Vir: Evrovizija.com

ponedeljek, 30. december 2024

Slika članka
Evrovizijske vstopnice v prodaji že januarja; kaj pa cena?
Organizatorji Pesmi Evrovizije 2025 so sporočili tudi nekaj informacij o temi, ki oboževalce še posebej zanima – vstopnicah za ogled dogodka v živo. Pri prodaji vstopnic so se Švicarji povezali s platformo Ticketcorner, ki je zaradi svojih izkušenj in zanesljivosti postala tudi uradna partnerica izbora. [caption id="attachment_42165" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Basel Tourism" align="none" width="1000"] [/media-credit] Dvorana St. Jakobshalle, notranjost ESC dvorane.[/caption] Devet glasbenih dogodkov Evrovizijski oboževalci si bodo v živo v dvorani St. Jakobshalle v Baslu lahko ogledali devet dogodkov – oba polfinalna izbora, veliki finale in šest drugih programov. Vstopnice za omenjena dogajanja bodo na voljo že konec januarja, še prej pa se morajo vsi, ki jih nameravajo kupiti, registrirati. To lahko do 10. januarja storijo na strani www.ticketcorner.ch/esc . S tem želijo organizatorji preprečiti preprodajo vstopnic, pomembno pa je, da sama registracija še ne zagotavlja dostopa do njih. Zanimanje za ogled dogodkov v živo bo, kot pričakujejo organizatorji, namreč precejšnje. Prvi sklop prodaje vstopnic se začenja 29. januarja, torej dan po žrebu, ki bo določil, v katerem polfinalu bo nastopila posamezna država. Cene vstopnic so različne, in sicer glede na vrsto dogodka in kategorijo, gibljejo pa se med 40 in 350 švicarskimi franki (kar približno pomeni od 42 do 372 evrov). Za vse, ki bodo ostali brez vstopnic, imajo organizatorji še dobro novico – pripravljajo namreč javni ogled finalnega izbora. Ta bo, skupaj z bogatim spremljevalnim programom, potekal na baselskem nogometnem stadionu St. Jakob Park. [caption id="attachment_43452" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Basel Tourism / Andreas Zimmermann" align="none" width="1000"] [/media-credit] Nogometni stadion ob evrovizijski dvorani.[/caption] The post Evrovizijske vstopnice v prodaji že januarja; kaj pa cena? appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Kristina Čok: Sem velika pristašinja kvalitete in sporočilnosti v glasbi
Neskončna modrina, obalni vetrovi in šumenje valov so zibelka, iz katere prihaja mlada pevka. Njena glasba je odsev čutnosti, iskrenosti in življenjske modrosti, ki jo prinaša odraščanje na Primorskem. V intervjuju razkriva svojo ljubezen do glasbe, izzive ustvarjanja in sanje o prihodnosti. Njene besede prežema čustvena globina, pri čemer izstopa njena predanost kakovosti in pripovedovanju zgodb skozi glasbo. To je Kristina Čok – glas nove generacije, ki združuje dušo in perfekcijo s pridihom morja v vsakem tonu. https://www.youtube.com/watch?v=09UbkwG799Q&t=18s Prihajate z Obale, ki je znana po svoji sproščeni energiji. Kako ta obalna vibracija vpliva na vaše petje in glasbeni stil? Po naravi sem perfekcionistka, zato opažam, da me zadnje čase umirjen obalni stil življenja uči, da mi ni potrebno vsega jemati tako resno in da se lahko včasih prepustim toku – tako v življenju kot tudi v glasbi. Zdi se mi, da smo Primorci zelo čutni in iskreni ljudje, kar se posledično opazi tudi v naši glasbi. Si pa v prihodnje želim, da bi publika prav to čutnost in iskrenost zaznala v moji avtorski glasbi, zato sem še toliko bolj ponosna, da prihajam iz tega koščka Slovenije. Vaša mentorica je Lea Sirk, ena najbolj prepoznavnih slovenskih glasbenic. Kakšen nasvet vam je dala, ki vam je najbolj ostal v spominu? Leo poznam že vrsto let – trinajst, če sem natančna. Skozi leta mi je podala že kar nekaj koristnih nasvetov, ki mi še dandanes pomagajo v različnih glasbenih in življenjskih situacijah. Nasvet, ki mi je najbolj ostal v spominu, je ta, da naj ob vsaki priložnosti pojem, kot da imam še zadnjič priložnost stati na odru. Nastopili ste že na otroških festivalih in v šovu Razred talentov. Kako so vas te izkušnje oblikovale kot pevko? Otroški festivali in šov Razred talentov so bili zame res lepa izkušnja. Otroški festivali so me veliko naučili o delovanju na odru, medtem ko sem se v šovu prvič zares srečala s kamerami. Izkusila sem snemanje oddaj in obenem na lastni koži občutila, koliko truda, časa, energije in vaj je potrebno, da dvominutni televizijski nastop izpade čim bolj popolno. Najlepši del šova so bili zame nastopi z bandom v živo, s člani katerega še dandanes sodelujem. Še zdaj se spomnim, kako je desetletna Kristina uživala v celem projektu šova, še najbolj pa, ko so se na odru prižgali reflektorji in je lahko počela to, v čemer je najbolj uživala – pela. Pred kratkim ste sodelovali kot spremljevalna vokalistka na koncertu Slavka Ivančića. Kako je bilo delati z njim? Ste se naučili česa novega od tako izkušenega glasbenika? Celotno sodelovanje s Slavkom je bilo zame zelo zanimivo in si ga štejem v čast. S celotno ekipo smo izvedli dva prelepa nastopa – v Cankarjevem domu in v Avditoriju Portorož. Biti del tako vrhunske glasbene ekipe, ki odlično sodeluje na odru ter za njim, ni samoumevno. Opazovanje Slavka me je naučilo pomembnosti iskrenosti na odru, prav tako sem ves čas občudovala njegov smisel za humor in nefiltriranost izjav med nastopom. Evrovizija je vedno velik spektakel. Če bi imeli možnost nastopiti na EMI, kako bi izgledal vaš sanjski nastop? In kateri evrovizijski komad vam je posebej blizu zaradi svojega sporočila? Moj sanjski nastop na EMI bi sigurno temeljil predvsem na kakovosti pesmi, saj sem velika pristašinja kvalitete in sporočilnosti v glasbi. Vem, da je zadnje čase velik poudarek na vizualnem delu glasbenih nastopov, zato bi le-tega izoblikovala v skladu z vsebino pesmi. Veliko evrovizijskih pesmi mi je všeč, če bi morala izbrati eno zaradi sporočilnosti, bi se odločila za Proud (Tamara Todevska, op. a.) ali Fall from the Sky (Arilena Ara, op. a.). Vaša glasbena pot je še na začetku, a že imate bogate izkušnje. Kaj vam največ pomeni – nastopi, sodelovanja z drugimi glasbeniki ali ustvarjanje lastne glasbe? Ne bi mogla izbrati – kar vse našteto. Vsak nastop je edinstven, saj mladi glasbeniki nimamo ravno veliko priložnosti za sodelovanje na profesionalnih prireditvah. Sodelovanje z drugimi glasbeniki tudi, saj se od njih lahko veliko naučim in spletem nova poznanstva. Ustvarjanje lastne glasbe pa je vsekakor pomembno, saj lahko skozi ta proces najbolj kreativno izrazim samo sebe. Kot mlada pevka morate imeti kar nekaj poguma, da stopate na velike odre. Ali imate kakšne rituale ali trike, kako premagate tremo pred nastopi? Menim, da mora imeti kdorkoli, ki stopi na oder, veliko poguma – ne glede na starost. Ker je za mano res že nekaj nastopov, načeloma nimam veliko treme, zato nimam nobenega posebnega rituala ali trika. Kaj vam največ pomeni pri glasbi – besedila, melodija ali možnost, da skozi glasbo poveste svojo zgodbo? Ob poslušanju glasbe so mi vse tri komponente enako pomembne. Po navadi najprej opazim melodijo, takoj zatem pa besedilo in hkrati sporočilo komada. Ob ustvarjanju avtorske glasbe tudi sama poskušam odkljukati vse tri elemente. Slovenska glasba se spreminja in razvija. Kako vidite svojo vlogo na tej sceni? Imate kakšen cilj, ki bi ga radi dosegli v naslednjih letih? Svojo vlogo na glasbeni sceni vidim predvsem v širjenju ljubezni do glasbe in življenjskih izkušenj z ostalimi. Specifičnega cilja še nimam zastavljenega, trenutno delujem bolj po principu »od ene glasbene priložnosti do druge«. Definitivno bi še naprej rada spoznavala glasbeno sceno, saj se zavedam, da se lahko naučim še marsičesa novega. Želim si, da bi lahko še naprej pela spremljevalne vokale čim več izvajalcem, saj ob tem neizmerno uživam. Polega tega bi tudi rada nadaljevala z ustvarjanjem avtorske glasbe, ki bi jo širši publiki predstavila na slovenskih glasbenih festivalih. https://www.youtube.com/watch?v=8wofQadIss0 Za konec pa še malo zabavno – če bi lahko nastopali kjerkoli na svetu, na katerem odru bi peli in s kom? Zagotovo bi si kdaj želela nastopati v kakšnem amfiteatru, na primer v Pulju. Najraje bi nastopala z glasbeno skupino Bee Gees ali s Kacey Musgraves. The post Kristina Čok: Sem velika pristašinja kvalitete in sporočilnosti v glasbi appeared first on Evrovizija.com .

