Iskanje: besedila, pesmi

četrtek, 18. december

Božične pesmi so ena redkih stvari, pri katerih besedilo in melodija ostaneta v spominu ne glede na leta, okolje ali razpoloženje. Mnogi jih znamo zapeti brez razmišljanja, pogosto še preden se zavemo, da smo začeli. Slišimo prvi takt in besede pridejo same. Prav v tem je njihova posebnost. Ne potrebujejo opomnika, ne učbenika, ne zaslona. […] Objava Božične pesmi, ki jih znamo na pamet se je pojavila na Vse za moj dan .
RumenoN1pred 3 dnevi
Slika članka
Popularna glasba je postala "temnejša in bolj stresna"
Besedila najbolj popularnih pesmi vsebujejo vse več čustveno negativno obarvanih besed, so pa tudi "besedno revnejša" od tistih iz preteklosti.

sobota, 13. december

Slika članka
Otroška Evrovizija 2025: Zmagoslavje za Francijo
Za nami je še ena Otroška Evrovizija, ki je tokrat potekala v Tbilisiju. Med osemnajstimi sodelujočimi državi je bila na koncu najbolj prepričljiva Francija (248 točk), ki je stavila na 11-letno pevko Lou Deleuze in mogočno balado Ce Monde. Sofia Nersesian iz Ukrajine je s pesmijo Motanka osvojila 2. mesto (177 točk). Anita Abgariani iz Gruzije - s pesmijo Shine Like A Star - pa je osvojila 3. mesto (176 točk). [caption id="attachment_48033" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Corinne Cumming (EBU)" align="none" width="1000"] [/media-credit] Lou Deleuze na mimohodu zastav.[/caption] Kdo je zmagovalka Lou Deleuze? Gre za mlado kantavtorico, ki je odraščala v družini, kjer jo je povsod spremljala glasba. Zanimanje za pesmi je razvila že precej zgodaj. Poleg tega, da je navdušena pevka, je Lou tudi igralka. Že od sedmega leta dalje je nastopila v več kratkih in celovečernih filmih ter v nekaterih priljubljenih televizijskih serijah. Velik vpliv je pustila tudi s svojim nastopom v televizijski oddaji Incroyable Talent. Pesem Ce Monde (Ta svet) je posebej zanjo napisala in skomponirala Linh, vzhajajoča zvezda francoske glasbene scene. Besedilo odraža tako skrbi kot upanja mlajše generacije. [caption id="attachment_48028" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Corinne Cumming (EBU)" align="none" width="1000"] [/media-credit] Lou Deleuze prepričala z balado Ce Monde.[/caption] Francija ima sedaj na Otroški Evroviziji skupaj že štiri zmage, potem ko je zmagala v letih 2020, 2022 in nazadnje leta 2023. 18 tekmovalnih držav Prva na odru se je predstavila Malta, nato pa so sledile naslednje države: Azerbajdžan, Hrvaška, San Marino, Armenija, Ukrajina, Irska, Nizozemska, Poljska, Severna Makedonija, Črna gora, Italija, Portugalska, Španija, Gruzija, Ciper, Francija in Albanija. Slovenija tudi tokrat ni sodelovala na otroški različici Evrovizije, kjer se predstavljajo mlada grla, stara od 9 do 14 let. [caption id="attachment_48035" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Corinne Cumming (EBU)" align="none" width="1000"] [/media-credit] Otroško Evrovizijo 2025 osvojila Francija.[/caption] Glasovanje 50:50 Glasovanje na 23. Otroški Evroviziji je bilo v enakovrednem razmerju 50:50. Polovico glasov so prispevale strokovne komisije (sestavljene iz treh strokovnjakov iz glasbene industrije in dveh otrok, starih od 10 do 15 let), preostala polovica pa je bila sestavljalna iz spletnega glasovanje, kjer je sodelovalo kar 188 držav in kjer je bilo oddanih 2,5 milijona glasov. Slednje je bilo razdeljeno na dva dela, dan pred samim izborom ter 15 minut po zadnji odpeti skladbi. Glasovanje je potekalo preko uradne spletne strani, glasovalci po vsem svetu pa so morali izbrati tri države, med katerimi so lahko izbrali tudi svojo državo. Strokovne komisije, ki so na prvo mesto prav tako postavile Francijo, pa so glasovale na t. i. generalki za žirije. Končni razplet (glej tabelo spodaj) je prinesel Franciji že četrto zmago. https://www.youtube.com/watch?v=Prokqef9e-4 https://www.youtube.com/watch?v=44Xa5fmbSc0 [caption id="attachment_48039" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Junior ESC / EBU" align="none" width="1000"] [/media-credit] Otroška Evrovizija 2025: Skupni seštevek glasov.[/caption] Kje bo Otroška Evrovizija 2026? Za razliko od velikega tekmovanja za Pesem Evrovizije zmagovalci Otroške Evrovizije niso nujno gostitelji dogodka naslednje leto. "V naslednjih nekaj tednih bomo sodelovali z vsemi našimi člani, vključno z zmagovalno televizijsko postajo France Télévisions, da bi določili in objavili gostitelja tekmovanja naslednje leto," so sporočili iz zveze EBU. [caption id="attachment_48037" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Corinne Cumming (EBU)" align="none" width="1000"] [/media-credit] Po razglasitvi je Lou še enkrat odpela zmagovalno skladbo.[/caption] Gostiteljica Gruzija Otroška Evrovizija oziroma Junior Eurovision Song Contest poteka vsako leto v jesensko-zimskem času, predvidoma v drugi polovici novembra oziroma v začetku decembra. Vse skupaj se sicer ne pričenja ob tradicionalni 21. uri, ampak nekoliko prej (letos ob 17. uri), saj gre za mlajšo populacijo. Tokratno otroško različico sta vodila David Aladashvili in Liza Tsiklauri, vse skupaj pa se je odvijalo precej podobno kot na odrasli različici. https://www.youtube.com/watch?v=xMDurK6_3NA https://www.youtube.com/watch?v=xgnWCVGj5Mk https://www.youtube.com/watch?v=tNupxFU3GgA Prvič leta 2003 Otroška Evrovizija je bila prvič organizirana v Københavnu leta 2003. Prvo izdajo je osvojila Hrvaška s skladbo Ti si moja prva ljubav, ki jo je odpel Dino Jelusić. Od takrat dalje se to tekmovanje, na katerem sodelujejo mlada grla (od 9 do 14 let) odvija vsako leto – čeprav ne nujno v državi zmagovalca prejšnjega leta, kot je običajno za tekmovanje Evrovizije. Najuspešnejši državi na Otroški Evroviziji sta Gruzija in od letos dalje tudi Francija. Obe državici imata vsaka po štiri zmage. RTV Slovenija, ki tokrat znova ne sodeluje, je na Otroški Evroviziji (Junior Eurovision Song Contest) sodelovala le dvakrat, in sicer leta 2014 in 2015. Z Ulo Ložar smo najprej zasedli 12. mesto, z Lino Kuduzovič (leto dni kasneje) pa tretje mesto. https://www.youtube.com/watch?v=d8NCspTETTU [poll id="26"] The post Otroška Evrovizija 2025: Zmagoslavje za Francijo appeared first on Evrovizija.com .

sreda, 10. december

RumenoTočnotopred 11 dnevi
Slika članka
Saša Lendero z znanim slovenskim pevcem ustvarila nekaj prekrasnega
Saša Lendero je znana kot izjemna pevka in njene pesmi vedno navdušijo občinstvo. Saša Lendero je tokrat skupaj s pevcem Tilnom Lotričem znova združila moči in skupaj sta izdala božično pesem, ki zares gane. Besedilo je napisala sama, glasbo pa s pomočjo nekdanjega moža Mihe Hercoga, ki se je podpisal tudi pod aranžma in produkcijo. […] Saša Lendero z znanim slovenskim pevcem ustvarila nekaj prekrasnega was first posted on 10 decembra, 2025 at 2:00 pop.
Slika članka
Najlepše božične pesmi in njihovo ozadje
Prazničnega časa si ne predstavljamo brez božičnih pesmi, vsaka od njih skupaj z melodijo in besedilom pripoveduje svojo zgodbo.

