Vir: Lokalno.si

četrtek, 9. maj

Tudi Krajinski park Kolpa v knjižni noviteti
»Naša dežela je posejana s številnimi hišami. Hiše predstavljajo dom in predstavljajo možnost za delo in preživetje. V hišah živimo, delamo in spimo. Hiše niso le stene in strehe. Imajo svojo vsebino. In dušo. Ohranjajo našo preteklost, našo tradicijo in naše korenine. Naši predniki so že zelo zgodaj postavljali hiše. Sprva preproste, pokrite s slamo. Žal je ogenj velikokrat požiral to, kar je ustvaril človek. Potem je hiše začel zidati in prekrivati na drugačen način. Tako se je počutil varnejšega. preberite več »
Po dvajsetih letih spet na reprezentančni stol
V sredo, 8.5.2024, je v hotelu Austria Trend v Ljubljani, potekala izredna volilna skupščina Karate zveze Slovenije, ki se je udeležilo 66 od 77 klubov najmnožičnejše borilne panoge pri nas. Med tremi kandidati je največ glasov prejel novi predsednik KZS, g. Mihael Cigler , na čigaršnji kandidatni listi za 9 članski izvršni odbor sem bil tudi sam. Moja funkcija v njegovem prihajajočem 4-letnem mandatu bo mesto selektorja in predsednika komisije za reprezentance. Funkcijo sem sprejel zaradi velike ljubezni, ki jo do karateja gojim že odkar vem zase in poleg enormne količine dela, ki ga je potrebno postoriti, vidim največji izziv v tem, da se v Sloveniji končno združi stroka, da vrnemo klubom upanje v karate, da začnemo delati s skupnimi močmi za dobro vseh. Vem, da bo težko. A novo vodstvo je skupina strokovnjakov iz področij, ki zagotavljajo napredek, ljudi, ki jim je mar in bodo delali transparentno v dobro športa. preberite več »
Slika članka
Pokloni zvezek - zbiranje zvezkov za socialno ogrožene družine
Slovenska karitas že šestnajsto leto zapored vabi k podpori in sodelovanju v akciji Pokloni zvezek . Z akcijo želimo tudi letos zbrati čim več zvezkov za socialno ogrožene otroke in otroke v delavnicah s kratkim filmom spodbuditi k solidarnosti s sovrstniki . Akcija je bila v preteklih letih zelo odmevna. Tako se je v lanskem letu zbralo več kot 33.000 zvezkov, ki so jih škofijske Karitas razdelile socialno ogroženim otrokom. Tudi letošnja akcija že dobiva lep odmev, saj se je k sodelovanju do sedaj prijavilo že 251 osnovnih šol in 114 vrtcev. preberite več »

sreda, 8. maj

Izpoved Petre Strelec: Pot iz pekla
»Na vsak način sem hotela umreti. Po osmem poskusu samomora sem pristala v bolnišnici v Vojniku, kamor me je na silo pripeljal oče. Bila sem na zaprtem oddelku, stara 19 let. Ko sem opazovala ljudi, ki niso mogli več ozdraveti, sem se v nekem trenutku zavedela, da sem še tako mlada, da se še lahko izvlečem iz tega. Tam sem zdržala pet dni. Ko sem izstopila iz bolnišnice, sem rekla Bogu: 'Ker me še nočeš, to očitno pomeni, da moram še kaj postoriti na tem svetu.'« preberite več »
Devet desetletij Ivanke Zupančič
Gospa Ivanka Zupančič iz Črešnjic pri Otočcu je v začetku meseca maja praznovala visok življenjski jubilej, 90. rojstni dan. Ob tej priložnosti so jo obiskali predsednica KORK Otočec, predstavniki Društva upokojencev Otočec in predstavnica KS Otočec, ki ji je voščila tudi v imenu novomeškega župana Gregorja Macedonija. Slavljenka je bila obiska in dobrih želja zelo vesela. preberite več »
FOTO: Popotovanje članov SVIZ OO NM po Balkanu
Člani SVIZ OO Novo mesto smo med prvomajskimi počitnicami preživeli šestdnevni izlet na Balkanu. Udeležilo se ga je 51 članov. V petek, 26. 4. 2024, smo zvečer začeli naše avtobusno popotovanje proti Hrvaški, Črni gori, Albaniji in Makedoniji. Na dan upora proti okupatorju smo v jutranjih urah prečkali hrvaško-črnogorsko mejo in začutili prvi utrip Črne gore. V dopoldanskih urah smo si ogledali staro pomorsko mesto Kotor, popoldne pa smo spoznavali Budvo, ki je mešanica mediteranskih in balkanskih značilnosti. V lokalni gostilni smo se okrepčali s tradicionalnim budvanskim kosilom, nato pa degustirali različne sorte črnogorskih vin v vinskih kleti Šipčanik, ki slovi po največjem vinogradu v Evropi. Ob sončnem zahodu smo dan zaključili z vožnjo po Skadarskem jezeru in okusno lokalno ribjo večerjo. preberite več »
Recept: Pica iz listnatega testa s paradižniki
Ste že pripravili pico iz listnatega testa? Potem pa brž v akcijo, tole je namreč zelo slastno ... preberite več »
DL: Porumenela fotografija - Zima v pomoč salamarjem
»Kakovost salam je bila na letošnji pokušnji gotovo najboljša v zadnjih 20 letih, kolikor časa hodimo semkaj. Zasluge za to ima predvsem zima. Bila je suha in ravno prav hladna, da ni zmrzovalo in da ni onemogočala zorenja salam,« je leta 1992 na 31. salamijadi v Gostilni Vrtovšek v starem mestnem jedru Sevnice povedal Boris Stariha, predsednik ocenjevalne komisije. Letos so v Sevnici salamijado na dan mučenikov pripravili že 63., na 31. pa je zmagal Jože Strgar iz Globokega (na sliki z uporabno 1. nagrado), čigar salame so poleg najvišje dobili še 3. in 4. oceno, na drugo mesto pa se je s svojo podolgovato suhomesnato dobroto uvrstil Novomeščan Miloš Munih. Najboljši klobasi je v oceno prinesel Milan Janežič iz Škocjana. preberite več »
Tomaž Rot in Lea na Smokuški vrh
Lea Mederal Gams je v oddajo Potep z Leo povabila Veseljaka Tomaža Rota. Ljubitelji Veseljaka ga dobro poznate. Vedno dobre volje in nasmejan, ob vsaki priložnosti rad raztegne meh na svoji harmoniki. Že štirinajsto leto vodi tudi svoj narodno zabavni Ansambel Tomaža Rota. preberite več »
FOTO: Obisk Londona med prvomajskimi počitnicami
V četrtek, 25. aprila, smo se z družino odpravili na dopust v London. Ob sedmih smo imeli let, a smo šli šele dvajset do osmih, ker so francoski kontrolorji letenja štrajkali. Na letališču v Londonu (Stansted) smo prispeli okoli desetih, v apartma pa prišli šele ob dveh zjutraj. preberite več »
VIDEO: Gaja z zapeljivimi zvoki Espresso martinija🍸
Gaja se ne ustavlja. Zvesta sebi z zapeljivimi zvoki, ki gredo hitro v uho in vabijo k pozibavanju, v tokratni pesmi opeva svojo žensko muzo. preberite več »
Kulturni dan na OŠ Drska
V četrtek, 25. 4. 2024, smo imeli v šoli kulturni dan ob zaključku Rastoče knjige. Na prireditvi so se predstavili vsi razredi, med drugim tudi 5. razred s pesmijo Babica je ter skečem. Po prireditvi smo nadaljevali z ljudskimi plesi in pesmimi. V sklopu sodelovanja so nas obiskali člani mladinske sekcije FD Kres in nam predstavili delovanje društva, kulturno dediščino in folklorna oblačila. Ob tem pa so nas naučili tri različne belokranjske ljudske plese. Smo zelo uživali. preberite več »
Novomeščanka Lily Fideršek evropska podprvakinja
Republika San Marino, ena od najmanjših držav na svetu, je od 3. do 5. maja gostila Evropsko prvenstvo. Po uradnih podatkih svetovne organizacije WMAC, se je tekmovanja udeležilo več kot 1.250 tekmovalcev iz 20 držav. preberite več »
Razpis za mednarodno razstavo keramičnih skulptur EX TERRA KRŠKO 2024
KUD Liber , v sodelovanju z Društvom keramikov in lončarjev Slovenije , vabi kiparje, lončarje in druge ustvarjalce v glini k sodelovanju na mednarodni tematski razstavi keramičnih skulptur Ex terra Krško 2024. preberite več »