nedelja, 29. december 2024

Slika članka
Silvestrski poljub Eve Boto in Žana Serčiča močno odmeva še danes
Silvestrski poljub - najbolj popularna slovenska novoletna skladba, ki ob zaključku starega leta navdušuje vse generacije, je pred več kot desetimi leti, leta 2012, dobila svež in akustičen pristop. V povsem novi preobleki sta skladbo, ki je dobila tudi videozgodbo s pravim poljubom, takrat predstavila evrovizijska predstavnica Eva Boto in takratni finalist šova Slovenija ima talent Žan Serčič . [caption id="attachment_20423" align="alignnone" width="851"][media-credit name="Foto: YouTube / Zajem zaslonske slike" align="alignnone" width="851"] [/media-credit] Žan Serčič in Eva Boto leta 2012.[/caption] O tem poljubu se je takrat (in še kasneje) veliko govorilo, saj so mnogi mislili, da sta Žan in Eva zaljubljen par. A v resnici ni bilo tako. Poljub je nastal, tako Eva Boto, izključno za snemanje te videzgodbe, ki pa je med oboževalkami Žana Serčiča povzročil precej vroče krvi ... Osvežena zgodba Glasbo za legendarno pesem Silvestrski poljub je sicer napisal Jože Privšek , besedilo pa Dušan Velkavrh , ki je takrat med drugim tudi 'požegnal' to priredbo, za katero je poskrbel Žan Serčič , ki je bil ob predstavitvi star 17 let, tako kot evrovizijka Eva Boto. Mojster besedil Dušan Velkavrh je bil ob takratni predstavitvi skladbe več kot zadovoljen z interpretacijo zimzelene melodije, ki jo sicer v originalu prepeva eden in edini Alfi Nipič . https://www.youtube.com/watch?v=BOnt63lsjRY The post Silvestrski poljub Eve Boto in Žana Serčiča močno odmeva še danes appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Lado Bizovičar prinaša slovensko musko na silvestrovo na TV SLO
Predstava Slovenska muska v Stožicah, ki se je zgodila zadnjo januarsko soboto 2024 , je bila unikaten spoj projektov, s katerimi je Lado Bizovičar navdušil v preteklosti. V njej so si roke podali zabavna moč gledališkega hita Slovenska muska od A do Ž, megalomanskost TV-roastov Na žaru, pa premikajoči naboj šova Slovenija ima talent, viralnost skečev iz As ti tud not padu!? in še bi lahko naštevali. [caption id="attachment_39046" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Jani Ugrin" align="none" width="1000"] [/media-credit] Lado Bizovičar[/caption] Slovenska muska v Stožicah Skozi lepote slovenske glasbe nas je Lado Bizovičar vodil s prizanesljivostjo Atile in dobrodušnostjo lačnega pitbula - od poskočnih vzklikov Avsenikov do turbo kariere Adisa Molarja, od Jana iz Strunjana, prek Modrijana, do najbolj seksi šoferja, ki poje v tonaliteti dizelskega motorja na relaciji Ljubljana - Portorož. [caption id="attachment_39031" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Jani Ugrin" align="none" width="1000"] [/media-credit] Kdo je pravi Jan Plestenjak?[/caption] Premiera na silvestrski večer Na silvestrski večer ob 19.30 uri si bodo gledalci na TV SLO 1 lahko tako ogledali komično-glasbeni spektakel Lada Bizovičarja . Na največjem slovenskem odru, v Stožicah, se je namreč zgodila največja glasbena predstava do zdaj, ki je privabila več kot 13 tisoč gledalcev, na odru pa se je zvrstilo na desetine glasbenikov in ostalih ustvarjalcev. Vsi tisti, ki so si predstavo ogledali v živo, lahko ob ogledu podoživijo svoje občutke, vsi ostali pa si lahko spektakel končno ogledajo tudi z domačega kavča. [caption id="attachment_39042" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Jani Ugrin" align="none" width="1000"] [/media-credit] Maja Keuc (Amaya)[/caption] Nekaj dni pred premiero bodo predvajali tudi ekskluziven vpogled v zakulisje spektakla v posebni oddaji, ki bo na sporedu 31. decembra ob 17.50 na TV SLO 1. O predstavi Slovenska muska v Stožicah Spomnimo. Rekordno razprodane Stožice so gostile enkraten poklon slovenski glasbi, izjemen ustvarjalno-logistični podvig pa bo zapisan kot eden največjih trenutkov v slovenski (pop)kulturi zgodovini. “Številni ustvarjalci in sodelavci, ki so v svojih karierah naredili že marsikateri presežek, so se v tej predstavi spet znašli pred preizkušnjami, ki poženejo kri po žilah. Od gledaliških predstav je bilo tokrat drugače predvsem to, da so na odru z mano in Gašperjem Koncem stali še drugi nastopajoči, ki so tudi sami to doživljali po svoje in prinašali v zgodbo svojo energijo ter izvabljali smeh tam, kjer ga prej še ni bilo. Najbolj cenim, da so nam zaupali, da so bili potrpežljivi in nori z nami. Sicer pa se je najlažje norčevati iz tistih, ki so tudi sami duhoviti in to doživljajo kot poklon. Običajno so to največji v svojem žanru, npr. Jan Plestenjak, Jože Potrebuješ, Siddharta, Avseniki …,” je o vsem skupaj že januarja 2024 povedal eden in edini Lado Bizovičar. [caption id="attachment_39041" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Jani Ugrin" align="none" width="1000"] [/media-credit] Slovenska muska v Stožicah[/caption] The post Lado Bizovičar prinaša slovensko musko na silvestrovo na TV SLO appeared first on Evrovizija.com .

sobota, 28. december 2024

Slika članka
Kakšno zvočno in vizualno podobo za Evrovizijo načrtujejo Švicarji?
Švicarski organizatorji so že začeli resne priprave na Evrovizijo 2025, razkrili pa so tudi že nekaj podrobnosti glede zvočne in vizualne podobe festivala. [caption id="attachment_43435" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: SRG SSR" align="none" width="1000"] [/media-credit] Grafična podoba za ESC 2025.[/caption] Evrovizijski simbol srca Obe podobi prihajajočega festivala so Švicarji zaupali umetniškemu direktorju Arturju Deyneuveju. S svojim delom je želel, kot je povedal ustvarjalec, zagotoviti, da bodo ljudje slišani in spoštovani. Glavni poudarek je na pomenu poslušanja, ki je ključen tudi pri v Švici tradicionalni neposredni demokraciji. »Če drug drugega poslušamo, najdemo ljubezen,« je povedal Deyneuve. To sporočilo bo prevladovalo tudi v vizualni podobi, in sicer z že znanim evrovizijskim simbolom srca. Ta predstavlja dialog, enotnost in povezovalno moč glasbe in ga bomo – utripajočega – drugo leto lahko pogosto zasledili. Nad podobo sta že navdušena Moritz Stadler in Reto Reritz, izvršna producenta festivala. Oba verjameta, da bo Evrovizija, tako kot nakazuje utripajoče srce, z glasbo uspela povezati ljudi s celega sveta. [caption id="attachment_43436" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: SRG SSR" align="none" width="1000"] [/media-credit] Grafična podoba za ESC 2025.[/caption] Sodobno in tradicionalno V zvočni podobi želijo organizatorji tesneje povezavi sodobne in tradicionalne elemente. Pri tem niso pozabili na poznano jodlanje in tamkajšnja tipična glasbila, kot so baselki bobni, oprekelj in alpski rog. Deyneueve obljublja nepozabno glasbeno izkušnjo s presenetljivimi glasbenimi učinki. Kako bodo Švicarji svojo bogato tradicijo povezali s sodobnimi elementi, bomo izvedeli maja, nedvomno pa nas tako v glasbenem kot vizualnem smislu čaka nekaj posebnega. [caption id="attachment_43437" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: SRG SSR" align="none" width="1000"] [/media-credit] Grafična podoba za ESC 2025.[/caption] The post Kakšno zvočno in vizualno podobo za Evrovizijo načrtujejo Švicarji? appeared first on Evrovizija.com .

petek, 27. december 2024

Slika članka
Basel 2025: Od 38 sodelujočih znanih 5 predstavnikov in 2 pesmi
Kar se tiče nacionalnih in internih izborov bo obdobje do sredine marca 2025, ko morajo biti izbrane vse pesmi za ESC 2025, zelo živahno. Še posebej bo izstopal februar, ko bo tu vrsto glasbenih večerov. No, nekatere države so že pohitele ter izbrale svoje predstavnike. Poglejmo, kaj je že znanega (in izbranega) ... [caption id="attachment_42167" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Basel Tourism" align="none" width="1000"] [/media-credit] Basel leži ob reki Ren.[/caption] Pet predstavnikov, dve pesmi Od 38 predstavnikov za Basel jih je do 27. decembra 2024 znanih pet! Theo Evan bo prepeval za Ciper, ADONXS za Češko, Claude pa za Nizozemsko. Vsi trije interno izbrani pevci skladb še niso predstavili. Je pa zato pesem Dobrodošli predstavila črnogorska pevka Nina Žižić , ki je bila po nacionalnem izboru izbrana pozneje, saj je zasedba NeonoeN po zmagi na Montesongu odstopila. Glede na to, da so ji očitali, da je del pesmi predstavila javno pred izborom, so se namesto medijskega linča umaknili kar sami. Za konec je tu še dvojec Shkodra Elektronike , ki bo s skladbo Zjerm zastopal Albanijo. Sodeč po evrovizijskem koledarju bomo januarja 2025 dobili le dva nova predstavnika, ki bosta izbrana preko nacionalnega izbora. Najprej bo tu Luksemburg (25. januarja), nato pa še Grčija (29. januarja). Seveda pa lahko katera država preseneti z internim izborom. https://www.youtube.com/watch?v=_zs0yq39aFA https://www.youtube.com/watch?v=85mYTUs-pfk The post Basel 2025: Od 38 sodelujočih znanih 5 predstavnikov in 2 pesmi appeared first on Evrovizija.com .