sobota, 6. december

Slika članka
Evrovizija, omedeževana s politiko, dosegla dno
Z vsakim dnem smo bližje praznovanju 70. obletnice Pesmi Evrovizije, ki bo vrhunec doseglo 12., 14. in 16. maja 2026 na Dunaju. A tisto, kar naj bi vse nas skozi ta glasbeni festival združevalo, nas z vse večjim vmeševanjem politike razdružuje. Tiste prave evrovizijske melodije (že lep čas) ni več, tako da se lahko danes brez sramu vprašamo: Ali je Evrovizija dosegla dno? V žarišču (politični) vihar Na generalni skupščini Evropske radiodifuzne zveze (EBU), ki je potekala 4. in 5. decembra 2025 v Ženevi, je potekala burna razprava o usodi Pesmi Evrovizije. Kamen spotike (zaradi vojne v Gazi) je že nekaj časa nedotakljivi Izrael, ki kakopak ostaja še naprej del evrovizijskega tekmovanje. Zveza EBU je na skupščini genialno izpeljala glasovanje, saj ko so delegati (predstavniki nacionalnih radiotelevizij) potrdili paket novih pravil za izvedbo Pesmi Evrovizije 2026, so v istem momentu obrnili tok in sklenili, da vsa druga glasovanja preprosto niso več potrebna. Tako se niti ni glasovalo o izključitvi Izraela, kar je posledično pripeljalo do tega, da bodo vsaj štiri države - Slovenija (RTV SLO), Nizozemska (Avrotros), Španija (RTVE) in Irska (RTÉ) - bojkotirale Pesem Evrovizije 2026. Čeprav to pomeni manj gledalcev, manj glasov in manj prihodkov v evrovizijsko blagajno, zveze EBU ne moti, saj na tekmovanju ostaja Izrael. Ob tem ni odveč, če spomnimo, da je izraelsko kozmetično podjetje Moroccanoil zadnja leta generalni pokrovitelj Pesmi Evrovizije, kar veliko pove ... [caption id="attachment_47901" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Thomas Hanses / EBU" align="none" width="1000"] [/media-credit] Izrael (na sliki zmagovalka Netta) ostaja del Evrovizije.[/caption] Zakaj govorim o dnu? Zadnja leta vse bolj izginjajo ključne vredne, na katerih je bil evrovizijski festival zgrajen leta 1956. Festival je bil namreč ustanovljen kot televizijski mednarodni dogodek, ki naj bi po vojni prispeval k večji povezanosti evropskih narodov. Če na zvezi kot papiga ponavljajo, da gre pri Evroviziji za enotnost skozi glasbo, mimogrede slogan Evrovizije je United By Music (Združeni z glasbo), te enotnosti seveda ni, če kar štiri države zapustijo tekmovanje. Ena izmed njih (Španija) pa je celo članica velikih pet, kar pomeni, da prispeva največ v evrovizijsko blagajno. Prav tako na zvezi ves čas ponavljajo oziroma govorijo o nepolitiziranosti festivala. A kadar ena država oziroma konflikt deluje kot uničujoč sprožilec, imamo zadaj politiko in ne glasbo oziroma kulturo povezovanja. Ne nazadnje pa je tukaj tudi zaupanje gledalcev. Če tekmovanje postane oder političnih sporočil, ali bodo gledalci še verjeli, da gre za resnično za glasbo, tekmovanje in pesem? Odgovor je na dlani ... Obnoviti bo treba porušen most Za konec ... Mnogi pravijo, da glasba vedno najde svojo pot. Da bo Evrovizija – z vsemi izzivi – nekoč v prihodnosti znova sposobna stopiti na glasbeni most povezovanja, ki je danes porušen, se bo morala zveza EBU najprej začeti fokusirati v glasbo. In delati za glasbo, ki je nekoč skozi živ vokal in orkester resnično združevala. In da ne pozabimo ... politika je ves čas vpeta v evrovizijsko tekmovanje. Enkrat bolj, drugič manj. Spomnimo se recimo Gruzije, ki je leta 2009 prijavila pesem "We Don’t Wanna Put In", ki je bila kritična do ruskega predsednika Vladimirja Putina (igra besed: “Put In”). Organizatorji so pesem razumljivo zavrnili zaradi kršitve pravil o političnih sporočilih. Enako pod kontrolo so vsako leta besedila izraelskih pesmi. Zanimivo, kajne?! No, v zadnjih letih pa se politika še bolj vidno preliva v festival. Naj omenimo prepoved določenih zastav na odru ter številne demonstracije v času izbora v Malmöju in Baslu. https://www.youtube.com/watch?v=y_WGeiC5GbU&list=RDy_WGeiC5GbU&start_radio=1 The post Evrovizija, omedeževana s politiko, dosegla dno appeared first on Evrovizija.com .

sreda, 3. december

SlovenijaDružinapred 18 dnevi
V nedeljo, 9. novembra, je na Pučah KD Alojz Kocjančič Puče - Koštabona organiziralo staro ljudsko praznovanje martinjo ob krščanskem prazniku sv. Martina, ki je povezan s prvim vinom nove letine. Me PZ Alojz Kocjančič, ki ga vodi Milka Ivana Pucer, je prepeval pesmi o vinu, veselju in pogumu. Domači recitatorji so prebirali pesmi, besedila, hvalnice in pregovore o sv. Martinu ter vinu. Napovedovalka je poudarila pomen vinske kulture. Uživanje vina ni le užitek, ampak tudi priložnost za povezovanje in skupno praznovanje. Župnik Ivan Gregorc je blago-slovil vino domačinov in povabil k zahvali za letino, upanje in veselje. Sonja Cergol
SlovenijaDružinapred 18 dnevi
Založba Družina je izdala pesmarico Spev srca. Cerkvene pesmi za mladinski zbor z orglami, ki jih je zbral in priredil Lojze Mav. Strokovna besedila so napisali Veronika Brvar, Marija Gruškovnjak in Miha Zupanc Kovač, izdala sta jo založba Družina in Kulturno društvo Glasbena matica Ljubljana. Vsi trije so jo predstavili v soboto, 22. novembra, v frančiškanskem samostanu na Tromostovju v Ljubljani. I. Ž.

torek, 2. december

Slika članka
Melodifestival 2026: Kdo bo kdaj in kje?
Največji televizijski dogodek na Švedskem bo tudi v letu 2026 nacionalni izbor Melodifestival , ki ga bomo lahko spremljali kar tri mesece, saj nas čakajo tako predizbori kot sklepno dejanje. Vse skupaj se bo začelo 31. januarja, vrhunec pa bo doseglo 7. marca v Stockholmu. Takrat bo v velikem finalu okronan nov švedski evrovizijski predstavnik, ki bo nasledil zasedbo Kaj. 30 glasbenikov, en zmagovalec Dva meseca pred prvim predizborom je švedska televizija SVT razkrila seznam 30 imen, ki se bodo pomerila v petih polfinalih, ki bodo vsak teden gostovali po različnih švedskih mestih. Skupaj bo sicer nastopilo 49 glasbenikov, od tega 16 žensk in 33 moških. V 14 primerih bodo prepevale ženske, v 15 moški, ena skladba pa bo zapeta v dueti moški-ženska. Polovica izvajalcev je debitantov. Za 30 pesmi je besedilo napisalo 86 besedilopiscev, od tega 56 moških in 30 žensk. Tukaj so izvajalci, ki jih boste videli v vsakem od polfinalnih večerov ... Prvi predizbor - Linköping (31. 1. 2026): Indra - Beautiful Lie noll2 - Berusade Ord Junior Lerin - Copacabana Boy Greczula - Half of Me A*Teens - Iconic Jacqline - Woman Drugi predizbor - Göteborg (7. 2. 2026): Klara Almström - Där Hela Världen Väntar Arwin - Glitter Robin Bengtsson - Honey Honey FELICIA - My System Laila Adèle - Oxygen Brandsta City Släckers - Rakt In i Elden Tretji predizbor - Kristianstad (14. 2. 2026): Saga Ludvigsson - Ain't Today Patrik Jean - Dusk Till Dawn Emilia Pantić - Ingenting Korslagda - King of Rock 'n' Roll Eva Jumanate - Selfish Medina - Viva L'Amor Četrti predizbor - Malmö (21. 2. 2026): Meira Omar - Dooset Daram Cimberly - Eternity Erika Jonsson - Från Landet Felix Manu - Hatar Att Gag Älskar Dig Smash Into Pieces - Hollow Timo Räisänen - Ingenting Är Efter Oss Peti predizbor - Sundsvall (28. 2. 2026): Lilla Al-Fadji - Delulu Vilhelm Buchaus - Hearts Don't Lie JULIETT - Långt Från Alla Andra AleXa - Tongue Tied Sanna Nielsen - Waste Your Love BLADË - Who You Are Izmed izbranih imen naj omenimo Sanno Nielsen, ki je zastopala Švedsko na ESC 2014 (3. mesto), Robin Bengtsson pa je za Švedsko prepeval leta 2017 (5. mesto) . Oboževalci Evrovizije bodo prepoznali v AleXo - korejsko-ameriško umetnica, ki je zmagala na prvi izdaji tekmovanja American Song Contest. https://www.youtube.com/watch?v=5PQJI-3LW-8 https://www.youtube.com/watch?v=yqSV81kmsbQ https://www.youtube.com/watch?v=zQAx89D4e8s The post Melodifestival 2026: Kdo bo kdaj in kje? appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Gregor Ravnik si želi, da v skladbi Moj božič si ti vsak najde svoj božič
Ko se okrašena mesta zlijejo z utripajočimi zvezdami na nebu in se koraki upočasnijo ob toplih napitkih in prijetnih klepetih s starimi znanci, glasba najde svoj prostor v naših srcih. Tam, kjer se prebujajo spomini in kjer toplina preglasi mraz, se rojevajo zgodbe. Zgodbe o bližini, miru, toplini in ljubezni, ki so tako preproste, da jih slišimo v nežnem šepetu snega. In v ta prostor vstopa Gregor Ravnik s svojo novo božično skladbo Moj božič si ti. [caption id="attachment_47867" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Osebni album" align="none" width="1000"] [/media-credit] Gregor Ravnik[/caption] Skladba Moj božič si ti bo pričarala toplino in nas ob svojih nežnih zvokih spomnila na tiste trenutke, ob katerih nam je pri srcu še bolj toplo. Gregor Ravnik je s svojo glasbo v praznični čas želel vstopiti že pred časom. Božič ni le tradicija »Vedno sem se želel dotakniti prazničnega obdobja, božiča in podoživeti tiste lepe trenutke, ki jih ta čas prinaša,« pojasni Gregor Ravnik in doda, da božič zanj ni le tradicija, temveč eden najlepših trenutkov v letu. Čas, ko se ustavimo, potegnemo črto pod preteklo leto in z novo energijo čakamo na tisto, kar prihaja. Nova skladba, ki jo je ustvaril z Markom Hrvatinom, Mitjo Bobičem in producentom Mirom Buljanom, je nastajala iz melodij s prazničnim utripom. Ko je prvi demo prispel v roke Draga Misleja Mefa, je bilo jasno, da se bo zadnji mesec v letu rodilo nekaj nežnega in iskrenega. In predvsem iskrivega. »Besedilo je preprosto, a zato ne banalno. Mef zna dobro strniti tiste misli, ki nas ob tem času vse objemajo,« pravi Gregor. Čeprav gre za božično pesem, se v njej prelivata dve vzporedni poti – prazničnost in ljubezen. »Predvsem si želim, da se ob njej vsak spomni na osebo, ki jo ima najraje; lahko je to družina, prijatelji, sodelavci – ljudje, ob katerih nam je toplo,« dodaja. Zato skladba deluje intimno, toplo in objemajoče. Gregor jo opisuje s tremi besedami: topla, radostna, objemajoča. [caption id="attachment_47866" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Osebni album" align="none" width="1000"] [/media-credit] Gregor Ravnik[/caption] Snemanje pesmi je potekalo pred prazničnim decembrskim časom, zato je ustvarjalna ekipa čarovnijo adventa morala priklicati že mesece prej. »Za vedno mi bo ostalo v spominu, kako smo prehitevali še bolj kot nakupovalni centri,« se nasmehne. Napoved božičnega albuma Moj božič si ti pa ni le nova skladba - je napoved Gregorjevega prvega božičnega albuma, ki prihaja prihodnje leto. O podrobnostih za zdaj ostaja skrivnosten, a razkrije: »Želim ustvariti več pesmi, ki nas popeljejo v ta čarobni čas ... Presenetil bom s kakšnim duetom in priredbo zimzelene božične pesmi.« Praznična glasba ga že od nekdaj privlači, saj ga vrača v tople družinske trenutke, polne miru, veselja in nežne nostalgije. Največ mu pomeni, če lahko s svojo glasbo lepša trenutke drugim. »Ob praznikih pa ljudje iščemo pesmi, ki nas še posebej pogrejejo. In ko jih slišimo, nam mora zaigrati srce. Upam, da nas bo vse pogrela tudi nova božična in bo v vas vtisnila tisti najlepši spomin.« Z Moj božič si ti Gregor Ravnik odpira vrata v čas, kjer glasba postane toplina, tišina mir in božič nekaj povsem osebnega. »Želim si, da v skladbi Moj božič si ti vsak najde svoj božič.« [caption id="attachment_47869" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Osebni album" align="none" width="1000"] [/media-credit] Gregor Ravnik[/caption] The post Gregor Ravnik si želi, da v skladbi Moj božič si ti vsak najde svoj božič appeared first on Evrovizija.com .

