Vir: Avtomobilizem.com

sreda, 12. februar

Pri francoskem avtomobilskem proizvajalcu nameravajo vzpostaviti mrežo servisnih delavnic za vzdrževanje modelov Renault starejšega letnika, ki prehajajo med avtomobilske klasike.

torek, 11. februar

BYD je z agresivno politiko cenovne umestitve baterijsko-električnih modelov marsikateremu proizvajalcu povzročil sive lase, zdaj pa si želijo demokratizirati še varnostno-asistenčne sisteme. Kitajski proizvajalec je namreč predstavil skupek vozniških pomagal, ki so ga poimenovali God's Eye in bo na voljo na vseh 21 modelih na Kitajskem - tudi pri najcenejšem Seagullu s ceno pod 10 tisoč evri.
O novem električnem Renaultu 5 vam na tem mestu težko povem še kaj, česar pri nas še niste prebrali. Člani uredništva smo ga v živo prvič videli pred letom dni na finalnem dejanju salona v Ženevi, jeseni že vozili na Azurni obali ter zdaj končno pričakali tudi na slovenskih cestah. Da je za znamko njegov prihod nekaj posebnega, so pri zastopniku jasno pokazali, ko mu je za slovesno popotnico Instant Crash elektronskega dua Daft Punk zaigral kar Papirniški pihalni orkester Vevče.
Kot je to v navadi, se ob koncu leta potegne črta pod dosežke preteklega leta, sešteje prodajne številke in okrona zmagovalce ter poražence preteklega leta. Med zmagovalci v letu 2024 je nedvomno Dacia, ki je samozavestno s Sanderom osvojila naslov najbolje prodajanega modela v Evropi. Tudi pri Toyoti so lahko z rekordnim letom izredno zadovoljni, saj so med vsemi znamkami končali na odličnem drugem mestu. Daleč največ je izgubila Tesla, nič kaj zadovoljni pa ne morejo biti pri Audiju, Fordu in Fiatu.
Pri švedskem avtomobilskem proizvajalcu so predstavili svojega najmanjšega električnega športnega terenca v robustnejši različici Cross Country.

ponedeljek, 10. februar

Renault Trafic bo prihodnje leto na ceste zapeljal v občutno drugačni obliki, ob njem pa bo Renault na ceste poslal še dva modela, Goelette in Estafette. Vsi trije slonijo na novi SDV arhitekturi in bodo na voljo izključno z baterijsko-električnim pogonom.
Stavek "Kitajci prihajajo!" je v avtomobilizmu verjetno eden najbolj pogosto izrečenih v zadnjem času, marsikaterega patriota pa spravlja v podobno nelagodje kot Trumpa pogled na dansko zastavo sredi Grenlandije. In če smo bili oznake "Made in China" bolj vajeni na igračah, oblačilih, zabavni elektroniki ter paketih Temu in Shein, je čas, da se je navadimo tudi na avtomobilih. Prva kitajska znamka, ki ji je uspelo dokaj uspešno vstopiti na slovenski trg je (nekdaj angleški) MG in sicer z modelom, ki ima enako kratico kot Zeleni Slovenije. Le da bi znal kitajski križanec prepričati celo večji delež prebivalstva kot prej omenjena stranka na parlamentarnih volitvah.

nedelja, 9. februar

Bilanca prodajnih številk v letošnjem januarju kaže na občuten padec prodaje električnih modelov ameriškega avtomobilskega proizvajalca, kar naj bi bilo med drugim tudi posledica političnega aktivizma Elona Muska.
Pri slovenskem zastopniku znamke Ford so podelili priznanja najboljšim prodajnim in poprodajnim pogodbenikom za preteklo leto.

sobota, 8. februar

Pred nekaj tedni smo okronali najbolj varne avtomobile v letu 2024, kjer se je poleg klasičnih avtomobilskih modelov znašlo tudi kakšno nepričakovano presenečenje. Zanimiv je še vpogled v spodnji del razpredelnice, kjer so najslabše ocenjeni modeli preteklega leta. A to ne pomeni, da gre za nevarne avtomobilske modele, saj so osvojili tri varnostne zvezdice.
Drugi model znamke Lynk&Co na evropski trg prinaša nekaj več elegance, barv in opcij.

petek, 7. februar

Po poročanju Reutersa naj bi se v četrtek sestala izvršni direktor Nissana Makoto Uchida in izvršni direktor Honde Toshihiro Mibe. Tema pogovora? Pri Nissanu naj bi se odločili, da želijo zaključiti pogovore o nameravani združitvi, saj naj bi Honda v procesu vztrajala, da naj Nissan postane njena podružnica.
Kot član žirije Autobest sem bil povabljen v Španijo, kjer sem sedel za volan povsem novega baterijsko-električnega modela kitajske znamke BYD. Atto 2 je 4,3 metra dolg križanec z več kot 300 kilometri dosega, izrazito prostorno potniško kabino, izbranimi materiali in vstopno ceno 30 tisoč evrov. Na cestah v okolici Madrida se je izkazal predvsem kot varčen (poraba okoli 16 kWh), vsekakor pa dokazuje, da se je BYD v zadnjem času veliko naučil ter dodobra osvojil veščine izdelave kvalitetnih avtomobilov, ki ustrezajo tudi željam zahodnih kupcev.

četrtek, 6. februar

Honda HR-V v drugi fazi generacijskega cikla ni potrebovala velikih sprememb, zgolj drobne lepotne popravke, uskladitev varnostne opreme z zakonodajo, poleg tega pa so ji dodali še obsežnejši paket opreme, s katerim se - povsem upravičeno - lahko postavi po robu tudi tekmecem z emblemi prestižnejših znamk.
Volkswagen je končno z nekoliko več podrobnosti napovedal svoj vstopni baterijsko-električni model. Koncept nosi ime ID. One in napoveduje velikoserijski model za Evropo z vstopno ceno od 20 tisoč evrov dalje.
Na ameriškem uradu za zaščito intelektualne lastnine so pri Stellantisu patentirali idejo izpušnega sistema, ki bi pri električnih avtomobilih zmanjšal možnost vžiga baterij. Čeprav se zdita električni avtomobil in izpušni sistem nenavadna kombinacija, bi se lahko v praksi izkazala pri zaščiti okolja in ljudi.
Na dan je prišlo nekaj novih podrobnosti drugega električnega modela znamke Xiaomi, za katerega bodo morali kitajski kupci preračunano odšteti najmanj 33.000 evrov.

sreda, 5. februar

Pri slovenskem zastopniku so že pripravili prve cenike za model C3 Aircross s tremi pogonskimi različicami.
Pred avtomobilskimi proizvajalci v Evropi je vse prej kot preprosto leto, a tudi lani ni vsem uspelo doseči ciljev, ki so si jih zastavili. Na kratko: hibridi so bili edini segment, ki je v lanskem letu pridobil. Število novo prodanih modelov, izdelanih na Kitajskem, je bilo višje kot modelov, izdelanih na Japonskem, v Veliki Britaniji in Turčiji. Toyota je v Evropi prodala več enot kot skupina BMW, Geely več kot Tesla. Škoda hitro pridobiva tudi v Evropi, Audi je izgubil štiri mesta, Kia in Ford pa sta izpadla iz najboljše deseterice. Za konec še en podatek: BYD je v Evropi prodal več enot kot Alfa Romeo.
Priljubljenost športnih terencev in križancev še naprej ostaja na visoki ravni, saj so tudi v lanskem letu predstavljali več kot polovico vseh prodanih vozil v globalnem merilu.