četrtek, 26. december 2024

Slika članka
Balladero: Zadnje čase predvsem pazim, koga in kaj spustim v svoje življenje
V slikoviti kulisi Goričkega, kjer se prepletajo meje, kulture in zgodbe, se rojevajo neštetokrat nevidne vezi med prostorom, identiteto in ustvarjalnostjo. Iz teh korenin čuti navdih tudi sogovornik, ki z glasbo premošča meje tako očitne kot tiste neoprijemljive. Njegova pot je prepojena s preprostostjo in z iskrenostjo, a hkrati odpira vrata globokim razmišljanjem o umetnosti, življenju in človeški pristnosti. Njegov pogled sega čez meje očakovih krajev in odmeva v prihodnost, kjer glasba, čista v svoji esenci, ostaja človekova sopotnica. https://www.youtube.com/watch?v=AQ1bSKfTAtY Prekmurje, vaša rojstna pokrajina, je polno tradicij, a hkrati nekakšen svet zase. Kako vam kot ustvarjalcu regionalna identiteta prepleta življenje in glasbo? Ne le Prekmurje, ampak predvsem Goričko. Ker Prekmurje niso zgolj ravnice, cimprane iže in reka Mura, ampak so tudi hribčki, ki ga obdajajo, in cel raznovrsten, razgiban svet, ki je vpet v zanimivo krpanko sosednjih dežel in narodov. Od Avstrije do Madžarske in Hrvaške. Sam prihajam s Cankove, ki leži manj kot kilometer stran od meje z Avstrijo. Že kot otroci smo često in z velikimi očmi prehajali mejo s staršema, saj je bil sosednji Bad Radkersburg prava oaza razvoja in velikega sveta tam zunaj. A zanimivo, le lučaj naprej je Gornja Radgona spet naša in spet drugačna. Tako da bi rekel, da sem odraščal na prepihu kultur in vtisov. Nikoli nisem sicer čutil obveze do tega, da bi preveč poudarjal svojo regionalno identiteto. Je pa res, da šele zdaj spoznavam, kaj vse in kako mi je Prekmurje dalo. Bolj sem stran, bolj ga pogrešam. A da bi zares cenil kraje, iz katerih prihajaš, je treba tudi po svetu, predvsem pa biti odprt za druge vplive. Jaz bi rekel, da so moje korenine na Goričkem, z vejami pa rad segam čez meje pričakovanega. Marelice imajo poseben vonj, ki v nas pogosto zbudi spomine na poletje, mladost in spokojnost. Kaj ste želeli z njimi povedati v komadu Marelice? Kako gledate danes na tisti nastop na Popevki 2021? Marelice so nastale v času koronskega globalnega zaprtja. Hotel sem, tudi sebe, spomniti na lepoto življenja, ki je najlepše takrat, ko uvidimo, da so najboljše stvari tiste, ki so tudi najbolj preproste. In da je treba preprosto živeti v trenutku in se prepustiti. Če bi imel še enkrat priložnost ponoviti tisti nastop, bi se usedel za klavir, kjer se počutim najboljše. In skladbo bi pustil v prvotnem aranžmaju, ki je vseeno tisti, ki skladbi in njenemu sporočilu najbolj pristoji. Na Melodijah morja in sonca ste letos prejeli posebno nagrado za pesem Kantina. Kaj vam pomeni ta nagrada in kako jo vidite kot korak naprej v ustvarjalnem svetu? Res je, prejel sem nagrado MMS bodočnost za dosežke in preboj v preteklem letu. Sicer nerad počivam na lovorikah, tudi vem, da navsezadnje glasbeniku največ šteje njegovo občinstvo. So pa nagrade in tovrstni festivali super priložnost, da opozoriš nase ter se predstaviš širšemu številu poslušalcev. Nasploh mi je bila izkušnja triinštiridesetih Melodij morja in sonca izvrstna in mi bo ostala v nepozabnem spominu. Res je bil festival odlično voden, umetniški vodja Andrea Flego pa je z odlično festivalsko ekipo Avditorija Portorož in RTV Slovenija poskrbel za to, da smo se imeli res fajn. [caption id="attachment_41697" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Alesh Maatko" align="none" width="1000"] [/media-credit] Balladero na odru MMS.[/caption] Sodelovanja Sodelovali ste z Jadranko Juras, Žanom Serčičem, tudi s svojim bratom Aljošo Bagolo. Kakšen vpliv ima to na vaš ustvarjalni proces? Je v teh sodelovanjih prisoten poseben tok energije? Res je, veliko sem sodeloval in še zmeraj rad sodelujem. Sicer bi od res številnih sodelovanj najbolj izpostavil tri bolj stalna producentska sodelovanja: z nemškim mojstrom in kitaristom skupine Reamonn Uwejem Bossertom ter z ameriškim bobnarjem in producentom Bobbyjem MacIntyrejem ter z italijanskim virtuozom na kitari Lorenzom Cortijem. Sicer pa vsako sodelovanje prinese nove izkušnje, vedno se kaj novega naučiš. Poanta pa je, da skladbe dobijo tisto, kar potrebujejo. Včasih so te energije res prave, včasih mogoče tudi ne, vedno pa se mi zdi, da s sodelovanji pride svež veter, tudi navdih. Trenutno sem res vesel, da lahko predvsem na odru sodelujem s super glasbeniki. Osveženo spremljevalno zasedbo, ki sem jo poimenoval Specialisti, namreč sestavljajo izvrstni glasbeniki: Peter Dekleva na kitari, ki občasno prevzema tudi producentsko vlogo, harmonikar Amadej Herzog, basist Goran Sarjaš ter Pavel Čebašek na bobnih. Z njimi smo posneli tudi omenjeno Kantino, letos pa obredli kar nekaj odrov in opravili tudi dva zelo prijetna radijska koncerta na Radiu Koper in na Radiu Maribor. Imamo res dobro energijo in kemijo in veselim se novih odrov in skupnih skladb, ki prihajajo. Vaša skladba V tvojih očeh ima aranžma, ki poslušalca potegne v globoko občutenje. Kakšen odnos imate sami do te skladbe? Hvala, me veseli, da je tako. Tudi jaz jo zelo rad izvajam in mi je ena ljubših. Tako besedilo kot aranžma. Mogoče tudi zato, ker sem skladbo ob pomoči Enosa Kuglerja, ki je poskrbel za snemanje, produciral sam, pa jo čutim še bližje kot tiste, kjer v zvok po navadi poseže producentska roka. Je skladba, v katero se tudi kot izvajalec moraš potopiti in se prepustiti njenemu toku, da te ponese. Napisal sem jo sicer tudi z mislijo na Amadejevo virtuozno izvajanje, zato ima v skladbi precej prostora za sicer v pop glasbi netipičen harmonikarski solo. Ampak v bistvu gre za filmsko skladbo, ki jo tako tudi doživljam. Kot kratki film. Nekako tako se počutim vedno, ko izvajam svoje skladbe. Poskušam se vživeti v zgodbo, se ji povsem predati in potem to dati tudi občinstvu. Skladba V tvojih očeh je na nek način predhodnica Kantine. Ima morski pridih in misterioznost poletnih avantur, taka prava podlaga za filmski zaplet. Lepo nam je uspela tudi na minulem koncertu s Specialisti na Radiu Koper v studiu Hendrix. Če izhajam iz znanih raziskav o tem, kako glasba vpliva na čustva in vedenje ljudi – ali tudi vi sami zavestno izbirate tone in besede, da se dotaknete duš ljudi na določen način? Kako zavestno ustvarjate? Sicer sem precej bral o vplivih zvoka in glasbe na čustva in vedenje. Glasba oziroma zvok se vedno dogajata na mnogih nivojih. Od psihološkega do fizičnega, kognitivnega in vedenjskega. Obenem je zvok dražljaj, na katerega se ljudje odzovemo najhitreje, kar je tako evolucijski preživitveni mehanizem kot tudi tisto, kar glasbi daje posebno moč. Le sluh ima namreč direktno povezavo s centrom za čustvovanje v amigdali. Zato ni slučajno, da je glasba za mnogo ljudi osrednji del življenja. Vseeno pa se mi zdi pomembno, da kot ustvarjalci s tem ne manipuliramo, ampak da zavestno ustvarjamo iz sebe. To sicer pri meni pomeni, da poskušam uloviti in uglasbiti tiste stvari, ki so del mene, občutja, hrepenenja in hotenja, ki jih želim izraziti. Avtorska skladba je en tak