sobota, 29. november

Slika članka
Parvani Violet: Sama se absolutno vidim na evrovizijskem odru
Parvani Violet je umetnica, ki meša pop in alternativo, urbano in klasično, intuicijo in disciplino. Njeni Simboli so povabilo, da vstopimo v njen svet, kjer je meja med domišljijo in resničnostjo prosojna, in kjer glasba ni le zvok, ampak življenjski ritual. Za umetniškim imenom Parvani Violet se skriva pevka Veronika Steiner, ki se je za naš portal Evrovizija.com še kako razgovorila. https://www.youtube.com/watch?v=AVemSaIoCGs Parvani Violet Iskreno, direktno, brez ovinkov Vašj aktualni projekt Simboli zveni nekaj več kot zgolj glasbeni album. Zdi se mi, da gre za celovito umetniško izpoved. Kdaj ste začutili, da bo ta album nekaj tako osebnega, skoraj ritualnega? Najlepša hvala za tako lepe besede in doživljanje Simbolov. Vedela sem, da želim s svojim prvim albumom ponuditi jasno in celostno umetniško vizijo, kar je tudi od mene zahtevalo, da se premaknem iz cone udobja. Začutila sem, da bo to nekaj posebnega, ko sem si pustila pisati bolj direktna in razgaljena besedila, namesto večinskih metafor in alegorij. Še vedno je tu močna simbolika, a je tokrat malo bližje tlom; in tudi poslušalcu. V vaših delih pogosto prepletate glasbo, vizualno umetnost in mistiko. Kako se te dimenzije povezujejo v vašem ustvarjalnem procesu – pride najprej zvok, vizija ali kaj tretjega? Res odvisno od projekta, pride pa največkrat prvi na vrsto zvok - šele potem ga ovijem v tančico mistike oziroma povzdignem v višjo vizijo. Vsaka pesem na albumu ima svoj vladajočii planet. Kako ste izbirali ta nebesna telesa in kaj vam osebno pomenijo v kontekstu posamezne skladbe? Izbrala sem jih deset, po enega za vsak komad, saj poznamo ravno toliko vladajočih planetov v astrologiji. Sama izredno rada berem astrološke karte in sem s planeti ter njihovimi karakteristikami seznanjena in pogosto obkrožena. Življenje mi je zabavno gledati skozi luč astrologije, zato sem za svoj prvi album želela tudi svojo glasbo poslati skozi prizmo planetov. Zraven pa nudi še en oprijemljiv način, da si poslušalci uokvirijo koncept albuma in se še dodatno povežejo z njim. Takole si sledijo: Uvertura - luna (dinamična, zasanjana, iskriva) Vudu - saturn (karma in njeni instrumenti) Dotik - sonce (razigrano, začarano, nenarejeno) Poet ft. 3K - pluton (globine in navidezne obveze usode) Med - venera (umetnost, sinergija ljubezni in narave) Obljuba - uran (tlakovanje novih pravil, velikopoteznost) Orfej - jupiter (orientalska ekspanzivnost, duhovna neomejenost) Faux Fur - mars (neustrašnost, izzivalnost, smelost) Kavna usedlina - merkur (iskrenost, bistrost, mentalna svoboda) Simboli - neptun (sanje, razodeta resnica, dotik božanskega) https://www.youtube.com/watch?v=CisOCcogbdk&list=RDCisOCcogbdk&start_radio=1 Resničnost ali domišljija Simboli nosijo energijo Neptuna - planeta sanj, iluzij in transcendence. Kje za vas poteka meja med resničnostjo in domišljijo? Res lepo vprašanje, na katerega je zelo težko racionalno odgovoriti. Živim v svetu, kjer se moja domišljija postopoma in pogosto spreminja v resničnost. Predstavljam si, da je meja med njima zelo prosojna in upogljiva. Kako je sploh videti vaš ustvarjalni proces? Moj ustvarjalni proces se po navadi začne čisto spontano - si začnem pet nekakšno melodijo z besedilom, kot da mi kapne na misel; in si jo potem zabeležim/posnamem. Največkrat se mi pa to zgodi v naravi - Poeta npr. sem v celoti napisala v desetih minutah, medtem ko sem se sprehajala v polmraku. Enako instantno mi je prišel na misel refren Simbolov. Zavedam se, da zelo malo tega upravljam jaz, sem pa očitno zelo dobra antena za ideje. Verjamem, da so umetniki povečini samo zelo dobri prevodniki. Snemanje videospota za Simboli je bilo po opisu skoraj filmsko - konji, megla, reke, starodavne lokacije ... Kaj vam je ta izkušnja pomenila kot umetnici in ženski? Res je - in zelo lepo vprašanje! Ta izkušnja mi je dala ogromno lepote, predvsem pa občutka ponižnosti in obenem moči. Za ta spot sem se naučila jahati konje in to s samozavestjo prikazala, po drugi strani pa sem se z največjim spoštovanjem približala Gavgam recimo - me prav zanima, kaj bi ljubljanski škofje 300 let nazaj porekli na to, da je ena umetnica iz okoliša tukaj posnela vizual za svojo glasbo. Res sem si zadala zanimive situacije za snemanje Simbolov. Vsi naši kadri so bili odvisni od sodelovanja vremena, narave in živali; in strašno vesela in hvaležna sem, da so te sile želele tako sodelovati z mano in mojo ekipo. https://www.youtube.com/watch?v=Kv3Z81WoiXU&list=RDKv3Z81WoiXU&start_radio=1 Samosvoja Umetniško ste zelo samosvoja, a vendarle poslušalec zazna vplive različnih žanrov - od orkestralne glasbe do trapa in r’n’b-ja. Kako vam uspe združiti svetova elegance in urbane sodobnosti v eno celoto? Najlepša hvala za tako lepo in pozorno opažanje! Mi je pa ravno to najbolj zanimivo - združevati na videz nezdružljive elemente in ustvarjanje novih sonič nih svetov, v katerih lahko prebivajo - npr. tradicionalni grški bouzouki s trapom v Poetu. Še več takšnih projektov si obetam, ker to najbolj razvaja glasbene brbončice. Kakšno vlogo ima lepota – tako vizualna kot zvočna – v vaših delih? Mogoče se malo oddaljujem od poudarjanja lepote, saj jo tako močno povezujemo z nečimrnostjo in oholostjo - opažam pa res, da ima hočeš nočeš veliko vlogo v mojem delu. Rada imam lepoto in mislim, da je izredno pomembna. Ljudje pač imamo radi lepe stvari, saj je v svoji esenci pravo nasprotje oholosti - lepota plemeniti duha. Zvočna in vizualna, pa tudi osebna. Kot ljubiteljica astrologije zagotovo verjamete v simboliko časa. Ste album izdali v določenem obdobju z namenom ali pa je vendarle šlo bolj za intuitivno odločitev? Tako je! Pred vsako večjo odločitvijo se "posvetujem" z astrologijo in določim najboljši možni datum oziroma obdobje, da bo ta projekt karseda najbolje sprejet - če zraven delujejo še močne pozitivne planetarne energije, pa dajmo še to izkoristit! https://www.youtube.com/watch?v=p1b-2_CAQmg Od simbolov do evrovizije Če bi Simboli bili oseba – kakšna bi bila? Kakšen bi bil njen glas, njen vonj, njena avra? Izredno zanimivo vprašanje, ki si ga niti sama nisem zastavila; kaj šele nekdo drug. Simboli bi bila vilinsko dekle; izgledala bi približno tako, kot sem upodobljena na naslovnici - z dolgimi, valovitimi črnimi lasmi in odeta večinoma v belo, lesketajočo in plapolajočo opravo. Bila bi igriva, a vendar zelo modra. Bila bi topla, a vseeno nedotakljiva; lebdela bi, in nikoli predolgo ostala. Njena avra bi bila vijolična, kajpada. Dišala bi po španskem bezgu, njen glas pa bi bil nežen in umirjen. Njena prezenca bi bila zelo pomirjujoča, in te obenem predrugačila v osebo, katera si si vedno želel biti. Ste umetnica, ki bi jo zlahka videli tudi na odru Pesmi Evrovizije. Vas ta projekt privlači ali vam je ljubše ustvarjati v bolj intimnem, umetniškem kontekstu? Najlepša hvala za kompliment! Tudi sama se absolutno vidim na evrovizijskem odru. Imam željo, potencial, razvito umetniško vizijo in karizmatičen nastop. Iskreno se bom prijavljala na izbore za Evrovizijo, dokler me enkrat pač ne pošljejo tja. Imam že nekaj let ustvarjeno mapico na računalniku z idejami za Pesem Evrovizije - in samo čakajo, da se jih realizira, ko bo končno le prilika za to. Slovenska glasbena scena se vse bolj odpira eksperimentalnim in žanrsko drugačnim ustvarjalcem. Kako vidiš vaš prostor v tem mozaiku? Vidim se kot najbolj pop oz. komercialna alter ustvarjalka. https://www.youtube.com/watch?v=wS9VfCqyXdQ&list=RDwS9VfCqyXdQ&start_radio=1 Svet festivalov Na slovenskih festivalih, kot so Melodije morja in sonca ali EMA pogosto prevlada klasičen pop. Bi se kdaj še želeli preizkusiti na takšnem odru – morda s svojo vizualno in simbolno poetiko? Definitivno imam to še v planu! Verjamem, da bi znala dobro združiti pop s svojo simbolno poetiko, kot ste jo čudovito poimenovali. Si sigurno želim nastopiti tudi na teh festivalih! Kaj vas trenutno najbolj navdihuje – svet zunaj vas ali svet znotraj vas? Svet zunaj mene, vedno! In še za konec: Če bi morali svoje življenje opisati skozi en sam simbol – kateri bi to bil in zakaj? Uf, mogoče skozi številko 3. Spremlja me že od malega in vem, da mi je namenjena. Tukaj je tudi ena določena ptica. In cerkveni zvonovi. Sicer pa luna, predvsem polna. [caption id="attachment_47779" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: FP Media" align="none" width="1000"] [/media-credit] Parvani Violet[/caption] The post Parvani Violet: Sama se absolutno vidim na evrovizijskem odru appeared first on Evrovizija.com .

