiščeva zavetje na otoku, ali pa naj nadaljujeva s potjo proti jugu. < Beringovo morje Nadaljevanje: 12.9.24 Knjige Mirana Tepeša o dosedanjih podvigih Proti soncu Naš legendarni skakalec in jadralec Miran Tepeš se je v začetku novembra vrnil s svojega drugega potovanja okoli sveta. Celotno pot je preplul v dveh etapah. Prva se je pričela v Izoli v letu 2010. Po spletu okoliščin se je popotovanje po svetu zasukalo drugače, kot je to sprva načrtoval, NAKUP Z vetrom Mnogi jadralci, ki prvič objadrajo svet, po vrnitvi izjavijo, da so na poti našli samega sebe, Miran Tepeš pa ima bolj zanimiv odgovor: " Na poti nisem našel samega sebe, ker se tudi nisem iskal, sem pa zato videl veliko morja in nekaj zanimivih dežel." Na poti okoli sveta je preplul kar 26.541 navtičnih milj. NAKUP Veliki trije Knjiga Veliki trije je že tretji jadralski potopis Mirana Tepeša. V njej je opisano jadranje mimo znamenitih treh južnih rtov: rta Horn, rta Leeuwin in Rta dobrega upanja, jadranje čez južni Pacifik od Francoske Polinezije do Čila, jadranje do in okoli Avstralije ter Tasmanije in samostojno jadranje čez Indijski ocean. NAKUP Z jadrnico čez Arktiko Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre ... NAKUP Miran Tepeš Miran Tepeš bo letos poskusil izpeljati podvig, ki ga je do sedaj uspelo izvesti le redkim jadralcem na svetu. Iz Atlantika namerava zapluti v Tihi ocean skozi prehod imenovan Severozahodni prehod. Prehod je plovna pot skozi Arktični ocean vzdolž obale Severne Amerike. Prehod je večino leta zamrznjen in ga je možno prepluti le v redkih poletnih obdobjih, ko se arktični led stopi oziroma pomakne dovolj severno, da je plovba možna. Miran Tepeš pluje z litijevimi baterijami BlueCell. Na krovu ima tri bateriji Bluecell 100Ah12V s kapaciteto 3x100 Ah, ki tehtajo zgolj po 12 kg in imajo življenjsko dobo 3000 ciklov - globokih praznjenj. Besedilo in fotografije: Miran Tepeš
RumenoeNavtikapred 78 dnevi
Peti regatni dan regate Louis Vuitton – Americas Cup, ki poteka pred Barcelono (Španija), je med regato na regatne polju udarila strela. Od meseca avgusta pa vse do oktobra pred Barcelono potekal Pokal Amerike. Trenutno na regatnem polju potekajo dvoboji med ekipami  Emirates Team New Zealand, INEOS Britannia, Alinghi Red Bull Racing, Luna Rossa Prada Pirelli, NYYC American Magic in Orient Express Racing Team. Včeraj se je nad regatnim poljem vreme poslabšalo. V 17 dirki sta nastopili ekipi Emirates Team New Zealand in italijanska posadka Luna Rossa Prada Pirelli. Obe ekipi sta pričeli dirko zelo dobro. Ekipa Luna Rossa Prada Pirelli si je z odlično taktiko priborila prednost nekaj 100 m. Pri plovbi proti naslednji oznake je na regatno polje, slabih 200 m pred takrat vodilno ekipo Luna Rossa Prada Pirelli, udarila strela. Italijanska ekipa je nadaljevala regato, ekipa Emirates Team New Zealand pa je odstopila in zmaga v 17 dirki je pripadla ekipi Luna Rossa Prada Pirelli. Posnetek strele si lahko ogledate v videu (Strela: 4:50)

torek, 3. september

RumenoeNavtikapred 78 dnevi
Po 7 letih razvoja končno prišli do izdelka s katerim so bili vsi zadovoljni in zato so ga tudi ponudili na trgu. Od kod pravzaprav ideja za boatbeque? skupino prijateljev smo več let hodili skupaj na jadranje. Na barkah so bili po večini slabi ali zelo majhni žari, največkrat pa jih sploh ni bilo. Zato smo se odločili da sami kupimo žar za na barko. Ko smo želeli kupiti žar pa smo presenečeni ugotovili da na trgu ni nobenega žara, ki bi zadovoljil naše potrebe, hoteli smo imeti kompakten in kvaliteten izdelek a ga takrat nismo našli na tržišču, zato smo šli v izdelavo lastnega žara. Veliko tovrstnih proizvodov se proizvaja na Kitajskem. Kje izdelujejo vaš žar? Naš žar je kompletno zasnovan in izdelan v Sloveniji. Je plod večletnih testiranj in sprememb, izdelanih je bilo veliko