svet v malem, v katerega se odtisneta avtorjeva – tudi izvajalčeva – duša in srce. Zato se mi zdi najpomembneje tako tudi ustvarjati. Z dušo in s srcem. Le tako se lahko drugih duš in src tudi dotakneš. In nekaj daš svetu. Ko se to zgodi, je to najlepši občutek. Znano je, da trenutne razmere v slovenski glasbeni industriji niso enostavne. Kako kot glasbenik občutite zadnje spremembe proračuna in položaj umetnikov v Sloveniji? Je to stvar, ki jo skušate s svojo glasbo tudi nagovoriti? Eno najpogostejših vprašanj, ki ga glasbeniki v Sloveniji dobimo, je, ali lahko živimo od glasbe. Umetnost v Sloveniji ni najbolj cenjena. Glasbo pa se dojema kot hobi. Sicer je to zaradi globalnih sprememb na področju distribucije in konzumacije glasbe širši fenomen, za finančno dostojno življenje se zaradi precej oderuških razmerij delitve dobičkov oziroma prihodkov včasih borijo tudi relativno uspešna glasbena imena. Ker sem doma iz gostilne, sicer nisem nikoli preveč gledal na to, kako je in kako bi naj bilo. Doma so me naučili, da moraš zase najprej poskrbeti sam. Tako da ne, mislim, da glasba ni zato, da se v njej razpravlja o ekonomskih položajih glasbenikov. A če si želimo gojiti dolgoročno zdravo in prebojno glasbeno-umetniško ponudbo, pa moramo poskrbeti za dobre pogoje za ustvarjanje. Vsekakor je majhnost slovenskega trga težava, a sinergičnih učinkov vrhunske umetnosti in glasbe za turizem in ekonomijo je dovolj, da je potrebno glasbo in glasbenike resno jemati tudi z vidika njihove ekonomske in družbene vloge. Imamo pa za to sindikate in pogajalce. Največ, kar lahko naredi glasbenik ali umetnik sam, pa je, da od sebe da vse, kar lahko da. Da slovenske glasbenice in glasbeniki najbrž dajejo več kot številni kolegi in kolegice drugje, pa za to dobijo precej manj, pa je stvar širše razprave. Jaz bi predvsem rekel, da imamo glede na dokaj zahtevne pogoje izvrstno glasbeno sceno. Ampak to še ne pomeni, da je to tudi samoumevno. Slišal sem o zanimivem eksperimentu, kako poslušanje znane pesmi lahko spremeni človekov krvni tlak. Ali ste kdaj razmišljali o tem, kako bi lahko vaše pesmi – morda že podzavestno – vplivale na fiziologijo vaših poslušalcev? Da, merili so število utripov srca in tudi mikroizbruhe znoja na dlaneh ob poslušanju glasbe. Dokazano je tudi, da določena glasbena dela, denimo violinski arpeggio in ostinato aranžmaji v počasnejših tempih po navadi izzovejo občutke žalosti, pri drugih oblikah glasbe se ljudem dokazano naježi koža. Vse to se nanaša na tisto moč glasbe, o kateri sva govorila prej. Že pri sebi vidim, kaj se zgodi, ko odigramo res dober koncert. Čeprav sem utrujen, se počutim obenem kot prerojen, prečiščen in kot nov. Upam, da se to zgodi tudi občinstvu. Velikokrat je sicer že prišla kakšna takšna zahvala in odziv. Koncerte po navadi zaključimo s skladbo Če bi, ki je posvečena mojemu dedku. Še posebej po tej skladbi, ki se začne v prekmurskem narečju, se vedno počutim, kot da bi se vibracijsko očistil. Mogoče zato, ker jo zapojem v svoji najvišji legi ter se do konca izpojem in zaigram na tako rekoč vseh oseminosemdeset tipk klavirja. (smeh) Zanimivo bi mi bilo videti, koliko energije pokurim sam na takem koncertu in kaj se medtem dogaja v možganih. Tako mojih kot tudi od benda in občinstva. Po drugi strani pa je včasih dobro pustiti nekatere stvari, da ostanejo zavite v tančico skrivnosti. Mislim, da nikoli ne bomo povsem doumeli, kako, kaj in zakaj se dogaja glasba, in mogoče je bolje, da tako tudi ostane. Kot je rekel pokojni mojster Quincy Jones, melodije prihajajo od Boga, tvoja glasba pa je lahko le toliko, kot si sam kot človek – povzeto po nasvetu njegove profesorice Nadie Boulangier. Zato se je treba predvsem truditi, da smo najprej boljši ljudje. Prihodnost glasbe je vedno negotova, a glasbeniki, kot ste vi, krojite njen tok. Kakšna misel ali ideja vas spremlja v ustvarjalnem procesu? Kaj želite, da poslušalci občutijo, ko slišijo vaš glas? Hvala za kompliment. Sam glasbo dojemam kot izrazito ciklično in izvenčasovno kategorijo. Čeprav glasba vedno zveni skladno s časom, v katerem se dogaja, in iz njega jemlje navdih ter vplive, je vedno tudi onstran časa oziroma nad njim in izven njega. Je tudi najbližje temu, kar bi lahko poimenovali časovni stroj. Zato bi rekel, da je prihodnost glasbe jasna in neomajno trdna. Dokler bodo ljudje, bo tudi glasba. Kot je rekel Nietzsche, bi bilo življenje brez glasbe napaka. Je pa manj gotova usoda glasbene industrije in glasbe kot poklica. Moje ustvarjanje je sicer zdaj že ustaljen proces, ki ga včasih opravljam skoraj rutinirano. Po prvotni idejni fazi, ko nastanejo melodija, tekst in struktura skladbe, se lotim demo posnetka, nato pa poskušam v doglednem času začutiti, ali je to, kar sem ustvaril, vredno tega, da gre na platno ali da ostane v obliki skice. In zanimivo, včasih se zgodi, da imajo preproste skice več naboja kot velika platna. Zato si vedno želim, da bi do poslušalk in poslušalcev prišla tista prava energija in ustvarjalni naboj in tudi moj resnični izraz. Ne nekaj fabriciranega, preproduciranega in plastičnega. Čeprav zaradi vse večje izpeglanosti sveta, kjer je vse instant in polikano do točke perfekcije, ljudje vse težje cenimo pristno človeško plat ustvarjanja, je prav to tisto, kar iščem v glasbi in ustvarjanju sam. Vse ostalo zna danes že tudi umetna inteligenca. https://www.youtube.com/watch?v=LLYm1RwZyjQ Vsi se na določeni točki znajdemo pred izbiro: kam naprej, s kom, za koga? Kako v vašem življenju in delu odločate, katero pot ubrati – še posebej, če to pomeni premikati meje ali se izpostaviti kritikam? Vedno se je treba spomniti, da je dobro, da ostanemo zvesti sebi. A tudi ne povsem trmasto, v smislu, da si ne dovolimo kritike ali osebne rasti, napredka. Lepo je, da se lahko pogledaš v ogledalo in si rečeš: v redu je, v redu sem, sem človek iz krvi in mesa, z dušo in s srcem, s svojimi vrednotami in željami. Človeško se je motiti, ne vedeti vsega, upati in vedno iti naprej. Zato si moramo znati tudi stati ob strani. Zadnje čase predvsem pazim, koga in kaj spustim v svoje življenje. Ker niso vsi ljudje dobri, pa tudi ne želijo vsi ljudje vsakemu dobro. To pomeni, da ne poslušam več neutemeljenih nasvetov, predvsem ne od ljudi, ki niso tam, kjer bi želel biti tudi sam, oziroma takih, ki so zraven samo, kadar jim to koristi. Kar se tiče kritik, štejejo samo konstruktivne in dobronamerne. Tiste, ki so iz piedestalov ali od ljudi, ki v življenju sami niso naredili ničesar, jemljem zgolj kot nepotreben hrup. Še posebej bi izpostavil zaupanje. Treba si je upati in zaupati. In takrat, ko sprejmemo odločitev, res poskrbeti, da je bila prava. Le tako se lahko premaknemo čez meje in lastna omejujoča prepričanja. Po tem receptu skušam živeti in ustvarjati. In upam, da bo tudi v prihodnje prinesel dobre rezultate. Vsekakor se veselim vsega, kar prihaja. Predvsem pa naslednjih skladb, albumov in odrov. The post Balladero: Zadnje čase predvsem pazim, koga in kaj spustim v svoje življenje appeared first on Evrovizija.com .