petek, 28. november

SlovenijaDružinapred 23 dnevi
V mesecu decembru smo v sodelovanju z Zavodom za cerkveno glasbo pripravili te uglasbitve liturgičnih besedil:

torek, 25. november

Slika članka
Vili Resnik: Družinsko življenje mi pomeni veliko
Naš nekdanji evrovizijski predstavnik Vili Resnik nadaljuje praznovanje 30-letnice samostojne kariere z novim hitom, ki vas bo pogrel v zimskih dneh. Nihče ni sam, ko pada sneg Eden najboljših in najbolj zaposlenih žurerjev na slovenski glasbeni sceni se v veseli december podaja z novo pesmijo Nihče ni sam, ko pada sneg, dobri odzivi urednikov še pred izidom pesmi in videa pa namigujejo, da bo dobro sprejet. [caption id="attachment_47813" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Neo Visuals" align="none" width="1000"] [/media-credit] Vili Resnik[/caption] Vili Resnik bo s svojim bendom v soboto, 29. 11. prižgal lučke na Bledu. 31. decembra bodo silvestrovali na Pogačarjevem trgu v Ljubljani, vedno razprodani Rudan x Resnik Show pa 21. 2. 2026 prihaja še v Novo mesto. Večni mladenič, nepopravljivi žurer, roker po duši in odličen pevec novo skladbo izdaja le nekaj dni pred rojstnim dnevom. "Pesem Nihče ni sam, ko pada sneg govori o obdobju, ki pravkar prihaja: zunaj sneži, postaja hladno in družina se zbere doma. Preprosto, brez filozofiranja, tisto, kar čutimo." "Vesel sem, da smo ustvarili pesem, ki govori o nas, o življenju, predvsem pa o spoštovanju in ljubezni do družine. Družinsko življenje mi pomeni veliko, verjetno tudi zato, ker sem kot pevec že vse življenje veliko od doma, pogosto tudi ob dneh in urah, ko so druge družine več skupaj. Je pa konec leta, kljub številnim obveznostim, čas, ko se vedno družimo tudi v družinskem krogu in se na kupu dobi cela družina," pravi Vili Resnik, ki ga je, mimogrede, družina spremljala tudi na nedavnem koncertu v Cvetličarni, kjer je praznoval 30-letnico samostojne kariere . Skladbo je napisal Rok Lunaček, ki z Resnikom tesno in uspešno sodeluje že pravljičnih sedem let: "Pri Viliju delam vse, besedila in glasbo. Skupaj sva ustvarila pesmi, kot so 'Moja gerenarcija', 'Stara lipa', 'Moja dolina', 'Zate zvezda gori' in še cel kup drugih. Z njim rad delam, ker je pevsko razred zase. Pika. Izjemen pevec je. Še bolj pa me veseli, da sva postala prijatelja. Na to sem še mnogo bolj ponosen, kot le to, da zanj pišem pesmi." Družinska zimska pravljica Video za skladbo Nihče ni sam, ko pada sneg je ekipa Neo Visuals posnela na Krvavcu, sodelovala pa je tudi narava, ki je priljubljeno rekreativno središče v zaledju Ljubljane ravno pravi čas prekrila v snežno odejo, da je tudi vizualna podoba tega 'zimskega stiskača' taka, kot se spodobi. Spot sledi vsebini pesmi in se vrti okoli družine, ki se za praznike zbere doma. Osrednji osebi sta babica in dedek, vezivo družine, h katerima pridejo drugi družinski člani za božič na večerjo. Nekaj, s čimer se bržkone lahko poistoveti večina med nami. [caption id="attachment_47812" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Neo Visuals" align="none" width="1000"] [/media-credit] Vili Resnik[/caption] "Upam, da vam bosta pesem in video všeč, decembra pa se bomo veliko družili tudi na koncertih po vsej Sloveniji." Vili Resnik The post Vili Resnik: Družinsko življenje mi pomeni veliko appeared first on Evrovizija.com .

