Vir: Avtomobilizem.com

sobota, 11. januar

Oblikovalski studio pri lahkih gospodarskih vozilih nima pretirano zahtevnega dela, a so imeli tokrat, predvsem na račun znatno izboljšanje aerodinamike in varnosti, več dela kot običajno. Master je močno spremenjen in posodobljen vstopil šele v četrto generacijo, kljub temu, da je v vlogi dostavnika že od leta 1980.
Avtomobilski salon v Bruslju je po dokončnem zaprtju ženevskega avtosalona novo uradno prizorišče zaključka izbora za evropski avto leta - no, vsaj letos, če bo ostal na ravni bienala. Tudi tokrat so slavili v skupini Renault, saj sta si prvo mesto prepričljivo priborila električna Renault 5 in njegov nabriti brat Alpine A290.
Mazda6e je premierno nastopila pred širšo javnostjo na avtomobilskem salonu v Bruslju, z njeno prodajo pa naj bi pričeli že poleti.

petek, 10. januar

Tesla je na Kitajskem razkrila prenovljeni model Y, ki želi z malenkostno oblikovno osvežitvijo spodbuditi prodajne uspehe baterijsko-električnega prvaka.
Renault na januarskem avtomobilskem salonu v Bruslju razstavlja prototip novega električnega Twinga, kjer je pozornost usmerjena v praktično modularno zasnovo notranjosti s pridihom preteklosti. Serijski model je napovedan za leto 2026 s ceno pod 20 tisoč evri.
BMW je na sejmu potrošniške elektronike CES ponudil vpogled v novo generacijo sistema za upravljanje in prikaz informacij BMW Panoramic iDrive, ki bo na voljo tudi v njihovih modelih Neue Klasse.
Na letošnjem sejmu potrošniške elektronike v Las Vegasu so obiskovalci med drugim videli električni minibus, ki bi lahko predstavljal prihodnost transporta v mestnih središčih in na območjih letališč.

četrtek, 9. januar

Proizvajalci avtomobilov bodo v letu 2025 osnovali kar nekaj zavezništev s podjetji, kot sta Tesla in Polestar, da bi zadostili strožjim emisijskim pravilom EU oziroma se v čim večji meri izognili napovedanim visokim kaznim.
Na letošnjem sejmu potrošniške elektronike so pri proizvajalcu med drugim predstavili projekcijski sistem na zadnjih stranskih steklih avtomobila in grafično prilagodljivo armaturno ploščo.
Dve leti je minilo od našega prvega srečanja z modeli znamke MG, ki jo je takrat na našem trgu pod svoje okrilje prevzelo mednarodno podjetje Grand Automotive. Prvi občutki so bili precej mešani, a se je od takrat marsikaj spremenilo.

sreda, 8. januar

Dobra štiri leta po uvedbi električnega križanca so pri Škodi predrugačili in posodobili modelno družino Enyaq. Poleg svežega videza se lahko pohvali s podaljšanim električnim dosegom na račun optimizirane aerodinamike, z več trajnostnimi materiali in obsežnejšim seznamom serijske opreme.
Na sejmu potrošniške elektronike CES v Las Vegasu ni lahko pridobiti pozornost javnosti, saj je novosti in nenavadnih idej res ogromno. Tam se zberejo tako vsi tehnološki velikani kot tudi številna zagonska podjetja, pomembno vlogo pa imajo že nekaj časa tudi avtomobilski proizvajalci, ki tam prikazujejo svoje tehnologije prihodnosti. Honda je navdušila z napovedjo, da bosta oba koncepta serije 0 prihodnje leto vstopila v velikoserijsko proizvodnjo.
Ko je Ford Kuga tretje generacije prispela na tržišče, se je ponašala z enim najbolj pestrih naborov pogonskih sklopov. V letu 2024 je Ford predstavil prenovljeno različico modela, pri katerem je ponudba oklestena tudi za določene različice, ki so Kugi po mojem mnenju najbolj ustrezale. Test.

torek, 7. januar

Po uvedbi dodatnih carin na uvoz električnih avtomobilov kitajskega porekla v Evropsko unijo, prodorne znamke že iščejo načine, kako ohraniti konkurenčnost na evropskem trgu.
V lanskem letu so v proizvodnih obratih znamk pod okriljem Stellantisa izdelali manj kot pol milijona vozil, kar je precej manj v primerjavi z letom poprej.

ponedeljek, 6. januar

Ima vse, kar imajo veliki. Seveda ne govorimo o kakšni mali knjigarni v središču mesta ali na primer o krajevni skupnosti Žabja vas, temveč o športno uporabnem Capturju, ki bi si lahko od Clia sposodil prej omenjeni prodajni slogan. Renaultov modni križanec, ki na cestah izpodriva nekdanjega absolutnega prodajnega prvaka, namreč ponuja vse tisto, kar bi velika večina voznikov sploh lahko potrebovala. Ter dokazuje, da je lahko pogosto manj tudi več, saj v slovenskem prometnem vsakdanu ne potrebujemo ravno petmetrskih karavanov z rahlo obrabljenimi premijskimi logotipi na maski.

nedelja, 5. januar

Raziskovalci korejskega inštituta za znanost in tehnologijo Daegu Gyeongbuk so razvili novo tehnologijo baterij, ki preprečuje njihov vžig.

sobota, 4. januar

Kitajski BYD je v letu 2024 prevzel primat med proizvajalci električnih vozil, saj so izdelali dobrih 4.500 avtomobilov več od ameriškega avtomobilskega proizvajalca.

petek, 3. januar

Pri Mercedesu so morali nekaj ukreniti. Razred V je bil že močno v letih, konkurenti pa so vse bolj pogumno pogledovali za njegovimi kupci. Biti premium enostavno ni bilo več dovolj. Ford in Volkswagen sta pripravila novi generaciji potniških kombijev, ki so z najvišjimi paketi opreme in dodatki že mešali štrene prestižni znamki. Nemci so zato pripravili res obsežno prenovo in vsaj s tako opremljenim in gnanim razredom V, kot je bil na našem preizkusu, postavili stvari na svoje mesto.

četrtek, 2. januar

Zdi se, da se dandanes ne znamo več pogovarjati o čem drugem kot elektriki. Pa če gre za odpovedane referendume, propadle šoštanjske projekte, zapletene obračune omrežnin, plače v elektrogospodarstvu ali pa za – na naših tleh še vedno toliko kontroverzne - električne avtomobile. Slednje sicer srečujemo v BMW-jevih salonih že več kot desetletje, a še vedno ne igrajo pomembnejše vloge*. Kar pa se bo vsekakor spremenilo v prihodnje, kar nakazuje že njihova trenutna »vstopnica« v svet električne mobilnosti v obliki modela iX1 eDrive20. Pa četudi stane podobno kot najvišji izplačan znesek tržnikom v HSE meseca junija.