torek, 24. december 2024

Slika članka
Evrovizijski glasbeniki in njihova božična čarobnost
Božični čas nam vsako leto prinaša vrsto glasbenih zgodb, ki jih še kako dobro poznamo, saj so nekatere že tradicionalne. Če ste slučajno naveličani teh skladb je tu priložnost, da vaš božični seznam predvajanja glasbe osvežitve z skladbami, ki jih prepevajo nekateri evrovizijci. Deset prazničnih zgodb Za vas smo tokrat izbrali nekaj novih glasbenih zgodb, ki so vezane na božični čas. Tukaj so v svojih prazničnih in novoletnih glasbenih zgodbah nekateri evrovizijci., kot so Duncan Laurence (Nizozemska 2019), Helena Paparizou (Grčija 2005), Carola (Švedska 1983, 1991 in 2006), Isaak (Nemčija 2024), Jedward (Irska 2011, 2012), Melovin (Ukrajina 2018), Zlata Ognevich (Ukrajina 2013), Elena (Romunija 2009), Fabrizio Faniello (Malta 2001, 2006) in še Marcus & Martinus (Švedska 2024). Duncan Laurence - Wishes Come True https://www.youtube.com/watch?v=Kxvek_90rnw&t=18s Helena Paparizou - It's Christmas https://www.youtube.com/watch?v=-YE414PtFOQ Carola & Viktor Norén – Stjärnorna lyser för oss https://www.youtube.com/watch?v=SrGyQuSsIJM Isaak – Silent Night https://www.youtube.com/watch?v=NDxiJGAokOc Jedward – LOVEmas https://www.youtube.com/watch?v=Ykn9qA4qfcc Melovin - Новорічна 2 https://www.youtube.com/watch?v=0ExgbVyES9w Zlata Ognevich - Ой сивая та і зозуленька https://www.youtube.com/watch?v=ibHmuamtzRk&t=31s Elena feat. Iuliana Beregoi – De Crăciun https://www.youtube.com/watch?v=ROxVlO7W9Pk&t=26s Fabrizio Faniello – Wish every day could be like Christmas https://www.youtube.com/watch?v=_vZodHqEing&t=23s Marcus & Martinus - Christmas To Me https://www.youtube.com/watch?v=sAzv-hjDMKQ&t=25s The post Evrovizijski glasbeniki in njihova božična čarobnost appeared first on Evrovizija.com .

ponedeljek, 23. december 2024

Slika članka
Domen Kljun lani z občutkom nervoze, treme, letos z novo pesmijo
Zmagovalec šova Slovenija ima talent, Domen Kljun , je na večer finala Slovenija ima talent 2024 predstavil novo pesem in video za skladbo Ti. Lanski zmagovalec šova je bil v bistvu presenečenje sklepnega večera. "Moram reči, da sem postal malo živčen, ko sem spet stopil v te prostore. Vrnil se je ta občutek od lani, občutek nervoze, treme. No, ko pa sem samega sebe opomnil, da nisem več v tekmovanju, da sem prišel predstavit svojo novo pesem, sem se pomiril in je bilo vse spet okej," je povedal Domen. [caption id="attachment_43419" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: POP TV" align="none" width="1000"] [/media-credit] Domen Kljun premierno predstavil novo skladbo.[/caption] Skupna sodelovanja, skupni uspehi Za Domna je to novo poglavje, nova zgodba, saj začenja sodelovanje z ekipo, ki je nanizala nekaj najbolj odmevnih pesmi v zadnjih nekaj letih. To sta seveda Raay in Marjetka, ki se podpisujeta pod skladbo. Domen Kljub bo tudi eden od glavnih gostov na velikih spektaklih v mariborski Dvorani Tabor, 8. marca 2025 in v ljubljanski Hali Tivoli, 29. marca 2025. O skladbi Ti "Ti ni klasična ljubezenska pesem. Dotika se tistih globokih občutkov in misli, ki se porajajo v trenutkih največje sreče – ko nas prešine, kako nepredvidljivo in krhko je življenje. Pesem, ki nas vabi, da ljubimo pogumno, kljub strahovom – saj je prav ljubezen tista, ki premaga vse. [caption id="attachment_43418" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: POP TV" align="none" width="1000"] [/media-credit] Domen Kljun v šovu Slovenija ima talent.[/caption] Skladba Ti govori o neskončni ljubezni in predanosti, ki prinašata ne samo srečo, ampak tudi strah. Strah pred tem, da bi nekaj, kar nam pomeni vse, nenadoma izginilo. A prav ta strah nas opominja, kako močna in iskrena je ljubezen, ki jo čutimo. The post Domen Kljun lani z občutkom nervoze, treme, letos z novo pesmijo appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Albanija izbrala dvojec Shkodra Elektronike in pesem Zjerm
Tik pred koncem leta smo dobili še eno novo evrovizijsko pesem. Ta prihaja iz Albanije, kjer se vsako leto v tem času odvija tradicionalni izbor Festivali i Këngës. Letos je bil na sporedu že 63. po vrsti. Po treh glasbeno obarvanih večerih se je na četrtem in zadnjem večeru uglednega pevskega tekmovanja 15 finalistov potegovalo za glavno nagrado Festivali i Këngës - evrovizijsko vozovnico. Po preštetih glasovih žirije in javnosti so Albanci dobili novega zmagovalca. To je postal dvojec Shkodra Elektronike, ki je stavil na pesem Zjerm. [caption id="attachment_43413" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: RTSH" align="none" width="1000"] [/media-credit] Shkodra Elektronike za Albanijo. / Foto: RTSH[/caption] V tesni konkurenci je pesem Zjerm zmagala s 143 točkami, pred drugouvrščeno pesmijo Karnaval (izvajalka Elvana Gjata) s 135 točkami. Na tretjem mestu je z 59 točkami pristal Mjegull, ki ga je izvedel Alis Kallaçi. Kdo je dvojec Shkodra Elektronike? Shkodra Elektronike je glasbeni projekt dveh albanskih priseljencev, ki sta odraščala v Italiji, potem ko sta zapustila rodno mesto Skader. Duet sestavljata Kolë Laca, ki piše pesmi in Beatriçe Gjergji, ki je pevka in skladateljica. Glavnem namen tega glasbenega projekta je interpretirati tradicionalne pesmi iz Skadra v sodobne elektronske sloge. https://www.youtube.com/watch?v=A2JzFN4-_A8 The post Albanija izbrala dvojec Shkodra Elektronike in pesem Zjerm appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Žive jaslice v Postojnski jami: Pravljično doživetje v osrčju kraškega podzemlja
Največji božično-novoletni dogodek v Sloveniji je vnovič navdušil s samimi presežki. Na premieri Živih jaslic v Postojnski jami, ki so razpotegnjene vzdolž najdaljšega podzemnega odra na svetu, smo si ogledali 18 biblijskih prizorov in prisluhnili vrhunski mednarodni pevski zasedbi. V 90-minutni predstavi, ki vključuje tudi pravljično vožnjo z jamskim vlakcem, je s svojim glasom še posebej očarala japonska operna diva Sumika Kanazawa. [caption id="attachment_43407" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Žiga Intihar / Park Postojnska jama" align="none" width="1000"] [/media-credit] Žive jaslice v Postojnski jami 2024.[/caption] »Če želiš vedeti, moraš to preprosto doživeti,« so komentirali prvi obiskovalci, prvi gostje, ki so se na premiero poleg domačih gostov pripeljali tudi iz Italije, Nemčije in Hrvaške. Dolga tradicija »Žive jaslice v Postojnski jami imajo izjemno dolgo tradicijo,« po uspešni premieri s ponosom pripoveduje predsednik upravnega odbora Postojnske jame Marjan Batagelj. »Bile so prve žive jaslice v Sloveniji, letos jih uprizarjamo že 34. sezono, tradicija, inovativni pristopi in izjemnost pa so nam prinesli tudi svetovno prepoznavnost. Naša premiera požanje veliko pozornosti in pričakujemo, da bo ta čudovit dogodek tudi letos razprodan.« [caption id="attachment_43406" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Žiga Intihar / Park Postojnska jama" align="none" width="1000"] [/media-credit] Žive jaslice v Postojnski jami 2024.[/caption] Od 25. do 30. decembra 2024 Predstave Živih jaslic v Postojnski jami bodo na sporedu vsak dan od 25. do 30. decembra 2024 od 13.30 ure dalje. Dnevno se zvrsti 16 predstav, v 90-minutnem spektaklu, ki vključuje tudi vožnjo z vlakcem in kar 11 vokalnih in instrumentalnih nastopov, pa velja izpostaviti mednarodno pevsko zasedbo v sestavi Anea Mercedes Anžlovar (SLO), Sumika Kanazawa (JAP) in Ivan Defabiani (IT). [caption id="attachment_43408" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Žiga Intihar / Park Postojnska jama" align="none" width="1000"] [/media-credit] Žive jaslice v Postojnski jami 2024.[/caption] Več kot 100 nastopajočih Posebno pozornost letos namenjajo tudi mladim glasbenim upom. Učenci pevske šole operne pevke Urške Kastelic so nas z milimi otroškimi glasovi osvojili s skladbama Sveta noč in Glej zvezdice božje. Predstavo sooblikuje več kot 100 nastopajočih, med katerimi še vedno večina igralcev izhaja iz lokalnega okolja, med njimi pa imajo še posebej zahtevne vloge prav angeli, ki kraljujejo na vrhovih mogočnih kapniških dvoran, kar obiskovalcem daje občutek, da so se znašli sredi zares čarobne božične pravljice. [caption id="attachment_43409" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Žiga Intihar / Park Postojnska jama" align="none" width="1000"] [/media-credit] Žive jaslice v Postojnski jami 2024.[/caption] Takih ni nikjer drugje Ne pozabimo, da so Žive jaslice v Postojnski jami unikum, saj se tu prepletata čudež rojstva in izjemno delo veličastne narave. Tudi zato bi se nas moralo sporočilo 34. Živih jaslic še posebej dotakniti, je prepričan Batagelj. »Za letošnje žive jaslice smo se ozrli na planet kot na celoto. Ohranjati planet zdrav, skrbeti za podnebno vzdržnost, pomeni tudi to, da v istem trenutku skrbimo za jame. Kajti konec koncev vse slabo, kar človek naredi na površju, konča v jamah. Globalno segrevanje seže tudi v naše jame.« O pomenu povezanosti človeka in narave poje tudi veličastna skladba Princes Mononoke, s katero Sumika Kanazawa veličastno zaključuje predstavo v največji – Koncertni dvorani Postojnske jame. [caption id="attachment_43404" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Žiga Intihar / Park Postojnska jama" align="none" width="1000"] [/media-credit] Žive jaslice v Postojnski jami 2024.[/caption] Letošnje Žive jaslice v Postojnski jami si je prvič ogledal tudi poseben gost, sicer zelo zgovoren duhovnik Martin Golob, ki pa je predstavo vzdolž jamskih poti opazoval nekoliko zamaknjen, ob zaključku pa vidno ganjen uspel izreči le: »Čudovito!« Marjan Batalgelj o Živih jaslicah Zakaj so Žive jaslice v Postojnski jami ena najlepših podob božiča? Te so že 34., bile so prve, žive jaslice v Sloveniji, in kot take imajo izjemno dolgo tradicijo. Ta tradicija nas je pripeljala tudi v svetovno prepoznavnost. Naše generalke, naše prve predstave požanjejo veliko pozornost, predvsem pa jih v petih dneh predstav obišče kar 22.000 obiskovalcev. Kako lahko nadzirate 5-kilometrski oder? Nadzirati tako dolgo pot ogleda ni enostavno. To so priprave, ki potekajo od septembra pa do zadnjega dne. Vsako leto se nekaj spremeni, predvsem pa so naše izkušnje neprecenljive, scenaristi dobro pripravijo 18 svetopisemskih prizorov in to je tisto, kar ljudje v uri in pol enostavno začutijo. Da so sami del predstave, pa čeprav se neprestano premikajo. Letošnja tematika je ohranitev planeta, narave. Zakaj se vam zdi tako nujno opozarjati? Za letošnje žive jaslice smo se ozrli na planet kot na celoto. Ohranjati planet zdrav, skrbet za podnebno vzdržnost, pomeni tudi to, da v istem trenutku skrbimo za jame. Kajti vse slabo, kar človek naredi na površju, konča v jamah. Globalno segrevanje seže tudi v naše jame. Če se segreva planet, se segrevajo tudi jame. Kar pomeni, da je življenjsko okolje za ves živi svet drugačno, to pa zagotovo ni dobro. [caption id="attachment_43405" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Žiga Intihar / Park Postojnska jama" align="none" width="1000"] [/media-credit] Žive jaslice v Postojnski jami 2024.[/caption] Glede na vse večjo tudi mednarodno priljubljenost božično-novoletnega spektakla v Postojnski jami, trenutno razmerje med domačimi in tujimi obiskovalci je 60:40 – v prid domačim, pa predsednik upravnega odbora pričakuje, da si bo predstavo ogledalo med 22.000 in 24.000 obiskovalcev. Nenazadnje je to dogodek, ki povezuje in je namenjen tako verujočim kot ne verujočim, primeren za družine in nasploh za vse ljubitelje lepega. The post Žive jaslice v Postojnski jami: Pravljično doživetje v osrčju kraškega podzemlja appeared first on Evrovizija.com .