petek, 21. november

Slika članka
Bodo nova EBU pravila spremenila potek Evrovizije?
Tik pred skupščino Evropske radiodifuzne zveze, ki je planirana za 4. in 5. decembra 2025, EBU napoveduje več sprememb na Pesmi Evrovizije 2026, predvsem kar se tiče glasovanja, ki je že dlje časa kamen spotike. Zveza EBU ob tem poudarja, da vsi ti novi ukrepi temeljijo na obsežnih posvetovanjih s članicami, prav tako pa krepijo zaupanje v največji svetovni glasbeni dogodek. [caption id="attachment_15078" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Torsten Munk" align="none" width="1000"] [/media-credit] ESC izbor 2026 bo potekal v areni Stadthalle.[/caption] "Poslušali smo in ukrepali" Kaj je torej novega? Kakšne so spremembe? Kaj sporoča EBU? Pojdimo po vrsti ... Neodvisni svetovalec, ki ga je pooblastil izvršni odbor EBU, je opravil poglobljen pregled sodelovanja, poleg tega je tesno sodeloval z generalnimi direktorji sodelujočih radiotelevizijskih hiš in drugimi organizatorji globalnih dogodkov. Njihova priporočila so bila skladna s povratnimi informacijami vodij delegacij in so podlaga za ukrepe za nadaljnjo krepitev glede glasovanja na evrovizijskem tekmovanju. "Poslušali smo in ukrepali," je ob predstavitvi dejal Martin Green , direktor Pesmi Evrovizije. In nadaljeval: "Nevtralnost in integriteta evrovizijskega tekmovanja sta za EBU, njene člane in vse naše občinstvo izjemnega pomena. Ključno je, da zaščitimo poštenost tekmovanja. Zato smo naredili jasne in odločne ukrepe, da zagotovimo, da tekmovanje ostane praznik glasbe in enotnosti. Ne nazadnje pa mora evrovizijsko tekmovanje ostati nevtralen prostor in se ne sme zlorabljati. Martin Green je v sporočilu za javnost še sporočil, da bodo v zvezi EBU okrepili nadzor nad obstoječimi pravili, in sicer da bi preprečili kakršno koli zlorabo tekmovanja, na primer z besedili skladb. "Prav tako bomo tesno sodelovali s članicami zveze, da bi na ta način zagotovili, da v celoti razumejo in so tudi odgovorni za spoštovanje pravil in vrednot, ki opredeljujejo evrovizijsko tekmovanje v pesmi." [caption id="attachment_42676" align="alignnone" width="1024"][media-credit name="Foto: EBU" align="none" width="1024"] [/media-credit] Martin Green, direktor Evrovizije[/caption] Ključne spremembe 1. Promocija Navodila za glasovanje in kodeks ravnanja za tekmovanje, ki jih morajo upoštevati vse sodelujoče radiotelevizijske postaje, bodo po novem poostrena, in sicer da bi tekmovanje še bolje zaščitili pred poskusi nepoštenega vplivanja na glasovanje. Posodobljena navodila za glasovanje podpirajo ustrezno promocijo izvajalcev in njihovih pesmi (kar je pomemben del profesionalne glasbene industrije), vendar "odvračajo od nesorazmernih promocijskih kampanj … zlasti kadar jih izvajajo ali podpirajo tretje osebe, vključno z vladami ali vladnimi agencijami." S odelujoči radiotelevizijski hiši in izvajalcem tako ni dovoljeno aktivno sodelovati v promocijskih kampanjah tretjih oseb, ki bi lahko vplivale na izid glasovanja, jih omogočati ali prispevati k njim. Kot je opisano v posodobljenem kodeksu ravnanja, bodo vsi poskusi neupravičenega vplivanja na rezultate privedli do sankcij. Tega se je v preteklosti posluževal predvsem Izrael, ki je na vse možne načine promoviral svoje predstavnike. 2. Omejeno število glasov V okviru letnega pregleda glasovanja so bile v sistemu uvedene spremembe, ki spodbujajo sodelovanje občinstva. Za ervovizijsko tekmovanje v letu 2026 bo največje število glasov na plačilni način (splet, SMS ali telefonski klic) zmanjšano z 20 na 10. 3. Stroka se vrača v oba predizbora Žirije glasbenih strokovnjakov se bodo prvič po letu 2022 vrnile v oba polfinala, kar bo ustvarilo približno 50/50 razdelitev med glasovi žirije in občinstva, enako kot v velikem finalu. Namen te spremembe je, tako EBU, spodbuditi optimalno glasbeno ravnovesje in raznolikost pesmi, ki se uvrstijo v veliki finale, s čimer se zagotovi, da se poleg tistih, ki so priljubljene med občinstvom, prepoznajo tudi visokokakovostni prispevki s široko umetniško vrednostjo. Število žirantov se bo povečalo s 5 na 7. Razpon, med katerimi bodo lahko izbirali žirante, pa se bo razširil na glasbene novinarje in kritike, glasbene učitelje, ustvarjalne strokovnjake, kot so koreografi in gledališki režiserji, ter izkušene osebnosti glasbene industrije. Da bi tekmovanje odražalo privlačnost za mlajše občinstvo, bo vsaka žirija zdaj vključevala vsaj dva žiranta, stara od 18 do 25 let. Vsi žiranti bodo morali podpisati formalno izjavo, s katero bodo potrdili, da bodo glasovali neodvisno in nepristransko, da se pred tekmovanjem ne bodo usklajevali z drugimi žiranti in da bodo pozorni na uporabo družbenih medijev, torej da svojih preferenc ne bodo delili na spletu pred zaključkom tekmovanja. [caption id="attachment_10046" align="alignnone" width="856"][media-credit name="Foto: EBU" align="none" width="856"] [/media-credit] Strokovne komisije ne bodo več petčlanske, ampak sedemčlanske.[/caption] 4. Izboljšani tehnični zaščitni ukrepi EBU še naprej tesno sodeloval s svojim glasovalnim partnerjem Once, in sicerz razlogom, da bi razširil napredne varnostne sisteme tekmovanja, ki odkrivajo in preprečujejo goljufive ali usklajene glasovalne dejavnosti, ter okrepil spremljanje sumljivih vzorcev, da bi ohranil zaupanje v rezultate glasovanja občinstva. "Ti ukrepi so zasnovani tako, da usmerjajo pozornost tja, kamor je potrebna – na glasbo, ustvarjalnost in povezavanje,« je dejal Martin Green, ki je ob tem dodal, da bodo te spremembe pomagale zagotoviti močnejše zaščitne ukrepe in povečale angažiranost, tako da bodo lahko oboževalci prepričani, da vsak glas šteje in da je vsak glas slišan." "Evrovizijsko tekmovanje mora vedno ostati prostor, kjer je glasba v središču pozornosti in kjer še naprej 'Združeni v glasbo' (United By Music)." Martin Green Pravila je že odobrila referenčna skupina Vse posodobitve pravil je že odobrila referenčna skupina. Gre za upravni organ, ki zastopa vse sodelujoče radiotelevizije. Njihov vpliv bo po tekmovanju leta 2026 v celoti pregledan, z namenom, da bi se lahko v prihodnosti še izboljšal. [caption id="attachment_46863" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: EBU" align="none" width="1000"] [/media-credit] ESC 2026 se bo zgodil 12., 14. in 16. maja 2026.[/caption] Generalna skupščina EBU Članice zveze EBU se bodo 4. in 5. decembra sestale na generalni skupščini EBU. Takrat bodo pozvane, da preučijo ta sveženj ukrepov ter se nato odločijo, ali so tu ukrepi zadostni za odpravo njihovih pomislekov, ne da bi morali glasovati o kakršnem koli sodelovanju. Po generalni skupščini bo EBU s članicami zveze opravil še morebitne dodatne pogovore. Celoten seznam sodelujočih radiotelevizij na Pesmi Evrovizije 2026 bo nato razkrit še pred božičem. Takrat bo tudi uradno znano, ali bo Slovenija zraven. [poll id="110"] The post Bodo nova EBU pravila spremenila potek Evrovizije? appeared first on Evrovizija.com .

sreda, 19. november

Slika članka
Alex Volasko doživel nočno moro zaradi prevelikih pričakovanj
Alex Volasko , ki ga slovenska javnost pozna po uspešnicah, kot so Zvezdogleda, Če pomlad nikoli več ne pride, Življenja pomen, Zatišje tik pred izdajo novega, že petega studijskega albuma, izdaja nov singel Ognjemet, s katerim odpira novo poglavje v svojem ustvarjanju. [caption id="attachment_47690" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Rok Deželak" align="none" width="1000"] [/media-credit] Alex Volasko[/caption] Vrnitev k živahnim, bendovskim koreninam Z novim projektom se Alex Volasko vrača k svojim bolj energičnim, bendovskim koreninam, kjer se čuti pristnost žive izvedbe, svežino spontanosti in močan občutek skupinske energije. Po prejšnjem, introspektivnem albumu Zvezdogleda, ki je raziskoval zvezdne poti, notranji svet in duhovno refleksijo, je Ognjemet njegov povratek k zemeljskosti – med ljudi, odnose in realne čustvene izzive. V besedilu skladbe Ognjemet na pristen in rahlo satiričen način opisuje nočno moro prevelikih pričakovanj v odnosih, ki lahko uničijo še tako trdno vez. Ne glede na to, ali gre za ljubezensko ali prijateljsko razmerje – ko pričakovanja presežejo realnost, slej ko prej pride do razočaranja in čustvene eksplozije. "Včasih je bolje reči hvala in nasvidenje, preden odnosi postanejo prava emocionalna detonacija," pravi Alex s hudomušnim nasmehom. [caption id="attachment_47692" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Rok Deželak" align="none" width="1000"] [/media-credit] Alex Volasko[/caption] "Sam se vedno navdušujem med iskrami, saj lahko ravno one najmočneje prižgejo luč sredi temne noči. Kdor ne spoštuje iskre, si ognjemeta ne zasluži. Ognjemet je prispodoba za nekaj nadnaravnega, prekrasnega, a kratkotrajnega in nekontroliranega – pa še zelo se lahko opečeš. Če obdržiš iskrice, pa boš celo življenje lahko užival v njihovi lepoti." Alex Volasko Videozgodba Zgodba pesmi Ognjemet je v videospotu predstavljena skozi karting dirko, metaforo nenehne "bitke med spoloma", kjer se oba protagonista borita za prevlado, a se na koncu zavedata, da je resnična zmaga v spoštovanju in ravnotežju. Režijo je prevzel Perica Rai, eden najvidnejših slovenskih režiserjev zadnjih let, podpisan tudi pod uspešni film Pa tako lep dan je bil s Katarino Čas v glavni vlogi. V glavni vlogi spota se pojavita Katalina Simonič, prva spremljevalka Miss Universe 2025, in Mattia Rutar, znan iz šova Kmetija ter kot nekdanji kandidat za Mister Slovenije. Ducat novih skladb Na novem Alexovem albumu Ognjemet, že petem v njegovi karieri, bo 12 novih skladb, slogovno zelo raznolikih, a povezanih s skupno nitjo – bendovskim zvokom, sodobno produkcijo in besedili, ki se poigravajo s človekovo notranjostjo, odnosi, generacijskimi izzivi ter trenutnimi družbenimi napetostmi. Alex s tem projektom napoveduje najbolj energičen, iskren in suveren album doslej – pravi ognjemet emocij, zvoka in navdiha. [caption id="attachment_47691" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Rok Deželak" align="none" width="1000"] [/media-credit] Alex Volasko[/caption] The post Alex Volasko doživel nočno moro zaradi prevelikih pričakovanj appeared first on Evrovizija.com .