primerkov in vsakič ko je bil izdelek zaključen smo našli še nekaj izboljšav. Po 7 letih smo končno prišli do izdelka s katerim smo bili vsi zadovoljni in zato smo ga tudi ponudili na trgu. Pri projektu sodeluje več domačih, Slovenskih delavnic. Ker gre za prestižni proizvod morajo iti vse komponente žara čez več obdelav kot so rezanje, krivljenje, varjenje, gaviranje… vsi izdelki grejo še na ročno poliranje in na koncu na elektropoliranje. Montaža žara v delavnicah poteka ročno, in na koncu gre še vsak izdelek čez končno kontrolo, vse komponente ki grejo na trg morajo biti brezhibne. Za katera plovila je žar primeren in za kakšno velikost? Žar je bil zmontiran že na plovilih daljših od nekaj metrov zmontirati jih je mogoče že na manjše čolničke z ograjo. Naše priporitete pa so bile da naredimo izdelek ki je predviden za jadrnice in večje jahte ki imajo nameščeno ograjo. Na njih jih z lahkoto pritrdijo s pomočjo teleskopskih vodil. Žar je narejen tako da se nahaja nad morjem in ne jemlje prostora posadki na barki. V primeru da ima stranka željo imeti pritrjen žar na ploščadi pa smo izdelali pokončni nosilec da zadovoljimo potrebe tudi teh kupcev. Katero gorivo je primerno za Boatbeque? Boatbeque je zasnovan za trda goriva kot so oglje in briketi, ni ga kvalitetnega piknika če ni vonja po pristnem oglju. Na plovilih ponavadi pečemo kadar smo zasidrani v mirnem zalivu, tukaj pa imamo srečo da narava dela za nas, veter ves čas obrača barko po svoji smeri in tako poskrbi da se kadi vedno stran od nas. Večletne izkušnje so pokazale da z normalno uporabo ni nikakršne bojazni da bi zaradi trdih goriv bila barka kakorkoli umazana ali poškodovana. Kakšna je odpornost na vpliv soli in sonca? Pri izbiri materialov smo gledali samo na to kaj je najboljše za uporabnika. Cena nam tukaj ni bila pomembna. Kompleten žar je sestavljen iz kislinsko odpornega inoxa 316 ki se tudi sicer uporablja za navtične izdelke. Dodatno odpornost materialu daje še poliranje v elektrostatični kopeli, površina je zaradi tega še bolj gladka in s tem prijaznejša za čiščenje. Nudite na ta proizvod tudi garancijo? Na žar in vse komponente je dve leti garancije, vendar pa glede na izbrane materiale in kvalitetno izdelavo lahko rečemo da je izdelek večen. Obstaja tudi kakšen manjši ali večji žar? Bilo je nekaj povpraševanja tudi po manjšem žaru zato smo se odločili da izdelamo tudi nekoliko manjšo verzijo. Smo pa v našem podjetju vedno pripravljeni prisluhniti končnemu uporabniku, tako da v kolikor bi se pojavile želje po večjem žaru, bi tudi tega z veseljem izdelali. So kakšne zanimivosti tega produkta? Pri zasnovi žara smo imeli željo da izdelek izgleda vrhunsko od prvega dne naprej. Tudi po nekaj letih uporabe se ne sme zgoditi da je uporaba pustila posledice. Boatbeque je izdelan tako da mu sledi ognja ne pustijo nobenih posledic v zunanjem izgledu. Z rednim čiščenjem lahko dosežete da bo tudi po več letih uporabe žar zgledal isto kot pred prvo uporabo. Več informacij in nakup: boatbeque.com , tel:+386 (0)68 615 095
RumenoeNavtikapred 79 dnevi
Zadnji dan meseca avgusta je bil tragičen za hrvaškega ribiča. Hrvaški ribič je v soboto odplul na ribolov v iški arhipelag. Ker se ni vrnil v predvidenem času, so družinski člani poklicali v center za usklajevanje iskanja in reševanja na morju. Ob 17.46 se je pričela iskalna akcija v kateri so sodelovala plovila Luške kapitanije Zadar in izpostave  iz kraja Sali na Dugem otoku. Pri iskanju se jim je pridružilo še več privatnih plovil. Preiskali so področje otokov Kudica, Fulija in Iž. Iskalno akcijo so prekinili ob 23.55 uri in jo nadaljevali ob jutranji zori naslednjega dne. V iskanje se je vključilo tudi letalo Obalne straže. Ob 7.04 uri so s policijskega plovila sporočili, da so v zalivu Pardeščak na otoku Iž našli truplo pogrešanega ribiča.