nedelja, 22. december 2024

Slika članka
Helena Blagne: Življenje te izoblikuje in nauči, da znaš postaviti piko
Obletnice so zato, da se jih praznuje in Helena Blagne prihodnje leto slavi bogatih 40 pomladi glasbene kariere. Ob tej priložnosti pripravlja veliko koncertno turnejo, katere vrhunec bo ekskluziven koncert na ikoničnem prizorišču ljubljanskih Križank. Glasbenica nas 30. maja 2025 vabi na izjemno doživetje s simfoniki RTV Slovenija, na katerem bo oživila svoje največje uspešnice iz vseh obdobij njenega ustvarjanja, vključno s skladbami Ti boš vedno prvi, Kar bo, pa bo, Dež, Naj nihče me ne zbudi in Vrniva se na najino obalo. »Živela sem polno in predano« »Govorimo o dolgi dobi in plodni karieri, polni navdihujočih spoznanj, ki človeka ponesejo naprej. Seveda te življenje izoblikuje in nauči, da znaš postaviti piko. Kdaj tudi klicaj. Pravijo, da kadar v nečem zares uživaš, dogodki kar švignejo mimo tebe. Radosti me, da nisem čakala v upanju, naj že mine, ampak sem živela. Polno, odgovorno, predano. Na svojo glasbeno pot sem ponosna, mislim, da mi je uspelo oblikovati zgodbo, ki ima smisel in nekaj pomeni. Želim si, da bi lahko ohranila svojo identiteto in svoje občinstvo,« strne misli o dolgi in uspešni poti. [caption id="attachment_43388" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Tibor Golob" align="none" width="1000"] [/media-credit] Helena Blagne[/caption] Svoj talent je začela kaliti zelo mlada. »Bila sem še nepopisan list in prvi aplavz je tisti, ki me je prevzel. Začutila sem, kako mi prepevanje napolni srce. V meni je vrela vulkanska moč in trdno prepričanje, da ne obstaja druge možnosti kot uspeh,« se spominja trenutka, ko jo je glasba zasvojila. »Znam biti timski človek« Prva dama slovenske popularne glasbe je vedno burila duhove. Tudi v teatru. Kontroverzna predstava Vita Tauferja z okrvavljeno njo v Bakhantkah, je dvignila val osuplosti. Začela je dobivati vloge, od hudomušne igre Najstarejša obrt v Ptujskem gledališču, do komične uspešnice Menopavza. »Čeprav sem solistka, znam biti timski človek. Naj si bo to z bendom, ali igralskim ansamblom.« Skoraj neulovljivi mejniki Helena Blagne ostaja nesporno najuspešnejša slovenska pevka vseh časov, z več kot dvema milijonoma prodanih plošč doma in v tujini. Njena zapuščina postavlja skorajda neulovljive mejnike. Poleg vseh rekordno razprodanih dvoran je kot prva slovenska glasbenica razprodala največjo slovensko dvorano – Areno Stožice. Njeno delo so z nagradami ovrednotili tako strokovnjaki kot širša javnost, na festivalih doma in po svetu, kot so Melodije morja in sonca, Splitski festival, Makfest, Ohridfest, Jugovizija, Eurofest in številni drugi. Blagnetova ves čas stremi k popolnosti – njena predanost glasbi, izjemnemu vokalu in osupljivim nastopom je neizpodbitna. Njen repertoar je širok, od popularne glasbe do opernih arij, kar ji omogoča, da nagovarja širok spekter občinstva in ustvarja nepozabna doživetja. https://www.youtube.com/watch?v=8aPGryhH3Hk https://www.youtube.com/watch?v=ItiSiLLZ7jU https://www.youtube.com/watch?v=xYqcf8r1wPE The post Helena Blagne: Življenje te izoblikuje in nauči, da znaš postaviti piko appeared first on Evrovizija.com .