nedelja, 16. november

Slika članka
Na festival slovenskega šansona 2025 slavila zasedba Uglašeni
V Domu kulture Velenje je zazvenelo 11 izbranih skladb Festivala slovenskega šansona. Podeljena je bila tudi nagrada Franeta Milčinskega – Ježka, ki jo je prejel Dušan Hren. Prireditev so poslušalci lahko spremljali v neposrednem prenosu na Prvem programu Radia Slovenija, na Radiu Koper in Radiu Maribor. [caption id="attachment_47655" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Adrian Pregelj / RTV SLO" align="none" width="1000"] [/media-credit] Vita Mavrič[/caption] Na razpis je prispelo 57 novih skladb, med katerimi je strokovna komisija v sestavi Vita Mavrič, Rudi Pančur in Goran Dekleva izbrala enajst šansonov, ki so se tokrat predstavili na festivalskem odru. Enajst novih šansonov Za nagrade so se potegovali: Matjaž Romih s skladbo Hohštapler, Cafe Noisette s skladbo Soška, Ana Mezgec in Nakana s šansonom Parkiram, s skladbo Avtobus št. 6 je nastopila Saša Lešnjek. V izboru so bili tudi Nina Virant in skladba Vedno je pa tvoje lice, Urška Bergant in Zlati časi, Ana Maria Mitić z Odo vodovodarju in Žigan Kranjčan s šansonom Zrcalo. Zasedba Uglašeni se je predstavila s skladbo Zdaj je čas za naju dva, Primož Vidovič se je predstavil s skladbo Kruha in iger, Jure Ivanušič in Nordunk pa z Zrcalom družbe. Podeljene festivalske nagrade Na Festivalu slovenskega šansona so bile podeljene štiri festivalske nagrade, in sicer velika nagrada slovenski šanson 2025 za najboljši šanson v celoti, nagrada za najboljše besedilo, nagrada za najboljšo glasbo in nagrada za najbolj obetavnega mladega avtorja ali izvajalca. Nagrado za najboljši šanson v celoti je prejela skladba Zdaj je čas za naju dva v izvedbi Uglašenih. Nagrado za najboljše besedilo je prejel šanson Zrcalo, Žigana Krajnčana v izvedbi bratov Krajnčan. Nagrado za najboljšo glasbo je prejel šanson Parkiram, Ane Mezgec in Nakane. Nagrado za obetavno mlado izvajalko pa je prejela Saša Lešnjek, ki je zapela šanson Avtobus št. 6. [caption id="attachment_47653" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Adrian Pregelj / RTV SLO" align="none" width="1000"] [/media-credit] Nuša Ofentavšek in zasedba Uglašeni[/caption] [caption id="attachment_47649" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Adrian Pregelj / RTV SLO" align="none" width="1000"] [/media-credit] Brata Krajnčan[/caption] [caption id="attachment_47651" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Adrian Pregelj / RTV SLO" align="none" width="1000"] [/media-credit] Ana Mezgec in Nakana[/caption] [caption id="attachment_47650" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Adrian Pregelj / RTV SLO" align="none" width="1000"] [/media-credit] Saša Lešnjek[/caption] Kdo so zmagovalci - Uglašeni? Jedro zasedbe Uglašeni sestavljata klaviaturist, skladatelj in aranžer Matevž Goršič ter pisec besedil in vokalist Mihael Lajlar. Lajlar je do danes izdal tri pesniške zbirke, glasbeno pa ustvarja z vzdevkom Edenon. Oba avtorja sicer sodelujeta tudi pri ustvarjanju pesmi za otroke in mlade. Do danes sta izdala zbirko pesmi HALO?! Na preteklem Festivalu slovenskega šansona 2023 sta nastopila s skladbo Barve ulic (glej video spodaj), tokrat pa sta se vrnila z zasedbo, ki jo sestavljajo vokalistka Nuša Ofentavšek, basist Dušan Kneževič, kitarist Rok Lajlar in bobnar Urban Krč. https://www.youtube.com/watch?v=7bPUmbj4dqE&list=RD7bPUmbj4dqE&start_radio=1 V sklopu Festivala slovenskega šansona pa je bila podeljena tudi nagrada Franeta Milčinskega – Ježka. Žirija za podelitev nagrade ki so jo sestavljali Ana Duša – predsednica, Ana Jurc, Barbara Kapelj, Maja Kač, Ingrid Kovač Brus, Dajana Makovec, Simona Moličnik, Boštjan Narat in Janez Pirc se je odločila, da letošnjo nagrado Franeta Milčinskega – Ježka prejme Dušan Hren. [caption id="attachment_47646" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Adrian Pregelj / RTV SLO" align="none" width="1000"] [/media-credit] Dušan Hren[/caption] The post Na festival slovenskega šansona 2025 slavila zasedba Uglašeni appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Brata Žigan in Kristijan Krajnčan znova združila moči
Brata Žigan in Kristijan Krajnčan po Snežinkah Pepela zdaj predstavljata še skladbo A palm for you. "Skladbo sem napisal za svoj sprejemni izpit za pisanje filmske glasbe na Amsterdamskem konservatoriju. Napisana je bila za solo klavir, kot počasen, otožen valček o nekom, ki potrebuje dlan drugega človeškega bitja," je v uvodu povedal Kristijan Krajnčan. https://www.youtube.com/watch?v=cobXs1Dma0w&list=RDcobXs1Dma0w&start_radio=1 Ekstremna razlika v dinamiki in instrumentaciji Ob tem nas je seveda zanimalo, kako je potemtakem prišlo do ponovnega sodelovanja z bratom? "Ko sva z Žiganom začela koncertirati, sem se spomnil na to skladbo. Moja žena Tsarina je napisala besedilo in pomen skladbe pretvorila v to, da dlan podaš sam sebi. Všeč mi je ekstremna razlika v dinamiki in instrumentaciji, ki sva jo posnela za prihajajoči album," je pojasnil Kristijan. Kako pa o sodelovanju in pesmi razmišlja Žigan Krajnčan? "Komad mi pomeni točno to kar govori refren besedila: can i promise love to my soul, in a rotten glow of the morrow? Lahko obljubim ljubezen svoji duši v gnilem siju jutrjišnjega dne? S tem se tudi sam borim. Živimo v okolju, ki je res odmaknjen od narave in s tem sem tudi jaz odmaknjen od nje. Moram se ji konstantno približevati, kajti strah me je da me zapusti. Človek lahko hudo zboli če je odmaknjen od narave. Kdaj mam občutek da je svet bolan in da smo vsi malo bolni z njim," je zakjućil Žigan. [caption id="attachment_47638" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Nika Records" align="none" width="1000"] [/media-credit] Kristijan in Žigan Krajnčan[/caption] The post Brata Žigan in Kristijan Krajnčan znova združila moči appeared first on Evrovizija.com .

petek, 14. november

RumenoTočnotopred 36 dnevi
Slika članka
Raay se je po dolgem času pokazal javnosti, a je s svojim videzom presenetil vse
Raay je presenetil s svojim novim videzom. Marjetka in Raay Vovk sta zakonca, ki ustvarjata pod imenom Maraaya. Njune pesmi so pravi hiti, besedila pa imajo večkrat globok pomen. Tokrat pa sta se javila iz radia Štajerski val. Raay in Marjetka sta namreč ena izmed nastopajočih na Večeru s prijatelji, ki bo 21. novembra v Podčetrtku. […] Raay se je po dolgem času pokazal javnosti, a je s svojim videzom presenetil vse was first posted on 14 novembra, 2025 at 10:39 pop.

