Vir: Avtomobilizem.com

torek, 5. november

Prvič po izbruhu krize in pogajanj s sindikati se je oglasil Oliver Blume, izvršni predsednik skupine Volkswagen, in poudaril, da so varčevalni ukrepi, po desetletjih strukturnih problemov znotraj skupine, nujni in neodložljivi.

ponedeljek, 4. november

Italija je kot prva izrazila nestrinjanje z napovedanimi evropskimi kaznimi za preseganje emisij ogljikovega dioksida. Zdaj se jim v boju pridružuje še Češka, saj je svoje nestrinjanje z evropsko politiko javno izrazil Martin Kupka, češki minister za promet.
Korejski avtomobilski proizvajalec bo na avtomobilskem salonu v Los Angelesu med drugim predstavil koncept športnega terenca s pogonom na vodikove gorivne celice.

nedelja, 3. november

Maserati je v prvih devetih mesecih leta 2023 prodal 20.600 vozil. V prvih devetih mesecih v letošnjem letu je rezultat precej slabši, saj je italijanski proizvajalce prodal vsega 8.600 enot. Gre za 58,3-odstotni padec, ki je z mesta izvršnega direktorja odnesel Davideja Grassa. Toda Carlos Tavares za nastalo situacijo zdaj žuga s prstom v smeri marketinškega oddelka in prodajalcev, ki naj bi preveč zniževali ceno modelom ter uničili premijski pridih znamke.

sobota, 2. november

Prihodki Stellantisa so v tretjem četrtletju leta upadli za 27 odstotkov, predvsem na račun zmanjšane prodaje na vseh pomembnejših trgih.
Druga generacija Škodinega največjega športnega terenca Kodiaq bo na voljo tudi v zmogljivejši izvedbi z oznako RS.

petek, 1. november

Evropska agencija Euro NCAP je izdala negativno mnenje glede varnostno-asistenčnih sistemov, uporabljenih v baterijsko-električnem modelu BYD Atto 3 in s tem še dodatno otežila prodajno pot enega najbolj vročih modelov prodornega kitajskega proizvajalca.

četrtek, 31. oktober

Arno Antlitz, glavni finančnik Volkswagna, je po številnih govoricah in komentarjih sindikatov le spregovoril pred javnostjo. Poudaril je, da so proizvodni stroški Volkswagna previsoki in da sicer niso pozabili, kako se izdeluje odlične avtomobile, a so njihovi proizvodni stroški daleč od konkurenčnih.
Izvršni direktor Forda Jim Farley poudarja, da se bo naslednja generacija njihovih električnih poltovornjakov cenovno lahko kosala s kitajskimi električnimi modeli.

sreda, 30. oktober

Zadnje poročilo, ki ga je naročilo nemško združenje avtomobilske industrije VDA, opozarja, da bi zaradi transformacije tega področja do leta 2035 brez dela ostalo kar 186 tisoč ljudi. Prehod na prodajo in proizvodnjo baterijsko-električnih vozil je že do danes poskrbel, da je brez dela ostala približno četrtina zaposlenih v tej industriji, proces odpuščanja pa naj bi se po napovedih v prihodnjih letih le še stopnjeval.

torek, 29. oktober

Mitsubishi se pripravlja na razkritje novega kompaktnega športnega terenca, ki bo s klasičnim motorjem na notranje zgorevanje in hibridnim pogonom vstopil v najbolje prodajani evropski segment.
Z vsako novo generacijo modelov - morda je to še najbolj očitno pri Superbu - se Škoda umika od osnov, ki so to znamko definirale v zadnjih treh desetletjih. Znamkini modeli so veljali za racionalnejšo avtomobilsko opcijo, bili so namenjeni kupcem, ki si niso mogli ali želeli privoščiti Volkswagnovega modela istega razreda ter so bili oblikovno nekoliko za evropsko avtomobilsko smetano. Nekoč torej alternativa, danes pa Škoda nedvomno narekuje trende, ki jih je v zadnjem desetletju dejansko pomagala oblikovati. Superb nikakor ni več dostopnejši, cenovno je skoraj poravnan s Passatom ter oblikovno izrazito posrečen. Še več, v pretekli generaciji je postal tako prepričljiv, da je Volkswagen prepustil Škodi razvoj naslednje in Passata postavil na Superbove temelje. Narobe svet ali logična posledica?
Abarth je tik pred prihodom na evropski trg predstavil zmogljivejšo različico Fiatovega najnovejšega križanca 600e, ki bo v športni nadgradnji na voljo v dveh izvedenkah.

ponedeljek, 28. oktober

Stellantis je po seriji slabih novic in težav končno le razveselil zaposlene v italijanski tovarni Melfi. Leta 2026 bo tam Lancia pričela s proizvodnjo novega modela Gamma.
Porsche, eden najbolj prepoznavnih proizvajalcev prestižnih športnih modelov, ponovno razmišlja o strategiji, ki jo je sprejel pred leti. Takrat so si v podjetju postavili cilj popolne elektrifikacije modelne palete, a zaradi razmer na trgu zdaj iščejo rešitev, kako bi v svojo ponudbo vrnili več bencinskih motorjev. A to ne bo tako preprosto, kot se morda zdi.

nedelja, 27. oktober

CATL, kitajski baterijski velikan, je razvil nov baterijski paket, ki naj bi priključnim hibridom omogočil do 400 kilometrov vožnje brez lokalnih emisij. Bi lahko z dosegom, primerljivim z aktualnimi baterijsko-električnimi modeli, prodajno zaživeli tudi priključni hibridi?

sobota, 26. oktober

Četudi je zakonodaja Romune prisilila, da so spremenili pristop k razvoju tretje izdaje Dusterja, zagotavljajo, da z njim ne odstopajo od glavnega poslanstva znamke Dacia - ponuditi trgu pravi izdelek za pravo ceno. Test.
Dizel je mrtev, naj živi elektrika! Brez skrbi, na srečo še nismo prišli tako daleč, a se avtomobilski svet v zadnjem času vsekakor dodobra spreminja. Da postaja elektrika čedalje bolj pomemben faktor v industriji, so precej hitro spoznali tudi v koncernu Stellantis, kjer želijo postopoma elektrificirati prav vse svoje modele. Nenazadnje tudi s pomočjo blago hibridne tehnologije, ki zagotavlja s podporo dodanega elektromotorja večjo učinkovitost in dinamiko. Omenjeno »nežno« hibridnost smo tokrat spoznavali z novim Peugeotovim križancem 3008, s katerim je menda možno – v laboratorijskih razmerah – prevoziti kar 50 odstotkov trajanja poti v električnem načinu. In kako se je izkazal v malce manj laboratorijskih pogojih?
V letu 2026 naj bi v skupini pričeli s testnimi vožnjami električnih modelov z vgrajenimi baterijami z elektrolitom v trdnem stanju, razvitimi v sodelovanju z ameriškim zagonskim podjetjem Factorial.

četrtek, 24. oktober

Leto je naokoli in zopet je čas, da zbrani avtomobilistični mediji izberemo Slovenski avto leta 2025. Za vstop v finale se bo letos potegovalo dvajset različnih avtomobilskih modelov, ki so se na našem trgu predstavili v letošnjem letu. Bralci, gledalci in poslušalci boste z oddanimi glasovi tudi tokrat dobili možnost, da postanete žirantje v finalu ter s svojim glasom pomagate izbranemu favoritu, da bo v zaključno glasovanje vstopil s čim večjim številom zbranih točk.