sobota, 21. december 2024

Slika članka
Luksemburg razkril še vseh sedem pesmi
Televizijska hiša RTL je sredi novembra razkrila seznam nastopajočih, ki se potegujejo za novo luksemburško evrovizijsko vozovnico. RTL bo tudi z drugo izvedbo izbora Luxembourg Song Contest izbral novega predstavnika, ki bo tokrat odpotoval v Basel. Nacionalni izbor se bo zgodil v soboto, 25. januarja, za zmagovalca pa upajo, da bo šel po stopinjah predstavnice Tali, ki se je v Malmöju uvrstila v finale in na koncu osvojila 13. mesto. In kdo vse se bo tokrat boril za ESC vozovnico? Luksemburška radiotelevizija RTL je najprej novembra razkrila sedem imen, sedaj pa je napočil čas še za predstavitev pesmi, ki jih lahko poslušate tukaj . Med izbranci je tudi One Last Time, ki se je za zmago boril že letos. Enako se je letos borila Rafa Ela, ki se vrača kot solistka. Luxembourg Song Contest 2025 Laura Thorn – La Poupée Monte Le Son One Last Time – Gambler’s Song Luzac – Je danse MÄNA – Human Eyes Rafa Ela – No Thank You Rhythmic Soundwave – Stronger ZERO POINT FIVE – Ride Izborno komisijo so sestavljali: Diogo Fernandes (producent ESC 2018), Poli Genova (Bolgarija 2011 in 2016 in Otroška Evrovizija 2015 (voditeljica)), Niamh Kavanagh (ESC zmagovalka 1993), Marie Myriam (ESC zmagovalka 1977) in Eldar Gasimov (ESC zmagovalec 2011). [caption id="attachment_42988" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: RTL" align="none" width="1000"] [/media-credit] Izbrani izvajalci za LSC 2025.[/caption] The post Luksemburg razkril še vseh sedem pesmi appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Ukrajina korak bližje Vidbirju 2025
Ukrajina, ki je na ESC 2024 zasedla 3. mesto, bo tudi v letu 2025 svojega predstavnika izbrala preko izbora Vidbir, ki se bo zgodil 8. februarja 2025. Na javni razpis za Vidbir 2025 so prejeli 369 pesmi, ukrajinska televizija Suspilne pa je že objavila devet srečnih izvajalcev, ki se bodo potegovali za novo evrovizijsko vozovnico. Vidbir 2025 (izvajalci): Future Culture – Waste My Time KHAYAT – Honor KRYLATA – Stay True MOLODI – My sea Ziferblat – Bird of pray Абіє (Abiye) – Dim DK Energetik – Sil Masha Kondratenko – No time to cry Vlad Sheryf – Wind of change ? Ukrajinska televizijska hiša je ob tem še sporočila, da bodo desetega finalista Vidbirja izbrali Ukrajinci s spletnim glasovanjem prek aplikacije Diia. Končni udeleženec izbora Vidbir bo znan do 17. januarja, oboževalci izbora Vidbir pa lahko glasujejo za naslednjih 11 izvajalcev: Brykulets, Enleo, Fiinka, Grisana, Mon Fia, Ranrawi, Starykova Hrystyna, Teslenko, Yagody, Muayad in Sluchay Sashu. The post Ukrajina korak bližje Vidbirju 2025 appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Hannah Mancini se po desetih letih pavze vrača k svojim glasbenim koreninam
Po desetih letih se naša nekdanja evrovizijska predstavnica, Hannah Mancini , vrača na domačo glasbeno sceno s svežim glasbenim projektom. Vendar, kot poudarja, ne gre za 'vrnitev', saj je bila, čeprav nekoliko bolj umirjena, še vedno aktivna in prisotna v glasbenem svetu. V preteklosti je namreč sodelovala v različnih glasbenih projektih, njene pesmi so bile slišane na radijskih lestvicah, nastopala je s skupino Xequtifz (ki jo je zapustila leta 2021) ter redno navduševala na dogodkih 'Sladica'. [caption id="attachment_43381" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Urška Pečnik" align="none" width="1000"] [/media-credit] Hannah Mancini / Foto: Urška Pečnik[/caption] Hannah Mancini s tem projektom še naprej ustvarja glasbo, ki se dotika srca in navdihuje z energijo soula in R&B-ja. Pri njenem novem glasbenem projektu je sodelovala z nekaterimi člani omenjenega Sladica benda, med njimi Tadejem Koširjem in reperjem Ghetom, ki sta skupaj z avtorico besedil Cherie Lucas soustvarjala pesmi. Ti glasbeni ustvarjalci so ji stali ob strani kot soavtorji, Tadej pa je glasbo še produciral. Soul ter R&B glasba Nov glasbeni projekt Hannah Mancini se osredotoča na soul in R&B glasbo – žanra, ki ga pevka nosi v srcu že od začetka njene glasbene poti. Pred tednom dni je premierno predstavila nov singel What You Are, o katerem je povedala: "Ta pesem je poklon moji ljubezni do soula in R&B glasbe, hkrati pa je tudi vrnitev k mojim glasbenim koreninam." Nov singel, ki je dobil tudi videozgodbo, je premierno zazvenel na posebnem dogodku v prostorih Pops Pizza v stari Ljubljani, kjer je bila predstavljena tudi videopremiera pesmi. Dogodka sredi Ljubljane so se udeležili številni znani, med njimi Ula Furlan, Ana Colja, pevka Leyre, Dj Zeds, Tomaž Mihelič (Marlenna), Jakob Kapus, Marina Martenson, pevka Cherie, njen partner kitarist Aleš Marjetič in številni drugi. Spomin na evrovizijski nastop 2013 https://www.youtube.com/watch?v=I2_zGcuEuwU The post Hannah Mancini se po desetih letih pavze vrača k svojim glasbenim koreninam appeared first on Evrovizija.com .

petek, 20. december 2024

Slika članka
Nizozemsko bo v Baslu zastopal Claude
Nizozemska je razkrila svojega naslednjega evrovizijskega izvajalca. To je postal 21-letni glasbenik Claude, ki je znan po uspešnicah, kot so Ladada (Mon Dernier Mot), Layla in Écoutez-moi. Claude ob tem pravi, da je ponosen, da je dobil priložnost nastopiti na evrovizijskem odru v imenu Nizozemske. "Počutim se izjemno počaščeno, da bom naslednje leto zastopala Nizozemsko na tekmovanju za pesem Evrovizije. Še vedno ne morem verjeti ... Zelo se veselim in komaj čakam, da Evropi predstavim svojo pesem," je dejal Claude. Claude prihaja iz Konga. Pri devetih letih se je preselil na Nizozemsko. Prvič se je z Evrovizijo srečal leta 2014, ko je Conchita Wurst zmagala za Avstrijo. Od takrat dalje jo spremlja vsako leto. Prihodnje leto bo sam stal na evrovizijskem odru. Izmed 331 prijav Novi nizozemski predstavnik je bil izbran po skrbnem in postopnem postopku, ki ga je nizozemska radiotelevizija AVROTROS izvedla po prejemu 331 prijav na razpis za oddajo pesmi. Izborna komisija v sestavi Cornald Maas, Jacqueline Govaert, Sander Lantinga, Hila Noorzai, Carolien Borgers in Jaap Reesema, je o končnem rezultatu povedala naslednje: "Letos smo izbrali smiselno, povezovalno in hitovsko ter čutno pesem, ki lahko brez težav osvoji srca mladih in starejših evrovizijskih gledalcev." Claudova evrovizijska pesem bo razkrita pozneje. https://www.youtube.com/watch?v=nQQbg82oHDw https://www.youtube.com/watch?v=wyixJ_dG_co https://www.youtube.com/watch?v=a73JujLmMTA The post Nizozemsko bo v Baslu zastopal Claude appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Doživite petkove disko večere na drsališču in osvojite nove prvine
Privoščite si nepozabno in idilično doživetje, zadrsajte na edinem drsališču nad mestom na ALEJI SKY, kjer lahko nakupovanje združite z aktivnostjo ter naredite nekaj zase in za svoje telo. Uživate lahko na kar 1.000 m² drsalnih površin in 140 metrov dolgih ledenih stezah. Drsanje na ALEJI SKY omogoča nepozabno doživetje v prestolnici in omogoča veličasten pogled na Kamniško-Savinjske Alpe. Drsališče ALEJE SKY, ki deluje že četrto leto, je do zdaj privabilo nešteto ljubiteljev drsanja in postalo središče zimske zabave v prestolnici. Drsanje je odlična priložnost za aktivno preživljanje prostega časa, saj združuje zabavo in vadbo, primerno za vse generacije. Odprto je vse dni v tednu ter omogoča edinstveno kombinacijo zabave, vadbe in čarobne praznične atmosfere. Prav tako lahko ob tem doživite tudi pravljično okrasitev, kjer vas pričakujejo z več kot 300 tisoč prazničnimi lučkami. Na ALEJI SKY lahko ob petkih obiščete disko večer z DJ-jem, ki poteka med 17. in 19. uro . Sobotni dopoldnevi med 10. in 12. uro pa so namenjeni šoli drsanja, kjer lahko izboljšate svoje spretnosti na ledu pod vodstvom izkušenih učiteljev. Vstopnica za drsanje je lahko tudi popolno darilo za praznike. Na voljo so darilni boni za otroke, odrasle in družinske vstopnice z možnostjo izposoje drsalk ali brez. Podarite svojim najdražjim nepozabno izkušnjo na ledeni ploskvi s pogledom na mesto. [caption id="attachment_43008" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Aleja" align="none" width="1000"] [/media-credit] Aleja Sky je znova oživela z drsališčem, ki obiskovalcem omogoča edinstveno zimsko izkušnjo nad mestom.[/caption] The post Doživite petkove disko večere na drsališču in osvojite nove prvine appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Svet RTV SLO zahteva, da Izrael ne nastopa na Evroviziji
Čeprav se evrovizijsko tekmovanje 2025 v švicarskem Baslu še ni začelo, bo okrog sodelovanja Izraela znova veliko govora. Kot je bilo to v švedskem Malmöju, kjer so bili mnogi kritični do nastopa Izraela in posledično njihove predstavnice Eden Golan, ki je bila med nastopom izžvižgana. Uprava RTV SLO mora ukrepati Da zadeva v zvezi z Izraelom še zdaleč ni urejena, kaže tudi aktualen poziv Sveta RTV Slovenija. Na nedavni 12. dopisni seji, ki je potekala od 9. 12. do 11. 12. 2024, je Svet RTV Slovenija sprejel precej "obveznih usmeritev upravi pri finalizaciji finančnega načrta in programsko-produkcijskega načrta za leto 2025". Te usmeritve se dotikajo tudi Pesmi Evrovizije 2025. Svetniki so namreč sprejeli sklep, da naj Uprava RTV Slovenija nemudoma v okviru EBU sproži zahtevo, da Izrael ne nastopa na izboru pesmi za pesem Evrovizije. O prizadevanjih naj sproti obvešča Svet RTV in javnost. Ob tem ni odveč, če spomnimo, da je RTV Slovenija že v začetku februarja 2024 pozvala EBU, "da skupaj s članicami opravi vsebinsko razpravo o vprašanju sodelovanja Izraela na izboru za Pesem Evrovizije." Več o tem pozivu si lahko preberete tukaj . [caption id="attachment_42762" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Adrian Pregelj / RTV SLO" align="none" width="1000"] [/media-credit] Predsednica Uprave RTV SLO Natalija Gorščak.[/caption] Tri vprašanja za svetnike RTV SLO Svetniki so, kot je razvidno iz objavljene dokumentacije, odločali o treh zadevah povezanih z Evrovizijo in sodelovanjem Izraela: Uprava RTV Slovenija naj nemudoma v okviru EBU sproži zahtevo, da Izrael ne nastopa na izboru pesmi za pesem Evrovizije. V primeru sodelovanja Izraela Slovenija ne nastopi in ne prenaša dogodka. Uprava RTV Slovenija naj nemudoma v okviru EBU sproži zahtevo, da Izrael ne nastopa na izboru pesmi za pesem Evrovizije. V primeru sodelovanja Izraela zatemnimo prenos nastopa Izraela. Uprava RTV Slovenija naj nemudoma v okviru EBU sproži zahtevo, da Izrael ne nastopa na izboru pesmi za pesem Evrovizije. O prizadevanjih naj sproti obvešča Svet RTV in javnost . Sprejet sklep številka 3 Na koncu je bil izglasovan tretji sklep. Kakšen bo razplet pri zvezi EBU je zaenkrat težko napovedati, sodeč po uradnem seznamu, po katerem bo na Pesmi Evrovizije 2025 sodelovalo 38 držav , pa je odgovor na dlani ... Zveza EBU je sicer pred dnevi objavila, kakšne spremembe se obetajo na evrovizijskem tekmovanju , o kakršni koli izključitvah pa ni bilo ne duha, ne sluha. Še več, poudarili so, da želijo vsem sodelujočim na tem tekmovanju zagotoviti kar se da lepo izkušnjo. Kot kaže smo od teh lepih stvari še daleč ... Kaj je o tej zadevi že povedal EBU? Zveza EBU se je na podobne pozive v zvezi z Izraelom odzvala že januarja 2024, pred evrovizijskim tekmovanjem 2024. Takrat so zapisali, da je Izrael član zveze EBU od leta 1973 dalje, ter da ga ne bodo izključili, saj izpolnjuje vse pogoje za sodelovanje na tem tekmovanju. “Izbor za Pesem Evrovizije je tekmovanje med javnimi servisi tako iz vse Evrope kot tudi iz Bližnjega vzhoda, ki so članice Evropske radiodifuzne zveze (EBU). To je tekmovanje za izdajatelje televizijskih programov in ne za vlade.” Več o tem zapisu pa tukaj . [caption id="attachment_43277" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: EBU" align="none" width="1000"] [/media-credit] Na ESC 2025 sodeluje 38 držav, tudi Izrael.[/caption] The post Svet RTV SLO zahteva, da Izrael ne nastopa na Evroviziji appeared first on Evrovizija.com .