četrtek, 13. november

Slika članka
Bepop: Za praznike štejejo trenutki z ljudmi, ki jih imamo radi
Priljubljeni ženski trio Bepop se pred najlepšim časom v letu predstavlja z novo skladbo Za praznike, ki je bila ustvarjena v sodelovanju z Zborom Slovenske filharmonije. Dekleta pravijo, da nas skladba opominja, da so resnično pomembni trenutki tisti, ki jih preživimo z ljudmi, ki jih imamo radi – v toplini doma, ob pogovorih, smehu in spominih, ki ostanejo. Dekleta imajo z božično glasbo dolgoletno tradicijo. Leta 2004 je skupina Bepop izdala svoj prvi praznični album Božič je. Ta še danes spremlja mnoge slovenske domove ob praznikih. Letos bodo na seznam predvajanja dodale še to čisto novo skladbo Za praznike, ki bo ob svetlečih lučkah in vonju po piškotih združila vse generacije. Na kakšen način, pa so nam zaupale v prijetnem razgovoru ... [caption id="attachment_47609" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marko Delbello Ocepek" align="none" width="1000"] [/media-credit] Bepop (Alenka, Tinkara in Ana)[/caption] Bepop Toplina in nežnost Draga dekleta ... glede na to, da ste znane po energiji, pozitivnosti in vokalni ubranosti, kako ste želele, da zveni najnovejša glasbena zgodba Za praznike – bolj kot melodija iskrene topline ali kot filmska zvočna kulisa decembrskega čudeža? Ko smo slišale prvo zasnovo pesmi, smo si nekako kar predstavljale, da z nami poje en mogočen zbor. S tem se je strinjala tudi avtorica pesmi in besedila Iris Ošlaj, ki je s to mislijo tudi nadaljevala pri ustvarjanju in zasnovi pesmi. V podobni verziji se še nikoli nismo predstavile in mislim, da je pesem izpadla tako ali celo še boljše, kot smo si predstavljale. In če nadaljujemo ... praznične melodije so v naših ušesih melodije polne topline in nežnosti. Bepop smo od nekdaj sinonim za nostalgijo oziroma energijo, vendar smo vse tri močno želele ustvariti eno krasno praznično balado, v sodelovanju še z nekom. Nekako smo bile enotne, da si želimo k sodelovanju povabiti večglasni zbor. Zelo smo hvaležne, da se je k našemu sodelovanju odzval Zbor Slovenske filharmonije, ki je dal celotni pesmi piko na i. Naj ob tem izpostavimo še zanimivo dejstvo, in sicer da smo pesem želele izdati že lansko leto, a smo se realizacije te ideje lotile prepozno. (smeh) A nič za to. Menimo, da je ravno sedaj pravi čas, v kar zelo močno verjamemo v to. Z Zborom Slovenske filharmonije nas je povezala naša Ana, ki je bila lansko leto gostja podkasta pri Tilnu Artaču. Tam so jo presenetili s petjem izvedbe naše pesmi Bodi zvezda. Ko smo iskale zbor, s katerim bi pesem posnele, je bil zbor Slovenske filharmonije najboljša izbira, ki ima še posebno dodano vrednost. Zadnja leta smo vajeni, da na odre prinašate dovršene projekte – glasbeno, vizualno in produkcijsko. Kako visoko si same postavite standarde, ko se odločate za nov komad in posledično nastop? V tem smo si vedno enotne – celostni pristop. Stremimo k temu, da so naše pesmi vedno pozitivne, navdihujoče in najbolj pomembno, iskrene. Tukaj se nam zdi, da je ključ. Četudi same ne napišemo besedila ali melodije, nam je izjemno pomembno, da se s pesmijo poistovetimo in smo ves čas ustvarjanja prisotne, aktivne. Glede na to, da danes živimo v precej vizualni dobi, nam je pomembno, da poleg pesmi naši publiki ponudimo tudi vizualno edicijo pesmi. Videospot je danes nuja, saj se glasba ne samo posluša, ampak tudi gleda. Mnogi imajo svoje playliste narejene na YouTube. Če žeimo, da nas umestijo tja, je dobro, da imamo tudi videospot. Ogromno nam pomeni celostna podoba. Poleg projektov, za katere se skrbno odločamo in za katerimi stojimo 100 %, vložimo tudi veliko truda na kakšen način projekt predstaviti občinstvu in nasploh, kako bomo izgledale. Včasih so drugi poskrbeli za nas, danes nam je veliko bolje in lažje, ko za vsem stojimo same. [caption id="attachment_47608" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marko Delbello Ocepek" align="none" width="1000"] [/media-credit] Bepop in Zbor Slovenske filharmonije[/caption] Nostalgija in svežina pesmi Pesem Za praznike nam daje občutek in toplino starih časov, a hkrati prinaša sodoben zvok. Kako ste našle pravo ravnovesje med nostalgijo in svežino? To je dobro ujela Iris Ošlaj, ki je napisala oboje, besedilo in melodijo. Nam je pa ves čas pošiljala glasovna sporočila o napredku pesmi. Zapela kakšno idejo ali jo celo zaigrala na klavir. Me pa smo nato podale svoje občutke, misli in želje. Nekako smo našle način, kako naše misli, želje in pričakovanja ujeti v pesem in smo res zelo ponosne na izdelek. To, da pesem prinaša sodoben zvok je seveda po našem mnenju prav, saj je vendar razlika v glasbenem napredku izpred dvajsetih let. Tudi me nismo več najstniške frklje in tako kot se človek ves čas spreminja in raste, se tudi naš odnos do glasbe. Če bi skladbo Za praznike predstavile na večjem glasbenem odru, kako bi jo predstavile? Bi bila to bolj intimna izvedba z zborom ali spektakel s polnim odrom lučk in snežnih efektov? Ana : Aboslutno jo vidim kot nekaj pompoznega, velikega in niti malo intimnega. Zbor pesmi doda mogočnost, veličino in to si zasluži največji oder in čim več luči. Alenka : Jaz si definitivno predstavljam začetek pesmi skoraj brez glasbene podlage samo z glasovi.. bolj bi se pesem stopnjevala, več elemtov bi se dodajalo. Pomoje idej za izvedbo, ne bi zmanjkalo. Tinkara: Se strinjam. Če govorimo o večjih glasbenih odrih, potem bi vključila zbor, luči, snežne efekte, plesalce, artiste in še bi lahko naštevala. [caption id="attachment_47610" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marko Delbello Ocepek" align="none" width="1000"] [/media-credit] Bepop[/caption] Delček prispevala Neisha Sodelovanje z Neisho vedno prinese poseben glasbeni podpis. Kaj je tisto, kar Neisha kot soavtorica in aranžerka prinese v vašo glasbeno zgodbo? Neisha je postavila harmonijo za zbor, ki je v osnovi klasičen. Govorimo seveda o Zboru Slovenske filharmonije, ki se ne pojavlja pogosto v duetih s pop izvajalci. In to, da so se odločili sodelovati ravno z nami, je za nas izjemna čast. Neisha je, ob vedenju, da bo to pel klasični zbor, postavila vokale in všeč nam je, da so harmonije vseeno malo bolj drzne. Je pa seveda prispevala tudi svoje klavirske spretnosti. In klavir je tudi inštrument, ki v pesmi najbolj izstopa. Neisha je v naših očeh tako carica. In pika. Večkrat smo jo imele priložnost opazovati in občudovati pri delu. Je virtuozinja, ki ideje kar stresa iz rokava. Bepopke smo zelo vesele, ker je s svojimi idejami in znanjem nadgradila pesem Za praznike. Poleg zbora Slovenske harmonije je ona definitivna dodatna referenca, ki pesem postavi še na višji nivo. Besedilo pa je prispevala, kot ste že omenile, vaša prijateljica Iris Ošlaj, kajne? Ste ji pustile prosto pot pri tej zgodbi ali ste ji tudi kaj namignile, kar bi si želele slišati skozi besedilo? Navodila so bila, da želimo toplo, praznično pesem. Tako da jo bomo lahko vsako leto znova peli ob okraševanju smrekice in peki prazničnih piškotov. Smo se pa tudi me zelo angažirale pri nastajanju te pesmi. Iris je zelo dobro vedela, kaj si želimo. Nekaj navodil je vsekakor dobila in na koncu dostavila krasen rezultat. Verjamemo, da je za avtorja verjetno malenkost lažje nekaj ustvariti, če izvajalca dobro pozna in ona se je res izkazala, ker nas dobro pozna. Ve katere vrednote in prioritete so naše ključne. Zbor Slovenske filharmonije je pesmi dodal veličino. Ste razmišljale, da bi s tem zborom posnele še kakšno pesem? Ana : Dajmo lepo počasi. Korak po korak. Z Zborom slovenske filharmonije smo prvič stopile v kontakt, ko so me povabili v goste v njihov podcast 1, 2, 3 bis …, ki ga vodi Tilen Artač. Takrat smo se pogovarjali o petju, prav prijetna debata se je razvila. Ob koncu so me presenetili s prav posebno izvedbo pesmi Bodi zvezda. Povabili so me, da z njimi zapojem in takrat smo nekako (seveda še nevede) zasadili seme. Ko smo se s puncami pogovarjale o zborih, ki jih slišimo v tej pesmi, smo se na koncu strinjale, da si želimo najbolj profesionalnega v Sloveniji – Zbor slovenske filharmonije. [caption id="attachment_47612" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marko Delbello Ocepek" align="none" width="1000"] [/media-credit] Bepop in Zbor Slovenske filharmonije[/caption] "Pesem Za praznike je ravno ugledala luč sveta. Želimo si, da bi jo ljudje spoznali, slišali in tudi poslušali. Na ta način želimo tudi širši publiki malo približati čarobnost zborovskega petja. To je nekaj veličastnega, odpre nove občutke in te popelje v popolnoma drug svet. Veselilo bi me, če bi tudi mlajši večkart zajadrali na kakšen tak koncert in si s tem še razširili svoja obzorja v umetnosti." Ana Na Evroviziji se (trenutno) ne vidijo Mimogrede, ko smo ravno evrovizijski portal, ki večino časa posveča Evroviziji ... Vas morda mika tudi evrovizijski oder? Če da, s kakšno skladbo bi se želele predstaviti? Ana : Joj, pred leti smo se pogovarjale o sodelovanju na kakšnem festivalu. Nekdo je omenil tudi Evrosong, ampak se takrat nismo počutile pripravljene za ta oder. Ne, da ne bi bile sposobne, pač pa smo takoj pomislile, kaj to prinese za seboj. Koliko obveznosti, vaj, voženj, itd. Me pa smo, poleg Bepop, vsaka v svojih projektih, ki nam tudi vzamejo čas in tu so seveda še naše družine. Tako, da smo to idejo dale malo »hold«. Alenka : Se pa tudi zavedamo, da je Evrosong precej drugačen kot leta nazaj, ko je pomembna cela zgodba oziroma šov. V primeru, da bi se prijavile, bi to bilo definitivno nekaj za evrovizijski oder. Trenutno smo z glavo v drugih projektih - glasbenih in osebnih. Tinkara : Tudi sama o tem ne razmišljam. Trenutno se prepuščam toku dogodkov s pesmijo Za praznike, malo pa priznam, da si kot izziv jemljem letno 2027, ko Bepop in oddaja Popstars praznujemo 25 let. Idej je ogromno in upam, da jih čimveč realiziramo. Videospot, ki smo ga prav tako že omenili, je vizualno kot filmska razglednica – mešanica elegance in domačnosti. Če bi pesem Za praznike bila film, kakšen bi bil? Ana : Za to se moramo zahvaliti Nikoli Janušiču, ki je dobro plul med valovi ženske energije, ki je na snemanju tega videospota zagotovo ni primanjkovalo. Sodelovale so tudi naše hčerke – kar šest jih imamo skupaj. Nikola je s svojo mirnostjo in potrpežljivostjo res dobro vijugal. Če bi bila pesem film, pa mislim, da bi govoril o preprosti punci, ki nikakor ne dobi priložnosti, da pokaže svoj talent – da zapoje. Na eni strani živi povprečno družinsko življenje, po drugi strani pa si želi velikega odra in stoječih ovacij. Seveda bi spoznala nekega prelepega moškega, ki bi jo podpiral pri tem in ji tudi pomagal tlakovati pot do tega velikega odra, kamor bi na koncu filma tudi stopila. Alenka : Jaz pa si predstavljam ravno obratno, neko žensko podobo, karieristko, oblegano z delom, ki nima časa za nikogar izven obveznosti, dokler ne spozna nekoga, ki jo umiri oziroma prizemlji, ji odpre oči, kar je res pomembno – lepi trenutki z ljubljenimi osebami. Se vidi, da gledam preveč božičnih filmov s podobnimi zgodbami. Tinkara : Kot žanr bi bila res verjetno romantični film. Ko takole gledam spot, bi rekla, da je kar nekakšen trailer filma, ki bi lahko govoril o življenjih nas treh. Vsaka ima toliko različnih projektov in dosežkov že za sabo, da bi bilo več kot dovolj potem za celovečerni film. [caption id="attachment_47614" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Tibor Golob" align="none" width="1000"] [/media-credit] Dekleta s hčerkami[/caption] Dolga glasbena pot Zasedba Bepop je med drugim tudi simbol slovenske pop tradicije. Kako danes gledate na svojo pot – od pop fenomena pred dobrimi 20-imi leti do današnje zrele pop skupine? Zelo smo ponosne na to. V naših začetkih smo velikokrat slišale besedno zvezo »muhe enodnevnice«. In ne vem, morda smo takrat ravno to morale slišati, da se je zasidralo v nas. Danes, po vseh teh letih še vedno stojimo na odrih po vsej Sloveniji. Še vedno ustvarjamo novo glasbo. Najbolj ponosne pa smo na to, da nas sprejemajo res različne generacije. Od otrok, do njihovih staršev in njihovih staršev. Zelo smo ponosne na vse, kar smo dosegli in nasploh kako smo se razvijali skozi leta. Še zmeraj smo dekleta prizemljena (brez diva faktorja), velikokrat se spominjamo kakšnih simpatičnih anekdot iz preteklosti in se smejimo zraven. Nasploh pa smo ponosne, ker naše pesmi še danes krožijo tudi med mlajšo generacijo. Že takrat pred leti so govorili, da je naša glasba za vse generacije, ta trditev se danes le še dodatno potrjuje. Zadnja leta opažamo, da se pri nas spet krepi zanimanje za dobre, spevne pop pesmi z močno melodijo. Čutite, da ste s svojo ustvarjalnostjo pripomogle k temu preporodu? Smo vesele, če je temu res tako. Seveda pa si želimo, da bi čim več ljudi poslušalo slovensko glasbo, naša ustvarjanja pa podpirali s tem, da pridejo na naše koncerte. Glasbeniki ustvarjamo s srcem in verjamemo v svoje projekte, katere tudi delimo z občinstvom. So si pa glasbeni okusi različni, kar ni narobe, predvsem je pomembno, da obstane slovenska glasba in da se ji da priložnost. [caption id="attachment_47611" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Tibor Golob" align="none" width="1000"] [/media-credit] Alenka, Ana in Tinkara[/caption] Naj končamo z glasbo In za konec: če bi morale za božični večer, ki bi bil obarvan evrovizijsko, zapeti tri pesmi – eno vašo, eno tujo in eno iz otroštva – katere bi izbrale in zakaj ravno te? Ana : Za praznike je pesem z zborom, ki bi na velikem evrovizijskem odru zagotovo izstopala. Nato je tu All I want for Christmas is you. To je pesem, ki v vsakem od nas zbudi neke prijetne občutke. Je hitra, kar pomeni, da bi nas tudi pognala na plesišče. Tretja? Naš kuža, od Hajdi. (smeh) Ne vem zakaj, to je prva pesem, ki mi je padla na pamet in imam na njo lepe spomine iz otroštva. (smeh) Alenka : Definitvno bi Bepopke izvedle pesem Za praznike z zborom. Sem pa prepričana, da bi nastop in pesem še dodatno nadgradile v duhu Evrovizije. Glede na to, da pa govorimo o evrovizijskem odru, bi bila daleč najbolj idealna energična pesem All I want for Christmas is you od Mariah Carey. Bi kar upala trditi, da vidim že celotno sceno in plesalce na odru. Od pesmi iz otroštva pa mi najbolj odzvanja melodija od Pop Design Na božično noč. Tinkara : Vidim, da sta prva in druga že izbrani, od šesmi in otroštva pa bi izbrala pesem od Rive Rock me baby. Vedno, ko jo slišim, me ravno spomni na Evrosong, na to Jugoslovansko zmago leta 1989, ki se je zelo dobro spominjam. Bila sem stara devet let, plesala in prepevala pred televizijo na to pesem. [caption id="attachment_47613" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Tibor Golob" align="none" width="1000"] [/media-credit] Bepop[/caption] The post Bepop: Za praznike štejejo trenutki z ljudmi, ki jih imamo radi appeared first on Evrovizija.com .