torek, 7. maj

DL: Soltec - Razvoj narekujejo kupci
Začeli s proizvodnjo žaluzij, danes so mednarodno priznan proizvajalec senčil in elementov za zunanje prostore – Pergole, »zeleni« nadstreški, zunanje kuhinje, pametni smetarniki preberite več »
Rebeka Dremelj z družino morala prisilno podaljšati dopust
Že v četrtek bi se morali vrniti v domovino, a so na Cipru nenačrtovano ostali do sobote. Bili so že vkrcani na letalo, ko je prišlo do težav ... preberite več »
DL: Naročnica meseca Marija Bambič - Dolenjec jim zadostuje
Četrtka se kot še v marsikaterem domu na Dolenjskem, v Beli krajini in Posavju veselijo tudi pri Bambičevih v Šentjerneju, saj jim ta dan poštar prinese nov Dolenjski list. preberite več »
FOTO: Na Golico
Golica je poleg Triglava ena najbolj zaželenih in obiskanih destinacij v naših gorah, prav gotovo pa v naših Karavankah. Maj je tradicionalno tisti mesec, ko se številni pohodniki odločijo za vzpon na Golico. Ker se je zelo visoko, praktično do rastišč narcis, mogoče povzpeti z avtomobili, je vedno več tudi motoriziranih turistov. Da bi zaščitili naravo, tovrsten obisk v času narcis omejujejo in nadomeščajo z lokalnimi avtobusi. preberite več »
Recept: Čobanac
Čobanac je tradicionalen pastirski obed iz Slavonije. preberite več »
Člani Jadralnega kluba Novo mesto na regatah Beneteau First SE Challenge in 20. Brioni Cup
19. in 20. aprila se je ekipa JKNM v sestavi Simon Sikošek in Marjan Štangelj udeležila BENETEAU First SE Challenge 2024 , kjer je 62 ekip iz 15 različnih držav (45x F18SE, 8x F24SE in 9x F27SE) resnično šla preko cone udobja. Regata je ponudila eno najboljših tekmovalnih izkušenj - tesno in intenzivno jadranje v različnih pogojih in izjemno hitrega jadranja s sunki vetra nad 25 vozlov do zelo lahke nočne plovbe, osvetljene s skoraj popolno luno. Končni rezultat za ekipo JKNM - 8. mesto , čas plovbe 16 ur in 27 minut , največja dosežena hitrost 14,9 vozlov. Sedaj pa zaslužen počitek in priprava barke na naslednjo regato - EUROSAF First 18 SE Evropsko prvenstvo 2024 , ki bo potekalo od 29. maja do 2. junija na jezeru Chiemsee v Nemčiji Kratko reportažo iz regate si lahko ogledate v videu (spodaj). preberite več »