četrtek, 19. december 2024

Slika članka
Španija razkrila vseh 16 pesmi za Benidorm Fest 2025
Po odmevnem nastopu Nebulosse se, kot smo že poročali, špansko občinstvo vrača na obalo Costa Blanca, kjer bi tudi v letu 2025 prizorišče tridnevnega izbora Benidorm Fest. Gre za španski nacionalni evrovizijski izbor, ki postaja vse bolj priljubljen, potekal pa bo v torek, 28. januarja in četrtek, 30. januarja, ko bo bosta na sporedu dva polfinala, v soboto, 1. februarja 2025 pa bo sledi še finale. Iz vsakega predizbora se bodo v finale uvrstile štiri najboljše pesmi, tako da bo se bo na koncu za novo špansko evrovizijsko pesemborilo 8 tekmovalcev. Raznoliki glasbeni žanri Na festivalu Benidorm Fest se bo predstavilo 16 izvajalcev, ki bodo predstavili svoje glasbene kreacije, ki jih že lahko slišite tukaj . Četrta izdaja vse bolj priljubljenega izbora znova ponuja raznolike glasbene žanre in ritme, tako da bo odločitev kar težka. Ali pa ne?! Kakorkoli, srečni izbranci za Benidorm Fest 2025 so tukaj: Carla Frigo – Bésame Celine Van Heel – La casa Chica Sobresalto – Mala feminista Daniela Blasco – U Na Na David Afonso – Amor barato De Teresa – La pena Henry Semler – No lo ves J Kbello – VIP K!ngdom – Me gustas tú Kuve – Loca por ti Lachispa – Hartita de llorar Lucas Bun – Te escribo en el cielo Mawot – Raggio di sole Mel Ömana – The Queen Melody – Esa diva Sonia & Selena – Reinas [caption id="attachment_42903" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: RTVE" align="none" width="1000"] [/media-credit] Izbranci izbora Benidorm Fest 2025.[/caption] The post Španija razkrila vseh 16 pesmi za Benidorm Fest 2025 appeared first on Evrovizija.com .
Slika članka
Martina Majerle: Sreča je skrita v preprostih, vsakdanjih trenutkih
Svetlolasa Martina Majerle , regijska rekorderka po nastopih na Pesmi Evrovizije, udeležbi v šovu Znan obraz ima svoj glas, EMI in številnih sodelovanjih z domačimi in tujimi glasbeniki, predstavlja novo glasbeno stvaritev. V duetu s Sandrom Bastiančićem, hrvaškim kantavtorjem, ki ga poznamo kot pevca skupine En Face, je nastala pesem Oblak, nežna ljubezenska zgodba, ki očara s svojo melanholijo in toplino, čutno skladbo pa je pospremil tudi videospot. [caption id="attachment_43366" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Promo foto" align="none" width="1000"] [/media-credit] Martina Majerle[/caption] Zgodba o ljubezni Pesem Oblak je bila premierno predstavljena na priznanem festivalu Chansonfest. Glasbo in besedilo podpisuje Sandro Bastiančić, za aranžma pa sta poskrbela Robert Funčić in Sandro Bastiančić. Skladba pripoveduje zgodbo o ljubezni skozi vsakdanje trenutke – oblake, sonce in dež – kjer oblak simbolizira nepredvidljivo igro usode. [caption id="attachment_43367" align="alignnone" width="1000"][media-credit name="Foto: Promo foto" align="none" width="1000"] [/media-credit] Martina Majerle in Sandro Bastiančić[/caption] Sporočilo pesmi Oblak »Pesem Oblak me je prevzela z nežno melodijo in globokim sporočilom. Zelo sem uživala v snemanju te pesmi in videospota, ki odseva čustva in intimnost, ki jo skladba prinaša. Pesem izraža sporočilo, da je prava sreča skrita v preprostih, vsakdanjih trenutkih, ki se jih moramo naučiti ceniti. Sandro je ustvarjalec z izjemnim občutkom za glasbo in besedilo, zato je bilo sodelovanje z njim res posebno doživetje, še posebej na odru legendarnega Chansonfesta, festivala, na katerega se vedno rada vračam,« še poudari Martina Majerle, ki je letos poleti z razprodanim koncertom navdušila tudi v naši prestolnici. Skozi čarobne prizore videospota za skladbo Oblak, ki je delo režiserja Dinka Čvorića - Doringa, se pesem vizualno prepleta z naravno lepoto in subtilno pripovedjo, ter dovoli interpretacijo končnemu poslušalcu. Spomnimo. Martina Majerle, ki smo jo spoznali kot vokalistko ob zasedbi Quartissimo, ter predstavnico Slovenije na Pesmi Evrovizije 2009 s pesmijo Love Symphony, je svojo glasbeno pot gradila tudi z nastopom na EMI, s skladbo Alive, v šovu Znan obraz ima svoj glas je Sloveniji upravičila sloves ljubljenke občinstva, na slovenskih ekranih je sodelovala tudi kot pevka v oddaji Zvezde plešejo, navduševala pa je tudi s številnimi sodelovanji z domačimi glasbeniki in glasbeniki iz regije, kot so Oliver Dragojević, Tereza Kesovija, Zdravko Čolić in mnogi drugi. https://www.youtube.com/watch?v=afPh1slPAsc The post Martina Majerle: Sreča je skrita v preprostih, vsakdanjih trenutkih appeared first on Evrovizija.com .