sreda, 12. november

Slika članka
Martina Majerle s skladbo Jutra rano gren osvojila vse nagrade na ČAnsonfestu
Martina Majerle skladbo Jutra rano gren, s katero je na letošnjem ČAnsonfestu v Kastvu osvojila vse tri glavne nagrade, zdaj predstavlja širnemu občinstvu. Po izjemnem odzivu na festivalu, ko je pesem v njeni interpretaciji pretresla tako občinstvo kot strokovno žirijo, glasbenica odpira vrata zgodbi, ki presega meje odra. Delo avtorja Zemirja Delića in aranžerja Aleksandra Valenčića z izjemno močjo tematizira pogum, bolečino in upanje; čustva, ki jih je Martina Majerle s svojo interpretacijo spremenila v nepozabno glasbeno izpoved. Pesem o hrabrosti in upanju Pesem v hrvaškem kastavskem narečju odpira težko, a nujno temo nasilja nad ženskami. Pripoveduje zgodbo matere dveh hčera, ki zbere moč in pogum, da zapusti nasilnega partnerja in prekine začarani krog zlorab. Martina Majerle je skladbo odigrala kot intimno glasbeno monodramo, v kateri se bolečina preliva v katarzo, obup pa v upanje. »To je pesem o hrabrosti in upanju. Želela sem stopiti v čevlje ženske, ki po dolgih letih nasilja najde moč, da odide. Občinstvo je začutilo vsako besedo, vsako noto. To je bila zame najmočnejša izkušnja doslej, ker je šlo onkraj glasbe, šlo je za sporočilo,« je povedala Martina Majerle po zmagi. [caption id="attachment_47591" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marin Aničić" align="none" width="1000"] [/media-credit] Martina Majerle[/caption] Ko glasba preseže meje Ena prvih, ki se je odzvala po triumfalnem festivalskem večeru, je bila pisateljica Vedrana Rudan, ki je v svoji kolumni o dogodku zapisala: »Moč besedila in glasbe pesmi Jutra rano gren, v fenomenalni izvedbi Martine Majerle, sta me osupnila. Prvič sem slišala, da se v šansoni tematizira zloraba žensk. Martina je žensko bolečino pretvorila v umetnost. Ponosna sem, da je prav pevka iz mojega kraja s takšno iskrenostjo prenesla to zgodbo. Jutra rano gren je dokaz, da lahko glasba preseže meje in odpre oči družbi.« [caption id="attachment_47592" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marin Aničić" align="none" width="1000"] [/media-credit] Martina Majerle[/caption] Avtorska ekipa Besedilo in glasbo skladbe je napisal Zemir Delić, ki se je med vojno preselil iz Odžaka v Kastav, kjer ga je prevzelo čakavsko narečje in postalo njegov ustvarjalni jezik. Danes ga Primorci štejejo med svoje najprepoznavnejše pesnike. »Hvaležna sem Zemirju, da je v mojem glasu prepoznal prostor za svojo zgodbo. Napisal je pesem, ki jo je bilo boleče, a nujno zapeti,« pravi Martina Majerle. Dodaja, da si želi, da bi pesem zaživela med ljudmi, kot glas tistih, ki so bili utišani in kot opomnik, kako pomembno je govoriti o nasilju nad ženskami. [caption id="attachment_47589" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Marin Aničić" align="none" width="1000"] [/media-credit] Martina Majerle[/caption] »Pesem Jutra rano gren je opomnik, da nasilja ne smemo nikoli tolerirati. Če bo s svojo močjo vsaj eni osebi dala pogum, da spremeni svoje življenje, potem je izpolnila svoj namen.« Martina Majerle Naša evrovizijska predstavnica 2009 Martina Majerle je občinstvu dobro znana kot predstavnica Slovenije na Pesmi Evrovizije 2009 z zasedbo Quartissimo in pesmijo Love Symphony, pa tudi z lastnimi nastopi na EMI in kot priljubljena tekmovalka v oddaji Znan obraz ima svoj glas, sodelovala pa je tudi s številnimi legendami regionalne glasbene scene – od Oliverja Dragojevića, Tereze Kesovije do Zdravka Čolića. Martina bo slovenske glasbene navdušence razvajala v Ljubljani, in sicer 12. novembra, v čudovitem ambientu Rdeče dvorane Slamič, v okviru koncerta Perfect Rendezvous, ob odlični glasbeni spremljavi Goran Rukavina banda. https://www.youtube.com/watch?v=TysyEx4Rfwk&list=RDTysyEx4Rfwk https://www.youtube.com/watch?v=RDYVG4TMIJQ The post Martina Majerle s skladbo Jutra rano gren osvojila vse nagrade na ČAnsonfestu appeared first on Evrovizija.com .